Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feest in Polen. Brussel komt uw WW halen

WW-uitkeringen uitdelen aan buitenlandse EU-werknemers gaat al een tijdje behoorlijk pet

Social

Maar als het aan de Europese Unie ligt wordt het allemaal nog petter. Commissaris Thyssen heeft met het parlement een plan gemaakt voor de omstreden EU-maatregel omtrent WW, die er op neerkomt dat iedere Pool die langer dan een maand in Nederland werkt recht heeft op onze WW. Ook mogen ze hun uitkering een half jaar lang mee terug nemen naar Polen. Zelfs D66'er Koolmees zingt een eurofoob liedje. "Minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) trok vrijdag nog aan de bel over de „nieuwe, ingrijpende sociale EU-wetgeving die er in Brussel doorheen gejaagd dreigt te worden.”" Nou Koolmees. Stop die jacht dan. En pak eerst die fraude eens aan.

Reaguursels

Inloggen

Aangeboden: 1 dag werk voor de uitkering, gratis uitkering en wij krijgen de helft. Dat gaat nog eens een flink businessmodel worden. Of is het dat al?

Patatter | 20-03-19 | 21:53 | 1

Betalen zul je godverdomme.

Bezorgde vader | 20-03-19 | 22:41

Dit is een nationale staking waard. Die maatregel moet van tafel. Alternatief is dat iedereen zijn eigen sociale premies in een privé fonds naar keuze mag beleggen en daaruit put bij werkloosheid.

Paljas | 20-03-19 | 19:04

Terwijl het zo simpel is. Alleen even de wet aanpassen zodat je uitkering stopt zodra je NL verlaat. Sjeesh.

nieuwe_Deen | 20-03-19 | 18:24 | 1

Ja dat mag dus niet van Europa, open grenzen, arbeidsmigranten mogen over gaan en staan en rechten opeisen. Plichten daarentegen ...

Analia von Solmsch | 20-03-19 | 22:55

Vandaar dat Rib Jetten 50.000 Polen hierheen wilde halen om het werk te doen dat nu niet wordt gedaan..

fikkieblijf! | 20-03-19 | 18:17

Zum kotzen dit land. Werkelijk. ZUM KOTZEN!
Gvd mijn geld, m'n vaders geld, m'n zuster d'r geld, alles gaat op dat dat klote Europa. Zelf iets ioverhouden ho maar. Als die kudt arbeidsmigrant z'n godverdommese uitkering maar krijgt. Hoeren zijn we geworden.

L. Hannes | 20-03-19 | 17:07 | 7

Als je een beetje geld bijverdient word dat direct afgeroomd om deze onzin te kunnen bekostigen

likdoorn | 20-03-19 | 18:12

Orten we ook nog hele hordes vorige arbeidsmigranten betalen die massaal in de bijstand zit , door alle premies en belastingen hiervoor zijn wij als Nederlander onbetaalbaar geworden , waardoor werkgevers nog meer immigranten besteld .. waardoor premies en belastingen nog verder omhoog gaan enzovoort .
Het enige moment om d3ze neerwaartse spiraal te doorbreken is tijdens verkiezingen , laat je niet bang maken , zelfs als hier de hele economie naar de klote gaat , kunnen we zelf lekker als arbeidsimmigrant aan de slag

sparrow | 20-03-19 | 20:03

@likdoorn | 20-03-19 | 18:12:
Als ik wat bijverdien, is de vrouw de enige die het afroomt. Zij is ook een van de weinigen die er dan weet van heeft uiteraard. Beunen, zwartwerk, dat is wat je wel moet om wat over te houden. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Kopieerapparaat zorgt wel voor zichzelf.

Kopieerapparaat | 20-03-19 | 20:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Je zou toch denken dat de wal het schip een keer keert..? Wanneer is het deel uitmaken van deze fantastische interne markt niet meer winstgevend? Hogere netto betalingen (Brexit), meer meer immigratie en nu dit weer.

glaaf | 20-03-19 | 16:51

Nederland is te rijk tegenover de rest. Ze willen 1 plat gewalst Europa. Waar de bedrijven goedkope arbeiders hebben, die geen vakbonden kunnen vormen, want te erg versplinterd. Waar heb ik dit eerder gezien?

metanoia-films.org/plutocracy/

Ons land wordt gewoon net zo hard uitgekleed totdat we op het zelfde pauper niveau zitten als de rest. Maarja wat doen de mensen eraan die dit door hebben? Die uiten hun frustratie op een rechts blogje, waar iedereen elkaar napraat. Inclusief mezelf :-).

Durereaguurder | 20-03-19 | 16:51 | 1

Nivelleren op internationale schaal.
Maar de obsceen rijke elite doet zelf niet mee natuurlijk. De von Amsbergjes enzo.

kempenaer | 20-03-19 | 18:46

Tja, en nu maar hopen dat andere burgers die niet op Gs zitten dit ook ergens lezen. Weet waar je op stemt.

MoonBeebe | 20-03-19 | 16:47

De oplossing wordt gewoon dat men minder streng de sollicitatieplicht naleeft?

Shareholder II | 20-03-19 | 16:45 | 1

voor wie dan.. zat laatst net in de WW ( 35 plus jaren al aan het werk en inmiddels idem) en na 4 weken, mijn 1e oetkering was nog niet binnen lag er wel een uitnodiging op kantoor UWV om eens te komen praten hoe ik het snelst weer aan het werk kon...

fikkieblijf! | 20-03-19 | 18:19

En ook: #StemZeWeg!
Als je dat nog niet had gedaan.
De EU is een criminele organisatie.

oplichter | 20-03-19 | 16:36

En ook daarom. Nexit!!

oplichter | 20-03-19 | 16:34

De Nederlandse lobby in Brussel stelt helemaal niks voor.
Verbod op de pulsvisserij door de Fransen die de concurrentie niet aan kunnen.
Nu deze zeperd weer.
Als buitenlanders hier komen werken moet je geen premies sociale lasten inhouden, dan kunnen ze ook nergens aanspraak op maken.

henk vintage | 20-03-19 | 16:27

Wij krijgen ook geen ww als wij expat zijn in een "vreemd" land, na ons contract. Dat krijgen wij toch van Nederland?

Jan Onbewoond | 20-03-19 | 16:04

Hiermee worden de "Polen" weer beschuldigd van het meenemen van die ww, die alleen maar geldig is voor de eigen Nederlanders. Al die anderen werden ook al altijd als profiteurs van het gratis geld gerekend. "Ja, daar komen ze allemaal op af om het gratis geld te halen., als ze naar ons land komen". Een zogemaamde aanzuigende werking. Wie deelde dat dan allemaal uit?

Jan Onbewoond | 20-03-19 | 16:01

Leve de criminele organisatie dat zich "EU" durft te noemen !
En Nederland doet er dapper aan mee ; de "elite" heeft zich al rijk gerekend met een job in het EU-circus.

oter | 20-03-19 | 15:48

Alleen dus nog als zzp'er inhuren, niet meer als werknemer in dienst nemen, kunnen de WW potten niet trekken en moet iedereen dik meer premie gaan betalen (kan er ook nog wel bij.... not), leuk hè EU en zelf geen zeggenschap meer hebben over je eigen sociale stelsel, kunt u zich herinneren hier voor gestemd te hebben?).

bwanabanjo | 20-03-19 | 15:22

Dit kan wel eens de opmaat zijn naar de invoering van EU belasting.

Marvin_NL | 20-03-19 | 15:12

Vroegah moest je (ook in de WW) 1x per week persoonlijk je handtekening komen zetten ter verificatie.
Dat werd afgeschaft want "te duur" om zo veel personeel in te zetten
En die beslissing was in die tijd redelijk, gezien de toenmaals nogal eerlijke recht-door-zee houding van Nederlanders in het algemeen.
Maar, nu is, middels het ons door Brussel(=multinationals) door de strot gedouwde schandelijke open grenzen dogma, ons land overstroomd met uitkeringstrekkers, die een andere cultuur hebben dan wij; een graaicultuur.
En "onze" overheid doet er NIETS aan, (want Brussel)
En wij maar dokken
Vooral blijven stemmen op de kartelpartijen hoor mensen...!

telelezer | 20-03-19 | 15:10

Deze maatregel is nou echt een voorbeeld van ondermijning evenals de volstrekte onvoldoende jacht op zwart geld (drugscriminelen). Welke jongere gaat nog gewoon naar school en daarna werken. Vandaag in Elseviers: 1,1 % van verdachte geldtransacties wordt onderzocht. 98,9 % dus niet !!!

Stratum | 20-03-19 | 15:08

Grappig, ik zat gisteren nog een verhaal te lezen in het AD van een vrouw die door de bedrijfsarts na 20 jaar werken ziek naar huis werd gestuurd, was chronisch ziek zo bleek, maar door de instanties met alle geweld weer aan het werk werd gedwongen. Werd op een gegeven moment zelfs zwaar gekort op haar ziekengeld.
Staat in een leuk contrast met Polen die na een maand werken weer eens op onze kosten een paar maanden thuis in polen gaan lopen feesten in overleg met de Nederlandse werkgever die maar meedoet omdat hij ze later nog terug wil hebben.
Maar ja, dat vrouwtje was een geboren Nederlandse..... dan ben je gewoon de lul.

miff | 20-03-19 | 15:04

ach, polen. ze werken iig nog. kan je van marokkanen en eriteriers niet zeggen.

Ir. Wilhelmus | 20-03-19 | 14:56 | 1

Ja vraag niet hoe.
Ooit is er een fabel in het leven geroepen om te doen alsof het allemaal zulke vaklieden zijn, maar daar zijn velen op teruggekomen.
Maar sinds ze de geneugten van Nederland hebben kunnen proeven is het lang niet meer zo best gesteld met dat imago.

Eritreers heb je idd. helemaal niets aan.
Maar die waren ook al gewend om (bijna) niets te doen daar.

Gazzerop | 20-03-19 | 15:54

Word er ook gecontroleerd of er niet naast gewerkt wordt? Anders kan je een maandje in Belgie, maandje in NL, maandje in DE, maandje in Frankrijk etc. etc. een vorstelijk salaris aan WW van verschillende landen bij elkaar beunen.

B.agger | 20-03-19 | 14:54 | 3

Dt gebeurt allang met de kinderbijslag (voor wel of niet bestaande kinderen) .

telelezer | 20-03-19 | 14:57

Als voormalig medewerker Sociale Zaken in een stad in het zuiden des lands kan ik u in alle eerlijkheid mededelen dat er Afrikanen waren die in drie landen een bijstandsuitkering genoten.

Stratum | 20-03-19 | 15:11

@Stratum | 20-03-19 | 15:11: Dat verbaast mij niets, ken ook situatie van Ethiopische die zowel in Zweden als in Engeland aan het financieel infuus hing, haar woning verhuurde etc. vloog gezellig op en neer om overal poen op te pikken huur op te halen etc. gaat nog groot worden. Nederland en handhaven that will be the day).

bwanabanjo | 20-03-19 | 15:25

Nederland kan een uitzonderingspositie innemen. Slechts vijfentachtig procent van onze wet- en regelgeving hoeft te voldoen aan Europese standaarden.
-
Je kunt ook gewoon: geen Oostblokkiërs aannemen.

bisbisbis | 20-03-19 | 14:50 | 1

Hahaha, zie je de Haagse trwanten van Brussel al de moed durven hebben om tegen te sputteren tegen het Brusselse Polltburo?
NL is het braafste jochie zoals altijd. Maar dan natuurlijk wel ten koste van de eigen burgers die zich rotwerken voor de torenhoge belastingen en door moeten ploeteren (als Rutte en zijn multinationals hun zin krijgen:) tot eerdaags 70

telelezer | 20-03-19 | 15:01

Er worden graag cadeautjes weg gegeven. Weleens van de 30% belasting-regeling gehoord voor buitenlandse werknemers/expat? De meestal net-afgestudeerde Italiaan, Pool, Indier of Chinees die in NL komt werken - meestal in techniek of ICT - krijgt 30% van zijn loon onbelast op zijn bankrekening gestort. Cadeautje. De Nederlander betaalt uiteraard de volle mep belasting en verdient voor hetzelfde werk significant minder. En dat tot 8 jaar lang. Ja mensen, discriminatie omdat het mag. Mede mogelijk gemaakt door VVD en CDA.

Ir_HardGelag | 20-03-19 | 14:50

Dit voorstel gaat al tijden rond. Waarom komt Koolmees nu pas in actie? Incompetent tot en met.

Frau Merkel | 20-03-19 | 14:47 | 2

Omdat Koolmees politiek bedrijft op de waan van de dag (net als de rest in Den Haag trouwens).

K. Letskoek | 20-03-19 | 15:08

Dat voorstel is minimaal 6 maanden oud. Onze politici doen nu net of t een nieuwe tegenvaller is en of ze hier verbaasd over zijn: Ongelooflijke toneelspelers. Het zijn malloten die we aan de macht hebben. Het enige wat ze kunnen doen is zorgen dat we dit WW geld terugkrijgen uit de EU pot. Hoe lang accepteren we dit beleid nog. Rutte's beleid is gewoon klote voor de burgers

AnnaJL | 20-03-19 | 16:54

Probleem is dat er hier geen sprake is van fraude door Polen, maar van oneigenlijk gebruik van onze sociale zekerheid. De vakantievierende Pool met een uitkering van het UWV vindt het Europese recht aan zijn zijde. En dat is krom. Met de veranderende wetgeving wordt de export van WW naar Polen en andere landen alleen maar groter. Allemaal dankzij de EU.
Nog een stemadvies nodig voor vandaag?

Reaguurguurderguurst | 20-03-19 | 14:41

Welke randdebiel heeft het VETO recht uit handen gegeven? Heel Europa kan straks leven van een NL uitkering. Hoe Dan?

chosenignorance | 20-03-19 | 14:39 | 1

WW is geen uitkering, het is een verzekering waarvoor je eerst via salaris moet inleggen. Heel Europa moet dus eerst in Nederland werk doen, ontslagen/niet verlengd worden, alvorens WW te kunnen krijgen.

Als Nederlandse ondernemers niet voor een dubbeltje op de eerste (Poolse) rij zouden willen zitten, was het niet zo'n probleem.

Overigens verdedig ik delen van deze kwestie, maar zes maanden zonder controleerbare sollicitatieplicht vind ik ook van de pot gerukt.

Sjors W. | 20-03-19 | 14:52

Misschien moet ik voor bovenstaande maar even een bureautje opzetten.
Verdien ik er ook wat aan.

Mr. Happy | 20-03-19 | 14:37

Dus een Roemeen regelt thuis even een 'arbeidsverleden' van tig jaar. (kost daar iets van 100 euro)
Regelt hier een baantje voor een maand en 1 dag. (hoeft niet eens echt werk te zijn, hij betaald gewoon iemand om hem zogenaamd even op de loonlijst te zetten)
Vervolgens krijgt hij voor 6 maanden Nederlandse WW (24 maanden met wat extra werk)
Met wat extra gesjoemel regelt ie het meteen voor de hele familie.
En wat houdt hem tegen om dit ook in andere landen te doen?

Mr. Happy | 20-03-19 | 14:36 | 2

Zo iets ja, schandalig wat die kloot ambtenaren allemaal verzinnen.

Uw Verzekeringsadvis | 20-03-19 | 15:24

Geen UWV in andere landen doh

Lionfromzion | 20-03-19 | 17:07

Dan is Brexit helemaal niet gek meer. Daarom stemmen burgers steeds meer tegen Brussel.

TRUMP | 20-03-19 | 14:26

Weet u nog een jaar of 8-9 geleden? Toen verdwenen de WW premies van de loonstroken. Het was niet meer nodig. Daarmee verloren de sociale partners hun zeggenschao en greep op dat geld. Het kwam nu uit de belastingopbrengsten, (niet uit de algemene middelen, want dat zijn ook belastingopbrengsten) want "dat was beter" Nou, niet dus. We zouden er allemaal netto op vooruit gaan. Niet dus, want de bedrijfspensioenfondsen pikten in een flink aantal gevallen meteen het ontstane verschil in om gaten te dichten. Dus geen netto loonsverhoging en ook geen zeggenschap over het WW geld meer. Twee minnen die geen plus worden.

Heiner | 20-03-19 | 14:25

5 jaar geleden heeft Brussel Nederland gevraagd BPM af te schaffen. Gebeurt niet, sterker nog het gaat grof omhoog 2000 tot 4000 euro per auto vanwege co2.

Cocorico | 20-03-19 | 14:18 | 1

De eerste keer dat Brussel Nederland vroeg om de (toen nog: BVB) af te schaffen, dateert al van heel veel langer geleden. Sindsdien vraagt Brussel het iedere vijf á zeven jaar. Maar kijk: als Nederland de eigen bevolking uit kan zuigen, dan maakt het graag een uitzondering op de Europese regels. Als andere volkeren hier komen om de boel te flessen, dan zijn wij het braafste jongetje van de klas.
-
Toch aardig van de EU, dat ze met dit besluit even wachten tot de verkiezingsdag in het land dat het meeste van deze regeling te lijden krijgt.

bisbisbis | 20-03-19 | 14:55

Een maand. Dat biedt mogelijkheden voor Nederlanders, want er is nog altijd zoiets als de 26 weken eis, volgens mij. Aangezien Europese regelgeving prevaleert boven nationale regelgeving en voor de wet iedereen gelijk is...
Dan zullen we er heel want non valeurs en parasieten bij krijgen.

Heiner | 20-03-19 | 14:17

gewoon geen polen meer aannemen. Simpel zat.

Sir Nastian | 20-03-19 | 14:14 | 1

Ze nemen zichzelf dan wel aan... louche arbeidsbemiddelingsbureautjes zat

Mathijs2017 | 20-03-19 | 14:17

En ik neem aan dat Brussel dit ook gaat betalen dan?

boerk | 20-03-19 | 14:13

Het is toch heel simpel: premies afdragen in je eigen land. Dan kun je daar ook je WW gaan collecteren na ontslag.

benjeallanggek | 20-03-19 | 14:12 | 1

Regel één van de EU: wij komen het halen waar het is.

bisbisbis | 20-03-19 | 14:56

Ondertussen in Brussel:

"Europese Volkspartij wil partij Viktor Orbán buitenspel zetten
De Europese Volkspartij (EVP) stuurt aan op een schorsing van Fidesz, de partij van de Hongaarse premier Viktor Orbán, onder meer vanwege diens campagne tegen Europees Commissievoorzitter Juncker.

Een EVP-commissie onder leiding van oud-EU-president Herman van Rompuy moet gaan beoordelen of samenwerking in de toekomst mogelijk blijft, melden bronnen rond EVP-fractievoorzitter Manfred Weber. Meer dan 250 afgevaardigden stemmen vanmiddag in Brussel over dit voorstel."
www.bndestem.nl/buitenland/europese-v...

Begint Stalinistische trekjes te vertonen, die EU.

Abject | 20-03-19 | 14:08 | 1

Daarmee wordt de bodem voor een degelijk rechts blok gelegd. Weer een stukje verder naar het einde.

Frau Merkel | 20-03-19 | 14:49

Deze stelling hadden ze gisteren in het debat moeten brengen!!!!!!!!

AnnaJL | 20-03-19 | 16:58

*zucht* ... NEXIT!!!!!.

swebe | 20-03-19 | 14:02 | 1

Helaas, vergeet dat maar. Immers, als Brussel zo machtig is om de Brexit van het grote rijke GB te kunnen torpederen en saboteren, hoe kunnen wij dan als klein landje daar tegenop?
Het demonstratieve saboteren van de Brexit is gewoon een expliciete waarschuwing aan de kleine landen dat ze het niet eens moeten proberen om uit Das Vierte EU-Reich te durven stappen.
Een Kafka/Hotel-California ervaring dus, net als de islam waar je niet uit mag op straffe van dood.
Nederland is gewoon verloren want de respectieve overheden hebben ons land gewoon verraden en verkwanseld.
Les jeux sont faits; Rien ne va plus..!

telelezer | 20-03-19 | 14:21

Koolmees (D66), Belgie en Duitsland liggen nog dwars.
www.nrc.nl/nieuws/2019/03/20/werkneme...
Op zich is het goed dat er wat zekerheid bijkomt voor mensen die internationaal werken. Wellicht kunnen de meegenomen uitkeringen worden aangepast aan de landelijke norm. Dat voorkomt uitkeringstoerisme, dat als je van land A naar land B gaat, je uitkering ook van a naar b wordt bijgesteld.

Verder wat @EnNouJijWeer zegt. Welke fracties en politici zijn hiervoor verantwoordelijk? Dan kunnen we wat gerichter en slimmer kankeren op de politiek.

Diotima | 20-03-19 | 13:59 | 1

Op zich wel ja. Het is ergens natuurlijk wel goed dat je opgebouwde rechten mee kunt nemen.
Punt is alleen (dat kunnen we op onze klompen aanvoelen komen) dat hier natuurlijk ook grof misbruik van gemaakt wordt.
Hebben al die lieden ineens een arbeidsverleden waar je U tegen zegt (maar hoe ga je dat controleren?).
Dat aanpassen is inderdaad een goed idee. Met een uitkering vanuit hier ben je in veel van die landen een 'rijk' mens. Wat een motivatie om te gaan werken.

Maar weet maar zeker dat 'the usual suspects' hier misbruik van gaan maken.

Gazzerop | 20-03-19 | 14:07

De waanzin... aaaaaaaaargh....... de waanzin. Nee, nee, nee. Dat is toch een droge vuist door de droge anus van de Nederlandse werknemers. NEEN.

balustrade | 20-03-19 | 13:58

"Een plan ... die erop neerkomt"
Seriously?

Chiant | 20-03-19 | 13:58

EU is totaal knettergek geworden. We worden hier in Noord-Europa totaal leeggezogen. Met dank mede aan Rutte.

Mart6037 | 20-03-19 | 13:55

Zou het een idee van de Poolse fractie zijn van de EU?

Mr.Crowley | 20-03-19 | 13:45 | 2

Om Orban over de streep te trekken eindeljk vluchtelingen toe te laten.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 14:03

Niet helemaal.
Maar ga er maar vanuit dat dit niet toevallig onder Roemeens voorzitterschap gebeurt.
Zelfs vanuit Brussel waren er talloze bezwaren dat dit 'er maar even snel doorheen gedrukt werd'.
En vergeleken met Roemenen zouden we blij moeten zijn met Polen.
(Dat ik dit nog zou zeggen).

Gazzerop | 20-03-19 | 15:01

Dus er ontstaan straks allemaal dubieuze bedrijfjes die een maand op papier iemand uit Polen/Roemenie/Bulgarije/VulIn in dienst nemen en vervolgens 25% van de uitkering als fee vragen. Ik denk dat ik een nieuwe carriere voor mezelf zie. Uiteindelijk is het antwoord dat er in de toekomst beter gecontroleerd gaat worden, dit is moeilijk te voorkomen, we roepen de verantwoordelijk staatssecretaris op het matje of vil hier ook maar een voorgekauwd antwoord in. Maar onthou deze tegel. Wir haben es schon gewusst. Dus lieve heren en dames politici. De enorme fraude die hiermee in de hand gewerkt wordt is volledig op jullie eigen risico en ik houd jullie bij deze verantwoordelijk voor de toekomstige rotzooi! Of ik stop met belasting betalen want ik wil dit niet!!

deministerpresident | 20-03-19 | 13:40 | 5

Uiteindelijk zal het antwoord zijn dat de hele regeling voor iedereen wordt uitgekleed tot ver onder het bestaansminimum. En de sociopaten in Brussel zagen dat het goed was.

Kale-Meester | 20-03-19 | 13:49

Dat weggeven doen we al jaaaren. Als mijn opa zou horen waar hij heel zn leven voor heeft betaald, dan draaide hij zich om in zn graf. Sterker nog, hij bleef rollen....

TonyMontana010 | 20-03-19 | 13:58

En doe dan een fors maandloon de man vragen als 'bemiddelingskosten'. Hoe hoger de inleg, hoe hoger de WW...

koolteer | 20-03-19 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zit een bepaalde contradictie in de EUSSR.
Enerzijds zijn ze verschrikkelijk neoliberaal. Iedereen moet gratis aan de slag onder erbarmelijke omstandigheden om de loonkosten voor de neoliberalen te drukken, anderzijds is de EUSSR socialistisch want nu willen ze kennelijk voor iedereen een werkloosheidsuitkering van 6 maanden terwijl de neoliberalen dat het liefst terugbrengen naar 0 maanden. Geen werk = eigen schuld volgens de neoliberalen = onder de brug slapen, die niet meer wordt gebouwd door het klimafaat want CO2(g).
Ik weet niet wat ik hier mee moet.

ProAsfalt | 20-03-19 | 13:40 | 1

even doortrekkend, ze willen dat ook in Nederland de lonen genivelleerd worden.. Dus allemaal een EU inkomen ahw. Dat is de toekomst. Die belastingen die de Hollander dan weer betaald kunnen weer niet EU genivilleerd worden. Da's weer de privelege van de Hoge Heren in Den Haag. Die koolmees kijkt wel sneu van 'ik heb je toch gewaarschuwd' maar he, hij wist dit al heel lang en zag dit inderdaad aankomen maar ja, EU he, dat is waar Den Haag graag bij wil horen.. ten koste van zijn burgers die ze vertegenwoordigen, of dat is eigenlijk het idee van een democratie.. u weet hoe te stemmen vandaag!

fikkieblijf! | 20-03-19 | 14:14

Hier in de straat staan regelmatig auto's met een Pools kenteken.
Nu begrijp ik waarom ik na een maand hun auto niet meer voor de deur zie staan.

sociaal_econoom | 20-03-19 | 13:39

Ghegheghe....... het jarenlange linkse beleid begint eindelijk haar vruchten af te werpen. Eerst op kleine schaal in 020. Halsema ervaart dat daar nu aan levende lijven met die school. En nu uitgerekend een D’66 minister die opgescheept zit met frauderende Polen én de ‘positieve effecten’ van de EU.

Woehahahaha....... proest..... WAHAHAHAHAHA!!!!

Nb. Als het niet zo om te janken was, zou ik inderdaad in schaterlachen uitbarsten.

DankeSchon | 20-03-19 | 13:39

hm. best wel waanzinnig dit.

wolfje21 | 20-03-19 | 13:39

In België moesten ze iedere maand gaan stempelen om hun uitkering te beuren.
Dit moeten ze hier ook gaan invoeren.

sociaal_econoom | 20-03-19 | 13:37 | 2

is al lang niet meer zo, ze mogen best op hun reet blijven zitten. Enkel af en toe bewijzen dat ze achter werk zoeken.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 13:46

Nou als Hollander mag je na een maand WW je melden bij het UWV.. dan gaan ze je helpen zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan.. door bijvoorbeeld een verplichte cursus.. solliciteren kun je leren. Ben benieuwd of deze regel ook voor de EU migranten gaat gelden. Ik verwacht dus van niet..

fikkieblijf! | 20-03-19 | 14:17

Zwitserland heeft een gemiddeld inkomen van €5.800 per maand, ww is 70% en indien je kinderen hebt 80%.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

CleanUpTime | 20-03-19 | 13:36 | 6

Maar volgens het CPB zijn wij gelukkiger dan de Zwitsers.
En dat komt natuurlijk op het conto van onze held en rasleugenaar Prutte.
Take care.

PopeyeKamper | 20-03-19 | 14:30

Zwitserland zit niet in de EU.

lacucaracha | 20-03-19 | 14:41

Oke klein foutje, Zwitserland valt inderdaad niet onder de eu, echter is er wel vrij verkeer van goederen/personen. Je mag er voor max 3 maanden zonder vergunning werken, voor werkloosheiduitkering dien je dan weer terug te vallen op het thuisland. In theorie kan je hier dus wel gebruik van maken om de hoogte van de ww op te krikken.

CleanUpTime | 20-03-19 | 14:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze hoeven straks niet meer te frauderen want het valt allemaal binnen de regelgeving.

du Roi Soleil | 20-03-19 | 13:32 | 2

Dat is idd ook een mooie manier van fraude verminderen: gewoon de regelgeving zo aan passen dat iets dat nu niet is toegestaan opeens wel wordt toegestaan.
(En dan vervolgens trots melden dat er minder fraude wordt gepleegd)

Majoor Pikindewind | 20-03-19 | 13:49

@Majoor Pikindewind | 20-03-19 | 13:49: Dat gebeurt al op alle gebied en zelfs de lengte van je leven is aangepast.
Take care.

PopeyeKamper | 20-03-19 | 14:26

Maar een maatregel wordt in Brussel toch aangenomen obv unanimiteit? Dus 1 land tegen en het gaat niet door? Dat was een harde eis voor een supranationaal instituut als de EU. Dus koolmees zingt hier een ander wijsje dan daar?

merel veld | 20-03-19 | 13:28 | 2

En Merel heeft verstand van koolmezen.

Pimp my Voortuin | 20-03-19 | 13:36

Zo is t maar net, binnenkort bij u in de Voortuin

merel veld | 20-03-19 | 15:06

Dan kan je toch gewoon instellen dat je alleen aan de balie van het UWV je uitkering contant mag ophalen? Dan doen we nog als extra service dat je het mag ophalen in een kantoor naar keuze. Voor de Nederlandse ingezetene met goede bedoelingen is dit geen extra last, want die kunnen dan gelijk langs om hun sollicitatiebrieven te laten zien. De fraudeur in het buitenland moet dan echter extra moeite doen om uberhaupt hier te komen.

Defman | 20-03-19 | 13:27

Nexit now.

Wat is met jullie hardline hierop gebeurd, FvD?

Die kletspraatjes over invloed die je wel via de EU zou hebben, en dat je alleen staat zonder EU buddies.

Frankrijk jouw buddy? Italie? Spanje? Portugal?

Nederland is een absolute poepvlek op het totale EU-votum en kan letterlijk voor alles door zuidelijke landen worden overruled. Wel betalen, geen voordeel.

Ik ben moe van die EU-FUD domheid. Dat geloof in dat protectionistische cirkeltje waardoor onze slagkracht wordt uitgewoond voor stokoud-bureaucratisch empire building.

Overnijd | 20-03-19 | 13:27 | 5

@BrokenTipi | 20-03-19 | 13:53: Op de EU... Wat is Schengen, als het nog bestaat, onderdeel van? Leg eens uit Bijdehandje. FvD is en PRO EU. Heb je argumenten waarom dat niet zo is, laat het ons weten. Indien niet, zwijg voor altijd!

Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:13

@Mark_D_NL De FvD is pro EU..... omdat jij het zegt? En dan bewijs willen hebben dat het niet zo is, want jouw mening is dat het niet zo is. Dat moet natuurlijk goed weerlegd worden, zo'n "mening". Want jouw mening is beter dan feiten.
Jij beweert dat je kan viegen, en ik moet bewijzen dat jij niet kan vliegen?

Lees de aanval op de natiestaat. Dat was de insteek van de FvD.

Overnijd | 20-03-19 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar dat is toch alleszins redelijk. Je werkt 208 uur. Je draagt een tientje WW premie af, en daarna ontvang je 6 maanden uitkering ter hoogte van duizenden euro's. Europarlementariërs weten niet beter dan dat je riante uitkeringen voor een minimale inspanning ontvangt

batvoca2 | 20-03-19 | 13:26

Wat bezig is, is een langzame revolutie: in wie we zijn, wat we denken, hoe we leven. En inmiddels is deze revolutie in zijn volgende fase aangekomen. Dit gaat verkeerd.

Dr_Prepper | 20-03-19 | 13:24 | 1

Eens. Voor deze overdracht van politieke macht is niet getekend. De politiek is haar besef van zelfbeeld kwijt.

BrokenTipi | 20-03-19 | 13:54

Dus ik richt hier als Pool zijnde een bedrijf op, betaal die werknemer 5000 per maand (die die me later terug moet betalen) en ontsla hem na 2 maanden, en hup 6 maanden uitkering van 4000 (of zoiets, weet WW% niet)....

A333aan | 20-03-19 | 13:24 | 5

Dat bedrijf kan ook gewoon van een Nederlander zijn hoor.

witwas | 20-03-19 | 13:32

Beetje malafide Oostblok werkgever betaald alleen op papier salaris, tikt de werkgeverslasten af en pakt een stuk van de opbrengst als de 'werknemer' WW krijgt. Er zijn vast wel constructies te verzinnen.

TheOneWhoKnocks | 20-03-19 | 13:45

Als de lonen in Polen zo laag zijn dan is het leven er ook goedkoper.
Misschien naar Polen verkassen en hier een paar maanden per jaar werken.

spamzuiger | 20-03-19 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je nu zo langzamerhand nog niet doorhebt dat die walgelijke megalomane kliek in Brussel de grootste vijand van Europa is heb je echt een hele, hele dikke plaat voor je kop!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:23 | 1

niet van Europa.. vooral van Nederland. Netto betaler en weinig in te brengen

fikkieblijf! | 20-03-19 | 13:32

Naar mijn weten moet men, met een WW uitkering, beschikbaar zijn voor werk - in Nederland. Nederlanders mogen ook niet vakantie vieren in het buitenland als zij geacht worden hier naar nieuw werk te zoeken. Hoe kan dit? Nog afgezien van alle afspraken bij het UWV, verplichte cursussen etc. kunnen de Polen toch ook bezig gehouden worden in NL zodat ze niet naar Polen kunnen? Waarom heeft NL niet tegen deze wet gestemd toen dit voor ons bepaald werd in de EU? Als Orban schijt kan hebben aan de regels in Brussel, waarom wij dan niet? Laten we een dikke vinger geven aan Brussel vandaag. #stemzeweg

Toos Bevergeil | 20-03-19 | 13:23 | 4

dat is dus nu de clou.. ze mogen straks hun WW uitzingen in het land van herkomst. Nu is dat 3 maanden. Het UWV heeft vervolgens dezelfde richtlijnen.. 4 sollicitaties per maand aldaar. Schijnt heel eenvoudig te zijn in Polen.. je schuift een briefje van 50 naar voren bij een werkgever. Die wijst je sollicitatie dan af..

fikkieblijf! | 20-03-19 | 13:33

Toen ik in 2012 in de WW kwam moest ik wekelijks een lijstje van sollicitaties indienen bij mijn toenmalige Werkcoach van het UWV, inclusief data, tijdstippen en de naam van degene die ik daar gesproken had. Bovendien was je verplicht om je met je CV te in te schrijven op WERK.nl want via die site kreeg je ook gepaste vacatures toegestuurd en je moest beschikbaar zijn voor Workshops die door het UWV georganiseerd werden! Voor omscholing en cursussen was geen geld want dat was 'op'! Op mijn vraag of al die Marokkanen en Turken die daar rondliepen ook aan al die voorwaarden moesten voldoen zei mijn Workcoach letterlijk 'Welnee joh, dat geldt alleen voor Nederlanders'! Nou, dan weet je weer genoeg!

BaldEagle | 20-03-19 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
El Rico Grande | 20-03-19 | 13:22 | 2

Joh, dit komt niet zomaar inene uit de lucht vallen toch.. maar goed, de WWZ zal wel aangepakt gaan worden. Zo dat Nederlanders nog strenger zich aan allerlei regels dienen te houden, extra WW premie mogen gaan ophoesten, cursussen volgen etc etc etc.. dat zal ze leren. Binnekort via het Marrakesch pact half Afrika aan de sociale voorzieningen en uitkering en vanuit Oost en Zuid Europa de WW migratie.. leuk land.. dit land.

fikkieblijf! | 20-03-19 | 13:21 | 1

Het wordt vluchten of vechten! Meer smaken zijn er straks niet meer!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:42

Daarom stem ik PVV !

Muskatnuss!!! | 20-03-19 | 13:20 | 3

Ik wil in Zuid Spanje gaan wonen met mijn WW uitkering, en stem daarom GroenLinks, of misschien PvdA, of misschien D'66, of misschien ChristenUnie. Of DENK, oh nee, dat is alleen voor turken.

pollie4 | 20-03-19 | 13:28

@pollie4 | 20-03-19 | 13:28:
Als Nederlander kun je je WW- en Bijstandsuitkering niet meenemen als je gaat emigreren! Op de dag dat je Nederland verlaat wordt je uitkering stopgezet en word je in het land van keuze geacht een baan te gaan zoeken; een uitkering kun je dan pas weer aanvragen als je minimaal een jaar gewerkt hebt!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:46

Waar is Carolien als je dr nodig hebt....

kat-de-kat | 20-03-19 | 13:20 | 1

Carolien is een pr trucje, waar ook u intrapt... mijn hemel, u weet toch hoe de vvd pr in elkaar steekt.. man, man, man... en gewoon meedoen, gewoon meedoen als een dom schaap.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 13:22

En dan zijn er die denken dat de Britten gek zijn geworden met hun Brexit.
Gezien de expansiedrang gaat straks gaat onze AOW ook in een grote pot met Albanië en Turkije erbij.

Wekkertje | 20-03-19 | 13:18 | 1

zo is dat.. de Hollander werkt tot zijn 70e de rest van de EU gaat met 62 gemiddeld met pensioen.. daardoor.

fikkieblijf! | 20-03-19 | 13:24

czy nadal zapisujesz znaczki?

Balzakius | 20-03-19 | 13:17

Nou moe de stemadviezen rollen hier continue van de band.

grom | 20-03-19 | 13:16 | 10

@Mark_D_NL | 20-03-19 | 13:31:
Niet om het een of ander hoor maar ik zag 25 jaar geleden de bui al hangen! Janmaat had destijds helemaal gelijk, maar als je dat durfde te zeggen werd je zo ongeveer verketterd! En waarschijnlijk heeft stemmen geen nut maar je kunt wel een signaal afgeven! Niets doen is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:54

@BaldEagle | 20-03-19 | 13:54: " Een signaal afgeven. Weet je. Je kan een huis alarm hebben, maar wanneer er wordt ingebroken en je alarm gaat af maar niemand komt de inbrekers tegenhouden heeft dat alarm geen nut. Idem aan signalen afgeven. gebeurt niets mee. Dat weten we onderhand wel toch? Uw signaal stelt niets voor. het EU signaal wel.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:10

@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:10: u heeft zeker wel gelijk, stemmen heeft niet veel zin. Net als niet stemmen. Als het alarm maar vaak genoeg af gaat dan komt men wel tot besef dat er iets moet gaan veranderen. En neemt men hopelijk het heft weer in eigen handen.

grom | 20-03-19 | 14:25
▼ 7 antwoorden verborgen

We kunnen ze best wel naaien hoor.... plegen we allemaal zelfmoord.
Maar God weet hoe velen dat al doen....

A333aan | 20-03-19 | 13:15

Nederland is op alle vlakken de grootste netto financier per hoofd bevolking van Europa.. Zelfs 60% van de pensioenen wordt door NL betaald sinds de brexit.
Wanneer is het genoeg?

donkieshot | 20-03-19 | 13:14 | 2

Nooit meer. Nederlandje zal geheel leeg getrokken worden. Rutte heeft daar al jaren op voorgesorteerd. U zult wat gaan meemaken de komende paar maanden. Dan voelt u zich pas echt genaait door rutte... Nu is het nog kinderspel.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 13:19

Toevoeging, pagina 16 van de televaag vandaag.
Marrakech-pact bindend volgens Brussel.

donkieshot | 20-03-19 | 13:19

Tip: Laat je dochter niet via Randstad part-time voor de KLM werken tijdens een periode van werkloosheid. Als teken van goede wil naar het UWV. Oproepdienstjes van 2 of 3 uur als grondstewardess op Schiphol, geen reiskostenvergoeding wel beschikbaar zijn. Randstad noteert de weekuren en geeft dit door aan het UWV. Oeps, foutje. Alles direct terugbetalen plus boete. Resultaat € negatief. Laat haar lekker qat kauwen en Netflix kijken.

Mammeloe | 20-03-19 | 13:14 | 3

U heeft een kind met een gezonde werkethiek?! Ga u schamen!

MickeyGouda | 20-03-19 | 13:22

U weet toch dat arbeid om er beter van te worden en bezit in de socialistische heilstaat bestraft wordt.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 13:51

Mammeloe, loser. Voed je kind op met ruggengraat en arbeids ethos, in plaats van dit gejank. Soms moet je even een klotefase door om ergens te komen. Zeg haar dat. Jankerd.

Willem_Oltmans | 20-03-19 | 14:12

1 juni 2005 referendum 61,5% TEGEN een europese grondwet. Gristendemocraat Bakelllende besloot ondemocratisch de Nederlandse soevereiniteit weg te geven aan Brussel en dikke middelvinger naar de kiezer. en dit is het resultaat opgebouwde sociale solidariteit vloeit weg uit Nederland . Vervolgfase is de NL pensioenpot waar onder andere Macron verlekkerd naar kijkt. Het is nog niet te laat om vandaag te stemmen

HetOorAakel | 20-03-19 | 13:13 | 3

@Sjefke7807 | 20-03-19 | 13:17: Inm stilte, lekker stiekem. En die nep 2e kamerlui tekenden bij het kruisje, zonder te weten wat ze nou deden. EU slaven zijn het, gadverdamme.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 13:23

Elke keer weer, #stemzeweg

lacucaracha | 20-03-19 | 13:11 | 1

Stemmen heeft geen zin meer. Let maar op. Het gaat vanaf heden alleen nog maar sneller richting de federale eu. Mensen zijn nog steeds niet wakker terwijl al hun harde werk en verdiensten worden afgepakt. maar ja.. kan er niets meer aan doen, waarschuw letterlijk al een decennium voor deze ellende. Nu nog een grote bek over die Pool, maar over even zijn de meeste NEderlanders die Pool. En ze zien het maar niet, hoe treurig.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 13:17

Zijn ze in Den Haag nou werkelijk zo dom dat ze de loop-holes van dit soort regelgevingen nou niet kunnen doorzien?
Er word gewoon niet genoeg gekeken naar de mogelijkheden hoe er met dit soort regels maximaal gefraudeerd kan worden want niet 'street wise' genoeg. 1 maand werken mag je niet het recht geven om daarna 6 maanden lang op kosten van de Nederlandse samenleving een WW-uitkering te cashen en lui op je reedt te gaan zitten. Om daarna fijn weer een maandje te werken en dan weer 6 maanden vakantie te vieren.
Het maakt me geen flikker uit of je die ene maand je eigen helemaal een slag in de rondte werkt. Je hebt in die maand gewoon niet afdoende bijgedragen aan het sociale vangnet om daarna 6 maanden lang te kunnen profiteren van die ene maand dat je wel je sociale verzekeringen hebt betaald.
Ik hoop dat ze dus ook gaan controleren of deze mensen allemaal direct weer gaan solliciteren zoals de gewone Nederlander moet van het UWV op straffe van korting op de uitkering.
De Nederlandse regering is veels te goed gelovig en vertrouwd iedereen op z'n blauwe ogen.
Zo bang om onze goede naam als land verliezen (en het toekomstige baantje in Brussel te verliezen) en dus maar 3 dubbel achterover buigen om zoveel mogelijk (buitenlands) gespuis het naar de zin te maken.
Vooral geen eisen stellen en zeker geen repercussies voor wie de kluit belazerd. Iedereen in Nederland met een baan en zich eigen blauw betaald aan allerlei belastingen zou hier witheet over moeten zijn.
Als makke schapen naar de slachtbank worden we afgevoerd. Ik hoop echt dat er vandaag een verandering in beleid geforceerd gaat worden want dit kan echt niet.

clockandhammergame | 20-03-19 | 13:11 | 6

Als dit geen gigantische lokroep is voor enorme hordes werkschuw, onbekwaam volk dan weet ik het niet meer. Dit is echt het land van Milk and Honey aan het worden voor volk dat totaal geen toekomst perspektief heeft om hier ooit aan een normale betaalde baan te komen. Dat wil dat volk helemaal niet. Lekker een maandje werken in Nederland en dan in het buitenland een volledig door de Nederlandse bevolking betaalde vakantie houden aan de Spaanse/Turkse/Griekse riviera waar het leven nog betaalbaar is en de zon schijnt. Wie wil dat nou niet en het is nu legaal ook!

clockandhammergame | 20-03-19 | 13:33

Dit is opzet. Onder andere zo trekken ze de inkomenspositie van EU burgers gelijk. Zij rijker, wij armer.

Lotus15 | 20-03-19 | 13:37

Ik krijg een Deja Vu. 1 woord: Taxi.
Die oorlog is een voorbode geweest voor deesch arbeid ellende nu ...

Centauri3 | 20-03-19 | 16:00
▼ 3 antwoorden verborgen

"Commissaris Thyssen heeft met het parlement"

Het zou GS sieren als er bij stond welke fracties in het EU parlement daar dan voor zijn, welke tegen, en welke Nederlandse partijen daar onderdeel van zijn.

EnNouJijWeer | 20-03-19 | 13:11

Dit begint absurde proporties aan te nemen. Ik vind het onacceptabel dat ik gedwongen geld afdraag om het op deze manier door de EUViertesReich te laten roven. Genoeg is genoeg.

kempenaer | 20-03-19 | 13:05 | 2

We hebben niks meer te vertellen over ons eigen land, over onze eigen wetgeving en over ons eigen geld.
Nexit en snel gvd.

kempenaer | 20-03-19 | 13:06

Geen gedram, iedereen arm. Nivelleren is een feestje. Die Grieken, Roemen en Bulgaren gaan ook niet dood van de honger dus kunnen wij nog wel wat inleveren. En we moeten toch echt Kosovo, Oekraine en Kazachstan bij de Unie harken want Poetin. Zoiets toch?

Graaisnaaiert | 20-03-19 | 13:12

Uitkering naar rato van je werkhistorie. Of is dat racisme voor structureel werklozen en subsidiezuigers?

ScumbaggusMaximus | 20-03-19 | 13:05 | 3

Helemaal mee eens! Sowieso geen uitkeringen naar lieden die hier nog nooit een klap uitgevoerd hebben! Scheelt bergen geld!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:28

Dat is er in Nederland ook al en volgens de nieuwe regel geldt dat de aanspraak op de uitkering wordt beoordeeld op basis van het ook elders opgebouwde arbeidsverleden.

cheops | 20-03-19 | 13:40

@cheops | 20-03-19 | 13:40:
Hoe gaan ze dat elders opgebouwde 'arbeidsverleden' dan controleren? Daar zal wel weer een hoop bedrog en gesjoemel bij komen!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:59

Tja, als je werknemers uit andere landen inleent dan lijkt dit me een logisch gevolg. Wie A zegt moet ook B zeggen.

ZoltarTheMagnificent | 20-03-19 | 13:04 | 3

1 dag werken, 6 maanden WW.
Lijkt me nogal van A naar Z springen.

Noltie | 20-03-19 | 13:06

De lusten van de lage lonen voor de werkgever, de lasten van die kosten van de WW voor de maatschappij? Dat lijkt mij totaal onwenselijk.

supah | 20-03-19 | 13:08

@Noltie | 20-03-19 | 13:06: Na 1 dag werken heb je geen recht op WW, niemand, ook Polen niet.

menschdurfteleven | 20-03-19 | 13:26

Nu de WW, straks je pensioen. En hebben ze in Den Haag de regelgeving dichtgetimmerd? Was toch niet nodig? Dit is toch het beste land ter wereld? Dat vindt men in de rest van EU ook.
En tegen de tijd dat men daadwerkelijk de rekensom opmaakt (als men dat nog kan), heeft protesteren geen zin want je oog wordt er uit geschoten door een anoniem frustraatje van het kersverse EU-leger.

Deflatiemonster | 20-03-19 | 13:03

Niemand over gehoord gisteren, alleen een laat linkje ergens op de interwebs naar een of ander persbericht.
Ergo, ze sneaken er weer tussendoor, en alle kartelschapen staan morgen bij de koffieautomaat weer om het hardst te schreeuwen dat "die politici" niet eerlijk zijn en ze er alleen maar voor zichzelf zitten enzovoorts enzovoorts.
Stem goddomme dan ook eens niet op een systeemnpartij die dat allemaal faciliteert. Verschil binnen de EU tussen de VVD en X66 is er niet. Zelfde fractie, joehoe! Binnen Nederland willen GL en de VVD hetzelfde. Wordt wakker, wakey wakey. Rise and shine...
Sukkels.

Graaisnaaiert | 20-03-19 | 13:02

Zie hier een reden waarom Engeland uit de EU wilde.

ikdenkwat | 20-03-19 | 13:00

Nexit, en een deal met UK sluiten, wij hebben de havens.
Wat gebeurd er eigenlijk bij een Bexit ?
Als de Belgen de EU verlaten, wat gebeurt er dan met Brussel ?

Triop | 20-03-19 | 13:00 | 7

'... wat gebeurt er dan met Brussel'? Daar heb ik hele prettige fantasieën over!!!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:17

Stel je voor, UK, Nederland, Belgie en Frankrijk uit de EU.
We zouden over de Noordzee heersen, havens, vliegvelden.
Een muur voor de EU.

Triop | 20-03-19 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik lees dit soort zaken nooit in Spanje. Daar zijn ook Polen.
De Spanjaarden krijgen in de winter een uitkering, die zo groot is als je gewerkt hebt in de zomer, dus heel weinig.

gato | 20-03-19 | 12:59

Zou die kosten aftrekken van de EU-"subsidie" die we betalen !
Nexit !
@Red; Trouwens, waarom moet ik steeds helemaal naar beneden scrollen vooraleer ik een reactie kan plaatsen?
Kan zo'n reaguurbalk (ook) niet in de top ! grtz.

A333aan | 20-03-19 | 12:57 | 1

pijltje naar beneden naast "nieuwste eerst" en hoppa

Nalek | 20-03-19 | 13:00

Met ingang van deze maatregel moet de verplichte afdracht van WW premies worden afgeschaft. Ik wil zelf kunnen sparen voor een WW-reserve. Dit systeem gaat zo niet werken.
Mensen die vrijwel niks aan premies hebben ingelegd krijgen nu alle mogelijkheden om geld uit ons verzekeringssysteem te halen. Bovendien kun je voor zoveel potentiele WWaanvragers onmogelijk een goed controlesysteem optuigen. Dat valt niet meer te doen.

Paljas | 20-03-19 | 12:56

Twee of drie keer per week laten melden op het Arbeidsbureau.
Arbeidsbureau bureaus laten bevolken door gehandicapten, zijn die ook van de straat.
#opgelost

Openbaar Mysterie | 20-03-19 | 12:55 | 1

WW uit nederland? Dan ook naar het UWV in NL. En was de duur van WW niet aangepast tijdens de vorige crisis? Dan kan de pot voor Polen ook wel uit een aparte Polenpot komen, betaald door Poolse arbeiders. Is die leeg, dan jammer.

Maar wie hou ik voor de gek? In Den Haag vinden ze dit soort oplossingen niet wenselijk of te doen.

Deflatiemonster | 20-03-19 | 13:09

Gaan de moelanders nu ook volle bak zorgpremie betalen???

Uranus1767 | 20-03-19 | 12:55

Doe maar een toppertje en een breezer ananas... Breeeezer aaananas!

Dr_antonickx | 20-03-19 | 12:54

Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Peppi en Kokki
Tok tok tok tok
Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Centjes verdienen

Kokki een schoppie
En Peppi een scheppie

Toet toet, boing boing

Obsi | 20-03-19 | 12:52 | 2

De Nederlandse regering is knettergek, dat ze dit accepteren.

Pelforth | 20-03-19 | 12:54

@Pelforth | 20-03-19 | 12:54:
De Nederlandse 'regering' voert slechts de opdrachten van Brussel uit! Het is geen kwestie van 'accepteren' hoor! Als ze in Brussel roepen 'JUMP' dan roept Rutte 'HOW HIGH'?

BaldEagle | 20-03-19 | 13:30

Het is heel simpel. Wanneer een (Poolse) werknemer in Nederland werkt en premies betaald heeft deze rechten zoals u en ik.

Red shirt | 20-03-19 | 12:51 | 6

@Bucket of Shit and P | 20-03-19 | 12:57:
Nope ...
De buitenlandse werknemer kan de uitkering desgewenst mee naar zijn thuisland nemen.

cheops | 20-03-19 | 13:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederlandse lobby mislukt. Goh.
Je gaat lobbyen bij de dieven die je portemonnee al in handen hebben.

Schmalz | 20-03-19 | 12:50

Daverend hoongelach uit Londen, met de groetjes van ome Nigel.

Eppo | 20-03-19 | 12:50 | 1

Pesies.

Dirty-Harry44 | 20-03-19 | 12:53

Eigenlijk interesseert dat geld me geen flikker meer. Nul komma nul. Schijnbaar is er zo krankzinnig veel van in Nederland dat ze een heel klimaatakkoord hebben opgetuigd voor een som van zo rond de 800 MILJARD euro wat als állerbeste resultaat kan hebben dat anderen ons 'misschien' na gaan doen.

Dan heb je echt héél veel geld over, om met zoveel euro's te kunnen gaan gokken.

Kortom, er is zoveel geld in Nederland dat geld weggooien nooit een probleem is. En je kunt dus net zo goed meedoen met het baden in het geldpakhuis. Je zal gvd wel gék zijn als je niet in de pot gaat graaien? Dat is gewoon niet slim, als het zo voor het grijpen ligt. Dus vraag maar aan die subsidies voor van alles en nog wat, lik je maar naar binnen bij één of andere overheids- of semi-overheidsorganisatie als "adviseur" of "beleidsmaker" en stampen met die facturen. De hoeveelheid geld in Nederland is schijnbaar onuitputtelijk. En de vetste mensen zijn steeds vaker de mensen die uit die belastingtrog, direct of indirect, vreten. Dat kan ongestraft, er is geen controle.

Pakken wat je pakken kan is wat de kabineten Rutte mij hebben geleerd. Geen visie, geen principes, geen moraal; geld is gewoon álles en geld vergoelijkt alle vormen van witteboorden criminaliteit, ordinaire smerige leugenarij of moreel verwerpelijk gedrag. Maakt allemaal niets uit. Geef het weg aan anderen onder het mom van goed doen, prima, maar zorg altijd dat je zelf meer krijgt als 'de anderen'. Dat is wat Nederland is, gewoon een enorme snoeppot vol gratis geld voor iedereen die maar wil. Dan doe je toch gewoon lekker mee met het pak wolven wat aan de prooi zit te sjorren? Iedereen een stukje en wie het grootste heeft lacht het hardste.

Dutchbeaurouge | 20-03-19 | 12:50 | 1

Die 800 miljard begint gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de waarde van de Nederlandse pensioenpot, ze zouden toch niet....... nee toch ... of???

clockandhammergame | 20-03-19 | 13:20

Dus je zet een bedrijfje op, waarbij je oostblokkers een tijdelijk contract geeft, die je zogezegd betaald, (wel de sociale bijdrage storten, dat is de kost voor de profiteeroostblokker) Na een tijdelijk contract (6 weken) is er geen werk meer voor Boris of Igor, die cashen dan 6 maand aan een stuk in land van herkomst. Slapend rijk worden is dat. Ah, en met je nepbedrijfje is ongetwijfeld ook nog wel drugsgeld of zo te wassen ook, als je creatief genoeg bent lukt dat ook nog wel.

Welke idioot verzint zo`n dingen, als je weet dat in bepaalde landen mensen met 500 euro in de maand krijgen voor een maand hard te werken.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 12:49 | 2

En als u ze onderbetaald, krijgt u uit een ander potje ook nog een 2K per jaar erbij. Uw vrouw kan zelfs meedoen op de loonlijst.

Ce ca! | 20-03-19 | 12:56

Wie dat verzint ? De vroegere beste jongens en meisjes van de klas ! De stilste en de verlegenste, maar nergens kaas van gegeten !

A333aan | 20-03-19 | 13:02

Nederland, de ATM van Europa. En je hebt er geen pincode voor nodig! Nu de uitkeringen, straks de pensioentegoeden.

Cor Netto | 20-03-19 | 12:48 | 1

Op de pensioentegoeden leveren we al 2% per jaar in door de verplichte ECB-inflatie. Dat is al 2% van 1400 miljard ofwel 28 miljard per jaar. Onze extra bijdrage aan de vermindering van de schuldenlast van andere landen.

Schmalz | 20-03-19 | 12:54

volgens mij is de oplossing voor NL heel simpel: geen Polen of andere EU werknemers meer in dienst nemen. Als je ze echt hard nodig hebt, dan alleen nog als ZZP-er inhuren.

WillemWordtWakker | 20-03-19 | 12:48 | 2

Bedrijven hebben weinig last van deze diefstal. Maar de burger wel via de belastingen.

Pierke Pierlala | 20-03-19 | 12:52

@Pierke Pierlala | 20-03-19 | 12:52: Komt vanzelf wel als de burger niks meer kan besteden.

Dirty-Harry44 | 20-03-19 | 12:54

Nou zijn werkgevers nog steeds niet verplicht om boetenlanders aan te nemen, dus daar ligt meteen de oplossing: geen boetenlanders meer aannemen...

Bucket of Shit and P | 20-03-19 | 12:47 | 3

Maar ze zijn zo lekker goedkoop.

Dirty-Harry44 | 20-03-19 | 12:55

@Dirty-Harry44 | 20-03-19 | 12:55:
En de WW word door de andere belastingbetalers opgehoest. Als werkgever heb je alleen maar de voordelen.

2voor12 | 20-03-19 | 12:59

@2voor12 | 20-03-19 | 12:59:
Werkgevers laten opdraaien voor de aangerichte schade is dan de oplossing. Ondernemersrisico zeg maar...

Bucket of Shit and P | 20-03-19 | 13:02

Hypothetisch: ik ga een maand werken, dan heb ik (roomblank, NL ouders, man van middelbare leeftijd) daarna toch helemaal geen recht op WW?

Boris die Sauertopf | 20-03-19 | 12:47 | 5

Heb je je halve leven gewerkt, krijg je maar een fractie van de zelf opgespaarde WW, de rest pikt de staat in.

Abject | 20-03-19 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt vandaag ook op prof Paul Cliteur van FvD stemmen. Gestopt met zijn column bij Buitenhof wegens bedreigingen dat hij zijn toon moest matigen. #stemzeweg

Mammeloe | 20-03-19 | 12:46

Even kijken wat Google autocomplete van de EU vindt. Tik eens in Google de woorden "The EU is" in en wacht dan af.

Beefbus | 20-03-19 | 12:45 | 1

Ha,een grote big fail als ik die comments zo zie.
Allemaal verontruste Engelse.
Nu wij nog!

De Profundus | 20-03-19 | 13:03

Ondertussen:
Mag u nog steeds doodvallen van de rechters.
https://tpook.nl/2019/03/20/rechters-die-gokmen-tanis-weer-vrij-straat-op-stuurden-ondanks-veroordelingen-en-verdenking-verkrachting-zijn-aangeslagen/?utm_source=tpo&utm_medium=rsswidget&utm_campaign=artikelkop

Ce ca! | 20-03-19 | 12:45 | 2

Snap dat je niet wil linken naar de telegraaf, maar dit is zo nog bijna erger (en ook die site bevat spyware).
Alles na het vraagteken in de link kun je trouwens wissen, heb liever niet dat ze van me denken dat ik TPO lees..

Boris die Sauertopf | 20-03-19 | 12:54

@ Boris die Sauertopf | 20-03-19 | 12:54
Aha leermomentje. bedankt daarvoor. Maar ik geloof dat ik alle antispyware software e.d.hopelijk in huis heb om dat tegen te gaan.

Ce ca! | 20-03-19 | 12:58

Polen zijn gezellig, hebben leuke lompe humor en kunnen keihard werken. Ik mag Polen (doorgaans, ze zijn niet allemaal eender) erg graag.

Willem_Oltmans | 20-03-19 | 12:42 | 6

@Pierke Pierlala | 20-03-19 | 12:50:
Al het oostblok volk ziet West-Europa als gratis pinautomaat. En gelijk hebben ze, ze kunnen hier onbeperkt profiteren en met de buit weer naar huis trekken. En weer terug komen als het op is.

2voor12 | 20-03-19 | 12:55
-weggejorist-
Dirty-Harry44 | 20-03-19 | 12:56

Ik vind ze ook grappig en dan bij voorkeur als ze lekker in Polen blijven! Geldt ook voor Turken, Marokkanen en alle andere profiteurs!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Lech Wałęsa heeft de Poolse arbeider iets té assertief gemaakt, geloof ik. Het kost mij in het Goudse Huis van de Stad meestal wat hoofdbrekens om het juiste loket te vinden, maar de Polen kennen de weg blijkbaar op hun duimpje. Ook dit begint te voelen als een Bijbelse plaag.

MickeyGouda | 20-03-19 | 12:41 | 5

@2voor12 | 20-03-19 | 12:46: Het is toch al een gedane zaak. Men blijft maar voor die EU stemmen. Dus wat nu... Mensen gaan het zelf wel merken dat ze niet heel slim hebben gestemd de afgelopen 25 jaar.
--
Nu kan je nog zeggen die arme polen of hongaren, of onze gezondheidszorg is beter. Maar over even hebben Nederlanders hetzelfde salaris als polen en hongaren. En is de gezondheidszorg ook op het hetzelfde niveau (privaat vs overheid). Men wilde dit graag, dus wie ben ik om dat nog te veroordelen. Wanneer je arm wilt zijn kies je voor de eu... En dat willen velen want ze blijven er maar op stemmen.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 12:54

@Mark_D_NL | 20-03-19 | 12:54:
Omdat je dit niet in de MSM te zien krijgt. NPO en alle kranten zwijgen er over maar blaten gewoon Brussel na. Dus mensen die niet verder kijken weten niet beter en stemmen dus niet beter.

2voor12 | 20-03-19 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker net op FDP gestemd! Vrees dat Nexit te laat zal komen.

Fuckinghell | 20-03-19 | 12:41 | 2

Freie Demokratische Partei ?

Mammeloe | 20-03-19 | 12:48

Euuuhhhh is dit geen discriminatie?
Immers, Nederlanders hebben die keuze niet.

Ce ca! | 20-03-19 | 12:41 | 4

@Koos Knak | 20-03-19 | 12:49: maar je krijgt slecht WW naar Poolse standaard. En daar zit hem de kneep. Prima deze regeling, maar geef WW naar het land van herkomst, want daar woon je nu toch? Is deze diefstal meteen over, en niet alleen bij Polen.

Pierke Pierlala | 20-03-19 | 12:57

Waar kan ik ook al weer een Pools paspoort kopen?
;)

Ce ca! | 20-03-19 | 12:59

@Ce ca! | 20-03-19 | 12:59:
In Belgie? Kon je nog niet zo heel lang terug ook je rijbewijs kopen...

chicago river | 20-03-19 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als we die bakken met belastinggeld toch over de schutting flikkeren,dan maar naar de Polen.
Solidarnosc...

Jimmy Mc Clure | 20-03-19 | 12:41

overweeg om in Polen te gaan wonen, stemmen doe ik dan wel hier!!

RenedieLange | 20-03-19 | 12:40

Mooi hè? Betalen voor uw eigen ondergang. Wat een gaaf land!

benjeallanggek | 20-03-19 | 12:40

Volgens mij was de ww bedoeld als inkomensverzekering wanneer je plotsklaps zonder werk komt te zitten. Maar na 1 maand werken zit je niet plotsklaps zonder inkomen in de problemen. Dit is een basisinkomen op kosten van de rijkere lidstaten. Oost-Europa doet gewoon een greep uit de kas.
Tsja, vroeger konden we dit soort diefstal nog met een veto blokkeren, maar dat heeft meneer Rutte voor ons afgeschaft.

wapster | 20-03-19 | 12:40 | 2

Het woord 'veto' kwam ook bij mij op. Is dat echt afgeschaft door (met toestemming van) Rutte?

benjeallanggek | 20-03-19 | 12:41

Gooi de premies voor werknemersverzekeringen maar vast omhoog! Alle eurofielen in Nederland zullen met plezier minder nettoloon over willen houden ten behoeve van de glorie van een groot-Europees rijk. Toch? In ieder geval ben ik blij dat ik ZZP-er ben, ik betaal tenminste niet mee aan de WW.

kunstliefhebber | 20-03-19 | 12:39

Nou Koolmees dan stappen we toch gewoon uit de EU?
Zo moeilijk is het allemaal niet.

2voor12 | 20-03-19 | 12:39

Wat nog steeds onverklaarbaar is, is dat recht op WW alleen bestaat als iemand buiten eigen schuld werkloos is. Een Pool die er zelf voor kiest om drie maanden terug naar Polen te gaan heeft er dus geen recht op. Waarom past het UWV deze regel niet toe? Of geldt die alleen voor Nederlanders?

Frits de Vriez | 20-03-19 | 12:38 | 3

Tijdelijk contract, eindigt van rechtswege, onvrijwillig werkloos

witwas | 20-03-19 | 12:39

Na einde tijdelijk contract krijg je ook WW. En dat is de truuk die werkgevers en polen samen uitvoeren. Want op die manier zal die pool niet moeilijk doen over laag salaris. De boosdoeners zijn de VVD werkgevers die op deze manier zelf de winsten pakken en de sociale lasten naar de rest van het belasting betalende volk hier doorschuiven. En ook de reden waarom de VVD hier niets aan wil doen.

2voor12 | 20-03-19 | 12:41

U geeft zelf het antwoord al!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:18

WW afschaffen en aan laten bieden door verzekeraars. Opgelost.

witwas | 20-03-19 | 12:37 | 1

De W.W. is al een verzekering tegen het risico van werkloosheid, daar draagt U en werkgever premie voor af. UWV handelt de schade af bij optreden van het verzekerde risico.

Bucket of Shit and P | 20-03-19 | 13:35

Koolmees is alleen maar goed om demonstratief hand-in-hand met Penthouse de homo te veinzen, voor de rest heb je niks aan die anti-democraat.

JohnJames_001 | 20-03-19 | 12:36

Al te goed is buurmans gek.

Nederlanders moeten dus betalen voor fraudeurs in het buitenland.Nu was dat altijd al zo,maar nu wordt dus de fraude voorzien van een wettelijk kader. Maar ik weet al wat er gaat gebeuren: de instroom van Nederlanders in de WW zal wel sterk worden beknot of de premies zullen sterk stijgen.

Hoe dan ook, weer een maatregel die TEGEN het belang van het gewone ( Nederlandse) volk wordt genomen. De zoveelste.

Heppie-even-voor-mij | 20-03-19 | 12:36

Een land met royale uitkeringen dwingt daarmee werkgevers hun werknemers beter te betalen,maar je kunt het natuurlijk ook verprutsen als land.

kzegje | 20-03-19 | 12:35

Je wordt er toch treurig van, steeds minder zeggenschap over onze eigen hard verdiende knaken. Hopelijk triggert dit nog enige reactie die inziet dat meer EU absoluut schadelijk. Hoe gaat men ons deze absolute waanzin uitleggen in Den-Haag.

WhenShitHitsTheFan | 20-03-19 | 12:35

Logisch. De EU is ook een socialistische heilstaat in de beginfase.
Zodra zo'n gevaarlijke parasiet den staat overneemt is er nog genoeg geld van anderen dat in beslag genomen kan worden vanuit idealistische overwegingen. Het eten van gras door de bevolking en het in kampen duwen van ongewenste "populisten" komt veel later in de race naar de hel.

Dus ja, ons geld is helemaal niet ons geld! Dat moet eerlijker verdeeld worden onder de armen. En de EU-bobo's, die lusten namelijk geen gras.
Heeft Rutte onze pensioenpotten al onder zijn arm genomen om zijn topfunctie in Brussel te kopen?

Jan Passant mk2 | 20-03-19 | 12:34 | 1

En belgie wil een socialist een klimaat bank oprichten om zelf ons spaargeld op legale wijze te kunnen ratten. Je kunt niet geloven hoeveel fantasie ze wel niet hebben om gratis geld te kunnen krijgen.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 12:38

Dit is het begin van het einde van de EU. Netto betalende landen zullen in de toekomst nog verder een verschuiving naar Rechts gaan maken. Geen enkel land met goede sociale voorzieningen kan en mag dit accepteren. Op 26 mei een hele dikke middelvinger richting de EU! Wat dat betreft mag die Brexit niet hard genoeg zijn! Fuck dit gore EU gajes, verraad aan het volk en de eerlijke burger.

Indoneesje | 20-03-19 | 12:34

Anders maak je er toch gewoon 'Tijdelijk basisinkomen niet werkenden' van en schaf je de WW af. Probleem opgelost.

RenHoek | 20-03-19 | 12:34 | 1

Ben je het weer kwijt aan ambtenaren.

Roger-Rabbit | 20-03-19 | 12:46

Haha. Prachtig. Die eu is niet gek, die trekken heel nederlandje gewoon leeg. En de sufferds stemmen vandaag gewoon opdde pro eu partijen, stemmen zichzelf de armoede en ellende in. Nou ja, sufferds.

Mark_D_NL | 20-03-19 | 12:34 | 3

Om zo beter,Zo stort dat hele zooitje van zelf wel in elkaar.
Dus daarom meer geld naar het buitenland

Roger-Rabbit | 20-03-19 | 12:47

Alleen nogal vervelend dat de mensen die gelukkig wel doorhebben wat er gebeurt daar de dupe van zijn!

BaldEagle | 20-03-19 | 13:20

Nederlandje moet goed op zichzelf passen anders wordt Nederlandje uit elkaar getrokken als een dom naïef meisje en dat moeten we niet willen.

kempenaer | 20-03-19 | 18:23

Naast dat we jaarlijks 8,2mld rechtstreeks naar Brussel overmaken, gaan we ook nog miljoenen rechtstreeks overmaken aan burgers die hier op werkvakantie zijn geweest.

Sorry mevrouwtje, vandaag wordt u niet gewassen.

Earl_of_Doncaster | 20-03-19 | 12:34

Nou, dan maken 'we' in Nederland toch gewoon het zoveelste positieve-discriminatie-beleid?

Maar dan een dat bij sollicitanten van gelijke geschiktheid de voorkeur geeft aan Nederlandse ingezetenen die minimaal 5 jaar of langer hun hoofdverblijf in Nederland hebben.

Kom zeg, met wat creativiteit verzinnen we daar wel weer wat op, toch?

gaffelbaard | 20-03-19 | 12:34 | 2

Dat word dan direct als negatieve discriminatie en protectiinisme afgeschilderd en verboden

Gregovic | 20-03-19 | 13:13

@Gregovic | 20-03-19 | 13:13: verplicht polen aannemen mag wel dan?
De eis om voor nederland relevante taal- en cultuurkennis te hebben zou weer wel kunnen.

Dezenaamhier | 20-03-19 | 13:31

D66'er Koolmees die tegen de achterlijke nieuwe plannetjes van de EU aanloopt, karma is a bitch. Dan zal de pensioenleeftijd nog verder omhoog gaan om deze volgende megafraude te bekostigen. Vandaag gestemd op een anti-EU partij, meer kun je niet doen.

sprietatoom | 20-03-19 | 12:33

Snap de brexit gevoelens van die Engelsen steeds beter.

bqbq | 20-03-19 | 12:33 | 3

Zij hebben de juiste keuze gemaakt, zelf met een harde brexit zal je de resultaten binnen de 5 jaar zien. In Brussel zijn ze kompleet gek geworden, wacht als ze Turkije en Oekraiene gaan toelaten tot de EU.

Lt-Kol Kilgore | 20-03-19 | 12:43

Zag gisteren op "The Beeb", dat de werkloosheid aldaar, met 3.08%, vermindert was. Tenzij er ieman jokte natuurlijk.

LoesjeP | 20-03-19 | 12:48

De EU is een kwaadaardig gedrocht. Door moffen verzonnen en gedomineerd.
Een naargeestig gevangenkamp met Duitse bewakers. Opnieuw. De Moffen en de collaborerende Fransen proberen de Britten die proberen te ontsnappen af te schieten.
Disgusting.
Brexit moet gesteund worden door een Nexit.

kempenaer | 20-03-19 | 18:18

En hoe zit dit dan met de sollicitatieplicht? Geldt natuurlijk alleen voor mensen die in Nederland wonen?

Solar666 | 20-03-19 | 12:33 | 4

Die is er. Alleen geen controle.

Peter_la_Selie | 20-03-19 | 12:34

Officieel hebben ze dan in Polen een sollicitatieplicht maar als ze daar werk aannemen gaan ze minder verdienen dan de uitkering uit Nederland. Er zullen wel malafide Poolse bureautjes ontstaan die zogenaamde vacatures hebben en waar men dan kan solliciteren en afgewezen worden.

sprietatoom | 20-03-19 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Compleet gestoorde vrouw.... van onze centen.

benjeallanggek | 20-03-19 | 12:44

Fijn he, die EU?

Deflatiemonster | 20-03-19 | 12:32

En weet wel dat u eerst 6 maanden gewerkt moet hebben voor ww, terwijl het oostblok al na 1 maand daarvoor in aanmerking komt.

wapster | 20-03-19 | 12:32

Exact, wat een farce. Kon Rutte dit niet over de verkiezingen heen spinnen? Wat een afgang weer. Stem FvD/PVV !

Mammeloe | 20-03-19 | 12:40

Ook geen sollicitatieplicht meer. Premie afdragen voor polen. En hoeven niet eens op zoek naar ander werk. Gewoon gratis geld. Waar we trouwens al heel veel van weggeven. Aardige mensen die Polen, daar niet van. Maar #nexit.

Wim Venijn | 20-03-19 | 12:30

Stem PVV of FvD dan weet je zeker dat die EU pret wordt aangepakt.

eastender | 20-03-19 | 12:30

Zo en nu snel naar de stembus om FvD te stemmen, DIT MOET STOPPEN!

Mich2007 | 20-03-19 | 12:30 | 2

Zojuist gedaan. Je wordt gewoon misselijk van de huige kliek.

bqbq | 20-03-19 | 12:34

Ik las in plaats van Nederlaag al Nederland.
Soort van freudiaanse verlezing? Heb ik een sterkere bril nodig of zijn mijn hersenen gewoon al een paar stappen verder?

Ongeruste vader | 20-03-19 | 12:30

Mijn voorspelling (mag u over 4 jaar op terugkomen): WW-uitkering wordt verlaagd in Nederland, om "shoppen" van Oost-Europeanen te voorkomen.
De EU is er immers voor bedrijven, niet voor loonslaven en andere burgers.

kapotte_stofzuiger | 20-03-19 | 12:29 | 5

Jep, en al die linkse partijen en media (SP uitgezonderd) maar juichen.
Sterker nog, de SP wordt in de linkse media zo'n beetje afgeslacht.

#stemzeweg stem FvD!

Abject | 20-03-19 | 12:32

Zeer aannemelijk scenario wat u daar schetst.

Beefbus | 20-03-19 | 12:33

Zo zie ik dat ook wel. WW hoogte, duur zal opnieuw verder worden ingeperkt.

DebraCadabra | 20-03-19 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook daarom, stem op de bange poepdoos! (HvdH op Joop)

gestoptmetroken | 20-03-19 | 12:28 | 6

@Kaas de Vies | 20-03-19 | 12:58:
"Wederom weer" . Dombo.

Superior Bastard | 20-03-19 | 13:22

@Superior Bastard | 20-03-19 | 13:22:
Dank... u inzichten verblijden mij. U bent een aanwinst voor de Nederlanse taal. Wederom, weer en ook.

Kaas de Vies | 20-03-19 | 13:25

@Kaas de Vies | 20-03-19 | 13:25:
"uW inzichten". Dombo.

Superior Bastard | 20-03-19 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is gewoon heel slim. Wat eerst fraude was, is nu gelegaliseerd. Zie je wel dat de EU werkt! De misdaad daalt waar je bijstaat.

RenHoek | 20-03-19 | 12:28 | 3

Zou zie je ook de fraude in Nederland dalen! Het gaat hier steeds beter, joh!

negerinnenzoenen | 20-03-19 | 12:38

@RenHoek
Klopt. Corruptie is ook gelegaliseerd. Dat heet tegenwoordig een gouden handdruk of een appartementje in Scheveningen.

Wekkertje | 20-03-19 | 13:21

Geef het geld maar weg hoor

Only the lonely | 20-03-19 | 12:26 | 1

Kijk, daarom stem ik D66!
/trots is/

funkyd | 20-03-19 | 12:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken