Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sad. VPRO viert ramadan met Moslimbroeders

Vroeger was de VPRO diagonaal het tegenovergestelde van de EO. Maar het zijn Andere Tijden...

Ooit, in de jaren ‘70, incasseerde de VPRO lachend de doodsbedreigingen die uit diepchristelijke hoek over Barend Servet, Sjef van Oekel en Wim T. Schippers werden uitgestort. “Geloven is uit een vliegtuig springen en dan is Jezus je parachute“, liet de VPRO in 1973 nog door een dronken dominee brabbelen tijdens het motorboaten van Malle Babbe. (Video onder.) Een halve eeuw later, in de surseance van hun ilinks-ideologische faillissement, zitten de voormalige religiebeschimpers fier vooraan bij de iftars van de inclusieve samenleving, waarin de meest regressieve aller religies op het schild gehesen wordt. (Video boven.)

Bij de VPRO is geloven nu: in een multiculturele samenleving duiken en dan is deugen je reddingsboei. Ze zijn daarvoor op een iftar waar macht zoekende Moslimbroeders en kopvodjes van de NIDA-colonne met dubbele tong het woord voeren. De blik sperziebonen ergens in het heelal is een spread kikkererwten geworden - en helemaal halal. Hieronder: de VPRO in Betere Tijden aan de hand van fragmenten uit de beroemde kerstshow ‘Waar heb dat nou voor nodig’ uit 1973 (YT), toen religieuze beschimping nog hun raison d’être was en blote bolle jopen nog schaamteloos versneden werden met karikaturale televeepredikers. Toen was polemiek heel gewoon...

Houdt het...

..dan nooit...

..op?

Reaguursels

Inloggen

Alle linkserds zijn anti-Israel en pro Islam. Zijn ook hetzelfde qua dogma. Alleen hunnie hebben gelijk alle anderen zijn of infidels of rascisten.

Slough | 13-05-19 | 15:56

Geenstijl is wat de VPRO vroeger was. Rebellious / vrijgevochten. Moge Geenstijl nog lang zo door mogen gaan!!!

Slough | 13-05-19 | 15:50

De VPRO heeft er sinds midden zestiger jaren een puberaal genoegen in gekregen tegen heilige huisjes te schoppen. Dat betekende o.a. dat deze vrijzinnige protestantse radio omroep om te beginnen aan nestbevuiling begon te doen. Het enige leuke was misschien Herenleed en Sjef van Oekel maar voor de rest was het bagger en boos. Nu hebben ze iets nieuws gevonden waarmee ze de Nederlander eens even lekker kunnen stangen: het omarmen van de gebruiken van een religie waarvan je met recht kunt zeggen dat dit mensen naar de verdommenis zal helpen. Maar wat maakt het uit, want puberaal gebleven. En dus net zo onverantwoord. VPRO.

Willibald von Klúúúk | 13-05-19 | 14:13

Dit is toch echt om te kotsen. Meneer roept min of meer dat Nederland gewoon langzaam omgevormd wordt tot een sharia staat en dat de Ramadan daar een belangrijk onderdeel van is. Waarop zij antwoord inclusiviteit is dus waar je voor staat? Alleen al zijn twijfel op die vraag spreekt toch boekdelen. Echt hoe blind kan je zijn. Nee hoor racisme kan alleen komen van de witte Nederlander. Andersom bestaat niet hoor.

MaartRutte | 13-05-19 | 13:22

En al die ja-knikkende autochtonen die niet beseffen dat ze over de drempel van de gevangenis worden geleid.
Het is niet te geloven dat wanneer er zoveel informatie over de dubbelhartigheid van de islam te vinden is, er nog mensen onwetend zijn.
Zoals Christopher Hitchens al een opmerkte na de aanslag op de Twin Towers,
ik parafraseer; " Hier is het dan, zichtbaar voor iedereen. Nu zullen de mensen toch wel weten waarmee we hier te maken hebben ? "
Na de duitsers zijn het nu de islamieten die Rotterdam verwoesten.
En ik vind het niet goed.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 13-05-19 | 12:57 | 1

""Na de duitsers zijn het nu de islamieten die Rotterdam verwoesten.""
@ Hensmunter69
Ik las zojuist dat in Rotterdam de jeugd al uit meer dan tweederde(!) allochtonen bestaat. D

telelezer | 13-05-19 | 13:08

Ik vond de Barend Servet Show kut en Het Gat van Nederland ook. Ik heb een keer herhalingen van die zooi gezien in de jaren '80, wat een onzin. Het liep voor geen meter, lange stiltes en amateuristisch opgedreunde teksten. Enkel Sjef van Oekel is succesvol hieruit gekomen.
De VPRO is altijd al een omroep geweest met schijt aan zijn publiek. Altijd rotzooi op de buis brengen en af en toe iets om in ieder geval iets van kijkcijfers te brengen. All in The Family werd goed bekeken, maar ik weet niet of iemand zo dol was op 'Mary Hartman Mary Hartman', een of ander vervelend wijf met zeikstem dat enorm zat te zeiken. Heel erg VPRO.
In de jaren '80 dachten hele volksstammen ineens dat de VPRO kijkersvriendelijk ging worden toen ze een seizoen lang Science Fiction films gingen uitzenden. Half Nederland dacht 'Ha leuk, film' en werd lid. Maar de VPRO was enkel weer bezig met het publiek te onderwijzen op het gebied van futurisme. Er is gewoon geen ruimte voor amusement bij een omroep die zo zuur en calvinistisch naar het leven kijkt, en pretendeert 'links' te zijn. Wat dat betreft, zijn ze nooit beter of anders geweest dan de EO.
Tot zover andere tijden, terug naar de onze. Ik verbaas me erover dat er nog zoiets bestaat als omroepen. Al die verzuilde onzin had allang opgedoekt moeten zijn, al die VARA, VPRO, EO, TROS, AVRO, noem al die zooi maar op. Sommigen zijn gefuseerd en maken nu TV dat meer weg heeft van een visuele frikandel dan dat er iets vernieuwends of interessants te zien is.
Dus dat de VPRO vol op de islam toer gaat, who cares. Die omroep had allang niet meer moeten bestaan. Wie kijkt er serieus nog naar de NPO? Waarom zou je?

Datsun_Cherry | 13-05-19 | 12:53

" Toen " was het nog leuk , in het pre-islamitische tijdperk met Zwarte Piet , Jan Pieterszoon Coen , Jef van Oekel , Hoepla , Wim T. Schippers , Tante Hannie , Coco en de vliegende Knorrepot , Wie wil er mijn marmotje zien en Liang Wang Tsjang Tsjeng .

Minus Richels | 13-05-19 | 12:45 | 1

"Toen geluk nog heel gewoon was.."

telelezer | 13-05-19 | 13:11

Reuze benieuwd naar de “doodsbedreigingen uit diep christelijke hoek”
Iemand ?

Bolder | 13-05-19 | 12:44

Ik liep met een linnen tasje met de tekst Gemeente Juinen erop.
En die Katwijker Viscourant heb ik ook nog.
Andere tijden, ja.

Mammeloe | 13-05-19 | 12:31

Dat noemen we capituleren. Lekker bij de iftar aanschuiven en laten zien dat je de muselman/ vrouw respecteert. Je kunt ze beter pleasen dan een aanslag riskeren.

ratelaar | 13-05-19 | 11:43 | 2

Vergeefse moeite, overigens.
De islam verbiedt elke andere religie dan de islam. En moslims maken elkaar al af met tientallen, soms zelfs honderden per week. Waarom zouden moslims de linkse kerkgangers straks sparen?
Alleen omdat links actief geweld predikt en gebruikt tegen joden, christenen, islamcritici en democraten?
Dat deden Saddam en Khadaffi destijds ook.
En hoe verging het hen eigenlijk, na islamitische machtsovernames?
Juist ja.

Dandruff | 13-05-19 | 12:05

@Dandruff | 13-05-19 | 12:05: Links denkt de islam te kunnen gebruiken om vijanden uit te schakelen, en de islam gebruikt links om vijanden uit te schakelen. Ziehier een subtiel verschil in aanpak.

Datsun_Cherry | 13-05-19 | 12:44

Jarenlang vol overtuiging lid, maar het verschijnen van de heer Abou Jahjah deed ook bij mij inderdaad de broek helemaal afzakken. Meteen een einde gemaakt aan de medeplichtigheid in deze organisatie. (Gold overigens m.m. om dezelfde reden voor mijn toenmalige lijfblad NRC.) Kan er werkelijk met mijn simpele verstand niet bij wat toch de redenen kunnen zijn voor het omarmen van de nieuwe religie, terwijl we net (gelukkig) van de oude verlost leken.

Tinie | 13-05-19 | 11:36

Is vormen van een nieuwe identiteit het nieuw gezegde ipv onderwerping. Ala je dat gaat kraaien lopen al die deugdmensen weg. Heeft VPRO nog iets van binding met D666?

wallenberg | 13-05-19 | 11:16

Inderdaad sad. Maar het is geen nieuws. De VPRO is eigenlijk niet meer serieus te nemen sinds Sunny Bergman vrij baan kreeg daar. Zo mag ze roepen hoe door en door racistisch Nederland is, maar tegelijkertijd vergoeilijkt ze homo-intolerantie door moslims met Trumpiaanse whataboutisms:

“Alle mensen hebben in meer of mindere mate verheffende én verderfelijke denkbeelden. Is homoseksualiteit een zonde noemen erger dan het bagatelliseren van racisme in Nederland? Is een vrouw geen hand willen geven erger dan iemand niet aannemen omdat zijn naam Mohamed is? Is besmuikte grappen maken over verwijfde mannen en kontneuken in de voetbalkantine minder erg dan religieuze dogma’s?
En bovenal: wie is de baas van de weegschaal die deze denkbeelden tegen elkaar afweegt?“
www.vpro.nl/lees/columns/sunny-bergma...

Als dit vingertje-wijzen een product van de intellectuele voorhoede moet voorstellen, kan ik mijn hersens beter bij andere media ontwikkelen (zei hij, terwijl hij op Geenstijl reaguurde).

Giraf01 | 13-05-19 | 10:26

Wist niet dat je al in de jaren 70 strings had.

loser | 13-05-19 | 09:33

DE vpro is nu de man die met beslagen bril "BAH!!" roept, het kan verkeren.

larie | 13-05-19 | 09:30

Waar blijven de tijden met Sjef van Oekel, Harrie Touw en Barend Servet. Geweldig !

Kamervraag | 13-05-19 | 09:29 | 3

En de haute cuisine van Boy Bensdorp .

onfray | 13-05-19 | 09:46

Yep. Evert van der Pik, Wilhelmina Kutje. Sweet memories.

voorbips | 13-05-19 | 11:29

Oh... eh.. zeg Ober, fantastisch... u bedoelt (dixit Sjefke van Oekel)
"Zuurkool met vette jus; Zzzzwanenhals gevuld met druiven"
kotskots;... "ik wornie goed"
(sorry, 't linkje kan ik niet plaatsen wegens m'n (waarom..??) recente ban en ben nu dus zwitsalletjuh

telelezer | 13-05-19 | 12:37

De VPRO laat zich gebruiken als roeptoeter om krampachtig recht te lullen wat krom is. Massale immigratie toestaan van laaggeschoolde Moslims was een krankzinnige blunder. Inmiddels staan we voor een “fait accompli”, het is niet meer terug te draaien en we moeten het er maar mee doen. Dus in plaats van het benoemen van de olifant in de kamer gaat er belastinggeld naar een omroep die mag zeggen “dat die olifantenstaart zo leuk in de kamer past”.

Zeddegeizot | 13-05-19 | 09:14

De bedoelingen op links zijn in het prille begin van al hun socialistische verschijningsvormen telkens hetzelfde en goed bedoeld. Zo ook bij het progressief geluid van de VPRO, van jaren geleden.

Met mooi idealisme en het geld van een ander proberen zij een nieuwe realiteit te boetseren - in de hoop dat anderen van het linkse luchtkasteel spontaan een echt kasteel bouwen.

"Progressief. Multicultureel. Kansenwijken. Eerlijk delen.
Ontwikkelingssamenwerking. Allochtoon. Jongeren. Bruggenbouwer". Lege woorden en slogans, bedoeld als trekkende hints voor hun nieuwe gewenste realiteit. Onherroepelijk komt het foutste volk af op het gratis geld dat iedereen die meekletst uit gulle linkse handen krijgt. Tot het op is.
Met als gevolg een realiteit die 180 graden gedraaid is op de linkse dromen.

Linkse machthebbers vervallen uiteindelijk altijd in censuur op het vrije woord en de internets om de realiteit uit hun ogen te houden. Wie een beetje oplet ziet het nieuwe fascisme alweer opstaan uit de inclusieve winkeltjes van social media, klimaat & progressie.

De VPRO als kleffe juich-aap bij de iftar van de meest repressieve politiek-religieuze beweging van het moment - na het socialisme.

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 09:12 | 2

Ja, dat staat ook al in het blogje hierboven. Bedankt voor de samenvatting.

snokkertje | 13-05-19 | 09:30

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 09:12,

De bedoelingen van de linkse kerk zijn nooit goed geweest.
Je kunt als religie niet 200 miljoen mensen afslachten (in minder dan een eeuw tijds) en dan roepen "foutje bedankt". Of "dat hebben we niet geweten".

Degenen die nu de moslimbroederschap bejubelen, bejubelden 40 jaar gelden Stalin, Mao en Pol Pot. Degenen die nu hand-in-hand met hamas, isis, antifa en hezbollah tegen joden en democraten demonstreren, demonstreerden 40 jaar geleden hand-in-hand met raf, plo, antifa en pflp tegen joden en democraten.
Er is ideologisch niks veranderd, alleen de merknamen zijn modegevoelig.

Dandruff | 13-05-19 | 10:37

ik ben opgegroeid met Koot en Bie, Rembo&Rembo, ronflonflon en Jiskefet. Maar keek ook Adriaan van Dis, 'een schitterend ongeluk' en zomergasten met m'n ouders mee.
Humor, wetenschap, literatuur, eigenzinnigheid, dat was de vpro.
Toen Abou Jahjah in zomergasten zat heb ik m'n lidmaatschap opgezegd.

Bert Konterman | 13-05-19 | 09:05

Ze doen maar; des te meer pijn krijgen ze er van. Die VPRO-ers sterven innerlijk van dat deugen, want de islam deugt niet mee.

Zoltan | 13-05-19 | 08:45

Ach ja. VPRO heeft letterlijk de boot gemist. Om 'edgy' te zijn moet je jezelf profileren op nieuwe media. Maar VPRO is blijven plakken op de treurbuis. Om daar te overleven moet je policor zijn - om zo de zielige zilverlingen op te zuigen van de belastingbetaler. Dus maar naar de pijpen van de heersende macht dansen en hun meninkjes ventileren. En krijg je dit. Als ze morgen verdwijnen zal alleen 35+ zich vaag iets ervan herinneren, en 50+ volledig. Maar de jeugd weet niet eens wat een VPRO is...

Graaf_van_Hogendorp | 13-05-19 | 08:37 | 1

Scherpe analyse @Graaf. En juist.

kindapaas | 13-05-19 | 08:58

Het is dat ik de VPRO al opgezegd had vanwege antisemitisme anders zou ik het nog eens doen.

Nichtsneues | 13-05-19 | 08:02

Rond de tijd van Columbus waren er geen ongelovigen. Iedereen geloofde als je wilde doorgaan met leven. Het resultaat is een gezellige samenleving van mensen die goed met elkaar omgaan. Hun grootste liefde heet geld, en is macht. Olie geloof geld werkt op het inteelt instinct sparen als een vlieg op stroop.

biltong | 13-05-19 | 08:01 | 2

Zegt dat maar tegen de mensen die Columbus onderwierp dat hij een gezellige samenleving bracht.

loser | 13-05-19 | 09:29

@loser | 13-05-19 | 09:29 |
U slaat de spijker op de kop. Want die trieste geschiedenis, daar zou men hier ten lande flink leergeld uit moeten trekken. Als dit zo door gaat zal de geschiedenis van mijn Lakota familie onze toekomst worden. Die dachten ook dat het niet zo'n vaart zou lopen in het begin. En toen ze het eenmaal door hadden was het te laat.

Sjefke7807 | 13-05-19 | 10:04

De VPRO is nog steeds progressief. De realiteit is dat Nederland steeds diverser wordt en de VPRO dit onderkend. Het zijn steeds weer de laggards die blijven hangen in vervlogen tijden.

Red shirt | 13-05-19 | 07:59 | 6

BTW, diversiteit is niet het probleem. Maar de gemiddelde goedpraten zal het altijd xenofobie, racisme etc gooien. Waarom hoor ik u niet over onderdrukking van vrouwen, homo's, minderheden, andere gelovigen? Is u wereldvreemd? Of betekend progressie enkel meedraaien met de wind? Laat maar, het was retorisch.

donkieshot | 13-05-19 | 08:16

"Progressief" is als alle linkse buzz-woorden: een optimistische leugen waarvan de werkelijkheid onherroepelijk 180 graden gedraaid komt te staan op de geadverteerde droomwensen.

Als ronkende woorden de realiteit voorttrokken, zoals de nieuwe fascisten ons willen doen geloven, dan was de multiKul nu het sprookje dat Hilversum zichzelf en wie nog kijken wil dagelijks opvoert. Maar dan echt.

Snaveltje open en oogjes dicht, braaf kijkbuiskind Red Shirt.

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 08:25

Het is inderdaad verschrikkelijk dat er nog steeds van die "laggards" zijn die blijven hangen in het idee dat "progressief" zoiets betekent als o.a. het streven naar gelijke rechten voor iedereen, scheiding van kerk en staat ("geloof als privézaak") en het op de hak nemen van dingen die spelen in de samenleving, inclusief religieuze praktijken. Begrijpen deze mensen dan niet dat de tijden veranderd zijn? De islam en de normen en waarden die zij vertegenwoordigt dienen wij kritiekloos te koesteren en een plaats te geven in de samenleving (te normaliseren), ook al botst zij op vele plaatsen met de hedendaagse grondrechten: DAT is het nieuwe progressief. De VPRO weet dit en laat dit hier ook weer mooi zien.

Dit strekt zich uiteraard niet uit tot religies als het christendom en het vasten dat deze groep doet rond Pasen: dat is natuurlijk achterhaald en bespottelijk. Kom nou zeg: wat een "laggards"!

countus | 13-05-19 | 08:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar moslims doen het ook heel verschillend die Ramadan zoals toet toet opzij Ismail Ilgun die een diepteinterview doet met Bilal Wahib mocro maffia acteur ... "je weet toch"! youtu.be/36MDHQuouNw

Simon_GS | 13-05-19 | 07:47

Gisteren was er een verjaardag. Oompje was er ook. Een dikke zestiger. Oud, volgens de aanwezige jeugd. Oompje bralt graag en veel. Hij heeft een stokpaardje.
China en Japan zijn van de Chinezen en Japanners, zegt hij. Turkije en Marokko zijn van de Turken en Marokkanen, zegt hij. Nederland is van de Nederlanders, zegt hij.
De jeugd is het volmondig met hem eens. Wat betreft de eerste vier landen. Maar Nederland. Nederland is van iedereen. Hoe kan iemand claimen dat Nederland van de Nederlanders is. Oompje wordt getolereerd. Lang zal hij toch niet meer leven. De jeugd heeft de toekomst. De jeugd wil de EU. Eén Verenigd Europa met als hoofstad Brussel. Ze doen het zo goed daar. Volgens twitter, volgens FB, volgens de tv, volgens Instagram. Ze hebben er het beste voor met Europa. Veel culturen op één bodem. Vooral van andere continenten. Andere gewoontes. Zo interessant. De jeugd heeft op school geleerd zich in te leven in andere culturen. Andere gewoontes te assimileren. Mee te doen met vastentijden van uitheemse ideologieen. Geen kerken te bezoeken want zo jaren vijftig. Wel moskeeën te bezoeken en te leren hoe te knielen en te bidden. Met een bedekte vrouw of een man in arabische klederdracht die het voordoet. Moslims op de knieën op de grond samen met de blanke jongens en meisjes. Onderwerping. Het wordt er met de paplepel ingegoten
De Nederlandse regering heeft het er druk mee haar jeugd om te vormen. Tonnen worden er in geïnvesteerd. De jeugd lacht, viert, danst. Doet mee. Geleidelijk aan zullen de hersentjes de nieuwe manier van leven absorberen. Geleidelijk aan zal het plezier, het geluk, de zin in het leven, verdwijnen. De identiteiten worden gevormd. Die van de blanke jongens en meisjes zal verdwijnen. Andere identiteiten, brutaler, agressiever, zullen hun plaats innemen. De blanke jongens en meisjes hebben geen verweer. Een beschaafde opvoeding hebben ze genoten. Wie beschaafdheid zaait, zal beschaafdheid oogsten. Dat is hen geleerd. Dat geloven ze.
Oompje bralt er op los. Hij is nog een Nederlander, eentje van vroeger. Zijn identiteit is gevormd door zijn hardwerkende ouders. Zijn zich in het zweet gewerkt hebbende grootouders. En, via hen, door zijn overgrootouders. Hij ziet het gevaar. Hij is de enige in dat kleine huiskamertje. Hij neemt nog maar een biertje. Wat kan hij anders. Hij heeft gewaarschuwd.

onnosel | 13-05-19 | 07:46 | 6

Vooral de jeugd hier in de randstad en in de grote steden laat zich als schapen naar de slachtbank leiden. Op het platteland heb je nog jeugd die zich een stuk minder snel laat omvolken.

Stephen K. | 13-05-19 | 09:55

@onnosel,

Zo waar, en zo tragisch.
Aanhangers van Stalin, Hitler en Mao zeggen altijd dat het belangrijk is om kinderen al op jonge leeftijd politiek te vormen. En dus leren kinderen al op school dat Fortuyn volkomen terecht werd vermoord, omdat hij twijfelde aan allerlei dogma's van de Linkse Kerk.
Niet voor niets zegt Gerrit Hiemstra dat iedereen die ooit goed onderwijs heeft genoten, gecensureerd moet worden.

Maar goed, kinderen kun je alles wijsmaken. En tegen dat ze beseffen dat ze co2-neutraal onthoofd gaan worden door de hartelijk ontvangen uitkeringstrekkers (volgens links broodnodig om het jodenvraagstuk en het bejaardenvraagstuk op te lossen) is het te laat.

Dandruff | 13-05-19 | 11:19

@ onnosel
Briljant verhaal; in 1 adem uitgelezen; dank!

telelezer | 13-05-19 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Vpro was vroeger best ok.. Schoppen tegen heilige huisjes, de macht, onrecht, geloof in het algemeen, een prima zuil.
Droevig om te zien dat daar nu mee gegoochelt wordt. Hard schoppen en laten zien dat je deugt maar te schijterig om het grootste probleem aan te snijden, puur uit angst, niks uit overweging of ideaal.
Als zelfs cabertiers al openlijk zeggen dat ze het booslim geloof geen onderdeel van satire durven te maken dan weet je hoe het gesteld is met een samenleving..
Het deugen komt voort uit het vermijden van conflict, uit angst. Links poept in de broek en doet alsof dit deugen is.
Laat radicale moslims een land binnen en verwachten dat een land leuker wordt is gelijk te dom voor woorden. Maar deug lekker door, wonend in een radicaliserend moslim land zie ik, je komt aan de beurt en je vrijheid gaat er aan.
Deugen is een ziekte, gelijk een verslaving.

donkieshot | 13-05-19 | 07:44

En wat zijn het?
Het zijn weer allemaal wijven. We gaan ten onder aan de feminisatie van de samenleving. Basisscholen worden beheerst door vrouwen, daar gaat het al mis. Jongens worden watjes en meisjes krijgen geleerd dat ze de wereld moeten regeren. Er moet een vrouwenquotum voor bedrijfsbesturen, en het klimaatgezwets is ook in, voornamelijk, vrouwenhand.

Onkel Bratwurstbude | 13-05-19 | 07:22 | 4

als mannen zich totaal niet geroepen voelen om voor weinig tot niets een klas vol met jonge explosieven, samengesteld uit de samenleving en passend in het onderwijs van Nederland, als vak te kiezen, ja dan is het makkelijk afgeven op vrouwen die wel deze taak oppakken omdat nu eenmaal van belang is dat kinderen onderwijs krijgen... mannen in het onderwijs, dat zijn dan vaak de directeuren dat willen mannen dan weer wel, daar staat een mooi salaris tegenover en beslissen over het beleid op die scholen.. daar waar dan die vrouwen vast in lopen omdat blijkbaar andere zaken vaker prioriteit hebben om het geld aan te besteden dan bijvoorbeeld aan een passend salaris zodat ook mannen verleid worden om voor de klas te gaan staan...

fikkieblijf! | 13-05-19 | 07:40

Klopt precies! Het blijft een vreemde paradox dat vrouwen en gütmenschen zo blind blijven voor het gevaar van opressie welke van de Islam uitgaat. En die Moslimbroederschap begrijpt helaas precies hoe ze zich moeten verhullen voor deze mensen.

Argesus | 13-05-19 | 12:48

""En die Moslimbroederschap begrijpt helaas precies hoe ze zich moeten verhullen voor deze mensen.""
@ Argesus
Hun kinderen krijgen ook van begin af aan ingegeven hoe ze dat moeten doen (taquiyya)

telelezer | 13-05-19 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Links is in de war en ligt overhoop met zichzelf. Ze zitten in een onmogelijke spagaat tussen bruine islamietjes zielig vinden en de verpletterende almacht van het islamitische geloofsinstituut.
Misschien dat ze denken dat als ze maar ver genoeg de verkeerde kant op lopen ze vanzelf weer de weg zullen vinden.

Mazzelstof | 13-05-19 | 06:44 | 1

Iets met een krokodil voeden..

Europees_Aanbesteed | 13-05-19 | 07:15

twitter #Kievheeftboeingneergeschoten

Fake news?

VanderGeelen-Coppens | 13-05-19 | 06:36 | 1

Na het pensioen van Van Kooten en De Bie hadden ze deze tent gewoon moeten opdoeken.
Het komt echt nooit meer goed met de VPRO

Jacktheflipper | 13-05-19 | 06:32

Vrijzinnig Palestijnse Radio Omroep.

SlimmeBelg | 13-05-19 | 06:19 | 1
-weggejorist-
bitch67 | 13-05-19 | 08:38

VPRO laat eigenlijk onbewust exact zien waar het probleem ligt. Een Nederlandse lerares en een Nederlandse partner van een Islamiet proberen allebei 'in de huid van' een islamiet te kruipen om te ervaren en te begrijpen wat o.a. de Ramadan nou precies inhoudt. Waarom? Om meer begrip te krijgen én verbondenheid te tonen. Wat is nou precies het probleem? Nou, simpel, dat het andersom totaal niet gebeurd. Komen er Islamieten tijdens de Kerst naar de kerk? Staan er islamieten op Bevrijdingsdag het Nederlands volkslied te zingen op de dam? Lopen er vrouwelijke Islamieten topless op de Nederlandse stranden? Nee, het aanpassen komt vanuit één kant en dat is exact het probleem.

salsaparilla | 13-05-19 | 06:11 | 4

Ik pas mij niet aan. Wel als ik in andermans land te gast ben. Uiteraard bezoek ik geen zandbaklanden.

Ronnie uit Helmond | 13-05-19 | 06:17

@Ronnie uit Helmond | 13-05-19 | 06:17: +1

IkwilJinekwel | 13-05-19 | 07:18

@Ronnie uit Helmond | 13-05-19 | 06:17: Dus Dat!

bitch67 | 13-05-19 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen

Kaag & Schoof bij VPRO... ben er niet kapot van.
Zie toch liever Koot & Bie, die zijn meer bij de tijd.
www.youtube.com/watch?v=BELNmsxSajM

sociaal_econoom | 13-05-19 | 04:53

zo een hatende wijf heeft niets in een democratisch gekozen parlament te zoeken

restman | 13-05-19 | 04:07

De ijskoude ogen van Kaag, ze is een zeer gevaarlijke vrouw op een hoge post in het koninkrijk der Nederlanden. Als Schoof zichzelf serieus zou nemen werd ze dag en nacht gevolgd en afgeluisterd. Ze is een moslima, ze haat Israël en wil alles doen voor een Palestijnse staat. Zij vertegenwoordigt Nederland zogenaamd, D66.

sprietatoom | 13-05-19 | 03:40 | 3

Precies wat ik dacht.. waarom krijgt dit serpent een podium bij WNL?

Kwelbeller | 13-05-19 | 03:50

@Kwelbeller | 13-05-19 | 03:50:

Enerzijds lijkt men bij WNL te weten wat voor slang men in de studio heeft door heel vaak te wisselen van shot als Dik Schoof praat naar de slang en haar slangenogen, anderzijds geeft men haar alle ruimte om een zogenaamd evenwichtig verhaal te doen. De ogen zijn de spiegels van de ziel en in 99% van de gevallen zie je daar de werkelijke gedachte in, of niets als ze echt zwart zijn maar ook dan weet je het wel.

sprietatoom | 13-05-19 | 04:05

@sprietatoom | 13-05-19 | 04:05: Steeds vaker word ik gecorrigeerd door mijn omgeving als ik zeg dat je kan zien hoe iemand in elkaar zit... ik lees wel eens een boek....(Daniel Kahneman)

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 06:10

Die grappenmaker op het einde, met zijn “ nieuwe Rotterdammer” en inclusiviteit. Ik ben een geboren en getogen “oude” Rotterdammer. Ik kan je vertellen dat mijn generatie Rotterdammers zich de tyfus gewerkt hebben om deze stad weer op te bouwen. Zonder inclusief gelul en gezwets over identiteit. Daar hadden we gvd geen tijd voor. Gooi de hele pleuriszooi waar wij voor gewerkt hebben maar in de grabbelton. Gratis grabbelen, altijd prijs...

Kwelbeller | 13-05-19 | 03:21 | 4

@Kwelbeller | 13-05-19 | 03:53: No problem. Boodschap helder en volledig mee eens. De mens heeft teveel tijd over en dan gaan ze onzinpraten en onzin uitvoeren. Kijk naar dat shithole 020. Wie wil daar nog zijn?

Ronnie uit Helmond | 13-05-19 | 06:20
-weggejorist-
Graaf Monte Cristo | 13-05-19 | 08:07

@Kwelbeller | 13-05-19 | 03:53: Je bent Rotterdammer of niet. Houdt toch op met je correct nederlands. Tenslotte is het toch ook: ik fietst over de koopgoot.

loser | 13-05-19 | 09:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor nooit iets over ramadan, alleen via GS.

Pislinq | 13-05-19 | 01:35 | 2

Ga eens naar een willekeurige supermarkt: je struikelt vanzelf over een ramadan vak met allerlei woestijn'lekkernijen'.

HaatbaardKnipper | 13-05-19 | 08:02

Leven onder een steen, heet dat.

Bat-Adam | 13-05-19 | 08:04

Het zijn wel protestanten natuurlijk, zij denken zo het rijk der hemelen te betreden.

de honden blaffen... | 13-05-19 | 01:32

Sigrid Kaag spreekt en de baas van onze inlichtingendienst, Dik Schoof, kijkt haar aan met dikke wallen onder de ogen maar heel scherp. Alsof hij weet dat ze een dubbele agenda heeft, alsof hij weet dat de overwinning van de Palestijnen en de vernietiging van Israël haar enige doel is.

WNL in de herhaling.

sprietatoom | 13-05-19 | 01:29

Ruim veertig jaar geleden lid geworden van de VPRO vanwege hun baanbrekende gerel tegen heilige huisjes. Inmiddels zijn ze verworden en afgezakt tot politiek-correcte spreekbuis, dus dacht ik enige tijd geleden: weg ermee! En frappant is dat ik om dezelfde reden als destijds al weer enige tijd lid ben van GeenStijl (zie Kroontje) en andere in het huidige tijdsgewricht controversiele media. Bizar hoe de policor de maatschappij in een wurgende greep heeft via onderwijs, media en gelijkgeschakelde politiek. De vrijheid is in veertig jaar tijd toch behoorlijk aangevreten.

Reflectie | 13-05-19 | 00:46 | 5

tientjeslid.... ik ook... toen mensen nog gvd durfden te zeggen,,,om 06.00 opstonden en een liedje konden fluiten terwijl je pijn had of moe was.... de vrijheid lijkt wel de FEBO geworden....

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 05:41

Op het moment dat die de vleeskroket vervangen door een halalkroket. Dan is er geen weg meer terug.

Lt-Kol Kilgore | 13-05-19 | 06:35

Je bijt niet in Se hand waar het gratis geld vandaan komt

Jacktheflipper | 13-05-19 | 06:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump ziet deze broeders heel anders: White House is working to designate Muslim Brotherhood a terrorist organization.

de honden blaffen... | 13-05-19 | 00:38

En dat is het verschil: voorheen werden krankzinnigen beschimpt, nu wordt hen alle ruimte gegund. Religie is waanzin.

Een paard | 13-05-19 | 00:27 | 2

De goedheid van een mens zit in zichzelf en heeft niets met geloof te maken. Je wordt geen beter mens van 5 keer per dag met je kont omhoog te knielen en ook niet van een wekelijks bezoek op zondag aan een kerk. Wellicht is het goed voor sociale binding maar je intrensiek slechte karakter zal er geen haar beter van worden.

sprietatoom | 13-05-19 | 00:40

Het wordt tijd dat de Dominees de VPRO terugnemen.
Voortaan dus weer: V.P.R.O.

Sinister-President | 13-05-19 | 00:26

Ja het is niet best gesteld met de VPRO. Vroeger de heilige huisjes schoppers. Nu lekker inclusief. Overigens keek ik alleen naar Veronica vroegah. Daar had je tenminste nog eens meimaand filmmaand en natuurlijk de pinupclub.

Omebert | 13-05-19 | 00:13

Vroeger zonden ze ook Archie Bunker uit.
Edith, will you stifle yourself zorgzaam vrouwtje met af en toe een moreel sneertje.
Gloria, de enige dochter die met hippie Meathead thuis kwam.
americanhistory.si.edu/collections/se...

Oprisp | 13-05-19 | 00:04 | 2

En Mary Hartman, Mary Hartman!

Jeff Hawke | 13-05-19 | 00:12

@Jeff Hawke | 13-05-19 | 00:12:
Where is the peanut butter?

de honden blaffen... | 13-05-19 | 00:40

Dan maar deze Tegenlicht bekijken over Bullshitbanen:
www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kij...
"Meer dan twintig procent van de werkende mensen in het Westen heeft het idee dat wat ze doen helemaal geen zin heeft. Toch werken ze zich een ongeluk en verdienen samen miljarden. Waarom stoppen we niet gewoon met die bullshitbanen?"

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 23:59 | 1

Heb hem gezien. Heb veel last gehad in mijn laatste werkzame jaren, van mensen met bullshitbaantjes. Het was 1 grote caroussel van lege dozen schuivers met de mooiste titels: keyaccount manager, projectmanager, sitemanager en kutjeholamanager. Lekker zichzelf belangrijk voelen, maar werkelijk geen enkele toegevoegde waarde hebben. Kan er nog boos om worden.

Bennie Boos | 13-05-19 | 02:37

VPRO breng dingen doorgaans on-opgepoetst en zonder glamour en pijn-in-je-bek-glimlach in beeld.
Dit is het, we maken het niet mooier dan het is en ook niet sensationeler voor de kijkcijfers.
Voorlopig zijn er weinig omroepen die dat doen.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 23:50 | 7

Heette dat vroeger niet keihard in je bakkes?

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 00:10

@hetgingperongeluk | 13-05-19 | 00:10:
Misschien in Joods Amsterdam, bakkes.
De gestudeerde elite noemde het waarschijnlijk 'Tu quoque' of 'Argumentum ad hominem'
De gewone plebs noemde het 'op de man spelen'.

kloopindeslootjijook | 13-05-19 | 00:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Pardon Lul, je staat op mijn hondje... is dat normaal... nee super.... met dubbel t... van die dingen....

hetgingperongeluk | 12-05-19 | 23:42 | 1

Dat was een strip-album, ooit, ergens. Hein de Kort.

kloopindeslootjijook | 13-05-19 | 00:04

Ware ik een moslim, dan zou ik ze wantrouwen. Ze, dat zijn al die mensen die in hun hart niks hebben met religie en het - terecht - beschouwen als iets achterlijks maar omwille van holle begrippen als 'inclusie, tolerantie en emphatie', mij als moslim naar de mond praten en zogenaamd geinteresseerd zijn in mijn religie. Van die mensen die een hoofddoek of nikaab een emanciperend kledingstuk vinden terwijl ze er tegelijkertijd trots op zijn dat ze dragers zijn van een traditie die alle andere religies (met name het Christendom) met succes teruggedrongen heeft tot achter de voordeur.
Van die mensen die absoluut niet in mij als Moslim geinteresseerd zijn maar interesse veinzen omdat ze daardoor deugpunten scoren bij hun vrienden en er prat op kunnen gaan een statement te maken tegen bijv. een Geert Wilders.
Ik zou kotsen op deze hypocrieten en ze pas geloofwaardig vinden als ze dezelfde interesse als voor de Islam aan de dag zouden leggen voor alle andere religies.
Ik zou meer respect hebben voor zogenaamde islamofoben omdat die uiteindelijk zeggen waar ze voor staan dan voor dit hypocriete zooitje.

Amsterdamsko | 12-05-19 | 23:38 | 3

Probeer alinea's / paragrafen in te brengen voor de leesbaarheid, Verder goed betoog.

Zwizalletju | 12-05-19 | 23:50

@ Amsterdamse Co: mooi geschreven en erg mee eens!

Heppie-even-voor-mij | 13-05-19 | 00:14

Mooie, goeie en orginele visie, goed opgeschreven ook. klasse.

streknek | 13-05-19 | 13:09

Islamitisch cultuur is zoals een tie-wrap: het gaat alleen maar 1 kant op.
Dit tie-wrap zit dankzij links om de nek van de westerse beschaving, en links helpt bij het verder aantrekken totdat er geen westerse beschaving meer is. Ik vind links-volk het laagste van het laagst: laffe verraders van het ergste soort. Dat is mijn mening.

unshift | 12-05-19 | 23:36 | 1

Met u eens!

Heppie-even-voor-mij | 13-05-19 | 00:15

Ludwig Feuerbach (1804-72) was een radicale idealist, die leerde dat 'God' een projectie is. Anders dan atheïsten, die de pijp meteen aan Maarten geven bij dit soort wild geraas, wilde Feuerbach hiermee een verklaring geven waarom mensen zich religieus gedragen: zij willen deugen. De gedachtegang gaat zo: de mens denkt in het diepst van zijn/haar ziel: 'ik ben goed'. Om die zielewens van 'ik ben goed' handen en voeten te geven bedenkt hij/zij er een universele godheid bij die dit 'ik ben goed' weerspiegelt in hemelse proporties. Die godheid lijkt als twee druppels water op degene die hem bedacht heeft en dat is precies de bedoeling! Het verschil tussen activistisch linkse idealisten en activistische moslims (vijf zuilen) is puntje bij paaltje minimaal. Moslims gorgelen in het Arabisch, linkse kerkers beginnen te sissen of te zzzz-en bij FvD/PVV. Maar hun mindset / zielsgesteldheid is identiek: 'ik ben goed'. 'Ik ben goed' en Allah vindt dat ook. Allah is de hemelse trekpop, die begint te zwaaien wanneer 'ik ben goed' dat wil.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-05-19 | 23:35

Altijd gezeik met geloof. Ik ben eruit gestapt en voel me meer thuis bij de Tibetanen.

vinzepinz | 12-05-19 | 23:33 | 6

@hetgingperongeluk | 12-05-19 | 23:43: - de wetenschapper die onlangs de eerste -en wereldberoemde- foto van het zwarte gat nam is bepaald niet dom. (En ik ook niet).

Maris v.d Hof5393 | 13-05-19 | 01:09

@Maris v.d Hof5393 | 13-05-19 | 01:09: als je werkelijk denkt, dat je een foto van een zwart gat kan maken, ben je wereldberoemd.....

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 05:50

Ik heb eens een keer een interview gezien van die lama van maar liefst 4 uur! ( Ik had effe niks te doen.) Wat een zouteloos gel*l, kampioen open deuren intrappen, houtochop.

streknek | 13-05-19 | 13:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Het geinige aan al die deug zooi is, dat ik nog nooit een Allochtoon heb horen zeggen van, wat ben ik blij met dat soort Nederlanders die ons respecteren haha.
Maar ik heb het al meer hier getypt, Allochtonen hebben geen affiniteit met den linkschdeugwereld.
Behalve als er geld mee gekregen kan krijgen.

Muissolini | 12-05-19 | 23:17 | 4

@JvanDeventer | 12-05-19 | 23:34: Dat klimaat gebeuren is daarom ook een nieuwe religie, en genoeg volk die er voor het karretje gespannen kunnen worden.
Selectief shoppen voor het deug doel vind ik het.
Als al die spijbelaars die gingen protesteren, doet me niks.
Hadden ze allemaal afval lopen prikken, kijk, dan had ik waardering kunnen hebben voor die lui, maar nee, het is voor de bühne, het is indoctrinatie.

Muissolini | 12-05-19 | 23:41

ik kan echt niet geloven dat dit op televee mag. worden wij nu uitgetest?, wil men nu weten hoe flexibel wij zijn? Moeten wij nu bewijzen dat wij hufter-proof zijn?

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 05:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wat fijn en inclusief dat je ook nu nog lid kan worden van de sekte islam. Aanmelden via VPRO is een bonus giftar?

Eddy67 | 12-05-19 | 22:58

Very sad

frisenfruitig | 12-05-19 | 22:52

Die moslimkech op 00:51 ... "ik wil ervaren ..." ... nou, dat ga je nog wel ervaren muts, wat het inhoudt met een moslimvriendje.

e_abbastanza | 12-05-19 | 22:51 | 2

Moslim vrindjes zijn voor 99% van de blanke NL vrouwen een drama, weet ik van nabij. Geen ontkomen aan......

Zwizalletju | 12-05-19 | 23:39

U bent me net voor, ik wilde schrijven, binnen 1 jaar loop je met sluiers om en loop je mooi 4 stappen achter dat nu zo leuke vriendje aan.

roodborstje1 | 13-05-19 | 11:25

"... was de VPRO diagonaal het tegenovergestelde ..." moet zijn
... stond de VPRO diametraal tegenover ... of
... was de VPRO precies het tegenovergestelde van ....

JvanDeventer | 12-05-19 | 22:50 | 2

Is het nu het taalfoutje of de taalfout ?

sprietatoom | 12-05-19 | 23:30

Graag wat meer aandacht voor de Kerk van Satan, of hoort die niet in het inclusiviteitsclubje?
Heksen, ook zeer ondergewaardeerd.
Nee? Waarom niet? Stuk veiliger en inclusiever dan moezelmannen.
Enfin, na dit topic wil ik even knallen voor een uurtje. Na dit topic boeit die hoorn op mijn hoofd ook niks meer. MGSV rocks.

BootleggersSmurf | 12-05-19 | 22:49

Linkse omroep, linkse krant, linkse partijen, linkse school, linkse kerk, linkse Social media.

Alles is links of tenminste linksachtig nowadays. Politiek correct is dat dan. Krijg de hik met je politiek correct. Dat islam wel meevalt, dat we migratie nodig hebben, dat we van het gas afmoeten. Dat we het klimaat zelf kunnen bepalen etc. Fuck you. Allemaal crapp.

Links is voor mij de hoer van de islamitische pooier. Links wordt gepromoot 24/24 en 7/7. Ik kots van links.

Links is verraad, links is alle huichelaars verzameld. Alle linkse idealen van de jaren 60 en 70 zijn verkocht aan liberalisering, EU, vrije markt, open grenzen en vooral aan islam. Hoe kon je vroeger ooit links zijn en aanhanger zijn van de islamitische wereld?

Nu is links letterlijk en figuurlijk de aanhangwagen van de islam, de EU, liberalisering. Ongelofelijk verraad aan de idealen en identiteit van links.

Ik haat links met elke vezel in mijn lijf.

Van rechts blief ik overigens ook niets.

Eindelijk haat ik rechts ook. Misschien nog wel meer. Brievenbus pissers zijn het vaak. Lui die zo lekker " ongezouten" de. Waarheid vertellen, net zoals die vetklep van FvD, hoe heettie, Otten of zo. Of die dombo van Harrie Mens. Daar wil je toch ook niet mee gezien worden. Die Quote 500 patsers, gatver.

Ik haat eigenlijk iedereen die uitgesproken links of rechts is. Én EU adepten, die haat ik ook best wel. Verder moet ik niks hebben van islam, hoewel ik een hoop aardige moslims persoonlijk ken.

Gewone mensen, die gewoon hun best doen om er wat van te maken, daar hou ik van. Ze hoeven niet uit te blinken, niet mooi te zijn, maar gewoon aanspreekbaar te zijn en niet met hun idealen ( politiek of godsdienstig) te koop te lopen.

Heppie-even-voor-mij | 12-05-19 | 22:49 | 8

Het veilige midden, de consensus van het afgewogen gemiddelde. Als er iemand op de wip/wap zit, eentje die helemaal naar 1 kant helt, en je wilt hem in balans brengen dan helpt het niet als je in het midden van de wip/wap gaat zitten. Je moet aan het uiterste einde van de andere kant gaan hangen. Pas als hij in balans is kun je veilig in het midden gaan zitten.

sprietatoom | 13-05-19 | 00:20

@sprietatoom | 13-05-19 | 00:28:

Kilo Uniform Tango, nu doe ik het zelf ook, mensen corrigeren. Sorry, het ging per ongeluk..

sprietatoom | 13-05-19 | 00:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Extreemlinks van de jaren dertig omhelsde de islam ook. De geschiedenis herhaalt zich. Kauft nicht bei Juden.

Wim141 | 12-05-19 | 22:46 | 1

We kunnen als tegengeluid juist wél de aardappeltjes uit Israël van de appie kopen. (Gister hele rel over).

letopuwzaak | 13-05-19 | 00:10

Iedereen moet zich een beetje aanpassen. Morgen gewoon wat extra afstand bewaren in het verkeer, i.v.m. lage suikerspiegels en verstoorde slaap ritmes.

W_F | 12-05-19 | 22:46

Huh dat zijn wel heul veul blanken op de iftar, waren de moslims op ofzo. Die schoolmevrouw kan je ook niet serieus nemen. Dat is iemand die neutraal kennis moet overdragen, terwijl ze wil weten hoe het voelt om te moeten leven volgens de verzonnen regeltjes uit het grote moslim boek. Man man man.

TilburgDeGekste | 12-05-19 | 22:43

Romantisch, die schuchtere toenaderingspogingen waarmee het nieuwe fascisme en de islam elkaar zoeken in een nieuw Deugend staatsbestel van EU media globalisme en extreemlinkse klimaat-praat.

Natuurlijk is de VPRO erbij om gedienstig de nieuwe machthebbers met wierook te omgeven en te bewonderen. Kritisch-zijn is voor deze propagandaclub nooit iets anders geweest dan afgeven op het "kleinburgerlijke volk" (de gewone burger) en kleine gezagsdragers die de samenleving op orde probeerden te houden. En de (christelijke) kerken, uiteraard.

Koote en Bie zijn er ook nog beroemd mee geworden, toen links nog wel eens humor leek te hebben en deed voorkomen niet zelf dogmatisch te zijn.

Vloeken in de christelijke kerk is risicoloos en kost niks.
Dat is wel anders voor moskee en linkse kerk, daar zorgen de straatterroristen wel voor die het nieuwe fascisme (informeel doch dwingend) bijstaan.

Jan Passant mk2 | 12-05-19 | 22:41 | 1

Mooi beschreven maar deel je conclusie niet. Volgens mij, of hoe ik het heb opgevat, was het quasi idioot van buitenaf opgelegd bedoeld.

Dr. Blechtrummel | 12-05-19 | 22:52

Begrijp dat de boodschap is; wat was. VPRO was lang een mooi buitenbeentje in 't vroegere omroepbestel. Schijt aan dogma's en dat hoefde ook niet. Sneu, als een puber die ineens een onderbroek onder z'n zwembroek aan wil/moet.

Dr. Blechtrummel | 12-05-19 | 22:36 | 1

Dit klopt.

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:42

Het lijkt godverdomme de NRC wel!

JohnJames_001 | 12-05-19 | 22:35 | 1

Juist.

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:42

Ik ving 'bolle jopen' op.

Sliptong | 12-05-19 | 22:25

Je ziet het in Europa en ook de VS en Canada en andere westerse landen................. een "verbond" tussen islamisten en links.

In Engeland is zelfs de leider van Labour een sympathisant van Hamas en Hezbollah.

In de VS zijn bij de laatste verkiezingen moslima's gekozen in de Democratische partij die een antisemitisch verleden hebben.

De linkse media die vroeger tekeer gingen tegen religie omhelzen (en promoten zelfs) de islam.

'Friend of Hamas' Leads UK Labour Leadership Race
www.israelnationalnews.com/News/News.a...

Kaskensj | 12-05-19 | 22:24 | 3

Ik snap niks van die verliefdheid van links voor deze religie. In Nederland is het niet anders.

BozePaarseMan | 12-05-19 | 22:35

Arutz Sheva , altijd goed.

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:45

Wat maken wij ons druk om zon nietszeggend omroepje? Je hebt 100+ zenders en nog talrijk andere manieren van tv kijken. De kijkdichtheid is marginaal. De enige echte reden zou een politieke keuze moeten zijn, stop met het subsidiëren van de omroepen, religieus onderwijs en andere gelovige zaken.

Bill Cosby | 12-05-19 | 22:21 | 1

Daar zit het probleem. Het wordt aangestuurd van daaruit.

CalamityJane | 12-05-19 | 22:24

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 22:10
Geen idee welke opmerkingen van vanmorgen je bedoelt - mij niet bereikt.
Je bent zelf in de war, zit in de knoei met een ingewikkelde identiteit.

Daar helpen die impotente heupen ook niet bij.
Het is een beetje alsof je als warme worst (met een loodje d'r aan) ligt te zweten in de vitrine, en alles naast je lekker beetgepakt wordt om vrolijk over de toonbank te gaan.

Tja, dan voel je je als warme worst, druppelend van het behaagzweet, gewoon niet fijn. Wil je iets anders zijn, al vanaf de ochtenddauw.
Maar dat geeft toch niet?

Een dag gaat ook weer voorbij. Lachend, ghehe...

Kudtkip | 12-05-19 | 22:21

Denk dat ze bij de VPRO te bang zijn om grapjes te maken en de islam op de hak te nemen. In plaats daarvan kruipen ze knielend voor de islam en kussen de voeten van de imam.

sprietatoom | 12-05-19 | 22:14 | 2

Ik denk dat die moslimlovers zich ruimdenkend voelen.

Carmelita | 12-05-19 | 22:22

Ik denk dat het na Koot en Bie, Jiskefet en Ederveen wel klaar was met de VPRO. De TV gaat dood en dat is maar goed ook,want het levert toch geen vrijzinnigheid, experimenteren en progressiviteit meer.

skoftig | 12-05-19 | 22:04 | 4

En dr liep nog een gek met zyclon b op z'n rug door Oostenrijk..

merel veld | 12-05-19 | 22:13

@merel veld | 12-05-19 | 22:13: Het mooiste stukje tv uit de geschiedenis

soldier-of-fortuyn | 13-05-19 | 07:55

@merel veld | 12-05-19 | 22:13: Het schofterigste stukje tv uit de geschiedenis

eastender | 13-05-19 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Die kerstshow uit 1973 met het braken in de fietstas had ik gemist bleek op de eerste schooldag na de vakantie. Sneu! 10 jaar geleden op dvd gekocht maar pas vorig jaar bekeken. Geweldig. Soms moet je even geduld hebben, 45 jaar of zo.

Jaap van Geels | 12-05-19 | 22:02
-weggejorist-
eastender | 12-05-19 | 22:02

Wat een treurnis van de VPRO. Niks vrijzinnigs meer aan, maar bij een totalitaire ideologie op schoot. Eng hoor.

Jankvogel | 12-05-19 | 22:02 | 3

Nette mensen zijn vaak ook laffe mensen.

Peniskokertje | 12-05-19 | 22:13

Door al die seculiere aandacht voor de ramadan kan de moslim die het allemaal niet zo nauw neemt er ook steeds moeilijker onderuit. Als het zelfs voor de kafirs iets belangrijks blijkt te zijn dan moet het voor de moslims, die verder een nogal stompzinnig leeg geloof hebben wel helemaal belangrijk zijn.

down | 12-05-19 | 22:02 | 1

Goed punt.

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:47

Da's geen identiteitsvorming, maar wegpoetsen en eenheidsworst onderdanigheid aan sprookjes en machtige mannen vorming.

TheseDays00 | 12-05-19 | 22:00

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:28
Het knelt wel hardnekkig hè, die panty en verkeerde bh?
Je moet mij overigens nooit naar de wegen van subsidie vragen, want die clubs zijn zo elitair? De VPRO is er niks bij.

Waarom probeer je dat dan toch? Ben ik een soort zuster van je of zo?
Ga je omkleden, gekke gymp.

Kudtkip | 12-05-19 | 22:00 | 1

Je bent behoorlijk van streek geraakt door die opmerkingen van me vanochtend.
Maar ze waren feitelijk juist, dus je kan het ermee doen, hahaha.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 22:10

Moslims.
Als Jezus nog had geleefd, had jij ze allemaal uitgemoord.

Oprisp | 12-05-19 | 21:57 | 2

Hij laat het onkruid met het tarwe opwassen om niet bij het vergaderen ook per ongeluk tarwe uit te trekken. Pas bij de oogst laat hij eerst het onkruid vergaderen, in bussen binden om het te verbranden. Het tarwe brengt hij samen in de schuur.

down | 12-05-19 | 22:11

@Oprisp | 12-05-19 | 21:57 Zou zo maar kunnen , als zoon van de Heer.
"De Here is een man van oorlog

Dat roept vragen op. Bovenstaande titel ligt niet lekker in het gehoor. Maar het is wel een Bijbelse beschrijving van onze God. In Exodus 15:3 staat: De Here is een krijgsheld. de Engelse Statenvertaling, de King James Version, schrijft: The Lord is a man of war en onze eigen Statenvertaling zegt: De Heere is een Krijgsman .

In onze naar vrede smachtende wereld, moet je zulke dingen niet noemen. Onze wereld verbindt zulke woorden met radicale, fundamentalistische ideeën. In het moslimfundamentalisme is een leven niet heilig; dood en angst zijn een middel om anderen te onderwerpen. Dagelijks horen en zien we schokkende beelden daarvan. Religie heet oorzaak te zijn van veel geweld in de maatschappij. "

etc blablabla baklava. : www.zoeklicht.nl/artikelen/de+here+is...

Zwizalletju | 12-05-19 | 23:23

De ijdele gedachte en hoop dat er ooit een soort van verlichte islam zal ontstaan in het Westen. Dat gaat niet gebeuren, integendeel.

sprietatoom | 12-05-19 | 21:54 | 3

Een gehoond en gedoofd christendom klinkt waarschijnlijker.

CalamityJane | 12-05-19 | 22:04

Hoop nooit op de islam. Het is de dood in de pot. Lees in de vk hoe de islamisering onder het wahabisme in Niger de sufi islam, de zgn milde tak, kapot maakt. Onderdeel van het Saoedische plan om de wereld met geld te islamiseren. Europa is ook onderdeel van dat programma, olie voor immigratie. Er staat ons nog wat te wachten.

eastender | 12-05-19 | 22:15

@eastender | 12-05-19 | 22:15: en het zal me benieuwen of de vk ook nog een artikel aan het Europese deel van het plan weiden.

eastender | 12-05-19 | 22:17

Van Hoepla naar Ramadan

frisenfruitig | 12-05-19 | 21:47

Vervolg op : Zwizalletju | 12-05-19 | 20:50 :
De redacties van bijna alle programma's in de 'publieke' omroepen zitten vol met infantiele Islam knuffelaars. Dat moet eerst 'ausgerottet werden' , excusez les mots, voor dat ik er weer naar kijken of luisteren.

Meer dan 50 jaar geleden liet iemand via de Vrijzinnigen van de VPRO haar tieten live op de televisie zien, ik was er bij. Dit zou nu in driekwart van de wereld niet kunnen, niet te geloven.

Zwizalletju | 12-05-19 | 21:46 | 5

@Carmelita | 12-05-19 | 22:20:

Nee, echt? Nou, dan hoop ik maar niet dat ze hier op GS komt kijken. Ik schaam me dood.

Dr_Johnson | 12-05-19 | 22:47

@Dr_Johnson | 12-05-19 | 22:47: ik heb tientallen ellen lange schoolkrant artikelen uit de 60's die je écht niet op Twitter of FB kunt zetten, no way.... wordt afgekapt door die PC SJW watjes,

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ramadan is kwetsend voor mijn cultuur als westerling. Maar dan gelden er andere linksche regels neem ik aan ?

Winston1 | 12-05-19 | 21:45 | 1

Klopt. Maar moslims hebben ook geen respect voor onze cultuur waar de vrouwen gewoon hun haar in de wind laten wapperen.

azijnseikerT | 12-05-19 | 22:00
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 12-05-19 | 21:38 | 18
▼ 18 antwoorden verborgen

Bij het bericht over een jihadistische aanslag in Burkina Faso schrijft de NOS (Teletekst): “Burkina Faso wordt de laatste jaren steeds vaker geteisterd door terreur, mede door de ligging naast het instabiele Mali”. Er had moeten staan: “mede door de toenemende invloed van de islam”. Maar ‘journalisten’ bij de NOS en de VPRO zijn ziende blind en horende doof. Hoe kun je nu ‘een iftar’ (nota bene gepresenteerd door iemand gelieerd aan de Moslimbroeders) gaan ophemelen als vehikel van een nieuwe identiteit en van integratie als je wéét dat deze religie ook staat voor intolerantie, onderdrukking van andersdenkenden en vrouwen en dat in haar naam vele aanslagen zoals recent nog de bloedige in Sri Lanka? Zijn deze mensen werkelijk zo achterlijk naïef dat zij denken dat hier iets positiefs uit voort komt? Ik ben bang dat het eerder een verlangen naar saamhorigheid en religie betreft die men vooral niet wil projecteren op het eigene, het christendom.. Als daar een dergelijk programma over gemaakt zou worden (over de Paasmaaltijd bijvoorbeeld) was het linkse huis te klein..

duh! | 12-05-19 | 21:37 | 4

Fake dus. Kaariiin !!!

Mammeloe | 13-05-19 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Recht is links en links is rechts, niks is meer echt, behalve bier.

Abject | 12-05-19 | 21:36 | 4

Ik heb een biertje op en begrijp precies wat u bedoelt.
Henk en Ingrid staan naast elkaar en kijken me aan. Henk staat links en Ingrid staat rechts. Dan vraag ik Henk: waar staat Ingrid? Zegt hij: Links van mij. Nee, rechts van jou antwoord ik dan. Dan draaien ze 180* om hun as.. Dan vraag ik Henk, waar staat Ingrid? Rechts van mij, zegt hij dan. Dan zeg ik: Ja, maar dat zei ik toch al.

Angélica de Sancé | 12-05-19 | 22:00

Bier zit plastic in, netzo als melk.

ger1306 | 12-05-19 | 22:07

Bier is pils.

Cunts-en-kitsch | 12-05-19 | 22:29
▼ 1 antwoord verborgen

Identiteitsvorming, tja.

Bij een gezonde ontwikkeling vindt dat plaats tussen de 18 en 25 jaar. Hoogstens een uitloop tot 30 jaar bij wat beren op de weg in je twenties.

Alles wat je daarna nog zoekt ga je niet vinden op aarde.
Vandaar dus dat die geestelijk zwakke lui in een god moeten geloven, zichzelf vrijwillig uithongeren en dan hun eigen zoektocht een 'wij-tje' proberen te maken. Gelijk als alle christengekkies, sterrengelovers, zwevers, en andere charlatans die nogal moeite hebben met 'eigen broek ophouden'.

Een gek is niet graag alleen, denk ik dan. En er zijn nu eenmaal genoeg mensen om elke gek met minstens 100 man te steunen in zijn/haar pathologie.
Dat de Nationale Propaganda Omroep er op kickt is logisch: zij krijgen een miljard per jaar van Vadertje Staat om alles wat niet-Nederlands is te promoten.
Maar laat ze er lekker in geloven joh, die mensen. Ze lopen wat achter in ontwikkeling, kunnen het nooit meer inhalen. Niet gevoelsmatig, niet intellectueel en niet met duizenden babies. Gelijk de christengekkies: lekker laten gaan, de evolutie staat echt wel aan onze vrijgevochten kant.

Toos Doos | 12-05-19 | 21:35 | 3

Een gek is niet graag alleen, denk ik dan.
Toos Doos | 12-05-19 | 21:35
Hij is fijn, @Toos Doos. Vind ik.
Ik, zei de gek.
Wel heb ik geen last van positivo zoals jij die hebt. Wil ook een shot positivo. Waar regel ik dat? In de kantine van redactie van de NRC?

chicago river | 12-05-19 | 21:45

Als je het christendom zo haat dat je die gelijkschakelt aan de islam, dan denk ik, -laat die islam maar komen dan-.

CalamityJane | 12-05-19 | 21:46

@chicago river | 12-05-19 | 21:45:
Geen positivo, gewoon een voltooide gezonde Nederlandse identiteit. Vertrouwen in de Nederlanders die ik niet zie, niet hoor in media, maar waar ik dag in dag uit mee te maken heb. Media overdrijft. Alles.
@CalamityJane | 12-05-19 | 21:46:
Het enige wat ik haat is geweld. Ik kijk louter intellectueel neer op mensen die hun persoonlijke leven laten dicteren door groepjes. En dat geldt dan dus voor iedereen die een geloof per sé in het openbaar moet promoten met allerlei impliciete neerbuigendheid naar niet-gelovigen.

Toos Doos | 12-05-19 | 21:54

@Ommezwaai | 12-05-19 | 21:08: ... hoe een land in 45 jaar naar de filistijnen is geholpen ...
Het is Den Haag haar eigen schuld, de Nederlandse overheid geeft aan mensen uit moslimlanden onder de noemer van vluchteling hier opvang, een woning met een uitkering.
Ze krijgen kinderen en mogen naaste familie naar NL halen, dan gaat het hard... voor je het weet heb je twee miljoen moslims in Nederland wonen.
Dit is nog steeds volop gaande... Rutte zegt opvang en zorg in eigen regio is beter en goedkoper, maar op dit moment is het nog steeds zo dat er 50.000 per jaar naar Nederland komen.

Wat wil Den Haag hiermee bereiken... hoe is ons land over 10 jaar?

sociaal_econoom | 12-05-19 | 21:34 | 1

Prutte krijgt een baantje in de EU of bij de NATO of een kekke NGO. De rest van de meestemmers van het kartel krijgen burgemeesterposten of andere doceurtjes, zie de vv(d)-er Femke Halsema (pardon GL, lastig uit elkaar te houden die kartellers).

O2Neutraal | 12-05-19 | 22:03

Maliq: "We zijn bezig met Identiteitsvorming onder Rotterdammers".
Eenheidsworst als identiteit, ja, alle neuzen 1 kant op. Elke neus die in een andere windrichting staat wordt er afgehakt in moslimstaten, maar dat is slechts detail.
Puur communisme, die hele islaam. Allemaal op dezelfde fiets.
.
Maliq, al die aanwezigen vertoeven weliswaar in Rotterdam, maar dat zijn niet mijn Rotterdammers, vriend.
Met je "bootcamp". Je ko-kok-k-ko-komt niet eens normaal uit je woorden man, en dan wou je een beetje gaan lopen burgerpreken vanaf de islamitische kansel?
Zie je wel hoe die naffers naar je loerden, boy? Je BENT niet een van hun, je bent een goofy goody two shoes in de ogen van de zandbakmohammedaan. Hoe blind kun je zijn. BRRROEDER.
.
Naja, de islam is here to stay. Wen er maar aan.
En ja, dus Het Einde der Tijden is nabij. Dankzij de nieuwe import sinds de jaren 60 komt die met rassse schreden dichterbij. Dat hadden die gristenen toen dus feitelijk al prima gezien, weliswaar om hun motiverende eigen andere redenen.
.
Naja. Het zal. Het zal wel. Onomkeerbare problematiek. En de VPRO mag zich in een hoekje gaan lopen KAPODtschamen.
*"Al-ariachi, al-ariachi" vals zingen doet op melodie van La Cucaracha/H. Teeuwen*
/*KLOK!* (Op ANanninga ditmaal)

chicago river | 12-05-19 | 21:34 | 5

@Schoorsteenveger | 12-05-19 | 21:42
Misschien is mijn focus wat verschoven dit laatste jaar, hoe dan ook, ik lees nog altijd mee.

Ashtrey | 12-05-19 | 21:53

@Ashtrey | 12-05-19 | 21:38:
Gheh! Nee joh gek, voel me - mede dankzij de fles en een stapeltje ervaringen met de mohammedaanse medemens - al sinds 20 jaar exact hetzelfde op dit onderwerp.
En even fris, guitig en een spring-in-'t-veld.op welk willekeurig ander onderwerp. (gisternacht tot laat op en neer lopen springen op 90's dance classics bij de buurvrouw tussen de katten en de hond en mijn hond - zie het Fenyman topic.)
.
Maar nostalgisch zit er vooral bij. Kan erg nostalgisch worden. En dit onderwerp blijft een typische trigger daarvoor.
Daar moet ik mee leven, dus dat doe ik dan ook maar.
Maar dank voor de attentie. Attent! *KLOK*

chicago river | 12-05-19 | 21:55

@chicago river | 12-05-19 | 21:55
Ik hoor je. Een vriend zegt dan altijd: Ash. Bolletje. Heelal. Hangen in een onmetelijke ruimte.
En hij heeft gelijk, kapot relativeren misschien, maar wel waar. Enjoy, het is je gegund. Cheers.

Ashtrey | 12-05-19 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Hup Kudtkip ! *popcorn*

Rest In Privacy | 12-05-19 | 21:30 | 3

Hup Ongeblustekalk! Wel even iets nieuws vanavond hoor; links, socialisten, Amsterdam, subisidieslurpers ✔️
Kom op!

Ashtrey | 12-05-19 | 21:36

Ach. Met een goed gesprek, veel liefde en voldoende aandacht komt hij er vast weer bovenop.
*proest*

knutsel_ | 12-05-19 | 21:44

"Ooit, in de jaren ‘70, incasseerde de VPRO lachend de doodsbedreigingen die uit diepchristelijke hoek over Barend Servet, Sjef van Oekel en Wim T. Schippers werden uitgestort."

Ach ja, das war einmal. Ik ben zelf nog steeds "tientjeslid" van de VPRO. Ooit geworden ivm een soort reddings- / ondersteuningsactie in de jaren 90, of misschien zelfs jaren 80 (ik krijg nu geloof ik nog 1 keer per jaar de VPRO gids).

Ik was fan van de VPRO, oa vanwege de hier genoemde programma's, maar ze hadden ook altijd fantastische documentaires van, kom, hoe heet die bekende documentairemaker ook al weer? Frans Bromet, geloof ik, of was die niet van de VPRO? Ik stemde in de jaren 80 allang VVD, maar de VPRO vond ik niet links; eigenzinnig, vrijgevochten, non-conformistisch, experimenteel, dat wel (en Koot en Bie, dat was toch ook altijd VPRO?). Doodgewoon, saai, gedegen links was de VARA.

En ja, de VPRO schopte in die tijd tegen allerlei heilige huisjes, de religieuze waren daarvan niet uitgezonderd. En dan is het inderdaad triest te zien als de VPRO meegaat in het linkse "moslim pleasen" wat al zo lang bon ton in in linkse deugkringen.

Satirische programma's maken over de islam, tsja, ik snap dat dat wat lastig ligt - dat kan namelijk serieuze gevolgen hebben voor je gezondheid - maar je hoeft m.i. ook niet meteen voor het andere uiterste te kiezen, nl moslim pleasen.

Maar goed, de tijden zijn echt veranderd, dat kun je de VPRO niet verwijten. Ook over een film als Life of Brian, de briljante satire van Monty Python uit de jaren 70, heeft John Cleese - of een andere Python, Eric Idle of Michael Palin - eens gezegd dat hij die anno tegenwoordig niet meer zou maken (het woord "durven" laat ik weg, want ik weet niet zeker of het op die manier gezegd is; ik hoop het niet, eerlijk gezegd).

Dr_Johnson | 12-05-19 | 21:28
-weggejorist-
fanta_drinker | 12-05-19 | 21:28 | 1

De VPRO weet het ook niet meer.
Dat is de treurige conclusie die we kunnen trekken. De linkse VPRO, zoals wij die kenden, is op sterven na dood. En het werd tijd, zeg ik daar meteen achteraan. Het links zoals wij het kenden had het al te gemakkelijk, kon lekker tegen heilige huisjes aantrappen zonder daar veel verantwoording voor af te leggen en zonder zelf ook veel na te hoeven denken, want de wereld was een stuk eenvoudiger. Je had de onderdrukkers en de onderdrukten, de daders en de slachtoffers, de sterken en de zwakken, de slechteriken en de deugdzamen, en het was al te gemakkelijk om aan de goede kant van de geschiedenis te gaan staan, zeker als die positionering via het lange tijd florerende zuilenstelsel gefinancierd kon worden.
Maar de wereld is complexer geworden, en met schoppen tegen het establishment kom je er niet meer. Dan worden keuzes lastiger en is niet simpelweg meer met een hoop bravoure aan te dragen wat goed is en wat slecht en hoe wij ons tot het goede en het slechte te verhouden hebben.
De VPRO weet het ook niet meer. Alles heeft zijn tijd.

Schoorsteenveger | 12-05-19 | 21:27 | 4

Vpro weet het wel. Pro EU,klimaat,immigratie.
Anti Trump,Baudet,Wilders,gele hesjes.

ger1306 | 12-05-19 | 22:14

@ger1306 | 12-05-19 | 22:14:
Ze nemen wel stelling tegen "het kwaad", maar ze kunnen het niet meer zo simpel en eenduidig benoemen. Je benoemt iemand tot slachtoffer, en prompt gedraagt die zich als dader, je gaat mee in de klimaathysterie, maar vliegt wel op kosten van de ander de hele wereld rond om te documenteren, je identificeert je met gele hesjes, maar die gedragen zich als hooligans, je zet je af tegen Trump, maar de Democraten blijken nog veel grotere boeven dan de Republikeinen, je probeerde een van de aanjagers van de seksuele revolutie te zijn, maar moet je nu binnen de #metoo-gekte gaan schamen voor je blote tietenverleden, je bent tegen Baudet maar ziet hoe juist in het linkse kamp het partijkartel wortel heeft geschoten, en de hippies van toen zich in het pluche van de macht genesteld hebben, niet bereid om plaats te maken. Enzovoorts.

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:17
Ghehe, en oh wat weet jij beter.
Met je female All Stars - wilde je kopen omdat je dacht dat er een hakje onder zat.
Och, apengatje toch.

Zoveel verstand van iedereen, nah en mij ook.
Haha, ikke links? Amsterdam?
Zijn de muffins van een of andere high tea in je driewielerbrein gekropen of zo?
Wel een beetje oppassen met die vrouwelijke invloeden hè.

Kudtkip | 12-05-19 | 21:24 | 1

Is je kunstproject als af, subsidieslurper?
Misschien kan je al wat delen met ons, genoeg vpro experts hier die dat vast wel kunnen waarderen.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:28

Walgelijk.

Dr_antonickx | 12-05-19 | 21:24

Leuk zo'n eeuwwisseling. Gaaf. Moeten we vaker doen.

Deksmaat | 12-05-19 | 21:19

Ach ja de GL dwazen leggen nu nog steeds de vinger op de verkeerde plek. Als er 1 christen het land binnen wil met een dubieuze mening. Dan is het land te klein. Terwijl je niks hoort als er weer een lading imams het land binnenkomt met veel dubieuzere meningen. Klagen christenen over een bushokje bloot. Dan zie ik bij mijn FB vrienden ongekende actiebereidheid om dat belachelijk te maken. Maar geen woord als.... De selectiviteit is een lachertje.

azijnseikerT | 12-05-19 | 21:18

Koude rillingen lopen over je rug wanneer je dat verhaal over “identiteitsvorming” aanhoort.

En dan met al die suffe Deugmutsen ertussen, waaronder dus ook docenten, allemaal instemmend dit soort kwalijke bagger aanhorend. Wat zei Lenin ook alweer over “nuttige gekken”?

Steeds meer mensen worden gelukkig wakker in Nederland. Dat bleek wel bij de Provinciale Statenverkiezingen. Zorgelijk alleen dat hun kinderen vervolgens door dit soort Deugermutsen weer in slaap gesukkeld worden.

Als Deugend Nederland daarin uiteindelijk slaag wordt die “nieuwe identiteit” voor die kinderen een nachtmerrie waar ze niet meer uit wakker worden..

Maar: “Klimaat-klimaat-klimaat-klimaat!”
Niets meer dan een populistische afleidingsmanoeuvre van links, om de aandacht van hun gemaakte rotzooi (het decennialang opdringen van de multiculturele samenleving aan de Nederlandse samenleving als een soort nieuwe gidsdienst) af te leiden.
Een afleidingsmanoeuvre die bovendien populair onder jongeren is, zodat links weer “in” is. Tja..

Het verstand komt met de jaren. Hopelijk alleen dat we die tijd nog hebben.

Kompromat | 12-05-19 | 21:17 | 2

Als die kinderen op hun beurt feministische trekken gaan vertonen komen ze er niet zo makkelijk af als in de tijd dat het (cultuur)christendom gold. Worden ze een kopje kleiner.

CalamityJane | 12-05-19 | 22:18

Linkse mensen krijgen stukken minder kinderen. Het probleem verdwijnt vanzelf.

omanders | 13-05-19 | 07:16

u begrijpt het niet. demoslims zijn zieluuug...

tussen_de_koeien | 12-05-19 | 21:16

Geef mij een protestant en ik doe hem huilen van genot. Op de brandstapel dat is. Waarom zouden al die islamieten er met alle lol vandoor moeten gaan? Fuck die joods-christelijk-humanistsche tradities. We zien nu keihard wat er van komt. Katholiek all the way! Het is me toch godnondeju tijd voor een nieuwe kruistocht: www.youtube.com/watch?v=FM6owwj7zPk

Hetkanverkeren | 12-05-19 | 21:15

In het verleden (jeugddwaasheid) wel eens een aantal maanden bij een baptistengemeente rondgekeken. Samen eten was ook erg belangrijk bij die groep. Deze iftar verschilt in niets van wat zij daar deden. Oké, baptisten ogen misschien wat toleranter. Achte me gelaten en verder gegaan want je kunt 1+1 optellen. En dan gvd juist de (mijn!) VPRO die voor dit soort religieuze pulp propaganda maakt.
*heel hard vloeken doet*
*nog meer vloeken doet*

Rest In Privacy | 12-05-19 | 21:10 | 2

Sektarisch gedrag..

Kompromat | 12-05-19 | 21:19

@Kompromat | 12-05-19 | 21:19:
Kennelijk kan de religie van de vrede de vele ontheemden iets bieden wat ze in al hun rijkdom alhier missen. Het zal ze niets brengen. Het is zo triest.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 21:25

Die Nederlanders bij die iftar is een verzameling weekdieren waar je onmiddellijk over uitglijd als je er opstapt. Gatverdamme, wat een stelletje slijmerds zeg, een normaal mens wordt daar toch misselijk van. Om eens te Godwinnen, het lijkt wel een stelletje NSB'ers.

Ruud5 | 12-05-19 | 21:09 | 2

Mijn ouders en grootouders zaten maar 5 jaar in die Nazi shit. Moet je nu eens kijken ...... kom je niet meer uit. Je zit gevangen.

Zwizalletju | 12-05-19 | 22:26

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:01
Ik ben net zo verontwaardigd als jij - ik moet die islam-door-de-strot-drammerij ook niet.

Wat ik van jou telkens zo typisch vind, is dat alles wat maar een beetje riekt naar empathie vervloekt naar de voor jouw foute wereld van vrouwen (dat voorop), socialisme, kunstenaars etc.
Een merkwaardige fetish - je wil gewoon zelf vrouw zijn.

Toch?
Schuif je bh even wat meer naar het midden, geen gezicht zo, Kalkie.

Kudtkip | 12-05-19 | 21:09 | 1

Jij bent een naar links mens. Ik ga mezelf niet herhalen, want dat heeft toch geen zin bij figuren als jij die wonen in een achterbuurt in amsterdam.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:17

De VPRO is lam.

KlompBreker | 12-05-19 | 21:08

zie het vaak voorbij komen maar wtf is een "iftar"
En nee ik woon niet in Nederland en moslims heb ik al jaren niet gezien.(gelukkig)

Roger-Rabbit | 12-05-19 | 21:08 | 3

Dat is na een hele dag niets, mierzoete troep eten waar het glazuur spontaan van je tanden springt.

matatwork | 12-05-19 | 21:22

Dat is de jaarlijkse verbindende reünie van de schoenloze Nederlandse politie.

ja,diedus! | 12-05-19 | 21:24

Pin me er niet op vast maar volgens een verre kennis is het iets met Mohammedanen. Een soort Amerikaans fuif. Of zo.

Pedronegro | 12-05-19 | 21:40
-weggejorist-
TheNationalist | 12-05-19 | 21:08 | 1

"... waarin de meest regressieve aller religies op het schild gehesen wordt".

Dat is het fundamentele probleem. Niet zozeer dat een groeiende groep mensen een geloof aanhangt dat ongewoon is, maar waar dat geloof voor staat. Ongelofelijk dat je nog steeds niet vrij je afkeer tegen dat geloof kan uitspreken. (Ben ambtenaar, weet wel beter.)

Bvdb | 12-05-19 | 21:07

Er zijn onderwerpen te over om als vpro een docu over te maken.. zoals dit inderdaad.
Maar dat mag niet gezegd worden.

letopuwzaak | 12-05-19 | 21:22

Diagonaal? Bedoel je niet diametraal Rossem??

Titaantje | 12-05-19 | 21:04

Maar wat een boeiende reis he? Van Vrijzinnig-Protestants naar Vrijzinnig-Progressief en nu ineens Religieus-Conservatief.

Short | 12-05-19 | 21:04

"We zijn hier bezig met identiteitsvorming'.

Wij hebben al een identiteit. Misschien wordt het tijd om die een beetje te gaan respecteren.

MickeyGouda | 12-05-19 | 21:02 | 9

@letopuwzaak | 12-05-19 | 21:13:

Dank je. Ik heb je koortsachtig gezocht onder het Nekschot-topic, want ik begrijp 'm weer eens niet. Au secours!

MickeyGouda | 12-05-19 | 21:47

@MickeyGouda | 12-05-19 | 21:47: Er schijnt een programma te bestaan die mensen filmt op hun eerste date. Bnn/Vara.Dat knoopt hij aan van Jole.

CalamityJane | 12-05-19 | 22:36

@CalamityJane | 12-05-19 | 22:36:

Oh... Deze ligt dus weer niet echt voor de hand begrijp ik. Dankjewel, Calamity. Je hebt mijn nachtrust gered. ;-)

MickeyGouda | 12-05-19 | 22:48
▼ 6 antwoorden verborgen

DPA en Borat op de radio.

bwanabanjo | 12-05-19 | 21:01 | 1

Dat waren nog eens tijden ja... Een verdwaalde SurinamerT of Turk en dat was het dan wel. Hoe een land in 45 jaar naar de filistijnen is geholpen.

Ommezwaai | 12-05-19 | 21:08

Theo van Gogh kreeg ruim podium bij de VPRO bv bij Ron flon flon. Er is veel veranderd.

Langshetrandje | 12-05-19 | 21:00

Wij hebben geen tegencultuur meer.
Nederland is een nihilistisch individualistisch land geworden, en niet meer weerbaar tegen de opmars van deze invloed.

Wibowob | 12-05-19 | 20:58 | 3

We hebben wel degelijk een tegencultuur en deze wordt door de VPRO omarmd.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 21:00

Jup.

lacucaracha | 12-05-19 | 21:09

Niet buiten de randstad, het “Nederland dat nooit bestaan heeft” bestaat nog steeds! (Alhoewel dat wel onder druk staat door grote-steden-vluchtelingen en de verrijking uit Afrika e.o. zodat over 10/20 jaar de touwtjes van Jan Terlouw definitief opgeborgen kunnen worden.)

Ruler | 12-05-19 | 21:14

De VPRO is een soort "Kulturkammer" ten faveure van de islam. Anti Christenen en anti Joden.

Nelis SplitBloes | 12-05-19 | 20:56 | 1

Niet alleen de VPRO. Eigenlijk de hele P.O. en ook niet sinds gisteren. Dezelfden die decennialang spuugden op hun Christelijke achtergrond en te pas en te onpas daarop afgaven en geven, vinden dat we Moslims en de Islam toch vooral moeten respecteren.

Heiner | 12-05-19 | 21:16

Ook al gecapituleerd voor het geloof van de vrede. Langzaam maar zeker verandert Nederland in een moslimstaat. Ik zeg, stop helemaal maar met eten en drinken.

Ommezwaai | 12-05-19 | 20:56

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 20:47
Nee jij dan.
Een ouwe manke brandweerspuit met hang naar panty's.
Jazeker - die draag je nu ook.
Jij bent niet alleen een gammele spitting image van Maxime Hartman, maar ook nog het labiele neefje van Maarten 't Hart.

Vertel gerust over de jurrek die erbij draagt vanavond, desnoods over je pruik.
Maar ik zie haarfijn wie je bent.

Kudtkip | 12-05-19 | 20:55 | 3

Dus jij bent serieus boos omdat ik iemand knettergek noem die zelfverklaard socialist is en daar godverdomme nog trots op is ook?
Wat maakt jou dat?
Hebben ze jou van de commode af laten vallen als baby?

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:01

@Ongeblustekalk | 12-05-19 | 21:01:
Iedere baby keilt ooit een keer van de commode. Alleen landen de meesten op een zacht tapijt. Maar sommigen.....

Ommezwaai | 12-05-19 | 21:04

@Ommezwaai | 12-05-19 | 21:04:
Laat hem met rust joh, die tijd dat hij door mikkelson werd verzorgd hebben diepe sporen getrokken.

miko | 12-05-19 | 22:49

De VPRO, begin jaren 2000 hebben ze zelfs meester van de documentaire Frans Bromet (toch niet bepaald een 'rechts' iemand) in de ban gegooid, omdat die het waagde een documentaire te maken waarin hij liet blijken dat hij sommige standpunten van Fortuyn helemaal zo gek nog niet vond. Ik koester de dagen van 'de dikke dames op zondag', Jiskefet, Wim T Schippers, Koot en Bie en mevrouw ten Kate. De huidige VPRO, is een Groenlinks-omroep. Niet mijn VPRO meer.

kotelet | 12-05-19 | 20:51 | 2

Rembo en Rembo. Helaas correct. Alleen Esther Gerritsen is nog leuk in de gids en sommige stukjes bij tv prog. Ook zonde: al 10, 20 jaar veel tekst over klassieke muziek. Hou es op.

ger1306 | 12-05-19 | 22:25

En Purno-de-Purno niet te vergeten. Heel politiek incorrect. Heerlijke tijd was dat.

2Little2Late | 12-05-19 | 23:31

We zijn hier bezig met indetiteitsvervorming.

abeltasman | 12-05-19 | 20:51 | 3

Ach ja. De Nederlander bestaat niet. Godverdomme.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 20:53

20 jaar lid geweest vanaf ca 1980 tot 2000 schat ik. Daarna 10tjes lid. En daarna toen ze compleet van het padje af waren de bons gegeven. Nu zijn ze helemaal gestoord ,net als de rest van het politiek correcte zooitje daar in Hilversum.

Zwizalletju | 12-05-19 | 20:50 | 2

Lees voor Hilversum maar amsterdam, daar woont het tuigh dat er werkt.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 20:54

Ik ook man. Zag het licht toen het daar langzaam doofde. Best jammer. De vprogids was erg goed, want maaktte mij opmerkzaam van Breaking Bad jaren voordat het eerste seizoen hier op tv zou verschijnen. Heeft mij het illegaal doen downloaden.

suscrofa | 12-05-19 | 20:55

Nagenoeg alle riten van de islam worden hier ten lande gevoerd alsof het Brinta is.

Heel m'n opvoeding naar de kloten.

Kudtkip | 12-05-19 | 20:50

Links liberaal is blijkbaar hetzelfde als Islamiet zijn.
Vandaar ook de haat van beide kanten naar christenen.

Eppo | 12-05-19 | 20:48 | 4

@Ray69 | 12-05-19 | 20:56:
Maar niet verder vertellen hoor. Het zou het beeld van de moslim bij de linkschmensch alleen maar kunnen schaden. Stel je voor....

Ommezwaai | 12-05-19 | 21:01

Islam heeft twee soorten moslims voortgebracht.
1. Het soort dat jihad ten uitvoering brengt in alle zieke vormen.
2. Het soort dat er te laf voor is.

marcoplarco | 12-05-19 | 22:28

@marcoplarco | 12-05-19 | 22:28: Nee, je hebt de moslimextremist en de gematigde moslim. Een moslimextremist is iemand die jouw hoofd wil afhakken. Een gematigde moslim is iemand die wil dat een moslimextremist jouw hoofd afhaakt.

The7thGuest | 13-05-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zag dit vanochtend langskomen.... zelfs de VPRO kunnen we afschrijven dus.

overVecht | 12-05-19 | 20:48

Dus..... I rest my case.
De inclusieve samenleving..... kots!
Ja, inclusief aanslagen op mens en samenleving, steekpartijen, verkrachtingen, aanrandingen, eerwraak, kindermisbruik, haat tegen alles wat ademt, behalve uiteraard tegen mohammedanen, aanrijdingen, haatzaaien, haat tegen anders ge-aarden, haat tegen joden, etc
U aangeboden door de ideologie van de vrede. Vrede die pas aan zal breken als alles en iedereen is onderworpen.

Opblaas_boot | 12-05-19 | 20:47

Let goed op. Dit is wat de Nieuwe Nederlander is: De vijand van de Oude Nederlander.

omanders | 12-05-19 | 20:46

Nogal triest, inderdaad. Ik ben wel benieuwd hoe de VPRO zich destijds had gedragen als de Gristenen zich net zo militant als de muzels hadden opgesteld, dus af en toe iemand zijn keel doorsnijden en zo.
En het is HET blik sperziebonen en niet de blik. Het meisje en niet de meisje, etc.

JvanDeventer | 12-05-19 | 20:46

Waren er nog Joodse mensen in de zaal tijdens het inclusiviteits feestje?

steekmug | 12-05-19 | 20:45 | 5

Nee, joden niet gezien. Wel wat kruisvaarders en een verdwaalde tempelier. Met je joden....

Pedronegro | 12-05-19 | 21:26

Hoe benoem jij op een nette manier de mensen die het jodendom aanhangen dan?

steekmug | 12-05-19 | 22:08

@steekmug | 12-05-19 | 22:08: Joden natuurlijk. Joden bij de Iftar is net zoiets als een chapter Hells Angels op een cursus Ballroomdancen...

Pedronegro | 12-05-19 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigenlijk zou dit topic iedere dag herhaald moeten worden. Dit is wat er gaande is. Dit is wat mij naar "rechts" heeft gedreven. Dit is wat mij "verweesd" heeft gemaakt, soms radeloos maakt. Dit is: Het. Verraad. Van. Links. Dit.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 20:45 | 6

@Kompromat | 12-05-19 | 21:30:
Ik was altijd een pragmatist, opzoek naar evenwicht. Een balans tussen links en rechts. Dat zit er niet meer in denk ik.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 22:00
▼ 3 antwoorden verborgen

De directeur van de VPRO, Lennart van der Meulen, is een prominent D66-er. Dat zegt genoeg, lijkt me. Ook de VPRO is geannexeerd door deuglinks, dat zich als kanker heeft uitgezaaid tot in alle geledingen van onze samenleving. Vroeger stond de VPRO voor humor, wie herinnert zich nog Sjef van Oekel ? Onvergetelijk is de Kerstshow waarbij een dominee lag te braken in een postzak terwijl hij lalde: Kerstmis, kan het nog wel ? Dat waren ook helemaal geen acteurs, maar gewoon willekeurige mensen die Wim T. Schippers van de straat had geplukt. De volgende dag sprak heel Nederland er schande van. Dat waren nog eens tijden. Maar nu valt er met de VPRO niet veel meer te lachen. Het is allemaal dezelfde linkse saaie deugmeuk.

Motleycrew | 12-05-19 | 20:45 | 9

Wat aten zij, wat aten zij, wat aaaaten zij.

Earl_of_Doncaster | 12-05-19 | 21:39

Correct,reeds. Jammer, maar helaas!

ger1306 | 12-05-19 | 22:30
▼ 6 antwoorden verborgen

VPRO was al eerder fout bezig door een podium te gunnen aan die Quinsy Gario en Sunny Bergman.

BubbelWater | 12-05-19 | 20:42

Van Rossem, het is inderdaad onbegrijpelijk en om te huilen.

Langshetrandje | 12-05-19 | 20:39

De VPRO en sowieso links heeft mij gevormd tot wie ik ben: wel- en vrijdenkend en out-of-the-box. Anti religie en anti -isme's. Liefde voor mensen en haat voor systemen.
Ik voel me zo verraden!

keestelpro | 12-05-19 | 20:38 | 14

@CalamityJane | 12-05-19 | 21:57: Alrighty then. Helaas lijkt het alleen maar erger te worden. Had beroepshalve begin negentiger jaren vrij veel contacten in hogere politieregionen en toen was poltiek nog geen taboeissue. D66 of PvdA. Hitrate 100 procent.

Langshetrandje | 12-05-19 | 22:01

Als je jong bent en je bent niet links dan heb je geen hart. Als je oud bent en je bent niet rechts dan heb je geen verstand (Winston Churchill)

batvoca2 | 13-05-19 | 07:35

@batvoca2 | 13-05-19 | 07:35: Batvoca. Ik weet te goed hoe de linkse zich intellectueel voordoenend in elkaar steekt. Bent u door.het linksvolk buitengesloten geweest? Dat alleen om je vaders 'rechtse' beroep. Op de meest smerige manier voor te stellen. Vuil volk. Heb linkse vrienden, zij die met hun hart (onberekenend) links zijn. Ze weten alleen niet dat je heden te dage bij de foute club hoort. Ik voorzag dit al veel en veel langer. Klinkt het arrogant?

CalamityJane | 13-05-19 | 09:27
▼ 11 antwoorden verborgen

Geenstijl viert zelf ook Ramadan met die RamadanFeilleton (ofzoiets) van Eres.

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 20:37

diagonaal=diametraal

Nee dus! | 12-05-19 | 20:35 | 4

Het was bedoeld als een standalone tegel ipv. reactie, excuses:)

klamme.vla | 12-05-19 | 20:47

@klamme.vla | 12-05-19 | 20:47:

Die kleine, onschuldig lijkende, stapjes die doen het hem. Als een leeuw die langzaam richting zijn prooi sluipt, onhoorbaar en onopvallend, en dan ineens aanvalt.

sprietatoom | 12-05-19 | 22:01

@klamme.vla | 12-05-19 | 20:47: vergeef het hen, serieus? ik dacht eerder das er een voor over een tijdje en dan iets met op blaren zitten, kaal scheren en pek en veren. raar hoe het in 1-2 generaties kan veranderen...

lovekila | 12-05-19 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken