Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WHO: 'Windmolenlawaai slecht voor gezondheid'

Whoosh whoosh whoosh whoosh whoosh SLAAP JE AL SLECHT?

We moeten praten over windmolens. De Wereldgezondheidsorganisatie maakt zich in een nieuw rapport namelijk gezondheidszorgen over dingen die zo klinken:

wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh. wh0osh.

Reaguursels

Inloggen

Een kerncentrale maakt minder herrie maar het Nederlandse volk is tegen.

ProAsfalt | 10-10-18 | 19:04 | 2

Het Nederlandse volk is tegen alles wat goed is

ikpislauwbier72 | 10-10-18 | 23:41

oh nee... Het Nederlandse volk is slaafs aan de kleine groep schreeuwers die tegen is en vanuit de democratische minderheid het heel terecht vinden dat toch hun visie wordt gerealiseerd, want dat is de Nederlandse democratie

ikpislauwbier72 | 10-10-18 | 23:43

Ik zie liever dat er een nieuwe wereld oorlog komt dan dat gezeik met die doorgedraaide linkse idioten met hun milieu beleid, zo meteen zitten alle arbeiders in de kou in de winter om het milieu te sparen terwijl de mensen met geld er niet alleen breed bij zitten, maar ook warm. Zo meteen kan je voelen, als je bij iemand binnen komt, aan hoe rijk ze zijn, aan de warmte in zijn woning. Maar ook hoeveel er doodgaan van de kou, omdat mensen de energie rekening niet meer kunnen betalen. Die linkse idioten, kijken op zo manier als, ik kan fietsen dan kan iedereen fietsen, als ik het niet koud heb dan heeft niemand het koud, als ik veredelt gras eet dan kan iedereen veredeld gras eten, enz.

Niet links | 10-10-18 | 16:44

Ze moeten wijken bouwen waar alleen maar groen linkse figuren moeten gaan wonen die graag zonnepanelen willen en windt molens en dan zetten we de hele wijk vol met windt molens straten waar alleen maar met een fiets kan komen, en op alle daken alleen maar zonnepanelen en al het stroom opslaan in accu's want aan waterstof doen we niet aan, want dat is te rechts en dat is niet interessant voor de multinationals die willen graag ieder drie a vier jaar een accu verkopen wat de stroom 10 keer duurder maak dan waterstofcellen en kern energie. Want Links idioten vinden het niet erg dat al die oude accu's na gebruik als chemische afval gezien moeten worden en net zo moet worden opgeslagen als kernafval alleen bij de accu,s staat de provincie Utrecht binnen 25 jaar helemaal vol met afgedankte accu.s.

Niet links | 10-10-18 | 16:35

Oeps, verkeerde topic.

Mr_Natural | 10-10-18 | 16:30

Het is niet de windmolen die je hoor, maar de wind. Windmolens maken vrijwel geen geluid.

chickenlover | 10-10-18 | 16:14 | 2

wat boeit het of je de wind of de molen hoort. Als ik in me bed lig te luisteren naar een geluid dat klinkt alsof ik langs een snelweg woon waar iedere paar seconden een zware auto over een ribbel in de weg rijdt... gillend gek worden is zeker niet goed voor je gezondheid

SpudBencer | 10-10-18 | 22:49

Nou die transformatoren die bij een molen horen brommen ook vaak aardig... Is niet eens meegenomen.

Durkmans | 11-10-18 | 12:12

We kunnen straks ook onze lol op met de warmtepompen.
Doet heel Nederland geen oog meer dicht.

BosrandDirk | 10-10-18 | 15:02 | 1

En wat denk je als we allemaal van het gas moeten en allemaal gedwongen worden elektrisch/inductie te koken. te vergelijken met magnetron maaltijd. worden we nog zieker dan we nu al zijn... Is zelfs door fabrikanten van die apparaten toegegeven. Heb je een pacemaker, dan adviseren fabrikanten niet te dicht bij de kookplaat te gaan staan ivm storing . wedden dat het tegen die tijd allemaal "onsxhadelijk" is.

SpudBencer | 10-10-18 | 22:57

Don Quichot draait zich vele malen om in zijn graf .

Minus Richels | 10-10-18 | 14:52

Is het opwekken van energie dmv watervallen, benoemen als "witte energie" racistisch? Wat zou Sylvana zeggen

telelezer | 10-10-18 | 14:51

Er is een heel simpele oplossing voor de CO2 problemen: Kernenergie.

Kernenergie is in tegenstelling tot haar reputatie, extreem veilig. UIt onverdachte hoek:
www.volkskrant.nl/columns-opinie/lang...

"Wat ik me toen nog niet realiseerde, maar inmiddels des te meer, is dat bij de kernramp in Fukushima geen stralingsdoden vielen. Wat zeg je? Ja, inderdaad, nul komma nul. Het is op zijn minst curieus dat de ramp in Japan, waarbij zeker 16 duizend doden vielen door een tsunami, in het westen bekendstaat als de kernramp van Fukushima, en niet als de zeebeving bij Sendai."

Dus: de nucleaire optie!

Beste_Landgenoten | 10-10-18 | 14:32 | 6

Het beste stuk erover is tot nog toe dit:

theconversation.com/is-nuclear-power-...

Wat zegt dat kernenergie uiteindelijk tuussen de 10 - 20% van de CO2 belasting geeft van fossiele energie. Ik zeg tel uit je winst.

Beste_Landgenoten | 10-10-18 | 15:40

THORIUM is de oplossing. Over tig jaar weten we dan ook hoe we kernafval weer kunnen recyclen Man, man, man wat voor een visie hebben die domme mileu freaks. Nu krijg je alleen maar ellende en armoede. Hufters zijn het die dit doordrukken maar daar zit natuurlijk een dubbele agenda achter die al bepaald is door de economische voorspoed van de toeleveranciers van de milieu maffia. De middenklasse kan gewoon weer voor alles opdraaiien wat een paar gekkken denken dat goed voor het milieu is. Dit soort klootzakken moeten in de toekomst berecht kunnen worden net zoals dat in de USA gebeurde met de grote jongen die de bankencrisis veroorzaakten. Persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen dan binden ze wel in. Maar met die kut politieke elite kliek krijg je dit nooit voorelkaar. Die dekken hun vrinden wel. Klootzakken.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 18:15

Simpelste oplossing, wereldbevolkingsgroei stoppen (of zelfs terugdringen) en stoppen met ontbossing of zelfs investeren in aanleg van bijvoorbeeld hele bamboevelden. Planten vreten CO2 en vooral bamboe... MInder mensen en meer CO2-vreters is probleem opgelost.

Durkmans | 11-10-18 | 12:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Windmolens zijn het nieuwe asbest.

Dutch_Holland | 10-10-18 | 14:10

Allemaal over op blauwe energie. Wanneer komt dat nou es beschikbaar?

mozaard | 10-10-18 | 13:49 | 2

Zodra de multinationals als Shell enz, daar flink op kunnen verdienen en zodra de EU (lees Amerika en Saoudi-Arabie) dat toestaat, want soevereiniteit hebben we allang niet meer als onderhorige provincie van de Brusselse bezettingsmacht van Das Reich 4.0.

telelezer | 10-10-18 | 14:36

@ mozaard | 10-10-18 | 13:49
valt 'golfslag-energie' (door golven op-en-neer bewegende drijving van energie centrales dmv. electromotoren/ dynamo's) ook onder "blauwe energie"?
Wie weet dit?

telelezer | 10-10-18 | 14:46

Interresseert ze geen ruk hoor. Het draait alleen maar om GELD verdienen. Nu is het hoofdstuk milieu aangebroken om ons nog meer uit te knijpen. Als het ze echt te doen was om het milieu, dan kapten ze wel met de kap van Oerbossen en Regenwoud, en pakten ze de grootvervuilers, zoals Shell, Vliegtuigen en Mammoettankers aan.

Diedenien | 10-10-18 | 13:43

Waarom bouwen we geen paar kerncentrales en gaan we full electric? Moeilijker is het niet.

Pislinq | 10-10-18 | 13:29 | 1

100% mee eens. Nu de politieke moed nog.

Beste_Landgenoten | 10-10-18 | 14:33

Nee, zo klinken ze niet.
Whoosh ---> Whoesj.
Eigen taal eerst.

JvanDeventer | 10-10-18 | 12:55 | 2

@ JvanDeventer | 10-10-18 | 12:55
maar in het nieuwe nederlands: kk-whoesj-hoerrrr

telelezer | 10-10-18 | 14:38

@JvanDeventer | 10-10-18 | 12:55
en in Newspeak: Mmmmmooooi... Mmmmmmooooi.

EEnzame SchizofrEEN | 10-10-18 | 15:08

Die boom voor mijn deur ruist best wel hard als het waait. Omhakken?

Haatgenerator | 10-10-18 | 12:19

Windmolens zorgen weer voor trillingen in de bodem waardoor de dieren van slag raken. Aangespoelde walvissen iemand? Maar het deugt niet dus dat kan de oorzaak niet zijn toch

Rest In Privacy | 10-10-18 | 12:09 | 2

Walvissen spoelen aan doordat ze niet meer kunnen bepalen waar ze zwemmen en dat komt weer door ons. Wij verstoren de echolocatie door het gebruik van onze achterlijke mobieltjes

Diedenien | 10-10-18 | 13:45

oow daarin trillen mijn kopjes in de keukenkastjes. Aardbeving2.0
En 's nachts klinkt het alsof je langs een snelweg woont

weten we trouwens wel dat onze zeeën al behoorlijk volstaan met windmolen parken met honderden van die dingen? Big business

SpudBencer | 10-10-18 | 23:06

Windmolens zijn slecht voor de gezondheid, zonnepanelen veroorzaken brand, nee,... gas is zo slecht nog niet.

tsjajaja | 10-10-18 | 12:05 | 1

Gas is prima. alleen zijn we voor 40% afhankelijk van Rusland, dat land waar Rutte ruzie mee maakt. Rutte weg opgelost.

ogeon | 10-10-18 | 16:40

Wacht maar tot al die dure warmtepompen in de achtertuintjes staan te snorren en te zoemen.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 11:55 | 2

Mooi spul voor dieven, trouwens.

Pislinq | 10-10-18 | 13:26

Gaat niet werken, die warmtepompen. Er zijn hele wijken waar het plaatsen van zo'n ding gewoon niet gaat. Gaat wederom alleen maar om geld verdienen, het graven van 1 gat voor zo'n warmtepomp kost al 8000 euri en dan heb je alleen een gat

Diedenien | 10-10-18 | 13:47

het nieuws van 2 weken geleden dat windmolens de temperatuur aan de grond significant verhogen vanwege verstoring temperatuurlagen aan grond en direct erboven was toch echt nog grappiger.

omineuze omnipotent | 10-10-18 | 10:58

Ik ben geen wetenschapper of uberhaupt technisch/natuurkundig of i.d. aangelegd maar zou zeker kunnen dat er nadelige effecten zijn van windmolens, behalve horizon vervuiling etc., zie bijv. ook deze foto www.wijkplatformsvelsen.nl/ijmuiden-n...

of deze foto echt is durf ik overigens ook niet eens te zeggen.. ik weet niet meer wat wel en wat niet waar is

ja-nee-misschien | 10-10-18 | 10:51

Een paar vierkante meter geluiddempend schuim op de paal waar de rotor langs komt, doet wonderen.
In iedergeval, voor ze er achter zijn dat je de rotor beter aan de achterkant van de paal kunt laten draaien.

laatmaargaan | 10-10-18 | 10:26 | 2

Wat moesten we toch zonder genieën zoals jij!

Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:42

@Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:42
Dit is gewoon bekende technologie om het geluid te verminderen.
Maar het kost geld, dus doet men het niet.

laatmaargaan | 10-10-18 | 11:19

Waarom zeikt iedereen toch steeds over die windmolens? Waarschijnlijk omdat het een "linkse hobby" is. Over al die andere zaken die veel meer herrie maken hoor je niemand: auto´s, vrachtauto´s (infrageluid), scooters, vliegtuigen, rappers enz. enz., maar nu is herrie ineens wél een punt. Intelligentie is hier ver te zoeken.

Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:21 | 11

Wat dacht je van kinderen, en die irritante bladblazers en flymo's

Diedenien | 10-10-18 | 13:50

intelligentie? ik woon vlakbij een snelweg waar die fijne windmolens ook staan. en dan de slagschaduw op de snelweg die tientallen meters lang is en sinds die tijd staan er hier altijd files omdat automobilisten er enorm van schrikken en door afgeleid worden. Horizonvervuiling: je ziet die krengen op 29 km nog staan. Over de waardevermindering van onze huizen heb ik het dan nog niet eens.

Maar verder is het een enorme vooruitgang. geweldig.

SpudBencer | 10-10-18 | 23:23

Die molens zijn niet eventjes irritant, maar 24/7 of in ieder geval, als het waait.... Scooters of auto's zijn zijn normaal gesproken maar heel kort... En dan nog de slagschaduw van die dingen. Is een beetje vergelijkbaar met een stroboscoop, hoofdpijnverwekkend.

Durkmans | 11-10-18 | 12:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Ondertussen in Mali...
http://www.barnmice.com/profiles/blogs/the-working-donkeys-and-horses
Flooding the streets and open sewers of Bamako, and running orange-brown torrents off the hills and down into the river. What a river it is too. Over half a mile wide in the city, the swirling pewter-grey mass of water sweeps under the two bridges where the traffic sits permanently gridlocked, belching out its evil clouds of diesel smoke into the damp grey air.

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:15

Meldpunt energieopwekking instellen?

Musset | 10-10-18 | 10:12

Jammer dan. De auto´s en scooters in mijn straat maken veel meer lawaai, maar daar zeikt dan weer niemand over. Want zo´n ding hebben we allemaal.

Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:10 | 1

Die auto's maken ook 24/7 herrie? Bij mij in de staart heb ik overdag 'last'van auto's en dergelijke, maar dat wordt tegen de avond steeds beter. Die K*T-molens niet....

Durkmans | 11-10-18 | 12:23

De Darrieus Windturbine verder uitontwikkelen / toepassen en idem voor THORIUM.

Musset | 10-10-18 | 10:09

Hoe zit het met dat bruinkool bos in Duitsland. Zolang dat niet ontgonnen mag worden zal de waarde ervan alleen maar toenemen.

Bruinkool ! Dat is goed voor het milieu. Ook niet zo discriminerend als gewone (zwarte) steenkool. Ook niet zo deug groen als versnipperd hout uit Canada laten overvaren via schip wat op stookolie vaart.

https://www.trouw.nl/groen/groen-duitsland-blijft-in-de-ban-van-vervuilend-bruinkool~ad065048/
In heel Duitsland zijn er 43 werkende bruinkoolcentrales. Plus nog eens 64 steenkoolcentrales. Veertig procent van alle opgewekte Duitse stroom komt van kolen - de kolenproductie bleef de laatste jaren stabiel, ondanks de Energiewende, het initiatief van de regering om in te zetten op duurzame energie.

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:05 | 4

watergeus | 10-10-18 | 10:09
Uiteraard.
Maar het klinkt wel lekkerder dan "groene stroom".

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:16

Dankzij de versnelde sluiting van Kernenergie. Wanneer dat niet was doorfevoerd had duurzaam een groot deel van (bruin)kool kunnen sluiten.

Winter_is_coming | 10-10-18 | 10:17

Mijn bruine stroom wordt onder druk van Vitens teruggegeven aan het milieu.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Willen we geld uitgeven aan wind, waterkracht, geothermische energie etc. welke hier banen opleveren en de economie meer dynamisch maken?
Of willen we op grote schaal oliedollars overboeken aan landen die dat geld besteden aan ondermijning van onze cultuur.
Ik kies voor de eerste. Niet voor het milieu, maar voor onze welvaart

Winter_is_coming | 10-10-18 | 10:04 | 3

Wind, waterkracht en geothermische energie leveren hier inderdaad banen op, maar dat zijn banen die vanuit subsidies betaald worden. De economie wordt er alleen dynamischer door, doordat de gebruikers veel meer moeten gaan betalen voor energie. De kosten zijn enorm en het levert bar weinig op, voornamelijk omdat die energieën niet constant zijn maar fluctueren, waardoor de vrijgekomen energie opgeslagen moet worden voor gebruik in mindere periodes (wat vrijwel ondoenlijk is). Wind en water laten zich niet sturen door de mens.
Als je daarentegen onafhankelijk wil zijn van de schurkenstaten die fossiele energie kunnen leveren, bouw dan een aantal moderne kerncentrales, dat is goedkoop en betrouwbaar!

GW2f | 10-10-18 | 10:10

Kerncentrales bouwen is een groot issue in de USA. Daar gaat het ene project na het andere failliet wegens extreme overschrijding van de kosten. En in die projecten zit veel geld (lees subsidie) van de belastingbetaler. Dus dat lijkt hem vanuit economisch oogpunt ook niet te gaan worden.
Ik kijk wel met interesse naar de vorderingen van fusie. Dat was altijd 'over 30 jaar' wat betekent 'wellicht ooit, maar niet de komende 30 jaar). Maar nu zijn experimenten steeds succesvoller, bedrijven investeren nu ook ipv alleen overheden, en partijen praten nu over 15 jaar. Betekent dat tussen 15-30? Het is hoopvol.

Winter_is_coming | 10-10-18 | 10:16

Welvaart haalt men uit vervuilende industrieën .

ogeon | 10-10-18 | 13:48

Natuur vernietigen,dieren vernietigen en inmiddels zijn er al zo veel zonnepanelen wereldwijs die zo veel hitte produceren dat de aarde aan het opwarmen is.
Hoe groen wil je het hebben.

rein9576 | 10-10-18 | 10:02 | 2

Haha, leuk.

Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:11

Precies. Zolang er geen respect is voor dieren en bomen, moet je bij mij niet over het milieu gaan beginnen

Diedenien | 10-10-18 | 13:52

2/3 van de aarde is oceaan
.. maar de windmolens zetten we op land

Joost2B | 10-10-18 | 10:00 | 3

Wel.... de Engelsen en Denen zien dat toch anders. Op grote schaal. Zonder problemen.

Winter_is_coming | 10-10-18 | 10:01

Was het maar waar. In de Noordzee rooiekoolt het van de molens.

Van Urk | 10-10-18 | 11:38

dan heb je duidelijk geen idee hoeveel windmolen parken er al op zee over de hele wereld zijn. dat is de nieuwe off shore

SpudBencer | 10-10-18 | 23:43

Foute keuzes van de overheid, u betaalt. Terug met kernenergie, veel beter voor het milieu en de portemonnee. En eb en vloed benutten met waterkracht centrales. Kijk eens wat er bij de Neeltje Jans dagelijks opgewekt zou kunnen worden. Dat getij houdt nooit op. In Duitsland winnen ze nu schone Diesel uit waterkracht. Kom op wetenschappers, of is dat nadelig voor al de afspraken en contracten die al zijn aangegaan?

SlimmeBelg | 10-10-18 | 10:00

Vroeger had de kerk zogeheten “aflaten” om zonden mee af te kopen , werkte prima ze werden er schat- hemeltje ( pun intended ) rijk mee.
De milieu kerk doet tegenwoordig in windmolens , milieucertificaten en CO uitstoot doelstellingen.
Werkt prima ze worden er stinkend rijk mee.

Ik kan het “ de kerk” en de “ milieu-kerk “ niet eens kwalijk nemen , als mensen zich graag laten bedonderen en zich daarbij lekker voelen , wie ben ik om daar wat van te vinden ?

enorme sukkelzak | 10-10-18 | 09:58 | 1

Alleen aflaten kon je zelf beslissen om te kopen of niet, aan die Co2 onzin ben je verplicht om mee te betalen anders stoppen ze je achter de tralies.

Tronald_dump | 10-10-18 | 10:06

Waar komt die uitdrukking ook al weer vandaan:
'met molentjes lopen'.

CLoVis | 10-10-18 | 09:56 | 1

Nee, dat gaat over GL-leden die zijn losgebroken uit de zottenkotten.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:26

Wat brengen zon en wind ook alweer op, iets van 3% van NL energiebehoefte? Wat een grap.

TheBigKirth | 10-10-18 | 09:54 | 2

En 0% voor kernfusie. Wat een grap dat we daar dan al geld aan uitgeven (Tokamak fusiereactor). Wat een kulargumentatie.
Wind en zon zijn in het Westen veruit de grootste investeringen voor energie. Kolen bijna niets meer. Kernsplitsing is te duur (lees je in op de kapitaaldrama's in de USA, bijna elk project wordt stilgelegd wegens te duur)
Investeerders zijn niet gek.

Winter_is_coming | 10-10-18 | 10:08

De potentie van fusie is onvoorstelbaar, wind en zon gaat niet veel efficiënter worden en kan nooit alleen voldoen aan energiebehoefte, daarom wel investeren in fusie. Prima argumentatie, lijkt me.
In USA wordt veel op shale gas gestookt (daar wel), daarom is kernenergie duur.

TheBigKirth | 10-10-18 | 11:19

In Duitsland is de z.g. 'Energiewende' van Merkel grandioos mislukt, zoals eigenlijk alles dat deze mevrouw heeft aangeraakt in stront is veranderd, maar in Nederlandje gaan we deze MEGAFAAL nog eens dunnetjes overdoen. #imbecielenindenhaag

echt_links | 10-10-18 | 09:54 | 6

Het probleem is en blijft gewoon de buffering van alternatieve-energie, vooral seizoensgebonden variatie valt niet tegenop te bufferen. Waterstof productie is veel te inefficiënt om als geloofwaardige energie opslag te functioneren.

Zoek het in nieuwe vormen van kernenergie, bv molten-salt Thorium. Tussentijd opvangen met gasgestookt.

echt_links | 10-10-18 | 10:24

En de ellende is dat Merkel alleen door die Wende in staat is om heel de Westelijke wereld te laten overspoelen met volk dat zelf wars is van welke Wende dan ook.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:24

Het moet de maatschappij gewoon geld kosten. Kijk maar naar bijv. het UWV hoe er met het gemeenschapsgeld wordt omgesprongen

Diedenien | 10-10-18 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze nu eens al het geld dat klimaatafspraak kost bij elkaar leggen, dan zijn wij in 2045 co2 neutraal door kernfusie.
Veilig, kleinschalige centrales, super stabiel grid, kleine centrales die gemakkelijk op en afgeschakeld kunnen worden.
Maar nee, we gaan eerst goed geld naar slecht geld gooien, daarna komt pas het eureka moment ........ en is het 2080 voor we er zijn.

MarcS | 10-10-18 | 09:53

Wacht maar tot alle huizen volhangen met warmtepompen.

TheBigKirth | 10-10-18 | 09:52

Niet zeiken op het platte land.
Ik woon in de grote stad.
Heel de dag;
wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm, wfOEm,
En dan zitten daar ook nog eens veel scootermarokkanen tussen.

Premier Trutte | 10-10-18 | 09:52 | 3

Op het platteland heb je ook nog eens de geur van varkensstront. Toch?
Dan is zo'n ventilator wel makkelijk.

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:10

Amen

AapjeVanDeFBI | 10-10-18 | 10:13

Maar ja..... in DenHaag lopen ze met molentjes rond heh!

Premier Trutte | 10-10-18 | 10:28

Het is heel simpel nederland is te dicht bevolkt voor dit soort dingen
De weinige mooie landschappen die we nog hebben worden in snel tempo verpest met lelijke windmolens

nachtbrakers | 10-10-18 | 09:51 | 1

Inderdaad. Alle windmolens naar Afrika en alle Afrikanen naar hier.

Koos Knak | 10-10-18 | 10:49

Zeiken over het geluid van windmolens, maar wel in een drukke straat wonen, opgevoerde brommers niet shredden. En in het weekend het hatde zware geluid van een Harley cool vinden of je oren laten uitblazen in de disco. Ben ik de enige die de discussie rondom geluid van windmolens een beetje heel erg gek vind i.r.t. de vele andere zwaardere geluidsbronnen?
(En dan heb ik het niets eens over kinderen)

Winter_is_coming | 10-10-18 | 09:51 | 9

Kinderen, Harleys, disco's, woonomgeving, allemaal persoonlijke keuzes in een vrij land als Nederland. Iemand heeft een persoonlijke keus gemaakt om rustig te wonen. Ergens in Drenthe ofzo. En dan komt vadertje staat en die beslist dat het maar eens óver moet zijn met jouw rust. Snap je? Ik zei daarstraks al; kijk nou eens verder dan je eigen neus lang is. De wereld draait niet om jou.

Dutchbeaurouge | 10-10-18 | 10:32

Er is een verschil. Molens maken ook 's nachts herrie.

ogeon | 10-10-18 | 13:51

Kinderen, booming business, we verhogen nog eens de kinderbijslag

Diedenien | 10-10-18 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Verwarming uitzetten. Licht uit doen. Alle stekkers uit alle stopcontacten. Gaskraan dicht.
Klaar.

Koos Knak | 10-10-18 | 09:50 | 2

stoppen met uitademen, alleen nog maar inademen. Klaar.

Nuchternederland | 10-10-18 | 09:52

@Nuchternederland Even gedaan, maar daar krijg je wel een opgeblazen gevoel van hoor.

Koos Knak | 10-10-18 | 09:56

Al in 2009 een warmteterugwin-systeem moeten nemen ivm "eco-punten" voor de nieuwbouwgoedkeuring van ons nieuwe huis.
Dat systeem bestaat uit een aan de CV gekoppelde warmteterugwin-pomp op de ventilatielucht: de afgevoerde opgewarmde lucht wordt gebruikt om CV-water voor te verwarmen dmv een soort van omgekeerde koelkast.
Klinkt mooi, toch? Hartstikke duurzaam en verbindend en inclusief.
Jammer dat het systeem veel meer energie (elektriciteit) verbruikt dan dat het oplevert en bespaart (gas). Zoek maar een op op google, daalderop CombinAir.
En die constante dreun van de compressorpomp is ook niet echt een pre.
Maar wij zijn in ieder geval wel goed bezig begrijp ik!

Nuchternederland | 10-10-18 | 09:50 | 2

Die wtw installaties maken ook een teringherrie. Hele dag zo'n gesuis in je huis.

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:11

Er staat in al die miieunormen dan ook nergens iets over de totale co2 uitstoot, enkel dat het in nederland onder een bepaalde norm moet zijn. Of er daarvoor in afrika en china alles naar de typhus gaat boeit niet. Zie ook de plotselinge ban op dieselauto's met milieuzones etc... Niet alleen moeten al die kekke tesla's ook ergens van gemaakt worden, wat dacht u wat er met al die "oude" diesels gebeurt? BIngo! Op de trailer naar good ol' Afrika, alwaar men wel trek heeft in een mooie dieselbus van 10 jaar oud. Keihard NIMBY gedrag, all of it.
Het échte verhaal, namelijk dat er teveel mensen op dit kleine stukje aarde vertoeven en dat dat voor de directe omgeving, die trouwens al een paar honderd jaar volledig gecultiveerd is dus met "natuur" niet zoveel meer te maken heeft, niet zo best uitpakt zal je van groengekkies nooit horen. Dat zou een paar uitermate onwenselijke neveneffecten inhouden, iets met per direct de grens potdicht gooien en daarom gaan ze vrolijk verder met van onze centen mooi weer spelen. Dat daarbij elders op de planeet de rotzooi alleen maar erger wordt, kinderen en natuur uitgebuit worden om aan de grondstoffen voor windmolentjes en tesla's te komen en dat mede daarom de toestroom migranten alleen maar groter wordt wil er bij de meeste groentjes sowieso niet in. Kafka is er niks bij.
Waarom is er geen groenrechts? Met wat gezond commercieel denken en in ieder geval de intentie om naar oplossingen die wél echt duurzaam zijn toe te werken moet het wel lukken om binnen de 30 jaar een heel stuk gezonder bezig te zijn zonder de rest van de wereld met de ellende op te zadelen. Tot die tijd kan je de uitspraak van Maggie Thatcher een op een overnemen:
"Het probleem met groene socialisten is dat op een gegeven moment iemand anders z'n bos op is"

elfenstein | 10-10-18 | 09:44 | 6

Good old Africa zijn wij al met al die Duitse diesels die ze daar weg doen.

jip_86 | 10-10-18 | 09:58

jip_86 | 10-10-18 | 09:58 |
Kunnen we er hier nog een paar jaar mee rondtuffen voordat een of andere louche handelaar ze exporteert. Uiteindelijk komt het allemaal daar terecht, als het wielen heeft en een werkende motor is het daar allang best.

elfenstein | 10-10-18 | 10:11

Roetfilter is het eerste wat ze eraf slopen.
En olie bijvullen? Nah...
http://www.envirotest.co.za/images/smoke.jpg

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Vogels hakselen op z'n Amerikaans "Obama admin regulation allows wind turbines to kill up to 4,200 bald eagles per company".

DSK | 10-10-18 | 09:44 | 1

Vervelend dat ze die geschatte dode eagles dan niet terugvinden bij al die windmolens. Gek!?

Winter_is_coming | 10-10-18 | 09:52

Hoeveel keer whOOsh om je telefoon op te laden ?

KlauwnBassie | 10-10-18 | 09:42 | 1

Woosh? Ik hoor “ploenk” als ik mijn aaifoon aan de Eneco windturbine leg. Ik heb geen last van laadwind.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:14

De geluidsdruk wordt op een afstand van een meter vanaf de geluidsbron gemeten, daarna is er een afname van 6 dB per meter. Maar ja, als de mensen de bron kunnen zien, zullen ze deze horen, ongeacht of de bron werkelijk geluid produceert.

happen_maar | 10-10-18 | 09:42 | 1

Ik zie auto's, motoren, kinderen, bontkraagjes,.... En die maken veulllll meer herrie

Winter_is_coming | 10-10-18 | 09:53

Die hele temperatuurshype c.q. extremen (als ze er zijn) komt door de windmolens. De lucht beweegt gewoon minder door de molens. Dus warme lucht blijft op plaatsen hangen waar het anders al was weggewaaid.

Titia Heidekonijn | 10-10-18 | 09:40 | 1

Alhoewel niet op schaal, is uw redenering is essentie correct. Precies hetzelfde als bossen die de wind temperen.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:12

Windmolens zijn niet alleen vogelhakselaars, maar ook vleermuismoordenaars. De Duitsers hebben berekend dat hun molens per jaar 250.000 vleermuizen het leven kost. Vleermuizen navigeren probleemloos door de wieken, maar daarna klappen hun longen in vanwege de onderdruk achter de wieken. De bedoeling is uiteraard om nog veel meer molens te plaatsen.

DSK | 10-10-18 | 09:39 | 2

Dat gold voor die oude kleine molens. De nieuwe werken ver boven het niveau van de vleermuizen. Dus een beetje achterhaald.

Winter_is_coming | 10-10-18 | 09:48

https://www.rvo.nl/node/1?destination=node/2473
Ah Nederland. Waar onderzoeken gedaan worden en de resultaten verdwijnen.

Is dit nog nieuws? | 10-10-18 | 10:20

Het zit allemaal tússen de oren, er zijn zelfs liederen over geschreven.

Round like a circle in a spiral, like a wheel within a wheel
Never ending or beginning on an ever spinning reel
Like a snowball down a mountain, or a carnival balloon
Like a carousel that's turning running rings around the moon
Like a clock whose hands are sweeping past the minutes of its face
And the world is like an apple whirling silently in space
Like the circles that you find in the windmills of your mind

Mr_Natural | 10-10-18 | 09:38 | 1

Op veler verzoek de rest van deze toepasselijke tekst:

Like a tunnel that you follow to a tunnel of its own
Down a hollow to a cavern where the sun has never shone
Like a door that keeps revolving in a half forgotten dream
Or the ripples from a pebble someone tosses in a stream
Like a clock whose hands are sweeping past the minutes of its face
And the world is like an apple whirling silently in space
Like the circles that you find in the windmills of your mind

Keys that jingle in your pocket, words that jangle in your head
Why did summer go so quickly, was it something that you said?
Lovers walking along a shore and leave their footprints in the sand
Is the sound of distant drumming just the fingers of your hand?
Pictures hanging in a hallway and the fragment of a song
Half remembered names and faces, but to whom do they belong?
When you knew that it was over you were suddenly aware
That the autumn leaves were turning to the color of her hair!
Like a circle in a spiral, like a wheel within a wheel
Never ending or beginning on an ever spinning reel
As the images unwind, like the circles that you find
In the windmills of your mind

Mr_Natural | 10-10-18 | 09:52

Windmolens vervuilen onze planeet, ons landschap en maken ons ziek. Allemaal voor het milieu.... Is landschap niet ook onderdeel van het milieu? En al die vogels die vermoord worden door die wieken? Natuur opofferen voor het milieu? Wonen mijn kinderen straks tussen de windmolens i.p.v. bomen? Zee is vervuild met die dingen, hele landschappen zijn vervuild met die dingen. Ik vind ze spuug en spuug lelijk en ze verzieken ons leefklimaat nogal in die zin.

Rheia | 10-10-18 | 09:38

Ik word die nutteloze subsidie parasieten een beetje zat.

moitambien | 10-10-18 | 09:38

Terug naar 10 miljoen inwoners.

ja,diedus! | 10-10-18 | 09:37 | 3

Juist.

laagvliegert | 10-10-18 | 09:42

@ja,diedus! | 10-10-18 | 09:37 |
U stipt mijns inziens het enige juiste aan. Zowel GL als ook de andere linkse partijen lopen zo te hoop over het milieu, de vervuiling etc., maar vergeten dat bijna 18 miljoen man en counting gewoon té veel is op deze postzegel. Het is gewoon niet leefbaar meer, op meerdere fronten. De overbevolking staat aan de wieg van alle verdere problemen. Alle milieumaatregelen zijn slechts symptoombestrijding, een doekje voor het bloeden. Doe iets aan de oorzaak, de schrijnende overbevolking, en niet alleen hier. Maar ja, das vloeken in de linkse kerk.

Sjefke7807 | 10-10-18 | 09:47

Mag ik dan vragen (pas op, Feind hört mit) welk deel van de bevolking u hier wilt houden?

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:09

Waar vangt men de stroom mee op, voor als het niet waait? Geloof mij het is nu allemaal paniek voetbal. We zijn nog lang niet klaar voor een transitie.

ogeon | 10-10-18 | 09:37 | 2

Op langere termijn zie ik wat in overschotten omzetten in waterstof (kan meteen ook in de auto). Kan vrij makkelijk weer omgezet worden in elektriciteit.

Wekkertje | 10-10-18 | 09:52

Ook zo'n raar argument: als het niet waait. Productie: komt uit verschillende bronnen die verschillend pieken en dalen. Zou het argument 'en wat als de kolencentrale in onderhoud is' een sterje zijn? Netwerk: productie en verbruik worden over grote afstanden getransporteerd en uitgemiddelde. Vraag: huishoudens letten nergens op (20% van de vraag), maar industrie stemt productie af op goedkope stroom, bijvoorbeeld wanneer er veel wind is. Daarmee wordt de vraag bij weinig productie afgeremd.
Maar ga lekker op een dimensionale argumenten panieken. Ik drink een electrisch gekoeld biertje ondertyssen

Winter_is_coming | 10-10-18 | 09:59

Eeuwen geleden stonden er duizenden windmolens in NL. Weliswaar niet zo hoog maar het waren er veel. Zijn we er slechter op geworden? Nee, want dat maakte NL een wereldmacht.

Zzzzooooffff | 10-10-18 | 09:36 | 6

Eeuwen geleden hadden mensen een gemiddelde leeftijd van maar 45 jaar.
Kwam door al die windmolens !

Wekkertje | 10-10-18 | 09:50

Je hebt helemaal gelijk. Het enige is dat we dan wel molentjes moeten bouwen die net zo duurzaam, lokaal geproduceerd en niet belastend voor de rest van de wereld zijn. En mooi, die witte ventilators in het landschap is nou niet bepaald een leuk uitzicht. Oude houten molentjes met zeilwieken zijn dat wel.
Als jij het voor elkaar krijgt om windmolens te bouwen die volgens die oude hollandse principes ontworpen zijn maar dan met moderne techniek heb je goud. Of die in staat zullen zijn om de almaar groeiende honger naar energie te stillen? Ik betwijfel het.
We hebben dringend iets anders nodig. Windenergie is 2e hands zonnekracht. Doe daar iets mee, ik kan me een cartoon herinneren waarin twee wetenschappers zich afvragen waar ze de energie vandaan gaan halen terwijl er boven hen een enorme bal energie hangt, de zon. De oplossing moet iets zijn dat rechtstreeks die bron aanboort, niet via omwegen als windmolens of getijdekrachtcentrales. Misschien Elon Musk eens vragen?

elfenstein | 10-10-18 | 09:55

Helemaal geen molens meer bouwen, qua innovatie is daar nog maar zeer beperkt winst te halen. Als je op dezelfde plaatsen wanden met zonnecollectoren neerzet heb je vermoedelijk meer rendement. En die collectoren/zonnecellen worden nog steeds veel beter.

watergeus | 10-10-18 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Naar de politiek luisteren is slecht voor je gezondheid.

Ronnie uit Helmond | 10-10-18 | 09:36

Nederland gaat als eerste de Parijse Klimaat doelstellingen halen... TROTS!

Mark_D_NL | 10-10-18 | 09:35 | 3

Onderwijs en zorg is onder de maat, de werkende man wordt uitgeknepen maar de politiek heeft de klimaatdoelstelling gehaald. Zeker, mag je trots op zijn.

BozePaarseMan | 10-10-18 | 09:40

Ik denk dat je gelijk hebt. De economie komt wel tot stilstand, en dat betekent dat we het makkelijk halen. Plus dat iedereen met geld emigreert, helpt ook.

skoftig | 10-10-18 | 09:48

Als eerste geëindigd in de race naar het gesticht - chapeau

enorme sukkelzak | 10-10-18 | 10:03

Je hoort de subsidie stromen..

Ghibli | 10-10-18 | 09:35 | 1

En je hoort de accijnzen tegen de plinten klotsen. Alles kraties, oe welkom mijn land.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:05

Geldt nog meer voor vlieglawaai. In Brabant 1 miljoen mensen overlast door Eindhoven AirPort om el cheapo vluchtjes van RyanAir mogelijk te maken.

du Roi Soleil | 10-10-18 | 09:35 | 2

Dan hadden die mensen maar niet naast/onder een vliegveld moeten gaan wonen. Eigen keuze.

Mark_D_NL | 10-10-18 | 09:37

Alsof er iemand vrijwillig in Brabant woont.

John McClane | 10-10-18 | 09:39

Ik kom wel eens op Scheveningen en als je ziet hoe de zilte wind alles daar corredeert, vlaggen, auto's, penthouses; dan vraag ik me af of er nog rekening mee is gehouden met de enorme slijtage van deze dingen op zee?

King of the Oneliner | 10-10-18 | 09:34 | 2

Nee natuurlijk, maar dat maakt niet uit.
Als de susidie eraf is, wordt de windmolen doodleuk afgebroken en bouwt men met nieuwe subsidie een nieuwe.
Het is een verdienmodel, de rest speelt geen rol in deze.

Uranus1767 | 10-10-18 | 09:40

Natuurlijk, daar hebben we ingenieurs voor. Geldt ook voor boorplatformen.

Diotima | 10-10-18 | 10:28

Mijn windmolen wordt steeds groter. En hij draait.

HRP-5 | 10-10-18 | 09:34

Je moet die dingen ook niet naast huizen bouwen tenzij de eigenaar dit zelf wil en er een goed verdienmodel in ziet. Lekker op zee knallen die dingen. IJsselmeer ook vol gooien. Hoppa. Gratis stroom.

Ardbeg | 10-10-18 | 09:31 | 6

Ondertussen staan er duizenden in West-Europa, allemaal zwaar, heel zwaar gesubsidieerd en er blijft maar geld bij moeten. Lekker gratis stroom jonguh.

Nuchternederland | 10-10-18 | 09:56

Ardberg denkt dat die dingen gratis zijn. Maar goed linkse mensen geloven alles als de westerse vrijheden maar gesloopt worden.

Tronald_dump | 10-10-18 | 09:57

Net zo gratis als de autkieringen waar wandelaars en dobberaars op af komen. Uw financiële bijdrage aan de gratis zegen van boven wordt zorgvuldig gemaskeerd als OZB en BTW.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 10:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik word altijd misselijk als ik vlakbij windmolens ben. In mijn hoofd word ik vastgebonden aan de wieken en in dat tempo rondgeslingerd wat geen fijn idee is ivm mijn hoogtevrees. Tot zover mijn bijdrage. Doei.

overVecht | 10-10-18 | 09:30 | 3

Het biedt ook voordelen, bovenop zo'n windmolen schijn je een geweldig uitzicht te hebben.

BozePaarseMan | 10-10-18 | 09:36

Niet als je dan op je kop hangt ....

Wekkertje | 10-10-18 | 09:49

Windmolens zijn vaak een prachtplek om keiharde clandestiene technofeesten onder te geven. Niemand in de buurt, flink ruimte eromheen en de party people gaan extra hard wappie van dat rare wooei geluid als je er recht onder staat. Sommige dj's gebruiken het als extra geluidseffectje en matchen hun beats met de wieken. Ieder nadeel hep ze voordeel. J.C.

elfenstein | 10-10-18 | 10:05

Geluidsoverlast is niet goed voor de gezondheid. Klopt, maar het wordt te pas en te onpas gebruikt om maar iets gedaan te krijgen. Nu dit weer, wat een gezeur.

BozePaarseMan | 10-10-18 | 09:28

Molens zijn een teer punt bij ons in de familie. Mijn oudst bekende over-over-overgrootvader is gestorven door een klap van een molenwiek.
Dit is geen grapje dus ik stel het zeer op prijs als jullie hier geen grapjes over maken.

Mr_Natural | 10-10-18 | 09:27 | 2

Ik heb me 18 minuten ingehouden, maar sorry: Meestal wordt je na zo'n klap GL lid, maar goed dat GL toen nog niet bestond.

skoftig | 10-10-18 | 09:44

Niet uit een wachttoren gevallen?

Nuchternederland | 10-10-18 | 09:57

Gaat leuk worden, wanneer tijdens een strenge winter complete steden geen verwarming meer hebben en we erg veel spijt krijgen dat de gasaansluiting verdwenen is.

El Gouda | 10-10-18 | 09:27 | 3

Inderdaad we moeten de CO2 uitstoot terugdringen, maar ze vertellen ons alleen niet hoe dat verantwoord kan.

ogeon | 10-10-18 | 09:29

En de windmolens vastgevroren stil staan .

ja,diedus! | 10-10-18 | 09:35

En het dagenlang bewolkt is zodat de zonnepaneeltjes ook nauwelijks wat doen.

Wekkertje | 10-10-18 | 09:48

Het gezeik die je wist dat zou komen....

VanBukkem | 10-10-18 | 09:24

Benieuwd hoelang nadat we dadelijk financieel totaal uitgekleed zijn door de verplichte aanschaf van die warmtepompen , alle nadelen en ondeugdelijkheden daarvan te horen krijgen...

B0bBer | 10-10-18 | 09:24 | 5

En bobby33 wat doen we straks met al die uitgewerkte accu's van die auto's? Het is ook maar de vraag of er wel voldoende accu's te maken zijn.

ogeon | 10-10-18 | 09:44

Verbaasd mij ook om slimme mensen die kunnen bevestigen, dat warmtepompen slecht idee is, we ze niet zien of horen.
Bedankt NPO, want ze zullen er heus wel zijn.

gato | 10-10-18 | 10:32

@bobby33
Dat probleem is al opgelost. Gedurende de overgang naar de warmtepomp worden er extra superzware stroomkabels aangelegd. Die worden betaald met extra belasting op warmtepompen. Geniaal hè, die van de realiteit losgezongen politici.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles kan een probleem zijn, uitzicht, schaduw, wat kunnen we nog meer verzinnen om die vervelende windmolens uit de achtertuin te krijgen...

BozePaarseMan | 10-10-18 | 09:30

BozePaarseMan | 10-10-18 | 09:30

zeggen dat ze stinken

Dutchbeaurouge | 10-10-18 | 09:46

De VVD heeft de klimaatgekte omarmt, omdat ze er flink aan kunnen verdienen,
Vergelijkbaar met al die onrendabele vakantieparken van VVDers, die zijn omgebouwd naar AZC's.

Pelforth | 10-10-18 | 09:21

Don Quichot bellen?

Fuckinghell | 10-10-18 | 09:21 | 1

Die heet tegenwoordig "Climate Change Denier" , Sancho noemen ze "Global Warming Sceptic".

puszuiger | 10-10-18 | 09:29

We moeten vol aan de windmolens en de zonnepanelen om maar lekker te deugen voor het milieu, en af van het gas vanwege CO2.
Dat terwijl België van de mazout afgaat en aan het gas vanwege het milieu (en het gemak).
Wie maakt nou wie gek ?

Wijze uit het Oosten | 10-10-18 | 09:20 | 2

Vroeger importeerde NL olie vanuit België. Ik stond zo rond 1970 even raar te kijken toen een Vlaming me zei dat hij een cameonneke mazout kwam brengen.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 09:57

Spanje ook.

gato | 10-10-18 | 10:34

Het geluid van windmolens is nog het kleinste probleem, de carbon-print van de fabricatie/staalbouw-uitstoot/zeldzame "Afrikaanse"delfstoffen en volledig duistere afvalverwerking na 15 jaar.... doet veel meer schade aan de aarde. Zo'n ding moet 50... jaar draaien om de weegschaal in evenwicht te brengen en dat doet hij niet. Verder gelden deze cijfers alleen voor molens op zee, een windmolen in Limburg is sowieso volledig onrendabel met maar 45% van de windkracht/velden (die iedere milieu-freak zou moeten kennen).

hagelkruis | 10-10-18 | 09:19 | 3

Hoezo duistere afvalverwerking? Alle zooi wordt gewoon naar shithole countries gebracht, waar ze geen last hebben van milieuregeltjes. Ze fakkelen de kunststof delen af en smelten de metaaldelen om in kolen/houtvuren en verkopen dat als oud ijzer terug aan de geïndustrialiseerde wereld. Niks geheims aan.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 09:55

trottle | 10-10-18 | 09:27
Bullshit, dat oud Engels pro-stukje komt van de maakboys van de molens/funderingen, in het begin van de hausse toen die de gemakkelijke rijkdom zagen aankomen en via allerlei emo-publicaties de (vooral) milieu-meisjes deden smelten. Die (Urgenda)rechter gisteren in dit domme land is er een van.

hagelkruis | 10-10-18 | 10:01

En als de wieken vervuild raken gaat het geluid met nog een paar db omhoog wegens hogere weerstand.
En ook nog negatieve invloed op ons klimaat,
www.groenerekenkamer.nl/2518/de-invlo...

steekmug | 10-10-18 | 09:14

Die windmolens zijn ook ondingen.

Wat ik niet begrijp, maar ik heb er totaal geen verstand van, is waarom we geen energie kunnen opwekken met de zee. Dat eb en vloed gedoe is me toch een beste natuurkracht. Je zou, ik als leek althans, toch zeggen dat een onderzeese turbine uit het zicht en puur natuur flink wat energie kan opwekken.

Iemand met verstand van energieopwekking?

De Koreaanse Slet | 10-10-18 | 09:12 | 9

Getijdenenergie is ook al een uitgekauwd onderwerp. Tot op heden is de mens nog niet in staat om getijdenturbines te bouwen die langer dan een paar weken blijven werken. Zout water is enorm corrosief en de mechanische krachten vernielen alles. Theoretisch werkt getijdenenergie wel, maar het is economisch onhaalbaar. Onderstroming is niet constant genoeg, en is meestal te zwak.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 09:47

Allemaal 2e hands energie. Getijdekracht is maanzwaartekrachtenergie, verstoor dat en de gevolgen kunnen rampzalig zijn. Je moet bij de bron zijn: de Zon. Dáár zit me toch een duracell konijn op z'n trommeltje te rammen van heb ik jou daar.
Als je een werkeliijk bruikbare hoeveelheid energie uit getijdestroming wil halen zal je zien dat er iets anders vreselijk fout gaat. De stroming veranderd, paaigronden van x-merkje vis naar de haaien, wellicht een verandering van iets wezenlijks zoals de golfstroom? Een proefprojectje kan niet voorzien wat er gebeurt als je het op gigantische schaal gaat doen, en om substantieel energie uit de zee/wind/getijdestromen zal dat zeker gigantisch zijn. De hele kust vol. Lijkt me niet best.

elfenstein | 10-10-18 | 10:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig ver weg van de grachtengordels waar de Jessetjes en Robjes van deze wereld wonen, die windmolens.

Kapitein Stijlvol | 10-10-18 | 09:12

Ha ha, milieugekkies, wacht maar eens dat er straks overal warmtepompen staan. Je weten zeker niet hoeveel dB die produceren....

Frietje_Oorlog | 10-10-18 | 09:12 | 4

Nee DKS dat niet maar de mensen die op dit moment met voorstellen komen zijn dat wel. Stel de helft van dr bestaande huizen krijgt zon loeiende pseudo-airco installatie op zijn dak en de andere helft een houtkachel, want dat zijn pellet kachels dus. Wat denk je dat dat voor het leefklimaat in woonwijken doet? Als je nu al je huis klaar maakt voor gasvrij wonen ben je gek, wacht de eerste storm van idiote ideeën maar af en als er meer duidelijkheid is over tien jaar kan je dan een dikke investering doen.

supah | 10-10-18 | 09:35

Slet;
het gaat vooral op de manier waarop dit gebeurd. terwijl er in china nog dagelijks kolen centrales bij komen moeten wij hier in Nederland van het gas af.. totaal gestoord, net zoals die windmolens die overal neer gepleurt worden.

de plastic soep is vooral een probleem van de 3e wereld omdat die alles van zich afgooien en nauwelijks doen aan afval ophalen. Dus als je er serieus wat aan wil doen moet je daar beginnen en niet hier in west europa rietjes gaan verbieden.. want dat is pure symbool politiek en nog niet eens een druppeltje op de gloeiende plaat.

Captain_Dipshit | 10-10-18 | 09:40

Moet je eens kijken langs de snelwegen van Spanje, overal plastic, vuilniszakken, werkelozen genoeg, maar het is te min voor ze, net als in kassen werken.
Na vijf jaar is het land nog niet opgeruimd.
ben wel trots op die Nederlander, hoop dat het een succes wordt.

gato | 10-10-18 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Schijnt dat gebrekkige isolatie in huis ook een reden kan zijn voor hartklachten.. ( Radio 10 nieuws..)
Dat nieuws geeft mij dus weer hartklachten..

neonreclame | 10-10-18 | 09:12

Wat een gezever. Dus je kunt maar beter langs een snelweg wonen? Of vlakbij Schiphol?

Rest In Privacy | 10-10-18 | 09:11 | 1

Nope ook dat staat benoemd in hetzelfde rapport "transportation (road traffic, railway and aircraft) noise" maar van Rossem koos er voor slechts de windmolens te benoemen want nieuws ofzo.

Berbaar | 10-10-18 | 09:27

Ha, dat zei ik al eeuwen geleden!
Don Quichotte

Einde van de Domheid | 10-10-18 | 09:10

Heb ik ook. Levert alleen geen/nauwelijks vermogen.

Petrus Poortwachter | 10-10-18 | 09:10

Ja, maar dat levert geen moer op: Rated output 9,7kW - 20 kW (custom-made)
En dat is dan de grootste. De nieuwe Vestas molens gaan over de 4MW. Succes met iedereen overtuigen om voor Windside te gaan.

dehardstyler | 10-10-18 | 09:12

Simpel. Ten eerste gaat er veel meer onderzoek en ontwikkelingnaar de reguliere windmolens, dus als je dat gelijk trekt gaat die 20 nog wel omhoog. Daarnaast kun je op de plek van 1 ouderwetse windmolen er velen van deze kwijt.

janalleman | 10-10-18 | 09:35

Rapport gaat over 5 categorieen: Road Traffic, Railway, Aircraft, Wind turbine en Leisure. Toch tikt Van Rossem een topic dat alleen over windmolens gaat.

jawor36 | 10-10-18 | 09:07 | 2

Omdat het NIEUWS is dat ze windmolens onderzocht hebben. Van die andere dingen wisten we al dat ze herrie maken.

Van Rossem | 10-10-18 | 09:14

Weet ik, maar denk dat de context waarin dit wordt gepubliceerd wel het vermelden waard is. Straks ontstaat er nog selectieve ophef over geluidshinder.

jawor36 | 10-10-18 | 09:34

~Ik denk dat we er helemaal niet over moeten praten", we moeten ze gewoon niet toestaan.
Zo simpel als dat.

watmagjenogwel | 10-10-18 | 09:07

Kernenergiecentrales daarentegen maken geen geluid, geven geen vervelende slagschaduw, verpesten ook niet overalde horizon omdat je er maar eentje nodig hebt en zijn ook geen gehaktmolens voor vogels.

2voor12 | 10-10-18 | 09:06 | 4

en men is redelijk verzekerd dat men stabiele energie krijgt.

ogeon | 10-10-18 | 09:32

Helaas zijn er wel 2 die een gigantisch gebied onleefbaar hebben gemaakt.

janalleman | 10-10-18 | 09:36

Ik ben voor.

gato | 10-10-18 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Windmolens zijn een ontstéllende verspilling van grondstoffen en energie. Ze zijn slecht voor leefomgeving van mens, dier en natuur in het algemeen. Het energie rendement is waardeloos. De Co2 footprint van zo'n ding gigantisch. De levensduur veel te kort om de investering terug te verdienen. Al die zooi verouderd zo snel, slijt als een dolle omdat wind nooit gelijkmatig is slijten turbines en overbrengingen waar je bij staat weg, daarom zitten ze rámvol met olie, binnen 20 jaar moet al die geweldige nieuw gebouwde zooi weer met een hoop machines gesloopt gaan worden. Die focus op wind energie om hele steden mee te voorzien is echt nutteloos, volkomen onhaalbaar. En intussen plempt men alles vol met die vogelhakselaars. Niets meer dan symboliek, maar dan met een kostenplaatje van miljárden. Je kunt niets meer dan het met lede ogen aanzien schijnbaar.

Dutchbeaurouge | 10-10-18 | 09:06 | 7

Er zullen straks velden vol verroeste en niet werkende gedrochten zijn.

ogeon | 10-10-18 | 09:34

dehardstyler | 10-10-18 | 09:32

Nah, nee. Je hebt zelf ook een internet. Ik ben niet zo van het voorkauwen, het is GS hiero he. En vwb jouw vraag over waarom bedrijven ze blijven bouwen? Die is al beantwoord door Watmagjenogwel; subsidie. Miljarden. Ik weet dat het een nare waarheid is over windmolens.

Dutchbeaurouge | 10-10-18 | 09:41

Dbr : 100% eens.

SlimmeBelg | 10-10-18 | 10:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Zucht. Gegarandeerd dat die achterlijke klootviolen in het noordoosten dit gebruiken als excuus zijn voor wat mafklappers om meer van dit soort shit uit te halen: www.dvhn.nl/drenthe/Er-wordt-zelfs-ge...

AapjeVanDeFBI | 10-10-18 | 09:06

Kunnen ze die turbines niet gewoon door een elektromotor aan laten drijven? Of op gas?

Petrus Poortwachter | 10-10-18 | 09:05 | 3

Volgens mij moet dat met kolen ook nog wel lukken hoor!

DatInternetDingetje | 10-10-18 | 09:07

Goed plan. 1 windmolen levert stroom voor tig elektromotoren, die op hun beurt weer turbines laten draaien. En mocht de wind even niet waaien, dan haal je de stroom van zonnepanelen. En mocht de zon niet schijnen, dan terugvallen op gas. Ik zeg DOEN.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 09:10

@kweethetooknietbeter
U doet uw nick eer aan, ha, ha.

watmagjenogwel | 10-10-18 | 09:12

1st world problems.....
Over naar de orde van de dag.
Wie heeft Marianne nog geen beterschap gewenst?

spoilerfreak | 10-10-18 | 09:05 | 4

MeToo!

Petrus Poortwachter | 10-10-18 | 09:07

Ik ken haar niet..

neonreclame | 10-10-18 | 09:10

Ongezien de tyfus voor haar, maar da’s logisch.

Kapitein Stijlvol | 10-10-18 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

China en Afrika volplempen met windmolens. Gaan mensen eerder dood door een hartaanval veroorzaakt door lawaai en is er krimp van de wereldbevolking. Win-win voor het milieu en als bonus ook nog minder dobbernegers!

kunstliefhebber | 10-10-18 | 09:04 | 1

Uitstekend idee!
Had zomaar van mij kunnen zijn.

watmagjenogwel | 10-10-18 | 09:11

Een waar woord, Triest-Geval.

Merlanni | 10-10-18 | 09:04

Ik heb gelezen dat de mensen in de buurt van die molens gek worden van de bewegende schaduwen. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen. Het is een natuurlijk instinct dat je kijkt als je wat ziet bewegen. Ik heb dat hier met schorpioenen, slangen en vrouwen.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 09:03 | 3

Omwonenden kunnen gezamenlijk protest aantekenen bij de uitbater (Eneco, Nuon en meerdere anderen). De molens worden dan via een automatisch programma stilgezet gedurende de tijd dat de slagschaduwen op de huizen vallen. Meestal is dat een uur per dag en uiteraard alleen als de zon schijnt. Of daar een wettelijke dwang op gezet kan worden weet ik niet. Maar technisch is het geen enkel probleem om de molens een uurtje uit te zetten. Vooral omdat niet het hele windpark plat hoeft, maar alleen de molen(s) die hinderlijke slagschaduwen veroorzaken.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 09:25

@Gulliver
Klopt, ik had een Spaanse buurman, Don Quichot, die zit nu in de Klapsmühle !

Wekkertje | 10-10-18 | 09:41

Grappig dat je dat aanhaalt. Stond gister bij een tankstation en merkte dat ik afgeleid was. Kon het eerst niet verklaren totdat ik die schaduwen zag van de molen erachter. Een soort slowmotion stroboscoop, heel onprettig en ik kan me zomaar voorstellen dat je daar helemaal gestoord van wordt als dat de hele dag zo gaat.

elfenstein | 10-10-18 | 10:54

Dieseluitstoot ook.

Fantabulosa | 10-10-18 | 09:03

Om CO2 te reduceren had men ook bomen kunnen planten.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 09:03 | 3

Bomen produceren CO2.
Beter opletten met biologie voortaan.

Rest In Privacy | 10-10-18 | 09:07

Bomen verbruiken meer CO2 dan ze produceren. Een hoeveelheid gelijk aan het verschil in koolstof tussen een zaadje en een volwassen boom.

Leyrann | 10-10-18 | 09:10

@gulliver. Produceren CO2? Een beetje en dan alleen als de zon niet schijnt wanneer ze hun suikers weer omzetten in bouwcellen. De CO2 opname overdag is vele malen groter.

VoorEensEnAltijd | 10-10-18 | 09:14

En in Venlo plempen ze vrolijk 200 meter hoge molens in een woonwijk. Gemeente tegen, bewoners tegen, maar de provincie vanwege klimaat uiteraard vóór. Is natuurlijk weer een typisch Limburgs-corruptie-feestje.

Van_hier_neffe | 10-10-18 | 09:03

Goh, dit was al lang en breed bekend en hier wordt in principe gewoon rekening mee gehouden. Wieken raken ook wel eens vogels, om nog even mee te doen met zeiken over windturbines.

Diotima | 10-10-18 | 09:02

Wat een gezeik weer. Maak je geen zorgen, de warmtepomp overstemt straks dat geluid heus wel. Even geduld.

Pedronegro | 10-10-18 | 09:01 | 4

'k weet niet of het zo lollig is, die 50hz brom zou heus wel eens in het hele huis hoorbaar kunnen zijn., tis niet zomaar een 50w pompje o.i.d.

watmagjenogwel | 10-10-18 | 09:09

Ik verdenk één van mijn buren ervan een warmtepomp te hebben. Brrrrbrrrbrrr dreunt door het hele blok heen. Vooral ‘s morgens om 06:00 is dat gedreun erg hinderlijk. Kan natuurlijk ook de vibrator van mijn buurmilfje zijn.

Nivelleermarionet | 10-10-18 | 09:16

Dan moet jou buurmilfje wel een hele grote hebben, maar het is mogelijk, denk ik zo.

watmagjenogwel | 10-10-18 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

pak je verlies, we betalen ons toch al helemaal vanwege de milieumaffia, slopen die windmolens, allemaal, en nooit meer terugkomen

(Behind)Doors | 10-10-18 | 09:01

Ik zal wel weer een gekkie zijn maar volgens mij slaat dit land door. De wereld staat in de hens, NL heeft een idioot laag percentage duurzame energie, windmolens waren ooit ons ding, en nu gaan we zeuren over de herrie van die dingen. Ik heb er nog nooit een gehoord.

two ball cane | 10-10-18 | 09:01 | 5

Je hoort ze wel hoor, constante zoom

Bokito ergo sum | 10-10-18 | 09:07

Het probleem met windmolens is dat ze ontzettend nutteloos zijn als energieopwekking in vergelijking met elke andere vorm van opwekking, groen of grijs.

De toekomst van energie zit in kernfusie. Zolang we dat nog niet hebben is het kernsplitsing (de meest realistische optie) of zonne-energie (als mensen blijven gillen over dingen waar ze geen verstand van hebben).

Leyrann | 10-10-18 | 09:07

Zodra supergeleiding een feit is gaan stukjes woestijn veel geld waard worden.

Wekkertje | 10-10-18 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon bananen in de oren stoppen..

Zie ik hunnie ook doen..

neonreclame | 10-10-18 | 09:00

Verrassende uitkomst maar gelukkig wonen de meeste millieugekkies niet in de buurt van windmolens.

TriestGeval | 10-10-18 | 08:59 | 3

Ik kan je vertellen dat er weinig milieugekkies in de windmolen-business zitten. Vooral veel ingenieurs.

Diotima | 10-10-18 | 09:04

Veel van die mileugekkies hebben hun spaarcentjes bij de ASN en Triodos staan en die investeren volop in dat spul dus indirect zitten de milieugekkies in de windmolen-business. ;-)

Basil Fawlty | 10-10-18 | 09:08

Sterker nog, ken meerdere ingenieurs die in de windmolen branche zitten die ruiterlijk toegeven dat de hele branche drijft op subsidie en warme lucht. Technisch gezien zijn windmolens (vooral die op land) totaal niet rendabel.

Gregovic | 10-10-18 | 11:49

Windmolens verbieden.

newray | 10-10-18 | 08:58 | 1

Het is rendabeler om stroom van een kerncentrale in Rusland te kopen dan een windmolenpark in stand te houden. Opflikkeren met die dingen.

Jos Tiebent | 10-10-18 | 10:17

Rechtszaak tegen de staat beginnen omdat zij hun zorgplicht richting burgers niet nakomen! #urgenda

Contento-Limbo | 10-10-18 | 08:58 | 1

Ja! En ik vind dat alle andere dingen die lawaai maken: auto´s, brommers, treinen, vlieguitgen en metro´s OOK verboden moeten worden!

Jahowiseffe | 10-10-18 | 10:14

Er zit maar 1 ding op. Onmiddelijk alle molens stilleggen totdat er een oplossing is.

The2Amendment | 10-10-18 | 08:57 | 2

Nog eens 18 miljard graaien om de wind te stoppen?

Guido | 10-10-18 | 09:01

Stop bouwen. Als het waait kopen we bijna gratis stroom uit Duitsland

Hemmenaar7 | 10-10-18 | 20:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland