Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland Gruwt van GroenLinks

En ook van Klaver

Aap komt uit de mouw. Chronisch chagrijnige egotripper Jesse Klaver die de sympathieke Zihni Özdil helemaal heeft doodvermoord alsook en plein public onder de bus (op waterstof) heeft gejoekeld blijkt enge dictator. Kan-ie mooi doen. Maar Heel Nederland is nu Klaar met Klaver. Van heel erg rechts tot best wel GroenLinks. Voor de bühne is die Jesse misschien een gezellige gast, maar eigenlijk is het gewoon een enge eikel. Hieronder een verzameling blauwe vinkjes en andersoortig bekend volk. Hierrr de rest van het Land van Wierd Duk. Kom er maar in, Nederland.

LOL, zelfs de beul van karaktermoordenaarsmaandblad VN

Social

Weyoooooo

Reaguursels

Inloggen

Als hij spreekt of in debat is, houdt hij altijd z'n wijsvinger op z'n duim geklemd... Let daar maar eens op.

Muskatnuss!!! | 30-05-19 | 09:44

"Ik baal verschrikkelijk dat het onoplosbaar bleek", zegt kleffe Jesse. Ik denk dat Michael Panhuis ook verschrikkelijk baalde dat het onoplosbaar bleek. Er wordt tegenwoordig wat afgebaald in de publiciteit.

JvanDeventer | 30-05-19 | 09:27

Jesse Klaver gaat nooit in het torentje komen, al is het ter voorkoming dat hij hoog van de toren zal blazen (ha ha Seth!), of dat hij zijn islamitische roots laat zegevieren, en bepaalde 'dingen' van de toren gooit, met het hoofd naar beneden, zeg maar...... wollah (sic).

KwestieVanBalans | 30-05-19 | 05:11

op weg naar de heilstaat...

Kernsplijter | 29-05-19 | 21:42 | 2

Nee. Das war einmail! Die 'heilstaat' is op 7 mei 1945 afgeschaft n.l.

KwestieVanBalans | 30-05-19 | 05:14

einmail (einmal), u snapt hem in dit tijdperk: SETH!

KwestieVanBalans | 30-05-19 | 05:15

Het zijn communisten in een groene verpakking. Ook wel wolven in schaapsklederen genoemd. Naïeve idioten stemmen op zo'n partij. Helaas zijn daar heel veel van, weten totaal niet waar deze partij voor staat, laat staan van hun historie. CPN, PPR, PSP, kortom het uitschot van de maatschappij.

poisonivy | 29-05-19 | 20:41 | 1

Heeft iemand GroenLinksch al eens gevraagd naar hun standpunt over:
1 rente in het economisch systeem
2 een "cap" op grote vermogens
3 privatiseren van basisvoorzieningen goede zaak (j/n)? Licht uw antwoord toe.
Iedereen die denkt dat Groenlinksch links is en communistisch gaat een grote verrassing krijgen.

kindapaas | 30-05-19 | 03:46

Naast de extreme Klimaateisen van Parijs gaan ze de Migratieafspraken van Marrakesh hier invoeren... waarbij wij uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen hier onderdak en zakgeld moeten verschaffen.

Met GroenLinks hebben we over 10 jaar hier 20 miljoen inwoners.... met 4 miljoen migranten die we hier een woning plus een levenslange uitkering moeten geven.
Waarbij wij niet meer in een benzineauto mogen rijden.... en onze gas verwarmingsketel naar de stort moeten brengen.

GL aan de macht één goed advies... inpakken en zorgen dat je uit Amsterdam en Nederland vertrekt.
Laat Jesse Klaver en de partijgenoten van GL zelf maar de kosten voor klimaat en migratie ophoesten.... dan zijn ze heel snel stil.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 19:43

GroenLinks is bikkelhard en uitermate dwangmatig bezig.

Als het aan hun ligt mogen we over 10 jaar geen benzineauto meer hebben... de gasketel en het gasfornuis moeten het huis uit.
Je mag geen open haard en ook geen houtkachel aan steken.
Alles wat met benzine, diesel, stookolie, gas, hout en steenkool heeft te maken wordt ten strengste verboden.

Er is geen een land in Europa die dit zo rigoureus en dwangmatig doet als GroenLinks.
Jesse Klaver lijkt sympathiek en zachtaardig.... maar zijn partij is bikkelhard en zonder pardon.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 19:34 | 1

En als je niet aan de noordkoreaanse partij discipline wil houden volgt er onherroepelijk een afrekening, iets met genen of zo

likdoorn | 29-05-19 | 19:42

De CPN genen krijg je niet zo maar uit je partijchromosomen .,De aanbidders van gekende massamoordenaars als Pol Pot zijn nooit een strobreed in de weg gelegd ;vandaar de naam "De Groene Khmer" en net als hun rode voorgangers gaan ze over lijken .

hoeman | 29-05-19 | 19:21

Ah! Eindelijk!
Ik zei een aantal jaar geleden al dat hij veel praat maar helemaal niks zegt. Toen was ik gek, toch niet zo gek dus!

Kaas_Smelter | 29-05-19 | 18:48

Wellicht is het zo dat de narcisten tegenwoordig boven komen drijven bij gebrek aan soortelijk gewicht, en omdat ze geen tegendruk krijgen. Constant met hun mobiel bezig zijn, oeverloos geleuter met Jan en Alleman, selfies en stompzinnige filmpjes delen, en God mag weten wat nog meer allemaal. Vol van zichzelf en blind voor de omgeving. Typisch narcistisch.

Zelfs in de supermarkt lopen ze geobsedeerd in hun telefoon te snateren over niets. Alles, echt alles moet gedeeld worden en iedereen moet dit gekakel op volle sterkte aanhoren. Het is schaamteloos. Tja, dan blijft er weinig tijd over voor zelfreflectie en hun arme kindertjes worden hier horendol van.

Kortom: de toekomstige Klavers en Boudets zijn al in de maak. En hoe stop je een lawine. We're fucked.

Wiebenick | 29-05-19 | 18:46 | 1

De zogenoemde narcisten vindt je al in het bedrijfsleven: managers....

KwestieVanBalans | 30-05-19 | 05:16

Leest het Briefje van Jan. De griezel Klaver is in alle opzichten een gemankeerd menneke getuige deze zin over Zihni Özdil: "Hij schreef nota bene, zonder dat zijn naam als auteur op het omslag prijkte, de boeken voor u waarmee u voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 goede sier maakte vanwege uw ‘geweldige’ maatschappijvisie". En hem dan nu zó behandelen. Terwijl het electoraat dus zonder dat ze het wisten op Zihni stemde... Hou die zetel en splijt die polpotters!!

De één noemt dat ‘ghostwriting’, de ander ‘kiezersbedrog’.

eastender | 29-05-19 | 18:41 | 2

Zetel teruggeven is heel netjes van Özdil. En dan zo iemand achteraf onbetrouwbaar noemen. Sterk staaltje van verbinding ook van Klaver. De rest van de fractie doet er het zwijgen toe. Fungeert kennelijk alleen als applausmaschine.

jochum1980 | 29-05-19 | 18:20
-weggejorist en opgerot-
grauwelaar | 29-05-19 | 17:56

Ik had het leuker gevonden als hij als eenmansfractie was verder gegaan. En je partij dan 'de schandvlek van Klaver noemen,' of zoiets. Leuk bij het voorlezen van de uitslagen van stemmingen.

lekgoot | 29-05-19 | 17:42 | 2

Toont wel karakter om zetel terug te geven. En vlgd jaar komen er toch verkiezingen. Dit kabinet valt zodra Rutte vertrekt.

Trumme | 29-05-19 | 17:59

@lekgoot
Dan komt hij in de kamer als 'Groep Ozdil'

Historicuck_Han | 29-05-19 | 19:44

Misschien even Linkedin profielen vergelijken. Omdat het kan.

Leo* | 29-05-19 | 17:41

Het politiek geheugen van de kiezer is kort, eenmaal met potlood in de hand is "alles" vergeten.

larie | 29-05-19 | 16:52 | 1

Jij ziet het goed mijn waarde !!

ghetto-is-back | 29-05-19 | 18:18

070786

novofine | 29-05-19 | 16:45

Dit past prima in het conmunistische gedachten goed.
Dus waarom deze ophef

Jacktheflipper | 29-05-19 | 16:45

Iemand die de grootste oorlogsmisdadiger van het afgelopen decenium als rolmodel ziet en zelfs diens speeches 1 op 1 kopieert spoort sowieso niet

HdJ | 29-05-19 | 16:29 | 1

Meervoud. Zowel oorlogsmisdadigers als decennia.

Osdorpertje | 29-05-19 | 17:37

Bram Ojik slaakt weer een zucht en schud weer
het hoofd.

wiers | 29-05-19 | 16:07

Yasser en Kathalijne bekt niet maar wordt wel nieuws.

nomo | 29-05-19 | 16:06

Vragen over partij standpunten betekent bij GroenLinks blijkbaar direct een dolk in je rug door een vertrouwenspersoon, een emmer stront over je heen en daarna excommunicatie .
Het masker valt even af .

Castor12 | 29-05-19 | 16:03

Hoe kun je een partij lijden als je vier keer in de week naar brei cursus gaat.

elkipo | 29-05-19 | 16:01 | 3

+1 fraai gevonden.

Shareholder II | 29-05-19 | 16:09

brij cursus?

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 16:27

Ach ja, GroenLinks, wat moet je er nog meer over zeggen.

Het begon fout, het loopt fout, en het eindigt fout.

Nederland80 | 29-05-19 | 15:24 | 1

PPR, CPN etc. En dan nog verbaasd? Onder de onderste steen gezeten?

Mart6037 | 29-05-19 | 15:52
-weggejorist-
ZwarteRiek | 29-05-19 | 15:04 | 3

'vertrouwensbreuk'?. Ozil vertrouwde kennelijk helemaal geen hond meer binnen de fractie en nam dat gesprek heimelijk op. Het vertrouwensprobleem zit vooral én heel erg bij de GroenLinks fractie.

van heinde en verre | 29-05-19 | 14:59

Die Zihni loopt een gesprek in met stiekeme opnameapparatuur? En vervolgens is Klaver de gebeten hond? Ik vind Klaver alles behalve sympathiek. Het is een linkse glibber. Maar ik zou die Zihni er ook uitflikkeren na zo'n stunt.

Chow | 29-05-19 | 14:24 | 10

Narratief narratief narratief

DinkyToy | 29-05-19 | 15:50

@EmilioEsteves | 29-05-19 | 14:55: Is zo. Een carrière in spionage kan hij schudden. Die Klaver daarentegen is een echte landverrader.

eastender | 29-05-19 | 19:26

telefoon is altijd handig bij een vergadering, voor als je iets gemist hebt, nog leuker als je ff naar het toilet gaat, en men over je begint te roddelen..

Rene046 | 29-05-19 | 19:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Volgens mij heeft klaver het deze keer wel bij het juiste eind. Als zoveel mensen je een minkukel vinden moet er meer aan de hand zijn. Ik zou zeggen: hup klaver.

wimpies | 29-05-19 | 14:20 | 1

Onzin. Hij zit daar niet voor Klaver maar voor het electoraat.

eastender | 29-05-19 | 19:27

De grootste fopneus vh Westelijke Halfrond met zijn opgerolde mouwtjes.... die sukkel heeft nog nooit 1 baksteen in zijn handen gehad.....

surffee11 | 29-05-19 | 14:06 | 5

Inderdaad ... een weekdier.. kijk naar dat melkmuiltje... Als hij ( het) baardgroei had zou het misschien nog wat lijken.

daytripper | 29-05-19 | 15:17

Om een ruit mee in te gooien misschien.

Osdorpertje | 29-05-19 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Fijn dat die man er zo afkomt. Het is bij die communisten meestel erger. Je wordt verbannen of zo. Gelukkig hebben de Nederlandse communisten geen goelag, anders had het er erger uitgezien voor het slachtoffer van die snotneus.

wallenberg | 29-05-19 | 13:57 | 1

Is Delfzijl anders iets?? ipv Goelag... ;-)

surffee11 | 29-05-19 | 14:10

Jessias en andere partijbaasjes houden zich niet aan de wet. Dit is wat Wikipedia daarover schrijft:

Een volksvertegenwoordiger mag zich niet laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen. Men heeft het recht een besluit te nemen zonder daarover eerst met iemand uit de achterban overleg te plegen.

DasNouJammer | 29-05-19 | 13:57 | 1

Ons nepparlement zit vol partijvertegenwoordigers.

Mahatma | 29-05-19 | 14:50

Je kunt bij GL dus beter een stagiaire verkrachten dan van mening verschillen met de Grote Leider. Dat was in socialistische dictaturen altijd al de norm, dus tja... zo verbazingwekkend is het niet. “Zonder ruggespraak” was al uit de grondwet gehaald, maar nu kan “zonder last” er ook wel uit. Niet dat daar het parlement, de democratie of de besluitvorming beter van wordt, maar dan is de grondwet in elk geval in overeenstemming met de dagelijkse praktijk. Zolang we geen constitutioneel hof hebben en niet aan de grondwet kans worden getoetst is het ook maar een dode letter.

Stormageddon | 29-05-19 | 13:47 | 6

@Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 14:11: Je vergelijking met de SA gaat volledig mank. Voor zover bekend heeft GL haar Sturmabteilung, Antifa, nog nooit aangepakt. Laat onverlet dat als men dat nodig acht, dat wegbrengers gewoon rücksichtslos, binnen- of buitenwettelijk zal gebeuren onder verwijzing naar het grote goede doel.

5611 | 29-05-19 | 14:26

Het woord politieke partij komt in de grondwet niet voor.

Nichtsneues | 29-05-19 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel holland gruwt, mooi te laat. De club van landverraders olv rutte hebben het klimaatgedrocht erdoorheen gejast waarmee rutte een van zijn laatste nederlandse klusjes voor de bazen heeft uitgevoerd. En dat gaat heel veel geld kosten. Als iets veel geld gaat kosten betekent dat 2 dingen: een grote groep zal er veel harder dan voorheen voor moeten werken, en een heel kleine groep wordt er nog stinkender rijk van.
Ik zeg het vaker, mijn vrouw en ik zitten er hoog en droog bij en zingen het zonder kinderen wel uit. Maar al die jong volwassenen al dan niet met kinderen, wat hadden jullie nou helemaal gedacht door zo idioot te blijven stemmen?
Vast hadden jullie niets gedacht, daar gruw ik nou van.

jos verstoppen | 29-05-19 | 13:46 | 1

Dacht het niet, ik heb 3 pubers die ik vandaag of morgen de maatschappij in moet schoppen, ze mogen van mij overal op stemmen, zolang zij zelf na blijven denken....

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 13:55

Wát een enge gast is die Klaver..... brrr.... moet er echt NIET aan denken dat die ooit MinPres gaat worden.

SoepKip | 29-05-19 | 13:40 | 2

Dat zit er never nooit niet in. Daarvoor zien te veel mensen de enge trekjes van die nagemaakte.

bqbq | 29-05-19 | 14:15

Onbetrouwbare mensen heb je niks aan binnen een partij. Vind het goed dat hij is weggebonjourd. Krijg je alleen maar ellende van.

Tishetnetnie | 29-05-19 | 13:40 | 1

Dus die Klaver moet wat jou betreft ook weg?

Haram_Kafir_4ever | 29-05-19 | 14:24

Bij links, bij GroenLinks in het bijzonder, houden ze niet van mensen die trachten de afhankelijkheid van individuen van de overheid te verkleinen en van mensen die het nut en de maatschappelijke relevantie inzien van een brede middenklasse. Een middenklasse die geen persoonlijke lening hoeft af te sluiten om een door de strot geduwde, marginaal klimaateffect sorterende warmtepomp te kunnen ophoesten. Maar de opgerolde mouwtjes-Mao hoeft maar met zijn vingers te knippen en zijn mavodrones drommen weer naar het Malieveld.

Schulzie | 29-05-19 | 13:36

Jesse Klaver de zelfbenoemde witte Obama heeft dictatoriale trekjes. Wat vreemd voor een best wel heel erg linkse partij.

Hiesjes | 29-05-19 | 13:35 | 3


Dat is helemaal niet vreemd.

Jackson | 29-05-19 | 13:43

Wat Jackson zegt.
Zegt de naam Lenin u iets? Pot? Il Sung? Castro?

JackStick | 29-05-19 | 13:58

groenlinks en groenlinksachtigen zijn nu eenmaal niet zo van de vrijheid van meningsuiting

win | 29-05-19 | 13:34 | 1

Jawel, je mag hun mening vrij uiten!

Janas | 29-05-19 | 18:08

Jesse moet zichzelf eens niet zo interessant vinden. Misschien te vaak met Jinek uit eten geweest, de eikeltjes onesie komt ook iedereen zijn strot uit. Jesse vind vooral zichzelf interessant zijn idool Trudeau imiteren met de opgestroopte mouwtjes, de Herbalife achtige congressen, een meute aan domme kutjes die klappen voor de Jessias. Het is een beetje klaar inmiddels met die bullshit.

myrna1965 | 29-05-19 | 13:32 | 5

@Wiebenick | 29-05-19 | 14:05: Klopt helemaal en over daar is een prachtig boek over geschreven met de onthullende titel "Waarom gaat het altijd over jou?". Geeft een heel duidelijke inkijk in de wereld van narcisten (zeg ik als (helaas) ervaringsdeskundige).

kunnenzedanniks | 29-05-19 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De politieke safespace bestaat alleen voor gelijkgestemden.

JJMS | 29-05-19 | 13:17

De rooie aap komt uit de bruine mouw van de groene Khmer.

Ronnie uit Helmond | 29-05-19 | 13:17 | 2

leuk gevonden :)

pomodorus | 29-05-19 | 13:39

Topreaguursel. Ik heb u bij dezen gefavoriet.

JackStick | 29-05-19 | 14:00

Altijd al gezegd,

Uiteindlijk zal links zichzelf moeten caninaliseren om relevant te blijvender de politiek correcte weg die ze in zijn geslagen..

Jet moment dat men begon over ‘intersectionaliteit’ was dat het startschot on het verdelen op superioriteits status binnen de linkse club zelf..

Alleen blijkt blanke hetero Klaver de memo niet te hebben gelezen..

killRoy1982 | 29-05-19 | 13:16 | 4

dat mag die misschien wel wezen, maar zo ziet die er niet uit.
ziet er uit als een blanke man in mijn ogen.

lemster zonder land | 29-05-19 | 13:54

@lemster zonder land | 29-05-19 | 13:54: Misschien naar Hans Anders ;).

PopeyeKamper | 29-05-19 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt wel of politiek gewoon een smerig iets is. Van FvD tot Groenlinks, van VVD tot D66. Allemaal hebben ze wel wat smerigs te verbergen.

dyslexieman | 29-05-19 | 13:15 | 1

Het zijn gewoon "mensen" die in 'the limelight' staan, waardoor hun ""foutjes"" aan het licht komen.
Ik wed dat elke burger ook wel eens een "foutje" heeft gemaakt

telelezer | 29-05-19 | 13:32

Partij van de afbraak!

vluchtelingallergie | 29-05-19 | 13:13

Alles is geregisseerd aan die Yasser Klaver. Alles om zwakkeren en kinderen te paaien met mooie praatjes en beloftes. Tot ze toehappen en ineens blijken te zijn toegetreden tot een enge sekte. Klaver is de ultieme loverboy.

Sinaslolly | 29-05-19 | 13:13 | 3
-weggejorist-
CharlesMartel | 29-05-19 | 13:16

@ Sinaslolly
Briljante analyse!

telelezer | 29-05-19 | 13:39

zoals jehova's getuigen en scientology? Dat zijn ook gevaarlijke sektes, maar die vallen onder geloof en mogen helaas vrij bestaan.

brie-de-penis | 29-05-19 | 18:53

Groenlinks is een vieze gore kudtpartij en als zij het voor het zeggen krijgen in dit land, krijgt iedereen zijn eigen Stasi-beambte toegewezen.

Datsun_Cherry | 29-05-19 | 13:11

Hehe, zo als de kop van deze topic aangeeft, lijkt het mij een enig programma om naar te kijken. En wacht maar eens als ooit de échte kosten van dat klimaatgedram uitkomen zijn helemaal de rapen gaar. Wordt een top finish.

Muuke | 29-05-19 | 13:10

Tja Ozdil, wie een kuil graaft voor een ander...

obominotie | 29-05-19 | 13:09 | 1

Heeft altijd werk ?

PopeyeKamper | 29-05-19 | 16:02

Klaver met zijn onvoltooide vmbo wil MP worden volgens eigen woorden, onbegrijpelijk dat zgn. groene meisjes in dit land stemmen op deze Oneman Boyband en normale mensen die zijn warmtepomp-onzin volgen zijn in feite nog dommer.

grindbak | 29-05-19 | 13:08 | 1

Die mensen die graag een waterpomp willen, denken abusievelijk dat het hier gaat om een buttplug in de vorm van Jesse Klaver.

Datsun_Cherry | 29-05-19 | 13:12

Goed, in het FVD is't zelfde gebeurd. Hebben sommigen hier zeker gelijk in. Maar: was Groen Links niet die club van de mensen die zo moreel superieur waren?

6638-12345 | 29-05-19 | 13:05 | 1

Niet helemaal. Een greep uit de kas is toch anders dan kritiek op wetgeving van de partijleider.

Joostmochtnietsweten | 29-05-19 | 13:35

Klaver is onkruid.

Normpje | 29-05-19 | 13:03 | 2

We moeten es met Bayer gaan praten..

Shareholder II | 29-05-19 | 13:09

@Shareholder II | 29-05-19 | 13:09: volgende week haal ik je op van huis. Want we moeten er wel vanaf, van die rotzooi. Je hoort nog.

Normpje | 29-05-19 | 14:20

Heel rechts Twitter is weer van de partij hoor. Met uiteraard Wierd Duk. Om GL allerlei onzin aan te wrijven over communisme, apparatsjiks, goelag en meer flauwekul.

Er is een partijmedewerker op eigen initiatief naar buiten getreden met een afwijkende eigen mening, die tegen de afspraken ingaat keer op keer, die vertrouwelijke gesprekken opneemt. Mij lijkt dit niet heel anders dan de kwestie Otten, maar rechts Twitter denkt daar heel anders over, uiteraard. Net als heel rechts GS. Niet verrassend overigens.

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 13:00 | 11

Het gaat om de wijze waarop. Maar als jij als GLer het verschil niet wil zien dan heb je een GLprobleem.

jaap932057795966 | 29-05-19 | 16:55

Zelfs Joke, die van die witte onderbroek, gaf vanmiddag op radio aan dat rechtse partijen hun partijgenoten die problemen maken nooit in persoon afbreken. GL doet dit wel.

jaap932057795966 | 29-05-19 | 17:12

@Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 13:54: een greep uit de kas zoals Otten deed is toch wezenlijk iets anders dan weigeren te bukken voor de kadaverdiscipline van Yasser.

Franciscus Borchwerf | 29-05-19 | 19:35
▼ 8 antwoorden verborgen

ItismePatty
@itisme_Patty
Even off topic en ook weer niet, Lees net nog in een tweet:
Doe eens onderzoek naar wat er in de bijgestuurde tweet staat. (Van journalist nrc) Zelfs de landsadvocaat zegt het in hoger beroep. Het resultaat is nog minder dan wat Baudet in 2e kamer zei!!! En dan zijn de plannen/eisen van Urgenda nog heftiger dan wat de regering zelf wil. De landsadvocaat......, rest kopieert niet, maar gaat over argumentatie van de landsadvocaat dat de maatregelen die Urgenda wil niet opwegen tegen de kosten en een meer dan minimaal, zeg maar onmeetbaar effevt hebben.
Als Baudet dat poneert wordt ie nog net niet op de brandstapel gezet door oa de
Jessias die het grote gelijk bezit en geen tegenspraak dult.

Afbeelding

bwanabanjo | 29-05-19 | 12:53

Aanschouw de krachten van PvdA en VVD in werking. Nog even en deze twee partijen zijn weer de grootste vrienden.

Lafayette | 29-05-19 | 12:52

Wat is het probleem?
Saddam Hoessein liet zulke figuren meteen doodschieten.

HogeNood | 29-05-19 | 12:47 | 1

Lekker hoor, vertrouwelijk info over zijn functioneren gebruiken om je eigen partijstraatje schoon te vegen. When they go low, we go lower. Zoiets was het toch, Yasser we can?

medusa324 | 29-05-19 | 12:47

Prima actie van die Jesse of heet hij Yasser? In ieder geval goed zo, maak de partij kapot! Heel goed ga door. Maak alle leden daar binnen de partij boos en afkerig van je. Dan komt het fijne d66 en pvda effect heel snel naderbij, een steeds kleinere partij. Het is heel fijn nieuws!!

AMX pri | 29-05-19 | 12:45 | 1

ach, PvdA, D66 en GL zijn communicerende vaten. Een faal van Jesse levert die griezel van '66 weer wat op. enzovoorts. Uiteindelijk zullen ze fuseren, dat staat buiten kijf. Belangrijker is dat de kiezer in gaat zien dat de realiteit niet te rijmen valt met die marxistische identiteitspolitieke idealen. Men ziet een vrolijke sympathieke Jesse, maar het ontgaat de meute dat het een doorgewinterde marxist is.

Joostmochtnietsweten | 29-05-19 | 14:47
-weggejorist-
Tronald_dump | 29-05-19 | 12:44 | 1

De media laten zich aardig voor het VVD karretje spannen om Gl om zeep te helpen. Heeft niemand schijnbaar door.

janleuk | 29-05-19 | 12:41 | 3

Diezelfde MSM die normaal niet weten hoe diep ze Yassers's kont moeten kussen? U vergist u.

The2Amendment | 29-05-19 | 12:44

Houd toch op met je VVD-obsessie. GL en VVD zijn twee loten aan één tak van de kartelboom.

5611 | 29-05-19 | 14:32

Media heeft in tegenstelling tot u door dat deze actie totaal haaks staat op wat Jesse en GL steeds met mond beleiden.

jaap932057795966 | 29-05-19 | 17:15

Ik kan niet beoordelen wat er gebeurd is, ik was er niet bij. Aan de reacties te lezen zijn veel reaguurders wel bij de gesprekken tussen Klaver, de fractie en Ozdil geweest. Is daar een verslag van beschikbaar? De politiek in dit land is georganiseerd in partijen met fracties, waarbij in principe uiteindelijk (bij meerderheid) iedereen zich moet confirmeren aan het afgesproken standpunt Je ziet dat terug bij de stemmingen in de Tweede Kamer. Het is jammer dat dit sympathieke Kamerlid, dat de laatste tijd bedreigd werd, weg is. Maar nogmaals: ik weet niet hoe het gegaan is.

Mannes | 29-05-19 | 12:41 | 3

Kan toch niemand boeien joh. Die partij is zwaar klote! Dat vinden de meeste hier! Breek die partij.

AMX pri | 29-05-19 | 12:46

Zou mooi zijn als Ozdil zich aansluit bij FvD , puur om zich dan volledig te uiten over hoe de groene Khmer functioneert.

dorstig! | 29-05-19 | 13:35

U vergist zich. Men wordt op persoonlijke titel gekozen en onderwerpt zich slechts vrijwillig aan de partijdiscipline. De kadaverdiscipline die gl eist staat haaks op de kieswet.

Franciscus Borchwerf | 29-05-19 | 19:40

Zihni Özdil geeft netjes zijn zetel terug aan Groenlinks, neemt netjes afscheid, en dan wordtie zo de grond in getrapt. Kan hij zijn zetel nog terug eisen om te trollen?
Echt walgelijk gedrag van Groenlinks, dit grove natrappen zie je bij geen enkele andere partij, van PVV tot VVD.

Tuinhekje | 29-05-19 | 12:38 | 1

Dat zie je altijd bij linksche gutmenschen. GL is niet voor niets ontstaan uit o.a. de partij van overtuigd stalinist Paul de Groot. Alles voor grote doel ... en voor de datsja's van de leiding.

Het enige wat nog ontbreekt is een mooi showproces, zelfbeschuldiging en de gang naar de Goelag. Maar dat komt pas als GL het ooit voor het zeggen zou hebben.

5611 | 29-05-19 | 14:34

Klaver is gewoon een rat eersteklas...

ItsNoStyleAtAll | 29-05-19 | 12:38 | 1

Absoluut waar. Zie je als ie in de camera kijkt. Van het onzuiverste water.

Shareholder II | 29-05-19 | 12:48

Wordt Özdil beloond met een mooie afvloeifunctie binnen de partij omdat hij zijn zetel afstaat? Of heeft hier een vorm van chantage plaatsgevonden. Want Özdil had toch ook gewoon een ‘Lazrakje’ kunnen doen, lekker cashen als eenmansfractie.

Irnerius | 29-05-19 | 12:31

Het is achterbaks om een gesprek heimelijk op te nemen. Het is onbestaanbaar dat een vertrouwenspersoon alles doorvertelt aan de partijleiding. Ik ben er niet uit wat erger is.

SjonnieC | 29-05-19 | 12:31 | 6

Als jij je gesprekspartner niet kan vertrouwen dan is het natuurlijk niet zo slim om te vertellen dat je het gesprek opneemt.

Monkey Cabbage | 29-05-19 | 12:59

Een gesprek opnemen waarbij je zelf fysiek aanwezig bent mag gewoon, juridisch gezien. Aangezien Zihni Özdil zelf ook wel wist wat de teneur van Jesse Klaver zou zijn, vind ik het logisch dat hij het opnam.
Ik zou iedere werknemer adviseren als hij/zij op slechte voet met zijn leidinggevende staat het functioneringsgesprek op te nemen. Juridisch gezien doe je niets verkeerd zolang het geen afluisteren wordt.

Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 13:27

@Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 13:27: iets subtieler, je moet zelf wel deelnemer aan het gesprek zijn.

ZOMG | 29-05-19 | 17:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Auke Zijlstra +1
Alhoewel ik verwacht dat em dat wel wat zeikmail gaat opleveren.

Shareholder II | 29-05-19 | 12:29

Het is dat alle jeugdige stemmers op GroenLinks nog niet veel levenservaring hebben, anders stemde niemand meer op deze communistische partij.
Jesse Staver is een doodordinaire communist.

Rdock | 29-05-19 | 12:27 | 1

Leider v/d Groene Khmer.

bqbq | 29-05-19 | 12:39

FvD heeft de interne problemen toch wel wat netter aangepakt. Hopelijk richt deze affaire de Jessias blijvende imago schade toe.

XverderNix | 29-05-19 | 12:27

Links en totalitair denken, dat zuigt. De eerste die de term 'totaliteit', 'totalitair' introduceerde was Georg Lukács (Leninist) in zijn werk 'Die Theorie des Romans' (1916/20). Het staat daar voor een gelukzalige paradijstoestand, die Lukács terug projecteerde op de Homerische tijd. Oorspronkelijk gold 'totalitair' in de linksche kerk dus als iets extatisch moois en heerlijks. Vandaar dat de linksche kerk zich zo aangetrokken voelt tot totalitair denken. In NL heeft GroenLinks het patent op het paradijs (let op, groen groen groen, dat is paradijselijk) zich toegeëigend. Begeef je je in GroenLinkse kringen, dan waan je je in een hemel op aarde. Kijk naar Klaver, kijk naar Groot-Wassink, kijk naar Schaap (tatie tatie --> weg bij de A'damse brandweer), kijk naar Halsema en u snuift het specifiek totalitaire geurtje van dit hemelse eikenbosch op. GroenLinkschers wanen zich Adam en Eva, en hebben geen flauw benul ervan dat een Klaver zich zomaar kan ontpoppen tot de slang. Nu is er een GroenLinkscher voor eeuwig uit het paradijs van GroenLinksch verbannen. Dus: denkt u bij 'totalitair' aan iets zaligs, dan zit u in de linksche kerkbubbel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-05-19 | 12:27

In mijn GS controle stemhut was Klavertje de populairste, in een wijk waar je het niet verwacht. Wat kan hij dan, wat ik niet begrijp? Zijn het zijn ogen, zijn spierballen, zijn verbaal geweld, zijn smile, de supersnelle associaties, zijn overvolle bibliotheek in zijn achterhoofd, parate kennis, zijn humor, doortastendheid? Hoe flikt zo een gebakje dat... echt, ik zou het graag willen weten...

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 12:26 | 4

Een goed marketingbureau, een rek spindocters, een oortje net als Rutte, daar bovenop een acteur (Yasser Farras) met een leuke artiestennaam (Jesse Klaver), en een leuke kapster en je komt een aardig eind.
Je politieke koers een beetje op groen/student/europa en je spreekt veel mensen aan.

Tuinhekje | 29-05-19 | 12:47

@Tuinhekje: Spreek voor jezelf :-)
Die zaadstengels spreken nog geen dood vogeltje aan.

Shareholder II | 29-05-19 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Een week te laat dit.
Voolgende keer net voor de verkiezingen graag. Dat scheelt in de uitslag.

varkenshouder | 29-05-19 | 12:26 | 1

Ja jammer, ik ben vrij links, maar GL is echt een kutpartij. Bijna alle partijen zijn kutpartijen btw, maar GL een irritante kutpartij, alleen D66 is nog kutter geworden.

Vooral stemmen vanuit idealisme, totdat je in de echte wereld terecht komt.

De PVDA is ineens zo gek nog niet:D (/sarcasm?

menage | 29-05-19 | 12:30

Heel erg sterk dat hij z'n zetel ter beschikking stelt aan de partij die hem meedogenloos aan het kruis nagelt. Daarmee zijn de posities duidelijk.

Pierre Lebon | 29-05-19 | 12:25
-weggejorist-
Henk de Vries2074 | 29-05-19 | 12:25

Iemand die miljoenen Nederlanders onder overheidsdwang hun spaargeld wil laten uitgeven aan nutteloze klimaatmaatregelen, óf het gewoon oké vind dat mensen die dat geld niet hebben er -VERPLICHT- een lening voor moeten afsluiten. Die het dus een prima idee vind, en het godbetert eigenlijk nog niet vér genoeg vind gaan, om miljoenen mensen in een door de overheid gebreid financieel keurslijf te persen, daarmee hun hele wereld op de kop te zetten, ze op te zadelen met zorgen, met een somber (financieel) toekomstbeeld, studenten laat lenen, maar tegelijk voor iedere naffer de deur wagenwijd open wil zetten?

Die moet je niet vertrouwen, die kun je niet vertrouwen.

Die gaat gewoon over lijken, de wannabe despoot dat het is. Naar goed communistisch gebruik heiligt het doel ALLE middelen.

Dutchbeaurouge | 29-05-19 | 12:24 | 3

Rustig aan man, met Ceaucescu en Polpot is het toch ook slecht afgelopen.

Pelforth | 29-05-19 | 12:37

@Monkey Cabbage | 29-05-19 | 13:03: we hebben toch geleerd van het verleden. Dan is de oplossing toch niet ver?

dorstig! | 29-05-19 | 13:40

Goor Links dictator Yasser laat ware aard zien en vliegt uit de bocht...

FrankOngerust | 29-05-19 | 12:21

Ik zou ook aan de drank gaan als ik tussen die Groenlinksers moest zitten.

Vod Kanockers | 29-05-19 | 12:21

Zihni moet zich nu maar aansluiten bij FvD.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 12:19 | 1

Maar daar zijn ze wel meer van cognac en brandy heur. Pilsebier is voor in den publieke ruimte met het volk.

Shareholder II | 29-05-19 | 13:03

Hier wordt Klaver & GL als dictatoriale partij neergezet. Op zich geen speld tussen te krijgen. Tegelijkertijd kan ik geen politieke partij benoemen waar partijdiscipline ondergeschikt is aan het wettelijke 'vrij can last' stemgedrag voor kamerleden. Overal houdt de leider haar schapen binnen de uniforme wittw kudde en worden zwarte schapen weggestuurd.

Winter_is_coming | 29-05-19 | 12:18 | 3

Er zijn, zo waag ik te veronderstellen, toch wel wat verschilletjes als het gaat om de vraag hoe groot, zwaar en verpletterend het kadaver binnen de diverse partijdiscipline's is.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 12:22

@Schoorsteenveger | 29-05-19 | 12:22: Vreemd dat die partijen over de PVV vallen omdat Wilders daar de lakens uitdeelt maar in die andere partijen moeten ze allemaal stemmen naar wat ze wordt voorgelegd dan kan je wel leden hebben maar die hebben ook niets in te brengen

Jan70 | 29-05-19 | 12:44

Ze moeten natuurlijk wel hun nieuwe partner de VVD te vriend houden bij GroenLinks.

sprietatoom | 29-05-19 | 12:17

Altijd al gezegd. Die Jesse lacht als de slang in Junglebook. Groep Slinks.

Premier Trutte | 29-05-19 | 12:12

GroenLinks is nu de baas in Amsterdam samen met Femke Halsema
- over een paar jaar geen benzine en diesel auto meer
- onderdak en zakgeld voor uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen met nog meer woningnood

Stem op GL en je hebt weldra geen broek meer onder je kont.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 12:12 | 2

En geen Hells Angels meer die zich kwaad kunnen maken.

CalamityJane | 29-05-19 | 12:17

Het laatste nieuws is dat iedereen verplicht wordt zijn dak in te zaaien met mos of zonnecellen erop te laten plaatsen. En dat "souvenierkleding" verboden gaat worden.

Tuinhekje | 29-05-19 | 12:59

Mooi. De racistische/dictatoriale/xenofobe aap komt uit de marrekaanse mouw.
Zoals bij alle linkse partijen is inclusiviteit gewenst zolang je hun mening deelt. Afwijkende geluiden worden, conform hun meesters in Bejing, Moskou of Pyongyang, opgelost in gekkenhuis, goelag of concentratiekamp. Bruin Links laat zich weer eens kennen als een enge, antisemitische, facistische horde die geen haar beter is dan de NKVD of NSDAP waar zij hun bestaansrecht aan ontlenen.

The2Amendment | 29-05-19 | 12:11 | 3

Vandaar dat iedere interne ruzie over de Aanpak der Dreuzels binnen de Groene Kmher met snaar en spel begroet en begeleid moet worden. Wanneer iedere groen linksert op zijn verjaardag de moord steekt of voor de bus wordt gegooid zijn we er binnen een jaar vanaf.

De Briemusketier | 29-05-19 | 12:21

Bruin Links, Wit Links zul je bedoelen. Geen partij zo roomblank als GL. Diversiteit is voor de anderen zo lang wij in de roomblanke grachtengordel er maar geen last van hebben en onze roomblanke kindertjes op een roomblanke school kunnen doen. Hé hoi Femke!

5611 | 29-05-19 | 12:27

@5611 | 29-05-19 | 12:27: Bruin omdat hun nazistisch gedachtengoed gekoppeld aan virulent antisemitisme en steun aan terroristen ze uitstekend laat overeenkomen met de bruinhemden van het begin van het nationaal SOCIALISME in Duitsland 85 jaar geleden.

The2Amendment | 29-05-19 | 12:48

Marokko - Turkije 1-0.

Het neerbuigende artikel van ozdil over provenciale boeren in Eemnes is ineens spoorloos verdwenen. Net als ozdil zelf zeg maar. De boeren in Eemnes ploegen voort.

De Briemusketier | 29-05-19 | 12:10 | 4

@El Rico Grande | 29-05-19 | 12:13:
Goeie vraag, en sinds wanneer zijn boeren niet provenciaal en conservatief.
Zo bezien heeft de gemiddelde boer veel gemeen met de gemiddelde Turk.

De Briemusketier | 29-05-19 | 12:16

@El Rico Grande | 29-05-19 | 12:13:
Die hele Özdil is een verzinsel van kapitalistische zwijnen en fascisten.

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

De ideeën en het beleid van GroenLinks zijn voorspelbaar:

- meer geld voor het klimaat (Parijs)... geen benzine en geen gas meer
- meer geld en meer zorg voor migranten en illegalen (Marrakesh)... meer woningnood

uiteindelijk --> minder geld voor de Nederlandse mensen en de kinderen die Jesse Klaver nu sympathiek en aardig vinden - ze komen er van zelf wel achter, hoe hun toekomst wordt.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 12:06 | 1

De ideeen en beleid van Jesse = groenlinks, dat weinig overigens met 'echt' links van doen heeft. Klaver is wel groen op papier, maar vooral ook een populist.

litebyte | 29-05-19 | 12:12

De leider van het Politburo heeft gesproken! De ware totalitaire aard van GL gebaseerd op de oude Sovjet ideologie komt uit de mouw. De gestaalde kaders nemen het over. Marcus Bakker en Paul de Groot (leve de de Sovjetstaat Nederland) zijn weer uit hun graf herrezen. Dit is een schok voor de inclusieve lieve sneeuwvlokjes!

Jan Bennink9906 | 29-05-19 | 12:06 | 1

Die hebben geen idee, denken dat het zo hoort. Worden razend als er iemand een andere mening heeft. De Grote Leider (GL) heeft immers gesproken. Bij de meat up zijn er zulke lekkere veganistische bitterballen te eten.

El Rico Grande | 29-05-19 | 12:11

Al speelt Yasser Ferras nog zo mooi toneel met zijn Trudeau en Obama imitaties, zijn ware aard komt toch af en toe boven..

Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 12:04 | 2

Klaver loopt met u mee tot het ravijn.

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 12:05

Blijkbaar had Mao ook een groen boekje.?
Tsja de keuze tussen een turk en dictatuur is eigenlijk geen keuze.....

Elder of Z. | 29-05-19 | 12:03 | 1

Groenlinks (Jesse) heeft net zoveel met Mao de Bij te maken als de VVD met liberalisme, niets dus. Groenlinks heeft alles met Jesse te maken.

Groenlinks = Jesse Klaver.... oftewel het Jesse Klaver effect. Zo'n soort effect heeft maar beperkt nut voor een partij en gezien de huidige ontwikkelingen kan het maar zo zijn dat er binnenkort er bij u in deelstaat NL een nieuwe 'echt' linkse en groene partij wordt gecreeerd.

litebyte | 29-05-19 | 12:10

Nu afwachten of Zihni ook van al het oude beeldmateriaal wordt gewist.

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 12:03

Binnenkort marcheert de groene Khmer door de straten van Amsterdam, Dan worden mensen met een ander gedachtegoed naar heropvoedingskampen gestuurd. Denk er nog maar eens aan als je langer dan 3 minuten onder de douche staat, vlees eet, een bbq aansteekt en je kop nog niet in de financieele strop zit vanwege 40.000 euro aanpassingen aan je woning. En die Klaver met zijn besneden lul zet weer een 3de vervuiler op de wereld. Zie ook Doug Stanhope www.youtube.com/watch?v=f2o7y_b04YE

Painauchocolat | 29-05-19 | 12:00 | 2

Ik ga vanavond al barbecueënd 10 minuten douchen, om aldaar met mijn blote klauwen en door waarschijnlijk gebrek aan vuur, een stuk zwijn rauw en smakkend te eten. Intussen de kachel laten gieren met dik 27 graden, ongeacht het weer, met de ramen open. Gewoon. Omdat ik een vrij mens ben.

#TeamZihni

DeJemelscheet | 29-05-19 | 12:16

Dat doen ze al lang. Antifa is de knokploeg van GL of is GL de politieke tak van Antifa?

5611 | 29-05-19 | 12:29

Nu maar hopen dat Klaver buiten de waard heeft gerekend. Oh. Wacht... Hij kan helemaal niet rekenen.

Whisper | 29-05-19 | 12:00

Vandaar dat'ie veel enge meisjes heeft aangetrokken die op hem stemmen en helemaal niks van de politiek snappen. Het zijn fleurige nietsnutten.

Thoth | 29-05-19 | 11:59 | 1

Muurbloempjes worden toegesist door de groene lijder.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 12:01

Zihni en telefoon is geen goede combinatie.

Yie_Ar_Kung_Fu | 29-05-19 | 11:58

Valt me nog mee. Normaal hakken communisten een ijsbijl in je achterhoofd. In Mexico.

Mammeloe | 29-05-19 | 11:57 | 5

Wellicht is daarmee gedreigd? Of heeft Duyvendak gedreigd met een in petroleum gedrenkte lap in de brievenbus. Of Duyvendak er een vlam bij zou houden of dat Klaver dat zou doen, houd ik in het midden. Hoewel? Klaver zou wel eens bommen kunnen maken: www.rtvutrecht.nl/nieuws/159686

El Rico Grande | 29-05-19 | 12:01

@Pelforth | 29-05-19 | 12:00: Zat k net aan te denken. Honderden miljoen doden door het communisme maar ze hernoemen zich Bündnis of Die Grünen en de massa trapt er weer in.

Mammeloe | 29-05-19 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verwijt dat GroenLinks prutser Klaver maakt als dat Ozdil de vertrouwelijkheid heeft geschonden kan alleen gemaakt worden doordat de vertrouwenspersoon van GroenLinks de vertrouwelijkheid van het gesprek met Ozdil heeft geschonden, zo begrijp ik.
Ozdil heeft op eigen titel de zetel in de Tweede Kamer. Die stoel hoort niet toe aan GroenLinks, die stoel hoort toe aan Ozdil. Hij is gekozen.

El Rico Grande | 29-05-19 | 11:56 | 2

Je kiest voor een partij en hun standpunten. Daarna laat je jouw voorkeur voor een persoon binnen die partij weten door op die persoon te stemmen. Maar je kiest in basis voor de partij.

Quib | 29-05-19 | 12:12

@Quib | 29-05-19 | 12:12: Jij begrijpt het helaas niet. Niet de partij, maar de persoon wordt gekozen. Kieswet: Deze wet bevat bepalingen inzake het kiesrecht en de verkiezingen van de leden van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer der Staten-Generaal, alsmede van de leden van provinciale staten en de gemeenteraden.'Het gaat dan onder meer over de wijze van kandidaatstelling, de registratie van partijen, de wijze van stemmen, het vaststellen van de verkiezingsuitslag en de aanvang en het einde van het lidmaatschap van een vertegenwoordigend lichaam.

El Rico Grande | 29-05-19 | 12:15

Nuqubu

Betaal aub voor het leven van M.

Hij moet lang in leven gehouden worden!

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:56 | 1

foutje verkeerde topik

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:57

Ik vind het al jaren, Klaver is een eng mannetje, die vooral goed is in toneel spelen en daarmee een deel van de jeugd naar zich toetrekt. Onder het mom van een groene partij. Zie de zieke Kennedy-immitaties in zalen, met opgestroopte mouwen. Een karikatuur van zichzelf.
Kijk je echter naar zijn partijprogramma, dan wordt je er vervelend van. Meer (bijna onbeperkte) migratie, auto in de ban.
Nu blijkt hij ook nog een dictator te zijn. Ik ben niet verbaasd.
Klaver, houd de eer aan jezelf en ga lekker thuis met de kinderen spelen.
-

Bernhard de II | 29-05-19 | 11:53 | 2

Kom op man, wat kunnen die kinderen er nou aan doen?

John McClane | 29-05-19 | 11:55

@John McClane | 29-05-19 | 11:55:
Mee eens, Klaver blijf met je fikken van die kinderen!.

Pelforth | 29-05-19 | 11:58

Briljante strategie van GL om hun core kiezers (de studenten) aan een kostbare lening te helpen en vervolgens stemmen voor een verhoging van het rentepercentage. Ik voorspel het einde van die partij in 4 jaar.

Beefbus | 29-05-19 | 11:52 | 2

Het gros der studenten kan niet rekenen, en '66 naait ze nog harder, dus die lopen vooralsnog niet echt weg.

Abject | 29-05-19 | 11:55

@Abject | 29-05-19 | 11:55: Voor de meeste jongeren is 5 X 9 al te moeilijk, heb ik het nog niet eens over deelsommen.
Het (lager) onderwijs is verschrikkelijk belabberd.

kwark001 | 29-05-19 | 11:57

Odzill een echte Jordanees,
mag ik aan nemen,

een echte Nederlander,

laat een digitale wind.
die ruik ik niet,

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:50 | 2

Wel, hij zuipt als een Jordanees, volgens de slinkse roddel ;-)
Maar goed, hier wordt even iemand kalt gestellt zeg. Wat een monsters dat GL. De ware Yasser Feras laat zich zien.

Shareholder II | 29-05-19 | 11:59

@Shareholder II | 29-05-19 | 11:59: Is niets mis mee. In de Sovjet Unie gebeurde dat regelmatig. Je dehumaniseert iemand en je maakt 'm af.

El Rico Grande | 29-05-19 | 12:08

Ik snap Klaver wel. De idiote plannen van GL kunnen alleen ten uitvoer worden gebracht met een dictatoriaal bewind.

skoftig | 29-05-19 | 11:50

Tja. "Niemand is kandidaat tot de commissie zegt dat iemand kandidaat is". Tradities loochenen zich niet.

XHannibalX | 29-05-19 | 11:47

Klaver toont dezelfde crisismanagementvaardigheden als die zijn voorbeeld Jesus Turdeau in de SNC Lavalin-crisis in Canada.

Als eersten gaan de excuusminderheden voor de bus. Weg diversiteit.

GroenLinks is als een watermeloen. Een dunne groene schil en dieprood van binnen, zonder smaak.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 11:46 | 2

MMMMmm Communism.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:48

Variatie op biefstuk nazi's: bruin van buiten, rood van binnen.

Wekkertje | 29-05-19 | 11:54

Dit is wel weer fraai!

Als bij FvD exact hetzelfde gebeurt met Otten, nota bene een prominent van het eerste uur, wordt deze massaal uitgekotst door de alhier aanwezige fans terwijl Baudet wordt gesteund. De afvallige Otten wordt uitgestoten en verketterd zoals dat gebruikelijk is bij partijen waar de Grote-Leiderverering hoog in het vaandel staat.

Nu dus hetzelfde bij GroenLinks maar uiteraard geldt hier omgekeerde: GL zou een rotte partij zijn! Dolksteken, verraad, noem maar op. Opeens ligt het geheel aan de partij. Wat een huichelachtieg maniertjes wederom. Altijd die twee maten. Het is bij echt elk onderwerp een terugkerend verhaal...

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 11:44 | 12

@Wiezewalakristalix | 29-05-19 | 12:07:
Het is allemaal vergelijkbaar: Iemand die zich afzet intern, de partijlijn afbreuk doet, uit de schoool klapt met andere verhalen. Exact Otten maar andere beoordeling. Ik zeg nergens dat ik Jesse de schoonheidsprijs zal geven hierover, maar mij valt het verschil in veroordeling op wat beslist niet objectief lijkt te zijn.

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 12:28

Awwww ja het is echt héél oneerlijk! Zomaar mensen anders beoordelen. Brrrrr. Stoute GeenStijl.

Dutchbeaurouge | 29-05-19 | 12:31

hmm pot verwijt de ketel, beste, pot verwijt de ketel!

lovekila | 29-05-19 | 15:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Is het al uitgezocht of Zihni sprak met 'een vertrouwenspersoon' of met 'de vertrouwenspersoon'?
In het laatste geval is het de vraag hoe vertrouwelijk gesprekken met deze persoon zijn. Dus niet! Lijkt mij een zeer ernstige zaak.

Amsterdamsko | 29-05-19 | 11:44

En de kiezers willen dit blijkbaar. De Klimafaat wet er door. Tja je krijgt de regering die je verdient. Geen referenda, weer overgeleverd aan de heren voor 4 jaren. Over 20 jaar is de lucht brandschoon en zijn de mensen weer zo arm als in de 19e eeuw. Emigratie gaat nog eens heel groot worden.

Zatkniss | 29-05-19 | 11:44 | 1

Welke kiezers?
De 1e kamer heb ik nooit kunnen kiezen en geen enkele partij in de 2e kamer had dit in haar verkiezingsprogramma. Gelukkig was net op tijd het fopreferendum geschrapt (ook al zo'n pareltje van democratisch beslissen) zodat we ook achteraf geen oordeel kunnen vellen.
Maar helaas heb je grotendeels toch gelijk: mensen willen nadenken noch demonstreren, dan wint dus de brutaalste in de politiek.

Monkey Cabbage | 29-05-19 | 13:14

Lees net dat alle socliale huurwoningen in 020 verplicht mos (hoe verzin je het) of zonnepanelen op het dak moeten hebben. Vervelend voor de huurder is dat ze vaak de hoofdprijs betalen door een huurverhoging die veel hoger is dan die panelen ooit zullen opbrengen, de opbrengst van de panelen minder wordt in de loop der tijd maar de huurverhoging tot einde der tijden blijft staan. Milieu maatregelen zijn voor de coöperaties een verkapte manier om de huren op te jagen.

Wekkertje | 29-05-19 | 11:42

Groenlinks is gewoon een DDR partij ,dus mislukte communisten en Marokkanen
Die proberen Nederland kapot te maken.

gerrit5042 | 29-05-19 | 11:41 | 1

Alleen maar witte mensen. En een halve mocro.

Mahatma | 29-05-19 | 11:44

Zihni's campagne tegen het leenstelsel begon vóór de Europese Verkiezingen. Vrijwel direct na de verkiezingen werd hij weggestuurd. In die zin heeft Klaver het knap gedaan. Gewoon over de verkiezingen heen getild!

Amsterdamsko | 29-05-19 | 11:41

Ja maar wacht even, die regel geldt natuurlijk niet voor GL zelf. Zij zijn immers van het goede doel en dan is alles toegestaan toch?

5611 | 29-05-19 | 11:52

Was het Klaver? Nee, het waren de apparatsjiks achter hem. Het zijn en blijven verstokte communisten. Om met Groot Wassink te spreken, het kan "zomaar" gebeuren dat je "zomaar" de grootste vijand bent, "zomaar" een misdadiger, "zomaar" een onmens, van het ene moment op het andere. Het zijn en blijven machtsdenkers, machtswellustelingen, machtsgeile engerds.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 11:40 | 7

@Schoorsteenveger | 29-05-19 | 12:14 Dat je nog ingaat op een infantiele “ja maar hullie”
Goed, je antwoord is zoals altijd puur goud, kudo’s. :)

Ashtrey | 29-05-19 | 12:26

@Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 12:26 Mooi wel, feiten en weloverwogen woorden duiden als natrappen, daarnaast ontbreekt werkelijke informatie over het opnemen en wat zich heeft afgespeeld, dus je lult maar gewoon een eind in de ruimte, geeft niet, doen we allemaal, maar om je dan zo aangevallen te voelen zegt alles. :)

Ashtrey | 29-05-19 | 12:31

@Ashtrey | 29-05-19 | 12:31:
Ik voel me niet aangevallen, ik signaleer alleen de atijd zo grote hypocrisie van rechts als het gaat om duiden van de politiek. De vooringenomenheid is groot. Van objectief oordelen is zelden sprake.

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 14:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Ieder weldenkend mens wist dat al heel lang. GL is een verzameling van ego trippers die met inspraak of kritiek helemaal niets kunnen.

hangtiet met knoop | 29-05-19 | 11:40

Hel twitter gruwt!
Heel Nederland hoort bij het Journaal dat er Özdil weg is en maalt er verder niet om.

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 11:38

Waar twee kijven hebben twee schuld. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

brughslurph | 29-05-19 | 11:38 | 6

Maar dat doet ie niet hè!

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 11:46

@Einde van de Domheid | 29-05-19 | 11:39:
Studenten die aantoonbaar moeten gaan meebetalen aan het milieu. Dat kon ze weleens wat stemmen gaan kosten:
www.at5.nl/artikelen/179299/groenlink...

ChatBot | 29-05-19 | 11:47

@ChatBot | 29-05-19 | 11:47: Ook wel eens goed. Al die groene studentjes die nul verantwoordelijkheid hebben naar een gezin o.i.d., maar wel stemmen op een partij die bij belasting betalend Nederland de rekeningen omhoog laat jagen. Betaal dan ook maar mee. Welcome to real adulthood.

DeJemelscheet | 29-05-19 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Inside every lefty there is a totalitarian trying to get out!

Godsammekraken | 29-05-19 | 11:38

Belangrijkste aan dit hele verhaal is de inkijk die het geeft in hoe het er intern aan toe gaat bij de leuke, vriendelijke, inclusieve, wereldverbeterende en moreel hoogstaande club als GroenLinks.
Je mag verwachten dat de onderlinge verhoudingen en aanpak binnen GroenLinks model staan voor de wijze waarop het er idealiter in de wereld aan toe zou moeten gaan.
Welnu: als Zihni het noodzakelijk vindt om een gesprek met het ultieme boegbeeld van zijn partij, Klaver, stiekum op te nemen, dan is er sprake van een verrotte werksfeer en daar mag de politieke leiding van GroenLinks op worden afgerekend.
Daarbovenop komt het mekaar verwijten maken tussen Klaver en Zihni. Ook daaruit blijkt weer de interne verrotte sfeer. En het belangrijkste: uit niets blijkt dat GroenLinks een progressieve partij is die deze conflicten op een andere wijze oplost dan de botte bijl hanteren om een uittredend Kamerlid maximaal te beschadigen. GroenLinks is uiteindelijk een ordinaire politieke partij als alle andere. Daar is niks bijzonders aan.
Moge dit een belangrijke les zijn voor allen die achter deze partij aanlopen vanuit de overtuiging dat GroenLinks ook op moreel vlak een lichtend voorbeeld is voor Nederland.
Achter het masker van inclusie, vriendelijkheid, menselijke maat, en progressiviteit zit een medogenloze op macht gerichte partij. Niks meer en niks minder!

Amsterdamsko | 29-05-19 | 11:38 | 2

Linkse mensen hebben meer met ideologie en utopien dan met werkelijkheid en rationaliteit. Dergelijke organisaties zijn zelf-filterend in de zin dat de grootste fanaten vanzelf boven komen drijven als leiders.

ChatBot | 29-05-19 | 11:44

We kunnen wel hard lachen om het leed van GL (en het jammer vinden dat Özdil eruit is geflikkerd), maar laten we niet vergeten dat precies hetzelfde net is gebeurt bij een partij die de gemiddelde Geenstijler wat dichter aan het hart ligt, de FVD. De kritiek van Otten op Baudet is nog steeds even geldig en zijn wegbonjouren even hard als dat van Özdil.

De Eierbal | 29-05-19 | 11:36 | 7

Euh, die zit er nog.

Mammeloe | 29-05-19 | 11:53

@Miss Silly | 29-05-19 | 11:41:
Die zit in de 1e Kamer en werkt aan eerherstel.
En wordt niet in zijn rug trapt, door hem als alcoholist of liberaal neer te zetten.

Pelforth | 29-05-19 | 12:11

Niet te vergelijken.

CalamityJane | 29-05-19 | 12:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch kan het wel vervelend zijn als het daadwerkelijk zo is dat er met iemand geen afspraken te maken valt, snap wel dat dat een beetje moet in een fractie.

Aan de andere kant: Als die afpsraken behelzen dat je geen eigen mening mag hebben en niet met Sid Lukassen op de foto mag, dan ben je een intrieste partij.

Bvdb | 29-05-19 | 11:36

Ik snap niet dat ie z'n zetel opgeeft... Wat een lul... Ik zou Klavertje lekker de tering laten krijgen en die kudtpartij van hem met een zetel kleiner maken...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 11:35 | 6

Hij heeft van tevoren getekend dat hij z’n zetel op zou geven. Standaard bij GL.

E-Burke | 29-05-19 | 11:50

Dat is juist uitermate chic, en zorgt ervoor dat het gesprek niet over de zetel gaat, maar over Klavertje. Win-win.

John McClane | 29-05-19 | 11:57

@E-Burke | 29-05-19 | 11:50: Dat is niet rechtsgeldig. Zo'n contract is zelfs in strijd met de wet. Je stemt in Nederland niet op een partij maar op een persoon.

Pieter Breydel | 29-05-19 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Wit Links.

Mahatma | 29-05-19 | 11:35

Stalin deed zich ook altijd voor als een joviale kerel. En we weten wat hij allemaal op zijn kerfstok had.

brutus68 | 29-05-19 | 11:35 | 1

Door rood licht rijden?

ZonderNaam | 29-05-19 | 11:39

GL is vertegenwoordigd bij de aanstaande bilderberg conferentie dus dan weet je wel hoe laat het is

Hoeraatjes | 29-05-19 | 11:35 | 3

Och och, wat zou de wereld er anders uit zien zonder bilderberg conferentie.

Bvdb | 29-05-19 | 11:37

Boyan Slat was er vorig jaar ook bij. Big whoop.

E-Burke | 29-05-19 | 11:59

@Bvdb | 29-05-19 | 11:37: Dat zou idd heel wat gescheeld hebben zoals de massale instroom van niet-europeanen (ongekend in de geschiedenis!!), de eu en nog veel meer.

Hoeraatjes | 29-05-19 | 12:02

GroenLinks = Klimafaat = Dictatuur maar wel weer eerlijk sociaal links.
Al het andere is neoliberaal met soms anti-klimafaat.
Lastig, lastig, lastig.

ProAsfalt | 29-05-19 | 11:35

GroenLinks de partij van het dubbele moraal.
+ kudo's voor de reaguurders van GeenStijl die mij weer eens wijzen op de angel in de zaak.
En wel een vertrouwenspersoon bij GroenLinks die even aan de partijleider gaat biechten wat hij zojuist in vertrouwen heeft gehoord van een Kamerlid wat bij hem aanklopt. Het dubbele moraal ligt erbovenop.

In het verleden vielen de reaguurders ook over Mark Verheijen (VVD) niet vanwege de fraude met declaraties, maar over het feit dat er extreem dure flessen wijn bij het Chinees restaurant werden genuttigd, dat is nl niet de plek om dure wijn te consumeren.

Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 11:35 | 2

Tja je kunt als GroenLinkser natuurlijk ook een woordvoerder aannemen die zojuist vanwege het bepotelen van een stagiaire zijn baan bij GL was kwijtgeraakt.
Of tegen AirBNB zijn als GL, en als partijlid je stulpje via AirBNB verhuren en je huurders van de trap af flikkeren, en hopen dat het niet in de krant komt.

Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 11:38

Volgens de nieuwe spelling is t trouwens boerelul

pomodorus | 29-05-19 | 13:50

Jesse Klager moet eens uitzoeken wat het verschil is tussen volksvertegenwoordiger en partijvertegenwoordiger.

Mahatma | 29-05-19 | 11:34

Progressieve partijen en allochtonen, blijft een lastige combi ..

Beefbus | 29-05-19 | 11:33 | 1

De lijst van mislukt deugen op kleurtjes is lang. En dan heb ik het alleen nog maar over politici. Kijk eens naar een gemiddelde Gemeente...

Mammeloe | 29-05-19 | 11:51

Het siert Zihni Özdil dat hij zijn zetel teruggeeft aan GroenLinks en niet een eenmansfractie begint.

keestelpro | 29-05-19 | 11:33 | 3

Hij kon zo in het warme bed dat DENK (islam is een feestje) heet stappen maar nu is het te laat.

eerstneukendanpraten | 29-05-19 | 11:40

Tja waar vindt je dat tegenwoordig nog. Kudoos daarvoor.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:47

Heel Holland wil GL bakken.....

nope | 29-05-19 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken