Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Wie 'ieuw' roept, moet bij zichzelf te rade gaan"

Vrouwen, sowieso de beste uitvinding sinds mannen.

Social

En het duurde misschien even, maar dan eindelijk klimmen ze op de barricades tegen het laatste restje patriarchaat. Dat stukje ijsbergsla dat onopgemerkt zo net achter je kies al een week ligt te ontbinden, omdat het door de laatste feministische golf over het hoofd gezien werd. Bahareh Goodarzi en Maaike Muntinga publiceren vandaag een opiniestuk in naoorlogse verzetskrant Het Parool.

"Maar denken we niet stiekem allemaal dat menstruatie onsmakelijk is? We vinden bloedende vulva's goor, onaantrekkelijk, onvrouwelijk." Meid spreek voor jezelf. We vinden het al spannend om de caissière te begroeten en als er dan een keer een meisje is dat ons bestaan lijkt te erkennen nemen we zelfs een strafblad en 5 kinderen van 6 mannen op de koop toe, dus menstruatiebloed is echt het allerlaatste waar je ons over zult horen.

"We dagen iedereen uit maandverband en tampons niet meer te verstoppen, hardop te praten over hun menstruatie en mensen die daar met 'ieeeeeeeew' op reageren te bevragen. We zijn klaar met ons te schamen, te verontschuldigen en te verstoppen. Tijd om het menstruatietaboe voor altijd te doorbreken." Vertel het ze! En we wensen je het allerbeste met de campagne.

Reaguursels

Inloggen

Ik zeg.. besnijden!!

Ruttegraadt | 19-02-19 | 08:31

Ik vind het stiekem toch wel een beetje een ieieiekkk onderwerp. Ben ik nu raar ?

Kobus Kloothamer | 19-02-19 | 08:19

Op zeker een link wijf. Zie het haar op de reet

Haat-links | 19-02-19 | 07:59

Taboe? Welk taboe? Hoezo taboe? Gewoon likken die handel en daarna volblaffen. Kom op zeg, kut is kut hoor!

DankeSchon | 18-02-19 | 22:59

Blijf met je mening uit mijn onderbroek.
zwarte_weduwe | 18-02-19 | 13:43

De meest briljante quote ever.

Kudtkip | 18-02-19 | 22:08

Ondertussen aan de andere kant van de feministische golf: ‘Hou je bek en bef me’
-Gemengde gevoelens-

Canis.bonus.es | 18-02-19 | 19:39 | 1

Toch niet tijdens de maandelijkse periode?

BlowingBubbles | 18-02-19 | 21:21

Douw er een spiraaltje in, jarenlang geen spatje bloed. Kan het iedere man aanraden voor zn wijf.

Hadena | 18-02-19 | 19:35 | 2

Stel nou dat je het welbevinden van de vrouw in kwestie ook nog ter zake vindt doen: een spiraaltje is niet altijd een prettige oplossing. En wat betreft de menstruatie: die blijft er niet perse door weg (verschilt per geval).

RozemarijnLucassen | 18-02-19 | 20:46

Totdat je het draadje van het spiraaltje vol in je pisgaatje geknald krijgt bij krachtig doorstoten. Bloed spoot eruit. Dus voor mij nooit meer, thank you very much.
Gebeurt natuurlijk wel alleen bij wat groter geschapen mannen.

BenPakdee | 19-02-19 | 00:55

'Te bevragen'. Zucht.. die rebelsheid steeds. Wat een nozems.

Europees_Aanbesteed | 18-02-19 | 19:05

Niets zo lekker als je meisje te helpen de zaak opnieuw van binnen te behangen. Ik zie het probleem niet.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 18:37 | 1

Na aanvankelijke stroevheid is het een aparte manier van glijden daarbinnen. Heerlijke avwisseling 1 x per maand!

BenPakdee | 19-02-19 | 00:56

Zo,.... deze figuren ook hun 'X minutes moment of fame'.

Schaamte is een groot deel van de aanhangers van deze sekse vreemd hetgeen resulteert in het feit je in NL de laatste decennia de echte dames met -enige- klasse meer en meer met een 'lampje' moet zoeken.

Daarentegen barst de (kuch) zg. 'hoogopgeleide' onderklasse uit bovenstaand epistel bijkans uit zijn voegen.
(waar de gemiddelde zichzelf respecterende kerel dan weer ver van weg blijft)

Maarrrrrrr, toegegeven dit soort volk levert wel weer hilarische momenten op in programma's als bijv. 'First Dates'.

@xel | 18-02-19 | 18:06

Dus ik mag nu ook openlijk over mij kopkaas praten zonder dat er gezichten getrokken worden ?

Grzl-II | 18-02-19 | 17:40

Het bloed 1x in de maand.;15 jaar geleden moesten er geurvreters in; tegenwoordig zie je alleen maar reclames over jeukende schimmels.
Lekkers is anders.

viskeman | 18-02-19 | 17:40 | 1

Yep. Altijd net als ik zit te eten en op de zender die zich graag laat voorstaan op het “mannenzender” zijn.

McSplutter | 18-02-19 | 19:41

Ik had ooit een vriendin, die likte m,n lul altijd schoon nadat ik haar genomen had
van voor en van achter.. Ik heb het uitgemaakt,ze stonk zo uit haar mond..

kaasschaaf69 | 18-02-19 | 17:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik roep op om het taboe op witte man te zijn te doorbreken.

oh nee he | 18-02-19 | 17:35 | 1

Da's een nep-taboe, want witte mannen bestaan helemaal niet.

BlowingBubbles | 18-02-19 | 18:49

Een rode stok was toch wel de kans om zonder rubber te neuqen..

Noodaggregaat | 18-02-19 | 17:33

Hé, doos. Ik heb een druiper. Zal ik die eens in je gezicht douwen?

Sans Comique | 18-02-19 | 17:29

Op wie richten ze zich eigenlijk ? Rastafarians? Iemand? Ik zie het spul bij de supermarkt gewoon op de band bij de kassa liggen hoor, dames schamen zich niet, waarom zouden ze ook?
Symbolische strijd van het naoorlogse verzet, de olifant in de kamer wordt niet benoemd, laat staan uitgedaagd of bestreden. Heldinnen op sokken.
Die haren op de billen, die vind ik wel onsmakelijk.

bwanabanjo | 18-02-19 | 17:25 | 1

De foto is de reedt van een kerel van de GS redactie. Die was rechtenvrij ziet u..

Canis.bonus.es | 18-02-19 | 20:50

Nog ff en die mutsen maken er een kopje biologische thee van.... Thee timeeeee

anusragger | 18-02-19 | 17:02 | 2

Je kunt al bier brouwen van vaginaalvocht

Afrikanerhart | 18-02-19 | 17:05

Ik dacht dat we met 'een ei eten is de menstruatie van een kip eten' het onsmakelijkste wel hadden gehad. Maar het kan dus nog erger. En wedden dat die wijven hun gebruikte tampons/inlegkruizen/maandverband en vrouwencondooms ook nog in de plee pleuren?

gestoptmetroken | 18-02-19 | 17:00

Ik ga akkoord als wij mannen dan ook in het vervolg niet als onwaardige schepsels worden gezien als we het openlijk hebben over onze stoelgang maw het in het openbaar roepen dat meneer X moet schijten is gewoon normaal en geen taboe meer.

Wat een ongelooflijke bullshit is dit zeg...

ja-nee-misschien | 18-02-19 | 17:00 | 3

Bull m/v/x bedoelt u hopelijk?!?

McSplutter | 18-02-19 | 19:45

Of oudere mannen onder elkaar die het de hele dag over hun hangende ballen hebben en dat ze om de vijf minuten moeten plassen.

Rheia | 18-02-19 | 20:00

Laten we gewoon afspreken dat vrouwen in het openbaar niet over de wat minder smakelijke aspecten van hun vrouwzijn praten en dat mannen hun ranzige praat ook bewaren voor jongens onder elkaar momentjes.

2tribes | 18-02-19 | 23:06

Maar het merendeel blijft toch water....

Opblaas_boot | 18-02-19 | 18:20

ieuw!

mundusvultdecipi | 18-02-19 | 16:30

ieuw!

mundusvultdecipi | 18-02-19 | 16:30

de menstruatie, de tranen van een uitgebleven zwangerschap.

Zyprexa20mg | 18-02-19 | 16:28

Zonder te overdrijven maar dit hoort thuis in de top 10 flop/bullshit/nutteloos/milieuvervuilend.

Allereerst zijn het de vrouwen zelf die een taboe sticker op menstruatie plakken. Daarnaast is dit te begrijpen ook, wat moeten anderen met de informatie dat miss x de bloedvloei periode heeft? Ik hoor het mijn vrouwelijke collega al zeggen tegen mij.. ''ik moet even naar het toilet mijn maandverband vervangen voordat ik mijn bureaustoel verander in een bloedbad''. Zal de gemiddelde man, en mij ook, verder niet boeien... van mij zou ze dat mogen zeggen maar waarom zou dat moeten? Omdat deze figuren vallen onder de tripple A status SWJ'ers namelijk notoire feministische neolibarale progressieve drammers. En dus MOETEN alle vrouwen vanaf heden met de billen bloot al dan niet met een tampon of maandverband.

ja-nee-misschien | 18-02-19 | 16:23

Oh man. En klitten wc papier vermengd met stront aan je aarshaar? Dat kan dan ook? Houd die vieze kuttroep gewoon voor je. Het is tegenwoordig of kwetsend of totaal van de routekaart af.... tss

GormSuil | 18-02-19 | 16:16 | 1

Wie heefft daar nu nog haar heden ten dage??

BlowingBubbles | 18-02-19 | 18:50

Getver ende et Ieeuuuuw!!!1! En dan ook nog die ontplofte mol deels in beeld. Gatver.

Geil Kippetje | 18-02-19 | 16:16

Dus er zijn mensen zijn die bij het zien van menstruatieartikelen de pip krijgen? Stel je niet zo aan.
Als je WC papier kan zien zonder flauw te vallen, dan kan je ook een tampon aankijken.

Krijg de pip, als je deze niet ziet.
Want het gebrek aan deze uit armoede komt vaker voor dan je denkt.
Om te beginnen dient de overheid elke vorm van belasting op maandverband af te schaffen en het Nibud dient niet te rekenen met hetzelfde budget toiletartikelen voor mannen en vrouwen.
Vooral omdat er is gebleken dat sommige meisjes van armoedegezinnen in die dagen niet naar school gaan uit pure ellende.
En je wil ook geen dropouts rond hebben lopen zonder maandverband
Laat staan dat het gebrek aan deze artikelen de emancipatie in 3de wereld landen concreet behinderd. Vrouwen in menstruatie-hutjes is niet romantisch, maar onttrekken de vrouw aan het sociale leven.
Dit video is helaas in duits, maar is een prima intro in het probleem.
www.youtube.com/watch?v=wZgSymcGS3Q

MistaRazista | 18-02-19 | 16:13 | 1

Nu zijn dingen waar je niet zonder kunt wel belachelijk duur.

Muuke | 18-02-19 | 16:22

Ik vind die kokosmat aan de onderkant een veel groter probleem.

SirFapAlot | 18-02-19 | 16:13

We hoeven het toch ook niet openlijk over pisvlekken te hebben als je je lul weer een keertje niet goed afklopt

thomas_ | 18-02-19 | 16:08

Het maakt je natuurlijk extra aantrekkelijk,
als je als vrouw op je eerste deet,
gloedvol over je menstruatie praat...

Kanarie_Geil | 18-02-19 | 16:05

Wat ik alleen niet begrijp, is waarom van der Vorst hier staat.
(een vriend van mij herkende die kondt van hem)

Theo-Pim-Riv | 18-02-19 | 15:45

Bij gebrek aan talent kun je nog altijd je lichaam afwerken, deel voor deel. Wat dachten jullie van gespleten haarpunten? Kom vrouwen, wees flink en deel dit ongemak met de mannen. Nagels die makkelijk afbreken, ook al zoiets. Waarom is daar geen aandacht voor? En durf niet te beweren dat vrouwen oppervlakkig zijn!

BrabantsVerzet | 18-02-19 | 15:41 | 1

Volgende taboe -> Witte Vloed

Kanarie_Geil | 18-02-19 | 15:54

Goodassi en Cuntinga schijnen niet te beseffen, dat mannen niet zonder vrouwen kunnen, maar ze willen clitbaits op hun stukje.

Theo-Pim-Riv | 18-02-19 | 15:40

Dan zijn ze weer ongesteld, dan hebben ze weer een opvlieger, dan lopen ze weer te zeiken. Wat zitten de girls toch complicated in elkaar.

born2killn00bs | 18-02-19 | 15:40

Ik kan er niks aan doen, maar zo'n fototje doet me kotsen.

neolib | 18-02-19 | 15:37

Waarom vinden ze geen jaarverband uit?

Theo-Pim-Riv | 18-02-19 | 15:34 | 1

Eigenlijk zou het 4 weken verband moeten heten. Of periodiek verband. Of een luier zonder plakstrips.

ja-nee-misschien | 18-02-19 | 16:27

dan ook een item over prostaatgedoe en ver-pissen, kont- en rugbeharing, ochtenderecties, "de mijne is groter" topics, en de obligate man-cave.

zeiksmurf | 18-02-19 | 15:33 | 1

Albert Dinges schijnt volgens een burgemeester een obligate man-cave te hebben.

Theo-Pim-Riv | 18-02-19 | 15:35

Vrouwen begrijpen niets van mannen. Dat is geen probleem. Mannen begrijpen niets van vrouwen. Maar EISEN dat ze je begrijpen, dat is toch echt een vrouwenkwaal.

BrabantsVerzet | 18-02-19 | 15:31 | 2

Alleen vrouwen begrijpen vrouwen, en die HATEN elkaar... go figure

TonyMontana010 | 18-02-19 | 16:08

Vertel mij wat ;-)

Ronnie uit Helmond | 18-02-19 | 17:29

Weer een eitje weg...

Kanarie_Geil | 18-02-19 | 15:31

He, jammer, nooit eens iets leuks voor mannen.
Bv dat een spontane erectie, vervoorzaakt door een aantrekkelijke collega gewoon even op dat moment luchtig de ruimte moet krijgen, ofzo...

hotmint | 18-02-19 | 15:28

Dat wordt de nieuwe openingszin in een kennismakingsgesprek bij een kringgesprek. Graag op enigszins luide toon.
Dag meisje, bloed jij vandaag? Heb je maand verband of een tampon?

F. Jacobse | 18-02-19 | 15:22

Je kunt er ook schilderijen mee maken als je een kunstenares bent.

Willem_Oltmans | 18-02-19 | 15:22

Mijn oog viel eigenlijk direct op dat haar, niet op de vleugeltjes.

BlowingBubbles | 18-02-19 | 15:20 | 1

gelukkig zitten er geen stukjes in, dacht ik ook gelijk

Theo-Pim-Riv | 18-02-19 | 15:41

De schaamte voorbij zijn ze. In India worden menstruerende vrouwen naar een vieze hut verbannen, onlangs was voorbeeld waarbij een vrouw met haar kinderen dood in zo'n hut werd gevonden. Maar deze miepen gaan tegen westerse mannen lopen miepen. Dit is van het hetzelfde gestoorde niveau als het leed van de holocaust, of de slavernij te willen gebruiken voor je eigen gelijk. Dieper kun je niet zinken.

gekwetst | 18-02-19 | 15:18 | 2

"onlangs was ER EEN voorbeeld"

gekwetst | 18-02-19 | 15:18

Geef een vrouw je vinger en ze willen je hele vuist.

BrabantsVerzet | 18-02-19 | 15:32

Het parool heeft vast lang door de beeldbanken moeten scrollen om die lekkere billen te vinden.

SchichtigeSpicht | 18-02-19 | 15:17

Ja sorry hoor... GETVERDERRIE! BAH!

Willibald von Klúúúk | 18-02-19 | 15:10

Een bloedende kudt is toch ook onsmakelijk om naar te kijken? Nou dan....
(Vooral met klonterbloed)

SterF... | 18-02-19 | 14:56

Geenstijl bewandeld het pad van wijsheid door sex, de motor, af te graderen tot solex. Begrijpelijk, maar dom. Op termijn zit je met vragen die vorige generaties oplosten. Een soort van wiel, opnieuw, uitvinding. Domheid, vraag geschiedenis leraren, was de schuld van rampen, zoals de honger winter, maar niet de oorlog die 80 jaar duurde.

biltong | 18-02-19 | 14:49 | 2

Prachtig verwoord. Vooral ook die generatie die opgelost is. Goed om te weten.

artie | 18-02-19 | 15:14

Bedoel je bewandelt?

Willem_Oltmans | 18-02-19 | 15:21

Voila! menstrufobie is geboren! Nieuw verdienmodel gecreeerd. Chapeaux!

ikdenkwat | 18-02-19 | 14:45 | 3

een woord dat je niet zo vaak hoort. Menstrufobie.

zeiksmurf | 18-02-19 | 15:35

@zeiksmurf | 18-02-19 | 15:35:
Wacht maar tot zo’n marketing-ding het verEngelst en er een hekkie voor zet:
#Menstruphobia
(Klinkt trouwens best lekker als titel voor een metal ballad).

McSplutter | 18-02-19 | 19:52
-weggejorist-
eikenloof | 18-02-19 | 14:44

Vind het al erg genoeg dat ik constant die vaginale cremes Tijdens die tv reclames zie...

TonyMontana010 | 18-02-19 | 14:41 | 2

Zijn ook tegen stinkende vagina's.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 15:15

vooral als ik mn cruesli naar binnen zit te werken.
"heeft u ook zo'n last van vaginale jeuk?"
"Ja, gvd, ik krijg er overal jeuk van!"

zeiksmurf | 18-02-19 | 15:36

Weer een groep die niet weet wat ze met hun leven aan moeten.
Tip: wordt islamiet, of jood; daar gaat een heleboel tijd inzitten. Er zijn veel dingen die niet mogen, en er zijn veel dingen die moeten. Dat houdt je dus wel bezig.

Jahowiseffe | 18-02-19 | 14:36

Ben niet vies van menstruatie, alleen onverschillig.

coitus reservatus | 18-02-19 | 14:32

Ik pas! Wetende hoe open en eerlijk de medereaguurders zijn, sla ik de reaguursels ook maar over. Vanavond wil ik nog smakelijk kunnen eten!

Amsterdamsko | 18-02-19 | 14:31 | 1

Daarom heb ik het nu gelezen.Wat een kudt verhaal.

flesje | 18-02-19 | 16:56

Heb het opiniestuk gelezen alvorens te reaguren. Niet onredelijk me dunkt. Waarom wordt maandverband in reclames niet met rode, maar met blauwe vloeistof overgoten?

Diotima | 18-02-19 | 14:30

Er zijn culturen waar je als menstruerende vrouw een week een ban krijgt. Mooi man, andere culturen. Maar, waarom is dit geen breek? Goed nieuws, blij mee, hekel aan taboes. Dapper van Barbara en Maaike. Dat de heren/dames veel applaus uit eigen ideologische hoek mogen ontvangen. Natuurlijk, daarvoor doen ze het niet. Hun oproep was gewoon nodig en de samenleving is er klaar voor. Op naar het nieuwe laatste oude taboe waar nodig iets aan gedaan moet worden.
Overigens zag ik net iemand een gigantische pulk uit zijn neus eten. Leek wel een stuk kroket. Goeie schaamteloze actie was het. Helaas zit eten uit je neus nog in de taboesfeer. Dus laat je zakdoek eens slingeren en eet vaker in het openbaar. Uit je neus.

RickTheDick | 18-02-19 | 14:26 | 2

Ik zie anders regelmatig rond de 150 m/v/lulzbqltfz op het staatskanaal exact hetzelfde die.... Dag in, dag uit...

Ramses Sappie | 18-02-19 | 14:29

ROFL!!!

LoesjeP | 18-02-19 | 15:21

Ik kwam een mevrouw tegen die zei: "Ik zie jou wel zitten, maar ik ben nu ongesteld, kunnen we volgende week iets afspreken?".
Dat werd een JA dus, leuk mens.

artie | 18-02-19 | 14:25

Tekenend wel weer dat die 'nieuwspublicatie' geen reaguurderspanelen heeft.

sarcastro | 18-02-19 | 14:18

Nou miepjes die mensen 'mensen willen gaan bevragen' ik wens jullie een bijzónder prettige wedstrijd. Kijken wie er het hardste tegen de stroom in kan gaan roeien kan ook wel eens geestig zijn. Ik meen te weten dat er ook maar weinig vrouwen echt zitten te wachten om hun menstruatie perikelen te delen met iedereen.

Ga je bij vrienden op bezoek en loop je even naar de WC. Zie je naast de pot zo'n mega XXL pak maandverbanden staan met dikke letters MAXI erop, stuk of 8 van die druppeltjes om kracht bij te zetten dat de vrouw des huizes toch echt een half litertje loopt te lekken als de maan goed staat.

Ik word daar niet blij van. Het is net zoiets als dat iemand uitgebreid over zijn of haar aambeien gaat zitten vertellen. Ja veel mensen hebben daar last van. Dus je zou het redelijk gewoon kunnen noemen. Maar om dat nou allemaal plenair te gaan delen, nou nee.

Dutchbeaurouge | 18-02-19 | 14:18 | 1

Ja vind ik ook stom. Maar dat zullen op hun beurt anderen wel weer stom vinden.

2tribes | 18-02-19 | 23:21

KuDtnieuws.

Kapitein Stijlvol | 18-02-19 | 14:13

Een taboe op menstruatie? Ik denk dat meer mannen in de winkel maandverband en tampons kopen dan dat vrouwen dat zelf doen.

Rut_ger | 18-02-19 | 14:13

Ja 'we're all fluid' zie je wel! Nee, de vrouw is gewoon superieur aan de man. Heeft men altijd geweten, is op vele wijzen vastgelegd. In de verschillende statistieken kun je deze Wijsheid terugvinden; criminaliteit m.n. moord, femicide, weduweverbranding etc enz enz. De vrouwenhaat heeft duiizenden jaren feestgevierd en nog steeds op deze site in de vermomming van geile plaatjes. Vrouwen komen weer in contact met hun kracht maar dat betekent niet dat in hun kielzog al die verwarde gender marskramers hun waren kunnen slijten. Van oudsher was de menstruatie het goddelijk bewustzijn van de MOeder die op aarde daalde. Rood is de kleur van Yang, van bewustzijn. De gezamenlijk menstruerende dames koppelden de info terug naar de gemeenschap. Totdat we in de greep van de patriarchen en georganiseerde maffia pardon religie raakten; de homo's kregen het voor het zeggen met hun vrouwenhaat! en de echte waarheid ging verloren tussen al de Narcisten met hun geldingsdrang en 'kijk mij nou toch es' Schiet er maar lekker op!!

pigadaki | 18-02-19 | 14:11 | 1

Vrouwen waren vroeger gelukkiger dan nu en dat hele transgendernichtengebeuren wordt voornamelijk door vrouwen gezien als iets fan-tas-ties!!!

Kop Kaaz | 18-02-19 | 14:18

BTW; die vleugels aan maandverband moeten ze natuurlijk acuut verbieden.

pino2 | 18-02-19 | 14:08

Zullen we het nu eens over kopkaas gaan hebben of over die plakkerige sperma ?
Zonder menstruatie (en zonder sperma) zou geen van ons allen bestaan dus waar maken we ons druk om?

pino2 | 18-02-19 | 14:07

En wanneer is de actie voor aambeien, schimmelkutten en explosieve en in lingerie lekkende diaree eigenlijk...?!

Nemo_Tenetur | 18-02-19 | 13:58 | 1

Breng het naar buiten! Ik wil alles zien!

Ramses Sappie | 18-02-19 | 14:32

Het stinkt, dus het is vies. Voor veel gelegenheden ook geen onderwerp om over te praten. Ik vertel ook niks over hoe ik zit te schijten of hoe m'n kots eruit zag toen ik teveel gezopen had.
Vrouwen schijten en kotsen ook maar hebben dan ook nog een ding extra om het niet over te hebben.
Niks om je voor te schamen, wel iets om nergens te bespreken.

Draak uit Brabant | 18-02-19 | 13:51 | 1

Haha, precies! Wat goor is geloven we wel.

pjisonline | 18-02-19 | 14:15

Ik kan toch moeilijk, iets wat maandelijks een week bloed zonder te sterven, normaal vinden...

rikkert_gdg | 18-02-19 | 13:45 | 4

Houd toch op met die belegen kantine grap, plebs.

Draak uit Brabant | 18-02-19 | 13:49

@Draak uit Brabant | 18-02-19 | 13:49:

Led Zeppelin is kantinehumor? Dat is nieuw voor me.

Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:54

@Draak uit Brabant | 18-02-19 | 13:49:
Ja, gare zooie is dat.

sarcastro | 18-02-19 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

Liever een taboe dan een mannelijke collega die het eens met je over je maanstonden wil hebben 'want alle vrouwen hebben dat dus is supernormaal'. Bemoei je met je eigen zaken.
Dat geldt trouwens ook voor de schrijfsters van dit opiniestuk. Blijf met je mening uit mijn onderbroek.

zwarte_weduwe | 18-02-19 | 13:43 | 2

Zijn er mannen die dat werkelijk doen?

Draak uit Brabant | 18-02-19 | 13:52

En vrouwen houd eens op over ons sperma en daarmee over kinderen krijgen. Kuttekop.

Willem_Oltmans | 18-02-19 | 15:24

Zo irritant, mensen die zo graag tegen de natuur in willen gaan. Er zijn hele goede redenen om dingen ieuw te vinden. Het idee aan sex met één van je ouders bijvoorbeeld. Of kinderen die bittere groenten vies vinden. De moeders van Scherf en Boor willen maar niet snappen dat kinderen worden geboren met een ingebouwd gifalarm.
Ieuw herken je van nature aan uiterlijk, geur en/of smaak. Luister naar je ingebouwde ieuw.

Poesmobiel | 18-02-19 | 13:40 | 1

Vroeger mochten vrouwen niet met gehakt werken of voedsel wecken als ze ongesteld waren, want dat zou bederf in de hand werken.

sarcastro | 18-02-19 | 13:59

Als ik die foto zie baal ik ervan geen homo te zijn....

Krokant_buikspek | 18-02-19 | 13:39 | 4

Waar een wil is, is een weg hoor, heren.

staat het bier koud? | 18-02-19 | 14:39

@staat het bier koud? | 18-02-19 | 14:39:

Niet echt de wil.............. en die weg is een muddy dirtroad.....

Kop Kaaz | 18-02-19 | 14:45

Latent zijn we dat allemaal. Beetje oefenen...

Rest In Privacy | 18-02-19 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Een bloedende lul loop je in die regionen ook gemakkelijk op. Mag je dan ook niet naar binnen?

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:37

Er is geen greintje bewijs voor het bestaan van een menstruatietaboe. Is hysterie.

Sbas | 18-02-19 | 13:35

En dan ook even minder schaamte voor stront aan je kontharen. Dat is nu eenmaal vrij normaal bij mannen en heel mannelijk! Ook dat mag gezien worden, en er mag over gesproken worden, voel geen schaamte. Heb jij ook stront aan je kont haar, laat eens zien. Wat leuk!

Mark_D_NL | 18-02-19 | 13:32 | 5

Ehh, dat is wel gewoon te verhelpen. Scheren, V
vegen, vochtdoek en meteen douchen. Moeilijk hoor.

oorwormpie | 18-02-19 | 13:40

Haha super banaal en puberaal maar moest gniffelen.

2tribes | 18-02-19 | 23:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik weet nog wel een paar lichamelijke ongemakken waar we liever niet in het openbaar over praten. En terecht. Houden zo.

Gewinflipt | 18-02-19 | 13:29

GATverdamme! Wat een vieze reet met die haren er op! Bbbbrrrrr!!!

derijdendehufter | 18-02-19 | 13:29

Iedere man met vrouw, vriendin, dochters heeft er elke maand mee te maken. Hebben jullie westerse mannen daarover gehoord in negatieve zin. Waarom ze de ongesteldheid van de hele wereld opdringen. Idioten. Vertel maar aan degenen wiens hun vrouwen ´onrein´ zijn in hun periode! Er is nog genoeg nuttigs te doen mochten jullie je vervelen of op willen vallen.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:29 | 1

Dat dus, Calamity! Door de extremen vanuit één deel van de populatie moet alles wat voor ons normaal was ineens worden herijkt. Ik kots ervan en neem het haast persoonlijk op: niemand heeft ooit last gehad van mijn cyclus, ook niet qua humeur, en dankzij deze sneeuwvlokjes komt er ineens een spotlicht op te staan.

MickeyGouda | 18-02-19 | 13:39

Was er maar een taboe op menstruatie, in plaats daarvan lopen die communisten... excuus feministen doorlopend propagandistisch van de daken te schreeuwen hoe heilig hun doos is inclusief alle narigheid die er inkomt en uitdruipt. Slutwalks, freebleeding, menstruatie kunst, hou.. op.. met.. mij!

Het is een teken van beschaving om je lichaamsfuncties privé te houden, dat is ook de reden dat we de wc deur op slot doen, dat is geen taboe, dat is gewoon normaal!

sarcastro | 18-02-19 | 13:29 | 2

nee hoor Lodewijk XIV ontving zijn gasten 's ochtends terwijl hij op zijn pleestoel zat.

Zyprexa20mg | 18-02-19 | 13:57

Een gebruikt tamponnetje of maandverbandje is toch gewoon hetzelfde als dat papiertje waar jeje reet mee afveegt. Net zo vies en je gooit het na gebruik gewoon weg. Natuurlijk is het vies, maar voor zover ik weet ook gewoon harstikke normaal. Als ik een vrouw zou tegen komen die niet weet wat een tampon of maandverbandje is, dan zou ik pas raar opkijken.

Kami sama | 18-02-19 | 13:27 | 1

Wat goed deze vergelijking!

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:31

Vrouwen......... iedere dag worden ze een heel piepkleinbeetje minder aantrekkelijk.....

Soms snap ik MGTOW........

Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:27 | 7

@Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:36: Hear hear!

broodje gezond | 18-02-19 | 15:36

@broodje gezond | 18-02-19 | 15:36:

"Hi everyone, it's Sandman here......."

Hi5, dude!

Kop Kaaz | 18-02-19 | 17:18

@Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:36: Snap het wel denk ik, als ik de vrouwen om mij heen soms hoor.

2tribes | 18-02-19 | 23:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Unilever pijnigt al jaren tandenknarsend de hersens over een idee hoe ze ook meisjes in de leeftijdscategorie tussen de 6 en 12 jaar aan een of andere slip of verband kunnen krijgen. Voor alle andere categorien koopt men al maandelijks nieuwe tampons, maandverbanden en luiers. Er ligt een miljoen klaar voor dit idee.

Mammeloe | 18-02-19 | 13:26 | 1

Niet geheel ondenkbaar maar heb je ook een bron?

Noltie | 18-02-19 | 13:39

Ongesteld zijn is een feestje! Laten we het vieren met BIER!!!

Mark_D_NL | 18-02-19 | 13:26

Het gebrek aan decorum van deze generatie vrouwen is stuitend. Je fysieke processen hou je voor jezelf en op basis van noodzakelijkheid deel je ze eventueel met je naasten of medische professionals. Geen schaamte, gewoon discretie.

MickeyGouda | 18-02-19 | 13:25 | 4

Dank je!

benjeallanggek | 18-02-19 | 13:34

Zo hoort het! Vrouwen maken zich uiterst onuitstaanbaar. brrr

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:35

Precies.

Noltie | 18-02-19 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ook maar het einde op het taboe van masturberen in het openbaar uitroepen dan? Voor zowel mannen als vrouwen.
Let's get it out in the open!

Dick Luyenlomp | 18-02-19 | 13:25

Gatver, haren op billen en benen. Ieuw!

Antigoog | 18-02-19 | 13:25

Tis rood en het staat in de wei....?

Een tampony!

GekkeHenkieNiet | 18-02-19 | 13:24

Vroeger... zo'n 30 jaar geleden toen ik nog een hele geile man was likte ik zo'n bebloede kut gewoon uit en stak daarna mijn snikkel zo diep mogelijk in de rode vagijn, waarbij ik me niet liet tegenhouden door de aanwezigheid van een tampon. Eenmaal mijn zaad verschoten dacht ik pas, gadver waar was ik mee bezig...

HeleKluif | 18-02-19 | 13:24 | 9

Neuh, laat maar.

LoesjeP | 18-02-19 | 13:58

Een echte vent bev(f)aart ook de Rode Zee... Maar je bent wel een echte ranszbeer als je die bloedtgeul ook nog schoonlikt.... Man man man.

Ramses Sappie | 18-02-19 | 14:07

@HeleKluif | 18-02-19 | 13:46 |
Hele kluif?

benjeallanggek | 18-02-19 | 16:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Zo - hier dan een reaguurster aan het woord.

Het gebeurt gewoon. Maandelijks, of -als bij de neuqseks de loel niet goed ingepakt was - een tijdje niet.

In het begin onregelmatig, tegen de menopauze aan ook onregelmatig.

Er bestaan een hoop mythes er omheen. Lees eens een goed boek of wikipagina er over. De meeste mythes zijn niet waar.

En waarom ik er nu in het openbaar over moet praten ontgaat mij. Waarschijnlijk een paar jonge dames, SJW in opleiding, die te laat waren om #MeToo uit te vinden en nu druk op zoek zijn om ook een keer bij Jeroen of Matthijs aan tafel te zitten; bij voorkeur als ze niet met tampons vol gepropt zijn, zodat op de loveboat nog een after-(sic!)-party kan plaats vinden.

hangtiet met knoop | 18-02-19 | 13:24 | 3

Dit is inderdaad wel een beetje een VARA-dingetje....

benjeallanggek | 18-02-19 | 13:37

Spijker, kop en pats!

L. Vis | 18-02-19 | 13:39

Compliment!

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:51

Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat vrouwen, ook die femen groep en andere vrouwen die dan vanuit hun vrouw zijn protesteren en reageren, hun tieten laten zien.
Het is overkomen waaien lijkt het vanuit de internet cultuur, waar als vrouwen een speciale behandeling willen (dat merk je omdat ze zeggen een vrouw te zijn) per definitie eerst tieten en het liefst ook hun kut moeten posten.
Ik weet niet zeker of dit er ook mee te maken heeft, maar het gaat wel over lichaamsfuncties waar de vrouw dan ook weer een speciale behandeling/respect voor denkt nodig te hebben.

Papierversnipperaar | 18-02-19 | 13:23

Hoe weet je het verschil tussen voorbibsbilsap en baarmoedervloeisels ... ??? *vraagt voor een vriend*

Centauri3 | 18-02-19 | 13:19

Als jongen, geboren in een gezin met 4 oudere zusters, was ongesteld zijn en maandverband net zo vanzelfsprekend al hutspot met klapstuk en boerenkool met worst in de winter . Zodra ik kon lopen was ik al onderweg naar en van de kruidenier met pakken maandverband, en dat waren in de vijftiger jaren echt flinke pakken, discreet verpakt in een bruin papieren zak. Zo was de kruidenier dan wel weer. Ik vraag me af waar dat taboe op ongesteldheid nog zo sterk is behalve dan bij moslims want daar hebben ze liever dat je opsodemietert als je ongesteld bent wegens onrein.

namensmijnhond | 18-02-19 | 13:15 | 14

@Kop Kaaz | 18-02-19 | 14:00: Daarom zei ik ook ´stel je voor´. Je zegt het eerlijk en bent consequent. Dat mag ik wel! Je laatste zin daar doe ik het mee. Niet halsstarrig. Oké!

Rest In Privacy | 18-02-19 | 14:27
▼ 11 antwoorden verborgen

Wat een domme dozen zeg. Er is geen taboo op menstruatie. Menstruatie mag gewoon. Elke. Maand. Weer. Net als poepen elke dag. En plassen elke paar uur. En vaker mag ook gewoon. Hoef je je niet voor te schamen of te verontschuldigen. Maandverband en tampons hoef je net als WC-papier niet te verstoppen (mits ongebruikt). Maar je hoeft er ook niet hardop over te praten. En mensen mogen het ook gewoon "ieeeeeeeew" vinden.

vrijstijler | 18-02-19 | 13:14 | 2

Inderdaad, wat is het volgende? In het openbaar poepen?
Die neo-feministen zijn compleet doorgeslagen. Je haar bedekken met een hoofddoekje maar wel met een bloed doordrenkte lap uit je broek laten hangen.
Raar.

oplichter | 18-02-19 | 13:19

ieuw is hier inderdaad zacht uitgedrukt.

Debombdiggity | 18-02-19 | 13:14

Dit lijkt mij een doekje voor het bloeden.

Hebbiehemookweer | 18-02-19 | 13:13

ik gok dat het bloedend Maaike Muntinga is op de foto en niet BehaardeGoedaarsie

Sgt. Pepper Spray | 18-02-19 | 13:13

En dames wel consequent zijn straks he!!!! Als wij niet meer mogen gruwen van een bloederige kut dan wil ik voortaan ook een verlekkerd gezichtje bij de harde stukjes kopkaas.

trottle | 18-02-19 | 13:09 | 1

Ja spreekt u mee, zijn wij.....

Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:28

Wij mannen zouden ons ook niet meer hoeven schamen voor overmatig drankgebruik. Neem een kratje mee naar werk, de tijd van schaamte is voorbij!

Jeva123 | 18-02-19 | 13:08

Ik ben benieuwd naar de reacties onder vrouwen als sommige mannen geheel taboe-loos tegen hen beginnen over de machtige remsporen die ze in hun onderbroek hebben staan na een weekend flink zuipen en shoarma vreten.

Zou er dan ook zo respectvol en "speciaal" mee om worden gegaan? Of blijft het dan wel bij een "iiieeeeuuuuwwwww"?

Binkoo | 18-02-19 | 13:08

Na de sterrenbeeldenonzin, gestopt met lezen!

LoesjeP | 18-02-19 | 13:45

Vroeger was je een held als je, met gevaar voor eigen leven, een paar buddies had gered tijdens D-Day. Of wanneer je een geneesmiddel had uitgevonden tegen infecties.
Maar in de inclusieve wereld is natuurlijk iedereen een held. Ik roep dan ook alle mannen op om niet langer je (witte) onderbroek met remsporen te verbergen. En ook niet dichtgevouwen in de wasmand neer te leggen. Waarom zouden we ons schamen voor iets dat zo natuurlijk is!
Met vriendelijke groet,
Fransico van Jole

benjeallanggek | 18-02-19 | 13:07
-weggejorist-
De musso linie | 18-02-19 | 13:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Hoera-weer-geen-kindje"-verbandje.
Is meer iets om te vieren toch.

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 13:06 | 1

Feministen...... the OG weg-met-ons.

Kop Kaaz | 18-02-19 | 13:29

Een taboe op het genereren van periodesaus? Moeten de kipjes weer ergens over miepen. Die onzin riepen feministen 40 jaar geleden ook al. Rot toch een eind op. Tijdens het avondeten kan ik rollade opzij zetten omdat op de radio weer een spotje is over vaginale schimmel. Over taboe gesproken. Wassen dat naar vis stinkende bloedende gat dames!

Zwezerik | 18-02-19 | 13:06

Dat uitstekende haar vind ik toch een stuk ernstiger.
Ieuw!

oplichter | 18-02-19 | 13:05
-weggejorist-
Roger Gene II | 18-02-19 | 13:04

Misschien moet mevrouw Maaike Muntinga maar eens gaan kijken naar de door Nadine Labaki geregisseerde film Capharnaüm. ( o.s Kijkhuis Leiden ). De film speelt zich anno nu af in de armste wijken van Libanon alwaar een 11 à 12 jarig meisje er alles aan doet binnen het gezin haar ongesteldheid te verbergen wetende dat haar beide ouders haar subiet "meegeven" aan een oudere man in de wijk als huwelijkskandidate. Zulks is een alledaagse praktijk in het Midden Oosten. Een mevrouw als Maaike Muntinga is de schaamte voorbij.

Jan Boule | 18-02-19 | 13:04 | 3

Wat is je punt? Libanon is geen Nederland. Manke vergelijking.

Louigi | 18-02-19 | 13:06

@lou
Ik denk dat Jan zijn punt is, dat er ook nog mensen (kleine meisjes in dit geval) zijn die echte problemen hebben. Best wel een punt eigenlijk.

benjeallanggek | 18-02-19 | 13:16

Het punt is, dat er meisjes en/of vrouwen zijn op deze wereld die nog echte problemen hebben wat betreft vrouw zijn. Bovendien hebben we in Nederland ook moslims die hun geslachtsrijpe dochters achterlaten in het land van herkomst, dus is het geenszins een rare vergelijking.

Jackson | 18-02-19 | 13:29

Wat een ophef zeg, een goed schipper vaart wel eens door de rode zee.

pibasso | 18-02-19 | 13:04 | 3
-weggejorist-
De musso linie | 18-02-19 | 13:08

Dan moet je wel een uitvaarpermissie hebben.

Gajus | 18-02-19 | 13:11

Dat is nou nog nooit bij mij opgekomen. Enige zelfbeheersing lijkt mij hier geboden. Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

xavier | 18-02-19 | 13:13

Zucht. Het decadente westen.
Overbevolking, water schaarste, vervuiling buiten de EU, de echte onderwerpen die er toe doen worden amper benoemd, maar gelukkig houden we ons bezig met bloedende kutjes en genderneutrale toiletten. Zo maken we het China e.d. wel erg gemakkelijk.

Ketchupbadger | 18-02-19 | 13:04

Laten we een voorbeeld nemen aan de hoogstaande culturen in Afrika, die hun tijd ver vooruit zijn wat betreft hun omgang met de menstruatieperiode van vrouwen, en hier ook 'menstruatiehutten' bouwen, waarin vrouwen zich gedurende deze onreine periode dienen terug te trekken. Laten we inclusiviteit waarborgen en diversiteit omarmen door van hen te leren: en.wikipedia.org/wiki/Menstruation_hu...

JackStick | 18-02-19 | 13:03 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 18-02-19 | 13:13

Een taboe op menstruatie ??
Bij welke stam, religie of inluus clubje is dat zo ?
Echt..... te zielig voor woorden.

Het leven is zwaar | 18-02-19 | 13:03

Ik denk dat het weinig te maken heeft met bloedende vulva's. Bloed is sowieso niet lekker om te zien. Dan maakt het niks uit of dat bloed uit een neus, mond, arm, oor of vulva komt. Voor mij hoeven vrouwen maandverband of tampons niet te verstoppen hoor, menstruatie is heel natuurlijk tenslotte. Maar ik hoef er toch geen hele verhalen over te horen en de gebruikte versies te zien.

Hark_van_Rommel | 18-02-19 | 13:03 | 1

Precies wat u schrijft

Het leven is zwaar | 18-02-19 | 13:04

Nee, dank u. Ik word er spontaan impotent van.

Pierre Lebon | 18-02-19 | 13:03

Typische links-progressieve muk:
Stap 1: je hebt een hekel aan wie je bent en je bent ongelukkig
Stap 2: trek een breed front want jij bent niet een individu. Jij bent je HELE groep: de vrouw, de andersgekleurde, de whatever. Dus de HELE groep is ongelukkig. Je hebt een ENORM probleem blootgelegd. Je bent op dit moment heel erg onder de indruk van je eigen diepe relevantie voor de gehele maatschappij.
Stap 3: projecteer je zelf-haat op een ander - enige restrictie: moet een witte man zijn.
Stap 4: beschuldig witte man van het voelen van die haat. Voor jou. Zit in z'n DNA. In dat nare witte-man-DNA. Precies daar zit het. Je weet het.
Stap 5: overtuigd van je gelijk kun je nu los gaan op de schuldige: ieder onwelbevinden, alle narigheid in je leven, alles kun je terug traceren naar het oorspronkelijke kwaad. Die witte man.

En klaar. Niets is meer jouw schuld. Alle manieren waarop je je leven hebt opgekloot? allemaal de schuld van die ander.

"Maar denken we niet stiekem allemaal dat menstruatie onsmakelijk is? We vinden bloedende vulva's goor, onaantrekkelijk, onvrouwelijk."

En ik denk terug:
Ja gut, kan niet zeggen dat dat me nou ergens van weerhouden heeft. Nog de dame in kwestie, eigenlijk. Handdoek eronder en daarna even samen douchen. (En dat moest dat douchen vaak nog een keertje ook. :-) )

Vroegah was geluk nog heel gewoon.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:01 | 2

Inderdaad, een handdoek op bed (of een handdoek op de berenhuid voor de houtkachel), in combinatie met een rol WC-papier, en ik heb nergens geen last meer van.

Wladimir 1928 | 18-02-19 | 13:16

Ik zie het meer als doorgeslagen prinsessengedrag: deze vrouw mensjes zijn al sinds het begin van hun bestaan tot op het bot verwend en wijsgemaakt dat de wereld om hun draait, Als dan op latere leeftijd blijkt dat ze geen uitzonderlijk talent bezitten of toch niet uitgegroeid zijn tot die bloedstollend mooie babe, de bewonderaars niet bij bosjes tegelijk aan hun voeten liggen, werkgevers niet in de rij staan, en hun insta posts minder likes opleveren dan vereist voor hun dagelijkse ego fix, dan moeten ze toch iets anders verzinnen om zich weer even verzekerd te weten van erkenning en aandacht - op wat voor manier ook. Blijkbaar is de gevolgschade ondergeschikt aan die behoefte.

2tribes | 18-02-19 | 23:51

Nooit geweten dat er een taboe heerst op menstruatie. Is het niet gewoon dat de vrouw zich tamelijk onprettig bij een menstruatie voelt, omdat het ook fysiek onprettig is? Zoals een puistje of diarree dat ook zijn.

Gualtiero | 18-02-19 | 13:01 | 2

Bij een gebroken arm kunnen mensen nog een naam of tekeningetje op het gips zetten. Dat is bij maandverband meestal niet zo. Dus dat is wel een beetje sneu.

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 13:05

@kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 13:05:
Verdomme,dat is ook een idee. Wensen op het maandverband zetten,zo van: Kom op,nog twee dagen of : Maak je niet druk je gaat er niet dood aan!

miko | 18-02-19 | 13:26

Kijk, die paar stukjes maandverband op de bijgevoegde foto laten me aardig koud. Maak mezelf veel meer zorgen over die paar zwarte spinnnenpoten die er zich aan weerszijden naar buiten proberen te worstelen.

Denk dat Frodo die grot NIET overleefd zou hebben...

Tollebol | 18-02-19 | 13:01 | 4

Gelukkig had hij zijn ring nog

Het leven is zwaar | 18-02-19 | 13:07

Heerlijk! Konden die twee debiele mutsen dit maar lezen!

benjeallanggek | 18-02-19 | 13:22

@Het leven is zwaar | 18-02-19 | 13:07: een bruine ring. Net daarboven, en als je die erom laat glijden verdwijnt alles.

Ramses Sappie | 18-02-19 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Gad.Ver.Damme.

De Libertariër | 18-02-19 | 13:00

Er heerst wel een taboe bij moslimvrouwen op het laten zien van je haar.
Iew!
En voor mannen in het algemeen op rukken in het openbaar vervoer.
Gatsie!

oplichter | 18-02-19 | 13:00

Ok, maar dan ook niet zeuren over een beetje smegma. Gewoon doorpijpen.

Ruimedenker | 18-02-19 | 13:00

Ik vind alles wat 5 dagen bloed en niet dood gaat onbetrouwbaar.

Godwint | 18-02-19 | 13:00 | 2

Vlees moet je laten besterven, dan smaakt t beter.

Ruimedenker | 18-02-19 | 13:01

Hello mr Garrison.;-)

miko | 18-02-19 | 13:09

Betekent dit dan ook het einde van het taboe op kopkaas?

soggert | 18-02-19 | 12:57 | 6

@Kop Kaaz | 18-02-19 | 14:19: Een kennis had een date met een man die zei van naturel te houden. Wat hij daarmee bedoelde kwam ze achter. Hij hield van een beetje vies eigenlijk, okselhaar zonder deodorant. Niet de persoonskenmerkende lijfgeur maar een beetje viezig! Nou ja en gezien je nick dus de vraag die niet heel serieus bedoeld is. Ik had eerder nooit gehoord van zo´n voorkeur.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 15:06

CalamityJane | 18-02-19 | 15:06:

Dat klinkt een beetje kriebels. Ik vind (haar) lichaamshaar prima als het maar vers getrimd is met deo achteraf. Ook op de sloot een mooie landingsbaan maar wederom, schoon en getrimd. Helemaal kaal ziet er altijd een beetje raar uit, wederom kriebels.

En dat beenhaar enzo..... tja dat mogen ze echt zelf uitzoeken. In de meeste gevallen zie ik het niet eens maar goed.

Ik denk dat als man best kritisch mag zijn over wie hij wil daten. En iedereen die dat vertaalt naar "vrouwenhaat" den ouderwetsche vinketering mag krijgen.

Kop Kaaz | 18-02-19 | 17:08

@Kop Kaaz | 18-02-19 | 17:08:

Dat=een

Kop Kaaz | 18-02-19 | 17:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Aandachtshoeren. Ik ga toch ook geen artikel schrijven als een Dixie wordt geleegd of er een gierkar door de straat rijdt? Nou dan.

Pedronegro | 18-02-19 | 12:57

Dat bloed maakt niks uit. Die paar haren rondom dat slipje vind ik nog net iets viezer.

hustler01 | 18-02-19 | 12:56 | 1

hustler01 | 18-02-19 | 12:56 | Precies wat ik ook dacht. In plaats van moeilijk doen over menstruatie zou men eens moeilijk moeten gaan doen (gewoon niet meer accepteren!) dat er nog steeds vrouwen bij zijn die weigeren om k't en omstreken dagelijks (of om de dag) netjes te scheren. Kan Geenstijl, ten behoeve van de reaguurders, hier niet een keer actie voor kunnen gaan voeren?

Wladimir 1928 | 18-02-19 | 13:09

Ik heb 2 dochters. Heel wat doekjes geruimd. Je weet hoe pubers zijn. Ik had een relatie met een vrouw die het juist fijn vond om in die periode te neukon. Spoelde mijn bloedworstje zonder problemen af. Die kwazie feministen moeten niet hun weerzin op mannen projecteren.

Bradly | 18-02-19 | 12:55 | 2

Gewoon in de menie zetten die staaf. Roest hij niet.

miko | 18-02-19 | 13:07

"Heel wat doekjes geruimd. Je weet hoe pubers zijn"
Nee, lieten ze die zooi rondslingeren? Lekker ranzig dan.

sarcastro | 18-02-19 | 14:05

"We zijn klaar met ons te schamen, te verontschuldigen en te verstoppen."
Ja doe dan stoppen daarmee en val de rest van de wereld er niet mee lastig.

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 12:55

Dit gaat werkelijk NERGENS over. Denk je dat dit ons vrouwen helpt? Daarnaast, wat een onsmakelijke foto! Echt, soms schaam ik mij diep over dit feministische teefsoort wat maar van alles uitkraamt om enig aandacht te krijgen. Plak je maandverbandje op je mond en ga wat nuttigs doen!

MoonBeebe | 18-02-19 | 12:55

Zoals Fokke & Sukke al stelden: Menstruatie is Moord!

Mammeloe | 18-02-19 | 12:54 | 3

Carlin in 1996:
"But even after the egg is fertilized, it’s still six or seven days before it reaches the uterus and pregnancy begins, and not every egg makes it that far. Eighty percent of a woman’s fertilized eggs are rinsed and flushed out of her body once a month during those delightful few days she has. They wind up on sanitary napkins, and yet they are fertilized eggs. So basically what these anti-abortion people are telling us is that any woman who’s had more than more than one period is a serial killer! "

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 12:59

Dit is een perverse geestelijke afwijking. Ik ben eens per jaar goed verkouden maar ik ga de rest niet confronteren met de inhoud van mijn zakdoek. Dat heeft niets met wel of geen taboe te maken maar met goede manieren en smaak.

Sans Comique | 18-02-19 | 12:54

Was er laats geen discussie in de panelen over de vele mannentopic,s op GS?
Nou, bij deze dan is het rechtgetrokken.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 12:53

Ieewww...

Binnenbaan | 18-02-19 | 12:53

Ik wil het dan graag hebben over het taboe op tarrels...

Upendo | 18-02-19 | 12:53 | 1

Gad vur dammuh man!

Ramses Sappie | 18-02-19 | 14:21

De beste kapiteit bevaart ook de rode zee.

boerk | 18-02-19 | 12:53 | 2

zucht

sarcastro | 18-02-19 | 14:02

U bent in de war met de kapi-tiet

Dr.Tatta.Macamba | 18-02-19 | 23:17

Verzorg jezelf eerst eens goed. Anders blijven er klonten bloed gemengd met tarrels in je konthaar hangen.

Heau even | 18-02-19 | 12:53 | 2

Ik denk tarrels? Laat ik dat maar niet googlen,,.... toch gedaan.
*ogen met melk uitwast*

miko | 18-02-19 | 13:04

@miko | 18-02-19 | 13:04: U heeft wel wat geleerd vandaag. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel.

Heau even | 18-02-19 | 14:15

Schaamte is toch echt iets wat je jezelf aandoet.

Shalalieshalala | 18-02-19 | 12:52

Zal wel een ouderwetse opvatting zijn maar wij betreft blijven verhalen over alle vormen van lichaamsafscheiding toch vooral in de privésfeer. Leek me niet een in het bijzonder vrouwonvriendelijke opvatting, maar tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over.

Had overigens op de zin 'Waarom geeft menstruatie een vieze smaak in de volksmond?' wel een ander antwoord verwacht, maar dat terzijde.

Reynaerde | 18-02-19 | 12:51

Genitale wratten en accuzuur om ze eraf te branden .

liegende lippen | 18-02-19 | 12:51

Trouwens.... ik vind mestruatiethema's weinig inclusief en niet passen in het hedendaagse genderdebat.

Kaas de Vies | 18-02-19 | 12:50 | 3

Idd, wat moeten al die niet-menstruerende homo's en transgenders met "menstruatie" die maar voor een achtste van alle seksen van toepassing is?

Rest In Privacy | 18-02-19 | 13:02

@Cen Bramer | 18-02-19 | 13:02:
Misschien compenseren sommige transgenders of homo’s het door uit hun aambeien te bloeden.
Niets om je voor te schamen. Is natuur

Het leven is zwaar | 18-02-19 | 13:12

Tjee zeg, begaan ze daar een vergissing!

Rest In Privacy | 18-02-19 | 15:10

Doet me denken aan een item op stadszender AT5. Een voetbalvereniging uit een dorp doet een uitwisseling voor de kantine met SV Buitenveldert. Eerst gaat een Surinamer met een bak nasi naar de provincie, vervolgens komt een oma van 70 naar de grote stad. Vrouwen zijn eigenlijk niet welkom in de voetbalkantine. Waarom niet? vraag oma. Zegt die Surinamer doodleuk: Dat is onrein en niet goed voor het eten.
Bam, gewoon op tv, in dat multiculturele paradijs. Waar is Sylvana als je haar nodig hebt.

Mammeloe | 18-02-19 | 12:49 | 1

Was dat een blanke Suri man, die een donkere oma buiten die kantine wenst te houden dan?!

Zo nee, waarom zou dat gekke mens dan reageren en/of nodig zijn! Blank-insti-blabla-toneel, daar komt dat dwaallicht graag haar vervelende waffel over open trekken. Een negert die een blank oma’tje de toegang wil ontzeggen, komt dat gekke mens hooguit slingers voor ophangen.

Overigens zou u zichzelf de vraag mogen stellen waar een psycholoog is als je die nodig hebt, en dat u die nodig heeft, blijkt wel uit uw vraag waar ....... is als je haar nodig hebt. Geen normaal mens heeft dat achterlijke wijf namelijk nodig!

Dr.Tatta.Macamba | 18-02-19 | 23:15

Het grote 'taboe' van menstruatie doorbreken... maar de vrouwen zelf zijn de grote 'ieuw' roepers.

Ik ploeg gewoon verder door de rode geulen.

En het taboe van religieuze inlegkruisjes om het hoofd... is die al doorbroken? Voorkomt namelijk dat zelfreflectie en kritisch nadenken over je fantastische dramreligie en normale Westerse omgang met Joden, blanke mannen, vrouwen en homo's mogelijk is, althans dat is het taboe.

Trouwens best wel racistofilofobisch van mij, inlegkruisjes.... vanaf nu zeg ik inleghalvemanen.

Oh wat hebben we het weer druk met belangrijke zaken!

Kaas de Vies | 18-02-19 | 12:49

Gaat niet ver genoeg natuurlijk. Vrouwen die 'het' hebben moeten een speciale ketting dragen en bij het zien van zo'n ketting iedereen verplichten even halt te houden en luid te applaudiseren. Mocht een ketting ook nog eens borstvoeding in het openbaar geven dan dient er tevens geknield te worden om uw bewondering te tonen. Wel verplicht allemaal natuurlijk met hoge boetes. Zit even te denken hoe we dat met schijtende vrouwen moeten doen. Is ook een taboe natuurlijk. Even verder denken nog.

didivos | 18-02-19 | 12:49

.. taboeroepers

Jan Passant mk2 | 18-02-19 | 12:48

Als een vrouw chagrijnig is, dan is ze meestal ongesteld.

Rudolph_Hesje | 18-02-19 | 12:47 | 4

Vlak de pré-menstruatie niet uit.

GekkeHenkieNiet | 18-02-19 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
chicago river | 18-02-19 | 12:47 | 1

Uit welk vrouwentwijfelfeelgoodbadblaadje komt dit?

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 12:47

Ik denk dat ik ook maar eens een actie begin tegen het dagelijks moeten scheren. Ook daar komt bloed aan te pas.

antagonist | 18-02-19 | 12:46

Die hairy ass is wel meer een afknapper naast dat vreemde keuteltje tussen haar benen

Benesha | 18-02-19 | 12:45

Jaar of 15 geleden , meisje met extreem dik nachtverband in d'r legging gezien ( ja , mijn ogen trokken die kant op . Het is te sterk).
Zij en vriend - die ernaast liep en blijkbaar geen interesse had in d'r kudt- zagen gelukkig geen taboe .
Was in Wallonië , sindsdien iets voorzichtiger met mijn blikken .

Ikbenhet6 | 18-02-19 | 12:45

Wil iemand ze vertellen dat het een 4Chan prank was, plz...

roflastc | 18-02-19 | 12:44

Moe van hun taboe.

Van Zessen Klaar. | 18-02-19 | 12:43

Ik wist niet dat er een taboe op heerste, als je graag slachtoffer wilt voelen moet je maar aan sm doen.

Earl_of_Doncaster | 18-02-19 | 12:43

Sommige wijv0n moet je gewoon geen podium geven. Dat artikel is vergelijkbaar met de afvalstoffen van het lichaam in de maandelijkse periode.

Mastermattie | 18-02-19 | 12:43

.. maar goed. Laats werd hier een meneer in de panelen besproken die, net als vrijwel iedereen, elke dag schijt en het resultaat op willekeurige dames smeerde.

Mogelijk om het taboe over poepen te doorbreken - geredeneerd als een extreem linkse NPC.

Jan Passant mk2 | 18-02-19 | 12:43

Ik heb het toch ook niet over mijn schijt

menage | 18-02-19 | 12:41 | 4

Anilingus?

Dutch_Holland | 18-02-19 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dan ook niet meer boos worden als we de schuld van je gesjacherijn aan je ongesteldheid geven.

Rest In Privacy | 18-02-19 | 12:41

Ah joh, een echte piraat bevaart ook de rode zee.
Schijten is ook vies, maar dat doen we allemaal dagelijks.

De Bijsluiter | 18-02-19 | 12:41 | 2

Een echte vent is niet bang voor een bloedworst.

Mr_Natural | 18-02-19 | 12:48

Ok dames maar dan ook stoppen met dat kuthumeur (pun intended) die dagen.

2voor12 | 18-02-19 | 12:40 | 3

Alleen op die dagen?

donkieshot | 18-02-19 | 12:42

Helaas hebben vele gegleufden altijd een kuthumeur wat nog erger wordt in die periode...

Lompiedompie | 18-02-19 | 13:46

@Lompiedompie | 18-02-19 | 13:46: gewoon af en toe je bek houden en ff beffen, in de periodes voor of na de periode, en weg is het kuthumeur!

Vraag maar aan Merol

Dr.Tatta.Macamba | 18-02-19 | 22:56

Niet alleen het taboe op mensturatie maar ook op konthaar, als ik die foto zo zie. Ieuwww ...

De_Ware_als_het_ware | 18-02-19 | 12:39 | 1

Mijn gedachte.

schijtzat | 18-02-19 | 13:57

Een taboe op menstruatie?

De nieuwe fascisten bouwen iedere dag wel een idiote stropop die zij dan als zijnde het standpunt van hun politieke tegenstanders in brand steken, als aanklacht.

Jan Passant mk2 | 18-02-19 | 12:39 | 1

Precies, het is geen taboe. Ik praat er als man gewoon niet erg graag over, maar meer omdat ik mij er geheel niet mee kan relateren.

Als het echt nodig is lijkt het me absoluut geen onderwerp dat vermeden hoeft te worden. Maar wat moet een vrouw met mij bespreken over haar menstruatie?

Wat wil überhaupt enige een vrouw met een man bespreken over haar menstruatie? Een vriendin lijkt mij geschikter, of een dokter als dat nodig is en daarbij is een goede man/vriend echt wel bereid je bij te helpen en bij te staan.

Maar hoe is dit ooit een taboe geweest in de afgelopen 30 jaar, er zijn overal reclames over dit onderwerp dus het is niet dat het geen aandacht krijgt.

Ik zie op de WC liever geen bloed-doekjes, maandverband of tampons liggen net zo min als dat ik graag gebruikte pleisters, verband en naalden zie liggen. Het komt gewoon niet hygiënisch over. Je werkt ook het WC papier en de remsporen in de WC weg toch? Waarom zouden we dat niet doen met maandverband/tampons en bloed?

Noltie | 18-02-19 | 12:54

2019; alles wát normaal was. Is ineens ‘uniek’ en ‘speciaal’.

Nacho_Vidal | 18-02-19 | 12:39 | 1

Net als special snowflakes, dus.
Dat eh.... verband zie ik wel.

Gajus | 18-02-19 | 13:03

kuch

rein9576 | 18-02-19 | 12:39

Ach periods,sommige vrouwen beginnen dan te supersoppen.
En je weet, een goede kapitein bevaart ook de rode zee en de dapperste drinken er uit.

miko | 18-02-19 | 12:38 | 5

@Sans Comique | 18-02-19 | 12:57: Dat was de eerste die zijn dapperheid ondervond. Of ben jij droog,gewassen en ingesmeerd met babyolie naar buiten gekropen??

miko | 18-02-19 | 13:22

Ik heb wel eens gehoord dat in de bijbel allerlei cryptische verwijzingen zitten. U hebt mij zojuist duidelijk gemaakt wat bedoeld wordt met Mozes die de rode zee splijt. Wie durft nog te zeggen dat GS geen intellectueel niveau heeft?

McSplutter | 18-02-19 | 19:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat doe je als het maandverband van je meisje op de dansvloer valt?

kwark001 | 18-02-19 | 12:36 | 5

Je plakt hem tegen je voorhoofd en doet een robotdans, for the team.

Papierversnipperaar | 18-02-19 | 12:41

Ander feestje gaan.
Blade (1998) - Opening Scene (HD)
www.youtube.com/watch?v=gHBhKbF2xMA
When vampires use to take ecstasy and go on blooodbath techno parties

kloopindeslootjijook | 18-02-19 | 12:44

Oprapen en net doen of je neus bloed.

kwark001 | 18-02-19 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Oei, die dames ruiken bloed.

Mr_Natural | 18-02-19 | 12:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl