Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vandaag even geen topic over De Correspondent

GeenStijl redactie vraagt je begrip

ja maar nu doen jullie het toch! no shit sherlock

Waarom we vandaag even pas op de plaats maken na Utrecht

De tragische gebeurtenissen in Utrecht van maandag hebben ons, na lang wikken en wegen, doen besluiten vandaag even geen nieuw topic over De Correspondent te publiceren. Graag vertellen we je onze overwegingen hiervoor. 

De gevolgen van de schietpartij – of er sprake was van een terroristisch motief was gisteravond nog niet duidelijk – zijn hoe dan ook groot. Zo groot, dat De Correspondent ze kan misbruiken voor een marketingstunt. Daarnaast zat Rutger Bregman bij The Daily Show in Amerika. Amerika! Dat is wel even wat anders dan dat vulgaire Nederland vol mensen die zich bezighouden met de waan van de dag. 

Natuurlijk hield dat ons op de redactie ook bezig. Maar wij werken voor een nieuwsblog. Vandaar dat we ons even niet bemoeien met de reactie van De Correspondent, maar ons richten op de gebeurtenissen in Utrecht.

De gewone verhalen brengen zoals we die gepland hadden – in dit geval: over een vlag die halfstok in de aars van Rob Wijnberg wordt gedouwd – voelt ongepast. Alsof we de gebeurtenissen negeren of de tragiek ervan bagatelliseren.

De gebeurtenis in een bredere context plaatsen, zoals we vaker met groot nieuws doen – daarvoor mist De Correspondent nog te veel feitelijke informatie.

Is er bijvoorbeeld überhaupt sprake van een terroristische aanslag? Zo ja, houdt deze verband met de aanslag in Nieuw-Zeeland van afgelopen vrijdag? Zo nee, waarom schoten de autoriteiten dan wel acuut in de terrorisme-modus? Geen van deze vragen kunnen we nu beantwoorden. En speculeren: dat doet de Correspondent dus naar hartelust.

Vandaar ons besluit: vandaag even geen nieuw topic over De Correspondent op je blogrol (en zeker geen instant-analyses). Mocht je de laatste ontwikkelingen rondom de gebeurtenis willen volgen: nu.nl houdt een helder en feitelijk liveblog bij, maar omdat wij in tegenstelling tot De Correspondent wel van journalistiek houden, verwijzen we je liever naar het Algemeen Dagblad dat al verschillende belangwekkende verhalen over deze gebeurtenis bracht. Ondertussen maken wij even een pas op de plaats. Ons medeleven gaat uit naar de slachtoffers en nabestaanden.

Morgen vind je weer een normale nieuwsbrief in je inbox. Tenminste, als je Premium Lid bent.

Dank voor je begrip, namens iedereen bij GeenStijl

Reaguursels

Inloggen

Wat en hoe is De Correspondent eigenlijk?
Even kijken naar de geldschieters. Hé, zie ik daar STDEM (Stichting Democratie en Media) staan? Laat maar, ik weet al genoeg.....

michelpen | 20-03-19 | 00:50

Misdaadcijfers manipuleren door aangifte af te raden en anders in een lagere categorie te plaatsen. Niets doen met het grootste deel van de aangiften. Lage of geen straffen. Rechters die politieke uitspraken doen. Voortvluchtigen die nummer een gevangenis zullen zien. Massa's mensen binnenhalen die schijt hebben aan onze rechtstaat en hun geloof als enige uitgangspunt erkennen.
Kortom eerst de zaak volledig uit de hand laten lopen en het probleem meer en meer onbeheersbaar maken. Gebeurd er dan iets wat haast onvermijdelijk is dan als enige actie niets doen. Het is een variant op een stille tocht. Lijkt wat maar helpt niets. Een burgeroorlog in de nabije toekomst is onvermijdbaar. Dit is nog niet eens een begin ervan.
Verder
Geenstijl gedraagt zich de laatste tijd steeds meer als msm.

metdedag | 19-03-19 | 21:59

Gelukkig is er het onafhankelijke NOS Journaal, om de situatie in ons land te duiden....
youtu.be/PPXnYXEdCmo

Bolder | 19-03-19 | 18:29
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-03-19 | 18:10 | 1

Wat zijn ze bij de Correspondent toch triest.

Badr Haary | 19-03-19 | 17:58

Hoppa, ook De Correspondent is zojuist in mijn achting diep gedaald.

De Ana(a)list | 19-03-19 | 17:45

Gadver, bijna net zo walgelijk als het totale gebrek aan respect bij Klaver en Baudet.

Ardbeg | 19-03-19 | 17:34 | 2

Wat een dom gezwatel ,alsof je oplossingen een stap dichterbij brengt door je campagne stop te zetten .Het gaf de aan het kartel gerelateerde media toch een mooie kans om een vuil politiek spelletje met hun deugorgie.

hoeman | 19-03-19 | 19:37

Och, ga jij het nou over respect hebben?

amateurrr | 19-03-19 | 19:55

De meeste mensen, die in die tram zitten, komen uit Nieuwegein en Ijselstein, pas na de brug loopt het vol met schooljeugd, kan het weten, want zo vaak in die trein gezeten.

gato | 19-03-19 | 17:28

Deugen is een wedstrijd.

Kepler | 19-03-19 | 17:09

Jeetje. Is het verboden om eigen afwegingen te maken? Doen ze hier iemand kwaad mee?

Ggroengras | 19-03-19 | 17:08

Ach, t is weer eens een ander geluid dan het internet-mainstream-gereaguur.

Koos Knak | 19-03-19 | 17:07
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 19-03-19 | 17:01

De elite en zijn dienaren zijn wel goed in het kapitaliseren op dit soort gebeurtenissen. We trappen er niet meer in hopelijk. doe morgen jullie plicht. #stem ze weg.

Zatkniss | 19-03-19 | 17:01

Meten met twee maten heet dat. Wel een aanslag down-under verslaan en nu stil zijn. Gatverdamme wat een ratterige dominees.

Willem_Oltmans | 19-03-19 | 17:01

Vroeger zeiden we altijd dat de brug open stond of dat de ketting van de fiets af was.

mozaard | 19-03-19 | 16:46

Stormageddon | 19-03-19 | 16:20
Oké, ik reageer niet, maar mag ik je pijpen?
Zo net lekker onder het randje, dan weer languit, terug, meer nat, met ballen in het handje, toverend welke wint, tot dat...

Ho!
WTF?!?

Kudtkip | 19-03-19 | 16:25

Volgende week een echte, dikke aanslag in Nederland. Wat dan Correspondent? Opheffing?

Rest In Privacy | 19-03-19 | 16:24 | 1

Ja, was ook mijn gedachte dat als er een keer een échte aanslag komt, zonder overigens deze op wat voor manier te bagatelliseren, dan kunnen ze er helemaal geen letter meer uitpersen, wat een stelletje droeftoeters.

Zwizalletju | 19-03-19 | 16:35

Ik vraag jullie begrip dat ik hier vandaag even niet op reageer. Want elke reactie kan wel worden geduid als een standpunt voor of tegen iets of iemand. Moet je niet willen natuurlijk, als je alleen met je eigen morele gelijk bezig bent. Uit piëteit en enorm deugen geen stukken publiceren moet wel zo orgastisch euforisch goed voelen, het moet toch welhaast voelen alsof je prostaat heel zachtjes gemasseerd wordt terwijl je high en dronken aan je eigen penis sabbelt.
Dus dat wil ik ook wel eens ervaren en vandaar even geen commentaar. Dank voor jullie begrip.

Stormageddon | 19-03-19 | 16:20 | 2

Rob de selfhelpboy.

Rest In Privacy | 19-03-19 | 16:27

Stormageddon | 19-03-19 | 16:20
+1.
Laat je na gedane zaken wel even weten hoe het was?
Wie weet wil ik dat dan ook wel... nu wek ik alles op met drank...*GLOEP*

chicago river | 19-03-19 | 16:38

Men schijt 7 kleuren stront voor de FvD. Fijn om te zien, minder fijn om erbij in de buurt te zijn. Laat ze maar kakken, morgen komen ze uitgedroogd en met een schrale arie naar het stembureau. De lucht zal niet te harden zijn.

Dus ja, ik blijf realistisch, ECHT veel vertrouwen heb ik er niet in, maar wie weet stempt de meerderheid zo dat er donderdag en komende decennia een nieuwe, frisse wind waait door dit weggegeven landje.

In de VS is het lot van de afgunstige Dems ook voorlopig bezegeld. Maar ja, hoewel veel Amerikanen Europanen waren, zullen wij nooit Amerikanen worden.

chicago river | 19-03-19 | 16:15

Aanstaande donderdag, na de verkiezingen, wordt vast bekend wat het motief was.

inderdaad geen stijl | 19-03-19 | 16:15

chicago river | 19-03-19 | 16:08
Beste, dit weet ik. Ook uit ervaring.
En zo hebben velen dergelijke ervaringen.

Het is daarom zo niet te verkroppen dat heel deze (zware) kwestie wordt gehanteerd met zijden handschoentjes.
Houd je goed,

Kudtkip | 19-03-19 | 16:15 | 1

Houd je veilig,

chicago river | 19-03-19 | 16:52

Dus als iemand met een Turks paspoort drie mensen vermoordt komt de correspondent niet uit, maar als een blanke racist 50 moslims in de moskee vermoordt is het reden om extra nieuwberichten uit te brengen. Hmmm, racisten daar bij de correspondent.

TheseDays00 | 19-03-19 | 16:09

Er lag een briefje in de auto... dat hij dit deed in opdracht van zijn religie.
Laten we het hier bij houden.

sociaal_econoom | 19-03-19 | 16:06 | 1

Precies! Soms is het allemaal erg makkelijk....

Doeslief_allemaal | 19-03-19 | 16:09

Ze houden -net als hun linkse companen- gewoon een campagnestop.

Mammeloe | 19-03-19 | 16:06

... en op nos.nl gaan ze wanhopig door met Thierry Baudet bashen, in het laatste nieuwstopic over het vragenuurtje.
Wat een doorzichtige staatsomroep is het toch.
Het zal ze echter niet helpen.
FvD behaalt morgen een verpletterende verkiezings overwinning.
#stemzeweg

Baardvansinterklaas | 19-03-19 | 16:05

Bregman in de VS, Katie Hopkins in NL (bij Jensen), malle Turkie Gokmen Tanis z'n kanis en z'n hele salafistische vingerwapperende familie aangehouden en ondervraagd over terrorisme motieven in het ooit oerNederlandse provinciestadje Utrecht : DAT is nog eens globalisering.

En dan zo'n zelf-fellatio'ende Rob Wijnberg die besluit om hemzelf en zn hele redactie er gewoon een dagje vrijaf uit te sturen, want dat zonnetje schijnt bijzonder lekker vandaag.

Kijk, later, later, zal deze periode de geschiedenisboekjes in gaan als de periode van het Grote Deugen. Er zal geschreven worden dat destijds, (nu dus) de Deugers vonden dat zij aan de goede kant van de geschiedenis stonden, en verwerpelijke haatzaaiende organisaties als PPV, FvD, en opinieerende onafhankelijke "denktanks" als GS en de GS-reaguurders, aan de foute kant van de geschiedenis.

Maar verderop in dat hoofdstuk, zal, door de ongelooflijk nare ontwikkelingen die zich nog zouden gaan ontvouwen, binnen de samenlevingen op het Oude Continent, zullen de geschiedschrijvers concluderen:

-"de Deugers zeiden: wir haben es nicht gewusst, terwijl ze wisten dat ze met vuur speelden. De mensen in de eerste helft van de 21e eeuw die destijds fout, extreem-rechts en populistisch werden genoemd, zagen haarscherp hoe het zo mis kon gaan met ons Oude Continent.

Naja, ik zal dat niet meer kunnen lezen, en dat is maar goed ook, want je zou je haren uit je kale kop trekken, Robbie Wijnberg.

chicago river | 19-03-19 | 16:04

metworst | 19-03-19 | 15:10
Uit diverse berichtgeving bleek dat de verdachte dader Gökmen T. een wisselmoslim is.
De ene periode is ie een dope dealende verkrachter die audities doet voor Opsporing Verzocht, de andere periode is ie een ware islampostbode van het zuiverste scho... schrift.

Best een noviteit, in benoemingsland - men kent dit hokje om aan te vinken nog niet...

Kudtkip | 19-03-19 | 15:58 | 3

Kudtkip | 19-03-19 | 15:58 |
Beste, zo zijn er meer dan je denkt hoor. Heb zelf met ze gestudeerd, en soms mee in aanraking gekomen viavia. Onbetrouwbaar en onwaarachtig tot en met die gasten (de meiden doen vaak trouw wat ze wordt opgediend0, maar het vingertje, meneer (mevrouw), dat blijft.

chicago river | 19-03-19 | 16:08

@chicago river | 19-03-19 | 16:08:
c'est ça.

Rest In Privacy | 19-03-19 | 16:26

Wisselmoslim +1

IkwilJinekwel | 19-03-19 | 18:52

Nederland is als een klein kindje dat de handjes voor haar ogen houdt zodat zij het monster niet kan zien dat haar moeder in de kamer liet. Mama deed dat in het volle vertrouwen dat monsters nooit zo monsterlijk kunnen zijn als Geert en Thierry zeggen. Zeker niet omdat de NOS en verder iedereen die deugt ook zeggen dat er niks kan gebeuren.

Genoeg multiKul. Over naar de waan van de dag. Zou het echt terrorisme zijn geweest, dat incident met een familiedrama in de tram? Ook donderdag nog?
En wat vreselijk, dat blankemannen terrorisme in .. andere kant van de wereld. Zou hier zomaar kunnen gebeuren.

Jan Passant mk2 | 19-03-19 | 15:55

Heerlijk hoe ze bij de correspondent, dwdd en pauw en jinek vrijwel alleen maar hadden/hebben over de aanslag in nieuw zeeland. Want als er een aanslag vanuit Jihadistisch hoek komt dan is het de schuld van blanke mannen, en als het vanuit rechts-extremistische hoek komt dan is het de schuld van blanke mannen.

MrLahey | 19-03-19 | 15:51

Meh, de Daily Show is met de racistische Trevor Noah ook niet meer wat het geweest is.

Muxje | 19-03-19 | 15:48 | 1

Understatement van de dag.

Wiezewalakristalix | 19-03-19 | 16:13

Géén terroristisch motief? Zeker wel! Elke vorm van geweld op straat of de publieke ruimte door dit soort psychopaten is puur terrorisme. Welk visitekaartje er ook aan hangt. De 6-voudige moord in een Delft's café in 1985 was terreur omdat 'meneer werd uitgescholden'. Of in 2011, Alphen ad Rijn, waar 5 mensen inclusief de dader de doos vonden, terreur! In Apeldoorn reed een psychopaat in op de koninklijke stoet waarbij 8 mensen inclusief de dader werden gedood, terreur! Hoe moet je het anders omschrijven als je in de publieke ruimte het slachtoffer wordt of kunt worden van een moordzuchtige maniak met religieuze / politieke / individuele waanideeën, wat maakt dat nu uit? Niets, terreur is wat je voelt zodra je niet meer veilig over de straat kunt, in de tram kunt zitten of gewoon een boodschap kunt doen in de supermarkt.

ProfessorX | 19-03-19 | 15:43 | 1

Goeie tegel.
Het lijkt wel of als het om moslims gaat we niks mogen zeggen of benoemen.
En nog wordt ons dat keihard verweten.

letopuwzaak | 19-03-19 | 18:17

Er zijn genoeg feiten. Je moet ze alleen wel onder ogen durven zien.

Selassie | 19-03-19 | 15:42

Redactie De Correspondent: "Om onze trouwe lezers niet teleur te stellen, komen wij morgen met een extra topic over de gebeurtenissen van maandag."

Rudolph_Hesje | 19-03-19 | 15:41 | 1

Dat belooft wat.

nikolaos | 19-03-19 | 19:56

Ah, okeej, nóg duidelijker: de site die niet genoemd mag worden is de trigger!
Dan doe ik toch helemaal snavelklem?
Houd ik mijn feitelijke vermoedens voor me?

En ja, het is van onvoorstelbare tragiek dat deze wandelende agressietak nog zo'n leed kon bijschrijven op z'n kerfstok.
Hoe diens motieven ook worden benoemd, de gevolgen van z'n daden zijn onnoemelijk heftig.

En ook van mij: innig medeleven jegens slachtoffers, hun nabestaanden en dierbaren - bijna feitelijk iedereen in dit land.

Kudtkip | 19-03-19 | 15:40

Het FvD bashen op StaatsRadio 1 neemt nu wel hilarische vormen aan.
De paniek bij de NPO is compleet, echt van alles word er met de haren bij gesleept.

2voor12 | 19-03-19 | 15:38 | 6

Schandalig natuurlijk weer, van onze zogenaamd onafhankijke landelijke media.
Kalm blijven, morgen gewoon FvD stemmen...

hotmint | 19-03-19 | 15:51

De gemiddelde FvD Stemmer is dat wegkijkende deugmensen gedrag helemaal spuugzat en voelt zich alleen maar gesterkt in zijn keuze door dit soort fake-journalistiek.

Harry Turtle | 19-03-19 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Van de onderste stenen zouden wij nu een toffe muur om ons landje kunnen bouwen.
Take care.

PopeyeKamper | 19-03-19 | 15:38

Ja, prima weer. Hey GS, terughalen? Geld, Gulden, plinten enzo, toch?

Kinkfactor | 19-03-19 | 16:04

Grote klasse Ebru !!!!!

Mispel | 19-03-19 | 16:05

In reactie op de column van Ebru Umar:
in Duitsland heeft een moedige vrouw het op zich genomen alle individuele eerwraak zaken te documenteren. Intussen een indrukwekkend naslagwerk geworden. Zie ook
www.ehrenmord.de/

michelpen | 20-03-19 | 01:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp het wel. Hoe men dit verhaal nu weer aan moet vliegen zodat het de schuld van de witte man is, dat vergt natuurlijk wel even bedenktijd.

Reynaerde | 19-03-19 | 15:35

Ik snap dus niet waarom we dit niet gewoon gelijk een terroristische aanslag noemen. Ik bedoel deze klootzak heeft 9 willekeurige mensen neergeschoten in een tram. Hoe is dat geen terrorisme?

TDB | 19-03-19 | 15:29 | 5

Exact, islamitische terreur, slachtoffers ongelovigen. Eerwraak is ook islamitische terror. Naar vrouwen. Het was geen botsing of een ongeluk of een keukentrap.

Mammeloe | 19-03-19 | 15:34
-weggejorist-
frank4444 | 19-03-19 | 15:39

@Mammeloe | 19-03-19 | 15:34: Nee het was een aanslag, maar dat maakt het nog geen terroristische aanslag.

Rest In Privacy | 19-03-19 | 16:33
▼ 2 antwoorden verborgen

... Heerlijk ... de links-gedraaide onbenulletjes hebben even pauze ... ;)

Remi 1 | 19-03-19 | 15:26

Voelt ongepast om nog te reaguren. Uit piëteit met de dader en zijn familie reaguren we even niet.

Mark_D_NL | 19-03-19 | 15:26 | 1

Je hebt een punt. Ik reaguur ook even niet. Zometeen zal ik toelichten waarom.

Zeddegeizot | 19-03-19 | 15:35

Ow, dus het artikel over die 150 afgeslachte christenen door Al Qaida-fanboys in Nigeria komt morgen pas. Mooi.

Mammeloe | 19-03-19 | 15:25 | 1

Pas? Nee! Komt morgen al, hoe langer ze zwijgen, hoe meer respect en medeleven ze tonen met de slachtoffers, ofzo.

Yumi | 19-03-19 | 15:33

Ze hebben bij de Correspondent jarenlang GroenLinks of D66 gestemd en zitten in de regenboogbubbel van de Randstad en dergelijke gebeurtenissen zoals gister in Utrecht stroken natuurlijk niet met hun wereldbeeld van multiculti, open grenzen, veiligheid en de intrinsieke goedheid van de mens. Logisch dat ze van de leg zijn want het kost een aantal alinea's om Baudet of Wilders de schuld te geven.

Deflatiemonster | 19-03-19 | 15:25 | 1

Exact. Ze zijn even de richting kwijt. Het duizelt.

Schoorsteenveger | 19-03-19 | 15:29

"Voelt ongepast". De een probeert de ander te overtreffen in het trekken van een 'passend' vroom gezicht. Zo zie je de coalitiegenoten samenheulen, hopend op een fout van Baudet, waarop de vormelijke plechtstatigheden op slag omslaan in watertandend wolfsgehuil. Wat een larmoyant draaideurvertoon. Je hebt draaideurcriminelen en je hebt draaideurheiligen. Zie de heilige Buma, de heilige Klaver, de heilige Jetten enz. hun weesgegroetjes prevelen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-03-19 | 15:25 | 1

Men zoekt collectief naar een fatsoensmidden en vindt het niet. Zeer opmerkelijk allemaal.

Schoorsteenveger | 19-03-19 | 15:28

Dat 'na lang wikken en wegen' is een stuk sneller gegaan, dan de gemiddelde behandeling van een WOB- verzoek.

Rudolph_Hesje | 19-03-19 | 15:24

Wat een ontstellend gezeik is dit?

pigadaki | 19-03-19 | 15:24

Ik begrijp De Correspondent wel. Het is niet gewenst om te benoemen dat het een terreurdaad was.

Mahatma | 19-03-19 | 15:23 | 1

Laten we het voortaan een jihadistisch antwoord noemen dat bekt wel lekker.

spamzuiger | 19-03-19 | 15:27

En ik maar denken dat we door moesten gaan met ons leven. Is het heel erg als ik vanavond lekker languit op de bank ga netflixen?

yeps | 19-03-19 | 15:23 | 1

JA! Deugen zul je, smeerlap. Hop, ga kaarsjes aansteken in utrecht dan, anders ben je gewoon een harteloze baudetstemmer!

elfenstein | 19-03-19 | 15:44

Wat een gelul. 10 minuten geleden werd het premium artikel met de titel "Hierover stelden onze correspondenten hun mening bij in 2018" door Sterre Sprengers en... Rosan Smits achter hun paywall geplaatst.

De Badtegelzetter | 19-03-19 | 15:22 | 1

Mogelijk omdat de abonnees op de twitters he-le-maal los gaan op de redactie.

goedverstaander | 19-03-19 | 15:24

"Geen van deze vragen kunnen we nu beantwoorden. En speculeren: dat doen we liever niet."
Eigenlijk zeggen Wijnberg en de zijnen: "We zouden het liefst volle bak gaan. Had die fucking Turk maar hard 'Allahu Akbar' geroepen, en had-ie maar de moeite genomen om in een filmpje afscheid te nemen van zijn broeders en zusters, na te hebben uitgelegd waarom hij tot zijn daad tegen de kafir gekomen is. Dan hadden we genuanceerd kunnen becommentariëren, dan hadden we u, lezer uit kunnen leggen hoe de moslim in een hem zo vijandige wereld tot een dergelijke wanhoopsdaad komt, en hadden we richting Wilders en richting Baudet kunnen sturen. Maar helaas, het is fucking allemaal niet duidelijk, dus is het zo vlak voor de verkiezingen gewoon te linke soep om vol op het orgel te gaan. We zouden het willen, gelooft u ons maar, echt, maar het risico is te groot dat we bakzeil halen en daarmee met name Baudet in de kaart spelen. Sorry!"

Schoorsteenveger | 19-03-19 | 15:22 | 2

You nailed it.
En deze gedachtegang overheerst momenteel de linkse deugvleugel.

Gajus | 19-03-19 | 15:29

Good one.
Ik vind het ook erg laf van ze.
Morgen ga ik maar stemmen op een partij,
die *wel* migratie issues durft te benoemen
en ook met concrete oplossingen komt...

hotmint | 19-03-19 | 15:45

Nou vooruit, die dan maar een topic over die Chantal Jansen. Hoe is het met haar?

Earl_of_Doncaster | 19-03-19 | 15:21 | 2

Over haar wil ik het helemaal niet hebben, die trut.

gato | 19-03-19 | 17:23

Waar is Rianne van Rijbroek als je haar nodig hebt?

IkwilJinekwel | 19-03-19 | 19:01

Wat een gek gedrag dit... niemand weet hoe 'normaal' te reageren op dit soort nieuws. Iedereen vindt er iets van en dat wordt allemaal gewogen. Het is raar dat politiek, media etc. vooral bezig zijn met zichzelf. Ze lijken zich allemaal de vraag te stellen: hoe gaan we ons presenteren? Volgens mij rijden de trams in Utrecht weer gewoon volgens de dienstregeling. Waarom doet de rest van NL dit dan niet?

StiekemeBunzing | 19-03-19 | 15:21

Kom Mathijs, dat kun jij beter! Een hele week geen DWDD!

Conan de Rabarber | 19-03-19 | 15:19 | 2

De wereld draait gewoon door.

Glasgow Argus | 19-03-19 | 15:21

Nee, Rob Wijnberg komt bij Matthijs vertellen waarom hij zwijgt.
"Maar vertel eens Rob, je wilt zo graag iets zeggen, maar legt jezelf het zwijgen op. Dat moet niet gemakkelijk zijn, ik bedoel... hoe voelt dat dan, het moet je iets doen, het moet je véél doen, ik zie het aan je, vertel...."

Schoorsteenveger | 19-03-19 | 15:26

Ik dacht even dat het om de Correspedant ging. Bleek het toch de Correspondent.

He-le-maal in de war.

Heau even | 19-03-19 | 15:17

oh nee een aantal leden van de correspondent redactie heeft familie en vrienden in utrecht wonen het komt allemaal zo dichtbij dan he man man man

niet droog te föhnen | 19-03-19 | 15:17

“De correspedant” is het toch?

Glasgow Argus | 19-03-19 | 15:15

Man, man, man...
Uh ... Sorry.
Vrouw, vrouw, vrouw ...
Uh ... Nog eens .. Sorry ...
{Vult u het wensgeslacht zelf even in], [idem], [idem]

Begrijpen corresponderende knuppels niet ze ze meedoen aan de devaluatie van het begrip respect i.v.m. journalistiek.
Tot het gaatje. Evocatus

Evocatus | 19-03-19 | 15:14 | 2

Toen de benaming #Hoernalistiek werd ingevoerd werd het wat simpeler allemaal, je kon er zowel vermeende journalisten als ook vermeende politici in kwijt.

Breinbrouwsels | 19-03-19 | 15:27

Uit respect voor de situatie in Utrecht, bak ik geen tegels vandaag

Harry058 | 19-03-19 | 15:14

Ze ruiken ’n complete nederlaag… dan zet men alle middelen in om de verkiezingen uit te stellen. De Correspondent doet haar uiterste best het verlies te beperken door zich om te draaien en met de handen over elkaar te gaan zitten, beetje boos kijken en zo.

Veluwse-Eikel | 19-03-19 | 15:13 | 1

Op mijn werk was iedereen eensgezind, doodstraf voor die hufter.
Maar ja.. je weet toch..

Gokmaar | 19-03-19 | 18:52

Daar ben je lekker mee als je betalend lid bent. Iedere dag gebeurt er wel iets in de wereld zoals in Utrecht gisteren, een reden voor de Correspondent om de pennen neer te leggen. Nog even en ze geven zichzelf 365 dagen per jaar vrij.

goedverstaander | 19-03-19 | 15:13 | 2

Het symboliseert de grote bewogenheid van de redactie. Het is zo opzichtig. Ondertussen liggen ze thuis op de bank of wandeling door het park, het is immers mooi weer, en denkt er niet èèn nog aan wat er gisteren gebeurt is.

JJMS | 19-03-19 | 15:20

@JJMS | 19-03-19 | 15:20: Ik heb even geturfd en van de 144 reacties tot nu toe zijn er 11 positief. De rest van de reacties (vooral van betalende leden) reageren zoals er hier op Geenstijl wordt gereageerd. Deugen in het kwadraat. In verband met nieuws geen nieuws vandaag.

goedverstaander | 19-03-19 | 15:23

Door het incident in Utrecht zal ik vandaag niet over Islam reaguren.
Inshallah.

Kaas de Vies | 19-03-19 | 15:13 | 1

Alhambra en delilah.

SDI | 19-03-19 | 15:19

Oké dan. Tot morgen !

Shareholder II | 19-03-19 | 15:12

Intrigerend om te zien hoe iedereen er wat van probeert te maken. Ik denk dat het gewoon een gek was die én een doorgesnoven gek was, én de ISLAM als reden (mis)bruikte om zijn perverse ideen uit te voeren. Dat die combinatie mogelijk is, hoor je maar weinig bij politici, omdat dit niet past voor hun karretje.

metworst | 19-03-19 | 15:10 | 9

@Kaas de Vies | 19-03-19 | 15:27: In 1600, de Slag bij Nieuwpoort was ook niet tof, heur.

Mark_D_NL | 19-03-19 | 15:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Je denkt dat de aanslag van gister komt doordat een doorgesnoven gek met een pistool om zich heen ging schieten, maar in het komende epistel van 28 pagina's leg ik uit waarom je fout zit, en waarom de werkelijke schuld bij Big Pharma/de banken/neoliberalisme ligt.
Niemand is meer verantwoordelijk voor zijn eigen daden, alles is de schuld van het systeem/the man.

dyslexieman | 19-03-19 | 15:09 | 3

En de Rabobank...

Croxifoxio | 19-03-19 | 15:28

@Croxifoxio | 19-03-19 | 15:28: Dat spreekt voor zich. Uiteindelijk zijn alle drama's terug te voeren op de Rabobank.

dyslexieman | 19-03-19 | 15:36

@dyslexieman | 19-03-19 | 15:36:
Ik kreeg vandaag anders wel een mail dat mijn pasje gaat verlopen! En ik ben geeneens klant bij de Rabobank!

BaldEagle | 19-03-19 | 20:36

En vandaag van mij géén reaguursel.
Over de Correspondent.

Gajus | 19-03-19 | 15:09

Man man man. Stukkies die voor vandaag gepland stonden vasthouden tot morgen. Of hebben de correspedanten zondagavond een personeelsfeestje gehad waardoor er een paar deadlines niet zijn gehaald?

JJMS | 19-03-19 | 15:09

Jammer, ik had dat topic over Rob Wijnberg graag gelezen.

SamKoeman | 19-03-19 | 15:09

Wat is de Correspondent?

SDI | 19-03-19 | 15:08 | 3

Beter bekend als De Correspedant
een hobbyprojectje van ene 'Rob'

Tobi | 19-03-19 | 15:22

@Tobi | 19-03-19 | 15:22: En wat heeft dat met Geenstijl te maken? Aangezien die op Geenstijl steevast De Correspedant genoemd wordt.

Bijtendehond | 19-03-19 | 17:43

Geen idee. Het kost 7 p/mnd dus het zal wel iets zijn.

Shareholder II | 19-03-19 | 18:39

De naam "Rob" devalueert de laatste tijd nogal. Iets met "Deugen".

Abject | 19-03-19 | 15:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl