TOTALE VERWOESTING. NEDERLAND STORT IN
Behold. Nieuwe bangmaak-campagne van uw roverheid
Social
Iedereen paniek. Half Nederland dreigt te verdwijnen in het moeras. En dat allemaal omdat u op gas kookt, diesel rijdt, gehaktballen eet en plastic lepeltjes gebruikt. Volgens het Planbureau voor de Instortomgeving staan 1 miljoen huizen in Nederland op instorten, omdat vorig jaar zomer het de hele zomer niet geregend heeft in Nederland, waardoor het grondwaterpeil dramatisch laag staat, en alles donderend inelkaar klapt. Aldus ramingen en berekeningen van het KNMI en EZ. Woningbezitters wordt aangeraden hun waardeloze woning voor 1 euro te verkopen aan het IND (immigratie en Naturalisatie Dienst - red) en te vluchten naar bergachtig gebied in Duitsland, want de zeespiegel stijgt met 55 meter. Het is even balen, en u wordt niet gecompenseerd. Sterkte.
Reaguursels
InloggenJa je zou het bijna geloven. Maar de gemiddelde levens duur van een huis is 75 jaar. De echte levensduur is 120 jaar dan verandert je huis in een ruïne. Bakstenen en voegen verteren. Mensen die een boerderij kopen uit 1800 zijn daarom niet wijs. Zij kopen ruïnes meer niet, domme keuze en de kosten zouden door hun zelf gedragen mogen worden. Als ik een kapotte auto koop betaald ook niemand mee met de reparatie.
Tuintegeltax landelijk invoeren helpt tegen bodeminklinking,
Echt waar hoor, belastingheffing op iets helpt altijd.
Ik denk dat het tijd wordt om te vertrekken uit die bende hier. Laat ze het maar uitzoeken met de 100% marginale belastingdruk op dit inzakkende stukje klei, en dan lekker in Texas gaan wonen waar de benzine €0,50 kost en Mona Keizer er ook niet is.
Wonen in Holland,Texas.
Binnenkort rest ons niet anders dan in bootjes op vakantie te gaan naar andere landen. We zullen hartelijk ontvangen worden, onderhouden en gepamperd. Onze stichtingen, samenwerkingsverbanden en actiegroepen zullen rijkelijk worden gesubsidieerd. Hoeren neuken nooit meer werken.
Voor de grachtengordel zal nu code rood wel van kracht zijn geworden. Je zult er maar 3 hoog heel duur wonen.
1 zomer droog en men kan uitrekenen dat er 1 miljoen woningen dreigen te verzakken.
40 jaar bevingen en men kan nog niet eens 1 huis fatsoenlijk opknappen in Groningen.
Mooi land, bestuurd door Power Point ambtenaren.
We hebben wel meer hele droge periodes gehad. Toen verzakten de huizen niet. Toch hadden we geen paniekverhalen nodig want er was geen klimaatdiscussie.
Spijker, Kop, enzo.
Ik kan niet wachten! Dat wil zeggen dat het naar de kloten gaat want, dat verdienen we.
Stel je voor: het enig leven in het hele universum dat praatjes heeft gaat zichzelf ten onder brengen en komt nooit meer terug!
Dikke pik! Stik er maar in met z'n allen.
Moet ineens denken aan Tool - Ænima: www.youtube.com/watch?v=-Xic5LfFNVc
Grondwater? Daar gaan de waterschappen toch over?
Daar zijn straks verkiezingen voor. Dus HOAX
Daarna hoor je hier nooit meer wat over, Nederland zakt al jaren.
Hoeft niet maar dan wordt half Nederland een moeras
Het zoveelste verdienmodel onder het motto de burger bang maken voor klimaatproblemen. Allemaal afleiding van de werkelijke problemen. Trapt toch niemand meer in. De burger heeft het spelletje door. Het echte gevaar staat bij u inmiddels voor de voordeur. En de overheid die ons moet behoeden voor dit gevaar doet een beroep op ons. De omgekeerde wereld.
Hou je bek en bef me !
Aanstellerrr
Gòh, en dan zo veel rivieren die ons land binnen komen, zo veel vaarten, sloten en kanalen, en dan niet in staat om wat sluizen open te zetten en de boel links en rechts eens flink onder water te zetten om dat grondwater weer op peil te brengen.
Paniekzaaierij, geloof er, zoals gebruikelijk, weer geen yota van !
Er werden vanaf 2010 calamiteitenpolders ingericht om de voorspelde overvloedige regenval in goede banen te leiden.
Waterpeil en verzakking zijn twee aparte dingen.
Ja laag waterpeil kan voor verzakkingen zorgen.
Maar een hoger peil zorgt niet dat het niet meer zakt.
@IPNP | 23-02-19 | 19:18:
Soort parallel met CO2 dus, want dat volgt na een tijdje de temperatuur, maar mooi NIET andersom. IPCC leugen ende hoax, dat hele gelul.
We nemen gewoon weer Suriname in en maken er een welvarend blank westers gebied van waar ook de indigenous people van kan mee profiteren.
"En dan denk ik aan zuid-oost Brabant, want hier hebben we daar geen last van..." Aldus die zanger uit Tilburg... ongeveer...
Behalve dan die stoet vluchtelingen uit de Randstad.
@koeberg | 23-02-19 | 15:08: Verdomme. draai die bruggen dan ook een kwartslag!
Op Telefraaf.nl valt te lezen:
"Terwijl het funderingsloket normaliter één klacht per week binnenkrijgt, zijn dat er sinds de droge zomer één à twee per dag. ".
Normaliter dus 52 per jaar, nu 53 à 103 per jaar. Honderdenvijf per jaar! Allaaaaaaaarm!
Maar dat is geen miljoen hoor.
Bij één en twee per dag kom ik uit op 365 tot 730 per jaar. Maat goed, ik heb op school slechts gewoon leren rekenen in plaats van hogere wiskunde.
@koeberg | 23-02-19 | 15:11: 1 x365 = 365 of 2 x 365 =730 Altijd de uitwerking geven anders is het nog steeds fout.
@koeberg | 23-02-19 | 15:11: hmm, ja idd, slecht gelezen.
Zijn we wel nog steeds héél ver van een miljoen verwijderd.
Die Gerrit Hiemstra en het KNMI zullen de cijfers wel weer verkeerd hebben, omdat ze "per ongeluk" iets verkeerd af hebben gesteld of zoiets. Dat hoor je nu niet, maar misschien later nog eens een keer als het uitkomt.
Af en toe een nul in -1 veranderen, want dan heeft het meer zeggingskracht.
Wetenschap anno 2019.
Ach wat, het maakt toch allemaal niets meer uit. De club van Rome voorspelde in 1971 dat de wereld er in 1990 compleet aan zou gaan. Alles zou in een geweldige catastrofe eindigen zonder de mogelijkheid om te ontkomen aan de milieudreiging. En ja, dat was een links clubje van vooraanstaande geleerden en die hebben altijd gelijk. Het kwaad is dus allang geschied en we leven al zo'n 30 jaar in geleende tijd. Misschien verbeelden we ons zelf maar wat en zijn allemaal allang dood met z'n allen. Volgens de club van Rome wel althans.
Ooowk kee dan.
Er gaat straks weer een flinke zak subsidiegeld naar bouwbedrijven. Niet voor sociale woningen maar om de kapitale panden voor de eigenaren te behouden. Die parlementaire enquete indertijd heeft niet veel opgeleverd. Ja, Brinkman kreeg een topbaan in de bouwsector, als beloning. Maar verder is alles bij het oude gebleven.
Omdat elke hypotheek zorhgt voor geld uit het niets en dus voor BTW inkomsten uit het niet en economische groei uit het niets.
@Watching the Wheels | 23-02-19 | 14:37:
Hypotheek betekent letterlijk onderpand en dat is dus het huis. Er zijn natuurlijk de nodige bubbles en een kredietcrisis ligt zo weer op de loer. Maar een hypotheeklening is meestal geen geld uit het niets.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 16:50:
Natuur wel, kijk even het 4e filmpje op positivemoney.org/videos/introduction... het geld is er nog niet, wordt eerst gecreeerd uit het niets door het in te tikken in een computersysteem. Dat het bouwbedrijf dit aanvaard als geld dat is leuk, want daardoor vangt de overheid direct 21% BTW van geld dat 5 minuten eerder nog niet bestond.
Natuur+lijk, aanvaard+t
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 16:50:
Bij nieuwbouw is de werkelijke kostprijs van de grond 10 euro per m2, misschien nog 40 euro per m2 voor wat leidingen en straatwerk, 50 euro per m2 totaal en ze vragen 500 euro per m2, dus uiterst lucratieve business voor de gemeenten en hun bouw- en bankenvriendjes en de rijksoverheid profiteert ook door 21% BTW over alles. Dat is ook de reden dat die prijzen altijd hoger moeten worden, anders komen we in een recessie. 50.000 huizen per jaar x 200.000 winst uit het niets van geld uit het niets = 10 miljard extra winst per jaar uit het niets. Maar er is nog een effect. Alles bestaande huizen stijgen mee in waarde. Daarom moet er ook altijd een tekort aan huizen blijven, anders gaat dit trucje niet meer op en dan krijg je overal tekorten en zullen ze belastingen nog verder laten stijgen om maar opdrachtjes aan hun vriendjes te kunnen blijven verstrekken. Bij nieuwbouw is het geld uit het niets, maar ook bij een oud huis dat iemand ooit kocht voor 28.000 gulden terwijl het nu verkocht wordt voor 700.000 euro is het geld uit het niets.
@Watching the Wheels | 24-02-19 | 02:47:
Banken hebben inderdaad een geldscheppende functie. Geld wordt door de mens geconstrueerd, net zo goed als de natiestaat, overheid, wetten, religies etc.. Zolang we het allemaal maar blijven geloven leven we in de natiestaat Nederland en betalen we met euro's. Als dat geloof ophoudt dan is er geen Nederland of hebben de euro's geen waarde meer. Overigens is de waarde van goud net zo goed op dat wiebelige principe gebaseerd: iedereen bepaalt de waarde van het betaalmiddel op basis van wat anderen het waard vinden.
Bij geldcreatie moet er wel dekking zijn en dat betekent voldoende mate van zekerheid dat bijbehorende waarde ook gerealiseerd wordt. Bij een staatslening zijn dat belastingbetalers, bij een persoonlijk krediet iemands toekomstige verdiencapaciteit (loon) en bij een hypotheekbank zijn dat de huizen. Dat er huizenbubbles zijn en er zo risico's ontstaan is absoluut waar maar het is niet 'niets'. Overigens is onze bevolking explosief gegroeid, het gemiddelde huishouden veel kleiner geworden en we wonen in het construct Nederland op een klein stuk aarde. Het is dan ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod dat de grond- en huizenprijzen dan toenemen.
Heb inmiddels de video ook even bekeken. Het is maar een halve waarheid en lijkt op die hijgerige George van Houts complotideeën. Het échte bezwaar is dat geldsystemen op vertrouwen (fiduciair) niet van zichzelf stabiel zijn en uit de bocht kunnen vliegen. Zoals hyperinflatie in de Weimarrepubliek, Zimbabwe en Venezuela. Het feit dat de FED, ECB, etc. voor astronomische bedragen aan staatsleningen opkopen (= geld maken) is nogal zorgwekkend. Als het vertrouwen wordt ondermijnd dan kan het geheel heel snel instorten. Maar goed beschouwd geldt dit niet alleen voor geld, maar voor alles waar de mens waarde aan geeft (edelmetaal, tulpen, kruiden, crypto's etc.).
Wat dergelijke videos altijd vergeten is dat dit geldsysteem ook heel veel welvaart creëert. Als een bank niet meer zou doen dan uw geld bewaren in een kluis dan zou het niet meer beschikbaar zijn voor de investeringen van ondernemers, aankopen van consumentenproducten of de bouw van huizen. Juist omdat een bank dat geld tegelijkertijd aan anderen kan lenen (tot wel 10x) wordt er een voorschot op de toekomst genomen en de economie versneld: met dat 'nep geld' worden wel degelijk echte bedrijven gestart, echte auto's geproduceerd en echte huizen gebouwd. De meeste economen zijn het er wel over eens dat een groot deel van de (echte) economische welvaart hierop is gebaseerd. Overigens vermelden deze videos ook nooit dat u met elke hypotheekaflossing die u doet weer geld vernietigt. Bij de laatste aflossing is al het gecreëerde geld weer vernietigd maar er staat nu wel een huis dat er niet zou zijn geweest als in eerste instantie dat geld niet beschikbaar was geweest. Dan had u pas op dit moment kunnen beginnen met de bouw terwijl u er nu al 30 jaar in hebt gewoond. U kunt dus moeilijk beweren dat het 'niets' was.
Nederland is ontstaan door… juist, de aanvoer van sedimenten van rivier de Rijn (Rīnaz), tevens de invloed van tektoniek (geografische wandeling) en wisselingen in klimaat en zeespiegelstand. upload.wikimedia.org/wikipedia/common... (kaartje NL ca. 9000 BC).
Gelukkig hebben ze dit toentertijd kunnen stoppen middels warmtepompen in Hunebedden en gesubsidieerde Flintstone auto’s e.d. Anders waren we nu flink zuur geweest en mogelijk allang uitgestorven.
Nog langer geleden eindigde de rivier de Rijn in een groot oer-moeras bij Keulen, aldus stond de Noordzee tot ver over de Duitse grens, door effectief gebruik van rituelen, subsidies en mensenoffers (Sjamanen van GL) koos de Noordzee eieren voor zijn geld en trok zich tijdelijk terug, waardoor er een overloop vanuit het moeras richting nog lagere gebieden ontstond, het meegevoerde sediment bracht ons het huidige Nederland, zand werd bos en moeras werd veen en/of weiland.
Echter, de bezwering van toen lijken uitgewerkt te zijn, hierdoor stijgt de zeespiegel opnieuw en daar de mens de loop v.d. grote rivieren inmiddels heeft afgebakend met dijken, is er geen natuurlijke aanwas van sediment meer.
Kortom: we zijn de pineut als we niet snel een paar capabele Sjamanen (GL) vinden. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt en hoe ze ons dit keer gaan gaat redden uit deze uiterst penibele situatie.
Al zakt de grondwaterstand 10 meter of stijgt de zeespiegel 100 meter, de gemiddelde reaguurder weet zeker dat het niks met het klimaat te maken heeft, en dat het klimaat sowieso niks met CO2-uitstoot te maken heeft, en dat CO2-uitstoot uberhaupt niks met olie, gas en veeteelt te maken hebben. Het is namelijk allemaal een complot van de EU en Frans Timmermans in het bijzonder. We moeten gewoon terug naar de gulden, dan normaliseren alle waterpeilen zich vanzelf, en dan stopt alle CO2 uitstoot.
Het is een komplot om te denken dat je met miljarden extra belasting iets aan het klimaat kunt doen. Dat CO2 het enige zou zijn dat invloed heeft op het klimaat en dat je met het verlagen van de uitstoot hier maar niets doet aan China en India (meer dan een derde van de wereldbevolking) positieve resultaten kunt behalen. Dat je heel Nederland kunt om tunen naar wind en zon-energie.
Het complot dat denkt dat als je maar hard en positief genoeg denkt, het vanzelf waarheid wordt.
Niemand hier die de klimaatsverandering ontkent. Wel ontbreekt hier de hubris waarvan men op Links denkt dat het hen siert.
@ Doctor Honoris Causa | 23-02-19 | 13:35
FYI:
Gebruiken van de titel "doctor" zonder behalen van de relevante acdemische graad is strafbaar
@telelezer | 23-02-19 | 14:58:
Dr. Vogel is nu ook gewoon A. Vogel. En nog verkoopt die homeopathische troep als zoete broodjes.
Doktor Honoris Causa
Niet zo paniekerig. Er zijn wel meer hele droge periodes geweest en ook hele natte. Lees de kranten van 10, 20, 30, 40 etc jaar terug maar. Ook sneuvelen er elk jaar wel weerrecords. 365 dagen in een jaar zoveel soorten records en zoveel plekken op aarde. Kan best zijn de de temp op aarde wat stijgt. Al blijkt dat niet de aflopen jaren. Is het trouwens erg dat de temp zou stijgen. Ik denk van niet.
Mensen worden ook steeds vetter en zwaarder. Je ziet tegenwoordig geen wijf meer zonder dikke reet. Auto´s ook. Worden ook zwaarder. Mijn Golfje I woog 700kg, mijn XC70 2100kg. Dat drukt behoorlijk allemaal.
.. metingen van het KNMI voorspellen altijd rampen met het klimaat en aardbevingen en het losbreken van Gozilla. Die metertjes wijzen precies aan wat Gerrit er meent te moeten lezen.
Als ik in Hiemstra had geloofd zat ik nu tegen 1 meter water aan te kijken boven mijn drempel - en was ik overigens stijf bevroren/door de zon uitgedroogd zodat ik dat toch niet meer meemaakte.
Dat is een inconvenient truth en het enige gevaar waar het sluiten van de ogen ECHT tegen helpt.
Ah ok, dan kunnen de gaskranen in Groningen wel weer open, gedeelde smart is halve smart
Wat is beter: bouwen op een rots of bouwen op zand? (Mattheüs 7) Het geinige is, dat bouwen op zand (maar niet op drijfzand) beter is dan bouwen op een rots. De rots warmt op, zet uit, en alle metselwerk barst in/uit z'n voegen. Wat is beter: bouwen op klei of bouwen op zand? Antwoord: bouwen op zand.
Luchtkastelen kunnen overal gebouwd worden.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 12:56: volkomen waar. Het hele land staat er intussen mee vol. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Overigens warmt een rots onder de grond natuurlijk niet op, hooguit een toplaagje van zeg een meter. De uitzettingscoëfficiënt van een meter rots (graniet) is dan 4 miljoenste meter per graad. Dat van het gebouw zelf (beton en staal) is 3x zoveel. Vandaar dat Manhattan zo'n succes is.
Voor Hoofddorp is het een prima oplossing, geeft de biodiversiteit een stevige boost.
Zou me niks verbazen als dit soort onderzoeken en paniekverhalen in de media de opmaat zijn naar een regentaks. Daar zijn die linkse ratten al langer op uit. Dan wil ik graag een regententaks voorstellen, een taks op debiele voorstellen en uitspraken van regenten.
regen regenten regenregenten LOL
".. een taks op debiele voorstellen en uitspraken van regenten."
@ TheOneWhoKnocks
De hebben we al en heet "Belasting"
Hebben we dat al niet?,
De zgn. tuintegeltax.
Niet handig om in dit moerasland direct op de ondergrond te bouwen zonder toereikende fundering. Als je een huis koopt wil je toch eerst weten of het huis soms op drijfzand of veen gebouwd is dan wel een solide ondergrond heeft?
Waar wij wonen is het allemaal veen met wat rivierklei, zelfs een oud gedempte beek. De tuinen zakken bijna allemaal gestaag, vooral die waar de beek gelopen heeft. regelmatig ontstaan er (gevaarlijke) sinkholes. De huizen hebben echter een duurzame fundering op de dieperliggende harde zandlaag..... De laatste jaren zijn er bij ons nieuwe rivier aftakkingen gemaakt voor meer ruimte. Het nadeel zagen we afgelopen jaar met de droogte. omdat het water zo uitgesmeerd werd had de hoofdstroom een tekort aan water waardoor de scheepvaart stil viel....
Volgens het klimaatmodel van de "geleerden" zou er alleen meer regen vallen wat dus gelijk door de natuur(goden) tegen werd gesproken door het op te houden.
Je hebt winter en zomerpeil. Waar het de gouden regel is om het winterpeil laag te houden in vergelijking met de zomer. Misschien is het verstandiger om meer water als buffer aan te houden in plaats van alles weg te pompen. Zo ook met het IJsselmeer...
U zal het weten aan uw naam te oordelen. Meer bufferen is wat er inderdaad moet gebeuren. En klimaatmodellen hebben per definitie gelijk: valt er meer regen dan werd dat door de modellen correct voorspeld. Valt er minder regen dan komt dat door extreme weersituaties en die werden ook voorspeld. Klimaatschetenwappers spelen een spel zonder nieten.
Iedere keer als je een huis laat bouwen moet je gewoon altijd kiezen voor betonnen heipalen. Die beginnen niet te rotten als het grondwaterpeil een keertje flink zakt. En als je een bestaand huis koopt: altijd controleren of er wel betonnen heipalen gebruikt zijn tijdens de bouw. Dan zal je nooit last hebben van in elkaar zakkende huizen.
Alleen als je op klei of veen gaat bouwen. Op zandgrond is een fundering op staal (verbrede voet onder de draagmuren) onder de vorstgrens echt voldoende.
Gek, ik ben Nederlander maar woon al 13 jaar in België. Ongeveer 10 kilometer van Eindhoven vandaan heb ik een huis. En vele anderen hier ook huizen. Wij alhier herkennen dit probleem niet. Hoe kan dat? Wie liegt er?
U zit op zandgrond. Net als in Eindhoven en het grootste deel van Noord-Brabant en daar verzakken netzomin huizen (komt ook wel door het grote aandeel woonwagens).
Tuurlijk 55 meter stijging, komt er zeker een planeet hier heen met al dat water. Op aarde kan hoogstens het water met 4 meter stijgen en dat is op de evenaar en bij Noordzee NL nu maximaal met 2 meter, meer water is er niet op aarde aanwezig en als het water met nog een meter zou stijgen is het water 80 graden op aarde en dat komt omdat het water is uitgezet, want door de warmte zet water uit.
Ik woon in België. 10 kilometer onder Eindhoven. Man wat ben ik gelukkig als Nederlander. Wij hebben hier nergens last van :)
@Bickyburger | 23-02-19 | 12:08: Ik zit ook hard te denken om te emigreren.
Ik heb het helemaal gehad met die achterlijk idioten linkse indoctrinatie's en hersenspoelende politiek in dit land.
"Behold" = aanschouw, bekijk, ziehier.
Aanschouw de nieuwe bangmaakcampagne etc.
Eigen taal eerst.
Iets met: overwaarde, hypotheek en fixen.
Juist @Ervaringsdeskundige.
Kon ik de verzakking van mevrouw sterf maar stoppen...
(Zou er zelfs een warmtepomp voor nemen)
Vrouwen kosten geld . Mooi kost nog meer zoals u bevestigd. Sterkte met mevrouw Sterf!
Elk land heeft zijn eigen specifieke geografische mogelijkheden en beperkingen.
Door de ligging onder de zeespiegel, en als delta, moet Nederland veel investeren in waterbeheer. Afwatering, bescherming tegen de zee en rivieren kosten ons al veel geld.
Daarom is het van de zotte dat we ook nog giga-kosten moeten gaan opbrengen om alle fossiele brandstoffen af te schaffen. Dan wordt het land overvraagd.
Dan ben je bezig met de afschaffing van het land, terwijl buurlanden gewoon lekker door blijven stoken.
Zeg dat maar tegen je groen links nichtje van 22
Of in Brussel
Exact. Dat geld moeten we stoppen in waterbeheersing, dijken ophogen, duingebieden/zandplaten voor de kust aanleggen ipv die subsidie-molens die het uitzicht vergallen, De generatie van waterbouwkundigen en politici die ons land droog hebben gemaakt met hun geweldige plannen is helaas weg... nu moeten we het hebben van de Messias en Robojelten....
Ik leerde als kind dit zingen:
"Amsterdam, die grote stad
Die is gebouwd op palen
Als die stad eens ommeviel
Wie zou dat betalen?"
.
Antwoord: De grachten gordel zelf.
Als je een huis koopt krijg je er een fundering rapportcijfer bij.
.
Ik ben wel even nieuwsgierig wie de KCAF financiert.
(De website ligt nu plat).
Het zullen de fundering (her)bouwers zelf wel zijn.
Maar ze hebben een punt.
Het gaat vooral om gebieden, vooral in de binnensteden, die gebouwd zijn op houten palen.
Komen die vrij te liggen van het grondwater, dan gaat deze rotten.
Zo iets hebben ze ook in Dordrecht ondervonden, het oude rioolstelsel was niet gesaneerd (duur) en voerde door alle beschadigingen en verzakkingen het grondwater (onbedoeld) af. Gemeente kon u een lening verstrekken voor herstel/ versteviging maar uiteraard geen compensatie.
Stoppen met malen is een simpele optie. Ook minder bestraten en gebruik maken van drainage korven ipv alles op het riool aan te sluiten.
Weer tuinen voor de deur en geen mausuleumtegels of andere kan iedereen al aan beginnen!
Wat een prachtig gegeven! Schiphol automatisch in zee en ook Mokum afgezonken.
Die verzakking komt helemaal niet door de droogte.
Het komt omdat mensen zelf aan het verzakken zijn.
Kijk maar naar de gemiddelde automobilist.
Gewoon al die gemalen in reverse zetten. Pomp je al het water weer retour.
Vooralsnog mogen die mensen in Groningen de tering krijgen...
Lol, de hypocrisie..
Pardon? Woningeigenaren moeten dit zelf gaan betalen, net als (vooralsnog) de Groningers.
Dat zeg ik, de tering krijgen...
Deze meneer De Jong van KCAF wil gewoon zijn opdrachtportefeuille gevuld krijgen. Bedrijf is "afhankelijk van giften, subsidies en de omzet uit werkzaamheden die het KCAF overneemt van lokale overheden en andere instellingen" lees ik op de website.
Waarschijnlijk heeft zijn familie aandelen in wat bouwbedrijfjes gespecialiseerd in funderingstechniek.
"Bangmakerij" zou Mona Keijzer het noemen.
Hier in Twente is de grond nog steeds te droog. Gelukkig hebben wij hier hooggelegen zandgronden. Dus ik heb het idee dat het hier nog wel meevalt. Maar voor gebieden onder de zeespiegel, zoals de Randstad, zijn dit geen prettige ontwikkelingen. Voeg daarbij de stijging van de Noordzee en de doemscenario's kunnen op een dag uitkomen. Vooral oudere mensen hebben gemerkt dat het klimaat veranderd. Je kunt natuurlijk discussiëren over de snelheid van de verandering en het kostenplaatje, maar er zal iets moeten gebeuren. Ons land is zo onverstandig geweest, misschien wel het enige land ter wereld, om onder zeeniveau te gaan bouwen. Hoeveel kun je de dijken ophogen (2 meter?) en redt je het daar dan mee? En zijn wij hier in Twente bereid de klimaatvluchtelingen uit de Randstad te ontvangen? Cultuurverschillen etc. Gelukkig gaat het over een week behoorlijk regenen.!
Laat u niet de put in praten. Een grondwoning heeft zo zijn voordelen. Laat maar lekker zakken. Muurisolatie wegstrepen.
Goh, en dat net op de dag dat ik lees dat dieselauto's helemaal niet zo vervuilend zijn als wordt voorgesteld door de overheden en milieulobby, zou de rest dan ook nepnieuws en valse voorlichting zijn?
Het probleem is niet de droogte. Het probleem is overbevolking en decadent gedrag. Als we bijvoorbeeld met de helft minder mensen in Nederland zouden wonen, dan had iedereen een tuin gehad, ipv een kutbalkonnetje van 2x1m. Minder mensen levert meer ruimte op voor de wilde natuur. Met minder mensen hoeft ook het grondwaterpeil niet structureel verlaagd te worden, omdat we overal plek moeten hebben om mensen te laten wonen. Begin met het decimeren van je bevolking en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verbeter de wereld, begin bij Uzelf.
Toedels!
Als iemand u zegt de planeet, het klimaat of milieu te willen redden dan moet u begrijpen dat diegene eigenlijk alleen de menselijke soort wil redden, met zoveel exemplaren als mogelijk. De planeet, het klimaat of milieu interesseert ze geen zak. Die hebben die menselijke zorgen ook helemaal niet nodig.
Goed voorbeeld doet volgen
Dat doe ik al. Mijn voetafdruk op deze Aarde is minimaal. Dat is meer dan genoeg.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 10:58: Klopt helemaal hoor, maar meestal straft moeder Natuur dit af met een massale uitroeiing. Vandaag de dag is dit ook weer aan de hand. Insectenpopulaties storten wereldwijd totaal ineen. Zonder insecten geen landbouw. Zonder landbouw geen vreten. Zonder vreten minder mensen. Dat is ons probleem, maar de aarde draait vrolijk door.
Meneer Klappernoot u heeft gelijk als u zegt dat er teveel mensen in Nederland wonen en ik adviseer u eens te koekelen op de club van 10 miljoen.
Altijd fijn roepen: "We zij met te veel."
Maar wat doe je eraan? Dat is de vraag. En dan moeten vooral anderen hun kinderen gaan inleveren. De Chinese 1-kind-politiek maakte dat veel veel meisjes werden geaborteerd, omdat de ouders liever een jongetje hadden.
Dat zijn onaangename wantoestanden.
Ik heb het helemaal gehad miet lieden die uit naam van de 'humaniteit' inhumane eisen stellen.
@marjen | 23-02-19 | 11:42: Een nette manier is het afschaffen van de kinderbijslag vanaf het 2e kind en de pil levenslang gratis ter beschikking te stellen. Ditto voor condooms, zal ook een hoop soa's schelen, betaalt zich allemaal vanzelf terug.
@marjen | 23-02-19 | 11:42: Waarom? Kijk, ik en velen met mij die liever met wat minder mensen op de planeet willen wonen, zijn geen nazi's. Er valt prima te praten en onderhandelen over het overbevolkingsprobleem. Maar nee, u sluit een hele groep criticasters uit, omdat ze een gevoelig punt opwerpen. Overbevolking. En ja, theoretisch zouden we makkelijk elke ziel van voldoende eten en een huis kunnen voorzien, maar zo zit de mensheid niet in elkaar. Als iedereen zijn recht opeist, dan hebben we gewoon een te kleine wereld. Het krioelt nu al in mijn wijk en stad. Dat levert frustratie en stress op. Moet u nagaan dat het verdrievoudigd. Dan woont er straks iemand in mijn slaapkamer of schuur. Daar zit ik niet op te wachten. Maar goed, u bent klaar met andersdenkenden.
Alsof de klusbusmeneren van NL al niet genoeg te doen hadden. Die lobby hebben ze niet nodig.
@Dutchbeaurouge | 23-02-19 | 10:27:
Mijn verhaal past niet in de leugens van Parijs, Brussel en Den Haag.
De toekomst zal bewijzen dat ik gelijk heb... dat de opwarming alsmaar groter wordt.
Niet door CO-2 uitstoot--> maar door het feit dat de lucht alsmaar schoner wordt, waarbij de zonnestralen warmer en heter op het aardoppervlak terecht komen.
Let op mijn woorden - ondanks minder CO-2 uitstoot (juist hierdoor) gaat het warmer worden.
Wij mogen geen gas, olie en benzine meer... met als gevolg dat het hier dadelijk in februari 15 graden is.
Jaja we weten Uw geschifte opvatting nu wel.
Pleurt eensch op herhalio.
jahaaaaaaaaaa goeie god man. Iedereen, de hele wereld, heeft ongelijk en alleen JIJ hebt gelijk en alleen JIJ doorziet álle leugens van iedereen. Prettige wedstrijd pik.
@Dutchbeaurouge | 23-02-19 | 11:04: de standaard reactie van iemand die ofwel zelf niet kan nadenken, ofwel een fascist van de gevestigde orde is.
Pssst, Sociaal_Econoom:
www.scientias.nl/meteorologen-meten-v...
Kom even niet sneller een recentere grafiek vinden van de laatste jaren maar uw bewering klopt gewoon niet.
Overigens is CO2 eenvoudig af te vangen door een wereldwijd aanplantingssysteem van bossen. Ik had u(?) gisteren geloof ik al uitgelegd dat de laatste kleine ijstijd ( 1600-1850 geloof ik ) vermoedelijk is ontstaan door het uitsterven van de Zuidamerikaanse Indiaanse culturen en de daaropvolgende overwoekering door het oerwoud van hun gecultiveerde gronden.
@Graaisnaaiert | 23-02-19 | 12:25: Stierven die indianen niet gewoon uit, omdat de Zon effe op vakantie was, en dat daardoor geen landbouw mogelijk was. Ik kan me niet voorstellen, dat een populatie indianen verantwoordelijk zijn voor de kleine ijstijd. Dat lijkt me iets teveel eer.
Nederland, een rivierdelta en voor een groot deel beneden de zeespiegel liggend, krijgt het voor elkaar om te verzakken wegens droogte. Gaaf land.
Stijgende zeespiegel, dalend landpeil, het pijpje bij diegenen die daar een verdienmodel aan hebben hangen moet ook blijven roken...….. Figuurijk gezien dan he
Ondertussen is het hommeles tussen Frankrijk en Duitsland omdat de laatste vol doorpakt met Nordstream 2, een gasdeal met de Russen die ervoor gaat zorgen dat Duitsland de hub van gasdoorvoer wordt van Europa. Duitsland, die van oudsher al ruime ervaring heeft met gas, gaat hiermee lijnrecht tegen de wil van Little Lord Fauntlemacron die juist geen nauwe banden met de Russen wil omdat.... Russen bad.. Niet dat hij zo pro US is, maar hij vertegenwoordigd een globalistenelite die zinnen gezet hebben op oorlog met Rusland.
In dit licht is het interessant te zien dat Nederland gaat doen alsof gas niet meer bestaat en als eiland in de realiteit gaat vertrouwen op windmolens en zonnepanelen.
Aangezien Nederland nu het enige land is dat deze bizarre weg kiest - maar wel blijft boren naar gas want export hoera hoera - hier zit meer achter dan een lobby van waterpompinstallateurs.
Vraag rijst: welk belang dient Rutte om, los van de heersende realiteit, ineens deze maatregelen af te dwingen? Onthoud namelijk dat de Duitsers dus niet van het gas af gaan, deze worden wholesaler. Gas blijft dus internationaal een schone energiebron naast kernenergie. Zet die NOS uit en kijk over de grens, er gebeuren heel andere dingen buiten waar de bewoners van Eftelingelfië geen weet van schijnen te hebben.
En kijk eens naar die enorme bruinkoolgebieden over de grens bij Venlo, die de Duitsers aan het afgraven zijn. Bruinkool is veel erger dan gas. Milieu-bewust Duitsland doet aan gas, bruinkool en houtverbranden.
En dan moet Nederland zogenaamd voorop lopen door dit allemaal af te schaffen.
@marjen | 23-02-19 | 10:32: Klopt, mijn theorie is dan ook dat Nederland zijn gas enkel voor de export wil gebruiken en de naïeve ende goedgelovige Nederlandse NOS kijker wijsmaakt dat dit (weer)een offer is voor het milieu. De Nederlander luistert braaf naar wat de boven hem gestelden zeggen, stort zich in de schulden om 'van het gas af te komen', en ondertussen lachen de Nederlandse machthebbers zich rot over zoveel goedgelovigheid en handelen gretig over de grens met ons gas.
Interessant hoe u eigenlijk alles gelijknamig maakt onder de noemer "powertransitie" ;-)
@Datsun_Cherry | 23-02-19 | 10:42:
Uw stelling kon wel eens hout snijden!
@Datsun_Cherry | 23-02-19 | 10:42:
Daar weet ik weinig van.
Ik vind het alleen maar vreemd dat Duitse milieu-liefhebbers gas, hout en bruinkool verbranden op grote schaal. En dan zou de Nederlander zich diep in de schulden moeten steken om dit alles af te schaffen.
Schulden die blijvend gaan drukken. Een hypotheekschuld kun je in noodgevallen kwijtraken door het huis te verkopen. Maar deze klimaatschulden blijven drukken, geen ontsnapping mogelijk.
@marjen | 23-02-19 | 10:32: Duitsland heeft besloten in 2039 van de bruinkool af te stappen.........
@marjen | 23-02-19 | 11:04: Je hebt ook helemaal gelijk over dat gas, hout en bruinkool verbranden. Daarom is het verhaal van dit kabinet zo ontzettend ongeloofwaardig.
Goeg waargenomen @Datsun-Cherry! Ik vermoed dat ons spaargeld (met inbegrip van bedrijfspensioenen) moet worden ingezet om het nationaal inkomen kunstmatig hoog te houden. Er hangt immers een dominosteentjesrij van bijbelse proporties aan een relatief gering aantal economische radertjes. Men heeft geen oplossingen meer en maakt alles gewoon zo ingewikkeld mogelijk om ons af te leiden.
@Blonde Nel | 23-02-19 | 11:17: Dan is toevallig ook het bruinkool op, dus Duitsland moet wel.
Notitie:
Van het gas af gaat me 80k kosten
Nieuwe fundering 70k
Stand spaarpot 5k
Hmmmm.....
Oh ja, electrische auto 60k ook nog.
Geen probleem, je mag dat geld gewoon lenen, onder gunstige voorwaarden. En die lening gaat echt niet drukken op je kredietwaardigheid, net zoals een studieschuld. Eerlijk waar niet. Tenzij de banken vinden van wel. Hoe dat gaat werken als je gaat verhuizen en je een nieuwe hypotheek moet afsluiten, dat zien we dan wel weer.
@Oepsie1234 | 23-02-19 | 10:29: Geen probleem Rob J. gaat je helpen hoor.
@Muxje | 23-02-19 | 10:38:
In feite verplicht je mensen grote leningen aan te gaan waar ze tientallen jaren onder gebukt gaan.
Ik vind dat fout.
Een hypotheek neem je vrijwillig, maar dit soort leningen worden min of meer verplicht als je over weinig vermogen beschikt. De overheid moet niet doen alsof die leningen een 'gunst' zijn.
Leningen blijven langdurig een last die blijft drukken op het besteedbaar inkomen.
@marjen | 23-02-19 | 10:45: áls je over weinig vermogen beschikt, kun je niet lenen.
@Muxje | 23-02-19 | 10:38:
Maar daar hoef je zelf niet over na te denken hoor. Er is nu zo'n handige app die geldverstrekkers toestaat om te kijken wat uw inkomen is, wat u waaraan uitgeeft en wanneer en samen met u een huishoudboekje en schuldenplan opstelt. Want makkelijk enzo...
Al die kenniscentra en cpb enz enz ,slurpen subsidies ,daar kun je leuke dingen van doen. Zij houden wel droge voeten.
De westerse mens doet niet aan regendansen, maar danst om de belastingpotten om het klimaat te bezweren.
Hoofddorp ligt naast Schiphol in een polder daar wordt het grondwater kunstmatig op een laag niveau gehouden anders krijgen de bewoners nog natte voeten op zolder.
Ook toevallig, dit bericht en de stempassen voorde waterschapsverkiezingen vallen de brievebus... Het moet niet gekker worden. Maar mooi, dan hebben we weer wat om de BBQ mee aan te steken. De Fik in die stempassen!
Wij bewaren ze voor wanneer het gas wordt afgesloten. Samen met alle pensioenbrieven en -folders, gemeentebrieven en ander betuttelend dodebomenmateriaal.
Zit je straks met je warmtepomp in een verzakt huis. Had je beter dat geld in een nieuwe fundering kunnen stoppen.
Als je lang genoeg zakt, is die pomp niet meer nodig
Oh dit is natuurlijk om het dalende consumentenvertrouwen een opkikker te geven. Dat je alvast weet dat de pensioenpremies met 20% omhoog moeten, dat de energierekening met 350 euro per jaar om hoog gaat, dat "we" duizend miljard gaan investeren in nutteloze maatregelen waardoor "we" allemaal een kopje of 3000 koffie per jaar minder te besteden gaan hebben de komende 40 jaar én dat Uw huis, wat U net voor 45 duizend euro "klimaatneutraal" heeft laten maken, letterlijk in elkaar aan het storten is. Dus die lening krijg je er ook niet meer uit. Maar goed, laten we eerlijk zijn, dan heb je tenminste iets om na te laten aan je kinderen. Die al belast zijn met hun studieschuld en dan extragratuit nog Uw huis mogen erven, belast met Uw erfschuld tov de klimaatmaffia, en verzakkend in het Hollandse poldermodel. Waar nooit iets écht veranderd behalve de belastingdruk voor de autochtoon.
De opwarming wordt veroorzaakt doordat de lucht alsmaar schoner wordt met minder roet en stofdeeltjes.
Hierdoor bereiken de zonnestralen ongehinderd en warmer het aardoppervlak.
Je kunt goed merken dat de zonnestralen in februari nu veel warmer zijn dan 15 en 40 jaar geleden.
Hoe schoner de lucht = hoe warmer het wordt.
Copy-paste als de vele, vele tegeltjes die je hierover al neer hebt gezet. Ik geloof niet dat jij kán begrijpen dat het enige wat je hiermee bereikt is dat je jezelf etaleert als een mentaal gemankeerde puber.
@Dutchbeaurouge | 23-02-19 | 10:27:
Was het maar een puber, het is een geflipte bejaarde die hele nachten met- en tegen zichzelf zit te tegelen.
Je zou dat geraaskal kunnen vergezellen met wat stevig wetenschappelijk werk.
Eén zekerheid hebben we; ook na de zomer van 2019, linksom of rechtsom, zal de aardappel en dus ook het patatje met, weer iets duurder worden.
Planbureau voor de Instortomgeving, ik moest lachen. Bedankt.
Bij squirten verliest het vrouwelijke lichaam grote hoeveelheden vocht/vloeistof. Volgende week zaterdag nationale squirt in je tuin dag om zo Nederland te redden!
U stuurt mij zo dadelijk het adres?
Is gewoon urine, dat weet je toch wel hè? Kunt dus zelf ook gewoon in je tuin gaan pissen.
Heb ik zes jaar geleden met mijn vrouw gedaan, in de tuin. Er groeit nog steeds niks.
@skoftig | 23-02-19 | 10:27: moet je ook niet doen net na een halve liter koffie drinken.
@kom hoe heet ie | 23-02-19 | 10:27: ja, maar dit heeft een hoger doel. snap dat dan! Brood is ook eten, en toch zitten er mensen in een 3 sterren restaurant
@skoftig | 23-02-19 | 10:27: waar heb je het zaad/ de zaadjes gelaten? in je vrouw of in de tuin?
Tegenstrijdig verhaal - de huizen verzakken omdat het hier te droog is en te weinig regent.
De zeespiegel stijgt vanwege smeltend Poolijs en omdat het op zee meer regent dan op het land.
Milieu, overheid en school maken ons bang... met de bedoeling dat we geen gas, olie en benzine meer gebruiken--> met als gevolg hoge energieheffingen, dure investeringen en allerlei geboden en verboden.
Gelukkig doen ze in Amerika, Rusland, Polen, Hongarije en Oost-Europa niet mee met de leugens van Parijs, Brussel en Den Haag.
Frans Timmermans is naar Hongarije gereisd om ze daar de les te lezen.
Ze lachen hem vierkant uit... ze hebben hier in het geheim filmopnamen van gemaakt.
Hier kunnen milieu, Rutte, Nijpels, Samsom samen met de NPO allerlei leugens en bangmakerijen verkondigen--> in Oost-Europa lukt dat niet.
Flikker dan gewoon eens op naar Amerika, Rusland, Polen, Hongarije ofzo. Doe iedereen hier een plezier.
@Dutchbeaurouge | 23-02-19 | 10:32:
Ook daar zit niemand te wachten op een 66 jarige leuteraar die zijn zaakjes niet voor elkaar heeft en daar iedereen behalve zichzelf de schuld van geeft.
Maar ach, dorpsgekkie doet verder geen kwaad.
55 meter?
Kut, dan moet ik zelfs verhuizen.
Toch grappig, je betaald waterschap belasting zodat deze partij de waterstand op pijl houd
Echter ze doen het verkeerd. Krijg ik nu mijn geld terug??
Je bedoeldt waterstant?
@Koonkluk Huis | 23-02-19 | 10:17: nee voor spelling zoek ik nog een subsidie misbruiker die mij wil helpen
@Henk P | 23-02-19 | 10:19: Het goede nieuws is dat we de boodschap hebben begrepen . De hoodpijn neem ik even op de koop toe.
Mooi, we zijn failliet. Degenen die Nederland als een pinautomaat behandelen zullen emigeren.
Ja, dit en volgend jaar is de leegloop. Heerlijk.
Ha, ha, ha, het zal hier een stuk rustiger worden, nadat al die onrendabelen zijn vertrokken!
Wel klagen dat je huis verzakt en dat het grondwaterpeil zo laag is maar toch op het riool aangesloten blijven.
Als iedereen z'n regenpijpen doorzaagt is het probleem in een normale winter snel verholpen. Dit is nu eens een maatregel die weinig kost en veel effect oplevert.
Afgelopen jaar heb ik kranen op de regenpijp aangesloten, geen spijt van.
Kun je zelf bepalen of het water de tuin/regenton in gaat of het riool.
Ik kamp al sinds de bouw van mijn huis (2005) met een hoge grondwaterstand in mijn kruipruimte. Denk maar niet dat het waterschap daar iets aan doet. kuut ambtenaren!
Ga vis kweken?
U woont naast een dijk zeker.
Werkt Joke daar? Laten we eerst even afwachten of de komende jaren net zo droog worden als 1976/2003/2018. Klimaatgekkies en drammers willen gewoon extra geld. Uitgedroogde bodemloze put.
Beetje offtopic maar Koolmees komt ook weer met een verhoging van de pensioenpremies aan, of minder pensioen uitkeren. Het houdt niet op.
Ja, jij wilt zo graag in Nederlandje wonen.
Over koolmezen gesproken, de nestkastjes in mijn tuin hebben weer nieuwe huurders. Elk jaar geniet ik van die kleine brutaaltjes.
Ik zorg er altijd voor dat ik werk bij bedrijven die niet onder een cao vallen. Ik regel m'n eigen oudedagsvoorziening wel. Roverheid en pensioenfondsen laten immers jaar op jaar zien dat ze niet met geld kunnen omgaan
Ik heb ook nog een off topic. Wederom een Syrische geleerde (Bassam Tibi) die zich uitspreekt over Europa en islamisering.
Helaas onder een betaalmuurtje én bij de Telegraaf.
Nog meer bangmakerij: www.nrc.nl/nieuws/2019/02/23/mensen-h...
Gespecialiseerd in desinformatie. Ze vind zich zelf leuk dus??
Dank je Mark, interessant stuk openlijke pro-EU en anti-Rusland propaganda.
Eerst twee alinea's over hoe eng Rusland en Putin is omdat zij nepnieuws verspreiden en de waarheid ombuigen, vervolgens:
"Ik help een Italiaanse krant om na te denken hoe ze dat kunnen aanpakken. We deden een project over immigratie, iets waarmee Italië veel te maken heeft. En we merkten dat niet iedereen wilde lezen over immigranten als zielige mensen. We kregen reacties als: dat is niet mijn probleem. Dus we onderzoeken nu wat er gebeurt als je onderwerpen anders framet. Als je kiest voor een persoonlijk narratief. Of de fotokeuze invloed heeft."
Bizar!
@Toos Doos | 23-02-19 | 10:19:
Zo werkt het in bijna elk bedrijf en overal. Je krijgt cursussen in beinvloeding, is het niet in gesprekstechniek, dan is het wel in framing, beeld, etc.
Heb me daar echt over verbaasd. Naief als ik was:)
Verzakking stelt weinig voor, we hebben grotere issues in onze maatschappij die ik liever opgelost zie worden.
Ach, als al die sneeuw uit de alpen gaat smelten, stromen we weer over.
De Waterschappen bepalen tot op de cm de grondwaterstand. Laten de lieden die hier werken nu ambtenaren zijn. Nou, dan weet u het wel. Er komt weer eennieuw verdien model aan voor de Overheid!
Exact, er was gisteren een waterschapsbestuurder op tv die het er over had om beken en sloten te dempen (van uw geld). We lja, dan staat over vier jaar heel Nederland weer blank omdat in een extreem natte zomer het water niet meer weg kan. Dus moeten er weer andere maatregelen getroffen worden zoals de beek uitgraven (van uw geld). Is er dan niemand meer binnen de waterschappen die kan bedenken dat het beter is om dammen aan te leggen waardoor in droge zomers het water blijft staan en in natte zomers het water toch weg kan?
@Sqbar | 23-02-19 | 10:10: jaaa een dam! Ik zeg jean claude van dam
De droogte van vorige zomer was NIET veroorzaakt door klimaatverandering volgens het KNMI. Gewoon statistisch een in de zoveel tijd. WEL de warmte. Volgens de klimaatmodellen wordt het juist natter in Nederland. Vandaar de anti tuintegelcampagnes van de overheid, waterbekkens, ruimte aan rivieren etc.
Het gaat trouwens om huizen van VOOR 1970. Hoe hebben die de even droge zomer van 1976 dan doorstaan? Wat was er toen anders???
Sorry. Het recente weer aanvoeren is een vorm van gelegenheidsargumentatie die strikt voorbehouden is aan klimaatkerkelingen.
.
Dus. Wanneer heet en droog weer, dan klimaatverandering. Wanneer koud en nat, dan staat het er los van.
.
Geen dank. Wie zijn wij als sekte als we elkaar niet helpen de ware woorden te hanteren.
De regering.
Toen was er nog geen internet.
We zien de Niagarawatervallen bevroren en direct wordt een verband gezien met klimaatverandering.
Terwijl er foto's bestaan van een bevroren Niagara uit 1911. Extremen gebeuren en daaruit maakt men dan een gemiddelde dat 'normaal' zou zijn. Maar het gemiddelde is zelden het dagelijkse weer.
toen hadden de mensen nog seks.
@marjen | 23-02-19 | 10:10: Ik zaf fotos van ijsberen, die dorpen ingingen om eten te zoeken, omdat er zoveel sneeuw ligt en de grond bevroren is.
In Spanje is vorig jaar juist veel regen gevallen.
@marjen | 23-02-19 | 10:10:
Voor de scholier: Je kunt gemiddeld een 6 staan zonder ooit een 6 te hebben gekregen.
Als ik mensen hoor praten over 'hoeveelheden regen' dan denk ik altijd terug aan mijn jeugd
De talloze bijbaantjes waar ik tien kilometer voor heen moest fietsen en de talloze krantenwijken, waar ik zelden met een droog pak van thuis kwam.
De zomers die altijd wel 1 of 2 hittegolven bevatten..
Het weer is misschien anders, maar veel mensen hebben een slecht geheugen of niet voldoende bijbaantjes gehad.
@gato | 23-02-19 | 10:17: Ja poes, water heeft in de vloeibare vorm nu eenmaal de neiging om te vallen he?1 hoop...……, alles wat nu aan de costa valt enofwel al gevallen is valt van de zomer ergens anders ;-)
Begin 2018 was toch nat? Toen moesten alle sluizen en gemalen open. Of vergis ik me nu een jaar?
Het is altijd wat. Dan te droog, dan weer te nat, dan te heet en dan te koud..
@BozePaarseMan | 23-02-19 | 10:06: En soms nog te vroeg ook, en dan weer te laat.
Dat de bodemverzakking gelijke tred houdt met slopen van de bodems en fundamenten onder vrijheid, samenleving, welvaart en beschaving door politiekcorrecten en hun kortzicht maakt de cirkel mooi rond. Karma brengt overigens wel vaker elegante oplossingen...
.
Jammer hoor. Een beetje wijsheid, zorg om de grotere dingen in het leven, koesteren van verworvenheden en een stukje discipline en het had zo niet gehoeven...
Want some cheese with that whine?
Man, wat een pathetisch geneuzel weer.
@Berbaar | 23-02-19 | 10:05: Heb jij je rollator al gepoetst, ouwe AOW-ert?
@Berbaar | 23-02-19 | 10:05: Kaas en zeuren...., ik zie het verband niet.
Kaas en wijn? Gouden combi.
Het wordt tijd om de lage landen te verlaten en op zoek te gaan naar nieuwe, hoger gelegen leefgebieden.
10000 jaar..... Het waren mooie tijden.
Nog meer Hollanders hier trek ik niet.
@Tilburgse bluf | 23-02-19 | 09:55: dobbernegers dan?
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 09:56: Waardeer dat u meedenkt, maar liever geen van beide.
@Tilburgse bluf | 23-02-19 | 10:00: oké . Iemand die ze wel wil? Joehoe?
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 09:56: Jonge, sterke kerels...… Zij zullen als laatsten de hoogbouw de heuvels en terpen bezet houden. Zij en hun (halfbloed) nazaten zullen in een soort post apocalyptische waterwereld als laatsten overblijven. En anders kunnen ze als laatste redmiddel altijd nog terug de b...…….. euuuuh, de boot in.
Welkom op de plantage, waar angst wordt gezaaid om euro's te oogsten.
Strak en sterk zinnetje.
Ijzersterk.
... tot de blanke werkende man er bij neervalt.
Gratis geld bijdrukken en dan het volk aan het werken zetten. Wie verzint er nog meer: dijkverhoging, meer woningen dankzij immigratie (sowieso de grootste werkverschaffer samen met de bouw), de energietransitie, etc Goed voor witwassen via de zogenaamde economie waarmee het zo goed gaat. Staat en hofdienaren worden vet doorbetaald en de rest kan ook af en toe een grijpstuiver pakken. Goed gedaan Rutte.... Totdat de hele shithouse op een gegevn moment in elkaar stort. Tot zolang mondjes dicht en snaveltjes toe. Faites vos jeux, rien ne va plus. Holland Casino. Tout va à la banque!
Sorry, lid van de Unie. Ons geld is elders nodig. Het beschermen van slechts 17 miljoen op honderden miljoenen is geen prioriteit.
Slechts een van de nadelen van het opgeven van soevereiniteit en controle over je welvaart.
Ach, er valt straks weer heel wat te varen. Of het wel zal gaan is echter de vraag...
@Parel van het Zuiden | 23-02-19 | 09:57: Hier iets verderop de pagina een kaart van de fractie government spending op totaal van de economie, sinds 1800. Zie hoe sinds ca. 1970 het enorm toeneemt. Dat was het moment dat Nixon het geld drukken losmaakte van de goudstandaard. ourworldindata.org/government-spendin...
Vast een idee van een VVD_spinliegdokter om de aandacht op de klimaatdiscussie te vestigen. Dat klimaatakkoord is echt nodig hoor anders verdwijnen alle vinexwijken in de klei. Daardoor daling huizenprijs en dus stijging van WOZ (geld moet ergens vandaan komen). Linksom of rechtsom de geldklopmachine moet wel blijven draaien!
VVD = Liegen, bedriegen en glimlachen.
Aardige mvr Jorritsma werd Groningen uit gepromoveerd, gaf haar aannemerechtgenoot teveel werk.
Toen ging ze naar Almere, net goed, maar toen haar echtgenoot Almere Poort had laten bouwen, gingen ze in de andere delen opeens parkeermeters in het winkelcentrumgebied neerzetten, behalve bij het project Almere Poort van haar aannemerechtgenoot. Dat werkt en nu is er behoorlijk leegstand van winkelpanden in de rest van Almere maar niet...….U begrijpt het. Stem VVD en hun worden steeds dikker en U slanker, want U eet toch al teveel, kan nog wel een eurootje of driehonderd per jaar af per inwoner. VVD weg ermee, weg met Ettur. De wurgwetten van Ettur zullen in de toekomst nog wel eens besproken worden met ongeloof, van wat die aliën Ons aangedaan heeft. In maart mag U weer even stemmen en doe dat, anders zitten er straks naast Kaag nog meer moslima's in de Eerste Kamer.
@Theo-Pim-Riv | 23-02-19 | 09:59: Dat DENK ik dan.
@Theo-Pim-Riv | 23-02-19 | 09:59: Ja maar, mevrouw Jorritsma heeft zich altijd opgeofferd voor het landsbelang. Zegt ze zelf. Kots.
Genezing van Ettur & Co is niet meer mogelijk, Nederland is palliatief onder die Ettur geworden, we zullen er wel weer minstens E 1000 per jaar op vooruit gaan volgens die Ettur Leugenaar.
Lol! De bedoeling is, dat Jan modaal nu hartstikke bang wordt van de 0.000,01 graden opwarming over de afgelopen eeuw, en op de juiste partijen gaat stemmen volgende maand omdat anders zijn huis verzakt? Stemmingmakerij', kent u die uitdrukking!
De overheid boort nu in Drenthe naar gas om straks in Groningen de kraan dicht te kunnen draaien. Dat is alleen te verklaren als de kraan in Groningen dicht gaat omdat het gas op is en de bodemdaling het probleem van domme burgers is, die daar pas na 30 jaar achter komen.
Boren ze schuin vanuit Drenthe naar de al bestaande Groninger gasvelden? Zoals de Duitsers dat ook deden net over de grens?
www.rtvnoord.nl/nieuws/169975/NAM-Gee...
Er wordt helemaal nergens geboord. Oude velden met bestaande putten worden weer in productie genomen.
Bedankt voor de waarschuwing, heb bij lidl gelijk 24 flessen water gekocht. Als de waterstand nu te laag wordt gooi ik een paar flessen leeg in de tuin. Als iedereen dat zou doen hebben we geen last van droogte meer.
Je hebt geen kraan en of tuinslang thuis...?
Heb je eigenlijk wel een tuin Jan?
Bevalt het nog een beetje in die woonwagen?
@Mr Dixit | 23-02-19 | 09:49: dat is geen bronwater. Het Lidl water is dat wel. Dat staat op de fles.
Nou, nou nou, niet zo negatief. Heb ik is een goed idee worden die alle weer jaloers. ;-)
@Frau Merkel | 23-02-19 | 09:53: Gezien je nick is je correctie op het Lidl water niet uit onverdachte bron (pun intended), Frau Merkel...
Ik snap je Jan. Tijdens de droogte mochten we de tuin niet sproeien met leidingwater.
Als iedereen dat nou met spa-rood doet, zijn we ook meteen van het “co2-probleem” af.
Ook hierbij geldt weer: volg het spoor van het geld... Dat KCAF wordt oa gefinancierd door Woonstad Rotterdam en Parteon uit Zaanstad. Laten dat nou twee woningbouwverenigingen zijn die staan voor grote uitdagingen, zoals het voor vele miljoenen (zoniet miljarden) moeten verduurzamen van tienduizenden woningen (Parteon) en het afbreken en weer compleet nieuw opbouwen van een paar complete wijken (Woonstad). De huidige bewoners voeren al jaren procedures tegen de geboden “oplossingen” en liggen goed dwars. Het bieden van geld schijnt niet goed te werken, dus samen met RVO hebben deze wbv’en een plannetje bedacht. Als je huis onbewoonbaar wordt verklaard agv verzakking kan je gedwongen uitgezet en geherhuisvest worden. Win-win voor de verhuurders want ze hoeven huurders niet schadeloos te stellen én ontvangen zelf wél schadeloosstelling uit de staatsruif. Maar het begint nu met een alarmistisch geluid. Wedden dat een groot deel van die verzakte woningen bij Woonstad en Parteon in het bestand zitten en dat zich er binnenkort meer corporaties bij gaan aansluiten?
Yep. En dat ook nog eens gestuwd door KRO-NCRV, NOS en andere propaganda-media. Ordinaire werkverschaffing is het. Niet meer, niet minder.
@Toos Doos | 23-02-19 | 09:51: Denk dat de omroepen en nieuwsmedia een persbericht binnen krijgen en dat klakkeloos overnemen. Je zou op z’n minst verwachten dat er 2 minuten besteed wordt aan door wie dat kcaf gefinancierd wordt en dat dat even gemeld wordt in het bericht.
Interessante invalshoek.....!
Was er laatst niet een woning verplaatst (en op een nieuwe fundering gezet!) waarbij alle spullen gewoon in huis konden blijven staan? Een probleem met de fundering is dus een gebrek dat zonder uitzetting opgelost kan worden.
Dat gaat dan om palenrot door bacteriën en niet verzakkingen wegens inklinking van de bodem door de droogte. Hooguit dat door de verlaging van de grondwaterstand de koppen van de houten palen droog komen te staan en gaan rotten. Daarom is het goed dit zelf enigszins in de gaten te houden en het waterschap op hun verplichting te wijzen als het moet.
@W_F | 23-02-19 | 09:55: Ja en nee. Het was een monsterklus, een vrijstaande woning én het heeft een fortuin gekost. Ja het kan, nee, het is niet geen probleem. www.omroepwest.nl/nieuws/3766124/VIDE...
@2voor12 | 23-02-19 | 09:56: Een bewoner van een sociale huurwoning die daar op gaat letten? I don’t think so Tim...
@Mr Dixit | 23-02-19 | 09:54:
Journalistiek is inderdaad een copypaste-festijn geworden. Echter weet ik uit eigen ervaring dat De Monitor onderwerpen (via burgers) kiest op politieke voorkeur en gevoeligheid. Dus helemaal toevallig dat er niet verder gekeken wordt (maar juist het KCAF als 'expert' wordt opgevoerd) is het in dit geval niet. Sterker nog, dat hele tv-programma bestaat bij de gratie van het politiek-correct maken van reële burgerproblemen (zoals het wbv-verhaal dat hier eigenlijk achter zit). Dan lijkt het of zij iets onderzoeken, maar in werkelijkheid hypen ze een bepaalde politieke club of gesubsidieerde stichting om de 'juiste boodschap' af te geven. Het is echt een smerig bolwerk, media-politiek-subsidies-burgerbelangen. Niet te naïef over zijn.
Dat plannetje bestaat niet, want de onbewoonbaarverklaring wordt door de gemeentes gedaan, en die zijn er heel terughoudend in. Als de verhuurder kan aantonen dat het noodzakelijk onderhoud betreft dmv van funderingsrapporten kan de huurder uitgezet worden, of het kan in bewoonde staat worden hersteld. Maar dat willen veel huurders juist niet. Wat is het alternatief? Wachten tot de boel vanzelf instort?
Volgens mij gaat de huur nu weer omhoog,terwijl er steeds meer water in het ecosysteem terecht komt, droogt ergens anders het zaakje weer vet uit, kan je nog ergens winnen ?
Straks komen er dus allemaal lui uit het oosten van het land bij ons het Westen overstromen omdat hun huizen instorten.
Kunnen bij me de tuinschuur huren, 1200 euro per maand voor 8 m2. Lijkt me een eerlijke prijs gezien de vraag op dat moment.
Woon op zand. Niet onderheid. Denk dat ik geluk heb.
Veel zandgronden in Brabant. Ook daar, zoals zo vaak, geen problemen.
Je woont in een boomhut?
@Ruimedenker | 23-02-19 | 09:50: Dat was in mijn jeugd in Langetabbetje.
Maar door de opwarming gaat het meer regenen, waardoor het zand onder je fundering wegspoelt. Die “meer regen” krijg je dan tussen de steeds langer wordende droogteperioden in. Luister naar GroenLinks en VVD, want die hebben het duurste met u voor.
@Bigi Bana Boy | 23-02-19 | 09:53:
Dan moet je mijn vriend ook kennen, die kwam uit Brokopondo.
@Ruimedenker | 23-02-19 | 10:06: Stanley Graanoogst?
Collega in Eemsvoorde had idd al scheuren innzijn huis al in de zomer. Begreep ook direct dat t door droogte kwam en ging zijn fundering op staal bewateren.
Wie gaat er dan ook een Eemsvoorde wonen, dan verdien je het gewoon.
In Brabant zien ze de lol er wel van in: youtu.be/UOi4gnH_u7U
Mooi! Hoogste tijd om Nederlandse steden te moderniseren met hoogbouw i.p.v. die museale laagbouw.
Hoogbouw, u is fan van grauwe communistische architectuur?
@Kapitein Stijlvol | 23-02-19 | 09:42:
Nee. Een van mijn huizen stamt uit de 17e eeuw. Ik weet wat onderhoud kost ;)
Het punt is dat de infrastructuur voor bouw en onderhoud ( authentieke materialen en vakmensen) van al die oude meuk kapitalen opslokt terwijl de communistische monumentencommissies, brandweer- en bouwinspecteurs steeds hogere, moderne eisen stellen.
Hoogbouw is straks alleen nog weggelegd voor de rijken. De rest heeft een eigen dak nodig om de energie betaalbaar te houden.
Na de natte zomer van 2016 werden we door de groenlinkse klimaatspecialisten gewaarschuwd in de toekomst rekening te houden met steeds kortere en nattere zomers. Dus het komt wel goed met die bodem, no worries!
2017 that is.
Zeker, dan was afgelopen zomer enorm genieten.
Prima, Hoofddorp ziet er een stuk beter uit na totale instorting. Nu de rest van Vinex Nederland nog. De oude steden kunnen wel tegen een stootje. Die zijn van voor de klimagekte.
Op een of andere manier gaat er weer geld afgepakt worden. Maar ik lach het laatst want op=op.
En het ene na het andere Rookgordijn wordt opgeworpen, omdat de verborgen agenda(nog meer financiële wurgwetten) er voor zorgt, dat de energierekening niet meer te betalen is en ze de pensioenleeftijd toch naar 67 jaar willen hebben, ja U bent geen Griek of Italiaan, dus werken tot Uw dood. Na 70 mag U van GroenLinks het oploszwembad in.
Kortom U bent nog niet genoeg financieel gewurgd met de energienota en de hoogste btw, want let maar op werkend Nederland Uw pensioenbijdrages worden verdubbeld, want U wil met 66 jaar met pensioen, nanananana zegt die ettur met een glimlach en zijn christelijke en linksche laafjes knikken mee en zien dat het goed is. Weg met Ons of stem op Wilders, want die ettur zegt zelf kijk naar rechts want dan zie je links niet wat er gebeurt.
Het paniekzaad is gezaaid. Het is nu wachten op de oogst, de aankondiging van extra heffingen en belastingen.
Als je als huizenbezitter géén 100.000 aan herstelkosten hoeft te betalen, kan het kabinet 99.000 aan extra belastingen heffen en beweren dat je er nog op vooruitgaat ook.
Omdat het bijna carnaval is: www.youtube.com/watch?v=ICMsHkqcIqQ
Wie deed ook alweer dat watermanagement? Ontsla die prutser!
Is die paar jaar geleden niet een ander baantje gaan doen? En nu ineens overal ellende.
@Shoarmamasutra | 23-02-19 | 09:36: Dat is het! Haal 'm terug, desnoods met behoud van uitkering.
www.geenstijl.nl/4449211/falende_raam...
Deze?
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 09:53: O hel, nee. Die moet in een droge kelder en alles terugbetalen. En ik zal vandaag geen grapjes meer maken.
@Poesmobiel | 23-02-19 | 09:59: Dat mag best. Wat ie nou doet gaat namelijk ook niet goed. Een pand met een waarde van 25 miljoen verbouwen voor 61 miljoen.
@peetjoh | 23-02-19 | 10:05: Haha, dat haaltie er nooit meer uit hoor.
Maar serieus, het lijkt wel of het land door m'n stiefdochters wordt bestuurd. Elke dag weer geld van anderen weggooien aan achterlijke en waardeloze zaken..
Grondwaterstand in Nederland is niet natuurlijk. Het beheer ervan doen de waterschappen. Pompen. Gemalen.
Dit is gewoon een enorme fail.
Dat geld voor laag-Nederland. Hoog Nederland watert van nature af naar beneden en de waterstand varieert mee met de neerslag. Als je water in bijv Brabant of bijv de Veluwe wil houden moet je damwanden van tientallen meters gaan slaan, anders loopt t ondergronds vanzelf naar beneden.
Inderdaad. Slecht watermanagement.
@Shoarmamasutra | 23-02-19 | 09:38:
grondwaterstand.brabant.nl/nl/map/top...
Onzin. Nederland zou gehalveerd worden zonder actief waterbeheer. Het is een zeer gecompliceerde balanceer act waar de waterschappen met tegenstrijdige belangen te maken hebben. Want wat wenselijk voor de één is, is rampzalig voor de ander. Probleem met veengrond is, dat als je dat niet heel nat houdt, het inklinkt en dat dat soort gebieden steeds lager komen te liggen. Nederland daalt al jaren. Vroeger was in het Westen akkerbouw mogelijk, nu alleen nog veenweiden met vee.
Vraag dan eerst de waterschappen eens of dit verhaal wel klopt. De melding komt van een lobbyclub.
Waarom hebben we dan verkiezingen nodig om die toko te doen runnen?
Zak eens lekker door, fijne carnavalskraker.
Het schijnt maar een doel te hebben, iedereen flink bang maken. Bomt niet waar voor. De MSM doen er lekker aan mee. Ziektes, Brexit, uitsterven ijsbeertjes, snikhete planeet , Wilders, Baudet en ga zo naar door. Als we nu allemaal lief op Rutte en voor de EU stemmen komt het allemaal goed.
Zo zo , de schade kan dus oplopen tot 1000 miljard.
Je zou er een verzakking van krijgen.
Daarom binnenkort stemt Rutte!! Deze neemt al uw bangigheid weg!
Groeten uit Haarlemmermeer, gelukkig is het niveau in mn zwembad okee op -8 onder de zeespiegel.
Lees dat soort rommel niet meer. De ene keer wordt het te droog, de andere keer zeer nat. Maar één ding zal hopelijk die klimaatdrammers wel duidelijk zijn: meer immigratie betekent meer mensen en meer vervuiling & uitstoot. Hopelijk passen ze op dat gebied hun ideeën ook eens aan ten behoeve van een beter klimaat.
Yep. En al die mensen op een stukje aarde stampen lekker de grond aan. Daar hoor je ze niet over.
Wat de Heerser allemaal kan doen om rustig in het pluche te kunnen blijven en het volk onder de duim te houden staat allemaal in "Il Principe" van Macchiavelli. Vijfhonderd jaar oud en nog steeds actueel.
Onze elite volgt het boek hoofdstuk voor hoofdstuk.
De waarde van je huis zal wel flink zakken,
als je in een zakgebied woont.
Minder WOZ, beloofd is beloofd.
@Muuke | 23-02-19 | 09:58:
Het woord “minder” is taboe. Is vooral Geert zijn schuld. Minder WOZ? Parbleu, wat dénkt dat paupervolk wel.
Het is de schuld van de boeren. Die hebben al hun akkers gedraineerd omdat ze anders niet met die megamachines het land niet op kunnen.
De boeren, je moet er van houden. Maar ik heb er niks mee.
Je eet niet?
@B75 | 23-02-19 | 09:29: Sufferd. Ik haal mijn eten toch niet bij de boer, maar gewoon bij de supermarkt.
Die drainagebuizen liggen op 60 - 70 centimeter diep.
De funderingen op staal liggen vorstvrij, circa 70 - 80 centimeter diep.
Natuurlijk zijn de boeren de schuldigen.
Denk dat u iets mist. . . . .
@azijnseikerT | 23-02-19 | 09:32:
Voor liefhebbers van geitenvlees ligt dat toch wel wat genuanceerder.
@azijnseikerT | 23-02-19 | 09:32: rofl
Grondwaterstand omlaag, WOZ-waarde omhoog. En niet weinig!
Zijn communicerende vaten. Vroeger al geleerd.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 09:55:
Werkgroep Verbetering Vatencommunicatie, nu!
Dat heeft een of ander planbureau met aan het hoofd een GroenLinkser of D66'er bedacht met een volledig foutief rekenmodel?
Opheffen die dure Waterschappen, die niet in staat zijn om op het eind van de winter het waterniveau van het IJsselmeer enkele cm's te verhogen om een waterbuffer te verkrijgen.
Waterschappen hebben naast het Ijsselmeer met 1133 km²
Gemiddelde diepte 4,4 m, het Markermeer met 700 km²
Gemiddelde diepte 2-4 m ook de grote rivieren en de Veluwe waar miljoenen liter zuiver (drink)water in de grond zit eigenlijk geen enkel excuus waarom onze bodem zo ernstig zou mogen uitdrogen. Het ligt mijns inziens dan ook enkel en alleen aan verkeerd watermanagement en beheer.
Hier 2 van de vele taken van de waterschappen:
Sturen van de grondwaterstand.
Het bouwen van stuwmeren om in droge perioden over voldoende water te beschikken.
Zo heb elk nadeel een voordeel (Cruyff) De grachtengordel staat op houten palen en heeft dus het meeste last van een dalend grondwaterpeil. Dus als deze gordel wijlen is, hebben we geen last meer van rolkoffers over straat, slap geleuter van BN’ers en GL
Hep, flush, hep. Elk nadeel hep ze voordeel. /taalnazi
de boten voor de deur liggen nog even hoog, ik zie geen problemen
Al iets meer bekend over de meteoor inslag?
Hij ligt er nog steeds.
In 020 verzakken hele straten door het massaal graven van kelders c.q. plaatsen van een extra verdieping.
www.parool.nl/amsterdam/vergroten-van...
Amsterdam is binnenkort toch onafhankelijk.
Ies koeltoer. Groter guis mer statoes.
Ze halen binnenkort de kademuren weg zodat het water makkelijker bij de fundering kan komen. Is meteen het probleem van achterstallig onderhoud aan de kademuren opgelost
Welke idioot bouwt dan ook huizen op houten funderingspalen....
Precies. Die sukkels uit de 17e eeuw hadden hun huizen gewoon moeten funderen met gewapend beton.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 09:28:
Ik maakte maar een grapje. Nee natuurlijk kun je het onze voorouders niet kwalijk nemen dat ze hun huizen fundeerden op houten palen. Sterker nog: eigenlijk was dat best een technisch hoogstandje voor die tijd.
Het is misgegaan in de 20e eeuw, doordat we ons helemaal blind zijn gaan staren op het lozen van water, omdat we bang waren voor overstromingen. En daardoor is onze hele waterinfrastructuur nu ingericht op het lozen van water. Maar wat we daarbij over het hoofd gezien hebben is dat er steeds meer mensen bijkomen en dat die mensen steeds langer onder de douche staan en vaker hun auto wassen (140 liter p.p per dag! Ja, u ook.)
@VanBukkem | 23-02-19 | 09:34:
Eh. Ik heb het eens nagezocht maar ik vrees zelfs dat mijn huishouden 350 liter p.p. per dag verbruikt. Ik heb nu ook nog waterschaamte.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 10:00: Lol
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 10:00:
Waterschaamte. We zitten nu al op 10%. Bij 100% pleegt heel Nederland seppuku. Uit angst voor wat de wereld van ons denkt.
Er is zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en dat komt over 5 weken allemaal deze kant op.
Laten we het water omleiden. Niet naar zee, die is al diep genoeg, maar naar de”zakgebieden”.
Nee, dat gaan we niet doen. Dat is veel te oplossingsgericht, dan is het probleem niet meer uit te melken, te belasten en te beprijzen. U weet toch hoe het balletje in Nederland rolt?
Ik heb nog even gekeken naar de waterstand achter ons huis ,deze is nog steeds het zelfde als 20 jaar geleden .
En hoe zie je dat?
Omdat je huis naar beneden zakt, suffie!
@Kaas de Vies | 23-02-19 | 09:25:
Aan de waterstand in de sloot.
Echte experts hier, dat zie je.
@Kaas de Vies | 23-02-19 | 09:33:
Yep. Weg- en waterbouwkunde. Civiele techniek met een moeilijk woord.
Goed voor de normale stervelingen.
Hier de data voor Rotterdam.
www.gis.rotterdam.nl/Gisweb2/Default.a...
@Kaas de Vies | 23-02-19 | 09:33:
Nee geen expert ,wel helder zicht en een goed geheugen .
Binnen de ring A10 zakt men gestaag door.
Waar is dit onderzoek op gefundeerd?
Op los zand.
@Ruimedenker | 23-02-19 | 09:24:
Grinnik. Vroeger, toen we nog regen hqadden, was het inderdaad drijfzand maar door de klimaatverandering is het inderdaad allemaal los zand geworden.
Water wordt gewoon duurder dan benzine, net als in zandbak.
Nieuwe melkkoe voor de regering.
"het Kenniscentrum Aanpak Funderingsproblematiek (KCAF)"
Noem een probleem en Nederland heeft er een instituut of kenniscentrum voor.
U heeft gelijk!
Jammer is dat de noodzakelijke kennis ontbreekt.
Zijn caroussel banen. Zou kennissencentrum moeten heten.
Het bestaansrecht van zo'n kenniscentrum heeft wel fundament.
In tegenstelling tot honderden 'kenniscentra' die een meloenmiljard verdienen aan het onzichtbare klimaat spook. Uiteraard is de droogte van afgelopen jaar te danken aan de krankzinnige grillen van het klimaat waarvoor dank namens al deze centra en instituten. Hun bestaansrecht is weer met een paar jaartjes verlengd.
Vandaag iedereen twee keer de tuin sproeien en 3x de auto wassen.
Mensen zonder tuin of auto hangen gewoon een tuinslang uit het raam.
Doneer allemaal water! Help de verzakten!
En onbelemmerd wildplassen kan ook een bijdrage vormen.
Haal de tegels uit je tuin. Gras in plaats van grafgrind. Weg met dat zeil dat je tuintje zo lekker onderhoudsvriendelijk maakt. En doe regelmatig de regendans.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 09:25: Grind, in combinatie met worteldoek, is een ideale combinatie. Het water zakt direct weg. Het gaat om de tuinen met bestrating waarvan er in de steden miljoenen te vinden zijn. Daar speelt dit probleem. In buitegebieden is er niets veranderd. Boeren houden al decennia lang het grondwatervop, min of meer, hetzelfde peil zodat er een maximale opbrengst, van de oogst, verkregen wordt. Daar is niets mis mee, volgens mij.
@B75 | 23-02-19 | 09:33: Heb er niet zoveel verstand van, maar is wortel van boom en plant in je stukje aarde niet beter voor het waterpeil? Of is dat GroenLinks Propaganda?
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 09:55:
Een boom is juist als een pomp die het water uit de bodem naar de lucht transporteert.
@Joris Beltsin | 23-02-19 | 10:28: dat dacht men vroeger in Afrika ook. Daar besloot men vervolgens om alle bomen te kappen. Schijnt zeer succesvol te zijn geweest
@Ibu | 23-02-19 | 13:30:
Droogte veroorzaakt ontbossing en niet andersom. Onder overigens gelijke omstandigheden hebben ze nu in ieder geval een natte bodem.
Het “Kennis Centrum Aanpak Funderingsproblematiek” ............
Los van mijn reactie op het artikel zelf, als bijvoorbeeld “ o jee!!! het klimaat!! “, vind ik het verbazingwekkend dat dit centrum bestaat. Vraag ik me direct af hoeveel expliciet gespecialiseerde kenniscentra er wel niet bestaan.
-Controle Orgaan Kleurenschema Toverballen
-Meetcentrum Gemiddelde Lengte Kerstbomen
-Gemiddelde Gewicht Wegers Portie Friet
Enz.
Enz.
Hoeveel mensen werken daar? Overhead kosten? Subsidie? Ofwel wat kost dat, wie betaalt dat en wat levert het op?
Grappig wel dat je juist 3 dingen expliciet opnoemt waar inderdaad commissies voor zijn. Op Europees of Nationaal niveau of beide. Toverballen mogen alleen zo heten als ze aan bepaalde criteria voldoen. Nederland, en de wereld, is echt naar de klote aan hhet gaan
@B75 | 23-02-19 | 09:49: grappig??????
Ik zit hier nu in een hoekje te huilen.
Wat zijn wij naar de kloten zeg.
U kent Nederland toch? Geen land waar zoveel permanente gesubsidieerde non-toko's bestaan als hier, en als er een beroep op wordt gedaan is de ene helft van de tijd het advies van het niveau "gras is groen en water is nat" en de andere helft zitten ze ernaast of weten ze het niet zeker.
[zucht...] Hoe krijgen we het voor mekaar. Er is geen land zo laaggelegen (tov NAP) als Nederland. En dan stroomt er per seconde ook nog eens een 1000 kuub zoet water dit land binnen via de grote (en kleine) rivieren. Helemaal gratis. En dan nog krijgen we het voor mekaar dat de boel hier verdroogt en verzakt.
Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dan dat dit het gevolg is van slecht watermanagement.
Het is de schuld van Willy.
Ja, maar het extreme weer vanwege de klimaatverandering gaat zo snel dat de waterschappen hierdoor ook zijn overvallen. Dit kan allemaal nog goed komen als er volgend jaar op uw aanslag een extra heffing voor de bodemdalingsproblematiek komt. Per huishouden slechten 250 euro per jaar en die zal later in het jaar nagerekend 400 euro bedragen. Maar uw koopkracht gaan vooruit, dus niet zeiken.
@artie | 23-02-19 | 09:23:
Tja. Als dat het niveau is van onze watermanagers dan mag dit ook niet verbazen.
Correctie onder normale omstandigheden globaal gemiddeld 5000 kuub per seconde op de rijn alleen, 1000 kuub is nodig om dortrecht op 1 meter boven nap te houden, wat de diepgang van de Maas geul (ingang haven Rotterdam), op 23 meter houd
@Idiot456 | 23-02-19 | 09:47:
Uiteindelijk is het debiet ook maar het halve verhaal. De wet van Little heeft nog een andere parameter: doorlooptijd. Daar ligt een schone taak voor de waterschappen om al dat water langer vast te houden zodat overal aan de vereiste waterstanden kan worden voldaan. Da's zeg maar watermanagement.
@Idiot456 | 23-02-19 | 09:47:
Ik deed ook maar een slag in de lucht eerlijk gezegd. Ik wist dat het veel was. Maar hoeveel precies? 5000 Kuup/sec op de Rijn alleen dus.
Bedankt.
@VanBukkem | 23-02-19 | 10:16:
Om een idee te krijgen voor de verhoudingen: voor heel Nederland (40.000 km2) komt er per jaar voldoende via rivieren binnen om het grondwaterpeil 4 meter te laten stijgen - theoretisch natuurlijk.
Verkeerde metingen van het KMNI. En zo zijn er wel meer verkeerde metingen of ramingen.
We zouden ook kunnen concluderen dat de waterschappen een wanprestatie leveren, ondanks de gestaag stijgende heffingen. Of, als uw huis in een klei- of veengebied woont, een fundering op staal nog steeds geen goed idee is.
Beste landgenoten, voel een naderende bijdrage in de vorm van belastingverhoging aankomen, ben enkel nog benieuwd hoe MP Pinokkio dit gaat verkopen aan den volke!
Hij lacht het weg.
Vergeet die Warmtepomp - nu iedereen een staatswoonboot.
De doomscenario's vliegen je om de oren, is 't niet met de brexit dan is 't wel het klimaat. Wordt er allemaal niet geloofwaardiger van op deze manier.
Hebben we daar ook niet het waterschap voor?
Waar betalen we die gasten voor?
Bonussen.
leuke salarissen?
Ze produceren wel eens melancholische boekjes over voeger, met tekeningen van Rien Poortvliet. Beekjes en molens. Gesubsidieerde werkloosheid.
Een goede waarschuwing voor huizenkopers om de fundering te laten controleren voor men het huis koopt. Want de waterschappen incasseren wel uw belasting voor waterbeheer maar houden vervolgens deuren en ramen gesloten en trekken de telefoonstekker eruit. Poeniesmoes van de overheid: uw huis, uw eigendom, uw fundering, uw probleem. Terwijl het kernprobleem ligt bij het water(wan)beheer van provincies en gemeenten. Ook wel bekend als het Syndroom van Overheidsfalen en Schuldafschuiving. Kamervragen! Vereniging van Waterwanbeheerslachtoffers! Advocaten en probleemweglachende minister-presidenten.
Meh.
In deze markt kan je dan niets kopen.
En wat boeit het, de VVE of jijzelf kan goedkoop lenen, risico van huizen kopen.
Dit verdisconteer je in de verkoopprijs weer.
@Kaas de Vies | 23-02-19 | 09:16:
Mijnheer Kaas, wat doet u nu? Groningers krijgen wel compensatie voor verzakking door gaswinning, maar verzakking door waterwanbeheer is eigen schuld dikke bult? Ies diescriemienazi!
@Nivelleermarionet | 23-02-19 | 09:30:
Je kan voor funderingsproblematiek extreem goedkoop lenen bij gemeente tegen gunstige tarieven.
@Kaas de Vies | 23-02-19 | 09:34: dat zeg je wat, top hypotheek en bij lenen das slim....
Hier al onderzoek op kosten van de gemeente geweest. Resultaat: u heeft geen enkel probleem. En dat zwart op wit.
Toch wel lekker dat als ik de keet ga verkopen dat dit al geregeld is.
Volgens Timmerfrans is dit de schuld van de populisten.
Trump!
Gratis tip: niet teveul zonnepanelen plaatsen omdat dit het verzakkingsproces ernstig kan verergeren.
Maar.. Is het al onze schuld, en is er een belasting te bedenken waarmee dit weer opgelost wordt?
Betaal je al jonge, of heb je dat gedoe rond de energierekening niet meegekregen. Zijn we weer lekker gefopt door het kabinet, rommelen ze een dikke verhoging er in en wijzen ze allemaal naar elkaar. Terugdraaien ho maar. Dus helaas.
@tragic1911 | 23-02-19 | 09:12: "Betaal je al..."
Dan moet jij eens opletten wat er de komende jaren nog over ons uitgestort gaat worden. Dan verlang je met weemoed terug naar de tijd dat je aan het begin van de maand nog geld op je rekening had.
Die is wel te verzinnen, los van de schudvraag. U zult gewoon dokken, kudtburgert. En om de aandacht af te leiden krijgt het KNMI straks gewoon weer een veeg uit de pan.
@marcoplarco | 23-02-19 | 10:22: Haha. Excuses ik zie door de knaken het bos niet meer maar ik ben het helemaal met je eens.
"Door de extreem droge zomer dreigen voor een miljoen huizen funderingsproblemen. Het regent meldingen van verzakkingen, zegt het Kenniscentrum Aanpak Funderingsproblematiek (KCAF) in tv-programma De Monitor (KRO-NCRV)."
Ordinaire werkverschaffing dus. Tussen haakjes in de Telegraaf. Onzin.
Tis droog maar gelukkig regent het wel meldingen.
"Kenniscentrum Aanpak Funderingsproblematiek"
En dan je afvragen waarom er zo weinig werkloosheid is.
Bewoners van deze huizen stemmen niet op GL of D’66 en dan ben je de sjaak.......
En het koopkrachtplaatje heeft nu zoiets van: ik ben ff skieen, houdoe en tot over twee weken!
Het KNMI is niet eens in staat om het weer van vanmiddag te voorspellen
dus pardon me dat ik dit even met een flink korreltje zout neem
Tis vnl op kleigrond en ik woon op duingrond. Huizenprijs flink doet stijgen.
Oplossing is makkelijk; koop een warmtepomp en isoleer je huis!
Zorg wel voor flexibele slangen van je warmtepomp naar je huis, want straks staat de één zomaar een meter lager dan de ander.
Of gewoon geen verwarming en isolatie, en lekker in een warm mooi land gaan wonen alle energie die nodig is van zon gecombineerd met accupakket werkt super
Kan niet wachten. Mooi man.
Ik zat ook te popelen op de nieuwe angst van de dag.
Nou hier is ie dan.
Laat ze zich nu eerst eens zorgen maken over de huizen in het mijnbouwschadegebied. Want die schade is er al.
"Aldus ramingen en berekeningen van het KNMI en EZ" Hey maar dat is leuk! Kijk eens! nos.nl/artikel/2272962-fout-bij-knmi-... die wezels bij het KNMI kunnen dus ook eigenlijk helemaal niks, maar nu wel voorspellen dat 1 miljoen huizen helemaal kapot gaan?
Transgressie, isostatisch evenwicht, inklinking, onttrekking, etc. Er is altijd wel een reden om mensen bang te maken en weer een aantal mensen een leuke baan te verzorgen. Angst is een verdienmodel.
Maar bedenk dat de aarde ook een levend ecosysteem is. Als het ergens langdurig kouder wordt dan is de kans groot dat het elders langdurig warmer gaat worden. En/of gaan processen sequentieel: na een lange periode van koude volgt een periode van warmte, etc. Continenten drijven ook naar warmere/koude streken. Vulkanen stoten CO2 uit en beïnvloeden het klimaat. Kortom een mix van invloeden zonder enig ingrijpen van de mens. En dat al miljarden jaren lang. Deal with it.
Als heel Amsterdam verzakt ga ik erbij staan lachen.
Of zwembanden verkopen, dat is pas echt oud Hollandse VOC mentaliteit.
Een soort van zwart gat dus. Dat pikt die SS nooit.
Lachen.
Sja, dat is dan echt letterlijk het afvoerputje van Nederland geworden.
Mijn woning verzakt niet, want ik gebruik geen plastic bestek.
Cijfers zullen wel verouderd zijn dus niet druk over maken. Overigens was Nederland een periode bedekt onder een dikke laag ijs. Kon er elke dag een Elfstedentocht gereden worden. Hebben we ook overleefd.
Het is ook allemaal onzin, al die onderzoeken zijn gebaseerd op 150 jaar aan data. Terwijl ons modderbolletje al zo'n 4 miljard jaar het eigen klimaat bepaalt. En 150 jaar is in dat kader een zeer zeer zeer klein zacht nat scheetje.
Nou ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel huizen er in Nederland staan. Flats dus niet meegerekend.
Zoek het zelf maar effe op. Tis me te vroeg
huis-en-tuin.infonu.nl/kopen-en-huren...
@AntonJensen | 23-02-19 | 09:05: Ok, 7.5 miljoen dus. Dank.
7.3 miljoen. “Vergroene” kost gemiddeld Euro 35 000 per huis dus Euro 260 miljard. Verzakking niet mee gerekend..... en Groningse huizen tellen we ook even niet mee
@Blonde Nel | 23-02-19 | 09:13: Zullen flats hier nou bij meegerekend zijn?
@Jos Tiebent | 23-02-19 | 09:22: zou het kadaster dat niet weten, want een flat is geen gewoon bezit, maar een appartementrecht
We leven op één grote sinkhole
"te vluchten naar bergachtig gebied in Duitsland"
Weet je wie ook... Alpenfestung
"En dat allemaal omdat u op gas kookt, diesel rijdt, gehaktballen eet en plastic lepeltjes gebruikt. "
Nee, gewoon omdat we hier veel veengrond hebben.
Hey wil jij eens niet rationeel doen. Politiek is emotie; HELP NEDERLAND stort in elkaar stem Groenlinks! De BV's van deze mensen doen geen flikker maar willen graag subsidie om te onderzoeken hoe ze dat kunnen voorkomen. Nogmaals HELP we storten in elkaar.
Ik heb nog geen maatregelen gezien om in het oosten permanent water op te vangen en op te slaan om in tijde van droogte gereguleerd de rest van het land van (grond) water te blijven voorzien. Kun je prima doen, is op termijn goedkoper dan blijven repareren en met een beetje ondernemerszin kun je tegelijkertijd watersport en toerisme op/aan die opvangplaatsen ontwikkelen. Blauwe Stad was destijds een faal, omdat o.a. de noodzaak er niet was. Die is er nu wel...
Maar liever doen we nu niks en over een paar maanden lopen we massaal weer te janken want in Limburg hebben ze weer eens wateroverlast.
En dat in een land met een koning die tijdens zijn studie iets met water heeft gedaan...
Moet ik nu bang zijn voor hut klimaat, de Russen, de zakkende bodem of De Islam?
Wacht maar, als het ergens in juni weer heel heet wordt moet je naast het klimaat, de Russen, zakkende huizen, de Islam, en Rutte 3, ook nog bang zijn voor muggen des doods.
@BeunDeHaas | 23-02-19 | 09:05:
Ik heb nu al overlast van muggen. Veel stilstaand water hier en de gemeente doet hoogbuitengemeen weinig aan waterbeheer. WOZ-beheer heeft immers prioriteit.
Nee, voor je portemonnee
Ik zou het bangst zijn voor de VVD. Die doen namelijk straks gewoon weer mee en je hebt geen flauw benul wat je ervan kunt verwachten.
REAGEER OOK