Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

REGERING BELGIE 'GEVALLEN' OM MIGRATIEPACT

N-VA zegt toedeledokie tegen Marrakesh

ballons

Typisch Belgisch weer. Zelfs een kabinetscrisis is een klucht. Of de Belgische regering ECHT gevallen is, hangt morgen af van een opstijgend vliegtuig richting Marokko. Dus er kan nog vanalles gebeuren. Storm, harde wind, kerosine op, lekke band, olie op landingsbaan, geen stroom, boarding pass vergeten. Enfin, we houden het er maar op dat de regering van België definitief geklapt is. Om een NIET BINDEND Migratiepact. LOL, wat een mop.

Update: premier zet NVA-ministers uit

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Geniet nog maar even van de vijf aankomende jaren , daarna wordt u vanzelf onleefbaarklimaat vluchteling .

Jetstream | 09-12-18 | 19:06

Ondertussen staan de gele hesjes "Edition Belgique" al voor de poorten van het EU adelaarsnest te Bruxelles.

Scaramanga01 | 09-12-18 | 17:58

Haha geweldig!
Die onafwendbare europeseruk naar regs wordt steeds duidelijker.
De eu-burger wil namelijk
Minder
Minder
Minder
Investeren in trekhaken en dakdragers lijkt me verstandig.
Oja en nomadententen.

pennestront | 09-12-18 | 15:05

Het Vlaams Belang verdient vele extra stemmen, zij zien perfect wat Marrakesh teweeg zal brengen, net als PVV, FvD en SGP in NL dat zien. Of het VB die stemmen krijgt is nog maar de vraag want de pers en de TV zijn daar net zo erg als hier, tegen VB en N-VA.

eastender | 09-12-18 | 14:07

Wat zal die Michel zuur kijken tijdens z'n deugmomentje als ie op de foto gaat met die foute regimes die nu eenmaal ook rijkelijk vertegenwoordigt zijn in de VN.
-
De Belgische overheidspers kan gelijk op cursus "positief zijn over migratie en islamisering", voor zover dat nog nodig is. De paspoorten liggen al klaar, zodat er bij de eerst volgende verkiezingen weer twee extra zetels naar Groen gaan (islampartij België laat nog even op zich wachten).
En de financiering daarvan, komt vanzelf goed vanuit onze milieuvriendelijke dienstensector en consumptie maatschappij. Wel er op letten dat we milieubewust en kinderarbeid vriendelijk blijven inkopen bij de H&M uit voornamelijk milieuvriendelijke productielanden in Azië. Komt allemaal goed.
-
Zou de schoen toch beginnen te knellen, bij de financiering van het hele migratiefeest, zonder dat men zich een direct verband realiseert (gele hesjes)? Zou het pact na twee juridische uitspraken voor het ontvangende deel (N-W Europa) van het immigratiepact toch een juridische status krijgen (jurisprudentie)? Gaan ze in België op z'n X66 ook een cordon sanitaire vormen om meer dan 40% van de kiezers?
Waarom doen al die andere landen niet mee? Zijn dat allemaal racisten, xenofoben of gewoon analfabeten die het niet gelezen hebben? Willen die niet profiteren van deze sprong voorwaarts van iets wat eigenlijk geen probleem is, maar een zegen? Wat doet het MO en Azië met dit prachtige pact?
Maar ach zo naïef zullen ze toch niet zijn en gelukkig is het toch niet bindend (proest).

bananabanana | 09-12-18 | 13:40

Het grondplan voor de oprichting van de EU en de vernietiging van de soevereiniteit van de Europese landen en mensen:

“De brute truc die wordt gespeeld met de goedbedoelde mensen in het westen die ongelimiteerde massa-immigratie en open grenzen ondersteunen is, dat zij zelf de niet-bewuste slachtoffers zijn van de racistische doctrine tegen hen” (bron: Praktischer Idealismus).

Bovenstaande quote valt niet onderuit te halen, bakken met bewijs.
Echter, dat het elitaire Jodendom hier achter steekt, gaat mij te ver.

Maar als het volk dit wil, als vrouwen brandend van verlangen welkom staan te zingen en mannen zich een versleten rug willen werken voor realisatie van dit monster plan, als jongelingen het er voor over hebben om 10jr. of langer op een huis te wachten, wie ben ik dan om dit tegen te houden? Niet mijn idee, maar men wilde deze dwaasheid toch echt zelf.

Anders deugd ge niet.

Bijkomend: ‘de schuldkaart van vermeend racisme’ betreft een uiterst sterke vorm van geestelijke manipulatie welke de ware racisten telkens bezigen. Aan ieder weldenkend mens hier in de panelen: herken de lasterlijke beschuldigingen en zie wat ze werkelijk voor ogen hebben.

Veluwse-Eikel | 09-12-18 | 13:40

Hear hear.

lacucaracha | 09-12-18 | 16:49

""noodopvang en veel nieuwe AZC's zullen in 2019 het beeld gaan bepalen.""
@ sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:51
Daartoe moeten dan wel nog meer bejaarden-tehuizen worden omgebouwd en de oudjes er uit worden gedonderd, want Rutte wil "meer solidariteit" (lees= de buren moeten ze dan maar verzorgen). Dan kunnen we die arme "sooo sielluge" floegtelienge helpen

telelezer | 09-12-18 | 13:24
-weggejorist-
Balletje Mayo | 09-12-18 | 13:19

België een 'klucht'? Dat zegt dan een inwoner van een land waarvan het kabinet om de haverklap uit mekaar valt en met andere partijen wordt voortgezet zonder verkiezingen? Waarvan de premier voor de verkiezingen flink de alfa-aap loopt uit te hangen tegen Erdogan om dan een week later zijn butt-buddy in een restaurant te zijn? Dezelfde premier die herhaaldelijk beloften doet die hij lachend terzijde wuift terwijl zijn 'bier en barbecue' kiezers lallend het hokje van de VVD rood kleuren? 298 doden bij een aanslag waarvan de onderste steen diep verborgen is door Rutte? Deze zelfde Rutte die Toyota's en allerhande goederen leverde aan Al Qaeda? Intieme gesprekjes voerend met de Taliban? Hoofd van een narcostaat van bijna 19 miljard euro? Grooming gangs die 1400 meisjes ongestoord konden misbruiken, heeft Rutte al gereageerd? Retorische vraag. Hoe zit het eigenlijk met al die handel die Nederland ging drijven met de Oekraïne?
Rustig aan met het bespotten van België als je eigen land bestiert wordt door 'manlets' als Rutte en Jetten.

Datsun_Cherry | 09-12-18 | 13:13

Hear hear....

Scaramanga01 | 09-12-18 | 17:53

Parbleu ende sakkerloot! Er bestaan nog politici met een stijve poot!

Pierre Lebon | 09-12-18 | 12:59

Pfff. Die niet-bindend leugen is wel erg hardnekkig als zelfs Pritt Stift hem als zoete koek slikt.

Mensen, Dvd heeft gelijk. Hoe werkt dat dan? Nou, zo dus ...

1. Men tekent het pact.
2. Men gaat op zoek naar een migratie-mens dat een precedent wil scheppen, of zich daar graag voor laat misbruiken.
3. Men spant een rechtszaak aan.
4. In die rechtszaak zorgt men ervoor dat ter onderbouwing van de eisen of verzoeken verwezen word naar bepalingen uit het migratiepact.
5. Men wacht op het oordeel van de rechter af.
6. De rechter oordeelt dat de bij punt 4 genoemde eisen of verzoeken (die onderbouwd werden met bepalingen uit het migratiepact) moeten worden ingewilligd.
7. Tadaaaaaa!!! Het beoogde precedent is geschapen. Het niet-bindend migratiepact is middels deze methode omgetoverd tot een echt-wel-bindend migratiepact.

Snap het dan!

gaffelbaard | 09-12-18 | 12:12

Ik snap het. Misschien dat u de werking van ‘sarcasme’ nog eens kunt uitzoeken...

Wim_Kut | 09-12-18 | 12:31

Baron Clappique | 09-12-18 | 12:30
We hebben die mensen niet nodig als we onbenut arbeidskapitaal in eigen land stimuleren of helpen aan het werk te gaan. Ter vergelijking kijk ik naar de groep 45+ vrouwen. Die zijn ervaren, kinderen al volwassen, en ze hebben nog 25+ arbeidsjaren te gaan. Volgens het CBS hebben we in NL ruim 150.000 geregistreerde werkloze vrouwen. En de groep is kleiner dan de groep vrouwen in de niet-werkzame beroepsbevolking. Als men die groep aan het werk helpt, dan overstijgt dat jouw getal van 450.00.

Maar wat zeggen wij als landje nu eigenlijk tegen zulke vrouwen? Onze vrouwen!
Wij zeggen: "Blijf weg, doe geen moeite, rot op! Want 'we' hebben liever een immigrant dan een niet-werkzame Nederlandse vrouw?

Ik vind het schandalig dat onze regering het antwoord op de toegenomen arbeidsvraag zoekt bij immigranten in plaats van het stimuleren van de niet-werkzame beroepsbevolking weer aan de slag te gaan.

gaffelbaard | 10-12-18 | 07:47

Wim_Kut | 09-12-18 | 12:31
Dus jij gelooft dat Pritt sarcastisch was? Ja, over België. Maar niet over dat pact.

gaffelbaard | 10-12-18 | 07:48
▼ 1 antwoord verborgen

België is een frituurdictatuur.

Mr_Natural | 09-12-18 | 11:51

Tja, de hamvraag waar ik nog steeds geen goed antwoord heb gehoord is: als dat verdrag zo niet-bindend is als men zegt, waarom tekent men het dan?
.
Ik ga het toch eens bij mijn bank vragen of ik misschien een tweede, niet-bindende hypotheek van een tonnetje of vijf op mijn huis kan krijgen. Met nog een extra inlegvelletje waarop staat dat ik hem echt, heus waar, nóóit hoef terug te betalen.

Brou Is Back | 09-12-18 | 11:28

Met die vraag van de NVA begon de crisis. Een duidelijk antwoord is nooit gekomen. Maar ze wilden absoluut wel tekenen.

Shoarmamasutra | 09-12-18 | 16:17

Dat was te verwachten. Ik keek stom toevallig naar de Belgische TV toen daar de hele discussie over het pact LIVE werd uitgezonden (kom daar in NL maar eens om). Daar zag ik ineens echte oppositie gevoerd worden en geen bullshit voor de buhne gepraat zoals hier. Er werden geen doekje om gewonden en er vielen harde woorden. Toen dacht ik al, dat gaat niet goed komen, dit kabinet gaat vallen.
Nu eens kijken wat er in de harde werkelijkheid gaat gebeuren en of iedereen voet bij stuk houdt...

kunnenzedanniks | 09-12-18 | 11:18

In NL waren de beraadslagingen ook gewoon live te volgen bij de NOS.

stafpilot | 09-12-18 | 11:40

@stafpilot | 09-12-18 | 11:40
Nee, via NPO was het zeker niet live te volgen, slechts selectie van oude fragmenten en het geluid iel uit op de momenten dat Tjerrie aan het woord was.

Baron Clappique | 09-12-18 | 12:33

Toch typisch dat een deel van de EU landen hun eigen beslissingen nog nemen en wat beter zich bewust zijn dat je het volk dat voor hen voor de leefsfeer en de petuina's verdienen, niet constant in de bek moet scheiten.. eens gaat dit tegen werken.. behalve in Nederland waar men zich liever naar de slachtbank laat leiden om daarna eeuwen te janken hoe fout het is gegaan in de 21e eeuw

fikkieblijf! | 09-12-18 | 10:22

Regering, eerste en tweede kamer, multinationals, koningshuis, justitie en media staan momenteel recht tegenover Het Nederlandse Volk, zoals We ooit tegenover Philips de tweede stonden die ook ons geld wilde, en er een middelvinger voor over had. En we weten hoe dat is bevallen, toen.

De Briemusketier | 09-12-18 | 10:41

"petuina's"? Je bedoelt wellicht "pecunia"? En daar hoeft geen 's achter. Geen woorden gebruiken die je niet kent en/of kan spellen, graag.

Brou Is Back | 09-12-18 | 11:31

Eco tax, elektrische auto’s etc. Maar massaal werkgevers dwingen om Home Office aan te bieden doen ze niet. Voor veel kantoor werk zou het mogelijk zijn en files reduceren. 1-2 dagen in de week zou al een vooruitgang zijnsoordelen het milieu, maar ook ouders ontlasten.

Wilders Spamaccount | 09-12-18 | 10:06

Ja, thuis tomaten plukken lijkt me wel wat.

Baron Clappique | 09-12-18 | 12:34

In België is er teminste een coalitiepartij dat nee durft te zeggen, kan je hier in Nederland met het huidige dictoriale Rutte beleid niet zeggen.

Sinclair | 09-12-18 | 09:43

Partij belang gaat voor landsbelang. Hoezee, hoezee, hoezee.

frickY | 09-12-18 | 10:26

Die nee durft te zeggen, ook in een dictatuur blijft spelling belangrijk, en met dergelijke spellingvoudten komt het wel heel dichtbij enzo.

De Briemusketier | 09-12-18 | 10:43

@de Voorzittert | 09-12-18 | 09:14 |... volksreferendum...

Dit is de reden waarom D66 het volksreferendum heeft afgeschaft.
Ze weten drommels goed... als we hierover een volksraadpleging houden dat 65% van de Nederlanders te kennen geeft dat we onmiddellijk moeten stoppen met de massa-immigratie vanuit Afrika en moslimlanden.
Uitsluitend nog opvang in eigen regio - wat is daar mis mee?

Rutte kan wel mooi zeggen, dit is de intentie van Marrakesh... MAAR:
zolang Nederland klaar staat met gratis opvang in een AZC, met daarna een ingerichte woning en een levenslange uitkering blijven mensen uit die landen naar Nederland komen.
Wie wil dat niet in deze wereld - gratis een woning plus een levenslange uitkering?
De fout ligt 100% aan het ruimhartig en onbetaalbaar migratiesysteem... hiermee blazen we onszelf op.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 09:34

Juist

Dirk III | 09-12-18 | 10:29

Rutte heeft mooie praatjes maar op immigratie gebied weinig daadjes

timmey | 09-12-18 | 10:41

Maar het pact van Marakkech is niet bindend, snap dat dan!

eerstneukendanpraten | 09-12-18 | 09:32

Dan waarom tekenen?
Dan noem het ook geen pact, waaruit per definitie verplichtingen volgen, maar maak dan een intentieverklaring.

Damoos | 09-12-18 | 10:21

@Damoos | 09-12-18 | 10:21
Ik heb persoonlijk ook de intentie niet om wie dan ook uit Afrika toe te laten in dit land en mee te laten eten uit de ook door mij ruim gespekte staatsruif.
.
Uit Afrika komt alleen maar ellende en achterlijkheid. De mensheid is daar ontstaan, vervolgens zijn de succesvolle modellen over de wereld uitgewaaierd en de mislukte prototypes zijn achtergebleven.

Brou Is Back | 09-12-18 | 11:43

@Brou Is Back
nee, die intentie heb ik ook niet en ik ben tegen tegen verdrag.
Wat ik wil aangeven is dat met het woord pact of verdrag verplichtingen volgen, dat is namelijk de definitie van het woord. Bij het gebruik van intentie vervalt in de definitie verplichting omdat het een streven omschrijft.
Dus voorstanders die het een verdrag of pact noemen gaan daarin al mis als ze menen en zeggen dat er geen verplichtingen volgen.
Ze kunnen enkel dat argument gebruiken mocht het de ondertekening zijn van de Intentie van Marrakesh, wat het dus niet is,

Damoos | 09-12-18 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

In Nederstan hebben die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) en nog wat Clubs dit Land ook verkankerd voor de Toekomst met al die Murkenmeuk en Dobbernegers .

liegende lippen | 09-12-18 | 09:32

Nedermarroko aan de rijn is verloren. Ga weg nu het nog Kan.

Mark_D_NL | 09-12-18 | 09:28

De vraag is waar naar toe ? En weg gaan kost toch ook geld ?

hackxor | 09-12-18 | 09:55

Ja waarheen.

lacucaracha | 09-12-18 | 10:33

Vluchten kan niet meer, zou niet weten hoe, zou niet weten waar naar toe.

De Briemusketier | 09-12-18 | 10:46

Hollende_Kleurling | 09-12-18 | 08:50 |... nieuwe verkiezingen bieden geen soelaas...

Ook al halen Baudet en Wilders dadelijk 60 Kamerzetels... de andere partijen willen niet met hun--> Cordon Sanitaire noemen ze dit in België.
Zij kruipen met 8 partijen in de regering en hebben dan 76 Kamerzetels.

De enige oplossing is wat Rutte dadelijk ook doet... wegvluchten uit dit land.
Polen en Hongarije zijn landen waar niets aan de hand is - zij doen geen opvang en huisvesting van (moslim)migranten.
Nederland is niet meer te redden - wij zijn al te ver heen.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 09:21

Heb je de leefstatus in de pauper landen al eens bekeken? Waarom denk je dat die hier rondscheuren?

WayneGretzky*99* | 09-12-18 | 09:53

@WayneGretzky*99*
Weet niet wat een pauperland is?Nederland waar geen enkele omgangsnormen zijn,iedereen een grote bek heeft,kinderen die niet opgevoed zijn,waar elk de hele dag loopt te schelden en vloeken.
Idioot gedrag de norm is zelfs op radio en tv.
Vrouwen de straat op gaan zoals ze uit hun nest rollen.
Juist Nederland staat er bekent om.

Roger-Rabbit | 09-12-18 | 10:40

@Roger-Rabbit | 09-12-18 | 10:40
Daarom is het zo fijn dat er een hoogstaande cultuur wordt geimporteerd.

Baron Clappique | 09-12-18 | 12:37

Het botert al een jaar niet tussen de Belgische coalitiepartijen waarbij het over typische Belgische internalia gaat. NVA begon stemmen te verliezen en pakt nu dit ding aan om zich te profileren. Buitengewoon doorzichtig.

van Oeffelen | 09-12-18 | 09:17

Het typische was vooral de niet NVA die aan nils wil tornen. WW van onbeperkte duur. Prepensioen rond 52.5 a 55. Begrotingstekorten terwijl staatsschuld dubbele is per hoofd bevolking als in NL
NVA dacht met de liberale MR en VLD plus de christendemocraten van CDV in een rechtse regering te zijn gestapt.

Shoarmamasutra | 09-12-18 | 17:07

Ook in België is er een nepparlement blijkbaar: meerderheid stemde volmondig in met tekenen bij het kruisje. Maar wat als je hier een volksreferendum had gehouden?

de Voorzittert | 09-12-18 | 09:14

Zit net ff anders. NVA is n regeringspartij. Groen is gaan helpen.

Shoarmamasutra | 09-12-18 | 17:08

Zo erg is het nu dus al: dat een regering valt om een horde kudtbuitenlanders. We zitten nog maar een haartje verwijderd van een burgeroorlog.

Stijlicoon | 09-12-18 | 09:08

Het is zéér onverstandig om de mensen die hier problemen mee hebben buitenspel te zetten. Dat gaat op een moment dan volledig uit de klauwen lopen.

Rico Tampeloerus | 09-12-18 | 09:40

Het migratiepact is een groepsuitnodiging op Whatsapp die ontaardt in een Project X-dreiging.

MickeyGouda | 09-12-18 | 09:00

Frau Merkel ziet de bui aankomen... zij heeft nu AKK benoemd als haar opvolgster.
Rutte vertrekt volgend jaar naar Brussel en dan mag Jesse Klaver samen met Rob Jetten de kar gaan trekken.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:57

Zij heeft niemand benoemd, maar akk is gekozen.

Earl_of_Doncaster | 09-12-18 | 09:04

Ik heb helemaal niets gedaan! Ik ben de echte Frau Merkel.

Frau Merkel | 09-12-18 | 09:17

De premier van een land dat over 3 weken zonder stroom zit, als het even wintert, maakt zich druk over politiek correcte migratiezooi, de laatste echte Belgen weten dat hun land wéér verraden wordt, eerst door de Fortis-pedo's met hun Bende-legertjes en geldverdamping en dan nu door een nieuwe generatie slappe politici (als in Nederland).
Chaos in aantocht hier.

hagelkruis | 09-12-18 | 08:56

Heb gelezen in het Gazet dat de bende van Nijvel... verhuisd is naar Brussel.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 09:00

Waarom zo drastisch. Of had België geen inlegvelletjes meer.

azijnseikerT | 09-12-18 | 08:55

Tsja, Belgen hebben meteen drie inlegvelletjes nodig, in drie talen, plus een meertalig boekwerk voor Bruxelles.

Guido | 09-12-18 | 09:43

Overbevolking = meer CO2 uitstoot, want mensen ademen uit.
Overbevolking betekent meer oerwoud, de longen van de wereld, kappen en woestijnvorming, omdat al die inboorlingen nog niet elektrisch koken maar met houtvuurtje. Gevolg meer CO2, dat niet meer door bomen kan worden omgezet in O2.
Haal je die inboorlingen hierheen (op teletekst en NOS journaille heet dat nog steeds "redden") dan gaan ze op gas koken en op brommer/auto's rijden. Gevolg meer CO2 uitstoot.
Ik zeg : 1 kind politiek in Afrika en Midden -Oosten.
Gevolg. Linksjes blij want minder CO2. Rechtsjes blij, want inboorlingen blijven proberen hun eigen boontjes te doppen in eigen land zonder blanke slavendrijvers.

IndoFortuyn | 09-12-18 | 08:46

Er is in Afrika geen overbevolking, er is overbevolking in West-Europa. Projecteer je problemen niet op een ander continent. Stop liever met gratis weggeven en sluit de grenzen.

KlauwnBassie | 09-12-18 | 09:28

Heel juist. Dwing ze minder kindertjes te krijgen, door ze te dwingen zichzelf te verstikken op de plek waar ze mateloos voortfokken. Ze wel daarbij helpen natuurlijk.

HogeNood | 09-12-18 | 09:57

@KlauwnBassie
West-eurooa is kleiner dan Algerije,en toch zit het aan bijna 200 miljoen inwoners.
Gekkenwerk dit.

Roger-Rabbit | 09-12-18 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Er is niets niet-bindend aan dit verdrag. De asielmafia zal met dit papier in de hand massa-immigratie afdwingen via de rechter.

2voor12 | 09-12-18 | 08:43

Inderdaad... hierbij krijgen ze steun van de NPO en de VARA, die zielige beelden laten zien van mensen die met hun gezin bij een AZC buiten in de rij staan te wachten.
Let op mijn woorden--> noodopvang en veel nieuwe AZC's zullen in 2019 het beeld gaan bepalen.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:51

Ja want onze rechters zijn heel objectief. En Polen is straks een dictatuur omdat ze deze hele objectieve rechters wil kunnen ontslaan.

azijnseikerT | 09-12-18 | 09:24

maar goed dat ze timmermans vooruit schuiven ,die kan misschien nog de zaak bijmekaar timmeren ,want dan is het handig zo`n bouwvakker.(brusseldenken)

pedro300 | 09-12-18 | 08:38

Timmermans heeft makkelijk praten - hij kent 6 talen waaronder Pools en Russisch.... hij kan dadelijk overal naar toe.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 09:12

Hadden wij hier maar een Bart de Wever.

Tilburgse bluf | 09-12-18 | 08:35

@sociaal_econoom
Goed, stel dat het lukt. Boze hesjes overspoelen Den Haag en Rutte zwaait met een witte onderbroek op een bezemsteel uit het raam en vertrekt naar Brussel.
En dan? Nieuwe verkiezingen?

Hollende_Kleurling | 09-12-18 | 08:50

Als de Boel omver geworpen wordt, komt er eerst chaos en dan een “sterke man”. Of andere Europese landen dat dan laten gebeuren of je land bezetten is dan de vraag. In iedergeval wordt het een bende. Maar misschien liever een bende dan belasting betalen voor mensen uit de derde wereld en banken die omvallen.

Wilders Spamaccount | 09-12-18 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het inlegvelletje wordt na de goedkeuring van het pact, pas gepresenteerd?

djeco | 09-12-18 | 08:34

Het is een stemverklaring, dus ik vermoed dat we die tijdens of net voor de stemming te horen krijgen.

Muxje | 09-12-18 | 09:25

Hoeveel migranten verwachten de instemmers ?

djeco | 09-12-18 | 08:28

Ze hebben geen idee en het interesseert ze geen reet omdat ze er zelf nooit echt last van zullen hebben......... TOT er een ommekeer is in denken en dan zullen deze mensen hopelijk als gastheren aangewezen worden voor losgeslagen migranten een paar maanden voor ze op het schavot worden geroepen .

Koning BongoBongo | 09-12-18 | 08:33

Er zal een hoop natuur opgeofferd moeten worden, voor migranten woningen. Ik wil GroenLinks dan niet horen.

djeco | 09-12-18 | 08:09

En.... er zal weer wat wild moeten worden afgeschoten !

Koning BongoBongo | 09-12-18 | 08:23

Iedere dag gaan er oude mensen in NL dood... hun woning of appartement komt leeg.
Daarnaast zijn er steeds meer Nederlanders die dit land ontvluchten - ook dit kunnen we gebruiken voor huisvesting van migranten.
Jesse Klaver en Rob Jetten vinden dit een goed idee.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:28

Te koop:
Hakmes, extra gehard staal, 60cm breed, past in guillotine model 1783.

watmagjenogwel | 09-12-18 | 07:41

Taipe 101 ?

Koning BongoBongo | 09-12-18 | 08:27

Te koop:
Spannende jurk, bedekt alleen linkerborst. Revolutionair model!

Hollende_Kleurling | 09-12-18 | 08:28

Gratis af te halen in Veenhuizen,
Pijnbank van mooi eikenhout en eikenhouten kruis voor radbraken, oud overheidsmateriaal.

steekmug | 09-12-18 | 09:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Maakt een ding duidelijk EU gouverneur offert zeer moeizaam samengestelde regionale regering/bestuursvorm op, maakt Marrakesh Belgisch politiek Stalingrad.

william7055 | 09-12-18 | 07:36

Goed stuk van opa Syp. 20 jaar aanrommelen met immigratie.
Ik zou graag een linkje geven maar er mag blijkbaar niet meer naar Elsevier gelinkt worden.

Petrus Poortwachter | 09-12-18 | 07:32

Werelddeugen - we staan weer flink vooraan als Nederland zijnde. Waarom op natuurlijke wijze omvolken als we gemanipuleerd, flink versneld kunnen omvolken? Precies. Voeg daar de persoonlijke ambities van Nederlandse politici aan toe en we tekenen als eerste dat idiote Marrakesh pact.

de Voorzittert | 09-12-18 | 07:27

Om het proces te versnellen mogen ook naaste familieleden op onze kosten naar Nederland komen.
Voorbeeld - jeugdige dienstweigeraars uit Eritrea krijgen hier asiel en vervolgens mogen vader, moeder, broers en zusjes ook naar NL komen.
Waar zijn ze in Den Haag mee bezig?
Hier iets onder staat een lijst van landen waar u naar toe kunt gaan.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:21

Ach we hebben eerder gedeugt, liep ook goed af voor bepaalde groep.

MarcS | 09-12-18 | 09:06

Hoe minder mensen in Afika wonen hoe meer delfstoffen,gewassen, en palmolieplantage's er door Bilderbergbedrijven gewonnen/geronnen kunnen worden.
Want u wilt toch ook electrisch rijden,nieuwste mobieltje en frituren/bakken,eten en bloemetje voor je vrouw/vriendin/schoonmoeder in de toekomst ...

steekmug | 09-12-18 | 07:06

U bent er vroeg bij... Te vroeg als ik uw tegel lees.
Minder mensen in Afrika...

Petrus Poortwachter | 09-12-18 | 07:22

Zonder bindende werking een pact bij het kruisje tekenen en dan maar hopen dat de Afrikaanse landen de intenties van het pact naleven kan bijna niet naïever. Dus we kunnen wel om de Belgen lachen, maar daar is het Marrakesh-pact hen tenminste een crisis waard.

Angelica | 09-12-18 | 06:54

Hier de lijst van landen die zeker niet zullen tekenen maandag:
– Verenigde Staten
– Polen
– Tsjechië
– Hongarije
– Oostenrijk
– Estland
– Bulgarije
– Australië
– Israël
– Zwitserland
– Slowakije
– Italië

Italië wordt een probleem voor ons, veel migranten gaan via Noord-Afrika naar Italië.
Italië doet niet mee met Marrakesh en stuurt deze mensen direct door naar Duitsland en Nederland... wir schaffen das, hoe lang nog?

sociaal_econoom | 09-12-18 | 06:19

Valt mee. Vanuit Italië zou de route dan via Frankrijk zijn. Die zijn handig met het dichtgooien van die grens. Zwitserland en Oostenrijk zijn geen verdragspartij. Langs het oosten zit er al helemaal niet in.

Spanje is veel vervelender.

algoritmos | 09-12-18 | 09:01

Hoho, Frankrijk is ver genoeg!
Italië grenst heel niet aan NL.
Wel opvallend dat de 3 landen die meeste illegalen hebben zien doortrekken niet tekenen.
Italië, Oostenrijk, Zwitserland.
Dat wordt of naar Frankrijk of zwemmen voor de illegaaltjes

MarcS | 09-12-18 | 09:05

Maar hoe zit het dan met al die Arabische en Afrikaanse landen die zogenaamd hierdoor mensen gaan terugnemen. Tekenen die überhaupt? en China of India, Rusland?

Geen01 | 09-12-18 | 09:13

Tsja, de enige cohesie in de EU zijn nog de geitenpadjes en inlegvelletjes om de kiezers te misleiden.

Wat ook opvalt is dat al die belastingverhogingen in de Eu nooit “niet bindend” zijn !

Tee Of Cup | 09-12-18 | 06:19

Vreemd... in Nederland valt bij zoiets het Kabinet en komen er nieuwe verkiezingen.
Premier Michel benoemt 3 nieuwe ministers en gaat maandag Marrakesh tekenen. Weet niet of Marrakesh dadelijk geldig is in België...?
Zo ja - dan zal ook daar het aantal migranten toenemen, met meer mensen in België die ontevreden worden.
Voor Bart de Wever van het NV-A is dit gunstig want die wordt bij nieuwe verkiezingen dan nog groter.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 06:04

Dank @Medusa voor de informatie... rompkabinet.
Vast staat dat het NV-A van Bart de Wever veel stemmen gaat winnen.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 08:39

Vooral ook dankzij zijn staatssecretaris van migratie, Theo Francken. Is een van de meest populaire politici van België.

medusa324 | 09-12-18 | 09:06

Haha de Belgen. Weer es wat anders dan de koning die een dagje aftreedt.
De puinhoop is overal. De EU gaat neer.. maar wanneer?

Shareholder II | 09-12-18 | 02:57

Het is beter als de EU van richting verandert:
-integraal kiesrecht over de landsgrenzen heen, directe democratie, afzettingsprocudures voor ALLE vormen van openbaar bestuur;
-Aansturing van kartels middels een slim stelsel van vergunningen en boetes in plaats van kartels die via UN/EU de aangesloten lidstaten aansturen, die op hun beurt de gevangen gehouden burgers terroriseren met "juridische hypnose".

De natie-staten hebben inmiddels voldoende laten zien niet in staat te zijn hun burgers te vertegenwoordigen. Over bovengenoemde structuurwijziging is nog NOOIT een openbare discussie gevoerd; kennelijk wil men dat niet. Het is dan aan ons, burgers, die discussie af te dwingen!
Tijd voor een radicale verandering => #federationNow!

Het idee is overigens niet nieuw: Leon Trotzki kwam er al mee in 1915. Gaandeweg zijn er andere bestuurlijke ideeën ingeslopen, as gevolg waarvan de aansturingsrichting is veranderd (huh? welke ideeën? Tip: getal 3->4)

Samenvatting:
Huidige situatie: kartels sturen samenleving aan, via lobbyisten bij UN en EU.
Gewenste situatie: samenleving stuurt kartels aan, via de EU! (de UN is te ver weg, komt later wel). Dat gaat gewoon beter via een slagvaardig planbureau dan via 28 elkaar onderling beconcurrerende natie-staatjes.

kindapaas | 09-12-18 | 06:30

We kunnen het romantischer maken dan het ooit zal worden. Maar een weg terug naar wat het ooit was is er niet. Agenda's worden uitgevoerd en uw plaats word ingenomen en alles word u afgenomen. Met lede ogen kunt u aanschouwen dat waar u ooit trots op was in sneltreinvaart wordt afgebroken. U doet er niet toe en de nieuwe Nederlanders zullen even feestvreugde hebben maar komen er zelf ook snel achter dat ze van achteren genomen zijn. Door het verdwijnen van de hard ploeterende nederlander verdwijnen ook de gratis geld instellingen en blijft er een puinbende achter. En die linkse kortzichtige idioten kunnen roepen dat ze uit hun poesiealbum en gedichten bundeltjes de migranten een welkom hebben toegezongen maar dat zal ze straks weinig helpen.

jitro | 09-12-18 | 06:57

Goed gezien @jitro | 09-12-18 | 06:57, mee eens. Omzien in wrok is ook zinloos. Zoek een uitweg = veel beter. Met voldoende massa kunnen wij, burgers met een duidelijke visie, het verschil maken. Wordt het niks, dan heb je in ieder geval iets gedaan.

kindapaas | 09-12-18 | 08:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah bon. Onze zuiderburen hebben dus ook een Rutte.

Muuke | 09-12-18 | 02:46

En de klimaat mensjes maar verbaasd zijn hoe snel onze bodem zakt, door de droogte zeggen ze dan. Er stappen hier gewoon veel te veel mensen rond.

Muuke | 09-12-18 | 02:56

Zijn vriendje macron is hem komen zeggen wat hij moet doen voor zijn verdere carierre veilig te stellen. De verkiezingstrijd in 2019 wordt keihard.

Lt-Kol Kilgore | 09-12-18 | 08:25
-weggejorist en opgerot-
o)+ | 09-12-18 | 02:46

Die Belgen zijn zo dom nog niet. Tijdje voor ze gewerkt, geen plezierige collega’s maar van contracten, overeenkomsten, wetten, belasting zijn het meesters. Wel grappig dat een kabinet klapt op een niet bindende overeenkomst, misschien dat er toch meer achter zit.

allesofniks | 09-12-18 | 02:38

Er zit meer achter--> dadelijk krijgen ook illegalen recht op opvang en verblijf in een AZC - met iedere dag gratis warm eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Weldra zul je zien dat er overal nieuwe AZC's geopend worden plus noodopvang.

De Belgen zeggen dadelijk: wij hebben Marrakesh niet ondertekend - jullie moeten doorrijden richting Bergen op Zoom of Breda en dan kom je de AZC's vanzelf tegen.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 03:05

Het lijkt me onzin dat het niet tekenen van anderen, nadelige gevolgen voor ons heeft. De wet die leidend is hierin is nog steeds de EU wet dat je asiel moet aanvragen in het eerste veilige land. (hier zou je, wanneer het Belgie betreft wel over kunnen discussieren) Ik vraag me meer af wat het betekent als de EU wel tekent. Of niet/wel tekenen sowieso iets uitmaakt.

Dr_Prepper | 09-12-18 | 08:16

deden Ze vroegers al sociaal econoom toen was en nog een Intake centrum in Rijsbergen kwamen ze al uit de belz met een papiertje waar ze moesten zijn .

liegende lippen | 09-12-18 | 09:46

Is de EU al sterphdeaud?

Mogwai | 09-12-18 | 02:36

De EU heeft eigenlijk nooit serieus leven gehad. Veel landen zijn erin gerommeld vanaf het begin. Want tja een Europa zonder Griekenland of Italie.. dat was vragen om memes he?
Dus dan maar liegen. En lenen. En heulen. Je laten naaien door banksters. Een lobby zo groot als een stad. De hele dag bezig met tijd vullen, die men luisterend naar óns had moeten besteden. Ach ja. Weldra radio's en volkswagens voor iedereen die met Duitsland meedoet om de EU nog hoog houden.. jawohl.

#EP2019 : GO VOTE IN A GILET JAUNE

Shareholder II | 09-12-18 | 03:09

Ik herhaal: het gaat de neoliberalen alleen om de wedstrijd naar beneden. Hoe meer goedkope arbeiders hoe beter. Of het nu Roemenen zijn of Zimbabwanen dat maakt niet uit. Hoe meer ziel hoe meer centjes voor de bovenklasse.

ProAsfalt | 09-12-18 | 02:24

Daar zit een taak voor de vakbonden in om dat tegen te houden,echt opkomen voor autochtone werknemers dan zal ook het ledenaantal weer toenemen.

steekmug | 09-12-18 | 06:26

In mijn stad hebben ze allemaal een uitkering dus dat werken valt wel mee.

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 07:51

Met dat Pact zeggen ze eigenlijk dat al die jaren ontwikkelingshulp voor niks zijn geweest. Dat er nu een regeling moet worden getroffen met Afrikaanse landen volgens hùn voorwaarden. Mensenhandel op grote schaal.
Iedereen die ooit in Afrika is geweest, waar dan ook, voelt meteen aan dat dit slecht gaat werken. Alles is daar te koop.
Maar je zult uiteindelijk wel moeten gezien de bevolkingsaanwas en Facebook.

Oprisp | 09-12-18 | 02:18

De smokkelorganisaties maken reclame voor Nederland... ze zeggen tegen de mensen in Afrika en moslimlanden--> als je ons 8000 euro geeft dan zetten wij je netjes bij een AZC in Nederland af.
De Nederlandse Overheid zorgt voor de rest.
Iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld in het AZC--> daarna krijg je via de gemeente een ingerichte woning met recht op een levenslange uitkering.
En om het helemaal mooi te maken... mag je je naaste familieleden naar NL halen die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

De fout ligt niet bij Afrika of bij moslimlanden... NEE - de fout zit bij Den Haag.
NL legt migranten onder de noemer van ''vluchteling'' in de watten--> het is begrijpelijk dat de toestroom alsmaar groter wordt.
Wij zouden ook naar NL gaan in de wetenschap dat we daar een woning plus een levenslange uitkering kunnen krijgen - wie wil dat niet in deze wereld?

sociaal_econoom | 09-12-18 | 02:39

Inderdaad al die miljarden en miljarden naar de klote.

taylor 1000 | 09-12-18 | 08:31

Ik zag laatst dronkenlap Jan Pronk nog op tv. De sinterklaas van de lage landen. Zal wel iemand dood zijn gegaan. Oh misschien vanwege Kok. Niet gehinderd door enige schaamte vanwege het verkwanselen van miljarden guldens aan failed states. Oh wat zeg ik nu.

azijnseikerT | 09-12-18 | 09:33

"Niet bindend" is de smoes...
Steek nog even uw kop in het zand,
kijk naar foebal en boer zoekt vrouw.
Uw doodvonnis wordt daar getekend

wiener mit pommes | 09-12-18 | 01:55

wiener mit pommes | 09-12-18 | 02:04
Jij zou eens wat dankbaarder moeten zijn voor de kansen die je hier krijgt en hebt gehad. Blijkbaar weet jij niets van nederlanders.

Ongeblustekalk | 09-12-18 | 02:06

Ongeblustekalk | 09-12-18 | 02:06
Ok, jij bent wereldvreemd.
Weten we dat ook weer...

wiener mit pommes | 09-12-18 | 02:12

Nee Wiener. Er worden geen doodvonnissen getekend. De machine heeft ook niks aan je wanneer je dood bent. Of bedoel jij dat er miljarden mensen weg moeten zodat honger en klimaatproblemen ineens opgelost zijn? Want dat zou toch te cynisch voor woorden zijn he? Dat soort politiek bestaat toch niet joh..

Shareholder II | 09-12-18 | 03:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Diep en diep triest eigenlijk, he?
Al die regeringen waarbij de Ruttes nu dik verlies maken, duwen alles er nog even snel doorheen.

Wat onomkeerbaar verdrag/pact.
Let maar op, de eersten worden volgend jaar al verscheurd. En wat anders? Sancties? Ha!

Koekkeloere | 09-12-18 | 01:38

Nederland is het netste jongetje van de klas... wij zijn het enige land waar je dadelijk overal nieuwe AZC's en noodopvang zult zien.
Op naar 20 miljoen inwoners - zou Rutte echt niet meer verstand hebben?

Als ik premier was, dan kon ik hier niet van slapen... Rutte maakt grapjes om gele hesjes en zit maandag in Marrakesh vriendelijk te knikken tegen Merkel en Macron--> die man is echt niet goed bij zijn hoofd.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:55

Klopt sociaal_econoom, hij is inderdaad niet goed bij z'n hoofd.

Muuke | 09-12-18 | 02:50

@sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:55]
"die man is echt niet goed bij zijn hoofd."
Gewoon een kwestie van andere belangen dan de burgers.
Heel andere belangen....

Slipsnifter | 09-12-18 | 03:12

Je kunt het vergelijk met Klimaatverdrag van Parijs--> waarbij wij verplicht zijn om in 2050 te stoppen met het gebruik van gas en olie.

Nu hebben de linkse gasten ons tuk met Marrakesh--> waarbij wij verplicht worden een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, een woning met een uitkering aan te bieden.
Ben blij dat ik al wat ouder ben... maar onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel erg moeilijk in een volgepropt, onbetaalbaar en onleefbaar Nederland.

Rutte is de zwakste premier die we ooit gehad hebben - hij is van de VVD maar geeft links op cruciale punten haar zin.
Ik heb respect voor Bart de Wever van het N-VA... hij springt in de bres voor de mensen in België. In Nederland hebben we Baudet en Wilders, daar wordt niet naar geluisterd.... wat Jetten en Klaver zeggen - dat is heilig.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:36

Rutte kan wel mooi zeggen dat het Pact NIET bindend is... maar op het moment de COA iemand uit Afrika of een moslimland opvang weigert in een AZC--> dan komen Vluchtelingenwerk en de linkse politieke partijen (Jetten en Klaver) in actie met de mededeling dat wij dit volgens Marrakesh verplicht zijn.
Als ze niet kunnen winnen - halen ze de NPO erbij die dan beelden laat zien van vader, moeder en hun 4 kleine kinderen.

Knappe Rutte als hij dan NEE durft te zeggen.
Als Rutte iets zegt of belooft - ga er maar vanuit dat het gelogen is.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:18

sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:46
Die nick van je zegt al genoeg, het gebruikelijke riedeltje om een zondebok aan te wijzen. Problemen die hier zijn ontstaan door mensen als jij.

Ongeblustekalk | 09-12-18 | 02:09

@ sociaal-econoom
Wat mij betreft heb je groot gelijk.

Toninhocerezo | 09-12-18 | 03:11

Juist, de man/vrouw/het is een notoire leugenaar, heeft niets op met Nederland. En ook geen geweten, deze premier.

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 07:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Er wordt gewoon dóórgedrukt door het Vlaamse broertje van Rutte. Gesteund door (centrum links (nooit te beroerd om het volk in de bek te tuffen). Dit pact moet en zál er komen: er is immers hard aan gewerkt door de multinationals en hun politieke handlangers.

kotelet | 09-12-18 | 01:16

Michel is een waal die heeft bij verkiezingen uit rechts Vlaamderen niets te vrezen.

Lt-Kol Kilgore | 09-12-18 | 08:33

En Philip de Winter leunde glimlachend achterover...

bisbisbis | 09-12-18 | 01:14

t is Filip...

zattekater | 09-12-18 | 01:21

Of te wel, je zit in zijn kantoor.

Veluwse-Eikel | 09-12-18 | 01:22

Hoorde net iemand in het café tegen zijn vriendin zeggen: ik ga een pact sluiten met een ander meisje, dus het is uit tussen ons. maar het is niet-bindend.
Ze vroeg, maar waarom maak je het dan uit.. en begin je dan iets met een ander meisje... of heb je al iets met haar?
Hij zei. ach doe niet zo paranoia, populistisch stuk aluminiumfolie, je weet toch dat ik van je hou en dat ik dit allemaal voor jou doe?
Buiten regende het. Er liep een clown met een ferme erectie.
Ok. dit heeft niets met het topic te maken, maar moest het toch even kwijt.

RickTheDick | 09-12-18 | 01:09

Ricky, weer een topverhaal.

HoerieHarry | 09-12-18 | 01:29

Bedankt voor het lachen Rick!

Gulliver | 09-12-18 | 04:16

Geen zorgen Rick.
Het was maar een clown en nu is hij deaud.

Gulliver | 09-12-18 | 04:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensensmokkelorganisaties staan in de startblokken.
Zodra Merkel, Macron en Rutte hebben getekend op 10 december dan brengen ze nog meer mensen uit Afrika en moslimlanden naar hier - omdat Marrakesh ons verplicht dat we alle binnenkomende asielzoekers (ook illegalen) opvang en verblijf aanbieden in een AZC.
Het merendeel mag hier blijven met recht op een ingerichte woning en een langdurige bijstandsuitkering - waarbij ze ook hun naaste familieleden naar NL mogen halen.
Merkel, Rutte en Macron weten dat dit staat te gebeuren... we gaan hier dingen meemaken wat we na de oorlog nog niet hebben meegemaakt.

De Belgen mogen Bart de Wever van het NV-A op hun knieën danken dat premier Michel dadelijk geen rechtsgeldig handtekening in Marrakesh kan zetten.
Bij hun wordt de toestroom fors minder, migranten slaan België over en gaan naar Nederland.
Je zult zien dat we weldra nieuwe AZC's en noodopvang moeten inrichten.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 01:08

We hebben het hier over een onomkeerbaar pact hè. Gore smeerlappen laten zich werkelijk door niets weerhouden.

Arnold9638 | 09-12-18 | 00:53

Dat is natuurlijk onzin, Arnold. Elk pact kun je opzeggen, net zoals er nu gemorreld wordt aan het vluchtelingenverdrag uit 1959 wat niet meer van deze tijd is. Overigens is dit migratiepact in scherpe tegenstellingen met het 2006 VN pact, dat juist autochtone bewoners bescherming van huis, haard en land belooft.
Wacht maar tot de nieuwe verkiezingen volgend jaar in Belgie, en volgende keer bij ons. Dan gaat er een heel andere wind waaien!

BenPakdee | 09-12-18 | 01:00

Wat hebben wij aan dit verdrag? Waarom dan tekenen?

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:06

Ben pakdee

Wedden dat er gewoon weer links gestemd wordt?

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:07
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 09-12-18 | 00:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou ken ik het Belgische stelsel niet, maar kun je zomaar door met een minderheidsregering dan? En ben je als coalitie in een parlementaire democratie dan niet volledig vleugellam voor de resterende regeerperiode?

Gen. Maximus | 09-12-18 | 00:29

Kan in NL ook. VVD eruit. Gl pvda sp erin.

Langshetrandje | 09-12-18 | 01:26

Als dat pact nou de opmaat is voor een regeling dat 'bed bad en brood' staat voor de garantie dat ze dan weer teruggaan, daar kan ik wel in meegaan. Tot De Lutte.
Maar als het een Nakbaa wordt van schimmige wijkjes waar 's nachts het gebit van Kunta Kinte u aanspreekt in Koeloe, dan heb ik er een hard hoofd in en ga zachtjes huilen tegen mijn meisje, en vraag haar teder of er nog wat valt te neuken straks.

Oprisp | 09-12-18 | 00:28

De leiders van islamitische landen vinden het wel handig om hun tuig te kunnen dumpen in Europa. Lekker goedkoop en gemakkelijk van je lastige onderdanen afkomen. Wat zullen ze daar lachen, dat ze hier een huis, wat volledig ingericht wordt met natuurlijk de bijbehorende Miele. Verder natuurlijk gratis zorgkosten en een uitkering met kinderbijslag. Logisch, dat ze nu graag een contract willen met Europa. Want stel je eens voor, dat er bij een of andere regering de ogen open gaan. Dan is het gelijk over met het dumpen van hun uitschot.

Mars020 | 09-12-18 | 00:27

Dit verhaal heb ik al tientallen keren gelezen, kom eens met wat nieuws.

Ongeblustekalk | 09-12-18 | 00:33

Helaas klopt dit verhaal. Hetzelfde gebeurde op Curacao in de jaren 80. Doorgesnoven buurtbewoners werden met een gecollecteerd ticked naar Nederland gestuurd.

Guusje Nadorst | 09-12-18 | 00:52

@Guusje;
-
... en vrijwel allemaal in Julianadorp (Den Helder) gedropt.

bisbisbis | 09-12-18 | 01:10

De Belgen slikken dat "niet-bindend" niet als zoete koek. Zo dom zijn ze dus niet.

MickeyGouda | 09-12-18 | 00:23

Wij snappen dat ook wel alleen heeft onze regering daar lak aan.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:26

@lacucaracha

Ik heb het observerend vermogen van de gemiddelde Nederlander hoog staan. Het probleem zit 'm in de linksmens en onze regeerders. Helaas zijn de laatstgenoemden in dezen bepalend en is die andere groep bijzonder actief.

MickeyGouda | 09-12-18 | 00:34

Mickey

En wat ook belangrijk is, er is geen protest hier, we pikken het allemaal en Rutte duwt ins het gele hesje in de reet, in Frankrijk hadden ze zijn kop eraf getrokken. Hier heeft ie niks te vrezen. We gaan morgen weer lekker aan de slag.

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:13

Hulde voor Bart de Wever van het N-VA... hij stelt het belang van het Belgisch volk voorop.
Premier Michel stelt net als Rutte, Macron en Merkel het belang van migranten uit Afrika en moslimlanden voorop.
Als je Marrakesh tekent dan weet je dat er nog meer uit die landen (ook illegalen) naar je toe komen - omdat je dan verplicht bent deze mensen opvang en verblijf te bieden in een AZC.
Let maar op--> vanaf 10 december zal de stroom naar Nederland toenemen, terwijl het in België rustiger wordt indien ze Marrakesh niet tekenen.
Steeds meer landen tekenen Marrakesh niet - daar neemt de toestroom af terwijl het bij ons veel drukker wordt. Dit verhaal wordt onbeheersbaar en onbetaalbaar.

sociaal_econoom | 09-12-18 | 00:22

Het VN-EU omvolking-pact lijkt niet iedereen te zinnen...
Nu wordt alles op alles gezet in de strijd tegen de nazi’s.

Spannend hoor!

Veluwse-Eikel | 09-12-18 | 00:21

Zo zie je maar weer. Het maakt niet uit waar je op stemt. De NVA is zelfs de grootste....... de EUtrein dendert door.

Oepsie1234 | 09-12-18 | 00:20

Jup, dit zegt eigenlijk alles.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:27

Oh zeker.. daar is die belgische interne puinhoop niet voor nodig hoor
tjoek tjoek

Shareholder II | 09-12-18 | 03:26

Zou toch jammer zijn als de brexit niet door ging wegens een "doorstart" van de (noord)EU.

W_F | 09-12-18 | 00:18

Heel goed dat steeds meer mensen in opstand komen tegen de afbraak van onze cultuur, het OM en de gevestigde politieke orde. Er moet meer reuring komen tegen het huidige beleid.
En helemaal niet vreemd dat de Belgen dit pact niet zomaar vertrouwen. Als het zo vrijblijven, niet bindend is, waarom dat een handtekening zetten? Je zet alleen een handtekening als je jezelf ook ergens toe zet.
Die politieke leugenaars proberen ons weereens een rad voor ogen te draaien....

ZSU-23-4 | 09-12-18 | 00:06

Wie komt er hier in opstand dan?

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:17

Zelf al zou niemand van zijn eigen partij Michel meer steunen, zou hij willens en wetens het Pact tekenen. Deze man is krankjorum.

zimmerschwanz | 09-12-18 | 00:02

En papa was ook al europarlementarier. Dat nieuwe adel netwerk moet koste wat kost gesteund worden om later zelf ook toe te mogen treden

Peniskokertje | 09-12-18 | 00:12

Absoluut marionet van Brussel, hier is het helaas niet anders.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:16

@tgroenekoontje
www.bilderbergmeetings.org/conference...
Ze lijken heel wat af te discussiëren. Wat zou er gebeuren nadat ze uitgepraat zijn, alle minuten in de bureaulades tot de volgende keer of wordt er misschien lijstjes met instructies uitgedeeld?

kindapaas | 09-12-18 | 06:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit pact toont ook weer pijnlijk aan over de kloof tussen de europese burger en dat corrupte ongekozen zooitje in brussel, die over de ruggen van onze burgers en hun veiligheid, belasting de barmhartige samaritanen uithangen teneinde een zgn menselijk altruistische droom te realiseren. Onderdeel van het ondermijnen vd natiestaat en de federalisatie van Europa. Voor mij mag dat EP bestormt worden door gele hesjes.

gelachewoar | 08-12-18 | 23:54

Neen, stinkers hebben stemvee nodig. Handje uit lui stemmen op die stinkers. Dus 1+1 is 2. Ondertussen betalen wij steeds meer voor de shit die we nodig hebben om het leven nog een beetje interessant te maken.

tragic1911 | 08-12-18 | 23:56

gelachewoar | 08-12-18 | 23:54 |

De conferentie is nieteen aangelegenheid van de EU (Europese Unie), maar van de VN (Verenigde Naties). Blijven oefenen.

de IJsman | 09-12-18 | 00:50

@gelachewoar
Het is geen altruistisme of een “barmhartige samaritaan” - complex wat hen motiveert.
( als dat zo was zouden ze makkelijk wat van hun riante salarissen kunnen overmaken aan die zielige mensen en er een paar van in huis kunnen nemen - “ om te helpen “.
Maar dat doen ze niet , nee - de belasting betaler krijgt de rekening en MOET ze maar huisvesten in zijn straat / buurt / wijk , met alle consequenties.
Waagt hij er iets van te zeggen dan is dat “ discriminatie / fobisch / radicaal / extremistisch “ en in ieder geval verboden en strafbaar.
( strafbaar omdat het juridische systeem , zoals de media en een overgroot deel v/h overheids apparaat al totaal “ gleichgeschalltet “ zijn , geïndoctrineerd , overgenomen zijn door deze gecorrumpeerde “elite“ )

De reden waarom “ het zooitje “ deze mensen hier wil hebben is :
1 stemvee , en
2 dit is een belangrijk agendapunt ( letterlijk “agenda 21” ) v.d globalisten / NWO
Want pas als de nationale staten vernietigd zijn - oa door massale instroom van cultuurvreemde mensen - kunnen Globalisten hun gedroomde NWO regering vestigen.
Dat leidt natuurlijk en onvermijdelijk tot een absolute nachtmerrie , een fascistische , totalitaire , dystopie , een dictatuur van het type “ 1984 “ van G.Orwell.

De huidige EU is het proefproject / voorloper / de beta-test v/d soort NWO samenleving die de globalisten wereldwijd willen invoeren.

enorme sukkelzak | 09-12-18 | 00:59

Volgens doorgaans nietus wellis ingelichte kringen heeft de RVD Lucky TV exclusief gestrikt om vanaf middernacht straks de beelden van Robert Bas, de NOSsche evenknie van Peter Arnett, van live commentaar gaat voorzien. Ondertussen zou Prins Laurent gesignaleerd zijn bij de Koninklijke Stallen in Den Haag.

F. von Zeikhoven | 08-12-18 | 23:51

Één woord: Bilderberggekte.

Mart6037 | 08-12-18 | 23:37

Dus wij kunnen straks Belgie niet meer in, of is het andersom ? Omrijden via Duitsland in een elektrische auto lijkt me helemaal niks.

Baron Clappique | 08-12-18 | 23:36

Dat lukt wel als je een grote aanhanger vol met accu's hebt.
Anders ga je die omweg niet halen.

HoerieHarry | 08-12-18 | 23:44

Waarom wil je naar België? Of nog gekker, naar Frankrijk!

Montesquieue | 08-12-18 | 23:52

Nee, klopt. Met gas bereik je daar meer inderdaad...

F. von Zeikhoven | 08-12-18 | 23:52

Vluchtelingen worden moeiteloos vervangen door migranten die we massaal moeten opnemen. Dacht iemand dat Rutte uit liefdadigheid het Marrakesh pact tekent?!

miss error | 08-12-18 | 23:36

Mark-Kech.

AlexMM50 | 09-12-18 | 00:46

Staat er in dit pact ook dat ondertekenende landen verplicht worden om illegale migranten terug te nemen? Waarschijnlijk niet.
En zo ja, wat zijn de consequenties als ze dat niet doen? Geen.
Dus zijn we weer aan alle kanten genaaid

Olleke | 08-12-18 | 23:31

Olleke | 09-12-18 | 00:14 |
Wat had beter gekund?

HoerieHarry | 09-12-18 | 00:25

Harrie
Mijn ontmaagding. Had liever gegeven dan zonder vaseline te ontbangen

Olleke | 09-12-18 | 00:57

Olleke, hahaha...

HoerieHarry | 09-12-18 | 01:01
▼ 3 antwoorden verborgen

En een niet-bindend verdrag kan je ook niet ontbinden. Geniaal.

frank4444 | 08-12-18 | 23:31

Om ermee op los te naaien is voorbinden goed genoeg...

F. von Zeikhoven | 08-12-18 | 23:56

België gaat gewoon tekenen.
Daar worden Ruttiaanse trucks voor uitgehaald.
Er worden 2 nieuwe staatssecretarissen benoemd ipv van de NVA ministers.
Dit omdat staatssecretarissen in tegenstelling van ministers niet ingezworen hoeven te worden.
Dit lijkt in alles op het Oekraïne verdrag.
Die totale paniek om voor lul te staan tegenover hun EU vriendjes waar echt alles voor mag wijken.

nietvaneergister | 08-12-18 | 23:30

Om met Buma te spreken: "Chapau".

Guusje Nadorst | 09-12-18 | 00:43

De Belgische regering gaat gewoon door zonder de steun van de grootste partij, de NVA.
Met een minderheids-regering.

Jan Dribbel | 08-12-18 | 23:28

Ik lees net dat dit grondwettelijk niet schijnt te mogen?

Iemand meer info?

naraga | 08-12-18 | 23:35

naraga | 08-12-18 | 23:35

Daarom wordt nu een woordenspelletje gespeeld.
Als NVA er zelf uitstapt kan het wel.
Daarom claimt Michel dat NVA zelf opgestapt is terwijl NVA claimt dat ze eruit getrapt zijn.

nietvaneergister | 08-12-18 | 23:43

Als de NVA de regering uitgegooid is, heet dat een staatsgreep. Michel - een Waal - doet er verstandig aan die ongelofelijke stommiteit te herstellen nu de Vlamingen van Filip de Winter nog niet in actie zijn gekomen.
Nog net geen maand en 100 jaar na de wapenstilstand kan komende maandag de pleuris in Europa voor de derde keer in een eeuw uitbreken...

F. von Zeikhoven | 09-12-18 | 00:04

In het debat eerder deze week heeft de PVV al gerefereerd aan een VN-rapport van 2002 onder de titel "Replacement Migration". Google daar eens op voor wat achtergrond en duiding van dit ''niet-bindende pact''...

Alvast een link: www.un.org/en/development/desa/popula...

Yrrab | 08-12-18 | 23:28

.. maar goed. Ik slik iedere Belgenmop in, want bij dit cruciale "NIET BINDEND Migratiepact. LOL, wat een mop"- dingetje blijkt België een stuk wakkerder te zijn dan onze snurkende polder vol globalisten en liegende media.

Alsof het een mensenrecht is dat wij telkens weer bevrijdt moeten worden wanneer wij weer eens zijn gaan slapen tijdens de Overval, omdat een sukkel van een premier dat ons opdroeg.
"Hahahaha", zoals dit exemplaar ons telkens weer geruststellend verklaart.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 23:28

Hear hear.

Muuke | 09-12-18 | 01:41

Wie nu nog niet gelooft dat er onzichtbare machten spelen en mede aan de touwtjes trekken zal het nooit geloven. Nee ik heb het niet over extreme complot hersenspinsels. Bijv. dat 90% van de mensheid op een gegeven moment via bijv. een virus wordt omgelegd. En ook niet dat hongersnoden worden gestuurd en dat soort ideeën. Maar de ellende die dit onzinnige pact teweegbrengt waarvan ook nog eens wordt beweerd dat het niet bindend zou zijn, heeft toch echt specifieke redenen! Juist nu er zo'n grote antipathie heerst tegen het monster dat de EU heet, waarom zouden politici wetend dat dit pact voor louter ellende zorgt, dit er dan toch doorheen willen rossen? Naast alle andere ellende van hoge prijzen, een steeds sneller en groter wordend gat tussen rijk en modaal/arm en zorg en studiekosten die voor modaal Nederland richting het onbetaalbare gaan.

En dan juist nu, met nog een paar maanden tot de EU verkiezingen, dit pact. Toevallig? vraag het maar aan de bezoekers van de Bilderberg conferentie begin februari. Oh en beantwoorden zullen ze niet maar dat ter zijde.....

ja-nee-misschien | 08-12-18 | 23:27

Ja-nee, niks onzichtbaar, je kunt het gewoon zien dat we elke dag besodemieterd worden. Kennelijk zijn de meesten blind.

Mijn klomp breekt | 08-12-18 | 23:40

ja-nee-misschien | 08-12-18 | 23:27 |

OMG je hebt gelijk! De Lizard-people hebben dit allemaal bekokstoofd! Ze komen onze kinderen opeten!!

de IJsman | 09-12-18 | 00:13

Extreme complottheorieën bestaan niet, maar een geheime wereldregering klinkt wel aannemelijk?

Ggroengras | 09-12-18 | 00:20
▼ 1 antwoord verborgen

Marrakesh is de laatste nagel aan de doodskist van de Europese volkeren. Maar ik denk dat het zonder dat verdrag ook te laat is. Duurt alleen iets langer.

du Roi Soleil | 08-12-18 | 23:22

Waar zijn de gele vestjes als je ze nodig hebt???

Leffe Blonde | 08-12-18 | 23:18

Arrogantie of verstand...? Wat zal zwaarder wegen...?

Expertus_Dico | 08-12-18 | 23:17

Verstand hebben ze niet, dus....

Muuke | 09-12-18 | 01:43

Kan die hyena Rutte niet even een vliegtuigje pakken?

Slipsnifter | 08-12-18 | 23:15

Blijken er in België tòch weer betere bestuurders aanwezig dan in onze Tweede Kamer (behalve FvD en PVV natuurlijk, dat zijn volksvertegenwoordigers i.p.v. buklaven in een partij)

Robske007 | 08-12-18 | 23:12

Bananenrepubliek Nederland staat erbij en kijkt er naar.

van heinde en verre | 08-12-18 | 23:10

Het lijkt mij overigens een logisch gevolg dat dit in Nederland de deur opent voor een spoeddebat over deze kwestie.

Met maar één mogelijke uitkomst.

MaxiCosi24 | 08-12-18 | 23:09

Debat over Marrakesh is al geweest. Zie YouTube bij FvD

Jan, Leiden | 08-12-18 | 23:29

@Jan, Leiden
Ja dat weet ik, geen reden om er niet nog een te houden gezien de huidige ontwikkelingen.

MaxiCosi24 | 08-12-18 | 23:34

Dat was een aardig debat, tenminste Baudet was aardig op dreef. Maar er zat slechts een handjevol kamerleden i.t.t. de publieke tribune, die was afgeladen. De kamer had duidelijk geen zin in deze thuiswedstrijd van het FvD.

Muxje | 08-12-18 | 23:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar blijft het Golfstaten-pact, zodat al die landen daar in de regio eindelijk eens migranten gaan opnemen?

JackStick | 08-12-18 | 23:05

Waar blijft de pressie van de Nederlandse regering op die landen? Met zonodig sancties.

NPOlitiekgekleurd | 08-12-18 | 23:16

Daar hebben ze alleen omlegvelletjes.

Normpje | 08-12-18 | 23:18

Normpje
I see what you did there +1

Olleke | 08-12-18 | 23:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Prachtig nieuws.

MaxiCosi24 | 08-12-18 | 23:00

Wie had dat verwacht, politici die hun verantwoordelijkheid nemen ? Ja natuurlijk in zo'n verscheurd land als la Belgique gebeurt dat. Dah kon ve zien aankommuh. Daarom ben ik er ook wel voor dat we Belgisch-Vlaanderen annexeren. Om weer enige levendigheid in ons lands politiek terug te brengen.

suscrofa | 08-12-18 | 23:00

Er wordt niet geannexeerd. Er gaat niets boven goede buren. Nederlanders die niet weg-met-ons zijn kunnen politiek de kunst afkijken van Bart de Wever en cultureel eens een beetje opletten hoe de Vlamingen de Nederlandse taal meer respecteren dan de Nederlanders zelf, die al hun scheten in het Engels menen te moeten laten.

JvanDeventer | 08-12-18 | 23:22

Lijkt me beter idee om Limburg aan België te geven. Gratis, zonder retourrecht.

Reagurend_Nijlpaard | 08-12-18 | 23:27

@ JvanDeventer, het beste zie je dat bij de vertaling op teletekst bij de Belgen. Accuraat, snel en corrigerend. Kijk voor het schrijnende verschil eens naar de vertaling bij de NPO.
Trouwens, bij de weg, is het u wel eens opgevallen dat de hectometerpaaltjes niet kloppen aan het eind van de brug over de A1?

Oprisp | 08-12-18 | 23:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat hele Marrakesh niet. Stel.. we mogen mensen geen afval noemen. Maar Nederlanders maken een afweging om kinderen te krijgen. Dit doen de meesten met de vraag of we kinderen kunnen onderhouden. In Afrika doen zij dit niet en menen dat wij verantwoordelijk zijn voor hun "output". En Den Haag is van mening dat wij dit zijn. Wij hebben niets aan dat Marrakesh verdrag. Alles en iedereen hierheen sturen, daar heeft alleen Afrika iets aan. Wanneer wij daar heen gaan, dan heeft Afrika daar iets aan. Wanneer zij hierheen komen, zit het in een uitkeringssituatie. Waarom dat Marrakesh verdrag tekenen? De enige reden die ik kan verzinnen is om alle sociale voorzieningen om zeep te helpen of om communisme te introduceren.

klowiepowie | 08-12-18 | 22:58

Dan gaan we zo'n pact tekenen omdat er ook wel eens een Nederlander daar wil werken. Nou volgens mij is een beetje Nederlander met capaciteiten daar goed beschermd en is zo'n pact daar niet nodig. Verders hier oedb.org/open/

klowiepowie | 08-12-18 | 23:22

LOL, de N-VA heeft zich tot een aantal weken geleden nooit over deze intentieverklaring van de VN uitgesproken en nu is het ineens een breekpunt. Hoe hypocriet en opportunistisch wil je het hebben?

Te licht om te besturen, dat blijkt wel. Een grote bek opzetten vanaf de zijlijn kunnen ze daarentegen dan wel weer goed. Schoenmaker, blijf bij je leest!

de IJsman | 08-12-18 | 22:58

@IJsman, dus als je geen pacten waar je het niet mee eens bent wenst te tekenen dan ben je ‘te licht om te besturen’. Wat een onzin. En hoezo een grote bek opzetten vanaf de zijlijn? Ze zitten in de regering en nemen een beslissing? D66 retoriek dit. Ben jij dat Kees?

Wim_Kut | 08-12-18 | 23:39

Wim_Kut | 08-12-18 | 23:39

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de N-VA nooit, ook niet tijdens de coalitie-onderhandelingen, een punt gemaakt heeft van de Verklaring van Marrakesh, tot er #ophef over ontstond. De nieuwe weerstand van de N-VA tegen de Verklaring is niet een gevolg van voortschrijdend inzicht, maar van politiek opportunisme.

Dat ze op dit moment te schijterig zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen en een impopulaire beslissing te verdedigen, maar ervoor kiezen met de staart tussen de benen weg te rennen, dát maakt ze te licht om te regeren.

de IJsman | 08-12-18 | 23:53

'Mensjes'? Waar, of van wie, ken ik die retoriek toch nog meer van??

benjeallanggek | 09-12-18 | 00:53
▼ 4 antwoorden verborgen

ben ik nou werkelijk waar de enige hier die het woord Zweeds niet snapt.

Ir. Wilhelmus | 08-12-18 | 22:54

Precies, Nonkel Frituur. Net als in Duitsland "Jamaïca": Zwart, geel en groen: CDU/CSU + FDP + Groenen.

Boeser_Onkel | 08-12-18 | 23:05

En de christen-democraten leveren het kruis van de Zweedse vlag, althans in de beeldspraak.

Vreetkonijn | 08-12-18 | 23:22

En die vlaggenstok. waar blijft die in deze beeldspraak? (inkoppertje)

frank4444 | 08-12-18 | 23:25
▼ 3 antwoorden verborgen

NV-A zijn helden!

funkyd | 08-12-18 | 22:52

NVA soldaten dat zijn pas bikkels.

steekmug | 09-12-18 | 09:14

Nationale VolksArmee of the North Vietnamese Army?

SDI | 09-12-18 | 21:48

Niet bindend, jaja. En we krijgen het ook terug met rente.

Patatter | 08-12-18 | 22:50

Het probleem met dit pact is, is dat er huist geen bindende dingen in staan, nu kan ieder land juist doen wat ze willen, hebben ze goedkope arbeiders nodig gaat de sluis open , en hebben ze even genoeg... maken ze het hun even lastig, om e later toch weer naar binnen te sluizen.
Maar veel en veel erger is dat wij, en de media straks niks negatiefs meer mogen zeggen over migranten.. zonder opgesloten te worden... soort Turkije zeg maar...
En daar gaat het EU leger vast en zeker veel voor ingezet worden... die moeten straks de regeltjes gaan handhaven

Rene046 | 08-12-18 | 22:49

Goedkope arbeiders? Uitkering trekkers zul je bedoelen? Die lui echt niet werken.

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:32

"Om een NIET BINDEND Migratiepact. LOL, wat een mop."

Geen sterke opmerking. NV-A houdt haar rug recht en voldoende Belgen hebben op die partij gestemd zodat het pact in ieder geval niet zonder slag of stoot ondertekend wordt. Ik denk, dat bij de volgende verkiezingen die partij beloond gaat worden.......

Boeser_Onkel | 08-12-18 | 22:48

Over welke regering gaat dit?
Ze hebben er toch 4 in Belgie of zo?

HoerieHarry | 08-12-18 | 22:48

Minimaal 5 als je de EU meetelt.

Zwizalletju | 08-12-18 | 22:52

Da's vette pech voor Sharia4Belgium.

JackStick | 08-12-18 | 22:48

Ach niet om treuren die politieke schertsfiguurtjes die schapejonkjes kunt zo verder in de Deuner Kehbah biz

suscrofa | 08-12-18 | 23:13

"NIET BINDEND Migratiepact. LOL, wat een mop"
Mogen die historische woorden op je kist, Pritt?

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 22:45
-weggejorist-
frank4444 | 08-12-18 | 22:50

Internationaal recht gaat boven elk landelijk recht en met dit verdrag in de hand is het straks niet een beetje slikken, maar gewoon stikken: Europa's poorten staan ermee wagenwijd open zoals Thierry en Hiddema al eerder duidden. . Niets, maar dan ook niets valt met een beroep op dit verdrag af te zwakken bij internationale rechtsspraak. Denken dat het niet bindend is, is jezelf voor de gek houden.

Jan, Leiden | 08-12-18 | 22:54

Ach, wat moet je met een regering als er een substituut in Brussel aanwezig is?

Croxifoxio | 08-12-18 | 22:42

Er zullen maar weinig mensen hier rouwig om zijn, denk ik. Wat een zooitje.

Ggroengras | 08-12-18 | 22:39

Als die Michel slim is propt hij een zooitje van die uitgeprocedeerde “vluchtelingen” in dat vliegtuigje van hem om zo richting Marrakech te vliegen.

Wever blij, hij blij.

Maar ja, als je slim bent teken je sowieso niet.

Het hele vluchtelingenbeleid is failliet. Tijd dat de wegkijkers die nu aan de knoppen zitten dat nu eindelijk eens massaal erkennen en nieuw beleid uitstippelen om de hele bende in de eigen regio op te (laten) vangen.

Zo moeilijk is het niet. Alleen even over je “principes” en je arrogantie heenstappen en binnen Europa gezamenlijk dit probleem serieus aanpakken.

Kompromat | 08-12-18 | 22:38

Amen.

MW51 | 08-12-18 | 22:46

Omvolking is het doel, niet het helpen van individuele gelukzoekers. Soros is bijzonder rancuneuze man met hele gestoorde en griezelige plannen.

Superkwatta | 09-12-18 | 09:49

Kabinetten vallen altijd over iets wat er niet toe doet. Dat is niks nieuws onder de zon. Wie weet wat grondpolitiek is, want daar is een Nederlands kabinet over gevallen.

BasBr | 08-12-18 | 22:36

Dit doet er juist wel toe Ik ben trots op de Belgen En hun bier

suscrofa | 08-12-18 | 23:14

In België is men bereid zijn politieke opkomst op te offeren voor het Marrakesh Verdrag. De Nederlandse regering zal braaf tekenen en onze rechten verkwanselen. Ik begrijp dat Afrikanen en moslims uit shithole countries naar west-uropa willen komen, en dit moet volgens de Gutmenschen zo veilig mogelijk gebeuren voor HEN, d,w,z, geen dobbernergers meer. Alleen: ik heb er helemaal geen zin in om de door mijn voorouders opgebouwde welvaart klakkeloos weg te geven aan het grote leger kanslozen wat ons zal gaan overspoelen. Zij willen wat wij willen, ik wil niet delen, en al helemaal niet gedwongen worden om voor mensen te gaan werken die te beroerd zullen zijn om onze taal te leren, en met minachting op 'ongelovigen' neerkijken. Noem me geen racist of fascist, want dat ben ik niet. Hooguit een egoïst. Het zij zo.

Toos Bevergeil | 08-12-18 | 22:34

Beste JackStick. Inderdaad een hypothetische vraag. Nee dus. Ik heb ook genoeg van overwegend christelijke Ethiopiërs en andere afrikaanse christenen die hier komen uitvreten. Gewoon nee.

Toos Bevergeil | 08-12-18 | 23:27

In België hebben ze nog stemPLICHT.

Bijtendehond | 08-12-18 | 23:45

Ik ben het helemaal met mevr Bevergeil eens. Het heeft ook niks met egoïsme te maken, wel alles met gezond verstand.

Superkwatta | 09-12-18 | 09:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Zitten die 20.000 medewerkers van de elite nog het milieu te reden in Polen, overigens?

Mammeloe | 08-12-18 | 22:32

N-VA ging in eerste instantie toch akkoord met het pact ? En de premier had hierop de VN al beloofd het pact goed te keuren. Wat is er dan in de tussenliggende periode gebeurd ? En waarom wordt dat hier dan niet even uitgelegd door GS ?

Baron Clappique | 08-12-18 | 22:31

Oui, het parlement ging er toch over stemmen?

Mammeloe | 08-12-18 | 22:34

@Mammeloe. Het parlement heeft ingestemd met Marrakesh

BasBr | 08-12-18 | 22:53

NVA in cordon sanitaire. Het maakt niet eens meer uit of je de grootste partij van een land bent. Het neocommunistisch tuig wint toch. Alle middelen zijn geoorloofd.

Langshetrandje | 08-12-18 | 22:30

De enige manier om N-VA en Vlaams Belang (samen goed voor 40% in Vlaanderen) uit te sluiten bij de komende verkiezingen eind mei is met nagenoeg alle andere partijen een meerderheid te vormen. Bijkomende complicatie is dat men ook federaal (Belgisch) een meerderheid nodig heeft. Vlaanderen stemt rechts, Wallonië links. Het zou me niet verwonderen als dit de val van de laatste Belgische federale regering is.

Vreetkonijn | 08-12-18 | 23:17

Zeer opvallend dat het Netwerk wel lukt het genuanceerde geluid over migratie wel te laten horen van het Belgische N-VA, maar niet dat van het Nederlandse FvD? De laatste die er precies net zo in zit: alleen gecontroleerde migratie, geen ongebreidelde. Kan echt niet dit.

Jan, Leiden | 08-12-18 | 22:29

Het wordt nog veel gekker binnenkort.

Langshetrandje | 08-12-18 | 22:31

Even ter vergelijking:
Spanje heeft een veto stem over de Brexit vanwege Gibraltar.
-
Maar als er een paar landen van de EU , het verdrag van Marrakesh niet zien zitten, is het ieder voor zich.
Niks geen generaal bindende veto dus.

Ce ca! | 08-12-18 | 22:27

Nee. Uw punt klopt ook al niet. Spanje heeft helemaal geen veto vanwege Gibraltar. Dat veto hebben ze omdat ze Spanje zijn. Luxemburg heeft ook een veto. EU statuut, hetzelfde geldt bij toetreding.

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 23:05

@ Epistulae_Morales | 08-12-18 | 23:05
Het verdrag van Dublin wordt ook niet nageleefd of uitgevoerd.
www.trouw.nl/home/gibraltar-boos-over...
En lees de eerste 2 zinnen van uw reactie even terug. U spreekt zichzelf tegen. Noem het een pact,overeenkomst, geitenpad, verdrag of inlegvel.
Utter gelul van de bovenste plank. Zolang de status qua maar blijft.De burger arm en dom. De elite rijk met alle kennis.

Ce ca! | 08-12-18 | 23:30

Ik geloof niet dat epistulae zo naïef is. Het is dus een trol. Dit zogenaamde pact gaat vanzelf bindend worden en dan gaan ongenode gasten uit Afrika zich er allemaal op beroepen.
Mensensmokkelaars, asieladvocaten en imperialistische moslims met plannen over een wereldkalifaat lachen zich kapot om zoveel Westerse onnozelheid.

Superkwatta | 09-12-18 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk een land dat een verstandig besluit neemt, hier in NL opgescheept met Markie, die droomt van een mooie baan tijde VN of EU

sparky07 | 08-12-18 | 22:26

Wordt tijd dat Mark eerst eens uit de kast komt. Kan ie wat serieuzers met zijn leven gaan doen. Alles wat ie nu doet lijkt onecht. Een clown met een geel hesje zonder lachers is een Pierot.

suscrofa | 08-12-18 | 23:19

Zonet de persconferentie van Bart de Wever gehoord. De N-VA houdt voet bij stuk, Michel gaat net als Rutte bij het kruisje tekenen. Er schijnt een grote (tweederde) meerderheid in het Belgische parlement te zijn die Michel en Marrakesh steunt, dus Michel kan zonder de N-VA verder.
Qua politiek en parlementaire verhouding is het dus goed vergelijkbaar met Nederland.
De Wever meent zeker te weten dat de Belgische bevolking tegen is. Hij zegt niet hoe hij dat weet. Ik vraag me af hoe dat in Nederland is. Gaat Rutte ook tekenen terwijl zijn bevolking tegen is? Je mag toch hopen dat de mensen zoiets onthouden tot de verkiezingen van maart a.s.

JvanDeventer | 08-12-18 | 22:25

@Jan Dribbel
Zolang de VVD nog niet op 0 stoeltjes staat (net als de rest van die linkse kliek), is het volk idd nog steeds te dom om te schijten!

Mastermattie | 08-12-18 | 22:43

Polls bij de nationale omroep en de grootste krant van Vlaanderen gaven 80-90% tegen het pact. Ik merk ook dat eerder centrumlinkse collega's dit pact niet zien zitten, anders dan de partijen waarvoor zij waarschijnlijk stemmen.

Vreetkonijn | 08-12-18 | 23:14

Denk je dat het Rutte wat uitmaakt of de NL bevolking tegen is?

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Belgische regering heeft principes.

Ik snap dat cynische toontje op GeenStijl mbt. Het pact niet. Als het allemaal niet zo bindend is en je je er helemaal niet zo aan hoeft te houden waarom is het er dan? Beetje naïef om er zo licht over te doen.

obelisk | 08-12-18 | 22:24

Eén partij in de Belgische regering heeft principes. De rest wauwelt wat over internationale solidariteit en samenwerking en tekent gewoon eender wat van de EU of de VN komt.

Vreetkonijn | 08-12-18 | 23:12

Als het totaal geen consequenties heeft dan zou ook niemand zich er druk over maken, niet? Conclusie: het heeft wel degelijk consequenties.

du Roi Soleil | 08-12-18 | 23:27

De Europese utopie brokkelt af........
Frankrijk verkeerd in staat van burgeroorlog, de Belgen zitten met een gevallen kabinet, Engeland gaat de unie verlaten, de Duitse bevolking 'Schaft' het al heel lang niet meer. En Rutte....? die tekent braaf bij het kruisje. Bang dat een oost-europese kogelstootster hem bij de volgende top gaat vertellen dat hij een mietje is. Om het maar eens pathetisch uit te drukken...

kotelet | 08-12-18 | 22:24

Of vanwege een Europees baantje.

medusa324 | 08-12-18 | 22:33

en het Nederlandse volk blijft braaf stemmen bij het kruisje

Ir. Wilhelmus | 08-12-18 | 23:33

Gefeliciteerd mr Timmerfrans met uw benoeming!!! Helaas bestaat de EU alleen nog uit Letland en Bulgarije.
Oh, als ik dat toch mag meemaken.

skoftig | 08-12-18 | 22:23

Even wat échte duiding geven, zodat onze vriendelijke noorderburen weten wat er aan de hand is.
Om te beginnen is een pact een keurslijf dat slechts in theorie niet-bindend is, maar in de praktijk wél, vermits de goede samenwerking met andere ondertekenaars ervan afhangt.
Het kabinet van onze schijnheilige, achterbakse Minister van Justitie had de tekst naar eigen zeggen goed bestudeerd en gaf ook aan N-VA positief advies in augustus, weliswaar niet op papier. De minister, van CD&V-strekking spande hiermee een touw om N-VA over te doen struikelen, wat ook gebeurde.
Slechts door toedoen van Vlaams Belang kwam de ware aard van dat pact naar boven, waarop N-VA, dat zijn kiezers o.a. vist uit de Vlaams Belang-vijver, geen andere keuze meer zag dan zich publiekelijk tegen het pact te keren.
Eerste Minister Michel van zijn kant ligt al jaren onder vuur van zijn eigen Waalse achterban, omdat hij gezien wordt als het schoothondje van Bart De Wever, en dat hij in de praktijk dus geen Eerste Minister is. Met volgende verkiezingen in aantocht kan Michel die reputatie missen als kiespijn. En dáárom gaat hij morgen zeker en vast wél naar Marrakech. Als hij de kant van zijn coalitiegenoot N-VA kiest heeft hij er in Wallonië helemaal gelegen.
Het is ook genoegzaam bekend dat N-VA in Wallonië doorgaat voor een bende neo-nazi's. Dat zeggen ze daar immers van iedereen die voor de Vlaamse taal durft op te komen.
Kortom: wij mogen binnenkort weer naar de stembus. En wie weet breken we daarna nogmaals het oude record van 541 dagen om een nieuwe regering te vormen.

Nonkel Frituur | 08-12-18 | 22:23

@Bijtendehond | 08-12-18 | 23:42
Ze mogen wel besluiten nemen, maar die mogen niet controversieel zijn. Overigens, als ze dat wel doen, heb je ook gewoon pech, aangezien Nederland helemaal geen constitutioneel hof heeft. Alleen een 1e kamer, en die is tegenwoordig net zo politiek als de 2e.

TheEgg | 09-12-18 | 07:42

@Nonkel Frituur | 08-12-18 | 23:20
Aha, een soort "laatste actie" die je nog kunt uithalen (want die minderheidsregering gaat natuurlijk op korte termijn de mist in) voordat ie alsnog zijn ontslag moet indienen.

Na de volgende verkiezingen gewoon eenzijdig dat Marrakesh weer opzeggen. "Ja maar dat kan niet." Beste VN, jullie wisten al dat toen dit getekend werd, dat tegen de wil van de meerderheid van de bevolking was. Dat jullie geen exit-clausule hebben opgenomen, is jullie probleem. Bij ons regeren regeringen niet over hun graf.
Dit laatste gaat overigens natuurlijk op voor elk internationaal verdrag. Of dat nou Marrakesh, Parijs, of een van die CETA-achtigen is.

TheEgg | 09-12-18 | 07:46

Het is er weer niet simpeler op geworden. Michel vecht voor zn overleven in Wallonië. Als hem dat niet lukt ligt er na de verkiezingen in mei, of eerder, een prachtig scenario gereed om het record van regeringsvorming te breken. Een, mogelijke, absolute meerderheid van NVA in Vlaanderen en een, mogelijke, absolute meerderheid van PS in Wallonië en Brussel as usual op drift. Hulde voor NVA die nog openlijk geprobeerd hebben Michel zn vel te redden maar door een glibbered CD&V buiten de regering gezet zijn. Wordt vervolgd!

reservebelgië | 09-12-18 | 11:16
▼ 13 antwoorden verborgen

Gekke Belgen. Maar niet heus.
Dat "NIET BINDEND Migratiepact. LOL, wat een mop" is ernstiger dan een ijsberg voor het SS Titanic.

Je moet wel een enorme in de NOS gelovende kloon zijn om niet in te zien wat dat monster zal doen.

Intussen zal "onze Mark" zich in alle rust naar Marra-kech laten vliegen in het staatsvliegtuig om een handtekening te zetten onder het doodsvonnis voor de westerse beschaving.
Dat is geen LOL en geen grap, maar ingrijpender dan 10 mei 1940.
10 mei 1940 zonder 5 mei 1945, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 22:22

Stel je niet zo aan

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 22:47

in België houden ze nog van principes , de verklaring van Bart de wever is duidelijk !
de bevolking wijst het zgn verdrag af (90%) ook hier is de meerderheid tegen !
En wat doet onze kluns tekenen bij het kruisje ! (baantje in Brussel) landverrader ,heeft schijt aan de bevolking ! alleen zijn eigen belang ! GA JE SCHAMEN !!
geeratz8217 | 08-12-18 | 22:31 |
Yep.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 22:52

Eens clusterfuck van de eeuw, met opzet.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:19
▼ 3 antwoorden verborgen

niet bindend, Pritt? Je bedoelt niet belangrijk. Welterusten hollow head

vrijwel_bijna | 08-12-18 | 22:22

Pritt is een piemol wanneer hij dit gekwebbel van zichzelf gelooft.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 22:31

Weet u wat ik nou zo ernstig vind? Dat de VVD hier zo angstvallig hoog in de Peilingen blijft staan met de afbraak van NL uitgevoerd door Rutte en z'n bende van elende!

Mastermattie | 08-12-18 | 22:21

>Hij denkt dat de peilingen/verkiezingen eerlijk zijn
Hahahaha

Care | 08-12-18 | 22:36

Mensen hebben geen binding met elkaar, het is ikke ikke ikke.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:21

obominotie | 08-12-18 | 22:31
Geen serieuze tegenstand?
Het kleine Nederlandse leger vocht als een leeuw maar konden niet op tegen de overmacht. En dan nog moesten de Duitsers dreigen met het platgooien van alle grote steden in nederland.

miko | 09-12-18 | 00:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga emigreren naar België!

Degebruiker | 08-12-18 | 22:20

België gaat het pact ook gewoon goedkeuren hoor. Enkel zonder de grootste partij van het land.

Vreetkonijn | 08-12-18 | 23:07

Ge kunne ook gewoon heul veul Belgisch bier nuttige zoas mij. Dan hoeve ge nie emigrere en kunne ge gewoon thuis geniete van het anders zijn. Albert Gein heef met regelmaat de Belgische gerstenat in de aanbieding. Bedpaar u de verre reis, gewoon lekker belgisch drinke. Beter

suscrofa | 08-12-18 | 23:24

Inderdaad, de St. Feuillien cuvée reserveve, Orval en St. Bernardus 12 maken mij aan het lachen om alle tegen Mara-kech opmerkingen nochthans.

Guusje Nadorst | 09-12-18 | 00:14

De VN moet sowieso gewantrouwd worden. Die maakte Saoedie Arabië, journalistenmoordenaar en Jemenietenslachter, voorzitter van de mensenrechtencommissie van de VN. Potsierlijk en abject natuurlijk.
Dat Marrakesh verdrag is een heel slecht verdrag voor de Europese volkeren. Het zal de islamisering, de massa-immigratie van Afrikanen en de omvolking nog meer versnellen.
Het is een grove schande dat Rutte en zijn regering van achterbaksheid dit verdrag gaat tekenen. Het is zonder enige twijfel een vorm van hoogverraad. De Nederlandse meute van zombies die het kartel in het pluche heeft geholpen, slaapt gewoon door. Werkelijk hallucinant.

Superkwatta | 08-12-18 | 22:19

De Nederlandse bevolking is in grote meerderheid TEGEN ,maar Pinokkio. Heeft schijt aan de bevolking ! Minachting noemen we dat !!

geeratz8217 | 08-12-18 | 22:34

Omgekocht.

lacucaracha | 09-12-18 | 00:21

Het zit ze wel hoog die EU regeringsleiders.
Eigen machtig optreden Belgie weer in de knoei.
Als het vod getekend wordt worden er rechten weggegeven aan o.a gelukzoekers
Dit is geen hersen kronkel dit is pure opzet
Dit is een onderdeel van de samenzwering van de EU

soledad | 08-12-18 | 22:18

... Kalergi...?

Croxifoxio | 08-12-18 | 22:37

De VN, soledad, niet de EU. Welke van de twee erger is mag u zelf bepalen.

JvanDeventer | 08-12-18 | 23:05

Een redelijke zooi in Frankrijk, hommeles in de tent in België, gaat het vuurwerk dan al voor 31 december komen ?

Wijze uit het Oosten | 08-12-18 | 22:14

Wijze uit het Oosten | 08-12-18 | 22:14 |

Wishfull thinking.

GKJP | 08-12-18 | 22:17

Nee, zo snel gaat het niet maar de EU gaat 2022 niet overleven.

Mastermattie | 08-12-18 | 22:27

Lente in Hollandistan?

Ce ca! | 08-12-18 | 22:40

Nu nog: "the eagle has landed".

GKJP | 08-12-18 | 22:13

Eerst kregen we de koe pon, toen de kip, dan de kalkoen en nu het varken.
Wat bezielt GS met deze kut reclames

Baardvansinterklaas | 08-12-18 | 22:12

Ooit van een verdienmodel gehoord?
Waarschijnlijk niet.

HoerieHarry | 08-12-18 | 22:23

HoerieHarry | 08-12-18 | 22:23

Ik moet wel eerlijk zeggen, sinds kort zie ik op mijn inlogpagina een bok, ééntje maar, in plaats van een aantal aantrekkelijke dames...

GKJP | 08-12-18 | 22:31

Duurzaam nationaal,lekker vlees, zonder toevoegingen.
+veel.

Ce ca! | 08-12-18 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen

‘Migratie moet in de toekomst veilig en ordelijk verlopen, ‘met oog voor de nationale soevereiniteit van landen en internationale samenwerking’.

Migratie ‘moet’, alsof het verdomme nog niet druk genoeg is in ons landje. Zet dat maar op het inlegvelletje.

Peter_la_Selie | 08-12-18 | 22:12

Goedkope werknemers ! als ze ooit aan werken toekomen ? uitkeringsfabriek krijgt het druk !

geeratz8217 | 08-12-18 | 22:37

@ geeratz8217 | 08-12-18 | 22:37
Politie/AIVD >politiestaat.
Verzekering maatschappijen.
De woningbouw maffia. ( hooghouden krapte op de woningmarkt)
COA.
Asieladvocaten en advocaten sowieso. (zwaait naar berbah)
Gezondheidszorg.
Allemaal sectoren die erop vooruit gaan.
En u mag het betalen.

Ce ca! | 08-12-18 | 22:45

Zo'n 1,3 miljoen migranten in de afgelopen 20 jaar. Over 40 jaar zijn er zo'n 7 miljoen inwoners met een migratieachtergrond. Mooi toekomstperspectief...

Peter_la_Selie | 08-12-18 | 22:51
▼ 1 antwoord verborgen

Trots op de N-VA!

eastender | 08-12-18 | 22:11

Mooi! Nu Rutte 3 nog!

Mastermattie | 08-12-18 | 22:11

0,3.
Het nooit een vol cijfer geweest.

Ce ca! | 08-12-18 | 22:46

Brussel has Fallen.
Gneh ghe.

Mammeloe | 08-12-18 | 22:11

Kijktip:
Rampage 1 t/m 3.

Ce ca! | 08-12-18 | 22:59

Grenzen stellen, dat doen partijen die nog enige integriteit hebben, hulde aan de N-VA.

smdyasc | 08-12-18 | 22:09

Merkel en Rutte hebben geen kinderen, de één heeft heaumeau en de ander is onvruchtbaar dus hun politiek van "na mij de zondvloed" is niet meer dan logisch.

eerstneukendanpraten | 08-12-18 | 22:09

Flauwekul, Fortuyn had ook geen kinderen en Klaver juist wel. Het is al moeilijk genoeg zonder dit soort ge***-

JvanDeventer | 08-12-18 | 23:08

@J
Een koe is wel een beest, maar een beest nog geen koe

benjeallanggek | 09-12-18 | 01:12
▼ 3 antwoorden verborgen

geitenpad
inlegvel
die omvolking
die komt er wel
*En van je hela hola etc*

keestelpro | 08-12-18 | 22:08

Goeie cartoon trouwens. Er zitten goede dingen in het pact (de witte steentjes) maar de slechte dingen geven de doorslag.

Daar heb ik me in het debat met Baudet hierover ook zo aan zitten ergeren. De hele tijd: "Bent u dan tegen...", of "Wat is uw oplossing dan?" Terwijl het over een concreet voorliggend migratiepact gaat en wat daar allemaal mis mee is, niet over waar Baudet het wel mee eens is, of wat zijn oplossing dan zou moeten zijn.

Muxje | 08-12-18 | 22:08

Ze houden nog 3 regeringen over. Dan kun je er wel eentje missen.

marjen | 08-12-18 | 22:06

Spann0nd heur maar België zonder regering is eigenlijk vrij normaal.
Succes jongens!

Berbaar | 08-12-18 | 22:04

In Den Haag zijn ze aan het feesten. Mwhaha, wij tekenen wel, want dit volk.. onze onderdanen pikken echt, echt, echt werkelijk alles! Waar ze in Frankrijk een revolutie voor opstarten, in Belgie een regering klapt om een niets zeggende krabel met dramatische gevolgen die dit plebs miljarden gaat kosten, Mark die grijnzend ZELF het gele vestje aantrekt ( zo hilarisch vind ie dit gepeupel) want dit volk is zo mak als een lammetje.. Oh wacht een langzaam gekookte kikker, ho wacht, slap volk!

fikkieblijf! | 08-12-18 | 22:01

Welnee het is kudt weer hier, alle feesten zijn afgelast.

Berbaar | 08-12-18 | 22:06

Als men maar vaak genoeg tegen het Nederlandse volk zegt dat ze het gelukkigste volk zijn geloven ze het ook nog.

miss error | 08-12-18 | 22:15

Nederland richt zich op andere zaken. Morgen begint ‘Heel Holland bakt’.

Knokloof | 08-12-18 | 22:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Een niet-bindend verdrag? Kunnen we daar niet eerst een niet-bindend referendum over houden?

frank4444 | 08-12-18 | 22:00

Sterk.

Mammeloe | 08-12-18 | 22:38

Kunnen ze geen inlegvelletje van Rutte krijgen?

Bill le Koek | 08-12-18 | 21:58

Rutte tekent bij het inlegkruisje. *padoemmpatsss*

keestelpro | 08-12-18 | 22:10

Kijk eens aan. Nou Rutte! Tja, Hongarije.... dat land.....

Mr_Pikibelly | 08-12-18 | 21:58

Gidsland

WayneGretzky*99* | 08-12-18 | 21:57

Manneken Pas.

Mr_Natural | 08-12-18 | 21:58

Henk Westbroek zingt,..... België...

GKJP | 08-12-18 | 21:56

frank4444 | 08-12-18 | 22:01
Croxifoxio | 08-12-18 | 22:01
Mr_Natural | 08-12-18 | 21:57

1e, 2e en 3e prijs.

GKJP | 08-12-18 | 22:04

Waar is hier de Nooduitgang ?!

Mammeloe | 08-12-18 | 22:13

Croxifoxio | 08-12-18 | 22:01
Great minds think alike.

Mammeloe | 08-12-18 | 22:39
▼ 3 antwoorden verborgen

NVA is tenminste een partij met ballen.

Ko Ranzig | 08-12-18 | 21:54

PVV en FvD zijn niet genoeg. Er moet nog een derde partij bijkomen die met softe, zalvende en laffe praatjes zwakke linkse kiezers moet lokken en vervolgens een heel stevig beleid gaan voeren. Dat is prima uitlegbaar aan die zombies die dan langzaam het licht gaan zien.

Superkwatta | 08-12-18 | 22:28

@Superkwatta | 08-12-18 | 22:28
Precies. Het tegenovergestelde gebeurt immers ook keer op keer op keer. Met name door de VVD-socialisten.

citywok | 09-12-18 | 06:40

Superkwatta | 08-12-18 | 22:28 De partij waarover u spreekt heeft vroeger ook bestaan, namelijk de SP zoals hij vroeger bedoeld was door Jan Marijnissen. Helaas hebben zijn opvolgers de goede elementen uit zijn gedachtengoed volledig verkwanseld, en nu is de SP zelfs voorstander van het pact van Marakesh geworden. Helaas. gerard1945.wordpress.com/2016/02/11/d...

Wladimir 1928 | 09-12-18 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik niet begrijp is wat het nut is (voor de voorstanders dan) van het tekenen van een niet-bindend verdrag. Als het niet bindend is, dan is het dus aan elk land om vrijwillig te doen wat in dat verdrag staat, wat ze ook zonder verdrag gewoon kunnen doen, of niet te doen wat in het verdrag staat. In beide gevallen heb je geen verdrag nodig, want je negeert het of je doet het zonder druk.

Jan Slot | 08-12-18 | 21:54

Natuurlijk wordt het verdrag wel bindend, laat je toch niet voor de gek houden.
Rutte liegt, dat is zijn tweede natuur. Daar trappen onnozele mensen in. Sneu, dat wel.

Superkwatta | 08-12-18 | 22:23

Het is een intentieverklaring. Een land dat het tekent kan om te beginnen niet ontkennen dat het vluchtelingen produceert, zoals nu gewoon gebeurd.
.
Je hebt nu een mogelijke onderhandelingspositie waarbij je de vluchtelingenstroom uit land X ‘verrekent’ met kapitaal, investeringen en hulp uit de EU naar land X.

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 22:51

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 22:51, ik hoop dat je plemp sarcastisch bedoeld is. Anders.... Hoe naïef kun je zijn.

Ben Hetzat | 09-12-18 | 00:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Is het dan toch, heel misschien, wel een bindend pact?
Natuurlijk niet, die Belgen zijn gewoon zo dom een crisis te laten ontstaan door een nietszeggend vodje. Malle Belgen.

Croxifoxio | 08-12-18 | 21:54

Kabinetscrisis zijn helemaal niet bijzonder in België hoor.. ze hebben sinds hun bestaan, nog geen 200 jaar al 96 regeringen gekozen... en een van de langstzittende was toen ze bezet waren.

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 22:56

Je bedoelt net zo weinig bindend als die klimaatafspraken die ons ook 100en miljarden gaan kosten?

kortebroek | 08-12-18 | 23:17

Croxifoxio | 08-12-18 | 21:54
Wanneer het een nietszeggend vodje zou zijn, en daarom niets voorstelt, zou niemand naar Marrakesh hoeven te vliegen om zo'n vodje toch te ondertekenen.

BosrandDirk | 09-12-18 | 13:23

In België gebeurt er tenminste wat. Voordat de regering in Nederland valt, moet eerst de Derde Wereldoorlog uitbreken.

His Lordship | 08-12-18 | 21:54

Ik denk dat we de 4e afwachten.

Mr_Natural | 08-12-18 | 21:55

Nou, laat maar uitbreken die oorlog want ik heb er echt zin in!

derijdendehufter | 09-12-18 | 11:48

Belgen waren toch dommer dan Nederlanders?

oorwormpie | 08-12-18 | 21:52

Waren, precies.

Mr_Natural | 08-12-18 | 21:54

In deze roerige tijden wens ik Mark Rutte veel psychische kracht toe om zonder blikken of blozen het #Marrakesh pacht te ondertekenen. *kaarsje ontsteekt*

keestelpro | 08-12-18 | 21:52

Nou, hij doet het gewoon hoor. Die Rutte heeft een betonblok Merkel lego voor z'n botte harses, dat is gewoon met geen pen te beschrijven.

Kopieerapparaat | 08-12-18 | 22:01

Maar ze hoeven niks te ondertekenen. Dat riep die vette carnavalvierder en beoogd opvolger van Rutte tenminste de hele tijd. Want het is een pact en geen verdrag. Of zoiets. Nog nooit zulk vaag geouwehoer gehoord. Die Belgen hebben groot gelijk. Bij twijfel niet oversteken.

medusa324 | 08-12-18 | 22:08

De paardentyfus zij met Mark.

IkwilJinekwel | 09-12-18 | 09:03

Zo, België zit weer een paar jaar zonder regering, zal opknappen daar.

Mr_Natural | 08-12-18 | 21:52

Nu maar hopen, dat onze geweldige regering ook valt. Zonder die gasten zal het een stuk beter gaan in dit land. Respect voor die Belgen.

Mars020 | 08-12-18 | 23:05

Ben het met jullie allemaal eens. Regering; nergens voor nodig. Wekt slechts onnodige irritaties op.

Muuke | 09-12-18 | 02:22

@Mars020, ik heb deze coalitie al zoveel besluiten zien nemen die volkomen indruisen tegen de fundamenten van één of meerdere coalitiepartners dat ik bang ben dat ze blijven zitten. Ten koste van álles.

marcoplarco | 09-12-18 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan Nederland de migranten uit België dan niet opnemen? Het enige dat Rutte moet doen is de belastingen nog wat meer verhogen.

El Rico Grande | 08-12-18 | 21:51

Niet nodig.... België bindt zich gewoon aan het 'Pact'..... dus die gaan daar ook de 'zegeningen' voor hun rekening nemen

Fatwabuster | 08-12-18 | 21:54

Dan laten we de Duitsers gewoon weer een stroomomheining zetten op de grens..

Jimmy Mc Clure | 08-12-18 | 22:05

Als de VVD ook zo principieel was geweest had ik gewoon weer op ze gestemd.

Papa Jones | 08-12-18 | 21:51

Dank u

Papa Jones | 08-12-18 | 22:01

Je hebt wel lef om op die graaierspartij te stemmen ,

geeratz8217 | 08-12-18 | 22:43

Maar meneer of mevrouw Jones, u stemt toch al vvd omdat, ik citeer even 'De VVD heeft tenminste nog een béétje verstand' en 'De eerste 100 procent betrouwbare politicus moet ik nog tegenkomen. Maar Rutte komt in de buurt' en ook 'Waar gehakt wordt vallen spaanders. Zo'n beroerde houthakker is Rutte niet'
Dat schreef u toch hier?

BosrandDirk | 09-12-18 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dat niet bindend... Lees wat "soft law" is. M.a.w. in geval van twijfel hoe een bepaalde wet te interpreteren zullen rechters *intentie* destileren uit de ondertekening van dit verdrag. En op grond daarvan jurisprudentie maken.

De enige oplossing is afschaffing van artikel 49.

omanders | 08-12-18 | 21:50

Epistulae_Morales | 08-12-18 | 22:58

Dit is wel Nederland. Dat is een land met een regering die de wet aan zijn laars lapt (hé Kasja?) En ze weten ook uit niet-verdragsteksten wel jurisprudentie te toveren die tot wet gebombardeerd zou worden, ook al bestaat die wet niet.

Bijtendehond | 08-12-18 | 23:27

@Bijtende

Epistulae heeft echt overal verstand van; wist me recent in de panelen ook al te vertellen hoe ik in welke taal belastingformulieren kon indienen in de VS.

SDI | 09-12-18 | 02:35

Thierry legde het voortreffelijk uit. Het pact is niet bindend voor de landen onderling, maar wel ieder land wat het getekend heeft.

Dus: Als een mocro hier een huis en een uitkering eist dan is Marokko niet gebonden om hem terug te nemen. Maar die mocro en zijn legertje asieladvocaten slaan Nederland om de oren met de regels uit het pact, en Nederland heeft geen poot om op te staan.

marcoplarco | 09-12-18 | 09:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er genoeg landen zijn die niet tekenen dan is de waarde van de diplomatie ook nihil dus hoeft Nederland ook niet te tekenen.

miko | 08-12-18 | 21:50

Er is sowieso geen reden om te tekenen.

Maar onze globalistische leiders moeten wel, willen ze hun pensioen veilig stellen.

Triop | 09-12-18 | 04:09

Maar Rutte moet wel want hij heeft d66 op de loonlijst, met een dikke laag ranzige christensaus.

Merlanni | 09-12-18 | 08:47

Merlanni | 09-12-18 | 08:47 Onze Pinokkio zal zijn droombaantje bij de EU nooit kunnen krijgen als hij zichzelf onvoldoende heeft ingelikt bij Merkel en Macron. In ruil voor het toekomstige droombaantje voor Rutte worden de Nederlandse belangen volledig verkwanseld.

Wladimir 1928 | 09-12-18 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

NVA toont tenminste ballen en luistert naar de mening van de kiezer....... kunnen ze bij ons nog een puntje aan zuigen!

Fatwabuster | 08-12-18 | 21:50

Rutte zuigt er dagelijks een puntje aan in Brussel Belgenland. Vooral bij Juncker.

Kopieerapparaat | 08-12-18 | 22:04

Als er nu nieuwe verkiezingen komen in Patat-Frietië ben ik heel benieuwd wat de bevolking daar over dit pact gaat zeggen!

Aristotalloss | 08-12-18 | 22:05

Tenminste principieel van onze vriend De Wever.

Kuifje-in-Afrika | 08-12-18 | 21:49

Links noemt het populistisch

DommeNeger | 08-12-18 | 21:51

DommeNeger | 08-12-18 | 21:51 ....... Alles noemt 'links' populistisch als de argumenten op zijn

Fatwabuster | 08-12-18 | 21:52

Fatwabuster raakt de spijker op de kop. En als je het echt meent ben je ook nog automatisch fascist. Zonder enig feitelijk onderbouwd argument.

Merlanni | 09-12-18 | 08:46

Europa is sowieso gevallen. Dat weet iedereen behalve het Europees Parlement. #EU

keestelpro | 08-12-18 | 21:49

Yup. Gisteren Merkel raus, morgen Macron fini, binnenkort UK exit, en daarna EU verkiezingen. Excellente timing.

pollens | 09-12-18 | 01:15

Europa zal nooit vallen, de Europese Unie des te harder.
Het idee was goed, maar de heren moesten zonodig hun zakken vullen.
Ze graven hun eigen graf.

Go Europe, and fuck the EU globalists.

Triop | 09-12-18 | 04:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken