Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Partij voor de Dieren één grote beestenboel

Het interview dat je wist dat zou komen

nou nou nou

Dankzij Disney tekenfilms weten we natuurlijk allemaal dat er geen rijk zo wreed is als het dierenrijk, en dat blijkt maar weer eens uit het schokkende interview met dierendissident Femke Merel van Kooten in het Algemeen Dierenblad. Medewerkers en Kamerleden zitten volgens Van Kooten als ratten in de val van Marianne Thieme. De Dierenpoes gedraagt zich beestachtig tegenover medewerkers, dwingt religekkiestandpunten op medische-ethische onderwerpen af en verbiedt Kamerleden zich met dingen te bemoeien die niet natuur, dier of milieu zijn. De quote die het allemaal wel een beetje samenvat: "Mensendingen waren voor mensenpartijen, zei ze." Wie had dat nou gedacht toen hij lid werd van de Partij voor de Dieren, vragen wij ons dan hoofdschuddend af. Hoe dan ook wensen wij mensenfractie Groep Van Kooten veel geluk met haar hervonden vrijheid. Want als een cavia in een kooitje blijven zitten is ook maar niks.

Reaguursels

Inloggen

een blonde stoeipoes komt altijd wel weer op haar pootjes terecht.

donald_en_ronald | 20-07-19 | 16:22

Het blijft uiteindelijk gewoon ordinaire mensenpolitiek.

van Oeffelen | 20-07-19 | 13:43

Hard gelachen om 'wij voelen niet de behoefte om te reageren op uitlatingen waarin wij ons niet herkennen'.
Euhm, you just did.

noerg | 20-07-19 | 09:44

Heb 30 jaar in een prachtig bedrijf gewerkt met heel veel plezier totdat steeds meer vrouwen binnen het management kwamen . Met als gevolg dat de onderneming binnen zeer korte tijd naar de kloten werd geholpen .
Er werd een sfeer gecreëerd van afgunst en jaloezie waar de honden geen brood van lusten .
Dus ga mij nu niet vertellen dat vrouwen een positieve bijdrage leveren in management functies want het zijn minstens net zulke hufters als hun mannelijke collega' s .

leo59 | 20-07-19 | 09:00 | 3

Ik heb vier oudere zussen, ik kan helemaal met je meepraten. Oh, die arme zwagers van me!

DitjaarkrijgikAOW | 20-07-19 | 11:35

Zéér herkenbaar !

Koffie ? | 20-07-19 | 12:22

Een ramp zijn ze meestal.

van Oeffelen | 20-07-19 | 13:36

Ik stel voor dat er een Partij voor de Politici komt. Want ze kunnen zichzelf niet eens tegen zichzelf beschermen, vreten steeds weer aan elkaars staarten en er zijn er die de hele keuken onderschijten. Maar wie komt er op voor hun rechten? Ik zag dat Arthur Docters van Leeuwen zijn handen weer vrij heeft, da's een prima politicipartijleider ...

F. von Zeikhoven | 20-07-19 | 05:36

Altijd +1 als je een enge sekte verlaat.

Jan Dribbel | 20-07-19 | 01:27

Stom en ergerlijk van die Femkemerel. Zij stelt haar eigenbelang boven het partijbelang, en wie zijn daarvan de dupe: de dieren. Want partij in slecht daglicht, dus verlies van kiezers. Ik ben er absoluut niet van gediend dat de dierenpartij nu ook allerlei kleine mensenbelangen gaat dienen. Want dan zul je zien dat de kiezers zowel van rechts als van links komen, en daarover is het dus moeiljk overeenstemming te krijgen. Het enige wat de leden en de kiezers bindt zijn de dierenbelangen.

Poes Fiep | 20-07-19 | 00:13 | 4

@F. von Zeikhoven | 20-07-19 | 05:22:
je wilt leuk ganzenborden met mensen die er ook lol in hebben. Buitenspelen blijft dan ook nadrukkelijk buitenspelen,.

F. von Zeikhoven | 20-07-19 | 05:25

Dieren zijn dingen en dingen hebben geen rechten.

mr.money | 20-07-19 | 11:19

Eigenlijk zijn mensen ook maar een dierensoort op deze planeet.

devil13 | 20-07-19 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Van Kooten ook al weg bij de NOS (Avondetappe), zware tijden.

Aicar.Ketonen | 19-07-19 | 23:54

6131 voorkeurstemmen. Niet eens een tiende van een zetel in de kamer zonder de lijst. Dat wijfje was nergens zonder de PvdD. Net dat ze dan in de kamer zit poept ze haar koter uit en is verbaasd dat kamerwerk niet even deeltijd erbij kan.

Deze totale newcomer wil dan Thieme vertellen “hoe de partij groter wordt”. Verdien eerst je sporen zou ik zeggen. Deze verwende wijven denken altijd dat een klein succesje hun al wereldpolitici maakt.

En nu steekt ze Thieme de dolk in de rug en rooft de zetel. Knap gedaan om in het nergens te verdwijnen.

redanx | 19-07-19 | 23:04 | 3

Thieme is natuurlijk een enge fanatica, maar heeft toch een behoorlijke partij opgebouwd in al die jaren. Daar horen dit soort acties van 'net - helemaal -niet' figuren bij. Niet als die sukkels van de partij van Roos.

HaatbaardKnipper | 20-07-19 | 00:41

'wijfje'? Echt joh? man man man, Ah, natuurlijk, het onvermijdelijk pseudo Engels volgt al snel: newcomer... oh, en dan maak je er meteen maar een groep van, verwende wijven'...
U hebt vast ook SJW.. Nou, mijn waarde, hals- und beinbruch daarmee...!

F. von Zeikhoven | 20-07-19 | 05:30

Precies, dit mens is louter op de slippen van de partij in de Tweede Slaapkamer gekomen. Kamerleden die zeg minder dan de helft van de kiesdeler aan voorkeursstemmen behaald hebben, dienen hun zetel niet mee te nemen, want ze hebben geen enkel mandaat van de kiezer, anders dan dat van de partij.

Kamerleden die meer voorkeursstemmen hebben behaald is wat mij betreft een volkomen ander verhaal. Die hebben een persoonlijk mandaat van de kiezer en daarmee is het ook hun zetel en moeten ze die mee kunnen nemen.

Het kan wel kloppen dat partijen als zodanig niet in de Kieswet staan maar in de uitwerking zijn er wel regelingen die op partijen betrekking hebben, bv. de verdeling van restzetels en lijstverbindingen. Daar zou dit ook wel bij kunnen. Het versterkt bovendien de waarde van een voorkeursstem.

5611 | 20-07-19 | 08:54

De reden waarom ik blij ben met het bestaan van 'ons' versplinterde politieke landschap is, dat zo'n partij als die van Thieme ervoor zorgt, dat een stelletje verdwaasde stemmers bij haar politiek onderdak krijgen.
Dan is goed in beeld, dat er 'dus' een groep kiezers is, die zelfs zo'n programma kiezen, om daarna machteloos te blijven toekijken.
Cynisch gezegd is daarom zo'n partij van Bij1 van Simone Simons ook heel goed als reservaat voor verdwaasde zwarte stemmers, want dan vindt hun frustratie 'daar' geestelijk onderdak.
Het wordt nooit iets van politieke betekenis.
Maar 't houdt degenen die er op stemden koest.
Democratie als tredmolentje voor de muisjes en de ratjes (en de hamstertjes) onder ons; dan zijn ze lekker bezig en komen ze nergens.

Der Paulie | 19-07-19 | 22:29 | 5

@JI-HAAT | 19-07-19 | 22:59:
Ik stem niet, omdat ik net als jij vind, dat er slechts 'n fopspeen-democratie is.
En dat ik die dwazen niet ga legitimeren, 'namens mij of andere niet-stemmers' te spreken.

Der Paulie | 19-07-19 | 23:43

@Der Paulie | 19-07-19 | 23:43: En zo laten wij ons door Brussel en hun
eurofiele handlanger Rutte al 10 jaar in de maling nemen. Stem tegen. Door niet te stemmen stem je voor.

HaatbaardKnipper | 20-07-19 | 00:45

@Der Paulie | 19-07-19 | 23:43:
Aha, dan liggen we dezelfde lijn, ondanks dat ik weet dat het allemaal maar spel is, breng ik toch mijn stem uit, voor spek en bonen.

JI-HAAT | 20-07-19 | 09:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn hond is dol op kip.

Gandalph | 19-07-19 | 22:28

Thieme je hebt een goeie kop.

Claude_Vieaul | 19-07-19 | 22:16 | 1

Voor achter het altaar jep.

Trumme | 19-07-19 | 22:53

Ik begrijp niet dat die mevrouw niet bij de SP gaat. Die hebben voor 90% hetzelfde stemgedrag, maar dan meer de nadruk op mensen. Ik begrijp wel dat Thieme de PvdD met het accent op dieren wil houden.

Middensteun | 19-07-19 | 21:15 | 3

Ze heeft een dubbele agenda. Tegen vlees. ex Manlief fabriceerde met overheids en Landbouw TU steun vleesvervangers. Hebben ze nu aan Unilever verkocht voor onbekend bedrag en wat kreeg Thieme daarvan? Vragen vragen vragen

Trumme | 19-07-19 | 22:56

@Trumme | 19-07-19 | 22:56:
Schnitzelgate? Speckjesgate? Zegt u het maar. Hoe noemen we dat?
Verdachtelijk, hoor! Evocatus

Evocatus | 20-07-19 | 00:02

De dieren verdienen betere pleitbezorgers. Geen geobsedeerde
door haat aangedreven sektariërs. Als je door je optreden verdeeldheid en afkeer oproept, deug jezelf kennelijk ook niet.

xavier | 19-07-19 | 20:31 | 1

En de planten, bomen en bloemen dan? U discrimineert.

Swoop | 20-07-19 | 07:27

Waarom maken mensen er altijd zo'n potje van. Of je deze partij nu leuk vind of niet, ze zijn wel nodig. Per dag worden er een miljoen dieren geslacht in Nederland. En dan hebben we het nog niet over proefdieren en verwaarloosde dieren.

Badr Haary | 19-07-19 | 19:52 | 5

Halal slachten verdienen we lekker aan in Nederland. Zolang u zelf ook nog vlees eet, gewoon die eerste steen in uw zak houden.

Het brein erachter | 20-07-19 | 00:39

Als we dat niet zouden doen wordt het toch wel erg druk/vol in Nederland.

Wokpan1975 | 20-07-19 | 10:59

@Het brein erachter | 20-07-19 | 00:39:

Wie zijn "we"? Verklaar u nader. Het slachten van dieren dient in een beschaafd land humaan te gebeuren, daar hebben "we" dan ook behoorlijk strenge regels voor. Er is geen enkele reden dat die niet voor moslims zouden gelden. Voor godsdienstwaanzin wordt kennelijk een uitzondering gemaakt.

Wiebenick | 20-07-19 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is moeilijk kiezen. Een Dierenpoes of een Merel. Ben zelf nogal een kattenmens, dus het wordt team Poes.

JvanDeventer | 19-07-19 | 19:47

Die Thieme is laatst gescheiden van de Vegetarische Slager. Waarschijnlijk omdat hij een vleeslul had.

Zaadhaan | 19-07-19 | 19:35 | 1

Als een heiblok op stijve negerlul valt, dan heb je een grote plas bloed en vel over.

HogeNood | 19-07-19 | 20:01

Mijn hond en ik kiezen voor team Marianne Thieme.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 19:30

Leuk klupje voor de naievelingen onder ons, maar het is te hopen dat zo’n one-topic partij nooit aan de macht komt.

Swoop | 19-07-19 | 19:15

tis bij de konijnen af zeg wat een kippenhok daar.

BozePaarseMan | 19-07-19 | 18:55

Als medewerkers zich zo over de klink laten jagen was dat ordinair b-garnituur. Volwassen baan betekent ook op je strepen staan als Dierenpoes malle eisen gaat stellen.

de Voorzittert | 19-07-19 | 18:40

Pas nog gelezen in de serieuze pers:
'dat vrouwen zich vooral tegenover andere vrouwen schuldig maken aan relationeel geweld' en dat de dames sowieso erg slecht tegen het verschijnsel kunnen, dat de ene vrouw 'meer kan' dan zijzelf, en dat die ene vrouw 'hoger boven haar geplaatst is', en dat die ene vrouw haar kan opdragen 'iets te doen'.
Eh, precies wat mannen in organisaties vroeger altijd 'wijvengedoe' noemden; en dat je daarom honderd keer beter met mannen in een mannen-organisatie kunt samenwerken, want alle mannen snappen, 'als er bevelen moeten worden opgevolgd', dan doén mannen het gewoon, omdat iedere man in z'n hoofd toch wel gewoon baasje-over-eigen-mening-is, en het dus helemaal niet vernederend is, als je iemands instructies opvolgt. En dat het in ieder geval niét persoonlijk moet worden opgevat.
Daar moet je eens bij kibbelende en afgunstige wijven naar vragen: allemaal, maakt niet uit welke.
Hoi. Dit zijn de resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar duidelijke verschillen tussen jongens en meisjes; zelfs als ze in de kleuterklas zitten.
Uit interviews aan het eind van de schooldag werden jongetjes gevraagd die ruzie hadden gemaakt die dag. De jochies zeiden, dat ze er niets meer van wisten; of dat ze allang weer vriendjes geworden waren.
Aan meisjes werd aan het eind van de schooldag precies dezelfde vraag gesteld, als ze ruzie hadden gemaakt die dag. De meiskes zeiden, dat ze alles nog precies wisten, niet alleen over die dag, maar wel alle dagen eerder tot twee/drie weken terug. En dat de ruzie telkens maar doorging, juist omdat ze gelijk hadden, en dus terecht boos op de anderen.
Samengevat; ookal zijn 't clichés en zijn er uitzonderingen:
-jongens zijn direct de ruzie uitvechtend, beslissend, en weer vergetend;
-meisjes zijn ruzies en gevoelens van strijd in vele bedrijven voortzettend; onvergeeflijk.
Jongens meer met open vizier; kleine riddertjes.
Meisjes meer ondergronds, heimelijk, als guerrilla.
Voor beide methoden is wat te zeggen; de verschillende seksen leren van elkaar .Vroeger, nog niet zo lang geleden, 'wisten' de mensen goed om te gaan met 'het zijn nu eenmaal jongetjes' en 'het zijn nu eenmaal meisjes'.
Tegenwoordig is het haast 'nieuws', als je iets over verschillen durft te zeggen (verschillen tussen de seksen; óf verschillen tussen de rassen; of verschillen tussen de homo's en de hetero's). Laat staan, dat je heel goed met die verschillen kunt leven, daar ruimte voor inbouwt, en dat 't tóch niet discriminerend is, maar realistisch, en aardig. 'Want het is gewoon zo; niet aangeleerd, maar aangeboren'.
Altijd; overal ter wereld; van alle tijden.

Der Paulie | 19-07-19 | 18:24 | 1

Keurig! Keurig!
Dank u! Evocatus

Evocatus | 20-07-19 | 00:05

Partij voor de Dieren is boos omdat dieren als beesten behandeld worden.

papieren tijger | 19-07-19 | 18:15

Was volkert ook niet eens lid van die club??
Als ik aan dieren denk, denk ik aan poesjes. Als ik aan poesjes denk denk ik aan een koude douch. Brfrr

jan huppeldepup | 19-07-19 | 18:02 | 2

Nee die was lid van GL het gestaalde kader zeg maar.

Zapata10 | 19-07-19 | 18:22

Ah, daarom zijn ze bij PvdD allemaal net zoals Volkert.
O nee, wacht.

kloopindeslootjijook | 19-07-19 | 18:27

Ordinaire bitch fight met Marianne als terechte winnaar. Wat een treurig vrouwengezeik van Femke. En dat zit nu als eenmansfractie in de kamer.

Pirata piraticus | 19-07-19 | 17:53 | 4

Leuk allemaal, maar wat heeft Nederland eraan?

kloopindeslootjijook | 19-07-19 | 19:11

Als een steigerend paard geeft mw Thieme Merel nog een trap na. Als de Dierenbescherming hier achter komt, is het meteen uit met de Partij van de Dieren.

Swoop | 19-07-19 | 19:17

@Swoop | 19-07-19 | 19:17:
U bedoelt waarschijnlijk Kinderbescherming om meisje Femke Merel te redden? Meisje verdient 2 trappen voor (wegens belediging Hiddema) en 2 achter (wegens zetelroof).

Musset | 19-07-19 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

"en verbiedt Kamerleden zich met dingen te bemoeien die niet natuur, dier of milieu zijn"
Dat is al een stuk beter dan de VVD, waar het voor Kamerleden strikt verboden is om zich bemoeien met dingen die in het verkiezingsprogramma staan of aan de burger belooft zijn

W_F | 19-07-19 | 17:53

Zo te zien heeft marianne kolder in d'r kop, dus ik zeg preventief ruimen die club. Doneer je stem in het vervolg maar op die blonde poezenman uit Limburg.

SugarCandyMountain | 19-07-19 | 17:37 | 1

Ze komt net terug uit 6 maanden retraite. Blijkbaar heeft het allemaal niet geholpen. Uitbehandeld.

Swoop | 20-07-19 | 07:32

Mevrouw Thieme is een hele pittige tante, wie denkt zomaar een een partij te kunnen oprichten voor de dieren heeft het mis. Eerst als 1 dags vlieg, nu zeer succesvol stabiel met grote aanhang, ik mag die Thieme wel!

nokkenaskettingklem | 19-07-19 | 17:14 | 4

@quigg | 19-07-19 | 18:42:
Dat anti-abortusstandpunt komt omdat ze een reli-gekkie is. Hoezeer ze ook claimt haar geloof (27e dags adventiste of zoiets) gescheiden te houden van haar poltiek, dat lukt reli-gekkies uiteindelijk maar zeer zelden.

nick.name | 19-07-19 | 19:05

@nick.name | 19-07-19 | 19:05:

Net als dhr. Koffeman en zijn vrouw mevr. Hertsenberg, zevendedag adventisten. Religekkies dus, maar Hertsenberg maakt wel een goed programma. To-the-point en niet zo entertainerig als Kassa.
Zoiets dus. Evocatus

Evocatus | 20-07-19 | 00:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het prima dat ze allerlei hersenspinseltjes willen uit proberen .Ik raad ze alleen aan om op 1 armlengte afstand te blijven.Zoals ze zelf ook al aangeven

butthole | 19-07-19 | 17:13

Ik vraag me af: zouden ze bij de PvdD muggen in huis doodslaan? Ik had er gisteravond 5. Een waar bloedbad.

Urotsokudoji | 19-07-19 | 17:06 | 2

Die worden gevange und in de auto vervoerd, 20 km verderop weer vrijgelaten. Alleen strontvliegen worden in de wc uitgezet.

jan huppeldepup | 19-07-19 | 17:57

@jan huppeldepup | 19-07-19 | 17:57
En als er èèn een gebroken vleugeltje heeft, wordt die naar de dierenarts gebracht

Bena | 19-07-19 | 18:16

Ik herhaal toch maar weer: vrouwen aan de leiding. Oh, wat zou de wereld daar toch van opknappen. Niks minder dan het paradijs was ons beloofd want vrouw staat voor: redelijk, op
consensus gericht, geen haantjesgedrag, inclusief etc.
Nou, het paradijs is nog erg ver weg.

Amsterdamsko | 19-07-19 | 17:05 | 3

Je kent de geschiedenis niet, en vrouwelijke psyche niet.

ja-ja-nee-nee | 19-07-19 | 18:47

Zo waar! Een stel bitches je land laten runnen. Goh wat een goed idee!
Progressieve partijen resulteren in lelijke politiek en sectarisme.

Het gaat slechts om de positie in de rangorde die wordt bepaald door het deuggedrag en het flaneren met allerlei gratuite principekwesties.

De rest, zoals bijvoorbeeld vervelende beta-achtige kwesties als inkomen, belastingen pensioenen, koopkracht, is niet interessant.

ChatBot | 19-07-19 | 19:40

Ruftende koeien warmen de aarde op.
Wat gaat de PvdD hier aan doen?

Kanarie_Geil | 19-07-19 | 16:59 | 2

De mensheid uitroeien?

Schuldenbrau | 19-07-19 | 17:01

De PVdD:
Een slang in het nauw maakt rare sprongen.
Zoals de rat is, vertrouwd hij zijn gasten.
Als de vos van huis is, preekt de geit de passie.

Bolder | 19-07-19 | 16:47

Ik heb nog zelden zo'n zure kop gezien als van Femke, Merel Enz. Dan Marianne. Zij blijft onder alle omstandigheden de mooiste. Mijn hemel wat een boreale schoonheid

borderlijntje | 19-07-19 | 16:43 | 3

Alleen daarbinnen in dat hoofd is het een janboel. Schoonheid zit duidelijk niet van binnen in dit geval.

Swoop | 19-07-19 | 19:18

@Swoop | 19-07-19 | 19:18: Ik begrijp ook niet dat er hier zoveel reaguurders weglopen met Thieme. Dat mens kan maar twee dingen: dier roepen en preken.

5611 | 19-07-19 | 20:33

Uh .. Nou, nee, Ik vind die bijna altijd opengesperde panisch-manische ogen, fanatisme uitstralend helemaal niet mooi.
Doet me denken aan Sunny Bergman dus. Ook van die enge ogen.
Brrr, enge mensen. Evocatus

Evocatus | 20-07-19 | 00:31

Mensen die op dit soort one-issue partijtjes stemmen zijn niet goed bij hu hoofd.

Helaas is men in NL dusdanig gebrainwasht over "het milieu" dat er blijkbaar een doelgroep is voor dit soort politieke sektes.

Weet je trouwens wat óók een politieke sekte is....?

Xirdalan | 19-07-19 | 16:29 | 2

Er zijn ook, geloof het of niet, mensen die uit protest op PvdD stemmen. Er zitten er hier vast een pasr.

Super Vaagstra | 19-07-19 | 16:39

Doe ik ook niet. Ik heb poen dus stem VVD.

Zapata10 | 19-07-19 | 18:25

Tsja, de Partij voor de Dieren komt in eerste instantie op voor de dieren, en veel van hun standpunten vind ik sympathiek. Ook ik ben voor dierenwelzijn, tegen de intensieve kippen-, varkens-, en rundveehouderij. Ik ben geen vegetariër, maar ik eet wel bewust minder vlees, en als ik vlees eet, dan altijd de biologische variant, altijd wat duurder, maar niet schrikbarend veel.

Maar Marianne Thieme is daar nu zo lang de baas, en ik snap dat ook wel, zij heeft die partij (mede?)opgericht, was het gezicht van die partij lang voordat ze zetels in de TK behaalden, dus het is haar "baby". Maar het gevaar ligt ook op de loer dat zo'n partij dan een sektarisch, ons-kent-ons gebeuren gaat worden, waar nieuwkomers zich totaal moeten conformeren aan een soort stalinistische partijlijn. Ik denk dat zoiets ongeveer aan de hand is bij de PvdD.

Misschien zou Thieme eens serieus een volgende carrièrestap moeten overwegen, en nieuwe invloeden op de partij moeten toelaten.

Dr_Johnson | 19-07-19 | 16:28

Was Merel niet dat geschokte goedmensje wat in de kamer foei riep tegen Hiddema toen hij even duidelijk maakte met wat voor beest we te maken hadden toen het over verkrachter en moordenaar Panhuis ging?

drs. P | 19-07-19 | 16:21 | 1

Voor mensendingen zijn er inderdaad (teveel) genoeg partijen. Mensen bevechten elkaar al genoeg. Hebben geen tijd voor dieren behalve voor het opeten ervan.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 16:21 | 1

Fijn dat u begrijpt waar het artikel over gaat. Oh nee, wacht...

Goldfinger | 19-07-19 | 16:49

Van twee walletjes vreten maakt voor dieren niets uit, maar bij de pvdd daar kunnen ze er ook wat van.
Denk maar even terug aan de stemming over de donorwet pvdd roept wij zijn tegen ha, ha, ha, dat klinkt moedig maar hiermee wordt je geen vriendin van tante Pia en mag je ook nooit aanschuiven bij het establissement.
Pia en haar apostelen moesten dus allemaal tegenstemmen en dan was de uitslag
75 - 75 geworden en tante Pia boos en de pvdd de rug toedraaien, niet mogen aanschuiven dus de pvdd weer terug in de luwte. doch om het Evangelie van het establissement te redden hebben ze daar iets op gevonden, daar heb je een iq voor nodig van een garnaal maar toch.
Kamerlid nr 11 van de pvdd uit Groningen kreeg opdracht om zich niet te melden voor de stemming op straffe van 11 zweepslagen als hij zich toch zou melden, hij mistte de trein. Ja geloof of geloof het niet 'het hij mistte de trein'.
U raadt het al de stemming werd 75 - 74 en weer moest Pia huilen, maar nu was ze zo blij dat de pvdd ook mocht aanschuiven en in de toekomst geregisseerd mocht scoren.
Hoeveel walletjes hebben we nu geteld?

biebop | 19-07-19 | 16:18 | 1

Pia de nieuwslezeres die in het nieuws wilde. Iets te vaak geprezen, sommige vrouwen denken dan dat ze geweldig zijn en tot hogere daden geroepen, sluimerend narcisme steekt de kop op, en je hebt de poppen aan het dansen. Organen zijn erg veel geld waard, en volgend jaar kan het oogsten beginnen. Dank zij Pia! Pia kan niet meer stuk. Bezwaar maken kan heus (nog) wel, dus gaat u maar rustig slapen. De heilige Pia waakt over u. Zij moet nog vaak huilen om haar glorieuze lijdensweg voor meer, meer organen. Jazeker, D666 heeft met haar een kroonjuweel te pakken.

Wiebenick | 19-07-19 | 17:41

Die partij is opgericht door activisten, zeloten en fanatici op het gebied van dierenrechten. Wat had je dan verwacht, Femke, redelijkheid en een overlegcultuur? Komop meid, oogjes open en niet zo naief. Met hardcore activisten is niet te overleggen en niet te polderen, dat is slikken of of een nachtelijk bezoek van de knokploeg. Groen Links is nog een stelletje padvinders in vergelijking bij deze fanatici.

Graaisnaaiert | 19-07-19 | 16:16 | 3

Het deugt allemaal niet. Femke ook niet.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 16:22

Precies dat.

drs. P | 19-07-19 | 20:54

Geweld is hun tweede natuur vanuit hun blinde fanatisme. Zie Volkert.

5611 | 19-07-19 | 22:27

PvdD laat altijd graag van zich horen, als er weer een is een kilo knaller kip voor 6 euro wordt aangeboden en spreek er schande over, maar nu er miljarden processierups worden gecremeerd, hoor ik deze hypocriete partij niet.

Ze kunnen altijd alles mooi vertellen en komen wel erg vaak met onzin oplossingen die on uitvoerbaar zijn.

Als we alles moeten doen volgens PvdA, D66, PvdA en GL dan hebben we nog duizend planeten nodig om de mensheid, zoals nu van voedsel te voor zien, als we geen dieren meer gebruiken en geen gif enz. Ze vergeten dan, als we dan nog duizend planeten hebben dat de ongedierte ook met triljarden gaan toenemen want deze wordt niet meer verdelgd en heeft nauwelijks vijanden en dan hebben we nog een miljard planeten nodig en, enz, enz!!!!!!!

Niet links | 19-07-19 | 16:11 | 3

Niet links 16:11: En u moet even langs de GGD.

IJsbrekert | 19-07-19 | 16:29

@IJsbrekert | 19-07-19 | 16:29: Je kan beter je naam veranderen want volgens jullie linkse partijen is er zo meteen geen ijs meer op de aard HA, HA, HA. kom nou eens met feiten, OH die heb je niet of ze zijn niet op waarheiderust!!!!
Je schreeuwt al net zo als al die andere gehersenspoelde linkse idioten!!!!

Niet links | 19-07-19 | 16:46

@Niet links | 19-07-19 | 16:46: De enige die hier schreeuwt ben je zelf... En echt fijn weglezen doet je post ook niet.

Goldfinger | 19-07-19 | 16:51

Dat krijg je als je een mensenmens bent.....

piloot47 | 19-07-19 | 16:08

Toch wel het ultieme bewijs dat we zijn doorgeslagen in decadentie. Een partij voor de dieren. Het geeft maar aan dat ons land gewoon helemaal klaar is, af, volbracht. Als je helemaal alles op de rit hebt voor je medemensen, richt je namelijk pas een partij voor de dieren op.

Beste_Landgenoten | 19-07-19 | 16:08 | 8

Misschien nog een Partij van de Planten?

Swoop | 19-07-19 | 19:20

Ik denk dat de wereld pas af is als we naast de dierenpolitie ook daadwerkelijk een modepolitie hebben die mensen boetes geeft voor stijlloosheid

TDB | 19-07-19 | 19:38

@Zapata10 | 19-07-19 | 18:31: Misantropie is ook een vorm van decadentie, melodramatisch zelfbeklag in een pretentieus sausje. Emo-geneuzel waar je als puber overheen moet zijn gegroeid.

Mazzelstof | 19-07-19 | 22:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom krijgt die Thieme geen snorretje, heeft ze recht op!

Yarni | 19-07-19 | 16:02

en toch zou ik d'r doen

de dorstige | 19-07-19 | 15:59 | 5

Don't stick your dick in crazy.

Kapitein Sjaak Mus | 19-07-19 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

PvdD is toch wel een beetje het bovengrondse gedeelte van de dierenrechtenbeweging.
Als het om terrorisme gaat wijze we altijd en meestal terecht ons vingertje richting de Groene Khmer, maar de PvdD kan er ook wat van. Volkert van der Graaf zat vroeger in de vereniging milieu offensief die zich o.a. bezig hielden met mestwetgeving en het vermoorden van milieu ambtenaren. Dat deed hij samen met een partner. En die partner is erg groot binnen de PvdD als adviseur.

Osdorpertje | 19-07-19 | 15:59 | 4

Uw bovenkamer moet hoognodig in de revisie.

IJsbrekert | 19-07-19 | 16:32

@Papa Jones | 19-07-19 | 16:06: Kun je wel mee lachen maar voor types als Thieme en haar dierenvrienden telt een mensenleven niet.

5611 | 19-07-19 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wiebenick | 19-07-19 | 15:55
"En is voor de duvel niet bang"... Dat is vaak wel het geval bij dit soort gelovige figuren.

Ommezwaai | 19-07-19 | 15:57

Zij heeft ook wel van die naar binnen staande ratten tandjes..
Zal wel toeval zijn..

Gokmaar | 19-07-19 | 15:55 | 1

U is orthodontist ?

Baron Clappique | 19-07-19 | 17:34

Vroeg of laat vallen die reliegekkies door de mand. Antoinette Hertsenberg is er ook zo eentje; als je die nader aan de tand voelt over haar opvattingen val je werkelijk van je stoel. Aan de intelligentie kan het niet liggen, want zij heeft een kritische geest en is voor de duvel niet bang. Wat deze mensen dan tot de meest achterlijke waanzin drijft is mij een groot raadsel.

Wiebenick | 19-07-19 | 15:55 | 5

Wiebenick | 19-07-19 | 15:55 :
Er is weldegelijk een verklaring voor dat hele religedoe. Het is een door_geevolueerd hersendefekt. Begon al bij de eerste mens, bijv. onweer evolueerde tot het “bestaan” van een dondergod. Bij normaal geevolueerde hersenen is dit defekt langzaam eruit gegaan. Andersom gebeurd het ook, bijv. bij een ongeluk met hersenletsel komt het soms voor dat er een trigger optreedt, die dat diep sluimerende defekt weer naar boven brengt. Denk ook aan mensen die opeens “het licht”hebben gezien.

Penus Decoratus | 19-07-19 | 16:23

@piloot47 | 19-07-19 | 15:59:

Dus religie als placebo tegen levensangst. Het werkt bij heel veel mensen. De verkoper gelooft ook heilig in zijn product, het brengt hem immers voorspoed en aanzien. Het gaat hier om gebakken lucht! Geniaal.

Wiebenick | 19-07-19 | 16:41

Angst voor de Deaud.

Kanarie_Geil | 19-07-19 | 16:50
▼ 2 antwoorden verborgen

onzin,is een zootje bij pvv en fvd waar je geen mening mag hebben

drfiets | 19-07-19 | 15:54 | 3

Bij andere partijen kan het ook wel eens een zooitje zijn hoor. Kent u de VVD?

Ommezwaai | 19-07-19 | 15:55

Klopt, ik vind Martin Bosma en Theo Hiddema ook echte zombies, zonder een eigen mening. Toch? Toch, drfiets?

piloot47 | 19-07-19 | 16:02

@drfiets | 19-07-19 | 15:54 Dit is het verhaal van iemand die er heeft rondgelopen; kunnen we over u waarschijnlijk niet zeggen. Of wel?

Goldfinger | 19-07-19 | 16:55

Da's wel een probleem met one-issue partijen zoals de PvdD.

zwarte_weduwe | 19-07-19 | 15:53 | 2

Ja hó, wás het maar een 1-issue-partij. Ze zijn zo links als de neten.

Papa Jones | 19-07-19 | 16:08

@Papa Jones | 19-07-19 | 16:08:
Ik denk eerder dat ze zich binnen de beschavingscirkel op het vlak van uiterst links overlopend in uiterst rechts bevinden. Zijn over het algemeen meer overeenkomsten dan verschillen tussen die 2 en de dierengekkies.

Graaisnaaiert | 19-07-19 | 16:20

Het is toch een Partij Over De Dieren, en niet Voor De Dieren. Je mag als hond, kat, marmot of wat dan ook helemaal niet stemmen. Wat natuurlijk gewoon discriminatie is.

VanderGeelen-Coppens | 19-07-19 | 15:52

Toch lachen dat juist altijd bij linkse partijen het democratische gehalte lager is dan in een dictatuur.

Dutch_Holland | 19-07-19 | 15:52

Mensen zijn geen dieren?

HogeNood | 19-07-19 | 15:52 | 3

Nee, beesten...

Wijze uit het Oosten | 19-07-19 | 15:56

Dieren zijn precies als mensen
met dezelfde mensenwensen
en dezelfde mensenstreken
dat komt allemaal in de ......

piloot47 | 19-07-19 | 16:06

@piloot47: brand

Shareholder II | 19-07-19 | 16:23

Denk dat ze beter bij de sp past. Dat is meer een mensenpartij. Het heet niet voor niks de PvdDieren. Tenzij je wilt dat je poes abortus wilt plegen en wie bepaalt dat dan, of is het dan wel moord?

Rest In Privacy | 19-07-19 | 15:48 | 1

Meer bij de SGP, gezien de sekte waar ze deel van uitmaakt. Die club is opgericht door een minder begaafde Amerikaan die voorspelde dat Jezus op 22 oktober 1844 terug zou komen op aarde. Uiteraard nooit gebeurd natuurlijk.
.
Deze club is ook een fanatiek tegenstander van het homohuwelijk, vandaar.

Ommezwaai | 19-07-19 | 15:54

Mijn poes gedraagt zich ook als een despoot en is beslist niet lief voor brutale merels.

brutus68 | 19-07-19 | 15:39 | 1

Jouw poes kan dus zo op de kandidatenlijst.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 15:46

Die Femke wou dan ook vol op het orgel gaan voor LHBTI+ rechten. Ik kan me best voorstellen dat je dat als partij niet als groot issue wil.

artie | 19-07-19 | 15:39 | 1

Zulke LHTBS rechten moeten er natuurlijk wel komen voor dieren. Daar is iedereen het over eens.

Swoop | 20-07-19 | 07:36

Thieme had het eerder ook al heftig aan de stok met Esther Ouwehand.
Wat zou die hiervan vinden?

Carmelita | 19-07-19 | 15:36 | 3

Vrouwen vechten elkaar vaak de tent uit. Grote kans dat ze nu weer op de hand van Thieme is.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 15:46

Als je mot wilt op een kantoor moet je een stel vrouwen bij elkaar zetten..

Wijze uit het Oosten | 19-07-19 | 15:55

@Wijze uit het Oosten | 19-07-19 | 15:55:
1x per maand groot feest!

tectonicos | 19-07-19 | 15:59

Grappig als je leest dat de man van Femke Merel haar fractie-assistent is, weet je gelijk waarom ze haar zetel niet teruggegeven heeft.
Familiebedrijfje in de 2e Kamer, kan er ook nog wel bij.

bwanabanjo | 19-07-19 | 15:35 | 4

@DeJemelscheet | 19-07-19 | 15:43:
Wat mag volgens de grondwet is daarom nog niet fatsoenlijk. Wie uit onmin over de koers van zijn/haar partij opstapt verlaat de Kamer, blijft daar niet zitten voor - duidelijk - de poen. Dan hou je pas echt de eer aan jezelf.

Synecdoche | 19-07-19 | 15:53

@Synecdoche | 19-07-19 | 15:53: Haha. Fatsoenlijk. Balkenende had het ook altijd over fatsoen. Uit naam van fatsoen worden oorlogen begonnen.

boccelullus | 19-07-19 | 16:09

@Synecdoche | 19-07-19 | 15:53: Ik begrijp uw punt heus wel. Maar fatsoenlijk is subjectief en irrelevant voor het recht en ons politieke stelsel. Gelukkig maar. Want wat u nog best fatsoenlijk vind en een ander weer niet zou dan wel mogen? Waar ligt de grens? Morgen noemt iemand D66 een waardeloze partij, en Ollongren vind dat onfatsoenlijk. Ook al mag het van de grondwet. Toch maar niet meer doen dan?
Daarom spreken we regels af. En deze mevrouw houd zich eraan. Je hoeft er niet voor te applaudisseren, maar van roof etc. is geen sprake.

DeJemelscheet | 19-07-19 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

.. altijd wel gekkigheid op links, toch beter een dierenpoes in de hand dan een klimaat-aap in de gordijnen.

Jan Passant mk2 | 19-07-19 | 15:33

Maar waarom was Thieme een tijdje uit de roulatie?

Alco-de-Holist | 19-07-19 | 15:32 | 7

@elfenstein | 19-07-19 | 15:38:
Inderdaad ,er waren bep.pilletjes niet te krijgen en de vervanger voldeed bij lange na niet, Betreffende persoon ,hier in de straat is weer thuis na een opname in de funny farm,....

Nico_the_Sparrow | 19-07-19 | 15:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Is het niet tijd dat we maatregelen nemen die voorkomen dat one issue partijen, zoals hoe leuk ook boer Koekoek, niet meer in het kiessysteem meedoen? Nog even en we hebben 225 politieke partijen in de SG.

F. Jacobse | 19-07-19 | 15:32 | 3

Het is de kern van de democratie dat iedereen zich kan laten horen. Laat ze het maar waarmaken, de kiezer beslist.

van heinde en verre | 19-07-19 | 15:53

@van heinde en verre | 19-07-19 | 15:53:
Helemaal eens. Probleem zit hem er in dat de politiek zo versplinterd wordt dat m.i. er geen besturen van Nederland meer mogelijk is.

F. Jacobse | 19-07-19 | 18:23

@F. Jacobse | 19-07-19 | 18:23: Kiesdrempel zou dat oplossen.

Swoop | 20-07-19 | 07:39

Wisten jullie dat de zuurgraad van Esther Ouwehand zo hoog is dat geen rolmops het bij haar uithoudt?

bwanabanjo | 19-07-19 | 15:31

Overigens vond ik de Tour rebus van gisteravond maar lastig

Terugkruizen | 19-07-19 | 15:31

Is wel te begrijpen dat ze niet teveel mensendingen wil doen. Hoe hou je dan ooit een dierenpartij bij elkaar?

fail | 19-07-19 | 15:31 | 1

Lees 1984

Swoop | 19-07-19 | 19:23

maar waarom zetten ze geen dieren op de lijst??? het paard van Caligula wou tenslotte ook consul worden.

Zyprexa20mg | 19-07-19 | 15:27 | 1

Helaas is Amerigo er niet meer.

Swoop | 19-07-19 | 19:24

Zo hé, blijkt Thieme een kitler te zijn.

wijsvinger | 19-07-19 | 15:26

Partij van de zevende-dag adventisten, tja zo’n orthodoxe christelijke club wat verwacht je dan?

Dutch_Holland | 19-07-19 | 15:25

Jaja, lieve kijkbuiskinderen, het is me weer een rommeltje in het Grote Dierenbos.
Iedereen buitelt over elkaar heen om maar het beste plaatsje in het Praathuis te bemachtigen.
Het zal mij benieuwen wat Juffrouw Ooievaar nu weder heeft bedacht!

/ Meneer de Uil modus off

Kapitein Sjaak Mus | 19-07-19 | 15:24

En grotemensendingen zijn voor grotemensenpartijen.

Slogra | 19-07-19 | 15:24

Dierenpartij: de eerste keer dat ik die naam hoorde, moest ik lachen. Na zoveel jaar moet ik nog steeds lachen als ik die naam hoor.

loser | 19-07-19 | 15:20 | 1

Mijn sympathie hadden ze vanaf de start.
En ik moest harder lachen om Dion's 114-red-een-mier.

Shareholder II | 19-07-19 | 16:27

Dus de PvdD is een soort Animal farm dus.. hmmm.. wie had dat ooit gedacht!

vmk | 19-07-19 | 15:20

Bak een tegel

Hardekwast | 19-07-19 | 15:16 | 5

@Shareholder II | 19-07-19 | 15:36:
Ba=Neu

Mark de Grootte | 19-07-19 | 15:47

@Mark de Grootte | 19-07-19 | 15:47
Gevolgt door : t=n - durf niet verder....

Penus Decoratus | 19-07-19 | 15:52

@Penus Decoratus | 19-07-19 | 15:52:
Wat is nou weer een negel? Een zwarte japanner?

Papa Jones | 19-07-19 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

splinter = splinters

balustrade | 19-07-19 | 15:16

Partij voor de Dieren..... ik krijg het een buitenlander niet uitgelegd. Ik hou er dan ook meestal mijn mond over.

Overigens vind ik het prima dat het idiote deel van het Nederlandse electoraat op deze manier in splinter uiteenvalt.

balustrade | 19-07-19 | 15:15 | 3

Ik krijg ook niet uitgelegd waarom er een Turkse partij in de tweede kamer zit. Aangezien ik niet vies ben van een kwinkslag her en der wordt ook dit als een grap gezien......

Koning BongoBongo | 19-07-19 | 15:20

Zouden de leden van De PvdD ook weten dat amoeben, aarswormen en schaamluis ook dieren zijn en dus rechten hebben. Of Eikenprocessierupsen?

Alco-de-Holist | 19-07-19 | 15:21

@Koning BongoBongo | 19-07-19 | 15:20:
Plus +

Baron Clappique | 19-07-19 | 17:39

"[N]a een fractieoverleg laat Thieme weten dat het beter is dat Van Kooten zich voor vier maanden ziek meldt, zodat zij goed kan herstellen én er een vervanger voor Van Kooten in de Kamer kan worden benoemd. ,,Ik was totaal verrast’’, zegt Van Kooten. ,,Ik stond te popelen om weer aan het werk te gaan. Het enige wat ik vroeg is wat rustmomenten in de eerste weken. Ik zag het echt niet zitten om nog eens vier maanden thuis te zitten.’’

Na wekenlang getouwtrek en gesprekken met dokters besluit Thieme dat Van Kooten dan toch maar moet beginnen. ,,Ze zei letterlijk dat ik dan maar op de rijdende trein moest springen. Dat was heel heftig. Ik voelde me totaal niet welkom.’’ Ook bleek dat een collega-Kamerlid had gezegd dat de fractie ‘geen halve krachten’ kon gebruiken. ,,Ik was woest, ik vond dat zo vrouwonvriendelijk.’’' (AD)

Thieme heeft in deze opzichten m.i. volledig juist gehandeld. Femke Merel "Halve Kracht" Van Kooten moet niet zo miepen. En als jonge moeder denken dat je met een paar rustmomenten "in de eerste weken" er wel doorheen rolt, is grenzeloos naief. Dan is zelfs je perineum nog niet eens genezen.

En moeders die enkele weken na de bevalling al staan te "popelen" om te gaan werken, hadden beter geen moeder kunnen worden.

Overigens ben ik van mening dat de PvdD k met p is.

tectonicos | 19-07-19 | 15:15

De Rechter schreef het al. De PvdD is aan het versmallen gezien de woordvoerder circusdieren en woordvoerder kanaries. Heel goed gezien Jesse.

Alco-de-Holist | 19-07-19 | 15:14

Ja joh, het is toch de volksvertegenwoordiging maar, dus waarom zou je het allemaal serieus nemen?
De grote staatsmannen van weleer draaien zich suf in hun graven. Alle goede bedoelingen worden alleen nog maar uitgebuit door uitvreters, nietsnutten en machtswellustelingen.

John McClane | 19-07-19 | 15:12

"Dankzij Disney tekenfilms weten we natuurlijk allemaal dat er geen rijk zo wreed is als het dierenrijk"
Tja, dat de moeder van Bambi werd doodgeschoten door zo'n redneck, ik kan er nog steeds slecht van slapen.

watergeus | 19-07-19 | 15:12

Jammer. Want ik vind het op zich best wel een sympathieke partij, die Partij voor de Dieren. Hee, ik ben een dierenvriend.

VanBukkem | 19-07-19 | 15:11 | 1

Dan moet je lid worden van de dierenbescherming niet van een politieke partij.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 17:27

De partij is ooit opgericht als one-issue-partij. Zie het probleem niet zo als ze dat willen blijven. Voor dat intersectionaliteitsgeneuzel hebben we Sylvana Simons al.

ZonderNaam | 19-07-19 | 15:11

Zo gek als een deur maar toch zou ik haar beestachtig doen.

elfenstein | 19-07-19 | 15:11 | 3

Goed punt.

Shareholder II | 19-07-19 | 15:17

Wie ? dat lelijke wijf hierboven op de foto ?

vmk | 19-07-19 | 15:18

@vmk | 19-07-19 | 15:18:
Anders zou het misleidende reclame zijn he? Hoe die merel nogwat eruitziet weet ik niet en wil ik ook niet weten maar Marietje Dierenpoes zou de dag erna een slijmspoor achterlaten gelijk een dronken naaktslak. Is ook gewoon een goede daad verrichten, krijgt ze tenminste nog eens wat dierlijks naar binnen.

elfenstein | 19-07-19 | 15:33

Ja ik zeg het nog maar een keertje,. de drempel moet omhoog.
Lobby groepjes moeten geen politiek bedrijven. En de 'partij voor de dieren' ja,.. daar moeten de dieren dan maar op stemmen..
Laten we met zijn allen afspreken dat niemand maar dan ook absoluut niemand gaat stemmen op deze partij.. NIEMAND!!

Hekkie-jack | 19-07-19 | 15:10 | 1

Lobby groepen hebben zich in gevestigde partijen genesteld. Al decennia.

Arachne | 19-07-19 | 15:28

Marianne is een echte Alfa en leidt haar troep bange wezels door het politieke mijnenveld. Puur natuur dus.

Acidstain | 19-07-19 | 15:09 | 4

@Penus Decoratus | 19-07-19 | 15:54:
Penis alleen ter decoratie ?

Baron Clappique | 19-07-19 | 17:41

@Baron Clappique | 19-07-19 | 17:41:
Laatste tijd wel een beetje....

Penus Decoratus | 19-07-19 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

'We hebben geen behoefte te reageren' - check
'We herkennen ons niet in het beeld.' - check
Plaat voor de kop houden zoals het echte narcistische politici betaamt - check
Niets verandert er - check

Realism Is All | 19-07-19 | 15:05

Qua interne democratie zie ik geen enkel verschil met partijen als pvv of fvd: www.partijvoordedieren.nl/standpunten... Vrijheid van meningsuiting en politici: iemand als Kajsa Ollongren is er tenminste dan nog wel eerlijk over.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 15:04

Vrouwen zijn dus halve krachten... weten we dat ook weer....

dyslexieman | 19-07-19 | 15:04

Vanavond maar een extra biefstukje op de green egg gooien.

Sprinkhaan | 19-07-19 | 15:01

Beestenboel ja. Wisten we al. Een partij die dieren boven of gelijk aan mensen stelt is af.
Overigens maak ik me nog kwader over het zieke white privilige cursusje in Amsterdam. Op initiatief van Bij1 van Simons. Vreselijk.

nerugaer | 19-07-19 | 15:01 | 2

Ik maak me kwaad om jouw, gewoon om dat het kan.

Von Knarrenstein | 19-07-19 | 15:06

@Von Knarrenstein | 19-07-19 | 15:06: Jou is een aanwijzend voornaamwoord. Jouw is een bezittelijk voornaamwoord. Maak je daar maar kwaad over.

nerugaer | 19-07-19 | 15:29

Hmm het grijs begint er door te steken. Ik twijfel. Dat jezusgedoe was sowieso al niet zo mijn dingetje daar. Nou ja. Toch leuk geweest die paar jaar.
Een partijtje of 3 a 4 kunnen de Kamer straks wel uit hoor. Rutte IV wordt paars. Goedemiddag.

Shareholder II | 19-07-19 | 15:00

"Maar de laatste maanden ben ik op het gebied van abortus, homorechten en zelfs het verdedigen van de evolutietheorie tot de orde geroepen."

Uqbar | 19-07-19 | 14:59

Omen est nomen. Merel dus, die schetteren. Had ze nou Nagtegaal geheten ...
Wat voor dier is een Thieme eigenlijk?

HeelStijl | 19-07-19 | 14:59 | 2

Een draak

H. Caulfield | 19-07-19 | 15:04

Een torenwolf die een koala nadoet.

Shareholder II | 19-07-19 | 15:12

Als er één schaap over de dam is...

Rest In Privacy | 19-07-19 | 14:58 | 4

komen er meer migranten...

Koning BongoBongo | 19-07-19 | 15:24

...... dempen ze de put.

Alco-de-Holist | 19-07-19 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

GL en PvdD hanteren hetzelfde interne beleid, een fusie ligt voor de hand.

Terugkruizen | 19-07-19 | 14:57 | 1

De SP is daar ook al zo goed in. Fuseren maar !

Nichtsneues | 19-07-19 | 15:01

Ondanks dat ze er redelijk lekker uitziet (kom maar met die #MeToo aanklachten), hoewel het minder wordt, blijft ons Marianneke toch ook gewoon een psychotische linkse fanatiste.

Daar is inderdaad niets menselijks aan.

Realism Is All | 19-07-19 | 14:57

Gaap. Partij van de Dieren. Speciesisme. My Little Pony problemen. Net zoiets ls het stemmen op de partij voor structureel ontevreden mensen van ouder dan vijftig jaar. Vooral NIET serieus nemen.

DebraCadabra | 19-07-19 | 14:55

Femke van Kooten, formerly known as Femke Merel

austinhealey | 19-07-19 | 14:55

Thieme is aangeschoten wild nu. Niet aangeschoten en wild, da's meer iets voor VVD-ers.

Mr_Natural | 19-07-19 | 14:54

Eén miepend broedkipje dat niet genoeg tijd kreeg om haar bijdrage aan de overbevolking te poekie-poekieën en we veroordelen meteen een hele partij.

Generaal P. | 19-07-19 | 14:52

We hebben hier te maken met een ex -VVD' er die er steeds gekkere ideeën op na ging houden. Ze hebben haar de wacht aangezet bij de PvdD en mevrouw zag dat ze het niet ging redden en dan komt de overlevingsmodus van de VVD ér naar boven. Niet meer en niet minder. Toen moest ze nog wel even haar zetelroof en 120.000 tegemoetkoming voor de buitenwacht goed praten. Deze reactie van mevr. van Kooten was te verwachten.

seasicksteve | 19-07-19 | 14:52 | 1

Amen!

Knarf666 | 19-07-19 | 15:08

'Mensendingen zijn voor mensenpartijen.' Daar zijn er gelukkig genoeg van. Dierenpoes heeft groot gelijk. Als je mensendingen wil doen, dan rot je maar op naar GL ofzo. Dit is de Partij voor de Dieren.

Kwijldraad | 19-07-19 | 14:51

Het is en blijft een confessionele partij, een getuigenispartij van de zevendedagsadventisten. Als je daar verder niks mee hebt, en je bent gewoon goed bij je verstand, dan heb je niks bij die club te zoeken.

Stormageddon | 19-07-19 | 14:50 | 1

Aangezien dat mensen afschrikt, hebben ze er maar Partij van de Dieren van gemaakt. Dat klinkt zo knus.

Swoop | 19-07-19 | 19:30

Hoorde die Merel net op radio1, wereldvreemdheid is hier op z'n plaats. Ik heb toch de indruk dat het allemaal feministische watjes zijn die elkaar de tent uitvechten, en Mereltje gaat vol op het alfabet orgel met een gestolen zetel!

lanexx | 19-07-19 | 14:50 | 1

Ach wat maakt het uit. Dit soort taferelen zie je wel vaker in de linkse hoek. Lekker laten kibbelen. Het zijn slechts wat snippers, die waaien wel weer over.

Sprinkhaan | 19-07-19 | 14:58

Wat een toestand zeg. Daar lusten de honden geen brood van.

de euro middenweg | 19-07-19 | 14:49 | 2

Bij de wilde beesten af.

Mr_Natural | 19-07-19 | 14:51

Mooi de aap gelogeerd en nu is ze een vreemde eend in de bijt....

Penus Decoratus | 19-07-19 | 16:02

Thieme is net als Antoinette Hetzeberg en heur man Nico Koffeman een Zevende dag-adventist. Enge sekte.

LJBrinkhorst | 19-07-19 | 14:49 | 2

Dierenneukseks ?

Baron Clappique | 19-07-19 | 14:51

@Baron Clappique | 19-07-19 | 14:51: iemand die gelooft in vegetariese kip. Net zoiets als droog water.

Swoop | 19-07-19 | 19:32

Blijft toch eigenaardig dat de Dierenpartij nooit hoort over de Brexit, oorlog in Syrië of bv. de Afrikaanse wilde horden die Europa willen binnendringen via de Middellandse Zee.
Over dieren gesproken, de partij blijft ook akelig stil als het gaat om het levend verbranden van de eikenprocessierupsen. Maar ja, die hebben natuurlijk niet zo'n hoog knuffelgehalte als lammetjes en koeien.

leo de pejo | 19-07-19 | 14:48 | 3

Dat is niet eigenaardig dat zijn mensendingentjes.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 15:00

En zelfs daar doen ze niets voor..

vmk | 19-07-19 | 15:02

Thieme is een ijskonijn. Niets meer, niets minder. Dus ontbreekt de menselijke maat. Ze presenteert zich als een vriendelijk en empathisch 2e Kamerlid, maar jaagt gewoon de macht na. Net als andere partijbonzen, dus niets menselijks is haar vreemd.
Maar het is een onaangenaam verhaal, zoals onze Merel het vertelt.
-
.

Bernhard de II | 19-07-19 | 14:46

Thieme mag dan wel een biologisch geteelde dictatoresse zijn
maar jongens, wat zou ik haar doen, keer op keer, 24/7
Faire l'amour comme des bêtes
dat moet haar toch wel aanspreken

Tobi | 19-07-19 | 14:45 | 5

@Baron Clappique | 19-07-19 | 14:52:
Dan mag ze op handen en voeten met een paardenmasker op
ik stof m'n oude rijlaarsen af en geef haar eens goed de sporen

Tobi | 19-07-19 | 15:02

Een aantal jaren geleden stemde ik op de PvdD omdat ik Dierenpoes een lekker wijf vond. Ik vind Marianne nog steeds een lekker wijf, maar ik ben zo maatschappelijk begaan dat ik ben gaan stemmen op Geert of Thierry, net wie het felste anti-textiel is.

Nivelleermarionet | 19-07-19 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb het interview gelezen . Blijkbaar was het verdedigen van de evolutietheorie ook al fout in de ogen van la Thieme.

Rest In Privacy | 19-07-19 | 14:45

Thieme is natuurlijk supermooi , in haar witte sissydress de trap af, jummie en daarom heeft ze gelijk. Zowiezo vind ik dat mooie vrouwen een heel belangrijke maatschappelijke functie vervullen en alleen dat is al voldoende voor een prima positieve footprint praten en schrijven en vergaderen hoeft dan eigenlijk niet meer

2CVOcean | 19-07-19 | 14:45 | 1

Drugs are bad, mmmkay?

Kapitein Stijlvol | 19-07-19 | 14:45

Ik vind kattenvrouwtjes altijd een beetje afstotelijk. En ze ruiken vaak onfris.

threeheadedmonkey | 19-07-19 | 14:45 | 3

Kattenpis ?

Baron Clappique | 19-07-19 | 14:52

@Baron Clappique | 19-07-19 | 14:52:
Nee, meer een combinatie van oud zweet en zware Van Nelle.

threeheadedmonkey | 19-07-19 | 15:22

Op "radio" NPO 1 klonk ze helaas als een behoorlijk overspannen meisje, Thieme zelf is er 6 maanden uitgeweest voor idem(zeiden de dierverzorgers in het park) dus die pitspoezen maken mekaar helemaal gek. Door in de kamer te blijven klinkt achteraf alles behoorlijk ongeloofwaardig.

grindbak | 19-07-19 | 14:43

Marianne Thieme heeft groot gelijk. Een te sterke mening over andere standpunten dan over dierenleed zorgt voor een verslapping van haar profiel. Ze kiest met een kleine partij een consequent standpunt in en daarmee is ze best succesvol.

Nunc__ | 19-07-19 | 14:42 | 5

@McMarx | 19-07-19 | 14:51:

Ja joh laten we voor elk probleem (ook al zijn er geen problemen met dieren) een partij oprichten.

Dutch_Holland | 19-07-19 | 16:11

@Dutch_Holland | 19-07-19 | 16:11:
Ik zeg niet dat ik het een goede ontwikkeling vind, maar je kunt er moeilijk om heen dat het in de huidige tijd een goede strategie is toch?

Ballenman | 19-07-19 | 17:18

@Ballenman | 19-07-19 | 17:18: je vindt altijd wel een klupje naievelingen. Wat je er verder mee moet blijft onduidelijk.

Swoop | 19-07-19 | 19:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je echt zo begaan bent met de diertjes pleeg dan zelfmoord.

General Dripple | 19-07-19 | 14:39 | 1

I hate to break your bubble, but I'm an ape and you are an ape. We are all apes.
Ergo, zelfmoord is ook dierenmishandeling. Grote apen die zichzelf als iets anders zien dan een dier. De humor. Één van de vele drogredenen waarmee we worden opgevoed.
Het past in het rijtje, "je kwam op de wereld", nee je komt uit de wereld. Je bent onderdeel van de wereld en onderdeel van het dierenrijk.

IkWilOokWatZeggen | 19-07-19 | 14:49

Ik ben gek op mijn katten, op dieren in het algemeen, maar nooit in mij opgekomen om op die Dierenpartij te stemmen

hotbrasil | 19-07-19 | 14:39 | 1

Gewoon een varkensstal bezoeken.

Musset | 19-07-19 | 19:21

Het is bij de beesten af ..

Beefbus | 19-07-19 | 14:39

sinds ik vorig jaar bij dat Oostvaarder plassen drama heb gezien wat een fascistische ideeën ze er daar bij dat partijtje op na houden ben ik wel klaar met die lijpe idiologen.

zwellevertje | 19-07-19 | 14:38

Probleem is het fanatisme. Het hysterische en onrealistische geshaket met het feminisme en je hebt de dierenpartij en aanverwante gekken zoals de dierenpolitie.
Allemaal van het padje en totaal niet meer realistisch.

Leve de verafgoding van de dieren.....

ja-ja-nee-nee | 19-07-19 | 14:36
-weggejorist-
moeilijke_bril | 19-07-19 | 14:34

Partij voor de Dieren.
Maar wat zijn mensen dan?
Wij zijn ook gewoon dieren, zoogdieren. Niets meer niets minder. Wel is te stellen dat wij als mens meer beschikken over bewustzijn.

De stelling: Woorden / zinnen waar wij mee worstelen: zijn mensen dieren?

ProAsfalt | 19-07-19 | 14:34 | 3

Dan moeten we op cursus om ons bewust te worden van animal privilege .

General Dripple | 19-07-19 | 14:43
-weggejorist-
moeilijke_bril | 19-07-19 | 14:46

@moeilijke_bril | 19-07-19 | 14:46: Er bestaan ook zwarte zwanen. Maar die houden zich stil om hun herstelbetalingen niet in gevaar te brengen.

Nivelleermarionet | 19-07-19 | 15:03

Ik dacht er dat er eindelijk eens wat werd verteld over die ziekte waardoor Thieme bijna een half jaar weg was en toen ineens terug, zonder er iets over te zeggen.

Captain Pervert | 19-07-19 | 14:34 | 6

@Jos Tiebent | 19-07-19 | 15:22: zijn er dieren die maar 6 maanden zwanger zijn?

Swoop | 19-07-19 | 19:35

@Swoop | 19-07-19 | 19:35: sommige miskramen doen zich al voor na 6 weken, en we weten allemaal wat veganisme met de baarmoeder doet

TDB | 19-07-19 | 19:45

@Swoop | 19-07-19 | 19:35:
Als je je teveel met dieren vereenzelvigt
neem je vast allerlei gedrag van ze over

Tobi | 19-07-19 | 20:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Thieme gelooft dat tijgers voor de zondeval spinazie aten...
Het is dan ook een gekkie...

SterF... | 19-07-19 | 14:33 | 2

Zevende dag adventisten, dus sowieso al creepy
net zoals de cu, sgp, denk en cda....

Halul gebakken | 19-07-19 | 14:55

Toen Thieme beweerde (heb het echt zelf gehoord) dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van de massa-migratie uit Afrika wist ik het zeker: KNETTERGEK.

simplesimpie | 19-07-19 | 18:41

Toch is het zetelroof.

joker3 | 19-07-19 | 14:31 | 4

Nee hoor politieke partijen zijn negentiende -eeuwse draken die allang achterhaald zijn. Leve het stemmen op onderwerpen i.p.v. politieke partijen.

E-democracy dus.

ja-ja-nee-nee | 19-07-19 | 14:40

Jammer dat de rest het zelfde niet gaat doen, in een klap weg met onzin club. Misschien een kabouter partij beginnen..... o nee wacht!!

deja_view | 19-07-19 | 14:46

Ik vind haar verklaring wel redelijk, ze is met deze stanhpunten gekozen en wil die blijven vertegenwoordigen nu de partij dat niet doet. 'roof' impliceert ook geweld, maar dat is retorisch gemuggenzift natuurlijk. Je stemt op een persoon, niet op een partij. Gelukkig maar

Beau ter Ham | 19-07-19 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl