Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Martin Bosma & The Roast of the NPO

Half uur spreektijd voor Bosma & zijn Jaarlijkse Rant over de NPO in MediaDebat

Nederland! Zeg tegen uw buren dat ze hun televisie (livestream - red) aan moeten zetten want hier wordt geschiedenis geschreven. Het is weer tijd voor de jaarlijkse Tirade van Martin Bosma tegen het perfide en corrupte omroepbestel, tijdens Het MediaDebat. Ieder jaar haalt de media-woordvoerder van de PVV VERWOESTEND uit naar de 1 miljard kostende Staatsomroep. Waar ze iedere dag uw taxpoet verbrassen met leugens over Trump, Greet, Thierry en IJskappen. Waar ze iedere dag van uw taxpoet naar tropische oorden vliegen om u te vertellen dat Schiphol Satan is en u niet op vliegvakantie mag — om over die stupide kunstprogramma's van NOS-Journaal troela's Annechien Steenhuizen en Dionne Stax maar niet te spreken. De heer Bosma heeft een half uur spreektijd en komt aan de beurt na deze GroenLinks-mevrouw, dus neem er wat te drinken bij. 

Reaguursels

Inloggen

Helaas heeft Bosma grotendeels gelijk. Maar in Hilversum is er wat dat betreft weinig tot geen neiging tot zelfreflectie.

Paljas | 05-04-19 | 08:24

Mijn god wat een enorme zuiger die Bosma!.

Een onafgebroken stroom uitsluitend subjectfieve waardeoordelen over de NPO, gespeend van hard feiten en bol staand van verdachtmakingen. Ik kan erg slecht luisteren naar die uitzuiger, zonder enorme ergernis. Wat zou dit land beter af zijn zonder dit soort irritante opruiers.

Wie slaat hier nu haatzaaiende taal uit jegens alle andere partijen dan de PVV en FvD, wie maakt hier nu valse stemming over "Miele wasmachines", het kinderpardon, sentimentaliteit? Zelden zo'n irritante vent aan het woord gehoord.

Wat hij zegt heeft NIETS met de mediawet te maken, zijn voorbeelden zijn alleen subjectief, hij draait zijn plaatje grijs, met wat als grappig bedoelde voorbeelden, die naadloos aansluiten bij het proleten-sentiment van de gemiddelde PVV-stemmer. Hij bedient dus alleen zijn achterban, maar doet niets aan constructieve behandeling van die mediawet.

Altijd hetzelfde met de PVV.
Wat heb ik er de schurft aan.

Beste_Landgenoten | 05-04-19 | 00:14 | 2

Eet lekker je hart op.

pendajo | 05-04-19 | 05:48

Jezus man, dan ga je toch iets anders doen. Die andere sprekers, die waren allemaal top zeker.

Buerman | 05-04-19 | 10:28

'Gelukkig hebben we Opsporing Verzocht nog.. Haha!

Zalluf | 04-04-19 | 22:56

Allemachtig prachtig!
Maar Bosma, wat wil je GVD dan eigenlijk?
Tjeemig wat een wouwelaar.

Bret24286011 | 04-04-19 | 22:29 | 2

Stoppen geld te doneren, ons geld omdat men zich niet aan de wet houdt bij de NPO. Het enige en juiste wat te doen staat. Dat wil Bosman.

Mariolo | 05-04-19 | 00:11

Waarom zou de PVV zo gekelderd zijn denk je? Al 12 jaar hetzelfde verhaal, nooit iets nieuws, nooit iets constructiefs. Dat gaat zelfs de PVV stemmers een keertje vervelen.

Beste_Landgenoten | 05-04-19 | 00:15

Hulde hulde aan Bosma. Legt op fantastische en nonchalante wijze de hypocrisie van links bloot. Aan de reacties kan je zien dat hij gelijk heeft. Heerlijk.

Jankvogel | 04-04-19 | 20:41 | 1

Aan de reacties is te meten wat voor mensen er geselecteerd zijn als” volksvertegenwoordigers” . Zum kotsen dit, ik moet douchen blabla.

rattenvanger XL | 04-04-19 | 22:23

Heel erg goed meneer Bosma. Consistent en beheerst.
Letten op de onnodige stemverheffingen.

oplichter | 04-04-19 | 20:29

Martin Bosma (dit keer overigens niet op zijn best, vond ik) is altijd een feest om aan te horen. De PVV zou er, in het landsbelang, goed aan doen de versplintering van de politiek te bestrijden door samen te gaan met FvD, waarbij Bosma als stuurman naast kapitein Baudet de vloot kan helpen aanvoeren. Hiddema en Wilders naar de senaat, Bosma krijgt samen met Thierry en Fleur Agema (altijd aangenaam om te zien) de handen wel op elkaar. Iets minder islamofoob, iets minder onhandige woordkeus in een overwinningsspeech, zodat de deugmedia niet een maand lang proberen te doorgronden wat het woord boreaal betekent en daarmee Baudet te framen als de nieuwe Hitler. Gewoon een helder, onversneden Bosma&Baudet-geluid dat de zorgen van Nederland over het verval van ons landje verwoord en dan wordt die combi vast en zeker de grootste partij van het land. Zo groot dat een cordon sanitair niet meer kan (zoals ook nu weer gebeurt na de jongste verkiezingen). Eén grote, sterke partij die staat voor alles wat Nederland groot en mooi maakt, dat zou toch niet gek zijn. Die partij krijgt zeker mijn stem. Kom samen, bestrijd de versnippering en voer ons land weer naar een gezonde toekomst!

Spiderman1 | 04-04-19 | 20:07 | 1

Op zich aardig idee. Maar een geloof verbieden zoals Wilders wil kan niet, je kunt wel de uitwassen ervan bestrijden.

Jan, Leiden | 04-04-19 | 21:31

uuh uuuh uuh uuh

Drs. Paco P. | 04-04-19 | 19:57

Samengevat wordt de wet niet uitgevoerd.
Dan is de logische vraag: hoe kun je de wet handhaven als er kennelijk geen sancties bestaan? Hoe is handhaving überhaupt af te dwingen? Moet de burger naar de rechter en een dwangsom van e 1.000.000 per dag eisen? Of moet een lid van de Tweede Kamer der Staten Generaal dat doen? Is het bestuur te ontslaan? Of zijn zij onschendbaar?
Ik heb het vermoeden dat de Nederlandse Propaganda Omroep de propaganda namens de regering gewoon voortzet, dus Pro Klimafaat, Pro Neoliberalisme, Pro Afrika, Pro EUSSR, et cetera.

ProAsfalt | 04-04-19 | 19:56 | 2

Als de redactie van Geenstijl het niet zo heeft op de Nederlandse Propaganda Omroep misschien kunnen zij eens een proefproces starten.

ProAsfalt | 04-04-19 | 19:59

Wel, "a fish rots from the head down", dus de gehele top bij de NPO vervangen zou wel verstandig zijn.

DolfWeerwolf | 05-04-19 | 03:04

Briljant verwoord, hulde voor de heer Bosma. En gaat over tot de orde van de dag

PikinhetBlik | 04-04-19 | 19:53

Wat Bosma zegt is ongeveer de reden dat ik geen journaal meer kijk en bijna geen kranten meer lees. Ik ben dan maar World of warcraft gaan spelen omdat ik daarvan zeker weet dat het nep is zonder dat ik me af moet vragen of hetgeen dat ik zie wel echt is zoals het op het scherm komt. Zo ook de meningen van mensen in praatprogramma's, die wijken wel heel erg af van hetgeen ik hoor van collega's en iedereen in mijn kennissenkring. Het leven wordt wel een stuk mooier zonder TV, en des te kleiner mijn wereld is, des te mooier hij wordt. Te veel ellende in de wereld en er is niks wat ik er aan kan doen, dan hoef ik het ook niet te weten.

brie-de-penis | 04-04-19 | 19:30

Aan het gehakkel en gestamel en het gebrek aan comprehensie en argumentatie te horen hebben ze vandaag de junior league op Bosma afgestuurd.

Slogra | 04-04-19 | 19:05

Sowieso vind ik dat wanneer zoiets als de TV wordt uitgevonden de overheid daar een beetje mee helpt om dat op te starten. Maar we zijn zo lang verder en er wordt maar geld ingepompt, terwijl tal van zenders aantonen dat het kan zonder overheidsgeld.
Het gaat eigenlijk zover dat nu zelfs haast niemand meer regelmatig naar zenders kijkt vooral mensen van onder de 40.
Je ziet ook dat een CNN bobo toegeeft dat sinds Trump de kijkcijfers 40% hoger zijn en dat ze voor 2016 op sterven na dood waren. Met dat oogpunt kan je ook naar Baudet kijken, ze hebben hem nodig.

Papierversnipperaar | 04-04-19 | 18:36

Goed uiteengezet hoe niet pluriform en eenzijdig en welk gezicht de NPO laat zien. En wel degelijk terecht onderbouwd met voorbeelden.

Maar voorstellen om dit te verbeteren geeft Bosma niet? Wellicht omdat hij alleen wilde aantonen dat de huidige wet voor deze NPO niet wordt gevolgd door selectief te zijn en bewust zaken weg te laten. Met hem verwacht ik eigenlijk geen antwoorden van de minister.

Een douche heb je nodig voor de hygiëne, niet om keiharde onderbouwingen van niet handhaven van de wet die je niet welgevallig zijn om ye horen van je af te spoelen, CDA! U kunt douchen wat u wilt, het blijft u aankleven.

Jan, Leiden | 04-04-19 | 18:30 | 2

Voorstellen van de PVV worden altijd weggestemd of genegeerd, dus waarom energie verspillen. Speech van Bosma altijd +1.

ebonk | 04-04-19 | 19:36

geweldige speech en dit zijn idd de redenen waarom ik geen publieke omroep kijk/ luister.

Schepvogel | 04-04-19 | 18:21

Helaas wil Geert nog steeds niet meewerken aan Pauw of Jinek. Dat is niet de keuze van de NPO. Geert wijst wel, maar komt het niet uitleggen, en zegt dan dat de NPO hem niet wil in een programma en dat het anti-PVV is.
De FvD komt wel in de programma's. Maar die hebben dam ook wat uit te leggen.

kloopindeslootjijook | 04-04-19 | 18:20 | 3

Kijk eens hoe Geert behandeld werd bij eenvandaag door Jojanneke, deze schreeuwlelijk liet Geert niet uitpraten en deed alle mogelijke moeite om haar linkse mening op te dringen. Dit is hetzelfde wat hem bij Jinek of Pauw te wachten staat, dan zetten ze hem tegenover die schreeuwerd Prem. Logisch dat Wilders zich daar niet voor leent.

ebonk | 04-04-19 | 19:40

Geert schijt in zijn broek voor Jinek. Hij kan daar niet winnen en zijn achterban kijkt niet. Dus no-win.

Beste_Landgenoten | 05-04-19 | 00:18

Wat is Lisa mooi opgemaakt!
Neuken?

Lionfromzion | 04-04-19 | 18:04

Niemand in de zaal nam Bosma serieus en daarmee etaleren ze precies wat Bosma uitlegt.

Ton8695 | 04-04-19 | 17:39 | 1

De meesten weten wel dat hij gelijk heeft, spreken ze dit echter uit dan is hun politieke carriere over.

donkieshot | 04-04-19 | 17:50

Wat Bosma ook had kunnen benadrukken is dat de PVV volgens de anderen niets voor krijgt omdat bijna ieder voorstel wat de PVV indient weggewoven wordt door de rest

Olleke | 04-04-19 | 17:31

"Hiding in plain sight." dat is wat de NOS + consorten al decenia lang doen. De manipulatieve journalistiek is zo overduidelijk dat de gewone sterveling het gewoon niet meer opmerkt. Komt er kritiek dan verschuilt men zich onmiddelijk achter "journalistieke vrijheid". Onbegrijpelijk dat men indertijd zo gemakkelijk is weggekomen met hun doelbewuste bijdrage - demonisering - van Pim Fortuyn. Schande!

Mentor | 04-04-19 | 17:30

Wat een in- en intriest laag niveau (of eerder het ontbreken) van debateerskills.
Meteen met een ad hominem beginnen en dan je eigen mening over een ander onderwerp vertellen. De boodschap was helder: we hebben een wetgeving en die klopt niet met de realiteit, een realiteit die iedereen zou moeten erkennen.

zhirek | 04-04-19 | 17:27

Mijnheer Bosma: met kleien moeten de regels ook gevolgd worden hoor, anders wordt het helemaal een vies zooitje.

McMarx | 04-04-19 | 16:55 | 1

Verschillende kleurtjes klei tot een grote groen/bruine bal draaien die niemand meer mooi vindt, dat is diversiteit ala linkse kerk.

Papierversnipperaar | 04-04-19 | 18:52

Van den Hul was nogal emotioneel. Wat wilde Van den Hul precies? Ze beschuldigde Bosma van het feit dat hij haar ervan beschuldigde dat zij met die fascisten meeliep, en wilde dat die beschuldiging teruggenomen zou worden? Zodat ze zich beter zou voelen?
En stond Van den Hul nou werkelijk mee te demonstreren tegen gekozen volksvertegenwoordigers?

Slogra | 04-04-19 | 16:43 | 3

Bosma beschuldigde haar niet eens, hij constateerde dat Van den Hul daar aanwezig was. Mevr. Van den Hul deed gewoon een klassiek narcisten trucje, de ander aanvallen door jezelf slachtoffer te maken.

Ton8695 | 04-04-19 | 17:43

@Trumme | 04-04-19 | 18:35: Ja hoor achteraf, sorry, sorry en we gaan over tot de orde van dag. En dat moet maar eens afgelopen zijn, oh sorry hoor... niks sorry. Wegwezen.

meerkat | 04-04-19 | 19:28

Het is buitengewoon triest om te zien hoe slecht er gedebatteerd wordt. Niemand, die Bosma interrumpeerde was voorbereid, niemand ziet het gelijk van eensoortige berichtgeving of berichtgeving die is doorweekt met een mening. Het feit dat wordt aangestipt over professionele, onpartijdige journalistiek zou menig kamerlid zouden moeten gaan douchen want alleen achter de oren krabben gaat ze niet helpen. Het hele debat is doorspekt van partij standpunten en niet op inhoud. Hoe kan ik de ander zwart maken? Hoe scoor ik punten. Ik vraag me hardop af hoe dat bij andere debatten gaat wat betreft het het controleren op het uitvoeren van de wet. Wat een trieste bedoeling dit zeg. Debatteren is hard en op inhoud, niet op gevoelens en zeker niet om te lachen.

Conego | 04-04-19 | 16:27 | 1

Er werd wel weer veel geschuddebuikt en weggewuifd. Lijkt me relevant voor mensen die van zins zijn de wet niet na te leven.

Slogra | 04-04-19 | 16:42

Dit was weer een een voorbeeld van twee werelden overleggen met elkaar. Enerzijds gezond verstand, anderzijds blinde verontwaardiging. Het gezonde verstand al 18 jaar tegen een elastieke bubbel.

Carryon | 04-04-19 | 16:03

Is het aanvallen van de vrije pers een hobby ofzo van PVV, FvD, Erdogan en Trump aanhangers?
Sommige mensen snappen niet dan niet alles wat niet overeenkomt met hun eigen mening "fake nieuws" is.

Meneerdemesmeaker | 04-04-19 | 15:56 | 13

Haha ik probeer altijd een verklaring te vinden voor een pseudoniem maar bij u lukt mij dat niet. Even dacht ik BB te ontwaren via een andere diarree-uitgang. Niet volgens de Vogelwijkers. Misschien inmiddels verhuist naar Hilversum?

meerkat | 04-04-19 | 19:23

@Hollende_Kleurling | 04-04-19 | 17:15: In het partijprogramma van de PVV staat dat ze de overheidsbijdrage aan de NPO willen stopzetten. Dat is hetzelfde als ze de nek omdraaien. En als de PVV neer pluriformiteit wil moeten ze niet zo laf zijn om niet niet naar NPO uitzendingen durven te gaan. Maar de heren wensen niet tegengesproken te worden en kunnen niet tegen kritiek. Daarom gaan ze niet.

ArjenZH | 04-04-19 | 20:05
-weggejorist-
ArjenZH | 04-04-19 | 20:10
▼ 10 antwoorden verborgen

Elke keer maar zeiken dat Bosma niet met oplossingen of zelfs voorstellen komt maar dat doet hij dus wel. Niet aan de wet houden is geen subsidie. Maar dat willen ze niet horen omdat ze inhoudelijk niet kunnen weerleggen wat Bosma zo goed beargumenteerd met tal van voorbeelden. Al die prutsers die aan die interruptiemicrofoon stonden zijn niet capabel als volksvertegenwoordiger. Bosma lult ze finaal onder tafel en nog maar naar die microfoon lopen. Bord voor hun harses.

VolGaarne | 04-04-19 | 15:31 | 5

@Harrie7949 | 04-04-19 | 16:19: Precies, van Hul ging in de aanval omdat zij ineens werd geconfronteerd met haar deelname en daar geen afstand van had genomen, Ja maar, ja maar dat heb ik allemaal niet gehoord :0

meerkat | 04-04-19 | 19:11

Bosma kwam oa met het belachelijke voorbeeld dat het door NPO propaganda komt dat er 80.000 Syriers naar Nederland zijn gekomen en dat er daarom woningnood is in Nederland.

ArjenZH | 04-04-19 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

"Maar wat heeft u nu eigenlijk voor elkaar gekregen?"
Toch wel een zeer relevante vraag die met name de huidige VVD-lijn aan de kaak stelt. Dijkhoff kan weer iets nieuws bedenken dunkt me.

Rest In Privacy | 04-04-19 | 14:59

Op zich triest dat Martin de enige is die het zuiver houdt. De rest is weer heel druk met dingen te fiksen ...

hoochee | 04-04-19 | 14:43 | 1

Inderdaad, handhaven is niet het sterkste wapen van onze besturen en links heeft er al helemaal een broertje aan dood! Zij gedogen liever of weigeren zelfs te handhaven (mevr. Halsema)

Harrie7949 | 04-04-19 | 16:21

Dat mormel van't Hul neemt dus wel afstand van de opmerkingen van Bosma maar niet van het oproepen tot het afknallen van Thierry.
Interessant...

Graaisnaaiert | 04-04-19 | 14:40 | 4

Daar draait het ook allemaal om: Kijk achterban waar wij voor staan ( stem op ons), maar als puntje bij paaltje komt dan willen zij niet dat de Nederlanders zien waar dat retriefel werkelijk voor staat.

meerkat | 04-04-19 | 19:06

@Graaisnaaiert | 04-04-19 | 16:03: De Pvda en alle andere politieke partijen hebben de oproep om “paf paf paf” te doen bij Baudet openlijk veroordeelt.

ArjenZH | 04-04-19 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een spreker is die man, wat een spreker is die man
Da's een man die ouwehoeren kan
Wat een spreker is die man, wat een spreker is die man
Da's een man die alles kan

Het ene Kamerlid dat is weer aan de beurt
De andere die zit tot hij is uitgezeurd
Ga allen tegen één en zeg hem maar meteen
Zeg: "Man, jij bent geweldig" maar zeg d'r dwars doorheen
"Ik vind, ik vind, zeg weet je wat ik vind?"

Wat een spreker is die man, wat een spreker is die man
Da's een man die ouwehoeren kan
Wat een spreker is die man, wat een spreker is die man
Da's een man die alles kan

Mich2007 | 04-04-19 | 14:11 | 1

Da' s n'un goeie Mich.

aamert | 04-04-19 | 19:23

Lastig voor links om het met tal van voorbeelden van linkse indoctrinatie onderbouwde betoog van Bosma tegen die staatsomroep aan te horen. Zie daar ook de reden van de "toenemende verbijstering" van die PvdA troel Van Hul. Die staatsomroep had al lang moeten worden gekortwiekt en dient alleen om links in het zadel te houden. Luister er zelf maar al te vaak na en gelukkig lukt het mij nog wel om zelf kaf van koren te scheiden, maar te veel mensen slikken alles voor zoete koek. Als twintig jaar oreren van Bosma niet helpt dan moet hij vervolgens nog maar eens de grijze plaat twintig jaar door blijven draaien en zeker elk moment aangrijpen om lui als Van Hul dit onder de snufferd te duwen, totdat ze eens beseffen dat de staatsomroep onpartijdig dient te verslaan. En dan over die demo over racisme en uitsluiting waarin geroepen werd een gekozen politicus om zeep te helpen: als bepaalde groepen meedoen weet je dat dit gebeurt. Links heeft wel vaker laten zien dat ze geweld niet schuwt en er nogal wat dwarsverbanden lopen met extremisten. Dan kun daar wel goedkoop alles "verre van je werpen", en zelf niet oproepen tot geweld, maar je bent en blijft wel een ordinaire meeloper.

jochum1980 | 04-04-19 | 14:06 | 2

PvdA-sulletje van Hul hadden ze vroeger bij RaRa alleen gebruikt om drank te halen, of niet?, Wijnand Duyvendak.

grindbak | 04-04-19 | 15:17

"totdat ze eens beseffen dat de staatsomroep onpartijdig dient te verslaan".
Sec gezien overtreden zij zelfs de wet!

Harrie7949 | 04-04-19 | 16:26

Gewoon doorbeuken ,Bosma! Want ze gaan vallen dat is zeker en ze weten het.

streknek | 04-04-19 | 14:00 | 6

@Meneerdemesmeaker | 04-04-19 | 16:25: Grappig: FvD en PVV bij voorbaat verwijten wat de staatsomroep al jaren doet. Blijkbaar ben je het dus wel eens dat de partijen die de macht hebben ook de mogelijkheid hebben de NPO naar hun hand te zetten. Twee vragen daarover: 1. Ben je het met mij eens dat alleen al het feit dat de regering die macht blijkbaar heeft zeer ongewenst is? en 2. Wat geeft jou het idee dat, gegeven het feit dat de gevestigde partijen de inhoud van de NPO blijkbaar kunnen bepalen, die partijen dat momenteel niet zouden doen?

plaspop | 04-04-19 | 18:41

@plaspop | 04-04-19 | 18:41: De NPO opereert volledig onsfhankelijk en de regering heeft geen enkele invloed op de programmering. Vandaar dat de NPO bijvoorbeeld ook Rutte zo zwaar aanviel over de dividendbelasting. Denk je dat dat zou kunnen in Turkije?

ArjenZH | 04-04-19 | 20:25

@Koning BongoBongo | 04-04-19 | 16:42: Is iedereen die het niet met Baudet of Wilders eens is ultra links? Misschien bent u zelf een beetje extreem.

ArjenZH | 04-04-19 | 20:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Briljante politicus, echter een roepende in de linkse Nederlandse woestijn. Als Baudet MP is, dan kan hij aan de bak als minister.

Pislinq | 04-04-19 | 13:59

Heel goed gedaan door Bosma. De andere TK leden probeerden hem te tackelen maar ze begrepen niet wat Bosma er mee wilde zeggen en gingen dus keer op keer op hun smoel.

Toetsiemonster | 04-04-19 | 13:48 | 7

Links houdt niet van feiten en kan daar niets mee . Pim was erg goed in feiten en daarom erg hinderlijk , vooral in debatten .

Koning BongoBongo | 04-04-19 | 16:45

@Red shirt | 04-04-19 | 14:27: Links is dictatuur!

CalamityJane | 04-04-19 | 18:26

@eastender | 04-04-19 | 14:42: Dat zij worden uitgenodigd om hun zegje te komen doen bij al die welbekende tv- programma's.

meerkat | 04-04-19 | 18:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Terugkijk0n.
www.youtube.com/watch?v=iHT-AKcb6eQ
Zou Martin niet eens de oudejaarsconference kunnen doen? Lijkt me briljant.
(En dan natuurlijk wel bij de commerciëlen.)

Stormageddon | 04-04-19 | 13:46 | 1

Ja! Gewoon via Jensen, dan gaan er velen ook weer eens voor zitten.

meerkat | 04-04-19 | 18:36

Wederom goed gedaan Bosma!. Bij de start van PowNed ging er 500 miljoen naar de NPO, nu 800 miljoen. Om krankzinnig van te worden.

Mammeloe | 04-04-19 | 13:45

Martin Luther King Bosma - Respekt!

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-04-19 | 13:41

Fantastisch uitgelegd door Martin Bosman met geweldige voorbeelden wat er allemaal niet deugt aan de NPO!

Wachtmaar! | 04-04-19 | 13:33

Die CDA (toch?) joker die RTL erbij haalde. Dan heb je er dus helemaal niks van begrepen. Men stond daar puur en alleen omdat het Bosma was en hij van de PVV is. Had niks met inhoud te maken. Genante vertoning weer van de kamer.

Basil Fawlty | 04-04-19 | 13:30 | 1

Van den Hul was er als de kippen bij om Bosma erop aan te spreken dat hij er zaken bij haalt die buiten dit debat vallen (de demonstratie na de verkiezingsuitslag), maar als haar linkse collega precies hetzelfde doet (door over RTL te beginnen) vindt iedereen het ineens allemaal prima. Het laat eigenlijk wel mooi de selectiviteit zien zoals die er bij de linkse NPO is. Wat een aanfluiting die poppenkast daar.

JackStick | 04-04-19 | 13:41

Mooi gedaan, Martin Bosma! De TK collega's zijn niet zo goed in luisteren en proberen Bosma vliegen af te vangen maar zijn helaas niet voldoende spitsvondig of waarheidsgetrouw en dus struikelen zij over hun eigen veters. Heel Nederland heeft het zien gebeuren de afgelopen jaren maar de TK dankt hun positie voor een groot deel aan het gespendeerde miljard dus die zien niks. Als de politieke partijen vandaag hun beste mensen naar voren hebben geschoven kun je bij de volgende keer de beste stemmen. De PVV, dus.

eastender | 04-04-19 | 13:27

Hij was weer lachen. Topvent

Omebert | 04-04-19 | 13:18

Net binnen de boreale uil van de fabeltjeskrant komt bij Netflix: twitter.com/NetflixNL/status/11137430...
Stond die muts van GL net nog te oreren dat Netflix zo veel buitenlandse shit laat zien.

jip_86 | 04-04-19 | 12:53 | 3

Nu kunnen we de NPO met een gerust hart opheffen. Oogjes dicht en snaveltjes toe, tabee.

sprietatoom | 04-04-19 | 13:01

De uil van Minerva verkoopt geen quatsch.

Slogra | 04-04-19 | 14:10

@Slogra | 04-04-19 | 14:10:

Ik heb zo'n vermoeden dar er een heleboel inclusiviteit en diversiteit gaat worden verkocht in het dierenbos...

Zwezerik | 04-04-19 | 16:14

Het is toch simpel: voldoet de NPO aan de normen/wet die zijn gesteld? Dhr Bosma constateert van niet en onderbouwd dat.

Het is niet aan het parlement om te bepalen hoe de NPO haar taak moet uitvoeren, enkel te controleren of dat conform de wet is.

Tik NPO op de spreekwoordelijke vingers door de subsidiekraan iets dichter te draaien ipv verder open te zetten.

Wensbaar Denken | 04-04-19 | 12:51

Jullie vergeten die l*l van een Erik Dijkstra te noemen met z’n bedevaart naar de restanten van Che Guevara.

Henk Zult | 04-04-19 | 12:48 | 2

Cheetje schiet ZELF 2 Ami-vrouwen dood op een beroemde foto die het plakboek van Erik nooit gehaald heeft. Alles wat Bosma zei over de NPO was waar, de bittere waarheid; conclusie is gewoon stop met die 800 miljoen belastinggeld naar dat zootje.

grindbak | 04-04-19 | 13:27

@grindbak | 04-04-19 | 13:27:
Die beroemde foto is allang gedebunked, is een opname op een filmset in de US. Niet dat Che geen onschuldige mensen dood schoot.

Joris Beltsin | 04-04-19 | 15:17

Martin Bosman is sympathiek en wijs tegelijk.
Een combinatie wat je in de Tweede Kamer zelden tegenkomt.

Voorbeeld: Rutte is sympathiek maar niet wijs.
Rob Jetten is geen van beide, dat kan ook --> en zo kun je uren doorgaan.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 12:37

D66, met een hoop woorden niets zeggen.

wiers | 04-04-19 | 12:37

Debat over de NPO, niet een onbelangrijk dossier, waarbij FvD wederom verstek laat gaan.

Mocro070 | 04-04-19 | 12:36 | 14

@Micro070 | 04-04-19 | 13:16: Lijkt me een prima werkdag. Beter dan je tijd verdoen aan 4 woordvoerders van partijen die er baat bij hebben dat hun politiek geluid via de staatsomroep naar buiten komt en alles ridiculiseren qua kritiek. Wat je betaald kun je tenslotte controleren. Zeg maar wat die mafklappers van Denk nu van plan zijn met een eigen omroep.

donkieshot | 04-04-19 | 14:32

Baudet en Hiddema zijn bij de Koninklijke Luchtmacht in Leeuwarden. Belangrijk bezoek.

Blunterman | 04-04-19 | 15:08

@M0cr0O7O
Als het punt al gemaakt is heeft het geen zin ook nog eens "me too" standpunten te gaan uitdragen. De tijd en moeite die dat bespaart kan op zinvollere wijze worden ingezet: dat is efficienter en slagvaardiger.

kindapaas | 04-04-19 | 15:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Zit Buma alweer niet in de Kamer?

Janneus | 04-04-19 | 12:31

Dat is toevallig kan Bosma s verhaal niet terugkijken, alleen de laatste zin.

Uw Verzekeringsadvis | 04-04-19 | 12:28 | 2

Die toevalligheid is dan wel zeer plaatselijk. Bij mij werkt het perfect. Ik heb het debat niet gezien. Is het nog zinvol dit terug te kijken?

Mannes | 04-04-19 | 12:34

Van der Molen begint zijn speech als een rasechte brown-noser door op z'n knietjes te gaan voor Slob en Aartsen. Verder geen enkele kritiek op de politiek-ideologische eenkennigheid en de uiterst bedenkelijke methoden van het Nederlandse publieke omroepbestel.

Slogra | 04-04-19 | 12:27

De kern van het probleem wordt niet aangepakt. De journalistiek, medewerkers en bestuur zijn rood en laten dit duidelijk zien in de programmering. Een rechts of middengeluid is er (bijna) niet dus Bosma kan op de wetgeving zitten, voorbeelden aandragen maar de politiek wil niet en durft het gewoon niet te benoemen en maatregelen te nemen.

BozePaarseMan | 04-04-19 | 12:17 | 11

@Mannes | 04-04-19 | 12:36: Zoals iedereen inmiddels wel weet is Netflix fan van Obama en de democraten. Ja, ook linksch dus

BozePaarseMan | 04-04-19 | 13:04

@Red shirt | 04-04-19 | 12:58: Welk gedeelte was paranoia? Het leek me een helder relaas... Een linkse criticaster zou nog geen 10% van deze argumenten in kunnen brengen omdat deze er omgekeerd niet zijn.

donkieshot | 04-04-19 | 13:07

@Red shirt | 04-04-19 | 12:26: Laat je ogen en oren eens goed en onafhankelijk controleren.
Krijg je een heel ander beeld.

De Profundus | 04-04-19 | 13:59
▼ 8 antwoorden verborgen

"wij" betalen 1.000.000.000 euros voor die omhooggevallen sukkels om ons als ganzen te laten voeren met eenzijdige meningen en niet significante onderwerpen, afleidingen van de werkelijke (oor)zaken en doorgeslagen programma's "op locatie" om de reislust vd presentators te bevredigen... kappen nâh...

surffee11 | 04-04-19 | 12:11 | 5

@De Profundus | 04-04-19 | 12:55:
Viel mij dus ook op terwijl ik het een leuk programma vind.
Toen was de sjeu er voor mij vanaf.

HoerieHarry | 04-04-19 | 13:04

Een reisprogramma naar de gele hesjes in Frankrijk zou ik aanmoedigen. Zijn er nog oorlogsverslaggevers die tijd hebben voor een zinvol programma over de motieven van de gemiddelde Fransman om de straat op te gaan? Ben ik toch wel benieuwd naar. Van al die propaganda zenders worden altijd karikaturen aan het woord gelaten. De vakantie tijd nadert en ik zou graag eens weten in welke stad ik het beste uit solidariteit mee zou kunnen lopen, zonder het risico een kogel in mijn oog te krijgen. Iets voor Arnold Karskens misschien?

SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Op de NOS vanochtend over terrorisme-les (i.e., les OVER terrorisme) op basisscholen:

Aalders probeert uit te leggen dat terrorisme van alle tijden is. "Willem van Oranje bijvoorbeeld. Wij vinden hem een vrijheidsstrijder, maar in Spanje vonden ze hem een terrorist."

Aha, dus Gokman is eigenlijk een soort Willem van Oranje... Weer een mooie aanvulling voor het meldpunt linkse indoctrinatie.

Jodocus Pratensis | 04-04-19 | 12:10 | 3

Nelson Mandela was een terrorist. Yasser Arafat was een terrorist. Wynand Duyvendak is een terrorist. Maar daar hoor je links niet over.

Frau Merkel | 04-04-19 | 12:21

Gelezen.
Ik heb van de NPO weleens vernomen dat je de stroom islamieten die naar ons land trekt moet vergelijken met de exodus van onze zuiderburen ten tijde van de Eerste Wereldoorlog.

Slogra | 04-04-19 | 14:04

Dat ze Willem van Oranje ten tijde van Philips II in Spanje een terrorist vonden was gewoon een feit. De vergelijking met Gokman (geen terrorist maar een moordenaar maar dat ter zijde) is werkelijk te dom voor woorden.

Meneerdemesmeaker | 04-04-19 | 16:58

ik kijk alleen vrije geluiden

rifraf | 04-04-19 | 12:09 | 1

Ik luister alleen gedwongen beelden.

echtpaul | 04-04-19 | 12:16

Het voorstel om politici bij de NPO buiten de deur te houden kan op mijn steun rekenen. Zo voorkom je een herhaling dat iemand (Marcel van Dam) iemand anders (Pim Fortuyn) regelrecht het graf in wenst.

goedverstaander | 04-04-19 | 12:09 | 5

@Frau Merkel | 04-04-19 | 12:23: de jeugd niet zou je denken, die halen hun wijsheid op het internet. Maar waarom stemmen die massaal op groen links? De gemiddelde wat oudere kiezer haalt zijn info uit kranten of npo, hoe fout ze ook worden geïnformeerd, of goed gedesinformeerd.

SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:52

@SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:52:
Er is "de jongeren" wijs gemaakt dat "ouderen" = "babyboomers" en die zijn schuldig aan alles wat er mis is. Dat gaat heel sluipend via allerlei internetportalen. Als die schuldige ouderen dan gebukt moeten gaan onder hogere belastingen, later met pensioen met lagere maandbedragen en wie weet wat voor fraai graaibeleid nog meer dan zien ze dat als terecht in hun gehersenspoelde bovenkamertjes. Groen links is één van de mede veroorzakers van een ingewikkelde generatiekloof met vérstrekkende gevolgen.

kindapaas | 04-04-19 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor harrie zijn speech heb je anders ook wel ondertiteling nodig.Niet te volgen.

komtdatschot | 04-04-19 | 12:08

Hilarisch hoe een CDAer goliath en David benoemd als lid van een Judas partij

likdoorn | 04-04-19 | 12:06

Bosma is de enige echte volksvertegenwoordiger in dit debat. De rest bedrijft politiek op een misselijkmakende manier. Interrupties VVD, CDA, e.d. voegen niets toe aan de kern van de zaak. Prima verweerd door Martin Bosma. Dank aan de PVV!

Blunterman | 04-04-19 | 12:03 | 5

Hear, hear!

benjeallanggek | 04-04-19 | 12:10

Nu nog daden!

SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:53

@SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:53:
Dat wil het kartel niet. Die vinden het prima zo i.t.t. een steeds groter deel van de bevolking.

Blunterman | 04-04-19 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kijk al heel lang geen NPO meer, en ik herken mij in de kritiek die Bosma uit.

Gewoon stoppen met de subsidie aan die NPO dus.

Peter_K | 04-04-19 | 12:03 | 7

@Red shirt | 04-04-19 | 13:05: misschien kun je je zonder staatspropaganda zelfs beter een mening vormen.

SlimmeBelg | 04-04-19 | 13:55

@Red shirt | 04-04-19 | 14:23: Prachtig. Dan moet dit een middag uit duizenden zijn voor je. Bosma heeft er vele voor je uiteen gezet!

Eagle0511 | 04-04-19 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Christenhond Arie Slob.....
Dachten we eindelijk van die man verlost te zijn, duikt ie weer op in een kabinet met zijn Christenunie-partij restzetel dingetje. En dan niet constructief Christelijk (zoals de SGP) maar progressief/boetekleed-christelijk: "De mens is toch maar slecht, dus waarom zou je je niet als een regressief, penibel en klein schoolmeestertje gedragen?" Bleeeeeeeggggghhhhhhh!!!!

kotelet | 04-04-19 | 12:03 | 7

Het Christendom heeft de verlichting meegemaakt en accepteert over het algemeen onze democratie. Ze vallen mij niet lastig, laat ze maar hun ding doen.

donkieshot | 04-04-19 | 14:22

u bedoelt de Judassen Unie, een mix van Merkel,Groen Links en de islam.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 17:47

Wat denk je, kotelet, dat als je net als bij 'Christenhond Arie Slob' net zoveel bijval krijgt dat als je 'moslimhond Aboutaleb' of 'moslimhond Kuzu' schrijft? Wat denk je, zou de internetpopo belangstelling krijgen?

eastender | 04-04-19 | 20:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De dood van een staatsomroepje, in 100.000 delen.

Mark_D_NL | 04-04-19 | 12:02

Van der Molen (CDA) heeft gelijk. Er is geen mens die na de speech van Marin Bosma nog geïnteresseerd is in zijn bijdrage.

Han-Xi | 04-04-19 | 12:01 | 2

Ik beken. Ben ook gestopt meteen nadat hij die zin uitsprak.

obominotie | 04-04-19 | 12:07

Mooi is dat, een partij houd zich zo lang niet aan de wet dan men gewoon zegt:laat maar ik hoef het niet meer te horen en we gaan er dus niets aan doen. Glas, plas, was.

Die selectieve doofheid zag ik gister ook bij de inbreng van hiddema. We willen het niet horen. Glas, plas, was.

Natuurlijk verplicht ik niemand hier om de speech af te kijken, ik doel op de TK leden wiens verantwoordelijkheid het is om op het naleven van de wet toe te zien... Dat doen ze dus niet. Althans niet naar aanleiding van concrete voorbeelden en zaken uit de realiteit. Maar alleen vanuit hun papieren waarheid in de TK.

peterdh | 04-04-19 | 13:03

Peter Kwint (SP) is debiel, hij verdedigd de NPO, welke al bijna even hard schijt op de SP als op de PVV, ze hebben evengoed een "cordon sanitair". Lees er de Joop maar eens op na, de SP-haat is totaal.

Abject | 04-04-19 | 12:01 | 2

SP is op sterven na dood. Wordt nooit meer wat.

Mark_D_NL | 04-04-19 | 12:03

Pvv en FvD hebben volledig gelijk als zij stellen dat alleen het politiek correcte geluid wordt gepromoot. Jensen geeft een tegengeluid. Maar het evenwicht is helemaal zoek.

wolf48 | 04-04-19 | 12:01 | 4

@michelpen | 04-04-19 | 12:15: heeft u wel eens een integer tv programma gemaakt? Noem ze ff en waar ik ze kan terugkijken.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

En maar grote mond over staatsmedia van bijvoorbeeld Rusland. Hier in NL is het nog erger, de staatsmedia doet haar eigen linkse dingetje ongeacht wie er bestuurd. Alweer heeft onze Thierry hier een geweldig punt. Saneren die handel!

Niedendeze | 04-04-19 | 11:59 | 7

@Red shirt | 04-04-19 | 12:19:
Rt is beter te pruimen als die npo/nos onzin.

Roger-Rabbit | 04-04-19 | 12:24

@Chicard | 04-04-19 | 12:16:
Ehhh Bosma deed het werk van Thierry prima. Zo werkt politiek. Maar ik vermoed dat je dat ook wel snapt alleen even onder water wilt steken, dat mag.

peterdh | 04-04-19 | 13:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Het principe van NPO bestaat puur uit geld.
Betaal ze 2 miljard, en ze prediken wat u maar wil. Bijvoorbeeld dat Ome Adolf zo slecht nog niet was, of dat de aarde misschien toch vlak is.
Hoe tegenstrijdiger hoe beter.

Het leven is zwaar | 04-04-19 | 11:56 | 1

Er lijkt een patroon in te zitten: Als de NPO extra geld nodig heeft lijken de onderwerpen bij bijvoorbeeld nieuwsuur veel kritischer te worden naar het kabinet toe, is het losgeld betaald aan de NPO dan neemt de kritiek weer af.

sprietatoom | 04-04-19 | 12:02

Nu kan er best wat verbeterd worden aan de NPO. Ik hoef ook geen Boer zoekt Vrouw.

Maar als je het opdoekt ben je helemaal aangewezen op de troep van ome John en multinationals als Amazon en Netflix, net alsof die geen Amerikaanse identity politics agenda hebben, alles wordt inclusive. Dus wen er maar aan, want links of rechts, komen komt het er toch.

menage | 04-04-19 | 11:56 | 15

@menage | 04-04-19 | 12:27: Mijn/jouw wegen? Wat een geraaskal, en ik moet stoppen met drinken...Ik weet niet wat jij gebruikt maar ik sla ff over.

Niedendeze | 04-04-19 | 12:42

@Niedendeze | 04-04-19 | 12:42: Geraaskal, ik had het leger nodig om te werken, lees alles nog eens rustig terug.

Je hebt dus gewoon niks te melden en doet dus alsof ik degene ben zonder argumenten, typische reactie, misscheion dadleijk over Nederlandsche spelling beginnen, die is ook altijd mooi als je het niet meer weet.

menage | 04-04-19 | 17:32

@sprietatoom | 04-04-19 | 12:37: Ik heb al gezegd dat de NPO anders kan, maar commercie gaat echt niet alles afvangen. Het moet eerlijker, helemaal eensch, maar Sterren dansen op het ijs is het alternatief helaas

menage | 04-04-19 | 17:35
▼ 12 antwoorden verborgen

die vragen en opmerkingen aan die interruptie microfoon vraag ik me echt af of ze nu zo dom zijn of dom spelen.
In blijde is het een vreselijk laag niveau wat daar zit.

Roger-Rabbit | 04-04-19 | 11:54 | 6

ik vrees het laatste uw oren en ogen bedriegen u niet, zelfingenomen en groezelig nare glimlachjes en zelf nog geen milimeter kunnen verplaatsen van een eigen idee. O, wacht...

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 17:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Joost Sneller, een typische Dood66-er. Vuig en weinig inhoud.

Frau Merkel | 04-04-19 | 11:54

Hahaha, iedere interruptie verschaft Bosma nog meer munitie om te schieten.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:51 | 3

Omdat ze gewoon geen weerwoord hebben tegen zijn feiten.

2voor12 | 04-04-19 | 11:52

Ze blijven het proberen, maar Bosma blijft recht overeind staan.

zwartzondersuiker | 04-04-19 | 11:55

@2voor12 | 04-04-19 | 11:52:
Ze zien niet dat Bosma ageert tegen het eenzijdige geluid dat de NPO brengt, ze zien alleen hun eigen gelijk.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:56

Martin is wat Freek nooit is geweest en nooit zal worden: grappig

spamzuiger | 04-04-19 | 11:50

Bij studio sport eredivisie loopt de "staf" vrijwel continu met een harde plasser rond want eredivisie is een eldorado .. Gisteren scoorde , ik dacht bij Willem II een zwarte speler die constant werd aangeduid als de " Zweed" . Ook zo'n ergernis!

daytripper | 04-04-19 | 11:46 | 2

Doen ze bij de NPO standaard. Alleen als een allochtoon een Nederlander omlegt is het ook een Nederlander. Bij succesverhaal altijd eigen nationaliteit. Gelijk tijd om om weg te zappen.

Wachtmaar! | 04-04-19 | 12:34

Was het geen Zweed dan? Je bent wel een beetje erg gefocust op huidskleur vriend. Blijken de vooroordelen over PVV en FvD stemmers toch waar te zijn..

Meneerdemesmeaker | 04-04-19 | 15:52

Weermannen die niet eens kunnen vertellen of ik zaterdag een paraplu nodig heb,
maar wel het klimaat over 100 jaar,heerlijk.
Allochtonentellers,ongeducumenteerden,de kreet" dit is voor allah" wordt bij aanslagen weggepoetst.

De Profundus | 04-04-19 | 11:45 | 5

Hiemstra heeft het altijd fout , een groepje mensen die wel een beetje kennis van het onderwerp moeten hebben, scoren aanzienlijk beter.

The Genius of Crowd Weather Forecasting :

wattsupwiththat.com/2019/04/03/the-ge...

Zwizalletju | 04-04-19 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier wordt toch weer met grof geweld een linkse boom met een motorzaag geveld , je kan er geen speld tussen krijgen want de Wet zoals Bosma zegt is hier de leidraad

witchmaster | 04-04-19 | 11:41

Verwoestend uithalen maar dan zonder impact ...

van Oeffelen | 04-04-19 | 11:40 | 2

.....maar dan zonder impact ...
van Oeffelen | 04-04-19 | 11:40 | reageer

Dat is natuurlijk wat je hoopt. Maar de mensen worden langzaam wakker Van Oeffelen.

benjeallanggek | 04-04-19 | 11:42

En daarom noemen we het ook een nep parlement.

drs. P | 04-04-19 | 14:40

En geen enkele inhoudelijke reactie op de feiten van Bosma.
Het enige wat ze van hem willen is dat hij stopt met het noemen van die feiten.

2voor12 | 04-04-19 | 11:37 | 10

@obominotie | 04-04-19 | 12:02:
En zelfs dan kan het nog zijn, dat je buiten gesloten wordt zoals de PVV al is overkomen.

Wachtmaar! | 04-04-19 | 12:39

@Wachtmaar! | 04-04-19 | 12:39: Zoals nu het FvD in Utrecht. Informateur Bram van Ojik heeft het FvD op voorhand al uitgesloten.

eastender | 04-04-19 | 14:09

@Red shirt | 04-04-19 | 11:57: Kan u nagaan al 12 jaar tegen dezelfde verslindende propaganda en er verandert niets, hameren, hameren. Misschien krijgt het ooit de juiste vorm.

meerkat | 04-04-19 | 18:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Hé Hul, trek volgende keer een lang wit nachthemd aan, staat beter bij je deftige verschijning.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:36

Heerlijk. Bosma schetst even de totaal verrotte linkse publieke omroep, Niemand ontkent en dan kan ook moeilijk.

Wobbelplatte | 04-04-19 | 11:33

1 miljard per jaar voor linkse indoctrinatie. I want my money back!

benjeallanggek | 04-04-19 | 11:31 | 5

@Niedendeze | 04-04-19 | 12:02: Dat is het probleem van een samenleving, zonder colectieve participatie had je nog geen brug om over te rijden, ook al rijd ik niet specifiek over die brug.

Neemt niet weg dat entertainment op de npo niet nodig is. Alleen kinderprogramma's mogen blijven, want die troep van Disney is nog vele malen erger.

menage | 04-04-19 | 12:17

@menage | 04-04-19 | 12:17: JUIST! Die brug is nodig, de NPO niet! Kunnen we prima zonder ook op de radio, weg ermee is enkel maar valse concurrentie.

Niedendeze | 04-04-19 | 12:23

Dan hebben jullie nog altijd meer dan 80% links geluid over. That's all in the game. Rechtse mensen moeten veel te veel betalen voor slechts wat sportprogramma's en daarnaast vooral een hele berg linkse indoctrinatie.
Maar anderen laten betalen voor linkse hobbies is voor jullie en veel linkse mensen natuurlijk geen probleem.

benjeallanggek | 04-04-19 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Dank u!

benjeallanggek | 04-04-19 | 11:31

LOL! Kwint, kijk eens wat je gemist hebt toen jij er bij was!

eastender | 04-04-19 | 14:12

Al doet Bosma het altijd met humor, maar wel een beetje huilie huilie

Uqbar | 04-04-19 | 11:29 | 6

@Uqbar | 04-04-19 | 11:50:
Welke andere feiten? Noem jij eens 3 feiten waaruit blijkt dat de NPO niet een links bolwerk is?

2voor12 | 04-04-19 | 11:55

@2voor12 | 04-04-19 | 11:55:
Uqbar trekt de had-gekund-kaart, het leuke pomo-trucje van tante Marcia uit Wijnandsrade.

Camo | 04-04-19 | 12:03

@Zwitsal, heb je nou een ui aangeschaft om deze onnozele reactie?

eastender | 04-04-19 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

LOLOL, "kameraad Kwint"

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:29

Heerlijk hoe Martin Bosma, Kirsten van den Hul op de kast krijgt. En hij heeft natuurlijk gelijk.

benjeallanggek | 04-04-19 | 11:27 | 2

Omdat zij van tevoren wist dat er zoiets achterlijks zou worden geroepen en daar ook nu achter staat? Wel erg simpel om dat in haar schoenen te schuiven.

Uqbar | 04-04-19 | 11:32

@Uqbar | 04-04-19 | 11:32:
Gelijk over wat hij over Joop den Uyl zei. En als ze het al van tevoren wist, is het nog dommer hoe ze reageert.

benjeallanggek | 04-04-19 | 11:45

Bosman loopt weer eens te raaskallen.

Red shirt | 04-04-19 | 11:26 | 8

Psst Redshit, je vriendin heeft FvD gestemd.

kaasfondue | 04-04-19 | 11:50

@Crusher | 04-04-19 | 11:43: Ondanks dat ik het met het rode hemd zeer oneens ben en het betreffende plempsel weinig vind toevoegen,verwerp ik volledig wat u zegt. Mensen vertellen op te tiefen naar Joop is enkel zwakte van uw kant omdat u liever in roze echoput leeft. Het tegen argument (hoewel slecht verwoord in dit geval) heeft waarde. Het houd de discussie open, het kan zelfs tot hernieuwde inzichten leiden. Ook kan juist discussie met een anders denkende u van nieuwe verbale munitie voorzien om het rode geteisem te bestrijden. Juist datgene waar zojuist door Bosma tegen geageerd werd namelijk het gebrek aan pluriformiteit en tegengeluid, is wat u wil afdwingen met uw domme opmerking, met betrekking tot het optiefen van het rode hemd. Wees nou eens beter dan de Joop en ga de discussie aan op basis van feiten, en goed beargumenteerde punten. (of koop een kroontje, dan zit er 'n block knop in 't pretpakket)

Ceevoo | 04-04-19 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Van der Hul staat voor kudt!

keestelpro | 04-04-19 | 11:25

Wie is dat albino kereltje dat constant Bosma probeert te onderbreken?

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:25 | 1

Geen idee, hij heeft in ieder geval een dikke pens.

oranjerood | 04-04-19 | 11:34

*popcorn eten doet*

jip_86 | 04-04-19 | 11:25

Daar staat ze hoor, wit spook van de PVDA.

sprietatoom | 04-04-19 | 11:23 | 1

Die nu opeens afstand neemt van de demonstratie tegen de democratische uitslag van een verkiezing waar ze prominent aanwezig was.

2voor12 | 04-04-19 | 11:25

'Martin Bosma, Martin Bosma, is dat niet die man die voortdurend over athletiek spreekt maar nooit op de sintelbaan te vinden is?'

Einde van de Domheid | 04-04-19 | 11:22

Kan iemand die SP kip uitleggen dat de ''NoPoo'' methode smerig is! Mooie bos haar daar kan je beter een gewone shampoo doorgooien ip van een biologisch dyanamisch niet verantwoorde methode. Op naar Bosma!!

myrna1965 | 04-04-19 | 11:20

Hehe eindelijk.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:20

Zin in, beter dan Freek's shows.

sprietatoom | 04-04-19 | 11:19

Béétje een Noord Hollandse koe uiterlijk maar kan het er wel op hoor.

Willem_Oltmans | 04-04-19 | 11:21

Ik luister graag naar NPO Radio 1. Koop maar een oude Volksempfanger op EBay als je zo nodig een “rechts” geluid wil horen.

Bigi Bana Boy | 04-04-19 | 11:19 | 2

Communist!

Mahatma | 04-04-19 | 11:19

Iemand gisteren de docu over/tegen Bibi Netanyahu gezien? Ging ook over hoe de media massaal Netanyahu gingen bashen en zoeken naar vuiligheid. Ik zie parallellen tussen Israël, de VS (Trump) en Nederland (FvD).

Mahatma | 04-04-19 | 11:19 | 1

Zeker, het was 1 op 1 van toepassing op Trump, Wilders en Baudet. Maar dan 25 jaar geleden. Zeer leerzaam en doodeng.

Mammeloe | 04-04-19 | 12:56

Ik kijk juist NetFlix om die Nederlandse baggerserie te vermijden.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:17 | 2

Maar je betaalt er wel aan mee.

Mahatma | 04-04-19 | 11:19

Ga dan gewoon concurreren, we hebben het hier over omroepen met staatssteun die het onderspit delven tegen private partijen zonder staatssteun. Misschien moet er gewoon een keer interessante content gemaakt worden.

Terra | 04-04-19 | 11:16 | 2

Maar ik dacht dat de traditionele slager op de hoek beschermt moest worden tegen de Albert Heijns van deze wereld. Of dan niet?

menage | 04-04-19 | 12:01

@menage | 04-04-19 | 12:01:
Dat is een beetje appels met peren vergelijken, je slager om de hoek wordt over het algemeen niet overeind gehouden met vele miljoenen van de overheid.

De Albert Heijns van deze wereld hebben behoorlijk wat macht, ze zouden bijvoorbeeld naast het schaalvoordeel dat ze hebben ook gewoon onder kostprijs kunnen gaan zitten tot de slager om de hoek failliet gaat. Een dergelijke strategie vind ik wel iets waar de overheid tegen zou mogen bewaken. Anderzijds moet ook de slager om de hoe mee gaan met zijn tijd en ervoor zorgen dat hij een niche weet te vinden die niet bedient wordt door de supermarkten (bijvoorbeeld kwaliteitvlees, exotisch vlees, etc.)

Terra | 04-04-19 | 21:03

Niet om het een of het ander, maar deze GL mejuffrouw heeft wel een tweetal fijne pluspunten dewelke haar betoog in ieder geval nog enigszins van decorum voorzien.

de directeur | 04-04-19 | 11:16 | 1

Een directeur die zegeltjes spaart.
Mmmm... goed idee voor een NPO-programma dat het hele politieke spectrum bestrijkt!

Ernst Oosters8389 | 04-04-19 | 12:07

Stift, zit ik hier GVD naar het dom gelul van dat GL meske te luisteren. Sluikreclame!

Langshetrandje | 04-04-19 | 11:15

Wat zit dat witte vrouwtje toch geprifilegeerd te kwekken?

B0bBer | 04-04-19 | 11:15 | 1

"geprifilegeerd": die houden we erin.

McMarx | 04-04-19 | 16:57

Vervang NetFlix en Apple door Polen en migranten en ze valt door de mand, die Groenlinkse troela met haar Lindsey de Paul kapsel.

Conan de Rabarber | 04-04-19 | 11:14 | 1

Scherrup!

Langshetrandje | 04-04-19 | 11:19

Wil GL nu een extra heffing op Netflix? WTF?

Nuchternederland | 04-04-19 | 11:13

Apple verkoopt miljoenen computers, iPhones en iPads en dat brengt ze allemaal als media inkomsten...

jip_86 | 04-04-19 | 11:13 | 1

Waar wel ook al een kopieerheffing over betalen terwijl er niets te kopiëren valt.

2voor12 | 04-04-19 | 11:19

Martins, jaarlijkse tirade. Beter dan de oudejaarsconference.

B0bBer | 04-04-19 | 11:13 | 1

delen,delen,delen dit.

De Profundus | 04-04-19 | 11:33

Een heffing voor streaming? Dat kan er ook nog wel bij.

BubbelWater | 04-04-19 | 11:12 | 2

Tja, als je niet kan winnen in 'n open markt, dan kan je toch gewoon belasten?

Ceevoo | 04-04-19 | 11:59

Wat een heerlijk Baureaaltje die Lisa W. Ik stap over naar GL.

HogeNood | 04-04-19 | 11:11 | 2

'Baureaaltje' = 'Boreaaltje'

HogeNood | 04-04-19 | 11:18

*Beaureaaltje toevoegt aan vocabulaire.

kaasfondue | 04-04-19 | 11:48

Een miljard redenen om de stekker er uit te trekken

me_paranoia | 04-04-19 | 11:11

Bier & nootjes staan klaar

Ad Plugboer | 04-04-19 | 11:10

Kijk het zometeen op uitzending gemist... Ow wacht

kaasfondue | 04-04-19 | 11:10

Ho, ho, ho, Dionne Stax is géén NOS journaal troela. Dionne Stax is cute en een schatje.

Dr_Johnson | 04-04-19 | 11:08 | 6

Ze praat wel heel lijzig als ze het journaal presenteert. Ik zet het geluid dan maar uit, leidt al dat gewauwel ook niet af van de inhoud.

Koning Willy | 04-04-19 | 19:38

Ik zou haar doen samen met Hillary en willekeurige huisvrouw. Happy time

rattenvanger XL | 04-04-19 | 22:20
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken