Vrouw met epilepsie veroorzaakt 7 ongelukken, stapt toch in auto, rijdt jonge vrouw en man dood

Voor de WTF van de dag gaan we naar Rockanje. Daar woont Julia H. en Julia H. die heeft geen achternaam meer want ze heeft twee mensen doodgereden.
Kan gebeuren en een ongeluk zit in een klein hoekje maar in het geval van Julia is het meer een hoek van 360 graden want Julia had daarvoor al zeven (7) ongelukken veroorzaakt vanwege epileptische aanvallen. "In 2010 rijdt H. een tuin in, waar een minuut daarvoor nog kinderen speelden. Ze ramt een stapel hout. In de jaren die volgen knalt ze tegen een boom, slaat ze over de kop en rijdt ze in een sloot." Genoeg reden om Julia nooit meer in een auto te laten stappen, maar niet in Nederland daderknuffelland waar Julia gewoon een nieuw rijbewijs krijgt als ze liegt dat ze al twee jaar geen aanvallen heeft gehad. Vervolgens veroorzaakt ze nog een paar ongelukken en daarna rijdt ze de Poolse wandelaars Sylwia (23) en Grzegorz (29) dood. Komt de daderquote uit een politieverhoor die alles zegt: "Er zijn twee doden gevallen, alles wat ik doe is eigenlijk fout. Ik ben ook een slachtoffer in dit ongeval. (nee gvd nee, GS) Alles ligt altijd aan de epilepsie en niet anders, dat hoor ik mijn hele leven al. (nee nee NEE NEE NEE, GS) Daar komt ook nog eens bij dat ik een probleem heb met het tonen van emotie. Ik heb eigenlijk geen emotie en dat wordt door mijn omgeving niet begrepen." Nee Julia. Hier begrijpt niemand iets van. Hopelijk snappen de rechters wel dat bij zo'n daad geen taakstraf past.
Reaguursels
InloggenDit soort mens had in die voorgaande 7 keren beter zichzelf dood kunnen rijden. Twee mensen dood gereden en jezelf als slachtoffer in het geheel zien? Sterf toch gauw af.
3 jaar en tbs met dwang!
Je moet goddomme maar durven dacht ik nog, tot ze voor haar sociopathie uitkwam. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat de verzekering niet op haar naam staat, of ze moet liegen bij de aanvraag, en is dus feitelijk onverzekerd. Als die op naam van een ander staat heeft die ook wat uit te leggen, als je hard kan maken dat die wist van de eerdere ongelukken en de medische geschiedenis. Het halve dorp wist dat schijnbaar wel.
Moord dus. Maximale straf.
je moest eens weten wat er allemaal over Neerlands wegen tuft met medische beperking van hier tot Tokio. recent op het arbo spreekuur . visus van 3 x niks. Auto verkocht mevrouw ? Nee maar ik rij alleen in de buurt daar weet ik de weg" . ja maar je ziet ook daar geen pest en het overstekend kind dus al helemaal niet "
Dikke ikke staat altijd voorop
Heel erg triest wat er gebeurd is, twee jonge mensen dood en onherstelbaar leed toegebracht.
Daarnaast een vrouw die ondanks dat ze een (dubbel) dodelijk ongeluk veroorzaakt de dag erop weer in de auto stapt. Zonder meer zwaar strafbaar.
.
Maar nu de andere kant van de medaille; Je hebt een goede baan waarmee je hypotheek wordt afgelost en je "normaal" kunt leven, en ineens blijkt dat je een "gezondheidsprobleem" hebt, dat kan zoals bij deze mevrouw epilepsie zijn, maar er is een hele rij meer zaken die er voor zorgt dat het rijbewijs wordt ingevorderd; gebruik van pijnstillers, apneu, insomnia (slapeloosheid), TIA, zaken waar men niets aan kan doen.
Dan wordt -als U dit eerlijk meld- uw rijbewijs (tijdelijk?) ingevorderd en kunt U niet naar uw werk. U meld zich ziek en wordt bij de bedrijfsarts uitgenodigd die constateert dat U dan vanwege een van bovengenoemde gebreken dan wel te ziek bent om auto te rijden, maar niet te ziek om in de fabriek een machine te bedienen. Dus... morgen beter gemeld en weer aan het werk! Maar... hoe kom ik dan op mijn werk? Er rijdt hier zelfs geen openbaar vervoer in de buurt. Dat is uw probleem. Tot morgen.
En zo raak je dus je baan kwijt en raak je aan de bedelstaf. Wie gaat dat betalen?
.
Ik begrijp dat het hebben van een rijbewijs een gunst is, en geen recht, maar als we bij eenieder bij wie er iets ontbreekt wat hem/haar (tijdelijk) verminderd rijvaardig maakt het rijbewijs intrekken, dan denk ik dat er morgen minstens een half miljoen man minder op de weg zit.
Ik heb er alle begrip voor dat alcomobilisten en notoire aso's en/of hardrijders hard worden aangepakt, maar als je je wegens een opgedaan gebrek bij het CBR aanmeld en de molen ingaat, dan loop je het risico je eigen graf te graven, en moet je maar afwachten of je het rijbewijs ooit terugkrijgt.
als het medisch niet verantwoord is om
te rijden dan ga je niet rijden! wat is daar nu zo moeilijk aan? Toch gaan rijden is moord. Los uw probleem met vervoer op. Een taxi is minder kostbaar dan een leven toch?
Je bent houder van een rijbewijs en niet de eigenaar, dat is de staat, net zoals je paspoort. Met andere woorden het woord recht is hier niet onbeperkt van toepassing.
Als je een medische probleem hebt wat de rijvaardigheid beïnvloed ben je verplicht te melden. Schorsing, al of niet tijdelijke intrekking of volledige ontzegging is een zaak die puur afhangt van de ernst van de fysieke/psychische kwaal. Het voorbeeld pijnstillers ken ik niet als grond voor ontzegging.
Bij een oplosbaar probleem zijn er vele wegen die naar "revalidatie" kunnen leiden. Of slecht een bepaalde beperking gaat inhouden.
Ik ken een vrouw die dermate gehandicapt is, dat haar auto bij het uitstappen met een druk op de knop als een soort tulp opengaat, dan een invalide toestel en vervolgens gaat mevrouw half strompelend het kantoor naar binnen.
Ze heeft een dubbele specifieke parkeerplaats en een rijbewijs!!
Als je een hypotheek hebt, heb je waarschijnlijk ook een risicoverzekering gesloten, die kun je ook uitbreiden met risico's ten aanzien van (gedeeltelijk) verlies van inkomen.
Een ding is zeker als je niet rijvaardig bent en je hebt dat niet gemeld, krijg je een brok aansprakelijkheid over je, en dan heb je in het geval van een ongeluk waarschijnlijk geen hypotheek meer, maar ook geen koopwoning.
Het niet hebben van openbaar vervoer in de omgeving is geen argument om de verkeersveiligheid te dienen.
Wat een bizar standpunt. Omdat je er niks aan kunt doen dat je medisch niet in orde bent, moet je gewoon kunnen blijven rondrijden in een auto? Waar slaat dat nou op? Maar hardrijders moeten wel hard worden aangepakt, begrijp ik. Terwijl die niet per definitie ongelukken veroorzaken. Het is in de eerste plaats slecht rijden dat ongelukken veroorzaakt, en als dat dan ook nog eens komt doordat je amper gezichtsvermogen hebt of omdat je epileptische aanvallen hebt, dan is het niet eens op te lossen met een gedragscursus of verbetering van inzicht. Die mensen horen gewoon niet op de weg thuis, of het nou zielig is of niet.
Apneu? Wat heeft dat dan met je rijkwaliteiten te maken?
@Tempo4343534 | 24-10-17 | 18:16
Bij een collega van mij werd zijn rijbewijs er tijdelijk (3 maanden) voor ingetrokken, je kunt erdoor in slaap vallen achter het stuur door slaapgebrek.
Narcolepsie bedoel je denk ik..
Sjeik-Sjotum | 24-10-17 | 19:51
Nee , Apneu, onderbreking van ademhaling door zwaar snurken wat er voor zorgt dat je niet echt slaapt en 's morgens -naar verluid- heel moe wakker wordt.
Bij Narcolepsie val je op een willekeurig moment ineens in een diepe slaap voor een paar uur. Eveneens niet echt handig als je achter het stuur zit op de snelweg.
Zeer vreemde redenatie miff. Deze mevrouw heeft duidelijk gelogen over de ernst van haar aandoening. En verder: als mevrouw wil blijven werken, dan neemt ze maar de trein/bus of fiets. Of ze gaat carpoolen, verhuizen of ander werk zoeken.
ja, daar zouden we naar toe moeten. Heb je iets wat de rijvaardigheid kan beïnvloeden dan niet aan of in het verkeer deelnemen. Dat geldt voor Alcohol, drugs en medicatie.. dat geldt zeker voor iemand die spontaan in slaap kan vallen of een epileptische aanval kan krijgen. Dat heet eigen verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag.
Blijkbaar is deze dame naast epileptisch ook behept met een andere stoornis in de bovenkamer. Ze liegt zelfs heel bewust ervoor, ze is zeer hardleers na herhaaldelijke autoo's in de prak rijden. geen idee waarom een verzekeraar niet ingrijpt, of ze moet ook onverzekerd rondrijden, kan niet anders. Het was wachten dat het een keer mis zou gaan, helaas in Nederland moeten er dan eerst slachtoffers (blijven) vallen die geen enkele invloed hebben op het gedrag van o.a. deze dame die niet wil inzien dat ze een gevaar is voor anderen en zichzelf, ze had ook een vrachtwagen tegen hebben kunnen komen.... helaas, ze kwam 2 jonge mensen tegen(die n.b. voor werk in dit land zijn gaan forensen!)...
Dan uw opmerking; Er zijn in Nederland heel wat werkenden die om welke reden dan ook niet met de auto naar het werk gaan.. die komen er wel. Als mw had gezocht dan had ze beslist gevonden dat haar werkgever mogelijk mee had kunnen denken hoe zij op haar werk zou kunnen komen, of wat velen ook doen, je kunt gaan fietsen, scootmobiel, of desnoods verhuizen of een andere baan zoeken. Want zij wist dat haar epilepsie niet over zou gaan.. Russische roulette heeft ze gespeeld met andermans leven!
Trein. Bus.
Bij een ongeval, al of niet met letsel (of erger) klemt de vraag of de bestuurder op dat moment afdoende rijvaardig was. Onderzoek naar een stof, welke dat ook moge zijn, die de rijvaardigheid beïnvloedt hoort bij het verhaal.
Deze vrouw heeft een hele serie eenzijdige (boom/sloot/tuin) ongevallen gehad, juist dan klemt die vraag des te meer. En het verbaast me dat politie daar kennelijk geen/minder aandacht (neem ik aan) voor heeft gehad.
Die vrouw zal een bonus/malus situatie van niet verhaalbare schades hebben bij haar verzekeraar die op zijn zachtst gezegd bizar is. Een premie zo hoog als Mount Everest. En ook daar ligt een vraag open die de verzekeraar had kunnen stellen, nl. voldoet deze vouw aan de verzekeringsvoorwaarden qua rijvaardigheid. Ach who cares..................
Is het geen mogelijkheid om bij mensen met dit soort aandoeningen - indien de aandoening niet té gortig is - te eisen dat zij een auto aanschaffen met geavanceerde sensoren en correctiemechanismes? Ongetwijfeld worden daardoor niet alle ongelukken voorkomen, maar waarschijnlijk wel het merendeel. Desnoods wordt hier een vergoeding voor in het leven geroepen. Dat kost wel wat, maar anders moeten mensen gebruik gaan maken van taxivervoer dat door de gemeente wordt vergoed, en dat is ook niet goedkoop.
Dat komt omdat we hier een fantastische CBR hebben zelf heb ik zo'n jaar of zes geleden een aantal rijbevoegdheden moeten inleveren omdat ik mogelijk wel eens wat zou kunnen krijgen achter het stuur.
Maar ter geruststelling tot nog toe nooit iets gebeurd, risico analyse bij het CBR is meer bij het geldklopperij.
Als je bevoegdheden hebt moeten inleveren is er dus iets aan vooraf gegaan want het CBR heeft geen glazen bol en heeft geen inzage in medische dossiers.
Dus er was een aanleiding. Of heb je conform de strafwet, (zoals het hoort bij medische zaken) zelf aangifte gedaan bij het CBR. En een medische verklaring via het CBR kost maar liefst het astronomische bedrag van 33,80 euro. En voor dat bedrag krijg je een beoordeling, een evt. rijtest en een advies t.a.v. aanpassingen. Wat een geldklopperij.
Narcolepsie bedoel je denk ik.
In het artikel in het AD staat te lezen wat haar buurman vertelt: ,,Kort nadat ze die mensen had doodgereden, stond ze hard te lachen in de tuin”, verklaart de buurman later. ,,Dat begrijp ik dus echt niet, alsof er niets is gebeurd. Ze ging even later ook gewoon rijden.” Dat om aan te geven hoeveel gewetensvroeging de moordenares heeft. Volgens mij is voor een dubbele moord zonder enige gewetensvroeging een tijdelijke gevangenisstraf niet toerijkend. De familie van de slachtoffers heeft ook levenslang.
Ach ja. Deze vrouw moet zich verantwoorden voor de rechter en die 020 Stationsplein bloedsuikerspiegel coureur niet? Hebben ze na dat ongeval wat deze vrouw veroorzaakte ook huiszoeking gedaan? Hmm...?
In saudi arabie willen ze nu invoeren dat vrouwen tóch mogen rijden.... zullen ze wel echt goed weten waar ze aan beginnen?
Het verhaal begint bij de rijschool die deze vrouw heeft aangenomen. Een van de eerste vereisten is de eigen verklaring omtrent gezondheid, die naar het CBR gaat en daar wordt gearchiveerd. Daar kun je liegen zoveel je wilt, door aan te kruisen dat van geen enkele fysieke/psychische storing of ziekte sprake is.
Dan de rijlessen, de instructeur dient wel in de gaten te houden of zijn leerling geen vreemde zaken vertoont, drank/drugs/medicijn gebruik kan de rijvaardigheid beïnvloeden, dus opassen. Een instructeur is geen arts of specialist maar met ervaring en goed opletten pik je er wel eens een keer eentje uit, en dan is de les afgelopen. Tijdens de opleiding heeft de instructeur daarover instructie gekregen. Maar met de huidige stand van zaken in rijlesland, waar analfabeten als instructeur mogen dienen (diversiteit moet) een groot vraagteken.
Dan de examinator en vervolgens is het na het behalen van het rijbewijs de bestuurder zelf die verantwoordelijk is voor enige wijziging in zijn/haar gezondheids toestand en die moet hij/zij melden bij het CBR. Gebeurt dat niet dan ben je strafrechtelijk de klos (alhoewel in Nederland?)
Ik heb na 41 jaar zonder problemen te hebben bestuurd een aanvalsziekte opgelopen en heb op eigen initaitief bij het CBR mijn eigen verklaring aangepast. Vervolgens dokter bezoek, en die dokter vond het maar onzin.
Ik heb hem verteld dat ik niet in met het strafrecht te maken wil hebben en mezelf en anderen niet in gevaar wil brengen. Nou dan moet het maar was zijn antwoord. Wat een lul.
Ik heb nu een verklaring van het CBR dat ik voorlopig het rijbewijs mag houden.
Lange afstanden rij ik niet meer alleen (niet dat korte afstanden veilig zijn).
Jonge man en vrouw? Waarom niet gewoon Pools stel? Beginnen we nu hier ook al?
@Klutskwijt .. je wil hier toch niet zeggen dat het cbr in staat is om over dit soort dingen te oordelen .ok daar zijn ze wel voor ,maar als er 1 totaal inconsequente totaal ongeschikte club is in NL dan is het wel het cbr .hordes mensen die prima in staat zijn een auto te besturen zitten in de mallemolen van dit soort papieren werkelijkheid figuren .en hordes mensen die per direkt van weg afgehaald zouden moeten worden, kachelen vrolijk door .en dat is de echte werkelijkheid helaas.
Wat een ophef allemaal weer. We leven al een tijdje in een bananenland dat is toch wel duidelijk. Alle organisatie die toezicht moeten houden of de samenleving moeten beschermen falen met de politiek als maffia baas. Liegen, bedriegen, uitstellen nieuwe rassen maken en er omheen lullen zie weer MH17 stukken.
020 Stationsplein bloedsuikerspiegel coureur....
@deministerpresident.
De politie is op de hoogte gebracht ja. Niet door mij, maar door iemand uit zijn eigen kring. Dus, ze weten ervan.
Iemand die al zeven ongelukken veroorzaakt wegens epileptische aanvallen hoort gewoon niet auto te rijden, raar dat ze gewoon toestemming nog had om te mogen autorijden, lijkt mij.
Ronduit stuitend.
Dit is geen ongeval, dit is moord. Ik hoop van harte dat men die slappe rechter dit duidelijk kan maken.
Even iets heel anders. Er zijn ook volksstammen die amper wat zien vanwege slechte ogen. Ik ken iemand die -3 heeft, maar uit ijdelheid nooit een bril wil opzetten. Ook niet in de auto. Die heeft inmiddels 4 ongelukken achter de rug. Als je het niet zelf aanmeldt, krijg je geen aantekening op je rijbewijs.
En.. Heb jij diegene al aangegeven bij de politie. En ik zou wel graag willen weten in welke omgeving dit persoon rondrijdt
En is mevrouw nog steeds werkzaam bij de Douane ? Of valt zo'n gedrag daar niet op ?
Bij de Douane hebben vrouwen carte blanche. Iets met diversiteit.
Niet dat het relevant is, maar toch: die Sylwia was een hele mooie meid. Maakt me nog kwader.
Het verhaal is te lang om op de telerinkel in te tikken, maar als dit zo af gaat lopen zoals het beetje voorgespiegeld word, ben ik bij deze dus echt alle vertrouwen in de huidige maatschappij kwijt.
En dat komt niet meer terug.
"Ik weet dat ik soms mensen doodrijd bij een epileptische aanval maar ik blijf lekker rijden. Mijn belang dat ik auto kan rijden vind ik groter dan het levensbelang van medeweggebruikers. Dat paard heeft me niet alleen de aanvallen bezorgd, het heeft ook alle medemenselijkheid uit mijn hersens getrapt. Het heeft me gemaakt tot wat ik nu ben, een stoephoer."
Zelf ook een keer een Julia tegengekomen op de weg. Mevrouw ramde 2 auto's op de weg en reed door met 100 km per uur door op een 50 weg. Ik reed er achteraan (seinen en toeteren). 1 km verderop vloog ze over een rotonde in het dak van een andere auto. Ik heb die vrouw uit de auto gesleurd en sleutel uit het contact gegooid (auto stond nog in de toerenbegrenzer te loeien en auto begon te roken). Daarna slachtoffers geholpen. 1 man is overleden en zijn vrouw was lichtgewond. Politie deed niks en hield het op een psychose en een ongeluk. Vrouw rijdt waarschijnlijk gewoon weer vrolijk rond.
Weer gewoon een 'onwelwording' , in redelijk korte tijd al 7 eerdere 'onwelwordingen' die een ongeval veroorzaakten.
Dit 'geval' dat voor mens door moet gaan, heeft het risico bewust genomen en dient bestraft te worden als moordenares.
"Ik heb eigenlijk geen emotie en dat wordt door mijn omgeving niet begrepen". Mevrouw is dus psychopaat en heeft door haar keuze 2 mensen vermoord. Levenslang geven, want is niet meer te behandelen.
Beetje kort door de bocht lijkt mij. Er zijn anti-epileptica waarvan de bijwerkingen maar in beperkte mate bekend zijn.
Er zijn veel meer medicijnen die absoluut niet samen gaan met verkeersdeelname. maar die blijven buitenbeschouwing van de drugstesten die de popo bij tegenwoordig bij wappie/alco mobilisten kan afnemen. Alleen als je recreatieve drugs of drank gebruikt kun je een enorme douw krijgen, als je zwaar onder de invloed van medicijnen iets flikt ben je slachtoffer.
opsluiten dit soort lui.
Een ongeleid projectiel een rijbewijs geven. Je moet er maar op komen.
Is een beetje regel aan het worden hier: het geluk van 1 persoon staat boven de veiligheid van ons allemaal!
Waarom leggen zoveel mensen de schuld weer bij de toezichthouder?? Laat iedereen nu eens primair verantwoordelijk zijn voor zijn/haar eigen daden. Zo geef je de dader weer de kans om te betogen “het mocht van het CBR dus wat heb ik fout gedaan?”.
Waar is een toezichthouder voor als ze geen verantwoordelijkheid dragen bij falend toezicht?
De brutaliteit dat ze de slachtofferkaart durft te spelen! Ze wist dat ze epilepsie had en ze heeft toch het risico genomen. Risico met andermans leven.
-
Ze zal door Nederlandse justitie een lichte straf krijgen (want dader moet toch geholpen worden) dus hoop ik dat haar omgeving deze taak overneemt.
Ik hoop dat die haar uit de auto ramt als ze de gore moed heeft ooit nog eens achter het stuur te kruipen.
Ik denk dat we als maatschappij moeten accepteren dat heel veel mensen tegen zichzelf en anderen moeten worden beschermd.
Deze Julia H. is niet alleen fysiek ziek maar ook in haar hoofd.
Jammer dat karma niet altijd werkt, anders had ze misschien nét een epileptische aaval gekregen in een park, op een fiets met een verslosgelaten TBSer op haar pad.
De moeder van een kameraad van mij heeft epilepsie en heeft juist hierom geen rijbewijs genomen. Dit is toch onverantwoord?
Treurig ook voor de nabestaanden van de omgekomen man dat ze niet de financiële middelen hebben om naar Nederland te komen en de plaats van het ongeval te bezoeken. Wellicht een idee voor geenstijl om eens een crowdfunding op te zetten voor vlucht en hotel zodat ze in ieder geval de plaats waar hun kind is omgekomen kunnen bezoeken?
Kort samengevat:
"Ik weet dat ik een sociopaat en fysiek ziek ben, en daarom (dodelijke) ongelukken veroorzaak. Laat me vooral doorgaan, want ik voel me zielig".
.
Nein, nein, nein!
Hier past TBS bij en minimaal de komende 10 jaar geen rijbewijs.
TBS heeft alleen zin als er zicht op verbetering is. Gezien de afwijking en het huidige TBS stelsel gewoon levenslang achter de tralies zetten.
Waarschijnlijk oordeelt de rechter dat het afnemen van het rijbewijs van
Julia H. een te grote inbreuk is op haar privacy.......
Dan moeten wij (i.c. de NL samenleving) maar voor liefnemen dat er af en toe t.g.v. een epileptische aanval een paar dodelijke slachtoffers vallen.
Tsja..... ook zonder roze papiertje start en rijdt een auto prima hoor.
Helaas lijken juristen hun vroegere onkunde in exacte vakken omgezet te hebben in het totaal negeren van de fysieke werkelijkheid.
Papieren werkelijkheid waar slimmigheid, retoriek en "meeste stemmen gelden" prevaleren boven natuurwetten waarmee je je ego niet kan oppoetsen.
Wanneer je 2x binnen een paar jaar op de 6baans ringweg van Amsterdam om 3u 's nachts 31km/u te hard gaat pakken ze je rijbewijs af. Want je bent immers een gevaar op de weg niet? Maar als je dus regelmatig blackouts hebt, diverse ongelukken hebt veroorzaakt en dus ook medisch totaal ongeschikt bent om auto te rijden dan krijg je in NL gewoon weer je papiertje? Bijzonder allemaal weer.
+100
alle vertrouwen vanaf overmorgen in ons nieuw ministerie Justitie en dan pas veiligheid../not.
Julia zal voor een jaar haar rijbewijs kwijtraken, schadevergoeding moeten betalen (kale kip zonder werk als douane dame) en wat taakstraf.
Wrs rijdt mw dan zonder rijbewijs in notime weer rond want ze is zelf immers slachtoffer..
Iedereen die niet geheel gezond is, maar uit het verkeer bannen dan? Iemand die stram en stijf is en nauwelijks over zn schouder kan kijken, is ook niet echt veilig bezig. Net als extreem dikke mensen, die vastgeklemd in de stoel zitten. Al die aangepaste voertuigen omdat mensen maar een been of een arm of erger hebben. Is dat wel zo'n goed idee? Hoe snel kun je dan ueberhaupt reageren? Al die hele kleine vrouwtjes in veel te grote auto's, die nauwelijks boven het stuur uit komen? Wat doen we daar mee? En slechte ogen dan? En hoe vaak wordt een bril niet vergeten, terwijl er vrolijk doorgereden wordt? Hebben we het nog niet over iedereen die iets gebruikt heeft.
Iedereen die iets gebruikt heeft is al verbannen.
Autorijden is een serieuze zaak.
Dáár moet eens goed naar gekeken worden.
Natuurlijk is het in sommige gevallen niet handig om iemand achter het stuur te laten plaatsnemen. Maar als je een aandoening hebt, en je hebt al 7 (of misschien wel meer) ongelukken veroorzaakt, dan is de nuance volgens mij wel iets anders. Dat heet: bewezen ongeschikt.
Een van de redenen waarom ik geen rijbewijs heb is inderdaad dat ik, ook met bril, nog steeds vrij slechte ogen heb. Goed genoeg om te *mogen* rijden, maar ik wil het niet. Dus wat mij betreft: ja, iedereen die iets mankeert wat potentieel een verslechterende invloed op de rijvaardigheid heeft veel strenger controleren en veel eerder een rijbewijs weigeren. Mobiliteit mag een recht zijn, een rijbewijs is dat niet per se.
Zodra je een gevaar wordt voor anderen; inleveren! Iemand zonder benen kan nog prima rijden met handgas en rem, dat moet uiteraard wel eerst getest worden door een examinator. Nu mag je niets meer zeggen over vrouwen, maar veel vrouwen hebben het ruimtelijk inzicht van een mol! Met in en uitvoegen hebben ze net zoveel moeite als met parkeren. Gelukkig krijgen de auto’s steeds meer hulpmiddelen dat je ook naast zo’n gevaar op de weg zonder zweet tussen je bilnaad zit.
Eigenlijk is het de schuld van het paard... toch?
Ze zal ook wel containers met coke op groen zetten in een epileptische aanval...
"Ik word door mijn omgeving niet begrepen." Zo iemand waarvan je aan de buitenkant ws. niet kunt zien dat ze niet kan meekomen met de rest van de maatschappij - die er dan vervolgens ook geen begrip voor heeft wanneer zo'n persoon niet (volledig) meedoet met die maatschappij, dan wel denkt dat iedereen haar beziet als buitenstaander. Het leven valt voor dergelijke mensen ook niet mee in deze tijden. De maatschappij (dat zijn wij) mag wel eens wat minder pressie uitoefenen op wat we van onze medemensen verwachten. In sommige gevallen dan.
Het komt de douane volgens mij heel goed uit dat dit figuur zonder emoties te kunnen tonen bij de overheid werkt.
Epilepsie is kut. Geen rekening houden met het feit dat je epilepsie hebt is misdadig. Next!
De Kamer gaat gelukkig er als eerste voor zorgen dat het wettelijk mogelijk wordt dat dit soort imbecielen, evenals halve garen die met 237 km/u hele families dood rijden een levenslange ontzegging krijgen van de rijbevoegdheid.
Oh nee, de naamsverandering van alle ministeries , dat is pas echt belangrijk. Vertrouwen, dat wilde je toch, Rutte? Ga zo door, jochie!
Dit is echt te triest voor woorden! Heb zelf jaren geleden 1x een epilptische aanval gehad. Daarvoor de hele winkel door geweest om uit te zoeken of het vaker kan gebeuren. Tot het ok van neuroloog (niet van een raamambtenaar van CBR)) pas weer gaan rijden. Mevrouw heeft de mazzel dat ze inmiddels niet zelf de pijp uit is, hopelijk de volgende keer?
Er wordt vreemd genoeg vaak veronderstelt - vooral door de overheid - dat zieke mensen geen slechte mensen kunnen zijn.
Die beperking van de emotie kan best het gevolg zijn van de medicatie. Epilepsie medicatie dempt de overdracht van prikkels in de hersenen. Maar goed de feiten spreken voor zich zou ik zeggen ...
als ze medicatie gebruikt zou ze toch geen epileptische aanvallen meer moeten hebben? ik kan mij niet ontrekken aan de idee dat mw wrs geen medicatie slikte omdat op het pakje stond: kan de rijvaardigheid beinvloeden.. als ik haar gedachte gang zou volgen, dan slik ik het niet want anders mag ik niet autorijden.. in dat geval heeft ze bewust gekozen voor het risico van doodslag..
De mafklapper die haar een medisch o.k. gaf voor haar rijbewijs mag ook wel een paar jaar brommen.
Mensen die falen in hun werk mogen wel eens wat vaker ter verantwoording geroepen worden. Vooral bij de overheid!
Hedonistishe samenleving, wen er maar aan. Vroeger had een arts tegen haar gezegd: het is beter dat u niet meer een voertuig gaat besturen met deze aandoening. En mevrouw had braaf geluisterd.
Waarin menigeen het gevoel heeft ook alles mee te moeten doen om maar bij te blijven. That's marketing, ofwel een exponent van de kapitalistische samenleving, maar sommigen doorzien dat (nog) niet. Goed om hier op de basisschool kinderen al bewust van te maken.
A'dam kent inmiddels zijn pappenheimers. Betonblokken tegen deze types. En flink hoge want je weet maar nooit bij zulke aanvallen.
Ze snapt het niet, zegt ze.
Wat ik dan weer niet snap is dat je hetgeen niet te snappen valt wél moet snappen, en hetgeen niet kan wél moet kunnen.
Realiteit in NL anno 2017.
4 dagen nadat Julia H. de Polen doodreed, stapte ze (zonder rijbewijs!) in de auto om naar haar werk te rijden. Door een oplettende buurman heeft de politie haar van de weg gehaald. Haar werkgever (de havendouane) had ze wijsgemaakt dat ze haar rijbewijs nog steeds had.
Gewetenloos liegen, jammer dat ze niet voor moord kan worden veroordeeld ipv dood door schuld oid.
Nooit. Meer. Vrijlaten.
En gelijk weer a h werk? Die heeft echt geen geweten
Dat maakt het nog veel ernstiger. Lullig dat ze epilepsie heeft maar ze mag gewoon niet rijden, klaar
Met de auto her en der wat doodrijden is in Nederland redelijk toelaatbaar. Sorry, het-lag-niet-aan-mij of toestemming met Altrecht begeleiding maakt een taakstraf waarschijnlijk. Is er alcohol in het spel, zou je zomaar een maand of 9 voorwaardelijk in de bajes kunnen belanden.
.
We hebben een nieuw parlement; helaas nog geen nieuwe wetsvoorstellen die doodrijders een tikje zwaarder zullen bestraffen.
De perfecte moord dus! Weinig tot geen straf
Deze vrouw is gewoon een ordinaire moordenaar en verdient een enkeltje longstay. We weten allemaal dat dit niet gaat gebeuren omdat we in een kromstaat leven. Ik kan niks anders dan soms, heel soms, stiekem fantaseren over bepaalde types die dit soort rotzooi 'opruimen'. Sorry.
Hmm, ik zie veel epilepsiegevallen, alcomobilisten, kleptomanen en vrouwenmishandelaars (Syndroom van Male Supremacy) in politieke kringen die zichzelf beslist geen slachtoffer vinden. Het zou beter voor de samenleving zijn als deze ernstig ontmenselijkte mensen een levenslang verbod kregen op kruipen achter het bestuurlijke stuur. Rutte met zijn Syndroom van Brussel, b.v. Maakt al acht jaar economische en democratische slachtoffers. Over geestelijke labielen als Kuzu, Simons, Elatik, de partijleden van D66, SP en SGP en al hunne stemvolk heb ik het maar niet eens.
"geen taakstraf" .... Hmmm, vrijspraak (want zielig) is ook "geen taakstraf"...
Alsof dit soort types niet gaan rijden zonder rijbewijs. Zo lang je niet te snel rijdt is de pakkans toch nul, net zoals de strafmaat.
Deze dame verdient tbs. Op de long-stay.
Dit soort types proberen ook bij een alcohol controle uit de rij te ontsnappen, worden bijna altijd gepakt door de motor agent, maar het is wel heeeel typerend (de dikste auto bijv).
Of zoals in deze dat iemand die ziek is (en niet begrepen wordt :zielig:) een ander dood of ook invalide zal maken.
Ze wist dat ze die aanval elk moment kon krijgen. Had schijt aan de gevolgen. Dus voorbedachte rade. Lekker lang in een kooi gooien. dwangbuisje om, klaar.
dood door schuld.
Precies! Wat is een mensenleven waard in ons mooie landje? 4-6 weken bladharken ?
Die verslaggever van het AD (link in artikel) kijkt, terwijl hij autorijdt, een seconde of zes in de camera.
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zichzelf zo graag laten filmen/zelf filmen achter het stuur terwijl ze niet op de weg letten?!
Ter meerdere eer en glorie van het ego.
En kudde gedrag, voegt ook helemaal niks toe. Petertje r de vries deed het zijn halve programma
De volgende kandidaat voor een taakstraf heeft zich ook al weer gemeld. RTL:
''In volle vaart werden vader Jeppe en zoontje Mees in Middelburg door een drankrijder van hun fiets gereden. Dat moeder Lianda nauwelijks mobiel is door een eerder verkeersongeluk, maakt de toekomst voor het gezin loodzwaar. Gelukkig is er massale steun voor de actie die vrienden zijn begonnen om hen te helpen.
Jeppe en Mees werden vrijdag 13 oktober aangereden door een dronken automobilist (47) uit Roosendaal. Ze liggen allebei zwaargewond in een ziekenhuis in Rotterdam, waar ze gespecialiseerde zorg krijgen.''
Je wordt er zo moe van als je alleen al denkt aan de te verwachten straf.
Hoe plaats je hiet trouwens een link ? GS weigert alles met een link?
Vrijdag de 13e? Blijf dan ook binnen
Zet er een streepje voor of het woordje link". Een spatie ervoor schijnt ook te werken maar dat prutst bij mij nog wel eens. In ieder geval zou u dan een linkje moeten kunnen plaatsen.
Dat gedoe met onplaatsbare links ben ik ook spuugzat.
Proberen maar
www.rtlnieuws.nl/nederland/actie-voor...
Ik denk dat die vrouw gewoon ziek is hoor. Die zou ik niet echt verantwoordelijk houden voor haar bizarre uitspraken en gebrek aan berouw en zelfinzicht.
Ik zou haar wel het rijbewijs afpakken en op laten nemen in een psychiatrische inrichting.
#Fuck the FIA
De echte schuldige is het CBR. Die hadden allang haar rijbewijs moeten intrekken. Maar die geven geen zier om slachtoffers, denken alleen maar aan de daders. Zelf de ervaring gehad met mijn bijna blinde en zwaar dementerende vader. Die kregen we niet uit de auto. Totdat hij een voetganger op het zebrapad aanreed. Toen dachten we, het CBR gaat nu wel actie ondernemen. Samen met de OvJ hebben we een verzoek ingediend om een rijvaardigdheidstest te doen. Antwoord was dat zij geen aanleiding zagen en er wel vaker familie probeert ouders uit de auto te krijgen om zelf de auto te gaan gebruiken. Terwijl er nota bene een zwaar gewond slachtoffer was, werden wij, verdacht gemaakt. Stel malloten die daar werken.
Wat een verhaal. Te triest voor woorden.
Een psychopaat als deze vrouw had misschien ook zonder rijbewijs in de auto gestapt. Het CBR is zeer nalatig, maar deze vrouw is hoofdschuldige. Haar toestand heeft immers niets met rijvaardigheid te maken, maar met crimineel gedrag.
@Lafayette
Wellicht, maar ZONDER rijbewijs rijden en dergelijke toeren uithalen maakt dat de straf hoger uit valt. Hoger is hier beduidend beter.
Nebuchednezzar | 24-10-17 | 11:53
De echte schuldige is het CBR
Als een houder van een rijbewijs, die gedurende dat bezit een dusdanige gezondsheidswijziging ondergaat, dat het niet meer vanzelfsprekend is om een rijbewijs te bezitten, dan moet die bestuurder ZELF het initiatief nemen om via het CBR een aangifte te doen van die wijziging. Je kunt daarvoor een formulier downloaden, dat kost overigens ca. 30 euro. Dan volgt artensbezoek, evt. herkeuring etc. en dat is ook niet gratis.
Het CBR is dus bij verzwijging, liegen of niet volgen van de strafwet door de bestuurder, niet de schuldige.
Wat ik wel wil opmerken is dat de politie bij het constateren van een serie eenzijdige ongelukken de vraag had moeten stellen, is die mw. wel geschikt om een motorvoertuig te besturen. Die hadden dat rijbewijs moeten innnemen, schorsen en het CBR laten oordelen.
Maar zelfs dan kan de bestuurder liegen dat hij groen/geel ziet.
Ook de verzekeraar had bij een serie eenzijdige ongelukken, zoals bij deze mevrouw actie kunnen ondernemen, hoewel die niet over rijbewijzen gaan, maar wel de dekking kunnen opschorten.
En artsen die het allemaal maar geloven zijn net zo nat!
Kortom er zijn wel drie instaties buiten het CBR die qua betrokkenheid ook steken laten vallen.
Zelfde ervaring hier. De psychiater die namens het CBR mijn zwaar autistische zoon medisch keurde, vond het prima dat hij rijlessen zou nemen.. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het medisch rapport las.. Een medisch specialist die er compleet ingestonken was. Een second opinion bleek niet mogelijk. In een kritische brief stelde ik haar vragen over haar observatie en eindverslag. Het (zure) antwoord: per vraag moest zij € 75 in rekening brengen..
Neen, de rechters snappen dat niet. Die zijn te druk met criminaliseren van Geert W
Lijkt me een lief celmaatje voor ene Michael
Iedere Nederlander wordt geboren met rijbevoegdheid, alleen mag je die niet zomaar ten uitvoer brengen. Er zijn bekwaamheidseisen, leeftijdseisen, en gezondheidseisen, die mede bepalend zijn of jij bijvoorbeeld een auto mag besturen. Iemand die, omtrent zijn/haar geschiktheid om een voertuig te besturen, liegt, is kortweg een misdadiger. De wet laat zich niet anders interpreteren.
Dan rijst de vraag hoe je in godsnaam, willens en wetens dat je strafrechtelijk heel erg fout zit, nog in een auto stapt en een rijbewijs bezit.
Dat is bijna suïcidaal, dat is minstens zo erg als alcoholisme in het verkeer.
Ben laatst 2 maanden mn rijbewijs kwijt geweest omdat ik om 3 uur snachts meer dan 50 te hard reed op de snelweg.
Snelweg was leeg, behalve 1 politieauto.
Het mag niet, weet ik, en dat zijn de regels hier.
Terwijl ik in 25 jaar nog nooit iets heb gehad in het verkeer.
En dan Krijgt die Julia na zoveel incidenten gewoon dat rijbewijs terug, schandalig.
Zulke dingen is makkelijk scoren voor de politie.
7! motherfucking ongelukken... hoezo wil je uberhaupt zelf nog rijden? Ik ken mensen die na 1 ongeluk jarenlang uberhaupt geen auto meer wilde besturen.
Iemand met epilepsie is 'gewend' geraakt aan een zeer ongelukkig leven. Die kennen de klappen van de zweep, dus ook die van ongelukken achter het stuur. Het weerneemt niet dat ze fucking stronteigenwijs is geweest en dacht het kon wel.
@Klutskwijt Je bent echt de kluts kwijt. Hoe kom je hier in godsnaam bij?
Zelfmedelijden is ook een emotie, Julia liegt dus ook hier weer.
Ik krijg in ene keer visioenen van het weer in gebruik nemen van de guillotine of het vuurpeloton.
Naast epilepsie mankeert mevrouw nog wat anders. Heb er wel eens over gelezen, geen idee hoe de stoornis heet, maar het totaal ontbreken van emoties helpt uiteraard ook niet.
Erg vreemd dat zo iemand mocht blijven rijden. Als mevrouw bij de douane werkt lijkt het mij toch dat ze wel beseft wat ze doet en dus har verantwoordelijkheid begrijpt.
Klinkt allemaal erg fout.
CBR aansprakelijk stellen. Zij zijn de instantie die moeten toetsen of iemand bekwaam is om te rijden ofniet. Dat zij liegt of zaken verzwijgt en gezien haar verleden had het CBR moeten weten dat er iets niet pluis was.
Aan het adres van dat wijf: als je weet dat je niet capabel bent om te kunnen rijden of omdat een epilepsieaanval je op ieder moment kan treffen, ga dan gewoon niet rijden. Het is heel kwalijk en ernstig maar nu heb je 2 mensen doodgereden omdat je stronteigenwijs was en alles zelf beter dacht te weten. Dan is het grijpen naar slachtofferrol wel erg eenvoudig en fucking cheap ja.
Epilepsie is overigens niet cool. Ik had een keer seks met een meisje, en door het geflits van de televisie heen kreeg ze een aanval. Spast op de grond en m'n jongeheer gelijk klaar.
niks cbr aansprakelijk stellen wan tdan verschuif je de schuld opeens naar een instantie die niet anders kan doen dan de verklaring van mevrouw zelf en een paar shady artsen geloven. Deze mevrouw is zelf verantwoordelijk voor haar eign achterlijkheid. ik zeg permanente rijontzegging, schadevergoeding betalen en bij overtreding van rijontzegging naar het gevang voor een jaar of 20
@TDB | 24-10-17 | 11:50
Waarom niet? Het CBR voert een medische test met mensen uit waarvan blijkt dat hij / zij lijdt aan iets. Op basis hiervan moet worden beoordeeld of hij / zij in staat is om te rijden of niet. Met 6+ ongelukken in het verleden moet daar echt wel een belletje gaan rinkelen en het CBR eens in actie mag gaan komen.
Bedoel auto rijden is nog steeds een serieuze bezigheid. De veiligheid van auto's tegenwoordig helpt voetgangers niet veel hoor.
Welke totaalmalloot laat Julia H. dan ook haar rijbewijs behouden? Daar ligt de grootste schuld.
Natuurlijk, want zonder rijbewijs zou ze nooit de weg op gaan. ....... Oh, wacht.
Ken via mijn ouders genoeg dementerende ouderen waarvan iedere keer het rijbewijs wordt verlengd.
Ze weten al niet meer waar ze zijn zodra ze hun oprit verlaten.
Zelf vinden ze dat ze nog prima kunnen rijden!
Levensgevaarlijk is dit.
En het erge ervan is dat ze vaak ongelukken veroorzaken waar anderen letsel of erger aan overhouden.
Zij rijden gewoon verder en hebben niks in de gaten.
"Ondanks mijn Alzheimer de laatste 5 jaar rijdt ik nog prima, ik kan me echt niet één gevaarlijk situatie herinneren"
Tip van een bekende die met dit probleem zat: Doe alsof de demente persoon afgekeurd is; zelf kunnen ze het zich toch niet herinneren.
En dat bedoel ik TheEgg.
Officieel moeten ze gekeurd voor zo'n verlenging. Maar nog beter is het als de kinderen ergens in overleg tot een besluit weten te komen om ergens een streep te trekken.
Boze witte vrouw?
Als zij wel een stevige gevangenisstraf krijgt en alcomobilisten die mensen doodrijden mogen 240 uur schoffelen zou dat toch wel bizar zijn. Ze moeten allemaal opgesloten worden. Minder, minder, minder smoesjes voor moordenaars in een auto.
En het allerleukste is nog wel: het geval Julia staat uiteraard niet op zichzelf. Er rijden tientallen, zo niet honderden Julia's door Nederland.
-
Maar ja; waarom zou je de burger willen beschermen tegen Julia's, als je je druk kunt maken over gender issues en diversiteit?
Als er zoveel Julia's door Nederland rijden, dan is het risico op ernstige ongevallen misschien toch minder groot dan hier wordt gesuggereerd.
Tja. Deze vrouw werkte gewoon bij de Douane. Er vanuit gaande dat het een normale baan was en niet een of ander zwaar gesubsidieerde BOA baan, is ze toch echt alleen en zelf verantwoordelijk voor haar handelen. Als je het rijbewijs afpakt en Miep gaat toch gewoon rijden, wat moet je dan doen als overheid?
Je kunt de overheid wel de overheid overal de shuld aan geven. Maar hier is maar een persoon fout en dat is Miep zelf.
Nog zo'n ziekte van deze tijd: mensen met een ziekte of beperking die vinden - of te horen krijgen- dat ze acht álles moeten kunnen. Geen benen meer? Dan heb je recht op de 100 meter sprint moet de NOS de wedstrijden uitzenden want iedereen is ten slotte gelijk. Voor mij valt dit in dezelfde postmoderne ziekte als het gender-verhaal: inclusiviteit, iedereen hetzelfde, geen verschillen. Dit alles uiteraard ten koste van heel veel. Letterlijke kosten en, zoals in dit epileptische drama, figuurlijke.
Dat slachtofferschap lijkt wel een besmettelijke ziekt. ik dacht eerder dat het alleen erfelijk was...
Ik dacht dat het steeds meer en meer een religieuze aangelegenheid begon te worden daarnaast gekoppeld aan een geografische origine maar mevrouw hierboven kan er ook wat van.
Toch wel zorgwekkend dat het steeds moeilijker blijkt voor zorgend Nederland om loslopende sociopathische suïcidale leugenaars tijdig te detecteren. Gaan we ten onder aan onoplettendheid wellicht?
Nee aan de tomeloze bezuiningsdrift van de verschillende kabinetten waardoor zorg, veiligheid, justitie, defensie en onderwijs volledig naar de kloten zijn. Maar de overheid blijft groeien.
They are just waiting till something terrible happened not with Grzegorz, but Kevin, or (God forbid) Jan-Willem...
TheEgg | 24-10-17 | 11:25 |
Lijkt ook wel een sociopaat.
Als ik de definities er zo op nalees, zit ze denk ik dichter tegen psychopaat dan sociopaat, maar het verschil is gering, en ik ben geen psychiater. Met sociopaat neem ik ook genoegen :)
Het "ik ben slachtoffer", het liegen, het anderen rücksichtslos in gevaar brengen. Dat scoort bij zowel socio- als psychopaat hoog, net als bij deze mevrouw.
Ze zou autistisch kunnen zijn. Maar voor een autist is een situatie eng waar ze weinig grip op hebben. Ze zou dan niet meer in een auto zijn gestapt. Denk ik.
Petitie, stille tocht..?
.
Of
.
gewoon eens dadertje hangen en dat is wat mij betreft inclusief de betrokken ambtenaren en rechters die dit mogelijk hebben gemaakf?
Volgens mij maakt ze best een kans als ze schadevergoeding vraagt van de nabestaanden van de Polen die ze heeft doodgereden.
Zij is immers het echte slachtoffer.
Als een rasopportunist, wetende dat je niet geschikt bent om te rijden, toch in de auto stappen. Schuld bij iets of iemand anders leggen, niet de consequenties willen dragen.
Ja, dit is wel weer een parel. En er zijn veel, heel veel van dit soort mensen in Nederland.
Als fietser ben ik al diverse keren (gelukkig meestal niet met grote verwondingen) aangereden door een auto of andere fietser die fout zat. En in maar 1 enkele keer werd toegegeven dat ze zelf fout zaten, de rest van de keren lag het zogenaamd altijd aan alles of iedereen of zelfs aan mij.
Gauw het gevang in met dit rapaille.
Nou zit hier nog wel een addertje onder het gras. Van mijn verzekeringsmaatschappijen (meerdere voertuigen, verschillende verzekeringen) mag ik bij geen van allen toegeven dat ik fout zat.
Sta je daar een beetje de harteloze zak uit te hangen, maar ja, dan wordt er tenminste wel betaald, en is het uiteindelijk in het belang van het slachtoffer. En gelukkig heb ik dat nog nooit mee hoeven maken.
Meerdere malen aangereden door een auto of andere fietser waarbij je de schuld bij iemand anders legt dan jezelf. Meeste mensen worden niet meerdere malen aangereden, dus wellicht toch eens bij je zelf te rade gaan.
@theEgg qua verzekeringen: ik heb gelukkig alleen ervaring met simpele blikschade, dom opgetrokken in weer remmende file: je hebt gelijk dat je geen schuld mag toegeven van de verzekering, maar als je iemand gerust wil stellen kun je wel zeggen: 'ik mag van de verzekering geen schuld toegeven, maar dit geval lijkt me vrij duidelijk, ik denk niet dat u hier een probleem heeft dat er moeilijk wordt gedaan door de verzekeringen over waar de schuld ligt' oid
Altijd de schuld geven aan een ander voorkomt 1) schuldgevoel/je vervelend voelen en 2) je hoeft niets bij jezelf te veranderen.
Ik heb het voor de grap eens 24 uur bij kleine dingen gedaan en ik moet zeggen het werkt rustgevend. Doosje eieren uit je hand laten flikkeren in de supermarkt = schuld doosjeontwerper, etc.
Geen emotie en anderen dood maken. We hebben daar een keurig Nederlands woord voor: psychopaat.
Misschien heeft ze vroeger ook moeite gehad met het vinden van een stageplek? Is haar uitkering wel hoog genoeg? Het is ook wel lastig als je geen emotie kan tonen en je omgeving je niet begrijpt.
40 uur schoffelen en een rijontzegging van 5 jaar.
'Hier begrijpt niemand iets van'.
Een 'normaal' denkend mens wellicht niet.
Maar mevrouw heeft overduidelijk geen 'normaal' denkend, overwegend en ontwikkeld brein. Net als bij pubers zouden dan verantwoordelijkheden en verantwoordelijkheid nemen soms niet of nauwelijks aanwezig kunnen zijn. Ik vind mevrouw wel degelijk 'slachtoffer' van een disfunctionerend brein.
Daarmee zeg ik niet dat mevrouw geen straf verdient. De maatschappij dien ten alle tijden, net als bij (herhaald) zedendelinquenten, beschermd te worden totdat er wellicht ver in de toekomst een behandeling is dat een brein volledig kan repareren. Die zijn er gewoon nog niet.
zedendelinquenten
Mevrouw is ook nog een kinderlokker?
Slachtofferschap is de hoogste status in de wereld van D66/GroenLinks.
Geef die vrouw een buurthuis
Volgens mij heeft ze gewoon een moeilijke jeugd gehad dus ze krijgt van de gemeente een nieuwe auto met vrijwaring voor ongelukken de komende 5 jaar.
Er is net een plek vrijgekomen in kliniek Altrecht.
Volgens mij heeft de politie wel voor minder het rijbewijs ingenomen........
Hebben ze ook gedaan - mevrouw bleef vrolijk rijden.
Epileptische bestuurders gevraagd voor ministrieël vervoer. A.s donderdag beginnen? Bel uitzendbureau flexisubstitute...
Wat zeur je nou @Ronaldo
Als Nederlander weet je toch, dat een mensenleven of twee maar 240 uur taakstraf waard is.
Tja, Het CBR is hier verantwoordelijk voor, er lopen allemaal psychotische maniakken daar in Rijswijk.
Een kennis van mij is bedrijfsarts en vertelde mij dat daar een BLINDE keuringsarts rondloopt. roflol
Vanochtend ook gelezen ja, het WTF verhaal van de week. Uiteraard weer zo'n goedgelovige keuringsarts die haar op haar woord gelooft, het CBS dat ligt te slapen en een totaal psychopatische dame die ongestoord haar gang kan gaan.
Kost een paar levens maar dan heb je ook wat.
Wat heeft het Centraal Bureau voor Statistiek hier mee te maken??
Hij zal cbr bedoelen.......
@marcoplarco | 24-10-17 | 11:26 Excuus, CBR was de bedoeling.
Valt me nog mee dat ze niet de schuld neerlegt bij Wilders, GS of Trump.
Preventief ruimen a.u.b. Indien taakstraf: laten schoffelen in Poolse woonplaats van de familie van de beide slachtoffers. Een uurtje moet genoeg zijn, mits de familie van tevoren wordt ingelicht omtrent tijdstip en plaats.
Prima oplossing inderdaad.
Is het niet gewoon tijd voor een soort vigilante politie waarbij met crowdfunding het geld bij elkaar wordt geraapt om dit soort figuren te laten verdwijnen? Een Michael P., dit psychopatische mevrouwtje, gestoorde gek in Leiden die laatst weer op vrije voeten is gesteld. Er zijn genoeg mensen die een tientje willen storten om dit soort mensen op te ruimen, kom je zo aan de honderdduizenden waarmee je leuk spul kunt kopen.
Niet eens zo'n gekke carriereswitch.
En de falende keuringsartsen, rechters en begeleiders.
Maar weer een petitie?
Psychopaten hebben volgens mij wel vaker problemen met het tonen van emotie.
Is weer eens wat anders dan een lage bloedsuikerspiegel.
Ik kan niet over en staalkabel tussen twee gebouwen lopen wegens slecht evenwicht, doe ik dus niet.
Maar als je het zou doen heb je alleen jezelf ermee. Deze mevrouw daarentegen..
Als ik het zou doen doe ik het met stoeptegels voor de balans over de Kalverstraat op zondagmiddag nl.
Het is zo simpel; als je kansrekening vervangt door 2-e/3-e/N-e kansrekening neemt de onveiligheid voor de burger toe.
REAGEER OOK