Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Douglas Murray leest z'n boek 'The Strange Death of Europe' voor in Doha, Qatar. Brisant debat volgt

ACHTER VIJANDELIJKE LINIES

Douglas, mooie lul. Kennen we nu al een tijdje en dat boek van hem blijft een baken van dovend licht natuurlijk. Onlangs was-ie in Doha, Qatar, om deel te nemen aan een paneldebat over immigratie & Co. Want zoals u weet hebben ze debat daar erg hoog in het vaandel. """Gemodereerd""" door vileine schoonheid Ghida Fakhry, maar Douglas weert zich meer dan kranig.

Reaguursels

Inloggen

1:19:12 t/m 1:19:40 is wel een gifje waard. Zo maar even tussendoor.

Phat_Phuc | 04-03-19 | 22:36

Chapeau voor de redactie voor 'mooie lul'.
Erg goed.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 04-03-19 | 19:48

Ghida Fakhry: "This crisis is testing our collective humanity. Do we all have a common responsibility to act?" Komend uit een land dat de eerste vluchteling nog moet opnemen. Je moet het gore lef maar hebben.

Phat_Phuc | 04-03-19 | 19:02 | 1

Dit soort griezelige landen koopt het af met afkoopsom om ze o.a. in Jordanië op te vangen dat inmiddels uitpuilt.

Jan, Leiden | 04-03-19 | 19:59

Diep respect voor Murray. Intelligent, snel, terzake en beleefd. Het is vooral knap hoe hij de meest idiote aanvallen en verwijten pareert zonder het overzicht te verliezen. Ik was die presentatrice al drie keer aangevlogen om haar nek om te draaien.

JvanDeventer | 04-03-19 | 16:25
-weggejorist-
MeganBotello | 04-03-19 | 13:48

Vers van de Wikipedia:

A review of the book in The Economist claimed it "hit on some unfortunate truths", but "shows an incomplete picture of Europe today." Furthermore, it said that "the book would benefit, however, from far more reporting" and claimed Murray often "lets fear trump analysis" and was "prone to exaggeration."

Fantabulosa | 04-03-19 | 11:37

Het lijkt de Vara wel. Elke keer wanneer Murray praat tonen ze minzaam lachende moslims of negers die met hun hoofd schudden.

Premier Trutte | 04-03-19 | 11:22 | 1

De goden van intellectuele leugens en propaganda zijn tevreden gesteld met deze vereering.

Barre_de_k | 04-03-19 | 12:16

Murray zegt geen verkeerde dingen, sterker nog, feitelijk is alles correct. Echter verreweg de meeste vluchtelingen worden al lokaal opgevangen, slechts een paar procent reist door naar Europa.

Maar de hypocrisie van mevrouw Fahkry irriteert me: Wel GB continu bashen, maar zelf als land (Quatar) geen enkele vluchteling opnemen. Zich verschuilend achter de k*tsmoes dat Qatar het Vluchtelingenverdrag niet heeft ondertekend, nog even afgezien van de slavernij waarin veel Filippijnse en Indiase gast-werkers in Qatar leven..

Dan nog een zwarte meneer, die het stokpaardje berijdt dat Het Westen sowieso de schuld heeft aan alle ellende en daarom ook het leed van de wereld maar op zich moet nemen. Zucht.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 10:02 | 2

Die neger is echt een totaalfaalidioot.. de rest is moslim, dat zijn überhaupt middeleeuwse monsters.

Ton8695 | 04-03-19 | 10:20

Goh, Beste_D66_Landgenoten, we zijn het eens op dit onderwerp.
Nou je partij nog...

Roadblock | 04-03-19 | 11:47

Hulde voor Murray, maar wat hij zegt hadden u en ik ook kunnen zeggen.
De zwaarste problemen hebben dikwijls de simpelste uitleg. En dikwijls ook de simpelste oplossing.
Maar in het huis van de wereld is Europa de tamme tandeloze oude labrador.

Notenkraker | 04-03-19 | 09:58 | 1

Wie denkt dat de oplossing een complexe oplossing is, heeft de kern van het probleem nog niet geraakt".

Sans Comique | 04-03-19 | 15:55

Wat is Murray een slimme vent. In het "debat" geeft hij steeds de juiste antwoorden. Ik heb het boek in een ruk uitgelezen en ik moet zeggen dat het mij erg aan het denken heeft gezet.

Blanke_Vlaai | 04-03-19 | 09:56 | 1

Dat doet hij juist niet. Hij legt zijn vinger kundig op de symptomen maar niet op de oorzaken. Dat is gezien zijn persoonlijke lifestyle ook niet vreemd. Douglas Murray is kinderloos, evenals heel wat personen in zijn honk: Ann Coulter, Bill Maher, Milo Yiannapoulos, Dave Rubin, Geert Wilders enz. enz. Het zijn zelf exponenten van westerse decadentie.

koter | 04-03-19 | 12:28

Sid Lucassen heeft een mooie bijdrage hierover in TPO, Duitsland en Leitkultur.

lanexx | 04-03-19 | 09:54

Mooi filmpje! Het Coudenhove-Kalergi Plan in Jip- en Janneke taal! Wie had dat gedacht?

BaldEagle | 04-03-19 | 09:14

die vrouw was geen partij voor Douglas. wel bijzonder dat dit met Douglas daar gebeurt. Europa is volledig failliet. Ik zie dagelijks asielzoekers (merendeel veilige landen) die hier asiel aanvragen, maar al afgewezen zijn in andere.

Schepvogel | 04-03-19 | 09:12 | 3

Dat de wet niet is aangepast zodat deze mensen niet eindeloos kunnen blijven procederen en rekken tot een volgend pardon, zegt alles wat je moet weten over onze regering. De procedure zou heel kort moeten zijn voor de 99% van de asielzoekers die via een veilig land naar Nederland komen.

praat_poep | 04-03-19 | 09:29

Werk je in een gaarkeuken bij een aso-azc?

Dirk III | 04-03-19 | 09:38

De fout wat Nederland maakt... dat al deze mensen opvang en verblijf krijgen in een AZC.
Eenmaal in een AZC gaan ze nooit meer terug--> ze krijgen een baby en dan mogen ze blijven.
Zo krijgen we steeds meer inwoners met migranten die we hier huisvesting, zorg plus een uitkering moeten geven.
Iedereen is strenger geworden in Europa - alleen Rutte III blijft hiermee doorgaan.
Rutte III en de NPO maken zich zorgen om het klimaat en hier wordt niet over gesproken.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 09:50

Heb het boek in 1 ruk uitgelezen. Ergens wist je alles al maar met het lezen van dit boek besef je echt dat we een probleem hebben en dat de omvang van het probleem zo intens groot is. 23 mei hopelijk een kleine stap zetten met de Europese verkiezingen.

MoltisantiBeer | 04-03-19 | 08:46 | 4

@MoltisantiBeer | 04-03-19 | 08:46 |
Ook ik heb het hier op de plank staan en toen ik het kreeg in één zucht uitgelezen. Bijzonder goed geschreven, maar enorm depressief makend. Want wat zijn we met zijn allen belazerd door de Politiek! Ze hebben hel en verdoemenis over ons uitgestort en de komende generaties zullen nog veel 'plezier' gaan beleven aan de massale import van achterlijk gedachtegoed en religieuze waanzin. En wéé als je er iets van durft te vinden! En zoals Douglas al zo pakkend zegt: Europa is het enige huis dat wij hebben. Als dat kapot gaat, waar kunnen wij dan heen?

Sjefke7807 | 04-03-19 | 09:32

Ik ga het niet lezen want alles is al bekend en zal me alleen maar demotiveren er nog wat van te maken hier. De elite is te dom om te beseffen wat we het goed hebben hier en wat we allemaal gaan weggeven op een presenteerblaadje aan een grote groep die bewezen heeft onvolwassen te zijn in hun geloofsbeleid, demografie, sociale en culturele opvattingen laat staan milieubeleid. Het is stupide en gevaarlijk.

Dirk III | 04-03-19 | 09:47

En 20 maart! Stem FvD of PVV

Trans_Fimmermans | 04-03-19 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Er staat een uitgeprocedeerde asielzoeker bij ons in de straat. Er is een wieltje van zijn rolkoffer afgelopen. Ik vroeg hem of ik mocht helpen het wieltje er weer aan te zetten. Hij dacht anders, het andere wieltje moest er ook af...

Rest In Privacy | 04-03-19 | 08:43 | 2

Gaat hij met de bus naar België om daar verder te gaan met paspoort winkelen?

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:50

Geen wonder dat die Amsterdammers spuugziek worden van al die rolkoffers!

BaldEagle | 04-03-19 | 09:16

West Europa is al over. Gebrek aan echte vechtlust (fysiek bloed dood) om dat wat je hebt te verdedigen zit niet meer in de genen van de West Europeaan. Dit punt gaat komen maar waarschijnlijk veel te laat. In 2030 zal in vele West Europese steden de demografische omslag plaatsvinden. Het wordt emigreren bekeren of vechten.... Op een dag moet je kiezen...

ZwarteRiek | 04-03-19 | 08:37 | 3

Oost-Europa is letterlijk aan het afsterven. Hebben na het Verre Oosten de laagste geboortecijfers ter wereld, de gemiddelde leeftijd is hoog en kundige jongeren vertrekken massaal.

koter | 04-03-19 | 12:31

Wees je bewust van je belangen!
Waar zou je nog voor willen vechten, veel openbare voorzieningen zijn geprivatiseerd met zo goed als verplichte winkelnering (verwarming, electriciteit, openbaar vervoer, ziektekosten verzekeringen enz enz), andere belangrijke producten koop je als consument. De producenten hebben verdedigbare belangen en dat is niet het problemen van de burger!
Waar wij voor moeten vechten is rechtsgelijkheid, gelijke behandeling en consistente ethiek: oneindige budgetten voor massa-immigratie, dan ook oneindige budgetten voor de pensioenen. De AOW leeftijd terug naar 65 jaar, stop met diefstal van zelf opgebouwde bedrijfspensioenen. Dan praten we verder. #stemzeweg

kindapaas | 04-03-19 | 12:44

@koter | 04-03-19 | 12:31:
Is toch mooi, dan kunnen al die omgekapte oerbossen weer bebost worden, veel Groener kunnen we niet worden #makeBiałowieskiGreatAgain!

kindapaas | 05-03-19 | 04:17

Wegkijken in Europa. Of een Eurovisie songfestival.
Onzin om af te leiden van de werkelijkheid. Net als dat hele genderneutrale geleuter, de klimaatverandering en de zwarte Piet "discussie".
Maak iets wat onbelangrijk is "belangrijk" en laat het als bliksemafleider fungeren.
Bagatalliseer het werkelijke probleem.
Vluchtelingen zielig. Assad erg. Raketschild nodig. Trump eng. Putin aan onze grens. Brexit einde van onze economie. Gele hesjes onruststokers. Media betrouwbaar. Buitenlandse media fakenews. Rechtsextremisten het grootste gevaar. Mensenrechten in China, wij deugen. Maduro niks met olie. Russisch gas, afhankelijk. Irak en de weapons of massage destruction. Olifant kamer.

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:28 | 2

Die milieuongein is dan ook niks anders dan Nederland als braafste jongetje van de klas dat probeert de afhankelijkheid van Russisch gas te verminderen, ten koste van honderden euros per huishouden. Terwijl andere EU landen juist meer gas gaan gebruiken omdat het een relatief schone energiebron is.

praat_poep | 04-03-19 | 09:25

We mogen in Nederland en bij de NPO wel praten over het klimaat.... over ons onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem mag niet worden gesproken.
Terwijl dit voor ons land veel dreigender en essentiëler is dan het klimaat.
@Gulllver en @Kindapaas willen dit niet horen.... de toekomst zal bewijzen dat mijn verhaal correct en juist is.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 08:16 | 5

@sociaal_econoom | 04-03-19 | 08:21: Emigratie begint al op te lopen .Wordt niet over gesproken. Er wordt zeker niet gesproken over WIE er vertrekken. En dat zijn niet de immigranten die zogenaamd zijn gevlucht voor Oorlog e.d.

peter_topic_vreter | 04-03-19 | 08:29

@sociaal-econoom
Ik zie dat u mijn nick noemt om u te beklagen over een gebrek aan respons op uw herhaaltegel, dat is mooi. Maar ik stel ook vast dat u de grote lijn niet lijkt te zien, noch de tekens aan de wand rondom de houding van staatsapparaten en gelijkgeschakelde media in relatie tot uw stokpaardje.
Uw incident (onbetaalbaar beleid) is een onderdeel van een veel groter vraagstuk. Ik richt me op het laatste; u op het eerste. Dat mag, even goede vrienden. Voel u niet geremd ; ik ben geen politicus en heb 0,0 invloed. Als u uw tegel naar het EP stuurt krijgt u misschien wel de gewenste respons!

kindapaas | 05-03-19 | 03:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Libanon en Jordanie? Opvang van vluchtelingen, ja. Het bijschrijven van die vluchtelingen in de nationale mogelijkheden, nee. Europa doet dat wel.

Zoltan | 04-03-19 | 07:59 | 2

Ja, maar de verhoudingen liggen ook totaal anders daar: De hoeveelheid Syriers in Jordanie is bijna een miljoen, in Libanon (een klein land) 2 miljoen. Turkije 3.5 miljoen. Dat is zeker 100 x meer dan bij ons.

Then again:" Saoedi Arabie en de Golfstaten: 0.0. En dan wel de bek vol over ons, westerlingen. Tsja.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 10:08

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 10:08:
De bevolkingen denken dat ze nog steeds in het Ottomaanse rijk zonder grenzen leven; in werkelijkheid zijn er allerlei crypto-koninkrijkjes ontstaan met instabiele machtsstructuren. Het lijkt erop alsof de huidige bevokingen niet goed voorbereid zijn op de wereld van na 1922, hoewel we toch mogen aannemen dat ze na die tijd geboren zijn. Daar kan nog een hoop verbeterd worden denk ik dan.
Waarom wij zonder bovengrenzen te stellen in de EU iedere denkbare vluchtelingenstroom uit die regio zouden moeten opvangen en herverdelen omdat het voormalige Ottomaanse rijk niet op de toekomst is voorbereid is mij echter onduidelijk.
Uw "Then again" is natuurlijk juist, helemaal mee eens.

kindapaas | 05-03-19 | 03:40

Blijkbaar wordt er in pers buiten Europa wel over Der Untergang gediscussieerd maar binnen Europa, gegijzeld door zijn policor pers, niet.

Wekkertje | 04-03-19 | 07:46 | 3

De sluipmoordenaars zitten namelijk op strategische posities en Rutte & christelijke laafjes en volksverraders d66 staan er glimlachend bij en blijven de democratie wurgen en insnoeren. Waarom? Joost en Rutte zullen het weten.

Theo-Pim-Riv | 04-03-19 | 08:04

West-Europa en Nederland gaan ten onder door het klimaat en migratiebeleid van Brussel en Den Haag.
Dit verhaal wordt voor ons onbetaalbaar en onbeheersbaar.... over 10 jaar hebben we hier 20 miljoen inwoners.
Rutte III is het ergste wat we na de oorlog moeten meemaken--> Rob Jetten (31) en Jesse Klaver (32) zijn hier de baas met steun van staatsomroep NPO.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 08:09

@sociaal_econoom | 04-03-19 | 08:09: En zolang men in Afrika en andere landen (Afrika uiteraard als continent) zich blijft vermenigvuldigen als nu gebeurt is de hele klimaatdiscussie overbodig

Slough | 04-03-19 | 12:24

Debat is een groot woord. Het gaat van hot naar her, van elevator-pitch tot vraag uit het publiek tot als vraag verpakte kritiek van de debatleider (in het geval van Murray dan). Voor wezenlijke gedachtewisseling was geen moment ruimte.

Vond Murray zelf veel te antagonistisch. Op zich begrijpelijk gegeven de setting, maar hij had toch zeker de gelegenheid de onverholen kritiek en afkeer om te draaien naar een 'deze houding is nu precies het probleem' en zo terug te grijpen op zijn eigen punten, in plaats van steeds in het defensieve te schieten en de jijbakken te beantwoorden met nog meer jijbakken.

Hij mag dan wel gelijk hebben en de gemiddelde reaguurder zal best instemmend geknikt hebben, maar hij zal door zijn antagonistische benadering toch weinigen in de zaal tot meer zelfreflectie hebben bewogen.

Reynaerde | 04-03-19 | 07:19 | 3

'deze houding is nu precies het probleem'
Zou je dat een Sylvanaatje kunnen noemen.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 08:00

Reynaerde | 04-03-19 | 07:19 |
Zelfreflectie in Qatar. *Proesten van het lachen doet*

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:30

@Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:30:
*Nog na snikkend van het lachen "Qatar" naar "het Midden-Oosten" veranderen doet* zelfreflectie. Hahahaha.

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:31

Ik ben blij verrast op zich. Ik wist niet dat er discussieleiders waren die zichzelf nog grager hoorden praten dan Matthijs van Nieuwkerk.

Mazzelstof | 04-03-19 | 06:10 | 3

'grager'?

BaldEagle | 04-03-19 | 09:18

@BaldEagle | 04-03-19 | 09:18: Het is correct Nederlands. Graag, grager, graagst kan evengoed worden gebruikt als de trappen: graag, liever, liefst. Beide zijn juist. Het is een kwestie van smaak. En dat heb ik nou eenmaal meer dan ieder ander.

Mazzelstof | 04-03-19 | 18:08

Goed filmpje , maar onze vriend is er nog een paar heel belangrijke vergeten.
De aanvoer van goedkoop werkvolk en daarmee ook de consumptie van goederen dat zorgt voor megawinsten van aandeelhouders en bedrijven.

likmegaties | 04-03-19 | 04:52 | 2

Was het maar zo. Weinig aandeelhouders in de bijstand zwemmen in de poet dankzij dat "goedkope" "werk"volk. Wel een hoop dooien bij concerten, kerstmarkten of op kantoren van stripbladen.

Mazzelstof | 04-03-19 | 06:06

Leuk SP geluid, maar de werkelijkheid is anders.
U heeft zeker zitten slapen toen Wilders had laten uitrekenen wat die immigratie ons kost.

Roadblock | 04-03-19 | 11:56

Nostradamus. Fenomenaal!

Peter777 | 04-03-19 | 02:13 | 3

? Pardon?

miko | 04-03-19 | 02:55

Hij bedoelde waarschijnlijk: sociaal_econoom | 04-03-19 | 01:25 |

Flappie2006 | 04-03-19 | 07:00

Precies! Reeds lang geleden voorspeld!

BaldEagle | 04-03-19 | 09:19

Mr. Murray haalt een goed punt aan, maar verzuimt om het af te maken.
Het voorbeeld van de Ottomanen is namelijk best interessant. Het werd gezien als één grote familie; een burgeradministratie was nauwelijks nodig, interne migratie zonder gevolgen was mogelijk en eigendomsrechten en gewoonterechten waren in (toegegeven, wankel) evenwicht.
Na WOI werden grenzen getekend over de kaart, waar die voorheen grotendeels zoniet geheel ontbraken. Er ontstonden allerlei lokale machtstruktuurtjes die de twee tegenstellingen (gewoonterecht/eigendomsrecht en burgerrechten/mensenrechten) tegen elkaar konden uitspelen. "Interne" migratie was van de ene dag op de andere niet meer vrijblijvend en waar eigendomsrechten niet konden worden aangetoond werd toe-eigening de norm. Wie "alles achter zich laat" zoals die mevrouw stelt in de video kon vaak sowieso geen eigendomsrechten aantonen.

Daarnaast speelt een onbegrijpelijke UN beslissing een rol: de definitie van "vluchteling" is gemankeerd. Zoals de UN het heeft opgezet, ben je eenmaal vluchteling dan is er geen methode om te ont-vluchtelingen. Dit leidt tot allerlei vluchtelingenkampen "in de regio" waarin inmiddels vele generaties zijn geboren zonder lokale burgerrechten, feitelijk statenloos. Westerse landen hebben dat beter geregeld, zij het dat dat spanningen geeft tussen "oude" groepen en "nieuwe".

Dat in het debat het historische kolonialisme nu omgekeerd wordt en dat we dat daarom maar moeten accepteren is een mooi argument. Het leidt echter tot het opnieuw invoeren van de tegenstelling tussen "vluchteling uit herkomstland" (mensenrechten) en "integratie in opvangland" (burgerrechten), net zoals eerder er de tegenstelling "kolonisator" en "gekoloniseerde" was. Door het ontkennen van burgerrechten aan vluchtelingen met mensenrechten (zoals de Arabische wereld dat doet dus) kan deze omgekeerde kolonisatie dan ook eenvoudig beëindigd worden met dezelfde argumenten als voor de koloniserende landen golden: "gooi ze eruit", "stop kolonisatie", "kolonialisme is racisme", "compensatie" enz enz. Dwz dat alle argumenten ooit bedacht tegen kolonialisme ook gebruikt kunnen worden tegen ongereguleerde vluchtelingen bewegingen. Is dat wat onze mensenrechtenaktivisten voor ogen hebben, ik kan het me haast niet voorstellen maar een goede oplossing geven ze ook niet.

kindapaas | 04-03-19 | 01:42 | 5

Die malloot speelt de hele tijd de zelfde grijs gedraaide plaat af.

Rest In Privacy | 04-03-19 | 04:37

@1977 | 04-03-19 | 07:03:
Ik gaf er al een paar aan. Wil je er meer, laat het even weten. Ik word hier verder niet voor betaald en nodig je daarom van harte uit zelf ook wat bij te dragen; vragen is altijd makkelijk maar zelf doen blijft toch beter hangen.

kindapaas | 04-03-19 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

De vreemde dood van Europa / Nederland.
''Het vaasje van Rutte'' wordt door Rutte zelf stukgeslagen--> er zijn twee dingen waar wij in Europa - vooral in Nederland aan kapot gaan:

1. het klimaat--> dit maakt Rutte III voor ons onbetaalbaar
2. de oneindige instroom van mensen uit Afrika en moslimlanden--> dit maakt Rutte voor ons onbetaalbaar

1. de plannen van Parijs en links Den Haag zijn duidelijk - wij moeten van het gas, olie en benzine af--> dit wordt voor ons onbetaalbaar, terwijl we zien dat landen om ons heen wel het schone gas blijven gebruiken.

2. de immigratie.... dit verhaal maakt Rutte III onbetaalbaar - mensen uit Afrika en moslimlanden worden hier onder de noemer van vluchteling in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld. Ze krijgen gratis opvang en verblijf in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning met extra aandacht, zorg en een langdurige (soms levenslange) bijstandsuitkering.
Terwijl we zien dat Oost-Europa geen opvang en huisvesting doet... dat Zweden en Denemarken na 'wir schaffen das' strenger zijn geworden en een limiet en stop hebben ingevoerd.
Rutte gaat met zijn linkse pottenbakkers gewoon door met dit onbetaalbaar en onbeheersbaar verhaal, waarbij wij over 10 jaar hier... 20 miljoen inwoners zullen hebben met veel mensen die afhankelijk zijn van een uitkering.

Waar is Rutte mee bezig?
Het vaasje dat onze ouders na de oorlog met hard werken hebben gemaakt... wordt door Rutte via milieu en migratie volledig stuk geslagen.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 01:25 | 2

Weg met ons!

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 08:17

Tja, Rutte voert nu eenmaal de opdrachten van Brussel uit! Dus een NEXIT zou zeer welkom zijn!

BaldEagle | 04-03-19 | 09:21

Die mercy waar Murray mee dweept heeft ons net in de shit geholpen.
En hij appeast ook door te zeggen dat we de grenzen niet dicht kunnen houden.
Ook volstrekte onzin. Er zijn genoeg landen die dat prima lukt.
En binnendringer kun je vast zetten en uitzetten.
Maar dan moet je ophouden met je laffe, slappe, zelfvernietigende mercy gejank.
Recht je rug en denk aan je land en volk.

Superkwatta | 04-03-19 | 01:24 | 1

Mee eens @Superkwatta
Wederkerigheid in plaats van onvoorwaardelijk de andere wang toekeren, dat is in het kort ook de tegenstelling tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament. Als iedereen het NT zou volgen, zonder uitzondering en met gepaste sancties voor overtredingen dan kan het werken. Naar verwachting zullen bijna 2 miljard volgelingen van de Islam dat niet gaan doen; 1,5 miljard Chinezen ook niet; 1 miljard Afrikanen niet en 1 miljard Indiers ook niet. De andere wang toekeren blijft feitelijk beperkt tot de blanke westerse middenklassen. Dat gaat niet werken natuurlijk.
Terug naar het OT! Je verliest niets maar wint een hoop (aan duidelijkheid) en de strijd om het bestaan is er evengoed wel.

kindapaas | 04-03-19 | 05:19

70 jaar geleden hebben de Moffen Europa flink aan puin geschoten.
In de tientallen jaren erna hebben de Europese landen de boel weer opgebouwd.
De neger in het panel geeft de Europeanen vanwege het kolonialisme nog steeds de schuld van de huidige problemen van Afrika en het Midden-Oosten.
Het externaliseren van de locus of control. Typisch voor Afrikanen en vooral moslims. Zij missen zelfreflectie.

Superkwatta | 04-03-19 | 01:13 | 5

Ze denken ook steeds in wij en hunnie. Als je moet gaan denken in algemene beredeneerbare principes en die ook gaat naleven komen sommige mensen misschien in de knel. Geld is machtig.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 07:33

@laagvliegert | 04-03-19 | 09:31: Je kunt toch hopen. Maar eerlijk is eerlijk, zoals die Chinees het ook al gelaten constateert, 't is niks en 't wordt niks. Afrika zit op zeldzame uitzonderingen na collectief onwrikbaar in de Gloria Wekker mentaliteit. Je wilt ze leren vissen, maar ze beginnen gewoon de hengel op te vreten.

Mazzelstof | 05-03-19 | 06:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan wel gedeeltelijk waar zijn maar ik hoef het niet van een Engelsman te horen waarbij zijn land nog verder in de stront zit.

zzMichielzz | 04-03-19 | 01:12 | 3

Dus omdat het een Engelsman is doen zijn argumenten er niet meer toe? Vreemde stoethaspels zijn er toch.

Superkwatta | 04-03-19 | 01:14

Gaat om wat hij zegt of om waar hij toevallig vandaan komt? Zijn twee verschillende dingen.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 07:34

Groot-Brittannië is net zo'n slachtoffer van het gedrocht EU als de Europeanen zelf hoor! Of is het zo dat je de boodschap gewoon niet wilt horen?

BaldEagle | 04-03-19 | 09:24

Kan weinig zeggen, want na minuut Douglas heb ik Douglas uitgezet. Woordkeus beviel mij totaal niet. Who qualifies and who doesn't? Je moet maar durven. Wel een lekker wijf idd. Tweede filmpje stopte ik na 8 seconden. Toch wat geleerd.

Shareholder II | 04-03-19 | 01:10 | 1

Op deze manier blijf je dichtgetimmerd en vooringenomen, realiseer je je dat wel? Waarschijnlijk niet. Van onder je steen.

Superkwatta | 04-03-19 | 01:16

Er is geen "Global refugee crisis".
Er is een Europesche vluchtelingen crisis.
Die men in Brussel overigens hardnekkig blijft ontkennen, er kan nog veel meer bij.

de honden blaffen... | 04-03-19 | 00:29 | 1

Er was ook helemaal geen financiele crisis! Die is door de elite gecreeërd om onder het mom van 'bezuinigingen' autochtone arbeidskrachten te laten ontslaan om ruimte te maken voor asielzoekers (lees: goedkope arbeidskrachten uit het buitenland). Dat die laatste te lui zijn om te werken en hier levenslang hun handje op gaan lopen houden hadden ze even niet voorzien, dat was pech! Maar door de linkse meute is het inmiddels zo geregisseerd dat allochtonen hier 'rechten' hebben en autochtonen alleen maar 'plichten'! Wat je met dat 'discriminatie'-gereutel al niet kunt bereiken! Tip: Stem Ze Weg!!!

BaldEagle | 04-03-19 | 09:32

Mijn onderbuik, sorry gezond verstand, zegt: culturen met een laag moraal en met laag iq moet je buiten houden. Zoek het lekker zelf uit. Dergelijke culturen leven op korte termijn overleven en instinct. Niet eens een beschaafd debat waard want in die beschavingsgedachte graaf je je eigen graf.

laagvliegert | 04-03-19 | 00:17 | 4

Let maar niet op shareholder, die kraamt alleen maar onzin uit.
Het importeren van Afrikanen en moslims levert per saldo veel ellende op en is dus niet aan te raden. Tenzij je collectief suïcidaal bent natuurlijk.

Superkwatta | 04-03-19 | 01:18

Ik kraam alleen maar onzin uit :o)
Meer tevreden krijgen dombo's en racisten mij niet; good night.

Shareholder II | 04-03-19 | 01:36

@Shareholder II | 04-03-19 | 01:36:

En wordt nu eens inhoudelijk? Wat? Oh, dat is lastig voor je? Useful idiot.

MikeTheBull | 04-03-19 | 04:31
▼ 1 antwoord verborgen

Olie voor islam

UnKa | 04-03-19 | 00:14 | 1

Het had met tal van belangen te maken.

litebyte | 04-03-19 | 00:28

Poesmobiel | 03-03-19 | 23:38: Vergeet niet dat een belangrijke oorzaak in zowel de start als de lengte van dit conflict niet alleen ligt bij en in Syria en het Syrische regime, maar vooral ook bij de VSEU.

Daarnaast de ruimte die IS kreeg van de westerse wereld in het begin zonder serieus ingrijpen is op z'n minst verdacht.

litebyte | 04-03-19 | 00:02 | 7

@benjeallanggek | 04-03-19 | 00:10:
Het westen reageerde nogal juichend, toen de door de moslimbroederschap geïnstigeerde 'Arabische lente" aanbrak.

de honden blaffen... | 04-03-19 | 00:32

Aha,we repen niet in dus zijn we schuldig,en toen we ingrepen waren we WEER schuldig???
Persoonlijk heb ik liever dat ze deze landen hun eigen rotzooi op laten ruimen. Ik zou de machthebbers in Riyaad oon meteen even duidelijk maken dat het blijven sturen van centjes naar haatbaardpaleisjes in Europa wel eens vervelende gevolgen kan hebben.

miko | 04-03-19 | 00:39

@botbot | 04-03-19 | 00:12:
Tja, vooruit kijken met een beetje gezond verstand.. Hoe moeilijk kan dat zijn..?

Wasbakplasser | 04-03-19 | 00:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat is weer die typische mentaliteit. Witte mensen moeten vanalles en ze moeten heel veel niet en ze deugen niet en ze snappen het niet en die arme drommels van kleur worden niet erkend en al dat geld, zouden die witten dat niet beter eerst bespreken hoe dat wordt gespendeerd en nee, er is echt geen relatie tussen geweld en vluchtelingen, de vijandige Ghida Fakhry weet het zeker.
Dat gedoe met die vrouwen die een positie krijgen zonder bijbehorende kennis en een onderwijsactiviste aan wie we al een eeuw voorbij zijn, echt, empatisch vermogen is wel een issue: Ik kan die lui niet meer zien.

eastender | 03-03-19 | 23:42

Een samenvatting van dit debat, werd al in 2015 gegeven door Burak Bekdil, op Gatestone: "The Syrian refugee crisis in lands stretching from the Middle East into the heart of Europe is another episode in a grandiose, multi-faceted Middle Eastern dilemma: Muslims in this part of the world view the Christian West as 'evil;' yet they know Christian lands are the most decent places to live economically and politically. Wealthy Arab states rigidly turn their back on the plight of fellow Muslims who are in need of a helping hand; and Islamist hypocrites blame it all on the West."

Poesmobiel | 03-03-19 | 23:38 | 3

Applaus voor Burak Bekdil.

eastender | 03-03-19 | 23:43

Hear, hear!

benjeallanggek | 04-03-19 | 00:11

@Poesmobiel
P'cies.

Basil Fawlty | 04-03-19 | 00:23

We zijn in oorlog met de ziekte die islam heet. Oorlogen worden niet gewonnen op het slagveld maar in het kraambed. En dat weten ze juist in achterlijke culturen heel goed, maar in het westen zijn we dat vergeten. Er is nog maar 1 methode om deze strijd te winnen: een bloederige burgeroorlog, maar ook die moet snel komen omdat 'we' anders niet meer in de meerderheid zijn.

Pierke Pierlala | 03-03-19 | 23:38 | 4

En hoe moet dat dan starten? Paar keer een autootje met pvv flyers bij een vrijdagmiddag gebedje naar binnen rijden met wat dooien of wat vooraanstaande imams laten tukken en dan wachten op een tegen reactie door Wilders om te leggen? Zodat beide kampen tegen elkaar kunnen zeggen: vuile hond! Onze mensen omleggen?! We maken jullie af! .......

zoiets??

Injegezicht | 04-03-19 | 01:29

Pas maar op, straks krijg je een prent voor 'aanzetten tot haat'.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 06:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik durf te wedden dat er tijdens onze kolonisatie ook wel eens een schip kapseisde.

knutsel_ | 03-03-19 | 23:28 | 1

Hahahaah,dat zou pas een antwoord zijn geweest.

miko | 04-03-19 | 00:36

Hoeveel vluchtelingen heeft Qatar opgenomen?
Stilte....

kloopindeslootjijook | 03-03-19 | 23:25 | 3

0 (nul dus)

telelezer | 03-03-19 | 23:46

En Leo Lucassen zegt dat ze niet tegen te houden zijn?!?!

HogeNood | 03-03-19 | 23:54

@HogeNood
Inderdaad, en die charlatan met zijn anale lippen wordt nog steeds uitgenodigd op TV om zijn onzin te verspreiden. Hij wordt daar uiteraard overigens royaal voor beloond met belastingcenten. Man man man. Vreselijke poseur.

Basil Fawlty | 04-03-19 | 00:32

Nog een aantal decennia te gaan hoop ik en dan is de Voorzittert niet meer van de partij. Helaas een continent achterlatend wat in de volgende eeuw overwegend islamitisch zal zijn. Met in 20+ landen partijen a la Denk als grootste. Het is een demografisch gevolg van iets wat 50 jaar terug in gang gezet is. En niet meer te stoppen.

de Voorzittert | 03-03-19 | 23:17 | 2

Niet waar. Het schip keert de wal.

Willem_Oltmans | 04-03-19 | 00:08

De kans is groot dat de islam blijft falen. Maar hopelijk worden falende politici onderhand wel snel weggestemd.....

benjeallanggek | 04-03-19 | 00:14

Europese, You Will be assimilated!

Oepsie1234 | 03-03-19 | 23:17

Jeeezus dat wijf is irritanter dan Jinek en van Nieuwkerk bij elkaar.

GormSuil | 03-03-19 | 23:13 | 4

Ik vond echte jannen stukken beter....

Cable | 03-03-19 | 23:34

@GormSuil
inderdaad. Zij wordt betaald door de Turkse overheid (TRT world), dus wat kun je daar nou van verwachten? Net zoals Jinek, nul kwaliteit maar wel bloedirritant, arrogant en van zichzelf overtuigd.

Basil Fawlty | 04-03-19 | 00:20
▼ 1 antwoord verborgen

In heel Afrika muv Egypte is ook maar iets van een oude beschaving te vinden.

stormtijd | 03-03-19 | 23:12 | 4

@telelezer | 03-03-19 | 23:48:
Carthago was groot ver (ongeveer 800 jaar) voordat die gefrustreerde Mo zijn politieke ideologie bedacht die eigenlijk alleen hem ten goede kwam want Mo was zo failliet als de neten. Vandaar ook die nul rente bullshit. Hij zat tot aan de nek in de schulden en had opeens een "openbaring" in die grot waarbij bedacht dat rente haram was omdat hij de boel niet kon en wilde terugbetalen. Mo was gewoon een oplichter eerste klas.

Overigens Carthago was ook groot in het huidige Catalonie. Misschien dat die Catelanen nog steeds iets van die mentaliteit hebben. Ghehehe. Maar dat terzijde

Basil Fawlty | 04-03-19 | 00:08

Snijd geen hout. Afrika was in de oudheid een amper bewoond gebied.
Jungle en savannes temmen is wat anders dan een gemiddeld klimaat met weinig mensen. Niet dat het niet kan zie Cambodia en midden amerika maar helemaal eerlijk is de vergelijking niet.

miko | 04-03-19 | 02:54

Dat was eerst door de Grieken gesticht, toen hebben de Romeinen de stad eerst ingepikt, toen helemaal gesloopt en de bibliotheek in de hens gezet, en toe weer opgebouwd, daarna hebben de rondtrekkende Vandalen er gezeten om er vanuit een eeuw lang te plunderen en daarna hebben de Arabieren de boel weer gesloopt.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 07:16
▼ 1 antwoord verborgen

Douglas weert zich inderdaad meer dan kranig. Het eerste halfuur waarin hij spreekt is wel de moeite van het kijken waard.

Vooral leuk toen de aanval van mevrouw Fakhry, waarin zij het Westen de schuld gaf van de ellende in het MO, werd afgeslagen door haar te confronteren met het feit dat Qatar zich in Syrië heeft gemengd. Dat ligt uiteraard erg gevoelig bij gastland Qatar. Je zag haar zenuwachtig reageren.

Overigens had hij ook even kunnen beginnen over het feit dat weliswaar miljoenen Syriërs in buurlanden als Jordanië, Libanon en Turkije worden opgevangen. Maar dat de kosten van opvang in Europa (vanwege veel betere voorzieningen, zoals bijstandsuitkeringen, gezondheidszorg, opvang et cetera en die asielzoekers op dat vlak gelijkstellen aan- en zelfs door voorrangsverklaringen op sociale woningen voortrekken boven Nederlandse staatsburgers) per asielzoeker een veelvoud zijn van wat het per asielzoeker kost in de regio (waar bovendien de VN, NGOs en Westerse EU-landen(!) voor heel veel kosten opdraaien).

Oh ja, en hoeveel Syriërs heeft het rijkste land ter wereld Qatar eigenlijk opgenomen?

Kompromat | 03-03-19 | 23:11 | 3

Die laatste vraag stelt Murray vanaf 1:19:26. Zo te zien wordt er nogal lacherig op gereageerd en volgt er uiteindelijk applaus.

Poesmobiel | 03-03-19 | 23:28

@Poesmobiel | 03-03-19 | 23:28: In de laatste minuten reageertt hij ook nog even op het verschil tussen expats en vluchtelingen. Te schandalig voor woorden zo'n sneer van Sanam Naraghi–Anderlini. Deze "consultant to the UN", denkt net als ma in Molenbeek: Had je ze maar een stageplaats moeten geven, dan was er niets aan het handje.

eastender | 03-03-19 | 23:50

@eastender | 03-03-19 | 23:50: Maar goed dat ik daar niet aanwezig was. Ik zou dan van de Europese landen die vluchtelingen hebben opgenomen niet alleen de cijfers laten zien van hun bijdragen in de vorm van werk, maar ook in de vorm van hun beestachtige aanvallen op de inwoners. Als ze willen zou ik daarna die van expats kunnen tonen. De verschillen zullen daarna in elk geval wel duidelijk zijn.
Stelletje aterlingen.

Poesmobiel | 04-03-19 | 01:02

Het is natuurlijk de ultieme ironie. Een madamme die een vraag voorleest van haar Ipad en die badinerende vraag bekritiseerd het westen.

Basil Fawlty | 03-03-19 | 23:07

Wat een intellectuele verademing is die man en wat een goed interview ook dat Tom Staal eerder met hem had. Ik zou Douglas Murray wel eens in gesprek willen zien met Philipp Blom die in ‘Wat op het spel staat’ veel raakvlakken met zijn gedachtegangen vertoont, maar dan meer vanuit een invalshoek van geamuseerd fatalisme. Zou veel diepgang opleveren!

harbi | 03-03-19 | 23:04

Die wijven zijn vervelend, uitspraken dat er er geen verband is tussen immigratie en meer criminaliteit was een toppertje.

marrretje | 03-03-19 | 22:55

Direct wordt het kolonialisme in stelling gebracht: toen kwamen jullie naar ons en nu komen wij naar jullie. Eerlijk is eerlijk.

Gemakshalve wordt er vergeten dat er voor het kolonialisme al een hele geschiedenis is geweest van oorlogen en veroveringen. Ongeveer in de 19e eeuw heeft Europa het spelletje gewonnen, maar dat spelletje was al sinds het begin van de mensheid gaande. En geen volk of regio is onschuldig, en zeker niet de arabieren. Dus als je het oog om oog, tand om tand wil zien. Het is al in balans. Waarom zou ik moeten boeten voor handelingen van mijn voorouders en jullie niet? Eerlijk is eerlijk.

Trouwens, overal zijn na de dekolonisatie (burger)oorlogen uitgebroken. Te gemakkelijk wordt de schuld daarvan bij de oude kolonisator gelegd. Na de dekolonisatie is gewoon weer het oude machtsspel opgepakt. De moraal is meestal niet hoogstaand geweest. Zulke mensen wil je liever niet bij je over de vloer hebben.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:45

Maar goed. Die mevrouw geef dus volmondig toe dat niet-westerse immigratie feitelijk hedendaagse kolonisatie is, door die vergelijking met developed world came to developing worlds? Dat het maar duidelijk is

Gen. Maximus | 03-03-19 | 22:45 | 3

Of we even onze soevereiniteit op willen geven.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:46

@maximus. Ha, ja! Dat is wat ze impliceert.

letopuwzaak | 03-03-19 | 23:05

@Gen. Maximus
En daarom kunnen we deze moderne kolonisten met dezelfde argumenten als gebruikt tegen kolonialisme terugsturen; de "developed world" is tenslotte ook terug naar huis gestuurd, waarom zou dat nu anders moeten.

kindapaas | 04-03-19 | 02:34

En doorheen gejast, het westen heeft het midden oosten en Afrika leeggeroofd en gedestabiliseerd en moet nu dus zorgen dat deze landen gratis geld krijgen en mensen opnemen uit deze gebieden. Niet de eigen oorlogen, het elkaar niets gunnen, het egoïsme ipv altruïsme, nee, de blanke man is de schuldige van alle leed! Nou Afrikanen en Arabieren, jullie krijgen nu al 70 jaar gratis geld en jullie tuig is onze kant opgekomen waar we ook enorm veel plezier van hebben, in al die tijd is het nog net zo’n grote shitzooi en dat komt voor 100% door jullie eigen manier van leven en een haatideologie islam die alles kapot maakt. Tijd dat het klaar is, geen cent meer naar het buitenland, geen migrant er meer in zonder geld en baan. Ben die hele zieke zooi van wegkijkers spuugzat!

dutch bikkel | 03-03-19 | 22:42

Wat moslims allemaal van ons vinden, interesseert mij werkelijk geen biet. Het is alsof je je moet verdiepen in wat de patiënten van een inrichting over normale mensen zeggen.

BrabantsVerzet | 03-03-19 | 22:37 | 3

Hahaha... +1!

Ton8695 | 03-03-19 | 23:06

En plus nog één. Even smakelijk om gelachen.

schijtzat | 03-03-19 | 23:58

Dit vind ik pas een goede metafoor. De eerste keer dat ik hem zie, ik denk dat ik deze ook in de toekomst ga gebruiken.
Tenzij je al een patent op deze zin hebt aangevraagd.

mr. dude | 04-03-19 | 02:19

Dit soort producties hebben we dus in Nederland bij de NPO niet.
We hebben korte brokjes en stukjes en een Jinek die dingen zit op te emotioneren of hijgerige 'ik-geloof-je-toch-niet' afzeikerij a la Sven Kockelmann.
In Duitsland gaan ze ook nog wel eens dieper op zaken, nemen daar wat tijd voor.

kloopindeslootjijook | 03-03-19 | 22:35 | 2

"In Duitsland gaan ze ook nog wel eens dieper op zaken, nemen daar wat tijd voor."
Klopt maar de uitkomst van die tv discussies daar is altijd pro EU en anti Trump. Ze zitten daar ook maar in hun bubbel te babbelen. Zie het programma van Mybrit Illner. Een grote pro EU circle jerk. Is ook niet zo vreemd natuurlijk want ZDF en ARD worden door Merkel centjes betaald. Dus verwacht geen objectieve discussie.

Basil Fawlty | 03-03-19 | 22:43

@Basil Fawlty | 03-03-19 | 22:43:
Het kan zeker beter.

kloopindeslootjijook | 03-03-19 | 22:53

Ik ben gestopt met kijken toen die hoofddoek begon met iets van allahbla. Ik trek dat dus niet meer. En dan bedoel ik dat niet denigrerend. Ik vind iedereen lief, echt. maar ik kan er echt niet meer tegen, allah, hoofddoeken, allah, islaam. allahakbar, burkaa, islam... Wanneer komt de tijd dat ik over die godsdienstwaanzin niets meer hoef aan te horen? Of komt het nooit meer goed ?

severalminutes | 03-03-19 | 22:35 | 5

Het komt inderdaad niet meer goed.

Jan Lange3373 | 03-03-19 | 23:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Die ongelooflijk domme opmerking: "White people are called expats and brown people are called immigrants." Nou schat, die white people worden expats genoemd omdat ze door een bedrijf tijdelijk worden uitgezonden en iets bijdragen. Brown people are called immigrants omdat ze Middellandse zee overdobberen om hier te komen profiteren en niks bijdragen. Maar dat schijnt dus niet door te dringen in het arrogant hoofd van die dame.

Basil Fawlty | 03-03-19 | 22:35 | 9

Eensch!
Zó irritant, dit soort onnozelheid. En het houdt maar niet op...!

EefjeWentelteefje | 03-03-19 | 23:21

@Basil Fawlty | 03-03-19 | 22:58:
Is daar een Youtube of zoiets van?

kloopindeslootjijook | 03-03-19 | 23:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Interessante video, omdat zowel Murray als Fakhry precies doen wat met de culturele paplepel is ingegoten.
Hij poogt een heuse discussie te voeren over een moeilijk onderwerp, met goed verwoorde argumenten en door respectvol te luisteren. En zij schreeuwt er overheen met een slachtofferrol en afschuif gedrag.

Tja.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:33 | 1

De slachtofferrol gebruiken is inspelen op een gevoeligheid bij westerlingen. Bij iemand als Assad of Saddam bereik je er niet veel mee. Bij IS ook niet. Een en al wreedheid. Nogal typisch voor die regio.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:55

"You came visit us and now we can't come visit you?". In Algerije hebben ze in het verleden alle Fransozen afgeslacht. Moeten wij hier hetzelfde doen omdat zij niet 'deugen'. Die Fransozen deugden tenminste nog, brachten kennis mee dat het land had kunnen ontwikkelen. Nu zitten we met een achtergesteld stuk Afrika en een idiote cultuur waar zelfs de honden nog voor zouden vluchten. Dat doen ze zelf met hun geloofsovertuiging. Het nare is.. ze nemen die idiote cultuur mee hierheen.
De islam zorgt voor armoede, ellende en wanhoop, eist dictatuur. Dictatuur heeft een abonnement op (burger)oorlogen. Wanneer we er iets aan proberen te veranderen, dan worden we neergezet als "kolonist" en "veroorzaker" van alle ellende daar. Wanneer we niets doen, dan vindt de éne na de andere genocide plaats en stonden wij er een beetje naar te kijken. Iedere keer weer diezelfde linkse speelplaat om het Westen de schuld in de schoenen te schuiven.

klowiepowie | 03-03-19 | 22:32 | 16

@Hollende_Kleurling | 03-03-19 | 23:07:
Laat, mee eens. Samenwerking die we nu zien ook mee eens, daarom stem ik geen VVD meer. Rutte heeft de weg linksaf gekozen op te veel punten.

Crusher | 03-03-19 | 23:11

@Hollende_Kleurling | 03-03-19 | 23:03:
Krimpregio denk ik niet. Misschien een iets minder overbevolkte, maar uiteindelijk zichzelf in balans herstellende samenleving.
Je hebt over dit gebied genomen geen extra mensen nodig om de boel draaiende te houden, wel kunnen er tijdelijke problemen optreden.
Maar met slimme mensen aan het stuur die daar inzicht in hebben en niet korte-termijn denken kan je dat als samenleving doorstaan.

letopuwzaak | 03-03-19 | 23:12

Er moet een bordje bij de grens komen met daarop:

Rustaaaaaag! Hier wordt geneukt! Asielaanvragen worden niet in behandeling genomen! Alleen lekkere blonde wijven, die wel....

Injegezicht | 04-03-19 | 01:44
▼ 13 antwoorden verborgen

Hoe kun je de principes of ontwikkelingen in de moderniteit verdedigen als je niet weet waar die uit bestaan.
Westerlingen zijn zo gewend aan hun vrijheden dat ze niet meer weten wat die zijn, waar die vandaan komen en wat daarvoor gedaan is, als een derde generatie rijkeluis kind die zijn rijkdom heel normaal vindt.

kloopindeslootjijook | 03-03-19 | 22:29

Ik ga ff naar de nonnen in Vught oh wacht carnaval.

Trumme | 03-03-19 | 22:27

Bloed voor bloed!
We zijn in 2000 jaar geen ene fuck opgeschoten qua verantwordelijkheden

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:20 | 3

Maar wie heeft er nou gewonnen?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-03-19 | 22:24

Follow The Money.. de perverse elite van 2000jr geleden is nog steeds dezelfde perverse elite.

Ton8695 | 03-03-19 | 22:26

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-03-19 | 22:24
3x links is ook rechts. Dusz!
@ Ton je hebt oud geld en nieuw geld Het nieuwe geld zit in het informatie en het gaat ze goed af zo zonder regels.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:30

Net zo onfatsoenlijk als linkse MSM hier: eigen mening overstemmen, niet laten uitpraten, en hier vooral: blame Europe. En hoeveel nemen die schatrijke oliestaten Quatar en Saudi-Arabië er zelf op? Die laten het over aan Jordanië tegen geld en verder hoor je ze er niet over. Maar wél het hoogste woord voeren in een mediashow. Oplichting is het.

Voor mijn gevoel willen ze gewoon Europa overspoelen met islamisten. Ottomaans Europa deel 2 lijkt het wel. En de Europese en lidstatelijke kartelpartijen werken hieraan vrolijk mee. Met als reden: bevolkingsafname en toekomstige arbeidskrachten.

De wel goede voorbeelden van gelukte welwillende immigranten worden uitgebreid op televisie getoond en niet degenen die de winkels vanuit AZC beroven en anderen in AZC het leven zuur maken.

Intussen werken EU en lidstatelijke regeringen zonder enige schaamte mee naar het omvormen van Europa naar een satelietstaat EU van Saudie-Arabië, Quatar etc. Dat dit eens tot totale onvrijheid zal leiden zal deze leiders aan hun reet roesten: ze zeggen van niet, maar omvolken Europa naar een Islamitische grooteenheid.

Intussen blijven de boten vanaf Noord Afrika aan de kust worden leeggehaald door "menslievende" organisaties, zij kunnen hun gang blijven gaan, dus steeds meer wankele boten de zee op.

Europa zoals we het nu kennen is 2 of 3 generaties niet meer zoals het was. De sharia zal er wellicht deel van de wet zijn en de leiders van het huidige Europa zijn schuldig aan dit komende verraad. En wanneer we zelf 2e rangs burgers zijn zullen ze dat "ook dat is democratie" noemen. Maar wel Hongarije, Polen en US bashen vanuit de EU. Hopeloos dit.

Jan, Leiden | 03-03-19 | 22:18 | 1

Precies, follow the money. Dat islamisme is een export product van de rijke Golfstaten. Zelf nemen ze niemand op, maar financieren wel hun tocht naar Europa, om vervolgens hier radicale moskeeën neer te plempen. Ook kopen ze censuur af in de media, zodat a) de islam wordt gepromoot en b) de rijke Golfstaten zelf buiten schot blijven. Ook figuren als Timmermans zijn in weze afgekocht om een pro-islam blame Europe verhaal te houden.

martymcfly | 04-03-19 | 13:20

Donkere wolken pakken zich samen boven West Europa. Met wat geluk blijft de storm in NL in Randstad..... en van daaruit te onderdrukken.

Oepsie1234 | 03-03-19 | 22:17

De rijke landen in het Midden Oosten nemen zelf helemaal geen migranten op, laat staan vluchtelingen. Ja, migranten mogen er een paar jaar werken onder erbarmelijke omstandigheden, maar daarna moeten ze weer oprotten. Kan mij voorstellen dat zij met verbazing toekijken hoe wij zo veel kanslozen importeren dat wij er zelf kapot aan gaan.

Osdorpertje | 03-03-19 | 22:16

Geen tijd om het geheel te bekijken maar afgaande op de titels 'Global migration crisis' en 'Suicide of Europe' lijkt me dit het zoveelste debat waarin men de laag erboven niet ziet of weigert te benoemen. Dan was de betere titel namelijk "Strategic Engineered Migration as a Weapon of War". Een oorlog op meerdere schaakborden;
A. Fysieke oorlogen tbv omzet militair indistrueel complex
B. Uit A. voortkomende vluchtelingen (+aanzuigend) die doelbewust worden geplaatst in concurerende landen tbv economische en culturele destabilisatie
C. Omvolking en denationalisatie zodat landsgrenzen en automanie vervagen, voorwaarde voor de tot standkoming van grensoverschreidende regeringen zoals de EU en daarboven de one world governement (NWO).
D. Psychologische oorlog; Creeren van rechtsongelijkheid, verdeel en heers (van geld en macht)
Als de discussie daar raakvlakken mee heeft kijk ik de video graag morgen alsnog.

HdJ | 03-03-19 | 22:15 | 4

Goede samenvatting @HdJ. Die zou iedereen uit zijn hoofd moeten leren, met name punt D.

kindapaas | 04-03-19 | 02:42

Uitstekend overzicht. Zonder in de valkuil van religie of ideologie te trappen.

paridae | 04-03-19 | 06:50

Er is weinig tijd meer. Punt D is al reeds geruime tijd de maat in, in ieder geval, Nederland. En dat zal in de rest van de aangesloten EU landen niet anders zijn.

The7thGuest | 04-03-19 | 06:55
▼ 1 antwoord verborgen

TRT world is een Turks staatskanaal, nuff said.

Basil Fawlty | 03-03-19 | 22:06

'to have access to their RIGHTS' ( 35:55) ???
-
en moet je die Dametjes Deuggleuf van (ongetwijfeld) allerlei overheden en NGO's daar eens amechtig zien knikken.... zou mij niets verbazen als daar een officiële vertegenwoordigster van de NL overheid heeft tussen gezeten...

bisbisbis | 03-03-19 | 22:02

.. lastig. Een debat tussen 1 man die niet meeDeugt - en een panel plus zaal vol die dat dus wel doen.
Benieuwd hoe dat is afgelopen, maar ook weer niet zo benieuwd de hele verontwaardigde riedel vanaf "kolonialisme" aan te horen.

Jan Passant mk2 | 03-03-19 | 21:58 | 2

Op het einde schopt Murray het hele propaganda stuk kapot door te vragen hoeveel Syriërs er door Qatar zijn opgevangen. Doodse stilte in de zaal vol deugers en slachtoffers... NUL!!! Qatar ligt om de hoek van Syrië en het kan Syrië letterlijk kopen, maar Qatar en de moslimgemeenschap doen niks! En maar wijzen naar de slechte witte mensen.

Ton8695 | 03-03-19 | 22:04

@Ton8695 | 03-03-19 | 22:04: ah - ik hoop dat meneer Murray na het blootleggen van zulke dingen nog verder mocht leven, op dat moment zeker een gunst hem verleend door zowel moslims als "ons soort volksvertenwoordigers".

Jan Passant mk2 | 03-03-19 | 22:07

Burgeroorlog, denk vooralsnog niet, de meeste moslims weten wel beter dan een bij voorbaat verloren conflict te beginnen, in een gastland waar ze het zeer goed hebben. Er is nog geen numerieke meerderheid. Bovendien rolt het (uitkering) geld nog steeds. Maar het wordt met de dag penibeler, dat is waar, en er zitten zeker gestoorde figuren tussen. Die Van Doorn is een gestoorde bekeerling in het kwadraat, en die zijn altijd het fanatiekste van de geloofsgekkies.

Batavi Magistralis | 03-03-19 | 21:58 | 2

Moslims zijn te doen om te denken zoals jij. Verblind door het geloof hebben ze in vrijwel elk Arabisch land al een burgeroorlog uitgevochten.

Earl_of_Doncaster | 03-03-19 | 22:01

Mooie maar zéér vooringenomen vrouw die over alle tegenargumenten van Murray heen kletst, o.a. over het feit dat niet alleen het Westen een koloniale macht was maar dat de Turken met hun Ottomaanse Rijk er ook bij horen.
Morgen de rest maar eens kijken.

Zwizalletju | 03-03-19 | 21:58 | 1

Het is ook niet zo dat de Islam vredelievend uitgebreid is. Daar zijn verschillende rijken van veroveraars verantwoordelijk voor.

miko | 04-03-19 | 00:10

Het zijn niet de politieke stromingen die niet gelukt zijn, jhet zijn de politieke leiders die dit hebben laten falen door eigenbelang voor burgerbelang te stellen.
De laatste en meest opportunistische stuk zelfverrijker draagt de achternaam Rutte.

De waard zijn gast | 03-03-19 | 21:57

1u23min12sec propaganda om te zeggen dat de witte mens deaud moet... Islamieten die proberen om de hele 3de wereld op te zetten tegen de witte mensen in het westen. Zoals altijd kijken en wijzen de Islamieten alleen maar naar anderen. Hoeveel Syriërs hebben ze in Qatar (buurland) opgevangen? NUL!!!! Maar wel een show van bijna anderhalf uur opzetten om het westen de schuld te geven van het totaalfalen van de moslim regio waar Islam iedereen onderwerpt.

Ton8695 | 03-03-19 | 21:55

"Europe has lost faith in itself."

Hoe waar.

MickeyGouda | 03-03-19 | 21:52 | 3

Angsthazen wel ja.

Superior Bastard | 03-03-19 | 22:22

Nou, ik niet, hoor!

NecroSister | 03-03-19 | 23:25

Ach fok dat er was nooit een Europese awareness. Ja in de Hitlerbunker...

keestelpro | 03-03-19 | 23:27

Over ruim 3 jaar is in dat corrupte shithole het WK foetsjieball,georganiseerd door de corrupte FIFA.... Money talks like always !

Jimmy Mc Clure | 03-03-19 | 21:51

Murray in de hol van de leeuw. Tussen linkse activisten en islamisten. Zelfs de Amerikaan in het panel Mark Lemond Hill is eruit geschopt bij CNN (yep) voor zijn antisemitische uitspraken

nonfortiscedtenax | 03-03-19 | 21:45 | 4

@Ton8695 | 03-03-19 | 21:58:
Dat punt probeert hij in het begin al te maken, maar die miep kletst er dwars doorheen om haar ingestudeerde punt te maken.

piloot47 | 03-03-19 | 22:01

Hij moet ook even snel "white men" zeggen als het gaat over schieten in de VS. Alsof daar nog nooit een neger geschoten heeft op iemand.

Roeieber | 04-03-19 | 00:06
▼ 1 antwoord verborgen

Geen zin om helemaal te kijken. Vat het gewoon in 3 zinnen samen bitte

Nanker Phelge | 03-03-19 | 21:43

Waarom kan die mevrouw in Quatar zonder hoofddoek voor de camera's verschijnen?

bisbisbis | 03-03-19 | 21:43 | 2

Geloof is daar alleen om mensen dom en in bedwang te houden.

Schmutz Geilmacher | 03-03-19 | 21:48

@Schmutz Geilmacher | 03-03-19 | 21:48:
Alleen dáár?
De bedoeling van 'geloof' is sowieso om het volk dom, arm en onder de plak te houden.

EefjeWentelteefje | 03-03-19 | 23:24

Mooi man! Een en al voorspel.

keestelpro | 03-03-19 | 21:53

@keestelpro | 03-03-19 | 21:53: Het beste stuk van het hele gebeuren mijn waarde. Doe dat hele teasen goed en de rest wijst zich van zelf. Daarom ben ik een slecht politicus: dat teasen houdt een keer op qua knikkers. Nogmaals welterusten en dat je morgen de rest van ons maar weer te vlug af moge zijn:)!

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:25

@Hetkanverkeren *reaguurderboks*

keestelpro | 03-03-19 | 23:12

Dit zie je niet bij de NPO maar wel in Qatar. #LetThatSinkIn

keestelpro | 03-03-19 | 21:41 | 2

De buitenspelval van iemand uitnodigen om 'te horen wat hij/zij te zeggen heeft' en ze eenmaal aan tafel zittend vervolgens van alle kanten kwaadaardig aanvallen is de NPO bepaald niet vreemd, zou ik zeggen...

bisbisbis | 03-03-19 | 21:46

Daar heeft u een punt heer bisbisbis.

keestelpro | 03-03-19 | 23:11

Ik voorzie een fatwa.

Is dit nog nieuws? | 03-03-19 | 21:35 | 5

@Dr_Johnson | 03-03-19 | 21:43:

Die van Doorn is als een ex roker die ineens anti is geworden omdat hij
zichzelf niet kan beheersen en er nu niets meer mee te maken wil hebben,
een zo'n usefull idiot ter grote van een groenlinkser, in die burgeroorlog van hem
mag hij van zijn nieuwe "broeders" de vuurlinie in met een leuke gordel om hem heen
onder de noemer allah vergeeft en een maagd van 72.

Halul gebakken | 03-03-19 | 22:05

@Dr_Johnson | 03-03-19 | 21:43:
Zoals de 'oorlog' die nu al aan de gang is met die handgranaatleggers, schietpartijen, suikerspiegelrijders, straatrovers en grote schade plofkrakers?
Het is dat er niet elke keer bij gezegd wordt wie het doet en welk signalement er aan vast hangt, maar het lijkt er toch ernstig op dat er al lang een smeulend vuur aan georganiseerd geweld bezig is.

Dezenaamhier | 03-03-19 | 22:12

@Dr_Johnson | 03-03-19 | 21:43:
Van Doorn is een kastnicht. Die wordt ooit nog eens door zijn eigen mensen van een flat gegooid.

Rest In Privacy | 03-03-19 | 22:31
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland