Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eenmalig en definitief pleidooi tegen zo'n volslagen idiote fietstunnel onder het IJ

en dan zonder de auto's

BOUW EEN BRUG.

Dit kunnen ze echt alleen in Amsterdam en nergens anders ter wereld. Reeds in 1839 beginnen met ouwehoeren over een brug over het IJ en dan 180 jaar later nog geen millimeter opgeschoten zijn met die letterlijk en figuurlijk oeverloze discussie. "Misschien is een tunnel ook wel een goede optie." Nee, want je gaat ook geen crack spuiten als iemand een hijsje van een joint oppert. Een muffe rattentunnel onder het water door, met afgrijselijke """kunst""", een met flikkerende lichten behangen donker drugshol waar het stinkt naar dierenpis en mensenkots met graffiti op de muren, waar iedereen zo snel mogelijk wil opbokken vanwege de muffe zuurstofarme lucht, met allemaal van die verdwaalde sukkelduiven die de uitgang niet kunnen vinden, waar zelfs de zwervers helemaal geen zin hebben om rond te hangen omdat het zo'n bedompte plek voor traverserende daywalkers is. Nee, dan een brug. Een sierlijke, elegante, mooie en prachtige brug, in de vorm van een prachtige zwaan die zojuist geslachtsgemeenschap heeft gehad met een andere zwaan. Een brug die symbolisch verlicht kan worden in tijden van voor- en tegenspoed, een nieuw visitekaartje voor je stad zoals de A'DAM Toren dat ook plots is, een gracieuze manier om van A naar B te komen, dat je bovenop die brug fietst en denkt: jongens wat wappert die wind lekker door mijn haren, vanmiddag trakteer ik iedereen op frikandellen.

Maar nee hoor, in Amsterdam zijn er mensen die aan een TUNNEL denken. Waar je sterft van ellende als je moet lopen omdat je fiets weer eens een lekke band heeft opgelopen van al die rondslingerende naalden. Waar er achter iedere pilaar gevaar en ongemak schuilt, in plaats van het gevoel van vrijheid dat zich meester maakt van de mensen op de brug. Prachtige, elegante bruggen, ontelbaar in hun soort. De Ponte Vecchio, de Tower Bridge, Stari Most, Golden Gate, Karelsbrug en vooruit, de Erasmusbrug, het ademt vreugde, geluk, uitzicht en blauwe luchten. Dan de lijst met beroemde tunnels. 1. De Gotthardtunnel, omdat het stinkt er naar uitlaatgassen, het is er druk en er staat altijd file. 2. de Pont de l'Alma, een tunnel die verdomme vernoemd is naar een brug, en daar ging Diana heel erg dood. Leuk man, tunnels, waar al die Amsterdamse stoethaspels op hun smoel gaan omdat ze happend naar adem zo snel mogelijk het mollenlevel weer willen ontstijgen.

Weet je wie die tunnel wilde? Melanie Schultz van Haegen, een politieke passant van wie we geen idee hebben wat ze nu doet, maar ze zit vast ergens als ceo de centjes naar binnen te harken. Lekker snel en makkelijk scoren met een tunneltje en bovendien was ze hoogstpersoonlijk te lui om omhoog te fietsen op een brug. Ze trok de vergelijking met de Mont Ventoux, echt waar, alsof zij ooit langer dan vijf minuten over een pukkeltje is gefietst zonder stiekem de elektromotor de sporen te geven. Nou Haegemans, Amsterdam krijgt mooi geen tunnel en wél een brug. De GroenLinks-Khmer heeft er met het eeuwige gemekker tegen de toerist toch al voor gezorgd dat de cruiserederijen helemaal meer geen zin hebben in dat gezeik. Die gaan wel naar Rotterdam, ofzo. Nou hartstikke mooi, hoeft die brug niet meer zo hoog, en die paar rijnaken kunnen we onder het mom van een of andere milieuverordening ook wel de tering laten krijgen. Probleem opgelost et voila, een prachtige, stralende, stijlvolle, knappe brug, om moverende redenen bij voorkeur niet ontworpen door een blanke man, en niet zo'n bestorven rattenkelder van een tunnel. Ga maar bouwen, Van Nieuwenhuizen, en noem haar (de nieuwe brug van Amsterdam is een vrouwtje) in godsnaam de Eberhard van der Laan Brücke, dan hebben we meteen een plek om collectief te janken als we in die stad weer een keer lief voor elkaar zijn geweest.

Reaguursels

Inloggen

Het ei van Columbus : Alle ouwe teringzooi afbreken en daar het IJ mee dempen er is puinzooi genoeg , met het overgebleven puin Pampus groter maken dan kunnen ze allemaal voor Pampus gaan liggen . Het werk kan gedaan worden door de 50.000 ongedocumenteerde brood en bed zoekers .

Minus Richels | 17-06-19 | 03:28

dus @mosterd wil en brug...

S.T. Erf | 16-06-19 | 23:10

Amsterdammers en tunnels zijn een moeilijke zo niet onmogelijke combinatie. Het begon met de Nieuwmarktrellen omdat er zonodig een short cut van CS naar Amstel aangelegd moest worden terwijl een aftakking van de spoorlijn 020- 030 ter hoogte van Duivendrecht voldoende en veel goedkoper geweest was. Vervolgens werd er tegen ultra hoge overschrijdingen van het budget een boor als een soort mol van Noord naar Zuid onder de stad door gegraven,onderwijl verzakkingen veroorzakend bij monumentale panden aan de Vijzelgracht. (Het AFM gebouw was iets te goed gefundeerd, helaas.)
Nee hoor, Amsterdammers en tunnels moeten we de komende decennia maar vergeten.

Brulboei_61SB | 16-06-19 | 21:32

Het pondje is cultuur! Amsterdam = het pondje over het IJ. Het pondje over het IJ = Amsterdam. Meer pondje in deze wereld zou deze wereld goed doen. Amen.

mozaard | 16-06-19 | 19:59 | 2

pondje? Misschien had je iets beter op moeten letten op school....

simon49 | 16-06-19 | 23:10

Een pondje meer alstublieft. Ik ga straks met het pontje terug over het Ei.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:17

Ofwel, komende 100 jaar blijft Amsterdam een structureel begrotingstekort houden en de burgert mag er weer voor opdraaien met hogere parkeerkosten en belastingen.

boerk | 16-06-19 | 18:36

@boerk | 16-06-19 | 18:36: u snapt het.. en het handje ophouden bij de Staat "omdat Amsterdam de hoofdstad en de publiekstrekker is van ganz Nederland" Dat Amsterdam vooral bekend is van de teringzoo en de outlaw van criminelen, pickpockets, etc etc etc en als dusdanig absoluut geen trots op Holland gehalte heeft mag niet gezegd worden..

fikkieblijf! | 17-06-19 | 07:23

In Amsterdam is men niet zo goed met tunnels, tenminste, telkens als ik de IJtunnel van binnen zie vraag ik me af of men (al jaren) geen geld of geen expertise heeft deze op te knappen en te onderhouden maar deze zo graag p een ontplofte oorlogsbunker uit WO2 wil laten lijken.. De Pietheijntunnel is in een prima conditie maar daar mogen per 1 mei alvast geen vrachtwagens meer doorheen omdat de EU blijkbaar een nieuwe norm op moderne tunnels in onze 'soevereine staat' heeft doen laten gelden.. (inplaats van aan het werk te gaan en de norm te halen sluit men deze af voor het vrachtverkeer, #Amsterdam onbereikbaar) Waarom de afkalvende grot-achtige IJtunnel blijkbaar wel door de EU goedgekeurd word, is mij een raadsel..

afdankert | 16-06-19 | 17:27

Ik opteer toch voor een tunnel. Maar wel een glazen. Het duurt niet lang, als ik Groenlinks moet geloven, eer de eerste tropische vissen het IJ opzwemmen. Een fantastischer attractie voor de burger van Amsterdam is niet denkbaar dan om door het IJ te fietsen en je daar te verwonderen aan die prachtige onderwaterwereld die dat meer over een paar jaar is!

WodieBlumensind | 16-06-19 | 16:22

Natuurlijk is een brug verre te prefereren boven een tunnel. Amsterdam bárst al van de tunnels met negatieve connotaties: De 'Heineken-tunnel', de Coentunnel (oorzaak van jarenlange file-ellende), de IJ-tunnel (te smal en te claustrofobisch) het totaal mislukte tunnel-project onder het Mr. Visserplein, dat ooit uit pure ellende werd dichtgemetseld, en talloze fiets-tunneltjes die sinds decennia een uitnodiging blijken aan verkrachters & overvallers.

Bovendien: alles dat de gemeente Amsterdam ondergronds wil aanleggen, gaat gierend uit de bocht vanwege vertienvoudiging van de beraamde kosten en vervijfvoudiging van de geraamde bouwduur.

Met een brug heb je tenminste een kans om iets oogstrelends en wellicht zelfs iets van allure te bouwen. Hoewel 'allure' een begrip is waarvoor je niet bij linkse bestuurders moet zijn.
Ik hou mijn hart vast welke over het paard getilde architect zal worden uitgekozen om zo'n brug te ontwerpen, áls die brug er al gaat komen. En áls die brug al meer gaat worden dan een klimaatneutrale transfer voor groenlinkse fietsmoekes met zo'n rammelkrat van de 'Marqt' op het voorwiel.

Ik bezie dagelijks nog die foeilelijke architectonische steenpuist, dat bakstenen 'Fremdkörper' met dat front van goedkoop kappersmarmer dat bekend staat als de 'Stopera' en dat gebouwd is door de over het paard getilde décor-bouwer Cees Dam.

Het bouwen van een spraakmakende brug vereist niet alleen smaak, maar vooral ook dúrf. Zoals ze bijvoorbeeld in Frankrijk hebben gedaan om de verkeers-ellende in de flessenhals van het dal van Millau op te lossen, het 'Viaduc de Millau':
www.tourisme-aveyron.com/sites/defaul...

In een land als Frankrijk begrijpen ze nog steeds wat 'allure' inhoudt. De vraag is alleen nog hoe lang, gezien het tempo en de voortvarendheid waarin dat land, onder linkse leiding, de chaos van de Derde Wereld naar binnen haalt. De zelfde voortvarendheid waar Amsterdam ook zeer bedreven in is. En daardoor onherroepelijk gedoemd.

Peter Emile | 16-06-19 | 16:01 | 1

Ghe ghe, laten we hopen dat Cees Dam dit leest. Heerlijk beschreven heer Emile

Gele Beer | 16-06-19 | 19:19

""GroenLinks-Khmer"", leuk gevonden Mosterd, ik moest lachen.

Keyboardspeler | 16-06-19 | 15:10

Wat is er mis met de ponten die er al sinds mensenheugenis varen, toeristische attractie pur slang CS-NDSM bijv. ojee momentje Groen Linksch vs toerisme bad match

william7055 | 16-06-19 | 15:01
-weggejorist-
Olieboer | 16-06-19 | 14:53

Een hek om Amsterdam is Beter dan een brug.

Lieveschat | 16-06-19 | 14:12 | 2

Goed idee, dan dumpen hopelijk provincialen minder snel hun extreem (s)linkse kroost in de stad, en blijven ze weg bij dagen koningsdag en de gaypereet. #winning

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-19 | 14:25

Het hek is (door hun eigen toedoen) al bijna compleet.
Amsterdam is bezig zichzelf onbereikbaar te maken en haar eigen verkeersinfarct te creëren. Elk tiende kruispunt ligt voor langere tijd opgebroken, de thans nog overgebleven uitvalswegen worden ongeveer allemaal tegelijkertijd bewerkt en indien mogelijk zo veel mogelijk versmald. Wijken hebben overwegend eenrichtingverkeer zodat je indien je het nog waagt om met een (vracht)wagen deze 'milieuzone' in te rijden je permanent grote omwegen moet nemen hetgeen de uitstoot, verkeershinder en reistijd aanzienlijk verhoogd. Maar dat zal de Groene Khmer van deze stad blijkbaar (vegetarische) worst wezen.

afdankert | 16-06-19 | 17:43

Ik krijg het gevoel dat Mosterd de voorkeur heeft voor een brug.

J. Jarig | 16-06-19 | 14:05 | 1

Mosterd heeft het in dit artikel dán weer over een brug, dán weer over een tunnel, dán weer over een brug, dán weer over een tunnel, dán weer over een brug...

Ik merk enige twijfel.

Papa Jones | 16-06-19 | 14:29

Mosterd is een ware bruggenbouwer.

Papa Jones | 16-06-19 | 13:57

Ze maken zich al druk genoeg om dat illegalen hotel te bouwen in Buitenveldert waar pas nog een oude vrouw is verkracht en tot moes geslagen is door zo'n klootzak. Die hele Stopera moet je laten afzinken met alleen een reddingsboot voor Annabel. Wat een imbecielen zitten daar op Belastinggeld te klooien dag in dag uit.

Matwetwe | 16-06-19 | 13:38

Melanie Schultz van Haegen (VVD) sleepte altijd opdrachten voor haar man binnen. Daar zal ze nu dan ook wel weer mee bezig zijn.

Baron Clappique | 16-06-19 | 13:38

Geen van beide.
De Noord-Zuid lijn ligt er al. Kun je ook je fietsje instoppen.

medusa324 | 16-06-19 | 13:33

Een brug is ook hartstikke handig zo naast de Cruise Terminal

Of het ding is zo belachelijk hoog dat het niemand bezielt er tegenaan te fietsen, of het moet open kunnen, en dus stuk kunnen.

frickY | 16-06-19 | 13:29

Maar nee hoor, in Amsterdam zijn er mensen die aan een TUNNEL denken. Waar je sterft van ellende als je moet lopen omdat je fiets weer eens een lekke band heeft opgelopen van al die rondslingerende naalden.
@Mosterd | 16-06-19 | 10:15 | 247 reacties
@nostyle komen nooit in Amsterdam of zelfs Nederlandje of leven nog in de jaren '80? In de jaren '80 vond je nog overal naalden ja. Anno current year zijn veel meer mensen verslaafd aan cannabis en/of crack/cocaine. www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoevee...

Ik zie nog nauwelijks heroine verslaafden op straat. Laat staan naalden. Is een beetje uitgeraakt. En als je de jeugd zo hoort gebruikt nauwelijks iemand heroine. Wel verschillende andere pilletjes, poedertjes en ander snoepgoed.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-19 | 13:02 | 2

Op sommige fietspaden,na een weekend,of bij afvalbakken en ligt vaak ook veel glas van mensen die dronken waren en na verkeersongevallen,veegt men ook nog niet alles weg.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:23

@Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:23: En ook na elk feest-in -de -stad ligt er glas op straat.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:25

Op je. bakfiets met drie kinderen naar de zesde verdieping stoempen om na honderd meter windkracht zes tegenwind weer met rokende remmen beneden te staan.
Zo'n brug?

brughslurph | 16-06-19 | 13:00 | 1

Met een tunnel heb je geen tegenwind, maar rifratjes beneden waar je doorheen moet of een halve meter water omdat de afwatering niet op orde is. Het hoogteverschil is vrijwel gelijk. Misschien krijgen ze dan een groter overdekt zwembad dan Den Haag met de Tramtunnel.

Frau Merkel | 16-06-19 | 17:09

Het is nooit genoeg. Ligt die noordzuid lijn er, moet dit er weer komen. Stop gewoon met uitbreiden. En anders dump je het ij dicht, lijkt toch nergens meer op met al die bouw in het water, tunnels, centraal station en weet ik veel wat meer wat zogenaamd drijft.

merel veld | 16-06-19 | 12:59

Duty cycle van de pontjes naar behoefte aanpassen. Dat kun je meten en dus voorspellen. Zoals ook extra drukte is te voorspellen als er wat georganiseerd wordt.
Simpel, direct en goedkoop.

vialogica.nl | 16-06-19 | 12:59 | 4

Simpel, direct en goedkoop.

Drie woorden in een zin die streng verboden zijn in 020. Dan valt er niets meer te rommelen voor de polletiek, en kan er geen vrindje rijk gemaakt worden. Niets faalt zo goed als een tunnelplan, dat is onbeperkt belastinggeld in het water gooien.

De Briemusketier | 16-06-19 | 13:27

@Zijkweif | 16-06-19 | 13:10: 3 minuten in de spits!
Het aanbod wannabe Amsterdammers is domweg te groot. De helft is expat dus over drie jaar sowieso vertrokken.

Analia von Solmsch | 16-06-19 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een onzin zeg; niemand wil die brug opfietsen, en zeker niet tegen de wind in. De pontjes doen het al jaren geweldig goed. En als het te druk wordt op de pont is er een hele simpele oplossing: meer pontjes vanaf meer steigers. Kost in verhouding bijna niks en is zo gebeurd, kijk maar naar het Oostveer.

dihydrogenmonoxide | 16-06-19 | 12:43 | 6

Als de brug er eens staat,dan komt iedereen het bekijken,want het wordt een wereldwonder en door Amsterdammers gebouwd. Er komen dan nog meer toeristen in die stad.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 13:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik stel voor dat we uitgaan van het regenboogmodel, meerdere brugniveaus dus, met alle kleurtjes netjes van elkaar gescheiden, en een apart brugdek voor blanke mannen, en vooruit, een apart brugdek voor moslims. Te ontwerpen door een Neger, liefst oorspronkelijk heaumeausueel, maar nu genezen en gevaccineerd. Ik heb er zin an.

De Briemusketier | 16-06-19 | 12:41

Melanie werkt nu voor de Brenninkmeijertjes.

Binnenbaan | 16-06-19 | 12:41

Amsterdam dit, Amsterdam dat. Flikker toch op, het interesseert niemand iets wat ze in Amsterdam doen. Schrijf maar een column in het lokale blaadje, en kom hier aub met belangrijke zaken.

nieuwe_Deen | 16-06-19 | 12:36 | 2

Exact, het interesseert niemand iets en niemand wil ueberhaupt naar noord. En ik mag dat zeggen want ik heb er te lang gewoond.

Wiezewalakristalix | 16-06-19 | 12:41

In Noord of Zuid, daar wonen ze nog steeds in 1839.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 12:59

Er moeten wel minimaal 50.000 tüüterturken op passen, anders had Rotterdam er meer en dat kan natuurlijk niet.

Frau Merkel | 16-06-19 | 12:33

Mooi geschreven, Mosterd en zo waar!

UncleAlbert | 16-06-19 | 12:28

Maakt niet uit welke variant er uitkomt, heel NL dokt toch. Ze hadden tegelijk met de NZ-lijn een extra buis moeten aanleggen voor voetgangers en fietsers. Of anders de noodbuis extra groot moeten maken.

SugarCandyMountain | 16-06-19 | 12:26

Curieus en volstrekt onverklaarbaar dat juist diegenen zich keer op keer mateloos opwinden over het maakt niet uit wat er in Amsterdam gebeurt er dood nog niet gevonden willen worden.
Ik zou voor geen goud in Kootwijkerbroek willen wonen en precies daarom erger ik me never en nooit over wat ze daar precies uitspoken.

Ridde Rogter | 16-06-19 | 12:21 | 1

Ja maar jij betaalt niet mee aan de bruggen en tunnels van Kootwijkerbroek, want Kootwijkerbroek betaalt al die onzin in Amsterdam.

tipo | 16-06-19 | 12:30

Nou, er groeien in elk geval geen bosjes in een tunnel. Dus de kans om er verkracht te worden is nihil.

Schoorsteenveger | 16-06-19 | 12:13

Bahbah bah, geen vieze stinkurine- en kotstunnel! Doe gewoon maar brug. Een goed plan ervoor wás er al. En die groene khmer denkt hiermee het fietsen te promoten? Wat een losers.

Jan, Leiden | 16-06-19 | 12:03 | 2

U heeft een urinebuis en een slokdarm. Dat mag Amsterdam ook best hebben. Een stad heet een levend organisme te zijn. Amsterdam is een gemuteerde kankercel, maar dat doet voor het voorbeeld niet terzake. Het illustreert de diversiteit wel mooi.

Frau Merkel | 16-06-19 | 12:37

Van een fietbrug kun je weggeblazen worden, of je trapt je de pleuris met tegenwind.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 13:01

Opvallend artikel. De redactieleden van de Geenstijl staan nou niet echt bekend als bruggenbouwers.

Plaktong | 16-06-19 | 12:02

Een brug van zonnepanelen?
Al geopperd?

Ruimedenker | 16-06-19 | 11:59 | 1

Ja goed idee. Ze willen ook al het IJsselmeer dicht plempen met drijvende zonnepanelen dus dat sluit er mooi bij aan

echtpaul | 16-06-19 | 14:46

Maar er groeien geen bosjes en er hangen wel lichten. Dus gevaar is er niet......

antonconstandse | 16-06-19 | 11:59

Het is bijna onmogelijk een tunnel binnen budget te bouwen. Er zijn inmiddels talloze tunnels gebouwd waarbij er enorme budget overschrijdingen zijn geweest.
Ook bij bruggen gaat het regelmatig fout maar dan is de totale overschrijding veel minder dan een tunnel.

Jacktheflipper | 16-06-19 | 11:55 | 2

Het wordt dus een tunnel want geld speelt geen rol in Amsterdam

Jacktheflipper | 16-06-19 | 12:01

Het geld gaat de komende 10 jaar wel op aan de overkapping van een stukje A10.

voldemort | 16-06-19 | 14:21

Brug of tunnel, maar ik mis de veerpont. Die hebben ze toch al? Waarom niet dat oeroude veer behouden? Past ook zooooooo goed bij Amsterdam.

In geval van een brug en een tunnel moeten alle gebruikers over/ door dezelfde constructie en dat is discrimineren van bepaalde religieuze groeperingen die zelf wel dol op discrimineren zijn, en waar blanke binnenstadsbewoners van Amsterdam zo dol op zijn ( zo lang ze maar ergens in de buitenwijken blijven zitten). Bij een veerpont kun een mannen-veerpont inzetten, en een vrouwen-veerpont. En als je het echt goed wilt doen zet je ook ponten in of genoemde mannen en vrouwen tot gelovigen of ongelovigen behoren. past zooooo goed bij Amsterdam.

Nuuk | 16-06-19 | 11:54

Toch wel nuttige info.
Wat er in 020 gebeurd, gaat in de nabije toekomst voor heel NL gelden.
Een inkijkje in Nieuw Nederland.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 11:53 | 3

Echt niet. Bij Oegstgeest pas nog weer een nieuwe fiets- en loopbrug.

Jan, Leiden | 16-06-19 | 12:05

In heel NL moeten ze de lucht in gaan bouwen net zoals New Amsterdam alias New York is ontstaan. Kan gewoon niet anders met de verwachte bevolkingstoename door de kansenparels. Harde realiteit. Boerderij woningen worden straks tot cultureel erfgoed verklaard. Duurt niet meer zo lang hoor.

Matwetwe | 16-06-19 | 13:57

@Matwetwe | 16-06-19 | 13:57: De Polen vertrekken terug naar hun land.Wie komt er weer voor in de plaats? En blijven ze ook?

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:31

Lekker belangrijk, een topic over 020

glaaf | 16-06-19 | 11:48

Ze hebben daar dus weer eens last van een tunnelvisie

Mark van Leeuwen | 16-06-19 | 11:44

Wat er in Amsterdam, de stinkende afvoerput van Nederland gebeurt interesseert niemand buiten Amsterdam een zier. Worden hier alle bruggen en tunnels, plantsoenen en pleinen die in alle Nederlandse steden aangelegd worden besproken?

Willem_Oltmans | 16-06-19 | 11:44

Bouw liever een brug over de hele stad. Dan hoef ik er niet meer doorheen te rijden .

Pierke Pierlala | 16-06-19 | 11:43 | 1

Ik zie het al. Dit is de onbewuste manifestatie van de psychische aandoening genaamd tunnelvisie. Vreemd genoeg zien de lijders hieraan zichzelf als ruimdenkend of progressief. Dit hoort bij het ziektebeeld. Voor nadere duiding gelieve google te raadplegen. Helaas regeren momenteel de gekken en zijn alle anderen het haasje.

Wiebenick | 16-06-19 | 11:42

waarom zoveel topics over Amsterdam?

rifraf | 16-06-19 | 11:39 | 4

Dit vind ik de beste vraag van het jaar!
Hij is hier al eerder gesteld maar nog niet echt beantwoord..

Ludendorff | 16-06-19 | 11:43

Inderdaad. Over de IJssel zijn ook bruggen, en over kanalen in Groningen en Friesland, en wat dacht je van de Maasbruggen in Limburg? Waarom daar geen topic over?

Nuuk | 16-06-19 | 11:48

build-in comment generator; Amsterdam versus rest van Nederland, Amsterdan versus Calimerodam, provincialen versus randstad etc. Keywords; haven, GL, vies, vuil, naalden, afvoerputje, bij-ons-niet, ik zou er niet willen wonen, multiculti, afzinken, afsteken etc. Ja mensen wij vullen de pagina's wel.

Risingson | 16-06-19 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Boeie wat ze in die verloren stad doen! Liefst dat ze er een muur omheen bouwen en zoveel mogelijk van die klaplopers uit Afrika en midden oosten daar dumpen bij die groenlinksers die daar zo van houden (zogenaamd). In Rotterdam zijn er bruggen en tunnels, wanneer komt daar een topic over?

dutch bikkel | 16-06-19 | 11:38 | 1

Calimero.

Von Knarrenstein | 16-06-19 | 11:43

Drs P wist het allang:
Ik breng de mensen heen, ik breng weer anderen terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dan kon hij blijven liggen, zei me laatste een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer
Dan vaart hij uit, dan legt hij aan, dan steekt hij weer van wal
En ondertussen klinkt langs berg en dal mijn hoorngeschal

Ga nou weg mensen
Dat loopt nog verkeerd af

Wees nou verstandig mensen...

BozeKater | 16-06-19 | 11:37

Een paar bestuurlijke nitwits in gemeente Den Haag zagen alleen maar voordelen in een prestigieuze kabelbaan verbinding in de haven. Daarna kwam er een vernietigend rapport.
Lijkt me dus ideaal voor Amsterdam.

Harry Turtle | 16-06-19 | 11:34
-weggejorist-
Toos Doos | 16-06-19 | 11:33 | 3

Gemeentepolitiek, 355 keer saai als je er niet woont. Next.

paulpils | 16-06-19 | 11:27

OT: Nyck de Vries crasht op Le Mans in de Jumbo auto.

Stormageddon | 16-06-19 | 11:27 | 3

Die was hard. Inmiddels al weer bijna gerepareerd.

Basil Fawlty | 16-06-19 | 12:00

@Basil Fawlty | 16-06-19 | 12:00:
Knap, ik dacht echt dat het einde oefening was. Vannacht ook een aantal mooie crashes gezien. Daar kijk je toch voor. Althans ik wel.

Stormageddon | 16-06-19 | 12:06

Bruggen bouwen? Ga effe in Rotterdam kijken hoe je dat doet.

Turambar | 16-06-19 | 11:23 | 2

Die ene beroemde is gebouwd door een Amsterdams architectenbureau...

Risingson | 16-06-19 | 11:57

In Rotterdam kunnen ze bruggen bouwen. De Burgemeester is er Marokkaans.Dat zie ik in Amsterdam nooit gebeuren.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 13:04

Natuurlijk moet er een tunnel komen. Een brug zal het voor grotere (cruise)schepen definitief onmogelijk maken, in Amsterdam aan te leggen; die varen dan door naar Hamburg, en weer loopt de staf miljoenen mis. Trouwens, Rotterdam heeft al meer dan 70 jaar een pracht van een fiets/voetgangertunnel onder de Maas. Ik snap dit gezeik niet. De schep de grond in, und ein bisschen plötzlich!!

Sendis | 16-06-19 | 11:20 | 2

Rotterdam heeft ook een paar prachtige bruggen. Maastunnel is qua locatie ongeveer vergelijkbaar met de Coentunnel.

kapitein_berendbotje | 16-06-19 | 11:25

Amsterdam wil helemaal geen cruiseschepen, ze willen alleen de centen.

Guido | 16-06-19 | 13:08

Wat wil je nou Mostert, een brug of een tunnel? Zoals gewoonlijk ben je niet helemaal duidelijk. Ach, wat kan mij het ook schelen wat jij wil. Laat maar.

Von Knarrenstein | 16-06-19 | 11:20
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 16-06-19 | 11:18 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat is er mis met de pont?

dz5b604 | 16-06-19 | 11:18 | 2

Alles, als je ik als haring in een ton ergens heen wil stap ik wel in de tram.

kapitein_berendbotje | 16-06-19 | 11:26

Niet indrukwekkend genoeg om een bordje met de naam van een wethouder aan te hangen.

Guido | 16-06-19 | 13:07

Zo, nu is iedereen weer bijgepraat over dat open riool in Noord Holland. Ik wens iedereen een mooie rustige zondag toe. Het is stralend weer.

LV-224 | 16-06-19 | 11:15 | 1

Klopt. Merk het door mijn openstaande zolderkamerraam.

chicago river | 16-06-19 | 11:19

Dus er komt een tunnel. A 967 miljard euro, of daaromtrent. Alleen voor fietsers. Waar scooters, brom of snor, dus niet doorheen mogen.
En dat is dan de schuld van Geenstijl. Want die wilden zonodig een fascistische en racistische brug. En de lieve stad zegt nee tegen fascisme en racisme en het witte mannenpatriarchaat.

Stormageddon | 16-06-19 | 11:14

Het zal er wel op uitdraaien dat er een brug komt én een tunnel, plus dat het pontje blijft varen. Het lokale Kremlin betaalt het toch niet zelf, en Amsterdam vindt zichzelf zo'n geweldige wereldstad, dat alle verbindingen driedubbel moeten worden uitgevoerd.

Guido | 16-06-19 | 11:14 | 1

Er zijn nu eenmaal Amsterdammers met hoogtevrees, Amsterdammers die zeeziek worden en claustrofobische Amsterdammers. En Amsterdam wil een inclusieve stad zijn, dus krijg je waarschijnlijk gelijk.

tipo | 16-06-19 | 11:37

Amsterdam, wonen daar dan nog mensen?

dyslexieman | 16-06-19 | 11:11 | 2

Niveautje "Amsterdam waar leg dat dan", maar hee, alles in de mix.

chicago river | 16-06-19 | 11:14

U was ook gevlucht,zie ik.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:33

Een andere tegenstander van de brug was Gedeputeerde Elisabeth Post. Je verwacht het niet, maar ze werkt nu voor Transport en Logistiek Nederland.

kapitein_berendbotje | 16-06-19 | 11:09

Een brug met een "wauw" gehalte. Die noemen we naar de beroemde Provo en verbeeldingskunstenaar Schelling Wauw.

Arnold Layne | 16-06-19 | 11:08

Een brug belichaamt in de koppen van die lui met een flinke en ondoorgrondelijke gedachtengang natuurlijks iets van individualiteit en dat is iets wat Amsterdam niet wil uitstralen.

devil13 | 16-06-19 | 11:08

Jezus, zit ik hier het Parool te lezen ofzo? Al bouwen ze een loopbrug naar de hel in die niet stad. Zullen we afspreken: what happens in Amsterdam, stays in Amsterdam?

kotelet | 16-06-19 | 11:05 | 4

Je hebt helemaal gelijk.
Ze zoeken het maar lekker uit daar.

HoerieHarry | 16-06-19 | 11:11

Misschien moeten ze dan ook maar een eigen belastingstelsel maken voor die moneypit .

Koning BongoBongo | 16-06-19 | 11:22

@Koning BongoBongo | 16-06-19 | 11:22: Hebben we al, gemeenteheffingen. Belachelijk hoog uiteraard. Maar alleen voor de werkenden, want voor de klaplopers is het te duur, die krijgen kwijtschelding. Ze zouden het ook goedkoper kunnen maken, of inkomensafhankelijk. En die tunnel, daar wil natuurlijk geen weldenkend mens doorheen.

Cammy | 16-06-19 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

+1 voor "oeverloze discussie".

Pimp my Voortuin | 16-06-19 | 11:01

Ik wil geen tunnel... ik wil geen brug... ik wil een HEK.. OM AMSTERDAM!

Afzinken die hele bende, het meer van Amsterdam van maken, maar dan zonder Amsterdam en zonder Amsterdammers. Voordat we de kraan feestelijk opendraaien stel ik voor dat de Groene Khmer een landelijke bijeenkomst planned met als hoogtepunt een veganistsche BBQ.
Ze kunnen dan onder de klanken van hun plinkplonkplunk gitarist collectief de laatste adem uitblazen nadat ze uiteraard eerst nog een paar struiken hebben verwijderd die symbolisch als enige objecten boven komen drijven.

Da's zo'n fijne droom joh.... verlost zijn van die groene wappies ... voor altijd!

DatInternetDingetje | 16-06-19 | 11:00 | 3

Hahaha... I have a dream...

Rest In Privacy | 16-06-19 | 11:02

Lees deze nu pas, maar couldn't agree more!

kotelet | 16-06-19 | 11:34

Men wil nog meer afzinken: Groningen in een meer.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 13:06

Met een brug wordt 010 net zo'n havenstad als 030. Slecht idee.
GroenLinks is bezig de stad van haar geschiedenis los te koppelen. Zeer kwalijk

Baytep | 16-06-19 | 10:59

In een tunnel heb je wel veel minder last van tegenwind, regen, hagel, sneeuw en meer van dat soort ongerief. Maar regen, tegenwind en extra veel zweet zullen in de ogen van @Mosterd mogelijk juist de romantische charme van het fietsen zijn.

jasvanbus | 16-06-19 | 10:59 | 3

Een overdekte brug? Het beste van twee werelden.

matatwork | 16-06-19 | 11:11

@matatwork | 16-06-19 | 11:11: Ik vind het prima zolang die overdekte brug maar onder het IJ door loopt. Een revolutionaire brugtunnel. Stukje Hollandsch Glorie.

jasvanbus | 16-06-19 | 11:36

Als het alleen om een fietsbrug gaat is het overdekken eitje

Jacktheflipper | 16-06-19 | 11:51

Zo'n brug flikkert binnen twee jaar in het IJ, te zwaar geworden door al die leuke, romantische slotjes die al die idioten eraan hangen.

Kapitein Sjaak Mus | 16-06-19 | 10:59 | 1

Dit is het doorslaggevende argument om daar direct een brug te plaatsen !

ghetto-is-back | 16-06-19 | 11:20

Ga maar eens googelen.
Er zijn minimaal 25 steden in de wereld waar meer mensen wonen dan in Nederland.
We hebben niks te klagen hier.

HoerieHarry | 16-06-19 | 10:59 | 6

Dat maak ik zelf wel uit of ik hier iets te klagen heb. Dat bepaal jij niet. Met je goednieuws show

azijnseikerT | 16-06-19 | 11:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet om tof te doen, maar rondom mij, de Chicago River, ontvouwt zich de wervelende "Chicago Loop" met daaraan verbonden de Michigan Avenue Bridge.
https://www.google.nl/search?q=michigan+avenue+bridge&client=safari&hl=nl-nl&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiB1suN0O3iAhURKVAKHaVMCZIQ_AUoAnoECA4QAg&biw=320&bih=460
Kijk, zo kan het ook. Maar iets kunnen, dat wilt 020 niet, dat iets kunnen past zo niet bij Amsterdam.
Welke leip noemt z'n stadhuis in godesnaam nu "de Stopera"?
/*brult*

chicago river | 16-06-19 | 10:58

Ondertunnel de hele stad maar zodat over een paar jaar de hele santekraam instort en afzinkt. Er gaan geruchten dat de russen een nucleaire tunnelboor hebben uitgevonden waarmee je als een onderzeeer onder steden kan doorvaren door de grond te smelten. Dat lijkt me wel wat voor 020.

Max Headroom | 16-06-19 | 10:57

Amsterdam is een gruwel. Doe mij maar Ermelo.

IJsbrekert | 16-06-19 | 10:56 | 1

Ja. Als je niet van drukte houdt,vind je het dorpje prima.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:37

.. maar goed. Een flinke hoge brug waar de cruiseschepen met rolkoffers onderdoor kunnen kan inderdaad ook dienen als eindpunt voor wie de linkse stinkstad teveel werd.

Jan Passant mk2 | 16-06-19 | 10:55

Ik dacht dat het plan juist was om die hele randstad af te steken en weg te laten drijven?

Ton8695 | 16-06-19 | 10:53

Persoonlijk vind ik dat Amsterdam als geheel in een grote kubus perspex moet worden gegoten als eeuwigdurende waarschuwing tegen wat er van komt als je de verbeelding aan de macht brengt.

Hetze Haatstra | 16-06-19 | 10:53 | 2

Je hebt “Fringe” gekeken?

borgmonster | 16-06-19 | 11:19

Wat schijt mij die brug. Pak lekker een boot.

tragic1911 | 16-06-19 | 10:50 | 3

Een veerpont.

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:52

@Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:52:
Heen en weer. Heen en weer. Heen en weer. Heen en weer.

Rest In Privacy | 16-06-19 | 10:53

De verhuizing van de Passangers Tunnel Amsterdam kost volgens schatting uit 2017: 200 miljoen Euro. Dus dat zal anno 2019 300 miljoen Euro zijn met gestegen bouw- en grondprijzen.
Kost een tunnel meer dan 300 miljoen meer dan een brug?
Zo ja: Dan wordt het een brug
Zo nee: Dan wordt het een tunnel
Kijk, daar heb ik geen 180 jaar voor nodig.

tipo | 16-06-19 | 10:50 | 6

De huidige terminal wordt zo goed gebruikt dat ze regelmatig de loopbruggen vol zetten met tafels en stoelen voor één of andere conferentie.

kapitein_berendbotje | 16-06-19 | 11:15

Hij stelt een vraag; hij poneert geen stelling en maakt evenmin een punt.

borgmonster | 16-06-19 | 11:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Even denken, als die enclave echt valt zet je een tunnel onder water, een brug blaas je op.
Waarmee heb je de meeste zekerheid dat er dan niemand ontsnapt?

Harry Turtle | 16-06-19 | 10:49

GeenStijl zou met de kroesschepen moeten mee verhuizen naar Rotterdam, zijn we tenminste af van dat provinciale gezeik over Amsterdam.
Je hoeft er niet te gaan wonen en werken en dan ook nog op zondag over gaan zeiken.

Dauthi | 16-06-19 | 10:48 | 2

Hou toch op over dat gezeik van Amsterdam en Rotterdam.
Alleen simpele geiten houden zich daar mee bezig!

HoerieHarry | 16-06-19 | 10:51

Moet toch wel een serieuze brug worden als die niet voor elke sloep open moet om te kunnen passeren.

jip_86 | 16-06-19 | 10:47 | 2

Met een sloep varen in Amsterdam. Dat is ook al Verboten door de Groene Kmer.

JanvandeBiertent | 16-06-19 | 10:53

Een brug moet op Rijnvaart hoogte zijn, dat is ongeveer 12 meter, voor je boven bent en weer veilig beneden, met alle soorten weer. Een tunnel moet ook zo'n 14 meter diep liggen of nog meer. Hoe dan ook, een pont is altijd sneller en comfortabeler......

simon49 | 16-06-19 | 11:26

Nog een voordeel van de brug: vijfde colonnes kunnen die nu en dan blokkeren en er hun vlaggen laten wapperen om de verovering van Nederland alvast te laten voelen. Kan ongestraft zolang je geen Fries bent.

Fijnstoffer | 16-06-19 | 10:46 | 1

een tunnel blaast dan weer lekker op.. toch.

fikkieblijf! | 16-06-19 | 11:04

Een brug kan ook open voor die anderhalve boot.

Merlanni | 16-06-19 | 10:46

Ik gun alle Amsterdammers een hele lange, diepe tunnel zonder licht aan het einde.

Super Vaagstra | 16-06-19 | 10:45 | 2

LOL. Da's dan weer niet zo super vaag.

MickeyGouda | 16-06-19 | 10:49

Hohoho... bruggen kunnen dodelijk zijn. Suicide by bridge. Niet doen!

Amsterdamsko | 16-06-19 | 10:45 | 2

Nog een reden om daar direct een brug te plaatsen !

ghetto-is-back | 16-06-19 | 11:23

Melanie Schultz van Haegen is van 1970. Haar leeftijd is dus geen excuus voor haar stupiditeit. Ze is geboren in Laag-Soeren (Gelderland). Daar kan het 'm toch ook niet specifiek in zitten. Hmmm ....

MickeyGouda | 16-06-19 | 10:44 | 6

Directeur zorginkoop Hmm, lijkt wel wat op de Sopranos,

Carlos_I | 16-06-19 | 11:08

@Angélica de Sancé | 16-06-19 | 10:58:

Je kunt er niet meer omheen.

MickeyGouda | 16-06-19 | 11:09
▼ 3 antwoorden verborgen

En ook heel gevaarlijk voor mensen met lichte pigmentatie.

Merlanni | 16-06-19 | 10:42 | 1

In een tunnel is het donker en zie je ze niet meer. Aangezien ze allemaal uitgehongerd zijn waaien ze van een brug af. Ies rassies!

Frau Merkel | 16-06-19 | 12:25

In Rotterdam ligt een prachtige tunnel onder de Maas, in 1937(!) gebouwd en in 1942(!) voltooid. Met verschillende afzonderlijke buizen voor fietsers en auto's. Wordt nu volledig gerenoveerd. Al dat gelul daar in de hoofdstad, gek wordt je ervan.

JJMS | 16-06-19 | 10:42 | 1

Noord moet ook een Dorp blijven,niet een Stad.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:41

Zucht... voor de laatste keer, het is: frikadellen (zonder n)

Klik_hier | 16-06-19 | 10:41 | 6

Nee hoor, het zijn fricandellen. Fricadellen (of bouletten) zijn Duitse platte gehaktballen.

Jeff Hawke | 16-06-19 | 10:57

Niet vergeten: dordtse uitvinding.

swassannuf | 16-06-19 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Is een groot gat graven ook niet een oplossing?

Sjompie | 16-06-19 | 10:41

www.amsterdam.nl/projecten/javabrug/t...
De gemeenteraad heeft in juli 2017 om meerdere redenen gekozen voor de aanleg van een brug.

Waarom nu weer over een tunnel beginnen?

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:40 | 1

Omdat daarmee voor iemand meer aan te verdienen is?

Guido | 16-06-19 | 11:09

Sowieso allemaal gelul in de marge. Ik wil in mijn stad twee, nee drie!, bruggen en een tunnel of twee en een Oost-West lijn en een metro naar Schiphol.

Risingson | 16-06-19 | 10:40 | 7

@Risingson | 16-06-19 | 10:44: ahw:( maar waarom de metro dan naar Schiphol? Er is toch al een treinstation?

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:46

Parijs als Voorbeeld.

Jan Onbewoond | 17-06-19 | 03:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch benieuwd naar het nieuwe verdienmodel van de Amsterdamse haven.
Geen cruisevaart = geen toeristen
Koolwaterstoffen vrije haven = geen benzine- en kolenoverslag
Tussenopslag en assemblage van windmolens = onmogelijk vanwege sluizen, Rotterdam en IJmuiden waren hen voor.
Containers = zullen we nog even lachen om het debacle van 420 miljoen?
Het Noordzeekanaal dempen en asfalteren voor een goeie verbinding met de kust? Oh wacht, ik breng die wensdenkers in de Stopera misschien op een idee.

JanvandeBiertent | 16-06-19 | 10:39 | 4

Is nu de vierde haven van Europa of bedoel je het verdienmodel in de toekomst?

Risingson | 16-06-19 | 10:54

@Risingson | 16-06-19 | 10:54: er staat “nieuwe”
Nu nog vierde haven maar binnenkort zie ik veel werkgelegenheid verdwijnen met dit banale beleid. De verzelfstandiging van het Havenbedrijf zal het tij niet keren. Plus die nieuwe sluizen bij IJmuiden worden voor de kat zijn k.. aangelegd want rederijen gaan Amsterdam mijden. De cruisevaart was de eerste.

JanvandeBiertent | 16-06-19 | 11:03

Verdienmodel? Simpel. Een gidsstad voor de wereld. Een toonbeeld van inclusiviteit en zero-footprint. (Betaald door de rest van Nederland)

BASinnic | 16-06-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam kan echt alles, zolang de door deze linkse stinkstad zo verachte provincie de rekening betaalt.

Jan Passant mk2 | 16-06-19 | 10:39 | 1

Dat is nu het hele probleem. In de Noordkop kan en mag niks van het door de stopera aangestuurde Kremlin in Haarlem.

Haberdoebas | 16-06-19 | 10:44

Uitgebreide tests met een Urban Arrow pakten negatief uit voor de brug.
Dus 98,5% van de GL stemmers heeft daar niks aan.

Harry Turtle | 16-06-19 | 10:35

Ik heb regelmatig dromen over tunnels.
Dan word ik zwetend wakker.

HoerieHarry | 16-06-19 | 10:35

Al 180 jaar geen nieuws dus.

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:34
-weggejorist-
bqbq | 16-06-19 | 10:33

Maak er een scootertunnel van anders sluit je hele bevolkingsgroepen uit.

botbot | 16-06-19 | 10:32

Hebben ze daar al een Euromast?Nee?
Die moet dan eerst, pas daarna een tunnel ernaast.

swassannuf | 16-06-19 | 10:32 | 1

De Maastunnel... Een van de mooiste gebouwen van Rotterdam.

VanBukkem | 16-06-19 | 10:43

Ah, weer een lokaal topic over de enclave.

Chiant | 16-06-19 | 10:32

De Sprong over het IJ .
Het idee van een brug is ontsproten tijdens de eisprong van ene Orwellogren en ene Koekkoekheim, destijds werkzaam in de Doema in de Stopera.

JanvandeBiertent | 16-06-19 | 10:31

Laatste prachtige alinea doet denken aan Jiskefet's "ga maar kakken", voor Fritsie.
Maar het moest er dan ook even hard uit, zeker wel klaar met die pedante stinkstad, @Mosterd?

chicago river | 16-06-19 | 10:31

Wat is toch die fascinatie met Amsterdam, snap er helemaal niks van. Laten we ajb focussen op de rest van Nederland, daar waar het geld verdiend wordt. Heel af en toe moet Arietjuh voor 't werk naar dat hellhole maar godt, wat een opluchting als de voiture weer de A2 op mag draaien, richting het Zuiden

Arietjuh | 16-06-19 | 10:31 | 2

GS woont in Amsterdam.

Zwizalletju | 16-06-19 | 10:55

@Zwizalletju | 16-06-19 | 10:55: De reaguurders zijn evengoed GS. Zonder reaguurders geen werk voor de redactie. Dat een vastgelopen koffiezetapparaat een topic krijgt snap ik, maar Amsterdam is zo heen dat weinig reaguurders zich nog voor dat gat interesseren. Hoogste tijd voor de redactie om in een grote stad te gaan wonen.

Frau Merkel | 16-06-19 | 12:29

Het blijft lastig voor Amsterdam om te geloven dat echt anno 2019 er veel onveiligheid is en dat niet ligt aan groene bosjes maar aan de menschen die zich in deze maatschappij nu eenmaal anders gedragen dan in de bolle hersenpan van een deel linkse hotemetoten is vastgeroest. maar owee als er weer moord, verkrachting en zware mishandeling is van burgers .. dan ligt het vast aan populisme etc etc..

Amsterdam heeft teveel geld dat ze kunnen uitgeven ..

fikkieblijf! | 16-06-19 | 10:31

Een brug is romantisch en een aanwinst voor de stad.

Rheia | 16-06-19 | 10:31 | 1

Betonschaar.

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:34

Die krankzinnigen worden elke dag wakker met de gedachten 'Wat voor idioots, waanzinnigs, ondoordachts zal ik vandaag weer s opperen in de raad, en andersom: waar zal ik vandaag weer s lekker authentiek en dwars-links tegen gaan zitten zijn?'

Realism Is All | 16-06-19 | 10:30 | 3

Ze denken niet. Dat is gewoon hoe ze zijn. Weten ze zelf niet. Zombiecultuur waar alleen niet nadenkende andere zombies op stemmen en losers.

Rheia | 16-06-19 | 10:31

Zo worden ze op hun linkse scholen gedrild. Je moet veranderen anders ben je vies conservatief en niet progressief. Ook tegen beter weten in.

Merlanni | 16-06-19 | 10:37

Kijken waar we nu weer subsidie voor kunnen lospraten.

Haberdoebas | 16-06-19 | 10:46

Tunnels zijn toch mooie plekken voor verkrachting, moord, roof en andere criminaliteit waar Amsterdam om bekend staat....... ik zeg doen..... je wilt als stad toch iets terug doen voor je achterban!

Fatwabuster | 16-06-19 | 10:29 | 3

Of een aanslag te plegen.

Rheia | 16-06-19 | 10:32

Je weet met een tunnel in ieder geval wel waar gehandhaafd moet worden

ArieR68 | 16-06-19 | 10:40

Dat valt wel mee, als je maar zorgt dat je die struiken in de tunnel regelmatig schouwt en ze kort houdt.

5611 | 16-06-19 | 10:47

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in Amsterdam in mijn eentje door een lange tunnel te gaan fietsen. Zeker als vrouw kun je je vluchtroutes maar beter openhouden. Dit nog even los van alle andere redenen waarom dit plan een non-starter is.

MickeyGouda | 16-06-19 | 10:29

Wat Mosterd hierboven opsomt aan argumenten tegen een tunnel hé. Dat kan dat karteltuig toch ook zelf bedenken? Of zijn ze echt elke voeling met de maatschappij kwijtgeraakt?

Rest In Privacy | 16-06-19 | 10:29 | 1

@Hollende_Kleurling | 16-06-19 | 10:29 |
Om qua antwoord even kort te gaan op uw vragen; Nee en ja.

Sjefke7807 | 16-06-19 | 11:03

Dit is wel de meest slechte reclame voor een tunnel die ik ooit heb gelezen. Ik moest er om lachen. Maar het is dudelijk. Ben het er helemaal mee eens.: GEEN TUNNEL! Slecht idee. Wil ik ook niet doorheen fietsen. Claustrofobisch en unheimich. Iets waar je inderdaad zo snel mogelijk doorheen wil en eerst oet nadenken moet ik wel ech met de fiets daar doorheen? Om vervolgens toch maar de boot te nemen of thuis te blijven.

Rheia | 16-06-19 | 10:29

Ik denk even ad voetgangers/fietsbrug onder de schelde in Antwerpen. leuk voor 1 keer... maar dan gaarne weer verlossing vd claustrofobie.

horsteknots | 16-06-19 | 10:29

Maak er een Brooklyn Bridge van, leukste brug waar ik ooit over gelopen heb of een Waterloo Bridge met mooie herinneringen aan de mooiste film die ooit gemaakt is of een Pont Neuf! Een van de oudste bruggen van Parijs. Allemaal beauty's! Een tunnel is eng, muf, beklemmend. In Amsterdam wordt dat 10x erger dan elders.

Angélica de Sancé | 16-06-19 | 10:29 | 7

@MickeyGouda | 16-06-19 | 11:15: Het benaderen alleen al van RGW kan leiden tot een SOA, schimmelinfecties en andere uitslag, hartritmestoornissen, depressies en agressie-aanvallen. Beter uit de buurt blijven. Ook dit kwam allemaal spontaan in me op.
….
Hij kan maar beter een bordje om zijn nek gaan dragen: Niet benaderen, lijdt aan schurftige waandenkbeelden en hondsdolheid. Zeer gevaarlijk voor zijn omgeving.
(Nu stop ik ermee, dadelijk een permaban…)

Angélica de Sancé | 16-06-19 | 11:25

@Angélica de Sancé | 16-06-19 | 11:25:

Lololol. Zelfs loslopende honden krijgen deze grijns tijdens mijn hardlooprondje niet meer van mijn gezicht.

MickeyGouda | 16-06-19 | 11:53

@Dames: Is dit nu de beroemde vrouwenpraat? ;)

Frau Merkel | 16-06-19 | 12:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch nog een positieve noot: Er zijn geen bosjes in de tunnel.

wingload | 16-06-19 | 10:27

Die tunnel komt er. Femke ziet erop toe dat er extra verlichting in komt.

whitechocolateface | 16-06-19 | 10:27

Tja, ik heb het verhaal nu twee keer gelezen maar krijg toch het vermoede dat je eigenlijk helemaal geen tunnel wilt. Misschien is een brug de oplossing, heb je daar al eens over nagedacht?

jan huppeldepup | 16-06-19 | 10:27 | 3

Ik bespeur ook een lichte afkeur tegen een tunnel.

azijnseikerT | 16-06-19 | 10:32

Zouden ze al eens een fiets-veerpont in overweging hebben genomen?

gemeentereiniging | 16-06-19 | 11:27

Doe heel Amsterdam maar onder de grond, is de rest van Nederland er mooi van af. Lekker belangrijk allemaal.

DerkArie-ut-de-Achte | 16-06-19 | 10:27

Gewaun dat hele IJ inpolderen en containerwoningen voor status houders neerplempen. Dat gezeik uit die kudtstad altijd!

redthehaghue | 16-06-19 | 10:26 | 1

Tegen de grachten aan? Prima goed idee.

Merlanni | 16-06-19 | 10:38

Ze hopen dat er aan het einde licht gloort,
zelf weten ze het nl niet meer.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 10:26

Goedkoopste oplossing: aan beide kanten van het IJ een supermarkt, zodat je helemaal niet meer naar de overkant hoeft te fietsen. (voor de gemeenteambtenaren in Amsterdam: SimCity is er ook voor uw DOS computer!)

W_F | 16-06-19 | 10:25

In een fietstunnel hoef je geen regenpak aan..

Rudolph_Hesje | 16-06-19 | 10:25 | 1
-weggejorist-
Leopard_II | 16-06-19 | 10:24 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik stel een soort keuzevrijheid op GeenStijl voor bij je cookiemelding. Meteen kiezen of je kuttopics wil lezen over Amsterdam, waarvan de rest van Nederland toch wil dat het een zelfstandige republiek wordt. Ik hoef niet zo nodig.

bulk | 16-06-19 | 10:24 | 4

Idem dito met topics over sport en Twitter.

Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:35

@Is dit nog nieuws? | 16-06-19 | 10:35: als je die opties allemaal uitvinkt krijg je een lege pagina te zien..

mr.money | 16-06-19 | 11:56

Nee, bij jou in het dorp gebeurt het allemaal. *proest*

kaasfondue | 16-06-19 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker belangrijk wat ze in een van paupers vergeven kutstad wel of niet bouwen.

Pislinq | 16-06-19 | 10:23

Maakt me niks uit wat ze daar doen, als ze het zelf maar betalen!

Min. v. Communicatie | 16-06-19 | 10:23 | 2

Betalen? Dit levert geld op! Twee muurtjes onder de brug en je kan er honderden kippenhokken á 4 ton van maken.

W_F | 16-06-19 | 10:31

@W_F | 16-06-19 | 10:31: Ooit eens iets science fiction achtig gelezen waar ze de Golden Gate Bridge omgebouwd hadden tot woningen, van William Gibson.

voldemort | 16-06-19 | 14:17

Mooi, na dit verhaal denk ik toch echt dat een tunnel het beste is, die stad verdient gewoon zo'n tunnel!

zwellevertje | 16-06-19 | 10:23 | 1

Eensch...

Arietjuh | 16-06-19 | 10:27

Plus het grote voordeel van een brug is ook dat je er vanaf kunt springen als je het echt niet meer ziet zitten.

VanBukkem | 16-06-19 | 10:22 | 5

Ik ga alvast een plekje onder de brug reserveren.

Mr_Natural | 16-06-19 | 10:41

@Mr_Natural | 16-06-19 | 10:41:
Dat is dan weer het voordeel van een brug. Dan heb je in ieder geval een plek om naar toe te verkassen als de woonlasten je straks boven het hoofd groeien omdat prins Bernard jr. alle betaalbare woningen die nog niet zijn betrokken door nieuwe Nederlanders heeft opgekocht.

VanBukkem | 16-06-19 | 10:49

@VanBukkem | 16-06-19 | 10:49:
Plekje onder de brug kost bij Bernhard jr. 75.000 Euro maar dan woon je wel in Amsterdam en zit je eerste rang bij de Amsterdam Pride.

Mr_Natural | 16-06-19 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga eens bouwen, joh. Dat geluk over het scheepvaart verkeer is zo achterhaald.

Dr_Prepper | 16-06-19 | 10:22

Lekker boeiend, al dat nieuws over amsterdam. GS begint een beetje hoog grachtengordel gehalte te krijgen.

captainobvious | 16-06-19 | 10:22 | 1

GeenStijl begint langzamerhand steeds salonfähiger te worden. Onlangs wenste iemand van linkse persuasie mij ongezien de tyfus...

keestelpro | 16-06-19 | 11:08

Antwerpen heeft een tunnel naar de linkeroever. Het enige voordeel is dat beginnende rockbandjes een mooie, albeit generieke, locatie hebben voor hun eerste band-foto's / albumart. Maar verder is het driewerf kut.

PureYak | 16-06-19 | 10:20 | 1

Je was me voor

horsteknots | 16-06-19 | 10:34

Goh. Alweer een topic over Amsterdam. Verrassend.

zwartzondersuiker | 16-06-19 | 10:19 | 1

Met de Groene communisten is die stad reddeloos verloren. Lopen jaren achtereen te brallen vanuit de oppositiebankjes, moeten nu hun bestuurlijke kwaliteiten waarmaken. En wat blijkt? Ze kunnen er helemaal geen kleauten van!

Ommezwaai | 16-06-19 | 10:23

He leuk. Ook een keer provinciaals nieuws.

azijnseikerT | 16-06-19 | 10:19

Vietcong, deden ook aan tunnels.

RickTheDick | 16-06-19 | 10:18 | 4

De El Chapo tunnel heeft wel wat..

mr.money | 16-06-19 | 11:51

Vergeet de Noord-Koreanen niet met hun invasieve tunnels!

meenemen! | 16-06-19 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken