Kabinet steunt Syriëgangers ook in rechtszaal
Toyota HiLuxfaal compleet
Binnenkort in de Volkskrant reisfolder: een geheel verzorgde trip naar Syrië onder leiding van Bert 'GoGo Tours' Koenders. Haha nee grapje natuurlijk niet. Er komt voorlopig geen reisje naar Syrië want dan moet voormalig minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders uitleggen hoe ongelooflijk dom de steun van het Nederlandse kabinet aan Syrische rebellen is geweest. De non lethal assistance blijkt nu niet alleen toch lethal te zijn op het Syrische slagveld, maar ook in de Nederlandse rechtbank. Syriëgangers gebruiken het hulpprogramma om zich tegen aanklachten van het Openbaar Ministerie te verdedigen. Dat leest u goed. En hee. Ze hebben nog een punt ook. Hoe kun je nou als staat proberen mensen te veroordelen die zich zonder goede reden met een gruwelijk conflict 3000 kilometer verderop hebben bemoeid, als je jezelf zonder goede reden met datzelfde gruwelijke conflict 3000 kilometer verderop hebt bemoeid. Dus binnenkort bij u in de buurt: een teruggekeerde Syriëganger met een Mark Rutte Get Out Of Jail Free Card. Maar laten we mensen niet onnodig bang maken.
Reaguursels
Inloggen"Hoe kun je nou proberen mensen te veroordelen die zich zonder goede reden met een gruwelijk conflict 3000 kilometer verderop hebben bemoeid, als je dat zelf ook hebt gedaan?"
Nou dat is eenvoudig. Als je aan de verkeerde kant vocht ga je de bak in. Of je daar zelf een goede reden voor had bedacht of niet doet niet ter zake.
Daarom een Tribunaal. We zitten tot over onze oren in de shit. Hebben zelfs een aandeel in genocide. Erger kan je het niet krijgen. Desnoods kiezen we voor een doodseskader. En dit keer een goed Tribunaal. Dat gaat dus inhouden dat we Amerikanen moeten vangen en afvoeren naar Den Haag. Dat houdt in dat het kabinet in een trein naar onbekende bestemming wordt gezet. Het houdt ook in, dat die genocideplegers die met de poten in de modder stonden er ook niet mee wegkomen. We hebben over het Tribunaal dat alle tribunalen in de toekomst overbodig zal maken. Daar heeft niemand zin in.
Ko Colijn, niet bepaald een milde journalist, zet het even wat meer genuanceerd neer dan de kort-door-de-bocht verhalen.
www.nrc.nl/nieuws/2018/09/12/steun-aa...
Ten eerste was steun niet verboden, ten tweede was steun geen verkeerd doel. Daarom vind ik dit soort stukjes een beetje lijken op overwinnaarsrecht.
Ome Ko is een boekjesprofessor. Lult een heel end in de rondte en hakt de arm van zijn voeder niet af. Heb je niks aan. Alle Westerse landen zitten tot over de nek in de shit, qua regeltjes omtrent oorlogsvoering. Na Joego is de rem losgeschoten. Onder aanvoering van de USA kon het niet op. Zelfs Nederland kon ineens high profile missies draaien. In een oud boek met overleveringsverhalen hebben ze het al over goed en kwaad. Het Westen heeft op dat vlak een megaprobleem. De rest van de wereld ziet dit ook en gaat hier gebruik van maken. Zie Oekraïne. Met een beetje pech, gummen we ons binnen 50 jaar volledig uit. Willen we dit voorkomen, dan is de eerste horde die gesloopt moet worden de NATO. Achterhaald instituut. Dat moet weg. Daarna kijken we verder.
@Klappernoot | 01-03-19 | 16:28: Niet alleen de nato, de VN mag ook schoon gemaakt worden
@lovekila | 01-03-19 | 16:45: Absoluut, maar niet nu. De UN is een gebouw dat ernstig in verval is geraakt. Helaas is de UN het enige dat we nu nog hebben als je menselijkheid prefereert boven duivels gedrag, zoals de Amerikanen en en die olieboeren in het Midden Oosten. Als de NATO is opgeruimd, dan pas kunnen we de UN gaan moderniseren. Weg met de veiligheidsraad. Weg met het vetorecht. Maar dat is echt iets voor later. Alles op zijn tijd. Nu even een duiding over de NATO slopen. De EU moet zijn eigen broek ophouden. Stoppen met het papieren tijgerbestaan. Turkije heeft plots geen vrienden meer. Helemaal niemand, dus het Neo Ottomaanse rijk kan in de koelkast. Last, but not least, we draaien niet meer voor de rommel van de USA op. En nee, de Russen staan niet morgen op de pier in Scheveningen. Dat kunnen ze zonder probleem doen op dit moment. We hebben namelijk geen leger meer, want NATO.
Rusland staat niet zomaar aan de Noordzee. dan moeten ze door Oekraïne dat inmiddels geen apenleger meer heeft en vervolgens door een serie NAVO landen. Een afstand van 2000 km met aanvoerlijnen door ons gebied. Al lang voor de Duitse grens is dat leger tot staan gebracht of vernietigd. Maar je geen illusies over de kracht van Rusland. Maar lokaal kunnen ze de boel behoorlijk opstoken inderdaad.
@Beste_Landgenoten | 01-03-19 | 18:17: Geloof je hetzelf? De Russen hebben 150000 kanonnenvoer klaarliggen. Dan nog een partij tanks. U weet wel, die dingen op rupsbanden die wij niet hebben. Nog een partij roestbakken die de zeeen kunnen controleren en als het moet wat vliegtuigen en een atoombom als cadeau. Wat hebben wij.Ons hart van het leger woont in verre oorden. (Je zou bijna hopen op een dijkdoorbraak) De beveiliging in het oostblok is van papier. Ja, twee USA F22's voor de sier. Een paar F16's om de stalen ballen echt rond te maken. Oja, we oefenen vaak met voetvolk langs de oostgrens. Wat wil je met die minuscule legermacht. Echt, als de Russen of Erdogan echt willen, dan praten we morgen een vreemde taal.
Klapper. 2000 km rijden is ver, met je tank colonne. onderweg kan heel veel mis gaan. De Russen hebben allang de capaciteit niet meer om Europa onder de voet te lopen. Vroegah wel, maar toen stonden de tanks ook te wachten vlakbij de midden-Duitse Harz. Dat scheelde zo 1500 kilometer naar de Noordzee. Zelfs met onze beperkte legers haalt geen tank de Noordzee meer.
nypost.com/2015/10/07/us-asks-toyota-...
Beste_Landgenoten | 01-03-19 | 15:02
Linksom of rechtsom; oorlogsstrijd helpen te beslechten gaat via het leger, toch?
Niet met tussendoor-Toyota's via de achterdeur.
Assad proberen te ontzetten dmv. steun aan de burgeroorlog in Syrië had ook via ons leger moeten gebeuren, of niet.
(Althans, dat is hoe ik dit bezie in alle eenvoud).
Dat waar wij het nu dus over hebben, zijn 2 mega grote problemen.
Of 3 zelfs.
Hoe te dealen met onze regering die "sublegertjes" van externe bodem heeft gesupport?
Hoe te dealen met gasten die zich uit onze windstreek (nationaliteit) voegden bij de parallelle genocide-strijd voor het IS Kalifaat?
Hoe te dealen met de combinatie van faciliteren en de Catch 22 voor NL om te berechten?
Het antwoord blijft Internationaal Strafhof.
Nee Kudtkip. Een oorlog win je, omdat er geen regels meer gelden. De meest beschaafde verliest. De truc was, om dit niet in de publiciteit te laten komen. Gelukkig is er tegenwoordig internet. Daarom gaat het nu gruwelijk mis. En dat is maar goed ook.
miff | 01-03-19 | 14:35
Ah, daar is 'tie. De reply, waar ik erg nieuwsgierig naar was.
Heel interessant.
Vooral als de rechter besluit zichzelf onbevoegd te verklaren om uitspraak te doen.
Kan dat?
En betekent dit automatisch vrijspraak?
Is dit dan eigenlijk niet louter een rechterlijke patstelling?
Als dit nu al opgeworpen kan worden, dat de rechterlijke macht niet kan voorzien in een oordeel, omdat de staat medeschuldig wordt geacht aan hetzelfde misdrijf, blokkeert dit dan eigenlijk niet meteen de argumenten om deze personen (vermeende oorlogsmisdadigers) terug te halen voor berechting?
Dat kan immers niet, want de rechter heeft de middelen er niet toe.
Geen gevalletjes vormfout - het is bij voorbaat een Catch22.
Wel een unieke, waartoe het Internationale Oorlogstribunaal alleen maar meer de beste uitkomst is.
Dit ruikt toch een beetje naar winnaarsrechtspraak. Nu Assad weer de baas is wordt met terugwerkende kracht het oordeel over onze steun aan de oppositie veroordeeld als "steun aan terroristen". Beetje Assad's eigen newspeak zeg maar.
De werkelijkheid was - zeker in het begin van die burgeroorlog - totaal anders, er waren nauwelijks jihadisten in Syrie want die zijn pas twee a drie jaar daarna ingereisd. De oppositie was vooral van Syrische burgers en gedeserteerde ex-militairen. Toen was er zeker een grond voor steun. Later werd die grond minder sterk, maar dat er "steun aan terroristen" is gegeven is een flinterdun verhaal, dat vooral achteraf mooi aansluit bij de versie van de Assad / Rusland versie van de oorlog. Strker nog, er zijn behoorlijk wat andere visies op dit verhaal, die beweren dat er geen terroristen werden gesteund.
Al vanaf dag 1 waren er berichten dat er in grote getale huurlingen uit onder meer Libië ingevlogen werden.
Kolderieke tegel weer van BL. Regeren is vooruitzien. Ook voor Rutte. We hebben allemaal gezien waartoe het bewapenen van de Taliban door de CIA 'in de strijd tegen de Russen' heeft geleid. Tot terreur.
@HaatbaardKnipper | 01-03-19 | 15:25:
Dat is een beetje kort door de bocht. De Taliban olv Bin Laden heeft zich pas tegen de VS gekeerd toen de VS "heilige" bodem bezette in de Golfoorlog tegen Saddam. Tot dan toe was de Taliban niet anti-westers.
Ik zeg verdiep je eerst eens wat in de historie voordat je allerlei korte lijntjes trekt. De echte terreur is ook pas gestart na 2001, Twin Towers en de reactie daarop. ISIS is ontstaan door de enorm stupide aanpak van de "vrede" in Irak na 2003, waarbij Bremer de meest stompzinnige politiek voerde tegen de Shiiten en ex-Baath leden.
@koolteer | 01-03-19 | 15:07:
Dat is totale onzin. Heb je ook geen enkel bewijs voor.
BL heeft ze ook wat de geschiedenis betreft niet helemaal op een rijtje.
Toen Nederland de auto's stuurde was een groot gedeelte van Irak al in handen van ISIS en waren ze ook al betrokken bij groepen ""opstandelingen" in Syrie.
@Gulliver | 01-03-19 | 15:33:
Kijk dan ook even in detail naar WELKE groepen dat waren. Achteraf blijkt het gehalte aan jihadisten bij die gropen nul of bijna nul. Maar daar horen we RT/Spoetnik/Assad/Poetin/PVV/FvD (=allemaal 1 pot nat zo langzamerhand) niet over.
Nee gast. Ten eerste was Nederland sinds dag 1 bezig met de verwijdering van Assad. Dat eisten de Yanken van ons, want anders moesten we maar weer in de kinderspeeltuin de beest uithangen. Syrië is geen toevalligie samenloop. Het is een vakkundeig uitgedacht plan, maar door dwazen uitgevoerd. Nederland heeft gekozen en gewoon verloren. Part of the game.
don't assign to malice what can be explainded by stupidity, zeiden de Chinezen altijd
@Beste_Landgenoten | 01-03-19 | 15:33:
Beetje laat, er moet ook gewerkt worden.
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/mi...
Buiten dat had ik bronnen die niet op het internet te vinden zijn. Er waren en zijn in die regio een aantal Nederlandse mensen actief.
miff | 01-03-19 | 14:22
Geen idee of er iets misgaat, of dat je bewust mijn tekst kopieerde.
Ik zou menen dat je er iets zinnigs aan zou toevoegen, kritisch, zoals je sterk doet o.a. hierboven in de draad.
Ps. Voor wie het zich afvraagt (hallo Berbaar, lees ff mee): mij lukt het niet meer om de tussendoor-reageerknop te benutten. Er popt geen venstertje meer op waarmee ik direct kan interacteren op andere tegels.
Ben echt aangewezen op old school reaguren.
Oh, en het NSB-uitroepteken, die functie is mede kaduuk.
No_Code | 01-03-19 | 14:13
Van hoax zou ik niet willen spreken.
Zekers wel van het oorlogszuchtige Amerika, dat daarmee als wereldmacht het beste gedijt - met het in hun kielzog afgedwongen gekloot van o.a. onze regering(en).
Ik weiger echter om in dezen aangesproken te worden als "wij".
Ja, dit vat ik op als doodeenvoudige burger, die per definitie wars is van oorlog.
En zo nagenoeg iedere burger hier.
Ten overvloede, dat wat deze oorlogsbroeders en -zusters hebben geflikt, én flikken, is hun eigen islamitische verantwoordelijkheid. Hun eigen barbarij met slachten, verbranden, doodwalsen, verzuipen - en alle varianten van gruwelmoord volgens hun religieuze voorschriften.
Alleen zij hebben dat directe bloed aan hun handen.
En ja, indirect regeringsleiders.
Het is echter te makkelijk om te stellen dat doordat wij hen gekozen hebben, wij mede dit bloed dragen. Zo werkt dat ook niet - wij burgers krijgen keuzen voorgelegd die lokaal landsbelang moeten dienen.
De regeringen die vervolgens worden samengesteld, bestaan uit complexe compromissen, met ook nog factoren voor beleid waar de burger nooit inspraak in heeft gehad.
Stop dus met het "wij net zoveel bloed" aan onze handen.
Heb je misschien iets aanstaan om datagebruik te besparen?
Bij mij werken de knoppen niet als mijn mobiel bij een slechte verbinding mobiel datagebruik besparen inschakelt.
Was dat werk waar je wagenwijdbeens voor de webcam moest zitten?
Die hele oorlog in Syrië is één grote hoax. Eerst worden er wereldwijd propagandacampagnes opgezet, een leuk gekleurd revolutietje hier, of revolutie vernoemd naar een bloem daar, en is Assad is opeens een grote lul. Hulpverleningsinstanties roepen opeens allemaal in koor hoe slecht het in het land is en vanuit het niet duiken opeens flashy onthoofdingsvideo's op. En de enige juiste oplossing is dan altijd westerse bommen. En als het land in puin ligt droogt het nieuws op. Niet omdat er geen nieuws meer is maar omdat de propaganda programma's zijn gestopt. Zie hier opnieuw een ouderwetse staged-war. De Amerikanden gevolgd door hun Navo kliek hebben dit truckje al tientallen keren opgevoerd. Joegoslavië, Irak, Afghanistan, Jemen, Libië, Syrië en straks Venezuela. En wij maar denken dat we aan de goede kant staan. Wij funden de terroristen godverdomme notabene zelf en geen enkel kabinet valt erover! En hoe dat komt? Omdat wij net zoveel bloed aan onze handen hebben als de Amerikanen.
Precies.
Assad is niet opeens de grote lul, hij was altijd al een grote lul. VErdiep je eerste eens in de geschiedenis van zo'n land voor je zulke onzin uitkrramt.
Het is weer 1 op 1 de vesrie van alt-right / RT /Poetin / Assad, anti-Eu, antiglobalisten. Je weet welk setje aan "overtuigingen" je kunt verwachten van die club (zeg maar de PVV) over Syrie. HEt is alleen, zoals eigenlijk alles wat uit die hoek komt, niet waar.
No_Code | 01-03-19 :
Ga hulp zoeken je bent knettergek.
@Beste_Landgenoten | 01-03-19 | 15:05: denk eerder dat hij bedoeld dat het Westen gretig gebruik maakte van Assad voor deze geïnitieerde arabische shit-lente begon. dus ja daarvoor was hij 'ok' daarna pas ene lul. kadaffie kon ook pas worden afgezet toen hij zijn olie voor euro's op de markt wilde zetten en niet al bij het neer halen van een vliegtuig boven schotland.
@Gulliver | 01-03-19 | 15:10: Mo_Code heeft gewoon gelijk. Laat het effe bezinken. De Amerikanen voeren overal oorlog. Jan Lul sputtert tegen, maar ole, let's roll. Dan loopt het niet volgens plan. Vervolgens zijn de Europeanen de Sjaak en huilen we over de ellende die we verdorie zelf mede aanstichten. Als we gewoon stoppen met die waanzin, dan zou Nederland over 20 jaar een ruimtestation rond Mars kunnen laten draaien. Nee Gulliver, u bent hier de gek in het verhaal. En natuurlijk: Hup het Westen, maar niet op deze manier. Daarvoor heb ik niet oorlog gevoerd en ben ik niet beschaafd door mijn ouders opgevoed.
@Klappernoot | 01-03-19 | 18:02:
Knettergek gekwebbel van een paar links geìndoctrineerde mafklappers die overal Amerika als grote Satan zien. Dat alleen al Jemen en Venezuela in het rijtje staan geeft aan dat we met een wereldvreemde gek te maken hebben die maar wat raaskalt.
Dr_Prepper | 01-03-19 | 13:25
Oneens.
Het één pleit het andere niet vrij.
Middelen krijgen om oorlogsstrijd mee te voeren - de strijd voeren maakt je schuldig. Overigens waren die gasten al aan het strijden en begon dat niet met de kado-Toyota's.
Dat waar de advocaten het op gooien, is dat de leverende partij (onze regering!) van die spullen niet dezelfde kan zijn om vervolgens deze strijders aan te klagen (via OM that is). Waterdichte verdediging lijkt me dit overigens ook niet.
Edoch, om ieder risico te vermijden dat de rechterlijke macht hier ook maar een beetje intrapt, is het hoogst noodzakelijk om de berechting middels een Internationaal Strafhof te laten verlopen - zelfs nog los vàn dit risico.
Het één pleit het andere niet vrij.
Middelen krijgen om oorlogsstrijd mee te voeren - de strijd voeren maakt je schuldig. Overigens waren die gasten al aan het strijden en begon dat niet met de kado-Toyota's.
Dat waar de advocaten het op gooien, is dat de leverende partij (onze regering!) van die spullen niet dezelfde kan zijn om vervolgens deze strijders aan te klagen (via OM that is). Waterdichte verdediging lijkt me dit overigens ook niet.
Edoch, om ieder risico te vermijden dat de rechterlijke macht hier ook maar een beetje intrapt, is het hoogst noodzakelijk om de berechting middels een Internationaal Strafhof te laten verlopen - zelfs nog los vàn dit risico.
"Het één pleit het andere niet vrij.
Middelen krijgen om oorlogsstrijd mee te voeren - de strijd voeren maakt je schuldig. Overigens waren die gasten al aan het strijden en begon dat niet met de kado-Toyota's."
Exact, dat maakt het des te ernstiger, aangezien de strijd met bijbehorende wreedheden al enkel jaren aan de gang was. Men had dus wel degelijk in redelijkheid kunnen weten aan wie men leverde.
"Dat waar de advocaten het op gooien, is dat de leverende partij (onze regering!) van die spullen niet dezelfde kan zijn om vervolgens deze strijders aan te klagen (via OM that is). Waterdichte verdediging lijkt me dit overigens ook niet."
Lijkt mij wel; als jij aankondigt een misdrijf te gaan plegen - of reeds pleegt- en ik lever hand en spandiensten ben ik volgens de wet wel degelijk mededader en eveneens strafbaar.
Waar men het echter op zal gooien - en wat men de rechter zal influisteren- is politieke onschendbaarheid van ministers en de onschendbaarheid van de staat. De rechter zal zich dan waarschijnlijk onbevoegd verklaren hierover een uitspraak te doen.
Een beetje slimme advocaat weeg hetvechter zo te spelen dat de nederlandse staat maximale imagoschade oploopt en daarom maar afziet van vervolgen.
Een internationaal trubunaal ter plaatse zou inderdaad het beste zijn, en nederland de minste reputatieschade opleveren.
Rhenium | 01-03-19 | 13:24
Akkoord.
Deze medeplichtige van oorlogsmisdaden in Syrië, die graag terug naar Engeland wilde om te bevallen, is nu "voortvluchtig".
www.telegraaf.nl/nieuws/3225342/omstr...
Heeft geen directe link met NL, behalve dat ze vanwege nephuwelijk met NL'se IS-er ook best graag hierheen had of zou willen "vluchten".
www.geenstijl.nl/5146367/nee-ga-weg/
Maar nu is ze dus spoorloos.
En wat vernemen we nog meer?
Trump heeft zich vergist en IS is nog niet verslagen.
www.telegraaf.nl/nieuws/3226112/trump...
Te langer dat nog even duurt, te meer tijd er is om héél rap het Internationaal Oorlogstribunaal voor islamitische genocideplegers en medeplichtigen op te richten.
Ik zal het zeer op prijs stellen als er vanaf heden in berichtgeving wordt gesproken over "(vermeende) oorlogsmisdadigers" in plaats van "Syriëgangers".
Ik vind de vrouwelijke vorm van Syriëgangers en jihadgangers altijd wel aardig en toepasselijk: Syriëgangsters en jihadgangsters.
@Dr_Johnson | 01-03-19 | 13:35: Ik gebruik deze vorm ook graag, maar dan gaan alle vrouwen moeilijk doen en dat is niet de insteek. Wat een schijtzooi.
Kotsbeu.
Kunnen we gewoon tijdelijk , half jaartje of zo, bij wet het vuurpeloton invoeren voor verraders die wat dan ook in syrië hebben gesteund? En dan alles gewoon voor het vuurpeloton. Syriëgangers, terugreizigers, syriëronselaars, salafisten en andere IS-verheerlijkers, advocaten van al dat schorum en koenders en rutte. Ik ben er zó klaar mee.
een soort van De Grote Purge?
Gelukkig , voor de statestieken en de mooie cijfertjes pakken ze de blokkeer Friesen wel hard aan.
De Nederlandse overheid moest toch zo nodig een "standpunt" innemen tegen de dictator Assad? En steun uitspreken en leveren aan iedere islamitische terrorist die Syrie kapot wilde maken.....
Zie hier de prijs die U gaat betalen....... namens Rutte succes met de teruggekeerde "strijders" die straks Nederland gaan bevolken. Volleerd in guerrillastrijd, bommenlagen en strotten snijden.
M'n kop er af als dit waar blijkt. Het voordeligste is om die gasten per Boeing 747 terug naar hier te halen en op Schiphol gelijk door te laten. Geen proces, geen rechtsgang, niet opsluiten, geen advocaten, kortom: win win.
@Pleegzuster B | 01-03-19 | 12:56:
Nou, haal hem er maar vast af dan. Want de volgende situatie gaat zich voordoen:
OvJ: wij beschkldigen U van lidmaatschap van een terroristische organisatie.
Advocaat verdachte: de organisatie die door de nederlandse staat wetd gesteund met toyota's, kleding en laptops? Wij roepen op als getuigen de Heren Rutte en Koenders.
OvJ:............. ik eis vrijspraak
@Pleegzuster B | 01-03-19 | 12:56: sorry voor de typfouten. Best wel moeilijk typen met grote vingers op een klein schermpje
@miff | 01-03-19 | 13:12: Ondanks de typfouten vrees ik wel dat u gelijk heeft. En dan kunnen we allemaal wel de advovaten van dat tuig gaan beschuldigen en zo, maar die doen gewoon hun werk. En ze hebben een punt ook: als je de leden beschuldigt van terrorisme, dan zijn de financiers van die leden ook terroristen. En dus is het: of de NL staat heeft zich schuldig gemaakt aan terrorisme. Of de Syriegangers zijn onschuldig. Veel mer smaken blijven er niet over.
Eenzijdig verhaal. Alsof Assad de hoeder is van de Syrische staat? Als je al jaren je eigen volk vermoordt en alleen je eigen clan van Alawaieten kansen geeft moet je niet verbaasd zijn als blijkt dat niet iedereen blij is met je zogenaamde democratisch gekozen leider Assad. Je weet niets van dat land, dat blijkt alweer direct. Je bent of te jong of te dom of allebei.
zou de import van kunstmest ook omhoog gaan....
@Dr_Prepper | 01-03-19 | 13:25: Een staat is machtig, onderschat dit niet. We zijn nu nog naar het fotorolletje aan het zoeken. Moet je nagaan, toen had je nog fotorolletjes. Oja, voor de geinteresseerden: Zoek eens op het witte huis. Niet dat ding in Washington. Maarja, staatsgeheim en hel en verdoemenis zijn een tweeling. Succes aan de nieuwe generatie die ging roeren is de strontkuil.
Het is natuurlijk evident dat de overheid blijft pushen om die lui aan de bevolking op te dringen omdat ze zelf alweer eens fout waren in de oorlog. De RM kan nu laten zien of ze echt afhankelijk zijn ipv onderdeel van de kennel van Rutte.
Had jij daar na het proces Wilders nog een promile twijfel over dan?
@miff | 01-03-19 | 12:54: Alleen al de planning in dit jaar laat zien dat alles er op gericht is voor GW zaken te traineren en te treiteren. Natuurlijk doen ze hun trucjes op aanwijzing van politiek en (ws ook) KH. Misschien had ik een klein moment een opleving van optimisme, het was nog vroeg in de middag. Ons staat nog een hoop ellende te wachten.
pga | 01-03-19 | 12:40
Goede vraagstelling, en lijkt me zeer van toepassing op deze situatie.
Interventie met het leger is juridisch 'veiliger'. Op de een of andere manier lijkt de steun met spullen aan opstandelingen een soort oorlogje via de achterdeur.
Super geheim ook, behalve dat we er nu van weten.
Deze handelswijze moet gevolgen krijgen. Zeker nu het terug lijkt te klappen op onze samenleving. Bij vrijspraak van Syriëgangers brengt de staat impliciet de NL'se bevolking in gevaar.
Dat ligt eraan. Blijf je het spelletje spelen, dan komen er genocideplegers tussen on in wonen. Ga je verraad aan de USA plegen om je eigen hachje te redden, dan staan we over 20 jaar nog altijd dezelfde discussie te voeren. Hak je de navelstreng door, dan is het voor het echie. Dan moet Duitsland zijn oorlogsschaamte afwerpen en Frankrijk moet zich leren gedragen. Je kan niet onder invloed van een fles wijn Noord Afrika gaan binnenvallen en dan schaapachtig naar de USA kijken. Kleine kinderen worden groot, maar Europa gedraagt zich als een Neger in Afrika. Waarom verantwoordelijkheid nemen, terwijl de pakhuizen gevuld blijven met schaamtevoer omdat hullie daarzo in een negorij leven. Als we door blijven klooien, dan wordt de SS buurman postuum geridderd. Dat kan toch niet.
Het is duidelijk dat letterlijk alles qua politiek beleid nu gericht is tegen de gewone hardwerkende burgers. Zij trekken in elk opzicht aan het kortste eind, zoals de GiletsJaunes in Frankrijk. En het interesseert Rutte 3, de meerderheid van het parlement, de MSM, de NPO en allerlei adviseurs/specialisten geen ene fuck.
Iemand gooit Roethof in het eten van deze domme, naïeve Nederlanders.
Wat ik in beginsel al niet begreep is hoe het kon dat NL vechtende groepen elders steunde met de Toyota's. Ik bedoel, we sturen ons leger naar Afghanistan, Mali om vredesmissies uit te voeren - waar ben je dan mee bezig als je in Syrië middelen brengt aan strijders die niet namens dit land de zogenaamde vrede aan het bevechten zijn?
Dit is godverdomme uit naam van ons allemaal gedaan!
En daarom, net als hierboven door anderen al met klem geadviseerd:
Internationaal Strafhof oprichten om alle lieden daar voor te laten komen.
Inclusief! onze ministers die op wat voor manier dan ook deze oorlogsstrijd hebben gesteund.
Ik vraag me altijd af welke grens er wordt getrokken bij het bepalen van een oorlogsverklaring .
In hoeverre wordt het steunen van opstandelingen van buiten door een ander land niet uit de regio tegen een zittende president in internationaal recht eigenlijk gezien als een oorlogsverklaring aan het betreffende land.
Er is al een internationaal strafhof!
Dat zit in Den Haag.
"waar ben je dan mee bezig als je in Syrië middelen brengt aan strijders die niet namens dit land de zogenaamde vrede aan het bevechten zijn?"
Hahaha wat een enorm naieve visie op de wereld zeg. Alsof elke regering het verdient om loyale burgers te hebben. Er zijn grenzen aan loyaliteit en vaak worden die overschreden zodra een leider zijn burgers gaat vermoorden, zonder vorm van proces opsluiten of bombarderen met vliegtuigen en artillerie. Maar... droom lekker verder in je overzichtelijke wereldje van "legitiem gekozen" leiders en "opstandige terroristen". Wel zo makkelijk.
@pga | 01-03-19 | 12:40: Die grens is heel erg rekbaar. In mijn tijd kwamen er plotseling oostduitse MiG's aan op het vliegveld. Met dank aan de vliegtuigspotter wisten we dat het een Duitse donatie was. 2 maanden later was de oorlog in de Krajina beslist. Met dank aan die Duitse cadeautjes. Ik wil ook nog wel over Amerikaanse of Russische hulp een boekje opendoen, maar dat maakt eigenlijk geen ruk uit. We doen met zijn allen mee met een heel smerig spelletje. En ja, ook u als eerzame burger doet mee in het grotere geheel.
@gaffelbaard | 01-03-19 | 15:01: Dat kan hier niet mee over weg. Een neger met gouden tanden is niet te vergelijken met een slager uit Almere.
@Klappernoot | 01-03-19 | 21:23:
Hoeveel weet je eigenlijk over het ICC? Heb je je er wel eens in verdiept?
Gouden tanden. Slager. Het maakt niet uit. Zijn ze oorlogsmisdadiger? Is het ICC bevoegd? Dan staat er niks in de weg aan een berechting door het ICC.
Nou en?
OM, lees even mee. Ik zal u helpen.
Of ze wel of niet deelnamen aan een organisatie als i.d.z.v. art. 14 lid 4 RWN doet er niet zo veel toe. Als ze veroordeeld kunnen worden o.b.v. art. 6, 7 of 8 Statuut van Rome, kan via art. 14 lid 2 RWN alsnog de nationaliteit of verblijfstitel ingetrokken worden en kunnen ze het land uitgeknikkerd worden.
Ik schaam me zo langzamerhand om autochtone Nederlander te zijn!
Wat een bullshit, het feit dat de overheid laakbaar / strafbaar handelt pleit jezelf , je keuzes en je daden niet vrij. Die blijven net zo fout als ze waren.
Schreibtischmörder zijn ook zonder pardon veroordeeld gelijk de feitelijke uitvoerders.
Kortom naast het berechten van alle Syrië en Irakgangers waarbij ook zonder aanzien des persoons het Nederlanderschap van dient ingetrokken te worden moet er een apart tribunaal volgen waar de politiek verantwoordelijken van het laakbaar handelen door de Nederlandse Staat voor gedaagd en door berecht worden. O.a. Koenders Bert (schuldig) heeft mazzel dat de tijden van Van Oldebarnevelt (onschuldige patriot) achter ons liggen.
Zet gelijk ook wat vraagtekens bij het beleid van S. Kaag, die palestijnse terroristen steunt en getrouwd is met een onderknuppel van zwendelaar Arafat.....
Dit heeft niets met domheid te maken, en alles met pure kwaadaardigheid van de verzamelde neo-liberale, neo-conservatieve en neo-socialistische partijen en hun kiezers. 80% van het electoraat zweert bij terreur, oorlogsmisdaden en andere martelingen, zolang dat een dubbeltje extra inkomsten oplevert.
Kunnen deze oorlogsmisdadigers niet aan Assad worden uitgeleverd.
?
!
Precies! Korte metten mee maken!
Ja, zo zie je maar weer dat denken dat het goede doen niet altijd het goede is. Waar zie je dat nog meer in terug?
Laten we het gewoon een backslash van hoogmoed noemen. In alle eerlijkheid. Geef je eigen hoogmoed maar eens toe. Tricky!
Van mij mogen al die syriëgangermohammedanen weer terugkomen, indien zij eerst berecht zijn door de bevolking in het land van misdaad, Syrië of Irak....
Toyotamonteur ?
Dan geheel en al vrijspraak plus vergoeding voor gederfde inkomsten.......
Weer een "correct" kunstje van de bevlogen verwarringsmonteurs ( advocaten ), die een misser van Min v Buitenl Zaken gebruiken om Nederland medeplichtig te maken. we weten allemaal , dat er gruwellijke daden gepleegd zijn in Syrie en als dan een ambtenaar van het M v Buitenlandse Zaken zich via taqya laat belazeren zouden de syriegangers plotseling geen misdadigers meer zijn. Maar de verwarringsmonteurs stichtten verwarring ( dat schijnt hun vak te zijn ) en in onze rechtsstaat geld, bij twijfel geen veroordeling. Ik hoop dat de rechter de zaken goed zal weten te scheiden. Voortaan noem ik de hulpverleners geen advocaten meer, maar verwarringsmonteurs.
Helaas denken de gehersenspoelde en dichtgetikte klaplaven uit de massa daar anders over.
Superior Bastard | 01-03-19 | 11:28 |
Rutte en Koenders dienen aan Syrië te worden uitgeleverd, om daar te worden berecht.
Dat zou wel een boel oplossen + afschrikkende werking voor hun opvolgers!
Een enorme afgang voor de betrokken ambtenaren.
tsja....
“Assad has to go” had to go...
Als Nederland willens en wetens terroristen heeft gesteund, moeten de schuldigen een passende straf krijgen. En als ik Toyota Jidōsha was, zou ik de staat aanklagen vanwege het bezoedelen van de goede naam van hun product. Het lijkt me dat ze de Japanners niet van tevoren hebben gezegd dat de Toyota's naar koppensnellers zouden gaan.
Die gigantische letters achterop de Toyota HiLux en de Isuzu D-Max die je op terroristenvideo's ziet lijken me wel even een marketingdingetje te zijn geweest. Waarom moesten het ook per se de favoriete pick-ups worden van Al-Qaida en Somalische piraten? Waarom geen toepasselijke meuk als de Toyota Isis? Waarom 60 miljoen?
@Slogra | 01-03-19 | 13:04: Qater.
Nog een goede reden om ze in Syrië of Iran te laten berechten. Je wil niet dat ze hier vrij rondlopen.
Fout is fout. Wanneer NL de Toyota's aan het verkeerde volk heeft geleverd, dan moeten de verantwoordelijken hiervoor gestraft worden. Daarnaast moeten de koppensnellers gewoon daar berecht worden volgens de sharia die hun zo dierbaar is.
Wat een gelul man. Ik zeg je: NL had keiharde militaire steun moeten geven aan de oppositie van Assad, toen het nog zinvol was. Maar daar was NL te laf voor, helaas. Het had een oorlog met zoveel slachtoffers gescheeld en miljoenen vluchtelingen. In die tijd was met weinig middelen bereikt wat later niet meer kon.
Het was de slappe houdung van Obama met zijn red line, dat dit conflict is ontaard in een jihiadistische oorlog en Assad zich geheel ten onrechte sluw heeft opgeworpen als de beschermer daartegen. Nu zitten we met een totaal verwoest land, waar Iran en Poetin de dienst feitelijk uitmaken. Gefeliciteerd!
Laat al deze RutteIII incompetente knoeiers alsjeblieft opdonderen.
Mooi signaal ook, wil je vechten voor de vijand nee joh geen probleem.
Stelletje Landverraders en ze hebben bijgedragen of gevochten voor een regime wat zich op grote schaal schuldig maakte aan misdaden tegen de menselijkheid.
Vechten in vreemde krijgsdienst blijft vechten in vreemde krijgsdienst. Oorlogsmisdaden blijven oorlogsmisdaden.
Alleen is de wet in dit land, dankzij Rutte en zn elitaire vrinden, volledig op de hand van daders ingericht. Als eerst om zichzelf vrij te kunnen pleiten, als tweede gebruiken alle daders in andere misdrijven de gecreëerde geitenpaadjes en mazen in de wet. Mark en zn roversbende heeft dit land in theorie al vernietigd, het is wachten tot de praktijk volgt.
De vijand van uw vijand is uw vriend, zo iets in deze en die is dus gesteund.
Maar wel schijnheilig met een uitgestreken bek en een krans bij een Dodenherdenking voor de Tweede Wereldoorlog aanwezig zijn! Dat dan weer wel! Bah!
Onze regering is a total trainwreck. Weg ermee !
En op 20mrt stemt de massa lemmingen gewoon weer op het kartel. Droevig, maar de realiteit is dat dit niet meer goedkomt.
Wel handig.. het International Criminal Court ligt vlakbij het Binnenhof. Mark kan dus gewoon op de fiets.
Hartelijk dank regering! Mensen: Stem ze weg!
Goede advocaten. En ze hebben gelijk.
Ze hebben geen gelijk, ze verkrachten de wet. Gewetenloosheid heet dat.
@Ton8695 | 01-03-19 | 11:55:
Ton jongen, lul nou niet over zaken waar je overduidelijk geen verstand van hebt.
De wet is er om geïnterpreteerd te worden in de passende context. Rutte en C.O. hebben met deze acties weer wat context toegevoegd, en bedankt.
@Superior Bastard | 01-03-19 | 12:02:
Hahaha.. daar heb je hem ook. Heb je die tegel helemaal zelf gebakken knul? Knap hoor, ga hem snel laten zien aan je groepsleider!
@Superior Bastard | 01-03-19 | 12:02:
Dat je goed kan liegen met het wetboek in je handen, maakt nog niet dat je gelijk hebt chef. Maar u zit in uw dichtgetimmerde kistje, dus u snapt alleen dat kistje waarin u leeft.
@Ton8695 | 01-03-19 | 12:07:
Ja, dan krijg je een sticker!
@Superior Bastard | 01-03-19 | 12:02:
Ja luister eens even, als we op die toer gaan wordt het bij bastaard oorverdovend stil natuurlijk.
U praat alen over de verkeerde mensen. Wat gaat er gebeuren met de veroorzakers, zoals Rutte. Gaan we die nog aanpakken of vervolgen. Of blijven die, weer, buiten schot. We hebben toch wel geleerd van WOII? We hadden toch besloten dat nooit meer? Waarom laat Nederland dan een rutte zijn gang gaan... Ben van mening dat de druk op de rutte's van de wereld opgevoed moet worden. De bewijzen over hun wanbeleid zijn overal. Pak die lui aan, pak rutte aan, pak balkenende aan, pak donner aan.
Ze proberen het in Frankrijk, maar die worden gewoon weggecensureerd. De Rutte's in deze wereld verstoppen zich achter de perverse systemen die ze zo hebben ingericht dat ze altijd overal onderuit komen.
Zelfde als dat gezeik met Srebrenica. Uiteindelijk hebben goede bedoelingen altijd een negatief effect achteraf. We hadden daar die zooi gewoon elkaar moeten laten afslachten.
Dat hebben Voorhoeve en Kok destijds ook de ene helft laten doen.
Dat is dan ook gebeurd.
Iedere dag, iedere week, iedere maand, ieder jaar wordt het zichtbaarder. Het onmenselijke onfatsoen dat de fatsoenspartijen en de fatsoensstemmer voortbrengen met hun ideeën, dat mentaliteitje, hun politiek en niet in de laatste plaats dat dwingen en demoniseren.
.
Dit is slechts een van de vele misdaden waar zij zich allen ergens in de nabije toekomst moeten verantwoorden. Dwingen en demoniseren heeft een prijs.
.
Want de veronderstelling die onze fatsoensmensjes koesteren, dat het slopen van een natiestaat, een cultuur, een volk zonder consequenties zal zijn, zal net als alle andere stokpaardjes een leugen blijken.
.
Wie zaait, zal oogsten...
Fascimse komt van links en de fascisten van de toekomst noemen zichzelf antifascisten.. W. Churchill
Voor dit soort cluster fuckups is afgesproken en besloten eerst een onafhankelijke expert volkenrecht te consulteren, na eerdere cluster fuckups. Dat is dhr. prof. mr. P.A. (André) Nollkaemper. He, en weet je wat? Ze deden het niet. Mensenrechtenschendingen? Ah, boeien volgens Koenders: www.geenstijl.nl/5144076/vroeger-zoog...
Maar als we ze dan niet kunnen vervolgen, laten we ze dan op zijn minst intensief monitoren! O nee, kan niet, recht op privacy (hier de volkert-jurisprudentie aanvoeren). Maar als we ze niet kunnen monitoren, laten we ze dan in hemelsnaam geen uitkering geven! O nee, kan niet, ze zijn nog steeds Nederlands staatsburger. Dat dan afpakken? O nee, kan niet, Europees hof rechten van de mens en zo. Maar als we hun staatsburgerschap niet kunnen afpakken, laten we ze dan in godnaam géén voorrang geven bij het toewijzen van een woning! O nee, kan niet, gemeentelijke bepalingen verhinderen dit. Maar als we... enzovoort, ad infinitum.
Justem. En vergeet hun Universele Rechten niet om hier kun kinderen genitiaal te verminken (Godsdienst), hun 10-jarige kindbruidjes te verkrachten (Religie) en hun Recht op Familiehereniging met de andere drie vrouwen. Terwijl hulpbehoevende bejaarde echtparen maar apart hun dood tegemoet moet zien, want daar is geen geld en huisvesting voor (Willekeur).
Omvolking werkt niet als je het nieuwe volk niet alle rechten geeft. U bent slechts een loonslaaf die het moet bekostigen, verder mondje houden en onthouden dat de Nationale Propaganda Omroep bepaald wat u denkt!
@Mammeloe | 01-03-19 | 11:32: Dom geblaat. De universele rechten van de Mens zijn het enige zinnige wat we hebben. U wilt ze in de vullisbak weroen en mij doen geloven dat we schoon opnieuw gaan beginnen. Ik wil dat wel, maar de moslims gaan in dit gat springen. Loopt uw dochter ineens de de rechten van de islamistische mens te reciteren, Dan ben je nog geen stap verder.
Oud schimmel nieuws. NATO land Nederland doet op U.S verzoek alles wat je van een vassal kan verwachten. Neem het bombardement op die Belgrado TV station door een NL F16. Commentaar op kritiek, eigen schuld, we hadden gewaarschuwd. Zo sprak de hoofdkaas die nu verantwoording aan het afleggen is.
Als je niks kan als overheid doe dan ook gewoon niks. Met hun onkunde hebben ze een hoop ellende veroorzaakt overzee en nu ook weer hier.
Terroristen in het geniep steunen op basis van flinterdunne rapportjes, daarover liegen en draaien. En uiteindelijk is het gevolg dat oorlogsmisdadigers en terroristen hier straks vrij rondlopen tussen uw kinderen.
En oh oh wat zijn ze straks weer allemaal geschokt als 1 van deze Islam fanatici straks een paar mensen overhoop steekt in een centrum bij u in de buurt.
Op de huidige coalitie stemmen is zo onderhand wel echt misdadig aan het worden. Deze lieden verdienen het niet aan de macht te zijn. Ze laten niets anders zien dan pure onkunde, nalatigheid en immorele werkwijzen.
20 maart mogen we laten zien wat we vinden van Mark R. en zijn handlangers.
@Pelforth | 01-03-19 | 11:16: Nog 19 dagen voor rutte om een stuntje uit de hoed te toveren (met turkije ofzo) en het korte termijn geheugen van den nederlandsche mensch doet de rest.
Vroeger ging je gewoon tegen de muur voor landverraad.
Maar dat was vroeger.
Religiekritiek als een der verworvenheden Verlichting begint naar mijn smaak met de komst Islam naar Europa toch een beetje ondergesneeuwd te raken. lol
zijn de gemeente, uwv, belastingdienst al wakker geworden: aivd heeft kalifaatloonlijsten dus is dit te matchen met aangevraagde bijstandsuitkering, eigen vermogen box 3 en eventuele zw en/of ww uitkering. hier een wia uitkering vanwege burnout of muisarm en daar rondlopen met een ak47 zou moeten opvallen voor de handhavers
wat denkt u zelf?
@Zenzeo | 01-03-19 | 11:11:
retorisch.... schot voor open doel.... laaghangend fruit... nee, denk het niet
Zie hier nog een keer in de praktijk aangetoond waarom iedereen die een beetje realistisch denkt gewoon zegt: "Laat ze lekker optyfen en persona non grata verklaard worden in Nederland". Alleen maar ellende met die gasten.
Op eigen houtje naar syrie gaan voor gewapende strijd of ondersteuning daarvan voor welke partij dan ook = je aansluiten bij vreemde krijgsmacht met potientieel gevaar voor Nederland = Intrekking nederlands paspoort en persona non grata = wegblijven en bij de eerste overtreding van dat feit direct de cel ingooien. Klaar optyfen.
U blijft hangen in het verleden. We hebben het niet meer over gekke islamieten die voor het goede doel knokken. We hebben het hier over de overheid die totaal de weg is kwijtgeraakt. Het maakt niet meer uit wie er gelijk heeft. We hebben gekozen, en daar hangt een prijs aan als je faalt. In ons geval gaan er nog 20 miljoen buren naast ons wonen. We hebben verkeerd gekozen. Niet eens omdat wij slecht zijn, maar puur omdat we blind achter de USA aanlopen. Dit gaat niet over klein bier. Dit gaat uitdraaien op een gevecht van leven of dood voor de EU. Ondertussen slaat Trump een hole in one op zijn eigen golfbaan.
Ooit noemde men het mooie Beiroet het Parijs van de Levant. Nu is Parijs hard op weg het nieuwe Beiroet te worden.
Daar zou ik weleens wat meer aandacht voor willen: het leefklimaat in Europa.
Fraaie beeldspraak
@Poesmobiel | 01-03-19 | 11:07: Ja, en basale mensenrechten. Vooral voor de kinderen in de toekomst. Wat laten we in Jezus' naam achter? En dan heb ik het niet over 2 millimeter zeespiegelstijging.
@Mammeloe | 01-03-19 | 11:14: We denken aan precies dezelfde dingen. Mijn kleinkinderen vallen nog weleens als warme zakken zand op mijn schoot in slaap. Ja, inderdaad, zo rustgevend ben ik. Dan moet ik een uur stilzitten en is het me al een paar keer overkomen dat mijn ogen zwaar incontinent worden als ik me hun leven voorstel.
"Nu is Parijs hard op weg het nieuwe Beiroet te worden."
En helaas niet alleen Parijs.
Mogadishu is een betere vergelijking.
Scherp
Misschien klink het radicaal, maar ik denk dat de beste oplossing is een strafrechtelijke vervolging van alle daders als het gaat om de steunverlening aan jihadisten en het zaaien van dood en verderf in Syrië, inclusief misdadigers als Koenders en onze Pinokkio. Dan is er ook geen rechtsongelijkheid meer omdat ook de verantwoordelijke politici achter slot en grendel zitten.
En dat is precies waarom die clowns in Syrië voor het hekje moeten staan en niet hier!
Dan moeten we ook de oorlogsmisdadigers Rutte en Koenders uitleveren aan Syrie om aldaar vervolgd te worden.
@Glasgow Argus | 01-03-19 | 11:16:
Goed plan!
Wanneer begint de actie 'we gaan ze terugbrengen', ik stort graag duizend euro (van Mark) in de crowdfund van zo'n actie.
Laat ze dat geld van de verhoogde energierekening daar lekker instoppen. In plaats van nutteloos milieugedram.
Ik stort graag om alle faal-op-faal, lieg en bedrieg (ex) ministers en (oud)-staatssecretarissen een enkele reis naar Syrië te bezorgen. Het land heeft al eerder 200+ dagen zonder bestuur gezeten, veel slechter dan dat kan het nu ook weer niet gaan. Waarschijnlijk zijn er gedurende die 200+ dagen de minste rampzalige besluiten genomen en ging het relatief best redelijk met Nederland.
... Maar we weten toch feitelijk dat b.v. al-Nusra oorlogsmisdaden heeft gepleegd?
Los van welke hulp ze van wie dan ook gekregen hebben?
Als verdachten daar bij betrokken waren, lang de cel in.
Los van welke hulp ze van wie dan ook gekregen hebben?
Los van alles, als je naar Syrië afreist om te vechten, mag je daar fijn blijven om de consequenties van die gevechten te ondergaan.
Formeel heeft al Nusra geen oorlogsmisdaden gepleegd, al Nusra is geen leger van een staat. De leden van al Nusra zijn criminelen die in Syrie terreurdaden hebebn gepleegd.
De oorlogsmisdadigers zijn de vertegenwoordigers van landen die zonder enig volkenrechtelijk mandaat (vn veiligheidsraad resolutie) en soeverein land hebben binnengevallen, zonder formele oorlogsverklaring. Alleen de Russen en de Iraniers zijn op uitnodiging van de internationaal erkende Syrische regering betrokken in de burgeroorlog aldaar.
Erdogan, Obama, Rutte, Koenders, Macron, enzovoorts hebben het oorlogsrecht geschonden en moeten daarvoor worden vervolgd. Rutte, Hennis en Koenders als ministers die nederlands oorlogsmateriaal hebben ingezet en terroristische misdadigers in Syrie hebben gesteund.
@Glasgow Argus | 01-03-19 | 11:23:
Hulde voor uw verhaal.. helder +1
groot voorstander om ze te laten berechten in Syrië zelf. of door assad of door de sdf. en daar wil ik graag als belastingbetaler voor betalen.
Van mij mogen ze ook Koenders en onze Pinokkio en zijn hele bende uitleveren aan Syrië voor het zaaien van dood en verderf onder de bevolking van Syrië. Waarom zouden ze er onbestraft mee weg moeten komen?
Is toch verdoeme erg dat je daar belasting voor wil betalen. Want betalen zal je, one way or another.
"Mensen die straks terugkeren zullen betogen: 'Ja luister, ik heb wel deelgenomen aan een bepaalde organisatie, maar niet aan een terroristische organisatie'.
Dat doen ze toch allang: ze beweren allemaal, zonder uitzondering, dat ze slechts humanitaire hulp hebben verleend - een beetje pleistertjes hebben geplakt in een ziekenhuis oid - of in het geval van al die arme "naïeve" jihadbruidjes, alleen maar thuis op de "kleintjes" hebben gepast en 's avonds voor manlief een potje kookten. Verder wisten ze van niks.
En bewijs jij als OM hier in Nederland maar eens dat het anders zat. Dat is ondoenlijk: het is lastig ter plaatse onderzoek te doen, en bovendien zijn er niet of nauwelijks getuigen meer, die hebben ze namelijk het hoofd afgesneden of verzopen of in kooien levend verbrand, etc. Juist dáárom zou men van al die ratten collectief het Nederlanderschap moeten intrekken, dan ben je er vanaf en kunnen ze nooit meer terugkeren, althans niet legaal.
Tot op heden doet de regering dat niet en verzaakt m.i. daarmee zijn allereerste en belangrijkste opdracht: Nederland en de Nederlanders - zoveel als in haar vermogen ligt - te beschermen tegen gevaar en dreiging van buitenaf. En hoe het nou precies met de levering van die Toyota's zit aan bepaalde "strijdgroepen" weet ik ook niet, ik heb de indruk dat eea een domme zet van de regering was, maar zoiets kan toch nooit de reden zijn om dan maar te zeggen: nou ja, dan halen we al die ISers maar weer op (en verklaren ze onschuldig, want wij hebben Toyota's geleverd).
"Binnenkort in de Volkskrant reisfolder: een geheel verzorgde trip naar Syrië onder leiding van Bert 'GoGo Tours' Koenders. Haha nee grapje natuurlijk niet."
Nou, daar kun je om lachen, maar dit bericht stond vanmorgen in de Volkskrant:
"Binnenkort kan je weer op vakantie in Syrië, dankzij de Franse reisorganisator Clio. Vanaf april biedt die groepsreizen aan langs toeristische en culturele hoogtepunten in het door oorlog deels verwoeste land. Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken raadt deelname met klem af."
Er zijn kennelijk weer genoeg gebieden in Syrië waar eea zo gestabiliseerd is, dat een Franse reisorganisatie er groepsreizen naartoe aanbiedt.
Wordt het dan onderhand ook niet eens tijd dat al die Syrische vluchtelingen, die helemaal naar Nederland kwamen om te "schuilen" tegen het geweld, weer eens richting de heimat gaan om het land een beetje op te bouwen? Of zeg ik nu iets heel doms?
Hear hear!
Dus een gematigde (terreur) groep is anders om recht over te spreken dan een terreurgroep, ook al vechten ze mee?
Kan toch niet?
Nee hoor, in grote delen van Syrie is het veilig, naar de standaard al daar. Het spul kan weer terug. Doei!
Haha, je weet zelf ook wel dat je iets heel slims zegt.
@Mammeloe | 01-03-19 | 11:04:
Precies. Veilig!!! Of misschien wil Mark hulp bieder door soldaten te sturen voor de wederopbouw??? Whahahaha, nu moet ik erom lachen maar misschien..... Nee toch?
'Hoe kun je nou als staat proberen mensen te veroordelen die zich zonder goede reden met een gruwelijk conflict 3000 kilometer verderop hebben bemoeid, als je jezelf zonder goede reden met datzelfde gruwelijke conflict 3000 kilometer verderop hebt bemoeid.'
Misschien een idee om ook de verantwoordelijke staatslieden voor het gerecht te brengen?
Ook daarom, tribunaal ter plekke, onderzoek ter plekke, integraal onderzoek, en daarna verder!
Het heeft weinig zin om hier " schande" te roepen. Rutte en Koenders hebben tegen alle VN verdragen in opstandelingen/nekafsnijders geholpen bij hun burgeroorlog tegen een soevereine staat,in dit geval Syrië,morgen tegen Venezuela. Het landsbestuur in handen van deze linkse-liberale lieden heeft ons niets dan ellende gebracht. Het OM,dat alleen pro-Zwarte Piet activisten te grazen weet te nemen is volslagen geïnfiltreerd door de linkse kerk,om over de DDR'66 rechtelijke macht maar niet te spreken.
In het kader van het ondersteunen en uitdragen van de internationale rechtsorde is er vast een punt te maken voor vervolging van staatslieden die terroristische organisaties hebben gefinancierd.
Steunen met Toyota's, steunen met het door laten lopen van uitkeringen tijdens de strijd, steunen met terughalen naar Nederland en dan vrijlaten. En bij al die acties zeiken dat er te weinig geld naar de inlichtingendiensten en defensie gaat en gewoon nog een vluchtelingendealtje erbij tekenen. Je zou bijna denken dat ze alleen voor de belangen van Shell bezig zijn.
@Watching the Wheels | 01-03-19 | 10:54: Ja, heb heel de nacht kotsend boven de pot gehangen. Ik kijk nooit meer. Lesson learned.
Ik denk niet dat Shell iets te winnen heeft of had in Syrië.
@Watching the Wheels | 01-03-19 | 10:54:
En niemand aan die stompzinnige tafel met iets als "in Hongarije hoeven de kerstmarkten niet beveiligd te worden, ik Berlijn, Keulen, Straatsburg enz, wél". Wat zegt u daarop? Geen enkel tegengeluid weer, en dan weer de mening van een of andere cabaretier... droevig gewoon.
@Schepvogel | 01-03-19 | 10:57: Waarom denk je dat Putin daar zo graag zit dan?
@Schepvogel | 01-03-19 | 10:57:
Nee? Denk je niet dat Shell gebaat is bij een stabiel midden oosten met betrekking tot hun nummer 1 winstmaker, olie? Shell heeft 1 verantwoording. En dat is naar de aandeelhouders. En dat is olie. Het s een een olieverwerkend bedrijf. En daarom heeft het alle belang bij elk conflict in het midden oosten en het liefst met als resultaat dat het daarna beter voor ze wordt. Dat heet ondernemersschap.
En dat is ook meteen het enige voordeel dat dat hele milieugezeik van tegenwoordig nut heeft. Minder afhankelijk van olie. Punt is alleen dat nu de burger voor de kosten opdraait vanwege doorgeschoten beleid. Maarja, bij links Nederland verkoopt "milieu" natuurlijk stukken beter dan "financiele onafhankelijkheid van het midden oosten".
Bij links verkoopt "een vrij en democratisch midden oosten" stukken beter dan "laat ze lekker de tering krijgen daar en laat ons zorgen dat we geen reet met ze te maken hebben"
@Schepvogel | 01-03-19 | 10:57:
Er worden 2 gaspijpleidingen aangelegd naar de EU door Syrie, 1 vanuit Qatar, 1 vanuit Iran via Irak. In Parijs is juist afgesproken om te komen tot een transitie van kolencentrales naar gascentrales. Daarom is dat geleuter van Rutte (van het gas af) ook zo bijzonder, de wereld schakelt juist over op gas en wij gaan er zogenaamd vanaf, terwijl er net een nieuwe LNG haven in Rotterdam is aangelegd (gate.nl). Maar die gasleidingen door Syrie sluiten dus aan op het netwerk in Turkije dat door Botas aangelegd is en dat is een bedrijf dat o.a. uit Shell bestaat.
Het ligt nog iets anders, volgens en.wikipedia.org/wiki/BOTA%C5%9E#Hist... leveren Shell en Gazprom gas via dat Turkse netwerk sinds 2007. Al die oorlogen en conflicten gaan om goedkope energie, wat nodig is om de economie te kunnen laten groeien.
Wel fijn zo voor de verkiezingen, geeft wat extra bevestiging.
Als je dood zou kunnen gaan aan plaatsvervangende schaamte, dan was me dat al gebeurd. Gestorven aan de geschonken Toyota's, de lappen van Hennes in Iran, de miljoenen van Kaag aan de Palestijnen, de steun van GL aan BDS of Jazie Veldhuyzen en Sylvana bij de herdenking van de Februaristaking. Kies maar. Er is elke dag wel iets om voor weg te kruipen. En het gaat maar door.
Ik weiger schaamte te voelen voor acties van andere waar ik totaal geen verantwoording voor draag.
@Croxifoxio | 01-03-19 | 10:54: Inderdaad geen schaamte, wel gekmakend.
Ik voel alleen maar machteloze woede!
De oorlog is ginder omzeggens voorbij. Is het geen hoogtijd dat die Syriërs en tutti quanti hun koffers pakken ?
Zo gek zijn die ook niet hier liggen ze aan de bijstandstiet en daar moeten ze werken,wat denk je zelf
Weer een idiote actie van BuZa. Gvd, gvd.
Ja maar Rutte 3 staat nog, das ook wat waard.
Haha, haatgristen Voordewind spreekt er schande van. Maar wel kinderpardon en hele families uit Syrië hier halen. En binnenkort de spijtoptant jihadbruiden.
Ik moet denken aan het gezegde: 'regeren is vooruitzien'. Ik snap werkelijk niet dat er bij bijna geen enkel besluit wordt nagedacht. Toyoya's geven aan Syrische strijdkrachten/rebellen en dan niet doorhebben dat dit keihard in je smoel terug backfired? Het prutsen is al jaren de norm en het niet nadenken begint ernstige vormen aan te nemen.
Ze dachten niet aan Syrië, maar aan Hillary. Het was in lijn met haar geopolitiek.
@Sitting_targets | 01-03-19 | 10:51:
Scherpe opmerking +1
Het is boos opzet en jaren geleden al uitgedacht!
Hier begrijp ik nou niets van. Mevrouw de Vries van BuZa, die in deeltijd werkt, oppas-oma is, flyert voor D66 op de braderie en altijd met de Alpenkreuzer naar het drielandenpunt op vakantie gaat zei dat ze toch echt op de hoogte was van de problematiek in het Midden Oosten..... ondanks dat ze dacht dat een Toyota een garnalenkoekje was uit een Teppanyaki restaurant.
Ghne, de Alpenkreuzer.
De goede reden was dat kostte wat kost ISIS niet aan de macht mocht komen. Moeten we even niet vergeten. Niet dat dat dit tot lieverdjes maakt, in tegendeel, ze waren gewoon net iets minder erg dan ISIS en zo moet je ze ook behandelen.
Als dat het doel was, dan had de legitieme regering moeten worden gesteund.
En alle deserteurs (90% van de Syrische asielzoekers) moeten terugsturen.
Sja, zowel de EU als onze regering hebben hun mond vol over het bestrijden van "radicalisering". En met meel uiteraard.
In de werkelijkheid voert de EU met boze opzet dagelijks nieuwe extremisten aan om de oorspronkelijke bevolking te bestrijden/te verdelen/te beheersen. ISIS mocht de EU en ook onze regering tellen onder hun morele/materiële supporters. De linkse rechter is van hetzelfde slag.
De hypocrisie en de leugen zijn ze zover voorbij dat met enige dichterlijke vrijheid de vergelijking met het nieuwe fascisme in beeld komt. Ben er alvast aan begonnen.
Eindelijk iemand hier die het ziet zoals het is !
Rutte en Seyss- Inquart hebben beide in ieder geval 1 ding gemeen.... Beiden werkten niet voor het belang van Nederland....
Tja, het algemeen belang. Wat is dat?
@Hollende_Kleurling | 01-03-19 | 10:59:
Niet wakker worden van kletterende ak's en gillende islam aanhangers die publieke executies willen van alle andersdenkenden.
In een normaal functionerende democratie was de regering al lang gevallen, of tenminste een minister opgestapt. Nederland is gewoon de geldezel van de USA. Mijn stempas is binnen, ik twijfel nog tussen een blanco stem of die kaart onder kliederen.
Exact, in een goed functionerende, dualistische democratie zou dit tot onmiddellijk aftreden moeten leiden.
@HaatbaardKnipper | 01-03-19 | 10:47: Haal deze grappen maar eens uit binnen je eigen werkomgeving. Ik zie je al lopen met een kartonnen doos vol met fotolijsten en andere persoonlijke bezittingen, richting de uitgang.
@Harrie7949 | 01-03-19 | 10:50: van de 9 de verdieping het raam uit denk ik. Die persoonlijke bezittingen worden daarna naar buiten geknikkerd.
In een normaal functionerende democratie was geschiedenisleraartje Rutte helemaal geen MP geworden maar in zijn plaats iemand met kennis van zaken die de belangen van Nederland en de autochtone Nederlanders als prioriteit 1 op het lijstje had staan!
Even in het vaasje plassen svp.
Het lost zich wel op nadat er een stuk of wat ontploffen op het hoofdkantoor van een politieke partij aan de linkerzijde van het spectrum.
Nuttige idioten worden pas uit de weg geruimd als ze niet meer nodig zijn. Die laten ze voorlopig dus nog vrolijk hun gang gaan.
@Noltie | 01-03-19 | 10:44: Exact!
"Nieuws" dat ik gisteren al las.
Verder een verhaaltje met een nogal "aldus de advocaat" gehalte. duh.....
Denk zelf even ook na over dit logische verweer. Of heeft jouw jarenlange Ruttepijpen tot bewustzijnsvernauwing geleid? Duh......
Of onze overheid steunde terroristische organisaties - veroordeling voor deelname terroristische organisatie mogelijk. Of onze overheid steunde geen terroristische organisaties - deelname terroristische organisatie wordt dan lastig te bewijzen.
@Hollende_Kleurling | 01-03-19 | 10:49:
Laat het oordeel nu maar aan de rechter over.
U weet wel de rechter die helegaar niet weet welke gematigde strijdgroepen werden gesteund want geheim enzo.
Wensdenken van advocaatjes, meer is het niet.
www.geenstijl.nl/5146516/kabinet-steu...
We gaan het zien. BuZa laat nu al informatie los over groeperingen die geen steun zouden hebben ontvangen. Geduld, uien pellen en wachten op de ophef die je weet dat gaat komen.
@Hollende_Kleurling | 01-03-19 | 11:05:
Huh? Dat is niet mijn link, vriend!
Wat wil je, met een verpRutteSer als premier. Dit was overigens al eerder bekend als line of defence.
Alles wat dit kabinet doet bestaat uit prutsen en belasting verhogen.
Ja dat weten wij inmiddels wel, Bangmaken is een VERDIENMODEL .
Snap dat nu eindelijk eens.
Als we Koenders nou voor de rechtbank slepen dan valt het argument ook weg.
Beter nog, we moeten Koenders uitleveren aan Syrië om hem daar laten te berechten.
Een shariarechtbank wel te verstaan. Bertje vult waarschijnlijk zijn zakken nu in de een of andere commissie of NGO.
Zou toch een unicum zijn, zo niet hoog tijd, dat ons onafhankelijke Openbaar Ministerie haar verantwoordelijkheid neemt en (ex-)politici c.q politieke-partijen voor de rechter daagt in het kader van het steunen van terroristische groeperingen.
Verrek, er verschijnen barsten in mijn vaasje.
Vaasje was al lang stuk. Die barsten zaten er al; is lijm wat je ziet.
Dat vaasje is hier verkrijgbaar als poedervorm in een kotszakje.
Ik heb nog wél vertrouwen in de AIVD, maar leuk is anders.
Naïeve gedachte.
Als deze massamoordenaars naar Nederland komen en niet gestraft worden voor oorlogsmisdaden zoals ieder andere misdadiger in een oorlogstribunaal; wordt het dan niet tijd voor een opstand, of op zijn minst een goede lynchpartij?
Van wie is dit land eigenlijk? Niet van politici in ieder geval, en al helemaal niet van rechters.
Bij het zien van deze foto alleen al voel ik een vlammende haat. Deze oorlogsmisdadigers horen niet thuis in onze samenleving en verdienen geen Nederlands strafrecht. Uitleveren aan Syrië.
'Gelukkig hebben we een rechtspraak die onafhankelijk is van de politiek'.
Ik zag net op tijd je aanhalingstekens
Laat maar komen, dan kunnen ze ons helpen met de strijd tegen de vergrijzing. Je ziet dat ze het voortouw nemen, die oudjes mogen zich niet veilig voelen dan gaan ze sneller dood.
Wellicht iets voor het GL verkiezingsprogramma dit.
En voor deze fuck-up met de naam Nederlandje betaalt u belasting.. Ga hier weg. Demografisch gezien is het al eindig. Ze proberen nog wat te redden door u leeg te trekken. Trap er niet meer in.
Prima plan, maar waarheen dan? Duitsland? Engeland? USA? Of Australie?
@EEnzame SchizofrEEN | 01-03-19 | 10:36:
Ik zal het V.K. kiezen.
@EEnzame SchizofrEEN | 01-03-19 | 10:36: Rusland. Lage belastingen, veel ruimte, leuke mensen.
@peter_topic_vreter | 01-03-19 | 10:39: En veiligheidstroepen die een gaatje in je voorhoofdprikken als je van plan bent rare dingen te gaan doen
@Blonde Nel | 01-03-19 | 10:47: Waarom zou je rare dingen willen doen.. Wanneer je in Nederlandje rare dingen doet komt de politie ook. Dus zie niet echt wat je nou probeert te zeggen.
In Den Haag geven ze elkaar een high five, alles verloopt precies volgens het omvolkingsplan.
Totdat er een baard/bommans midden in de Tweede Kamer aan het touwtje trekt....
@Ommezwaai | 01-03-19 | 10:36:
Ze zullen de nuttige idioten pas omleggen als de Islamitische revolutie hier is uitgebroken. Dus die bom in de TK kun je vergeten, net als dat ze het niet in het Europarlement zullen proberen.
Nuttige idioten laat je leven totdat je ze niet meer nodig hebt.
@Noltie | 01-03-19 | 10:41:
Het is natuurlijk maar wat u onder "nuttig" verstaat natuurlijk...
@Ommezwaai | 01-03-19 | 10:44:
Iedereen die het 'probleem' constant benoemd als het 'slachtoffer' is nuttig voor hen die het probleem zijn.
Vertel eens wat nieuws... De boven ons gestelden kunnen waarschijnlijk niet wachten totdat er een hele grote aanslag komt hier. Je zou bijna hopen dat die aanslag.......
Ik heb al klimaatstress dus ik kan mij hier totaal niet druk om maken.
Rustig aan met die klimaatstress, ik heb nog steeds een burnout van het gat in de ozonlaag.
Daar kon je op wachten natuurlijk.
Advokaten zijn niet dom.
Is het resultaat van de Nederlandse bemoeizucht. Ze staken hun handen in een wespennest en lopen nu te miepen dat ze gestoken zijn.
Het is en blijft gewoon Nederland natuurlijk.
Het land waar werkelijk alles kan, zolang je maar geen blanke werkende en belastingbetalende man bent natuurlijk. Dan ben je een racist.
Zie het zo;
Een afgestudertde jurist die na afstuderen in praktijk te dom blijkt om voor de duivel te dansen wordt officier van justitie. De ietscslimmere eindigt als rechter, nog iets slimmer worden ze advocaat en de echt slimme jongens worden bedrijfsjurist, gespecialiseerd op fiscaal recht. Dan loop je financiel binnen!!
Er is een groot verschil tussen intelligent en uitgekookt, dat is niet hetzelfde!
REAGEER OOK