Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koenders negeerde Amnesty-rapport over misdaden Syrische Toyota-terroristen

Uniformen en Toyota Hiluxen zonder Amnesty-sticker.

Je kunt de PvdA wel uit de regering stemmen maar stem de regering maar eens uit de PvdA. Of zoiets. Hoe dan ook, Nieuwsuur komt vanavond weer met een uiterst vervelend bericht over Bert 'Mensenrechten' Koenders. Die riep in juli 2016 ach en wee over een Amnesty-rapport waarin de gruwelijke mensenrechtenschendingen van vijf rebellengroepen in Syrië werden beschreven. Een van die groepen was Jahbat al-Livestro, maar Koenders zorgde er een jaar later wel voor dat deze door het OM als terroristisch bestempelde organisatie werd voorzien van de nodige Non Leathal Assistance die wij inmiddels zo goed kennen. "Je kan altijd zeggen het komt even niet goed uit, maar mensenrechtenschendingen zijn mensenrechtenschendingen", aldus ene B. Koenders toen hij nog op zijn morele hoge paard zat. Maar het komt nu allemaal even niet goed uit, al dit vervelende nieuws over de Rutte HiLux Death Squads. Morgen is er namelijk een hoorzitting in de Tweede Kamer over dit onderwerp. HIERRR leest u alvast een draadje met vernietigende quotes uit de bijdrage van onze volkenrechtelijk adviseur professor Nollkaemper, die DAARRR live in Nieuwsuur zijn gal spuit over de mensenrechtenschendingen IN UW NAAM!

Reaguursels

Inloggen

verschrikkelijk door ondeskundige leiders van dit land toegestaan, Dat is al erg maar het veranderd niet. Het geld dat verdiend wordt door de Nederlanders wordt op deze manier over de balk gesmeten. hoe kun je een land naar de klote helpen. stuur het hele zooitje weg mijn vader van 85 had dit gehoord er was razend. gaaf kutland

foxhunter | 27-09-18 | 16:30

Het is natuurlijk foute zaak. Koenders had Amnesty moeten natrekken en inschatten of de hulp moest wodren gestopt. Dat deed hij kennelijk niet en dat is een slechte zaak.

Maar! Dit nu neerzetten als het ultieme kwaad is nogal gezocht affakkelen van een beleid dat met goede bedoelingen (ja de weg naar de hel is ermee geplaveid, ik weet het) probeerde steun te geven aan de minste erge oppositie van Assad, die, dat is onweerlegbaar, een mensenrechtenschender is die vele malen erger is dan wat met name de "normale" (niet fundamenteel jihadistische) oppositie van Assad liet zien aan slecht gedrag.

Nou kan je zeggen: Je moet bij de minste twijfel afzien van alle hulp, dat is dan het veiligste, maar de vraag is ook: Help je de bevolking ermee die vecht tegen een agressor die geen probleem heeft met standaard bomarderen van burgers, ziekenhuizen en woonwijken en al helemaal geen probleem heeft duizenden te laten verdwijnen in doodshuizen die de gevangenissen van Assad zijn?

Ik zeg het is foute boel van Koenders, maar de triomfantelijkheid waarmee dit weer wordt weggezet als voorbeeld van slechtheid is wederom zwaar overdreven, al is terecht veel af te dingen op het hulp-beleid aan de "rebellen", die helaas de latere jaren van de oorlog steeds meer vervangen werden door buitenlandse jihadi's met een heel andere agenda.

Beste_Landgenoten | 27-09-18 | 13:03 | 3

Door hem zijn er doden gevallen.

ogeon | 27-09-18 | 13:16

Assad us het minste kwaad daar 'in de regio' het is niet onze zaak om van Syrië een democratie te maken, maar een stabiel land. Je kunt van de assad dynastie zeggen wat je wilt (gevangenissen, mogelijke gifgasaanvallen ) maar onder zijn bewind was er wel eten, een draaiende economie, en geen oorlog. Voorts vind ik bombardementen een gevolg van een oorlog, en niwt een schending van mensenrechten, dus om dat nou op contra van assad te zetten?

Sceptische_autist | 27-09-18 | 13:30

Sceptische_autist | 27-09-18 | 13:30 |
Het is een waarheid achteraf dat Assad "beter" is dan een oorlog met zoveel doden, gewonden en ontheemden. Al kan je net zo goed betogen dat als Assad zijn macht had opgegeven die oorlog ook niet zo erg was geweest. Maar om zoiets nou te bestempelen als een pre voor Assad? Daarvoor is hij toch een te grote smeerkees geweest.

Beste_Landgenoten | 27-09-18 | 14:27

Toyota-Toeristen . waarschijnlijk verkeerd gelezen door de betreffende ambtenaar.

zeiksmurf | 27-09-18 | 12:28

Hoevaak moet het nog herhaald worden? Je kunt Moslims en Arabieren niet vertrouwen en dat komt omdat ze Moslim en/of Arabier zijn, dus waarom denken dwazen als Rutte, Koenders en Timmermans, want ook hij heeft steun gegeven daar dan anders over?

Heiner | 27-09-18 | 11:56

Koenders kan het wandelen, van Binnenhof naar de Oude Waalsdorperweg nummer 10.

squadra | 27-09-18 | 11:14

Marijnissen verwoorde het destijds in de Tweede Kamer heel goed: Koenders is een flapdrol. De lul kan echt NIETS. Je zal er maar mee getrouwd zijn.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 10:24

Gaat niets mee gebeuren, de nieuwe tactiek is "er geen herinnering meer aan hebben"

psychopeter | 27-09-18 | 10:13

Wat zou het mooi zijn als er een Syriëtribunaal werd ingesteld, waar op z'n minst Rutte en Koenders moeten verschijnen, naast Oboema, Hollande, Merkel, Cameron en Erdogan.
**droomt weg**

MAD1950 | 27-09-18 | 09:59
-weggejorist-
TheFirstYelle | 27-09-18 | 09:49

Down, down, down with this government!

TheFirstYelle | 27-09-18 | 09:49

Deze regering zal het ongetwijfeld "betreuren dat dit in het nieuws is gekomen". En fluks eea tot "staatsgeheim" gaan bestempelen. Alles wat er daarna over deze tamelijk bizarre en ongeleide actie gevraagd word kan "men zich niet herinneren" of "de memo's hebben we nooit gezien". Ah nee het waren rappórten. Oh ja. Ook niet gezien, heel gek. Maar we beloven verbetering! Dit mag nooit meer voorkomen vanzelfsprekend. Heel treurig allemaal, en nogmaals: we herkennen ons niet in het geschetste beeld.

Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 09:25

Tegenwoordig hebben we de parlementaire enquête om "de waarheid" te achterhalen.
Niet zo heel lang geleden maakte Nederland gebruik van onderstaande link.

nl.wikipedia.org/wiki/Bijzondere_rech...

Beide instrumenten lijken mij in de huidige politieke situatie onbruikbaar.

F. Jacobse | 27-09-18 | 09:11

Zolang het ziekelijke gemekker over mensenrechten blijft prevaleren in de Kamer, moet je niet deelnemen aan oorlogen, te weinig kleren, geen materiaal, gewoonweg achterlijk. Nederland is er gewoon niet geschikt voor. Alle voorbeelden zijn mislukkingen, en defensie is een bolwerk van politiek correcte diversiteits waanzin geworden (net als de politie trouwens). Visser, de volgende vrouw die totaal niet geschikt is, is weer het vlaggetje op de grote modderschuit!

lanexx | 27-09-18 | 09:00 | 3

Er is niet zo veel mis met mensenrechten, afgezien van wereldvreemde verdragen die moeten worden opgezegd of direct moeten worden vernieuwd. Helaas word het onderwerp ook gebruikt om andere agenda's te bedienen. Dat moet gewoon stoppen.

O2Neutraal | 27-09-18 | 09:14

Ik doel hier op het vluchtelingen verdrag, dat geen rekening houd met massa migratie.

O2Neutraal | 27-09-18 | 09:15

O2Neutraal
Met je eens, helaas is deze instelling als een kerstboom opgetuigd, is een industrie geworden, en is totaal doorgeslagen door alles en iedereen zelfs in oorlog te willen achtervolgen.

lanexx | 27-09-18 | 10:40

Sounds like a job for captain hindsight.
Zoltan | 27-09-18 | 08:28 | reageer

No, more like a job for Cpt. Reality!
'Regering wist tot in detail over de misdaden van Syrische rebellen'
www.trouw.nl/home/regering-wist-tot-i...

benjeallanggek | 27-09-18 | 08:56

er is alweer een twijfelachtig figuur bezig ,die d66`r kaag

pedro300 | 27-09-18 | 08:51

Wir haben es nicht gewußt?

benjeallanggek | 27-09-18 | 08:48

Toch heb ik altijd hoop , dat tuig eens gestraft worden, kan soms lang duren, jaren , maar het komt als karma.

gato | 27-09-18 | 08:36

Sounds like a job for captain hindsight.

Zoltan | 27-09-18 | 08:28 | 1

The captain's a very very busy man.........

Koning BongoBongo | 27-09-18 | 08:35

In de kabinetten Rutte zitten de meest incapabelen lieden. De lijken vallen al uit de kast. Het wordt een hele klus om alles wat krom is gemaakt weer recht te breien.

ogeon | 27-09-18 | 08:27

Veel westerse bedrijven leverden wapens aan Saddam, tot na de 2e golfoorlog zelfs. Geen wonder dat ze op zoek waren naar chemische wapen.
www.trouw.nl/home/saddam-heeft-wapens...
Business opportunity, kun je niet laten lopen natuurlijk. Als het om veel geld gaat is de moraal ver te zoeken (onhou deze even VVD, qua markt in dienst van het algemeen belang en zo).
Interesting is dat Trump dreigt met aanvallen als Syrie chemische wapens gebruikt. Wat zegt dat over Trump versus de bedrijven die dat materiaal leveren? Anywhere?

kloopindeslootjijook | 27-09-18 | 08:26 | 3

"Van Anraat was de enige Nederlander op de Most Wanted-lijst van de Amerikaanse FBI". Heeft inmiddels zijn straf uitgezeten, sinds eind 2015 op vrije voeten. Dus zo serieus was het ook wel weer.

kloopindeslootjijook | 27-09-18 | 08:36

Maar dat was dus de tijd Obama. Trump heeft nu zijn han den vol in eigen land, waar onder leiding van Clinton en Soros de boel op scherp wordt gezet. Als het daar rustiger wordt heeft hij hier meer tijd voor. Wat mij verbaasd is dat Putin niet reageert, maar wel alles weet. Maar misschien is dat dus de sterkte van hem.

gato | 27-09-18 | 08:40

Misschien zegt het niet meer dan dat Trump zich niet bemoeit met Idlib, zolang chemische wapens maar buiten schot blijven.

obominotie | 27-09-18 | 10:45

Koenders was al net zo glibberig en hautain als Pechtold in zijn houding. Wist alles beter, altijd anderen de maat nemen. Heeft redelijk wat fouten gemaakt tijdens zijn ministerschappen. Ik herinner me nog een foutje met aanbestedingen, waardoor vriendjes van hem een mooie opdracht kregen.

Gewoon het zoveelste foute mannetje.

Statler en Waldorf | 27-09-18 | 07:54 | 1

aanbestedingen.... Babs doet hetzelfde, geeft een vrindje met een winkeltje de kans een miljoen omzet binnen te halen met de niet bestelde wnterpakken, het vrindje kan ze wel leveren, die was waarschijnlijk ingelicht, lijkt me een aardige zaak voor het functioneel parket / fiod. fiod is trouwens de club waar Babs haar ruifvreters carriere begon.

vranac | 27-09-18 | 09:57

In iedere willekeurige democratie zou dit voldoende zijn om het kabinet te laten vallen.....

Oepsie1234 | 27-09-18 | 07:53 | 2

Ik vrees dat zolang FvD en PVV op de loer liggen dit kabinet helaas niet gaat vallen....

Rest In Privacy | 27-09-18 | 08:06

En nu komen de tegenstanders van die Syrische Toyota terroristen hierna naar toe als vluchteling om later hier aanslagen te plegen?Allemaal dankzij Koenders en Rutte?Door wie werden de betalingen verricht?ING?Was er hier ook sprake van het witwassen van drugsgeld?Wat wist de AIVD,DNB,OM etc. hiervan?Wist Dijsselbloem als minister van Financien hiervan?Wat doet Koenders nu?Handelt nu niet meer in Toyota maar Mercedes?Of wordt hij binnenkort commissaris van de koning?Wat vindt Wouter Bos hiervan?Hij werkte toch een tijdje bij KPMG voor 4 ton per jaar?Met het adviseren van belastingparadijzen voor multinationals?Balkenende doet dit nog steeds bij Ernst&Young?Balkenende houdt dit langer vol want hij gaat 's avonds op zijn knietjes en bidt tot de Heer en dan is alles weer vergeven?En anders vergeeft de Bilderberggroep hem wel?Deze man geeft toch ook les aan de Erasmus Universiteit?En zit ook in de RvC bij ING?Ik ben benieuwd in hoeverre de Heer deze man gelooft.

Jan59 | 27-09-18 | 08:24

Dat wordt een mooie aanklacht tegen Koenders wegens misdaden tegen de menselijkheid. Welke advocaat gaat dit oppakken?

ILF2 | 27-09-18 | 07:47 | 2

Ik denk geen een. Dat wordt een 'Ich hab es nicht gewusst'je, daarna een 'men demoniseert mij, boehoe', en vervolgens politieke onschendbaarheid of wat dan ook maar. Hier gebeurt gewoon met andere woorden niks mee.

smartexpat | 27-09-18 | 07:51

Je gaat toch niet bijten in de hand die je voedt?

O2Neutraal | 27-09-18 | 09:18

Bij conflicten die zo weinig transparant zijn moet je je vingers niet willen branden aan financiële steun. Je kunt hooguit humanitaire hulp ter plekke bieden, zodat je zeker weet dat je bijdrage de juiste mensen bereikt.

Achteraf bekeken hebben de Golfoorlogen en de val van Saddam de hele regio gestabiliseerd, met alle gevolgen van dien. Daaruit mocht je al voorzichtig concluderen dat het Westen weinig begrijpt van het reilen en zeilen in het Midden-Oosten. Soms is 'slecht' daar blijkbaar net zo goed of misschien wel beter dan 'goed', hoe gruwelijk ook.

MickeyGouda | 27-09-18 | 07:38 | 3

Gedestabilliseerd - ik heb net koffie op.

Statler en Waldorf | 27-09-18 | 07:47

@ Statler en Waldorf

Dank. Uiteindelijk zal ik toch moeten kiezen voor een kroontje met bijbehorende editoptie óf een leesbril.

MickeyGouda | 27-09-18 | 07:59

Of was destabilisatie van de regio juist het doel van het westerse ingrijpen. Verdeel en heersch.

JanVergoor | 27-09-18 | 08:10

Het valt ook niet mee met al die wij en hunnies.
Koerden die tegen IS vechten
Turkije dat tegen IS vecht
Turkije dat tegen de Koerden vecht.
Van die dingen.
En de gewone man overal in de wereld ziet het, en vraagt zich af of het een keer kan ophouden allemaal.

kloopindeslootjijook | 27-09-18 | 07:33

Kamervragen zijn uiteraard pas weer op de valreep doorgestuurd.

jip_86 | 27-09-18 | 07:25 | 2

Ooh? Dus men hoefde het niet dit keer niet uit de krant te vernemen?

Rest In Privacy | 27-09-18 | 07:30

Niet-niet uit de krant is wel uit de krant?

boerk | 27-09-18 | 08:21

Hopelijk gaat het landelijk-meldnummer-verwarde-personen snel van start.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 07:21 | 3

Dat zal de oplossong zijn...

schijtzat | 27-09-18 | 08:16

Oplossing. Sorry nog geen cafeïne binnen.

schijtzat | 27-09-18 | 08:17

Dat zal best eens kunnen komen, zal zinloos zijn, maar levert wel weer een paar duurbetaalde baantjes voor vrindjes op. Gaaf.

O2Neutraal | 27-09-18 | 09:18

Volgens mij staan er genoeg twijfels in de commentaren hier op Geenstijl bij de aankondiging van de steun toendertijd. Typisch. En wederom toepasselijk.

Is dit nog nieuws? | 27-09-18 | 06:44 | 1

Jahaaa maar wij zijn dom volgens Den Haag. Een stel melk koeien en volgzame lammetjes.

boerk | 27-09-18 | 08:22

Ik vind 'mensenrechtenschendingen' een veel te zwakke uitdrukking voor daden van terreur.
Onder mensenrechten vallen ook zaken als 'recht op werk', 'recht op een woning' e.d.
Wat terreurgroepen doen is veel erger dan 'mensenrechtenschendingen'. Hun daden zijn gewoon crimineel, wreed en sadistisch.
Het is een gruwel om te bedenken dat wij dat volk 60 miljoen hebben gegeven! Dat vinger-wijzende Nederland!

marjen | 27-09-18 | 06:08 | 3

Och, Jesse Klaver concludeerde uit het feit dat zij tegen IS waren, het wel goede jongens moeten zijn. Dus helemaal top om een dubbele jackpot uit de oudejaarsloterij in een envelop te stoppen en die kant op te sturen.

Dat zelfs in ons parlement het besef niet leeft dat een woestijnconflict anno 2018 een groot wespennest is, waarbij alles en iedereen tegen alles en iedereen is, is zachts gezegd zorgelijk. Laat ze het alsjeblieft lekker zelf uitzoeken in die zandbak.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 07:03

Deze beleidsbeslissingen (zoals zo vele anderen) komen voort uit het feit dat men in Den Haag leeft in een papieren werkelijkheid. Men heeft geen vat op de realiteit.

Statler en Waldorf | 27-09-18 | 07:50

60 miljoen geven aan tegenstander van Assad. Dat zijn per definitie rebellen en opstandelingen. Hoe halen ze het in hun hoofd.

ogeon | 27-09-18 | 09:14

-Actief steunen van een terroristische organisatie dmv goederen
-Verduisteren van bewijsmateriaal
Welke advocaat doet hier aangifte van?
Ik denk dat men een goede kans maakt

Kamikazepiloot | 27-09-18 | 04:26

Fenomenaal.

MickeyGouda | 27-09-18 | 07:09

Minder, minder, minder.... Rutte en trawanten.

Ray Skak | 27-09-18 | 03:06

Ik vind wel dat na alle liegende, bedriegende, corrupte acties van alle drie de Rutte kabinetten we maar eens niet meer het vingertje moeten heffen ten aanzien van andere landen. Het wordt zo ongeloofwaardig en hypocriet. Zo niet, dan op zijn minst hilarisch.

Ofzo2 | 27-09-18 | 02:55 | 1

Vergeet niet dat geblaat over het milieu, maar niets presteren.

ogeon | 27-09-18 | 08:41

Bertje K één van de grootste flapdrollen ( vrij naar jan Marijnissen) die de NL politiek mn het Pvda schorem ooit heeft voortgebracht .
En in welk karretje van de baantjescarroussel zit deze nitwit nu ? Ik heb geen idee , maar ongetwijfeld elders taxcenten aan het verbrassen .

daytripper | 27-09-18 | 02:49 | 2

Je zag wel altijd aan hem dat hij het heel goed met zichzelf getroffen had. Enorm ijdel.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 07:24

Het wordt inderdaad tijd dat onze Bert een keer doorgelicht gaat worden.

WarremeWors | 27-09-18 | 14:10

Macht corrumpeert, al deze zogenaamde dames en heren politici
kunnen de aanblik van al dat belasting geld niet verdragen. Ze gedragen zich alsof ze in de kroeg rondjes mogen geven op kosten van een ander. Maar het ergste is nog dat veel van deze zogenaamd door het volk verkozen politici zich zelf verrijken vanwege het rondje geven in de kroeg. Lulhannes Koenders ( mocht die arrogante klootzak vanaf het eerste moment al niet ) is waarschijnlijk financieel er niet slechter geworden van dit alles.
Die "lijken" zijn allang financieel verantwoord en verborgen.
Het verbaasd mij dat politiek falend belastinggeld stelend tuig toch altijd weer goed terecht komt. Ondertussen maar roepen dat er langer moet door gewerkt en de brave Nederlands burger financieel op de flikker geven ( belasting op gas etc. ).
Het is hemel schreiend.

Dzjengis-Somebody | 27-09-18 | 02:05 | 2

We stemmen zelf op al politieke partijen. Vooral weer VVD stemmen. Dat is echt goed voor ons.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 07:54

Hoogste tijd voor het oprichten van een burgertribunaal bestaande uit mensen die bewezen hebben dat zij gebruik maken van hun boerenverstand .... dus wat linksmenschen onderbuik noemen.... Het tribunaal zal (twijfelachtige) uitgaven gaan beoordelen met als gevolg dat wij het meest welvarende land van de wereld worden.

Koning BongoBongo | 27-09-18 | 08:44
-weggejorist-
Padjepejer | 27-09-18 | 01:22 | 3

Assad, Ghadaffi en Moebarak waren tenminste mensen die daar de orde bewaakten en geen ruimte lieten aan islamitische waanzin.

Reaganmania | 27-09-18 | 00:36 | 2

Het zijn (waren) alledrie regime leiders...

Bertje 'ik heb bloed aan mijn handen' Koenders is een regime lijder. Een fixende hypocriete farizeeer die strafrechtelijk vervolgd zou moeten worden voor het meedoen met smerige geo politieke spelletjes - waar het ene regime tuigh voor het andere regime tuigh wordt ingeruild ten gunste van/op verzoek van EUVS.

Bertje 'ik heb bloed aan m'n handen Koenders' staat symbool voor de uitermate stinkende berg hypocriete stront wat de EUVS geopolitiek is.

litebyte | 27-09-18 | 00:56

Nee die deden tenminste niet aan mensenrechtenschendingen.
Zucht.

Beste_Landgenoten | 27-09-18 | 12:57

Inderdaad. Allemaal uiterst vervelend dit.
Maar Bertje K. kijkt er nog niet van op of om denk ik. En voor dit kabinet ligt het inmiddels allemaal wel heel ver achter ons. Nieuwe emmers stront staan klaar. Dus negeren die ouden. Het was maar geld of, het waren maar mensen.. Waait wel weer over. En zij hieven het glas op een system dat in takt bleef, deden een plas, en alles bleef zoals het was.

Shareholder II | 27-09-18 | 00:20 | 1

Omdat hij zich gesteund voelt door al zijn mensen om hem heen, die zeer twijfelachtig zijn, laten we zeggen het tuig .

gato | 27-09-18 | 08:46

Misschien is het tijd om te stoppen met deze regering? Sowieso is het voor mij onverklaarbaar dat in de peilingen de VVD nog steeds de grootste is. Anyone?

Omebert | 27-09-18 | 00:06 | 6

Heel simpel: Rutte is VVD. Als er problemen zijn, zie je hem niet. Hij laat altijd anderen het vuile werk opknappen. Bij de laatste persconferentie waren de vragen al ingestudeert, waardoor de antwoorden al op zijn blaadje staan. Doorvragen? Gaan we niet doen. En zo rolt alles gewoon door. De MSM doen de rest. Vooral niet kritisch zijn.

zwartzondersuiker | 27-09-18 | 08:11

De hypotheekrente aftrek regeert.

ogeon | 27-09-18 | 08:36

De uitslag was voor mij dan ook een wonder, hoe kon dit, vragen, maar geen antwoorden, dus we hebben het er maar mee te doen.

gato | 27-09-18 | 08:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Nogmaals de vraag: Bij WIE is dat geld besteed???

Rest In Privacy | 27-09-18 | 00:03 | 1

Zie je al een blauwe Opel voor de deur? Dat zijn ze ja.

Shareholder II | 27-09-18 | 00:22

Over 10 jaar... als we alles weten... zijn we onze regering dankbaar dat ze door 'stille diplomatie' hebben weten te voorkomen dat er grootschalige aanslagen werden gepleegd.

ronin1962 | 27-09-18 | 00:02 | 3

ronin1962 | 27-09-18 | 00:02
Wat een schrikbeeld schetst u daar!
Plotseling staan er beelden en bustes van M. Rutte in het straatbeeld van 2028.
Klein informerend plaatje zal dan vast spreken over Neerlands grootste premier en leider na de tweede wereld oorlog die ook in barre tijden het land wist te bewaken. Of meer van dergelijke gruwelijke lulkoek.
Even mijn stoel schoonmaken en douchen. Zojuist een juslepeltje ass juice laten lekken.

F. Jacobse | 27-09-18 | 00:48

Wahahahaha! De ironie, heerlijk!

litebyte | 27-09-18 | 00:58

Over 10 jaar lopen "onze jihadisten " mee in de veteranen parade met ridderorde en al.

ronin1962 | 27-09-18 | 01:15

Onderdeel van een vuil spelletje dit. Volgens mij dat vrijwel elke groepering daar door Westerse en Oosterse landen gefinancierd, geadviseerd of bevoorraad worden.

Iets met verdeel en heers of zo.

GizzleMolby | 26-09-18 | 23:51 | 3

Verdeel en heers en de vluchtelingen zijn voor Noordwest-Europa, om precies te zijn.

duh! | 26-09-18 | 23:53

@duh! Vraag mij af of die hele stammenoorlog dan eigenlijk ook niet meeverhuisd naar Nederlanden. Net als met koerden, Turken en arabieren. Of al die Indiërs van verschillende kasten. Die komen met enorme aantallen deze kant op. Je zou toch denken dat zoiets een keer mis gaat.

GizzleMolby | 27-09-18 | 00:03

Ongetwijfeld.
Het valt ook op dat grote nieuwsorganisaties het "Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten" (SOHR), dat steevast als enige bron gebruikt werd voor berichten uit Syrië, hun bron plotseling niet meer weten te vinden nu het volop over etnische zuiveringen en andere grootschalige mensenrechtenschendingen in Afrin bericht, die op dit moment uitgevoerd worden door Turkije en de door de coalitie gesteunde 'gematigde rebellen'.
www.syriahr.com/en/?s=afrin

obominotie | 27-09-18 | 00:04

Ach, de politieke partijen zijn straks quasi geschokt, we wisten niet precies aan wie we wat gaven, oh ja, betreuren de hierdoor ontstane doden. Op naar de volgende dag? En laat de bevolking maar een hoge bloeddruk krijgen.

Jan, Leiden | 26-09-18 | 23:46

Er komen verkiezingen aan?
PvdA: negatief in het nieuws (laten brengen) wegens daden bewindspersonen
FvD & PVV: negatief in het nieuws (laten) brengen wegens onwelgevallige mening/uitlatingen

VVD wint voor u op alle fronten

paost712 | 26-09-18 | 23:24 | 1

Voorlopig zal dat nog zo blijven. Op den duur zal de partij verdwijnen, en zullen de jihadisten van DENK/nieuwkomers en de anti-jihadisten van PVV/FvD/nieuwkomers de twee grote machtsblokken vormen.

obominotie | 26-09-18 | 23:31

Er wordt weer over gedebatteerd voor het oog van de bühne, iedereen en z'n moeder vindt het allemaal weer enorm verschrikkelijk, is diep geschokt en quasi verontwaardigd, Pieter Omtzigt schreeuwt wel maar stemt, indien er gestemd moet worden gewoon met Buma en de rest van dat achterlijke CDA mee en er veranderd weer he-le-maal niks. Zo gaat dat constant en opnieuw.

Kopieerapparaat | 26-09-18 | 23:16

En ondertussen zit Bertje Koenders voor een riant salaris weer bij een andere SJW-organisatie te kudtviolen. Er moet toch echt een keer een wet komen waarmee dit soort oelewappers (Ploumen, Hoogervorst, De Jager, Bos, en noem ze maar op) ter verantwoording worden geroepen voor dit soort wanbeleid.

FrankVeer | 26-09-18 | 23:14 | 3

Bos laat zich fêteren als ‘vader des vaderlands’ tijdens de kredietcrisis. Bah...

Reaganmania | 27-09-18 | 00:41

Bertje zat daarvoor toch in Afrika.

gato | 27-09-18 | 08:02

Knap hé niets kunnen maar wel een hoop geld binnen harken.

ogeon | 27-09-18 | 08:38

Ah, zat er al op te wachten. Nou, zoals ik vanochtend al schreef, laat die buitenlandse aanklachten tegen de Staat der Nederlanden maar binnenrollen. In theorie zou zelfs een Assad een aanklacht tegen ons kunnen indienen vanwege steun aan terroristische organisaties die een legitiem gekozen regering omver willen werpen. En hier komen we dan op het punt dat mensen als Kaag, Koenders, Rutte en noem ze allemaal maar op niet hoofdelijk ( gheghe ) kunnen worden aangeklaagd en gestraft in Halvemania.

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:12

Als amnesty zegt dat er foute clubs gesponsord zijn dan kan het zomaar zijn dat het kabinet het echt een keertje goed gedaan heeft. Hulde voor het beste kabinet sinds de geboorte van hitler.

rattenvanger XL | 26-09-18 | 23:11 | 1

Want mensenrechtenschendingen sponsoren vind je een goede zaak?

paulpils | 27-09-18 | 00:17

Zojuist kreeg ons aller vriend PeterR even een flinke oorwassing van de Hiddemeister. Ietwat ongemakkelijke, maar toch mooie tv.

Lood om oud ijzer | 26-09-18 | 23:10 | 4

@GroetenVanUrk | 26-09-18 | 23:23
RTLLatenight

ProAsfalt | 26-09-18 | 23:25

Duidelijk dat Hiddema net zo een hekel heeft aan peter als wij.

gato | 27-09-18 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Van sommige reaguurders mogen we ons hier niet over opwinden. Dus, gelukkig waren de Toyota's duurzaam en hebben alle doden geen CO2 voetafdruk meer. Pluim voor de verantwoordelijke Ministers.

GroetenVanUrk | 26-09-18 | 23:10

Ik weet niet of er betreurenswaardige slachtoffers tussen zitten?
Want het is ook een beetje voorjaars opruim woede van Koenders, geweld komt altijd van links he, de toyota niet.
Overigens had de overheid net zo goed alle oldtimer landcruisers kunnen opkopen en naar socar brengen voor verscheping, had links nog een deug statement gemaakt.

28 | 26-09-18 | 22:49

Rechts, links, midden, uiterst die ene of andere kant.... De politiek in Den Haag is tot op het bot ziek. Het gaat niet meer over het zorgen voor het vader/moederland. Het gaat niet meer over leiding geven aan projecten die voor de burgers een betere toekomst moeten zorgen.

Het gaat niet over algemeen bestuur voor het land, zoals energie, vervoer, zorg, onderwijs enz.

Het gaat in Den Haag alleen maar over...... wie pijpt mij en anders waarom niet? Hoe kan ik beter worden van dit tijdelijke baantje? De bevolking? Woeha, ik pis in mijn broek, of eikeltjespyama zoals u wenst, maar het volk? Wie zijn of is dat?

Ik ben 63, verwacht een burgeroorlog over een jaar of 10 ofzo.... of misschien ook niet, want den Nederlander is niet zo heldhaftig.

Hoe het verder moet? Ik neem gewoon lekker een baco en verder zoeken ze het maar uit.

Argwanus | 26-09-18 | 22:49 | 1

Er wordt van harte gehoopt in Den Haag dat er meer volk oa meer baco' s gaat drinken. Goed voor de accijnzen en minderminder gezeur. Blijven we lekker kalm en niet zeau scherp. Gun het ze nou niet...

NiCeY | 26-09-18 | 23:15

Wat ik me nu wel afvraag: waren de nazi's links of rechts? Ik ben er nog niet over uit.

Rest In Privacy | 26-09-18 | 22:44 | 9

Weet je wat socialisme is? Dat waren de nazi's ook, maar dan nationaal.
We hebben nog een aantal sociale wetten over die door de nazi's in het leven geroepen zijn.
gerard1945.wordpress.com/2015/10/27/n...

MogeWijEveOvergeve | 27-09-18 | 00:51

@Reaganmania
Jein. De adel in het leger haatten Hitler maar de industrie is een gecompliceerd verhaal. Ene kant overleven, andere kant schofterig geld verdienen aan de defensie industrie. De film "the Damned" van Visconti www.imdb.com/title/tt0064118/ Geen "happy movie" maar geeft wel heel erg goed weer hoe die (adellijke) families in de spagaat zaten. In de film is de naam van de staalfamilie "von Essenbeck" maar bedoeld worden de staalfabrieken van de families Krupp en Thyssen. Zeer beklemmende maar briljante film.

Basil Fawlty | 27-09-18 | 01:02

@ Basil Fawlty
Inderdaad. Later in de oorlog zag je de adel zich ook in toenemende mate weer tegen Hitler verzetten met 20 juli 1944 tot gevolg. Maar het waren grote dilemma’s voor de adel in die tijd.

Reaganmania | 27-09-18 | 01:47
▼ 6 antwoorden verborgen

zal wel weer massaal geheugen verlies ontstaan met hulp van die zogenaamde christenen

jack_gouda | 26-09-18 | 22:44 | 1

En er waren geen memos van,geen bonnetjes, geen herinneringen aan en het was hun niet als zondanig bekend.
Glas Plas Was. De VVD wordt de GPW.

boerk | 26-09-18 | 22:52

Dames en heren reagurders wel dit grote nieuws een beetje opkloppen en elkaar in negatieve vorm gelijk geven anders gaat dit nergens over.

botbot | 26-09-18 | 22:42 | 6
-weggejorist-
rattenvanger XL | 26-09-18 | 23:04

@StraatSchoffie | 26-09-18 | 22:52
Lekker overslaan knul, niemand dwingt U om het te lezen en om eerlijk te zijn heb ik wel interessantere plempsel-bakkers dan U gezien ook.
Win - win.
Toedels!

Berbaar | 26-09-18 | 23:07

Het gebruik van het woord ‘knul’ is zóóó 1970!

duh! | 26-09-18 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland volgt hierin Amerika en Israel die alles en iedereen bewapenen die tegen Assad is. Inclusief IS. Misschien is moet volgen een betere omschrijving.

Rambo John J | 26-09-18 | 22:41 | 3

Amerika en Israël die IS bewapenen ? Het is een ingewikkeld conflict, maar dit is echt flauwekul. Er zijn verschillende facties die zich gematigd voordoen om steun van westerse donoren te krijgen, maar IS zit daar niet bij. Die hadden zelf al wapens in overvloed,o.a uit de verlaten kazernes van het gevluchte Iraakse leger. Daar zat ook veel Amerikaans spul bij helaas, maar dat is dus via omwegen in hun handen gekomen.

Jackson | 26-09-18 | 23:57

Amerikanen financieren vooral tegenwoordig. De dagen dat men gratis strooide met wapentuig zijn over. Ja ze bewapenen nog bevriende regimes maar guerilla groepen, gematigde rebellen (kuch) krijgen via tussenpersonen vooral Russisch, Chinees, Pakistaans spul indien nodig. En wat je ziet in vooral Irak aan de terroristen kant, zoals Jackson hierboven al zegt, qua Amerikaans is buitgemaakt spul op het officiele Iraakse leger en door de VS achtergelaten zoals in Vietnam begin jaren '70.

Basil Fawlty | 27-09-18 | 00:22

Ja jackson. America israel en turkye hebben volop IS lopen te bewapen.. Waarom moest onder hussein obhama het amerikaans leger hals over kop iraq verlaten terwijl het irakees leger nog niks voor stelde.... Isis zijn gewoon de wapen arsenalen binnen gelopen. En daar Lagen en stonden alle goodies... dat was een bewuste actie van hussein de nobel prijs winnaar

Captain_Dipshit | 27-09-18 | 07:21

Ach, gooi wat oorlogstuig in de woestijn en alle ratten vliegen eropaf. Op zich niet zo verkeerd, zo houd je woestijnratten in hun natuurlijke habitat. Als dat tenminste de bedoeling was. Denk 't eigenlijk niet.

Mr_Natural | 26-09-18 | 22:36 | 1

Wat wel de bedoeling was, weten we ook niet.

Pislinq | 26-09-18 | 22:39

Tsja Amnesty. Die beweren ook dat Israel een politiestaat is.

Rest In Privacy | 26-09-18 | 22:29 | 4

Amnesty is redelijk goede maatjes met moslim-extremisten. Doorgaans zijn ze buitengewoon kritisch op vijanden van jihadisten/MB, zoals Israël en de YPG, en wat minder kritisch als het hun vriendjes betreft. Dus die enkele keer dat Amnesty haar eigen achterban beschuldigt moet die het wel erg bont gemaakt hebben.

obominotie | 26-09-18 | 22:35

Maar Amnesty vindt het ook altijd leuk om regeringen van westerse landen te bekritiseren en in de problemen te brengen.

Rest In Privacy | 26-09-18 | 22:45

Politie staat, ja.. als je op ze schiet dan schieten ze terug. Als je illegaal binnen probeert te komen, dan koppen ze je terug.
Dat ze verhard zijn heeft ook een reden lijkt me. Kunnen wij hier nog wat van leren van die ""border patrol".

boerk | 26-09-18 | 22:55
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd dat politici verantwoordelijkheid gaan dragen voor foute beslissingen in het verleden. Is die Koenders al eens gestraft voor al zijn gemaakte fouten?

BozePaarseMan | 26-09-18 | 22:28 | 1

Koenders was de boodschappenjongen van Rutte.

Jan Dribbel | 26-09-18 | 22:30

Het is simpelweg ongelooflijk met welk wanbestuur de kabinetten Rutte wegkomen. Al 8,5 jaar lang het ene schandaal na het andere en MinPres gladakker fietst er gewoon tussendoor.
Ondertussen is het merendeel der kiezers ziende blind en horende doof.

Die kabinetten, 2 en 3 vallen gewoon niet. Niet te bevatten.

WasHetMaarMakkelijk | 26-09-18 | 22:28 | 14

Ja Kuifje, je hebt gelijk. Maar eh, leraar Nederlands ? of kan je gewoon alleen maar zeiken over taal?

rattenvanger XL | 26-09-18 | 23:34

@Kuifje-in-Afrika | 26-09-18 | 23:25
Wat is het nou?

Het is ... GEEN ... .
of
Het is ... NIET ... .

WasHetMaarMakkelijk | 26-09-18 | 23:38

@ WasHetMaarMakkelijk
Dank voor uw bijdrage en hilarische laatste opmerking over taal.

duh! | 26-09-18 | 23:45
▼ 11 antwoorden verborgen

Wel erg makkelijk hoor zo afgeven op Koenders.
-
Hoe kon hij nou ooit weten dat er ook gematigde islamitische rebellengroepen zijn, die andere dingen gaan doen dan dat je van de imam om de hoek had begrepen. Koenders die net als Cohen altijd zo openhartig werd ontvangen op de thee, wilde niets weten van al die roepende xenofoben, nazi's en racisten.
Terwijl hij nog zulke goede afspraken met de gematigden had gemaakt.
-
Koenders heeft gewoon gedaan wat zijn wereldvreemde naïeve PvdA hart hem ingaf en ja rationeel denken schiet er dan wel eens bij in.
Maar om hem jaren later met zo'n missertje groots te confronteren is belachelijk, achteraf is makkelijk praten. Dit had niemand twee jaar geleden kunnen bedenken.
Dat PvdA beleid wat kort houdbaar is, je verwacht het niet.

bananabanana | 26-09-18 | 22:26 | 7

Indeed. Voor mij en veel handelaren is deze maand "scraping the barrel" en we gaan ook nog eens al langzaam richting einde jaar dus.... EUR/TRY en USD/TRY (en niet TRY/USD zoals de buren van Das Kapital aanhaalden want geen enkele handelaar of bank handelt in TRY/USD, je wordt uitgelachen als je dat vraagt en vragen of je een domme toerist bent, maar dat terzijde) waren echter de moneymakers dit jaar.

Basil Fawlty | 26-09-18 | 23:26

Je hoort het wel op alle tv zenders, vooral Amerkaanse zenders.

gato | 27-09-18 | 08:55

@Gato
Mijn beste, op CNBC dachten ze ook jaren dat de AMX de AEX was. ;-) Maar in mijn 25 jarige carriere als handelaar, professioneel zowel als prive nu, heb ik nog nooit TRY/USD gehandeld. Je krijgt gewoon geen prijs van banken. USD/TRY wel. Net zoals men EUR/USD handelt en niet USD/EUR.

Basil Fawlty | 27-09-18 | 13:53
▼ 4 antwoorden verborgen

De vvd is dus voor een islamitische staat. Fijn.

Suncatcher | 26-09-18 | 22:23 | 2

Straks gewoon weer vvd stemmen, hoor.

Pislinq | 26-09-18 | 22:41

Ja, zolang je eigen portemonneetje maar vol zit, verder kijkt de gemiddelde VVD-stemmer (of moet ik zeggen Nederlander?) niet.

duh! | 26-09-18 | 23:48
-weggejorist-
B0bBer | 26-09-18 | 22:28

Zweden heeft een hoge mate van positieve censuur. Er wordt wel openlijk gewaarschuwd door een premier voor andere politieke partijen, dat kan daar wel. Want iedereen die anders dan de linkse premier denkt is nazi.
En nog belangrijker alle islamitische Zweden (makkelijk 10%) moeten dan wel op hem stemmen. Reken maar eens uit hoe de verkiezingsuitslag daar was geweest, zonder dit bestandsdeel.
Maar ach, is ook eigenlijk geen nieuws meer in Zweden, dus klein houden en vooral geen aandacht aan schenken.

bananabanana | 26-09-18 | 22:45

Gadverdamme. Weer zo'n debiel, het gaat maar door en het gaat maar door. Inrijden op kinderen, hoe ziek kun je zijn?

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Glas. Plas. Was.

Rest In Privacy | 26-09-18 | 22:21

Ik zie het proces bij het Internationaal Strafhof met vertrouwen tegemoet!

Oepsie1234 | 26-09-18 | 22:19 | 2

En er gebeurd helemaal niets.......
Hoop gekakel zonder inhoud of met enige consequenties as usual.

J-van-de-Bontekoe | 27-09-18 | 00:06

Amerika doet niet mee en denk dat Putin ook een middelvinger opsteekt.

gato | 27-09-18 | 08:56

Waar en niet waar, maakt niks uit, liegen liegen, dat is wat ze doen!!!!

vanrechteren | 26-09-18 | 22:19

En dan ben je een CU bidlip a la Segers, iedere zondag met je uitgestreken smoel in de kerk om te luisteren naar de dominee aangaande den heere, zonde, schuld, boete en andere bs, echter ondertussen gewoon keihard met Rutte instemmen aangaande deze Syrie troep maar wel met het morele protestantse vingertje wapperen. Way to go mate!

Basil Fawlty | 26-09-18 | 22:18 | 2

Hij zweert met zijn hand op zijn hart, niet op de bijbel. Let maar eens op...

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:38

Dus de liefde voor den heere zit niet zo diep? Bloody hell!! ;-)))) Maar waarom dan iedere zondag naar de kerk om naar die sprookjes te luisteren? Vragen en verwarring hier. Ghehehe.

Basil Fawlty | 26-09-18 | 23:41

Uiteindelijk ligt het probleem toch bij de kiezer, die liever op gematigde terroristensponsors als VVD, CDA en PvdA stemmen dan op de extremistische anti-terreur PVV en FvD.

obominotie | 26-09-18 | 22:17 | 1

Mooie omschrijving.

WasHetMaarMakkelijk | 26-09-18 | 22:37

Man man man. Die onzin over een paar pickup trucks. Net alsof Nederland instrumentaal is geweest door het leveren van een paar auto's. Heb niets met deze regering maar dit gaat echt nergens meer over.

Bubske | 26-09-18 | 22:17 | 8

Maar wat U zogenaamd gepast vindt staat gelukkig ver van de realiteit.
Berbaar | 26-09-18 | 22:38

Deze snap ik even niet. Wat zou ik dan zogenaamd gepast vinden? En wat zou er dan gelukkig ver van de realiteit staan? Naar mijn weten heb ik nergens gezegd iets wel of niet gepast te vinden.

Ik vind het gepast dat de verantwoordelijke ministers onder ede gehoord worden in de Kamer, of beter nog worden vervolgd door het OM om duidelijk te maken dat tegen de adviezen van Volkenrechtelijk adviseurs in een 'terroristische' organisatie steunen niet gedoogd wordt in Nederland en dat Ministers daar verantwoording voor af moeten leggen.

Als dat "gelukkig ver van de realiteit" staat dan is onze realiteit en wat 'wij' gepast vinden heel fucked up om mij nog zacht uit te drukken.

GroetenVanUrk | 26-09-18 | 22:55

Punt is, Berbaar, dat men het met de wetenschap vóóraf, ook beter niet had kunnen doen. Het is niet dat het pas recent bekend is geworden wat voor achterlijke bloeddorstige moordenaars daar rondlopen. En nu rondrijden dankzij deugidioten uit NL.

Ride_On | 26-09-18 | 22:59


Het is compleet gepast voor Nederland om daar........<snip>....... de verantwoordelijken de voor het gerecht te slepen.
Die bedoelde ik, volledig onrealistisch mijn Beste.

Berbaar | 26-09-18 | 23:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Achteraf is altijd makkelijk praten. Ondanks dat dit verschrikkelijke neoliberale gure rechtse kabinet liever gisteren dan vandaag mag vallen, laat dit niet over dit buitenlands onderwerp zijn van 1000den kilometers verderop.
Neen, van mij mag het vallen over binnenlandse onderwerpen zoals geld transporteren naar de Engelse en Amerikaanse aandeelhouders, het klimafaat, Afrika of Brussel.

ProAsfalt | 26-09-18 | 22:16 | 3

Achteraf? Wel een beetje blijven opletten he, ondanks het late avonduur.

obominotie | 26-09-18 | 22:18

Al was het over een losse stoeptegel!

B0bBer | 26-09-18 | 22:19

Dit is geen achteraf gepraat, maar het willens en wetens steunen van oorlogsmisdaden, mensenrechtenschendingen en schending van het non-interventiebeginsel. Met kennis VOORAF.

tipo | 26-09-18 | 22:24

Steun geven aan onduidelijke groeperingen (ja, wie is wie daar) zonder machtsbasis (alleen Assad is groot en gestructureerd genoeg), wat kan er fout gaan?

TheseDays00 | 26-09-18 | 22:15

Bert Koenders zit nu ergens anders dus is het niet langer zijn probleem. En de PvdA zit in de oppositie dus die kunnen lekker verontwaardigd doen.

Osdorpertje | 26-09-18 | 22:14 | 2

Ik hoop dat hij op een plek zit waar nabestaanden van zijn slachtoffers hem weten te vinden.

obominotie | 26-09-18 | 22:23

Maar dan is het probleem toyotas geven aan rebellen niet opgelost, Willens en wetens heeft deze regering dit gedaan, dus moeten daarom gestraft kunnen worden. Dat kelen doorsnijden geloof ik niet helemaal, want nooit echt gezien, altijd een oranje kap over de kop, maar duizenden mensen zijn wel gedood door de rebellen, door onze toyotas waar wapens op stonden.

gato | 27-09-18 | 08:31

Vroeger viel er een kabinet door een bonnetje of een verkeerd gedrukt paspoort.

Tegenwoordig kunnen ze een willekeurig persoon op straat doodschieten en niemand die ze wat doet.

Johan_Voorhaar | 26-09-18 | 22:14 | 1

Als de coalitie het een beetje zat was werd zo'n bonnetje of paspoort gelanceerd om het kabinet te laten vallen. Nu er echte schandalen via derden aan de kaak gesteld worden komt het vak K niet zo goed uit en wordt het bizon kit pretpakket ingezet.

keestelpro | 27-09-18 | 01:22

Wordt er al een aanklacht tegen Koenders , wegens ambtsmisdrijven, voorbereid?

vranac | 26-09-18 | 22:13 | 2

Misdaden tegen de menselijkheid misschien?

Oepsie1234 | 26-09-18 | 22:24

Laten we het hopen en doe eens een onderzoekje koenders in Afrika.

gato | 27-09-18 | 08:33

Je zou je bijna afvragen of ze niet bewust Marokkaantjes naar Syrie hebben gestuurd.

marrretje | 26-09-18 | 22:10 | 2

Ze (VVD, PvdA, CDA & co) hebben ze in elk geval bewust niet tegengehouden. En bewust geweigerd om op tijd wetgeving klaar te hebben om de samenleving te beschermen tegen terugkeerders.

obominotie | 26-09-18 | 22:22

Die Marokkaantjes waren hooguit op doorreis vanuit Marokko, want di wilden hier tocht niet aarden. Dat steunen met materieel van terreurclubs is strafrechtelijk gesproken een stuk kwalijker.

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:16

Den Haag: de stad van vrede en recht en gesubsidieerde koppensnellers.

echt_links | 26-09-18 | 22:10

Zal wel uitdraaien op miljarden aan schadevergoedingen van NL (u en ik) naar daar...

B0bBer | 26-09-18 | 22:09

volgens russia today gaan veel White Helmets en Rutte's death squads terug naar Europa als asielzoekers waar ze als dank voor bewezen diensten huis+uitkering+miele 4ever krijgen. maar goed, dat is russische propaganda natuurlijk.

mortgage_freeman | 26-09-18 | 22:08 | 2

Recent een zeer welwillende mede-lander in dienst gehad. Niet eens van de death squads, maar met een gegronde vluchtelingen achtergrond.
6 dagen gewerkt, ver beneden het niveau dat hij in zijn moederland had. Maar goede redenen om alles aan te pakken

WasHetMaarMakkelijk | 26-09-18 | 22:30

... op dag 7 komt hij zijn spullen inleveren.
"werken loont niet, van de sociale dienst krijgt hij een stuk meer en ook hij moet zijn rekeningen betalen".

Rutte 2, de VVD kneep de arbeiders en de PvdA joeg de sociale inkomens voor kansenparels omhoog.

Misschien niet altijd direct een Miele in huis, maar dat de boel extreem scheef hangt moge duidelijk zijn.

WasHetMaarMakkelijk | 26-09-18 | 22:34

Het zijn ook mensenrechtenschendingen dat onze landmacht dames en heren ZONDER goede thermo kleding het veld op worden gejaagd bij temperaturen van -24, maar daar horen we die fucking flapdrol van een Koenders niet over. Dat hij er lekker in zakt, vuile labbekak dat het is.

Alpengeist | 26-09-18 | 22:07 | 1

Koenders was instrumentaal in het "regelen" van de missie in Mali "want hij is zo begaan met dat continent". Dat heeft ons een Apache gekost, en een paar goede jongens die door shit mortiergranaten het leven hebben verloren. Eigenlijk is het dus naar de basis herleid deels schuld van die idioot, want anders hadden ze niet in Mali gezeten.

SDI | 27-09-18 | 05:44

Echt alles (en overal) moet stuk onder de PvdA.

B0bBer | 26-09-18 | 22:06 | 1

De VVD is hier de constante factor hoor. De PVDA is gewoon fout maar heeft de afgelopen 30 jaar niet zo heel veel invloed gehad

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:14

Gaan we nu eindelijk terrorist Rutte kaalscheren en met pek & veren op de strontkar zetten?

Botte Hork | 26-09-18 | 22:05 | 7

@vluchtelingallergie | 26-09-18 | 22:12: Er is vast nog wel een plekkie vrij in de HilUx van Kuzu.

Graaisnaaiert | 26-09-18 | 23:13

Gebeurt niets. Iedereen roept ach en wee. Rutte weet zich niets te herinneren. De teflon glimlach verschijnt. Het stemvee stemt met 76 stemmen tegen de moties en alles gaat gewoon verder.
Hoe komen we van dit kabinet af???

Leffe Blonde | 27-09-18 | 05:40

Nou, vergeet de CDA niet, want Bilderberg-retejong Balkenende is ook volksverlakkend (zie bv referendum 2005). Maar ach, De Kamer, gehoord de beraadslaging, van oordeel dat het het allemaal niet zo uitmaakt, en gaat over tot de orde van de dag.

NasiGordon | 27-09-18 | 07:50
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl