Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Agema veegt vloer aan met schreeuwer Rutte

FILMPJE! Fleur is er NIET van gediend.

Social

Smullen vandaag hoor. Eerst Martin Bosma (video, fast forward naar 1:00:33) die anti-Baudet marcherende PvdA-mevrouw Van der Hul de les leest over een stukje PvdA-historie ("zo iets zou Joop den Uyl nooit doen") en vervolgens Peter Kwint (SP) de pan uitveegt inzake de geschiedenis van de SP. (Kwint wist niet dat Prem ooit bij de SP wilde). En dan ook nog een fijne Fleur Agema die schreeuwer Rutte even op z'n plek zet. Doen!

Reaguursels

Inloggen

Lieve mensen, het wordt de hoogste tijd dat de Volkspartij Voor Dictatuur nu eens
bij de volgende verkiezingen veel zetels gaat verliezen. Wat een schurken.
Kobus en ik zullen er, zonder geweld, geschreeuw en bedreiging, ons best voor doen de vervallen VVD zo veel mogelijk te beschadigen..... Doet u allen mee???

mevr.Kribo | 05-04-19 | 13:17

Marktwerking hé? Dat was toch dé oplossing voor problemen waar we niet wisten dat we ze hadden? Ik ken in mijn kring nu al twee Lelystedelingen die met een hartinfarct zijn afgevoerd naar ziekenhuizen in Blaricum en Harderwijk. Beide hadden hartstikke dood kunnen zijn. Maar goed, de markt is heilig voor de liberalen en de “linkse” partijen die deze dwaalleer aanhangen hé? En dat zal bij de PVV en het FvD niet anders zijn. Want ook dat zijn marktgelovigen.

Bigi Bana Boy | 05-04-19 | 11:50

@boerk | 04-04-19 | 20:30
Nee, dat kan je zo niet zeggen. De PVV was gedoogpartner en had bepaalde voorwaardn gesteld aan dat gedogen. De PVV heeft nooit ministers of staatsectretarissen geleverd. "We helpen jullie aan een meerderheid, maar dan willen we er ook iets voor terug." Het probleem wat VVD en CDA met de PVV hadden was dat Wilders wel de vinger aan de pols hield waar het het naleven van die voorwaarden betrof. De bewindslieden van vooral het CDA beklaagden zich nogal eens over de intensieve bemoeienis van Wilders, maar vergaten er wel bij te vertellen dat ze vanaf het eerste begin puur hun eigen opvattingen wilden laten gelden en niet die van hun gedoogpartner. Dat pensioen was niet het enige probleem. De druppel was een "rekenfout" van Ben Knapen. Daar heeft de CDA er Hans Hillen later nog over uit de school geklapt. Voor wat betreft Rutte en de VVD kan je wel zeggen dat ze slecht met hun vrienden omgaan. De vorige coalitie met de PvdA was al zowat besloten toen de stemmen nog geeneens geteld waren, maar Rutte bleek wel de echtgenoot die het vooral buiten de deur zocht. Als ie van te voren dacht dat ie er met de PvdA niet uit zou komen, liep ie onmiddellijk naar oppositiepartijen toe, het maakte niet uit naar wie, of het nou CDA, SGP of GL of D'66 was. Partijen die met de VVD in zee gaan moeten er in het huidige klimaat vanuit gaan dat ze er gehavend uit komen. Misschien ook wel terecht.

Heiner | 05-04-19 | 09:24

Gelukkig schreeuwde Fleur niet..... oh wacht....

FasiscovanJole | 05-04-19 | 08:58

"Ik wil niet dat u tegen mij schreeuwt."
En nu snel kruipen! Ik wil excusses, en wel nu en onmiddelijk. Hoe durft u?
Wat een kreng!

Kayt | 05-04-19 | 07:44 | 5

Huh????

Dus .... vrouwen die aan een man vragen of hij niet tegen ze wil schreeuwen zijn allemaal een kreng?


Pfff. Zucht.
Serieus. Kom je uit het stenen tijdperk ofzo? In een vergadering een vrouwelijke deelnemer op zo'n manier afblaffen is onbeschoft. Dit kan echt.niet.meer.

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:00

@gaffelbaard | 05-04-19 | 09:00: Ze had groot gelijk over dat afblaffen en het was onbeschoft wat Rutte deed. Maar wat een onzin om daar genderpolitiek in te betrekken. Alsof het er iets toe doet dat ze een vrouw is.

God Zelf | 05-04-19 | 09:36

@God Zelf | 05-04-19 | 09:36:
Nee, niet helemaal. In de stad waar ik woon ben ik omringd door veel culturen en soorten mannen en velen daarvan vinden het doodnormaal tegen een vrouw te schreeuwen of te schelden. Beetje blikschade bij een aanrijding? Schreeuwen en schelden, voor zeker een kwartier ipv gewoon het schadeformulier erbij pakken en invullen. Een vrouw die per ongeluk tegen je aanloopt in de supermarkt? Schreeuwen en schelden ipv het besef dat het gewoon druk is. Kennelijk bestaan er dus echt mensen voor wie dat, het geslacht dus, iets uitmaakt.

Als je bedoelt dat mensen überhaupt niet tegen elkaar horen te schreeuwen, ongeacht het geslacht, geef ik je helemaal gelijk.

Feit blijft dat de praktijk vaak anders is. Dat laat het filmpje van Agema maar weer eens haarscherp zien. Tja ...

gaffelbaard | 05-04-19 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Godverdegodver ... zijn er meer dan één Rutte's dan!???.

swebe | 05-04-19 | 03:18 | 1

Ik denk dat hij zichzelf gekloond heeft.

MoonBeebe | 05-04-19 | 13:09

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Agema haar scheur opentrekt dwars door de opmerkingen van de voorzitter heen, die haar terecht terechtwijst. Daarna gaat ze Calimero-ophef maken over de toon van de voorzitter.

Maar ja, PVV-ers he? Je weet dat ze het nooit eerlijk spelen.

Beste_Landgenoten | 05-04-19 | 00:25 | 7

VVD-ers zijn wel eerlijk? Er zijn tientallen criminelen in dat partijtje.

RenHoek | 05-04-19 | 08:58

Dat is geen indruk. Dat is een wens. Jouw wens. Omdat je een hekel aan PVV hebt, wil je alleen het negatieve van PVV 'ers zien, en letterlijk alles dat PVV 'ers doen of zeggen word door jou negatief uitgelegd.

Dat heeft een naam: information bias.
en.m.wikipedia.org/wiki/Confirmation_...
Het is een denkwijze die o.a. verantwoordelijk is voor meerdere juridische missers (veroordeling van onschuldigen), en juist mede daarom zo gevaarlijk, verfoeilijk en verwerpelijk is.

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:14
▼ 4 antwoorden verborgen

De eerste die de stem verheft is duidelijk Agema.

Braco.me | 04-04-19 | 22:27 | 3

Dat niet alleen.. ik hoor haar duidelijk zeggen “... zo spreekt u toch niet tegen een collega”.. wat over de toon van het debat ging..
W T F..... een PVVer die fatsoen eist....:*)

Epistulae_Morales | 04-04-19 | 23:48

@Epistulae_Morales
Leer zelf eerst maar fatsoen zeg, haha. Dan pas oordelen. We zijn geen paria's.

LiniaalRectaal | 05-04-19 | 00:31

Dan heb je niet goed geluisterd.

Is u familie van Beste Landgenoten? Die lijdt ook al aan het confirmation bias virus.

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:17

Gossie toch, iemand verheft z'n stem iets. Agema reageert als een labiel emo wijf. Heb het haar wel vaker zien doen. Bij haar is het lijntje tussen gepassioneerd je werk doen en omslaan naar emo / labiel gedrag nogal dun.

borrelnoot | 04-04-19 | 21:28 | 2

Met emo heeft het niks te maken. Je bent zelf emo.

Ikzelf zeg, net alsAgema, er ook wat van als mensen (vaak zijn het mannen) tegen me schreeuwen. "Ik sta tegenover je. Wil je niet zo tegen me schreeuwen? Als je gewoon tegen me praat, versta ik je ook".
En met enige regelmaat zijn er dan mensen (vaak mannen) die door die uitspraak nog veel bozer worden.

Ik vind het altijd weer genieten als dat gebeurd. :p

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:25

@borrelnoot, Blijkbaar geef jij niet veel om respectvol met elkaar omgaan. Agema had groot gelijk.

MoonBeebe | 05-04-19 | 13:11

Arno Rutte... zeg maar de discount bin Rutte. Wat een egotje zeg. En wat blaft meneertje dapper tegen een paria parlementarier. Ben benieuwd of hij ook zo'n grote waffel opzet tegen de nieuwe vrienden van de VVD, Groen(s)Links...

Graaf_van_Hogendorp | 04-04-19 | 20:37

Er is een voorzitter. Die zit voor. Dus als die praat, hou je je bek. En als jij er doorheen gaat praten, kan die voorzitter zijn stem verheffen.

Ik zie in dit filmpje geen geschreeuw. Wel een irritant wijf wat d'r muil niet houdt als ze daartoe aangespoort wordt door de voorzitter, die door de voorzitter heen blijft mekkeren, en vervolgens lang verongelijkt het slachtoffer gaat spelen omdat er 'geschreeuwd' zou zijn, waar helemaal geen sprake van is.

Ik ben politiek meer rechts van signatuur en vaak wel fan van Agema. Maar laten we zaken wel even in het juiste perspectief houden. In dit filmpje gedraagt Agema zich als kortpittig PvdA wijf.

zik | 04-04-19 | 19:46 | 2

Spijker. Kop.

Calastir | 04-04-19 | 21:16

Exactement. Moet dan ook wel een beetje lachen om de beschrijving "Agema veegt vloer aan met schreeuwer Rutte". Beeldvorming is ook een vak zeg maar.

Beste_Landgenoten | 05-04-19 | 00:27

Oud DENK truukje. Werkt altijd. Vooral als je maar een klein fragment laat zien en het "regelement van orde" niet bekend is bij de kijker. Verder zou ik Fleur gewoon doen. Al was het maar om dat ze zo hard werkt.

Ignatius J Reilly | 04-04-19 | 19:31 | 2

ze zal je niet nodig hebben. ze is voorzien.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:42

Als een kip zonder kop, schreeuwen. Maar dan moet GS er zelf ook niet aan meedoen, en een context geven. Welke Vaste commissie vergadering met Fleur Agema word hier ge-her-her-twittert ?

rmstock | 04-04-19 | 19:28 | 1

Ik heb thuis ook dat gezeik,.. schreeuwen en stemverheffen... de vrouwtjes weten het verschil niet meer!

Hekkie-jack | 04-04-19 | 19:20 | 2

Dat komt dan waarschijnlijk omdat jij maar 1 standje hebt.

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:26

Arno heeft eenzelfde stemgeluid als partij- en achternaamgenoot PM Mark.

Organische evolutie | 04-04-19 | 19:02

Zouden die linkse gemankeerden niet beseffen dat Fleur ook in hun belang politiek bedrijft? Fleur Nightingale bestaat, ze is er voor ons allemaal.

bolletje kaas. | 04-04-19 | 18:56 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Fleur en Martin. Dat is PVV op z'n best.
Jammer dat Geert zijn boodschap altijd zo ongelukkig en ongemakkelijk brengt.

Gerf | 04-04-19 | 18:46 | 6

@Epistulae_Morales
Man man man. Hoeveel accounts heb jij wel niet? Rot zelf op.

LiniaalRectaal | 04-04-19 | 23:54

Inderdaad, gewoon goede parlementariers

van heinde en verre | 05-04-19 | 14:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor iemand die met regels strooit kent hij de regels van fatsoenlijk gedrag maar bar slecht.
Fleur blijft netjes maar wijkt niet, knap!

Montesquieue | 04-04-19 | 18:27 | 2

Pas maar op met die Mark R,, die heeft losse handjes.

Pelforth | 04-04-19 | 18:34
-weggejorist-
Rest In Privacy | 04-04-19 | 18:59

Fleur praat ook gewoon door de voorzitter heen. Maar waar ging het ook al weer over? Weg inhoud.

kloopindeslootjijook | 04-04-19 | 18:15

@Andrew Deen | 04-04-19 | 17:13
De partijen waar u het over heeft, hebben geen van allen ooit regeringsverantwoordelijkheid gehad of bewindspersonen geleverd. De partijen waar u het niet over heeft, VVD, CDA, CU, PvdA en nu D'66 hebben dat wel. Men is vaker bezig met het bespreken van de puinhopen die die partijen ervan maken, dan met het maken van serieus doordacht beleid. En men probeert zichzelf een veer in de kont te steken dat het zo geweldig met de economie gaat, hoewel het maar helemaal de vraag is hoe lang dat nog duurt.

Heiner | 04-04-19 | 18:09 | 1

U vergeet dat PVv wel degelijk in de regering gezeten heeft. Maar Rutte is een "Winner takes it all" en PVV wilde niet toegeven op (verder) korten op ouderen (AOW) en daarop klapte de samenwerking, want PVV was niet "constructief" en nam niet de "verantwoordelijkheid".
Wilder wilde wel degelijk een concessie doen maar niet zover als VVD wilde gaan.

boerk | 04-04-19 | 20:30

Fleur Agema. Bijzonder prettig persoon, streetwise, intelligent, oprecht en inmiddels gepokt en gemazeld in de politiek, voor zover ze dat al niet was. Buitengewoon goede kennis van zaken.

Peter777 | 04-04-19 | 17:56 | 6

@DeKussendeWielrenner | 04-04-19 | 18:22: als het niet mag en er een zware straf op staat, waarom vind ik dan op rechtspraak punt nl slechts één zaak met die woorden, waar in gesteld wordt dat de politie het niet weet, er ook niets aan (kan) doen, en valt het kwartje zelfs in die ene rechtzaak, de kant van de mutilerende op?

Mooi baantje voor BOA's? Vrouwen controleren op genitale mutilatie.

Je kunt gewoon aan het eind van een winkelstraat een fuik maken, zoals ze met verkeerscontrole doen, allemaal even broek naar beneden of burka open. En als het niet gemutileerd is, krijgen ze bv. een ludieke sleutelhanger.

zik | 04-04-19 | 20:03

@zik | 04-04-19 | 20:03
Bewust on besneden

marrretje | 04-04-19 | 21:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo zo, de PVV'ers zijn aan het werk gegaan, hoor. Ongetwijfeld geschrokken van de laatste verkiezingsuitslag. Ik had altijd wel sympathie voor deze rebellenclub, heb er zelfs enige malen op gestemd. Toegegeven, Wilders legt vaak de vinger op de zere plek, een inbreng van Bosma is altijd genieten en Agema is nog steeds een fantastisch Kamerlid, maar voor het overige komt er zo verdomd weinig constructiefs uit die partij. Af en toe Beertema, maar dan heb je het ook echt wel gehad.

Stijlicoon | 04-04-19 | 17:52

Bosma had ook mogen benadrukken dat de PVV niets voor elkaar krijgt, volgens de vragenstellers, omdat nagenoeg ieder voorstel van de PVV door de rest wordt weggewuifd

Olleke | 04-04-19 | 17:49 | 3

Olleke | 04-04-19 | 17:49 | reageer
Geachte Olleke, dat is nou precies het partijkartel. Uw tijd is bijna om, er komt nu een omslag, waarbij ook de PVV voorstellen straks een meerderheid krijgen. Slaap lekker, en wanneer u wakker wordt , ziet de wereld er heel anders uit. De tijd van verandering komt er aan, u kunt er met uw standaard repliek niets aan veranderen.

Predeker | 04-04-19 | 18:03

inderdaad jammer dat Martin het wel degelijk bestaande cordon sanitaire er niet bij haalde om die tenenkrommende huichelachtigheid van VVD,PvdA,SP,GL en CDA in te wrijven.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:46

Als de PVV voorstellen telkens door het cordon sanitair weggestemd worden, aan WIE ligt dat dan?

Maar iedereen blijft op het partijkartel stemmen.

Maar, ja ... "de mensheid wil bedrogen worden" is een waar gezegde.

gaffelbaard | 05-04-19 | 09:32

Go, Fleur!

Bat-Adam | 04-04-19 | 17:35

Arrogant baasje, die Arno Rutte. Die komt er wel binnen de VVD.

brutus68 | 04-04-19 | 17:33 | 1

Zie wel een mooie toekomst voor Mark in Brussel.
Agressieve dominante man daar houden ze wel van.
Von Baalen kan hem mooi in wijden in alle geneugten van het bolwerk van het globalisme.
Nou nog met het vuisje leren zwaaien.

Pelforth | 04-04-19 | 18:39

Wat een lul zeg..maar Fleur roert lekker haar bekkie!! Goed gedaan met z'n grote bek.

myrna1965 | 04-04-19 | 17:32

Arno (Groen VVD) mag natuurlijk best tegens zo'n vrouw met een bruine rok schreeuwen. Een racistische fasciste! Arno pakt het goed op. Weigert ook zijn excuses aan te bieden, hij heeft goed gekeken naar het gedrag van zijn rolmodel, het Groot-Wanding uit 020.

DebraCadabra | 04-04-19 | 17:25

Doe ff normaal man

menage | 04-04-19 | 17:20

goede voorzitter hoor...., past goed in de VVD traditie van grote muilen en geen inhoud...

surffee11 | 04-04-19 | 17:17

Heiner | 04-04-19 | 16:32

Och ja. Zelfs in mijn mening extremistische partijen zoals SGP doen tenminste hun huiswerk. Omdat ze dat doen leveren ze (eens of oneens) meerwaarde. Die sukkels van de PVV en straks FvD verdommen het om hun huiswerk te doen en schreeuwen maar wat, want het zijn een zooitje klungels. Ik ben helemaal anti-SP en Groenlinks maar die lui doen hun huiswerk tenminste. Hoe erg je hun ideologie verwerpt ze doen tenminste de moeite. Dit kan je simpelweg niet zeggen over de klungels van o.a. PVV en FvD. SGP is gedisciplineerd. Ze hebben een ideologie die ik niet deel. Maar ze werken hard. Dat is een verschil.

Andrew Deen | 04-04-19 | 17:13 | 4

Ze werken hard.. Wahaga tot zover jouw domme gezwets.

WayneGretzky*99* | 04-04-19 | 17:46

Je klinkt als een reaguurder die hier vroeger vaak kwam. Kan alleen even niet op de naam komen. Iets met koriander en sloerie.

LiniaalRectaal | 04-04-19 | 19:45

uw persoon heeft wat met de woorden 'klungels' en 'sukkels'. Waarom staan deze begrippen u zo na in uw vocabulaire,zo dicht bij? Kunt u misschien ook argumenteren of iets zeggen over uw tegenvoeters zonder eerst op een eigen deugverhoging te gaan staan en mensen daarna uit te schelden? Dan zijn mensen misschien bereid uw bijdragen uit te lezen ipv het hoofd te schudden en weg te gaan.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor niets.

gato | 04-04-19 | 17:09 | 3

Tip: geluid aan.

Frau Merkel | 04-04-19 | 17:10

@Frau Merkel | 04-04-19 | 17:10: Al gedaan maar geen geluid.

gato | 04-04-19 | 17:13

@gato | 04-04-19 | 17:13: Twitter heeft nog een eigen volumeknopje, rechts onderin. Het filmpje begint wel, het geluid staat default uit.

Frau Merkel | 04-04-19 | 17:25

Wij van het kartel hebben spelregels afgesproken waarin duidelijk staat dat FvD en PVV niet mogen meepraten, mevrouw Agema.
Het is hier ONZE democratie. Niet die van u.

Jan Passant mk2 | 04-04-19 | 17:09

Bosma is ijzersterk, en als hij begint over de, uit de VS in de Nederlandse policor smoeltjes overgewaaide "Identity Politics", heeft hij z'n sterkste punt.

Identity Politics is wel zo fout, dat het een gotspe is dat het Identity "Politics" mag worden genoemd. Want met politiek heeft het geen ene fuuqk te maken. Met zeurende, zeikende aandacht om je ontevreden, onzekere, onbegrepen zieltje des te meer.
Maar noem het geen politiek. Je hebt er ook geen kennis voor nodig. Je kijkt gewoon wat je gister vond bij het kopje thee bij DWDD, en hop: daar heb je weer een standpunt.

Verd *er kijken dan je neus lang is , is een kunst. Maar voor enige vorm van Visie/langetermijndenken hoeven we niet aan te kloppen bij de middenpolitieke partijen en hun dromende linkse steunpilaartjes.
Wat gister bij DWDD werd gezegd, DAT is da bomb. Daar gaan "we" het namelijk vandaag over hebben bij de koffie-automaat.
*gromt*

chicago river | 04-04-19 | 17:06

Goed zo Fleur!! Een vrouw met een hart tussen de vele homo's die zich in de politiek verbergen.

pigadaki | 04-04-19 | 16:59 | 2

Breng Donald Duck niet op een idee.

Musset | 04-04-19 | 17:05

pigadikkie wat is uw puntje?

Langshetrandje | 04-04-19 | 17:12

Kunnen ze die rare Arno niet op een geheime missie naar Afghanistan sturen, en hem dan vergeten?

obominotie | 04-04-19 | 16:58 | 1

Machtswellusteling.

Uw Verzekeringsadvis | 04-04-19 | 17:02

Tegen Hans Janmaat ging men destijds ook altijd op een dergelijke manier tekeer in de kamer.

En oh ja, zijn vriendin werd en passant nog even levend in de fik gestoken door linkse demonstranten. Waardoor ze voor het leven lang verlamd raakte.

kotelet | 04-04-19 | 16:55 | 4

Dat was maar een ouwe boerderij (toch?) waar de NOS toevallig met cameraploeg stond opgesteld. Dingen die je moet vergeten want niet welgevallig.

Shareholder II | 04-04-19 | 17:10

Jongens, nuance. Als je in een land met 1000 inwoners 1 allochtoon hebt, en je schreeuwt heel hard dat allochtonen een probleem zijn, dan ben je racist.

Als je in een land met 1000 inwoners 400 allochtonen hebt, EN die voeren de misdaadstatistiek met vlag en wimpel aan, en je zegt dat er een allochtonenprobleem, dan ben je géén racsist.

Zo moeilijk is het niet jongens. JanMaat was rascist. Baudet niet. Ook al zit er overeenkomst tussen wat ze zeggen, de maatschappij is veranderd in de tussentijd. En dát maakt janmaat rascist. Even los van dat ie nog wel meer dingen zei, die noch Wilders noch Baudet zouden zeggen.

zik | 04-04-19 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

“U gaat niet over wat u vindt; ik neem kennis van uw mening”

Nick_Star | 04-04-19 | 16:54

Rutte A. Is zo’n minkukeltje dat heel belangrijk, althans vindt hij zelf, een keertje voorzittertje mag spelen. Dan blijkt dat hij zelfs dat niet kan. Fleur moet niet piepen ‘u schreeuwt tegen me!’ maar juist vragen waarom hij schreeuwt.

Fuckinghell | 04-04-19 | 16:52 | 1

De definitie van een machtswellusteling.

Uw Verzekeringsadvis | 04-04-19 | 17:03

Jaar in jaar uit hebben PVV ers dit soort gedrag over zich heen gekregen, wat een doorzetters zijn het, maar ik heb toch het idee dat men door heeft dat dit zo niet verder kan, de recentelijke absurde aanvallen op Baudet heeft velen de ogen geopend.

Diminutive | 04-04-19 | 16:50 | 1

Ik kan dat optimisme helaas niet met u delen. Misschien zijn er geisoleerde gevalletjes, maar het fijne van de ontkenningsmodus is, dat het werkt. En als het niet werkt kan men altijd nog de nazi- en fascisme-kaart trekken.

Helaas, maar misschien ben ik een ras-pessimist.

Foolonthehill | 04-04-19 | 16:57

"Ik ben hier de voorzitter"
Ach gossie.

Langshetrandje | 04-04-19 | 16:49 | 3

Is wel zo

Rest In Privacy | 04-04-19 | 16:50

De man lijdt onder zijn achternaam en stikt derhalve van jaloezie. Hij weet dat hij vrij spoedig achter de politieke horizon zal verdwijnen. Toch sneu.

Musset | 04-04-19 | 17:03

Mooie dag vandaag, de gevestigde partijen worden met de dag harder afgestraft voor hun jarenlange wegkijk gedrag. De paniek wordt met de dag groter.

Predeker | 04-04-19 | 16:44

Snap die Rutte wel; als je week in week uit leest en hoort dat Fleur eigenlijk een boreale fascist van Mengele is ga je dat op den duur geloven. #gaslighting

Mammeloe | 04-04-19 | 16:40

Van den Hul was nogal emotioneel. Wat wilde Van den Hul precies? Ze beschuldigde Bosma van het feit dat hij haar ervan beschuldigde dat zij met die fascisten meeliep, en wilde dat die beschuldiging teruggenomen zou worden? Zodat ze zich beter zou voelen?
En stond Van den Hul nou werkelijk mee te demonstreren tegen gekozen volksvertegenwoordigers?

Slogra | 04-04-19 | 16:37 | 1

Ze stond er gewoon bij en deed mee. Er liepen overigens ook mensen van een pedo-partij mee. Dat klopt dan weer wel met de Demmink adepten. De waarheid mag alleen niet gezegd worden.

Frau Merkel | 04-04-19 | 17:13

Echt, ze had die kwal een keiharde draai om z'n oren moeten geven.

uisge baugh | 04-04-19 | 16:34 | 5

@Predeker | 04-04-19 | 16:59: Pardon, we hebben het hier over Fleur die een grote bek krijgt van de "voorzitter" U haalt de zaken door elkaar.
Uw opmerking over mijn username slaat al helemaal nergens op.

uisge baugh | 04-04-19 | 18:56

geen argumenten,dan maar schelden. zo kennen we de toppers en sieraden van vaut links weer.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach jee. Het partijkartel is not amused wanneer Iens een andere mening heeft.

El Rico Grande | 04-04-19 | 16:33

We gaan toch niet opeens slachtoffertje spelen Aagje, kom op, laat je niet kennen. Niet je kruid verschieten, gebruik je toolbox voor de echte renovatie.....

hetgingperongeluk | 04-04-19 | 16:33 | 4

Dus als je iets zegt van het gedrag van je collega speel je slachtoffertje? Heb je VVD watten in je oren?

eastender | 04-04-19 | 16:43

@piloot47 | 04-04-19 | 16:40:
Nee een voorvechtster voor hulp aan armen, ouderen zieken en dieren; Als u 'Politiek-24' regelmatig volgt zult u dat ook zien

telelezer | 04-04-19 | 16:44

"I'm a start some drama. You don't want no drama."

Rest In Privacy | 04-04-19 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Trend. Kennelijk onderling afgesproken. Van Wijngaarden noemde Hiddema gisteren ook al: 'deze meneer'. Er moet weer neerbuigend en 'ik-zal-jou-wel-even-op-je-plaats-zetten' geopereerd worden.
-
En wie wil weten hoe dat afloopt, moet even naar de huidige omvang van de Vlaamse rechtervleugel kijken.

bisbisbis | 04-04-19 | 16:32 | 2

Ja, Flip was bij Jensen en had ook een sterk verhaal. Duurt wel erg lang voordat mensen wakker worden. Na ruim een halve eeuw linkse indoctrinatie.

bqbq | 04-04-19 | 16:46

Zucht to the Jensen- en Jinek webtrollen.
TV-bagger blijft bagger. Reclamemensen haken af. Zend gewoon film resp docu uit op dat uur. Sorry voor de interruptie. Dank u wel.

Shareholder II | 04-04-19 | 17:15

@Andrew Deen | 04-04-19 | 16:21
Dat zaken "al geregeld zijn" betekent niet dat het altijd goed geregeld is. Zeker niet als het door VVD bewindslieden is geregeld die wel van alles implementeren, controlemogelijkheden afschaffen, wegbezuinigen of aan zelfregulering overlaten en de mogelijke schade die daardoor ontstaat op "het algemeen" verdisconteren.

Heiner | 04-04-19 | 16:32 | 1

Het voordeel van de meeste stemmen krijgen, of iig veel stemmen krijgen en samen kunnen werken, is dat je de dingen mag regelen.
Schreeuwen, benoemen en de tokkie uithangen is leuk om te zien.. maar niet zo productief..

Epistulae_Morales | 04-04-19 | 23:59

@Frau Merkel | 04-04-19 | 17:17:

Een partij mag tegen het referendum zijn toch? Zo was de SGP voorstander van het referendum over donorschap. Daarbij was de SGP ook kritisch over het afschaffen van de referendumwet.

JJMS | 04-04-19 | 17:36

@JJMS | 04-04-19 | 17:36:
Als er voldoende andere waarborgen zouden zijn, ja. Die zijn er echter niet. Er is geen grondwettelijk hof. Er is op grote schaal sprake van partij-politiek, terwijl partijen in de grondwet niet eens voorkomen. Er is sprake van grote overdracht van bevoegdheden naar de EU (zie voorstel hierboven) zonder dat er middelen zijn om in te grijpen. Er is op grote schaal ambtenaren activisme (zie BuZu, zie NPO, zie Justitie). Elk van deze punten voor zich is meer dan voldoende reden elke vorm van verder inspraak, waaronder het Referendum pas af te schaffen als er een alternatief is. De SGP is hiermee net zo goed een kartelpartij al de andere partijen.

Frau Merkel | 04-04-19 | 17:56

@Frau Merkel | 04-04-19 | 17:17: sinds de Brexit kan echt de hele wereld zien dat ‘goed voor het volk’ en ‘tegen een referendum’ heel goed samen kunnen gaan.
Je moet er toch niet aan denken dat de gemiddelde Nederlander een dwingend referendum krijgt terwijl de helft van dat volk zo ongeveer Spanje niet eens kan aanwijzen op een kaart

Epistulae_Morales | 04-04-19 | 23:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Ook al is het stemverheffing, het heeft geen pas. Fleur heeft gewoon gelijk. Maar hoeveelste interruptie van Fleur was dit dan? Wanneer gewoon de eerste is het heel raar om zo te reageren?

Jan, Leiden | 04-04-19 | 16:30 | 2

Ongeacht hoeveel keer het inmiddels geweest is, dit geschreeuw geeft geen pas. De minister heeft een vaag antwoord gegeven en de voorzitter heeft klaarblijkelijk daar al verzaakt. Om dan te gaan schreeuwen als hij daarop aangesproken wordt is een brevet van onvermogen. De VVD mag hem meenemen naar Brussel. Dan vreet hij zelf wel een paar jaar van zijn leven af.

Frau Merkel | 04-04-19 | 17:58

@Frau Merkel | 04-04-19 | 17:58:

Dat raar reageren bedoelde ik die Rutte mee. Excuus!

Jan, Leiden | 04-04-19 | 18:33

Voorzitter, “Hou je bek en bef me”.
Verder: Arno is een lul, maar schreeuwen?
Valt wel mee.
Niet te soft worden Fleur!

Ruimedenker | 04-04-19 | 16:27

Het kartel maakt een gestresste indruk.

Rallywally | 04-04-19 | 16:27 | 2

Die Rutte lijkt mij ongeschikt.

Solar666 | 04-04-19 | 16:36

Rallywally - Verandering is lastig, er zijn een hoop lieden welke hun carriere in duigen zien vallen, of nog erger, hun persoonlijke denkbeelden worden uitgedaagd. De echte fanatici zijn types die hun identiteit hieraan ophangen, die zijn gevaarlijk.
Derhave, een kat in het nauw maakt rare sprongen, er komt nog veel meer onzinnig, niet feitelijk, geblaat.

donkieshot | 04-04-19 | 17:44

Weet je welke politicus ook goed kon schreeuwen?

keestelpro | 04-04-19 | 16:26 | 3

Balkenende! Toch?

Rest In Privacy | 04-04-19 | 16:27

Deden ze allemaal in die tijd omdat ze gewend waren / opgegroeid waren om mensen zonder microfoon / luidsprekers toe te spreken , die kwamen pas later.

Zwizalletju | 04-04-19 | 17:33
-weggejorist-
Mark_D_NL | 04-04-19 | 16:24 | 1

Prem zegt wel meer maar Kwint had toch wel gelijk in dat Prem nooit verkiesbaar op de lijst heeft gestaan ?!

meso1 | 04-04-19 | 16:23 | 3

Dat beweerde ook niemand.

eastender | 04-04-19 | 16:53

Er wordt wel gesuggereerd dat de ambitie van Prem tot de geschiedenis van de SP gerekend moet worden. Het lijkt me logisch dat Kwint dit niet hoefde te weten.

wingload | 04-04-19 | 17:38

@wingload | 04-04-19 | 17:38: Het lijkt me stug dat de dag nadat Agnes Kant aftrad, een zwarte bladzij in de geschiedenis van de SP, de actualiteit binnen de SP niet is gevolgd. Prem was toen al bekend en populair en de trom is flink geroerd. Waar Kwint zat met zijn hoofd weet ik niet en natuurlijk, hij hoeft niets te weten maar hij zet zichzelf wel als sullig ei neer. Bosma heeft er een taak aan, het jochie keer op keer te corrigeren.

eastender | 04-04-19 | 21:20

Groene pixel op Fleur. Zonde.

Willem_Oltmans | 04-04-19 | 16:22 | 2

Fleur is lekker ding. Pixel is niet gek. Pixel heeft de lente in z'n bol.

keestelpro | 04-04-19 | 16:28

Ja geen goede besteding van belastinggeld. Fleur heeft er nogal het handje van om zaken te dramatiseren en tonnen per jaar te verspillen aan zaken die al geregeld zijn. Maar ja, ook dat is democratie. Er is een groep mensen die denken dat dit nuttig is.

Andrew Deen | 04-04-19 | 16:21 | 4

Fleur heeft tot dusverre meer gedaan dan de rest bij elkaar.

Frau Merkel | 04-04-19 | 18:01

Kom kom, voorbeelden graag!

Paradijs | 04-04-19 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het is gewoon een van de ontelbare micro pesterijtjes om de PVV (en voortaan ook Fvd) de bek te snoeren want oweeee...., het naieve kiesvee zou er eens achter kunnen komen dat die twee partijen het bij het rechte eind hebben.
Overigens goed dat FvD zoveel winst heeft, maar daarnaast jammer dat dit grotendeels van de PVV kiezers vandaan kwam. (Nu samen 36 (9 + 27) virtuele Tweede Kamer zetels in de peilingen)
https://home.noties.nl/peil/
Hadden ze echter samen 50 - 60 (TK) zetels gehad dan zouden ze (eindelijk) wat meer een vuist hebben kunnen maken tegen het kartel dat NL steeds verder afbreekt ten gunste van Brussel en immigranten.

telelezer | 04-04-19 | 16:21 | 3

Vroeger waren de VVD en het CDA ook rechts... maar helaas ze zijn nu net zo links als D66 en GroenLinks.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 16:24

Komt nog.....

bqbq | 04-04-19 | 16:48

Als hadden is, is hebben geweest...

Epistulae_Morales | 05-04-19 | 00:00

Wat een lul de behanger. Hij geeft tevens een verkeerd signaal naar de burgers. PVV zit daar omdat ze gekozen zijn door burgers, respecteer dat gewoon. Knap gereageerd Fleur!

BozePaarseMan | 04-04-19 | 16:20 | 4

@telelezer | 04-04-19 | 16:27: eeh, oké, als u dat vindt dan moet u dat vooral roepen tijdens de volgende ''''''''anti discriminatie''''''' demonstratie.

BozePaarseMan | 04-04-19 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor geen geschreeuw?

Oral Fistfucker | 04-04-19 | 16:19 | 6

@Wiezewalakristalix | 04-04-19 | 16:34: Omdat Geertje en Kuzu het zowat hebben uitgevonden. Je krijgt wat je geeft. Beetje raar om nu ineens te gaan klagen over de toon dan wel het volume van het debat.

E-Burke | 04-04-19 | 16:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Schreeuwen doe je wanneer je argumentatie op is maar je je ego wil redden.

overVecht | 04-04-19 | 16:19 | 3

Dat klopt niet helemaal, schreeuwen is niet bepaald goed voor je ego.

BozePaarseMan | 04-04-19 | 16:22

Meer om aandacht te krijgen anders dan de inhoud zou doen. En helemaal als je het afmaakt met wij/zij denken.

Epistulae_Morales | 05-04-19 | 00:04

*stem verheffen.
Wel wel, wat een opwinding.

John McClane | 04-04-19 | 16:19

Tuurlijk. Altijd maar weer anderen het zwijgen proberen op te leggen. Altijd weer. Hé Rutte! Ik hoop dat je met je blote voeten op een legoblokje stapt. Lutser.

Zwezerik | 04-04-19 | 16:17 | 2

Het cordon sanitair aan het werk!

pibasso | 04-04-19 | 16:34

Daarna gaat 'gordon sanitaire' er aan het werk - en dan moet jij es opletten wie Rutte het zwijgen oplegt..

Shareholder II | 04-04-19 | 17:04

Mevrouw Van der Hul ziet er heel erg Noordelijk uit. Mag dat wel?

Musset | 04-04-19 | 16:15 | 4

Boreaal?

AdmireMyNuts | 04-04-19 | 16:28

nee,maar door zich zo te gedragen compenseert ze haar geboorte en geblondeerde jongenshaar.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het is nog erger dan ik dacht. Er zijn 2 Rutte's. Zou het zijn man zijn?

bqbq | 04-04-19 | 16:14 | 3

Vreselijk hé. Ik kom hier nu pas achter. Zijn er meer Ruttes in de kast of is dit het?

Omebert | 04-04-19 | 16:19

Ja. HAHAHAHAHAHAA

Fuckinghell | 04-04-19 | 16:41

Brrrrrr

Mahatma | 05-04-19 | 00:00

Die Rutte wat een kwal, wat een slaaf van de eu. Loser!

Mark_D_NL | 04-04-19 | 16:14

Waarmee maar weer duidelijk is dat er een cultuur in de TK is ontstaan waarin mensen menen zich alles te kunnen permitteren tegen PVV en FvD. Men moet verbaal zéér sterk zijn om die constante bully mentaliteit aan te kunnen. Petje af voor ze. Ook voor GS!

eastender | 04-04-19 | 16:12 | 3

Niet alleen in de 2e kamer. Maar zij geven wel het slechte voorbeeld. Lekker zo door gaan, dan worden er steeds meer mensen bewust van de demonisering van deze partijen, die toch democratisch gekozen zijn.

bqbq | 04-04-19 | 16:17

@bqbq | 04-04-19 | 16:17: oh God.. demonisering.. het zelfpijpwoord van 2018 moet weer even de strot uit om lekker jezelf zielig te vinden en dat de hele gemene elitaire bovenwereld alleen maar erop uit is om de gewone man te naaien...
werkelijk? De voorzitter die Agema terecht wijst op haar tweede termijn, Agema die dan begint met schreeuwen en door de voorzitter, terecht, als een puber op haar plek wordt gezet, met stemverheffing.. dat is ook al demoniseren?

Epistulae_Morales | 05-04-19 | 00:10

@Epistulae_Morales | 05-04-19 | 00:10:
Absoluut. Ze wordt onterecht als een lastige puber aangesproken. Denigrerend en respectloos. Het is een sluwe vorm van demoniseren.

NecroSister | 05-04-19 | 04:03

Wanneer zorg je er eens voor dat jouw neefjes genoeg zakgeld krijgen zodat ze stoppen met inbreken?

Mahatma | 05-04-19 | 00:00

Goed opgemerkt; "Hard werken is niet voor iedereen weggelegd." Ervaringsdeskundige?

Velsatis | 05-04-19 | 01:26
▼ 5 antwoorden verborgen

De kartelpolitici, bijna zonder uitzondering allemaal ongelofelijke schoften. Wegsturen en pas laten terugkeren als ze enig fatsoen geleerd hebben.

smdyasc | 04-04-19 | 16:12 | 2

Helemaal niet terugkeren. Gewoon echt werk zoeken. Van 6 tot 6.

bqbq | 04-04-19 | 16:20
-weggejorist-
De Profundus | 04-04-19 | 16:21

Schreeuwen: Niet echt. Mond snoeren: Daar heeft het alle schijn van!

Harrie7949 | 04-04-19 | 16:10

Arno Rutte, slecht geslapen of te weinig geneukt? Amateur.

Willem_Oltmans | 04-04-19 | 16:09

Ben je nou helemaal berutterd. Laat Fleur gewoon spreken, vlegel.

Fijnstoffer | 04-04-19 | 16:09

Ja zolang de PVV maar 3 zetels houd blijft het mooi

Omebert | 04-04-19 | 16:08 | 1

Ach gut..

brekebeen | 04-04-19 | 16:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken