Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jesse Klaver niet blij met optreden Jesse Klaver

Hopen dat fractieleider Jesse Klaver dit niet hoort...

Grote problemen voor GroenLinks Tweede Kamerlid Jesse Klaver. Fractievoorzitter Jesse Klaver is namelijk helemaal niet blij met de manier waarop Jesse Klaver de kwestie-Zihni Özdil heeft aangepakt. Jesse Klaver stuurde een mail aan alle GroenLinks-leden met allemaal beschuldigingen over Zihni Özdil, en dat vindt Jesse Klaver ontzettend 'lelijke politiek'. Zulke lelijke politiek, dat Jesse Klaver niet meer uit zijn woorden kwam toen hij er door de NOS naar werd gevraagd. Au au au. Wij kennen mensen die voor minder uit de GroenLinks-fractie geflikkerd zijn.

Reaguursels

Inloggen

Alle linkse (*proest* democratische) partijen hebben een lange geschiedenis die getypeerd wordt door een autoritaire en fascistoïde cultuur, waar karaktermoord, en elkaar messen in de ruggen steken gemeen goed is.
Het is in die 'traditie' dus ook weer tekenend voor GroenLinks en partij-apparatsjik Jesse Klaver:
-geen fatsoen
-geen eer
-geen medemenselijkheid
-geen ruggengraat
-Asociaal!
-het eigen publieke imago en carrière boven alles en iedereen
-rancuneus
-achterbaks
-schijnheilig
-moreel failliet & absoluut ongeloofwaardig!
Dat vond ik & dat zie ik wederom bevestigd, en dat geld trouwens niet alleen voor GroenLinks, maar is kenmerkend voor alle zelfbenoemde zogenaamd 'progressieve' & 'politiek correcte' politieke partijen.

Daarnaast sta je echt nergens voor, als je 180 graden draait t.a.v. onderwerpen die vanuit de partij politieke ideologie zogenaamd behoren tot de centrale uitgangspunten en de kern van je ideologie zouden vormen. GroenLinks laat zien dat ze opportunistische 'pluche plakkers' zijn; oftewel een bende ordinaire machtswellustelingen.
Linkse partijen belijden hun idealisme meestal alleen maar met de mond en niet met daden; vandaar 'links lullen, rechts zakkenvullen', wanneer ze dat wel doen is dat vaak ook rampzalig want dan gaan ze namelijk letterlijk over lijken.
Tragisch is dat er toch straks weer allemaal aan amnesie lijdende naïeve studentjes op ze zullen stemmen nu ze het leenstelsel weer terug willen draaien. Dan gaat het potsierlijke Groen(s)Links furore maken met het afschaffen van wetten die zij zelf hebben geïntroduceerd en waar zij dus zelf verantwoordelijk voor zijn.
ps.
Hiermee wil ik géénszins 'rechtse' partijen op het schild hijsen, want die zijn, zeker die die eveneens tot de gevestigde orde behoren c.q. het kartel, al geen haar beter.
Voorts is het een feit dat onze cultuur waarin het stimuleren van aangaan van allerlei schulden perfide is. Dit staat los van allerlei discutabele te volgen studies en opleidingen met geen arbeidsperspectief.

GeinPonempie | 30-05-19 | 19:27

Gezellig altijd bij links Nederland. Heb je een ander standpunt, goed gemotiveerd of niet, dan ben je direct een racist, sexist of fascist. Verlaat je de fractie na een geschil, wordt je direct kapotgemaakt. Zo komen we niet verder lieve mensen van de linkerkant!!

Vinking | 30-05-19 | 17:11 | 1

ÖZdil is helemaal niet kapot, integendeel zelfs. Iedereen neemt het voor hem op. De enige die op dit moment kapotgemaakt wordt is Jesse Klaver. Dus de rechterkant is geen haar beter. Voor mij een eyeopener, want ik moet absoluut niets hebben van links, Groenlinks of Jesse Klaver for that matter. Maar dit begint hetzerige vormen aan te nemen en daar komen we inderdaad niet verder mee, om het zacht uit te drukken. Dus afgeven op links, prima, maar steek de hand ook eens in eigen boezem.

Wiebenick | 30-05-19 | 18:27

Klaver gaat alleen over de vorm en nooit over de inhoud. Een waterverf figuur noemen wij dit.

Willem_Oltmans | 30-05-19 | 14:01 | 5

@Wiebenick | 30-05-19 | 14:27:
Wat ben jij toch verheven zeg. Hoe voelt dat nu om je namens anderen beledigd te voelen?
Iedereen die er voor kiest om een publiek ambt te vervullen c.q. door het leven gaat als carrière politicus zoals Jesse Klaver, die verdient alle hoon en woede die hem, in dit geval terecht, toekomt, en moet maar tegen kritiek kunnen. De meeste kwalificaties die jij opnoemt, die hem hier toegedicht zouden zijn, zijn ook terecht.
Jesse Klaver predikt zelf graag en onophoudelijk het diversiteits-evangelie, alleen geldt dat ironisch genoeg nooit voor diversiteit qua meningen, dus is het zoete wraak dat hij daar nu op afgerekend wordt.

GeinPonempie | 30-05-19 | 19:46

Ik noem hem een halve Marokkaan......

simon49 | 30-05-19 | 19:57

Heeft niks met zijn afkomst te maken. Het is gewoon geen kerel maar een slappe zak. Zoals zoveel mannen.

Willem_Oltmans | 31-05-19 | 00:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Die nep-Trudeau is mooi door mand gevallen. Zoals ook de rest van de GL-fractie die het liet gebeuren en opvallend stil blijft. Als ik Özdil was zou ik na zo'n smerige streek de zetel houden.

jochum1980 | 30-05-19 | 11:54 | 3

Weet u heel zeker dat het niet Özdil is geweest die de streek leverde? Hij heeft zich nu in een comfortabele positie gemanoeuvreerd, die ongetwijfeld vruchten gaat afwerpen. Jesse Klaver is in de hoek gedreven en kan niet goeds meer doen. Als tactiek is dit geniaal. We gaan vast nog meer van deze Turkse Nederlander horen. Of is het Hollandse Turk?

Wiebenick | 30-05-19 | 13:05

@Vinking | 30-05-19 | 17:06: Iemand kan in het geniep tot het uiterste getergd zijn en op enig moment wild van zich af slaan. Die krijgt dan de schuld en de pester speelt de vermoorde onschuld. Zeer gemeen maar effectief machtsspelletje omdat de gepeste machteloos staat. Ik schat ze beide in als buitengewoon machtsgeil, dus het zou kunnen dat Jesse in Özdil zijn meerdere heeft gevonden. Puur speculatief uiteraard. Niemand weet het fijne er van, maar ik vermoed dat er zoiets aan de hand is.

Wiebenick | 30-05-19 | 18:09

Als zo'n voorval bij de PVV plaatsvond, moest Facebook extra servers op IJsland inhuren om de virale commotie aan te kunnen. Maar nu is het GroenLinks en gaan we gestaag verder met de gang van zaken. Hoezo dubbele moraal?

#wilderswhatelse

K. Westergaard | 30-05-19 | 11:54

Wat mij opvalt is, dat de media- en publieke omroep etc. zo heel weinig aandacht aan deze onverkwikkelijke kwestie van Groen Links geven.Er zijn bij die partij toch rare dingen aan de hand!
Terwijl, als er maar iets gebeurd bij b.v. PVV of FVD het lijkt of ons land politiek in brand staat.
Niet vergeten mag worden dat Groen Links het DNA heeft van communisten, maoïsten, radicalen, krakers en rara bewegingen.
Klaver lijkt aardig, maar is in feite een pure communist en kan zo in het Kremlin aanschuiven.
Maar Nederlanders, vooral de jongeren die nu Groen Links kiezen, zullen eens begrijpen hoe argeloos zij in de boot zijn genomen door het politbureau van Klaver en zijn kompanen.

outdoor | 30-05-19 | 11:48 | 1

Niks aardigs aan die hele Klaver. Gewoon een omhoog gevallen snotneus. Die vooral zat te spieken bij andere succesvolle politici zoals Obama en Trudeau om zo hier te kunnen scoren. Maar kijk hem in zijn hemd staan als ie het even zonder zijn grote voorbeelden aan de andere kant van de oceaanmoet stellen. Dan is het gelijk gestuntel en weet ie niet meer uit zijn woorden te komen.

jochum1980 | 30-05-19 | 12:00

Heeft hij dat gesprek met zichzelf ook opgenomen?
Inderdaad een wannabe-Trudeau, precies hetzelfde soort gajes. Ik was niet verbaasd.

Datsun_Cherry | 30-05-19 | 11:47

Snotneus.

wiers | 30-05-19 | 11:32

Hij moet iets met happysocks doen, zoals Trudeau van Canada. Dat is geinig en aandoenlijk tegelijk, hahahahahaha Just kidding. Ik zeg: Aftreden, sukkel!

Accident_Prone | 30-05-19 | 11:30

Haha, direct kannibaliseert hij zichzelf voor het ‘grotere doel’

Wat een slappe zak is het toch...

Wannabe Trudeau...

killRoy1982 | 30-05-19 | 11:22

Jesse heeft al voor straf een dag vrij moeten nemen van Duyvendak en Van Ojik.
"Ga maar verhuisdozen op de stoep zetten, dan doe je tenminste niks doms"
"Verhuisdozen op de stoep? Zonder verhuiswagen?"
"Ja, dat de journalisten je kunnen fotograferen. Als ze weg zijn zet je ze weer binnen"

Osdorpertje | 30-05-19 | 10:43 | 1

Denk eerder dat Zihni uit foto's waar hij samen met de Grote Lijder stond wordt gefotoshopped...

Graaf_van_Hogendorp | 30-05-19 | 11:04

ben ik nou de enige die vindt dat die vent een verweekte en onbetrouwbare rotkop heeft?

langzullenweleven | 30-05-19 | 10:37 | 4

Nou je het zegt, laatst meende ik al hoorntjes onder zijn prachtige krullenbos te zien doorschemeren. En dan die duivelse blik, brrr. Nee, Jesse heeft het overduidelijk niet goed met ons voor. Een schedelmeting zou ons nog meer zekerheid kunnen verschaffen. We gaan iemand natuurlijk niet te lichtvaardig demoniseren.

Wiebenick | 30-05-19 | 11:21

Nee hoor, er zijn er meer die dat vinden. Ik bijvoorbeeld. Vond hem al een gruwelijke gladjakker toen hij met de Jesse meet ups begon. Wat een egotripperij.

Ik Heb wel eens gedacht hoe mensen in bv de VS, Brazilië, Australië, enz hem zullen benoemen als je alleen die foto’s laat zien en de vraag stelt wat deze man doet voor zn beroep. Komt vast iets uit als TV dominee, of leider van een white privilege beweging.

Nuuk | 30-05-19 | 11:24

Het is een gladjakker met een air van ‘ik zou mijn familie verkopen voor het hogere doel’

killRoy1982 | 30-05-19 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

De macht bij één persoon die er eigenlijk niet capabel voor is is toch wel een communistische eigenschapje.

BozePaarseMan | 30-05-19 | 10:26 | 5

Zo veel macht heeft Jesse Klaver niet. Hij is een marionet, een handpop die wordt bespeelt door Wijnand Duyvendak (kraker en terrorist) en Bram van Ojik (extreem linkse beroepspoliticus sinds 1973)

Osdorpertje | 30-05-19 | 10:55

@Qippie | 30-05-19 | 10:44: was het maar waar dat Jesse een studie had gevolgd. Hij heeft MBO met moeite gehaald en kan nu nog steeds niet rekenen... en dat heeft de intentie MP te worden.......

Blonde Nel | 30-05-19 | 11:24

@Qippie | 30-05-19 | 10:44: Inderdaad, ze deugen niet, die politici. Allemaal. Waarom ga jij de politiek niet in? Eindelijk eens iemand met echte levenservaring. Dat moet een zegen voor het land zijn.

Wiebenick | 30-05-19 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Die moet nodig ontgroent worden. Opstappen.

ItsNoStyleAtAll | 30-05-19 | 10:20 | 2

*ontgroend
maar leuk gevonden!!

langzullenweleven | 30-05-19 | 10:38
-weggejorist-
ItsNoStyleAtAll | 30-05-19 | 12:44

Het aloude gezegde: een schizofreen is nooit alleen.

Uw Verzekeringsadvis | 30-05-19 | 10:18

Veel jongeren en studenten vinden Jesse Klaver sympathiek... ze weten maar half waar GroenLinks voor staat --> voor Parijs en Marrakesh.
GL volgt stipt de extreme Klimaateisen van Parijs waarbij wij in 2050 jaar geen fossiele brandstoffen olie, benzine, diesel, aardgas, steenkool en hout meer mogen gebruiken.
Veel landen in de wereld zoals Amerika, Rusland, China gaan dit NIET of in mindere mate doen.
GroenLinks wil perse dat wij dit in NL gaan doen en het liefst al in 2030... hetgeen ons vele miljarden euro's gaat kosten waarbij bedrijven en burgers dit land zullen ontvluchten.
Waarom mogen wij geen aardgas - terwijl België en Duitsland wel het schone aardgas blijven gebruiken en de gasaansluitingen verder uitbreiden?

GroenLinks is geen zachtaardig en sympathieke partij... zoals Jesse en Femke
ogenschijnlijk overkomen.
Ze zijn bikkelhard en uitermate dwangmatig.
In Amsterdam is GL samen met D66. PvdA en SP de baas - Amsterdam gaat nu voelen hoe dwingerig GroenLinks en de lieve Femke Halsema zijn.
Op gebied van milieu worden keiharde maatregelen afgekondigd waarbij parkeren onbetaalbaar wordt en je met de diesel en benzine-auto niet meer in het centrum mag komen... je mag dadelijk geen open haard en ook geen houtkachel meer stoken.
Allemaal strenge en dure geboden en verboden waar je als burger, bedrijf en winkelier knettergek van wordt.

Milieu en migratie zijn heilig bij GroenLinks.
Ze hebben geluk dat Brussel (Timmermans) en de NPO ook links zijn - op TV hoor je niemand die deze dingen vertelt.
In Amsterdam kun je nu aan den lijve meemaken wat hun plannen op gebied van milieu en migratie zijn - uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen (Marrakesh) krijgen nu van de wethouder van GroenLinks onderdak en zakgeld.
Nog meer woningnood en nog meer illegalen die naar Amsterdam komen.

Jesse Klaver is niet blij met optreden Jesse Klaver.

sociaal_econoom | 30-05-19 | 10:09

Jesse Klaver zou overhaast kunnen melden dat Jesse Klaver ook een drugsprobleem heeft.

Sqbar | 30-05-19 | 10:04 | 1

JfK (jesses grote voorbeeld) ston ook stijf van de speed, dus als je je idool wil zijn, doe hem na

brie-de-penis | 30-05-19 | 12:03

Af en toe is Jesse niet in staat om zijn tweede ik, Yasser Feras o.i.d. te beheersen. Dan komen zijn Marokkaanse genen boven drijven en komt hij er niet uit. Dan daalt het IQ en wil hij alleen nog maar uit machteloze woede zeggen dat "Hij iedereen de moeder zal neuken". Dat kan echter niet voor de NPO. Gevolg een warrig interview zonder niveau. Of zoals daarvoor wilde hij eigenlijk tegen de Turk zeggen "Ik maak je helemaal dood en ik weet waar je huis woont". Dat kan echter niet binnen de gutmensch geledingen van Groenslinks. Gevolg een mislukt stukje tekst ipv een mooi stuk proza over het kiezen van de beste oplossing.

Graaier | 30-05-19 | 09:57

Hij leest mee; Zou hij het al Kotsbeu zijn in zijn Eikeltjes-Pyjama.... op de dag des Heerens Hemelvaart...... dat je de wedstrijd niet kan winnen met mooie ogen en bruine lokken....

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 09:38 | 1

Zou die eikeltjespyama überhaupt kunnen lezen?

schoon-schip-maken | 30-05-19 | 09:48

Is het nieuwe huis van deze eikeltjes pyjama al energie neutraal?

Blonde Nel | 30-05-19 | 09:35

groen links zou eerder nog verboden moeten worden dan de Hell's Angels. Ze zijn namelijk nog misdadiger

langzullenweleven | 30-05-19 | 09:32 | 1

Als je een leren jasje aantrekt moet je je bek houden en met een stropdas om mag je iedereen en z n moeder oplichten uitknijpen afpersen beledigen en beliegen.

Uw Verzekeringsadvis | 30-05-19 | 10:16

Typische psychopaat. Het boeit hem geen donder hoe smerig hij gehandeld heeft maar vind zichzelf vreselijk zielig omdat hij de (in zijn ogen totaal onrechtvaardige) gevolgen moet dragen.
Wat een walgelijk mannetje.

Frobelmonnik | 30-05-19 | 09:30

Veel reacties hier van the usual suspects die huilstruikerig tekeer gaan dat het 'niet eerlijk' is dat GL hier in de reacties hard word aangepakt, harder als dat bijv een FvD kritiek krijgt.

Maar zo raar, of oneerlijk, is dat helemaal niet, het is vrij logisch natuurlijk.

Als je je partij Groen en Links noemt dan wéét je dat hun besluiten heel erg veel geld gaan kosten. En geld, dat komt nu eenmaal niet bij 'Groen' en al zéker niet bij 'Links' vandaan. Dat moet opgebracht door daar waar links zegt voor op te komen; het collectief. En het collectief, dát zijn nu juist de mensen die iedere ochtend hun bed uit kruipen om ergens te gaan werken, in ruil voor geld, vanzelfsprekend. Anders verdwijnt de prikkel om je bed uit komen. Komt er dan een club als GL, die bestaat bij de gratie van miljoenen mensen die menen dat 'het collectief' voor hen moet zorgen, dat zij daar om wat voor reden dan ook 'recht op hebben', het recht om niet te hoeven werken maar wél anderen, die hen onderhouden, de maat willen nemen. En nog meer geld afhandig willen maken met smoesjes, met dreiging, met grootspraak en semi-wetenschappelijk cherry picking met de bedoeling hysterie aan te wakkeren.

Die mensen voelen de bui wel hangen, ja, en volkomen terecht. GroenLinks kost héél veel geld. En dat brengen de Groentjes niet zelf op, dat komen ze bij U halen. Hun achterban vind dat geweldig, die vinden toch al dat ze onterecht behandeld worden door al die 'rijken' en dat alles oneerlijk verdeeld is. Maar gaan gemakshalve voorbij aan het feit dat als je niet mega je best doet, keihard werkt, er ook geen schip met geld je voordeur binnen komt gevaren. Nu, daar hebben ze een 'oplossing' voor gevonden: het klimaat. Dát gaat het schip worden wat hun het zo vurig gewenste geld gaat brengen. Want uiteindelijk wil een zelfbenoemde Groene Linkse óók gewoon het beste voor zichzelf. Ondanks de mooie woorden blijven het gewoon mensen en zijn geen haartje beter dan alle andere mensen die naar het licht willen, nee moeten, groeien in de jungle van mensen.

Daardoor is het helemaal niet vreemd dat men hier hard ageert tegen GL. GroenLinks heeft een tegengestelde, onhaalbare, visie op de werkelijkheid die onze maatschappij dicteert; werken voor je geld, niet lullen, maar poetsen.

Dutchbeaurouge | 30-05-19 | 09:15 | 5

In grote lijnen een goed verhaal, zeker die laatste alinea is prima samengevat waar gl voor staat.

Nu zijn groen slinksers tegenwoordig best wel de mensen die het materieel zeg maar, goed voor elkaar hebben. Zeker het kader en de echte leden van die partij. De pyramide van Maslow kun je er op loslaten: zaken waar echt voor gestreden moet worden is wel voor elkaar en nu duikt dit type in het vagere zelf verwezenlijken. Beetje schuldgevoel tav de eigen rijkdom, een verwende levensstijl en voila daar heb je de wereldverbeterende groen slinkser. Denken dat er altijd en overal maar geld voor is. Staan er niet bij stil dat ook in een welvarend land als Nederland dit geen vast gegeven is. Het dominee gehalte wat ons land altijd wel ergens blijft houden. Gl en soortgelijke partijen uit zogenaMde progressieve hoek menen dat er altijd en voor alles maar geld tegenaan gegooid moet worden. We moeten de wereld verbeteren cq redden. En dat alles met een opgeblazen gevoel van morele eigenwaarde.

Uiteindelijk zijn dit de meest dictatoriale types, want je hebt het gelijk toch aan je kant? In zo’ n partij zie je machtswelustelingen als Klaver die ook nog eens alleen met imago schermt, en iedere oppositie keihard de mond snoert. Dat doen ze al met politiek andersdenkenden, maar ook in eigen gelederen.

Feitelijk is het een populist als je de definitie hanteert dat deze op goedkope manier mensen willen binden en mobiliseren met beleid of standpunten die volstrekt onhaalbaar zijn.

Nuuk | 30-05-19 | 09:39

Allemaal waar, maar hier wordt Jesse Klaver uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is. Zelfs zijn uiterlijk is bron van vermaak en afschuw. Dat is op de man spelen tot en met, het neemt zelfs vormen aan van een hetze. Dat moeten we toch niet willen met z'n allen. Anders zijn we geen haar beter als de mensen waar we tegen ageren.

Wiebenick | 30-05-19 | 11:42

En groen links noemt het schip met geld dat binnen moet komen varen, De Groene Draeck

echtpaul | 30-05-19 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
trottle | 30-05-19 | 08:54 | 1

Het valt me elke keer weer op hoe dom die jongen is. Gewoon dom. Sloom. Traag. Die scoort in een IQ test echt niet boven de 90. Het is puur gemaakte presentatie en het betere elleboogwerk waarmee hij zich in de top van de partij genesteld heeft.

Ik kan werkelijk waar niet begrijpen waarom iemand Jesse Klaver beter in staat acht om over eigen lijf en goed te beslissen dan dat iemand die zelf kan. Want dat is stemmen he? Uw lot in handen van een ander leggen...

Die jongen zou nog geen McDonalds filiaal kunnen managen. Laat staan een land.

De Libertariër | 30-05-19 | 08:53 | 5

Die linkse lui zijn net apen, die praten elkaar ook na zonder ook maar zelf even na te denken.

Niet links | 30-05-19 | 09:26

@Niet links | 30-05-19 | 09:26:
U verdenkt een linkse ervan te kunnen denken ? Proest :)))))))

ghetto-is-back | 30-05-19 | 09:45

Jij zegt het. Dan zal het wel waar zijn. Argumenten zijn van die rare dingen die je er liever niet bij hebt, zeker als je veel niet begrijpt. Dus we zijn eruit. Mijn dank is groot.

Wiebenick | 30-05-19 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

*ahem*
"Much that passes as idealism is disguised love of power." - Bertrand Russell

Zeker bij een "idealistische" partij als GL waar men er prat op gaat het beste voor te hebben met het milieu en mensen past niet zo'n venijnig middel om een kamerlid, dat al is opgestapt, volledig door het slijk halen.
Dit kan alleen maar bedoeld zijn als waarschuwing naar andere GL Kamerleden dat de partijleiding de macht heeft en zij alleen bij het kruisje mogen tekenen. "Je wil natuurlijk niet als Ozdil eindigen".
Ondertussen denken de GL stemmers dat ze stemmen op een partij die een betere wereld voor iedereen voorstaat. Blijkt dat het alleen een betere wereld moet zijn voor mensen die het eens zijn met de GL partijleiding en vooral geen eigen mening hebben.

Barre_de_k | 30-05-19 | 08:51 | 1

Vandaar GL het ook zo goed doet. Daar stemmen alleen naïeve schapen op die met de kudde mee blèren.

Harrie7949 | 30-05-19 | 09:10

Tja, als je zelf iets moet verzinnen om op te schrijven dan gaat het mis! Daarom jat hij ook zijn speeches. Blijft gewoon een domme gast die door positieve discriminatie omhoog is gekomen.

dutch bikkel | 30-05-19 | 08:42

Linkse mensen zijn net roddelende vrouwen.

i-Wonder | 30-05-19 | 08:31 | 4

@Mazzelstof | 30-05-19 | 08:47: wauw, wat een specifieke cijfers. Waar heb je die gevonden? Met je neus diep in de boeken gezeten? Of is het gewoon een grapje van je?

Barre_de_k | 30-05-19 | 08:55

@Mazzelstof | 30-05-19 | 08:47: waar heb je die wijsheid vandaan? En mocht het kloppen, dan is het des te meer bewijs hoe vilein vrouwen zijn dat ze toch in minder tijd meer ellende weten aan te richten.

trottle | 30-05-19 | 08:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, het is toch wat. Na Özdil is er natuurlijk een BDS (koop niet bij een jood) en dat de mensen die 70 jaar bereikt, specialistische hulp wordt ontzegd, om maar wat op te noemen...

Thoth | 30-05-19 | 08:30 | 3

'jesse-klaver-niet-blij-met-optreden-yasser-feras' zou een betere titel zijn.

Thoth | 30-05-19 | 08:40

Ja inderdaad. Iedereen doet nu of Özdil een fijn mens is. Dat is hij niet. Hij is historicus en heeft in die hoedanigheid de linkse beeldenstorm mede aangewakkerd. Zie bijvoorbeeld de affaire met de buste in het Mauritshuis. Dat GS hem nu omarmt is op zijn best naief te noemen.

omanders | 30-05-19 | 09:39

Klaver toont hiermee aan dat hij geen leider is omdat hij geen verantwoordelijkheid neemt voor de ontstane situatie. Of je biedt volmondig je excuus aan of je geeft duidelijk aan waarom dit kamerlid door jou uit de partij is gezet. En dat laatste hoeft echt niet op de Donald Trump manier. Door krampachtig niet te kwetsen heeft Klaver deze situatie alleen maar verergerd.

therealbraindump | 30-05-19 | 08:10 | 5

@Harrie7949 | 30-05-19 | 09:12: voor hemzelf misschien, hij is immers degene die hier lijdt aan cognitieve dissonantie.

Barre_de_k | 30-05-19 | 09:56

@Barre_de_k | 30-05-19 | 09:01: Wat je zegt ben je zelf. Ik denk dat jij hier de trol bent. Anderen afzeiken en verdacht maken is geen volwassen discussie aangaan. En nu hup, terug naar je hol.

Wiebenick | 30-05-19 | 12:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Studenten en bakfietsmoeders stemden GL. Zelf megastudieschulden en vastklampend aan een hard werkende kerel oreren ze hun mening gebasseerd op iets wat ze zien, horen, denken maar niet zelf meemaken. Gl zal ze verder in hun waanwereld helpen maar de echte vooruitgang, welvaart en verdeling komt toch echt van rechts en mensen die daadwerlijk iets uitvoeren.

van Balen | 30-05-19 | 07:21 | 5

+veel

grindbak | 30-05-19 | 08:42

Waarom is GL toch zo populair bij studenten?
Jong, idealistisch en milieu en zo en links,
maar ze worden toch aardig genaaid door die stufi-plannen?

drastic | 30-05-19 | 09:28

Dit

Bakje Friet | 30-05-19 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Van Jessias naar Judas.

Mahatma | 30-05-19 | 06:14

G*dT, wat moddergooien betreft, het is kinderspel vergeleken bij het perfide Albion en/of USA!
Politiek is theater voor lelijke incompetente mensen;-)
Koning Alcohol is de baas...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 30-05-19 | 06:12

Leuk voor D66. Al zag ik net een ex-Dwars ventje die zelfs lid af is omdat ie een climate change wil binnen GL met hun rassies geschrieuw. Leve Sid Lukassen!

tussen_de_koeien | 30-05-19 | 04:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Voor het contrast: Jole's vieze witte onderbroek, aka de Joop, de foto alleen al, karaktermoord. (En voor de volgers, de keurig nette vaste reageerder "Rechtse Bal" (niet ik) is ook al op Stalinistische wijze uitgewist. Geen idee waarom, maar heel herkenbaar. Fascisme.

joop.bnnvara.nl/nieuws/zihni-ozdil-st...

Abject | 30-05-19 | 03:38 | 3

Om de bovenste en tevens meest paranoïde DDR stijl reactie maar te quoten:
"Johan de Vet 29 mei 2019 at 21:41
Zihni Özdilj kan wel een vorkje gaan prikken met Thierry Baudet en Theo Hiddema. Bij die partij zijn ze dol op mensen met een eigen mening.
Of misschien is dit inmiddels wel gebeurd.

Wanneer een Groen Linkser meteen overstapt van GL naar het FVD is dat niet helemaal geloofwaardig. Niet alleen voor de Groen Linkser maar ook niet voor het FVD. Rutte III haalt de Kerst toch niet.
Dan kan Zihni Özdil alvast op de achtergrond warm gaan draaien."

Gekkenhuis daaro!

Abject | 30-05-19 | 03:53

"Bij die partij zijn ze dol op mensen met een eigen mening"
Hahahahaha dit arme schaap geeft zelf toe dat volvelingen van de linkse kerk geen eigen mening (mogen) hebben. Hahahhahahahahah

Barre_de_k | 30-05-19 | 08:09

@Barre_de_k | 30-05-19 | 08:09: Door uw reactie heb ik de link aangeklikt. Dank daarvoor. Prachtige illustratie van de thought police ter linkerzijde.

McSplutter | 30-05-19 | 12:09

@allesofniks ... Jesse lacht leuk... maar de ideeën van GroenLinks zijn minder leuk.
Wij en onze kinderen krijgen het de komende jaren steeds moeilijker.
Hun klimaatbeleid, waarbij wij de benzine-auto moeten opruimen en de verwarmingsketel + gas kooktoestel naar de stort moeten brengen.
Migratie... GroenLinks in Amsterdam is de eerste stad in Europa die illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers onderdak en zakgeld gaat geven... resulterend in meer woningnood en een onbetaalbaar kostenplaatje vanwege een oneindige toestroom van nieuwe migranten.

Studenten en jongeren vinden Jesse Klaver leuk... over een paar jaar piepen ze wel anders.

sociaal_econoom | 30-05-19 | 03:30 | 1

‘If you’re not a liberal when you’re 25, you have no heart. If you’re not a conservative by the time you’re 35, you have no brain.’

McSplutter | 30-05-19 | 12:11

De werkelijke macht ligt bij Bram, Femke en Duyvendak, beter haalt men daar hun gram, Yassir is ook maar een facade.

Abject | 30-05-19 | 03:28 | 1

Paul Pot niet te vergeten.

CalamityJane | 30-05-19 | 07:43

Die 'eikeltjespyjama' foto smeekt nu gewoon om een foto-fuck.

Abject | 30-05-19 | 03:23 | 1

Hoe kun je die nog bezopener maken?

McSplutter | 30-05-19 | 12:12

Ik begrijp niet dat politici het erbij kunnen laten, en zelf schijnbaar kunnen bepalen dat ze er niets meer over willen zeggen, want het gaat over volksvertegenwoordigers, dus dit gaat ons allemaal aan, en is dus geen privékwestie oid. Zijn ze dit wettelijk dan niet verplicht? Schijnbaar, want de journalist krijgt er verder niets meer uit, en moet het ermee doen. Kijk, als Tom met de roze plopkap voorbij komt gelopen op het Binnenhof, dan staat het iedereen vrij om hem wel/niet te woord te staan, maar dit lijkt me toch wel even een andere kwestie. Maar nee hoor, helemaal de tyfus gemediatraind wordt daar gewoon simpelweg de Joker-kaart onder de antwoorden op vervelende vragen waardoor je in het nauw zou kunnen komen op tafel gelegd, namelijk, "Geen commentaar", en klaar, want hij is niet tot antwoorden verplicht. Dat ie is wel! Toch? Waarom wordt er hier geen fatsoenlijke toelichting geëist?

JackStick | 30-05-19 | 03:16 | 1

Mijn pleidooi.
De Tweede Kamer wordt niet langer meer met politici, maar voorlichters opgevuld. Zelfde verhaal, lager loon.

Abject | 30-05-19 | 03:25
-weggejorist-
allesofniks | 30-05-19 | 02:52 | 1

Ik vond Bram van Ojik niet verkeerd... hij is meer een vaderfiguur.

sociaal_econoom | 30-05-19 | 02:32 | 1

Een 'nothing to lose cuz' I'm old' '60 hippie.
Verkwanseld onze toekomst om nog een dag langer te mogen deugen.

Abject | 30-05-19 | 03:45

Ik vraag me af of Yasser dat VMBO diploma wel gehaald heeft???

Murfdesmurf | 30-05-19 | 02:13

Wat een amateur is Jesse. Zowel op straat als in de boardroom van een multinational had hij nu een letterlijke of figuurlijke enorme stamp op zijn muil gekregen. Bewezen geen leider.

Willem_Oltmans | 30-05-19 | 01:29 | 4

Meer een handpop die je goed moet instrueren.

Rico Tampeloerus | 30-05-19 | 02:28

@Rico Tampeloerus | 30-05-19 | 02:28: type Jetten

Harrie7949 | 30-05-19 | 09:14

Op straat ja maar in boardroom?. Nee daar gaat hij nooit komen want nul competenties en met MBO diploma lukt dat ook niet. Het trieste is dat we nog enkele decennia met deze figuur opgescheept zitten. Die wordt later ergens burgemeester of directeur van een NGO.

Blonde Nel | 30-05-19 | 09:33
▼ 1 antwoord verborgen

Best wel rake woorden aan de tafel van M.
Heel anders dan dwdd al is het uit dezelfde koker.

letopuwzaak | 30-05-19 | 01:27

Klaver is niet mijn vriend, maar wat ik hier aantref is pure HAAT. Op de man spelen is altijd een zwaktebod. Het allerraarste is dat Özdil hier ongezien op het schild wordt gehesen. Hem treft geen blaam. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, of zoiets. En dat, terwijl Özdil opvattingen heeft waar de meeste Geenstijlers van gruwen. Een merkwaardig fenomeen.

Wiebenick | 30-05-19 | 01:20 | 11

Laten we gewoon blij zijn dat het zo fraai afloopt. Voor een mijner parlementariers rendeerde die Zihni me nog alleszins redelijk.

Shareholder II | 30-05-19 | 01:37

Vanuit Linkse Hoek : Politici vermoorden , knokploegen op straat, en Hamas steunen om de Joden uit te roeien . Antwoord van rechts : Proza over Boreale winters, en realisme wanneer iemand in een interview zijn eigen verantwoordelijkheid probeert te ontlopen Zie mijn vorig reaguursel : " Daar baal ik van " " Superlelijke situatie " etc bla bla bla , KLAVER bied gewoon je excuses aan ! Strontvervelend irritant glad mannetje ! . Als mijnheer Blaber niet zo had geglibbert, had je ons niet gehoord. Dus in het algemeen, vind ik onze reacties zeer gepast.

Kim-Jung-Un | 30-05-19 | 02:32

Typisch wat ik lees is niet mijn vriend, is niet mijn partij, ben het niet met hun gedachtegoed eens maar dan zijn het eens met wat die doen.

Jan70 | 30-05-19 | 10:00
▼ 8 antwoorden verborgen

Beide filmpjes bekeken. Jesse Klaver neemt duidelijk niet de verantwoordelijkheid voor zijn schrijven, hij duikt.

"Dan verschijnen er ineens vingers van een mensenhand, die iets op de muur schrijven. De koning noch zijn raadgevers kunnen de tekens lezen. De Joodse balling Daniël wordt ontboden om uitleg te geven. Daniël zegt: “Dit is wat er geschreven staat: Menee, menee, tekeel oefarsien. En dit is wat het betekent: menee – God heeft de dagen van uw koningschap geteld en er een einde aan gemaakt; tekeel – u bent gewogen en te licht bevonden; perees – uw koninkrijk is verdeeld en aan de Meden en de Perzen gegeven.” Deze woorden worden al snel waarheid: koning Belsassar wordt diezelfde nacht gedood, en zijn rijk komt in Perzische handen." Bron: onzetaal.nl/taaladvies/gewogen-en-te-...

Boeser_Onkel | 30-05-19 | 01:02 | 4

Mooi.

Maris v.d Hof5393 | 30-05-19 | 01:26

Theatraal gezeik maar precies wat ik hierboven schrijf. Waarom zo theatraal?

Willem_Oltmans | 30-05-19 | 01:30
▼ 1 antwoord verborgen

Laat hem maar lekker spartelen.

Santo69 | 30-05-19 | 00:56

Ik denk dat de Troll hieronder mijn reactie gemist heeft, speciaal voor hem nog een keer : " Daar baal ik van " " Superlelijke situatie " etc bla bla bla , KLAVER bied gewoon je excuses aan ! Strontvervelend irritant glad mannetje !

Kim-Jung-Un | 30-05-19 | 00:55

Klaver houdt hier gewoon een keurig interview, waarbij hij niet verder ingaat op de zaak., vooral om het niet elendiger te maken voor Ozdil dan het al is. Wat ik eruit opmaak is dat Ozdil zich geen reet aantrok van de partij of de partij-consensus, maar vooral zijn eigen gang ging. Daarbij zal hij een aantal malen niet voor bijsturing gevoelig zijn gebleken, noch voor signalen dat dit zou kunnen leiden tot een conflict. Waarschijnlijk is er veel meer aan de hand geweest maar blijft dat dus, binnen de plartij zelf.

Overigens is het gezuig hierover apart, want datzefde gezuig wordt een Baudet niet voor de voeten geworpen als hij weer eens geheel onnavolgbaar wat mensen in de partij kaltstellt, zoals eerder al drie prominenten en onlangs Otten. Dat is allemaal prima natuurlijk, daarvan wordt niet direct de vergelijking gemaakt met communisme, de partijkaders of de goelag, wat evenzeer (niet) op zijn plaats zou zijn.

Beste_Landgenoten | 30-05-19 | 00:41 | 16

Vergelijkingen met het communisme zijn niet echt vreemd aangezien GroenLinks een voortzetting is van de Communistische Partij Nederland... Verder claim je dat Klaver inhoudelijk in gaat op de zaak. misschien moet je nog eens luisteren, hij zegt namelijk steeds dat hij er niets over wil zeggen. Hij noemt het lelijke politiek, maar als Jesse gewoon een oprechte schets van een situatie heeft gemaakt dan is het niet lelijk maar gewoon eerlijke politiek. Als het eerlijke verhaal is dat Ozdil een ongeleid destructief projectiel is en daarom niet meer bij de partij paste, dan kan je dat gewoon eerlijk zeggen. Oprechtheid is altijd een deugd. Echter heeft hij dergelijke insinuaties enkel intern gemaakt en zijn die uitgelekt, waarna hij zijn aantijgingen in trekt. Hij weet namelijk goed dat als hij zijn leugens openbaar kracht bij zet er wel eens een laster rechtzaak uit zou kunnen voortvloeien. Het is 'lelijke politiek' omdat Jesse heeft lopen jokken voor zijn eigen hachje. Anders had Jesse wel de woorden als 'het eerlijke verhaal' of 'de pijnlijke conclusie' of 'de vervelende realiteit' o.i.d in de mond genomen. In plaats daarvan probeert hij nog de 'ik ga door het stof'-kaart te trekken om gezichtsverlies te beperken. Maar dat is mijn inziens al te laat...

Joostmochtnietsweten | 30-05-19 | 06:33

Ik lees alleen maar reacties die mijn gelijk bevestigen, een totaal vooringenomen houding tegenover Klaver. Hij doet niets wat erger of vreemder is dan Baudet, helemaal niets. Wat het extra apart maakt is dat hem wordt verweten iedereen de maat te nemen. Dat doet hij niet. Kom maar met voorbeelden.
En inderdaad, Baudet is continu in het nieuws omdat hij flink zij best doet steeds weer domme dingen te zeggen. Is het geen essay over de positie van vrouwen, waaruit een negentiende eeuwse opvatting uit blijkt dan is het wel een verwijzing naar Nazi symboliek of deep State for brexit zou blokkeren. Baudet is een wandelende rariteit en dus krijgt hij volop terechte aandacht. Maar hier in de gelederen kan hij niets verkeerd doen. Hem wordt in alles de hand boven het hoofd gehouden. Ik vind daar wat van, ook terwijl Klavers partij beslist niet mijn voorkeur heeft.

Beste_Landgenoten | 30-05-19 | 09:00

@Beste_Landgenoten | 30-05-19 | 09:00:

Eeeeh dan heb je mijn plemp niet gelezen dus , hypocrietje . En dat blijkt wel uit het feit dat je niet op mijn plemp ingaat !!!!!

ghetto-is-back | 30-05-19 | 09:48
▼ 13 antwoorden verborgen

Dus je weet alles van foute regimes uit het verleden en kan daar heel subtiel een link leggen naar politieke tegenstanders uit het heden, maar je hebt geen benul van de werkwijze van de CPN, een voorloper van GL. En rekenen kan hij ook al niet.

Kukooo1 | 30-05-19 | 00:32 | 1

Eeeh , joehoeeee . Hij is een slinkse , en die kunnen NIKS . En dat hij niet kan rekenen en OOK niet spellen dat ligt tevens aan het personeel wat tegenwoordig op scholen bivakkeert , slinks dus . Achterlijk volk wat aan de touwtjes mag trekken creëert nog dommer volk , en dat zie je terug met verkiezingen dat zelfs ongeletterden als deze nono zich mag verheugen op stemmen ! Arm land , zucht .

ghetto-is-back | 30-05-19 | 00:44

Yo dude, opstappen!

ItsNoStyleAtAll | 30-05-19 | 00:31 | 4

@sprietatoom: Genau. Den Jugend gedesillusioneerd achter latend.

Shareholder II | 30-05-19 | 00:41
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Yasser geen Carolien dan ?

Baron Clappique | 30-05-19 | 00:19 | 1

Jawel, maar dat gemompel achter zo'n burka is nauwelijks te verstaan.

McSplutter | 30-05-19 | 12:18

Ok, Spindoctor advies, extra dubbel veel gratis; Klaverblad, 3 dagen je gedeist houden, alle Lul De Behangers zijn weer keihard aan het het werk, hebben alweer een nieuw onderwerp waar zij pijn van in hun buik krijgen... ga jij weer lekker bier drinken met Pauw, of Limonade.... en die bevalling ging lekker... GSM op tijd opgeladen.... mooie filmpjes gemaakt.... oh wat huilt het lief.. wat ben ben je toch een lieve Jongen..... Kusje erop...

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 00:18

Wat een onzin. Wordt er een keertje gewoon de waarheid tegen elkaar gezegd, dan is dan 'vuile politiek'. Waarom? Lieverd dit dan steeds alles ontkennen en onder de tapijt vegen. Dit is tenminste eerlijk (er).

Lychnari | 30-05-19 | 00:10 | 7

Dat Jesse geen Gunfactor heeft dat moge duidelijk zijn. Daarvoor is hij te ver van de realiteit los gezongen en speelt hij te vaak op de man in plaats van op de inhoud. Mijn uitspraken beschrijven enkel mijn vermoedensbover deze situatie, dus dat is geen laster, gewoon een analyse. Het enige dat mij opvalt is dat, wanneer Ozdil daadwerkelijk een ramp voor de partij was, je dat best eerlijk en subtiel zou kunnen zeggen. Ook zonder hem daarbij voor de bus te gooien. Het eerlijke verhaal dat iemands houding of opvattingen niet meer bij een partij passen is prima uit te leggen als dat inderdaad echt eerlijke verhaal is, daar is niets lelijke aan. Dus dit verhaal rammelt. Ik denk dat Jesse dus loopt te jokken.

Joostmochtnietsweten | 30-05-19 | 06:51

Omdat een politicus zonder last of ruggespraak zijn taak hoort te kunnen uitvoeren. Ozdil ging al een beetje eigenzinnig te werk.
Dat Ozdil zijn zetel teruggeeft is heel fideel, in zijn eentje zou hij nooit worden verkozen. Hij mag zijn zetel namelijk gewoon houden.
Daarna gaat Klaver vol op het orgel met insinuaties dat Ozdil een slecht mens zou zijn ("fractieleden voelden zich niet meer veilig").
Zeer zware verwijten aan een fractielid dat opgestapt is, maar waarom? Het fractielid is al weg, dus dit kan alleen worden gezien als boodschap aan de resterende fractieleden: ook al stap je netjes op als je het niet met de partijleiding eens bent, we halen je goede naam volledig door het slijk als je het waagt om een eigen mening te uiten als Kamerlid.
Het probleem is dus dat Klaver een zeer cynische machtspoliticus blijkt te zijn. Laat dat alsjeblieft aan de grote klok gehangen worden.

Barre_de_k | 30-05-19 | 08:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Liet echt even zien wie hij was, let op zn ogen en hoe de Jessias niet kan omgaan met kritiek. Mooi ook en kuddos voor de NOS dame, die er even goed op doorging. Zal het dan echt zo zijn? Dat er journalisten zijn die dat durven onder de knot van de NPO?
Heb ineens weer vertrouwen in de toekomst!

zuigvelletje | 30-05-19 | 00:09 | 5

@Wiebenick | 30-05-19 | 00:39:
Toonde ongemak? Die B-acteur? Ruikt nu bloed? Jeetje, wat zwak allemaal. Ik mocht hem vanaf het begin al niet. EN dit gedrag is geen incident, zoals jij het onder de tapijt probeert te bagatelliseren. Welk bloed. Schadenfreude, ja. Lulletje zit er nog wel. En tegen hem aan schoppen doe ik ook nog zolang dat zo is. En demoniseren en er alles bijhalen doet meneer toch zelf het allerbeste dus wie de bal kaatst.

Vageling | 30-05-19 | 01:54

@Wiebenick | 30-05-19 | 00:39: Links is altijd van het vingerwijzen. Dus gewoon keihard aanpakken als er bij henzelf iets niet lekker gaat. Hypocriet zooitje.

5611 | 30-05-19 | 06:13

@Willem_Oltmans | 30-05-19 | 01:37: Best mogelijk. Maar het blijven vooronderstellingen en verdachtmakingen (doet alsof) terwijl jouw eigen invullingen (enorme nepbokser) en aannames over elkaar heen buitelen. Anderen blaten slap. Maar het is jouw mening, niets meer, niets minder. Anderen hebben wel eens andere meningen. Kan je daar mee leven?

Wiebenick | 30-05-19 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Zonder spindoctor, oortje en auto-cue praat het toch wat moeilijk.

Tuinhekje | 30-05-19 | 00:08

" Daar baal ik van " " Superlelijke situatie " etc bla bla bla , KLAVER bied gewoon je excuses aan ! Strontvervelend irritant glad mannetje !

Kim-Jung-Un | 30-05-19 | 00:07 | 2

Ja man, hij klinkt als de klantenservice van een willekeurig groot bedrijf.

knutsel_ | 30-05-19 | 00:09

Manager. Geen leider.

Willem_Oltmans | 30-05-19 | 01:38

R.I.P. GL
R.I.P. Zihni, vuile rat, een beetje heimelijk een vertrouwelijk gesprek proberen op te nemen.
R.I.P. Zihni, faalhaas dat je dat niet gelukt is.
R.I.P. Zihni, oetlul dat je dit verteld hebt aan een "vertrouweling"

Bret24286011 | 30-05-19 | 00:02 | 4

Wie zegt dat het hem niet gelukt is? Misschien krabbelde hij terug toen Jesse uit z'n plaat ging. Altijd goed om nog iets achter de hand te hebben.

Wiebenick | 30-05-19 | 00:09

Een gesprek waar je zelf deel aan neemt, mag je gewoon opnemen. Je mag het niet publiceren, en niet opnemen als je even naar de wc gaat.

Kim-Jung-Un | 30-05-19 | 00:09

Een gesprek opnemen is niet perse verboden. Zomaar publiceren is een ander verhaal. En ik heb de tape niet gehoord. Dus dat is niet ter sprake. Hier speelt meer en beide zijn fout want beiden druipen wel heel erg af.

Vageling | 30-05-19 | 02:05
▼ 1 antwoord verborgen

Breed uitgemeten bij Pauw. Lol.

Mart6037 | 29-05-19 | 23:54 | 4

@Trumme | 30-05-19 | 00:08: Ja dat viel me ook op .Zelfs ''een rechtse agitator'' was uitgenodigd,Geerten Waling zat er af te geven op de Jessias.

pga | 30-05-19 | 00:43

Op Joop ook slechts 1 draadje, terwijl er over Henk Otten wel 10 waren

trottle | 30-05-19 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

ghehe erg verhelderend.
Hocus pocus Klimatus Pas.

knutsel_ | 29-05-19 | 23:51

Waarom heeft U dat gedaan?
Omdat ik eigenlijk gewoon Yasser Ferras heet.

Wat is het toch ook een nep hulpeloos kudt GL-volk met een veel te grote muil die pus.

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 23:42 | 4

@natit | 29-05-19 | 23:46:
Na de openbaring van de Messias Ferras schaamt elke Marokkaan zich om Marrokaan te zijn. Ze staan in de rij om van dat dubbele paspoort af te komen hoor ik.

Bah. Enge man.

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 23:52
▼ 1 antwoord verborgen

Super ongemakkelijk en pijnlijk dus.
Algemene vraag: hoe moeten politici zoiets wél aanpakken?
Zijn er politici (of bondscoaches wellicht) die in een soortgelijke setting het goede voorbeeld gaven?
Ik vond de openheid die Theo Hiddema uitstraalde toen hij werd bevraagd over de toestand met Henk Otten wel een positieve indruk wekken. Maar wel een openheid met grote tegenzin. En het lijkt me ook echt zeer lastige materie, als je iets moet zeggen over andermans functioneren, op het moment dat het gedoe vers is.

RozemarijnLucassen | 29-05-19 | 23:38 | 2

Als je constant met je vingertje wapperend anderen de les staat te lezen lijkt me het afhakken van diezelfde vinger nog een van de meest sympathieke manieren om de situatie aan te pakken..

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 23:54

Een lastigs materie wordt het als je liegt en bedriegt om van een opponent af te komen. Zihni is vele malen slimmer als Yasser en dat weet ie.

Trumme | 30-05-19 | 00:11

Jeetje wat doet ie dit slecht. Nou, iets slechter dan de rotzooi die hij normaal uitkraamt.

Muuke | 29-05-19 | 23:36 | 1

Mooi hè als de backup je texten niet klaar heeft. Nu zie je de ware Yasser zonder media trainers.

Trumme | 30-05-19 | 00:13

Ach, zo rollen GLérs.
Kunnen niks, vinden vanalles, betrekken alles in eigen verhaal en voordeel en als er wat moet gebeuren zijn ze niet thuis.
Ik heb t geprobeerd, heb er soms mee gelachen maar heb er afstand van genomen. Zulke gelegenheidsdeugers moeten maar lekker in hun eigen stolpje fourageren want het is met alle goede wil van de wereld gewoon geen doen.
Jammer maar waar. Spreek ze wel weer als de kids geen kamer kunnen vinden..

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 23:34

Sorry. Ik ben fysiek niet in staat naar de toxic kloon van Justin Trudeau te kijken. Ook niet tweedehands op een klimaat-veilige internetplek als Geenstijl.

Jan Passant mk2 | 29-05-19 | 23:32

Kadaverdiscipline en publiekelijk afbranden -er zit écht nog wel een restantje CPN in.

bisbisbis | 29-05-19 | 23:17 | 2

En PSP en PPR.

Basil Fawlty | 29-05-19 | 23:26

En het ergste is dat die Zihni gewoon een goed punt had met die studenten leningen. Dat loopt helemaal uit de hand.

Trumme | 30-05-19 | 00:14

En nu naar bed jij.

ManusMann | 29-05-19 | 23:15 | 3

Gewoon wachten tot mama naar bed is. Papa vind het wel goed als je nog even opblijft, lieverd.

threeheadedmonkey | 29-05-19 | 23:34

Gezakt voor de rekentoets, gezakt voor de taaltoets, gezakt voor de intelligentietoets, gezakt voor de integriteitstoets, gezakt voor de stalenballentoets. Dat zijn best wel veel zakken. [XXXXX] Niet geschikt in veelvoud. Wie verlost JK uit een nog diepere en totale ontluistering? Zelf is hij daartoe niet meer in staat.

jacobh-59 | 29-05-19 | 23:09 | 2

Ik zou mij de ballen uit mijn broek schamen als ik het gevoel heb dat iemand zou twijfelen aan de titaniumheid van mijn klokkenspel...

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 23:20

De gedigt Jesse Klaver:
Jesse Klaver
Wat
Een
Lul

Slipsnifter | 29-05-19 | 23:08 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Het gebrek aan IQ druipt er vanaf, alleen zijn standaardzinnen/reacties komen er 'vlot' uit.
Hoe kan zo'n minkukel partijleider zijn (geworden).

Yumi | 29-05-19 | 22:46 | 8

@hetgingperongeluk | 29-05-19 | 23:23:

Hij werd ook een keer geïnterviewd op een Belgische zender en aangekondigd als een wonderkind in de politiek. Gaandeweg het gesprek merkte je dat de interviewer iets had van: is dit nu het wonderkind ?

sprietatoom | 29-05-19 | 23:27

Buikspreekpop van Pol Potknuffelaar Rosenmöller en terrorist Duyvendak. Krijgt alles voorgekauwd naar zodra hij zelf de pleerol moet verwisselen wordt het al moeilijk.

5611 | 30-05-19 | 06:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu komt de aap uit de mouw , de klaverjesser is afgetroefd .

Minus Richels | 29-05-19 | 22:39 | 2

De aap?
Racist!

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 23:56

Wat een lichtgewicht! En deze windvaan staat aan het roer van 's lands grootste politieke partij ter linkerzijde! Dat is toch om je dood te schamen.... je kan zeggen van de PvdA wat je wil, maar ze nemen iig verantwoordelijkheid op het moment dat het nodig is. Lodewijk mag er dan lief uitzien, maar voor een broedermoord ten overstaan van de natie draait-ie zijn hand niet om (zie: Samson en later Rutte).

de IJsman | 29-05-19 | 22:34

Je denkt eerst wat een paardenlul maar dan weet je het ineens, een ponylul, het is een ponylul.

ManusMann | 29-05-19 | 22:33 | 5

@Frau Merkel | 29-05-19 | 23:23: Oeps... die is nog beter, kende ik niet...

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 23:32

Hahaha!

Makro777 | 30-05-19 | 00:28

Penis Licoricia

Shareholder II | 30-05-19 | 00:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Een schizoferasfail.

Ernst Oosters8389 | 29-05-19 | 22:30

Gelukkig ging hier nog een 20 seconden durend Nivea-for-men reclamefilmpje aan vooraf. Heb ik tenminste niet voor niets gekeken.

rogerbosch | 29-05-19 | 22:29

Zihni Özdil en iedereen die ziet wat er hier gebeurt weet nu wat het betekent om gejesseklaverd te worden. Iemand gaat met een rechte rug weg, hij levert zijn kamerzetel in. Maar 'ze voelden zich niet meer veilig' en Özdil zou een drankprobleem hebben. Alles draait in deze emovermoording erom, dat de argeloze GroenLinks kiezer aan Jesse het voordeel van de twijfel geeft. Want zie toch eens, wat die Zihni gedaan heeft! Hij maakt de Tweede Kamer onveilig en hij drinkt! Opeens begint GroenLinks uit de bek te geuren zoals de ChristenUnie dat doet: 'Nee, wij drinken en wij roken niet' Wij zijn superieure engelen. In onze hemel krijgt niemand een druppel. Toen Klaver voor de camera verscheen, viel niet alleen het gestok van zijn woorden op, maar ook de scheeftrekking van zijn lichaam. Zijn lichaamstaal verraadt de verrader. U wilt viesvroom vernaggeld worden door mensen die u in hun emotiemallemolen willen vermalen en verhakselen? Buig dan diep voor de Jessias, ga in het stof voor de groot-wassink-inquisiteur en proef de vergalling van Halsema.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-05-19 | 22:24 | 1

Ik hoop dat ie er op terug komt en als eenmansfractie doorgaat. Ook moet hij ze aanklagen voor laster.

Trumme | 30-05-19 | 00:18
-weggejorist-
Sinaslolly | 29-05-19 | 22:23

je was 1 seconde eerder.. nou ja, twee zielen.... etc

varkenshouder | 29-05-19 | 22:17

Grappig, geen woord hierover in Nieuwsuur.
Echter toen FvD onlangs een medewerker asn de kant zette werden we dagenlang door de NPO verwend

varkenshouder | 29-05-19 | 22:15 | 1

De linksche media vallen weer massaal door de mand bij Paauw ook nul.

Trumme | 30-05-19 | 00:19

En bij NIeuwZuur natuurlijk een uitgebreide reportage over GL... oh nee, wacht.

Keyboardspeler | 29-05-19 | 22:15

Ik ben sowieso niet blij met het klimafaat. Het volk wel.

ProAsfalt | 29-05-19 | 22:10

Jonges, luustert even. Hroen Lienks, da's voe stadse mensen, die of hlad niks van weinig wete. Aj jie ok me voe een kwartje verstand eit in je donder, dan stem jie natuurlijk nie op dat partijtje. Ut bluve hewoon huus, eijem deu?

Dust, a noe dat jongksje van Hroen Lienks aerige diengen seid, dat verbaast mien natuurlijk hlad niks.

Ommes, die lui van Hroen Lienks aen toch sowieso toch hlad voe hun kwartje verstand, en zeker nie dat jongksje,. oe eet'n ok a wee, Jessica Klaver.

Donder toch op man, hekken donder.

Tis hloof ik ok nogh voe dun elft een buutendieker, nou dan weet je t all.

'n hekken donder.

Dir is aelles mie ezeid.

Hroeten uut Hoes of diromtrent.

Eeuj!

Heppie-even-voor-mij | 29-05-19 | 22:09 | 9

Garnaal eeuj. Lekker zhelf hant koersen zeekr?

Shareholder II | 30-05-19 | 00:45

Wat heb jij geslikt? Wat het ook is ik hoef het niet!

5611 | 30-05-19 | 06:24

Eve noar de goeren ien Hoes.

Jos Tiebent | 30-05-19 | 07:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Vind het spijtig dat de heer Buma bij het CDA weggaat... hij had als ouder persoon een rustgevend en wijze uitstraling.
Hoop dat het CDA dadelijk niet met een dergelijk jong iemand op de proppen komt - daar kan Nederland niet op bouwen.
Mark Rutte (52) is in feite ook te jong... ben bijna 67- at your service.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 22:05 | 7

Hij verdient een betere bijnaam. Noompie misschien?

knutsel_ | 30-05-19 | 00:28

Beste manier van ontnuchteren is jezelf gewoon aanmelden, soc_econoom.

Shareholder II | 30-05-19 | 00:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen Stijl & Geen Peil, heb het vandeweek al een paar keer gevraagd.naar aanleiding van pvda winst. Kloppen de stemformlieren en stempassen?
Nu dan toch eerste verschijnselen: stembureau 45 in Haarlem noord staat voor raadsel 1175-stempassen uitgedeeld maar 1275 keer gestemd

am*dam | 29-05-19 | 22:03 | 8

De buitenlandse stembescheiden zijn maanden tevoren opgestuurd. De buitenlandse stemmen zijn meestal eerder rechts dan links. De papieren zijn dus kwijt als ze nodig zijn.

Frau Merkel | 29-05-19 | 23:26

@Frau Merkel | U snapt wat er aan het gebeuren is/was

am*dam | 29-05-19 | 23:33

Tja, noord is gestoord.
Zullen iig weinig pvda stemmen tussen hebben gezeten.

schoon-schip-maken | 30-05-19 | 00:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Zihni zou nu ook de racisme kaart moeten spelen. Kijken hoe dan Jesse gaat flippen.

Lafayette | 29-05-19 | 22:00

Hoe kun je spijt hebben van een situatie? Je kan alleen spijt hebben van je handelen of je onthouding daarvan.

Bakje Friet | 29-05-19 | 22:00 | 2

Voor Jesse geldt dat niet zo. Rekenen kan hij niet, taal is hij geen ster in.

El Rico Grande | 29-05-19 | 22:03

@El Rico Grande | 29-05-19 | 22:03: op de onderbuik inspelen is hij wel een held. Mocht hem niet vanwege dat feminine gedrag. Altijd maar een reactie uitlokken, heel dramatisch wezen en met zijn handjes wapperen. Lijkt net een tiener meisje. Giechelen kan hij ook goed.

Vageling | 29-05-19 | 22:44

Ik weet het niet hoor. Die Klaver is natuurlijk een gladjanus van de eerste orde maar het is nu wel erg zwart wit allemaal. Kan het niet zo zijn dat die Özdil een vervelende klier is geweest die allang aan de poten van de stoel van Jessias aan het zagen was? Dat zou de narcistische woede uitbarsting van Jessias kunnen verklaren. Het is in ieder geval gelukt om hem uit de comfortzone te lokken. Özdil kan nu de slachtofferrol breed gaan uitmelken, en of hij inderdaad een onbetrouwbare sujet is doet er kennelijk niet meer toe. Er wordt mij te snel geoordeeld. Volgens mij zijn ze allebei even machtsbelust maar is Özdil veel slimmer en gehaaider. Zo maar een gevoel, kan het mis hebben.

Wiebenick | 29-05-19 | 21:59 | 3

Welnee. Zie het in vrouwen perspectief. Niks mannelijk daar bij GL want haram. Gewoon een poezen gevecht. Lekker de nageltjes laten zien. En ja, Ozdil is gehaaide. Des te meer Kleuter, sorry, Klaver hem niet moet.

Vageling | 29-05-19 | 22:47

Ik zie geen narcistische woede uitbarsting, eerder een kleuter die uit de keuken had moeten blijven.

Frau Merkel | 29-05-19 | 23:28

@Frau Merkel | 29-05-19 | 23:28: Kan zijn, maar Özdil bakt er ook niet veel van. Valsheid en rancune zijn nogal explosieve ingrediënten voor een politicus. www.zihniozdil.info/tk2017/de-goochelt...

Wiebenick | 29-05-19 | 23:56

Jesse Klaver zou Jesse Klaver naar de Goelag moeten sturen, om heropgevoed te worden, volgens beproefd Socialistisch gebruik, zoals kameraad Stalin deed. Heel effectief.

Bolder | 29-05-19 | 21:54

Hoe zou het toch komen dat ik bij Jesse Klaver altijd aan de moeder van Tony Soprano moet denken?

Poesmobiel | 29-05-19 | 21:54 | 1

U vindt klaver een oud wijf?

H. Caulfield | 29-05-19 | 22:41

Ik vond Bram van Ojik het niet slecht doen.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 21:53 | 1

Brambo heeft ze alle acht gelezen. Ik meld het maar even.

Shareholder II | 30-05-19 | 00:18

Vroeger of later wordt het in bepaalde beroepen duidelijk dat je alleen een VMBO-diploma hebt.

Koonkluk Huis | 29-05-19 | 21:50

@sprietatoom - dit heb je mooi gezegd... een gemaakt mannetje.

Rob Jetten is ook zo'n gemaakt mannetje en is nu exit - vroeg of laat vallen deze jonge gasten door de mand.
Bij de SP hebben ze het met Lilian Marijnissen geprobeerd - het zijn kinderen met weinig levenservaring.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 21:50

ViesLinks. bah. uw familie stemt hier op.

tussen_de_koeien | 29-05-19 | 21:46

Maar wat is er nu echt gebeurd?
Niemand weet dat kennelijk.
Opvallend dat hij zomaar zijn zetel teruggeeft.
Zou dat geen chantage kunnen zijn zo van:
'jij geeft je zetel terug want anders brengen we naar buiten wat je op je kerfstok hebt en dan kun je het verder wel schudden met je carriere'

varkenshouder | 29-05-19 | 21:44 | 4

@El Rico Grande | 29-05-19 | 21:49: waar je huis woont :)

IkwilJinekwel | 29-05-19 | 21:51

Hij heeft een alcoholprobleem,maar dat was dus al bekend.

BrutusBosch | 29-05-19 | 21:57

@BrutusBosch: Anders is vandaag sowieso het punt waar de alcohol een probleem werd :o)

Ik wil geen namen opboeren, maar de Kamerlijst met alcoholisten en zware alcoholisten.. die is treurig lang. Velen promoveerden ermee.

Shareholder II | 30-05-19 | 00:58
▼ 1 antwoord verborgen

Jesse Klaver vindt dat Jesse Klaver niet functioneert en gooi hem eruit.

Koonkluk Huis | 29-05-19 | 21:41

Is dit het begin van het einde, van de Jessias?

Eucalyppta | 29-05-19 | 21:41 | 1

Hij is nooit begonnen.... dat is de Mindfuck...

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 21:45

Gaap, next

Rest In Privacy | 29-05-19 | 21:41

Jesse Klaver is in conflict met zichzelf.
GroenLinks is een partij voor migranten en mensen uit moslimlanden.
Naast het klimaat zijn dit de belangrijkste issues van GroenLinks.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 21:39 | 1

behalve dat er in heel GL en de achterban vrijwel geen buitenlandert te vinden is

trottle | 30-05-19 | 09:07

Het is en blijft een lichtgewicht, hij mist de brains gewoon. Een gemaakt mannetje met niets authentieks.

sprietatoom | 29-05-19 | 21:35 | 3

Klopt, wordt door anderen aangestuurd. Weet niks. Dom ventje. Laat zich makkelijk sturen door figuren op de achtergrond.

Zwizalletju | 29-05-19 | 21:38

Hij weet zich er wel weer uit te lullen met een gejatte speech van Vincent Bijlo.

threeheadedmonkey | 29-05-19 | 21:44

'Ik stond erbij'.---- Hij stond erbij toen zijn eigen denigrerende email aan Zihni Özdil werd verzonden. Stond erbij. Niet: ik was degene die verantwoordelijk was voor het verzenden van deze email. Nee, gluiperig zie je hem zich terugtrekken van de muisklik. Het lijkt wel op Poetin's datsja. Ook daar zei iemand 'erbij geweest te zijn'. Klaver is laf, Klaver is af, Klaver ff op! Hakkelen als Jago, als Judas. Klaver, tel je zilverpenningen, schlemiel der schlemielen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-05-19 | 21:35 | 2

Precies zo'n schoonzuster heb ik ook. Een vals loeder.

Koonkluk Huis | 29-05-19 | 21:47

Hier, waar ik woon, noemen we zo iemand een laffe hond.

El Rico Grande | 29-05-19 | 21:54

Een snotneus.

frisenfruitig | 29-05-19 | 21:34

Voor degene die het nog niet wisten: "Campagnebureau Obama helpt Jesse Klaver: we kunnen leren van Nederland."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Zo heeft Groen Links dus die kipjes binnengeharkt. "Airhead social media campaigning."

Basil Fawlty | 29-05-19 | 21:32

Ik snap hem wel. De Marokkaan in hem heeft Özdil een mes in de rug gestoken, en de Indo in hem heeft daar nu spijt van. Verder zie ik hier een niveau van zelfreflectie waar Rutte nog iets van kan leren.

LiniaalRectaal | 29-05-19 | 21:24 | 1

Wollah

Botte Hork | 29-05-19 | 21:28

Eerst iemand affakkelen om het gezicht van je partij en je eigen tronie te redden en dan mompelen dat het lelijke politiek is om zo nog een keer te proberen je hachie te redden.
Kakkerlaktactiek. Kadaverdiscipline. Laagste van het laagste.

medusa324 | 29-05-19 | 21:18 | 2

Dan stem je de volgende keer toch gewoon niet weer groenlinks.

Prinsemarij | 29-05-19 | 21:34
-weggejorist-
heuptasje | 29-05-19 | 21:17 | 1

Toch zullen de linkse mutsjes en betacucks er gewoon weer blindelings op stemmen. Die geven niets om waarheid of integriteit, als het maar deugt en "goed voelt".

Wie doet het licht uit?

Kop Kaaz | 29-05-19 | 21:07

Zou overigens die vertrouwenspersoon niet Bram van Ojik geweest kunnen zijn? Hij is de nestor van de fractie en heeft door zijn ervaring het meeste aanzien. Ik geef toe dat dit speculatie is, maar als gokker zet ik hier al mijn kaarten op.

ik_wacht_niet | 29-05-19 | 21:04 | 8

@medusa324 | 29-05-19 | 21:13: Was dat ooit bevestigd wie er achter zaten? Of is het nog steeds een vermoeden. Lang geleden dat ik daar iets over gelezen heb.

me | 29-05-19 | 21:52

@me | 29-05-19 | 21:52:
Volgens mij is Duijvendak ooit wel afgetreden als kamerlid vanwege deelname aan brandstichting in een of ander ministerie. Verdenking van betrokkenheid bij RaRa was er ook, maar nooit bewezen.

medusa324 | 29-05-19 | 22:32
▼ 5 antwoorden verborgen

De enige diversiteit waar GroenLinks aan doet is sexuele diversiteit.

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 21:03

De extreem linkse partijen storten als kaartenhuizen in elkaar. De PVDA gaat weer groot worden.

Gulliver | 29-05-19 | 21:02 | 1

Het maakt niet uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt. Links bestaat niet meer.Het is een lucratief verdienmodel voor individuele personen geworden die zich graag laten gebruiken door het grootkapitaal.

SugarCandyMountain | 29-05-19 | 22:30

Wat een prutser zeg. Hoe kan hij leider van een partij worden met dit soort kwaliteiten. Hij zal wel de steun hebben van mensen binnen GroenLinks die een dergelijk figuur daar willen. Een soort katvanger.

Ik wacht nog, voor een compleet drama, de steun van Røtte.

El Rico Grande | 29-05-19 | 21:01

Vanaf "U merkt aan mij" is ingestudeerd

iB€€R | 29-05-19 | 20:59 | 1

Dat lijkt er inderdaad op, bijna alles van deze kwast met zijn lijmerig stemmetje is ontzettend ingestudeerd denk ik. Het is een echte "links-popuplist".

Ruud5 | 29-05-19 | 21:38

OMG valt onze Klaver even hier door de mand.
hier volgen wat opties... kiest u maar:
1) hij was totaal onvoorbereid deze interview aangegaan.
2) hij had net een dikke jonko op deed een poging om serieus te doen.
3) hij had net een potje door zitten zakken en deed een poging om serieus te doen.
4) laag suikerspiegel.

Kamikazepiloot | 29-05-19 | 20:58 | 3

Als ik alle 4 had gedaan, had ik het nog beter gedaan.

Kaas de Vies | 29-05-19 | 20:59

Hij doet zijn leraar Rutte alle eer door te zeggen; Ik ga het niet oplossen door er meer aan toe te voegen. (Dat is een zinloze tegenstelling maar net genoeg om een interview uit te komen.) Verder is hij voor studeren voor de rijken. Dat is de grond van het conflict.

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 21:05

@Einde van de Domheid | 29-05-19 | 21:05: Dan heeft hij zelf weer een excuus voor zijn gebrek aan opleiding.

Janas | 29-05-19 | 22:11

Weet nu ook wat ze bij GroenLinks bedoelen met diversiteit en inclusie.

CoffeePatch | 29-05-19 | 20:58

Hoop dat die Özdil vanwege die emmer stront mail deze Jesse Klaver hem aanklacht als persoon voor smaad en laster wanneer die mail inhoud niet klopt? En ga er van uit dat het OM deze zaak om nog iets van hun gezicht te redden dit wel eens oppakt? Kan "Yasser" Klaver ook mooi wat anders doen nu hij andermans toekomst kapot heeft gemaakt. Wat een walgelijk lafhartig spreekwoordelijke dolk in de rug steker is dit ventje zeg. En dat denkt dan ook nog écht partijleider te kunnen spelen? Gatver. Bah. Lazer alsjeblieft op?

Jan, Leiden | 29-05-19 | 20:58 | 2

Aanklaagt

Jan, Leiden | 29-05-19 | 21:22

@Jan, Leiden | 29-05-19 | 21:22: komma's ook vergeten en goed lopende zinnen...

lovekila | 30-05-19 | 09:53

Klote, bale, nog een keer klote en bale en er niks meer over willen ZEGGE.

drs. P | 29-05-19 | 20:57

Ehh, en ik doe er ook niks aan om het voor hem goed te krijgen. Ik ga er niks meer over zeggen. Sorry, misschien?

TheseDays00 | 29-05-19 | 20:57

Ik reed met mijn auto je tuin in, dat was was wel einde tuin hè, naar toch? Doei!

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 20:53

Macht uitoefenen door communisten gaat altijd gepaard met agressief intimiderend gedrag om ondergeschikten onder de duim te houden.
Dat en de combinatie marokkaans klootzakje zijn komt een keer in het openbaar en dan stort het op leugens gebaseerde kaartenhuis in elkaar.
Laat het linkse volk maar weer op de pvda stemmen, die partij is het beste van meerdere kwaden.
Ik denk echter dat het stemvee, vooral uit een gesticht als amsterdam, gewoon groenlinks blijft stemmen omdat ze zich graag goed willen voelen in een groep, anders zou je niet in zo een mensenmassa gaan wonen immers.

Ongeblustekalk | 29-05-19 | 20:50

De snotneus met een Trudeau en Obama complex, die zichzelf ziet als de toekomstige leider van de westelijke wereld (premier van Nederland is iets te klein voor hem) gaat nat, volledig nat. Gooi maar weg dat witte overhemd jongen en doe eens normaal......

Blonde Nel | 29-05-19 | 20:48 | 1

Obama was in staat om te zeggen; 'I screwed up and we are going to fix it'.
'FIX IT' Jesse! (Ik licht even uit wat je vergeet in je kopieergedrag!)

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 20:55

Lastug allemaal als er een geen persvoorlichter je kan souffleren. Wat een pisvlek zeg die Klaver.

Vanilla | 29-05-19 | 20:47

Hij is echt heel, heel boos op zichzelf. Ik dacht even dat hij zichzelf zou gaan slaan.

obominotie | 29-05-19 | 20:46 | 2

Of een touw met een lus zou gaan pakken.

aamert | 29-05-19 | 21:08

Een varkenslapje.

Jos Tiebent | 30-05-19 | 07:06

Vraag.
Is dat filmpje in Kralingen opgenomen?

Kaas de Vies | 29-05-19 | 20:46 | 6

Volgens mij die veel besproken achterbuurt in Roosendaal ?

PopeyeKamper | 29-05-19 | 22:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Kudt buitenlanders.

RickyLaRue | 29-05-19 | 20:45

Valt me nog mee dat Özdil zijn zetel opgeeft en zich niet aansluit bij Denk. Daar heb ik dan wel respect voor.

Rotterdammert1965 | 29-05-19 | 20:43 | 2

Özdil heeft het inhoudelijk niet zo met DENK, maar ze zouden wel lekkere BaCo' s kunnen maken, samen.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 20:46

Nee, dat valt juist tegen. Liever 1 zetel minder voor GL. Daar neem ik DENK voor op de koop toe.

boccelullus | 29-05-19 | 21:23

Jesse is een beetje dom geweest... overduidelijk alle achterlijke adviezen van een adviseur opgevolgd, hetzelfde verschijnsel zag je bij Dijkhof het deed hem meer kwaad dan goed. Maar het scheelt dat iedereen het Jessias enorm gunt. Zelfs z'n trouwste huppelkipjes geloven hem niet meer

myrna1965 | 29-05-19 | 20:43 | 1

Hier overschat je de gemiddelde GL stemmer vrees ik.

Kukooo1 | 30-05-19 | 00:21

Wees voorzichtig, je weet nooit of iemand van bv. een andere partij achter de schermen aan de touwtjes trekt, om de reputatie van tegenstanders te verslechteren.

Overigens dat gebouw van de Tweede Kamer, die oude Romeins aandoende facade, die gevel mag overigens wel eens grondig worden gereinigd ... I.p.v. bv. weer 100.000 mensen gratisj huizen te geven, of internationale bedrijven belasting voordeeltjes.

Nederlandop1 | 29-05-19 | 20:43
-weggejorist-
Shitting Bull | 29-05-19 | 20:43

De man die anderen altijd heel goed de maat kan nemen over fatsoen. Altijd al gezien als gespeeld fatsoen laat toch mooi zijn ware aard zien.

Rotterdammert1965 | 29-05-19 | 20:42

Tja.. inhoud doen ze op links niet aan.

Ton8695 | 29-05-19 | 20:41

Hij is slim genoeg om precies te weten wat hij deed.

letopuwzaak | 29-05-19 | 20:41 | 4

@Blonde Nel | 29-05-19 | 20:51

"Slim" betekent niet noodzakelijkerwijs hoogopgeleid. In dit geval is het gehaaidheid.

MickeyGouda | 29-05-19 | 20:59

@MickeyGouda | 29-05-19 | 20:59:
Dat bedoel ik:) Berekenend en gehaaid genoeg om.. te weten wat hij deed.
Zoals ik het zeg. Jij begrijpt 'm.

letopuwzaak | 29-05-19 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Yesser kan nu geen ingestudeerde klets verkondigen, en dan loopt hij vast. Lelijke partij dat GroenSlinks, maar ja wat wil je met een Rara-gozert en een PolPot- verheerlijkhaar in hun midden.

AdPatat1960 | 29-05-19 | 20:38

Grappig.. de CPN zei em dan weer niks. Hij was 't effe helemaal kwijt.

Shareholder II | 29-05-19 | 20:36 | 1

Vooral omdat de CPN in Groenlinks is opgegaan. Volstrekt gespeend van enig historisch besef.

omanders | 29-05-19 | 20:41

Is die Özdil shia of soefi ofzo? Dit riekt naar een afrekening in het circuit.

HoogToontje | 29-05-19 | 20:35 | 1

Sowieso in 't politieke circuit. Da's al erg genoeg.

schijtzat | 29-05-19 | 22:38

Lelijke politiek, mijn ass! Roddel & Achterklap & Back stabbing.
We kregen gewoon even de Yasser zonder zijn groene masker op te zien. De gluipert die iedereen al vermoedde kwam even aan het daglicht.

bqbq | 29-05-19 | 20:33

Afrekenen met dit soort onbenullen. Geen haar beter dan de panhuizen van deze wereld. Zelfde oplossing, veroordeeld wegens verraad van Nederland. Geen strafhof voor nodig.

The2Amendment | 29-05-19 | 20:33

Dat is balen, klote, daar heb je mee te dealen. Wat is dit voor halfbakken Nederlands-Engels hello fellow kinderen taaltje.

GroetenVanUrk | 29-05-19 | 20:31

Yassir, om de Raggende Manne te citeren:
Ik krijg de kramp van van je kanis
Ik krijg de kots van je kop
Ik word mies van je knar

Frau_Ferkel | 29-05-19 | 20:30 | 3

Ik krijg kramp van je kanis
Ik krijg een korst van kop
Ik krijg kippevel van je kuttekop
Ik krijg kramp van je kanis
Ja, kramp!

Fi-Bu-Bla | 29-05-19 | 20:32

@Fi-Bu-Bla | 29-05-19 | 20:32:
Was ik maar doof
Dan kon ik je niet horen
Was ik maar doof
Of hield jij maar je bek

Frau_Ferkel | 29-05-19 | 20:44

Je lukt de oren van me kop
Maar je kunt niet neuke!

Jos Tiebent | 30-05-19 | 07:02

Zwammer

sjengster | 29-05-19 | 20:29

'Ik kan het niet volgen.' Lol.
Zeker weten dat niet degene die uit de fractie is gezet een drankprobleem heeft, maar Feras himself?
En waarom is die NOS-reporter zo boos?

Slogra | 29-05-19 | 20:28

Schizofreen is nooit alleen

HdJ | 29-05-19 | 20:27 | 1

Sommigen hebben zelfs een dubbel paspoort.

Frau_Ferkel | 29-05-19 | 20:33

Zelfs het gestamel is geacteerd.

Ad Fundum | 29-05-19 | 20:27

Typisch groen links, niet te vertrouwen partij/mensen.

Eddy67 | 29-05-19 | 20:26

Zihni Özdilnu naar Denk?

Is dit nog nieuws? | 29-05-19 | 20:25 | 7

@miko | 29-05-19 | 22:30: Dit is zwaar ernstig. Jammer dat de pliesie in de iftarroes is.

hallevvezool | 30-05-19 | 10:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Klaver net op het journaal gezien. Hij begint zo langzamerhand zijn jongensachtige flair te verliezen. Dan blijft nog enkel een vrij middelmatige geest over en is het snel gedaan met de vrouwelijke idolatie. Het zal mij benieuwen wanneer hij door van Ojik aan de kant wordt gezet.

lekgoot | 29-05-19 | 20:20 | 5

Vervangen door een kittig mantelpakje ?

boccelullus | 29-05-19 | 21:27

@boccelullus | 29-05-19 | 21:27:
Och ja, dan is alles snel vergeven en vergeten. Vrouw, glazen plafond, liefst lesbisch; alles waar GL sukkelaars warm voor lopen.

TeeJee | 29-05-19 | 21:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Klaver is een prima ipecac.

threeheadedmonkey | 29-05-19 | 20:18 | 2

Een soort labbekak?.

Pelforth | 29-05-19 | 20:23

M'n oma orakelde het 70 jaar geleden al, Een Marokkaan en een Turk op één kussen daar slaapt de duivel tussen.

janleuk | 29-05-19 | 20:13 | 5

"Een jonge boom moet veel vocht hebben." - Oma.
Daarom drink ik me doorgaans het schompes. Heeft hier helemaal niks mee te maken, maar wel een goede reden voor een pilsje. Oma was een verstandig mens denk ik zo.

DeJemelscheet | 29-05-19 | 20:28

En dat is een hele wijze oma.

myrna1965 | 29-05-19 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ik gun Zihni het allerbeste", da's de laffe versie van "ik heb kotsbeu van Zihni!"
Wat een ontluisterend interviewtje. Hij baalt, maar waar hij van baalt is dat de wijze waarop hij Zihni "ausradiert" heeft buiten de GroenLinks-bubble niet als vanzelfsprekend en gepast wordt gewaardeerd. Hij baalt dat-ie op z'n bel is gegaan. Hij baalt van de ophef. En hij baalt er nog het ergste van dat hij deze ellende zelf veroorzaakt heeft, dat-ie zelf nu in een kwaad daglicht wordt gesteld door Zihni op zo'n domme en onbeschofte wijze in een kwaad daglicht te stellen. Hij baalt dat hij faalt en kan er niet mee omgaan. Hij wil het allemaal niet waar hebben, weert af, is in verwarring, kan gewoon niet begrijpen dat 'm dit overkomt, dat-ie van het schild afgedonderd is, dat de magie niet werkt zoals die altijd gewerkt heeft. De snotneus krijgt een lesje.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 20:13 | 2

Net als de meeste criminelen heeft hij spijt....... dat hij betrapt is.

boccelullus | 29-05-19 | 21:28

Schoorsteenveger dat is nog .
eens iemand de mantel uitvegen.
Take care.

PopeyeKamper | 29-05-19 | 22:12

Door zijn woorden niet terug te nemen, laat hij deze gewoon staan. Ondanks het feit dat het duidelijk is dat hij Zihni geslachtofferd heeft. Lekker ventje. De dolk in de rug nog eens lekker aandrukken terwijl je roept dat het allemaal niet zo is bedoeld. En daar zou je dan op moeten stemmen. Wat een Judas! Geen enkel respect meer voor dit onderkruipsel.

BonSens | 29-05-19 | 20:12

Wie oh wie is de 'vertrouweling', die meteen naar de partijleiding stapte.
Snels, Smeulders of Renkema?

Roadblock | 29-05-19 | 20:11 | 2

Mussert, dacht ik.

Pelforth | 29-05-19 | 20:26

Lachende derde is Rutte, PVV naar de klote, SP naar de klote, CDA en D66 kregen een tikkie, FvD valt tegen en GL gaat nu ook naar de klote. Verdeel en heers. Wanneer heeft U voor het laatst gelachen meneer Rutte ? De afgelopen veel, heel veel .

janleuk | 29-05-19 | 20:10 | 1

U vergeet de PvdA die van ergens in de 30 naar 9 zetels ging maar verder helemaal met u eens.

gijsbert1308 | 30-05-19 | 08:45

En dan komt de echte Yasser Feraz naar voren: een hondsbrutale snotaap.die werkelijk nog nul gepresteerd heeft in zijn leven. Behalve zijn allochtone achtergrond en Trudoux-immitatie uitnutten. Laat zijn suiker-oompje Van Oijik het maar snel weer overnemen, want deze act heeft zijn langste tijd gehad.

kotelet | 29-05-19 | 20:10

Zie de zwarte ogen.
Klaver zal alles doen om Özdil te dwarsbomen.
Dit gezichtsverlies heeft Klaver aan zichzelf te danken.
Toch zal hij wraak willen nemen.
Nee Klaver, de boodschapper is niet schuldig, dat ben je zelf.
Eng dictatortje.... de macht stijgt naar zijn hoofd.

Ruimedenker | 29-05-19 | 20:07 | 2

Klaver wilde maar al te graag dat die beschuldigingen de
wereld in werden geholpen, en wil nu nep goede sier maken met een mea culpa.
Het is een slimme berekening.

letopuwzaak | 29-05-19 | 20:46

Macht?

rokertje | 30-05-19 | 00:17

Als Jesse geen fractievoorzitter bij de Groene Khmer was, dan was ie waarschijnlijk orderpicker geworden met zijn VMBO diploma.
Misschien moet hij het echte werk over laten aan diegene die echt de macht in handen hebben bij de Groene Khmer, namelijk Duyvendak en Van Ojik.

Osdorpertje | 29-05-19 | 20:06 | 4

Volgens mij hadden ze het juist niet zo op de intellectuelen.

Aart4888 | 29-05-19 | 20:15

@Glasgow Argus | 29-05-19 | 20:13: Dat is ´m.

CalamityJane | 29-05-19 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Jesse Klaver is de Niveaureclame van politiek Den Haag.
En dat is ontzettend vervelend en daar wil ik het bij laten.

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 20:06

Ze sturen m toch niet weg. Tsja, dat stemmentrekkende kontje he ...

Fi-Bu-Bla | 29-05-19 | 20:03

Goed zo Jesse! Make GroenLinks Small Again!

Botte Hork | 29-05-19 | 20:03 | 4

Kannie wachten op Maupie d’Hond.

Ruimedenker | 29-05-19 | 20:16
▼ 1 antwoord verborgen

De week zit er al weer op,morgen vrij vrijdag papadag en dan is het alweer weekend voor de tweede kamerslaven.

van stampij | 29-05-19 | 20:03 | 1

Zo'n soort rooster is het meestal wel, ja.
maandag - roostervrij (want 'werktijd' per week is 4 x 9 uur - dus één dag vrij)
dinsdag - (officieel) 9 uur: bijpraten met collega's uit het land + vergadering.
woensdag - (officieel) 9 uur: kantoordag
donderdag - 9 uur: 'thuiswerkdag'
vrijdag - 9 uur: doorbetaalde papa-dag

Wering | 30-05-19 | 00:50

Klaver zegt ook altijd tegen zijn kinderen dat ze niet moeten liegen.

nomo | 29-05-19 | 20:02 | 1

Daarom heeft ie zelf zo'n grote rifneus de Pinokkio van Groen Links

myrna1965 | 29-05-19 | 20:45
-weggejorist-
pegaje | 29-05-19 | 20:02

Jesse is, was en blijft een narcis eerste klas. Het boeit Jesse niet wat hij gedaan heeft, de nasleep dan weer wel. Want dat betreurt hij enorm. Enfin, ik ben niet verbaasd. Genoeg Jesse gezien op de Pravda. Wist meteen dat ik hem niet kon luchten. De Obama die hem niet is of zal worden. Nu wachten totdat die andere onmenselijke robot (Mr Jetten) ook van zijn sokkel valt. Alleen we praten over "links", hun woorden niet de mijne; communist dekt de lading beter in mijn nederige mening althans. Goed, hun groepjes slikken dit wel. Messiah Klaver gaat ons namelijk redden. Kan iemand mij een teiltje aanrijken want ik trek dit niet. En Jesse, je bent een narcistische kast heaumeau! Klaverstraat komt er niet.

Vageling | 29-05-19 | 20:01 | 1

Mooi!

basweetutwel | 29-05-19 | 21:14

Alsof ik met mijn puberzoon in gesprek ben.
Liegen, verdraaien, ontkennen, verder liegen, geen antwoord geven.
Uiteindelijk schuldig als maar kan.
Premier Klaver...... zie je het voor je?

Ruimedenker | 29-05-19 | 20:00 | 5

Balen! Zeg maar gerust klote!! Ik ga er nu weer verder mee dealen..

Shareholder II | 29-05-19 | 20:03

Zo te lezen voldoet hij ruimschoots aan het, geschetste en gewenste, profiel.

padbuffel | 29-05-19 | 20:04

Premier klaver? Helaas wel. Ons kiessysteem moet op de schop. Als manke schapen wordt het kiesvee de grote steden in geïmporteerd. Beginnen zich te gedragen alsof ze alles beter weten en erbij horen en de rest van het land zijn haatdragende populisten. Gaat niet goed.

Vageling | 29-05-19 | 20:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Eh.. hoe zeg je dat. U merkt u mij dat ik.. ehm..

Shareholder II | 29-05-19 | 19:59 | 1

Mijn souffleurs zijn ff schijten, kunt U zo even terug komen en dan de vraag nog eens stellen?.

Pelforth | 29-05-19 | 20:02

Als je eeh betrapt eeh wordt eeh niets willen eeh zeggen.
Waarom komt mij dit zo bekend voor?

Olleke | 29-05-19 | 19:59

het beeld is dat van een inhoudsloze en onervaren empty suit dat door spindoctors op een podium is gehesen en nu voor een situatie komt waarhij niet uitkomt.

mooi in het fragment voor de radio is de sneer naar Zihni dat hij een zatlap is en naar de verslaggever dat hij een oude lul is.

Klaver bladdert af, net als zijn grote voorbeeld Jesus Turdeau. Mooie verhalen, maar wanneer het spannend wordt gaat de excuusallochtoon voor de bus. En het gestaalde kader trekt de teugels aan.

Lelijke politiek? Neuh, playbook communistische partij.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 19:57 | 2

Argus : Heel duidelijke en accurate analyse..
Dank.

Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 20:47

@Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 20:47: En daar sluit ik mij bij aan.

basweetutwel | 29-05-19 | 21:15

Spijt hebben en gelijk het mes in de rug nog ff aandrukken. Bij links kom je daar mee weg. Alhoewel als Rutte zegt dat hij achter je staat je ook weet dat je de Sjaak bent.

Mart6037 | 29-05-19 | 19:56 | 3

Rutte staat vooral achter je als er op je wordt geschoten.

goedverstaander | 29-05-19 | 19:58

En wel hierom dienen het gebruik van "spindoctors", "media mediators" gewoon verboden te worden. Het laat gewoon zien dat we te maken hebben met 150 acteurs die zonder hun que eigenlijk geen ruk kunnen. (Die paar uitzondering daar gelaten, veel respect voor Pieter Omtzigt)

Zoon van Boer | 29-05-19 | 19:56 | 3

Omtzigt toont met zijn stemgedrag zijn ware aard.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 19:58

@Glasgow Argus | 29-05-19 | 19:58: Omtzigt is een hondje die blaft, maar niet bijt. Hij is kaltgestellt v.w.b. het MH 17 dossier door een smerige truc via de NRC bij het begin van Rutte 3.
Verder maken alle partijen misbruik van de fractiediscipline. Niemand kan me wijsmaken dat van de 76 coaliteleden er niemand weet van de ongelooflijke kosten van het klimaatakkoord. Sinds Rutte aan de macht is, moeten alle kikkers in de sloot blijven. Rutte is meedogenloos.

zwartzondersuiker | 29-05-19 | 20:05

maar deze man is toch gewoon een psychopaat 1e klas?

yeps | 29-05-19 | 19:56

Hij had, net als met 'zijn' boeken, Zihni om hulp moeten vragen bij zijn email naar de leden. Dan had het er stukken professioneler uit gezien.

goedverstaander | 29-05-19 | 19:56

Haha ik zag het net. Dacht meteen ga ff bij GS langs. Gratis prijs schieten.

azijnseikerT | 29-05-19 | 19:55

Door de mand gevallen.....

Oepsie1234 | 29-05-19 | 19:55

Vieze hufter.

pegaje | 29-05-19 | 19:54

Hij trekt een soort van boetekleed aan. Alle domme wijven weer soppen. Bah. GroenNiks weer groter.

Normpje | 29-05-19 | 19:54

Vanavond weer lekker op de bank kruipen in je eikeltjespyjama, Jesse. Palletkachel aan, fotootje op Instagram en je achterban is alles alweer vergeten,

MickeyGouda | 29-05-19 | 19:54

Wat een ongeloofwaardig gedreutel. En nog geen begin van excuses.

Harry Turtle | 29-05-19 | 19:53

Ongetwijfeld betreurt hij de ophef (en dus niet de inhoud).

filibuster | 29-05-19 | 19:53 | 1

Zoals altijd..

Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 20:36

Jesse, laat dat strakgetrokken touw rond je teelballen eens een beetje vieren.

Parel van het Zuiden | 29-05-19 | 19:53 | 1

Kan niet, daar hangt een baksteen aan, in de hoop dat ze eindelijk gaan indalen.

Binkoo | 29-05-19 | 20:26

Van messias naar paljas.

padbuffel | 29-05-19 | 19:53 | 1

Van Paljas naar mes in de rug stekenjas zul je bedoelen.

miko | 29-05-19 | 22:18

Het NOS-artikel vat het goed samen: Klaver reageert op de ophef binnen de partij, en heeft nu spijt. Als een dief die spijt heeft... nadat hij opgepakt is.

Muxje | 29-05-19 | 19:51 | 1

Maar voorlopig is de tussenstand van de stammenstrijd binnen GL wel Marokko-Turkije: 1-0.

goedverstaander | 30-05-19 | 08:02

Als je baalt en iets niet gepast vindt/vond, dan bied je je excuses aan.

Feynman | 29-05-19 | 19:51 | 6

Toneelspel.
Deze sokpop heeft maar van een ding spijt, en dat is de massale ophef die na dit voorval ontstaan is.

gemeentereiniging | 29-05-19 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een enorme lul van de week. Nu bakzeil halen. Geen kloten. Het is echt helemaal niks. Hebben ze geen kerels bij GroenLinks? Oh, ja. Die is net afgevoerd via de achterdeur.

goedverstaander | 29-05-19 | 19:50 | 4

Gast, als je per mail zo iemand een dolk in z'n voorhoofd steekt, dan is liegen voor de camera dat je het zo spijtig vind ook wel te doen met droge ogen. Ik vind het een knap stukje toneel van hem iig, ik zou het niet kunnen.

lovekila | 29-05-19 | 21:09

@lovekila | 29-05-19 | 21:09:
Het is duidelijk dat hij de (dwingende) adviezen van zijn spindoctors resp. zijn partij-overlords opzegt en daarbij zo schuldbewust mogelijk probeert te kijken. Vuile huichelaar.

Wilder Wein | 29-05-19 | 22:06

Dit is wat er gebeurt met miezerige mannetjes als Klaver wanneer hun tekstschrijvers en spindokters ook even op vakantie zijn.

marcoplarco | 30-05-19 | 08:26
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken