Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wtf boosmaker du jour. 'Dodelijk ongeluk is moordenares Julia H. niet aan te rekenen'

Julia H. trut

Omgekeerde Triviant-logica: Nederlandse vrouw rijdt twee Polen dood

Vijftigplusser Julia H. uit Rockanje reed in 2014 twee brave in Nederland werkende Polen dood, topic hierrrr. Julia heeft epilepsie en had al ZEVEN (7, dat is siedem in het Pools, SIEDEM) ongelukken veroorzaakt voordat ze Sylwia (23) en Grzegorz (29) vermoordde. Je zou na zes keer vangrailneuken kunnen denken: goh ik stap maar effe niet meer die auto in, want ik ben een grafkist waiting to happen. Maar niet Julia hoor, zij ging telkens gewoon weer lekker rijden, met een dubbele dood tot gevolg, en volgens haar is het allemaal de schuld van haar epilepsie. "Steeds gaf ze haar aandoening de schuld, maar niet zichzelf.  Kort na het dramatische ongeval werd ze weer achter het stuur van een auto aangetroffen, terwijl haar rijbewijs was ingenomen."

Julia H., excuseer onze Frans, maar dat is dus gewoon een kudtwijf. Een gewetenloze moordenaar. Roekeloos, onverantwoordelijk, achterlijk, verknipt, leugenaar, manipulatrix, trut, moordenaar. Julia kreeg twee jaar cel voor haar dubbele moord, maar in het hoger beroep (donderdag) gaan de psycholoog en de psychiater uitleggen 'dat het ongeluk haar niet aan te rekenen is'. En zo krijgen de nabestaanden wéér een vuistslag op de kin. Nu zijn wij niet per se van de psychologie maar als je na zeven mislukte pogingen om iemand af te maken bij nummer acht eindelijk succes hebt is een en ander je wél aan te rekenen en moeten ze je levenslang in de vrouwenvleugel proppen. Doeiiiii, Julia.

Reaguursels

Inloggen

Daarom is het zo fout dat rechters in Nederland voor het leven zijn benoemd. Een benoeming eens in de 5 jaar zou m.i. veel beter zijn. Bovendien zou er wat minder naar het boekje (de wet), maar tegelijkertijd meer naar het gezond verstand moeten worden geoordeeld. Dat zou de samenleving hier menswaardiger en gezonder maken. De volslagen idiote uitspraken worden daarmee een stuk verminderd. Hoe kan zo iemand een rijbewijs krijgen en maar houden?

hansem | 01-08-19 | 15:03

Dit wanstaltig mens kan prima fungeren als inzittende bij botsproeven. Ik heb namelijk meer respect voor een crash-test-dummy dan voor dit wijf.

MurkRatte | 01-08-19 | 10:22

Deze vrouw moet worden opgesloten, permanent. Het is glashelder dat Julia H. een gevaar voor de samenleving is. Daarvoor hebben we hechtenis.

Nu hebben we nog rechters nodig die de samenleving willen beschermen.

UHeeftGelijk | 01-08-19 | 10:08

Rechtspraak in Nederland, hilarischer dan Fawlty Towers.

Cor Netto | 01-08-19 | 08:37

mw is dus ontoerekeningsvatbaar als ze deze moorden pleegt.. ze stapt bewust in een auto met een ziekte die haar ieder moment volledig buiten bewustzijn kan brengen..ja dan ben je dus heel roekeloos bezig.. een soort van Russische roulette maar dan wel met risico van anderen om de kogel te ontvangen.

fikkieblijf! | 01-08-19 | 07:13

Met of zonder rijbewijs, met of zonder veroordeling; deze wappo stapt toch wel weer in een auto.

De enige oplossing is vast zetten, helaas.

TeeJee | 01-08-19 | 00:31

Ik ben een klootmongool. Geen twijfel over. Binnen 5 jaar 2 x gepakt voor drinken, cursus, 3e keer rijbewijs kwijt. Hoop boetes en zo. Periode van 5 jaar net voorbij en nog een keer gepakt. Nooit echt dikke scores, nooit hoger dan 1,0. Maar ik ben gewoon een klootmongool. Klaar. Geen twijfel over mogelijk. Volgend jaar krijg ik mijn rijbewijs definitief terug voor onbepaalde tijd, na vele tijdelijke periodes, in totaal meer dan 15 jaar zoet mee. En terecht. Want ik heb bewust onder invloed gereden en andere weggebruikers in gevaar gebracht. Ik ben betrokken geweest bij een dodelijke aanrijding, ik was nuchter en de ander niet. Die werd door de politie achterna gezeten op z’n scooter, en toen kwam ie mij tegen. Niet mijn schuld, maar je vergeet het nooooooooit meer. Rijden onder invloed, wat mij betreft nooit meer. Hoe kun je na 7 aanrijdingen veroorzaakt te hebben of er betrokken bij te zijn geweest nog in de auto stappen als je weet dat je epilepsie hebt? En waarom is je rijbewijs nog niet ingenomen?

mexicano + satesaus | 31-07-19 | 23:58 | 1

Dat is best wel knap. Ik heb nu 31 jaar mijn rijbewijs, ik heb denk ik 3x moeten blazen (waarvan de laatste keer 17 jaar geleden).
En nee, de auto staat niet alleen maar stil op de oprit. Ik rij +/-50000km jaar waarvan ook regelmatig s-avonds in het weekeinde.

Majoor Pikindewind | 01-08-19 | 14:04

Ik heb haar niet verkracht. Het is allemaal de schuld van mijn pik.

McSnor | 31-07-19 | 23:51 | 1

Uw pik met epilepsie neem ik aan. Geheel buiten uw schuld in dat geval.

Het brein erachter | 01-08-19 | 01:00

Heel veel waarschuwingslampjes...rode! Die zijn genegeerd.

fikkieblijf! | 31-07-19 | 23:45

What. The. Fuck?

mexicano + satesaus | 31-07-19 | 23:36

Dat het OM in eerste aanleg slechts een half jaar cel heeft geeist is toch écht een gotspe. De rechtbank legde uiteindelijk 2 jaar op, dus een factor 4 van wat door het OM was geëist. Net als bij Pannie m.b.t de zaken in Nijkerk blijkt dat we het in Nederland in ieder geval niet van het OM moeten hebben. Ik vind dat rechters in Nederland over het algemeen veel te laag straffen. Maar ja, als het OM bij zulke ernstige delicten zulke 'straffen' eist, als ware het OM eveneens advocaat van verdachte is, man man.........

Bab01 | 31-07-19 | 23:26

TBS met dwangverpleging lijkt me.

Bab01 | 31-07-19 | 23:02 | 2

Den Dolder?

Mart6037 | 31-07-19 | 23:06

@Mart6037 | 31-07-19 | 23:06: Ik dacht eerder aan de van Mesdag kliniek, eventueel longstay als behandeling zinloos blijkt.

Bab01 | 31-07-19 | 23:10

Omdat er geen details bestaan betreffende het incident met het paard zou ik voorstellen om het nogmaals te dupliceren met een ander paard om na te gaan of een zulks inderdaad dergelijk verlaagd normbesef kan veroorzaken.

Beefbus | 31-07-19 | 22:04

Hoezo had dat kudtwijf na 7 ongelukken nog steeds haar rijbewijs...?!

Nemo_Tenetur | 31-07-19 | 21:28 | 4

Deze zaak slaat een hoop vragen over.

letopuwzaak | 31-07-19 | 21:47

@letopuwzaak | 31-07-19 | 21:45:

Met dat rijtje lijkt het me niet lastig mevrouw haar rijbewijs in een eerder stadium af te pakken.

JJMS | 31-07-19 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Zuiker spiegelen, epilepsie, verward zijn. Ja allemaal redenen dat je niets aangerkend kan worden in NL

kwartjes | 31-07-19 | 21:24

Zou de verzekering van Mevrouw de Moordenares óók acht keer achter elkaar intrappen?

Papa Jones | 31-07-19 | 21:15 | 1

*er

Braco.me | 31-07-19 | 21:29

Een psycholoog die epilepsie beoordeeld?
Zoiets als een astroloog vragen om een maanraket te bouwen: het lijkt er een heel klein beetje op, maar dan ontdaan van elke vorm van 'bewijslast en reproduceerbaarheid'

******** | 31-07-19 | 21:11 | 5

@Rdock | 31-07-19 | 21:28: En dan alle mensen met vaak zware psychische ziekten maar aan hun lot overlaten? Hoe onmenselijk kun je zijn. Jij bent in ieder geval niet meer te genezen, sneuneus.

IJsbrekert | 31-07-19 | 22:23

Die Psychologen van het CBR zijn een grote wassen neus.
Geld. Als enige reden onder de zalvende woorden “verkeersveiligheid”

Het leven is zwaar | 31-07-19 | 22:30

@Het leven is zwaar | 31-07-19 | 22:30: en daar heb je volkomen gelijk in helaas .t is een verdien model

bowlfabriek | 31-07-19 | 22:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Een Moordrechter die een bandenspanningslampje genegeerd zou hebben waardoor hij uiteindelijk een botsing met letsel veroorzaakte, krijgt een werkstraf en een rijontzegging... www.autobahn.eu/13811/werkstraf-en-ri...

Gerf | 31-07-19 | 21:09 | 3

En wel wegens nalatigheid.
Hoeveel “waarschuwingslampjes” heeft deze vrouw niet genegeerd?

Gerf | 31-07-19 | 21:10

Ja maar serieus, deze vent is toch totaal ongeschikt om auto te rijden!

Papa Jones | 31-07-19 | 21:14

@Papa Jones | 31-07-19 | 21:14: het gaat erom dat de epileptische vrouw mogelijk straf zou ontlopen, terwijl die veel meer waarschuwingen heeft genegeerd.

Gerf | 31-07-19 | 23:12

Rechters hebben inderdaad geen idee. Weten waarschijnlijk niet eens wat epilepsie is. En ooohhh ... wat is de werkdruk toch hoog voor de dames.

Baron Clappique | 31-07-19 | 21:01

Ja, deskundigenrapporten en het NL strafrecht. Wat een gouden combinatie is dat. En rechters maar instemmend knikken want die hebben ook geen idee.

Vula | 31-07-19 | 20:42

Ja maar wacht even, want vrouw. Dus zielig of stoer omdat ze toch haar aanvallen probeert te overwinnen. Maar als er nu dronken had gestaan ipv epileptische aanval? Bij beide weet je dat het de rijvaardigheid niet zo ten goede komt

Mark van Leeuwen | 31-07-19 | 20:35

Hier gaat het over epilepsie. Minstens zo gevaarlijk zijn mensen met diabetes die niet onder controle is. Een lage suikerspiegel is levensgevaarlijk. Weten we allemaal nog van het “ ongeval” in Amsterdam.

Choco Chanel | 31-07-19 | 20:33 | 5

Jaja choco, zal wel dat je er wat van af weet. Geloof er geen biet van want anders zou je weten dat verreweg de meeste Diabeten hun lichaam goed kennen en op tijd voelen als ze laag zitten. En ook wat bij zich hebben om dat op tijd op te lossen. Niks kortzichtig aan dus nogmaals donderop met diabeten als gevaarlijk te bestempelen.

austinhealey | 31-07-19 | 22:19

@austinhealey | 31-07-19 | 22:19: zeker weten dat ik er meer van af weet. Maar U heeft uw mening klaar. Beetje naïef bent u wel door uw oordeel te baseren op enkel uw eigen kinderen. Tuurlijk heel goed dat zij zorgvuldig zijn en goed zullen zijn ingesteld. Maar er zijn er veel die dit niet op die manier doen, of die al zo lang diabetes hebben dat ze niet meer tijdig de hypo aan voelen komen. Discussie zinloos met mensen als u, u voelt zich persoonlijk aangevallen lijkt het wel, dat hoeft uiteraard niet.

Choco Chanel | 31-07-19 | 23:11

@Choco Chanel | 31-07-19 | 23:11: Typerend voor mensen die te dicht bij het onderwerp zijn betrokken. Verschoning past daar het best bij, net als in de rechterlijke macht bv het geval is. Zodra je niet met voldoende distantie aan discussie over een onderwerp kunt discussiëren: verschoning.

sockpuppet | 31-07-19 | 23:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Kreeg rijbewijs weer terug door het verzwijgen van epileptische aanvallen.
Dat is doelbewust en beredeneerd en zou ze in mijn ogen eigenlijk schuldig moeten worden bevonden aan moord met voorbedachte rade.
2 jaar is dan ook een lachertje.
Julia moet zich doodschamen net als die 2 zogenaamde deskundigen.

bwanabanjo | 31-07-19 | 20:32

Wat ik me kan voorstellen dat ze op het moment dat het gebeurde geen vrije wil had en dus niet willens en wetens een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt. Maar hoe kan je in vredesnaam, wetende dat je meer dan eens achter het stuur insulten hebt gehad, gewoon achter het stuur blijven stappen? En in welke parallelle werkelijkheid kan het dan in vredesnaam zo zijn dat je daar niet verantwoordelijk voor bent? Ik ben oprecht benieuwd welke onnavolgbare academische redenatie het NIFP nu weer heeft geproduceerd.

bulk | 31-07-19 | 20:19 | 4

Lid Letopuwzaak heeft hierover in zijn tegel van 20:12 m.i. heel zinnige info over gegeven.

J.Luns | 31-07-19 | 20:24

@J.Luns | 31-07-19 | 20:24:
Dank u J.Luns! Het is mi informatie die niet ontbreken mag.
(En ik ben een 'zij' :))

letopuwzaak | 31-07-19 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

'H. heeft de epileptische aanvallen sinds ze in 1992 door een paard tegen haar hoofd werd getrapt. Ze is onderzocht en heeft een syndroom dat er onder meer voor zorgt dat ze beperkt normbesef heeft en weinig zelfreflectie. Een gevolg van haar hersenschade.'

'... hebben een psycholoog en psychiater nu geconcludeerd dat - samengevat - het ongeluk haar niet aan te rekenen is.'

In zekere zin ben ik het daar mee eens. Maar het is ook zo dat deze vrouw een gevaar is voor de samenleving. Deze vrouw moet begeleid worden en beperkt in haar vrijheid. En dat had al veel eerder moeten gebeuren.

Sitting_targets | 31-07-19 | 20:17 | 4

@HoerieHarry | 31-07-19 | 20:20: Lees nou: beperkt normbesef en weinig zelfreflectie. Ze eigenlijk gewoon niet handelingsbekwaam. Ontoerekeningsvatbaar. Ze is gewoon raar, zeg maar. Te gek om los te lopen. Letterlijk.

Wat pas echt raar is dat we zulke mensen maar de hele tijd hun gang laten gaan.

Sitting_targets | 31-07-19 | 20:31

Ze heeft geen 'syndroom', ze heeft hersenletsel.

Dat staat dus zwart op wit zie ik nu dankij uw post Sitting_targets... ok.. het is haar niet aan te rekenen want hersenletselcliënt, wie heeft ervoor gezorgd dat zij haar rijbewijs nog had en dat alle informatie niet bij de juiste instanties kwam?
Er is iemand verantwoordelijk, lijkt mij.

letopuwzaak | 31-07-19 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zag laats nog een keer "Control", de film over Ian Curtis. Die had ook epileptische aanvallen.

knutsel_ | 31-07-19 | 20:17

Goed dat GS hier een topic aan wijdt. Ik jeb namelijk al diverse keren geprobeerd dit probleem onder de aandacht te brengen.

Deze vrouw heeft epilepsie ten gevolge van hersenletsel (trap van een paard).
Wanneer je dusdanig hersenletsel hebt is de kans niet gering dat je dat op een breder vlak hebt; persoonlijkheid, cognitief, inschattingsvermogen.

Hoeveel mensen ik in mijn werk niet zie die hersenletsel oplopen, met alle stoornissen daarbij, tóch gewoon hun roze papiertje weer proberen te bemachtigen.

Hoeveel mensen er in de auto zitten met hersenletsel, u wil het echt niet weten.

Dat deze vrouw onderzocht is door een psycholoog en een psychiater is een farce, een neuroloog zou haar letsel in kaart moeten brengen!
Alleen het feit al dat je met aanvallen en na een dodelijk ongeluk gewoon weer in je autootje stapt, zegt toch al iets nietwaar.

Mensen die na een beroerte met de geringste controle weer in de auto stappen, het is gekkenwerk. De zorg op dit gebied is onder de maat.

Wij kunnen ontmoedigen en herkeuringen aanvragen (aankaarten).
Ik vermoed dat er veel nuttige informatie is overgeslagen in deze zaak en niet de juiste specialisten zijn gehoord.
Dit is echt.. niet te geloven

letopuwzaak | 31-07-19 | 20:12 | 5

Klopt helemaal. Het is vreselijk kut als je door een aandoening, wat dan ook, niet mag rijden, maar autorijden is nu eenmaal een potentieel risicovolle activiteit. Dat is de reden dat we rijles moeten nemen en examen afleggen voor de de weg op mag. Het is ook de reden dat er verkeersregels zijn, dat je niet met verdovende middelen ( inclusief bepaalde medicijnen) de weg op mag.

Balen voor mevrouw dat ze epilepsie heeft. Gelukkig zijn er regelingen in ons land dat deze mensen met taxivergoeding mogen rijden. ga je willens en wetens met de wetenschap dat je epilepsie hebt, met te geregeld een insult dan ben je verwijtbaar en asociaal bezig. Deze vrouw verdient berecht te worden als iemand die bewust risico nam dat zij mensen zou doden met haar gedrag, en dat ook gedaan heeft.

Nuuk | 31-07-19 | 20:41

@Nuuk | 31-07-19 | 20:41:
Dat, óf haar niet aangeboren hersenletsel op het gebied van cognitief, persoonlijkheid moet bewezen worden.
Dat had al eerder gedaan moeten worden.. moet mi tot de standaard procedure horen na hersenletsel.
Verder helemaal eens met uw tegel.

letopuwzaak | 31-07-19 | 21:15

Zolang iedereen en zijn moeder bellen of appen achter het stuur wel vindt kunnen, denk ik dat Nederlanders het allemaal wel best vinden... Denk alleen maar aan een oud staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, daarvoor jarenlang als officier van justitie werkzaam, die door het appen achter het stuur een ernstig verkeersongeluk veroorzaakte. Dan ben je dus een totale lul.

Bab01 | 31-07-19 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wie kijkt er echt van op als de D66-rechter haar vrijspreekt en haar het rijbewijs teruggeeft, want ze is zo zielig? Ik niet in elk geval.

MAD1950 | 31-07-19 | 20:12

Dat een spiegoloog hier aan meewerkt, ook dat al.

Gele Beer | 31-07-19 | 20:11

Waarom ben ik niet verbaasd (helaas)?

ArieR68 | 31-07-19 | 20:10

Juist de combinatie van, zoals ze zelf aangeeft een emotieloos karakter met die van epilepsie maakt deze geobsedeerde autobestuurster een ongeleid projectiel. Ik ken enige mensen die epileptisch zijn en ook autorijden. Deze mensen maken niet meer brokken dan een ander in het verkeer juist vanwege een sterk ontwikkeld empatisch vermogen en verantwoordelijkheidsbesef (niet autorijden bij de toenemende attacks: dwz opnieuw naar dokter voor betere medicijndosering) Permanente rijontzegging voor deze fruitcake.

suscrofa | 31-07-19 | 20:10 | 6

@kotelet | 31-07-19 | 20:19:
Eensch, ik vind het veelzeggend dat ze daags na het veroorzaken van een dodelijk ongeval weer achter het stuur kruipt. Terwijl het rijbewijs op dat moment is ingenomen.

J.Luns | 31-07-19 | 20:32

Dank. Het is echt belangrijk om het verschil te duiden tussen epilepsie hebben en epilepsie ten gevolge van niet aangeboren hersenletsel (nah).
Dit is een heel andere groep, andere problematiek.
Uiteraard blijven aanvallen gevaarlijk in het verkeer en moet daar goed over besloten worden.

letopuwzaak | 31-07-19 | 20:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh,
En die man die zn bandenspanning waarschuwingslampje te lang negeerde
en daarna een ongeluk veroorzaakte, is vandaag *wel* veroordeeld.
Ik *begrijp* het daadwerkelijk niet.
Hoger beroep hier lijkt me kansrijk...

hotmint | 31-07-19 | 20:08

Maar ze negeerde tenminste geen rood waarschuwingslichtje

Wolfje_Tungsten | 31-07-19 | 20:00

Dingen die ze niet graag doen, doen ze niet want epilepsie. Dingen die ze graag doen, nergens last van.

Stratum | 31-07-19 | 19:59

Als je weet dat je epilepsie hebt, je al verscheidene ongelukken hebt veroorzaakt en je rijbewijs is afgepakt en toch weer achter het stuur gaat zitten, dan is dit met voorbedachte rade. Doodslag op zijn minst.

NaughtiusMaximus | 31-07-19 | 19:52 | 7

@bwanabanjo | 31-07-19 | 20:35: Het oogmerk van haar handelen is niet geweest om iemand te vermoorden, dus het is niet doelbewust iemand van leven beroven. Enorm verwijtbaar gedrag (understatement) en ze verdient uiteraard straf, maar het is juridisch gezien nooit doodslag. Of je moet de definitie van doodslag veranderen.

E-Burke | 31-07-19 | 20:43

@E-Burke | 31-07-19 | 20:43: een epileptische aanval heb je niet in de hand! Iedereen die met epilepsie in de auto stapt, verandert zijn auto in een moordwapen! Dit is medisch compleet onverantwoordelijk handelen! Je aanvaard dan de risico's, gezien de hedendaagse drukte in het verkeer staan de risico's voor lief nemen, en wellicht met doden tot gevolg! Volgens mij is ze hier bewust van, dus, ik vind poging tot doodslag verdedigbaar

DeutschlandUberAlles | 31-07-19 | 21:09

@E-Burke | 31-07-19 | 20:43: Dat is niet waar. Voorwaardelijk opzet is juridisch gezien ook doodslag. Daar speelt oogmerk geen rol. Het gaat om de vraag of verdachte bewust of willens en weten een aanmerkelijke kans op de koop toe heeft genomen. Doodslag, in de gradatie van voorwaardelijk opzet, is hier goed te bepleiten.

Bab01 | 31-07-19 | 23:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Na één (1) epileptische aanval mag je een jaar niet rijden van de doktoren. Bij herhaalde aanvallen is het einde verhaal voor je rijbewijs. Dat is heel ingrijpend voor iemand die daar niet voor gekozen heeft, niemand kiest zijn beperkingen. Mensen kiezen wel hoe ze daarmee omgaan. Met een ingetrokken rijbewijs toch gaan rijden is in deze casus een weloverwogen risico aanvaarding. Opzet. Twee jaar voor een dubbele moord is buitengewoon barmhartig en naïef van de rechtbank, het is spijtig dat het OM hier niet in beroep ging.

Feynman | 31-07-19 | 19:50 | 1

Mogelijk heeft het in haar geval te maken met een breder hersenletsel, aangezien zij epilepsie kreeg na hersenletsel iets dat helaas vaker voorkomt.
Deze mensen worden te weinig onderzocht op beperkingen en verkeersveiligheid/ inschattingsvermogen.

letopuwzaak | 31-07-19 | 20:18

Bestaan er überhaupt nog mensen die zich kunnen schamen.

CalamityJane | 31-07-19 | 19:49 | 9

@******** | 31-07-19 | 20:30: @ weet niet waar u die sterretjes vandaan haalt...... dank voor deze reactie. Zoo mijn gedachte idee maar u weet het te zeggen.

CalamityJane | 31-07-19 | 20:40

Doe iets verkeerds hier.... Dan maar zo. Sorry.

CalamityJane | 31-07-19 | 20:41

@MickeyGouda | 31-07-19 | 20:01: Dan vooral de narcistische en antisociale persoonlijkheidstoornissen die bij vrouwen nogal eens ten onrechte als borderline persoonlijkheidsstoornis worden aangemerkt.

Bab01 | 31-07-19 | 23:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan heb je weinig zelfinzicht. Mijn opa heeft tot zijn 90e auto gereden tot zijn zicht steeds minder werd en hij drie aanrijdingen na elkaar veroorzaakte, gelukkig allen zonder letsel bij wie dan ook. Bij de derde keer vroeg de politie, die hem ondertussen wel kenden want klein dorp in Friesland, hem of het niet beter maar eens te stoppen met het zelf autorijden. "Heren, u heeft volledig gelijk, hier is mijn rijbewijs, het is niet verantwoord meer" Het moet hem veel pijn gedaan hebben, want hij was zijn vrijheid kwijt. Maar hij nam wel zijn verantwoordelijkheid.

brutus68 | 31-07-19 | 19:47 | 2

Idem met mijn oude moedertje.
Na 3 schades (gelukkig slechts blik) binnen een paar maanden tijd hebben we als kinderen het maar eens met haar besproken of doorrijden nu wel zo'n goed plan was.
Kostte wat moeite maar uiteindelijk ging ze overstag.
Gevolg is wel dat wij haar tegenwoordig overal heen mogen rijden, alle voordeel hep ook ze nadeel.

Berbaar | 31-07-19 | 20:12

Dat moet ook heel moeilijk zijn, maar het is het enige goede..
Na een leven zelfstandigheid.. ja.
Maar toch, ook toen ik eens niet goed ingesteld was op mijn medicatie, geen haan die daarnaar kraait geen dokter die zegt dat je niet mag rijden, heb ik na een stomme fout besloten pas weer achter het stuur te gaan als alle waarden weer dik in orde waren..
Het hoort erbij.

letopuwzaak | 31-07-19 | 20:21

Vooral triest maar ook raar verhaal.
Heb ook een medewerker met epilepsie en daar zijn strenge voorwaarden aan gesteld door het CBR.
Zo mag hij, na een tijd aanvalsvrij, wel met de auto naar de zaak komen maar bijvoorbeeld geen bedrijfsbus besturen.
Onbegrijpelijk dat onverantwoordelijke gedrag van mevrouw.
De paar kennissen die ik heb met epilepsie zijn juist super voorzichtig en regelen bespreken juist alles met hun Umfeld om letsel aan hunzelf en anderen te voorkomen, mochten ze een aanval krijgen.
Niet dat die jonge mensen er mee terug komen maar de initiële straf van de rechter was zo gek nog niet en kaalgeplukt door wat zwarte kippen zal ze ook wel worden en terecht.

Berbaar | 31-07-19 | 19:46 | 8

@letopuwzaak | 31-07-19 | 20:25: daar heb je wel een punt. De CBR arts had de patient dus kunnen doorsturen naar deskundigen op dat gebied. Op het UMCG staat o.a. een simulator. Samen met neuropsychologische tests was er zeker op het frontaal gebied iets gevonden als dat aanwezig was. Maar dat is speculeren. Een hetero-anamnese was ook een optie geweest. Zelden dat iemand alleen komt.

azijnseikerT | 31-07-19 | 20:36

@azijnseikerT | 31-07-19 | 20:36:
Zeker, u weet het. Altijd in combinatie met andere (npo) onderzoeken.
Het is zulke ingewikkelde materie en soms verdwijnen hersenletselpatienten in vergetelheid, terwijl ze op alle levensgebieden problemen hebben/krijgen.

@berbaar. Geen dank, hier weet ik dan een klein dingetje over.

letopuwzaak | 31-07-19 | 21:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Het paard dat haar in 1992 tegen haar hoofd trapte dat is de schuldige...
Rotbeest!

HoerieHarry | 31-07-19 | 19:45 | 2

Voor straf kroketten van maken.

Osdorpertje | 31-07-19 | 19:53

Welnee joh, dat paard reageerde alleen maar op zijn slavenbestaan ;)

******** | 31-07-19 | 20:34

Ik begrijp niet waar advocaten toch altijd van die gediplomeerde idioten vandaan halen. Is er een of andere uitzendbureau waar je pretstudie domkoppen huren kan?

Mazzelstof | 31-07-19 | 19:44 | 1

Er is geen keurmerk voor 'getuige deskundigen'.
Een beetje advocaat heeft dus een paar betweterige kereltjes in de contactlist die braaf komen zweren dat 'de wetenschap' helemaal aan de kant van cliënt staat.

******** | 31-07-19 | 20:39

Als epilepsiepatient:
Wat eenachterlijke mongol jonguh. En echt he.

Er zijn, als je als epilepsiepatient wilt autorijden strenge eisen. Het kan best. Ook je eigen gevoel van verantwoordelijkheid hoort daarbij (net als een gezond iemand geen alcohol opzuipt voor ie gaat rijden). Reden dat ik nog nooit begonnen ben. En dat is soms kut. Maar dit soort klotenkuttering mede patiënten zijn er de reden van dat men dadelijk gaat zeggen; doe maar helemaal niet meer. Terwijl het best kan. En dan zal ik dus nooit autorijden.
Los daarvan; ik heb liever nooit een rijbewijs dan de potentiële mogelijkheid een ander dood te rijden door mijn epilepsie. Ga er maar vanuit dat ik er niet eens aan wil beginnen. Maar het gaat me om het idee.

DeJemelscheet | 31-07-19 | 19:40 | 2

Ik heb mijn eigen mentale problemen en ik ken de frustratie: mensen die het als excuus gebruiken voor wangedrag, wat dan weer negatief op mij reflecteert

******** | 31-07-19 | 20:42

@******** | 31-07-19 | 20:42: Ja poepziek word je ervan. 'De Maatschapij' neemt dan even een ongenuanceerd loopje met de zaken, niet gehinderd door enige kennis. Het valt me vandaag gelukkig alleszins mee hier in de panelen moet ik zeggen. Dat is wel eens anders geweest. Overigens; epilepsie is niet echt een mentale maar een fysieke aandoening, maar dat weet jij ook.

DeJemelscheet | 31-07-19 | 20:54

Dan ben je wel een triest mens ja. Een zielig hoopje stront.

RenHoek | 31-07-19 | 19:40

Een volstrekt egocentrische en asociale vrouw dus.

Rico Tampeloerus | 31-07-19 | 19:38

Elke goedgekeurde bejaarde zit nu al 4 maanden op verlenging van zijn rijbewijs te wachten wegens CBR faal. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit epilepsie geval wel haar rijbewijs heeft mogen houden ?

Wekkertje | 31-07-19 | 19:36 | 1

Dezelfde faal misschien.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 20:22

Vrouwenvleugel.......... waar blijft de tijd?

ditotje | 31-07-19 | 19:35

Ja edelachtbare, als zij daar op dat moment niet hadden gereden, was er niets gebeurd.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 19:33

Even geduld, het is geen uitspraak van de rechter. Neemt niet weg dat die psycholoog alvast billenkoek verdiend heeft.

Guido | 31-07-19 | 19:32

je krijgt dacht ik in ieder geval minimaal 10K boete voor het rijden zonder rijbewijs als het om deze reden is ingenomen.

Sessine | 31-07-19 | 19:31

Gegeven de rol van het Poolschen Volck in den Holocaust ben ik van mening dat mejuffrouw Julia Whatsherface een belangrijke rol heeft gehad in de instandhouding van onze joods-christelijk-humanistische cultuur. Daarom een vetleren medaille voor deze heldin. Zelf wordt het me ook telkens zwart voor de ogen als ik zo'n koolvretende kudtkatholiek wel aan het werk zie als zelf zijnde arbeidsgehandicapte. Wat hebben die lui wat ik niet heb? Ze kunnen godverdomme negen van de tien keer niet eens fatsoenlijk Nederlands lullen!

Al heb ik dan weer wel bewust mijn rijbewijs laten verlopen. Zonde van zo'n mooie auto als ik die om een groepje fietsende koters heen vouw.

Hetkanverkeren | 31-07-19 | 19:30 | 8

@Roadblock | 31-07-19 | 20:36: De beste wodka is Pools. Als ik me maar schuldig genoeg indrink heb ik alsnog Gristus de gaskamer ingejaagd. Fuck Schiedam met dat gereformeerde graanvocht van ze: www.youtube.com/watch?v=SXEGX7qwPSY Overigens drink ik zelf vrijwel nooit sterke drank. Mijn plasser wordt er echt niet minder amechtig van. Dat dan weer wel.

Hetkanverkeren | 31-07-19 | 21:05

Wat denkt Hetkanverkeren van de rol van de Polen bij de bevrijding van ons land ten tijde van de rol van het Teutoonsche Volk in 40-45?

austinhealey | 31-07-19 | 21:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is het toch heerlijk om in dit land een onverantwoordelijke, asociale en egoïstische dwaas te zijn. Je komt overal mee weg en iedereen staat voor je klaar.

gestoptmetroken | 31-07-19 | 19:30

Deze mevrouw verdient een forse straf en zou nooit meer mogen rijden. Eerst maar even de uitspraak van de rechter afwachten.

Mannes | 31-07-19 | 19:28 | 1


Dat mocht ze eigenlijk al niet, maar heeft kennelijk verzwegen hoe zwaar haar epilepsie echt was en kreeg een minder zware variant als vermelding waardoor zij wel mocht rijden

Olleke | 31-07-19 | 19:30

Soms zijn zelfrijdende auto's best handig.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 19:28 | 2

Zeker voor vrouwen van 50+.

HoerieHarry | 31-07-19 | 19:29

Ik kon er niets aan doen edelachtbare, mijn hersenen wilden gewoon te snel rijden, dat was ik niet.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 19:27

Bij een oranje lampje negeren op je dashboard en dan een ongeluk veroorzaken levert 40 uur werkstraf op. Ben benieuwd waar dit op uitdraait

Rotterdammert1965 | 31-07-19 | 19:26

Er is elke dag wel weer zoiets bizars te melden. Zo worden we murw geslagen en melancholisch. In wat voor wereld leven we? De Speld bestaat al niet meer omdat het echte nieuws veel gekker is.

BluRay | 31-07-19 | 19:26

Uithuwelijken dat mens aan sjeik Mohammed van Dubai

Rest In Privacy | 31-07-19 | 19:25

Kwam laatst bij een psychiater.
Kwam binnen, gaf een hand en zei: "Goedendag, waar kan ik je mee helpen?"

Moest voor mijn werk in een ruimte zijn waar maatschappelijk werkers van beide kunnen aan het vergaderen waren.
Ik klopte aan en mocht naar binnen.
Vroeg ik: "Stoor ik of zijn jullie al gestoord?"

kwark001 | 31-07-19 | 19:25

Ja, maar we leven hier niet in Polen.... Desalniettemin verschrikkelijk voor de nabestanden!

kotelet | 31-07-19 | 19:28

Al die drugssmokkelaars willen hun zaak in NL laten voorkomen...

Guido | 31-07-19 | 19:34

"Eind 2013 vraagt ze bij het CBR om een herkeuring. Tegen de keuringsarts zegt ze dat ze al twee jaar geen aanvallen meer heeft gehad. De arts gelooft haar en staat toe dat ze weer gaat rijden."

Ik denk dat er bij die vrouw wel meer beschadigd is na die paardentrap.....
Het CBR had haar gewoon helemáál haar rijbewijs niet meer mogen teruggeven. Verder kent dit verhaal alleen maar verliezers..... Ik vind het geen Casper en Walter van Wijngaarden.

kotelet | 31-07-19 | 19:24 | 5

@Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 19:29:
Rationeel heeft u volkomen gelijk!
Ik ben totaal geen psycholoog of psychiater, maar vanuit menselijkheid kan ik me voorstellen dat er bij die vrouw 'iets geknapt' is. Het "onrecht" wat haar is overkomen. Niet willen accepteren. En het CBR gaf haar daarin gelijk. Dat ze niet op de weg thuishoorde, lijkt me evident,.

kotelet | 31-07-19 | 19:37

@azijnseikerT | 31-07-19 | 19:34:
Tis moeilijk......
Maar een Casper en Walter van Wijngaarden die iedereen in de bek spuwen door met de vinger naar het slachtoffer, de barman, het slachtoffer en -weet ik veel wat- te wijzen, voelt voor mij een stuk bitterder dan dit geval. Ik weet niet, noem het een onderbuikgevoel.

kotelet | 31-07-19 | 19:41

@kotelet | 31-07-19 | 19:37:
Tja pech hebben. Als je blind word mag je ook niet meer autorijden. That's life.

peterdh | 31-07-19 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ik beroep mij op mijn zwijgrecht"
Dat was het enige wat deze epileptische automobiliste hoefde te zeggen om door te mogen rijden. Het zwijgrecht van haar arts laat ik er maar even buiten, die zat niet achter het stuur bij de 7 vorige ongelukken.

Osdorpertje | 31-07-19 | 19:23

Ondertussen op de joop, een reactie (het verdedigen van een moordenaar van buitenlandse afkomst) van wandelend fossiel han van der horst betreffende de kind-voor-treingooier in "wir schaffen das" land :

HanvanderHorst 31 juli 2019 at 19:14
Omdat hij onder psychiatrische behandeling stond en in de ziektewet zat wegens geestelijke problemen sinds het begin van het jaar. Hij werkte bij de onderhoudsdienst van de tram in Zurich tot ieders tevredenheid.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 31-07-19 | 19:23 | 1

Leest u die bagger van Han van der Horst?
Voorbeeldje:
Han van der Horst, Historicus
Artikel "De intense gemeenheid van Thierry Baudet."
Hierna haak ik al af.
Die kan men toch niet meer serieus nemen?

Roadblock | 31-07-19 | 20:40

Het is van de gekke dat dit soort mensen rond mogen rijden. Ik heb ook zo'n buurvrouw. Epilepsie, kan haar hoofd niet keren vanwege andere problematiek. Maar er is geen manier om zo'n iemand te rapporteren als zijnde gevaar op de weg. Dat mogen alleen zijzelf of hun arts ofzo. Dus ze blijft lekker doorrijden.
Maar het zal wel weer iets met privacy zijn waardoor er niet ergens een vlaggetje gezet wordt in een database waardoor dit soort mensen moeilijker een rijbewijs kunnen krijgen/houden.

Sessine | 31-07-19 | 19:23 | 1

Je kan toch een briefje schrijven aan het CBR? Ik zou het niet eens klikken willen noemen, want er staan gewoon levens op het spel.

sarcastro | 01-08-19 | 05:40

Soms begrijp je echt niet hoe zoiets werkt. Want wat gebeurt er mogelijk hierna misschien nog weer?

Jan, Leiden | 31-07-19 | 19:22

Ik kon er zelf niets aan doen edelachtbare. Het was de alcohol.
Snap ik. U kunt gaan.

Ridde Rogter | 31-07-19 | 19:22

Hebben zulke mensen geen sociaal kader? Niet dat dat nodig is, maar het mijne zou mij desnoods met geweld achter het stuur vandaan halen en vice versa.

MickeyGouda | 31-07-19 | 19:22 | 2

Tegenwoordig zijn we alleen nog aardig voor elkaar. Je kunt toch zomaar niet iemands zelfvertrouwen aan het wankelen brengen.

CalamityJane | 31-07-19 | 20:01

Als het haar niet aan te rekenen is vanwege de epilepsie, maar ze verder gewoon bij zinnen is, dan moet die 2 jaar blijven staan. Ze heeft dan immers een bewuste keuze gemaakt om te gaan rijden ondanks haar aandoening en de eerdere ongelukken. Maar als het haar niet aan te rekenen is omdat ze tijdens de beslissing om te gaan rijden verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn, dan lijkt me TBS wel op zijn plaats. Want hoe dan ook is dit een tikkende tijdbom.

Muxje | 31-07-19 | 19:20

De psychiaters en psychologen begrijpen de gezonde mens niet meer, helaas!

Rdock | 31-07-19 | 19:17 | 4

En narcistisch als de pest, hoeven je anders denken dat jij in al je goddelijke goedheid wel even de problemen van een ander kan doorzien en oplossen.

Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 19:33

Ze zullen het beter weten, desnoods tegen beter weten in. De klant wordt te mondig.

CalamityJane | 31-07-19 | 20:03

Er zijn 2 manieren om altijd het laatste woord te hebben en keer op keer weg te komen met psychotisch gedrag:
-heel goed je best doen op je werk zodat je uiteindelijk een bovenbaas wordt
-sociaal werker worden

Het zou nog tot daaraan toe zijn als die types eens Jan-Willem uit Wassenaar te grazen zouden nemen. Maar ze weten haarfijn de kwetsbare mensen uit te kiezen: mensen met weinig geld, mensen die zich in 100 bochten wringen om hun kind te beschermen. En natuurlijk de favoriet: iemand die al eerder slachtoffer is geweest van misdaad en/of hulp-industrie.

******** | 31-07-19 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Met epilepsie heb je dus een License to Kill.

azijnseikerT | 31-07-19 | 19:16 | 4

Owww shit...... Een moslim met epilepsie, heeft die dan helemaal vrij spel???

Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Zo maar een voorbeeld van de idioten die de weg op mogen in een auto, blij dat ik met het ov reis.

De Briemusketier | 31-07-19 | 19:15 | 3

Ja inderdaad. Want daar gebeurt nooit wat.

azijnseikerT | 31-07-19 | 19:17

@azijnseikerT | 31-07-19 | 19:17:
Ik heb er iig geen last van als mijn mede-reiziger onwel wordt.

En ik kan lekker een half uur zitten doezelen of GeenStijl lezen.
Hoera voor de trein.

******** | 31-07-19 | 21:04

Totdat je voor een aanstormende trein wordt getiefd......

Maytheforcebewithyou | 31-07-19 | 21:40

Geleufde gij nog in den rechterlijken macht? Neu toch!

kwark001 | 31-07-19 | 19:14

Wel een trendje hè, dat niet toerekeningsvatbaar en dergelijke.
Even voor de vorm intrekken in Den Dolder en je bent weer een vrij man/vrouw.

Harry Turtle | 31-07-19 | 19:14

Ik ben ook een keer door een paard geschopt in Ponypark Slagharen.

HoerieHarry | 31-07-19 | 19:13 | 5

Ah, dat verklaart een hoop.

gemeentereiniging | 31-07-19 | 19:20

Ah ja, logisch

Arietjuh | 31-07-19 | 19:40

Ik reed gisteren langs een weiland vol met paarden. Komt wel dichtbij zo.

Gandalph | 31-07-19 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ineens ben ik een voorstander van vrouwenbesnijdenis.

overVecht | 31-07-19 | 19:12 | 4

Je mag autorijden met burka...

Gandalph | 31-07-19 | 20:16

Je bedoelt onverdoofd?

******** | 31-07-19 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nou zullen er best goede rechters zijn maar die paar idioten verpesten het wel voor de rest.

van stampij | 31-07-19 | 19:12

Kunnen we elke alcomobilist hier ook niet in meenemen? Je weet dat dondersgoed dat het niet kan. Toch achter het stuur stappen met een borrel op minstens bestraffen met poging tot doodslag.

BakkerHenk | 31-07-19 | 19:10

Als je wegkomt met het neersteken van twee en de keel doorsnijden van een derde omdat je zegt een psychise aandoening te hebben of acht mensen mag aanrijden omdat je suikerziekte hebt dan is dit een logisch vervolg.

down | 31-07-19 | 19:08 | 1

Binnen het Nederlandse rechtssysteem hoef je inderdaad nergens meer van op te kijken; de trend is gezet en de kartelpartijen zullen nooit iets ondernemen om het tij te keren.

Wladimir 1928 | 31-07-19 | 22:35

Met deze redenatie mag je Stevie Wonder ook auto laten rijden. Dat hij overal boven op knalt is niet zijn schuld, maar komt door zijn blindheid.

Osdorpertje | 31-07-19 | 19:08 | 3

Stevie stond wel op de uitkijk bij een bankoverval.

kwark001 | 31-07-19 | 19:15

Boem is stop en plons is water. Kan ik een blinde ook leren.

Gandalph | 31-07-19 | 20:20

Soort van rood knipperlichtje (in haar hoofd) genegeerd. Dan ben je inderdaad af, volgens de wet.

nattegleufhoed | 31-07-19 | 19:07 | 1

Haar leven mag van mij volgens de wet ook voltooid en af zijn.
Verwijderen uit de maatschappij, dood is het goedkoopst.
Nieuwe wetten graag hiervoor.

Hemmenaar7 | 31-07-19 | 19:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken