Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat willen jihadisten nou eigenlijk echt?

Herhaald pleidooi. Omdat we in steeds kleinere cirkels richting de afvoer draaien.

Een van de meest verbijsterende bijverschijnselen van islamitische aanslagen, is de toewijding van westerse media, politici, wetenschappers en culturele kopstukken om de werkelijke motieven van radicale moslims weg te poetsen. Steeds maar weer, vinden ze daar een geitenpaadje voor. 9/11? De Amerikanen voeren oorlog in het Midden-Oosten, dus dan kun je een tegenactie verwachten. Charlie Hebdo? Die cartoonisten beledigden en beschimpten de religieuze overtuigingen van de daders, logisch dat ze kwaad worden.

Zelfs als er geen duidelijke “””aanleiding””” aan te wijzen is in het gedrag van de slachtoffers of hun politiek leiders, weten de wegkijkers wel een uitvlucht te bedenken. Concertgangers van de Bataclan, flaneurs op de boulevard van Nice, vrouwen en jonge kinderen in Manchester, Duitse worsthappers op een kerstmarkt in Berlijn of een Syrische halssnijder in ’s Gravenhage? Racisme, sociaal-economische omstandigheden, onderdrukking, geen stageplaatsen op een discriminatoire arbeidsmarkt of gewoon de PTSS van een verwarde vluchteling. Alles is een argument en de mogelijke motieven zijn multi, zolang de inhoud van de koran maar niet als aanjager van het bloed en het kwaad genoemd hoeft te worden.

Ook na Sri Lanka steken de struisvogels de kop weer gretig in het woestijnzand. “Paasaanbidders” werden opgeblazen door “autochtone Sri Lankanen” met een bovengemiddelde opleiding en welvaartsstatus, zo lazen we bij de Staatsomroep. Alsof een gedegen opleiding of een gevulde bankrekening motieven zijn om je op te blazen in een kerk vol christenen of een hotel vol (Westerse) toeristen.

Je zal maar een radicale moslim zijn, jarenlang leven naar de letter van je heilige boek, pleiten voor sharia en alles wat ketter, kaffer of heidens is met heilige verontwaardiging verwerpen totdat alle afvalligen, vrijzinnigen en schaars geklede westerse hoeren om je heen je zó te veel worden, dat je een bomgordel ombindt, een goed gevulde ruimte binnen loopt en onder uitroep van een laatste “Allah Akbar!” jezelf tot ontploffing brengt. Om de dag erna vanuit je paradijs, waar je bedolven bent onder een stapel van 72 bloedgeile martelaarsmaagden, vanuit een ooghoek op de NOS te zien dat je vermoedelijk geen stageplek kon vinden en daar een beetje verward op reageerde. 

Je zou als martelaar voor minder naar beneden bellen om aan je masochistische strijdmakkers te vertellen dat ze beter hun best moeten doen met hun bloed en hun bommen, als ze onderhand eens een beetje gehoord willen worden door de doofstomme kaffers, die alles maar een beetje op zichzelf en hun eigen schuld & zonden zitten te betrekken. Het ontbeert die arrogante westerlingen simpelweg aan voldoende empathie om zich te verplaatsen in explosieve paradijsvogels voor wie het woord van de koran het zwarte gat is waar hun hele universum omheen draait, en waar alles in wordt opgezogen.

Alhier bij de GeenStijl snappen we die frustratie wel, en slaan we ons hoofd daarover al tegen de werkbladen sinds we die als 'bureaux' omschreven en het woord 'headdesken' nog een hippe term was. Ook Sam Harris weet niet wat ie nog meer kan doen om het duidelijk te maken, dus die heeft zijn eigen duiding uit 2016 van ISIS-glossy Dabiq nog maar eens opnieuw online gezet. Omdat ieder woord nog steeds waar is. Dus die uitleg plaatsen we bij dezen ook hier nog maar eens door (iTunes podcastlink). Gewoon, omdat wij ook niet meer weten hoe we Nog Beter Uit Kunnen Leggen waarom de radicaal-islamitische vijand zich echt niet gaat voegen naar onze witgevlagde wanhoop om hun fanatisme aan onze zonden te wijten.

Reaguursels

Inloggen

Wat mij nog het meest verbaasd is dat mensen als Jetten en Rutte deze homohaters zo verwelkomen. Ze moeten echt voor de volle 100% pudding in hun hoofd hebben. Geen normaal mens verzint dit.

EUrofoob | 01-05-19 | 14:53

Het is in een westerse samenleving ONMOGELIJK ! een etisch standpunt in tenemen ,over wattanook buiten het christendom om. -Gerard Reve-
En denk daar nou eens rustig over na.

streknek | 30-04-19 | 12:21

Neem nou Israël wat zich al al pakweg vijftig jaar staande houden in het meest vijandelijke gebied van de islam.
Zet dat eens af tegen de lafaards in oa west -europa die onderhand op hun rug liggen voor het geweld van de islam.
Knettergek zou oom Geert zeggen,en gelijk heeft tie.

komtdatschot | 30-04-19 | 11:32 | 1

Moet zijn,pakweg 70 jaar.

komtdatschot | 30-04-19 | 12:01

Het is zeer bedroevend dat Sam Harris na al die jaren schrijven over de terreur van de islam nog steeds islamitisch jargon gebruikt. De moslims gebruiken het woord "ongelovigen" om mensen aan te duiden die zich niet voor de gek laten houden. Door mee te gaan in die stupiditeit onderschrijft men de misopvatting.

Wie is in staat om Sam Harris te gaan vertellen dat er enerzijds moslims bestaan en anderzijds verstandige mensen? Geloof is een basis voor het aannemen van onbewezen stellingen. Een gelovige is dus iemand die zich willens en wetens laat verneuken door notoire oplichters die als imam in de moskee staan.

vanhetgoor | 30-04-19 | 10:47 | 1

Wut??? Sam Harris onderschrijft de waarde van de term 'ongelovigen'?
Ga toch weg man.

poiuytrewq | 30-04-19 | 14:43

Waarschijnlijk het beste artikel op GeenStijl ooit, ook zonder de externe links.

djtdlg | 30-04-19 | 10:18

Schitterend stuk Van Rossem, dank.

Franque | 30-04-19 | 09:40

G*dT, als ik onze schone Beatrice mag geloven gaat ook dit allemaal voorbij en gaan ze elkaar te lijf als in Boze Geesten/ Duivels/ Demonen...πάντα ρεί και ουδέν μένει...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 30-04-19 | 09:29

Onderschat het niet, hoe hun cultuur onder druk staat en op knappen staat. Nog vele malen heftiger dan wij hier.

www.nsfwcorp.com/dispatch/jihad-hyper...

It’s hard to see how defensive jihad is, when you come from the homeland of the malls. At first, when you get to a place like Najran, you notice how alien and annoying everything is, how unlike California. Slowly you begin to realize that all the ingredients of California are being added to the mix.

It’s amazing how well most people handle this very volatile, unstable mix. When people are flooded with so much alien culture and technology, you’d expect wilder upheavals than we’re getting, especially in rural patriarchies like the one that used to operate unchallenged in Saudi Arabia. It’s not a surprise—not at all—that a fraction of the young males from there joined up for jihad. The real surprise is that there are so few of them.

dyslexieman | 30-04-19 | 09:23

wat ze willen... gisteren die engnek op t.v. als die het tenminste echt is.. meestal hebben ze er een voorraad in de kast van namenlijk. Die Engnek daar in het ex kalifaat wist het precies in 1 zin te vertellen; DE Kruisvaarders doen niet wat die engnek aanhangers willen en dat is een totale onderwerping aan zijn ideologie, ooit door iemand uitgeroepen tot een religie, met een Mohamed als God, zonder gezicht maar bestaat uit tekens.
de Kruisvaarders dus.. als wraak voor de kruisvaarders gaat deze idioterie nog eeuwen door. De echte idioten zitten in het Westen, die deze idioterie binnenhalen onder het mom van waarden en normen uit een religie dat vanuit het Christendom komt, dit wat die engnek nog steeds als Kerstiging... en daar blijft hij een mooi motief houden om nog meer van die engnekken all over the world aan te blijven sturen op dood en verderf in het Westen te organiseren en te plegen..

fikkieblijf! | 30-04-19 | 09:16

Deze dame, Tulsi Gabbard, die pres. van de VS wil worden, heeft wel gelijk over het huis van Saoud, maar laat de moslimbroederschap buiten beeld, opgericht in de jaren 30, verspreid over de hele wereld, en vijand van de Saoedies overigens.
twitter.com/TulsiGabbard/status/11210...

Van Duyvenbode | 30-04-19 | 09:13

Het is eenvoudig. Ze willen geen tegenspraak, koran & mo religie is... de waarheid. Alle anderen moeten uitgerangeerd worden : met doodschieten, de kop eraf hakken of een explosie. En dat is, primitief en barbaars. Maar goed, in Nederland denken ze nog steeds dat deze gasten gederadicaliseerd kunnen worden. Faal.


Thoth | 30-04-19 | 08:58 | 1

Normaal gesproken maak je korte metten met moordende fascisten.

Pelforth | 30-04-19 | 10:19

Het is op zich wel slim, moslim wilt zo veel mogelijk ongelovigen dood maken voor allah en daar bekend om worden. Westerse overheid noemt als reden suikerspiegel, stage, wraak voor bommen in de zandbak en de moslim faalt in zijn doel.

Papierversnipperaar | 30-04-19 | 08:55

Ok. Retorische vraag. Islam betekent onderwerping. Wat zouden ze willen ?

God Zelf | 30-04-19 | 08:55 | 1

Dank voor het inzicht, oh Heer.

Not_again | 30-04-19 | 09:57

Wat ze willen is heel simpel. Chaos. Dat zijn ze gewend in het zand van herkomst. Ik heb soms voor werk, soms prive Marokko, Egypte, Jordanië (en regionaal baken van beschaving Israel) meerdere malen bezocht of het er enige maanden doorgebracht.
Het is een puinhoop, ze mopperen wel een beetje, maar als er echte wil zou zijn was het opgelost. Het raakt daat niet opgelost. Het is het enige wat ze met hun beperkte hersencapaciteit kunnen bevatten. Dus dat willen ze. Chaos.

Vogelbeest | 30-04-19 | 08:37

@nostyle

Wat jihadi's willen is zonneklaar. De echte vraag is wat onze beteren met hun horigen (ja, u en ik) willen. Want zij bepalen het narratief en het taalgebruik voor het proletariaat. Zij bepalen wat talking heads en de MSM moeten duiden voor het kantklossend klootjesvolk.

Zij bepalen dus dat Sri Lanka niets te maken heeft met de islam. De grote vraag is waarom, complot theorieën genoeg maar het komt erop neer dat van bovenaf bepaald is dat de islam (voorlopig) ontzien moet worden.

Graaf_van_Hogendorp | 30-04-19 | 08:30 | 1

Zolang wij nog van olie uit het midden-oosten afhankelijk zijn, moeten we van de Islam alles pikken en wordt van de Islam alles goed gepraat.

Janas | 30-04-19 | 14:23

En het vreemde is dat er direct na de aanslag in Christchurch wel gelijk duiding is die verwijst naar een bepaald gedachtengoed. Met als redevoering “maar hij vertelt het zelf in een manifest”. Het probleem is de manier waarop “de westerling” naar mohammedanen en hun geloof kijkt: als een teer bloempje, als een minderheid die beschermd moet worden, als zielig, gediscrimineerd, alsof het onmondige kinderen zijn. Welk beeld door de mohammedaan zelf in stand wordt gehouden, door het telkens weer kiezen voor slachtofferschap en verongelijkte geluiden. Maar vergis u niet, er zijn er 1,5 miljard. Al die verschillende smaakje kunnen me niet schelen, dat zoeken de mohammedanen onderling maar uit, zolang de zogenaamde gematigde leden van de club niet opstaan en zich uitspreken tegen dit geweld.

Mr Dixit | 30-04-19 | 08:28 | 1

Samengevat: betuttelracisme.

Rico Tampeloerus | 30-04-19 | 08:49

As we speak op Teletekst een bericht over een nieuwe islamitische aanslag in de VS die ternauwernood kon worden voorkomen. Natuurlijk weet de NOS de werkelijke reden voor de aanslag, namelijk wraak voor de aanslag in Christchurch. Zo werd Sri Lanka ook al neergezet. Ben benieuwd hoeveel toekomstige aanslagen nog geframed zullen worden als min of meer terechte wraakactie voor Christchurch.

Road to serfdom | 30-04-19 | 08:25

"De aanslagen in Sri Lanka, waarbij minstens 359 mensen omkwamen, zijn gepleegd door overwegend hoogopgeleide Sri Lankanen."

Omg, dus de 'geen stage' en 'racisme' redenen gelden niet meer?

FasiscovanJole | 30-04-19 | 07:55 | 3

Ja, jezus-nog-an-toe zeg, Alsof het allemaal nog niet verwarrend genoeg is.

Not_again | 30-04-19 | 08:03

Dus is het toch onze schuld, door al die ongelovige, domme PVV en FvD stemmende tokkies hier in het westen zoals zo vaak op bijv. echo kamertje Joop word geopperd is de irritatie grens bij de hoog intelligente moslim daar bereikt en schiet hij uit pure frustratie en daar een kerk leeg .
T. Lucassen kan dit beter duiden .

Sorry !!!

Castor12 | 30-04-19 | 08:31

Hoogopgeleid op een moslimuniversiteit zeker.

God Zelf | 30-04-19 | 08:42

Het probleem is dat je het wereldbeeld van de progressievere en socialistische dekende mens onderuit haalt wanneer je stelt dat cultuur en religie voor verschillen (-de) opvattingen zorgen. Als je erkent dat radicaal islamitische mensen vijandig staan tegenover liberale, vrije westerse culturen. Dat betekend namelijk dat je moet concluderen dat je bepaalde groepen mensen beter kunt discrimineren op grond van religie en cultuur. En daar onstaat de kortsluiting. Want het idee dat bepaalde ‘achtergestelde groepen’ (je kunt je afvragen of sociaal economische gronden of religie en cultuur een rol spelen) één nul achterstaan bij migratie is niet te verkroppen. En dat zou ook, oh horror, etnisch profileren bij bijvoorbeeld asiel- of migratieaanvragen, legitimeren. Daarbij wordt dan ook nog eens de bijl gezet aan de wortel van het idee dat niemand illegaal is (omdat elk mens hetzelfde is met dezelfde behoeften etc..). En tenslotte haalt het het verlichtingsideaal onderuit. Het idee dat alle mensen als ze maar vrij worden gelaten als vanzelf vreedzaam gaan samenleven.
Daarmee haal je zo’n beetje alle links liberale ideeen onderuit. Zo’n paradigma verandering gaat niet zo snel. Het is veiliger om bij oude, bekende ideeen te blijven.
Je kunt daarom nog zo duidelijk en onomwonden mogelijk maken wat islamisten willen, doen ze zelf ook, maar nog zal men dat liever niet willen zien. Het is lelijk, eng en dichtbij.

ratelaar | 30-04-19 | 07:38 | 1

Juist. Het maakt hun eigen ongelijk duidelijk. En toegeven dat je ongelijk had, 40 jaar lang, dat wil niemand in die kringen.

Ik vind het ook altijd hilarisch om het argument te horen van 'geen mens is illegaal'. Nee prima, ik snap het nobele idee achter die uitspraak wel, maar zijn/haar VERBLIJF kan wel illegaal zijn. En als dat iets is wat volgens bepaalde groepen niet kan in het idee van 'iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen' dan schaf paspoorten en nationaliteiten ook maar af. Dan schaf bsn-nummers, alle administratie en alle uitkeringen (!) maar af. Want die regelingen zijn gebaseerd op je legale verblijfsstatus in een land.

Men vindt het volkomen normaal om bij een vakantie in bv Zuid-Afrika, een visum aan te vragen in de wetenschap dat je na aflopen van dat visum weer moet vertrekken. En toch passen ze diezelfde regel niet toe op immigranten in Europa die weigeren weg te gaan.

En in een zijpaadje bedenk ik me nu dat het afschaffen van al die administratieve 'ballast' misschien wel precies is wat ze willen. Ik zie die mensen altijd als in meer of mindere mate anarchisten: niet tevreden met, en ongelukkig door het systeem wat om hen heen is gebouwd. Hippies, krakers etc willen zich door een zgn. 'vrije levensstijl' aan dat systeem onttrekken en doen wat ze zelf willen (totdat ze wat ouder worden en/of er brood op de plank moet komen). Anarchisten, links of rechts, willen tenslotte wanorde en chaos. Nou, dat bereik je wel als je nationaliteiten, paspoorten en je administratieve systeem gaat afschaffen. Dat ze daar dan zelf ook heel veel last van gaan hebben, dat inzicht ontbreekt er dan vaak weer.

Braboblanke | 30-04-19 | 08:28

Wat ze in feite willen is er hier net zo'n tyfuszooi van maken als in het zand van herkomst. Niet alleen jihadisten trouwens ook veel 'import' werkt er hard aan.

Wekkertje | 30-04-19 | 07:25 | 1

Anders zou de import er wel harder tegenop komen. Daarbij nemen ze het juist op voor het vullis dat ze zeggen te verafschuwen.

Heiner | 30-04-19 | 08:14

Legers hebben de nazi's verslagen. De Duitse publieke omroepen hebben ze gedenazificeerd. Maar misschien lukt het deze keer wel beter met fatsoen en respect.

Hollende_Kleurling | 30-04-19 | 06:54 | 3

In elke Duitser huist nog steeds een Nazi geloof me. Kijk maar nr Er ist wieder Da.

van Balen | 30-04-19 | 07:07

@van Balen | 30-04-19 | 07:07: In elke Nederlander huist nog steeds een koloniale slavendrijver. Kijk maar naar jaarlijkse Zwarte Piet circus.

Hollende_Kleurling | 30-04-19 | 07:14

@Hollende_Kleurling | 30-04-19 | 07:14: wacht maar totdat de goede sint zijn zweep tevoorschijn haalt. Er komt een dag dat hij met meer pieten weer terug gaat naar Spanje dan dat ie mee heen is gekomen. Er is immers plek over in het ruim als alle pakjes bezorgt zijn.

Highwoodman | 30-04-19 | 09:15

Wat jihadisten willen... dat weten we.
Ze willen een Islamitische Staat --> in Syrië is dit mislukt.
Nu gaan ze het in Europa proberen... drie keer raden welk land ze op het oog hebben?

sociaal_econoom | 30-04-19 | 06:50 | 1

Andorra?

Kaas de Vies | 30-04-19 | 08:28

In de woorden van Ayad Jamal Al-Din: De enige hoop voor moslims om hun medemenselijkheid te vinden en om vreedzaam en zonder huichelarij met andersdenkenden te kunnen samenleven bestaat uit de versmelting van het secularisme van Atatürk met het soefisme van Jalal Al-Din Roemi. Als moslims deze twee gouden elementen niet in zichzelf weten te ontwaren, zal de tribale holbewonerij uiteindelijk leiden tot een Libanon aan de Noordzee, iets wat onze generatie nog mee zal maken, zeker met zicht op de huidige demografische ontwikkelingen.

DeterioraSequor | 30-04-19 | 05:06 | 1

Huichelarij, hypocrisie, een zekere mate van decadentie, een zwak karakter, een matig ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel, een gebrek aan empathie, een wilszwakke, gemakkelijk beïnvloedbare en corrumpeerbare persoonlijkheid zijn allemaal uitstekende eigenschappen voor gelovigen die het samenleven vergemakkelijken.

Mazzelstof | 30-04-19 | 06:26

Citaatje:
"We have to admit that we are at war with jihadism, in a way that we're not at war with any other religion. And Muslim moderates, wherever they are, are at war with jihadism and islamist theocracy. And if they're not, they're not moderates."

"We moeten erkennen dat we in oorlog zijn met het jihadisme, op een manier waarop we niet in oorlog zijn welke andere religie dan ook. En gematigde moslims, waar ze ook leven, zijn in oorlog met het jihadisme en islamistische theocratieën. En als ze dat niet zijn, zijn ze niet gematigd."

Je zou deze rake uitspraak in enigszins aangepaste vorm kunnen toepassen op de journalisten, de commentatoren, de opiniemakers, de politici, de de hoogleraren, de docenten en onderwijzers, de wetenschappers en al die anderen die - nog steeds - menen in de bres te moeten springen voor de islam:

We moeten erkennen dat we in oorlog zijn met de radicale islam. Op een manier waarop we niet in oorlog zijn met welke andere religie dan ook. Westerse en niet-islamitische mensen, waar ze ook leven, zijn in oorlog met de radicale islam. En als ze dat niet zijn, zijn het lafaards en verraders."

Peter Emile | 30-04-19 | 02:24

Je oogst wat je zaait is niet voor niets een mooi en lang bestaand spreekwoord. Wie het laatst lacht, lacht het hardst is er ook zo een. Haat wordt gezaaid en ik heb nog niet gelachen.

Balgesjaakt | 30-04-19 | 01:53 | 5

@Padjepejer | 30-04-19 | 02:11:

Om een bevolking op peil te houden moeten vrouwen gemiddeld 2.1 kind krijgen. Nederland zit daar sinds 1973 onder

omanders | 30-04-19 | 06:37

@Padjepejer | 30-04-19 | 02:11:
De laatste tijd kom ik regelmatig in een gezondheidscentrum hier in de buurt (gaat goed, dank u).
Daar is ook een verloskundige gevestigd.
Ik zie er alleen maar Burkababes met Buiken zitten. En neen, het is zéker geen krachtwijk.

Kapitein Sjaak Mus | 30-04-19 | 07:39

@omanders | 30-04-19 | 06:36:
Balgesjaakt vindt, dat het onze eigen westerse schuld is dat die moslims aanslagen plegen.
Dat deden ze daarvoor volgens hem niet.
Ik heb zelfs het idee dat balgesjaakt een beetje uit de moslimhoek komt.

Roadblock | 30-04-19 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze politici, zelfs die van de linksche partijen zien echt wel het enorme gevaar van de islam. Puur uit eigenbelang verkondigen ze die linksche onzin. Ze willen nog steeds veilig over straat kunnen en een leven leiden zonder iedere dag bedreigd te worden zoals Wilders en Baudet. Met andere woorden een politici onwaardig, pure lafheid! Ze zadelen ondertussen de bevolking op met een giga probleem voor nu en vooral de toekomst.

nietmijnbaardvriend | 30-04-19 | 01:16

De ummah.

de honden blaffen... | 30-04-19 | 01:13

Nog even en We zijn van de olie af, en daarmee van de verplichtingen ten aanzien van de arabieren en aanverwante artikelen. Daarmee droogt het infuus in de arm van de Westerse Samenleving definitief op, en gaan de arabieren op de korte maar zeker de lange termijn aan de geeuwhonger, waarna ze een zeer goede reden hebben om elkaar en masse te lijf te gaan ipv ons. Daar hebben ze dan eenvoudig de poen niet meer voor. Een olievrije wereld is een islamvrije wereld. Ik heb een droom !

De Briemusketier | 30-04-19 | 00:53 | 5

Ok. Kan ik mee leven :)

knutsel_ | 30-04-19 | 01:20

Zo is het muskietier. En de tribale roots zorgen voor corruptie en luiheid.

Willem_Oltmans | 30-04-19 | 08:23

Musketier

Willem_Oltmans | 30-04-19 | 08:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het een goed stuk van van Rossem.
Met één, vrij fundamenteel ding, ben ik het niet eens.
Het is niet alleen een probleem van “radicale moslims of de radicaal-islamistische vijand”.
Daarmee zeg je eigenlijk dat er met de niet radicale, zogenaamd gematigde islam geen probleem is.
Er is geen gematigde of radicale islam. Er is maar één islam. Eén Koran waar Mohammed via aartsengel Djibriel het letterlijke woord van Allah heeft opgeschreven.
Mohammed was een veroveraar en een rover. En nog meer abjects dat ik verder onbenoemd laat. De Jihad is de plicht van alle moslims. Er zijn er die ontploffen, er zijn er die plannen, er zijn er die schieten, er zijn er die fondsen werven, er zijn er die migreren, er zijn er die met vrachtwagens over boulevards kafirs dood rijden, er zijn er die faciliteren, er zijn er die misleiden, er zijn er die steken en snijden, er zijn er die broeden en werpen op kosten van de Westerse gastheer, er zijn er die diplomatie en politiek bedrijven en er zijn er die preken in een moskee.
Maar allen bedrijven de Jihad. De plicht voor iedere moslim.
De islam is een geweldadige nietsontziende veroveringsdoctrine, geen religie.
De islam zou kaltgestellt moeten worden zoals het nationaal-socialisme is kaltgestellt.
Want anders stellt de islam de rest van de wereld kalt.
Al de rest is onverantwoord appeasen door apologeten, sommigen kwaadaardig, anderen hopeloos naïef.
Hopen op en praten over een gematigde islam is onjuist en misleidend.

Superkwatta | 30-04-19 | 00:36 | 6

"The moderate majority is irrelevant" heeft een groot staatsman ooit gezegd.
Het is totaal irrelevant als onze leiders wauwelen dat 90% van de hier aanwezige moslims "gematigde moslims" zijn. Dat betekent namelijk dat 10% radicaal is. En dat is het grote probleem.

Eagle0511 | 30-04-19 | 07:53

@Eagle0511 | 30-04-19 | 07:53: Daarbij wordt dat "gematigde" niet verder gedefinieerd. Het gaat over de bereidheid geweld te gebruiken, niet over het gedachtegoed of de loyaliteitsvraag: Aan wiens kant staat zo'n gematigde Moslim als ie door omstandigheden wordt gedwongen een keuze te maken.

Heiner | 30-04-19 | 08:18

Ik ben het 100% met u eens.
Een gematigde moslim is degene die uw benen vasthoudt, terwijl de jihadist uw kop erafsnijdt.

Roadblock | 30-04-19 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Islam.
Nul onderwerp.

Oprisp | 30-04-19 | 00:27

Laten we rekenen vanaf 1-1-2002, de dag dat Daniël Pearl afgeslacht werd zoals dieren geslacht worden voor consumptie (moslims zijn dierenhaters en vleeseters en geloven bovendien nog in dierenoffers *slachtfeest.)
Hooguit zijn in gebieden als Syrië, Jemen, Soedan, Ouganda bv nog enkele lokale journalisten, vakbondslui en locals actief met de dood op de hielen om verslag te doen van de werkelijkheid in de hel waarin mensen leven. De rituele moorden in de voormalig seculiere staat Bangladesh op bloggers, de Islamisering in Indonesië, de huidige aanslagen in Sri Lanka (Daesh wil laten zien dat zij nog leven na innames in Syrië en Irak.) Wie herinnert zich nog de journalisten, de militairen die geofferd werden in de naam van de gerechtigheid die zij onderzochten of nastreefden? Wie dit gekkenhuis niet wil of kan duiden duiden is van het padje.

zijvanhiernaast | 30-04-19 | 00:23 | 2

Het is niet de bedoeling dat je ons blijft herinneren aan mensen die in een kooi levend werden verbrand of verdronken. De halsslagader doorsnijdend op de knieën niet genoemd in dit verband omdat dit in vergelijking met wat ik hiervoor noemde humaan genoemd mag worden (voor je eigen zoon of dochter of moeder redelijk te ondergaan. In vergelijkingen met...). Het is niet de bedoeling dat je, zoals mijn tegel hieronder suggereert, dit benoemt als middelen die uiteindelijk geoorloofd zijn om het hiernamaalse doel te bereiken omdat het aardse leven hieraan ondergeschikt is. Zo staat in de geschrift en dat geldt voor ons allen. En iedereen draagt zijn of haar deeltje bij. Zijn naam is groot en heilig.

Willem_Oltmans | 30-04-19 | 00:33

@Willem_Oltmans dank voor uw reactie. Uw antwoord op de vraag in de tegel onder die van mij heb ik nogmaals gelezen en ik onderschrijf uw conclusie. Resumerend: in die zin zijn we het eens inzake het duiden van de realiteit anno 2019?

zijvanhiernaast | 30-04-19 | 22:26

Telkenmale wordt door Europa, de regering en main stream media de context overboord geflikkerd. En nu zal je je afvragen, wat is dan deze context. Het antwoord is dat de Islam niet uitgaat van een liefdevol leven maar van een leven leidend tot een liefdevol hiernamaals, dit wil zeggen dat dood en verdoemenis zijn geoorloofd in het heden. Dat afvalligheid leidt tot de angst en realiteit van de hel op aarde als je gelooft in een hel en hemel. En dat de islam via de baarmoeder de wereld zal veroveren. Deze tekst zal ik aanscherpen maar moet ik de komende decennia alhier en elders helaas herhalen.

Willem_Oltmans | 30-04-19 | 00:10

Integratie door moslims faalt in de gastlanden doordat de immigratie in de basis fout is door de aanwezigheid van in ieder geval drie zaken.
Het economische motief.
Immigratie van moslims zou niet zo heel erg zijn als het allemaal op basis van gelijkheid zou geburen.
Dus iedereen heeft het even goed en een paar gaan hier wonen en een paar daar en dat over de hele wereld.
Dat zou een gezond Karlegi traject zijn dat duizend of meer jaar in beslag zou nemen en heel geleidelijk de mensen bij elkaar zou brengen en de scherpe kantjes van geloven zoals de niet tolerante islam.

Echter hoe het nu gaat is alles op basis van ongelijkheid. Tussen de have's en have not's. Van bijna iedere moslim die hier woont weet je dat ze hier zijn gekomen voor de welvaart die ze niet hadden en ze komen met letterlijk een miljoen per jaar Europa binnen.
Ze komen uit landen waar het mede door hun geloof een bende is omdat staat en geloof niet gescheiden zijn. Wat wij ook in de middeleeuwen hadden zeg maar.
Een groot deel gaat linea recta de bijstand in voor de rest van hun leven.
Deze mensen hebben onze verlichting nooit meegemaakt en komen nu dus hier in het "open" westen met een middeleeuws gedachtegoed een deel van de welvaart opeisen. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
De inheemse bevolking is niet achterlijk en weet dit ook al doen media en politiek hun best ons op andere gedachten te brengen.
Autochtonen zullen daarom altijd met een gedachte blijven zitten dat ze hier niet zijn om welvaart te brengen maar om "welvaart te halen".
Met andere woorden, de in vele jaren opgebouwde westerse welvaart pakken. Daardoor zal er altijd wantrouwen zijn en nooit gelijkheid omdat de basis van de immigratie fout is.

De snelheid van de import (tijds factor)
Zoals ik al schreef kan een Karlegi menging van volken wel werken en het is in de basis ook niet helemaal verkeerd en ook niet te stoppen met de modernisering van techniek (makkelijker reizen) maar het werkt alleen als instroom geleidelijk gebeurt.
Wil je draagkracht houden onder je bevolking dan kan je niet hele steden aan immigranten per jaar binnen laten.
Het zou veel beter werken als het gewoon eens honderd hier zijn en dan honderd van het westen die kant op en een paar richting Zuid-Afrika enzovoorts.
Nu is het louter éénrichtingsverkeer en wel in de richting van Europa en dan voornamelijk de landen die het financieel voor elkaar hebben.
Historisch gezien gaat deze import van vreemde volken nu extreem snel en dat geeft uiteraard een tweede basis van wrijving tussen de autochtonen die plots getrakteerd worden op de uitwassen van deze nieuwe culturen.

Als laatste is de alles verbindende factor islam.
Wanneer de import uit landen zou zijn die in de basis van geloof en cultuur hetzelfde zouden zijn als het westen dan was het makkelijker te managen geweest echter we hebben nu te maken met de immigranten die bijna allemaal de islam aanhangen.
De islam die als totalitaire ideologie heel het westen vervloekt met zijn vrije geest van denken en doen. islam is het foutere broertje van het christendom van voor de verlichting.
Deze islam stuurt mensen om ons van de wieg tot het graf te minachten en alles is gerechtvaardigd tegen ons zondaars.
Iedereen die zich in deze materie verdiept heeft weet dit en de moslims steken dit ook niet onder stoelen of banken.
Sterker nog, ze blazen zich dus in ons gezicht op in de gastlanden die ze opgevangen hebben. De mensen (hallo moslim broederschap) die de daders sturen weten namelijk dat angst regeert.
Ze weten ook dat er een WOII trauma is in Europa en ze gebruiken zo onze eigen zwaktes (nazi, racisme, discriminatie kaarten) daarom tegen ons tot er een punt komt van onomkeerbaarheid en we onszelf monddood hebben gemaakt.
Veel mensen die niet de standaard prietpraat van de NOS als de enige waarheid accepteren en gewoon zien wat er gebeurt in de landen waar de islam is binnen gekomen zullen daarom mede door de moslims zelf nog argwanender zijn jegens hun aanwezigheid.

Al deze zaken samen maken dat dit een extreem goed recept is voor een "disaster waiting to happen".
De inheemse bevolking met een gezonde dosis argwaan jegens de extreem snelle instroom van migranten die op de welvaart afkomen en hun alles verbindende haat jegens ons, het vrije westen, ingegeven door de islam.

Dirk III | 30-04-19 | 00:07

Jihadisme heeft niets te maken met racisme of achterstellingen of PTSS. Het heeft alles te maken met de doctrine waar het uit voort komt, nl de Islam. Ook in landen waar de autochtone bevolking voor >90% uit Moslims bestaat, komen aanslagen of terreurdaden voor die als gewelddadig Jihadisme kunnen worden aangemerkt, bijvoorbeeld in Indonesië, Afghanistan en Pakistan. Sterker nog, jonge Moslims uit West Europa gingen juist naar Syrië om daar de autochtone bevolking te terroriseren, te vermoorden of verkrachten tot meerdere eer en glorie van de profeet uit Mekka. Daar spelen oorzaken als discriminatie, PTSS of de segregatie tussen allochtoon of autochtoon dus geen enkele rol, terwijl de minderheden zich wel gedeisd houden. Resumerend. Jihadisme is een Islamitisch probleem en niet een etnisch probleem. Zonder Islam zou er geen Jihadisme of gewelddadig Jihadisme bestaan.

Heiner | 29-04-19 | 23:55 | 1

De islam discrimineert. De islam noemt leden superieur en niet-leden inferieure varkens en apen die afgemaakt mogen worden. Dat staat in hun heilige boek de Koran.
Dat wij zo’n doctrine in ons land toestaan laat zien dat we uitermate zwak geworden zijn met zijn allen.

Superkwatta | 30-04-19 | 00:42

Zeker is er iets goed mis met de islam. Het claimt nogal wat. De ultieme waarheid te zijn en het antwoord op alles. Wie geen moslim is, verdient het niet te leven, tenzij bekering nog een optie is. Was de islam geen religie, dan zou deze ideologie verboden worden wegens haatzaaien.
Nu had je dat met christenen ook. Nog geen driehonderd jaar geleden moest je ook uitkijken met afvallige uitspraken. Niet zelden kreeg je de keuze het zwaard of de bekering. Maar daar is de verlichting overheen gegaan en dat maakt nogal uit.

Gelukkig heb je de meeste moslims van het genre zoo heet wordt de soep niet gegeten als de Koran hem opdient, gelukkig. Sommigen echter dienen de soep wel heet op. Die vormen het probleem. De vraag is dus wat de beste oplossing is voor het radicale aan de islam. Ik weet het niet maar zie geen oplossing is het dan maar alle moslims als slechte en ongewenste mensen bestempelen. Daar duw je de koude soep opdieners mee richting de warme soep.

Beste_Landgenoten | 29-04-19 | 23:50 | 14

De meeste soep kan het beste gegeten worden waar de soep het lekkerste smaakt.

rattenvanger XL | 30-04-19 | 09:08

@Heiner | 30-04-19 | 00:08:
Maar wat verwacht je dan? Dat andere moslims, die in principe NIETS gemeen hebben met jihadisten, behalve hun geloof (wat zij op een andere manier belijden, nog even afgezien van alle verschillende interpretaties en richtingen daarin) continu bezig zijn met hun jihadistisch ontspoorde geloofsgenoten?
Waarom hebben zij die verantwoordelijkheid? Ik zie niet in waarom. Jij bent ook niet schuldig aan aanslagen van extreem rechtse idioten op synogo0gen, toch?
Er is maar 1 manier: Jihadisme aanpakken, alle wetsovertredingen aangaande haatzaaien en oproepen tot geweld aanpakken en daarmee de slechte elementen isoleren. Elke andere benadering gaat leiden tot polarisatie en (burger-)oorlogen.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 09:32

Als moslims in oorlog willen raken met "ons" dan is het gevolg dat we zullen vechten, uiteraard. dat zie je met ISIS, dat onlangs militair is verslagen.

Echter: Niet alle moslims hebben dezelfde ideeen over jihadisme, de meeste moslims moeten daar niks van hebben. Er is veel afkeur van aanslagen vanuit die hoek, ook van hoge islamitische geestelijken. En nee, niet alle moslims springen meteen op de barricaden, maar vind je het gek? Als vanuit de niet-moslim gemeenschap elke keer keihard wordt ingehakt en gescholden op "de" moslims omdat zij te weinig doen, wat is dan de reactie, denk je? In het omgekeerde geval, als moslims aanslagen te verduren hadden van christelijke kruisvaarders en zij zouden steeds jou op de korrel nemen omdat jij als mede-christen "niks" doet, wat zou dan je reactie zijn?

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 09:49
▼ 11 antwoorden verborgen

Goed verhaal. Helaas zo klaar als een klontje. Ben ook realistisch dat er weinig aan te doen is. Mensen zijn gehersenspoeld en kennen maar 1 waarheid. (Denken ze) moeten 300 jaar terug in de tijd om het een beetje te begrijpen.

Ron101 | 29-04-19 | 23:46

Die podcast van Sam Harris toevallig beluisterd vorige week. Erg goed verhaal.

HenkvdMast | 29-04-19 | 23:38

Wat die jihadisten willen wordt pas echt vaag als je kijkt naar hun slachtoffergroep:

MOST TERRORIST VICTIMS ARE MUSLIM In Somalia, where as many as 98.9 percent of people are Muslim, terrorists carried out over 359 attacks in 2016 alone. psmag.com/news/most-terrorist-victims...

Seven of the ten countries with the most terrorist attacks in 2016 had vast Muslim majorities, and the death and injuries in the other three involve large numbers of Muslim deaths. A total of 83% of the attacks and 90% of the deaths occurred in solidly Islamic countries. The vast majority of suicide and vehicle attacks came from "Islamist" extremist groups that killed Muslims in largely Muslim countries.

If one looks at the five worst perpetrator movements in the world in 2016, four are “Islamist" extremist. A total of 88% of 2,916 attacks and 99% of 14,017 deaths that resulted from the top five perpetrators were caused by Islamic extremist groups. www.csis.org/analysis/islam-and-patte...

Dat de witte man met deze ellende in oorlog is, is misplaatst egocentrisme. Ze zijn vooral elkaar aan het uitmoorden.

Feynman | 29-04-19 | 23:37 | 5

Dat is inderdaad ook een feit dat getuigt van de onmetelijkheid van de verwardheid in het progressieve linkse kamp . Niet alleen steunt progressief-links de onderdrukking van een almachtig antimenselijk ultraconservatief religieus instituut en steken ze die enkele moedige atheïsten die zich hebben ontworsteld aan islam met een intens beschamende gretigheid een dolk in de rug, maar ook het feit dat moslims nóg meer onder moslims moorden dan onder niet-moslims wordt zonder enige merkbare vorm van schaamte gebruikt als argument dat het allemaal niks met islam te maken heeft.

Van een moslim verwacht ik niks dan smoezen, onverstand en onzin op dit vlak, misschien verwacht ik van de linkse medemens eigenlijk ook teveel.

Mazzelstof | 30-04-19 | 04:40

@Mazzelstof | 30-04-19 | 04:40: Het rare met een deel van links is dat men schijnt te denken dat ze een draadje met Moslims of Moslimgemeenschappen moet hebben en houden. Misschien heeft dat te maken met de oorlogen tussen de PLO en Israel in het verleden of de koloniale conflicten in Noord Afrika na de tweede wereldoorlog. Ik weet het niet. Wie echter kijkt naar het klassieke linkse gedachtengoed ,gelijkheid, collectivisme, mannen en vrouwen gelijk, vrijheid van religie, meningsuiting en sexuele voorkeur, zal meteen zien dat deze waarden diametraal tegenover de Islamitische normen en waarden staan. De normen en waarden van Moslims staan dichter bij het gedachtengoed binnen de orthodoxe Christelijke geloofsrichtingen dan bij links. Datgene wat zich liberaal of links-liberaal noemt ziet dat tot op de dag van vandaag niet. Het links of het liberalisme, zoals gepredikt door GL, D,66 en in mindere mate de PvdA heeft niet veel meer te maken met het links van CPN en SDAP.

Heiner | 30-04-19 | 08:32

Ze vinden het verraad onder hun eigen gelederen het ergst. De extremen zijn in oorlog, de gematigden vinden van niet. Tot dat er een hunnie/zunnie situatie plaats vindt; de groep zal toch een kant kiezen zoals niet elke duitser een nazi was maar toch werdt meegesleurd in de hetze.

rattenvanger XL | 30-04-19 | 09:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Erg goed geschreven van Rossem.

McKtoom | 29-04-19 | 23:35

Wat voor wegkijken dient een nog veel belangrijker primair doel. Het is een boodschap aan Moslims met aanslagaspiraties: je zult geen publieke eer ontvangen voor een aanslag. Je aanslag zal de glorie van Allah niet dienen. Je zult worden neergezet als een gestoorde sloeber. Een strategie die mogelijk beter preventief werkt dan wij voor mogelijk kunnen houden, in een middeleeuwse cultuur van eer of schaamte, die vaak zelfs generaties doorwerkt.

Dat het daarnaast ook de multiculti-heilstaat doctrine helpt, is als u het mij vraagt niet meer dan een prachtige bijvangst voor de verkondigers van het heuglijke nieuws dat Islam opnieuw niets met Islam te maken heeft.

Wel het laatste dat een publieke omroep moet doen bij een aanslag is Islam noemen, of het over moslims hebben. Een Westerling ziet dan niets dan schande en ervaart woede jegens Moslims als zodanig. Een Moslim ziet niets dan trots en eer voor de Gezalfde, bevestiging van de grootsheid van Allah en put er mogelijk inspiratie uit.

Ja, zo had u het nog niet bekeken he? Wat dit verder over uw staatsomroep zegt (bevestigen en erkennen dat Islam levensgevaarlijk is en tegelijk de zegeningen ervan verkondigen) laat ik verder aan u over om te concluderen. Zelf kom ik niet heel veel verder dan zuivere kwaadaardigheid.

De Libertariër | 29-04-19 | 23:31

Hoewel niet specifiek betrekking hebbende op de islam geeft het boek "God als misvatting" van Richard Dawkins wel een gedeeltelijk antwoord op deze vraag. Door de eeuwen heen is religie een vorm van massahysterie gebleken waar waandenkbeelden en neuroses de gelovige met regelmaat tot waanzin drijven. Vandaar ook dat geestelijken van de verschillende godsdiensten elkaar altijd het handje boven het hoofd houden en liever spreken van de verwarde (nietgelovige) man die de moorden beging. Want zo is ons geloof niet. Jaja.

suscrofa | 29-04-19 | 23:27

Het versleutelde pro telegram IS kanaal GREENB1RDS heeft een zeer dreigende boodschap richting Nederland geuit. En die boodschap luide: ‘Zo varkens van de Nederlanden jullie moeten ook binnenkort betalen. Onze slapende cellen zijn nu in beweging binnenkort geven we jullie de groetjes. Jullie dachten veilig te zijn? Denk aan dit wanneer we zeggen we zullen wraak nemen. Dat betekend dat we zeer spoedig wraak zullen nemen. En de daden van het verleden zijn het bewijs van onze woorden. Zo laten we beginnen met het spelen van bloedig spelletje Oh Varkens. We zullen wraak nemen voor onze zusters en broeders en voor onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem. #Greenb1rds #Neverneverland.
https://azazelantijihadblogger.blogspot.com/2019/04/pro-is-kanaal-greenb1rds-uit-dreiging.html

Jan Leul | 29-04-19 | 23:27

om een ellenlang verhaal met mitsen en maren kort te maken .waar de moslim komt is het stront.dat is een feit en geen sprookje .

bowlfabriek | 29-04-19 | 23:25

Radicaal extreem gaat nooit lekker samen met de meute idd.

Shareholder II | 29-04-19 | 23:17

De lage bloedsuikerspiegel... was die al genoemd ????

radbraker | 29-04-19 | 23:17

Hoe zou het trouwens gaan met landverrader Joram van Klaveren?

Botte Hork | 29-04-19 | 23:14

Islam is het erger haat geloof en die smerige linkse smullen er van zo lang het maar niet in hun linkse uit buurt is.. Nieuwes voor jullie hoor jullie linkse vrouwtjes worden hun hoertjes en ik sta er bij te lachte linkse zwakke
Weg kijkers

Haat-links | 29-04-19 | 23:06

De m.s. media geven nooit redenen voor islamitische aanslagen, bij de recentelijke tram aanslag te Utrecht had de dader een pamflet achter gelaten in een auto, wat stond daar in ? Wat stond er precies in de brief achter gelaten bij Theo van Gogh ?
Daar gaat de media niet dieper op in, maar oh, oh, wat zijn ze druk met het demoniseren van PVV en FvD.

Mo het varken | 29-04-19 | 22:57 | 1

Vind je het gek..? Er zouden maar 's een paar slapende brave belastingbetalers wakker worden, dan zijn de spreekwoordelijke poppen aan het dansen. Voor je het weet willen Nederlanders hun land terug..!

Padjepejer | 29-04-19 | 23:00

Of, zoals Harris het al eens korter uitlegde: fundamentalisme op zich is geen enkel probleem, behalve als de fundamenten niet deugen. Het probleem zit ‘m dus in de fundamenten van de islam.
www.youtube.com/watch?v=pzdeGZZdbm4

Stormageddon | 29-04-19 | 22:56 | 3

Of die Harris lult uit zijn nek? Dat weet ik niet want van Peterson tot Harris klik ik nooit op die yankee linkjes. Amerikanen zijn mij echt te oubollig.

Shareholder II | 29-04-19 | 23:20

@Shareholder II | 29-04-19 | 23:20:
Zeg dan niks.

Stormageddon | 29-04-19 | 23:28

@Shareholder II | 29-04-19 | 23:20:
U zegt dat iemand uit zijn nek lult, en daarna geeft u toe dat u nooit naar Amerikaanse links kijkt.
Wie lult er dus uit zijn nek?

Roadblock | 30-04-19 | 11:09

Prima toch? Laat ze lekker dezelfde opleiding als mij afmaken. Maar daar waren ze echt niet te zien hoor.

Geen01 | 29-04-19 | 22:56 | 3

“Opleiding” en “als mij”...?? Dat je het een opleiding durft te noemen is blasfemie op zich.

Lood om oud ijzer | 29-04-19 | 23:11

@Lood om oud ijzer | 29-04-19 | 23:11:

Nooit lelijk tegen je eigen volk gaan doen omwille spelfouten.

Sowieso nooit lelijk doen tegen je eigen volk. We gaan elkaar namelijk nog hard nodig hebben.

Padjepejer | 29-04-19 | 23:15

Aardig Padjepejer!

CalamityJane | 29-04-19 | 23:22

Wat is islam zonder de ka'aba meteoriet in Mekka? Stel dat die ka'aba steen verpulvert onder een gerichte drone aanval (bijv, uit Iran, Jemen).-- Wat is islam zonder de Al Aqsa koepel op de Tempelberg te Jeruzalem? -- Ook tijdens de laatste verkiezingen in Israel zijn er weer Joodse politici, die de derde Tempel willen herbouwen. Weg met dat ding. De Joden hebben al twee Tempels versleten en bij een eventuele derde krijgen architecten een giga-klus. Maar in islam is de heilige plaats van de ka'aba en de Al Aqsa fetisjistisch verbonden met exact dat zwarte basalt en oninwisselbaar dat glittergoud. Onlangs was er brand in Parijs. Een relikwie: 'de doornenkroon' was even in gevaar. Iedereen weet hoeveel bergen splinters van het kruis en bakken vol met doornen er wereldwijd voorhanden zijn. Christenen zijn gelukkig los gekomen van deze poeha en hocus pocus. Islamieten nog niet. Ze worden via internet overspoeld met niet-islam. De jihadisten onder hen proberen een dam op te werpen, iets wat onaantastbaar islamitisch is: ze weten in hun hart, dat alles aangetast is, dat alles wat onbevlekt islamitisch is bevlekt raakt. Zo worden ze totaal ziek in de kop.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-04-19 | 22:54 | 1

Voor uw informatie:
De ka 'aba steen werd al vereerd in Mekka voordat Mohammed de islam stichtte.

Roadblock | 30-04-19 | 11:13

Een knuffel. Een aai over de bol. Een paar lieve fluisterwoordjes, een dubbele knipoog, een dikke lul in de reet, iemand onthoofden, vrouwen behandelen als vrouwen, een trainingspak, vlees van een spies met saus, lekker in een kamer zitten met alleen maar mannen.. hakkelen over mannenzaken, uitslapen, weet ik veel wat jihadisten willen.
Weet wel wat ze niet willen. Teveel om op te noemen, Ze zouden bomen kunnen planten, bijvoorbeeld , maar daar voelt de Jihadist zich weer te goed voor.
.

RickTheDick | 29-04-19 | 22:52

Goed stukkie van Rossem. Ksnap er ook helemaal niets van. Die kopinhetzandstekende westerlingen zorgen in ieder geval voor een hoop ellende voor onze toekomst.

BozePaarseMan | 29-04-19 | 22:48

Dat we deze discussie überhaupt nog hebben, geeft aan dat velen echt geen idee hebben van het gevaar van de islam.

We leven echt in een clownworld.

Honk honk.

Padjepejer | 29-04-19 | 22:46

Geloof is de bron van bijna alle oorlogen.

Geloof is gewoon een clubje gelijkgezinde.

Clubjes die een gevaar voor de mensheid zijn, moeten verboden worden.

Toetreden tot een geloofsclubje zou pas moeten mogen vanaf 21 jaar.

Want net als sterke drank vertroebelt het de hersenen.

Het leven is zwaar | 29-04-19 | 22:44 | 7

Macht is iets van mensen, vrij goed verklaarbaar. Als je de absolute macht buiten de mensen legt, bij een god, en jezelf de vertegenwoordiger van die absolute macht maakt, hoe simpel is het dan om demense onder de duim te houden.

knutsel_ | 29-04-19 | 23:22

@cees2025 23:04: In de bijbel gummen lievere woorden de gemenere woorden uit. In de Koran gummen de gemene woorden de lievere woorden uit. Heeft met chronologie te maken: Het laatste woord telt, omdat zo een god, apostel of profeet zichzelf natuurlijk nooit tegenspreekt, maar enkel zichzelf corrigeert. En aangezien de Koran chronologisch gezien steeds geweldadiger en represiever wordt, is de islam voor de letterlijken geweldadig en repressief. De bijbel eindigt juist met wangen toekeren, wie zonder zonden is werpe de eerste steen en dat soort hippie-praat. Vandaar dat het christendom tot verlichting in staat is en islam niet. Die laatste is enkel tot een eindstrijd in staat. Zitten we maar mooi mee, met slechts twee wangen die je toe kunt keren...

tipo | 30-04-19 | 00:28

@tipo | 30-04-19 | 00:28: Blijf dat vooral geloven. Hier laat ik het bij, discussiëren met bijbel en koran aanhangers heb ik geen trek meer in.

cees2025 | 30-04-19 | 17:26
▼ 4 antwoorden verborgen

J Pauw (schijnbaar rechts als de tv uitstaat) opende nog met 'naar een gekke interpetatie' blabla. Pim blijft maar draaien.

tussen_de_koeien | 29-04-19 | 22:38

Het is net als met voetbal. Als je als bezoekende voetbalclub te maken hebt met een "thuisscheidsrechter" kun je gewoon niet winnen. De thuisscheidsrechter schijnt echter niet te snappen dat de thuisclub er uiteindelijk alleen maar slechter van wordt. Zo gaat het ook met de "media" in Nederland, uiteindelijk gaat Nederland ten onder aan zelfcensuur en wegkijken. Wees kritisch!!!, dat is je rol.

SugarCandyMountain | 29-04-19 | 22:37

Noem één voordeel uit de Sharia wetgeving?
Oké, dat je mokkel een meter of 6 achter je blijft lopen is lekker rustig maar dan heb je het ook wel gehad.
- Geen plop op de vrijdagmiddag
- Niet wieksen op de vrijmibo
- Geen kroketten en frikandellen of een balletje hoh gehakt
- geen velletje om je snikkel op zeer jonge leeftijd
- pijn in je knietjes van 6 keer op een kutkleedje elke dag
- etc etc (aanvullen mag)

Mooi man... die sharia wetgeving.... ik zou mezelf ook opblazen

theJ71 | 29-04-19 | 22:36 | 2

LOL, vooral dat 'mooi man', haha.

Ichneumonidae | 29-04-19 | 22:52

Niet helemaal mee eens. Sharia is wat jij wel of niet laat gelden. Dat wijf achter je zal geen probleem opleveren, maar de rest....

Geen01 | 29-04-19 | 23:00

Jason Walters, ex-jihaidst zegt men bij nieuwsuur. Hij wil nu constructief zijn naar eigen zeggen. Vertrouw hem voor geen meter maar ja als een "terrorisme-expert" het zegt dan is het zo.

sprietatoom | 29-04-19 | 22:35

Hoor ik op NPO 2 nu echt dat een dwalende idioot die fascisme aanhangt en daarvan wordt bevrijd, gelijk staat aan iemand die de profeet (niet aards maar religieus), even zo goed van zijn extremisme af komt? Overigens geeft deze laatste met heel veel woorden nu aan dat hij niet onomwonden het religieuze ideologische afzweert maar het aan de maatschappij is om te oordelen over zijn huidige denkbeelden en gedrag. Godverdomme wat een naïviteit. WOEST

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 22:34 | 2

Ja heb mij ook enorm aan dat programma geërgerd, rechts extremist moest uit het buitenland worden opgezocht..., terwijl er in Nederland zeer veel links extremisten te vinden zijn, maar daar hoor je de m.s. media niet over. Wat wel makkelijk in Nederland was te vinden was een (ex)jihadist

Mo het varken | 29-04-19 | 23:01

De context wordt over boord geflikkerd.

Willem_Oltmans | 30-04-19 | 00:02

Het Westen houdt haarzelf een beetje voor de gek. We hebben een dominante intelligente cultuur, maar wel een cultuur die door democratie met demografie veranderlijk is. Nu is het zo dat wij een slavernijverleden hebben, maar dat hebben andere culturen ook. Laat staan dat ze het zelf hebben afgeschaft. Nu wordt nieuwkomers verteld dat ze o-ve-ral recht op hebben, zonder daar ook maar een tegenprestatie te laten zien. Ze hebben het al zo moeilijk blablabla. Moeilijke reis, ouders die in de islam geloofden en dan een niet welvarend land. Alleen maar oorlog. Wij gaan ze bekeren tot democratie en we laten ze zien dat ze alle kansen van de wereld krijgen.

Moslims, doen geen afstand van hun geloof. De islam is een politieke ideologie (sharia) met een militante (jihad) geloofsovertuiging. Zoiets gaat alleen maar conflicteren. Daar hebben moslims of Mohammed wat op bedacht, want houdt je aan de wetten van een land TOTDAT je de boel kunt overnemen. Wie zit daar op te wachten??

Links is van mening dat de engeltjes (Amerika) ons wel komt redden. Die hebben niet door dat demografie en democratie hand in hand gaan. Ze schreeuwen maar nazi nazi om te "deugen". Nu komt het.. moslims hier.

In de koran staat dan dat moslims de beste zijn en dat hun Allah de grootste is. Dan kijken moslims om hen heen en zien dat er niets van waar is. Alle Westerse uitvindingen. Massa-voedselproductie, schepen, treinen, auto's. Communicatie, mobieltjes, internet. We zitten op Mars. (volgens moslims was Mohammed daar eerst met een paard.. wacht de maan). Zoiets zorgt dan voor een minderwaardigheidscomplex en heel veel wangedrag, omdat de islam nergens iets van deugdelijkheid laat zien.

klowiepowie | 29-04-19 | 22:34 | 3

Steekhoudend verhaal. Maar probeer dat maar eens op Nieuwsuur uitgezonden te krijgen.

BlowingBubbles | 29-04-19 | 22:46

Wat willen jihadisten nou echt?
- Onder invloed van amphetamine-pillen met een priapisme dagenlang geiten neuken.
- Straffeloos mensen vermoorden en de filmpjes aan z’n matties tonen.
- Met een machinegeweer in het wilde weg schieten en denken dat ze Rambo zijn.
- Pringles eten.

Osdorpertje | 29-04-19 | 22:29 | 1

geef ze een stageplek op de spekafdeling van een keurslager en dan lullen we nergens meer over

theJ71 | 29-04-19 | 22:38

Er is een spiegelmethode. Als er iets gebeurt of iemand doet iets dan moet je dat op jezelf projecteren. Hoe zou ik reageren of wat zou ik doen als dat gebeurde.
Een andere manier om te reflecteren is: als ik iemand in mijn huis toelaat en die houdt zich niet aan de regels, wat doe ik dan.
Politici en linkse mensen hebben kennelijk de spiegels met lakens afgedekt voordat zij de sleutels van ons hun (lees ons) huis 50.000 keer hebben na laten maken en vervolgens uitgedeeld aan een ieder die om vraagt

Olleke | 29-04-19 | 22:25

"Wat willen jihadisten nou eigenlijk echt?"

My two cents?

Het is "cognitieve dissonantie". Moslims krijgen met de paplepel ingegoten dat zij superieur zijn, de masters of the universe, nou ja, in ieder geval de rechtmatige heersers over planeet Aarde. Dat staat allemaal in hun heilige boek, dat zeggen elke vrijdag al hun imams, enzo hebben ze het ook van jongs af aan ingeprent gekregen van hun ouders.

Alleen, als ze hier in westerse landen wonen, dan zien ze dagelijks om zich heen dat witte westerlingen honderden malen succesvoller zijn dan zij, rijker, intelligenter, gelukkiger, etc. Terwijl die witte westerlingen lachen om dat malle woestijngeloof van ze. En dat maakt veroorzaakt op den duur razernij. Dan krijg je wat Van Rossem beschrijft:

"Je zal maar een radicale moslim zijn, jarenlang leven naar de letter van je heilige boek, pleiten voor sharia en alles wat ketter, kaffer of heidens is met heilige verontwaardiging verwerpen totdat alle afvalligen, vrijzinnigen en schaars geklede westerse hoeren om je heen je zó te veel worden, dat je een bomgordel ombindt"

Je wordt steeds vromer, maar die goddeloze westerse atheïsten volharden in hun respectloosheid, die schaars geklede westerse hoeren blijven zich schaars kleden. Dan knapt er iets, dan wil je zo veel mogelijk van die honden, varkens, en apen opblazen, omver rijden, kapot steken, etc.

Wat jihadisten "echt" willen, is respect. Respect in de zin dat wij, de witte westerlingen, ons conformeren aan de islam. Wij, de witte westerlingen, moeten vinden dat de islam eigenlijk het hoogste is op deze wereld. Dan zal ons misschien oogluikend worden toegestaan dat wij andersdenkend zijn, zolang we dat maar zoveel mogelijk voor ons houden, de vrome moslim slaafs "respecteren", en hem vooral geen enkele aanleiding geven om zich "beledigd", "gekwetst", of "on-superieur" te voelen.

Dat is denk ik wat jihadisten eigenlijk willen.

Dr_Johnson | 29-04-19 | 22:23 | 14

Hier krijgen hun kindjes daardoor een minderwaardigheidscomplex. Moslims horen te weten dat ze hier zijn, omdat hun cultuur nergens werkt. Daar horen we geen bijzonder onderwijs te sponsoren. Onderwijs hoort niet gebaseerd te zijn op zieligheid maar op kennis en kunde. Wat Pim Fortuyn zei: "daar waar jongens en meisjes in gelijkwaardigheid opgroeien, zie je minder misstanden". Wat wil links? Nazi nazi roepen of minder misstanden?

klowiepowie | 29-04-19 | 22:53

@klowiepowie | 29-04-19 | 22:53:

Wat links wil..? Misschien herinner je nog die scene uit Batman:

"Some men just want to watch the world burn".

Padjepejer | 29-04-19 | 22:57

Prima analyse. Ik denk dat u aan de kern raakt.
Dezelfde afgunst reflex, die uiteindelijk een moslim kan laten twijfelen aan zijn geloof is naar mijn mening ook de dieper liggende reden voor het Israel-Moslim conflict.
Als je godsdienst zegt dat Joden minderwaardige apen en varkens zijn, en je ziet dagelijks dat ze het in alles beter doen, dan moeten ze uitgeroeid worden.

Roadblock | 30-04-19 | 11:19
▼ 11 antwoorden verborgen

Hoe sneller de westerse beschaving valt hoe beter. Ik ben er klaar mee er valt toch niet meer te redden u zoekt het maar uit.

Kipsnipdewip | 29-04-19 | 22:22

Toch klinkt radicaal islamieten net zo vreemd als radicaal pedofielen. En dan is islam nog een keuze en pedofilie aangeboren. Tsja...

Bullfish | 29-04-19 | 22:21 | 2

Eens ja. Totaal absurd.

Ichneumonidae | 29-04-19 | 22:25

Sommigen beweren dat we allemaal als moslim geboren zijn....

BlowingBubbles | 29-04-19 | 22:53

Wat jihadisten nou eigenlijk echt willen? Eh zoveel mogelijk slachtoffers en schade maken met zo min mogelijk resources? Of denk ik nu te pragmatisch?

LiniaalRectaal | 29-04-19 | 22:18

Jihadisten willen dood?

Neuth | 29-04-19 | 22:17 | 1

Dat komt goed uit want opgeruimd staat netjes.
Maar wel graag exploderen op een veilige plaats en een beetje milieuvriendelijk graag anders worden de linksgekkies helemaal verdrietig.

Kritiek caster | 29-04-19 | 22:21

"Wat willen jihadisten nou eigenlijk echt?"

Je stelt de verkeerde vraag.

En enerzijds snap ik dat wel, want wij Nederlanders zijn opgevoed met het idee: Wat wil de ander? Hoe kunnen we samenleven? Hoe kunnen we ons aanpassen?

Die manier van denken gaat ons uiteindelijk de kop kosten. Nee, we moeten weer leren om voor onszelf op te komen.

En weer logisch gaan nadenken, simpelweg met je gezonde verstand. Ik zal een voorzet geven:

Stel, er komen mensen van groep X je land binnen.

Deze mensen van groep X veroorzaken een hoop gezeik, namelijk: Oververtegenwoordigd in alle statistieken waar je niet in wil voorkomen, namelijk diefstal, verkrachting, moord, eerwraak en nog meer ellende.

Ondanks veel overleg en tolerantie laat groep X op geen enkele manier blijken dat groep X zich ooit iets gaat aantrekken van de Nederlandse normen en waarden.

Nogmaals, als je je gezond verstand gebruikt, moet je dan groep X dan je land binnenlaten?

Tis allemaal niet zo moeilijk, mijn lieve -maar ietwat naïeve- landgenoten...

Padjepejer | 29-04-19 | 22:17

Gewoon gefrustreerde mensen omdat ze een stukje vel kwijt zijn.

Rico Tampeloerus | 29-04-19 | 22:16

Prima artikel totdat het woord 'radicaal' erin kwam. Mohammedanen zijn per definitie dat wat wij radicaal noemen omdat hun partijboek onveranderbaar is. Anders gesteld. Iets als een gematigde mohammedaan bestaat niet. Wel in de ogen van getrouwe volgelingen van koran/hadith 'slechte' mohammedanen, omdat ze de wettische regels niet volgen. (Dat zijn trouwens de gevaarlijkste, want om toch van alle schuld verlost te worden volstaat het afslachten van een 'kufar'. Tja.
Een oplossing schrijf ik hier niet. Eén keer een ban was meer dan genoeg.

Maartenalsoptwitter | 29-04-19 | 22:15 | 1

De Bijbel heeft zij ook gehad en in sommige streken van de wereld nog steeds. Maar de christenen zijn de middeleeuwen al lang en breed uit. De Islam lijkt op het gebied van politiek en geloof er nog steeds in te hangen.

cees2025 | 29-04-19 | 23:07

Haha, daar sta je dan met je bomgordel tussen die "jij bent welkom"kwijlende
lijpe huisvrouwen .

zwellevertje | 29-04-19 | 22:14

Sinds de Islam zich afsplitste van het christendom, ergens 14 tot 15 eeuwen geleden voeren die al oorlog. Vooral met elkaar. Pas met de kruistochten naar het Midden Oosten en de oorlog van de Moren in Spanje kwamen korte intermezzo`s met christenen. Maar ook die periode zijn de oorlogen tussen sjiieten en soennieten leidend. Pas in de laatste eeuw is er een Joods element nadat de VN de enige democratie in het Midden Oosten stichtte, een democratie waar zelfs arabieren stemrecht hebben. De oorlog van IS was er primair eentje tegen minder extreme islam, pas in de tweede plaats tegen Yazidi`s en christenen. De huidige oorlog in Jemen is weer een proxy-oorlog van soennieten tegen sjiieten, Saudi Arabië tegen Iran.

Dat dit probleem door de witte man gecreëerd is, is misplaatst egocentrisme. Die was er niet bij het ontstaan van de islam, niet bij het uit elkaar vallen van de islam is minimaal vier stromingen en de sektarische strijd. Als je kijkt naar de oorlogen zijn de meeste bij de Islam intern. De religie van de vrede krijgt vrede intern al niet voor elkaar. Toen de eerste kruistocht kwam, was de islam al vijf eeuwen oorlog aan het voeren.

Dit probleem ontstaat al bij de islamitische geloofsbelijdenis. Er is maar 1 god etc. Dan gaan mensen direct erna ruzie maken, omdat het respect voor andere gelovigen, zelfs gelovigen die de islam ook aanhangen, al ontbreekt.

Islamitisch wangedrag onvoorwaardelijk goedpraten of doodzwijgen is het christelijke vergeven. Dat is vooral een goede methode om niet je eigen ziel te bevlekken met blinde haat. Dan kan je leven in de vrede die je in je eigen hoofd verzint, omdat je afstand neemt van wat je ziet gebeuren en beleefd hebt. Los van de realiteit vind je dan het paradijs in je hoofd. Totdat je een enkeltje krijgt naar het hiernamaals.

Feynman | 29-04-19 | 22:13 | 12

@Feynman | 29-04-19 | 23:24:
Hm, Na de slag bij Khandaq in 627 ook wel de slag in de loopgraaf genoemd, heeft Mohammed zich ontdaan van de joodse stam Banu Qurayza omdat deze met zijn vijanden heulden.
Nadat zij zich overgegeven hadden, bracht hij ze naar Medina, liet
greppels op het plein in Medina graven, en heeft daarna alle mannen (800) van de stam Banu Qurayza in groepjes van 6 laten onthoofden, terwijl hij en Aisha toekeken.
Dat is wat eerder en ook wat meer doden dan u noemt.

Roadblock | 30-04-19 | 00:47

@Feynman | 29-04-19 | 23:31:
"Het is een beetje een hervertelling en aanvulling"
De denkfout bestaat uit het volgende: in de Koran komen we teksten tegen die ook in het OT staan. Ook staan er teksten in de Koran die we in apocriefe geschriften tegen komen.
Maar het belangrijkste is wel dat in de Koran ook apocriefe Joodse teksten staan.
De algemeen geaccepteerde theorie is dan ook dat de Islam, net als het christendom, uit het Jodendom is voortgekomen. En denk dan vooral aan de stroming wat christenjoden worden genoemd: joden die Jezus erkennen als profeet.

Titaantje | 30-04-19 | 14:00

@Titaantje | 30-04-19 | 14:00:
Essentiel aanvulling:
De denkfout is dus: omdat er teksten uit het OT in de Koran staan zal de Islam wel uit het Christendom zijn voortgekomen.
Die theorie negeert echter de aanmerkelijke hoeveelheid Joodse teksten in de Koran; teksten die op hun beurt niet voorkomen in het OT. Die kunnen dus nooit via christelijke afstamming in de Koran terecht zijn gekomen, enkel via Joodse afstamming.
Nu moge het geen verrassing zijn dat de theorie van de Joodse afstamming weinig populariteit heeft in de Arabische wereld, maar onder westerse academici wordt 'ie echter breed gedragen.

Titaantje | 30-04-19 | 14:07
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
sociaal_econoom | 29-04-19 | 22:13 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is de haat van de huisslaaf ten opzichte van het kind. De slaaf (onderworpene) slooft zich helemaal uit met vasten, bidden, onzinnige spijsregels volgen, jihad, salaat enzovoorts maar ziet dat hij ten opzichte van de vrije, het kind van het huis, de christenen, er weinig voor terug ziet, dan blijft er ook nog de onzekerheid of hij uiteindelijk er nog wat aan overhoud terwijl het kind gewoon vanuit de familie relatie met de Vader wel beloond zal worden. De slaaf zal met de vrije niet erven staat er in de bijbel. Dit verwekt een alles vernietigende haat en jaloezie vanwaaruit zij het christendom willen vernietigen. Vergeet niet, ook al doe je nergens aan en geloof je niets, voor hen blijf je gewoon een vervloekte christen.

down | 29-04-19 | 22:11

De struisvogels zijn vooral heel erg bang voor booslims en ploflims. Ze verzinnen die niet bestaande excuses voor de terroristen omdat de ze de waarheid niet in de ogen durven te kijken. Die waarheid is dat de booslims aanslagen plegen omdat ze er plezier in hebben om mensen angst aan te jagen en te doden. Hun gewelddadige geloof is een mooi alibi om te kunnen moorden.

JvanDeventer | 29-04-19 | 22:09 | 1

Psychopaten scharen zich graag achter een doel als dat legitimiteit geeft om afschuwelijke misdaden te begaan. Nog niet zo lang geleden was dat bijvoorbeeld nazisme en nu is het islamisme. Blauwe ogen werden bruin en gelovige en/of naïeve mensen blijven ziende blind. Het kwaad bestaat en dat loopt gewoon rond op tien tenen en twee voeten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-04-19 | 22:18

Uiteindelijk komt er een moment dat je moet ophouden met je vijand proberen te begrijpen en moet beginnen hem te bestrijden.
Ideetje wellicht..??

Titaantje | 29-04-19 | 22:09 | 1

Dan zal de goegemeente eerst eens die enorme olifant in de kamer recht in de ogen moeten kijken. Zonder identificatie van het kwaad kan het niet bestreden worden

Winter_is_coming | 29-04-19 | 22:26

Radicale moslims willen hun visie van de islam bij iedereen erin stampen als zijnde het ware geloof, grote nadeel is dat er veel radicale moslims zijn met allemaal hun eigen visies op de islam en daardoor is de islam een slang die zichzelf opeet, het moslimgeloof is een zelf vernietigings mechanisme waar niemand op deze aarde beter, verlicht of verrijkt van wordt en dus geen enkele bestaansrecht heeft.

Halul gebakken | 29-04-19 | 22:07

OK, dus als ze geld en opleiding hebben ploffen ze alsnog.
Overigens doet GS aan foute berichtgeving want die mensen ploffen zelf niet maar hun bomgordel doet dat. Wel een verschil natuurlijk hoewel het resultaat hetzelfde is: Laffe moordenaars die nog gesteunt worden ook. Het is erger dan de Hells Angels.

BootleggersSmurf | 29-04-19 | 22:07

Uitstekend artikel en helemaal waar! Het enge is dat je je niet kunt wapenen tegen dergelijke geloofswaanzinnigen. Wat kun je doen tegen bv een zwangere jonge moeder die niet aarzelde zichzelf en haar kinderen op te blazen om daarbij ook enkele agenten de dood mee in te sleuren?

Maris v.d Hof5393 | 29-04-19 | 22:06 | 1

Wat dacht je ervan ze gewoon niet binnen te laten? Tegenhouden bij de grens en gewoon terug sturen.

Frau Merkel | 29-04-19 | 22:59

Jihadisten willen wat wij doen, namelijk hun ideologie aan de hele wereld opdringen. Niet onlogisch. Als je achter je ideologie staat, zou je willen dat iedereen dat begrijpt en als jouw ideologie bedreigd wordt door wereldmachten die zelf ook dubieuze ideologieën aanhangen, ben je bereid je leven te geven voor je eigen mensen. Grappig dat de gemiddelde reaguurder best snapt dat kapitalisme massamoord om meer geld, olie of invloed, maar niet wil begrijpen dat er dan ook af en toe slachtoffers aan eigen zijde zullen vallen door wanhopige aanhangers van een ideologie die daar haaks op staat.

Balgesjaakt | 29-04-19 | 22:06 | 3

Ik maak een beetje bezwaar tegen uw misleidende voorstelling dat een en ander het gevolg is van het bedreigen van de islam.
De islam heeft in haar hele van bloed doordrenkte geschiedenis helemaal geen bedreigingen nodig om te doen wat ze doen.
Verklaart u mij maar eens de genocide in India. Was India een bedreiging voor de islam ?
Nee, de moslims vielen India binnen.

Roadblock | 29-04-19 | 22:14

@Roadblock | 29-04-19 | 22:14: verzin eens een volk waarvan de geschiedenis niet minstens even bloed door drenkt is?

Balgesjaakt | 30-04-19 | 01:46

@Balgesjaakt | 30-04-19 | 01:46:
A. Moslims zijn geen volk maar een ideologie.
B. Het is de ideologie die de meeste doden heeft veroorzaakt van alle ideologien ooit.
C. De Islam werd niet bedreigd, maar stuurde vanuit Mekka boodschappers rond naar alle omliggen rijken.
De keuze was: Bekeren, of de dood.
D. Tot op de dag van heden duikt de islam in de slachtofferrol om te verklaren waarom zij hun gruwelijkheden plegen.
E.Uw eerste zin klopt: Zij willen ons hun ideologie opdringen.
Uw tweede zin is misleiding.
Moslims zijn n.l. bereid hun leven te geven in de strijd tegen ongelovigen, omdat dat in hun ideologie het hoogst bereikbare is.
Niet omdat de islam bedreigd zou worden.

Roadblock | 30-04-19 | 10:48

En volgens Jan Mulder zijn die reltrappende en winkeliers berovende illegale gelukszoekers in Ter Apel het slachtoffer van hun "leefomstandigheden" in NL.

Nelis SplitBloes | 29-04-19 | 22:06 | 1

Hij moet zijn naam veranderen in Jan Lulder!

kapt.Jerkoff | 29-04-19 | 22:14

Een bepaald slag mensen wil domweg heel graag deugen, zeker als het geen geld kost. Lilliputters zijn zielig, moslims zijn zielig, mongooltjes zijn zielig, asielzoekers zijn zielig, krakers zijn zielig etc. en wat moet het heerlijk zijn om over hun ongelukkige rug te deugen. Het mooiste voorbeeld is nog steeds Halsema met haar koters op een zwarte school; zodra dat deugen zich tegen haar keerde was het allemaal heel erg snel over. Jihadisten zijn geindoctrineerde geloofsgekkien, bijna onschuldig ware het niet dat hun heilige boek oproept tot geweld. Het gevolg daarvan zien we tegenwoordig helaas ELKE dag. Waarom mensen liever deugen dan een oplossing zoeken om dat geweld een halt toe te roepen is mij al jaren een raadsel.

kom hoe heet ie | 29-04-19 | 22:06

Jihadisten vechten voor de hoogste bidder.

Mr_Natural | 29-04-19 | 22:05

ik vind die aanslagen altijd ZO ERG!
Vooral dat onschuldige moslims in NL erop worden aangekeken! ...

Mijnbescheidenmening | 29-04-19 | 22:04 | 2

Is dit een raadsel? Wie van de bekende deugneuzen dit onlangs gezegd heeft?

knutsel_ | 29-04-19 | 22:05

Onschuldige moslims... Klinkt best wel een beetje als onschuldige nazi's...

Je hangt een bepaalde walgelijke en verwerpelijke ideologie aan, of je hangt hem niet aan. Simpeler wordt het niet.

Johnweer | 29-04-19 | 22:39

De enige reden die ik ziu kunnen bedenken waarom het woord islam maar niet genoemd wordt is om de islam het gras voor de voeten weg te maaien om ze niet het succes van hun actie te erkennen/gunnen.
Of dat verstandig is, is een tweede.

Mijn vraag is:
Als de mannen bombardiers 72 maagden krijgen, wat krijgen de vrouwelijke bombardières dan?

ik_word_gek_in_NL | 29-04-19 | 22:02 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Sommige vragen zijn irrelevant om ze te stellen. Dit is er 1 van. Ik ga toch niet in het hoofd van een Schizofreen kijken.

azijnseikerT | 29-04-19 | 22:02 | 1

Houdt u ons er wel even buiten, alstublieft?

EEnzame SchizofrEEN | 29-04-19 | 22:37

Wat willen de jihadisten nu eigenlijk?
Radicale moslims?

Waarom niet gewoon 'moslims'? Staat allemaal in het door hen aanprezen boekie-boekie hoor. Komt puntje bij paaltje, kiezen ze allemaal voor de hier genoemde 'jihadisten' of 'radicale moslims'.

Mss 'ns tijd om niet alleen die 'religie' maar ook de aanhangers ervan domweg te benoemen. Lijkt me nogal policor om het stoepje maar de hele tijd schoon te vegen, terwijl er talloze moslims staan te dansen op straat als er weer eens een aanslag is gepleegd.

Ichneumonidae | 29-04-19 | 21:58 | 5

Komt nog bij dat de 'jihad' gewoon een van de geloofsartikelen van de islam is. Wat men 'extremisten' noemt, zijn moslims die de jihad serieus nemen.

Ichneumonidae | 29-04-19 | 22:21

Weer mee eens. De enige goeie moslim is een ex-moslim. Of een dooie, maar dat zeggen levert onaanvaardbare risico's met zich mee. Op twee manieren zelfs, of je juicht het toe dat ze zichzelf opblazen of je bent "net zo erg" dat je het überhaupt denkt.

knutsel_ | 29-04-19 | 22:24

Levert=brengt

knutsel_ | 29-04-19 | 22:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom plegen moslims zelfmoordaanslagen?

Anne-Marie Delcambre schrijft daarover in Trouw o.a. het onderstaande:

” Om aanslagen te verklaren, is een blik op het leven van de Profeet voldoende. Hij rechtvaardigde de politieke moord voor het heil van de islam. En mensen bang maken, terreur uitoefenen, werd voorgeschreven als een nobele methode om paniek te zaaien onder de vijanden van het geloof.

Het klopt dus eenvoudig niet om te zeggen dat het islamisme niets te maken heeft met de islam. Voor de moslim van gisteren en die van vandaag, is er maar één Koran zoals er ook maar één Profeet is. De islamist is net zo goed moslim als de mysticus, omdat beiden zich beroepen op deze twee fundamenten. En beide fundamenten, Koran en Profeet, roepen op tot strijd. “

www.trouw.nl/home/de-gematigde-islam-...

Kaskensj | 29-04-19 | 21:58 | 3

als men wordt gedood tijdens de strijd tegen ongelovigen is een plaats in het paradijs zeker. Daarom blazen ze zich met blije gezichten op.

Aboe la | 29-04-19 | 22:06

Je hebt twee soorten moslims. De ene soort neemt islam zo letterlijk dat hij ervoor wil sterven en daarbij zo veel mogelijk kafirs wil meenemen. De andere soort wil precies hetzelfde maar is er te laf voor.

marcoplarco | 29-04-19 | 22:37

Hè hè, zo zit het dus. En daar loopt mijn mooie land vol mee inmiddels.

Montesquieue | 30-04-19 | 06:17

Binnen de Islam kijkt men neer op de mensen die niet in hun god en profeet geloven en sommige extremisten binnen de religie gaan over tot geweld tegen de kafhir.

Solar666 | 29-04-19 | 21:58

Haha geweldig, offer je jezelf op ben je een verwarde man die geen stageplek kon vinden. Mooi omschreven van Rossem.

knutsel_ | 29-04-19 | 21:57 | 2

Dat gebeurt andersom natuurlijk ook met acties van niet-moslims.
Je moet heel duidelijk zijn wil je een punt maken want het wordt zonder pardon onder het tapijt gemoffeld met de één of andere drogreden.

GekkeHenkieNiet | 29-04-19 | 22:21

Dat zijn we intussen wel gewend dacht ik zo.

knutsel_ | 29-04-19 | 22:27

Goed stuk.
Ongelooflijk ook dat al die rijkeluis vrouwen bij de politieinvallen zichzelf en hun kindertjes opbliezen.

Totale krankzinnigheid en druist totaal in tegen het zielige stage verhaaltje van Mo en Fatima hier in het westen.
Men moet eens doorkrijgen dat we hier met een onverbiddelijke ideologie te maken hebben.

letopuwzaak | 29-04-19 | 21:57 | 2

Een geweldadige poltitieke doctrine.

Solar666 | 29-04-19 | 21:58

Hoe zielig voor die vrouwen en kinderen ook, ik wou dat andere groepen vrouwen met dezelfde geestesziekte massaal hetzelfde deden. In plaats van roepen dat ze de afwas deden en niks wisten van de laffe zieke daden van manlief, en daarom maar snel met hun haatlarven naar Nederland moeten komen.

marcoplarco | 29-04-19 | 22:34

"Wat willen jihadisten nou eigenlijk echt?"

Macht zoals iedereen, onder andere de neoliberalen, de multinationals, de banken en natuurlijk de bazen om onderdanen uit te buiten.
Alleen het ideale socialistische gedachtegoed zal dit tegengaan.

ProAsfalt | 29-04-19 | 21:57 | 2

eens!

geen koning | 30-04-19 | 00:42

Antwoord: Wereldheerschappij. Via Jihad. En Oil for Immigration, 1975. Europese leiders beloofden de islam te promoten. Na de olieboycotten van 1972 en 1973 door de Arabische wereld. Om een focking ambassade in Israel. Dat was natuurlijk gewoon Afpersing en Chantage. Maffioos. Vroeger hadden we de Ruyter er op afgestuurd. Nooit begrepen waarom wij toen niet zijn overgegaan op Amerikaanse en Venezolaanse olie. Shell? We zijn nu 40/45 jaar later en hele wijken en steden zijn geislamiseerd.

Mammeloe | 30-04-19 | 10:50

Indoctrinatie, angst en valse beloftes... het boekje uit mekka staat er vol van en dat maakt het een zieke ideologie met zieke aanhangers. Vroeger werden zieke mensen opgesloten, maar met de huidige linkse kliek moeten deze figuren kans op kans krijgen. Onschuldige slachtoffers worden als marginaal beschouwd, want het plan van diversificatie en multiculti moet lukken.

Bill Cosby | 29-04-19 | 21:56 | 1

De voornaamste reden dat islamitische landen zo achter blijven is omdat ze zelfs met elkaar niet kunnen leven dankzij hun haatboek. De Christenen van de wereld gingen elkaar al reeds te lijf gedurende WOI en dat was het einde van het Christendom. Welk groot conflict binnen de Islamitische wereld gaat een einde maken aan de Islam? Kan nooit lang goed gaan met zoveel haat en onverdraagzaamheid.

Solar666 | 29-04-19 | 22:09

Prima epistel, van Rossem!

Helaas is het deel van NL wat blanken 'wit' noemt, 1200 genders erbij verzint, en met een 'welkom'-shirt rond paradeert (hoi Peter 'Air' de V) niet bij machte om het begrijpend te kunnen lezen.

Johnweer | 29-04-19 | 21:56 | 1

Precies helemaal dat.

Rheia | 29-04-19 | 21:58

‘Some people did something’.
En nu weer snel doorlopen, mensen. Er is hier niets te zien.

medusa324 | 29-04-19 | 21:53

Ziende blind. Geen eenoog in een blind land. Het komt niet meer goed.

goedverstaander | 29-04-19 | 21:52 | 1

Ooh jawel hoor, de blinden zijn als eerste voer voor de wolven.

Solar666 | 29-04-19 | 22:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken