Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geloofstafel: "80% religiereductie in 2025"

Denktank voor Toekomstig Nederland wil rigoureuze stappen inzake religietransitie

YES WE CAN

Willen we deze aarde een beetje fatsoenlijk doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen dan moet er fors ingegrepen worden in de almaar stijgende geloofsbelevenis in Nederland. Dat stelt De Geloofstafel, het overleg-orgaan dat pleit voor een 80% religiereductie in 2025. Religie moet definitief achter de voordeur want anders komt het niet goed met de BV Nederland. We moeten van God, Allah en al die mafketels los willen we de komende eeuwen overleven. En dat heeft verregaande en ingrijpende gevolgen voor de samenleving zoals wij die kennen.

Vanaf 2020 worden zichtbare kenmerken van religie in de openbare ruimte verboden. Dus geen hoofddoekjes, djellaba's, tulbanden en crucifixen meer op straat. In 2022 beginnen we met de afbouw van moskeeën en minaretten en komt er een algeheel kerststol en paashaasverbod. Kerken en overig religieus onroerend goed wordt omgezet naar woningbouw. Minaretten verliezen hun functie en kunnen prima ingezet worden als 6G-mast. We stoppen per direct met gescheiden zwem-uurtjes voor moslima's in sportfondsenbaden.

Ook worden per 2022 religieuze politieke partijen gefaseerd verboden, te beginnen met het CDA, DENK, SGP en de ChristenUnie. Bijbel en Koran, die nu nog digitaal in de Tweede Kamer aanwezig zijn, verdwijnen en gaan in de winkel 500% duurder worden.  De Eed, 'zo waarlijk helpe mij god/allemachtig prachtig 88' is niet langer geldig' 

Religieuze gebruiken, zoals besnijdenissen, rituele slacht , suiker- en offerfeesten, dat geleur met kinderen tijdens palmpasen, en halal-schappen in supermarkten moeten eveneens in 2022 naar 0.

Publieke Omroepen met religieuze signatuur worden medio 2022 uit het bestel gehaald, en omroepen die nog langer gif-verspreiders als Alain Verheij en Nourdeen Wildeman een podium blijven bieden worden beboet met 1 miljoen euro per overtreding. De VARA dient afscheid te nemen van haar hoofddoekmedewerkers en zo niet dan volgen kortingen op het NPO-budget.

Tijs van den Brink moet naar een heropvoedingskamp - het is geen domme jongen - dus die is nog wel te redden. Voor mensen als Appa, Arnoud, Nasrdin, Nadia en Arzu komt een er soepel uitreisprogramma naar Saoedie-Arabierië. Met Turkije zijn afspraken gemaakt over de terugkeer van honderdduizenden Erdoganeske vlaggenzwaaiers. Idioten met een vergiet op hun hoofd worden afgevoerd naar Rottumerplaat.

Het is vanaf 2022 niet langer toegestaan dat politici de Matthäus Passion in Naarden bezoeken laat staat daarover communiceren op sociale media. EO-Jongerendagen alsook Opwekkings- en Pinksterbijeenkomsten worden afgeschaft, en de politie krijgt een verregaand mandaat om auto's met zogenaamde 'visjes stickers' van de weg te halen.

In 2025 komen op de openbare weg gewapende audio-camera's die meteen en dodelijk ingrijpen zodra iemand nog 'Allahoe Akbar', 'Jezus Redt' of 'Hoi Arie Boomsma' roept.

De kritiek dat er geen joods, christelijke en/of islamitische afvaardigingen deelnemen aan de Geloofstafel wijst het platform van de hand. "We gaan natuurlijk geen mensen uitnodigen die het niet met ons eens zijn."

Reaguursels

Inloggen

Binnenshuis mag wel alles.

Ingelheit | 15-12-18 | 14:10

Van GOD los en daardoor aan de leiband van ALLAH!

Nelis SplitBloes | 14-12-18 | 23:39

De klassieke Grieken hadden hun Godjes. De romeinen hadden hun Godjes. De Germanen hadden hun Godjes. De Noordmannen hadden hun Godjes.

Eigenlijk niemand meer die daar nog in geloofd.

In 2119 lacht iedereen zich een breuk om die gladiolen uit 2019 die nog in god(jes) geloofden. Bwahahahaha. Wat een achterlijke idioten waren dat. Hadden ze toen ook nog astrologie? En kon je via je tv water laten 'instralen' zodat het Magische Krachten had? Hahahaha!

Zoals we ons nu een breuk lachen om Derde-wereldiers die serieus geloven dat "de voorvaderen" boos kunnen worden als iemand iets doet wat niet helemaal netjes is.

EnNouJijWeer | 14-12-18 | 14:39

Alleen al het feit dat water bevriest bij exact nul graden bewijst dat God bestaat. - Gerard Reve-

streknek | 14-12-18 | 10:30 | 1

haha, ik hoop dat hij dat niet meende toen hij dat op schreef. Het smeltpunt van water is het ijkpunt van de Celcius schaal. Dus dat water smelt bij 0 graden is omdat 0 graden het smeltpunt is van water. Geen toeval, geen god, geen bijzonderheid. Gewoon ooit een bewuste keus van een wetenschapper genaamd Celcius.

Joostmochtnietsweten | 14-12-18 | 13:42

Mooi niet! De kerk van het FSM groeit als een tierelier!

Warm bier voor de ongelovigen!

Niedendeze | 14-12-18 | 09:38

Prachtig maar helaas utopisch toekomstbeeld. Qua christendom zie ik mogelijkheden maar de islam blijft groeien.

suscrofa | 14-12-18 | 09:15 | 2

daarom is dat ook een van de Grootste Gevaren van deze eeuw; dat we weer afzinken naar een soort Middeleeuwen.

EnNouJijWeer | 14-12-18 | 14:42

Iets waar je in geboren wordt en niet zonder kleerscheuren uit mag kan zolang we het zelf geen halt toeroepen alleen maar groeien.

Pieter_Auper | 14-12-18 | 18:14

Deze is mooi hoor Pritt.

Overnijd | 14-12-18 | 08:59

Fantastische ridiculisering van de klimaattafels! Chapeau!

RedBill | 14-12-18 | 08:19

Jezus beloofde ons te verlossen van al het kwaad... Odin beloofde ons te verlossen van de ijsreuzen... ik zie nergens ijsreuzen.

Barkruk2 | 14-12-18 | 08:10 | 2

Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn tas DUS ik pas in mijn tas.

Overnijd | 14-12-18 | 09:02

Ik zie wel enorme, overheersende entiteiten van een ijzige natuur

Sidney_May | 14-12-18 | 09:31

O ja, en welke landen zijn superieur kwa mensenrechten, economie, brijheid en moraal? Allemaal landen die christelijk zijn of het tot voor kort waren. De landen die sinds kort niet meer christelijk zijn, glijden nu al af naar een halve dictatuur waarin links dogma en rechtse multinationals de dienst uitmaken - hallooooo EU! De meest christelijke landen zijn nu de oostbloklanden, en die verzetten zich met hand en tand tegen de uitverkoop van eigen waarden en cultuur.

dr Rechts | 14-12-18 | 08:10 | 1

U verwart het effect van Protestantse werkethiek met de 'blanket' Gristendom. Kijk eens naar Katholieke landjes...

Overnijd | 14-12-18 | 09:01

Natuurlijk bestaat God, stelletje mafketels. Kijk eens om je heen en kijk naar jezelf. Als energie/materie eeuwig en oneindig is, dan is daar eeuwig/oneindig leven ontstaan en dat noemen we God.

dr Rechts | 14-12-18 | 08:06 | 1

Mijn god wat een creationistische onzin.

Lucifer | 14-12-18 | 09:34

Sinds wanneer biedt Geenstijl een platform aan fascisme?

geloofdzijdeheer | 14-12-18 | 08:04 | 1

Is anders wel reuze divers en inclusief van GS.
En op de Jeaup mag het ook.

Sidney_May | 14-12-18 | 09:36

De zeespiegel stijgt niet; de lucht is schoon; Temperatuur, neerslag en wind bewegen binnen normale variabiliteit. Als je in weerwil van harde feiten blijft geloven in onheilstijdingen, dan ben je ofwel religieus, ofwel geestelijk wankel, of beiden. Wie durft er nu eens op te staan en te zeggen:
“Kap met deze onzin. We gaan geen kapitalen uitgeven om een probleem op te lossen dat niet bestaat. We weigeren onze welvaart en onze manier van leven te offeren op een altaar van leugenaars, opportunisten en wankele geesten. Overheidsbeleid mag nooit worden gebaseerd op het Oude Testament, en ook niet op groene leugens van klimaatpauzen.”

Zeddegeizot | 14-12-18 | 07:59 | 3

En de aarde is plat.

gebruikert | 14-12-18 | 10:44

De Aarde heeft bergen. Om die reden alleen al is de Aarde niet plat.

BrokenTipi | 14-12-18 | 11:28

Zeg dat al jaren, maar is zo mooi kort samengevat. Zal binnenkort wel grond worden voor vervolging wegens ontkenning van de doemende holocaust.

Buerman | 14-12-18 | 11:55

Als dat dan maar ook geldt voor de klimaatreligie

Afrikanerhart | 14-12-18 | 06:51

Religie maakt meer kapot dan je lief is .

Minus Richels | 14-12-18 | 04:53

Dat klinkt als muziek in mijn oren. Een dergelijk vreedzaam en verstandig land zou mij direct doen uitreiken. Ik kan mensen die religieus zijn simpelweg niet verdragen. Zij weg of ik weg. Allemaal!

andrew1972 | 14-12-18 | 03:00 | 2
-weggejorist-
andrew1972 | 14-12-18 | 03:01

Goed verdraagbaar als we de publieke ruimte vredig delen en dus niet een religieuze marsorder van uitbreiding hebben omdat het anders lijkt dat je eigenlijk wel een beetje gek bent met je heilige gleuf.
De redenatie van de Islam is ook zo. We zijn met een miljard dus dan moet het wel waar/goed zijn.

Daarom die expansiedrift. Die geile onstopbare reli expansiedrift.

Dat begint al met Japies die zeggen dat ik 's zondags niet mag shoppen van hun gleuf. Donder op met je gleuf.

Overnijd | 14-12-18 | 09:06

Nu nog even van de nieuwe klimaatreligie afstappen. sceptisch zijn ten opzichte van de klimaatverandering staat tegenwoordig gelijk aan godslastering

elco485 | 14-12-18 | 02:52

Kerken en Islamitische gemeenschappen met predikers moeten grondwettelijk verboden worden.
Net als motorrijden, mag best, met je vrienden ook. Maar zodra je het gaan organiseren en er ellende uit voortkomt , (bent U er nog, radicale islamist?), een dik slot erop!

Ray Skak | 14-12-18 | 02:10

Als dat religiereductie over de islam gaat: prima.

Nu zou ik mezelf omschrijven als een culturele katholiek. Maar het christendom is te verkiezen boven een totalitair systeem als bv de islam. En als je religie in het algemeen bekijkt en de geschiedenis bestudeert, zie je dat alle volkeren ooit, ongeacht plaats en tijd, een vorm van religie hebben. Het is dus kennelijk iets wat bij de mens hoort. En in dat geval, kan je dan maar beter een religie promoten die in de basis vreedzaam is. Dus ongeveer alles behalve islam.

Braboblanke | 14-12-18 | 01:27 | 2

Je kunt de Bijbel en de Koran ook wel tegenover elkaar zetten. Je kunt verbanden zien. Overeenkomsten. En afwijkingen. Toch zit er wel aardig wat verschil tussen de Koran en de Bijbel. De Koran is een samenvatting in 1 boek, geschreven op basis van de woorden van Mohamed en dus in die periode. Een heel stuk historie dat daarin staan en Bijbelse vergelijkingen heeft komen overeen met de geschriften die samen de bijbel vormen.

Alleen de bijbel is niet geschreven door 1 persoon. Het is ook niet 1 boek dat is voortgekomen uit dicteren. Het zijn 66 verschillende boeken. Pas rond 200 gecanoniseerd door Ireneüs.

Er zit veel mysterie in en rondom de overige geschriften die in die tijd zijn voortgekomen en een claim maken op een uiting van het Woord van God. Je kunt vele geschriften a.d.h.v. gebruiksvoorwerpen, locaties, klimaat, gebruiken, e.d. toetsen aan wat bekend is rondom die gebieden in verschillende tijden.

De rode draad van de bijbel (OT) is: als mens kun je niet zonder God, je hebt Hem nodig. Omdat je dit niet kunt, heeft Hij uit liefde Zijn zoon gegeven, zodat Hij die straf draagt en je band met God in Christus is hersteld. Geen werken dus. Geen Wet die je veroordeeld. Door voor zonde. Zonde is dus niet alleen een werkwoord. Het is een begrip op zichzelf. Zonde is afstand tussen jou en God. Heiligheid is het tegenovergesteld.

Dus door geloof in de dood en wederopstanding ben je gered. Dat is de daad van rechtvaardigheid. Daarmee ben je vrij. That's it. Als je je weer aan regeltjes wilt houden, dan accepteer je die genade niet en wil je van geloof een verdienste maken. God wil relatie.

Dan de Koran. Hou je aan de regels en misschien kom je erin. Jezus zou niet gekruisigd zijn, ondanks dat er een speer in zijn zij werd gestoken en de dood werd bevestigd, dat rond de 19e eeuw pas volledig werd bevestigt hoe het komt dat je dan vloeistof lekt uit je longen. De Romeinen hadden daar dus een checkmiddeltje dat zijn tijd ver vooruit was, zou je kunnen zeggen. Dit soort zaken spreken elkaar tegen.

Het wordt pas echt interessant, wanneer je 2 namen van Allah uit de Koran vergelijkt met de persoon die de bijbel deze namen geeft. K: Allah is de heerser van de Wereld, de beste misleider (deceiver). B: Satan is de heerser van de wereld, Vader van de leugen. (Lucas 4 biedt Satan alle Koninkrijken aan van de wereld en Jezus zei niet dat deze niet aan hem waren om weg te geven. Nee de bijbel bevestigt zelfs dat ze aan hem zijn om te geven.

Over leugen gesproken... Taqiyya. Eén van de 10 geboden is: gij zult geen valse getuigenis afleggen. Of wat dacht je van de oproep 'dood aan de kaffer'. Er staan in de bijbel geen oproepen aan jou als gelovige om te doden. Jezus deed het niet. Het wordt gezegd in 1 van de 10 geboden. Er zijn verhalen over geschreven. Oproepen en context. Achtergrond. Waarschuwingen van God zelf en het niet willen erkennen van de positie van God als Rechter en Allerhoogste.

Niet doden dus. Of wat dacht je van een ander gebod van die 10 geboden die zegt dat je geen beeltenis moet maken en dat aanbidden. Dat je alleen God aanbidt, want hij is een jaloerse God (verwar envy niet met jeaulous). Vijf keer per dag bidden naar mecca. In mecca wordt er om een steen gelopen. De kabaa. Wanneer ze daar ter plaatse bidden op de locatie.. allemaal gericht op die steen.

En de Palestijnen bidden op dat moment allemaal met hun achterste naar de tempel in Jeruzalem.

Je kunt mij wel meer vertellen, maar dit soort verbanden en achtergrondkennis doet zeker verbanden zien tussen geloven. En overeenkomsten. Al met al mis je bij de Koran niet de daadkracht het zwaard op te pakken en Jezus zegt: als je het zwaard oppakt, zul je sterven met het zwaard.

Wie wil je zijn?

BrokenTipi | 14-12-18 | 02:10

Er is maar 1 Koran, dat is de Koran die samengesteld is door de slaaf van PedoMo, tw Zaïd en de schoonvader van PedoMo t.w. Abu Bakr.

Deze versie van de Koran is in gebruik bij de Alevieten en daarin is PedoMo niet de laatste profeet, is het niet verboden om afbeeldingen van PedoMo te maken (Er werden toentertijd in Mekka betaalmunten uitgegeven met de kop van PedoMo) en was de verste moskee (Al Aqsa) gelegen in de Tuin (De versie van PedoMo van het Joodse Paradijs)

De religieuze wanen van PedoMo begonnen pas nadat PedoMo in het bezit kwam van de Christelijke slaaf Zaïd, die van de monnikken in Damascus een opleiding tot schrijver had ontvangen en daarbij een zondagschoolversie van de Joods-Christelijke Bijbel had geleerd.

PedoMo zoog die onzin op als een spons en verbeelde zichzelf zelfs dat hij de enige echte Joodse Messias was en dat de Joodse inwoners van Mekka en Medina hem als zodanig moesten vereren.

Na de eerste Koran versie zijn er nog 12 andere versies van de Koran verschenen. Elke volgende versie werd radicaler en extremer omdat iedere schrijver vooral een herkenbare "verbetering" wilde aanbrengen.

TriestGeval | 14-12-18 | 10:14

Jezus Zijn Bestaan is een historisch feit. Dat Jezus is gestorven onder Pontius Pilatus is een historisch feit. Dat Zijn discipelen zagen dat Hij was Opgestaan en dit verdedigden onder de meest gruwelijke omstandigheden is een historisch feit. De Bijbel is het meest onderzochte boek ter wereld en staat nog steeds, zeker als historisch document, maar ook als HET document waarop onze westerse beschaving is gegrond. Het Christelijke Geloof is gebaseerd op een historisch figuur. Atheïsme is gebaseerd op niets, helemaal niets. In de 20e eeuw hebben we het atheïstische USSR, China (in 1949 uitgeroepen door Mao als eerste atheïstische republiek. Om lid te worden van de CP MOET je atheïst zijn), Cambodja (en andere landen die deze achterlijke atheïstische leer gevolgd hebben) gehad. Dat moet je als "atheïst" genoeg zeggen. Zet Jezus en Mohammed naast elkaar historisch en qua leer. Zet Jezus naast Boeddha of naast het hindoeïsme of naast het heidendom. In alles is de leer van Jezus superieur. En dan het atheïsme: lucht verplaatsen in een Christelijke atmosfeer: niets meer en niets minder.

Jesaja | 14-12-18 | 01:02 | 6

Christendom en communisme zijn beiden historicistisch, dat wil zeggen, geloven in een lijn in de geschiedenis die beweegt naar een eindtijd (bij communisme is de klassenstrijd de lijn). Atheïsten geloven niet in een eindtijd.

me,myself and IK | 14-12-18 | 10:52

Lou de palingboer is ook een historisch feit. Ik geloof echter niet in sprookjes. Heb je daar soms problemen mee? Waar ik een probleem mee heb is dat mensen zoals jij eenmaal aan de macht zijnde mijn vrijheden menen te mogen beperken. En die godverdomde leer van jou, wat heeft dat eigenlijk gebracht? Was er geen Verlichting geweest dan zaten we nog in de middeleeuwen qua ontwikkeling. Hou jij ze dom en misbruik hun kinderen, dan hou ik ze arm.

Buerman | 14-12-18 | 12:18

Die is uit dat boek waarin staat dat er oa een volk 40 jaar door de woestijn banjerde. Over een stuk waarvan we tegenwoordig heel goed weten dat het 92 uur lopen is. Door een gebied met een niet gering aantal handelsroutes. En dan onopgemerkt blijven. En het verhaal met brood en vissen. Niemand van alle koppies die opkwam met het idee wat td nasse mee te nemen. En het verhaal van iemand die 3 dagen dood was, en toen weer niet. De onwrikbare natuurwetten van het universum even op pauze gezet. 'F course..

NiCeY | 15-12-18 | 01:36
▼ 3 antwoorden verborgen

@BrokenTipi | 14-12-18 | 00:30 | ... religie staat niet synoniem voor God....
klopt... God heeft niets met religies.

Religie is een verzinsel van mensen die hiermee macht willen uitoefenen over de mensheid.
God zegt: ''ieder mens kan persoonlijk contact maken met God, daar heb je geen religie bij nodig''.
Om te bewijzen dat religie slecht en verkeerd is... heeft God godsdienstoorlogen
ingevoerd - waarbij miljoenen slachtoffers zijn gevallen.
Onder meer via de katholieke kerk en de islam laat God ons zien hoe Hij over religie denkt.

sociaal_econoom | 14-12-18 | 00:56 | 1

Jezus had niks met religie. De experts zette Hij dikwijls voor schut. Menselijke rituelen en gewoonten idem dito. Hij maakt onderscheid tussen focus op God (Geest) en focus op de wereld (vlees). De invulling van de waarden die Hij geeft gaan vanzelf als je je op Hem richt. Er is geen wet om na te leven bij wedergeboorte.

Eén ding weet ik zeker. Als discipel van Christus volg je Hem. Slaan of doden zijn zaken die je Jezus niet zou zien doen. Macht grijpen ook niet. Als je Hem volgt, oprecht, zou je dat niet ambiëren.

BrokenTipi | 14-12-18 | 01:07

Den Haag is akkoord gegaan met de klimaatafspraken van Parijs - daar is afgesproken dat we in 2050 geen gas, olie en benzine meer mogen gebruiken.
Ook is in Parijs afgesproken dat we in 2050 geen religies meer mogen gebruiken.

Den Haag hoopt dat hiermee een einde komt aan de klimaatsverandering in Nederland.

sociaal_econoom | 14-12-18 | 00:35

De Koning is dood. Lang leve de Koning!

Niets meer en niets minder. Zo werkt het met religie. Religie is een uiting van geloof door mensen. Het woord religie staat niet synoniem voor God, maar is een uitrol van wat mensen denken dat er van hen verwacht wordt.

Dat dit geridiculiseerd wordt is voor de oprechte gelovige, zoeken naar Waarheid, Liefde en Rechtvaardigheid, veiligheid, vertrouwen en geloof, niet altijd iets dat hij of zij hoef te verdedigen. Het kan ook een aanknopingspunt zijn om verder te onderzoeken hoe het zit.

Punt met de bijbel is dat het moraal van God komt. Hij is goed en jij bent niet de beslisser, maar Hij. Zijn Wil gaat uit van wat het beste is voor jou, maar niet alles wat jij wilt is Zijn Wil.

Wanneer je eerlijk bent tegen jezelf ontstaat er vaak genoeg cognitieve dissonantie. Dit is een botsing tussen 2 'feiten'. Een bredere context leren ontwikkelen, echt en eerlijk, resulteert in groei in je geloof. Dat heeft ieder mens.

Wat geloof scheid van religie is dat religie een element interpretatie bevat. Je kunt dit verschillend opvatten. Het Christelijke geloof is het enige geloof dat God de plek geeft die Hij heeft. Als Allerhoogste. Beslisser. Rechter.

Zijn goed zou 4 dimensioneel levend zijn, terwijl die van ons 3 dimensionaal zou zijn. Aan die norm kun je niet tippen. Dat wist Hij. Daarom vernietigde de pottenpakker de pot niet, maar wist Hij dat Hij in Christus dit zou fixen, want Hij kan het wel.

Nog los van het feit dat de samenhang naar de 66 boeken, geschreven over 1500 jaar tijd een meerlaagse samenhang hebben, als je met je hart leest dan zie je dat het steeds om dezelfde God gaat.

Religie is een uiting om God te dienen. Niet alleen voor God. Ook voor je medegelovigen. Geloven is de basis waarin je God zoekt en Hem wilt leren kennen. Hij zegt zelf dat geloof een gave is van Hem. Je zult dus moeten zoeken om Hem te vinden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn punt is: dit soort herhaling van anarchisme, communisme, identiteitspolitiek en propaganda begint bij het willen doen van goed. En de goedheid van de mens stelt niks voor in Zijn aangezicht. Goedheid zijn intenties. Beperkt tot je eigen referentiekader. Een moreel oordeel dat voor elk individu anders is leidt tot anarchie. Daarom bepalen we met elkaar wat goed is.

We kijken alleen naar nazi Duitsland. Hitler was slecht, maar stalin, mao.. Paul pot.. die willen we niet zien als slecht, want hun ideeën waren goed.

De kgb's 1e doel bij het destabiliseren van een land is: vervang God door overheid. De oprechte betrokkenheid in een paycheck. Geen leidend moraal.

En dit kan prima leiden tot je verhaal. Waarom niet?

BrokenTipi | 14-12-18 | 00:30 | 3

“Hij is goed“

En daarom geeft Hij kinderen (ook van vrome christenen) botkanker, MS, ALS of noem een andere willekeurige ziekte waarbij een kort levenlang creperen van de pijn is.

Ga weg met je God is goed. Je bent echt krankzinnig als je dat kan geloven. En waarschijnlijk ga jij naar de hel. Je staat aan de roulettetafel van religies, velen claimt het gelijk, velen heeft een leven na de dood. Je hebt statistisch een aannemelijke kans op het verkeerde geloof gegokt te hebben gelovige. Succes.

Trans_Fimmermans | 14-12-18 | 08:23

Heeft met Zijn afwezigheid te maken i.v.m. zonde. Wanneer een engel het water raakt brengt het genezing. Jezus bracht genezing. Zodra de band herstelt wordt ontstaat er herstel. God heeft leven in Zich. Jezus ook.
Ik denk dat God niet kijkt naar wat er nu is, maar wat er komen gaat.

BrokenTipi | 14-12-18 | 09:07

Het doet wel wat met je in elk geval.

BrokenTipi | 14-12-18 | 09:08

Top en zo moet het.

wieowie123 | 14-12-18 | 00:22

Was het weer tijd voor een rondje religie bashen? Dan de volgende keer graag het atheïsten geloof ook meenemen. Alle morele en ethische kaders zijn dan per 2025 eveneens verboden want overal hangt een denkwijze achter die als religie gedefinieerd kan worden.

Frau Merkel | 14-12-18 | 00:15

Fantasie maar mooi partijprogramma voor FvD.

Pislinq | 14-12-18 | 00:01

Volkomen mee eens. elk geloof is vergif voor de samenleving. Geloof is niet het goede maar het slechtste wat de mensheid overkomen is. En nu verbieden, er zijn door de eeuwen heen al genoeg mensen vermoord om die k.t geloven!!

loekiekoch | 13-12-18 | 23:51

Ik denk dat religie part & parcel zijn van de Homo Sapiens. Volgens dat boek van Yuval Whatever heeft de Sapiens de wereld veroverd door ons gezamenlijk geloof in mythen en verhalen. De enige manier om boven je genetische opmaak uit te stijgen qua kuddegedrag zou dan zijn door te geloven in gemeenschappelijke overtuigingen. De doorgeslagen variant of misschien wel de oervorm daarvan is de religie. Gott mit uns stond ook op de Duitse koppels. Een voorwaarde voor succes.

Maar goed het is een beetje doorgeslagen dat succesverhaal, met de gristenen en de islam en alles. Beetje minder mag ook wel weer want de laatste 300 jaar is er een nog veel krachtiger middel: De kennis van onze eigen onwetendheid, de motor achter de wetenschap en techniek.

Na religie en wetenschap, what is next? De door onszelf geschapen kunstmatige intelligentie?

Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 23:40 | 1

Dat. En natuurlijk the smart blockchain in the cloud.

Joris Beltsin | 13-12-18 | 23:45

YES!!!! Op naar Rottumerplaat!

Haram_Kafir_4ever | 13-12-18 | 23:34

Facisme in zijn puurste vorm.
Pritt bedoelt er vast Iers ironisch mee, maar menig reaguurder schrijft hier met rechterarm schuin in de lucht, qua ton qui fait la musique...

Braco.me | 13-12-18 | 23:25 | 1
-weggejorist-
BBMFE | 13-12-18 | 23:35

Ik dacht in de negentiger jaren dat we van van die kutgeloven af waren,
gristenen en gattolieken, maar hoe fout kon ik het hebben. Islamjemedood.

holegeluba | 13-12-18 | 23:19 | 1

Klopt, zag eind jaren 80 een gemoedelijke ontkerking inzetten. Het leuke en gezellige bleef (trouwen, kersmis), maar voor eigen fatsoen hadden de meesten geen reflectie van een kerk meer nodig.
Totdat de ellende echt begon met import van de Islam. Ik kenden moslim gastarbeiders, harde werkers, aardige mensen, nooit over Allah gehoord toen. Wat is er misgegaan met hun achterlijke nazaten?

Ray Skak | 14-12-18 | 02:17

2025 dat duurt mij te lang maak er 2020 van en zorg dat het in 2022 100% religie verbod is.

Rene046 | 13-12-18 | 23:03 | 2

Wat denk je van 1 januari 2019? Kan nog net. Zero tolerance.

SerTheFun | 13-12-18 | 23:07

Ik ben helemaal voor dit plan. Ben alleen bang dat we geleidelijk af moeten bouwen. Het is al te lang getolereerd. Ga maar lekker thuis bij de open haard vroom zitten wezen met je boekje.

shoarma4belgium | 13-12-18 | 23:17

Vermenigvuldig angst voor de Dood met Onwetendheid en de uitkomst is geloof.
Hoe groter de angst voor de Dood of hoe groter de Onwetendheid, des te harder wordt het geloof, de religie.
Hetgeen uiteindelijk kan eindigen in een soort sekte die lam is.

Hallalieheliaal | 13-12-18 | 22:48

Er zijn gelovgen die vrezen dat het zonder geloof een grote bende gaat worden.
Want mensen zonder geloof zouden geen moraal kunnen hebben.

kloopindeslootjijook | 13-12-18 | 22:32 | 2

Wanneer elk individu zijn of haar eigen moraal erop na houdt, wat is rechtspraak dan nog? Welk moraal is leidend voor een oordeel?

BrokenTipi | 14-12-18 | 09:11

Moraal is aangeboren. Anders hadden we het na laatste ijstijd in stamverband zonder Jezus & co nooit gered op de barre ijsvlaktes van het europese continent.

suscrofa | 14-12-18 | 09:20

Religie moet verboden worden, in al zijn facetten en invloeden. En religieuzen gaan we voortaan net als drugsverslaafden niet als criminelen behandelen maar als zieke mensen, ze bij herhaald overtreden van de regels opsluiten in klinieken. Geloof kun je behandelen. De leveranciers ervan krijgen een kans te stoppen, een eenmalig pardon, en worden vervolgens hard aangepakt. Geen gedogen meer, volledige handhaving. Het geeft geen pas je kinderen gelovig op te voeden, ze mogen toch ook geen alcohol voor hun 18e!

Lt. Hubert | 13-12-18 | 22:31 | 1

Dus in het kort wil jij voor anderen bepalen hoe zij hun leven moeten leiden?

BrokenTipi | 14-12-18 | 04:31

Religie is een overblijfsel uit de tijd dat de mens niets wist of de aard van de realiteit. We moeten ervan af omdat religie de samenleving altijd weer terug bij af wilt brengen. Simpelweg omdat de vooruitgang de doodsteek is voor religie.

Solar666 | 13-12-18 | 22:21 | 3

Hahaha. De vooruitgang. Alsof dat op zichzelf al niet een religie is. Hetzelfde geldt voor de mensenrechten. Verder: de gevolgen van een gemeenschap zonder God (wat is nu de moraal?!) tekende zich na de voorspelling van Nietzsche al vlug af: WOI en WOII. Men wist niet hoe vlug ze een nieuwe absolute religie moest introduceren, één die het recht to God maakte: de mensenrechten. Het is maar zeer de vraag hoelang dit stand houdt. Dat het beter is dan het christelijke geloof durf ik direct te ontkennen. Mensenrechten gaan onvermijdelijk direct gepaard met een tirannieke staat, precies dat wat onze grondrechten moesten voorkomen.

mr. exp. | 13-12-18 | 22:35

Als ik kijk naar de afgelopen eeuw is er ondanks het christelijke juk een enorme vooruitgang geweest. Of had u het over shithole countries.

BozePaarseMan | 13-12-18 | 23:48

Nee, ik had het over hier, over het Westen. Die vooruitgangszienswijze deelt Hegel met u, en Fukuyama, maar ik niet.

mr. exp. | 14-12-18 | 00:02

Goed initiatief maar heb wel mijn kanttekeningen. Miljoenen minder doden door religieus geweld wat weer lijdt tot ernstige overbevolking en kans op escalatie tussen God, Allah. Jezus, Mohamed, hari krisna of overige sprookjes figuren.

Ron101 | 13-12-18 | 22:05 | 1

Mao en Stalin konden er ook wel wat van.

klowiepowie | 13-12-18 | 23:07

Mensen die echt in een god ofzo geloven en vertrouwen hoor je niet en hebben geen kerk, bidhok of boek nodig. Dat zijn de echte die blindelings vertrouwen dat alles misschien ooit weleens goed gaat komen. De rest zijn van die debiele dementerende schijnheilige die moeten dag in dag uit bidden, knielen, liedjes zingen, lezen, toegesproken worden in de bidkeet en buiten aangekomen zijn ze alles alweer vergeten waar ze binnen trouw aan gezworen hebben en zich afvragen wat zat er ook alweer achter die deur.

jitro | 13-12-18 | 22:02 | 1

Klopt

Ray Skak | 14-12-18 | 02:18

Goed plan. alle religie-ellende zal we worden ingeruild tegen een Europese Kerk met overtuigingsmethoden gebaseerd op de Middeleeuwen. Het gepeupel wordt de laatste tijd wat lastig voor de incompetente politici, dus tijd voor georganiseerd onderdrukken op basis van een fop-overtuiging. Waar kennen we dat ook al van ? Nu ja, iemand zal ook hier wel weer aan verdienen.

Ruikbaard | 13-12-18 | 21:58

Als dit toch eens waarheid was, dan kreeg ik in een keer mijn geloof in de politiek terug

WaltherP99 | 13-12-18 | 21:44

Er is slechts één godsdienst in Nederland die 80% moet reduceren. Punt uit!

Expertus_Dico | 13-12-18 | 21:35 | 1

vertel... ff doordenken... men ziet de Islam b.v. niet als religie.

Rene046 | 13-12-18 | 23:06

Is dit dromerij of echt over nagedacht? :3

Geil Kippetje | 13-12-18 | 21:30

Domkoppen. De invloed van het Christendom in ons land was min of meer verdwenen toen Allah kwam. Nu Allah’s volgers er een potje van maken moet ineens alle religie verdwijnen, ook de religie die hier cultuurhistorische waarde heeft. Gooi de restjes cultuur die we hebben ook maar weg.

BozePaarseMan | 13-12-18 | 21:24 | 3

Precies. Toppunt van Nederlandse linksdraaiende Symboolpolitiek. Als het niet lukt die ene raddraaier aan te pakken moet iedereen er aan geloven.

A.S. Perien | 13-12-18 | 21:34

Spijker op de kop

Marcel66664746 | 13-12-18 | 22:02

tja als je zo denkt... dus met andere woorden zeggen ze weg met kerstfeest, en Pasen en dergelijke feestdagen.

Rene046 | 13-12-18 | 23:07

Uitkomst van de transitie: alleen de stekkermoslims blijven in grote aantallen over.

Overigens een prima plan van van D66 helpers. De useful idiots.
God beware ons.

A.S. Perien | 13-12-18 | 21:14

Strak plan! Allemaal straks in een blauw jasje met het bekende 'rode boekje van Pritt' op zak. De praktijk heeft immers bewezen dat we de redding van ons vege lijf kunnen verwachten van Die-Hard atheisten als Marx, Stalin, Mao, Klaver, Lenin, Bakoenin, Godwin, Kim Jong-un, Pol Pot en andere verlichte wereldverbeteraars die het gewone volk hebben geleid naar het atheistische arbeidersparadijs op aarde. Nog nooit werd zoveel bloed vergoten door mensen die volkomen overtuigd zijn van hun rationele gelijk terwijl de historische feiten hen weerspreken. En.... sterker nog, GeenStijl zegt 't zelf dat atheisme levensgevaarlijk is voor de samenleving :). www.geenstijl.nl/4105471/hans_jansen_...
Atheisme zou op grond van de ontwikkelingen en resultaten van de laatste 100 jaar verboden moeten worden. Nu jij weer.

matrixbluepill | 13-12-18 | 21:12 | 4

Weer zo'n mafklapper die denkt dat al die dictators uit naam van atheïsme hebben gehandeld...
Haha hoe stel je het voor: ze moeten allemaal dood uit naam van niets!!!!

SterF... | 13-12-18 | 22:00

matrixbluepill
Alweer die vermoeide onzin.
Omdat iemand niet in sinterklaas geloofd maakt hem of haar geen moordenaar.
Omdat iemand niet in Wodan geloofd maakt hem of haar geen moordenaar.
Omdat iemand niet in Isis of Osiris geloofd maakt hem of haar geen moordenaar.
Omdat iemand in geen enkele verzonnen god geloofd maakt hem of haar geen moordenaar.
Maar er zijn genoeg echte andere redenen waarom iemand een moordenaar is.
Als die iemand daarbij ook nog atheïst is is dat geen bewijs dat hij moord omdat hij atheïst is. Dat is een toevallige bijkomstigheid waarbij geen enkel causaal verband gelegd kan worden........ Er is geen heilig atheïstisch boek waar een atheïstische levensstijl (wat dat ook moge betekenen) wordt voorgeschreven en alle andere uitgemoord moeten worden.......
Het is slecht niet geloven in alle duizenden goden die er zijn en zijn geweest.
De meeste gelovigen in een bepaalde god geloven ook niet in alle goden. Ze geloven slechts in hun eigen god. Dus wat dat betreft zijn ze atheïstisch ten opzichte van al die andere goden en geloven. christenen geloven ook alleen maar in hun God. Atheïsten geloven naast die 999 andere goden ook niet in die ene van de christenen.......
Maar zo onschuldig zijn al die gelovigen in al die goden niet, want ze zijn nogal gauw op hun teentjes getrapt wanneer je zegt dat er geen enkel bewijs voor hun favoriete god is...... Vooral als je ook nog kan bewijzen dat het niet hun god is wat de aarde doet draaien maar er andere te bewijzen verklaringen voor zijn......
Zo ging het met donder en bliksem of een zonsverduistering.....
Het geloof in een god of goden is een archaïsch overblijfsel uit een tijd waar echte kennis over alles om ons heen zich nog moest ontplooien.
Ergens bizar dat het in deze tijd nog aanwezig is........
En ik zou iedereen adviseren zo snel mogelijk deze misvatting te ontgroeien wat wel zoveel opluchting zal geven voor iedereen in de directe omgeving en vooral de familie, kinderen en kleinkinderen........
Naast de christelijk misvatting (ook gevaarlijk met al die sekten) is de meest gevaarlijke variant: ... de islam..... Laat daar geen misverstand over bestaan.

dijkbewaker | 13-12-18 | 23:50

Jullie scheren alle religies en gelovigen over 1 kam en als wij t doen tav atheisten zijn we mafklappers. Wie is hier nu maf in zn redenaties.
PS. Half Nederland: Verwijder ook ff alle boeddhas uit je huis en tuin. Dan moet je ook ECHT voor je atheisme gaan....

matrixbluepill | 14-12-18 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het is prima hoor, maar ik wil mijn vrije dagen met Pasen en Pinksteren niet kwijt. Ik wil nog wel naar de meubel- en autoboulevard.

Schadenfreude | 13-12-18 | 21:12

Wat mag dat gaan kosten allemaal ?

Vesta | 13-12-18 | 21:08

Dit heeft een beetje nare bijsmaak omdat de laatsten die fanatiek en vanuit de overheid het het geloof besteden, God binnen de kortste keren door Stalin of Mao vervangen hadden. Een hun opvolgers zweren nu bij exotische geloven als boeddhisme of islam.

frank87 | 13-12-18 | 21:08

Hebben ze dat in Albanië niet ook eens geprobeerd? En liep hier niet ooit een naamgenoot van ome Enver rond?

JTKDM | 13-12-18 | 21:03

God of allah, of andere dramatische gevallen.

Alquest | 13-12-18 | 21:00

Onze wetgeving is zelfs gebaseerd op de joods-christelijke grondbeginselen, wat is dáár nou mis mee? Wat is er mis met onze huidige wet? Met hand en tand verdedigen opdat de sharia er nooit onderdeel van wordt zou ik zeggen.

Jan, Leiden | 13-12-18 | 20:59 | 1

De joods-christelijke tradities hebben een van nature ingebakken moreel en ethiek gekaapt. Toegeven: er is een goede schwung aan gegeven, maar wordt vooral ingezet om een schuldgevoel te verhogen, en angst in te peperen voor het oncontroleerbare. Dat was een hele slimme.

NiCeY | 13-12-18 | 21:02

Het invoeren van religiebelasting zou een goed idee zijn. Gewoon gelovigen een flink bedrag laten betalen voor het dragen van een kruis of een hoofddoek.
Hé waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord....

Gulliver | 13-12-18 | 20:56

Wettelijk verplicht ergens geen ruimte voor hebben dat is geen vrijheid, dat is geen democratie dat is dictatuur. Van mij mag je jezelf gewoon zondags je tijd verspillen in de kerk of voor lulopen in een burka. Why not.

rtheman | 13-12-18 | 20:55 | 1

Omdat van die laatste er steeds meer komen?

NiCeY | 13-12-18 | 22:33

Stuur mij dáár maar zo'n hesje van toe.
Kunnen jullie voor mij de achtekant voorbedrukken met: browse.startpage.com/do/show_picture....
Doe eigenlijk maar gelijk een pallet daarvan. Het gaat stormlopen voor het team.

NiCeY | 13-12-18 | 20:53 | 1

Google says no bij een zoekopdracht naar bovengenoemde tafel.
O, god, laat dit geen feeknieuws wezen.

NiCeY | 13-12-18 | 20:59

Uitstekend verhaal, maar mis nog een verbod op religieus onderwijs, alsmede de strafrechtelijke gelijkstelling van godsdienstige opvoeding aan kindermisbruik. Wellicht is het ook een idee om gelovige reaguurders te permabannen, dan wel een dubbele premie in rekening te brengen in combinatie met een of ander Untermensch-symbool achter hun id.

Mariner | 13-12-18 | 20:52

Atheïsme is een van de weinige geloven waar de wereld beter van wordt.

WillemWordtWakker | 13-12-18 | 20:48 | 2

En zeker wel een kerstboom in de kamer ? Oh, voor de gezelligheid zegt u.

A.S. Perien | 13-12-18 | 21:20

Vraag dat aan de minimaal 100 miljoen doden die het atheïsme heeft opgeleverd. Stalin, Mao en Polpot waren het met je eens.

Jesaja | 14-12-18 | 00:22

Prima plan. Ben 3e generatie van god los. Da’s het voordeel van de grote stad. Maakt het leven overigens ook een stuk leuker & lichter.

medusa324 | 13-12-18 | 20:45

Terugkeer van Erdoganaanhangers. Daar zou ik blij van worden. Desnoods met oprotpremie, ga weg. En dan ook heel Denk weg uit Nederland, inclusief aanhang. As close to heaven as it can get. Ik zou slapend abonnee blijven van GeenStijl, uit zuivere dankbaarheid. Maar ik zou me net zo weinig bezig houden met politiek als vroeger.

Sitting_targets | 13-12-18 | 20:42

Zo'n denktank vangt tonnen aan subsidie voor dat geld moet je af en toe wat van je laten horen anders zou men kunnen denken dat je overbodig bent.

botbot | 13-12-18 | 20:40

@redactie: Lekker bezig vandaag!

threeheadedmonkey | 13-12-18 | 20:23

het klimaat sukkels!

witte_zeurpiet | 13-12-18 | 20:22 | 1

Moo, dat klimaat is immers ook geloof: dit gaarne achter uw voordeur houden en oh ja, u dient hier wel collectief voor betalen. Is voor een hoger doel, snapt u? Neem uw verantwoordelijkheid...
Indien u gelooft dat dit ergens oneerlijk is, jammer dan, ook dit geloof achter de voordeur houden... Indien nu niet in het klimaat gelooft, maakt niets uit... Het is immers wetenschap...

Mis ik nog wat?

Canis.bonus.es | 13-12-18 | 20:42

Mee eens, achter de voordeur met die handel, val een ander daar niet mee lastig.

oakmont | 13-12-18 | 20:17

Tranen in mijn ogen van t lachen!
Hoeveel taxpoet heeft dit gekost?
*blijft lachen*
En waar kan ik bijstorten?

Bon-sens | 13-12-18 | 20:15

aanhangers van mo worden gezien als sekte-leden . ja dan gaat het hard.

newray | 13-12-18 | 20:08

Kan slechts gerealiseerd worden door één sterke leider met snor!

LolaBabooshka | 13-12-18 | 20:08

Die witblauwe nummertjes in Duitsland ... is dat het aantal aanslagen op kerstmarkten dat door het nieuwe beleid in de komende jaren voorkomen gaat worden?

Watching the Wheels | 13-12-18 | 20:05

Wie niet ziet of wil toegeven dat de hoeveelheid religie die dit verlichte en vrijgevochten land inmiddels voor de kiezen heeft gekregen inmiddels de spankracht van de samenleving compleet te boven gaat en een toekomst van verdriet en geweld zal inluiden, is onderdeel van het probleem. Ergens moet de tolerantie voor die waanzin afgelopen zijn. Te beginnen met scholen. Voor het eerst ben ik het hartgrondig eens met de PvdA. Religieuze kinderen bestaan niet. Alleen kinderen met religieuze ouders. Kinderen behoren als eerste beschermd te worden.

Wedstrijdkrokodil | 13-12-18 | 20:03

Voor zover dit een soort satire is. Maar als dat niet zo is, wat is er mis met de basisstelling van het Christendom: wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Daar is echt niets mis mee, dames en heren. En voor zover ik weet, hebben slechts twee godsdiensten deze regel: het Christendom en het Confucianisme.

staat het bier koud? | 13-12-18 | 20:01 | 3

Je hebt ook Christenen die het EErste Testament aanhangen. In mijn wijk heb je veel heel donkere Afrikanen die ook menen Christen te zijn, maar ze erkennen het Tweede Testament niet. Gevolg, ze zien ons op dezelfde wijze, als een moslim ook doet bij andersdenkenden. Totaal niet compatible met onze vrije manier van denken en leven.

lokoolokie | 13-12-18 | 20:06

@lokoolokie
Ehh, in het OT was er nog geen Jezus.
Wat u zegt is alzo onzin.

toetssteen | 13-12-18 | 20:39

Die mag u even uitleggen, want het klopt wat hij zegt. Uw redenatie klopt niet.

Frau Merkel | 14-12-18 | 00:11

Uiteraard gaan we alleen maar Christenen, Hindoes en Boeddhisten pesten. En natuurlijk niet die ideologie waar we het eigenlijk niet over mogen hebben.

Al een leuke hoofddoek voor de vrouw gekocht..?

Padjepejer | 13-12-18 | 20:01

De Scientology heeft een megagebouw op de Wibautstraat in Mokum en staat bij de plaatselijke AH scholieren en studenten te indoctrineren. Schrijf daar eens een stukje over en stuur er een roze verslaggever op af.

Arnold Layne | 13-12-18 | 20:00

Klinkt ideaal zolang carnaval maar blijft bestaan

pdvd | 13-12-18 | 20:00

Grote god, alle gelovigen die het nu laten vanwege het alziende oog, gaan in 2025 massaal aan het bier. Het aantal verkrachtingen, steekpartijen, ramkraken en berovingen, waaraan de gelovige medemens zich niet schuldig maakt, omdat dat niet mag van de almachtige, zullen explosief toenemen met zoveel atheïsten.

RickTheDick | 13-12-18 | 20:00

Een bijbel en een warmtepomp komen mijn huis niet in al moet ik daarvoor turf steken.

Rest In Privacy | 13-12-18 | 20:00

Iedereen snapt natuurlijk wel dat dit kleine speldenprikje bedoeld is om dat omhoog gelikte mormel met die Finse trollennaam in de bek te spugen,omdat die het beleid van haar bff's van Drakensteijn..(whats in a name)uitvoert.

Welles! Nietes! | 13-12-18 | 19:59 | 3

De groene Draeck van Drakesteijn, wie kent d'r niet.

Watching the Wheels | 13-12-18 | 20:03

Drakensteyn, zo schijnt.

Watching the Wheels | 13-12-18 | 20:03

Ook goed Wheels... ik heb dat groene boekje nou ook al zo vaak zien wisselen van spelling, dat ik niet meer zie of jij nou fake post of ikzelf! Ghe.. ghe..

Welles! Nietes! | 13-12-18 | 20:06

eens! zelfde geldt voor sjw reliegekkies. weg ermee.

ps. nog steeds is de groene pixel vedwenen vandaag. Why?

severalminutes | 13-12-18 | 19:56 | 2

Die zit bovenin joh ... ikzelf als ocd'er kan niet zonder die pixel

hackxor | 13-12-18 | 20:02

Die pixel is er soms wel en soms niet. Verschijnt op willekeurige plaatsen. Echter, hij doet het niet meer. Geen teller te zien.

Droogloopmat | 13-12-18 | 20:33

Veel te omslachtig. Gewoon de islam verbieden, en een rigide en verplichte remigratie naar hun thuislanden is voorlopig voldoende om het weer een beetje leefbaar te krijgen in dit land.

lokoolokie | 13-12-18 | 19:55 | 1

Zijn in Tjechie druk mee in de weer.

Mammeloe | 13-12-18 | 20:44

Mooi stukkie, Pritt. Toch dan weer jammer dat een hoop reaguurders de actualiteit hebben gemist waar dit stukje satire op is gebaseerd.

Graaisnaaiert | 13-12-18 | 19:55 | 3

Ze snappen het niet.

Zwizalletju | 13-12-18 | 19:57

Kijk mij eens snoeven. Ik weet waar het over gaat, de rest is niet zo bijdehand. Alleen ik ben een van de weinige die weet dat het over het klimaat gaat, maar ik vermeld het niet. Ik ben interessant.

BrutusBosch | 13-12-18 | 20:08

Geeft mooi aan welk topic men het hoogst zit.

Aap Noot Miesje | 13-12-18 | 20:43

Geeft wel even aan wat de complete idioterie van deze zgn klimaat/ energie transitie is die zo maar uit de lucht komt vallen en waar wij geen zeggenschap in hebben en die beleden wordt als een nieuwe religie en waar je ook geen enkel vraagteken bij mag hebben. Domme lul v/e Hiemstra

Zwizalletju | 13-12-18 | 19:53 | 4

En conferenties aflopen tegen een paar 100 dollar per dag intekengeld , met 400 man van één fucking Afrikaans land daar in Polen je vol laten lopen en naar de hoeren gaan. notrickszone.com/2018/12/11/cop24-in-l...

Zwizalletju | 13-12-18 | 20:00

De energietransitie komt allesbehalve uit de lucht vallen. Overheden zijn hier al minimaal 15 jaar over geïnformeerd, en persoonlijk ben ik van mening dat er geen keuze is ( www.theoildrum.com/ ).
De manier echter waarop onze onverschrokken leiders denken de richting van duurzame ontwikkeling te kunnen bepalen is fout, en kan nog wel eens catastrofaal uitpakken.
Het is fijn als de lucht in Nederland relatief schoon is, maar denk niet dat je met de beoogde maatregelen als klein kikkerlandje ook maar enig effect op klimaatverandering kan hebben.
Men moet open kaart spelen en zeggen: luister, olie en gas worden steeds schaarser en duurder, en we willen niet afhankelijk zijn van ons minder welgezinde landen. En daarom moeten we de samenleving anders inrichten.
Wat er nu gebeurd komt niet ten goede aan dit noodzakelijke proces.

de visser | 13-12-18 | 20:12

Aanvullende kijktip: www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kij...
Dit geeft een beetje aan waarom je dit niet aan fossielen als Edje raketje Nijpels en Diederik vleespet Samson moet overlaten.

de visser | 13-12-18 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Zonder de massa import van mohammedanen hadden we amper nog religie gehad in Nederland en nog belangrijker een negatieve bevolkingsgroei. Hoe milieubewust en duurzaam wil je het hebben? Maar helaas ze hebben andere plannen voor ons in petto. Geniet nog van je vrijheid en plezier zolang het nog kan.

First Contact | 13-12-18 | 19:51 | 2

Correct. In mijn jeugd was religie zo goed als verdwenen. Bij godsdienstles kregen we voorlichting over drugs.

Mammeloe | 13-12-18 | 20:42

Auw!

de visser | 13-12-18 | 21:35

Stel dat dit nou Fake news (Feeksnieuws) mocht zijn ... is die heks dan ook aanspreekbaar als ze met haar elite-overheid verzuimt om dat ergens te melden? Of anders gezegd ... slaat dat Pravda-tuig alleen aan als er Feeksnieuws is dat de heks van dienst onwelgevallig is of heeft het ministerie van waarheid ook een zorgplicht bij alle andere berichten?

Watching the Wheels | 13-12-18 | 19:50

Mooi verhaal. Maar het gaat bij zin 1 al mis. Het aandeel religieuze mensen daalt al jaren. Veel tekst dus vooral.

Ggroengras | 13-12-18 | 19:49 | 1

Een bepaalde geïmporteerde groep is nogal vasthoudend aan hun religie, al een paar generaties lang.
En de latere generaties lijken zelfs fanatieker en extremistischer in hun (opvatting van) religie dan de voorgaande generaties.

Wijze uit het Oosten | 13-12-18 | 19:58

Als de linkse kerk eronder valt kan ik er mee leven. Maar anders krijgen we een maatschappij met ongeleide projectielen en korte lontjes.

DitjaarkrijgikAOW | 13-12-18 | 19:49

Fake news, religieuzen worden dankzij Marrakesh gewoon aangevuld. Kaaaaaaaasjaaaaaaaaa hellup en flag dit even.

Graaf_van_Hogendorp | 13-12-18 | 19:48

En na 2025 beginnen we aan het koninghuis want iedereen is gelijk voor de (grond)wet, helaas is de (grond)wet niet voor iedereen gelijk.

Gampel | 13-12-18 | 19:47 | 1

Ze mogen vertrekken, zonder goud, juwelen, die zijn van de burgers en regeringsvliegtuig, doei, tot nooit meer ziens.

gato | 13-12-18 | 20:03

Dat is de beschrijving en definitie van de ideale wereld. God geve dat die ooit werkelijkheid wordt!

issieookweer | 13-12-18 | 19:47

De diversiteits, gender en identiteitsreligie hebben we ervoor in de plaats gekregen. Zeker zo totalitair en drammend.

lingo star | 13-12-18 | 19:46

Ik mis nog een satellietschotelverbod.

Vuurwezel | 13-12-18 | 19:45

Wedden dat dit alleen geldt voor religies die geen tegenstand bieden en die door blanken worden beleden?

skoftig | 13-12-18 | 19:45

Religie hoort gewoon achter de voordeur, net als een penis :

'Religie moet je als iets voor je zelf koesteren en als intiem beleven. Het is fijn om een penis te hebben en daar plezier aan te beleven, het is fijn om daar trots op te zijn en LOL er mee te hebben, maar! Haal hem alstublieft niet uit je broek in openbare ruimtes om er mee te slingeren en er mee te swaffelen. En durf AUB vooral niet het in de strot van mijn kinderen te schuiven! Religie dus! Iets voor je zelf achter de voordeur en niet voor anderen…'

Wijze uit het Oosten | 13-12-18 | 19:43 | 2

Had je dat niet tegen Jezus kunnen zeggen toen je Nazareth bezocht, een tijdje geleden

hotbrasil | 13-12-18 | 19:48

Doe ik anders altijd als ik weer lamlazarus ben.

Roger-Rabbit | 13-12-18 | 19:53

jammer, fakenews dus.

deluiegriek | 13-12-18 | 19:42

Wat een oudbakken gedoe. Wat te doen met de klimaatreligie, de Oostvaardersplassenreligie, de niet-bindende verbinding (religio = verbinden), de slachtofferrol spelers, de 'schone' energie illuminati? En niet te vergeten de veelkoppige draak die 'linkse kerk' heet, te herkennen aan hun dramrituelen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-12-18 | 19:42

De redactie is op dreef vandaag.

Kalifaattafel, klimaattafel, what's the difference?

de visser | 13-12-18 | 19:38

Tja... het is al weer bijna 1 april.

Leugenaar | 13-12-18 | 19:37

We bespreken Kerst ook niet met de kalkoen.
Belastingverhogingen niet met betaler.
Import gelukszoekers niet met directe slachtoffers van de import.
Zzp tarieven en perikelen niet met zzp.

Deze club doet het precies goed.

MarcS | 13-12-18 | 19:36

Laten we maar beginnen met alle ideologie en religie met een ambtsketen om het gemeentehuis van Amsterdam uit te kicken.

Welles! Nietes! | 13-12-18 | 19:34

Hoe doet Venlo het?

Rest In Privacy | 13-12-18 | 19:33

Afschaffen religie? Geloof ik niks van. Het is eerder vrij baan maken voor de nieuwe dominante religie die ons land verder zal duwen richting de afgrond.

First Contact | 13-12-18 | 19:32 | 1

Amen.

lacucaracha | 13-12-18 | 19:35

Wat is het alternatieve verdienmodel dan??

PieterPassant | 13-12-18 | 19:30

Hee redaxie van geenstiel, hebben jullie in de gaten dat er een satanische agenda gevorderd wordt? Met voorop Hollywood... artiesten en acteurs die er openlijk voor uitkomen. Vele mensen met veel poen hebben veel geloof in veel diaboliek.

BSE rundfunk | 13-12-18 | 19:28 | 1

Dat is net zulke grote quatsch als alle abrahamistische godsdiensten. Uit naam van een verzonnen god of verzonnen anti-god maakt helegaar nie uit. Het blijft onzin.

Onno Barendsen9337 | 13-12-18 | 20:27

Het is nogal simpel om te denken dat het in stand houden van de wereld vrede te maken heeft met religie. De meeste oorlogen hadden economisch gewin, gebiedsuitbreiding of een ideologie ten grondslag.

Pel de pinda | 13-12-18 | 19:27 | 1

Religie is ook een ideologie.

Rest In Privacy | 13-12-18 | 19:34

Tot 2025 dan maar.

Gulliver | 13-12-18 | 19:27

Van mij mogen die jongens en meisjes. Alleen met de Allah-fanclub moet je voorzichtig zijn. Die moet je zoveel mogelijk tegenwerken en terugdringen. Verbieden hoeft niet, maar een bouwstop voor moskeeën en een minarettenverbod lijkt me mooi. Van mij mag er ook wel een hoofddoekenverbod bij openbare diensten e.d. komen. Islamitisch onderwijs met rijkssubsidie moet volledig afgelopen zijn; zonder rijkssubsidie moet het onder extra zwaar toezicht van de inspectie komen. Preken mag uitsluitend in het Nederlands. Alle islamieten moeten geregistreerd worden in een register van de AIVD.

JvanDeventer | 13-12-18 | 19:26 | 2

Wat dacht je van inreisverbod, dan hoef je niet allemaal van dit soort onzin te bedenken op nationaal niveau.

lacucaracha | 13-12-18 | 19:31

Handiger is om misdragend tuig strafpunten te geven, bij een volle kaart Nederlands paspoort inleveren, de rest zware gevangenisstraf.

Gemsenherder | 13-12-18 | 19:35

Dus ook geen enkele christelijk feestdag meer,elk die ermee instemt om dit achter de deur te houden moet ook zo dapper zijn en gewoon aan het werk gaan

Roger-Rabbit | 13-12-18 | 19:26 | 6

Die feestdagen waren er al voor er gristendom was verder kunnen we ook meteen even alle improductieve dagen claimen bij de kerk met al hun gejammer over Zondagsrust.

miko | 13-12-18 | 20:06

miko
Stop eens met dat flauwe Gristendom! Is zo achterhaald! Binnenkort extra vrije dag voor suikerfeest. Leveren we tweede winterfeest/kerstdag voor in. Klaar ben je.

CalamityJane | 13-12-18 | 21:16

In 1773 was het ook al klaar met derde kerstdag.

Waarheen leidt de weg?!

Aap Noot Miesje | 13-12-18 | 21:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Haha haha te mooi om waar te zijn, het is al veel te laat en onomkeerbaar gaat Europa naar de islam verdoemenis .

blauwe zander | 13-12-18 | 19:25

Eerst maar eens 1 normale schoolvorm introduceren. De openbare school.

azijnseikerT | 13-12-18 | 19:25 | 2

Zoals in Frankrijk, waar dat bij wet wordt afgedwongen. En waar er overduidelijk resultaten mee zijn geboekt, want wie ziet er nou niet dat de van religie vrijgemaakte inheemse bevolking fantastisch samenleeft met de immigranten!

Toch?

omanders | 13-12-18 | 19:59

Eensch.

Mammeloe | 13-12-18 | 20:29

Een vader die zijn zoon laat sterven voor de zonden van anderen. Ik heb het nooit begrepen. Wat moet ik daarvan leren ?

Croisantneuf | 13-12-18 | 19:24 | 3

Het aanbidden van een god die iedereen laat verdrinken (zondvloed), inclusief onschuldige kinderen is ook niet zo makkelijk te begrijpen.

Winter_is_coming | 13-12-18 | 19:28

Ranzige weddenschappen over je rug als fan nummer 1 zijnde.

Aap Noot Miesje | 13-12-18 | 19:59

Of een van je volgers zich laten bewijzen door zijn kind de nek af te snijden.
Maar goed hij zei wel op het laatste moment dat het een grapje was.

miko | 13-12-18 | 20:04

Meh, alleen Islam verbieden is voldoende. De overige religies verdampen toch na verloop van tijd, geen dwang voor nodig.

Onno Barendsen9337 | 13-12-18 | 19:21 | 1

en onze bloemenhandel zou instorten als popi jopi ons met Pasen niet meer mag bedanken ervoor.

theJ71 | 13-12-18 | 19:24

Ahh, en ik wou net de Cult van Bacchus& Dionysus een nieuw leven inblazen.
(Scheelt weer heel wat accijns&belasting op alcoholische dranken)

Abject | 13-12-18 | 19:21 | 3

Mijn zege heb je.

Dionysius1 | 13-12-18 | 19:32

Dion, nu het nog mág: zégen!

nee_toch? | 13-12-18 | 19:38

Dionysius1 | 13-12-18 | 19:32
Wat heb jij overwonnen dat je weg kan geven??

miko | 13-12-18 | 20:02

Rake parallel

IkWilOokWatZeggen | 13-12-18 | 19:17 | 3

Het is nogal simpel om te denken dat het in stand houden van de wereld vrede te maken heeft met religie. De meeste oorlogen hadden economisch gewin, gebiedsuitbreiding of een ideologie ten grondslag.

Pel de pinda | 13-12-18 | 19:27

Really? Heb je niet door dat dit over klimaatgekte gaat?

IkWilOokWatZeggen | 13-12-18 | 19:39

Veel hebben dat niet door nee.

de visser | 13-12-18 | 19:47

That'll be the day. Fapke Halalsema doet in ieder geval al niet mee.

Ramses Sappie | 13-12-18 | 19:17

Ik vrees toch dat nog heel veel stakkers niet zonder godjes, profeetjes, elfjes en engeltjes hun geluk kunnen vinden.

metagod | 13-12-18 | 19:17

Of makkelijker het Marrakech pact niet ondertekenen.

lacucaracha | 13-12-18 | 19:16 | 3

Dat hele immigratiecircus doet me hier aan denken.

The 6th-century cleric and historian Gildas wrote De Excidio et Conquestu Britanniae (English: On the Ruin and Conquest of Britain) in the first decades of the 6th century. In Chapter 23, he tells how "all the councillors, together with that proud usurper" [omnes consiliarii una cum superbo tyranno] made the mistake of inviting "the fierce and impious Saxons" to settle in Britain.[2] According to Gildas, apparently, a small group came at first and was settled "on the eastern side of the island, by the invitation of the unlucky [infaustus] usurper". This small group invited more of their countrymen to join them, and the colony grew. Eventually the Saxons demanded that "their monthly allotments" be increased and, when their demands were eventually refused, broke their treaty and plundered the lands of the Romano-British.
en.wikipedia.org/wiki/Vortigern

Ik denk dat ik dit stukje geschiedenis wat vaker aanhalen ga.

Abject | 13-12-18 | 19:23

Abject | 13-12-18 | 19:23
Mooie verhalen, vooral hoe ze aan dat stuk land kwamen in de eerste plaats. Vortigern wilde ze in de eerste plaats een stuk land afstaan ter grote van een riem gemaakt van de grootste stier. Waarop de slimme Saksen het dier dusdanig vilde dat er een hele lange dunne riem gemaakt kon worden.

miko | 13-12-18 | 20:01

Ook interessant is de geschiedenis hoe de Gothische vluchtelingen werden toegelaten in het Oost-Romeinse Rijk. Kijk eens hoe dat afliep.

omanders | 13-12-18 | 21:18

Prachtig plan.

Blanke_Vlaai | 13-12-18 | 19:16

En hebben de leden van het overleg orgaan "De Geloofstabel", ook te kennen gegeven hoe dit zou moeten gebeuren? Nee natuurlijk niet, makkelijk kletsen en subsidie opstrijken. Opheffen zulke nutteloze clubs.

Gemsenherder | 13-12-18 | 19:15 | 1

Hmmm wellicht dat een soort einsatzgruppe achtig clubje snel en efficient de geloofsdwazen op het juiste spoor brengt. Mooie uniformen en een omgekeerd pentagram als symbool. Leuk hoe m'n fantasie met me op de loop gaat nav een inspirerend stukje als dit.

Onno Barendsen9337 | 13-12-18 | 19:29

Bart de Wever gelooft ook in het Vliegend Spaghetti-monster dus spaar deze groep! Bart for president en Thierry premier.

Angélica de Sancé | 13-12-18 | 19:14

Godverdomme, wat een goed plan.

HoerieHarry | 13-12-18 | 19:13

Religie heeft meestal niets met spiritualiteit te maken. Het is hetzij een verdienmodel, hetzij een instrument tot macht, manipulatie en controle.

isitsoornot | 13-12-18 | 19:12

Die laatste zin … briljant. Jesse zal trots op u zijn.

Fijnstoffer | 13-12-18 | 19:12

Ik geloof er niks van.

frank4444 | 13-12-18 | 19:12

Juist, de grondwet moet veranderd worden nu het nog kan> Strikte scheiding tussen religie en politiek.
Geen enkele beslissing mag gebaseerd zijn op religieuze gronden.
Moet snel gebeuren voor die Islammongooltjes een vinger in de pap krijgen.
Die willen niks met een democratie te maken hebben, nu al niet en als het er meer worden helemaal al niet.

snapal | 13-12-18 | 19:12 | 1

Te laat! Die vingers in de pap hebben ze al. Sterker nog, ze zitten tot aan de elleboog in de brinta.

Onno Barendsen9337 | 13-12-18 | 19:31

Bij het woord “DENK-tank” moest ik even aan de vijfde colonne denken.

Ik vrees dat er door de decennia heen teveel mensen in Nederland “uitgenodigd” zijn die het niet met ons (allen) eens zijn en nooit meer zullen vertrekken, zodat die atheïstische Heilstaat nooit wordt verwezenlijkt.

Kompromat | 13-12-18 | 19:11 | 2

De droom van elke socialist, die atheïstische heilstaat

de visser | 13-12-18 | 19:45

@de visser
Je hebt christelijke (en andersgelovige) socialisten, en atheïstische socialisten.

En je hebt christelijke (en andersgelovige) niet-socialisten, en atheïstische niet-socialisten.

Tenslotte heb je socialisten en niet-socialisten waarvan een deel wel en een ander deel niet droomt van een atheïstische heilstaat.

Kompromat | 13-12-18 | 21:03
-weggejorist-
Mbovenka | 13-12-18 | 19:11

De laatste zin "We gaan natuurlijk geen mensen uitnodigen die het niet met ons eens zijn." Hoe heeft het in hemelsnaam zo ver kunnen komen in Nederland. Het glipt allemaal zo uit je handen.

osolemio | 13-12-18 | 19:11 | 2

U bent onbekend met cynisme?

marcoplarco | 13-12-18 | 19:39

Nee, u leest mijn reactie niet goed. Dit is toch de situatie nu met die klimaattafel? Je vraagt je dan toch af hoe dat in vredesnaam heeft kunnen gebeuren. Hoe kan het dat niet alle partijen aan die tafel zitten en alleen maar klimaatpausen?

osolemio | 13-12-18 | 19:45

GS kijk nou uit. Tante Kajsa gaat net ten strijde trekken tegen nepnieuws.

Synecdoche | 13-12-18 | 19:11 | 1

Hier is niks neps aan. Toch? Toch??

marcoplarco | 13-12-18 | 19:39

Laat ze lekker optiefen met hun idiote ideeën. Dit is nog erger dan orwellogren.

Teeweetwee | 13-12-18 | 19:11

Prachtig, geweldig stuk! Als dat nou nog eens waar zou worden, dan zouden we weer snel vrede op aard hebben. Flower Power for ever!

iVent | 13-12-18 | 19:11 | 2

Dat geloof je toch zelf niet.

lacucaracha | 13-12-18 | 19:13

Je moet wat minder John Lennon platen snuiven. Echt.

omanders | 13-12-18 | 21:20

Hulde voor het intro van dwdd van Fidan Ekiz.
Kijk terug. Maak er een topic van.
Ze is een heldin.

Ging over dat die ene columnist commentaar /bedreigingen kreeg dat hij als moslim met een kerstboom en ' I love christmas' op de foto stond.
Over dat het verketteren van 'afvallige' moslims door moslims geen exces is.. dat we daar oog voor moeten hebben.
Dat mensen die hun mond vol hebben van discriminatie hier ook eens naar moeten kijken, maar dat ze zich daar niet aan wagen.

Ze benoemt het.

letopuwzaak | 13-12-18 | 19:10 | 2

Heb altijd wel respect voor haar standpunten gehad. Ze is het voorbeeld hoe een multi culti samenleving zou moeten werken. Helaas is ze een uitzondering en zal ze na dit betoog zwaar bedreigd gaan worden.

Buiten dit kijkt ze ook lekker weg. Zonder doek en irritant berber accent.

theJ71 | 13-12-18 | 19:15

theJ71 | 13-12-18 | 19:1
Nee,geen multiculti. Multi-etnisch en ieder met een beetje zijn eigen eetgewoontes.
Assimilatie dat is de weg.

miko | 13-12-18 | 19:50

klaar=paar.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-12-18 | 19:10

Op een klaar kleine dingetjes na kan ik me er prima in vinden. Past bijna naadloos in mijn anti theïsme overtuiging en mijn adagium ..... geloof = onmacht. Het gaan mooie tijden worden maar is vrees dat het een droom zal blijven en dat we linea recta richting nachtmerrie scenario gaan.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-12-18 | 19:09 | 2

Je zegt het zelf al: "mijn anti theïsme - overtuiging -". Wat is er nodig voor een theïst?
Geloofsovertuiging.

Geloof en uiting kun je los van elkaar zien. Geloof en overtuiging niet.

BrokenTipi | 14-12-18 | 01:03

BrokenTipi | 14-12-18 | 01:03
Geloof is aangeleerd gedrag, dus subjectief. Als mensen willen geloven dan maar fijn achter hun eigen voordeur en val daar vooral een ander niet mee lastig Vooral dat laatste hebben alle geloven heel erg veel last van. De neurotisch dwang om andere te overtuigen van hun gelijk, hun geloof. Geloof en uitingen staan voor mij dus niet los van elkaar.

DerkArie-ut-de-Achte | 14-12-18 | 02:49

Hoe gaan ze ons dan bang maken ?

Ghibli | 13-12-18 | 19:08

Ik ben voor, en op die manier kan ik toch rustig op eigen wijze m'n herfstfeest blijven vieren.

zwellevertje | 13-12-18 | 19:08

En intussen kunnen met dikke subsidies van onze overheden de meest uiteenlopende Islamclubjes ongehinderd hun onzalige gang gaan.

bisbisbis | 13-12-18 | 19:07

Jezus redt en ging niet met kinderen naar bed.

Patje2011 | 13-12-18 | 19:06 | 5

Mar.10:14
Laat de kinderen bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij.

Stormageddon | 13-12-18 | 19:22

Hij liet zich uitwonen door 12 volwassen kerels.

miko | 13-12-18 | 19:31

Is anale sex wel verstandig na zwaar tafelen?

Patje2011 | 13-12-18 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Slaap lekker. Over 10 jaar is de Islam/Allah de grootste "God" van West-Europa. Mede mogelijk gemaakt door onze deugleiders

zimmerschwanz | 13-12-18 | 19:06 | 2

Als je jezelf overgeeft wel ja. Dhimmi.

miko | 13-12-18 | 19:30

Geloven is prima, maar dan alleen achter de voordeur.

Leffe Blonde | 13-12-18 | 22:52

2025 pas?

Mark_D_NL | 13-12-18 | 19:05

Bla bla. Lekker bashen. Laat mensen lekker die in rust hun steun vinden in geloof, en maak je druk om de fundamentalisten. Lees; ook die klimaatgoeroe's wiens schade vele male groter is dan die groep kerkgaande mensen.

prutsclown | 13-12-18 | 19:04 | 8

Er is genoeg fout met de fundamenten van de islam en christendom.
verbieden gaat te ver maar al die privileges en inspraak OMDAT ze een religie zijn mogen wel afgeschaft worden. Als je al het geloof van scholen haalt en kinderen gewoon de gouden regel leert en wat andere algemeen aanvaarde gedragsregels dan sterft religie in twee generaties zowat uit.

miko | 13-12-18 | 19:29

Geloven is fundamentalisten.
Stap maar eens uit een geloof.

Is dit nog nieuws? | 13-12-18 | 20:33

Volgens mij is het stuk geschreven om duidelijk te maken dat religie, een menselijke uiting van geloof een beperkte interpretatie wordt gegeven: het geloof in een God.

En dat zou niet goed zijn volgens het heersende moraal (bepaald door mensen en niet door God). De uiting van het heersende moraal zou ook gewoon onder de opvatting religie geplaatst kunnen worden.

Door het heersende moraal wordt dit niet onderkent. Bij geloof in God erken je tenminste je geloof. Je vooroordelen en aannames. En alle negatieve labeltjes die men plakt aan gelovigen, terwijl hun wereldbeeld en moreel oordeel ook simpelweg gebaseerd zijn op aannames.

De koning is dood. Lang leve de koning

BrokenTipi | 14-12-18 | 00:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Jezus, mijn vriendin heeft een kruis laten zetten als tattoo

Vespukki | 13-12-18 | 19:03 | 6

Ligt er aan waar dat kruis staat/zit.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-12-18 | 19:12

Jezus,jouw vriendin,heeft een tattoo laten zetten? Vreemd,niet die tattoo maar die naam voor een meisje.

miko | 13-12-18 | 19:24

ik raak de draad kwijt... is het nou zijn zus of zijn vriendin? en waarom zet je jouw tattoo niet in haar kruis?

lovekila | 13-12-18 | 19:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar kan ik me aanmelden om dit te handhaven?

HelemaalNix | 13-12-18 | 19:02 | 4

Ik ben ook niet religieus en ik ben hier groot voorstander van. Geen ruimte voor verstandsverbijsteringstaferelen. Er bestaat geen god, en als die toevallig wel bestaat dan is de kans dat de jouwe de ware is uit één van die 4200 geregistreerde religies bijzonder klein. Daar hoef je de overgrote meederheid, al dan niet religieus gehandicapped, niet mee lastig te vallen

marcoplarco | 13-12-18 | 19:36

@rtheman
Idd dit zie je vaker bij atheïsten,gaan ook tamelijk snel over op genocide,pol-pot,Mao,Stalin,Hitler,lenin alemaal wilden ze het geloof uitroeien.
Wat je ook goed ziet bij regimes zonder een christelijk geloof dat ze moralistisch erg snel vervallen.
Vandaar de uitdrukking "van God los "

Roger-Rabbit | 13-12-18 | 19:41

En je gelooft echt dat dit effect heeft? Welk effect zou dit handhaven moeten hebben volgens jou? En doet vrijheid van de ander er niet meer toe?

BrokenTipi | 14-12-18 | 00:59
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken