Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Open brief strijders XS4ALL tegen plannen KPN

en dit moet je dus niet willen

Internetstrijders nemen vlucht naar voren

Dapper, de pogingen van een club internetactivisten om de meest vrolijke alsook allerbeste internetprovider ooit, XS4ALL, te redden van de corporate dood. Sinds het logge KPN heeft besloten de gele aanhangwagen los te koppelen en in z'n geheel in de trailer te schuiven vecht 'xs4allmoetblijven' als een digitale William Wallace tégen de abortus van de KPN-dochter. En nu KPN mogelijk een steenrijke stiefvader uit Canada krijgt, nemen de actievoerders de vlucht naar voren met een brief gericht aan het grootkapitaal (en Jan Kees de Jager in de CC, lol). Vóór internet! Tegen het deleten van XS4ALL! Gele hesjes met XS4ALL erop! Heujjjjj! Brief na de klikkkk.

De brief

To: Bruce Flatt
CEO Brookfield Asset Management
Brookfield Place
181 Bay Street, Suite 300
Bay Wellington Tower
Toronto, ON M5J 2T3
Canada

Dear Mr. Flatt,

Congratulations with your intention to buy a majority share of Dutch KPN Telecom N.V. We trust Dutch and Canadian values can be highly compatible. We recognise a lot in the values of the Canadian society, being, like us, a small neighbour to a much larger country next door, your tech savyness, straightforwardness, humour and high respect for privacy.

We are customers and (former) employees of a daughter company of KPN, called XS4ALL. XS4ALL is one of the first general internet access providers in the Netherlands. XS4ALL has a kind of legendary status in the Netherlands. It is an ISP with high ethical values with regard to privacy and security, that has always taken a strong public stance to defend users’ rights and freedoms. XS4ALL has been chosen for years on a row as the best ISP in the Netherlands, amongst others, because of its personal and highly skilled customer service. Most customers refer to their (long term) ‘membership’ of XS4ALL.

The company was founded in 1993, and sold to KPN in 1998. Since, XS4ALL has maintained a relatively independent position, with its own staff, technology and culture. XS4ALL not only provides elite ADSL services to aprox 240.000 customers, but also caters to the SME market and is very succesful in attracting business customers for co-location. XS4ALL provides a significant contribution to the overall profits of KPN, with a steady customer base and steady profitability of over 20%.

On 10 January 2019, KPN announced its intention to terminate the company, in order to focus on a single brand strategy. However understandable as a general marketing and cost cutting strategy, in case of XS4ALL this would be an epic and unforgivable marketing blunder. Many marketing specialists have publicly confirmed XS4ALL is a ‘love’ brand, in a market where service providers are generally distrusted or regarded as utilities at best.

Therefore, a group of customers and (former) employees of XS4ALL has formed a committee named ‘XS4ALLmoetblijven’ (XS4ALL must stay) and tried to find ways to make KPN change its mind. We believe KPN should aim for long term growth, in stead of short term cosmetic gains. We understand your company has a respectable history of 115 years as owner and operator of railways, electricity networks and other real assets. We read with relief that you aim to grow the business you acquire, by entering in long term engagements. We are convinced XS4ALL could help KPN acquire new business, end the current churn from premium customers, and win back former customers that have switched to the alternative cable infrastructure.

If your plans succeed to buy KPN, you have a unique opportunity to use XS4ALL as the innovative figurehead of technological prowess and honest care for privacy and security. XS4ALL can help KPN develop new applications and services for the next generation internet. Over 50.000 people have signed a spontaneous petition to try to convince KPN to change its course. Even if you do not read Dutch, please take a look at the list of appearances of the committee in the Dutch media, at 
https://xs4allmoetblijven.nl/in-de-media/. KPNs intention to terminate the company has raised a serious media storm. Journalistst from all kinds and flavours of media have unanimously expressed sympathy with XS4ALL, and raised questions about the soundness of the KPN strategy. This action has seriously damaged the reputation of KPN as a trustworthy business partner.

We are convinced you can make a grand entry in the Netherlands and gain popular support in the Netherlands by announcing your intention to undo this decision. We would greatly appreciate an opportunity to present our ideas to you.

Yours sincerely,
On behalf of the committee ‘xs4allmoetblijven’

Sjoera Nas, Kirsten Verdel, Marleen Stikker and Doke Pelleboer

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Samantha_Masel | 01-02-19 | 10:55

Ook jarenlang XS4all gehad, gestart bij Daemon. Altijd goeie club geweest. Gelukkig zit ik niet in een Ziggo baggerput. En KutPN neem ik al decennia niks meer van af. Wat een baggerbende is dat.

Dirty-Harry44 | 01-02-19 | 08:34

Ik heb iets van 15jaar geleden gezworen dat ik NOOIT meer zaken doe met dat bedrijf. Tot nu to gelukt. Ik vermijd zelf het gebruik van fiber e.d. waar KPN eigenaar van is. 100% vermijden is nagenoeg onmogelijk. Maar veel kun je er wel aan doen. Dat bedrijf is nog rotter dan rot. Bijna even erg als pakket bezorgers als UPS en DPD (check trustpilot.com)

Roelke | 01-02-19 | 08:33

Nu tegen heug en meug KPN-klant om in aanmerking te komen voor 3-in-1 van Xs4all. Als Xs4all verdwijnt, is er geen enkele reden meer om nog banden met het vreselijke KPN te hebben.

De Geus | 01-02-19 | 04:10

XS gekkies, Apple gekkies, wordt eens volwassen en laat die merkliefde/verslaving los en creëer je eigen leven.

Willem_Oltmans | 01-02-19 | 00:54 | 1

Met altijd maar buigen win je de oorlog niet, het zijn juist de "meelopers" die hun leven door anderen laten creëren.

Guiseppe | 01-02-19 | 09:34

K.P.N. Kut PTT Nederland.
Je vind nog eerder een hoer die maagd is als KPN die klantvriendelijk is!
Toen glasvezel hier in de buurt kwam stapte ik over na een jarenlange ziggo horror nachtmerrie naar xs4al en het merendeel in de buurt KPN.
zelfde netwerk xs4all loste de problemen op die KPN niet kon oplossen.
een groot deel heeft het KPN contract ontbonden en is weer terug gegaan naar ziggo !
Ik zie de bui al hangen Ziggo horror voor een KPN prijs

captain-caveman | 01-02-19 | 00:42

Beetje nostalgisch wel hier ja met XS4all. Mensen die praten over iets van 26 jaar terug hoe goed ze wel niet waren. Xs4all is wel degelijk ook veranderd maar ik heb op een of andere manier toch een binding met ze. Een dikke 500mbit down en soms naar de 900mbit up glasvezel verbinding. Kost wel een paar centen maar ik betaalde net zoveel bij Ziggo per maand en daar werd mijn snelheid alleen maar lager voor dezelfde prijs.

clockandhammergame | 31-01-19 | 23:59

Sinds 3 jaar Xs4all. Eerst glasvezel in Amsterdam, nu gewoon weer koper in Oost- Groningen. Ben erg tevreden met ze, hun helpdesk is erg professioneel (weet veel, en geduldig). Daarvoor altijd Euronet gehad (en ook die aangehouden, al sinds 25 jaar). Misschien een nieuwe club oprichten: Xs2all.

zimmerschwanz | 31-01-19 | 23:57

Sinds vorige eeuw lid van XS4ALL. Tot voor kort met 2 abbo's. Gratis tip ; zeg je abbo op en met een paar dagen krijg je een interessant aanbod om alsnog te blijven. Iets wat je met ruim 20 jaar lidmaatschap niet zal krijgen.

Eerlijk is eerlijk ; vrijwel nooit storing gehad. Leuke vernieuwende gadgets in de loop der jaren. Maar daar betaal je dan ook vrij fors voor. En zelfs XS4ALL kan de 64,4Kb snelheid op een bedrijventerrein niet verhogen als moederbedrijf KPN er geen betere kabel wenst neer te leggen.

Promedio | 31-01-19 | 22:43

Dag Xs4all,welcome to the real world.

sjarko | 31-01-19 | 22:19
-weggejorist-
nerugaer | 31-01-19 | 22:02 | 1

ben al sinds de vorige eeuw abbelee van XS. Nooit een dag spijt van gehad, zeker niet toen ik met eigen DNS en moeilijke reverse lookups liep te klooien. Supertalenten daar bij de helpdesk. Storingen? nooit last van. Spam of virussen ? hè wattuh? Wil je een rare poort openzetten? dat kan. Gevecht tegen Tim Kuik en zn piratenbende? XS4all voorop
sinds ik glas heb is het helemaal dolle pret. ALTIJD symmetrisch de topsnelheid
Een beetje techneut zwéért bij de services van xs4all. Daar kan geen provider tegenop. XS4all verliezen zou het landschap veranderen in een monocultuur. Ben wel monoculturist, maar niet als het gaat om internetdiensten

zeiksmurf | 31-01-19 | 21:55 | 3
-weggejorist-
totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:42

Proest.
Een beetje techneut regelt het zelf wel en heeft die bejubelde helpdesk helemaal niet nodig.

Die brief? Bizarre actie. Hoop sowieso dat die canadezen het niet gaan redden.

Teeweetwee | 01-02-19 | 00:04

Ben ook begonnen met XS4ALL, maar helaas waar alle andere providers met de tijd mee gingen is dat bij hen niet gelukt in Rotterdam. Inmiddels kunnen ze bij mij in de wijk niets bieden wat ook maar enigszins in de buurt komt van een kabelaar. Ooit in de toekomst komt er glas, is de belofte. Weet niet of ik oud genoeg wordt om dat mee te maken. Jammer, hier hebben ze de boot gemist.

JayJay | 01-02-19 | 00:20

achterlijke nerd, who give a fucking fuck? Serieus? Je internet provider?

Henk de Vries2074 | 31-01-19 | 21:26 | 2

En met jouw reactie toon je precies aan wat XS4All onderscheidt van de rest.

"Many marketing specialists have publicly confirmed XS4ALL is a ‘love’ brand, in a market where service providers are generally distrusted or regarded as utilities at best."

Mensen geven dus een fucking fuck en daar zou je als KPN zuinig op moeten zijn.

Tapu | 31-01-19 | 21:53

Yep Tapu, zo is het maar net. Maar KPN gedraagt zich hier in 040 als een echt stelletje lamme ratten. O, hoe dat zo?

Nou, naast de al lang aanwezige UPC/Ziggo kabel werd er hier in 040 een nieuwe oranje glasvezelkabel de grond ingepleurd. Ook bij mij, vandaar twee glaskabels voor m'n deur. Maarrr... een paar wijken verderop ging een paar jaar geleden ineens de rem erop. Einde verhaal, KPN had het bedrijf dat de kabels legde opgekocht en daarna ontbonden, dus iedereen op straat gepleurd.

Tig klachten natuurlijk, waar blijft de beloofde kabel? Antwoord met meel in mond: die komt niet, maar u kunt wel razendsnelle VDSL krijgen. Wilde natuurlijk niemand.

Punt is dat KPN dat deed om hun eigen antieke kopernetwerk te beschermen. Nu waait de wind weer anders en zal er wel weer gestart worden met verder bekabelen.

Conclusie: KPN is een onbetrouwbaar kutbedrijf en is wat streken betreft vergelijkbaar met de Roverheid. Nou, dan weet u het wel.

Kinkfactor | 01-02-19 | 01:47

Haha, ik lees het nu pas : "... Canadian society, being, like us, a small neighbour to a much larger country next door..."
Is het hier de bedoeling om Canada te schoferen ?? Canada is qua oppervlakte GROTER dan de USA !

the namster | 31-01-19 | 21:21 | 3

Maar dr wonen maar 0.1 van de mensen

Rest In Privacy | 31-01-19 | 21:54

Het is zelfs het grootste land op aarde...

hendrikjandetuinman | 31-01-19 | 21:56

Ja, als je de USSR even niet meetelt.

zimmerschwanz | 31-01-19 | 23:46

Toch te laat. Ik hoorde vanmiddag op de radio dat een of ander (butienlands?) telecombedrijf KPN wil inlijven.

www.nrc.nl/nieuws/2019/01/31/kpn-aand...

Disclaimer: het is blijkbaar nog maar een gerucht, maar de beurs reageert (zoals gewoonlijk) weer eens hysterisch.

Bijtendehond | 31-01-19 | 21:14 | 3

Topic en brief niet gelezen blijkbaar!

LiniaalRectaal | 31-01-19 | 21:16

LiniaalRectaal | 31-01-19 | 21:16
Duidelijk, komt steeds vaker voor. Van CTRL+F (zoeken op de pagina) schijnt het gros nog nooit gehoord te hebben.

the namster | 31-01-19 | 21:24

Eeeh, ja. Daar gaat dit artikel dus over.

WammesWonder | 31-01-19 | 21:40

isp voor van die internet (niet eens it) nerds die er als asha ten Broeke met zwarte lippenstift en piercings uitzien, public keys in hun mails zetten en zich vreselijk opwinden over net neutrality en privacy dingesen enzo.

geenspam | 31-01-19 | 21:14

U is allemaal zo onwetend, zucht.
1 klein dingetje dan.. glas is snel, da's waar. Maar als er in dat baantje een stukkie koper voorkomt is het gedaan met die glas snelheid, dus stop met die onzin verhaaltjes.. glasbaantjes op printplaatjes, het kan, maar is nog niet nuttig, omdat de omringende componenten niet van glas zijn, koolstof dingen en zo..

Ga je druk maken om wat er in Nietmijnland gebeurt..

Gokmaar | 31-01-19 | 21:01

Cassettebandjes komen ook weer terug.

Baron Clappique | 31-01-19 | 21:01

"XS4ALL can help KPN develop new applications and services for the next generation internet." ... uhhh .... nee. Het is Xs4all de afgelopen 20 jaar ook niet gelukt om voor KPN nieuwe dingen te ontwikkelen.
Zelfs van Xs4all zelf kan ik geen successen van de laatste 10-15 jaar noemen.

appelboor | 31-01-19 | 20:56 | 2

Juist

nerugaer | 31-01-19 | 22:04

Omdat KPN bijna geen cent aan XS uitgeeft en wel 100M+ per jaar aan winst binnenharkt.

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:34

"If your plans succeed to buy KPN"? ... is dat wel correct? Ik zou denk "If your plans to buy KPN succeed" of "If you succeed to buy KPN".

appelboor | 31-01-19 | 20:49 | 1

Dat noemen ze een Neerlandisme.

LiniaalRectaal | 31-01-19 | 21:12

Ben ooit lid van XS4ALL geweest. Nooit spijt van gehad, integendeel. In het begin was het de beste provider voor leden die de techniek zelf ook beheersten. Maar door een verhuizing kwam ik in Zaggo-gebied terecht (sorry, Ziggo) en TV/telefoon van Ziggo en internet via XS over een KPN koperdraadje was gewoon te duur. Dus XS opgezegd, waar ik eigenlijk wel spijt van had. Ik hoop dat de XS4ALL mensen niet op straat komen te staan.

Nivelleermarionet | 31-01-19 | 20:46 | 1

Je kan nog klant worden!

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:33

Alsof die lui wakker liggen van een boze brief. Pak ze waar het zeer doet, de portemonnee.
Ik ben de dag na de aankondiging van het verdwijnen van XS4ALL overgestapt naar wat voor mij de goedkoopste provider was die geen onderdeel is van KPN.
ExpressVPN abbo erbij en ik ben nog steeds goedkoper uit en beter beschermd dan ik bij XS4ALL was.
Jammer maar helaas.

niet-creatief | 31-01-19 | 20:38 | 3

Dan heb je dus geen glasvezel of je zit bij Ziggo.

Kinkfactor | 31-01-19 | 20:41

Glasvezel hahaha ja.. one of the lucky few...
Merendeel kan er alleen van dromen.

boerk | 31-01-19 | 20:47

boerk, geloof het of niet, maar ik heb hier binnen twee glasvezelaansluitingen, eentje voor UPC/Ziggo die er al Godsallejezuslang ligt en sinds een paar jaar ook een voor het KPN netwerk, alwaar ook XS4ALL opzit en ik dus een abo bij heb.

Inderdaad, veel mensen zitten nog met ADSL te klooien en ik kan kiezen welke glaskabel ik wens te gebruiken. Zij zijn groot en ik is klein, het is niet eerlijk.

Kinkfactor | 01-02-19 | 01:54

XS4All gebruikers lijden aan het applesyndroom.

watergeus | 31-01-19 | 20:28 | 2

Juist!

wilderst | 31-01-19 | 20:39

Als je nou eens ging werken ipv op je luie hol blijft zitten kan je ook doe kwaliteits producten betalen, pauper.

Dirty-Harry44 | 01-02-19 | 08:39

Ik zat bij onsbraboland.net een lokaal mooi bedrijf is, helaas is het ook opgeslokt door de expansiedrift van KPN. Ik had een goede 60/60 mbit verbinding voor een schappelijke prijs. Wat voor mij meer dan voldoende internetsnelheid is.
Nu het overgenomen is kreeg ik als minimaal de keus om 100/100 mbit af te nemen voor een stuk hogere prijs. Of ik moet overstappen naar een andere provider. Het eerste jaar heb ik korting gekregen maar daarna stap ik zeker over. Ze kopen allemaal kleine spelers op en verhogen daarna de maandelijkse lasten. Met uiteindelijk doel een totale monopolie op de markt.

Brabeaulander | 31-01-19 | 20:27 | 2

Jaja, kon blijft "investeren" in het netwerk...
En anno 2019 nog steeds 16/3mbit.
2km verderop hebben ze al een jaar 100mbit. KPN sucks.

boerk | 31-01-19 | 20:49

Sorry, maar onsbrabantnet was een wanordelijk gedrocht. Ik heb hier nog 2 zelf betaalte IPTV kastjes liggen die na een jaar vervangen moesten worden omdat ze naar een andere dienstverlener wilden. En veel administratieve ellende. Het was een leuke samenwerking om hier glas de wijk in te krijgen, daar hebben ze hun best voor gedaan, maar het bedrijf kon het gewoon niet aan.

R41nM4n | 31-01-19 | 22:34

xs4all is dus nog steeds druk met radio/tv commercials. Dat is op zich wel bijzonder, gezien de ophef die ontstaan is.

GOEM | 31-01-19 | 20:24 | 1

Was al ingekocht

civilian | 31-01-19 | 20:26

Ik vind faxen geweldige apparaten.

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 20:24

Ben was ook een symphatieke club vroeger.

wilderst | 31-01-19 | 20:13 | 1

sympathieke

wilderst | 31-01-19 | 20:14

Heb Telfort, nooit problemen, leuk 'bedrijf'. Ook onderdeel KPN, gaat ook KPN heten. Boeien! Al die namen kosten gewoon een hoop geld voor KPN.

wilderst | 31-01-19 | 20:12 | 1
-weggejorist-
totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:43

Ooit heel lang klant geweest van XS4ALL. Werd steeds duurder, steeds meer storingen, kan gebeuren, maar toen die klantenservice. En die reclame dat ze zo goed waren volgens de Consumentenbond. Ooit waren het pioniers, nu arrogantie ten top. Time to go. No more, no less.

DrBowned | 31-01-19 | 20:10 | 2

Ik behoorde bij de eerste groep klanten, maar ben al jaren weg. Al voor de overname door KPN, medio 1998, ging het bergafwaarts. Wet van de remmende voorsprong. XS4ALL transformeerde van anarchistische bleeding edge provider naar vluchtplaats voor hulpbehoevenden.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 20:29

KPN service is te vergelijken met wat mensen in de oorlog moesten doorstaan.

Shareholder II | 31-01-19 | 23:57

Heb geen internet meer. Pas geleden opgezegd. Werd me te ingewikkeld.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 20:10 | 3

Is ook zo. Heb je wel eens zo'n IPv6 adres gezien?

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 20:11

IPv2 vond ik al bijna niet meer te doen.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 20:14

Ik weet nog dat ik gewoon de telefoon opnam, tegen juffrouw Jannie zei dat ik Kees moest hebben, en je was alweer klaar.

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 20:21

Gezever, met KPN kan ik ook wel op GS komen.

knutsel_ | 31-01-19 | 20:01

Back in the days, met de Hacktic...
Na omzwervingen op drie continenten kan ik zeggen dat ik nog nooit een meer betrokken ISP heb meegemaakt dan XS4ALL.

Wijze uit het Oosten | 31-01-19 | 19:55 | 1

bHosted?

Shareholder II | 31-01-19 | 23:58

Xs4all is toch lang al geen xs4all meer.Is gewoon nu kpn met een ander naampje. Hoe beduvel je jezelf dus.

tweetybird | 31-01-19 | 19:51 | 3

Allerjezus. Inmiddels begrijp je zelf toch ook wel dat dit niet het geval is?

mr. exp. | 31-01-19 | 20:19

Het is van kpn dus het is kpn. Ook al wil je anders geloven.

tweetybird | 31-01-19 | 20:22

@tweetybird
Brands zijn meer dan namen. Kill the brand, kill the philosphy. En dan hebben mensen opeens geen premium meer over voor XS4ALL.

LiniaalRectaal | 31-01-19 | 20:49

Nooit XS4ALL gehad maar als geenstijl vindt dat het moet blijven vindt ik dat ook.

ditotje | 31-01-19 | 19:50 | 6

@Eierbal: Eerste wel, tweede niet.

Lumenatra | 31-01-19 | 20:21

Oh, wtf. Excuses!

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 20:22

Toch blijv ik het vinden.

ditotje | 31-01-19 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, ik zit ook bij XS4All met vast IP en 500 mbps abo. En ik krijg ook 500 up ende down. Prima, beste all-in provider die ik ken. Hey Canada! Leave them in peace, please, you really don't want me to come over and face my wrath, I can assure you. But ehmm, it has to be at least 30 Celcius in the plus at your end, or I won't come. Thank you.

Kinkfactor | 31-01-19 | 19:49 | 10

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 20:10
Ook fout, standaard krijg je een dynamisch IP met een bepaalde verlooptijd (lease).
Gebruik je je verbinding niet voor een bepaalde tijd, dan kan je IP adres veranderen. Omdat je modem/router de altijd verbinding in stand houdt, zal dit echter zelden gebeuren. Voor vaste (statische) IP adressen moet je over het extra betalen (XS was een uitzondering hierop)

the namster | 31-01-19 | 21:03

@the namster : in de praktijk heb ik gelijk dus.

En verder : 255 staat zeker in je mask, maar dat is een mask. 255 is het broadcast IP en die krijgt niemand toegewezen.

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 21:55

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 21:55
IP 255 bestaat dus (waar, het is een mask, dus theoretisch), dan krijg ik nog steeds € 50 van je.

the namster | 31-01-19 | 22:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Volgens mij heb ik Ziggo.

VanBukkem | 31-01-19 | 19:48

Kan ik mijn DNA uploaden

Kaas de Vies | 31-01-19 | 19:46 | 1

Dat kan altijd. Wel even over vpn, anders kunnen ze meekijken wat er allemaal in staat.

suscrofa | 31-01-19 | 20:21

Net voor de gein de snelheidscheck op postcode van XS4ALL gedaan. Geven aan dat ik 100mb/s kan halen terwijl ik weet dat ik krap aan de 20mb/s zou kunnen halen. Dus neem dat allemaal maar met een flinke schep zout.

2voor12 | 31-01-19 | 19:45 | 7

Net even getest, en ik haal idd slechts 94 mb/s. Erg jammer.

Cheeky Bastard | 31-01-19 | 21:01

94 millibit per seconde is inderdaad niet veel.

thefonz | 31-01-19 | 21:57

Dit zou zeker kunnen kloppen - heel veel ADSL2 lijnen zijn de afgelopen jaren geupgrade met FTTD (Fiber to the Dslam), en Dan heb je ineens VVDSL met 100mbit op 1 aderpaar, of zelfs VPLUS met 200 mbit per aderpaar.

Als de snelheid niet gehaald wordt maakt XS4ALL tickets aan richting KPN tot de snelheid wél gehaald wordt. Ik zeg, probeer het!

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Mocht het lukken (Leuk initiatief !) dan zal KPN de boel gewoon saboteren.. hun infra & all that. Vergelijk 't maar met third party (grotere) telefooncentrales op "hun" koper... Netlijnsynchronisatie problemen, anyone ? ¡ Bastardos !

Untermensch | 31-01-19 | 19:35

edguy - superheroes. Ik ga nooit meer emotioneel worden tot dat dit een ding is.

Geen01 | 31-01-19 | 19:35

Vroeger ook jaren een account gehad. Batched SMTP via vast IP, Linux servertje draaien, mail checken via Pine, mooie tijden. Maarja, dat is lang geleden en XS4all is geen schim meer van wat het ooit was.

burgertime | 31-01-19 | 19:33

Allememachies. Het is alsof je een petitie in de lucht houdt tegen het rijpen van een aardbei.

Boris Poepnagel | 31-01-19 | 19:32

Ik ben er nog niet uit naar wie ik moet overstappen.
Was wel blij met hun VoIP modem (met budgetphone en voipbuster).
En een gratis virusscanner voor 5 computers (die natuurlijk gewoon bij de hogere abonnementsprijs was inbegrepen).
De gratis newsserver had dan weer net te weinig retentie om echt plezier van te hebben (2 weken in plaats van 3 jaar)

Osdorpertje | 31-01-19 | 19:31

Jezus, kom uit het verleden, stelletje nerds. Ga gewoon bij KPN of Ziggo, en heb er schijt aan dat je hipster vrienden dat niet cool vinden. Zeikerds.

captainobvious | 31-01-19 | 19:30 | 9

timmey | 31-01-19 | 19:33
Kpn heeft volgens mij geen 1000mbps

the namster | 31-01-19 | 20:34

Ik heb zoals ik zei geen KPN meer, ik woon in een buitengebied. Hier ligt glasvezel tot in huis! dus nu heb ik een 1000/1000 mbits/sec verbinding. Op de macbook bekabeld haal ik het nagenoeg (900 a 1000 mbits)

timmey | 31-01-19 | 22:06

Ik zit nu bij Fiber.. KPN in het buitengebied is allemaal ADSL en ver van de centrales af. Je kan hier kiezen tussen coax (ziggo), adsl (kpn, telfort dochterondernemingen van kpn.. name it) of echt glasvezel tot in huis (3 providers). Glasvezel is op bewonersinitiatief aangelegd.

timmey | 31-01-19 | 22:08
▼ 6 antwoorden verborgen

'high ethical values'
Hoeveel jaar geleden hebben ze zich daar nog voor uitgesproken? Dat is iets waar ze ooit actief (en goed) iets mee deden maar de laatste jaren kloppen ze zich vooral op de borst met oude successen en zoveelste keer provider van het jaar. Alsof dat na 20x nog iets zegt

Kapucijnes | 31-01-19 | 19:27 | 2

Mocht niet van KPN. De sleepwet was bijna een rel intern. Mocht XS niets over zeggen.

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:37

Dat bedoel ik. Het merk heeft amper wat te vertellen en dit ethical values argument is dus ook niks waard.

Kapucijnes | 31-01-19 | 22:54

Zelfde als jullie toen je je ziel verkocht aan de telegraaf dus niet mekkeren...

kat-de-kat | 31-01-19 | 19:26

/care
Wie betaalt bepaalt.

Superior Bastard | 31-01-19 | 19:20 | 1

De klant betaald maar daar lijken de rukkers van KPN niet naar te luisteren. Terwijl het hele bedrijf te danken is aan een monopolie positie op de markt en het jarenlang uitmelken van de consument en elke innovatie zo lang mogelijk proberen uit te stellen.

voldemort | 31-01-19 | 20:09

Ach, zolang XHamster4ALL maar blijft bestaan is er niks aan de hand.

Mr_Natural | 31-01-19 | 19:18 | 2

Of Xvideos4ALL, doet zelfs suggesties op basis van je surfgedrag ;-)

JohnWalker | 31-01-19 | 19:28

Exces4ALL.

Mr_Natural | 31-01-19 | 19:32

De jongens en meisjes van xs4all nemen je bij de hand en helpen je door problemen heen. Bij ziggo, vroeger hier casema, moet je jezelf maar zien te redden.

hotnot | 31-01-19 | 19:16 | 7

Bij mij loopt ziggo ook prima. Niks geen problemen.Dus net zo prima als xs4all.

tweetybird | 31-01-19 | 19:53

Dat was voorheen het grote verschil met bijvoorbeeld UPC. Die club leverde ook prima spullen, maar de service en nazorg was om te huilen. Om nog maar te zwijgen over de legio spookrekeningen.
Die service was/is de grote kracht van XS4ALL. Maar ik moet zeggen dat de service van (nu) Ziggo een stuk verbeterd is.

Bob-Sleeman | 31-01-19 | 19:59

Ziggo is vooral kut omdat ze maar blijven bellen of ik aub abonnee wil worden. Bloedirritant.

IkwilJinekwel | 31-01-19 | 20:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Hudson Bay overtuigen dat ze beter als V&D hadden kunnen opereren als ze toch al van plan waren de gebouwen over te nemen/exploiteren? Ben ook jaren klant geweest van XS4ALL en heb zelfs nog een tijdje daarna mijn bijbehorende e-mailadres aangehouden (ook uit gemakzucht om niet overal je registratie te moeten veranderen). Uiteindelijk konden ze me de snelheid die ik bij de kabelaar voor het zelfde geld kreeg, bij lange na niet leveren. En dus was de switch zeer zinvol en rendabel. Nokia was ook ooit een goed en betrouwbaar merk. Over niet te lang zitten we allemaal aan glasvezel of razend snelle alternatieven die XS4ALL niet meer kan of gaat leveren. Dan is het helemaal vergane glorie. We moeten verder.

JayJay | 31-01-19 | 19:15 | 7

Postcode check maar weer eens gedaan bij XS. Voor ruim EUR 50 kunnen ze me (volgens de site) max 167 Mbits down bieden (en 51 up). Is behoorlijk duur in vergelijk met kabelaar die meer bied voor minder EUR.

JayJay | 31-01-19 | 21:35

@JayJay
Als je goed leest had ik het over de upstream. Ook belangrijk, maar voor andere zaken, zoals SVN.

LiniaalRectaal | 31-01-19 | 22:10

@kinkfactor

Met VPLUS of BVVDSL haal je makkelijk 60 Mb/s up.

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Kansloos maar lievv dat ze het proberen.

Berbaar | 31-01-19 | 19:14 | 1

Tja, laten we het eens over 'kansloos' hebben....!

BaldEagle | 31-01-19 | 20:10

XS4ALL is al jaren niet meer wat het geweest is. Iedereen die hun DNS editor wel eens heeft gebruikt weet wat ik bedoel.

CarelJan7937 | 31-01-19 | 19:13 | 2

Tijdens mijn werk als accountmanager in de telecombranche heb ik nog nooit een klacht over XS4ALL vernomen. Nou ben ik al een aantal jaar niet meer in de telecombranche werkzaam of doe er te weinig mee.

klowiepowie | 31-01-19 | 19:40

Xs hosting is kut. Maar mag niet in geinvesteerd worden, van... KPN!

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:40

Geen idee hoelang ik al internetaansluiting heb maar vanaf dag 1 bij XS4ALL
Had zelfs ooit een @hacktic.nl email adres (en een 1200 baud modem)
Vanaf dag 1 never gedonder gehad!

paost712 | 31-01-19 | 19:12 | 7

XS heeft eigen netwerk. Alleen de kabel naar je modem is van KPN. Eigen routers, peering etc etc.

totaalgeenmedewerker | 31-01-19 | 22:40

@the namster | 31-01-19 | 20:42
Absoluut onjuist. Maar lekker simpel roepen is natuurlijk aantrekkelijker dan je ergens eerst even in verdiepen. Best knap, aangezien de afgelopen weken meerdere artikelen zijn verschenen waarin wordt uitgelegd waarom XS4ALL zo wezenlijk meer is dan "KPN-internet met een ander naampje"

Kameroudste | 01-02-19 | 00:55

Kameroudste | 01-02-19 | 00:55
Vertel ! Geef eens een paar linkjes die jouw verhaal ondersteunen.
.
- XS4All heeft geen eigen infrastructuur, gebruikt KPN netwerk
- Wie installeert/beheert de techniek daar van, juist de KPN
Je kan dus nooit "wezenlijk meer" zijn als de zwakste schakel in een netwerk infrastructuur . Blijft alleen de XS helpdesk over, die meer uit de KPN structuur weten (en willen) te halen dan KPN zelf.
-

the namster | 01-02-19 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Nostalgie is een slechte raadgever.

Schadenfreude | 31-01-19 | 19:12 | 1

Bijna nooit.
Vaak de benchmark hoe het ook kan en niet zelden moet.

Ray69 | 31-01-19 | 19:22

Was leuk pionieren bij xs4all. Ik zie nog zo het pulldown menu voor me met een button voor inbellen. De server onder de trap moet voor Rop Gonggrijp een jongensboek zijn geweest. Met mijn win 95, 33k6 modem, 16MB intern en 1,3 GB harddisk. XS4ALL moet blijven.

Zwezerik | 31-01-19 | 19:11 | 2

Ach ja, die server 'onder de trap'.
Die stond overigens in de bezemkast die zich in de woonkamer bevond in een benedenwoning in de Bijlmer alwaar zich vaak ook allerlei 'vreemde' types zich ophielden.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 19:32

Zwezerik | 31-01-19 | 19:11
Lol, mijn server stond pal naast mijn asbak (of vice versa). Hij kapte er een keertje mee, geopend, hij was egaal bruin van binnen. Kon hem nog wel repareren.

the namster | 31-01-19 | 21:12

XS4ALL is destijds verkocht aan de aartsvijand. Het internet stierf een beetje. Maar dit is allemaal nostalgisch gelul. KPN moet lekker doen met zijn bezit wat hij wil.

Ggroengras | 31-01-19 | 19:10

Turbo long KPN, gewoon cashen.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 19:09

XS4ALL? -1

JohnWalker | 31-01-19 | 19:06 | 4

Ben geen accounthouder ;-)

JohnWalker | 31-01-19 | 19:13

Ik heb al jaren geen tv meer, maar toen ik dat nog wél had, ervoer ik geregeld onderbrekingen in de dienstlevering. Dat was bijna altijd als er een verhuizing in de wijk was. Dan werd er een stekkertje verstoken in een straatkast, en bij dat werk werd er tegen mijn aansluiting aangestoten. Voor zoiets verholpen was, was het weer een week verder. Met KPN/XS4ALL nooit dat soort problemen gehad.

hotnot | 31-01-19 | 19:13

Beetje dom om coax met een dsl lijn te gaan vergelijken.

burgertime | 31-01-19 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Amen

Lepo | 31-01-19 | 19:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl