Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toeslagschandaal Belastingdienst nog groter, gedupeerde ouder pleegde zelfmoord

Maar natuurlijk

Het is altijd nog erger dan je denkt. Het is altijd nog erger dan ze toegeven. En gelukkig komt het nu boven tafel. Het kinderopvangtoeslagschandaal is nog veel groter dan staatssecretaris Snel (D66) tot dusver aan de  Kamer heeft gemeld. Er zijn nog meer ouders door de Belastingdienst op onrechtmatige wijze aangepakt zonder dat ze gefraudeerd hebben. Dat zeggen wij niet, dat zegt de Belastingdienst zelf. 

En dat zegt de Belastingdienst niet geheel toevallig opeens afgelopen vrijdag, een dag na het debat waarin staatssecretaris Snel beweerde dat hij geen idee had of er nog meer mensen waren genaaid door de etnisch profilerende Belastingdienst. Dat had hij dus wel. Gisteren werden in een zaak tegen een jonge Rotterdamse moeder opeens excuses gemaakt en gaf de Belastingdienst voor het eerst openlijk toe 'onrechtmatig' gehandeld te hebben. Hoe toevallig.

En deze zaak staat niet alleen. Het gaat vermoedelijk om duizenden ouders. Gruwelijk detail uit gruwelijke Pieter Klein-column: "Er is een eigenaresse van een gastouderbureau die er ná onze publicaties erachter kwam dat zij een project was van de overheid. Vijf jaar na dato. Een CAF-zaak. De ouders die in eerste aanleg werden aangepakt hadden allemaal een migratie-achtergrond. Een van die mensen pleegde zelfmoord, nadat de Belastingdienst tienduizenden euro’s terugvorderde." Maar Menno Snel, die heeft zijn baantje nog.

Reaguursels

Inloggen

Belasting is simpelweg te innen middels elke banktransactie, dit met een jaarlijks vast te stellen vaste procentuele waarde zodat werkelijk iedereen naar ratio bijdraagt (transactie belasting). Vertel mij de nadelen… het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er >1000 ambtenaren uit kunnen en er geen ingewikkelde administraties meer nodig zijn. Niet..? Dan is de huidige complexheid een wens en een politieke keuze.

Veluwse-Eikel | 10-07-19 | 11:53

Wel koddig, het volk wilde zo graag voor alles een correctie via de belastingdienst, en gaat dan janken als het complex blijkt en er fouten worden gemaakt.

Dit is het gevolg. Wil je geen fouten? Dan geen duizenden regels meer voor elk klein kutclubje dat iets te janken heeft. Geen subsidie, geen korting, geen uitzondering, geen toeslagen, niets. Alleen jouw inkomen (of uitkering) en een vast percentage aan belasting.

UHeeftGelijk | 10-07-19 | 07:13 | 3

Klaar, zo moet het

Lieveschat | 10-07-19 | 08:22

Heb je misschien wel gelijk in, maar etnisch profileren heeft daar niets mee te maken. Toch?
En juist dat etnisch profileren is waar het hier om gaat.

borgmonster | 10-07-19 | 10:17

“Het volk”? De beleidsmakers zul je bedoelen. Die misbruiken de belastingdienst al decennialang voor inkomenspolitieke doeleinden.

Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 11:06

Gewoon afschaffen, die toeslagen. Dan wordt er ook niet meer gefraudeerd.

Papa Jones | 09-07-19 | 23:59 | 2

Hoe wil je dat doen dan met mensen die aan de ondergrens zitten en een bijstandsuitkering hebben of gewoon een wajong alleen al,me buurvrouw krijgt normaal gesproken 965,- euro en haar rekeningen totaal bedragen 805,- euro moet ze elke maand van 160 euro rond komen als er geen toeslagen waren,weet niet wat jij krijgt of verdient maar is wel egoïstisch om te zeggen schat maar af,jij hebt misschien een flinke boterham en elk jaar vakantie nou deze mensen dus niet.

bluemoon49 | 10-07-19 | 08:00

En hoe hoog is de kale huur dan..? Het hele subsidie circus is er vooral om de woningbouw indirect te spekken (semioverheid), ook daar gaat iets mis lijkt mij. Gezien haar inkomsten zou de huur slechts 241,- dienen te zijn… daar huur je tegenwoordig nog geen garagebox voor zeg maar. Dus uw commentaar betreft slechts halve info. Het gaat niet om de hoogte v.d. inkomsten, maar om de hoogte v.d. kosten, right?! En die kosten zijn de laatste decennia enorm toegenomen door overheid en semioverheid. Aldus is subsidie (pVDa vinding) iets wat men niet werkelijk nodig heeft, maar waar men wel afhankelijk van gemaakt is. Zoals gebruikelijk bij ongeïnformeerden richten zij hun pijlen op de verkeerde. Subsidie = pVDa sigaar uit eigen doos.

Veluwse-Eikel | 10-07-19 | 11:39

Het enige dat de belastingdienst gedaan heeft, is de klokkenluider vervolgen. Zo gaat het altijd. Voor mij hoeft er geen staatssecretaris of minister af te treden, maar pak de verantwoordelijke directeur of een andere teringlijer binnen dat apparaat eens aan. Na zoveel waarschuwingen niets ondernemen, maar wel achter een klokkenluider aangaan mag niet onbestraft blijven. Schop er daar maar eens een paar uit het management.

Bigi Bana Boy | 09-07-19 | 23:35

Hoewel ik het nut van belasting betalen zie, snap en onderschrijf, valt in Nederland steeds meer op dat de staat in de staat die belastingdienst lijkt te zijn, de "gewone" mens met een ongekende verbetenheid en onterecht, te lijf gaat. Maar ondertussen, onder dekking van Rutte en co, ja die waar nog steeds een heel groot deel van de kiezers voor kiest, met de grote bedrijven afspraken maakt om hun belastingdruk zo laag mogelijk te houden. Dus het belastingkanon wordt ten onrechte op kruimels gericht, terwijl de zilvervloot langs vaart. Het gedogen van brievenbus firma's dat Nederland het imago van bananenrepubliek geeft, laat ik er nog buiten.

DeEchteWaarheid | 09-07-19 | 23:33

Waar zijn ze nou die racisme schreeuwers van links? Dit is echt structureel racisme met heel nare consequenties. SJW iemand?

van heinde en verre | 09-07-19 | 22:17 | 2

Kartel politicus die onderdeel is van de deugpartijen. Tsja, dan houdt "links" de hypocriete bek dicht. Op de senielen site Joop slechts 15 reacties of zo. Totaal niet belangrijk daar. Dat er w.s. duizend + of meer gezinnen van mensen met een migratie achtergrond willens en wetens door de belastingdienst en door meneer Snel zijn geterroriseert en tot wanhoop zijn gedreven mag geen naam hebben daar. Maar o.o.o die arme Isis kindertjes, die moeten heel snel gered worden. Wel weer van uw en mijn poen maar soit daar hebben ze zelf geen last van.
Wat zich tegenwoordig links noemt is moreel totaal verpaupert.
Vandaar ook het enorme succes van ene Timmerfrans tijdens de laatste EU verkiezingen. Soort zoekt soort.

Zapata10 | 09-07-19 | 23:00

@Zapata10 | 09-07-19 | 23:00: Laat onverlet dat het hele systeem van toeslagen totale waanzin is en op de helling moet.

Zapata10 | 09-07-19 | 23:04

Tienduizenden euro's? Hoeveel kinderen hebben die mensen en komt hun eigen salaris ook maar enigszins in de buurt van wat ze aan kindergeld krijgen?

******** | 09-07-19 | 21:24

Je ziet het voor je. Er treedt een nieuwe staatssecretaris aan. Menno Snel van D66. Hij krijgt een zware functie bij een moeilijk, door schandalen geplaagd onderdeel van de overheid: de belastingdienst. Nu zou je denken. Daar zet D66 een kundige bestuurder op, iemand die van aanpakken weet en die zich niet laat ringeloren. Maar wat blijkt? Ze hebben met voorbedachte rade voor een kneus gekozen, iemand die niet kan tellen. Niet een, niet twee, maar 170 CAF zaken. Hoe groot moet zo'n klapper wel niet wezen? Dat kán je toch niet over het hoofd zien? Maar staatssecretaris Menno Snel kwam, zag, en zag over het hoofd. Nu blijven er nog twee mogelijkheden over: domme sulligheid of kwade wil. Zouden ze bij D66 met opzet een nitwit, een dodo naar voren hebben geschoven als hun visitekaartje in dit kabinet? Moeilijk te bedenken. Zou er sprake zijn van kwade wil? Zouden de topambtenaren het getal van 170 verborgen hebben gehouden voor hun chef? Zou deze chef misschien geen leiding kunnen geven? Oftewel gelijk staan aan zo'n incompetent bestuurdertje waarvan de VVD er zoveel in een dozijn aan blijft leveren? Heeft D66 niets beters meer in huis, dan snel snel snel? Weg met deze total loss. Leuker kunnen we het niet maken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-07-19 | 20:17 | 3

Het lijk zat al in de kast voor hij begon, maar was er met niet eerlijke informatie van dat apparaat er nog niet helemaal uitgevallen?

Jan, Leiden | 09-07-19 | 21:26

@Jan, Leiden | 09-07-19 | 21:26: Van CAF 11 en CAF16 naar een zondvloed van 170 CAF zaken, dat is niet te rijmen. Maar stel dat je daar aantreedt als de nieuwe chef: dan WIL je toch weten waar de probleemdossiers zitten, dan wil je toch juist AL die probleemdossiers op je bureau hebben liggen, om niet onaangenaam verrast te worden, precies zoals nu gebeurt? Ergo, is Menno Snel een klaploper die zich niet wil verdiepen in ALLE probleemdossiers (in ieder geval daarvan overzicht wil krijgen)? Dat is het absurde van deze 'Yes, Minister' farce: ook Menno Snel werd overvallen door het getal van 170. Hij geeft geen leiding, maar liet zich lijnen als een brave mascotte / boegbeeld.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-07-19 | 21:49

Persoonlijk denk ik dat het hele circus daar in Den Haag uit kneuzen bestaat. Kijk maar eens naar de kamerdebatten, tenenkrommend.

BerryCitroen | 10-07-19 | 08:17

stop gewoon met toeslagen, voor iedereen beter

rifraf | 09-07-19 | 20:01 | 5

@theo-is-dood | 09-07-19 | 20:23:
Je vergeet even dat dan het Bruto Binnenlands Product omlaag gaat: jij gaat immers een dag minder werken en de crèche heeft minder mensen nodig.
Dat zowel jij als de crèche-dames liever bij hun eigen kinderen zitten en liever hun eigen huis schoonmaken is irrelevant zolang het IMF rekent in euro's ipv nutsfuncties.

******** | 09-07-19 | 21:21

Het idee was ooit; we geven de mensen het geld in handen via toeslagen, zodat duidelijk is hoeveel geld het allemaal kost / hoeveel geld ze wel niet krijgen. Interessant idee, maar het levert veel te veel shit op

fail | 09-07-19 | 21:53

@*******: niet alleen IMF, ook de EU. Kan dus best voordelig uitpakken qua afdracht.
Overigens leidt dit systeem tot sjoemelarij want meer toeslagen leidt tot hoger bbp. Het systeem van toeslagen zal daarom juist nog meer fraude in de hand werken waar het IMF juist tegen moet optreden, want het geeft een vertekend beeld van het bbp en daarmee werkt het een grotere kloof in de hand tussen eerste en derde wereld landen.

borgmonster | 10-07-19 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
professorinopleiding | 09-07-19 | 20:00

Stinkt nog erger dan een gierput dit. Hoe is dat nu mogelijk? Waar er recht op is niet krijgen of ineens iemand lwtterlijk de doodsangst in te jagen door ineens tienduizenden Euro's op te eisen? Gewetenloos? Maar geen openheid van zaken, moet nu via een SP meldpunt worden geïnventariseerd? Dit stinkt.

Jan, Leiden | 09-07-19 | 19:59

Als je toeslag onterecht wordt stopgezet is het niet zo moeilijk om daar tegen te doen hoor: bezwaar, beroep, hoger beroep. Binnen een redelijke termijn kom je gewoon te weten waar je staat, met het oordeel van de rechter in je handje.
Blijkt dat het ten onrechte is stopgezet? Dan wordt dat door de rechter teruggedraaid. Terecht stopgezet? Dan tref je een betalingsregeling met de Belastingdienst voor 50 piekies in de maand. Kun je dat niet betalen? Dan blijkt dat uit je inkomensonderzoek en wordt de invordering stopgezet. Niets om zelfmoord over te plegen. Maar je moet wel even je hoofd koel houden en de (non-)argumenten van de Belastingdienst weerleggen. Maar als je alles toevertrouwt aan een warhoofd van een advocaat dan wordt het wel wat lastiger.

grmblll | 09-07-19 | 19:55 | 12

grmblll | 09-07-19 | 19:55 |
Dat zelfmoord plegen omdat je financieel compleet en uitzichtloos klem zit, gaat nog eens heel groot worden.

Oh, wacht .........

Rammstein | 09-07-19 | 22:33

@Rammstein | 09-07-19 | 22:33:

Aansluitend: zelfmoordcijfers worden momenteel zodanig verdeeld onder "overig" dat de cijfers lijken te dalen.

Dit is niet het geval.

Rammstein | 09-07-19 | 22:38

@Hetkanverkeren | 09-07-19 | 21:59: “Overvraagd”? Je hebt een schriftelijke overeenkomst met de kinderopvang en daarnaast bankafschriften. Is dat nou zo vreselijk moeilijk?

theo-is-dood | 10-07-19 | 06:44
▼ 9 antwoorden verborgen

De staatssecretaris stapt meestal in de rommel van voorgangers, al jarenlang gevoerd beleid en onschendbare ambtenaren. De staatssecretaris of minister, als uitvoerders van beleid, vervangen lijkt me vrijwel zinloos. De algehele politiek moet veranderen. Aangezien de meesten blijkbaar steeds maar weer op de zelfde partijen blijven stemmen houden we deze alsmaar falende overheid.

oplichter | 09-07-19 | 19:30

En wie plempte daar ook een berichtje over?
www.daskapital.nl/3471751/nederland_f...

En volg even de link over Kinderopvangtoeslag als het gaat om etnisch profileren....

Als Menno Snel stopt, dan stopt GS ook, Deal?!

Rest In Privacy | 09-07-19 | 19:25

Praat het gedrag van Stas Snel niet goed, ook zijn voorganger Wiebes heeft een grotere puinhoop achtergelaten dan hij op zijn beurt heeft gekregen van weer zijn voorganger. En zo kan ik wel doorgaan. Wel is het zo dat experts al heel lang geleden hebben verklaard dat de Belastingdienst niet is ingericht op het verrichten van uitkeringen.
Maar dat moest van de .... 2e Kamer. Ondanks alle waarschuwingen.
Ook de talloze reorganisaties hebben geen goed gedaan; veel kennis en kunde is verdwenen.
Het is zonneklaar dat de fouten welke gemaakt zijn gecorrigeerd moeten worden en wel zo snel mogelijk, met een wel gemeend excuses erbij.
De kamer, wiens taak het nu is om duidelijk te maken dat Stas Snel het veld dient te ruimen dient ook te beseffen dat men hier zelf debet aan is.
Of dit besef ooit door gaat dringen...... je kunt altijd blijven hopen, zelfs tegen beter weten in !!

BarackObantoe | 09-07-19 | 19:19

Misschien even lijstje Kamervragen nav de Bulgarenfraude lezen beste leden van de 2de kamer? Opstelten is echt niet de enige met een slecht geheugen.....

Rest In Privacy | 09-07-19 | 19:17

Ik vraag mij af, waarom wij uberhaupt een "regering" nodig hebben eigenlijk. Zet daar 15 burgers neer die je de boel laat regelen, en die klaplopers kun je allemaal naar huis sturen. Zo had Belgie bijv. ooit 500 + dagen geen regering, maar het werd er niet slechterop, eerder beter.

Wienerschnitzel mit | 09-07-19 | 19:05 | 2

Maar wie moet dan meer, meer, meer macht overdragen naar Brussel?

DolfWeerwolf | 09-07-19 | 19:16

Zeg ik ook altijd. Een paar jaartjes demissionair. Een beetje rust in de tent. Nu de stekker eruit, in 2021 verkiezingen. Het bedrijfsleven gaat wel door en Nederland, met veel minder overheid, kan even sparen.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 19:26

Alsof er nu geen belasting op consumptie bestaat. De overheid heeft nooit genoeg!

pibasso | 09-07-19 | 18:38 | 1

Over uitkeringen betaal je ook belasting.

Gokmaar | 10-07-19 | 04:34

Toen de belastingdienst de opdracht kreeg niet alleen belasting te innen maar ook toeslagen uit te delen werd al gewaarschuwd dat de dienst daar niet geschikt voor was. De Tweede Kamer is echter notoir blind voor uitvoerbaarheid van wetgeving. Het is namelijk veel leuker om verontwaardigd te doen bij Nieuwsuur, levert je zo minutenlange exposure op.

Frits de Vriez | 09-07-19 | 18:36 | 4

Het houdt inkomenspolitiek in stand. In gewoon Nederlands: chantagemiddel richting kiezers.

LibertyCity | 09-07-19 | 18:53

@theo-is-dood | 09-07-19 | 18:41:
Kan alleen maar bedacht zijn door lieden die zelf nooit enige toeslag zullen ontvangen en dus geen flauw benul hebben van de bezopen ingewikkeldheid van het systeem.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 18:54

Yep, niets aan toe te voegen

Mickdestok | 09-07-19 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wel slim van VVD-genie Wiebes om op tijd van ministerie te wisselen. Nu krijgt iemand anders de schuld van de puinhopen die hij gecreëerd heeft.

obominotie | 09-07-19 | 18:33 | 2

:o)

Shareholder II | 09-07-19 | 19:21

Juist, en nu kan die Wiebes weer blunderen op milieu/energietransitie, nadat hij bij Groningen (aardbevingsschade) ook al gefaald heeft, wat een kluns die man, en dat mag zich nu minister noemen.

ebonk | 09-07-19 | 19:23

Er wordt hier wel heel makkelijk van uit gegaan dat een ouder zelfmoord pleegde OMDAT hij/zij tienduizenden euro's terug moest betalen aan de belasting. Was het al een labiel persoon? Hoezo tienduizenden euro's? Hoeveel kinderen moet je hebben om zo'n bedrag binnen te harken? Het kan natuurlijk dat je 15 kinderen hebt, maar dan hoeft de toeslag niet terug betaald te worden. Mits deze rechtmatig verkregen is. Ik vraag me toch af of er in dit geval kinderen zijn aangemeld bij de belastingdienst die niet bestaan. Die leven dan zogenaamd in het buitenland. Familie woont vorstelijk van de toeslagen. Ik wil het hele verhaal kennen alvorens ik om het aftreden van Snel ga roepen.

Toos Bevergeil | 09-07-19 | 18:29 | 2

Ik zou dat causale verband tussen die zelfmoord en die terugvordering ook wel eens even nader willen bezien ja.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 19:40

De kans dat het een zelfmoord verhinderd zou hebben lijkt me vrij klein. Causaal verband is wat vergezocht zonder verdere info. Een ambtenaar is toch niet te vervolgen, dus het maakt verder niet uit.

Frau Merkel | 09-07-19 | 20:17

"Een bepaald deel van de Nederlandse (?) bevolking" is meester in het bespelen van het toeslageninstrument. Mooie huizen trouwens daar onder de (vaak) Medterane zon.

D-Fens_1963 | 09-07-19 | 18:28 | 2

Uit NRC: “De wonderbaarlijke geboortegolf van tweelingen in Turkije
ROTTERDAM, 23 DEC. Eenderde van de Turkse aanvragen voor kinderbijslag is frauduleus. Dat bleek gisteren uit onderzoek van de Sociale Verzekeringsbank. Opzet of onkunde?
23 december 1998 NRC”

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:30

Turken. Avira-zorg, Dalhia-zorg en dan zat er nog een Turkse oplichtersbende in de zorg aan de Vleutenseweg ook in Utrecht.

meneer der meneren | 09-07-19 | 18:37

De tijd dat de overheid nog enigszins te vertrouwen was, licht achter ons.

Helaas is het bestuursrecht nog steeds gebaseerd op een betrouwbare overheid, met als gevolg dat je als burger moet gaan bewijzen dat de overheid liegt. Dat gaat niet makkelijk zijn met de huidige omerta binnen de overheid.

Peter_K | 09-07-19 | 18:23

Nou, wat een primeur in het kader van 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Want inmiddels groeit en groeit dit schandaal - los van alle andere schandalen - en gebeurt er eigenlijk niks.
Dus er zou etnisch geprofileerd zijn. En toen? Want ik lees keer op keer op keer op keer over allerlei fraude met uitkeringen door allerlei 'diverse' groeperingen en uiteraard gebeurt er niks.
Ik meen dat het nu zomerreces is. Dus de ploeg die zich regering waant, is lekker met vakantie, met de BMW 7 serie richting de Pyreneeën of met het Epstein vliegtuig naar een eiland in de Stille Oceaan. Ik heb zo'n vermoeden dat er dus weer niets zal gebeuren. Misschien een kopstuk die zijn ontslag aanbiedt of nog een wisseling van een directeur, en dat was het dan. Plas, plas, plas.

Datsun_Cherry | 09-07-19 | 18:13

Er werd dus etnisch geprofileerd. Vraag blijft waarom. Heeft het misschien te maken met het feit dat allochtonen soms wat losser met waarheden om kunnen gaan en 'de ervaring heeft geleerd dat...'? Gevalletje goeden die onder de kwaden lijden.

Willibald von Klúúúk | 09-07-19 | 18:06 | 2

Exact

Mickdestok | 09-07-19 | 19:00

Zal best, maar dan kun je nog niet zomaar preventief iemand z'n toeslagen stopzetten.

fail | 09-07-19 | 21:58

Allochtoon of niet als je ze eenmaal een Nederlands paspoort geeft moet je ze ook als Nederlander behandelden: dus helemaal kaalplukken.

Dutch_Holland | 09-07-19 | 18:00

Wist u dat 73% van de kinderopvangkosten door de belastingbetaler opgehoest wordt? Nee, ik denk niet dat wist. Ik vraag me wel af waarom ik moet betalen voor andermans kinderwens.

Verbandmeester | 09-07-19 | 17:54 | 10

Omdat het hele economische systeem is gebaseerd op het beginsel van het piramidespel. Zonder groeiende bevolking komt de economische groei uiteindelijk tot stilstand, en dat kan natuurlijk niet hè, dus fokpremies en import.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 19:05

@BenZen | 09-07-19 | 18:27: dat is niet het argument dat d-fens maakt die heeft het over de kosten van verzorging en wie dat uitvoert. De verzekering die ik zelf betaal, betaalt dat en degene die mij verzorgen, als dat niet mijn eigen kinderen zijn, doen dit als werk en krijgen er voor betaald. Dat het leven schijnbaar te duur is geworden voor mensen dat ze geen kinderen kunnen onderhouden en de bevolking daarom krimpt, hebben ook mensen zonder kinderen last van. Je moet de belastingen in het algemeen dan verlagen, niet mensen met kinderen belonen op kosten van iedereen. Kinderen en de financiële verplichtingen die daar bij komen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders en die moeten daar vooraf over nadenken. Het slaat nergens op om iedere belastingbetaler hier verantwoordelijk voor te maken.

Capt. Iglo | 09-07-19 | 19:11

@Capt. Iglo | 09-07-19 | 19:11: natuurlijk wel. Als we onze bevolking in stand willen houden zal er iemand moeten baren. Als we toekomstige werknemers willen hebben (bv. Om aan verzekeringsverplichtingen te voldoen) zal er iemand moeten baren. Of wil je dat recht voorbehouden aan de elite die geld genoeg heeft? Geef je op een briefje dat de nazaten van die elite uw kont niet gaan wassen.

BenZen | 10-07-19 | 15:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Het nep kabinet is amper 4 dagen met reces en de lijken uit de kast zijn al niet meer te tellen.

komtdatschot | 09-07-19 | 17:51 | 1

Het stonk daar toch al de kast uit.

Frau Merkel | 09-07-19 | 20:18

Snel gaat vast een Pechtoldje doen. Te lang in functie blijven, en als het echt niet meer gaat, oprotten. De "eer aan zichzelf houden" en "ich habe es nicht gewusst", zo zal hij het zelf omschrijven.
En na een paar maanden mag hij, voor een riant salaris, voorzitter van een vage commissie worden.

Frau_Ferkel | 09-07-19 | 17:50

Kinderopvangtoeslag gewoon afschaffen, net als kinderbijslag. Probleem opgelost. Je neemt zelf kinderen dan moet je ook zelf de financiële verantwoordelijkheid dragen voor alles wat daarbij komt kijken. Wat is dat voor onzin dat iedereen daar aan mee moet betalen?!

Capt. Iglo | 09-07-19 | 17:50 | 6

Inkomstenbelasting omlaag en dat idiote toeslagensysteem afschaffen

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:12

@Dlareg | 09-07-19 | 18:04: Nog los van de vraag of verpleegsters en leraressen zulke lage lonen hebben. Stoppen zullen ze niet, want van wat er overblijft nadat ze gestopt zijn, kunnen ze niet leven.

Heiner | 09-07-19 | 18:30

@Heiner | 09-07-19 | 18:30:
Verplegers en leraren verdienen gewoon modaal of meer.
Waarom Diareg de vrouwelijke vorm van deze beroepen bezigt zal wel weer toeval zijn.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 19:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens de zienswijze van de neoliberalen, de VVD voorop samen met het CDA, PvdA, CU, PVV is iedereen die geld van de overheid ontvangt of het nu toeslagen zijn of uitkeringen bij voorbaat een fraudeur totdat het tegendeel bewezen is.
En het mooie is. Het volk vindt dat geweldig gelet op haar stemgedrag.
Nu begint een gedeelte te morrelen omdat zij getroffen worden door dat achtelijke beleid.

ProAsfalt | 09-07-19 | 17:42

Lezen jullie ook altijd de antwoorden op weggejoriste plempsels?
En zijn jullie dan ook vaak zo nieuwsgierig?

Mr_Natural | 09-07-19 | 17:36 | 2

Jup!

Kleine_Deugniet | 09-07-19 | 17:57

Als Joris het belieft kan men ze blijven zien, soms niet volgens mij. Of is mijn verwarring in een verder gevorderd stadium dan ik wil onderkennen?

D-Fens_1963 | 09-07-19 | 18:16

Over een aantal jaar spreken we over "Nederlanders met een kinderopvangtoeslagschandaalachtergrond".

Myckleby | 09-07-19 | 17:34 | 1

Snel zit dan mbv zijn netwerk allang weer ergens anders belastinggeld te ontvangen. In het buitenland heet zo iets gewoon corruptie, bij jullie in NL noemen ze dat netwerken...

litebyte | 09-07-19 | 17:38
-weggejorist-
Sliptong | 09-07-19 | 17:34

Mensen die zelfmoord plegen door belastingen, is daar een box voor?

Mr_Natural | 09-07-19 | 17:32 | 3

Nee, die hebben ze juist weggetrapt om te bungelen?

Sliptong | 09-07-19 | 17:34

Ligt eraan of er sprake was van pensioen opbouw.

litebyte | 09-07-19 | 17:35

Overheid en geld! Geen gelukkige combinatie zo lijkt het! Triest dat dit kan!

DeutschlandUberAlles | 09-07-19 | 17:31 | 1

Overheid en burgers. Dat is een ongelukkige combinatie.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 18:12

Nederland wordt steeds meer een bestuurlijke en failliete puinhoop. Of het nu gaat om de belastingdienst, justitie, zorg of onderwijs. Nationaal, regionaal of lokaal.

Alles wordt door- of afgeschoven of vermarkt zodat publiek bestuurders nauwelijks nog (persoonlijk) verantwoordelijk kunnen worden gehouden.

litebyte | 09-07-19 | 17:26 | 1

litebyte | 09-07-19 | 17:26
Het is dan ook een provincie van de EU, dus wat verwacht je nog.

watmagjenogwel | 10-07-19 | 03:55

hij weet nog niet zoveel...………….. dus die Snel donderd ook niet SNEL op, want D666.

gebochelde | 09-07-19 | 17:25 | 2

Het hele godvergeten politieke midden in NL is 1 elkaar de hand boven het hoofd houdende en baantjes doorschuivende incompetente, hypocriete, achterbakse, corrupte bende.

litebyte | 09-07-19 | 17:34

Sinds 26 oktober 2017 is Snel staatssecretaris van Financiën in het op die dag aangetreden kabinet-Rutte III. Hij werd voor deze functie gevraagd door Wouter Koolmees, met wie hij samenwerkte bij het Ministerie van Financiën. Pas kort voor zijn aanstelling werd hij lid van D66, waarmee hij de bewindspersoon met de minste politieke ervaring is in dit kabinet. ……………….

gebochelde | 09-07-19 | 17:24 | 2

Je ziet hier gewoon dat er uit incompentie onmacht en om het eigen 'old boys' netwerk - 'manier van werken' in kaart te houden een trucje is teogepast om een gelijkgestemde als Snel aan te kunnen nemen. Snel wist niet beter dan alle anderen wat voor puinhoop het is. Nederland is bestuurlijk failliet door een combinatie van *corruptie,* lafheid, incompetentie en bezuinigingen.

litebyte | 09-07-19 | 17:30

Was het VVD'er dan was hij al ruimschoots met pek en veren de kamer uit gejaagd.

Sliptong | 09-07-19 | 17:36

Zoals anderen hier, begrijp ik wel dat de belastingdienst bepaalde groepen beter in de gaten houdt. Dat heeft een reden: zeker met (onterechte) kindertoeslag. Tegelijkertijd moeten ze de wet wel correct toepassen. Deze papieren tijger kan mensen totaal met de grond gelijk maken. Dat dat op deze manier gebeurd is, is ontoelaatbaar. Wat mij betreft mag die Snel Wieberen.

kotelet | 09-07-19 | 17:23 | 4

@Heiner | 09-07-19 | 17:55: Wat ik niet begrijp, als een naheffing of terugvordering niet terecht is, dan kun je als belastingplichtige toch gewoon naar de belastingrechter?

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:15

@theo-is-dood | 09-07-19 | 18:15:
Zou in september 2017 terug gebeld worden door belastingdienst vanwege een door hun gemaakte fout.
Ik wacht nog steeds, ook op mijn centen.

joppo0 | 09-07-19 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

'augustus' moet zijn 'september'

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:41

Voor de wat meer zachtbegaafde "ach, het zijn toch maar allochtonen" roepers onder ons: de overheid, in casu de belastingdienst, heeft systematisch onrechtmatig gehandeld: nl.wikipedia.org/wiki/Onrechtmatige_d...) Tel daarbij op dat de verantwoordelijke minister Menno Snel tot en met afgelopen donderdag eveneens systematisch de volksvertegenwoordiging heeft voorgelogen, zonder dat dit consequenties heeft voor zijn portefeuille en het laatste restje geloofwaardigheid van politiek en ambtenarij zou nu toch wel verdwenen moeten zijn.

Alleen al op deze specifieke toeslag zijn er dus 170 (!!!) dossiers, waarvan er slechts 2 in de Kamer zijn behandeld. Met in het achterhoofd het totale fiscale gefreubel met andere toeslagen (zorgtoeslag: oncontroleerbaar) en weet ik wat allemaal aan bijzondere regeltjes, en de puinhoop bij de fiscus moet haast gigantisch zijn.

En dan hebben we het alleen nog maar over de inkomstenbelasting.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:19 | 5

@peterdh | 09-07-19 | 17:28: Toooooch, ene Hetkanverkeren heeft het over "Ach het zijn maar allochtonen". Dus niemand is hier iemand, al is het roepende in de woestijn.

jan huppeldepup | 09-07-19 | 17:32

@peterdh | 09-07-19 | 17:28: Lees anders eens de comments in de trant van "is er eindelijk een politicus die frauderende allochtonen aanpakt" etc. etc. Voor de goede orde: die burgers fraudeerden niet, het is de fiscus die onrechtmatig handelt.

Overigens in Menno Snel geen minister, maar staatssecretaris. Daar zat ik er wel naast.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:49

U zegt het goed. Parlement en wetgever hebben zo’n ingewikkeld systeem verzonnen dat de fiscus door de hieven zakt.

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon alle toeslagen afschaffen en een basisinkomen instellen. En als je dan als beide ouders wilt werken, neem dan gewoon geen kinderen. Adopteer er een paar als je op je veertigste broedziek word. Zielige kindertjes genoeg.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:19 | 3

Basisinkomen is een achterhaald iets. Is niet te betalen.

peterdh | 09-07-19 | 17:29

@peterdh | 09-07-19 | 17:29: Heb je al die toeslagen en uitkeringen wel eens bij elkaar opgeteld? Kom je aardig in de buurt.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:35

Ik heb geen toeslagen of uitkeringen. Maar ik krijg toch een basisinkomen. Idem aan bijna iedereen die ik ken.

peterdh | 09-07-19 | 19:27

Doet de overheid eens iets tegen het leegroven van ons sociale stelsel, is het weer niet goed.

ikbenerweer! | 09-07-19 | 17:17 | 1

De wonderbaarlijke geboortegolf van tweelingen in Turkije
ROTTERDAM, 23 DEC. Eenderde van de Turkse aanvragen voor kinderbijslag is frauduleus. Dat bleek gisteren uit onderzoek van de Sociale Verzekeringsbank. Opzet of onkunde?

Gewoon ff googelen met “kinderbijslag Turkije tweelingen”

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:34
-weggejorist-
Haberdoebas | 09-07-19 | 17:16 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Pia Dijkstra zal wel balen, zelfmoord kwam te vroeg.

basweetutwel | 09-07-19 | 17:12 | 1

De zaak is nog warm. Misschien is er toch nog wat te halen.

Frau Merkel | 09-07-19 | 20:21

kinderopvantoeslagschandaal -> kinderopvangtoeslagschandaal
die er ná onze publicaties erachter kwam -> die er ná onze publicaties achter kwam

Rest In Privacy | 09-07-19 | 17:09

En allemaal in Vak K kijken ze toe en zwijgen ze.
Om te kotsen onze Regering. Want als eentje de hand los laat vallen ze allemaal in een stinkend gat.
Als klein onbenullig inwoner heb je maar alles te weten en te doen, anders wordt men keihard gestraft.
Kut land! Dat de ministers zich nog zelf in de spiegel durven te bekijken.

ET007 | 09-07-19 | 17:08 | 1

Je familie en jezelf overhalen bij de volgende verkiezing het goede kruisje temaken kan helpen. Ook als er door een hoop poppenkast en shows gewenst word het kruisje als vanouds te maken, niet op reageren Lena.

jan huppeldepup | 09-07-19 | 17:35

Rondpompen van geld is sowieso waardeloos, beter is het om gewoon de belastingen flink te verlagen.

Dutch_Holland | 09-07-19 | 17:07 | 13

@Dutch_Holland | 09-07-19 | 18:40: u heeft inderdaad een punt! Alleen met het door u voorgestelde plan, de zogeheten vlaktaks, krijgt de overheid minder inkomsten! Er moeten toch wegen en spoorwegen gebouwd en onderhouden worden! Nederlandse infrastructuur is uitstekend, dat wil ik graag zo houden! Zelfde gaat op voor de dijken, ziekenhuizen en meer! Wil niet in een situatie aankomen dat een ziekenhuis bezoek onbetaalbaar wordt als we de VS achter na gaan! Minder inkomsten zijn minder uitgaven, in al zijn volledigheid! En daar zitten ook minder leuke dingen bij! En voor de positieve dingen van de overheid, ben ik best bereid wat extra's te betalen! Wil het natuurlijk in enige wel terug zien! Neemt niet weg dat deze knakkers van de toeslagen ongelooflijk hebben geblunderd

DeutschlandUberAlles | 09-07-19 | 18:54

@Man-Van-De-Rekening | 09-07-19 | 18:36: Verklaar U nader?
"Deutschland über alles" komt uit de originele text van ons volkslied. Bij een hoofdletter U laten de meeste mensen het trema boven de ü weg. DeutschlandUberAlles lijkt me in dat opzicht dus correct.
Wanneer U denkt, dat het DeutschlandUberAlleN moet zijn: dat komt uit een text van een Rammstein nummer.

Frau_Ferkel | 09-07-19 | 18:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Maar hadden ze volgens de wet nou wel of geen recht op dat belastinggeld? Zo ja, hoe lang duurt het nog voor dat gat gedicht is?

marcoplarco | 09-07-19 | 17:06 | 2

Inderdaad! Op die vraag nog geen duidelijk antwoord. En heeft nu het gastouderbureau gefraudeerd of hebben de ouders gefraudeerd?

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:20

Er werken helaas erg weinig juristen bij de overheid met echt verstand van zaken

Mickdestok | 09-07-19 | 19:03

Dus er worden jaarlijks tienduizenden euro's per ouder vertrekt om oma, een oom , de buurman of wie dan ook op hun kinderen laten passen ?

Baron Clappique | 09-07-19 | 17:05 | 1

Euh ja. Weet u meteen waarom de belastingdruk in dit land zo idioot hoog is.

2voor12 | 09-07-19 | 18:57

Je neemt financiële hulp aan van de overheid omdat je zonder die hulp hier niet kunt leven. Dat lijkt op naastenliefde, maar zodra de overheid zich bedenkt hebben ze jou in hun zak - en daar kom je nooit zomaar uit.

De les: neem nooit geld aan van de overheid, hoe arm je ook bent, als je vrijheid je lief is.

Noltie | 09-07-19 | 17:02

Het starten van CAF-onderzoeken en het feit dat het er 170 zijn, moet geen probleem op zichzelf zijn;
dit laten uitvoeren door een organisatie van incompetente kuikens met een soeverein oordeel, dát is het probleem

eekeek | 09-07-19 | 16:59 | 1

Geheel mee eens

Mickdestok | 09-07-19 | 17:05

Wat leven we in een ontzettend gaaf land!
(*gaat over z'n nek*)

L. Vis | 09-07-19 | 16:58

Ik was vandaag in |Den Haag, en voelde dat men zich daar kapot is geschrokken.

Einde van de Domheid | 09-07-19 | 16:58 | 1

Kwam dat omdat U op bezoek was daar of om een andere reden?

jan huppeldepup | 09-07-19 | 17:37

ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn

Bakje Friet | 09-07-19 | 16:58 | 6

Het aantal mensen dat is omgekomen door keukentrapjes is veel groter, al moet ik daar wel bij zeggen dat veel van die slachtoffers knetterstoned waren.

Mr_Natural | 09-07-19 | 17:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Toen ik jong was bezorgde ik het NRC en met Oud en Nieuw had ik aan de deur gebedeld om geld, een paar dagen later is toen een lezer dood gegaan, ik voel mij schuldig nu.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 16:55 | 1

Ik heb het weleens meegemaakt dat er een dood ging op 31 december, da's veel erger.

Mr_Natural | 09-07-19 | 17:47

Zo’n VVD kabinet selecteert goed door in 4 jaar.

Trumme | 09-07-19 | 16:55

Living the clusterfuck!
Een hele extra bestuurslaag van ambtenaartjes voor het toeslagen/subsidie circus. What could possibly go wrong?

De ziekte voor ze. Allemaal!

schoon-schip-maken | 09-07-19 | 16:55 | 1

Dat heeft de Tweede Kamer zo gewild! De belastingdienst wilde toentertijd helemaal geen geld uitdelen in de vorm van Toeslagen. De belastingdienst kN en wil geld ophalen.

theo-is-dood | 09-07-19 | 18:26

Ik heb geen mening over dit geval want géén idee waar het precies over gaat , iets met gastouderschappen en vergoedingen , whatever, maar de Belastingdienst moet zich niet gaan bezig houden met toeslagen , dus geld uitdelen, maar met geld innen. Dat is op zich al erg genoeg natuurlijk, maar je moet het wel scheiden.

Zwizalletju | 09-07-19 | 16:54 | 1

Welvaartsverdeling is de heilige missie van iedere linkse ambtenaar. Maar zodra ze denken dat je ook maar een paperclip fout hebt gelegd ruiken ze bloed.

Bloedhonden maken geen onderscheid tussen arm en rijk, het is louter bloed dat ze interesseert.

Noltie | 09-07-19 | 17:05

Maar... Er zal toch niet gelekt zijn?

Mark van Leeuwen | 09-07-19 | 16:53

Een D66-er die wat aan het migratieprobleem doet? Lintje!

Kapitein Stijlvol | 09-07-19 | 16:52

Aftredende politici treden af omdat dat hen voordeel oplevert. Wie denkt dat een politicus uit schaamte aftreedt begrijpt niet goed hoe politici denken.

Nivelleermarionet | 09-07-19 | 16:51 | 4

Dat geld gewoon voor alle ambtenaren en maatschappelijk dienstverleners. Ik ken er nogal wat die rond hun 50e met een beetje hulp via een omweggetje het vroegpensioen in konden duiken.
Gelukkig mag ik tot m'n minimaal 75e..
We moeten het stelen eerlijker verdelen.!

schoon-schip-maken | 09-07-19 | 16:57

@Wijze uit het Oosten | 09-07-19 | 16:54:
Niet ik hik, maar de techniek. Tenzij ik seniel ben, wat ik niet uitsluit, heb ik maar één keer op de Reaguurknop gedrukt.

Nivelleermarionet | 09-07-19 | 17:01

Misschien de merkelse ziekte, die beefde ook al zo, niet alleen met haar vinger maar met het hele grote lijf.

jan huppeldepup | 09-07-19 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Aftredende politici treden af omdat dat hen voordeel oplevert. Wie denkt dat een politicus uit schaamte aftreedt begrijpt niet goed hoe politici denken.

Nivelleermarionet | 09-07-19 | 16:51

Bang voor onbedoeld te frauderen reken ik altijd naar de belasting toe. Ik doe mezelf misschien daarmee (wellicht zeer) tekort, maar kan mezelf tenminste in de spiegel aankijken. Ik bedenk altijd maar dat geld ook niet alles is.

mozaard | 09-07-19 | 16:49 | 1

De belastingdienst steelt meer dan u ooit terug kunt stelen. Zet de nul volgende keer maar ergens anders.

Frau Merkel | 09-07-19 | 20:22

Het zijn ook vaak de migranten die frauderen met spookkinderen in het land van herkomst etc. Wellicht is dit de manier van de belastingdienst om ze terug te pakken? Stelletje ratten daar.

Rest In Privacy | 09-07-19 | 16:49

Omgekeerde bewijslast. U bent schuldig tot u zonder informatie van onze kant kunt bewijzen dat u onschuldig bent.

MorgenEenAnder | 09-07-19 | 16:47

Tsja als je als specifieke bevolkingsgroep decennia lang bovenaan staat in het massaal zwendelen met subsidies en uitkeringen is het niet meer dan logisch dat je als groep gewoon meer aandacht krijgt van de overheid.
En dan willen de paar goedwillenden wel eens het slachtoffer worden.

2voor12 | 09-07-19 | 16:46 | 1

Tja, al dat gejank. Omdat een paar gasten die nog wel eens hetzelfde shirt aantrekken als ik, zich structureel misdragen, mag ik ook niet meer in de JC arena komen. Als ik dan over discriminatie begin, lacht iedereen zich - terecht - het lazarus.

ScottMcBeanie | 09-07-19 | 17:32

O ja, Nederland is één grote pinautomaat geworden voor binnen- en buitenland.

Nelis SplitBloes | 09-07-19 | 16:46 | 1

Waar kan ik dan een betaalpasje aanvragen? Mijn gewone betaalpas geeft alleen geld dat ik zelf op mijn rekening heb gezet. Maar ik ben dan ook een boze blanke man. Dat is natuurlijk wel een vloek in dit land.

Nivelleermarionet | 09-07-19 | 16:56

Die column is wel erg kort door de bocht. Hoogstwaarschijnlijk is er nogal wat terechte aanleiding geweest om die onderzoeken überhaupt te starten, en ze moeten er ook vooral mee doorgaan.

Evengoed vliegen er wat mij betreft behoorlijk wat mensen uit, tot en met de minister. Wat de aanleiding van die onderzoeken ook was, het moet gewoon volgens de regels gaan. Dit zijn geen foutjes, het is willens en wetens de bewijslast overslaan en vervolgens de slachtoffers kapotprocederen omdat je je fout niet wil toegeven. Wat mij betreft crimineel gedrag... kunnen we niet eens van dat verdomde pikmeerarrest af?

Muxje | 09-07-19 | 16:46 | 2

+veel

2tribes | 09-07-19 | 18:15

Snapte al niks van dat pikmeerarrest tijdens mijn studie, nu een goede 20 jaar later snap ik er nog steeds niks van. Een gedrocht van de eerste orde.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 19:18

Je ziet hier door alle soorten uitkeringen het bos niet meer.

van stampij | 09-07-19 | 16:45

We moeten echt af van dat achterlijke toeslagensysteem waarmee op grote schaal gefraudeerd wordt in binnen- en buitenland. De eigen broek ophouden moet echt weer de standaard worden. Het geld rondpompen omdat dat vooral bij verkiezingen zo sociaal en populair overkomt, en er voorts kuddes ambtenaren mee aan het "werk" gehouden worden, is compleet uit de klauwen gelopen.

Nelis SplitBloes | 09-07-19 | 16:44 | 2

Het rondpompcircus is ondertussen zo'n gedrocht geworden dat flattax de enige weg uit het moeras is geworden..

Wijze uit het Oosten | 09-07-19 | 16:53

Daar zeg je wat, want hoe houd je die ambtenaartjes dan weer van de straat?

2tribes | 09-07-19 | 18:16

Maar blijkbaar houd de belastingdienst migrantencrisis aardig in toom dus. Wat janken jullie nu ineens?

CopyCat | 09-07-19 | 16:44 | 1

De vreemdelingenwet regelt wie wel en niet in Nederland nag zijn, maar de concequenties van het niet mogen zijn worden niet gehandhaafd. Hier gaat het om mensen die ergens recht op hebben en dat recht is afgenomen waardoor ze nu dat geld, plus een boete moeten betalen omdat ook hier de wetten niet voor de overheid gelden. Het is niet het tegenovergestelde maar 2 maal een falende overheid.

Cum infamia | 09-07-19 | 18:01

Er plegen jaarlijks 1900 mensen zelfmoord en een veelvoud doet een poging. Beetje ranzig om Snel die zelfmoord in zijn schoenen te schuiven met een klassieke post hoc ergo propter hoc drogreden.

Vula | 09-07-19 | 16:43 | 5

@Bvdb | 09-07-19 | 16:47: na de Bulgarenfraude is er gewoon begonnen om geld terug te vorderen va ouders met een tweede nationaliteit. Ik weet niet waar jij de nuance mist en fraudebestrijding ziet. Dit is gewoon dwangmiddelen inzetten waar een burger te klein is tov de overheid. Deze ambtenarenhadden hun tijd dasdwerkelijk asn fraudezaken kunnen besteden, maar dat hadden ze niet gedaan. De overheid is hier juist zijn boekje te buiten gegaan, gewoon omdat het kon totdat 2 kamerleden en 2 journalisten door bleven vragen.

Cum infamia | 09-07-19 | 18:16

1900 zelfmoorden op 7 miljoen belastingbetalenden? Dat is minder dan één procent. Er blijven er genoeg over, doorgaan dus.

Frau Merkel | 09-07-19 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Vermits er hier bij de belastingdienst mensen voor deze zaak strafrechtelijk vervolgd -en tot gevangenisstraffen veroordeeld- worden zal er niets, maar dan ook helemaal niets veranderen. Men weet daar gewoon dat men straffeloos over de rug van burgers met die zelfde burgers kan experimenteren

miff | 09-07-19 | 16:42

"Een van die mensen pleegde zelfmoord, nadat de Belastingdienst tienduizenden euro’s terugvorderde."
.
Pijnlijk. Heel pijnlijk. Nu zitten we wel met Pikmeer maar ik verwacht toch dat de ambtenaar/-naren die dit op zijn/hun geweten hebben op non-actief worden gesteld hangende het onderzoek. Inclusief diegene die hem/ze zou hebben moeten controleren.

Graaisnaaiert | 09-07-19 | 16:40 | 3

Nee, maak je geen illusies. Deze ambtenarenkliek, ooit uit de burgerij voortgekomen om de burgerij te dienen voelt zich ver boven ons verheven.

miff | 09-07-19 | 16:44

Ik denk niet dat je dit zomaar aan de ambtenaren van de Belastingdienst kan toeschrijven als je niet weet waarom er terug(!)gevorderd werd. Er wordt "gedupeerde ouder" geschreven, maar ook "terugvorderde."

Heiner | 09-07-19 | 16:51

Iemand met geweten had allang zijn of haar ontslag ingediend
Zo rollen ze dus bij de D66. Letterlijk én figuurlijk gaan ze over lijken om hun baan te behouden.

Wc-kip | 09-07-19 | 16:38 | 1

PvdA, CDA, VVD en Groen Links ook hoor, maar die zijn in dit geval (iets) minder verantwoordelijk.

Dezenaamhier | 09-07-19 | 20:03

Belastingdienst en inkomstenbelasting afschaffen. Belasting op consumptie. Klaar.

Dikke Negor | 09-07-19 | 16:38 | 1

Ja en dan een keer per maand met de bus naar Duitsland om de belasting te ontduiken.

jan huppeldepup | 09-07-19 | 17:47

echt ongelooflijk dat zulk iets in ons zg. beschaafde Nederland kan

Fedde71 | 09-07-19 | 16:37 | 3

Ha ha, u bent net wakker geworden, lees ik.

Datsun_Cherry | 09-07-19 | 18:08

Beschaafd??
Hahahaha....

J-van-de-Bontekoe | 09-07-19 | 21:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl