Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Marrakesh Migratiepact debat

Officieel debatteert de Tweede Kamer zometeen over de begroting van Justitie en Veiligheid, maar u weet wel beter. 

Het gaat maar om één ding: tekent Nederland of tekent Nederland niet? Van Brussel tot Beieren en van Wenen tot Washington worden inmiddels vraagtekens bij het Marrakesh Migratie Pact van de Verenigde Naties gesteld. Wij wachten nog steeds op iemand die in normaal Nederlands kan uitleggen wat Nederland te winnen heeft bij het tekenen van een niet-bindende tekst vol vage formuleringen. Ondertussen wacht Thierry Baudet al meer dan drie weken op antwoord op zijn 100 vragen en wordt de coalitie zenuwachtig. Wat je dan altijd kunt gebruiken zijn internationale zwaargewichten die hun politieke kapitaal inzetten om de bevolking van de juistheid van een keuze te overtuigen. Wat Rutte echter kreeg was PvdA-Spitzenkandidaat Timmerfrans die zich ermee ging bemoeien. Sietse Fritsma, van de Partij voor de Ultimata, trapt af, dus we gaan meteen de hete brij in. Chips, niet-bindende nootjes en een zelfmoordwijntje erbij en LIVESTREAM kijken maar!

Bolkestein: Nederland slaat een pleefiguur als we tekenen

Social

Reaguursels

Inloggen

Aan de VVD heb je niets als patriot. Alleen PVV, SGP en de Renaissance vloot van kapitein Baudet zijn een stem waard als je van dit land houdt. Prachtige bijdragen tegen Marrakesh. Baudet werd nog even lastig gevallen door het ja-maar-jijen van Toorenburg, Azmani en Azarkan want op inhoud hadden ze niets in te brengen.
Tja, en die klacht tegen Arib over de VVD afzeikpolitiek was eenvoudigweg terecht: Bullyen is het antwoord van zwakneuzen.

eastender | 22-11-18 | 02:27

Toevallig ben ik het met Bolkestein eens, maar over het algemeen ben ik niet zo voor mensen van buiten de politiek die ministers oproepen op een bepaalde manier te handelen.

zwarte_weduwe | 21-11-18 | 10:47

Niet bindende teksten bestaan niet.

Sierstrip | 21-11-18 | 10:47

Dat wordt een duur V.N. baantje een heel Land verkloten voor 1 Haagse Hippie o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD)

liegende lippen | 21-11-18 | 10:43

Rutte is de ZWAKSTE premier die wij ooit gehad hebben.

Herinner mij Ruud Lubbers--> die sprak in 1990... ''Nederland telt nu 900.000 wao-ers ik ga eigenhandig ingrijpen om te voorkomen dat dit naar 1 miljoen stijgt''.
Rutte zegt: ''Nederland heeft 900.000 migranten... ik ga eigenhandig ingrijpen om te zorgen dat dit over 2 jaar--> het dubbele is.''

Hij is van de VVD... Jesse Klaver zou hem dit niet verbeteren.
Geen wonder dat Frits Bolkestein zich vreselijk ongerust maakt - wat een slap figuur.
Over 2 jaar zitten wij met 2 miljoen migranten die hier een woning plus uitkering behoeven... Rutte vertrekt naar Brussel.
Heb hem al meerdere malen hierover geschreven... hij geeft er geen zak om.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 10:20

Lubbers durfde ook tegen Kohl in te gaan inzake de Duitse eenwording. Dat heeft hem het EU-voorzitterschap gekost. Zie je het Rutte al doen?

Toninhocerezo | 21-11-18 | 11:45

De VVD van Mark Rutte ziet de bui al hangen... ze hebben voorgesteld in 2019 in heel Nederland - 90.000 prefab woningen neer te zetten voor de opvang en huisvesting van nieuwe asielzoekers.
Vrees dat dit aantal niet genoeg zal zijn.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 09:54

Nederland gaat tekenen, ga daar maar van uit. Duitsland en Frankrijk tekent nl ook. En Nederland is allang geen souvereine staat meer maar een aangeplakt aanhangsel.. we gaan het meemaken dat over dit land een beslissing komt als opvangland in de regio van de 2 machtige staten om ons heen en als vlees voedselproducent.. ik geloof er niets meer van dat dit kabinet er is voor het klootjes volk dat hier al eeuwen woont en Nederland tot welvaart heeft gebracht.. er is een nieuwe Gouden Eeuw aangebroken voor de bovenonsgestelde.. en daar kunt u het mee doen!

fikkieblijf! | 21-11-18 | 09:35

Als wij nou eens niet tekenen en Afrikaanse landen wel, dan wordt het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers ook eenvoudiger want dan zijn ze verplicht die lui dus als gewone migrant binnen te laten.

Angelica | 21-11-18 | 08:18

Haha, goed idee!

B. Randnetel | 21-11-18 | 09:26

Briljant!

Blanke_Vlaai | 21-11-18 | 09:27

@Angelica... heel goed idee, maar ik denk niet dat Rutte III hiermee akkoord gaat.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 09:34

Indien men tekent, sluit men het pact met de Duivel, hier spreekt men duidelijk van landverraad.
Het begin van het einde.

rexm | 21-11-18 | 07:42
-weggejorist en opgerot-
zwerver.69 | 21-11-18 | 07:34

Marrakesh was GOED geweest indien ze hadden bepaald... dat asielzoekers / vluchtelingen uitsluitend opvang en zorg krijgen in eigen land of eigen regio.

Nu doen ze het precies andersom... mensen uit Afrika en moslimlanden mogen allemaal naar West-Europa en Nederland komen.... waarbij wij dadelijk verplicht zijn deze mensen opvang en verblijf te bieden in een AZC.
Daarna een woning, met zorg, een inburgeringscursus plus een levenslange uitkering--> hoe lang denkt Rutte III dat wij dit kunnen volhouden?
Een jaar, twee jaar... dan zijn we failliet.

Vraag me af - hebben ze in Den Haag echt niet meer verstand?
Het is nu al onbetaalbaar--> dadelijk worden we onder de voet gelopen.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 06:52


Het verneukeratieve van Marrakesh is dat het uitgaat van grenzen. Zowel landelijk als Europees in ons geval. Laat die er nu net niet zijn, wat de hele verklaring dus tot een hoax maakt. De UN/EU kan dus op willekeur migratie promoten en dus bevorderen. Met EU sockpuppets als Rutte Macron Merkel enz. wordt het een koud kunstje deze Marrakesh verklaring (desnoods gedeeltelijk) tot wet te maken. In Nederland blaaskaakt Rutte wel te twijfelen, maar ik voel weer een inlegvelletje aankomen. Dit terwijl deze verklaring al 30 inlegvelletjes zijn op artikel 14 van de VN (het paradepaardje van Sutherland en Sorros toen der tijd). Conclusie; Eens er staan goede dingen in de verklaring echter, het venijn zit weer in de staart.

Nalek | 21-11-18 | 08:10

Failliet? Nee hoor, u gaat gewoon meer belasting betalen.

IkwilJinekwel | 21-11-18 | 08:10

Rutte kan wel zeggen ik doe een extra inlegvelletje - dit zal niet helpen.

Zodra Nederland dadelijk een ''uitgeprocedeerde'' wil terugsturen - dan zeggen de D66 rechters dat dit volgens het Migratiepact van Marrakesh niet mogelijk is.
Met als gevolg--> iedereen mag blijven en aan iedereen moeten we na twee jaar dure opvang in een AZC... een ingerichte woning, zorg plus een uitkering geven.

Over 3 jaar - 20 miljoen inwoners en Nederland failliet.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 09:42

Als Rutte III het migratiepact van Marrakesh ondertekent... wordt het:
''inpakken en wegwezen''.
Volgens Marrakesh hebben dadelijk ook ILLEGALEN recht op opvang en verblijf.
Dit betekent dat onze AZC's in een mum van tijd volstromen met mensen uit heel de wereld die het prettig vinden dat ze in een Nederlandse AZC gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld krijgen.
Zodra ze statushouder worden... krijgen ze een ingerichte woning met extra zorg en een langdurige bijstandsuitkering.
Over 2 jaar zitten we op 20 miljoen inwoners--> inpakken en wegwezen uit Nederland.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 03:44

Linkse partijen zoals D66, PvdA, GroenLinks, Partij van de dieren, Denk en de ChristenUnie... oefenen druk uit om een handtekening te zetten onder Marrakesh.

Je kunt het vergelijken met het Klimaatakkoord van Parijs... onder druk van Pechtold heeft Rutte III dit twee maanden geleden ondertekent--> en nu moeten wij van het gas af en mogen we in 2050 geen benzine en diesel meer tanken.

Rutte III maakt ons land onbetaalbaar en onleefbaar.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 03:50

O, u bent er nog!

Galvez | 21-11-18 | 06:38

Hoe druk iedereen zich terecht ook maakt over het Marrakech pact, Rutte gaat gewoon tekenen bij het kruisje. Rutte heeft helemaal niets op met de Nederlanders. Waarom er nog zoveel Nederlanders op Rutte stemmen is een raadsel.

miss error | 21-11-18 | 00:04

Rutte is duidelijk de ZWAKSTE premier die we ooit gehad hebben.

Alles wat de linkse gasten verzinnen - daar zet hij een handtekening onder.
Parijs + Marrakesh--> hierdoor worden wij als land alsmaar wanhopiger en armer.
Veel landen zoals Amerika (Trump), Rusland en Oost-Europa... doen niet mee met Parijs en Marrakesh.
Rutte is het braafste jongetje van de klas--> intussen verhoogt die boef de zorgpremie, BTW, heffingen en accijnzen.
Kan me voorstellen dat Frits Bolkestein vreselijk boos op Mark Rutte is.
Mark is nota bene van de VVD--> wat links wil - daar zet hij een handtekening... zodat bedrijven en burgers steeds zwaarder worden belast.

Welke idioot laat zijn land bewust vollopen met migranten die we allemaal opvang, een woning en een uitkering moeten geven? Frau Merkel, de schoonmoeder van Rutte.

sociaal_econoom | 21-11-18 | 04:18

@Sociaal econoom, Rutte helpt Merkels Derde Rijk 3.0 aan Mutti af te leveren en in ruil krijgt hij dan een mooi baantje; het leven van Mark is eigenlijk dat van simpleton maar dan in de hoogste regionen. Gevaarlijk zijn ze, en niet te stoppen.

eastender | 22-11-18 | 02:20

Goed de eu likkers tekenen.
Het gevolg kan alleen maar zijn dat wordt rond getamtamt en dan komen ze niets houdt ze nog in de weg alleen het geld voor de overtocht.
Ook geen probleem 1 komt de rest volgt gezins hereniging op kosten van de kaaskoppen.
Ik vraag mij af of ze het lef hebben om te tekenen want dan komt er wat anders dan het zwarte pieten probleem eenmaal is de maat vol
Ik heb even naar het debat gekeken is er nog wel wat goeds

soledad | 20-11-18 | 23:59

Ze hebben het lef omdat ze weten dat wij het te bang zijn om actie te ondernemen, baan, hypotheek, leaseauto noem maar op. Actie kan offers kosten.

IkwilJinekwel | 21-11-18 | 08:39

Dit verdrag is een valstrik waar we als braafste EU lid met beide voeten intrappen als we niet opletten. Het is een verkapte vorm van islamisering (waar komt de grootste immigrantenstroom immers vandaan?). Dergelijke verdragen werden decennia geleden al voorbereid als onderdeel van islamitische migratie (Hijra) ter verwezenlijking van Eurabia. De VN wordt al deels gedomineerd door maar liefst 55 moslimlanden.
www.cspii.org/en/blog/global-compact-...

matrixbluepill | 20-11-18 | 23:21

Als we ondertekenen dan worden de complotgekkie-theorien over volksvervanging gewoon realiteit, wie had dat ooit gedacht! Volgens mij gaan we ieder geval in hoog tempo naar de 20 miljoen zielen toe in dit land en gaan we ook binnenkort de opening van moskee nummer 10.000 in Nederland vieren.

mortgage_freeman | 21-11-18 | 00:48

Nou, v. Toorenburg (CDA) heeft al weer een paar nietszeggende aanpassingen achter de hand om toch te gaan tekenen,want VN, en daar moet je je volgens haar toch aan houden.

Welles! Nietes! | 20-11-18 | 23:01

Tja als je niet weet dat de UN gedomineerd wordt door het blok van linkse landen (Cuba, Venezuela) en met name door de Org. van Islamic Cooperation (OIC) - bijna net zo groot als de UN- dan vertrouw je de blauwe ogen van de UN. Hoe naïef kunnen politici nog steeds zijn?
Het is in de UK al een stapje verder: daar bepaalt de terreur druk van moslims de politiek en weigert men asiel voor een christen die een echte vluchteling is wstale.com/world/uk-is-condemned-for-d....
Maar doorvoering kan nog een paar jaar sneller met Marrakesh: meer importeren zodat er totaal geen weerwoord meer kan zijn. Collective suicide en landsverraad, vertel dat je (klein)kinderen maar als je Rutte cs laat tekenen. Iedereen weet dat voorkomen veruit te prevaleren is over achterhoede gevechten als zo'n verdrag er is. Dus massaal van je laten horen, zeker op straat, want alleen dan luistert men (nog).

Analysis | 21-11-18 | 03:48

OT; Wat een verademing net bij Jensen. Een ontspannen humoristische Bosma. Heerlijk om eens wat anders in de media te zien. Voor degene die niet gekeken heeft, je moet echt even kijken.

osolemio | 20-11-18 | 22:16

Ik heb ontzettend veel moeite met dikke pad Jensen... Maar voor Bosma ga ik morgen een uitzondering maken.

PaRaR | 20-11-18 | 22:33

Nu Hiddema bij Pauw, kun je morgenmiddag ook nog even terugkijken.

Titje | 20-11-18 | 23:46

Rutte is vast een fijn baantje bij de VN in het vooruitzicht gesteld.

Lucifer | 20-11-18 | 22:14

Onder andere het FvD heeft een behoorlijk aantal vragen gesteld.
-
Juncker meent dat als je het gelezen had je zeker wel zou tekenen. Helaas hebben ze dat niet gedaan in al die landen, die niet tekenen. Tja, die zijn stom en dom en kunnen blijkbaar niet lezen.
Maar als Juncker het zo goed gelezen heeft kan hij Sigrid toch effe helpen met het beantwoorden van die paar vragen. Wel graag zo dat het ook de vraag beantwoord en dat we het ook echt snappen, om vervolgens unaniem te tekenen in Marokko.
-
Misschien kan het dan ook via een audio boodschap -ingesproken door Juncker- naar de VS, Australië, Oostenrijk, Tsjechië, Polen, Bulgarije enzovoort. Hoeven ze niet te lezen en zullen ze ongetwijfeld alsnog tekenen.
Ik snap niet wat Juncker tegenhoudt.

bananabanana | 20-11-18 | 22:07

Elke gek kan op zijn tien vingers natellen dat de voorgehouden re-migratie “wortel” nooit realiteit zal worden en dat alle “vrijwillige” verplichtingen in kromme D66 rechtbanken heel rap echte verplichtingen zullen gaan worden.
Het is dus gewoon “welkom welkom in mijn land”, maar dan gelegaliseerd, en op gigantische schaal.
Als dit verdrag, want dat is wat het is, getekend wordt, en daar ziet het voorlopig wel naar uit, dan wordt Nederland, en alles waar zowel wijzelf als al onze voorouders eeuwen lang voor gewerkt en gebloed hebben, weggegeven aan de barbaren.
Dat is dus een beslissing waartoe onze volksvertegenwoordiging, zonder directe toestemming van de bevolking, simpelweg niet bevoegd is.
Die toestemming zouden ze uiteraard ook nooit krijgen, en dat maakt het eventueel tekenen van dit verdrag puur landverraad, in zijn zuiverste en kwalijkste vorm.
Een achterbakse aanval op het Koninkrijk der Nederlanden en haar autochtone bevolking van binnen uit.
Kwestie van rugnummers noteren dus, en straks, na de revolutie, de guillotine van stal halen.

Ravian | 20-11-18 | 21:53

Seniele Opa Oink rekt de pardonregeling weer eens geheel uit tot het punt dat uitzetting naar een islamitisch land onmogelijk wordt want 'besnijdenisrisico'.

Abject | 20-11-18 | 21:52

Gatverdamme wat is Kathelijne buitenweg toch een vileine deugneus, aan de lopende band virtue-signalling.

Abject | 20-11-18 | 21:45

Maken ze de eerste termijn vanavond nog helemaal af. Wordt het toch al gauw een uurtje of 3 vannacht

beau van rtl | 20-11-18 | 21:45

Dit is het moment waarop onze redders in nood van de X66 het land weer in het gelid kunnen krijgen.
-
Fantastisch.
-
Dit is het moment waarop onze Rob een bindend referendum uit moet roepen, want daar staat X66 wel achter. Niet zo'n slap raadgevend referendum, maar een stevig X66 bindend referendum!
-
En dan niet het stemvee vals informeren, zoals onze Rob nu doet. Iedereen die niet voor is, is een populist (en we weten allemaal hoe slecht die mensen zijn, overigens wel goed als belastingbetalers maar dat is iets anders dan deugen).
Nee, Rob niet ieder normaal gesprek in de kiem smoren. Maar juist het hele verhaal van verschillende kanten laten belichten en dan niet enkele via die geestdodende eenzijdige NPO VARA opinie shows.
-
X66 weet wat het volk wil en handelt daar ook naar, dus nu is het moment om te oogsten via een zekere en ruime overwinning voor de X66 standpunten voor dit verdrag via een bindend referendum!
-
Voor deze keer succes X66!!:))), ik kom stemmen. Goed voor de opkomst!

bananabanana | 20-11-18 | 21:45

Je kunt het ook omdraaien, als het toch niet bindend is, kun je het ook gewoon niet tekenen. Want het maakt dan toch niet uit.
Wacht je even langs de zijlijn en kijk je hoe fantastisch het werkt.
-
Maar, nee. Er wordt gewoon getekend bij het kruisje.
-
Wat de sukkels wellicht niet doorhebben (of juist bewust handelen, na zeelf geïnformeerd te zijn) is dat het verdrag binnen een hele korte termijn wel rechtsgeldig is. De asieladvocaten industrie spant een paar rechtszaken aan en de rechtbanken gaan er in mee.
Vervolgens is er jurisprudentie -uitspraken uit andere rechtszaken- die je ongelimiteerd kunt gebruiken en daarmee is het verdrag opeens wel bindend en heeft juridische status!
Maar dat eerlijke verhaal, hoor je niet op de NPO.
-
De Arabische olielanden zijn tegenwoordig zeer goed vertegenwoordigt in de VN tekenen die ook? Plek zat en uitkeringen via de oliedollars, ideaal om dat verdrag daar voor te benutten.
Of doen die niet mee?

bananabanana | 20-11-18 | 21:23

Bij EenVandaag ging het voor het eerst bij de NPO over het Migratiepact. Ik vind EenVandaag sowieso een van de betere nieuwsmedia, maar opvallend dat het nooit eerder over het migratiepact ging.
Maar goed, beter laat dan nooit. Als de tegenstanders nu nog het vuurtje wat aanjagen, dan kan het zo maar zijn dat Nederland niet zal tekenen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat VVD/CDA hiermee akkoord gaat. Ze zijn weliswaar een heel stuk naar links opgeschoven en moeten D66 tevreden houden, maar het zijn nog steeds centrum/centrum-rechtse partijen en hun kiezers willen dit pact echt niet.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 21:13

Wat een loser die Azmani. Laat zich inpakken door azarkan. Zwak zwak zwak.

beau van rtl | 20-11-18 | 21:12

Finnengevecht

Shareholder II | 20-11-18 | 23:21

Ik heb altijd geleerd dat je nooit ergens voor moet tekenen,tenzij je zeker weet dat je er iets voor terug krijgt.

kzegje | 20-11-18 | 21:04

Nederland krijgt er heel veel voor terug, misschien wel een beetje teveel. Als heel nederland had geroepen dat het een uitstekend plan is. Dan had zou rutte er nooit en te nimmer een handtekening onderzetten.

jitro | 20-11-18 | 21:13

‘Wir kriegen Menschen geschenkt! Ist das nicht wunderbar!?’ Dat zei Kathrin Göhring-Eckhardt van de Duitse Grünen...

Toninhocerezo | 20-11-18 | 21:43

@Tapioca
Jawel hoor, hij is euro commissaris geweest, dus heeft uit die vette ruif meegegeven. Hij had ook kunnen bedanken voor de eer en met pensioen kunnen gaan.

watergeus | 20-11-18 | 20:52

Tijdelijk verblijf.
Klinkt leuk.
Klinkt logisch.
Maar VVD.
Dus verkiezingsretoriek.

Abject | 20-11-18 | 20:13

De laatste standvastige heldere geest met fatsoen.

Tapioca pudding | 20-11-18 | 20:06

Nog even wachten tot de 'Junk Tjunami' losbarst. De FED, IMF en ECB hebben jarenlang honderden miljarden € en $ gratis geld geleend aan noodlijdende overheden en talloze beursgenoteerde bedrijven in ruil voor hun obligaties. Deze overheden en bedrijven zitten nu diep in de schulden en worden momenteel internationaal afgewaardeerd. De rapen zijn bijna gaar!

JohnWalker | 20-11-18 | 19:55

Die rassenoorlog komt er toch vroeg of laat. Den Haag bespoedigt het proces alleen een beetje.

caspert79 | 20-11-18 | 19:51

Onze regenten kennende is er al getekend en moet dit voor de buhne alleen nog verkocht worden

ScumbaggusMaximus | 20-11-18 | 19:36

En al die migranten kunnen dan naar Almere. Daar kunnen ze en mogen ze dan zwartrijden. Men krijgt een zwartrojderspakket een soort blackbox met daarin een tien gratis reizen pakket. Het is toch gvd niet te geloven dat dit allemaal maar kan. De hier niet thuishorenden worden inmiddels getrakteerd op val alles gratis. Het lijkt wel op die oude spelprogramma,s waar mensen de projzem aan de lopende band binnen kunnen halen. Het publiek de hardwerkemde Nederiglander betaald het wel. Wat een verziekt land is dit geworden. Diep em diep treurig!

Rest In Privacy | 20-11-18 | 19:31

Die Rob Jetten van D66 wil alleen maar tekenen omdat hij anders zich 'aansluit' bij een rijtje 'populistische' landen. Die Jetten moet verdorie besluiten nemen op basis van duidelijke argumenten in plaats van op zijn onderbuik! Schande dat onze toekomst in de waagschaal wordt gesteld door zo'n charlatan.

Papa Jones | 20-11-18 | 19:24

We hebben gewoon teveel watjes in de politiek. Pim was een toyboy maar zeker geen watje.

Toninhocerezo | 20-11-18 | 20:24

Rob Jetten, toyboy van de brusselse kliek

gringo-brd | 20-11-18 | 20:43

Inderdaad triest, je tekent iets omdat je anders een 'racist' bent of zoiets. Ieder argument ontbreekt en ieder gezond gesprek erover smoor je zodoende in de kiem.

bananabanana | 20-11-18 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

WAAROM wordt de ondertekening van dat migratiepact überhaupt in overweging genomen? De migranten en vluchtelingen puilen de grenzen over, de opvang en integratie is zacht gezegd knudde. We hebben inmiddels genoeg migranten om generaties lang gerommel mee te krijgen. Dus hoezo migratiepackt, tenzij het enkel en alleen over de onderwerpen uitzetting en organiseren van terugkeer naar landen van herkomst gaat! Het is nu al dweilen met de kraan open, met dit pact sloop je de kraan van de muur. Wat voor wanbestuur is dit? Wat voor motieven heb je als je het land dit pad op leidt?

Ton8695 | 20-11-18 | 19:22

Symboolpolitiek: laten zien dat we geen oostenrijk, vs zijn. En wat er daarna gebeurt doet er niet toe.

Papa Jones | 20-11-18 | 19:25

Gewoon niet tekenen wanneer je de impact niet kunt voorzien. Hoe moeilijk kan het zijn. En Timmerfrans heeft ongelijk: dit is NIET wat we willen met zijn allen.

Papa Jones | 20-11-18 | 19:09

"Gewoon niet tekenen (....)Hoe moeilijk kan het zijn."
@ Papa Jones | 20-11-18 | 19:09 |
Moet van Brussel; de wil van de Brusselse bezettingsmacht is nou eenmaal de baas hier in EU-provincietje Nederland.
Onderschat de lange arm van Brussel niet

telelezer | 20-11-18 | 19:35

Dit is wat Timmermans vriendjes willen.

lacucaracha | 20-11-18 | 20:10

Frits heeft gelijk. Maar vooral bij zijn eigen club, de VVD, tekenen ze bij het kruisje als ze een zak geld of een EU baan voor zichzelf kunnen scoren. Kortom, NL gaat z'n premature toezegging door Rutte kracht bij zetten.

eastender | 20-11-18 | 19:04

Precies, vvx in hart en nieren. Oosten van deze wegmetjullie klup gaf zojuist al aan dat de miljoenen die naar de politie moeten om te komen tot een minimale handhaving van wet-, en regelving tot een wellisnietus speeltje zal leiden binnen de wetgevende macht.
*het bieden kan nu beginnen*

bij gelegenheid | 20-11-18 | 19:26

Bolkestein, visionair in de jaren 90. Nog steeds scherp van geest.

Sitting_targets | 20-11-18 | 19:03

Wacht nou even, de meeste Nederlanders willen toch juist veel migranten (lees moslims) hierheen halen en straks zelf moslim worden, anders zouden ze toch niet massaal op de vvd stemmen! toch?
Nou die Nederlanders krijgen hun zin hiermee, wat is dan het probleem?
Toppie overeenkomst toch, Reutel zegt het zelf, en die liegt niet, een goede MP liegt nooit, dat heeft hij niet nodig, tekenen bij het kruisje graag.
'Wees welkom in mijn land' ♫♫

BosrandDirk | 20-11-18 | 18:57

Klopt, ik hoorde toch echt dat er passende maatregelen zijn bedacht tegen jihadisten. Ik ben helemaal gerust gesteld.....🎶🎶

Moestuinier | 20-11-18 | 19:01

Ze denken nog steeds dat het met die lui allemaal wel mee zal vallen. Pim zei het al.

Toninhocerezo | 20-11-18 | 20:27

Frits heeft gelijk.

van Oeffelen | 20-11-18 | 18:56

Frits begrijpt dat ze dit de verkiezingen gaat kosten als er wél getekend wordt.

Papa Jones | 20-11-18 | 19:11

Papa Jones | 20-11-18 | 19:11

Dat kost ze helemaal niks.. het volk is nog volledig gehersenspoeld. Pas als de economie ploft worden ze wakker, tot dan consumeert iedereen zich 'gelukkig'.

Ton8695 | 20-11-18 | 19:25

De VVD heeft zich altijd opgesteld als een anti-immigratiepartij. Dat dit niet in het kabinetsbeleid tot uiting komt, kan nog worden toegeschreven aan de coalitiepartijen. Maar als de VVD voor Marrakech is weten de VVD-stemmers dat er blijkbaar een andere wind door de VVD waait en ik denk echt dat dat veel stemmen gaat kosten.

Papa Jones | 20-11-18 | 19:34

Stefan Molyneux heeft er ook een YouTube video over gemaakt youtu.be/5WRszRZBfYw

lacucaracha | 20-11-18 | 18:54

Thanks!

Blanke_Vlaai | 20-11-18 | 18:57

Deze video laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Moeten onze politici toch zeker ook weten of wassen ze straks hun handen in onschuld.

JohnWalker | 20-11-18 | 20:32

@JohnWalker | 20-11-18 | 20:32
Iedereen zou deze video moeten zien, fundamenteel voor iedere native Europeaan.

lacucaracha | 20-11-18 | 22:03

Op welk tijdstip komt de Hiddemeister eigenlijk in actie? Ik wil zijn 40min niet missen.

Wasbakplasser | 20-11-18 | 18:53

Helemaal aan het eind want kleinste partij.

Lupuslupus | 20-11-18 | 19:05

Hiddemeister komt niet. Die zit vanavond een boekje te pluggen bij Pauw.

osolemio | 20-11-18 | 20:29

Ik dacht heel even dat het Marrakesh Akkoord betekende dat criminele Marokkanen onder luid gejuich terug naar Marrakesh gestuurd zouden worden, maar natuurlijk is het andersom; criminelen komen massaal hierheen maar christenvluchtelingen als Asia Bibi komen er niet in.

K. Westergaard | 20-11-18 | 18:53

Ze gaan netjes tekenen bij het kruisje en buigen als knipmessen.
Want Victor Orban heeft niet getekend en Donald Trump is er ook niet enthousiast over. Dat betekent dat coalitiespil DEUG '666 automatisch voor is. En dat zij er alles aan zullen doen om dat kreng er doorheen te jassen.
De VVD zegt als vanouds weer het ene in de binnenlandse media en doet het andere in het echt. Dat wil zeggen; ''kritisch'' voor de Buhne, maar voor de rest netjes in de pas van de globalisten blijven lopen. En het CDA en de CU gaan met de rest mee.

Ab Sconditus | 20-11-18 | 18:52

Van Oosten spoort echt niet. Hij heeft er nog nooit over nagedacht wat het kost om een jihadist af te schermen van de maatschappij en meent ook dat dit niet kan. Wat een lul met vingers. Dergelijke achterlijkheid had ik bij GroenLinks of Dood66 verwacht. Hoe heeft dit pleefiguur ooit op deze functie terecht kunnen komen? Hij blijft passief roepen dat niks kan, terwijl overduidelijk is dat dit wel degelijk kan.

Frau Merkel | 20-11-18 | 18:51

Randdebiel eersteklas die Van Oosten.

lacucaracha | 20-11-18 | 18:57

Simpel ambtenaartje, net als de rest van het volk dat met hem 'debatteert'. Steekt zijn nek niet uit en slikt de voorgekookte koek. WIl ooit graag staatssecretarisje worden.

Zwizalletju | 20-11-18 | 19:10

In verkiezingstijd heeft Rutte het hoogste woord, Vuchtelingen JA, Economische migranten NEE. Maar nu hij weer veilig op het pluche zit, probeert hij ons sneaky dit migrantenpact in te rommelen.
Keer op keer blijkt hoe onbetrouwbaar zijn verkiezingsretoriek is.
Hij mag dan aan zijn derde kabinet bezig zijn, maar hij kan nog niet in de schaduw staan van de staatsman Bolkestein!

Bena | 20-11-18 | 18:51

Eurocommissaris Bolkestein?

Parel van het Zuiden | 20-11-18 | 19:30

Ja, maar dat wil niet zeggen dat hij kritiekloos was naar de EU. Zo is juist hij altijd een van de grootste tegenstanders geweest van toetreding tot de EU van Italie.

Bena | 20-11-18 | 23:31

Dan moeten er nog veel geïmporteerde tandartsen aan het werk, wie gaat DIE uitkeringen allemaal betalen?

brie-de-penis | 20-11-18 | 18:50

Foort van Oosten zakt (heel leuk aansluitend op het stukje over de schaatsmeisjes) ook door het ijs.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:50

Volgens mij woont hij in een verdwenen onderzeeer.

LinkeLotje | 20-11-18 | 18:52

LinkeLotje | 20-11-18 | 18:52
En dan heeft hij het ook nog over cold cases. Nou, dan weet ik wel hoe laat het is.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:53

Marra-"kech" Steeds meer immigratie; steeds meer vernietiging van onze cultuur. Zie dit gesprek van Bosma (PVV) en de interrupties van links
youtu.be/sp4gFC6qQF4?t=39

telelezer | 20-11-18 | 18:44

Geweldig werk van Martin Bosma. Ingrid eh eh van eh eh Engels eh eh hoven is geen partij voor Bosma. Ze geeft geen antwoord op zaken die simpelweg worden geconstateerd en dan voert ze 'we' in als gezagsargument: We hebben afgesproken. Prachtig, zo'n inhoudelijke afgang op betrekkingsniveau. De onnozele policors Kwint en Ellemeet hadden beter kunnen zwijgen. Zo zie je maar dat zo'n baan inhoudelijk niet veel voorstelt, je ziet aan ze dat ze met een goed geinformeerd iemand omhoog zitten.

eastender | 20-11-18 | 19:49

Welke weldenkende volksvertegenwoordiger haalt het überhaupt in zijn hoofd om deze verklaring te ondertekenen? Zogenaamde 'softe VN wetgeving' die straks verplicht in de nationale wetgeving moet worden verankerd. En de huidige problemen met gelukszoekers, politie, defensie, (jeugd- en ouderen) zorg en onderwijs is de politiek niet eens meester. Voortdurend geschokt. Dan ben je toch goed gek als je de deur nog verder openzet.

JohnWalker | 20-11-18 | 18:41

Geloof het nou maar heus: "onze" EU slaaf Rutte gaat gewoon weer tekenen bij het kruisje; 100% zeker want: Befehl van Brussel.

telelezer | 20-11-18 | 18:47

@JohnWalker
Uw eerste zin bevat een vraagteken. U verwacht antwoord op "welke weldenkende volksvertegenwoordiger?"
De 225 zittende binnenhof bewoners zijn al jaren geen volksvertegenwoordiger meer. Volksverlakkers komt veel meer in de buurt van wat zij feitelijk praktiseren. Weldenkend? Niet een van de 225 struikrovers. Wij worden genaaid waar wij bij staan en er wordt niet eens gezoend.

F. Jacobse | 20-11-18 | 19:00

Ik zie het al voor me. De politie die jongemannen midden op straat van hun merkkleding ontdoet. Krijgen ze dan vooraf een pakketje merkloze kleding of lopen ze als keizer rond in hun nieuwe kleren?

LinkeLotje | 20-11-18 | 18:39

Liever naakt dan namaak.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:41

Daar hebben we top glijer van dam van het cda. van dam speelt stiekem thuis, samen met zijn vrouw, wel eens dat hij MP van Nederland is, want dat denkt hij echt te worden. Helemaal absoluut, totaal ongeschikt. Zijn geoefende een tweetje met van oosten mislukt dan ook totaal.

beau van rtl | 20-11-18 | 18:38

.. ondertussen bij een andere door de globalisten georganiseerde migranten-invasie, gericht tegen de westerse samenlevingen.
www.theguardian.com/world/2018/nov/19...

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:32

Dat zijn toch de goedkope mescals, met worm?

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 19:13

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 19:13
Klopt, ik was een verwarde man. Mezcal inderdaad. Vind ik wel lekkerder, van tequila word je knettergek. Ik weet wel waar dat moorddadige van Mexicanen vandaan komt.

Mr_Natural | 20-11-18 | 19:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Van Oosten had beter bij de hema kunnen blijven werken.

beau van rtl | 20-11-18 | 18:28

Worsten verkopen?

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 18:37

Halbe worsten.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:41

Nou, als je deze gezien hebt dan weet je genoeg; NOOIT DOEN;

www.youtube.com/watch?v=5WRszRZBfYw

Alles helemaal duidelijk uitgelegd, kost ff tijd, maar dan zie en hoor je pas wat voor 1000% waanzin dit is !

A333aan | 20-11-18 | 18:27

Onbegrijpelijk dat onze Tweede kamer in meerderheid de schouders ophaalt over de ondertekening. Ze moeten zich doodschamen dat ze niet eens de moeite doen om te begrijpen waar ze voor stemmen. Wat een dieptepunt.

Graaier | 20-11-18 | 19:16

Wanneer ik mijn zolder laat aftimmeren met drie kamertjes extra, dan krijg ik me toch een dot subsidie! Waarom zou dat zijn?

bolletje kaas. | 20-11-18 | 18:27

Het is nu echt tijd voor een soort Franse revolutie!
De dikbetaalde hotemetoten die dit soort waanzin verzinnen dient acuut
de geldkraan dichtgedraaid te krijgen.
Vervolgens moeten zij alles inleveren wat van waarde is, en moeten zij
verplicht in een no go zone in land van herkomst gaan wonen en leven
van wat de staat hun bied.

Na enkele jaren kun je dan eens vragen of ze al ingeburgerd zijn in
hun nieuwe omgeving.

getzappad | 20-11-18 | 18:25

Ondertussen werken we mee aan Frans z'n revolutie.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:28

Mr_Natural Ik wil U er op wijzen dat de Fransen destijds handig gebruik
gemaakt hebben van een door Isaac N. nader omschreven fenomeen.

getzappad | 20-11-18 | 18:38

getzappad | 20-11-18 | 18:25
Dan hoeft Frans niet bang te zijn, die heeft geen nek.

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:40

Ook Israël weigert te tekenen.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zegt in een verklaring dat ’we vastberaden zijn onze grenzen te verdedigen tegen illegale indringers.’
Kijk, zó hoort het.
De andere 'weigeraars': Polen, Verenigde Staten, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië, Bulgarije en Estland.

Ben erg benieuwd hoeveel gewicht de (zeer juiste) mening van Bolkestein nog in de (weeg)schaal legt.

Lupuslupus | 20-11-18 | 18:23

België gaat ook niet tekenen en ik ben benieuwd hoe ze er in Duitsland mee omgaan. Daar moet dit pact een nog grotere kloof in het CDU/CSU van Merkel veroorzaken.

Trumme | 20-11-18 | 18:55

Laten we het hopen.

Lupuslupus | 20-11-18 | 19:00

Ik mis nog landen als Denemarken en Finland. Opvallend, die hebben namelijk hele verstandige regeringen, tegenpolen van afbraakland Zweden. Ik ga ervan uit dat die zullen volgen.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie dat het debat de aandacht van de kamerleden heeft.

DebraCadabra | 20-11-18 | 18:22

Elk VN verdrag moet je door de plee trekken want wordt opgesteld door 80% van de armen die het geld van 20% van de rijken willen , zie oa. de klimaat shit. Wordt helemaal gedirgigeerd en gefaked om de IPCC (VN) van dienst te zijn, en om ons geld te laten betalen aan de arme landen o.a. via onze zieligjheids industrie.

Zwizalletju | 20-11-18 | 18:21

Zo is het.

Lupuslupus | 20-11-18 | 18:28

Ik zet hem aan, en waar gaat het over? Over zwarte piet. Ahja. Nu snap ik waarom ze het zo lang lopen te rekken. Ze wilden dit debat nog even meepakken om het te hebben over zwarte piet in plaats van het verdrag.

peterdh | 20-11-18 | 18:17

Bolkestein is een pleefiguur.
Riep vroegah wel eens iets verstandigs voor de stemmen, zoals Stef Blokkenstijn dat onlangs nog eens probeerde. Vluchtte nog sneller dan broeder Stef toen de gebruikelijke verdachten hun obligate tot-Nazi verklaringen lanceerden.
Ga in een verzorgingstehuis discussiëren over de kleur van het behang op de gang!

Natuurlijk gaat Rutte voor de zilverlingen van de Verenigde Nazi's, als de gladde globalist die hij is. De EU roept - en Nederland is als een trein waar je uit kan stappen wanneer het station is bereikt. Zoals zijn vrind sinds de verkiezingen ook placht te zeggen.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:15

Als een ieder met gezond verstand tegen is, is Rutte voor. Rutte moet zijn baantje veilig stellen en gaat tekenen, als die ander VVDer niet al getekend heeft.

Frau Merkel | 20-11-18 | 18:22

Dit verdrag gaat over kleine lettertjes en kapitale fouten.

(Kijk, en deze vind ik nou zelf echt mooi.)

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:14

Die kan in gouden letters op de deur van het museum van De Nieuwe Ondergang.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:18

Als de VVD stokoude paarden van stal gaat halen -Pim sloeg ook een pleefiguur- dan weet je het wel.
Dan is de beslissing achter de schermen al genomen en mag het oude ros nog even hinneken voor de buhne.

LinkeLotje | 20-11-18 | 18:13

Ja, terwijl het lijk van de Bolk geprezen wordt krast het verraderlijke pennetje van Rutte ons doodvonnis.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:22

Stefan Molyneux trekt dit verdrag helemaal uit elkaar, en legt genadeloos bloot waar t om draait. Het legaliseren van illegale omvolking. Longwatch, maar zeker de moeite waard. www.youtube.com/watch?v=5WRszRZBfYw

Realisties | 20-11-18 | 18:11

Correct, dit is tegen het Mensenrechtenverdrag van Genève.
Zeer vreemd dat niemand Brussel voor het Gerecht trekt.

Veluwse-Eikel | 20-11-18 | 18:16

Leuk, de oude Bolk komt een Wiegeltje doen.
Zijn "plee-figuur" is jargon dat (enkel) hijzelf al decennia herhaalt? Qua irrelevantie. Ooit goed in wiskunde. Snurkliberaal. Jammer. Dag!

Shareholder II | 20-11-18 | 18:11

Neem Bolkenstein iets serieuzer dan u. Excuses.

Poppo van Ulvinga | 20-11-18 | 18:14

Lege woorden van een oude man die lang geleden al in een rusthuis achtergelaten werd door de nieuwe globalistische VVD.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:25

Gelukkig doet uw mening er ook weinig toe :-)
Ik nam hem ook vaak serieus. Hele intelligente man. Maar das 25jaar geleden.

Shareholder II | 20-11-18 | 18:35

Niet tekenen.

Montesquieue | 20-11-18 | 18:08

Zinloze overeenkomst van een zinloze organisatie. Een weldenkend land zou niet moeten tekenen. Dus: Nederland tekent.

ZZP-er | 20-11-18 | 18:05

Ik ben bang dat u gelijk heeft

Het leven is zwaar | 20-11-18 | 18:11

Was het maar zinloos. Er zit wel degelijk een "zin" achter, de komende generaties gaan daar nog diepe ellende van ondervinden.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 18:26

Het is niet zomaar een “niet bindend dingetje”. Er worden nogal wat dingen gesteld, om te beginnen dat migratie per definitie goed en positief is. Het hele geval lijkt niet op een typisch verdrag waarin gewoon een aantal praktische zaken worden geregeld... en waarin dus ook volop naar alle kanten van het verhaal wordt geleken en praktische afwegingen worden gemaakt. Dit is een buitengewoon eenzijdige intentieverklaring, waarvan critici terecht vrezen dat we er later alsnog aan gehouden kunnen worden, bijvoorbeeld via zo’n leuke urgenda-zaak. In dat opzicht gaat het misschien nog wel verder dan een gewoon verdrag, en ik vindt niet dat de regering een mandaat heeft om zo’n vergaande intentie zomaar namens het gehele volk uit te spreken.

Muxje | 20-11-18 | 18:03

Rutte is het schoothondje van Merkel en die heeft al ja gezegd en zelfs een ieder die er kritisch over is uitgemaakt voor leugenaar. Dus Rutte gaat tekenen no doubt about it.

Blonde Nel | 20-11-18 | 18:02

Als je in het volk of de rede "nee" proeft dan 100% dat Rutte voor "ja" gaat.
De maniak in het psychopate van deze gek is -maar dan ook volstrekt- los.
Nederland verdient hem.

Shareholder II | 20-11-18 | 18:18

V Toorenburg snapt niet dat er inderdaad geen verschil is.

Welles! Nietes! | 20-11-18 | 18:00

Beau is weer in vorm. Dat belooft wat voor de maand december.

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 18:12

Hey Kuif. Vriend. Vertel, wat gaat er gebeuren in december.

beau van rtl | 20-11-18 | 18:20

We beginnen op 5 december.

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben al een migratie pact, namelijk dat migratie bij wet verboden is en als je geen vluchteling bent, je dus eigenlijk illegaal bent. Lijkt me duidelijk toch.

heldheino | 20-11-18 | 18:00

Weten en begrippen zijn rekbaar voor politici, niet voor de eenvoudige burger welke geacht wordt te gehoorzamen.

Veluwse-Eikel | 20-11-18 | 18:06

* weten = wetten

Veluwse-Eikel | 21-11-18 | 07:30

Moralistische honden, stik toch in je eigen braaksel.

Abject | 20-11-18 | 18:00

Pleurt op Arib//met je de naam van iemand die er niet is!
Het ging zo vaak over mensen die er niet bij zijn!

Welles! Nietes! | 20-11-18 | 17:59

Tekenen is het einde van Nederland.

de uitbater | 20-11-18 | 17:59

Dat punt zijn wij al voorbij. Den Haag is een kantoor van Brussel.

Mastermattie | 20-11-18 | 18:04

Soros Bilderberg dingetje, gewoon tekenen want dat heeft Rutte allang beloofd.

RenHoek | 20-11-18 | 17:59

Mabel, een schot voor welk doel dan ook.

Ernst Oosters8389 | 20-11-18 | 18:52

Als het maar schuift.

Ernst Oosters8389 | 20-11-18 | 18:53

Holleeder is weer vrijgezel, lijkt me een buitenkansje voor onze rijke weduwe.

Kuifje-in-Afrika | 20-11-18 | 19:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Elsevier geeft een helder overzicht hoe NL (en de EU) door de VN zal worden kapotgemaakt, wie de aanstichters zijn en wat de bedoeling is.
www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac...

paridae | 20-11-18 | 17:58

Tuurlijk tekenen ze die moraalridders,wat een vraag zeg.

Roger-Rabbit | 20-11-18 | 17:57

VVD he? Die willen dat bedrijven meer winst gaan maken zodat ze extra geld kunnen uitkeren aan uitkeringen. Nederlandse bedrijven hebben geen of een heel kleine afzetmarkt in afrika en als nederland daar geen afzetmarkt heeft kunnen we de afrikaantjes beter hierheen halen zodat er extra klanten zijn voor de winkels. VVD alles voor het bedrijfsleven, maar wie gaat die uitkeringen betalen als er niemand meer werkt?

brie-de-penis | 20-11-18 | 19:02

Het voordeel van de migratiepact is dat we dan eerder failliet zijn en alle asiel uitkeringen kunnen stopzetten.

heldheino | 20-11-18 | 17:57

Nu is de Middellandse Zee niet echt een rivier, maar eerst een handig overzicht: nl.wikipedia.org/wiki/Styx_(mythologi...) . Het besef van een soort hiernamaals lag bij de grondleggers van de wijsbegeerte en de democratie net even anders dan bij de gristusfanboys en hun moderne "vooruitstrevende" epigonen. Dat maakt de gotspe dat zo'n Lutheraanse natuurkundige als Frau Merkel voor al die arme inboorlingen wel even het paradijs op aarde zal creëren, te beginnen te Berlijn, des te hilarischer, maar niet heus.

Maar toch: Duitsers gonna Duits. Terugkijkend op hun gloriedagen, bestaat wellicht behoefte aan Ersatzjoden.. Het origineel is inmiddels zeer schaars, dus dan importeer je gewoon "the next best thing". En dan maar hopen dat Gesundes Volksempfinden na twee eerder mislukte pogingen alsnog zal triomferen.

Het idee van een verenigd en vreedzaam Europa is te belangrijk om aan politici over te laten. En al helemaal niet aan hun financiers. Dat zou de geschiedenis ons zo langzamerhand geleerd moeten hebben. Toch?

Hetkanverkeren | 20-11-18 | 17:57

Vrijblijvend wordt vanzelf bindend, tenzij het een referendum is natuurlijk.
We leren het nooit hier.

Ruimedenker | 20-11-18 | 17:57

Nou, vanaf nu zal "opiniegeweld" ook op Geenstijl te vinden zijn!
*wacht op Google indexatie*

Mastermattie | 20-11-18 | 17:56

Ik ben strikt tegen tekenen hoe goed bedoeld, eerst deze puinhoop maar eens opruimen dan zien we wel verder.
Kortom niet teveel hooi op de vork nemen.

botbot | 20-11-18 | 17:55

De bijdragen van Machiel de Graaf in de Kamer worden overigens met de dag sterker: inhoudelijk, duidelijk en consequent.

smdyasc | 20-11-18 | 17:54

Inderdaad, Machiel de Graaf is een meester in het debat. Legt alles goed uit, is direct en duidelijk.
Heerlijk, ik luister graag naar hem. Was hij maar het boegbeeld van de PVV.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 21:01

D66-trol Rob Jetten is fel vóór. Niet tekenen dus!!!

Fijnstoffer | 20-11-18 | 17:54

Ach we zijn het inmiddels wel gewend om genaaid te worden.

spamzuiger | 20-11-18 | 17:57

spamzuiger | 20-11-18 | 17:57
Mijn organen zijn niet zoveel waard, maar dankzij de gewenning aan het genaaid worden is mijn kringspier prima geschikt voor de calamares industrie (XL size).

Mr_Natural | 20-11-18 | 18:03

Als D66 ergens voor is, is dat vaak al een goede graadmeter dat je tegen bent. Natuurlijk moet je je eigen argumenten vormen, maar is vaak een goede voorspeller.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon tekenen niets aan de hand. Tot nu toe is alles waar Rutte zijn handtekening onder plaatste allemaal goed voor het land geweest. Toch?

spamzuiger | 20-11-18 | 17:53

Ooit op deze man gestemd, net als vele anderen.
Binnen de kortste keren zat hij in Brussel. Nu is het een fossiel.
Boeien dus wat zijn mening is.

Superior Bastard | 20-11-18 | 17:50

Is waar, ik heb ook op de Bolk gestempt.
De beste VVD-er ooit. Totdat hij ons in de steek liet.
Zijn mening echter vind ik nog steeds de moeite waard.

Ruimedenker | 20-11-18 | 17:52

Gaat u maar vast aandelen Miele kopen.
Of zet uw koffers maar vast klaar om te vertrekken.
Waarschijnlijk zijn de kaarten al geschud en worden we een draak van een “verdrag” ingeronseld.
Vertrekken? Maar waarheen dan?
Europa wordt een provincie van Afrika.

Ruimedenker | 20-11-18 | 17:48

Als er een baantje inzit bij de VN voor Markje is het al getekend en kunnen wij allemaal de boom in

Slough | 20-11-18 | 17:48

Ik luister naar Helder van de PVV, zij heeft het over criminaliteitscijfers en aangiftebereidheid.

In het Verenigd Koninkrijk zijn er 2 cijfers : de cijfers van de popo, en cijfers van hun CBS die elk jaar een peiling houden en de burgers telefonisch vragen of ze afgelopen jaar ook beroofd zijn of niet.

Ik ben daar wel voor.

Eierbal-is-fijn | 20-11-18 | 17:47

Dit verdrag biedt teveel ruimte aan bescherming van economische migranten ten koste van vluchtelingen. Wat WEL goed is: Er wordt tenminste een poging gedaan migratie te regelen, in plaats van het ons te laten gebeuren. Maar, zoals alles met de VN, het barst van teveel goede bedoelingen waar niemand wat aan heeft en te weinig pragmatisme. En het is nog eens niet-bindend ook dus wat heb je eraan?

Beste_Landgenoten | 20-11-18 | 17:46

En het probleem is dat wij als enige gekke henkie ons er aan gaan houden en al die corrupte “derde” wereld landen alleen als het hun goed uitkomt... De VN is gewoon een door en door corrupt orgaan geworden en dient alleen maar het groot kapitaal en dictators.
En why the fuck zou je iets tekenen als het zogenaamd toch niet bindend is...
Verder moet je vluchtelingen zoveel mogelijk in de regio opvangen.en niet hierheen halen want dan kun je voor het zelfde geld veel grotere groep helpen

Captain_Dipshit | 20-11-18 | 17:59

Als het niet bindend is, hoef je ook niet te tekenen.

osolemio | 20-11-18 | 18:54

Operatie Berberrossa.

Vrijhetzelaar | 20-11-18 | 17:45

Top-reaguursel, volledig mee eens...

Veluwse-Eikel | 20-11-18 | 17:50

Geef toe, als we tekenen krijgen we er wèl wat voor terug...

keestelpro | 20-11-18 | 17:45

Als het gericht is tegen het leefklimaat en welzijn van Nederland, dan tekenen ze...
Geef linkse politici een vinger en je mist je hele arm.

Veluwse-Eikel | 20-11-18 | 17:43

Frits Bolkenstein is dus extreem rechts volgens Frans Timmermans, goh weer wat geleerd.

osolemio | 20-11-18 | 17:43

Onderstaande video geeft op een heldere manier aan wat er in het verdrag staat en wat het betekent voor de landen als ze het verdrag ondertekenen.

www.youtube.com/watch?v=MSbzav6UITA

Kaskensj | 20-11-18 | 17:42

Bedankt! Aanrader. Nederland uit de VN zou niet verkeerd zijn. Dat verdrag is enkel bedoeld om Europa te overspoelen met moslimmigranten. De islam zorgt voor honger, oorlog en ellende, anders was zo'n verdrag nooit bedacht. Wanneer Rutte zoiets tekent dan is het gedaan met alle sociale voorzieningen en breekt er vanzelf een burgeroorlog uit.

klowiepowie | 20-11-18 | 18:08

Goeie link, mag wel in het artikel .. Joris ?

Kim-Jung-Un | 20-11-18 | 19:19

ah joh, internationale samenwerking is altijd goed, lekker boeiend wat er nou echt in staat.

noerg | 20-11-18 | 17:39

Marrakesh (of -kech?) tekenen = Nederland opheffen.

Cor Netto | 20-11-18 | 17:37

In mijn ogen geldt: "Tekenen is landverraad."

Musashi | 20-11-18 | 17:36

Met zulke stellingen kan ik toch helemaal niks inbrengen? Praat liever onzin dan de waarheid thnx

ja-nee-misschien | 20-11-18 | 17:38

Gewoon tekenen dan veel kechs

rein9576 | 20-11-18 | 17:36

Na de immigratie vanuit Turkije en Marokko, de asielgolf die maar voort blijft duren en niet werkt zoals bedoeld dankzij falend beleid en de enorme instroom van gastarbeiders uit Oost-Europa sinds 2007 op naar het volgende drama in duizend bedrijven. Want Nederland gaat echt wel tekenen.

Angelica | 20-11-18 | 17:34

Bolkestein. Uit een tijd dat je nog met een opgeheven hoofd op de VVD kon stemmen.

Joris Beltsin | 20-11-18 | 17:33

Spreek voor jezelf. Noem eens een paar wapenfeiten van deze arrogante/feodale kwast.

beau van rtl | 20-11-18 | 17:43

Stoere praatjes over moslims en migranten, na de verkiezingen ging hij zijn zakken vullen in Brussel.

Wasbakplasser | 20-11-18 | 17:49

'Mijn vriend Frits' noemde ik m altijd, tot hij zich, helaas, door die d66er Dijkstal en soortgelijken liet kaltstellen.

borotof | 20-11-18 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ook maar vast Saharazand importeren.

Hein7261 | 20-11-18 | 17:32

Dat drijft al vanzelf mee met de regen.
Misschiem moeten we de Afrikanen de waterrekening maar eens sturen voor dat water dat we gebruiken om dat Sahara-zand van onze auto's te wassen.
Voor wat, hoort wat.

Bijtendehond | 20-11-18 | 17:55

De VN is de mening toe gedaan dat alle Airfryers vrijelijk onze beschaafde wereld in moeten kunnen wandelen, goed onderhouden moeten worden en dat de NPO lief voor ze moet zijn, niks nieuws dus.
Is nog echt zo ook, Trump heeft de gekkies van de VN al afgeschreven.
Maar wij niet natuurlijk anders worden de Sargentinies en Klavers en andere hysterische types van deze wereld boos, sowhat.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-18 | 17:30

De VN bestaat uit loepzuivere blankenhaat. Gewoon lidmaatschap opheffen en er het schijt aan hebben.

Abject | 20-11-18 | 17:36

Brussel zal Rutte, net als bij Balkenende, een worst van crimineel overbetaald baantje bij de EU voorhouden. (Standaard procedure van EU) Balkenende is gezwicht en heeft NL tegen de wens van de bevolking aan de EU verraden. Ik ben bang dat Rutte nu precies hetzelfde zal proberen.

moitambien | 20-11-18 | 17:30

Nooit mogen stemmen voor/tegen EU en massa-immigratie. De twee grootste problemen van de huidige tijd. Dat is geen toeval.

padbuffel | 20-11-18 | 17:28

@Keestelpro, Ja, dat is toch duidelijk ,meer migratie, is meer mensen, is meer CO2, simple comme bonjour.

Pelforth | 20-11-18 | 17:31

De Russen zijn het grootste probleem, toch? Of heb ik het weer eens niet begrepen?

kweethetooknietbeter | 20-11-18 | 17:47

Voor/tegen CO2 of Russen mogen we wel stemmen. Daar zit het verschil.

padbuffel | 20-11-18 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een verademing als je dat SGP kamerlid hoort of Gert Jan Zeegers van de CU. Ze staan op dit vlak lijnrecht tegenover elkaar. Onbegrijpelijk. Ik hoop dat als er gestemd moet worden de SGP een keer de doorslag geeft ipv. die Cristenunie die ons al 10 jaar gijzeld en de 2de kamer

Trumme | 20-11-18 | 17:27

SGP staat voor Staatkundige Gereformeerde Partij. Dat staatkundige impliceert een voorkeur voor orde en handhaving, terwijl de CU christenhippies zijn op sandalen. Leuk als referentiekader maar niet uitvoerbaar in de praktijk voor een geordend land.

Toninhocerezo | 20-11-18 | 17:31

CU, partij voor naieve goedgelovigen. Vaak wel aardige mensen, maar zo naief.

Tronald_dump | 20-11-18 | 17:46

SGP vaak heel goed, CU stelletje dombo's

Zwizalletju | 20-11-18 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hahahaha .. Nederland die een VN of EU bevel niet zou tekenen ..... wat een humor.

James Lastig | 20-11-18 | 17:26

Was de handtekening van Rutte maar een afbeelding van de profeet Mohammed (vzmklo)

keestelpro | 20-11-18 | 17:25

Het verdrag van Mark's Kechs

Mastermattie | 20-11-18 | 17:25

Ik denk dat Markie de kech hier is.

Kop Kaaz | 20-11-18 | 17:26

Wie had dat gedacht... de oude Bolk komt terug uit Brussel, en weet ondertussen hoe de hazen lopen voor wat betreft, convenanten pact's en inlegvelletjes.

Welles! Nietes! | 20-11-18 | 17:23

Wie is die bejaarde in dat jasje?

Eierbal-is-fijn | 20-11-18 | 17:23

Tekenenen is hoogverraad.

lacucaracha | 20-11-18 | 17:22

Ik moest er even 2 x naar kijken, maar er zit een foutje in uw tekst.

Mr_Natural | 20-11-18 | 17:24

Ik hoor een echo.

keestelpro | 20-11-18 | 17:27

Nederlandse politici staan al lang in rij de om te mogen tekenen, ze liggen in een slaapzak voor de deur met maar één gedachte, "ik deug verschrikkelijk".

Zwezerik | 20-11-18 | 17:22

Dan ben ik zeker een deug-niet.

kweethetooknietbeter | 20-11-18 | 17:34

Deugniet is tegenwoordig een geuzennaam, een eretitel, een verzets-predicaat.

keestelpro | 20-11-18 | 17:40

Net als racist, facist en xenofoob. Prima labels tegenwoordig.

Tronald_dump | 20-11-18 | 17:48

Ik hoop dat ze die suïcidale onzin niet tekenen, maar Nederland kennende, zal het braafste jongetje van de klas als eerste bij het kruisje zijn handtekening zetten, en glimlachend opkijken, wachtend op een complimentje van de "internationale gemeenschap".

Dr_Johnson | 20-11-18 | 17:22

Bolkestein was de man die 25 jaar geleden al de immigratie en integratie op een rationele manier wilde regelen. Is hij toen aan alle kanten om verguisd en beschimpt, niemand wilde eraan. Inmiddels zijn we in de situatie beland dat de wal het schip gaat keren, op een buitengewoon onaangename wijze. Tja.

CeesCloosd | 20-11-18 | 17:22

Duimen en hopen op verstandige keuzes.

Tettentettentetten | 20-11-18 | 17:22

Waarom een verdrag ondertekenen waar je zelf geen baat bij hebt...

keestelpro | 20-11-18 | 17:21

Wie zegt dat diegene die er de handtekening er onder zetten er geen baat bij hebben?

kweethetooknietbeter | 20-11-18 | 17:32

Doet me denken aan een gesprek dat ik eens had met de conrector van school.
Ik zou me niet aan de afspraken gehouden hebben.
Ik zei, ik heb niets afgesproken.
Na lang soebatten gaf hij toe dat de schoolregels in principe inderdaad geen afspraken als zodanig waren.

keestelpro | 20-11-18 | 17:33

Brussel houdt Rutte een worst van een crimineel lucratief baantje bij de EU voor.
NL heeft er niets aan, het is zelfs extreem schadelijk voor NL. Maar voor Rutte persoonlijk zou het heel lucratief kunnen zijn. Balkende zat jaren geleden in hetzelfde schuitje en heeft toen besloten NL aan Brussel te verraden... maar heeft die worst daarna toch niet gekregen.

moitambien | 20-11-18 | 17:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Let maar op, die Noord-Zuidlijn wordt doorgetrokken naar Marrakesh.
Weet iemand een leuke naam?

Mr_Natural | 20-11-18 | 17:20

Doodlopende weg?

Graaisnaaiert | 20-11-18 | 18:35

Lijn Kwijn ?

Shareholder II | 20-11-18 | 23:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte tekent lachend bij het kruisje; alles voor Brussel!

Mastermattie | 20-11-18 | 17:20

Ik vreesch toch dat pRutte lachend bij het kruisje gaat tekenen..

Wijze uit het Oosten | 20-11-18 | 17:20

Wat de Bolk zegt..... al is Baudet al sinds de zomer bezig om een debat over dat vod van Marrakesh te regelen, regeringspartijen wilden er tot voor kort niks van weten..... gewoon tekenen bij het kruisje, vooral CU en 66 zijn hier heel stellig in.

Fatwabuster | 20-11-18 | 17:20

Ik teken nooit iets.

Kaas de Vies | 20-11-18 | 17:18

De Bolk.......... was dat niet die man die ooit verstandige dingen zei maar toen eurofiel is geworden?

Tja.....

Kop Kaaz | 20-11-18 | 17:17

Dus Van Agt zou geen mastodont zijn? Of vind je dat die zinnige dingen zegt?

Janas | 20-11-18 | 17:54

Wie is van Agt ?

Kim-Jung-Un | 20-11-18 | 18:56

Hij is nooit Eurofiel geworden.

Tapioca pudding | 20-11-18 | 20:05
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken