Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tweede voicemail Essent-medewerker opgedoken

"Ik had net anderhalf uur lang zo’n kutgesprek, met alleen maar van die hoppers."

Kennelijk zitten er wat inbound en outbound stekkers verkeerd om in het switchboard van Essent, want hun callcenter-medewerkers brallen steeds de voicemails van hun klanten vol. Bij het AD dook zo'n bericht op: "Die mensen zijn allemaal kankerlijers. En daarom moet je ze verneuken, er geld uithalen", hoor je een Essent-medewerker onder andere zeggen (audio hierboven). Op zich weet ieder nuchter mens wel dat die belfabriekbots niet uit de hoogste sociale kaste van onze verfijnde samenleving komen, maar dit is wel heel pijnlijk. En GeenStijl heeft dus ook zo'n voicemail ontvangen, óók van Essent. Behalve dat het weinig klantvriendelijk is, suggereert deze dude ook nog eens dat ze niet altijd eerlijk werken bij de energieboer:

Dit was de begeleidende mail "Had net het volgende berichtje op mijn voicemail en die deel ik graag met jullie. Kleine inleiding, maandje geleden overgestapt van Essent naar Eneco, mooi aanbod etc, klonk goed. Werd inmiddels een paar weken gestalked door een nummer waarvan ik dacht dat het Essent zou kunnen zijn. Ik hen zelf terug gebeld om de afrekening af te handelen ook nog gevraagd of ze mij gebeld hadden, nee waren niet de mensen van Essent. Klopt op zich ook want waarschijnlijk zo’n ingehuurd marketeer bedrijf met echte verkoop profs die mij proberen te bellen... Zei ik profs...? 😂"

Lastig te verstaan? Transcript na de breek!

Essent voicemailbericht

(…)

Echt?

Ik had net anderhalf uur lang zo’n kutgesprek, met alleen maar van die hoppers.

EWA NATUURLIJK NIET. Nee ik kan gewoon bellen op mijn campagne want daar staat het verbruik gewoon bij. Ja lekker toch?

Onbekend, je dat mag ook gewoon. Jaaaaaa. Gewoon: wat betalen ze nu, ze gaan bij ons dit betalen. Daaahaaag.

Ik heb een pakje sigaretten voor je gehaald, rot op jongen.

Hmmmm.

Ja weet je wat het is? Die mensen willen allemaal zo graag terug dat ik ze gewoon kan zeggen: “Betaal maar twintig euro meer (…) vinden ze allemaal prima. Ik heb daar geen last van, als die mensen zo graag terug willen boeit het ze echt niet wat ze gaan betalen. Als ze maar gewoon terug kunnen komen bij Essent.”

“Ik heb echt letterlijk alle (…) eerlijk gemaakt, op een na. Gisteren heb ik eentje niet eerlijk gedaan, voor de rest alles. Ja ik had ook eentje echt dik ge(…) maar voor de rest zit ik allemaal plus. Dus. Nou ja prima. Ze meten het toch over een week, dus je kunt best een keert een uitschieter hebben als je de rest… Dan zou ik proberen om even proberen een of twee op nul te krijgen.”

Reaguursels

Inloggen

Hahaha zo herkenbaar dit. Heb zelf kort voor Improvers gewerkt. Veel van de jongens en meiden die een beetje lekker meedraaien plegen fraude en agressieve handelspraktijken onder toeziend oog en aanmoediging van de directie en het management. Sterker nog, je wordt er dik voor beloond met hele dikke bonussen, mooie feesten en reisjes. Ik heb me altijd afgevraagd hoelang dit goed kon gaan? Dat deze kak nu op een zeer knullige manier aan het licht komt verbaast me eigenlijk niet. Blij dat ik weg ben daar. Als dit het einde van improvers zou beteken omdat Essent de stekker eruit trekt zou ik daar persoonlijk niet rouwig om zijn. Dat heeft het arrogante management en directie volledig aan zichzelf te danken. Je hebt daar van die senior managers/partners die eerst een paar maanden lang nieuwe trainees leren oplichten tegen een karig minimumloontje. Als zij dan alle kneepjes van misleiden en "sauzen" hebben aangeleerd dan mogen ze zichzelf voor de volle bonus zelfstandig oplichter noemen. En als je dan bijv. de managers in de wandelgangen vraagt wat zij daarvan vinden, halen ze hun neus op en nemen ze nog snuifje van hun witte poeder, welke overigens niet op doktersrecept verkregen is. Want ook daar zit Improvers vol van. Doorgesnoven mafkezen die zichzelf heel wat vinden omdat ze een paar ruggen hebben verdiend met telefonische verkoop van Essent contractjes Bah! Ben blij dat ik hier geen deel meer van uit maak. Zou me niets verbazen als dit in "Undercover in NL" komt binnenkort

ballie030 | 09-02-19 | 23:03

Volgens onze baas van essent Boudewijn den Herder valt het wel mee en kunnen wij gewoon weer lekker de lijn is straks. Improvers is nu van Essent en wij zullen niet zomaar verdwijnen. We verkope al jaren op deze manier alleen nu is het uitgelekt in de media dat is wel pech. over paar maanden is iedereen weer vergeten zo gaat dat altijd. maar als ik die grote bekken hier lees denk maar niet dat je van ons af bent. we neuwken de moeders allemaal. wij zijn improvers en wij zijn de hardste!!!

improvers_partner | 09-02-19 | 17:32

Dit is het grote probleem van Improvers. Overgekocht door Essent en daardoor nieuwe modellen bedacht waardoor ze niet alleen met zzp'ers werken maar ook met Senior Partners en bijbehorende trainees (meestal tussen de 18 en 25 jaar). Vaak van lagere sociale klasse. Die worden inderdaad per uur uitbetaalt en moeten dus een minimaal aantal sales maken om het rendabel te maken. Voor de Senior Partners is het zaak om zo veel mogelijk trainees in te zetten zodat ze zelf niet meer hoeven te bellen. Lang verhaal kort: de kwaliteit is lachwekkend en de professionaliteit ver te zoeken. Ik schaam me er gewoon voor dat ik bij dit platform ben aangesloten.

Kale Zwerver | 09-02-19 | 12:29 | 2

pleur dan lekker op als je schaamt voor improvers. wel lekker geld verdienen en mee op snoepreisje en dan hier vertellen dat je schaamt. alsof jij klanten niet saust en misleid om te kunnen scoren. iedereen saust hier dat weet je best. als je dat erg vond dan was je allang weg toch. nu improvers geen essent meer mag verkopen doe je opeens heilig boontje spelen??

improvers_partner | 09-02-19 | 17:39

@improvers_partner | 09-02-19 | 17:39: Schaam je. Jij bent precies de reden waarom dit soort zaken misgaan. Ik saus helemaal niemand (walgelijke uitspraak trouwens), want ik verkoop geen stompzinnige energiecontractjes waar consumenten niet op zitten te wachten. Brutale aap, neem ook meteen even een snelcursus Nederlands.

Kale Zwerver | 09-02-19 | 18:00
-weggejorist-
Isabelle_Keatinge | 09-02-19 | 09:55
-weggejorist-
Kayla_Freame | 09-02-19 | 09:20

oppakken en doei zeggen.

pedro300 | 09-02-19 | 09:13

Wáárom reaguurt niemand tegen dat, K*nker elke keer weer? Ik kan dat echt niet goed hebben.......

lilluke halve hoan | 09-02-19 | 03:17 | 2
-weggejorist-
Nelson1 | 09-02-19 | 03:24

Ik ook niet! Maar het is gewoon asociaal, achterlijk volk met anderhalve hersencel die dit soort uitspraken doet! Niet druk om maken! Gewoon denken 'KARMA'!

BaldEagle | 09-02-19 | 22:17

De perversiteit van scoren, die in alle systemen is uitgezaaid. Het maakt niet meer uit hoe, als er maar geld wordt verdient. Alles is een verdienmodel, iedereen een egoïst.

Ton8695 | 08-02-19 | 23:24

Lol. essent is voor mij het absoluut totale idiote PR-gerelateerde bedrijven die ik ken. Ik had ooit internet bij ze. Inderdaad; niet hun core business dus dat was al de eerste faal. Ik praat over medio "zero's" in de tijdlijn. Spamfilters was iets waarvan bijna geen enkele provider van gehoord had destijds. Ik kreeg achterlijke porno spam binnen. Echt sh*t waarvan ik denk dat maar een heel minieme populatie dat als lekker beschouwt en ja ik maakte de meest debiele fout ooit door op de link "wil je dit niet meer ontvangen? klik hier" te clicken. Hear me out please. Nadat ik die stupiditeit realiseerde, belde ik Essent. Na een half uur met schijtmuziek in de wacht gezet te zijn, vroeg ik dit: "dit en dit is het geval. My bad. Kan ik een andere username krijgen? Ik wil daar graag voor betalen. Dat is geen probleem voor mij. Als ik maar van die achterlijke spam af kom." Dat kreng zei gewoon "Nee. Dat kan niet...." OK, geen probleem; zeg mijn hele abbo maar op. Plenty more where you came from. Werd geregeld maar 10 minuten later werd ik teruggebeld: "ja maar, kunnen we echt niets voor je doen?" Echt hilarisch. Dat dit bedrijf uberhaupt nog bestaat vind ik een godswonder. En ben totaal niet verbaasd over deze situatie gepost. Heb de clips niet eens bekeken/ beluisterd omdat ik al weet dat Essent een even hoog IQ heeft als het aantal letters in hun naam.

erasmus1000 | 08-02-19 | 22:12 | 2

die olie en gasboeren waren en zijn de ridders van tegenwoordig, denken dat ze boven aan staan

pedro300 | 09-02-19 | 09:15

Essent heeft vorig jaar improvers overgekocht van michel scheidt. Toen heeft hij zijn vriend tom verzellenberg directeur gemaakt.en nu wilt essent hun geld terugverdienen. ze weten heus wel hoe wij hier verkopen.dit geluidsfragment verbaast me niks zo praat iedereen hier op kantoor over klanten. ze moeten nu niet schijnheilig doen bij de top van essent omdat dit in de media is gekomen. nieman maakt ons stuk!! wij zijn Improvers wij zijn de hardste!!!

improvers_partner | 08-02-19 | 21:12 | 2

Als je elk jaar zélf overstapt, zélf op zoek gaat naar de goedkoopste aanbieding (is echt kinderspel tegenwoordig) zet je al die sneuneuzen buitenspel.

Papa Jones | 08-02-19 | 21:16

... buitenspel, zowel aso-verkopers als op miljoenen beluste directeuren die nu plots heel verontwaardigd zijn.

Papa Jones | 08-02-19 | 21:44

Op het werk verbinden we ze gewoon door naar andere collega's.... die ze dan weer doorverbinden..... en doorverbinden...

Oepsie1234 | 08-02-19 | 20:16

Zo spreken politici ook over burgers.
Ik heb het zelf mee mogen maken. De politiek is net zo ziek, blij dat ik daar uit ben.

Mastermattie | 08-02-19 | 19:55

Ik wil effe melden dat als je een eenmanszaak hebt je onder het consumentenrecht valt vwb marketing. Zeg ook dat je een acm melding doet als het niet ophoudt. Dat werkt hier goed.

vinzepinz | 08-02-19 | 19:23

Heb in een grijs verleden ook outbound gebeld, paar maanden volgehouden. Respect als je dat jaren kan doen, idiot savant.

MaxiCosi24 | 08-02-19 | 18:54

Ik word altijd afgezeken dat ik pro religie ben, maar hier zie je het resultaat van ongeloof. Alles voor jezelf en de Mammon dienen. Nou geenstijl lezers, nu nog steeds zo tegen religie?

helodia | 08-02-19 | 17:54 | 9

Wat heeft religie ook maar enige klap met dit onderwerp te maken?

zik | 09-02-19 | 05:51

@zik | 09-02-19 | 05:51: nou als men de 10 geboden volgde was het een stuk beter op de wereld ,maar het wordt verpest door hebzucht,stelen en bedonderen

pedro300 | 09-02-19 | 09:05

@pedro, dit zijn de 10 geboden:

Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
Eer uw vader en uw moeder.
Gij zult niet doden.
Gij zult geen onkuisheid doen.
Gij zult niet stelen.
Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
Gij zult geen onkuisheid begeren.
Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

Oftewel, het begint met "onze God is de enige God, als je een andere God aanbidt, mag je deaud. Dat is in elk geval hoe er anderhalf millennium over gedacht werd door de geloofsgekkies

Ziekeconstipatie | 09-02-19 | 09:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Essent maakt zich structureel schuldig aan valsheid in geschrifte en oplichting, door over de telefoon andere bedragen te noemen dan in het contract dat ze daarna opsturen staan. Ik heb hier zelf één keer een negatieve ervaring mee gehad, en weet uit mijn directe omgeving van nog meer gevallen. Het gaat dan om héél extreme gevallen, waarbij bijvoorbeeld (bij het opgegeven verbruik) een maandbedrag van 25 euro wordt genoemd bij een vrij opzegbaar contract, terwijl in werkelijkheid sprake is van een maandbedrag van 60 euro en een 5 jarig contract. Als je dan telefonisch nog een keer de afspraken met ze doorloopt blijven ze volhouden dat de gegeven kloppen, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Dr. Vigilante | 08-02-19 | 17:54

Heerlijk als ze bellen, al doen ze dat bij mij niet meer. Ik had een vriend die ooit twee dagen bij een callcenter gewerkt had en die zei dat die recruiters 30 seconden tot een minuut hebben om te kijken of je een potentiële klant bent. Zo nee, de verbinding zo snel doch vriendelijk mogelijk verbreken. Zo ja, probeer ze zo veel mogelijk aan te smeren. Wat ik dus deed is die mensen zo lang mogelijk aan de lijn te houden (dan vallen ze ook niemand anders lastig) en allemaal moeilijke vragen stellen etc, MAAR GEEN JA ZEGGEN!!!!! en dan maar kijken hoe lang je het met die mensen uit kan houden, probeer ze lichtelijk over de zeik te krijgen voor je eigen goede gevoel, maar zo lang mogelijk aan de lijn houden. Dan bellen ze misschien nog een of twee keer, en als je dan hetzelfde doet heb je geen last meer van ze. Probleem opgelost

brie-de-penis | 08-02-19 | 17:48 | 4

'Wat ik dus deed is die mensen zo lang mogelijk aan de lijn te houden (dan vallen ze ook niemand anders lastig)'
Bedankt daarvoor!

RozemarijnLucassen | 08-02-19 | 19:40

Wat ik dus doe..... niet opnemen. Call-centers hebben bijna altijd een afgeschermed nummer voor zover ik weet. Uit principe neem ik die niet op. Probleem ook opgelost. Ik ben 1 keer de mist ingegaan toen ik op de motor zat en gebeld werd. Bleek toch een alleraardigste dame te zijn, vriendelijk nee gezegd en nooit meer lastig gevallen door dat bedrijf.

van_Heutsz | 09-02-19 | 05:55

@Pierke Pierlala | 08-02-19 | 18:07:
Als ze mij bellen - met een onbekend nummer - neem ik niet eens op dus ze doen hun best maar! Echt leuk wordt het pas als ze aan de deur komen...!

BaldEagle | 09-02-19 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zeg altijd, een momentje u moet mijn vader hebben. Dan roep ik hard PA!!! En leg de telefoon opzij net zolang tot ze het zat zijn en zelf ophangen. Kost hun tijd zodat ze niet een ander kunnen lastig vallen.

Rotterdammert1965 | 08-02-19 | 17:47

Gastjes hebben te vaak The Wolf of Wall Street gekeken. Oplossing is simpel: als je het nummer niet herkent niet opnemen.... als het echt belangrijk is laten ze wel een bericht achter.

koter | 08-02-19 | 17:34

Ben benieuwd hoe een essent manager dit weer gaat goed lullen.

lingo star | 08-02-19 | 17:27 | 3

"Geluiden zijn ons niet bekend"
"Tegen het licht houden"
"Veel klanten tevreden"

Bla bla.

Bla bla

Papa Jones | 08-02-19 | 17:31

@Papa Jones | 08-02-19 | 17:31: lees net dat ze dat bedrijf waarmee ze werken geditched hebben. Prima lijkt me

deministerpresident | 08-02-19 | 17:56

@deministerpresident | 08-02-19 | 17:56:
Ze ditchen het bedrijf maar de contructie houdt stand, oftewel morgen een ander bedrijf met dezelfde praktijken.
Zogenaamd respectvol naar klanten blablabla maar wel overall telefoonnummers kopen om mensen lastig te vallen, als ze echt goed waren dan kwamen de klanten wel vanzelf.

IPNP | 08-02-19 | 18:20

Kijk eens aan: een Gordon Gecko in de dop.
Spierwitte, blanke man die met mocro-taal loopt te paraderen: altijd -3.

Slogra | 08-02-19 | 17:11

Last van vasthoudend verkoopgeteisem? Trucje. Als je een vaste lijn bij Ziggo hebt dan trek je tijdelijk de telefoonstekker uit het modem. De beller krijgt dan te horen dat er op dit nummer geen aansluiting zit. Ze zullen het als regel dan niet opnieuw proberen. Wel even uitproberen, want ik weet niet of het voor alle typen modems werkt. Of een lawaaigenerator op je mobiel installeren. Dan zet je je mobiel op maximum volume en houd hem voor de microfoon van de vaste lijn. De beller is dan minutenlang hardhorend.

Nivelleermarionet | 08-02-19 | 16:48

Me moeder van 82 werd eergister ook gebeld door zo’n lul van Energie direct.
Laat zich ook weer overrompelen omdat haar overleden man schijnbaar een jaarlijkse deal met deze man had.
Gelukkig had ze de helderheid van geest om hem terug te laten bellen omdat haar zoon na werk altijd even een bakkie komt doen. (Ik).
Ik heb hem duidelijk gemaakt haar nooit meer te bellen.

Ray69 | 08-02-19 | 16:43 | 4

Haha ja sorry Nec.

Ray69 | 08-02-19 | 17:11

nec.

Ray69 | 08-02-19 | 17:13

Dat geteisem van Energie Direct kwam in Rotterdam altijd aan de deur, meestal op zaterdagochtend! Soms wel twee keer in een maand! Zijn vaak Marokkanen in zo'n gelikt jack met bijpassend legitimatibewijs om hun nek en een hele grote waffel die meteen beginnen te JIJ'en en te JOU'en (dan kookt mijn bloed al) dus daarna keer nam ik altijd mijn Mechelse Herder aan z'n halsband mee naar de voordeur! Hadden ze ineens héél veel haast om het portiek uit te komen! Werkt perfect!

BaldEagle | 09-02-19 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

LOL

ViaNova | 08-02-19 | 17:18

HA, hiervoor meld ik mij af bij het bel-me-niet register :)

Acidstain | 08-02-19 | 20:16

hahaha! die gaat in mn favorites. Heb wel eens geopperd om zo'n verkoper op die manier aan de praat te houden maar het is me de investering van tijd niet waard

zeiksmurf | 08-02-19 | 21:28

Het enige positieve is dat steeds meer mensen hun vaste KPN lijn opzeggen om van de telefoonterreur af te komen.

W_F | 08-02-19 | 16:35 | 2

Did that yeah

vinzepinz | 08-02-19 | 16:45

En dan hun nummer wel meenemen naar Cheapconnect of zo..?
Dat schiet lekker op...

alpha centauri | 08-02-19 | 17:01

Essent herkent hier niet in......... blablabla......... bèèèhhhhh.

bwanabanjo | 08-02-19 | 16:26

FYI Regel één in callcenters: Bro's before costumo's.

knutsel_ | 08-02-19 | 15:56

Ik neem op , hoor kort de introductie aan en vraag dan : Belt U om me iets aan te smeren , of wilt U gewoon neuken ? tuut-tuut-tuut einde gesprek Dit is geen leugen en het werkt altijd .

onfray | 08-02-19 | 15:54 | 1

Tip: neem op, zeg hallo en wacht even. Een normaal persoon geeft dan meteen antwoord, maar in een callcenter duurt het heel even voordat het succesvolle telefoongesprek met jou naar een medewerker wordt gestuurd (een computer belt de mensen namelijk). Hoor je even een pauze na jouw hallo, hang dan gewoon op. Als het toch een kennis was belt die wel terug.

Muxje | 08-02-19 | 17:07

Ik ben altijd heel vriendelijk aan de deur. Zeg vanaf het eerste moment dat ik niets ga kopen en dat blijf ik herhalen. Ik laat ze wel lekker hun verhaaltje afdraaien, ze mogen ook van alles aan me laten zien. Zolang ze maar buitnen blijven staan. Uiteindelijk druipen ze wel af. Nuon is twee keer bij me langs geweest. Daarna nooit meer.

J. Jarig | 08-02-19 | 15:30 | 2

Je hoeft niet eens open te maken volgens de etiquette. Het is niet onbeschoft of wat dan ook als je niet opendoet voor mensen die je niet hebt uitgenodigd. Als ik zo'n lading Nuon hesjes gedropt zie worden in de straat, ga ik er niet voor uit mijn stoel, die overigens pontificaal voor het raam staat. Vroeger wilde ik dan de shutters nog wel eens dicht doen, maar nu boeit het me al helemaal niet meer. Sla er de etiquetteboeken maar op na. Je kunt bijvoorbeeld toch een belangrijk telefoongesprek hebben, of een doodziek familielid thuis? Ze lopen vanzelf door met hun klembord of collectebus en je voorkomt er ook nog eens mee dat je in je eigen huis wordt overvallen. De hele truc van die colportage aan de telefoon of aan de deur is dat je mensen ermee overvalt en dat ze in zo'n state of mind minder snel nee zeggen. Dat ben je allemaal in 1 keer voor door te doen zoals ik: geen onbekende nummers opnemen en nooit opendoen voor onbekenden en ongenodigden.

Schulzie | 08-02-19 | 16:38

Wij wonen in het buitengebied en afgelopen jaren geen verkopers aan de deur gehad. Hooguit een dappere collectant uit het dorp.

schijtzat | 08-02-19 | 17:34

Hé herkenbaar.
25 jaar geleden ook eens 3 weken bij een telefonische verkoop gezeten.
3 dagen “opleiding”, dan mag je potentiële klanten gaan lastig vallen.
“ Verzekerd Beleggen” was het product, op de goederen/ termijnmarkt.
Ondernemers lastigvallen om in te stappen.
Er werd je geleerd hoe het Halo en Horn effect werkte, zodat je je niet liet overrompelen.
Mensen die boos werden en/of totaal niet geïnteresseerd waren gingen apart in de “TOL”bak.( Totaal ongeïnteresseerde Lul).
Die werden het vaakst teruggebeld, met meestal het meeste succes.
Ondernemers stapten dan toch maar in, om van het gezeik af te zijn.
Mensen, trap er niet in! Pleur “de haak” erop.
Voor de jongere reaguurders, “druk ze gewoon weg”.
Gelukkig heb ik niets kunnen verkopen en had ik al snel in de gaten dat het een louche zooitje was.

Ruimedenker | 08-02-19 | 15:26 | 4

Is wel waar.
Puntje voor jou, piloot....... kuch mierenneuqerT

Ruimedenker | 08-02-19 | 15:58

+1

vinzepinz | 08-02-19 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Je zal maar helemaal zonder werk zitten en geen opties hebben. Moet je daar werken van de soos/ UWV. De horror...

sparka | 08-02-19 | 15:24 | 2

Sterker nog, het UWV heeft een eigen callcenter (KCC) waar je naartoe geleid wordt...

knutsel_ | 08-02-19 | 15:30

@knutsel_ | 08-02-19 | 15:30: des te meer reden om te zorgen dat je snel weer aan de bak komt op een plek van eigen keuze.

sparka | 08-02-19 | 16:01

ik scheld ze direkt de huid vol. 4x per week gemiddeld heb ik zo'n lamlul aan de telefoon. Daar ben ik klaar mee. En ook aan de deur krijgen ze van mij stantepee een hele vette bek. Opgeflikkerd met die energiezuigers

snars | 08-02-19 | 15:22 | 4

Niet zeggen dat je niet geïnteresseerd bent maar zeggen dat je van de lijst gehaald wil worden en niet meer gebeld wil worden. Blijven ze toch bellen dan stuur je een briefje met een schikkingsvoorstel om iedereen een hoop geld en tijd van een officiële klachtenprocedure te besparen. Minimaal 100 euro is zo wel haalbaar, en daarna houden ze je van alle lijsten die ze ooit gaan maken.

W_F | 08-02-19 | 15:53

@tsjajaja | 08-02-19 | 15:26: Ik vertel ze dat het gesprek wordt opgenomen als bewijsmateriaal voor de ACM om aan te tonen dat het 'bel me niet-register' wordt omzeild en de KvK weer mijn gegevens heeft verkocht. Vraag vervolgens even geduld om de opname te starten. Daarna kan je naar bevind van zaken verder gaan: als de medewerker braaf heeft zitten wachten: vraag volledige naam, naam en locatie van het callcenter, doorverbinding met de teamleider. Meestal is de verbinding dan wel al verbroken.

piloot47 | 08-02-19 | 15:58

Behalve als je een zakelijk nummer hebt, dan heb je niets aan het bel-me-niet-register.

Peter_la_Selie | 08-02-19 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet welke taal die gasten spreken, het is in ieder geval geen Nederlands.

sluwesjaak | 08-02-19 | 15:22

Does the Pope shit in the woods?
Wat een naive ophef.

Lafayette | 08-02-19 | 15:21 | 1

Maar, 'does he shit in da woods?'.

schijtzat | 08-02-19 | 17:39

als ik opneem, doe ik altijd gewoon mijn telefoon weer in mijn zak zonder weg te drukken.

rifraf | 08-02-19 | 15:16

Het trieste is dat deze gasten als rotte appels bestempeld worden terwijl de oorzaak (het bedrijf dat deze gasten onder druk zet wezenloos hoge targets te halen) de praktijken gewoon voortzet.
Maar de achterblijvers houden nu wel gewoon hun mond omdat ze weten wat de consequentie is als deze praktijken naar buiten komen.
Die gasten moeten eigenlijk gewoon aangeven dat ze dit expres deden om als klokkenluider te fungeren en deze kwestie zo de media inslingeren.

Johanvb | 08-02-19 | 15:14 | 1

Het trieste is dat er mensen zijn die zo hun geld willen verdienen.
En dat ze als rotte appels bestempeld worden klopt helemaal want dat zijn ze ook, ga gewoon normaal werk zoeken in plaats van mensen oplichten.

tsjajaja | 08-02-19 | 15:29

Sinds 3 weken, elke dag wel gebeld door Essent (010 nummer) tussen 6 en 8 uur 's avonds. Kom er niet vanaf, enige wat ik kan doen, is het nummer blokkeren.

thephysicist | 08-02-19 | 15:07 | 2

En als ze dat in de gaten krijgen begint de telefoonterreur weer, ze bellen je dan anoniem, etters zijn het! Meermaals heb ik een voicemail bericht waarin ze niets zeggen.

Opinion1970 | 08-02-19 | 19:55

Precies DAT flikte Eneco Energie mij. Elke zondag om 8.00 sochtends was het vaste prik. Vooral leuk ook aangezien ik nachtdiensten werk. Na twee jaar makafide terreur van deze energie-mafia, het nummer van 1 van de belangrijkste personen aldaar achterhaald. En toen ben IK eens gaan bellen. 1 zondag ochtend was genoeg, ik ben daarna nooit meer gestalkt.

onesizefitsall | 09-02-19 | 10:53

Kreeg paar maanden terug een Essent meneer (met Indiaas dna) aan de deur, had de perfecte aanbieding voor mij (20 procent duurder dan mijn nieuwe contract). Ik moest wel binnen een uur beslissen want hij was nog maar 1 uur in de regio...
Al met al behoorlijk dwingend en heb hem toch maar gevraagd om over 1,5 uur terug te komen.....

Vrijheidsstrijder | 08-02-19 | 15:05 | 2

Hahahaha! Heerlijk. Hoe zeg je heel beleefd dat iemand in de stront kan zakken...

Papa Jones | 08-02-19 | 17:12

Als de aanbieding echt zo top is kunnen ze de deal ook wel even incl per email versturen. Maar dat kan gek genoeg nooit.

Inferi0r | 09-02-19 | 01:27

Ik had eens zo een Afrikaan aan de lijn, die van , kuch , Windows was...., toen zei ik, oh wacht even, mijn zoon is toevallig hier, hij is een collega van u, hij werkt ook bij Windows haha, en weg was hij.

achtziger80 | 08-02-19 | 15:04 | 4

Ja, dat callcenter zit in de bijlmerflats, toch?

Papa Jones | 08-02-19 | 17:17

Ah,de Afrikaan van " speaking with Microsoft, you have problem" . Aangezien die lui hartstikke bijgelovig zijn gaf ik hem als antwoord " i don't think you are from Microsoft, you are a lier. So, I did record your voice on tape and now I do a spell on you. Next time you tell this lie, you will die. "
Ja, hard. Maar ik ben nooit meer gebeld.

MoonBeebe | 08-02-19 | 17:34

Dat zijn die kakkerlakken uit India, call-centres uit Bangalore enzo. Kijk maar eens op Youtubem daar laten ze die call-centres virtueel ontploffen door met hun eigen scam methodes honderden van hun eigen computers offline te doen ploffen terwijl ze saampjes aan de telefoon hangen. Sinds dat ik al tien jaar lang elke dag een paar keer gebeld word door deze kakkerlakken, hou ik van deze filmpjes

onesizefitsall | 09-02-19 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het verloop in die bel-sweatshops is niet voor niks zo hoog. Bejaarden en mensen met een verstandelijke beperking oplichten, alleen sociopaten houden dat langer dan een paar maanden vol.

Broodroof | 08-02-19 | 15:03

Tja, if you pay peanuts you get monkeys.

knutsel_ | 08-02-19 | 15:02

Essent, NUON, het is een pot nat. Koop nooit aan de deur (bij wie dan ook), geef geen geld aan de deur (aan wie dan ook) of koop via de telefoon (bij wie dan ook). Het AD laat iemand van NUON aan het woord: www.ad.nl/binnenland/nuon-verkoper-ik...

El Rico Grande | 08-02-19 | 15:02 | 2

Fraai artikel! Heerlijk om te lezen. Ik heb ooit iemand van diezelfde Nuon binnengelaten. Leuke vrouw. Ik kon 25 procent korting op gas krijgen. Dat mocht ze binnen even komen uitleggen. Ze had laptop en alles bij zich. Maar toen ik vroeg of ze kon berekenen wat ik bij 1600 m3 en 3200 kwh per jaar zou gaan betalen, begonnen haar ogen te draaien. Dat kon dus niet. Ik heb wel een half uur gediscusieerd, over dat ze wel iets beters op die laptop kon laten zien dan een incompleet contract (alleen gasprijs en electriciteitsprijs werden genoemd). Ze is met adder en al weer de deur uitgegaan.

Papa Jones | 08-02-19 | 17:25

@Papa Jones | 08-02-19 | 17:25: Niet geneukt?

Agent 421 | 09-02-19 | 00:15

Toen ik op school zat vroeger, en dat was in de jaren 90, dan werden mensen laaiend als je met k# schold, iemands had altijd wel een betrokken familie lid die ziek of overleden was erdoor. En dan hoor je dit gesprek waar het rond gegooid wordt als het meest normale woord ter wereld. Wat een laag opgeleide mongool ben je dan toch.

Blauwe Wafel | 08-02-19 | 14:59 | 2

Herkenbaar.

letopuwzaak | 08-02-19 | 15:57

Hier ga ik je corrigeren. Dat mag je dus nooit meer zeggen!

rode boseend | 08-02-19 | 16:01

Nieuw is dat deze bellers niet meer anoniem bellen. Deze week een oproep gemist, in de regen lukte het me niet om mijn mobiel direct op te nemen. Er stond een nummer met 020 dat ik niet kende. Even gecheckt op Google en het bleek een nummer te zijn dat bekend staat als irritant. Direct geblokkeerd.

Arnold Layne | 08-02-19 | 14:57 | 2

Ja handig he. Onbekende nummers neem ik niet op, net als geblokkeerde nummers. Probleem opgelost. Ik heb sowieso een hekel aan bellen, dat scheelt.

John McClane | 08-02-19 | 15:06

Moet je even kijken op www.wieheeftgebeld.nl dan weet je meteen hoe of wat!

BaldEagle | 09-02-19 | 22:45

De gemiddelde Nederlander is een makkelijke target voor de Wolf of Essent en gelijk heeft ie gewoon steamrollen die hap en geld verdienen

ZwarteRiek | 08-02-19 | 14:47

Ik behandel ze ook als vuil als het mij uitkomt dus op dat gebied staat het 1-1.

RenHoek | 08-02-19 | 14:45

Onhandig dat dit uitlekt, maar verder geheel normaal bij dit soort bedrijven, ze pakken juist de meest gedreven verkopers eruit die de hele dag 'geld uit handen van klanten trekken'. Dat is je enige doel bij zo een organisatie, dan is het niet gek dat ze erop screenen.

Vloberto | 08-02-19 | 14:42

Bij essent zijn ze wel gelukkig multiculti,want ik hoor in kleur.

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 14:40 | 1

U heeft gelijk, maar lijkt me een imitatie te zijn.

vmk | 08-02-19 | 14:52

Das dan duidelijk. Dien elektrieke fiets and auto gaan eruit, neem maar een scooter en een leuke tweede hansje. De Marklin trein en Fleischmann racebaan mogen blijven.

rmstock | 08-02-19 | 14:31

Heb zelf een paar jaar in die sector gewerkt en ben sindsdien van mening dat telefonische verkoop verboden moet worden. Het naaien en onder druk zetten van potentiële klanten zit standaard ingebakken in het businessmodel bij dergelijke belschuren.

Phreack | 08-02-19 | 14:31 | 3

Hoe houdt u dat in godesnaam "een paar jaar" vol. Respect hoor, ik zou het niet langer dan een paar minuten kunnen. Ik hoop wel dat u nu een echte baan heeft.

Foolonthehill | 08-02-19 | 14:42

haha, ik ging na twee weken betaalde training er vandoor. Wat een verschrikkelijke mentaliteit met praktisch opgeleide shagrokers en semi-tienermoeders. Dit moet gewoon verboden worden!

cwi_client | 08-02-19 | 14:52

Er is een bende operatief onder de naam Energie Vergelijken Nederland, o.i.d. die ook met name KVK gegevens jat om vervolgens telefoonterreur te plegen. Ben al 10tallen keren door ze gebeld en heb al 10tallen keren geadviseerd dat ze zichzelf op moeten laten sluiten in een gekkenhuis.

ik zei het toch | 08-02-19 | 14:30

Ik laat zo'n lul wel eens uitpraten. Vraag dan of hij nog even kan herhalen wat hij net heeft gezegd. En dan of hij het nog één keer kan uitleggen. Of, als je een vrouw aan de lijn hebt, hondsbrutale vragen stellen. Of enorm gaan schelden en bedreigen. Schitterend.

gestoptmetroken | 08-02-19 | 14:29 | 1

Oohhh baldadig!

pauljunior | 08-02-19 | 14:31
-weggejorist-
hrhuisman | 08-02-19 | 14:28
-weggejorist-
hrhuisman | 08-02-19 | 14:28 | 3

Ach, en die anonieme telefoontjes zijn af en toe ook leuk. Ik heb bij mijn vaste lijn een scheidsrechtersfluitje liggen. Als je een anonieme oproep krijgt, alvast omhangen en eerst opnemen. Het kan namelijk ook iemand van de gemeente zijn of het ziekenhuis.
Als het na enkele seconden duidelijk wordt dat het weer zo'n callcenter-lemming is, is het al een beetje genieten. De hoorn steeds verder van je mond houden en vragen of ze iets harder willen praten, zodat je weet dat ze de headset nog iets strakker in de oren doet. Diep adem halen en de fluit recht in de hoorn mikken.

Jos Tiebent | 08-02-19 | 14:27 | 2

Hey, dat doe ik ook. Ooit zo'n fluitje van een papierfabriek gekregen. Kwam goed van pas toen ik een paar keer door een "hijger" werd verrast! LOL!

LoesjeP | 08-02-19 | 14:32

Hahahaha!! Oh, dit is echt een hele fijne tip!

cwi_client | 08-02-19 | 14:55

Als ik, na het opnemen van de telefoon, word geconfronteerd met een dergelijk accent en dit infantiele taalgebruik, dan is een druk op de knop onvermijdelijk en afdoende. Ik praat niet met onbenullen.

Pierre Lebon | 08-02-19 | 14:25

De echte oplichters zitten in de top van het bedrijf. Die bedenken al deze shit. Inclusief mensen lastigvallen op straat en aan de deur.

Papa Jones | 08-02-19 | 14:24 | 2
-weggejorist-
beige_zeurpiet | 08-02-19 | 14:34

@beige_zeurpiet | 08-02-19 | 14:34:
Ja hoor, alleen word je niet gebeld door de top van het bedrijf maar door die irritante klootzakjes, dat is het verschil!

BaldEagle | 09-02-19 | 23:08

Als zo'n tering verkoper mij belt, dan roep ik "geen interesse" en dan zonder het antwoord af te wachten verbreek ik gewoon de verbinding. Het zijn niet mijn vrienden en wil ik er toch geen zaken mee doen, dus waarom zou je dan uit beleefdheid hun verhaal gaan zitten aanhoren terwijl je vreten koud staat te worden? Want die imbecielen bellen altijd rond etenstijd!
En ze worden steeds agressiever in hun verkooppraatjes, want vaak beginnen ze al zo te lullen alsof je al een overeenkomst met ze hebt, en ze het dan even
over de verlening willen hebben terwijl je helemaal niks met ze hebt uitstaan.
Dus meteen ophangen en niet gaan zitten luisteren wat zo'n zwamneus te vertellen heeft!

derijdendehufter | 08-02-19 | 14:24

Ben blij dat ik in mijn modem van alles en nog wat kan aangeven dat geblocked moet worden. Zo wordt alles wat zonder nummerherkenning belt tegen gehouden en inmiddels een hele reeks nummers van callcentra en broeders en zusters uit India. Wat een rust! Wel kan ik zien hoeveel pogingen er dagelijks gedaan worden door de blokades te breken. Dat zijn er dagelijk minstens 4 en soms tientallen!

McMarx | 08-02-19 | 14:18 | 3

Of je registreert je in het bel-me-niet register... ik word nooit gebeld door marketeers en hoef dan ook niks te blocken.

Crusher | 08-02-19 | 14:28

"Of je registreert je in het bel-me-niet register..."
@Crusher.

Dat heb ik gdeaan zodra dat er kwam maar, dat maakte niet veel uit. Een en ander heeft mogelijk te maken met het feit dat ik als bedrijf in de lijsten sta.

McMarx | 08-02-19 | 16:19

Kan je een standaard tekst laten horen in plaats van blokkeren? Zodra de verbinding loopt lopen ook de kosten. Misschien een heel lang lege tekst waarin je af een toe een keer ja mompelt om ze aan de lijn te houden.

In mijn asterisk telefooncentrale kan ik op basis van beller een doolhof van keuze menu's starten.

W_F | 08-02-19 | 16:26

Hier kan geen kaizen training tegen op.

Patje2011 | 08-02-19 | 14:18

En goede doelen aan de deur. Lag altijd uit dat hij/zij vanwege de juiste postcode als de 5e zijn deze week. Oh?

Mammeloe | 08-02-19 | 14:18 | 1

Goede doelen dan begin ik altijd een discussie over het salaris van de directie. Haha dat werkt ook mooi.

hatschjoe | 09-02-19 | 08:57

Ook een aan mijn hoorn hebben hangen zo een arrogant wijf wat onbehoorlijk tot aan agressief werd toen ik aangaf geen interesse te hebben. Welke idioot laat zich nu nog overhalen om iets telefonisch aan te laten smeren. Zeker wetende dat het ongeschoolde en ongeletterde schoften zijn die uit zijn op provisie en jou zaken rooskleurig voorschotelen terwijl je eigenlijk een enkele trip naar het hellevuur aanbied.

leijpeideaud | 08-02-19 | 14:17 | 3

Mijn standaardantwoord: "Stuur maar een offerte"
Kan niet, mag niet, weet ik veel wat niet. Jammer dan, goedemiddag.

Rest In Privacy | 08-02-19 | 14:19

Nee, een offerte sturen kunnen ze niet, dan staat namelijk zwart op wit wat ze aan de telefoon of op straat verzwijgen.

Papa Jones | 08-02-19 | 14:32

Ze hebben het er wel lekker druk mee. Hahahaha!

J. Jarig | 08-02-19 | 15:36

Je moet dus kanker hebben om klant bij Essent te kunnen worden.

Superior Bastard | 08-02-19 | 14:16 | 3

Geef jij je geld nou maar af want ik hoor net dat je er geen recht op hebt.

Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:22

Wat een ontzettend dom reaguursel

vmk | 08-02-19 | 14:50

Moest hier als voormalig kankerpatiënt toch erg om lollen

Ouwe_Kip | 08-02-19 | 17:34

Veel gelezen non-argument "het ligt niet aan essent want geoutsourced". Essent e.a.huren deze apenketen in. Ergo verantwoordelijk.

Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:14 | 2

Ze hebben ook invloed op het script en zitten ook regelmatig bij de gesprekken om te horen hoe het gaat

Arnold Layne | 08-02-19 | 15:05

@Arnold Layne | 08-02-19 | 15:05: hoe heerlijk paternalistisch van ze!

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:23

Met Rob lichter van de firma luchtkastelen.

Mark_D_NL | 08-02-19 | 14:12

Gisteren nog zo'n turf aan de deur gehad. Die begon in zijn blauwe vestje met onleesbaar logo met 'We zijn hier in de buurt een collectief gestart...." . Ik onderbrak hem gelijk en vroeg of hij in deze buurt woonde, waarop hij stamelde "nee, dat niet maar". Toen deur dichtgesmeten.

Simpele zielen die proppers van energie, telefoon en diens.

Jos Tiebent | 08-02-19 | 14:11 | 5

@NeetNormaal | 08-02-19 | 14:23:
Waarom wil jij geen gasvezel? Iedereen wil glasvezel :p Of... zou moeten willen. glasvezel rules.

Bij wie je je abbo afneemt, dat is dan wél weer interessant.... Kleine tip, ik zou xs4all ff links laten liggen ;-)

Glennfiddich | 08-02-19 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog effe geen vrijdagmiddagborrel voor afdeling 'damage control' bij Essent. Sterker nog: dat kon wel eens Chinees halen worden.

VanBukkem | 08-02-19 | 14:11 | 1

Maakt geen ruk uit, is wellicht zelfs een plusje voor dat soort volk, die gaan echt niet naar een menig vol privé leven, als dit je bewuste keuze is om 40+ uur in de week te doen als werkbesteding.

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:19

Ik gaf een tijdje terug nog trainingen in 'cold calling en cold knocking', en in wat ander commercieel gedoe.
Ik ben er wel klaar mee.

HoerieHarry | 08-02-19 | 14:11
-weggejorist-
Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:11 | 1

Het is net of ik de (r)overheid hoor praten....

Kop Kaaz | 08-02-19 | 14:09

Het is een bepaalde bevolkingsgroep die overal KK gebruikt.
Blanken doen dit nu ook na, want modieus.. hoe ver kun je zakken om dat na te willen praten inclusief accent. Wat een hoeren zijn het.
(Bepaalde KK bevolkingsgroepen werken niet, dus zullen niet in een KK-Callcenter te vinden zijn).
Overigens verwacht ik dat iedereen nu van ESSENT naar een ander overstapt, als statement.

vmk | 08-02-19 | 14:07 | 3

Wat een ontzettend dom reaguursel.

Superior Bastard | 08-02-19 | 14:17

Haagse Harrie?

Phreack | 08-02-19 | 14:34

Nee, dan had er KKah gestaan...

Zqwiqly | 08-02-19 | 16:51

Die call center terreur is overal hetzelfde. Gewoon niet opnemen bij onbekend of anoniem nummer. Of als je toch per ongeluk oppakt een vreemde taal spreken. Maar wel geen Turks, Makaaks, Duits, Frans of Engels (te gangbare talen in West Europa). Voor mij werkt Russisch prima. De telefoon gooien ze dan zeer snel op.

Zatkniss | 08-02-19 | 14:06 | 1

Thanks, ik ga nu Russisch leren.

minnenman | 08-02-19 | 15:27

Dit soort telefoontjes zijn bijna altijd afgeschermde nummers en bijna altijd zit er een crawler achter deze belt in korte tijd veel nummers achter elkaar en welke sukkel opneemt is de klos.

Dit kun je herkennen omdat je vaak een split seconde niets hoort zodra je opneemt.
Hang dan gelijk weer op.

Johan_Voorhaar | 08-02-19 | 14:06 | 4

Ik vergat nog "in de lijn zitten". :D

Captain Pervert | 08-02-19 | 14:14

Ja dit is dus het smerige. De computer belt continue mensen en de eerste die opneemt wordt doorverbonden. Dus stel dat jij een belangrijk telefoontje verwacht en tijdens het douchen gaat de telefoon. Jij snel een handdoek omdoen en naar beneden rennnen, maar ondertussen is een andere sukkel sneller met opnemen en houdt jouw telefoon op met rinkelen. Dan ben jij dus voor niets naar beneden gerend vanwege zo'n asociaal bedrijfsmodel.

Sinds ik mijn vastle nummer opgedoekt heb, heb ik hier geen last meer van. Zalig!

malle_eppie | 08-02-19 | 14:22

@malle_eppie | 08-02-19 | 14:22: de buurvrouw van de overkant vind het dan weer jammer, maar je kunt niet alles hebben in het leven.

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is hoe telemarketing werkt. Dat weet iedereen die ooit weleens een 'outbound'-belletje moest doen. Ik ook. Maar nam ontslag na een dag. Niet mijn ding, mensen manipuleren. Behalve mijn mede-reaguurders, die kunnen wel wat manipulatie gebruiken.

Ggroengras | 08-02-19 | 14:06 | 2

Mwah, het niveau van telemarketing is wel drastisch gedaald sinds de digitalisering van al die bedrijven hoor.
Goedkoper personeel, want al het geld gaat naar IT-ers.

Toos Doos | 08-02-19 | 14:08

Goh, en daar had je die dag werk voor nodig om achter te komen. Waarom verbaas ik mij daar toch niet om, oh meester manipulator. Proest

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:13

Even over de (...) in de transcriptie. Er wordt gezegd:
"Ik heb echt letterlijk alle sales eerlijk gemaakt, op een na. Gisteren heb ik eentje niet eerlijk gedaan, voor de rest alles. Ja ik had ook eentje echt dik gepowned maar voor de rest zit ik allemaal plus."

leo de pejo | 08-02-19 | 14:05

Eigenlijk wil ik Van Rossem even bellen over dit onderwerp.
Kan dat?

Toos Doos | 08-02-19 | 14:04

Dat. En dan nog in de zomer zowat om de twee drie weken aan de deur belletje trekken.
Getuige Jehova is er niets bij.
Ik heb weleens gebeld om deze ongewenste energie-stalking te beëindigen.
Maar deze service kon Eneco en Essent niet leveren, want colportage-outsourcing.

MistaRazista | 08-02-19 | 14:04

Valt dat ongevraagd gebeld worden door die callcentra niet onder telefoonterreur?

kweethetooknietbeter | 08-02-19 | 14:04

Daarom dus *nooit*, *ooit* monderling of telefonisch overeenkomsten bespreken,
met welk bedrijf dan ook.
Gewoon rustig op internet zelf de beste prijs opzoeken,
bij *verschillende* prijsvergelijkers aangevuld met zelf gekozen aanbieders.
.
En natuurlijk registratie in het bel-me-niet register.
(Al kunnen ze daar een beetje onderuit komen als je al klant was)

hotmint | 08-02-19 | 14:03

Bekentenis: Ook een tijdje gedaan en een absolute topper. Het verloop is enorm en veel bijklussende studenten/ZZP-ers/AOW-ers die na 1 middag al werden weggestuurd want 0 sales. En ordinaire oplichters en idioten. Met de beste 25 als bonus een week all inclusive naar Las Vegas. Mooie tijd maar Amerikaanser vind je het niet.

Mammeloe | 08-02-19 | 14:02 | 5

@Watching the Wheels | 08-02-19 | 14:04:
+zonder (zucht, ga maar weer snel verder ... moet nog een paar omaatjes bellen).

Watching the Wheels | 08-02-19 | 14:08

@Watching the Wheels | 08-02-19 | 14:08: De energiemarkt is echt oorlog. Het uitbesteden is voor Essent te lucratief. Er stappen jaarlijks 2,5 miljoen over. De goede verkopers worden op de grootverbruikers als de tuinbouwkassen gezet. Die verdienen als ZZP-er zo 1,5 ton per jaar.

Mammeloe | 08-02-19 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik word op dit moment 3 a 4 keer per dag!!! gebeld door callcenters, steeds met een anoniem nummer, want de vaste lijnen heb ik al geblokkeerd. Ja, dat krijg je er van als je bij de kamer van koophandel ingeschreven staat. Het begint ‘s middags en gaat tot half tien ‘s avonds door.

mexicano + satesaus | 08-02-19 | 13:59 | 9

@overVecht | 08-02-19 | 14:12: Want het is 2019 en het is technisch onmogelijk om altijd 0900-8844 te gebruiken als de politie naar buiten belt. Dat zou echt eens afgelopen moeten zijn.

minnenman | 08-02-19 | 15:33

@Harry Turtle | 08-02-19 | 14:06: lol

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:05

@overVecht | 08-02-19 | 14:12: ergo, uw nick past bij uw beroep, welke crimineel zijn, is. U bent een Overvecht boefje, altijd al gedacht.

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 17:08
▼ 6 antwoorden verborgen

De nieuwe stijl is ook best wel ergerlijk:
"Ja maneer maar iek wiel echt nieks aan oe verkopen hoor, ik geef alleen adviez"

DatInternetDingetje | 08-02-19 | 13:58

Essent stalkt mij al een paar jaar. Om de zoveel weken krijg ik een telefoontje van een essent medewerker, ondanks dat ik al 3 keer mij opnieuw heb ingeschreven bij het bel-me-niet-register en ik duidelijk aangeef dat ik niet zit te wachten om telefonisch benaderd te worden.

MrLahey | 08-02-19 | 13:58 | 4

Hier hetzelfde, echt wat een baggerfirma, het zit tegen het criminele aan.

osolemio | 08-02-19 | 14:07

"Bel me niet register" is tegenwoordig het "Bel mij!! register" geworden.

Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:19

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf... werkt vast een stuk beter dan het bel-mij-niet register (wat maar een jaar geld en met de voeten getreden wordt door die sneuneuzen).

Mellita, domi adsum. | 08-02-19 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuw in het rijtje is trouwen Bol.com dat tegenwoordig ook belt met de vraag wie de verantwoordelijke is voor de online marketing (die hebben we gelukkig niet). En gisteren twee keer gebeld door twee verschillende energiepipo's vanaf hetzelfde Amsterdamse nummer, ongetwijfeld een callcenter dat voor jan en allemaal argeloze burgers naait.

FrankVeer | 08-02-19 | 13:58

Mijn strategie:

"Goedenavond mijnheer, ik wil u graag ...."
"Hier heb ik geen belangstelling voor"
.... minuut later ...
"Excuses dat ik u moet onderbreken, maar ik heb hier geen belangstelling voor."
... keertje laten uitpraten, paar minuten later ....
"Dank uw wel voor uw informatie. Ik heb hier geen belangstelling voor."
... weer laten praten...
"Ik heb hier geen belangstelling voor."
"Dank u wel meneer, nog een prettige avond."

En weer heb ik een goede bijdrage geleverd aan het verminderen van de telefoonterreur!

Pianoman | 08-02-19 | 13:58

Nou, wanneer dit het staatsjournaal of RTL haalt kan die energieboer het wel schudden.

Medewerkers vast al op non-actief gesteld?

Jan, Leiden | 08-02-19 | 13:57 | 3

Zijn externen. Essent heeft alles uitbesteed.

Mammeloe | 08-02-19 | 14:03

Zijn externen. Essent heeft alles uitbesteed.

Mammeloe | 08-02-19 | 14:03

Ow. Die kunnen meteen op de stoep worden gezet.

Jan, Leiden | 08-02-19 | 14:46

Ze werken allemaal zo, wake the fuck up!

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 16:59

Over een paar jaar komt er een film. Wolf of Damrak met deze jongen, Jordy Belfort.

LaCroix | 08-02-19 | 13:56 | 1

Hahaha!!

Captain Pervert | 08-02-19 | 14:17

Taalvernieuwing, wat een prachtige aanwinst voor onze Nederlandse literatuur.

Verder callcenter medewerkers... met een missie om je iets te verkopen... of nee je een aanbieding te geven... of een tip... of gewoon een gesprek willen hebben... uitschot.

Foolonthehill | 08-02-19 | 13:55

Mag ik het zeggen? Maar deze kerel is echt k*nker dom! Maar dat krijg je ervan als je drugs dealers en oplichters in een callcenter laat werken. Verder blijft het een misselijkmakende business waar je helaas weinig tegen doet.

Indoneesje | 08-02-19 | 13:55 | 1

Volgens mij zijn dit mensen die tewerkgesteld zijn vanuit de bijstand. Het is of dit of we pakken je bijstandsuitkering af. In Tilburg gingen ze samen de NS nog iets verder, of we pakken je bijstand af of je gaat lekker chroom 6 verf van treinen schuren en jaren eerder dood, scheelt AOW en bijstand en bijzondere bijstand. Het was vanuit de Gemeente gezien een win, win, win situatie.

Beroep = Boerenlul | 08-02-19 | 14:25

Dit is dan nog van een callcenter medewerker, ik heb het nog erger maar dan van de belastingdienst.
Ik neem nooit anonieme telefoontjes aan en werd steeds anoniem gebeld, heb na 10x of zo opgenomen en gezegd: NIET ANONIEM BELLEN, SPREEK ANTWOORDAPPARAAT IN! tuut tuut tuut.
Wordt ik teruggebeld en spreekt iemand van de belastingdienst uit Groningen het antwoordapparaat in :"hallo met die of die, zou u mij terug kunnen bellen op dit nummer >>>>>><<<< het gaat om een aangifte van ......!
Daarna denkt die belastingdienst medewerker dat hij de verbinding verbreekt maar doet iets mis en blijft doorpraten tegen zijn collega's : "gvd wat een lul zeg, wil dat ik antwoordapparaat inspreek, als hij zo doorgaat pak ik hem wel terug!!! ... dan discussie onderling over een vragenformulier die ze MOETEN invullen van hun baasje maar het vertikken want ze vergeten het steeds zgn. Dan nog wat gezeur over mails en dan ineens krijgt die medewerker in de gaten dat zijn telefoon nog open staat en verbreekt de verbinding.
Leuk en tevens droevig dis, zoals men praat over de klanten van de belastingdienst en nu kan ik dit wel openbaren maar (helaas) heb ik elke 3 maand nog met die gasten te doen wat betreft aangifte ondernemers.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-02-19 | 13:54 | 2

Dit is overigens nog meer topicwaardig dan die zo'n l*l van een energiemaatschappij. Stuur 'm even door onder in de link tip van uw favo roze blog..

LaCroix | 08-02-19 | 13:58

Wat schandalig. Zou er wel bewijs onder willen zien of horen want nu is het alleen een verhaal.

Willem_Oltmans | 08-02-19 | 14:54

*Intussen bij Essent breekt de pleuris uit

horsteknots | 08-02-19 | 13:53 | 7

Captain Pervert
Precies inbound doet Essent zelf. Maar ook daar moeten de medewerkers alle openstaande kpi's aanbieden aan de klant aan het einde van het gesprek. En daar wordt een medewerker op afgerekend.

Patje2011 | 08-02-19 | 14:38

@Patje2011 | 08-02-19 | 14:38: ze moeten de key performance indexen aanbieden? Leuk als je wat termen kent, maar niet weet wat ze betekenen :)

Kpi's zijn interne meetpunten (indexen). Geen dingen die je verkoopt.

Jij zult USP's (unique selling points) of up/down/cross-selling bedoelen.

zik | 09-02-19 | 06:09

Zik
Bij Essent noemen ze wat je moet aanbieden
kpi's. Dat KPI nog iets anders betekent klopt ook.

Patje2011 | 09-02-19 | 10:47
▼ 4 antwoorden verborgen

"Kijk hun hebben geld in hun hand en dat moet jij er zo uitpakken"
*aan kont krabben doet*

Rest In Privacy | 08-02-19 | 13:53

Reken maar dat Essent nu op z'n kop staat en alles doet aan damage control. Meer kunnen ze niet doen.

LaatsteAvondmaal | 08-02-19 | 13:52 | 1

Ze houden zich stil (in de hoop dat het overwaait, wat ook gebeurt..) en desgevraagd doen ze het af met 1 statement waarin benadrukt wordt dat dit een externe partij is, dat ze 'in gesprek gaan' en dat dit niet voldoet aan 'hun hoge standaarden'.
En dat was het. Niks op zijn kop.

Captain Pervert | 08-02-19 | 14:27

Essent is een boevenbende en je komt er ook nooit meer vanaf. Ze blijven je stalken als je weg bent met dubieuze telefoonnummers. Gratis tip, nooit maar dan ook nooit naar Essent gaan.

osolemio | 08-02-19 | 13:52 | 1

De enige mensen die bij Essent zitten zijn mensen die van oudsher nog klant zijn, toen het nog EGD of EDON heette (inmiddels 3 fusies en overnames verder) en nooit zijn overgestapt.
Er is nog nooit een klant van Nuon naar Essent gegaan lijkt me - dat is lood om oud ijzer.

Captain Pervert | 08-02-19 | 14:26

Stalking, heb ik ook last van door die callcenters. Ja, ik sta in het bel-me-niet register. Ja, ik heb een klacht ingediend bij ACM. Nee, ik heb nooit zaken met die mensen gedaan. Ja, je krijgt altijd van die hele arrogante wijze mannetjes aan de lijn zoals je ze hier ook hoort. Nee, blokkeren kan niet, want als ze met een onbekend nummer bellen kun je ze eigenlijk niet negeren zolang ziekenhuizen en dergelijken ook met onbekende nummers blijven bellen. Ja, dat is allemaal op te lossen door de overheid en nee, dat gebeurt niet want lobby en marktwerking blablabla.

minnenman | 08-02-19 | 13:51 | 5

Ze zijn allemaal het zelfde. Heb zelf een tijdje bij NUON gezeten, zelfde laken en pak.

Dick Luyenlomp | 08-02-19 | 14:14

Scheidsrechtersfluitje. Meer zeg ik niet.

quigg | 08-02-19 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Guilty pleasure waar ik absoluut niet trots op ben. Dat gezegd hebbende. Ik ben ooit donateurwerver voor Novib geweest in mijn opleiding en aangezien ik geen back had van familie, vrienden en geen StuFi kreeg omdat ik nog onder de 18 was, MBO deed maar mijn opleiding (CIOS) wel strontduur was, leek het mij de snelste en makkelijkste manier om geld binnen te harken. In no-time was ik teamcoach en verdiende ik nog meer.. Ik denk dat het 1 van mijn best betaalde banen ooit is geweest door gewoon de straat te screenen en de ‘kwetsbare’ eruit te pikken om ze over te halen en te naaien door donateur te worden. Bonus op elke nieuwe donateur... en daarnaast lekkere meiden aanspreken en om hun nummer vragen. Dat ook. Wat een oplichterij was dat zeg. Na een half jaar had ik genoeg geld en ben ik ermee gekapt omdat het teveel ging wroegen. De werkgever was overigens een commercieel bedrijf die Novib inhuurde. Schijnheilige teringzooi en een zwarte bladzijde in mijn leven. Sindsdien ga ik ook altijd de discussie aan met wervers op straat om ze het vuur aan de schenen te leggen waar ze mee bezig zijn in de hoop ze op andere gedachten te brengen.

overVecht | 08-02-19 | 13:51 | 4

@arlen | 08-02-19 | 14:06:

Je zou het zowat denken he. Maar nee. Die lul ben ik niet. Er zijn grenzen.

overVecht | 08-02-19 | 14:07

Waarom is donateurs werven zo oneerlijk dan? (Even buiten beschouwing gelaten dat van de donaties 30% aan de strijkstok blijft hangen en de rest verdwijnt in de zakken van plaatselijke warlords in donker Afrika)
Je verkocht niet mandarijnen onder het mom van "dit zijn sinaasappels", toch?

Captain Pervert | 08-02-19 | 14:24

@Captain Pervert | 08-02-19 | 14:24:
Nee, je verkoopt een slecht doel (weggegooid geld) onder het mom van een goed doel.

Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt moe van die leugenaars en agressieve debielen van ook nog eens bepaalde afkomst. Ik sta in het bel me niet register en als ik ze daar op wijs lullen ze gewoon door. Prima hoor want ik zeg klik.

AntonJensen | 08-02-19 | 13:50

... Ehh ... die Essent 'klachten-behandeling" ...

... Meestal krijg ik een "underage" uit India aan de lijn ... ;)

Remi 1 | 08-02-19 | 13:50

Special place in hell, om met Donald Tusk te spreken.

Stormageddon | 08-02-19 | 13:50

Ik denk dat de helft van dat gajes ook hier reaguurt. Hallo callcentermedewerkers van Essent. Even allemaal zwaaien

deministerpresident | 08-02-19 | 13:49 | 5

GS is geblacklisted in de meeste callcenters.

knutsel_ | 08-02-19 | 15:05

@Superior Bastard | 08-02-19 | 14:20: whoehahaha, en precies dat ene benoemen wat niet helemaal klopt! Knap hoor, u heeft de wereld weer even gered van anarchie

Dr.Tatta.Macamba | 08-02-19 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 08-02-19 | 13:49 | 2

Dat commerciële bedrijven nog steeds niet snappen dat callcenters inhuren voor klantenwerving of support in plaats van dat tot je core business te rekenen en in house te doen is wellicht schokkender.

Proditor | 08-02-19 | 13:49

Vroeger heb ik gebeld voor KPN. Via de belfabriek SNT (inmiddels overgenomen door de "Webhelp Group". Koud outbound bellen om mensen die naar een goedkoper alternatief waren overgestapt (maar door monopolie positie van KPN nog wel 'vastrecht' betaalden aan KPN) terug te lokken met "het gemak van alles op 1 rekening". Dat werkte natuurlijk niet, dus links en rechts werd de belofte gedaan van lagere tarieven - wat natuurlijk niet zo was, maar daar kwamen de klanten later wel achter maar de 'agent' (eeedzjent) had weer een 'sale'.
Na vier maanden behoorde ik daar tot de 'oude garde'.
Uiteindelijk lukte het alleen maar om bejaarden om te lullen. Mensen die niet eens meer wisten of ze nou een telefoonhoorn in hun hand hadden of een pond half om half gehakt.
Toch nooit spijt van dat ik daar heb gewerkt. Daardoor waardeer je later elke werkgever des te meer. Al word je putjeschepper op de Noordzee. Het is dan allemaal puur geluk en genot.

Captain Pervert | 08-02-19 | 13:49 | 10

Hier nog één...

knutsel_ | 08-02-19 | 15:11

Ach so, dus mensen zinloze diensten aansmeren, noem jij werk. Ik noem het de boel belazeren.

thephysicist | 08-02-19 | 15:20

En daar ben je dan ook nog trots op? Beetje sneu wel!

BaldEagle | 09-02-19 | 23:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij de minste twijfel opnemen met iets als 'met slagerij van Kampen'.
Of een andere fictieve bedrijfsnaam. Als ze naar iemand vragen bent
u dat niet maar is het uw collega. 'Even kijken of hij op zijn werkplek zit, momentje'. En dan de hoorn mooi naast het toestel leggen en ze lekker laten wachten.

Wekkertje | 08-02-19 | 13:48 | 2

Ja zo zijn er nog wel 100 leuke grapjes om met een callcenter agent uit te halen.
Zoals deze callcenter medewerker die zogenaamd naar een crime scene belt. En dan in een avontuur belandt waar hij bijna van gaat huilen...
www.youtube.com/watch?v=cIVfrBFc5og

Captain Pervert | 08-02-19 | 13:51

@Captain Pervert | 08-02-19 | 13:51:
Die is hilarisch !

Wekkertje | 08-02-19 | 14:17

Bij Ziggo dezelfde "kwaliteit".
Zomaar een dienst actief laten cq. "verkopen" (weer een "Sales") terwijl je deze telefonisch opzegt na 1 maand proberen. Kan namelijk alleen telefonisch..

Telt lekker voor hun resultaat = extra doekoe voor die mannekes.
De consument mag daarna uitleggen en voet bij stuk houden om het geld terug te krijgen.

NeetNormaal | 08-02-19 | 13:48

... We gaan "storten" ...

We gaan "goede dingen" doen ;)

Remi 1 | 08-02-19 | 13:52

Jaren daarvoor was het nog veel erger.
Totdat dit soort informatie makkelijk publiekelijk verkrijgbaar werd.

Zelfs Manager Cats verdiende toen al 170K per jaar.
En om van hem af te komen, mochten ze nog eens 700K betalen....
www.nu.nl/binnenland/2135109/wegsture...

De directeur verdiende toen ook een veelvoud, maar krijg dit echter niet meer terug gevonden op het web....

NeetNormaal | 08-02-19 | 13:59

Een ding is zeker, deze kwakzalvers missen de Essentie.

Croxifoxio | 08-02-19 | 13:48

Vaste lijn is leuk, die geef je overal incl. je baas. Als je dan boodschappen aan het doen bent o.i.d. kunnen ze een voicemail achterlaten en je krijg niet de hele tijd "je kon zien dat ik het was die belde, waarom nam je niet op?" te horen.

EnNouJijWeer | 08-02-19 | 13:47

Volgens mij heb ik opeens kanker aan mijn pik gekregen door dit te luisteren.

Kwijldraad | 08-02-19 | 13:45 | 1

Triest....

Tjemig | 08-02-19 | 13:56

Goh, callcenters die mensen zoveel mogelijk geld willen aftroggelen. What is new?

Is dit nog nieuws? | 08-02-19 | 13:45

Heb ik een Déjà vu of is dit al een oude post?! ... zo ja ... waarom? ... we weten dat die callcenters bevolkt worden door idioten dus ...?

swebe | 08-02-19 | 13:44

Klinkt alsof je de VVD aan de lijn hebt. Mooie dingen beloven en je vervolgens verneuken.

El Rico Grande | 08-02-19 | 13:43 | 1

Haha, dat is een goeie! Thumbs up.

Kwijldraad | 08-02-19 | 13:47

Ja dus? Consumenten zijn gewoon geld generatoren. Betalen, kopen, stemmen, we worden overal voor gebruikt. Je kan het aardig doen maar ook gewoon niet.

BozePaarseMan | 08-02-19 | 13:42

Er zijn een hoop mensen met kanker in Nederland zeg.

LJBrinkhorst | 08-02-19 | 13:42 | 1

Als 1 persoon in een persoonlijk gesprek meermalen het woord kanker bezigt en daarop reageren 10 mensen door kanker te schrijven, dan wordt het er allemaal niet beter op.

Promedio | 08-02-19 | 14:56

Dit is denk ik het callcentre van Improvers. Niet Essent of Eneco zelf.

Mammeloe | 08-02-19 | 13:41 | 3

Oh ja improvers, die bellen ook (uit) voor NRC.

Is dit nog nieuws? | 08-02-19 | 13:45

Improvers is van Essent. Tenminste Essent is de grootste aandeelhouder. Zo te horen zijn het een stelletje rookies die zich nog moeten "bewijzen". Die gastjes werken nog op uurloon. Presteren ze onder de maat en gaan dan domme dingen doen.

klowiepowie | 08-02-19 | 14:46

Meestal bellen die mensen naar een vaste lijn. Bestaat dat nog?
En dan een beetje oudere mensen lastigvallen zeker.

kloopindeslootjijook | 08-02-19 | 13:41 | 7

@minnenman | 08-02-19 | 14:16:
Heb je de Questkalender bijdrage van vandaag al gelezen? Die is aardig on topic ;) (maar waardeloos qua inhoud, zoals wel vaker)

Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:36

@Cobalt bomb | 08-02-19 | 14:36: Quest? Ik ben geen 12 meer.

minnenman | 08-02-19 | 15:37

Die telefoonmachines van ze genereren gewoon nummer lijsten, niet zo moeilijk om 06 + 8 cijfertjes te genereren, even te controleren in het belregister, zo nee dan bellen. Daar heb je geen adressenbestand voor nodig. .

tiku99 | 08-02-19 | 15:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Hahahaha, ook wel een beetje dom...

Wienerschnitzel mit | 08-02-19 | 13:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken