Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hoger beroep Michael Panhuis (2)

lul

Kan iemand even die pillen brengen?

Hopelijk de laatste keer dat we van Michael Panhuis horen vooraleer hij zich van het leven berooft. Dat is misschien geen gekke gedachte. Wij gaan hem niet tegenhouden. En als het aan ons ligt, hoeven andere mensen dat ook niet te doen. Zo veel levens zijn er verwoest, en zo veel tijd, energie en geld is er al aan hem besteed. Gisteren gruwelijke details in het hoger beroep over de moord op Anne Faber. Plus dat Panhuis zelf ook heel zielig is, want hij kan de backhand niet meer met tennis. Vandaag het vervolg. En daarna mag het afgelopen zijn met Panhuis. Geef 'm maar wat pilletjes. Belleman na de klik.

Social

Reaguursels

Inloggen

De doodstraf bestaat niet meer in ons land, maar Michael P. verdient wel de zwaarste straf: levenslang.
Het hof (Google: ECLI:NL:GHARN:2012:BX9606) sprak al over "de berekenende en nietsontziende wijze" waarop Michael P. tekeerging in de eerdere verkrachtingszaken.
In het laatste rechtbankvonnis (Google: ECLI:NL:RBMNE:2018:3330) herken je opnieuw die "berekende en nietsontziende" handelswijze van Michael P.
Het doel van straffen is: (1) vergelding (de dader verdient straf); (2) voorkomen van herhaling; (3) afschrikken van de dader; en (4) beschermen van de samenleving.
Het wordt tijd dat de maatschappij voorgoed wordt beschermd tegen dit soort "berekende en nietsontziende" daders.
De overheid heeft heeft jarenlang gevangenissen wegbezuinigd, maar deze zaak toont opnieuw aan dat ze juist hard nodig zijn. Levenslang in een sobere maar degelijke gevangenis, is ook vast niet zo duur als alle inzet van politie en justitie bij herhaling. Hoe dan ook, voor mij geeft het onbeschrijfelijke leed van de nabestaanden en de bescherming van de maatschappij tegen herhaling de doorslag voor een levenslange gevangenisstraf.

Middenmoter | 30-05-19 | 13:38

Michael Panhuis, Volkert van der Graaf, Jos vd Berg, Thijs Hermans: de lijst geflipte moordenaars in ons land wordt steeds langer. En waar ze kunnen, lachen ze ons keihard in ons gezicht uit. We staan erbij en kijken er naar.

Spiderman1 | 30-05-19 | 00:55

Voor wat het nog waard is op het eind van deze draad, de verdediging heeft vandaag bewezen de meest futiele argumenten te willen benutten voor dit hoger beroep. Het lijkt er zelfs eerder op dat ze P. de 2e kans voor de rechter gunden, omdat hij de vorige keer 'verdoofd was door... pillen'.

De, volgens hen, te hoge strafeis, met het idee wat P. 'acceptabel' vindt, zo'n 20 jaar (alsof het godbetert ter plekke met de rechter onderhandelbaar is); de manier van aanvechten is regelrecht een gotspe.

Eerder al vond ik dat zij deze rechtsgang niet moesten ondernemen, uit piëteit met de nabestaanden. Er zou toch geen relevante winst te behalen zijn op het humane vlak van de straf - 57 is net zo goed een leeftijd voor P. om zich oud toe te wanen als 67.
Waarbij dit beest er zelfs al vanuit gaat dat vrij komen een optie is.
M.a.w. tegen die tijd heb ik ze allemaal wel weer laten geloven hoe goed ik tussen de allergewoonste mensen kan leven - as if.

Er stond nog wel meer op m'n lijst, maar beperk me tot de recensie van het boek van Yelle Tieleman - Hoe kon dit gebeuren?

De opzet van het boek moet een totaaloverzicht bieden van alle personen en hun achtergronden in dit ongekende drama.
Waar Tieleman wat mij betreft mee de mist in gaat, is de verhandeling (hoofdstuk 3) over Anne Faber.

Hij zegt vooraf dat de familie geen medewerking heeft verleend aan dit boek.
Toch wijdt hij een compleet hoofdstuk aan haar, dat zelfs vele malen intiemer overkomt dan de beschrijvingen in het eigen boek van haar oom en vader.

Het is hoogst gênant, zelfs laakbaar, omdat het geen enkele waarde toevoegt aan waarom DIT zo heeft kunnen gebeuren - hoe Michael P. de gelegenheid kreeg te doen wat hij met haar deed.
Alleen al hierom ben jij ook gewoon een lul, Yelle Tieleman.

En ook nog om het volgende. Jij, en niemand van de uitgeverij heeft de zorgvuldigheid in acht genomen om goed te redigeren.

* Pagina 60.
"Een tandtechnicus heeft op basis van haar gebit een DNA-match gevonden".
Nee, sukkel.
Gebitsprofielen zeggen niks over iemands DNA - wel de match van identificatie.

* pag 73.
"Michael blijkt Michael blijkt een kleine, gedrongen, stevig gebouwde man te zijn".
Dubbelop hè?

* De aller ergste onzorgvuldigheid is deze:
Pag 75.
" Iets na vijven vertrekt hij op zijn scooter in de richting van Baarn, waar hij bij een onbemand tankstation tankt".

Dat moet zijn iets na ZEVENEN".
Wás het maar iets na 5-en geweest, dan had P. (volgens zijn opgebiechte plan) alleen spullen uit een keuken gesloopt, en verder die dag niks of iemand anders.

Waarlijk Yelle Tieleman, door deze zeer slordige optekeningen doe je eigenlijk niet onder voor de eerste de beste rioolscribent.

Persoonlijke noot: Ja, ik ben ook kwaad. Héél kwaad. Om alles.
Dat ik uit Soest kom en de omgeving ken, speelt mee, maar dat is het niet eens.
Ik kies ervoor om m'n nijd nu te richten tot figuren aan de 'betrokken' zijlijn.

De verdedigende advocaten en deze pennezuiger.
Omdat ze vol uit valse schijt opereren.

Kudtkip | 29-05-19 | 21:31

fikkieblijf! | 29-05-19 | 16:03
Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:10
Sjefke7807 | 29-05-19 | 16:46
LeBoulanger | 29-05-19 | 17:30

Dé grote maatschappelijke kwestie van Panhuis (o.a.) is het recidivegevaar.
Dé risicotaxatie van zo'n figuur of herhaling en erger bestaat.

Het is akelig, maar wel realistisch, te moeten beseffen dat een deel van de mensheid nou eenmaal geboren wordt zonder empathisch vermogen (en geweten etc.).
De verkrachters en moordenaars staan iedere generatie weer opnieuw op.

Zaak is het hen zo krap mogelijk na die eerste manifestaties (helaas met dus eerste slachtoffer(s)) knijp te zetten. Daarvoor is deskundigheid nodig, én wetgeving om adequaat toe te passen.

Dat is geen illusie, zoals de vulling van deze draden lijken weer te geven, maar óók realiteit om af te dwingen. Daartoe dient deze zaak in parallelle vorm, en zo nog andere.
Van een x-percentage van de mensheid moet onderkend dat zij dermate kwaad zijn aangelegd dat een afzondering van het grotere maatschappelijke geheel het beste is.

Ik opteer overigens voor een opgespoten eiland ergens in de Noordzee.
Geheel zelfvoorzienend door de gedetineerde bewoners - kan Panhuis mooi z'n cursus hovenier uitventen op de moestuin.
(Zo iets bestond voor de kust van Italië en werkte prima).

Kudtkip | 29-05-19 | 18:59

De wens van het GS-hoofdkwartier om het na vandaag hopelijk niet meer over Michael P. te hebben is uiteraard vals ijdele hoop - er moet nog een vonnis geveld op 5 juli a.s.
Los hiervan zal de maatschappelijke discussie voort duren, met dit sujet als model wat te doen aan ons rechtssysteem.

Ik heb nogal wat noten op m'n zang, na deze 2e en afsluitende dag van het hoger beroep, zal proberen het zo overzichtelijk mogelijk op te tekenen.

Het requisitoir van de verdedigende advocaten, namens Panhuis en wat die zelf meent te hebben moeten inbrengen, met als doel: strafvermindering.

- 'Geschaad door media-aandacht en telkens genoemd in discussie TBS'.
Als dit zo onwenselijk was, had P. geen hoger beroep moeten aangaan. Zijn basis rechtszaak kreeg al opperste maatschappelijke aandacht: in de 1e plaats vanwege zijn gruweldaden, in de 2e vanwege het falende rechtssysteem en mismanagement forensische kliniek(en) waardoor hij voort kon verkrachten en nu ook moorden.
Het om de tuin leiden van die deskundigen is inherent debet aan deze aandacht, dus het argument dat er discussies over die instellingen en de TBS-maatregel zijn 'waar hij niks mee te maken heeft' is kwarts.

En dan nóg: alsof men zijn naam niet mag gebruiken in onderwerpen waar zijn misdaden én de misstappen van instanties juist over gaan.
Het is zeer tekenend dat dit argument te berde wordt gebracht, ook alsof het wijst op een oneerlijk proces met vooringenomen rechters.
Heel simpel: als dit het geval was, had men de rechtbank moeten wraken (zoals Wilders deed). Niet gedaan, dus mond dicht.
Het tekenende is dat de slachtofferpositie wordt gekozen.

- Het leek P. wel acceptabel om 18-20 jaar plus TBS te krijgen.
Alsof dit onderhandelbaar is met de rechtbank?
Door de advocaten werden vergelijkingszaken opgevoerd, bijvoorbeeld die van Vaatstra. Die dader kreeg 20 jaar, op dat moment de maximale tijdelijke gevangenisstraf.
Dat is dus ook het verschil met nu: heden kan max 30 jaar opgelegd, plus eventueel TBS. Lees: de wetgeving is tov. toen veranderd. Kom ik zo nog op terug.
De reden dat 28 jaar en TBS is geëist, komt al door de marge die genomen is vanwege de wijze van aanhouden zónder cautie. D.w.z. zonder te wijzen op zwijgrecht. Dit risico, met als resultaat strafvermindering (van in de regel) van slechts enkele maanden was het boven alles waard, omdat Anne Faber mogelijk nog in leven was ten tijde van de aanhouding.

Men heeft bij het OM heus wel doorgerekend wat Panhuis boven het hoofd zou hangen als hij werkelijk de dader was. Die vermindering op cautie was peanuts.

- De absurde rekensom door de advocaten om 10-20% minder straf dan 28 jaar voor te leggen, dus zo'n 20 jaar, op basis van stevige behandeling door het "afvoer-team" slaat alles (nou ja, en de rest ook van het wederbetoog).
Er is geen enkele grond voor deze rekensom van 8 jaar minder dan geëist.
Pure bluf.
Evenals de vooronderstelling dat die agenten gehandeld zouden hebben uit opdracht van hogerhand.

De aanhouding van Michael P. is geschied door speciale surveillanten op het terrein van Roosenburg Den Dolder. In ene kreeg P. in de gaten dat er mensen buiten actief/aanwezig waren die hij niet eerder had gezien op het terrein. Daarop wilde hij de benen nemen en werd toen, door die mensen in de kraag gevat. Het team met die eigenlijke opdracht nam het daarna over.

Hun taak was subiet de ondervraging, het hoogspel waar zijn slachtoffer was.
Zowel zij als hij wisten dat hij cruciale informatie had - te verkrijgen met desnoods fysieke pressie.
...
Mauwen over pijn was feitelijk al gecalculeerd, want het was simpelweg de enige manier om info te krijgen. Het is uiteindelijk, juridisch althans, een bloedzegen dát hij toen niets prijsgaf (wat overigens zijn hoge pijngrens en hardnekkige mate van psychopathie markeert), want anders had het op vormfout uitgedraaid.

*tot zover*

Kudtkip | 29-05-19 | 18:40

Dat brein is zo compleet verrot dat een zuurstofgebrek van een paar minuten het beste zou zijn, doende een zelfmoordpoging. Tegen die tijd zijn ze al wel bij hem, maar dan is hij een kasplantje, kan hij lekker naar huis. Iedereen blij.

Caparzo*Inc | 29-05-19 | 18:21

Ik las zojuist dat hij heeft verteld dat hij Anne met respect heeft behandeld. Serieus????? What the f*ck....

born2killn00bs | 29-05-19 | 16:57 | 2

Daarom. Deze is er een, om nooit en dan ook nooit meer, los te laten. Levenslang laten tennissen in de bajes. Alle ballen op z'n backhand graag.

AnnaJL | 29-05-19 | 17:21

Yep, dat respect voor Anne had hij in zijn beleving.
Kan je nagaan wat een zieke geest hij heeft.
Gewoon proberen zijn straatje wat schoner te geven.

De-Glijdende-Rechter | 29-05-19 | 17:57

Niet om het een of ander hoor maar als die Panhuis niet was opgepakt dan hadden er ondertussen echt wel meer Anne's verkracht, vermoord en kwijt zijn..

fikkieblijf! | 29-05-19 | 16:03 | 5

@fikkieblijf! | 29-05-19 | 16:26: Precies, het is een levensgevaarlijke gek, maar ook een laffe hond, en Oltmans, al eerder heeft Panhuis vreselijke dingen uitgehaald!

old shaterhand | 29-05-19 | 16:39

@Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:10 |
De beste voorspeller van toekomstig gedrag is het relevant gedrag uit het verleden. Aangezien deze lutserT al meerdere malen gepakt is voor zeer zware zedendelicten etc. kunt u er gevoegelijk vanuit gaan dat hij ook in de toekomst niet van ophouden weet indien men hem zou laten lopen.

Sjefke7807 | 29-05-19 | 16:46

Zeer juist gesteld. Laat ik het zo zeggen: ik denk dat het feit dat Panhuis in de kliniek zat nog een enigszins matigend effect heeft gehad op zijn 'toekomstplannen'. God mag weten wat er gebeurd zou zijn als hij daarna als vrij man zich ergens zou hebben gevestigd, zonder dat iemand nog op hem lette. Laat staan dat iemand wist wie hij was. Mogelijk waren er dan één of meerdere meisjes inderdaad spoorloos verdwenen. Een huiveringwekkende gedachte.

LeBoulanger | 29-05-19 | 17:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze totale weg gooier zou nog niet weten hoe spijt eruit ziet al beet het hem in de k0nTd. Het enige waar meneer mee bezig is, is een mooi toneelstukje om strafvermindering te krijgen. Gezien zijn niet te flauwe verleden qua zedendelicten denk ik dat men voor "better safe than sorry" moet gaan. Iets anders is namelijk zowel aan de huidige slachtoffers, nabestaanden en eventuele toekomstige slachtoffers/ nabestaanden niet te verkopen. Om over het rechtsgevoel in het algemeen nog maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 29-05-19 | 15:59

Gek vraagje misschien, maar hoe kunnen gevangenen tennissen?

Oh ja, wacht, Nederlandse veroordeelden worden op geen enkele manier echt gestraft. Linkse rechtvaardigheid, de kanker van een samenleving.

Nederland80 | 29-05-19 | 15:35 | 1

In nederland kun je in gevangenissen een uitermate luxe en humaan leven leiden.. nee niet lijden maar leiden. Kost en inwoning gratis, verwarming in de winter en koelte met airco in de zomer. Boekjes lezen, studie volgen af en toe wat klusjes opknappen, wat blieft u te eten vandaag en morgen. vega, vlees of halal en de was wordt gedaan.. de loonslaven in dit land betalen daar meestal grof geld voor en dat noemen ze dan vakantie. Deze model burgers als Panhuis krijgen het gratis en bij een luxe verblijf hoort ontspanning en sport.. anders gaat ze zich maar vervelen en dat moeten we niet willen is zo inhumaan

fikkieblijf! | 29-05-19 | 15:56

En jaaa, wat heb ik een spijt en jaaa, dat was niet de bedoeling en jaaa, dat politieoptreden en jaaa, graag strafvermindering, maar nee, lage laffe hond, je verdiend je straf geheel uit te zitten en dan lekker de TBS in met dwangverpleging, goodbye en hoop tot nooit weer ziens!

old shaterhand | 29-05-19 | 15:33 | 2

dwangverpleging? u bedoelt hele straf is een dwangbuis!

Henk P | 29-05-19 | 15:54

en ja ik denk nog iedere dag aan Anne, wat zou ze hebben gedacht en ik denk speciaal op haar verjaardag of op de dag dat ze die zou moeten kunnen hebben aan al haar familieleden.. ben er zo mee begaan.. echt, pinkt een traan uit zijn schele oog.. psychopaat ten top.

fikkieblijf! | 29-05-19 | 15:58

Anne was volgens haar familie onherkenbaar. Panhuis ook, nadat de politie hem genadeloos had doodgemarteld. Oh wacht hij leeft nog, maar kan niet zo leuk meer tennissen. Weet je wie er ook niet zo leuk meer kan tennissen? Anne Faber. Zou Michael P. wel begrijpen dat hij schuldig is, en niet Anne? Geen dag minder straf voor die wrede slager. Hopelijk is de rechter niet gevoelig voor de advocaten die P. het liefst nog vandaag zouden vrijlaten. Ik heb nog een doosje pillen voor P. Kan hij gratis krijgen. Voor zijn zelfmoord die hij hopelijk gaat plegen. Laag bij de grondse smiegel dat hij is,

Nivelleermarionet | 29-05-19 | 15:29

De enige terechte straf zou zijn: levenslang en driemaal daags in zijn cel kapot laten schoppen door een groepje fascistoïde bewakers.
De dood is nog te goed voor hem.

Boer Harm uut Twente | 29-05-19 | 15:13 | 1

Er zijn ergere manier. Alleen daar gaat het niet over.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:11

Dat wordt weer een schadevergoeding, die door de Staat betaald moet worden. Mist hij zo maar Roland Garros omdat ze zijn backhand hebben gesloopt.

The_Black_Knight | 29-05-19 | 14:23

Gelukkig zijn daar de,

Crime Fighters van de VVD,

dees wanstalt zullen ze rechtzetten.

toch?

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 13:33

Inderdaad. Gemene Politie. Panhuis net 6-0/ 6-0 en 6-1 weggeveegd. Gemene Ik. Alles knalhard op zijn backhand geknald. Voorkennis is a bitch. He Masthoff?

Lorejas | 29-05-19 | 13:25

Lol,
ff een wijfie verkrachten,

en je zit voor de rest van je leven gebakken.

met je maatjes in de long stay,

zonnetje, iedere dag voedsel etc.

je hoeft nergens voor te zorgen,
dat wordt voor je gedaan.

Sterkte Pa van Anna.

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 13:22 | 5

@Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:40: nee dan verkracht, gemarteld, en vermoord worden en tot twee maal toe een graf krijgen met als enig doel dat je nooit gevonden wordt en deze psychopaat levenslang krijgt da's altijd te verkiezen boven je vrijheid kwijt zijn.. oh wacht. Anne had niets te kiezen. Die Panhuis wist donders nee verrekes goed dat zonder haar te vermoorden hij inderdaad voor langere tijd zijn vrijheid zou kwijt raken. Hij dacht ik vermoord haar maar en begraaf haar op een plek die niemand ooit zal vinden en dan blijf ik mijn levenslang verder verkrachten en vermoorden en lijken verbergen..

fikkieblijf! | 29-05-19 | 16:02

Fikkie. Daarom. Levenslang opsluiten is veel erger dan de doodstraf.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
druipsmurf | 29-05-19 | 13:03 | 3
-weggejorist-
druipsmurf | 29-05-19 | 13:03

afschuwelijk dat deze psychopaat nog jaren een podium krijgt om zijn natte dromen keer op keer te herbeleven. Je gaat toch over je nek als je hoort dat de moordernaar van je kind, dochter, zus, vriending etc etc iedere dag denkt aan zijn slachtoffer en werkelijk bij alles bedenkt wat zijn slachtoffer zou hebben gedaan of gedacht als ze nog had geleefd. Bij haar verjaardag denkt aan haar familie die levenslang hebben gekregen.. kan die man niet een verdoving in zijn hersens worden gespoten..

fikkieblijf! | 29-05-19 | 13:02

Ik las net dat hij netjes zijn excuses heeft aangeboden. Dan moeten we er toch een streep onder zetten?

metdedag | 29-05-19 | 13:02 | 1

Zand erover, als het aan michael ligt.

Binnenbaan | 29-05-19 | 17:25

Gek hoe dat werkt.

Links wilt abortus op alles en overal, tot aan het moment van geboorte, zie New York wetgeving.
Links wilt dat ouderen zo snel mogelijk exit gaan, zie de oude voorstellen van de PvdA en de linkse lui in Belgie.
Links vindt het prima dat als je geen zin hebt meer om te leven, je er uit moet kunnen stappen.
Links vindt de moord op mensen als Pim Fortuyn en theo van Gogh prima, want is verdient want Mussolini en Hitler en zo.

Maar ze doen wel alles om dit soort verkrachters en moordenaars niet de doodstraf te mogen geven...

Moonwarrior | 29-05-19 | 12:38 | 3

en weer terug in de maatschappij te brengen want ieder heeft recht op een tweede kans. Stelletje idioten

metdedag | 29-05-19 | 13:03

En de burger doet niets anders dan massaal links stemmen. Dus uiteidelijk krijgt men wat men verdient.

Flatulent | 29-05-19 | 13:19

Waarom kan Panhuis niet werken voor zijn geld?

Waarom moet ik dat betalen?

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 12:24 | 7

Hij kan zijn arm toch moeilijk meer gebruiken? Geen backhand of zo? Dan wordt ie zo 100% afgekeurd door het UWV en daar ga je dan.

Thegogglesdonothing | 29-05-19 | 13:06

Yep.. deze man heeft de maatschappij in zijn 29 jaar al zo ongelooflijk veel geld gekost.. met een waarde van - 1000 voor deze maatschappij. Met walging mat eenieder dus de komende jaren werken om dit nageboorte in leven te houden en hem het podium te bieden, want ga er maar vanuit dat Panhuis tot de Europese straafhof doorgaat .. daar gaat zijn leven om draaien.. aandacht heel veel aandacht en iedere keer weer herinneringen en dromen ophalen van de laatste uren van Anne. Deze Panhuis is een voorbeeld van een hele echte nare psychopaat. Was dit in Amerika gebeurd.. zou het niet zover komen. In dit land waar slachtoffers tot daders worden geprocedeerd op kosten van de hele samenleving is een walhalla voor psychopaten. Hipenlijk helpt iemand hem om op korte termijn zijn belofte te laten uitvoeren. Ik vrees echter dat zolang hij de kans krijgt om op een betaald podium door te gaan met procederen het nog heel lang gaat duren voordat dit onkruid is verdelgt

fikkieblijf! | 29-05-19 | 13:22

@metdedag | 29-05-19 | 13:05: er is vast wel ergens een kanaal aan te leggen, 150 jaar geleden gebeurde dat ook nog met een schop en een kruiwagen. Die kruiwagen kunnen we dan wel schrappen, die schop trouwens ook. Gewoon met de blote handen.

Crankhead | 29-05-19 | 13:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Opsluiten levert heel veel mooie baantjes op bij Justitie. Dat is waarom hij geen doodstraf krijgt.

Pislinq | 29-05-19 | 12:13
-weggejorist-
Vanbonkenaayen | 29-05-19 | 12:08 | 1

Ik moet werken en belasting betalen
om P. een fijn, zonnige leven te geven.

Hoi, Nederland.

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:59 | 2

Ho ho. Vergeet zijn tennislessen niet.

appeltje eitje | 29-05-19 | 12:42

@appeltje eitje | 29-05-19 | 12:42: precies, hoe moet dat nu.. hij kan zijn backhand niet meer gebruiken.. mensonwaardig

fikkieblijf! | 29-05-19 | 13:24

Michael Pannekoek is toch ook een slachtoffer...vind ie zelf. Het is juist deze houding die zo gekmakend frustrerend is. Ikzelf kan mij amper door zijn verweer heen worstelen, laat staan de nabestaanden van Anne. Hopelijk horen we na vandaag nooit meer iets van Michael Pannekoek.
Of toch, nog een keer, dat zijn suicide succevol was.

Computer_says_no | 29-05-19 | 11:50

Wat ik nIet begrijp,

IK (en ook U reaguurder)

wij moeten meer en meer belasting betalen,

om M in leven te houden voor 30/40 jaar of meer.

Waarom?

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:42 | 6
-weggejorist-
fikkieblijf! | 29-05-19 | 13:25
-weggejorist-
The2Amendment | 29-05-19 | 14:42

Ik betaal liever om deze gestoorde gek de rest van z'n leven achter de tralies te houden dan voor gelukszoekers die EN gestoord EN crimineel zijn EN hier ook nog lekker komen profiteren van onze sociale voorzieningen! Daar betaal jij trouwens ook voor!

BaldEagle | 29-05-19 | 15:03
▼ 3 antwoorden verborgen

TBS werkt niet bij dit soort psychopaten. Dat is nu wel gebleken. Gevangenisstraf ook niet want psychopaat. Beide systemen kosten tonnen per jaar. De maatschappij moet beschermd worden en niet resocialisatie dat voorop moet staan. Ik zie geen alternatieven meer behalve doodstraf of actieve hulp bij zelfdoding. Laten we een raadgevend referendum starten.... oh nee wacht....

ILF2 | 29-05-19 | 11:24 | 3

Voor mensen waarbij behandelingen niet werken hebben we in Nederland longstay.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 11:45

Slap gelul... Voor Panhuis is het meer dan goed dat hij in een uitzichtloze situatie terechtkomt... Fuck hem, z'n gevoelens en alles wat hij belangrijk vindt... Gewoon zijn hele leven opsluiten en goed voor hem zorgen zodat hij heeeeeeeeeeel oud wordt en dus genoeg tijd heeft om na te denken over wat hij dat arme meisje heeft aangedaan... Anne is er niet meer en dit stuk verdriet wel... Fuck de kosten... Zelfs als hij kanker zou krijgen moet je hem blijven behandelen totdat hij net zo verschrompeld is als een vier weken oude frikandel die in de zon ligt weg te rotten... Als hij maar veel pijn en verdriet heeft... Daar gaat het in deze om en niets anders... Fuck hem...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 11:57

Tja, als je niet meer kunt tennissen omdat je door de politie wat hard bent aangepakt heeft het leven geen zin meer. Relativeren kan Panhuis ook al niet.

Wekkertje | 29-05-19 | 11:21 | 1

En z'n zelfreflectie is ook kapot...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 12:04

In 2011 veroordeeld tot zestien jaar gevangenisstraf voor dubbele verkrachting, vijf afpersingen in vereniging, poging tot diefstal met geweld in vereniging en verboden wapenbezit, en in 2018 op vrije voeten en iemand vermoorden. HOE KAN DIT?!?!?! Ik koop wel een stuk land in Siberië, Nederland land kan je als verloren beschouwen.

Bloemschikliefhebber | 29-05-19 | 11:21 | 2

Waarom wordt niemand als verantwoordelijk beschouwd en ter verantwoording geroepen?

metdedag | 29-05-19 | 13:08

@metdedag | 29-05-19 | 13:08:
Bij dergelijke ongelukken gebeurd het wel. Waarom niet bij dit soort kolossale fouten?
"De instructeur van de tokkelbaan op dancefestival Ploegendienst in Breda heeft ten tijde van het ongeluk niet de juiste procedure gevolgd. Dat meldt veiligheidsinstituut Sport Institute Europe,"

metdedag | 29-05-19 | 13:15

Een euthanasie-kliniek binnen de muren van een TBS-instelling is inderdaad geen verkeerd idee. Petitie beginnen? Desnoods crowdfunden? Verdient zichzelf gaandeweg terug in de kosten die het bespaard op levenslang pamperen van die projectielen,

Abject | 29-05-19 | 11:12
-weggejorist-
tochtkruis | 29-05-19 | 10:56

Ik rij zo naar de Gamma voor een stuk touw. Waar kan ik het afleveren?

knutsel_ | 29-05-19 | 10:55

Bij het lezen van het betoog van zo'n advocaat draait je maag telkens weer om. Dat onmens mag nooit meer vrijkomen.

Bvdb | 29-05-19 | 10:50 | 1

Die komt ook nooit meer vrij. Enkeltje longstay.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 11:46
-weggejorist-
nomo | 29-05-19 | 10:43

Meneer Panhuis is een typische psychopaat. Iemand die geen of nauwelijks een geweten heeft en dus niet kan begrijpen wat hij een ander aandoet. Het is geen ziekte want het valt niet te genezen. Hij is dus gestoord en tegen gestoorde mensen moet onze maatschappij beschermd worden. Daarom is het ook te verklaren dat hij vindt dat het allemaal niet zijn schuld is, dat hij eigenlijk het slachtoffer is en dat hij zelfmoord gaat plegen als hij opnieuw 28 jaar krijgt. Het probleem is dat psychopathie moeilijk keihard aan te tonen is. Zolang wij vinden dat alles keihard wetenschappelijk moet worden aangetoond, dus ook dit soort afwijkingen, zullen lieden als Panhuis vrijuit kunnen blijven gaan. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld psychologen in hun onderzoek bij dit soort lieden niet aan de rechter met volledige zekerheid kunnen verklaren dat iemand niet meer deel kan uitmaken van onze maatschappij. Pas wanneer het goed misgaat kan de rechter op grond van het misdrijf zonder onderzoek iemand laten verwijderen uit de maatschappij middels een TBS. Laten we blij zijn dat er nu eindelijk de wetgeving is om dit laatste mogelijk te maken en dat er eindelijk de aandacht voor is die nodig is.

Hoofdbreker | 29-05-19 | 10:39 | 2

Maar wat te denken van zijn "behandelaars" die dit niet hebben onderkend toen hij eerder al twee tienermeisjes gruwelijk had verkracht?

MickeyGouda | 29-05-19 | 11:00

Vergeet ook niet dat het hele systeem Panhuis nog verder verpest heeft. Panhuis is al vanaf jongs af aan gewend om zijn zin te krijgen, desnoods door het toepassen van geweld. Sla het boek van Yelle Tieleman over Panhuis er maar op na.

LeBoulanger | 29-05-19 | 11:06

Panhuis heeft Anne op gruwelijke wijze verkracht, gemarteld, ontvoerd, vernederd, angst aan gejaagd en haar laatste uren tot een ware hel gemaakt. Dit alles terwijl er noodweer was losgebarsten boven Den Dolder en de bliksem tot driemaal toe insloeg vlakbij de plek waar Panhuis Anne verkrachte. Vervolgens heeft hij haar met veel geweld van het leven beroofd door met veel geweld op naar hals en nek in te steken. God mag weten wat hij na afloop nog meer gedaan heeft met haar ontzielde lichaam. In elk geval tot driemaal toe begraven, schoongemaakt met chloor en haar als oudvuil gedumpt. Haar sieraden verkocht om zijn hobby's (drugs en prostituees) te bekostigen. Dat zijn de conclusies die je uit de feiten kunt concluderen, ook al ligt dit juridisch zo verdomde lastig. Ook al is er niemand getuige van geweest. Was er maar een krachtpatser bij toeval langsgekomen op dat moment om Anne te redden... die gedachte is gekmakend...

Iemand die een engel dit aandoet verdient niet beter dan eeuwig te branden in de hel als deze zou bestaan...

LeBoulanger | 29-05-19 | 10:39 | 7

Ik denk dat ik het snap. Dank voor je uitleg

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:28

@Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:28: Graag gedaan. Het, voor de duidelijkheid, dus om het feit dat Panhuis doorging met de verkrachting terwijl om Anne en hem heen de bliksem meerdere malen insloeg. Dit duidt op een duivelse inborst, het OM verwoorde het destijds uiteraard anders...

LeBoulanger | 29-05-19 | 12:43

Heel goed omschreven, wat moet Anne zich alleen en van God verlaten hebben gevoeld. Een gegeven dat niet te verteren is voor de ouders en haar vriend. Schandalig dat zoveel tijd en geld aan dit monster wordt besteed, nog schandaliger dat de zogenaamde deskundigen geen verantwoording hoeven af te leggen. Een agent die een paar tellen heeft om te beslissen wordt vervolgd en deze griezelige amateurs komen overal mee weg.

Maris v.d Hof5393 | 29-05-19 | 13:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Advocaat van de duivel, je moet het maar willen zijn. Panhuis mag wat mij betreft de rest van zijn leven met gebonden handen voor een tennisballenkanon worden geplaatst.

MickeyGouda | 29-05-19 | 10:36 | 5

Liever dat ie de rest van zijn hopelijk lange en miserabele leven minstens 20 keer per dag zijn kleine tenen breekt.

Robin Hood | 29-05-19 | 11:18

@Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:00:

Eigenlijk ging ik er vanuit dat hij in mjjn scenario snel het loodje zou leggen. Ik moet duidelijk terug naar het tekenbord.

MickeyGouda | 29-05-19 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop van harte dat deze man geen kans krijgt zichzelf van het leven te beroven.
Ik stel voor dat er camera's in zijn krappe cel geplaatst worden, waar hij samen met Buba zit de komende 28 jaar. Hij moet lijden, elke dag opnieuw. Zodat hij na kan denken over wat hij andere, volkomen onschuldige mensen heeft aangedaan. Daarbij denk ik ook aan nabestaanden, voor wie dit alles de hel moet zijn.

Daarom lijkt het me goed dat deze man verder geen kansen krijgt, behalve de kans gezoend te worden door Buba.
-

Bernhard de II | 29-05-19 | 10:34 | 2

Iig castreren.

ger1306 | 29-05-19 | 10:36

Het schijnt dat de FBI een handboek heeft uitgegeven met overhoringstechnieken.

Slaapdeprivatie is 1 van de beschreven technieken.

Michael Panhuis lijkt mij bijzonder geschikt om praktijktesten mee uit te voeren.

BubbelWater | 29-05-19 | 11:42

De laatste 30 min van Anne's leven moeten verschrikkelijk geweest zijn.

Nu gaat M. klagen over een hardhandige arrestatie,
en dat hij niet kan tennissen?

Only in the Netherlands!

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 10:25 | 4

Doodsangst uitslaan!, bestaat die term nog... schop onder ze reedt moet die pannekoek krijgen....

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 10:35

Mag hij dan tennissen in de inrichting waar hij verblijft? Of mag hij af en toe op proefverlof om het tennissen niet te verleren?

MAD1950 | 29-05-19 | 12:24

Zijn naam is Michael P. en voor intimi Michael Panhuis.. gewoon zijn naam voor eeuwig op het net. Opdat wij niet vergeten RIP Anne

fikkieblijf! | 29-05-19 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ter inkleuring, het wettelijk kader: wetten.overheid.nl/BWBR0040634/2019-0... Die blijkt per 1 januari j.l. in werking te zijn getreden. Was me ontgaan.

Een zeer verhelderende lap tekst. Zo verkeerde ik in de veronderstelling dat tbs primair was bedoeld om de samenleving te beschermen. Dat blijkt dus niet het geval: resocialisatie van de psychopaat staat voorop. Weten we ook weer waar we staan als nutteloze kudtburger.

Tevens is er een verhelderende Memorie van Toelichting op deze wet uit 2013, waarin ook wat uitgebreider wordt ingegaan op de privatiseringsaspecten bij het oorspronkelijke wetsvoorstel. Hoe dan ook, de teneur is duidelijk: krankzinnige moordenaars zijn in de eerste plaats patiënt en pas daarna (levensgevaarlijke) gedetineerden. En bedankt maar weer meneer Rutte c.s. met je gave land.

Hetkanverkeren | 29-05-19 | 10:23 | 4

Dank voor het delen, interessant leesvoer...

LeBoulanger | 29-05-19 | 10:27

Alle aandacht EN (!) geld naar de dader.

Slachtoffers en nabestaanden hebben het nakijken,
hier in onze fijne linkse rechtsstaat.

Een van de doelen van de rechtspraak is het voorkomen van eigenrichting.

Als je dit soort dingen leest,
dan gaan mijn handen jeuken.

Daar laat ik het maar bij.

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 10:37

Het is vrij simpel: TBS is bedoeld voor mensen met een psychische stoornis en niet bedoeld als omweg om de straf langer te maken. Juist doordat Ovj's meer en meer tbs gingen misbruiken om mensen langer uit de samenleving te houden, kwamen er ook steeds meer mensen in het TBS systeem die daar niet thuishoorden en waarbij behandeling geen effect heeft. En dat had weer tot gevolg dat mensen meer gaan klagen dat TBS geen effect heeft. Een beetje als mensen met terminale kanker naar huis sturen met een antibioticakuur en dan na jaren gaan klagen dat antibiotica eigenlijk niet helpt...

Flatulent | 29-05-19 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Die panhuis en van de graaf zijn het uithangbord van het verloederde rechtssysteem te holland.

komtdatschot | 29-05-19 | 10:22 | 1

Precies !

Wekkertje | 29-05-19 | 11:25

Ontoerekeningsvatbaar? Hij heeft iemand verkracht en om het leven gebracht.
En dat deed hij allemaal in een soort droom?

kwark001 | 29-05-19 | 10:21 | 5

@komtdatschot | 29-05-19 | 10:28:

Gelukkig nam de vader en oom van Anne het op voor Hiddema. Dat zegt genoeg over die schijnheilige kamerleden.

Peter_la_Selie | 29-05-19 | 10:32

Sterker nog: al vanaf zeer jonge leeftijd sprak Panhuis over verkrachten en moorden. Zie het boek van Yelle Tieleman inzake dit drama.

LeBoulanger | 29-05-19 | 10:32

"En dat deed hij allemaal in een soort droom?"

Ja, om op die manier verantwoordelijkheid te ontlopen/af te schuiven. Ze handelden in een "vlaag van verstandsverbijstering", ze herinneren zich niets meer, ze hadden een "blackout", ze werden "getriggerd" door iets waarna als het ware een "ander" het van ze overnam.

In het taalgebruik van daders is dat allemaal mooi terug te vinden. Theodore Dalrymple heeft daar mooie boeken/artikelen over geschreven. Letterlijke woorden van daders zijn oa: "the knife went in", alsof het mes een soort autonome entitteit met een eigen wil is, en dat mes niet gestuurd wordt door de dader; "the beer went mad", waarmee een dader verklaart waarom hij zijn vrouw/vriendin het ziekenhuis heeft ingeslagen, of erger; niet de dader is verantwoordelijk voor zijn daad, nee, het bier wat hij gedronken heeft, viel verkeerd en zorgde ervoor dat hij deed wat hij deed.

Op die manier zijn er geen echte daders meer, iedereen is gewoon slachtoffer, niet alleen het slachtoffer is slachtoffer, maar ook de dader is slachtoffer.

Ik ben tegen de doodstraf, en ik ben vóór het verlenen van een "tweede kans", maar er zijn lieden die al meerdere kansen hebben verknoeid, zoals deze Michael P. en zoals bv ook Willem Holleeder. Die moet je m.i. wel een keer goed en lang opbergen.

Dr_Johnson | 29-05-19 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Vast staat dat hij Anne heeft verweldigd, verkracht en beroofd, geen twijfel.
Waarom nog naar relativerende, verzachtende en verklaringen zoeken??
Voor deze daad bestaan ze simpel weg niet. Levenslang en kaalplukken, wat mij bereft letterlijk en figuurlijk., dit soort uitschot heeft geen recht meer ooit deel te nemen aan de maatschappij, sterker nog justitie moet de maatschappij dienen en beschermenen dat kan enkel met echt levenslang.

Damoos | 29-05-19 | 10:20 | 5

@Patty D. | 29-05-19 | 10:27: Mag dat perspectief bestaan uit een handvol pillen? Problem solved.

The2Amendment | 29-05-19 | 10:49

@Patty D. | 29-05-19 | 10:27:
Ik wil niet ontkennen dat Panhuis een mens is. Maar je vraagt je toch wel af wie die mensenrechten formuleren en of die niet wereldvreemd zijn. Er hoeft helemaal niet voor iedereen, ongeacht zijn misdrijf, perspectief te zijn. In de maatschappij wonen ook mensen en die hebben ook mensenrechten.

JvanDeventer | 29-05-19 | 11:26

Heroverwogen is in dit geval verlenging longstay.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dagelijks een scheurpakje aan en levenslang in de isoleercel. Deze conjo denkt vrij te komen als hij 67 is. Direct naar de AOW. Weinig kans stakker!

Peter_la_Selie | 29-05-19 | 10:19

Ik ben het niet eens met de vader. Michael P moet zo lang mogelijk wegrotten in een cel, eenzaam en opgesloten als een wild hondsdol dier dat nooit meer vrijheid zal kennen.

In een verlaten gebouw waar maar eenmaal per dag, geheel geautomatiseerd een bak voer op een plastic tray uitgekotst wordt en door een luik naar binnen geschoven wordt.

RenHoek | 29-05-19 | 10:17 | 2

Als je dit meent ben je net zo een griezel al Panhuis.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 11:50

Lekkere dierenliefhebber ben jij zeg!

BaldEagle | 29-05-19 | 15:07

We mogen hopen dat de gevangenis waar hij naar toe gaat goede medische voorzieningen heeft, want hij heeft een beetje last van zijn tennisarm. Dit belemmert hem bij het uitoefenen van zijn hobby.

Osdorpertje | 29-05-19 | 10:16

Totale walging, dat is wat het volgen van de zaak tegen Het Monster van Den Dolder met je doet....

LeBoulanger | 29-05-19 | 10:15

Weet je wat klote is, er is geen medicijn tegen de pijn, Panhuis straffen, op welke manier dan ook, helpt niet, dit soort gedrochten geboren laten worden misschien wel... maar dat is moeilijk... hoe doe je dat...

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 10:13 | 1

Probeer eens castratie.

beter-laat-dan-nooit | 29-05-19 | 11:00

Als er één "mens" is wat al zijn rechten wel heeft verloren is het Michael Panhuis. Dit soort types zijn en blijven een tikkende tijdbom, daar helpt geen TBS of levenslang tegen. Het enige wat de overheid dient te doen is te zorgen dat hij nooit meer een slachtoffer kan maken, dus of je gooit hem voor de rest van zijn leven in een cel of je bent wat humaner en geeft hem een strop.

Barkruk2 | 29-05-19 | 10:13 | 3

Of je set hem levenslang in longstay omdat de doodstraf niet bestaat.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 11:51

Je wilt humaan zijn?

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:44
-weggejorist-
Mr.Crowley | 29-05-19 | 10:10 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

5 Juli pas een uitspraak? De conclusie, opsluiten en nooit meer vrijlaten is toch niet zo moeilijk te trekken?

Enter Yeti | 29-05-19 | 10:08 | 1

Nee zo werkt het niet. U krijgt een gedetailleerd verslag van wat hem ten laste wordt gelegd.
Idem wat er bewezen wordt verklaard als vaststaand feit, de standpunten van de officier van justitie en van de verdediging en de beoordeling daarvan en tenslotte of de verdachte strafbaar is voor sommige feiten en vervolgens veroordeling.
Dit is de uitspraak van hoger beroep vorige zaak, aanranding door Panhuis van twee meisjes met alle gruwelijke details :

www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak?ec...

Zwizalletju | 29-05-19 | 10:34

In de verdachtenbank horen nog een paar lieden thuis.

kwark001 | 29-05-19 | 10:05

Deze types mogen van mij een dwang euthanasie krijgen.
Totaal verspilde levens, geld en moeite dit monster.

Ray69 | 29-05-19 | 10:04 | 2

dwang euthanasie= doodstraf en die hebben wij niet meer.

osolemio | 29-05-19 | 10:23

Beter een soort verplichte orgaandonatie.

Reebensteeltje | 29-05-19 | 10:43

Dat die pa zo rustig blijft man. Ik zou echt zo ontzettend kwaad zijn.... Toch goed van hem want als je agressief word werkt dat alleen in voordeel van panfluit.

Omebert | 29-05-19 | 10:01 | 2

Natuurlijk is 'ie man kwaad! Dat hij zo 'rustig' blijft doet hij voor zijn dochter, hij wil gerechtigheid en hij probeert zijn gevoel zo goed mogelijk over te brengen zodat de rechters nu eindelijk eens echt recht gaan spreken. Als alles over is dan stort pa pas écht in en heeft hij rust nodig!

pino2 | 29-05-19 | 10:21

Deze vent is gek maar onze rechtssysteem is nog gekker. Hoe haalt het OM, advocatuur, PI en behandelend personeel het in het botte hoofd om een gek vrij rond te laten lopen. Nadat deze gek voor altijd opgeborgen wordt moeten de verantwoordelijken gestraft worden.

BozePaarseMan | 29-05-19 | 09:59

18 tot 20 jaar redelijk? Ik doe tegenbod. Levenslang. Maar laten wij in het midden gaan zitten. 28 jaar en TBS.

Skunk57 | 29-05-19 | 09:58 | 1

Levenslang gaat juridisch niet samen met TBS met dwangverpleging, vandaar die 28 jaar!

BaldEagle | 29-05-19 | 15:08

"Hopelijk de laatste keer dat we van Michael Panhuis horen vooraleer hij zich van het leven berooft."

Ach welnee, Panhuis gaat in geen duizend jaar zelfmoord plegen. Het is exact hetzelfde als dat dreigen met zelfmoord van moeder Armina - de moeder van Howick en Lili - een paar maanden geleden. Het is slechts bluf.

Althans, het is natuurlijk wel een graadje erger dan bluf; het is pure chantage. Zowel Panhuis als Armina zijn sluwe, uitgekookte types, die hun dreigementen uitsluitend inzetten op momenten dat ze iets gedaan willen krijgen.

Ik snap op zich wel dat daar voorzichtig mee omgegaan wordt door de autoriteiten, maar eigenlijk zouden ze bij dergelijke dreigementen laconieker moeten reageren: "O. Je gaat zelfmoord plegen als wij je niet je zin geven? Be my guest, asshole."

Dr_Johnson | 29-05-19 | 09:54 | 4

"Ik snap op zich wel dat daar voorzichtig mee omgegaan wordt door de autoriteiten, maar eigenlijk zouden ze bij dergelijke dreigementen laconieker moeten reageren: 'O. Je gaat zelfmoord plegen als wij je niet je zin geven? Be my guest, asshole.' "

De autoriteiten doen dit net zo goed, dit zou dan ook beide kanten op moeten werken.

Kale dodo | 29-05-19 | 10:30

@Kale dodo | 29-05-19 | 10:30:

Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt.

Dr_Johnson | 29-05-19 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wens hem 28 Jaar Bubba en een vaselineverbod.

Mr_Natural | 29-05-19 | 09:53 | 2

En daarna dagelijks een kringgesprek op de longstay?

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 09:58

Geen vaseline? Waarom moet Bubba nou ook gestraft worden voo riets wat ie niet heeft gedaan?

jos verstoppen | 29-05-19 | 10:12

Een passende straf zou een dichte verlichte ruimte zijn. Iedere dag precies 21 graden, en totaal geen geluid of andere impulsen. Elke zes uur een klein pakje nutridrink. en.wikipedia.org/wiki/Inferno_(Dante)

Feynman | 29-05-19 | 09:49

Paps kan beter een fatwa uitspreken, dat snappen die d66 rechters beter: '1 stap uit de kliniek is meteen je laatste' o.i.d.

ZwarteDag | 29-05-19 | 09:49 | 2

Dat snappen die rechters helemaal niet; die gaan paps dan vertellen dat bedreiging strafbaar is.

Goldfinger | 29-05-19 | 10:08

"Dat is geen bedreiging, edelachtbare, dat is een blofte."

Bakkeleures | 29-05-19 | 11:05

Bedoelt hij dat hij in de gevangenis kan tennissen?

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 09:48 | 2

Waarschijnlijk nog gemengd dubbel ook.

Mr_Natural | 29-05-19 | 09:50

Vastbinden, opsluiten, eens per dag de spieren bewegen (met een machine), kunstmatig voeden, en hopen dat hij heel heel oud wordt. Nooit meer een mens in de cel binnen laten. Een soort van modern oubliette.

hangtiet met knoop | 29-05-19 | 09:47

Ik geloof in meerdere kansen.
Michel Panhuis pleegde eerst overvallen en mishandelde zijn eigen vader en vriendin. Daarna ging hij door met de verkrachting van twee minderjarige meisjes onder bedreiging van een pistool. Twaalf jaar was voor vrouwe Justitia genoeg. politiek.tpo.nl/column/bert-brussen-t...

De laatste kans die Michel Panhuis kreeg heette Anne Faber.

Feynman | 29-05-19 | 09:46 | 4

@Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 10:00: Dat is gokken - in de kliniek waar hij zat toen hij Anne Faber vermoordde kon hij ook zijn gang gaan.

Goldfinger | 29-05-19 | 10:10

@Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 10:00: Als ik de vader van een van die meisjes was geweest, dan had hij Anne Faber niet kunnen vermoorden. Je snapt zelf wat er in de tussentijd zou zijn gebeurd.
Het verbaast me dat zulks nooit gebeurt. Maar met zo'n rechtssysteem gaat dat er wel van komen.

Bakkeleures | 29-05-19 | 11:05

Feynman, ben jij wel goed bij je hoofd door Anne een 'laatste kans' te noemen? Je houdt van taal en omschrijft het zo. Enorme lul.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Kan hij niet in Texas berecht worden. Alleen al het feit dat hij zo n pleidooi mag houden zegt genoeg over het NL onrechtssysteem. Met dit soort moordenaars moet korte mette worden gemaakt. Als meneer blijkbaar waus is, moet ie levenslang in een gekkenhuis, daar de doodstraf in de EU niet toepasbaar is. Eigenlijk raar een dolle hond wordt wel afgemaakt. Een dol mens niet. He dierenpartij doe er iets aan.

Zatkniss | 29-05-19 | 09:44

"Gisteren zei hij 18 tot 20 jaar acceptabel te vinden."
Dat mag hij vinden.
Ik denk dat Anne Faber hem op alle mogelijke manieren kenbaar heeft gemaakt het acceptabel te vinden om haar leven voort te kennen zetten, maar hij oordeelde desondanks anders, meedogenloos.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 09:44 | 1

Laat het hem vooral maar uitspreken, en hopen dat de rechter alleen maar beter inziet wat voor een narcistisch monster dit is.

Goldfinger | 29-05-19 | 10:11

Ik ga vandaag even Saw 1 t/m 8 kijken om tot een passende straf te komen.
Tot morgen.

b3n | 29-05-19 | 09:40 | 1

Doei

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:15

De hamvraag is natuurlijk waarom psychopatische moordenaars mogen tennissen?

de Voorzittert | 29-05-19 | 09:40 | 1

Bachhand = faphand, maar dat komt wat vreemd over.

Binnenbaan | 29-05-19 | 09:55

Benieuwd wat we nu weer voor weerzinwekkende uitspraken te horen krijgen na dat verhaal over zijn backhand. What's next? 'De manier waarop ik door justitie behandeld wordt is funest voor mijn golf handicap.'
Als nabestaande ga je dit toch niet trekken?

keestelpro | 29-05-19 | 09:39

LOL,
nu nog van die vrouwtjes die M., in brieven de liefde gaan verklaren,
zoals in de US of A.

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 09:39 | 1

Heeft Femke wellicht nog een gaatje?

The2Amendment | 29-05-19 | 11:12

Tijd, geld en energie inbrengen als argumenten bij dit soort belangrijke onderwerpen is dom dom dom. Het in de benen hebben en houden van een rechtstaat kost geld. Essentieel is dat we dat goed doen, zonder ontzettend domme fouten en zonder fopstraffen.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 09:36

Ben ik dan simpel als ik zeg dat ik hem een lang leven in de gevangenis gun boven een zelfgekozen dood?

Dit voelt als valsspelen. (Martelen mag van mij trouwens ook mits langzaam...)

Sikter_Git | 29-05-19 | 09:35 | 1

Hardop roepen dat je zelfmoord gaat plegen als niet aan je verwachtingen wordt voldaan. Ik weet het niet hoor. Vraag me überhaupt af of hij daar wel de moed voor heeft (hij toont vooral medelijden met zichzelf).

Hollende_Kleurling | 29-05-19 | 09:50

geef m die pillen gewoon en, om te voorkomen dat hij ze niet tijdig inneemt, castreer hem in ieder geval vandaag nog even, dat walgelijke onmens

langzullenweleven | 29-05-19 | 09:34

Dus een hogere boom , ook goed als tie maar goed bengelt

witchmaster | 29-05-19 | 09:34

Veel woorden maar geen daad bij zijn woord houden, ik zeg blufkikker.

Reebensteeltje | 29-05-19 | 09:34 | 4

Een leven lang longstay wordt het. En terrecht.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 09:38

@Rheia | 29-05-19 | 09:37: Het leven in een Nederlandse cel is absoluut niet de hel.. Er wordt voor je gekookt en gewassen, je hebt geen maandelijkse facturen voor energie en je zorgverzekeraar. Ook is er minimale kans op bezoek van je schoonmoeder.. Eigenlijk is het dus een safe-house. Hopelijk bekleden ze zijn cel wel met dik en zacht materiaal en mag hij geen broeksriem, schoenveters en scherpe voorwerpen mee op cel hebben. Hij zal alleen nog uit het leven mogen stappen door simpelweg te stoppen met ademhalen. Punt uit, over ende sluiten.

loze stijl | 29-05-19 | 10:20

@loze stijl | 29-05-19 | 10:20: Ik neem aan dat je de nodige tijd in de cel hebt doorgebracht dat je het zo oed weet?

Flatulent | 29-05-19 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Vader Anne Faber wordt binnenkort opgepakt om 04:00 opgepakt in opdracht van een overijverige OvJ die zijn of haar rancune lekker kan botvieren op een kritische burger.

Want kritiek op het OM wordt altijd keihard afgestraft in Nederland. Dus mijnheer Faber, u zet aan tot zelfdoding en dat is een strafbaar feit.
20 jaar cel zonder kans op vervroegde vrijlating.
Had u beter een waxinelichtjehouder de rechtbank in kunnen smokkelen en gebruiken. Was u eerder vrij.

Kaas de Vies | 29-05-19 | 09:34

Die hardhandige arrestatie kon echt niet, die heeft zijn hele leven verwoest! Echt zielig voor die Meneer Panhuis.

Vrijspraak lijkt mij dan ook zeer terecht. En een paar miljoen Euro schadeloos stelling!

FasiscovanJole | 29-05-19 | 09:33

Er zijn mensen die Panhuis inderdaad pamperen en en hem zielig vinden. Mensen die mede verantwoordelijk zijn voor de dood van Anne. "Mensen" die voor hun leugens over Michael een promotie kregen. Heel jammer dat Panhuis niet deze mensen heeft gepakt. Want zonder dit soort idioten is de wereld beter af. Anne daarentegen is wel een verlies. En boodschap aan Michael: rot in hell en blijf er voor eeuwig.

Rheia | 29-05-19 | 09:33

GS, moet die foto van Panhuis er steeds bij, ik word er misselijk van. Het is bijna net zo erg als een naaktfoto van Dolf Jansen.

skoftig | 29-05-19 | 09:32 | 2

Tip: 'Element blokkeren'. Daarmee Joris je, met een paar muisklikken en zonder enige technische kennis, alles wat jij op een website niet wil zien.

Boris die Sauertopf | 29-05-19 | 09:35

Dat is de hele bedoeling. Dat we 'm uitkotsen. Dat mocht hij ooit op verlof gaan omdat iemand bedenkt dat het zielig is dat hij van z'n vrijheid beroofd is doordat hij zo gemarteld is tijdens de arrestatie, dat hij per ongeluk Anne vermoorde e.d. , dat als hij dan op straat loopt, dat iedereen hem meteen herkent en zich uit de voeten maakt en heel veel herrie produceert. Opdat wij niet vergeten.

Ik word ook misselijk inmiddels van die kop.

me | 29-05-19 | 09:36

En nu de celsleutel wegpleuren! Meneer met zijn zielige schouder....

pibasso | 29-05-19 | 09:32 | 2

Ik dacht de cellen geen deuren hadden.

Kaas de Vies | 29-05-19 | 09:34

Beter even mee wachten tot einde van de middag, hij zit nu in de rechtbank..

Knisperende_Tissue | 29-05-19 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken