Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Veel terreurverdachten waren vroeger crimineel"

niet de crimineel in dit verhaal, ook niet de terreurverdachte in dit verhaal, red.

Gooi (bijna) alle Nederlandse terreurverdachten van de afgelopen veertien jaar op een hoop en wat blijkt

Voordat ze plannetjes hadden om zichzelf naar 72 knalgeile maagden te vlammen was de meerderheid al crimineel. Winkeldiefstal plegen en irritantje spelen enzo. Het valt de onderzoekers van studiecentrum NSCR op dat het profiel van een terreurverdachte erg lijkt op het profiel van een gewone crimineel: geen werk, outkiering, laag opgeleid. Enorm opzienbarend allemaal. 

Valt er vérder nog iets op aan de Hollandse jongens die eerst crimineel zijn en daarna terroristje willen spelen?

Dus wij nadenken en nadenken en zoeken en zoeken, duurt lang, en graven en graven... Maar verder dan 'het zijn allemaal Nederlanders' kwamen we eigenlijk niet. Tot het oog viel op dit artikel, nota bene in de Volkskrant. "De integratieproblematiek van jongeren van islamitische komaf is tweeledig: het aanhangen van extremistische vormen van de islam en de buitenproportionele vertegenwoordiging in de criminaliteit." Nou jaaaaa zeg, wat een kleinburgerlijke kleursorteerders daar bij de Volkskrant! Gelukkig hebben de onderzoekers van de NSCR wél de oplossing. "Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

Reaguursels

Inloggen

Niet zo gek, als je met de paplepel binnenkrijgt dat je eigen mensen en je eigen cultuur superieur zijn, en bezig zijn aan een opmars om wereldmacht.
Als je leert om andere mensen te minachten, zoals joden, homo's maar stiekem ook alle anderen, zelfs moslims die net even iets anders geloven dan jij of een andere politieke voorkeur hebben.
Niet zo gek, als je leert denken in (familie) clans en shariarecht, en zodoende geen respect hebt voor de rechterlijke macht.
Niet zo gek als je geen respect hebt geleerd voor de lichamelijke integriteit van een ander mens.
Kortom, nee niet zo gek allemaal... Willen we dit meer meer?

letopuwzaak | 25-08-18 | 12:10

Waar veel Islam is, heb je ook veel met de Islam samenhangende ellende en achterlijkheid. Pakistan, Afghanistan, het M-O. Allemaal landen waar een mensenleven niets waard is en al helemaal niet als het om een niet Moslim gaat.
In landen waar wat minder Moslims zijn heb je er evengoed nog veel problemen mee, veel meer dan met andere groepen en stoppen autoriteiten en buitensporig veel aandacht, tijd en geld in, in de hoop dat er niet meer problemen bij komen en de bestaande problemen niet escaleren. In landen waar (hoegenaamd) geen Moslims zijn, heb je dat (hoegenaamd) niet en kan men zich meer bezighouden met zaken die iets positiefs bijdragen.

Heiner | 25-08-18 | 06:37

Momenteel kun je het in Nederland ook omdraaien.... veel criminelen waren vroeger terreurverdachten.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 01:30

@Rene046
Er zal wel een signaal van uitgaan, ja, Zeker als het niet bij één of twee gevallen blijft. Je ziet het ook aan het rumoer als het dubbele paspoort of uitzetting weer eens ter sprake komt. Dat zou toch voor iedereen een teken moeten zijn dat dat blijkbaar meer indruk maakt dan wat verwennerij in de nor.

Heiner | 24-08-18 | 23:25 | 1

Absoluut.

Rene046 | 25-08-18 | 00:25

o dat klink mooi.
want dan zouden ze hier islamitische mensen die crimineel gedrag tonen of vaker hier mee te maken hebben gelijk het land uit moeten zetten, en zo voorkom je uiteindelijk een hele hoop terroristen hier.
zou zeggen gelijk doen, weet zeker dat het een stuk rustiger wordt onder de Islam volgers hier in Nederland.

Rene046 | 24-08-18 | 22:37

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2015/08/27/nationale-terrorismelijst Hier hebben we zo'n mooi lijstje met "Nederlandse" terreurverdachten. Hun namen lijken over het algemeen niet echt Nederlands, maar dat zal misschien toeval zijn. Misschien ook niet.

Heiner | 24-08-18 | 21:51

Er zijn wel meer overeenkomsten. Het zijn bijna allemaal Moslims en Marokkanen zijn oververtegenwoordigd

Heiner | 24-08-18 | 19:51

blijft ook een pleuris kop hebben die haakneus

berend-botje | 24-08-18 | 18:09

Veel komen ook uit gebroken gezinnen, zijn mislukt als rapper of voetballer en komen vaak helemaal niet uit gezinnen die strikt in de leer zijn. Bij 'Nederlanders' valt ook op dat ze vaak in de Wajong hebben gezeten (niet om lichamelijk beperkingen). Feitelijk dezelfde redenen waarom jongeren bij een jeugdbende, motorclub of sekte terecht komen.

koter | 24-08-18 | 18:02 | 2

Dat klop. Hun netwerk is vaak niet erg divers. En of je nu streng in de leer bent of niet, er heersen bepaalde standaarden en denkwijzen in de families die al eeuwenoud zijn.
Waar inderdaad een autochtone jongeren eerder bij zuks wat u beschrijft terechtkomt, zal dat voor een turk of marokkaan een islam gerelateerd iets zijn.
Een mengelmoes zijn van haat, minachting, niet kunnen ontwikkelen, afzetten en de waarden die je direct of indirect via de islam zijn ingesproken spelen hierbij een grote rol.

letopuwzaak | 25-08-18 | 12:18

*klopt

letopuwzaak | 25-08-18 | 12:18

"Gelukkig hebben de onderzoekers van de NSCR wél de oplossing. "Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, Gelukkig hebben de onderzoekers van de NSCR wél de oplossing. "Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen."

Ok, mooi verhaal maar complete bullshit. Met 'jongeren die uit de criminaliteit willen stappen begeleiden' mis je de grote groep volwassenen en je mist helemaal de groep criminelen die niet uit dat milieu willen stappen, en dat zijn er veel meer dan dat handje vol wat spijt krijgt van zijn carrière-move.
.
Volgens mij had Geert een veel betere oplossing: gewoon alle criminele Marokkanen NL-paspoort afpakken en het land uit trappen, en daar mogen de criminele Turken en overige criminelen met een dubbel paspoort ook wel bij.

De waard zijn gast | 24-08-18 | 15:56

"Veel terreurverdachten waren vroeger crimineel"
klopt die titel wel?
#Veel terreurverdachten zijn nog steeds crimineel
#alle terreurverdachten zijn nog steeds crimineel
#alle terreurverdachten waren vroeger en zijn nog steeds crimineel
de laatste dekt de lading beter dacht ik zo.

isotope 465 | 24-08-18 | 15:16

Waarvoor zouden ze nog zelfmoord plegen als ze hier in Nederland continu geknuffeld worden. En hun zogenaamde grootste vijand en hun staat miljarden steekt in het importeren van die lui in onze landen waarin we ze niet nodig zijn.

Stahl Macht | 24-08-18 | 15:12

Dit is ook een berichtje in de trant van "Relatie Sylvie Meis met schatrijke [xxx] is weer uit."

7an-Pau1 | 24-08-18 | 14:34 | 1

Als ze zich nu maar niet gaat opblazen.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 14:39

De Nederlandse overheid heeft tig voertuigen en ander materiaal naar de ergste Salafistische Jihadistische terroristen gestuurd in Syrië, o.a. naar Idlib, de hoofdstad van Al Qaeda in de wereld.

Salafi Jihadi terroristen dienen naar mijn mening met wortel en tak te worden uitgeroeid, maar waarom steunt Nederland dezelfde terroristen die ik zo erg haat?

rachid82 | 24-08-18 | 14:29

Waarom is er eigenlijk alleen maar ellende met deze lui?

Wienerschnitzel mit | 24-08-18 | 14:04

Objection:
Ik vind het stigmatiserend door stellen dat alle criminelen Marokkaan zijn.
Er zijn ook best goeie criminelen.

Drs. H. Wiegel | 24-08-18 | 14:02 | 1

Zeggen dat stellen stigmatiseren, dat is pas stigmatiserend!

Was getekend: de boze helft van een stel.

De waard zijn gast | 24-08-18 | 16:00

Dat ‘begeleiden’ kunnen ze veel beter in Marocco tijdens de 24 mnd dienstplicht.

Trumme | 24-08-18 | 13:47 | 2

Het is maar 12 maanden. En met een dubbel paspoort word je helemaal niet opgeroepen, omdat ze dan niet weten waar je huis woont.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 14:40

Tot je je paswoord laat zien aan de grens als je zomers naar je afkonstdorp gaat zoals niet ongebruikelijk.

Shoarmamasutra | 24-08-18 | 20:48

De “kerk” wist vroeger veel criminelen te bekeren.
Echter werden deze boeven geen terrorist.
Schurkjes die via de moskee worden gehersenspoeld worden dat dus wel, althans een klein deel daarvan.
De islam is dus slecht voor hun en vooral voor uw gezondheid, maar dat wisten we natuurlijk al.

Ruimedenker | 24-08-18 | 13:30

Dan staat er, als ik zo naar Opsporing verzocht kijk, ons nog heel wat te wachten.

Cheeky Bastard | 24-08-18 | 13:23

Hollandse criminele jongens, dan denk ik alleen aan op de Dam slapend langharig tuig met van die wollen truien die een trein van binnen sloopten na een verkeerd afgelopen voetbalwedstrijd en het blaadje Chick lazen voor hun fapwerk en contactadvertenties voor jaren '70 vrije liefde met lelijke getrouwde vrouwen. Daarna werd dat tuig keurige ambtenaren met kortgeknipt haar en hoorde je er nooit meer van. Ze stemden allemaal keurig PvdA zoals pa en moe het thuis ook altijd deden.

DitjaarkrijgikAOW | 24-08-18 | 12:56

Dat was toch al vastgesteld? Had te maken met het voorzetten van die criminele en wrede activiteiten, maar nu met goddelijke goedkeuring en zelfs beloning.

batvoca2 | 24-08-18 | 12:46

Dus als ze alleen maar crimineel zijn, mogen we blij zijn. Eenmaal tot inkeer gekomen, zijn ze nog veel dodelijker.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 12:44 | 1

Juist.
Waarmee maar weer eens aangetoond wordt dat de scheiding tussen goed en kwaad niet simpel aan te brengen is.
Het is één en dezelfde persoon die eerst het criminele pad op gaat, dan probeert om op het rechte pad te komen, en vervolgens besluit om jihadi te worden. De persoonlijkheidsstructuur zal in die drie fasen niet echt wezenlijk veranderd zijn, maar zijn begrip van zichzelf en de wereld is ingrijpend veranderd, met een wel heel drastische verandering bij de overgang van fase twee naar fase drie.
Dat schreeuwt om duiding.
De weg is eer een van: slecht zijn > berouw tonen > een goed mens willen zijn > jihadi worden. En die laatste sprong is, uiteraard, de beslissende. Jihadi worden is een aanlokkelijker perspectief dan re-integreren in de samenleving, en daar zijn redenen voor. Eén van die redenen is dat de Islam alles, tot in de kleinste details, voorgebakken heeft en je in één klap tot wel een hé´l erg goed mens maakt, een martelaar. Waardoor met terugwerkende kracht je hele mislukte leventje in een ander licht komt te staan en opgewaardeerd kan worden naar een aanloop naar de uiteindelijke roeping. Ineens is alles duidelijk en krijgt alles zijn plaats.

Schoorsteenveger | 24-08-18 | 13:16

als je de databestanden van de politie, het UWV, de GGZ en de binnenlandse veiligheidsdiensten aan elkaar koppelt, dan is het zoekgebied al veel kleiner. Als je dit nog koppelt aan een databestand schooluitvallers VMBO, dan ben je er wel.

zeeman73 | 24-08-18 | 12:37 | 1

Terroristen leveren te weinig op om voor deze integratie een succesvolle business case te verantwoorden.

Nee, onze overheid kennende gebruiken ze dit liever om te kijken of u te porren bent voor meer belastingen (i.e. teveel verdient of hebt) of da er op u bezuinigd kan worden (zorg, pensioen, voorzieningen, etc). Daar zit nl wel een business case.

ScumbaggusMaximus | 24-08-18 | 12:44

De islam is een religie voor paupers. En ja, daar zitten veel criminelen onder.

BrabantsVerzet | 24-08-18 | 12:36

"Veel terreurverdachten waren vroeger crimineel"

Joh! En nu niet meer? Terrorist worden en je bent meteen crimineel af? Mooi makkelijk.

Stormageddon | 24-08-18 | 12:29

Haarlems D66-fractievoorzitter Dilia Leitner in 2013: Geef Marokkaanse criminelen een woning, een wijf en werk en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de halal zon.
www.nhnieuws.nl/nieuws/121087/Woning-...

AntonJensen | 24-08-18 | 12:23

Wel ja. Geef de criminaliteit maar weer de schuld.

Hoen | 24-08-18 | 12:22

Het is de schuld van Wilders en zijn rascistische volgers.
Die arme criminele terroristen hebben nodig:
- meer uitkeringen
- meer stageplaatsen
- meer mieles
- grotere woningen
- gratis auto
- gratis iPhone
- meer toeslagen
- gratis ov kaarten
- Ikea tegoedbon 10k
Dit alles ook voor alle familieleden anders is het niet eerlijk.

Jacktheflipper | 24-08-18 | 12:21 | 1

Geen Hollandse dochters om alvast de liefde te oefenen?

DitjaarkrijgikAOW | 24-08-18 | 12:59

Destijds wisten de deskundige logen en gogen het al heel zeker: Die klierige crimineeltjes van Marokkaanse huize, dat was geen probleem. Die zouden ouder worden en verstandiger. En zodra ze een partner hadden gevonden was het uit met de overlast; dan werden ze brave, verantwoordelijke, werkende huisvaders!
En diezelfde gogen en logen die blijven we advies vragen en volgen.

Janas | 24-08-18 | 12:16 | 2

Ze hebben inderdaad flink gelogen ..............

Tiltetapper | 24-08-18 | 12:36

Om van het gezeik af te zijn maakten men vd 20 jarige etters graag taxichauffeur in A;dam, nou, dat "project" is ook supergeslaagd, het zijn nu van die lieve behulpzame mensjes geworden.

Wienerschnitzel mit | 24-08-18 | 14:06

Natuurlijk zijn al die terroristen criminelen. In het mohammedanisme is de enige manier om gegarandeerd in de hemel te komen door te sterven in de strijd tegen de niet-mohammedanen, de zogenaamde jihad. Dus als zo'n crimineel eenmaal 21 ofzo is, en zich realiseert dat wat hij heeft gedaan misschien niet helemaal 100% halal was, dan wordt die maar terrorist en blaast zich met de niet-mohammedanen op in een zelfmoordaanslag.

Wilfred | 24-08-18 | 12:13

Je kunt de jihadcriminelen de schuld geven van de ellende die ze veroorzaken, je kunt ook de mensen die uit schuldgevoel niet kwaadschiks (van goedschiks of) durven op te treden verantwoordelijk houden.
Men hoopt dat Darwin het voor ze oplost, echter de ontwikkeling heeft met zich meegebracht dat de mens aan de top van de keten staat en de regels van de natuur nu met vol bewustzijn zelf aan moet gaan.
Op zich wel mooi dat er voortdurend naar sympathieke oplossingen wordt gezocht maar de natuur was hard en blijft hard.

bodemloos | 24-08-18 | 12:02

Inderdaad al vele jaren bekend. Wat een verrijking: vanaf hun twaalfde komen de 'boefjes' voor het eerst in contact met justitie. Na een jarenlange carrière van geweld, bedreigingen, overvallen en inbraken komen ze als ze begin twintig zijn in de gevangenis op het ware spoor van de islam. Uiteindelijk komen ze als goedgetrainde jihadisten weer op straat. Met alle gevolgen van dien.
Met de Amsterdamse Diamantbuurtboefjes is het precies zo gegaan. Moet je zien wat ons dat kost als samenleving. Betere begeleiding? Mijn reedt. Probleemgevallen direct naar Marokko uitzetten. Laten zij hun boefjes maar opvoeden.

Road to serfdom | 24-08-18 | 11:59 | 2

Kortom: sprookjesfiguur en al zijn haatsprekers ausradieren.

ScumbaggusMaximus | 24-08-18 | 12:46

Vd week die koning Mohammed de zoveelste in z'n pinguin outfit op tv over de dienstplicht aldaar, zou die vent enig idee hebben wat z'n volk eigenlijk teweeg heeft gebracht in den vreemde???

Wienerschnitzel mit | 24-08-18 | 14:08

Het koffertje van links, met wat sociale constructies om alles te verklaren, blijkt niet met de islam rekening gehouden te hebben.
Ze proberen met alle macht die islam in hun koffertje te stoppen, maar dat lukt niet. 'Slachtofferschap' blijkt niet voldoende om die terreur te verklaren.
Ophouden met 'verklaringen' zoeken en oogjes gewoon open doen, en aanpakken wat fout is.

marjen | 24-08-18 | 11:57 | 1

Socialisme is dan ook een achterhaald 19e eeuws concept.

marjen | 24-08-18 | 12:23

Toen Islamsterdam nog gewoon Amsterdam heette, was er ook al een hoop criminaliteit. Maar verdomd weinig extremistische christenen. Zou het dan toch aan de islam liggen?

benjeallanggek | 24-08-18 | 11:52 | 2

Is niet logisch. Als het puur aan de islam zou liggen dan zou de distributie over de verschillende islamitische etnische groepen vrij gelijkmatig moeten zijn verdeeld. Dit is niet het geval. Indo's en Surinaamse moslims zie je vrijwel niet terug in deze statistieken. Turken zijn een uitzondering. En je hebt een oververtegenwoordiging van Marokkanen en Somaliërs. Ligt dus iets complexer in elkaar.

koter | 24-08-18 | 18:09

@koter
In Indonesië zijn anders geweldige bomaanslagen geweest en in Schurkije ook. Allemaal mohammedaans geweld.

Permakwets | 24-08-18 | 19:45

It's the ̶e̶c̶o̶n̶o̶m̶y̶ islam, stupid!

benjeallanggek | 24-08-18 | 11:49

Ik heb een briljant idee! We bundelen de krachten van de jeugdhulpverlening, politie, en leerplicht en we maken een prioriteitenlijst. En die noemen we de top 40, of de top 100, of de top 600, of de top 1000 óf de top 2000. Wat je maar wil. Pffft.

ristretto | 24-08-18 | 11:39

"Veel terreurverdachten waren vroeger crimineel"

Zet de cijfers om naar de CBS cijfers inzake allochtonen en criminaliteit en je krijgt schrikbarende cijfers over in Nederland aanwezige potentiële terroristen.
#paardenvantroje

AntonJensen | 24-08-18 | 11:32 | 1

@AntonJensen: voor een goede krantenlezer was dit al veel langer duidelijk, maar het doet wel het ergste vrezen.

oliebolletje123 | 24-08-18 | 11:41

Grappig hoe dat hier geïnterpreteerd wordt. Maar uiteindelijk gaat het er om dat “terroristen” nauwelijks verschillen van gewone criminelen en dat er wèl hele grote verschillen zijn in hoe de zogenaamde compleet ontspoorde rechtsstaat er mee om gaat. Net zoiets als de toevoeging “bruids” aan taart. Is eigenlijk gewoon dezelfde taart, maar dan 10x zo duur vanwege de context en omdat men zo gek is om het ervoor te betalen.

Balgesjaakt | 24-08-18 | 11:32 | 3

Dat laag opgeleid is erg relatief blijkt uit alle cijfers. Slechte beheersing van de Nederlandse taal is een oorzaak van bijna alle toekomstige problemen. Het buiten de invloed van Nederlandse kinderen houden en het thuis praten van je eigen taal zonder tweetalig te willen opvoeden. Geen behoefte of noodzaak om te integreren.

ristretto | 24-08-18 | 11:48

ristretto | 24-08-18 | 11:48

Het zijn juist de geintegreerden die het meest klagen over uitsluiting en discriminatie. Dit wordt ook wel het integratieparadox genoemd.

koter | 24-08-18 | 18:26

@ristretto
De Turken en Marokkaanse ouders spreken droef NL. Ze spreken ook vaak droef Berber. Ze spreken geen enkele taal goed. Gebrek aan intelligentie en aan goed opvoeding van generatie op generatie.

Permakwets | 24-08-18 | 19:48

[Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen]

Haha. Ja die jongens, met hun fixatie op bling en luxe, betaald van snel en makkelijk geld, die willen eigenlijk massaal uit de criminaliteit stappen. Een eerlijk bestaan, baan met modaal salaris enzo.
En het ligt aan de racistische witmang dat het ze niet lukt. Ze willen zó graag, en wij trappen ze terug naar hun drugshandeltjes, loverboy-praktijken en roofovervallen.

raskol | 24-08-18 | 11:31

Wat een xenofobe racisten bij die krant zeg!!

Ramsesz | 24-08-18 | 11:30

Over 10 jaar als het inmiddels veel te laat is, de dystopie is dan werkelijkheid geworden, reageert Rutte vanuit een bunker in Brussel en kijkt terug: "We hebben het destijds onderschat."

sprietatoom | 24-08-18 | 11:29 | 3

Exact zo zal het gaan.

Frits de Vriez | 24-08-18 | 11:44

"Met de kennis van nu..."

Ferdo76 | 24-08-18 | 12:08

Godwin: Wir haben es nicht gewusst

ScumbaggusMaximus | 24-08-18 | 12:47

Overeenkomst is helemaal niet opzienbarend.
Die twee groepen komen uit hetzelfde DNA putje.
Je vergelijkt dus rotte appels met rotte appels.

dirk5879 | 24-08-18 | 11:27

De enige misdaad die ik zie is de onwil om de islam te benoemen, door de MSM, als achterliggende motivatie/opvoeding en cultuur.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 11:23

Lamlendigheid, wangedrag, vandalisme, criminaliteit, het nieuwe ras van het vredesgeloof moet beter begeleid worden. Ik zou zeggen begeleid eens wat draaideurders naar het geliefde thuisland, met hun familie erbij. Geef veel politiek correcte commotie en hele batterijen advocaten en columnisten op de achterste benen maar het voordeel is dat het land er zienderogen van opknapt. Blijvend, d.i., want er is luilekkerland te verliezen.

eastender | 24-08-18 | 11:20

Één woord: O.P.V.O.E.D.I.N.G.

Frits de Vriez | 24-08-18 | 11:20 | 3

Bats raak. Maar op je 20ste mekkeren dat het aan je ouders ligt wordt ook niet geaccepteerd. Dan word je volwassen genoeg acht om "te accepteren wat je niet kan veranderen en te veranderen wat je niet kan accepteren"

JeBroederInPolemiek | 24-08-18 | 11:29

Zolang dat op strenge religieuze basis blijft gebeuren, blijf je dit soort schizofrene koters voortbrengen. Zodra het namelijk eenmaal buiten de deur komt, snapt het niets meer, want alle islamitische regeltjes en zekerheden worden overtreden.

Chemokar | 24-08-18 | 11:35

Het ligt ALTIJD aan een ander.......... alles szchoelt" politie, "szchoelt" Neederlant, enz enz...... om moedeloos van te worden....

Wienerschnitzel mit | 24-08-18 | 14:10

het verhaal van Sultan Berzel uit maastricht laat overigens een geheel ander beeld zien. Sultan was de fijne, aardige jongen die binnen 6 maanden volledig in de heer ging, en zich nu de grootste massamoordenaar van NL mag noemen. Hij plofte op een markt in Bagdad met 33 doden.
Prima boek over geschreven, en dat geeft een kijkje in de parallelle samenleving die hier decennia lang kon groeien.

Chemokar | 24-08-18 | 11:10 | 1

Ook interessant is het int. met de vader, hier te zien. l1.nl/gezin-sultan-berzel-erg-openhar... En let dan eens op als het over het helpen van kindertjes in Syrie gaat. Want daar lijkt vader toch achter te staan.
Zoon is ook hier de ultieme prins/parel, ook een typisch islamitisch dingetje.

Chemokar | 24-08-18 | 11:22

JOH!
en gras is groen
smurfen blauw
bloed is rood
en regen is kudt

Henk P | 24-08-18 | 11:10

Het ligt dus aan het geloof. Als jou beloofd wordt (en op schrift staat) dat je de hemel in komt als jij terrorist gaat spelen en dat jouw zonden vergeven wordt, dan is het niet raar dat er een paar malloten zijn die er naar gaan handelen. "De hemel plus vergeving plus een held in bepaalde kringen?", niet verkeerd als je aan lager wal zit. Daarom blijft het probleem bestaan zolang we toestaan dat dit soort gif verspreid wordt.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 11:09 | 3

Was ook mijn reaguursel van 10:09 maar is weggejorist. Benieuwd of deze blijft staan.

2voor12 | 24-08-18 | 11:17

Ik mag hopen dat dit blijft staan, aangezien er slechts de waarheid staat. Dit is toch GS en niet Jeaup?

benjeallanggek | 24-08-18 | 11:48

Het cruciale put hier is dat we het niet over criminelen, maar over ex-criminelen hebben. Lui dus die in staat zijn gebleken zich min of meer te ontworstelen aan het criminele circuit en pogingen doen om een goed mens te worden. Juist die groep is vatbaar voor jihadisme. Dus de relatie tussen criminaliteit en jihadisme is een indirecte. Je wordt niet van crimineel een jihadist, nee, je wordt van crimineel een ex-crimineel, en pas dan besluit je jihadist te worden. Je wordt 'geroepen'. IS snapt dat.

Schoorsteenveger | 24-08-18 | 12:17

mag deze haakneus iets minder aandacht krijgen? dank u.

Hoerdann | 24-08-18 | 11:07 | 1

Wat doet de foto van Ismail überhaupt bij dit artikel? Ik zie de link niet.

Bat-Adam | 24-08-18 | 11:34

Ik denk dat de plank hier behoorlijk mis wordt geslagen. Iets met valse verbanden.
Het waren allemaal criminelen, ja, maar niet alle criminele Marrokanen worden terrorist. De meesten blijven gewoon netjes crimineel. Anders zouden we echt de sjaak zijn.

lieverdeauddanreaud | 24-08-18 | 11:05 | 1

"De meesten blijven gewoon netjes crimineel"
Netjes geformuleerd!

ScumbaggusMaximus | 24-08-18 | 12:50

No shit. Het zijn over het algemeen zwakbegaafde, beïnvloedbare idioten.

Ggroengras | 24-08-18 | 11:05 | 3

Die neit met hun poten van meisjes in het buitenzwembad kunnen afblijven

DommeNeger | 24-08-18 | 11:10
-weggejorist-
Predeker | 24-08-18 | 11:25

Ook in het binnenzwembad

Predeker | 24-08-18 | 11:25

Dit doorredenerend betekent dat dat elke criminele moslim beter direct op de terroristenlijst wordt gezet en de Nederlandse nationaliteit wordt ontnomen.
Beste preventie tegen Islamterreur.

SamV | 24-08-18 | 11:02

Het is de fukkking islam

Er zijn 2 opties, revolutie of oorlog; you choose. (aldus Tan de man)

tata1981 | 24-08-18 | 11:01

""Ik mis in dit verband ook nog het woord Marokkaan.""
@ Langshetrandje | 24-08-18 | 10:09
Mag je niet zeggen want marokkanen zijn immers een "ras", volgens de "rechters" van Wilders

telelezer | 24-08-18 | 11:00 | 1

Het misdadige en terroristische ras?

Langshetrandje | 24-08-18 | 12:15

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

Vrees dat er niet zo gek veel van die jongeren zijn die uit de criminaliteit willen stappen. Wat moeten ze dan gaan doen? Voor een hongerloon vakken vullen, stratenmaker worden of autospuiter? Heb zelf niks tegen dit soort beroepen en zelfs een soort van bewondering voor mensen die dit wel doen; tegelijkertijd weet je dan ook wel dat er nooit meer in zal zitten dan een tweedehands Golfje uit 2006.

Ook niet iets om nou echt naar uit te kijken, lijkt mij zo.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 10:53 | 4

Volgens die redenering heeft begeleiden geen zin omdat ze dus nooit op het financiële niveau komen als wat ze tijdens hun criminele carrière hadden. Wat moeten we dan? Accepteren dat ze tot aan hun dood criminelen blijven? Voor eeuwig stalken dat ze nog niet eens meer door een rood stoplicht kunnen rijden zonder aangehouden te worden?
Of accepteren dat ze jihadist worden en zich dood vechten in landen als Syrië?
Uit kostenoogpunt en impact op onze samenleving zou je dat laatste willen en moeten we bekering tot de extreme islam moeten toejuichen ...

2voor12 | 24-08-18 | 11:03

BBRDWR | 24-08-18 | 10:58
Geen idee hoe je die mensen zou moeten begeleiden, ook niet goed waarom je dat zou moeten willen.
Al dit soort gepamper heb je geen flikker aan - iets wat jij ook al, terecht, suggereert.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 11:04

Ik heb helemaal geen auto of imposante baan. Was als kleine jongen al een kleine boef en kleine alcoholist. Nu heb gratis geld elke maand, genoeg om beschonken te reaguren. Maar net niet genoeg om mijzelf serieus schade toe te brengen daarmee. De streken heb ik afgeleerd.

JeBroederInPolemiek | 24-08-18 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

In tegenstelling van pedo, denk ik dat je van crimineel wel kunt genezen.

JeBroederInPolemiek | 24-08-18 | 10:52 | 2

Van crimineel naar moordenaar. Ik zie niet waar de genezing in zit.

2voor12 | 24-08-18 | 10:55

Welnee, gestoorden zijn niet te genezen.
Probeerden ze vroeger. Kreeg je een metalen helm op je hoofd.
Doen ze niet meer.

HoerieHarry | 24-08-18 | 10:55

Dus het zijn maar gewoon opportunistische crimineeltjes:
Om je crimineel gedrag verder te kunnen botvieren verklaar je gewoon dat je een fanatiek aanhanger van de 'religie van de vrede' bent, en je kunt helemaal uitleven waar je 'goed' in bent, namelijk terreur
Onder de beschermende paraplu van de islam,.... en van de pc-obsessie van de deugmensch.

Kijkeensaan | 24-08-18 | 10:52

www.nrc.nl/nieuws/2018/08/23/via-wink...
Ze willen hun criminele verleden goedmaken door aanslagen te plegen of oorlog te voeren tegen niet-moslims. Wat ik al eerder meldde maar wat om onbekende reden weggejorist is.

2voor12 | 24-08-18 | 10:52 | 1

Interessante laatste zin in quote hieronder uit VK artikel. Niet 'vanuit extremistisch islamitisch perspectief' oid maar gewoon vanuit 'islamitisch perspectief'.... aap en mouw?

"Terwijl islamisten hun gastsamenlevingen op hun religieus geïnspireerde manier ondermijnen, doen criminelen en straatjongeren met een islamitische achtergrond het op hun eigen areligieuze en 'aardse' manier door intimidatie van wijkbewoners, overvallen, drugshandel, enzovoort. Vanuit islamistisch perspectief, dat uiteindelijke annexatie beoogt, is dit zeer gunstig."

Jasper293 | 24-08-18 | 10:57

"Gangsterislam" een mooi woord,
dat de lading wel dekt over wat er gebeurt in de steden op straat.

hotmint | 24-08-18 | 10:50 | 1

Het creeert een subcultuur vol slachtofferschap (vat maar op zoals je wil), haat tegenover de plek waar je leeft en een onderlinge band op religieus en sociaal vlak. Levensgevaarlijk. Kijk naar de buitenwijken van Parijs, Antwerpen en dergelijke steden.

BBRDWR | 24-08-18 | 11:00

Al in 2011 verscheen een artikel ( Open Acces universiteit Leiden van Jasper de Bie , Christianne de Post en Joanne van der Leun ) aangaande dit fenomeen. Zij definiëren jihadterrorisme als volgt:" …. is een vorm van criminaliteit waarbij radicale groeperingen zich bij het plannen , voorbereiden en uitvoeren van terroristische activiteiten beroepen op extremistische interpretaties van de islam". Zij benoemen in hun artikel dat eveneens dat "... illegaal verblijvende moslimmigranten waren disproportioneel aanwezig binnen jihadistische samenwerkingsverbanden in Nederland. Aan de hand van politiedossiers en interviews met imams en medewerkers van detentiecentra en AZC's blijkt dat de aantrekkelijkheid van deze verbanden verklaard kan worden door de combinatie van pragmatische en ideologische factoren. De jihadistische verbanden kunnen ( aldus) op praktische wijze voorzien in de behoeften van deze migranten waarbij criminaliteit een belangrijke rol speelt. Tevens blijkt dat deze migranten zingevings behoeften hebben waar de verbanden in kunnen voorzien. Echter - zo stelt het artikel- van deze illegaal in Nederland verblijvende actoren lijkt ( ) de salafistische ideologie niet de belangrijkste factor die de aantrekkelijkheid van jihadistische verbanden bepaalt ..".
Kortom niet slechts legaal in Nederland verblijvende moslims maar de illegaal in Nederland verblijvende moslims spelen een grote rol in de jihadcriminaliteit. En dat was dus al bekend in 2011. In Duitsland zijn juristen bezig om uit te zoeken in hoeverre Merkel meineed heeft gepleegd toen ze werd ingezworen en aldus de Duitse Grondwet te eerbiedigen. Door anderhalf miljoen mensen ongecontroleerd binnen te laten deed ze afbreuk hieraan en ook lapt ze "Dublin" aan haar laars Het siert de Volkskrant aandacht aan het jihadterrorisme te besteden overigens.

Jan Boule | 24-08-18 | 10:50 | 5

@ BBRDWR | 24-08-18 | 11:03

Het verschil is dat de bijbel geen handboek is, niet zo wordt opgevat. De koran (en de sira en hadith natuurlijk) wel: het staat vol met (eeuwigdurende) oproepen aan de gelovigen om (nu) tot handelen over te gaan. Dat maakt alle verschil. Dat soort ideeen moet je uit je samenleving verwijderen.

HoogToontje | 24-08-18 | 11:08

@BBRDWR & HoogToontje
Een verder verschil is dat Christenen het leven van Jezus als uitgangspunt nemen, niet het Oude Testament.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 11:17

De bijbel is één geheel en bevat het Oude Testament - de geschiedenis van het volk Israël - èn het Nieuwe Testament dat vermeldt de geboorte van Christus en later.
Nèrgens in het Oude Testament staan regels voor Christenen behalve(!) de 10 geboden: Gij zùlt niet doodslaan, gij zùlt niet echtbreken, gij zùlt niet stelen (om er maar een paar te noemen). Nèrgens in de hele bijbel staat de opdracht(!) om b.v. mensen te vermoorden zoals de koran dus wel doet.
Dat heeft met 'relativeren' dus helemaal niets te maken. Maar dan ook niets.

Lupuslupus | 24-08-18 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit zijn dezelfde wereldvreemde 'wetenschappers' die adviseren om agenten meer conflictvermijdend gedrag te laten vertonen (zwakte in de ogen van dit soort roofdieren) i.p.v. adequate zelfverdediging bij te brengen. Daarnaast baseren zij zich op onderzoeken waar zij zelf lyrisch over zijn qua uitkomsten terwijl de uitkomsten afhangen van de kwaliteit en omvang van de onderzoeksvragen. Want dit kan allemaal prima gediederikstapelt zijn.

Sliptong | 24-08-18 | 10:49

Het enige wat helpt zijn de opvoedkampen waar Ruud Lubbers het over had.
Er zijn een stel AZC's gesloten... de inrichting, de keuken, de bedden staan er nog - daar kunnen we opvoedkampen van maken.

De bestaande AZC's moeten we hiervoor ook gaan gebruiken, want om nu nog meer migranten uit Afrika en moslimlanden hier asiel te geven is zinloos en onbetaalbaar.... beter en goedkoper is opvang en zorg in eigen regio.
Wij hebben onze handen vol aan de problemen in eigen land.

sociaal_econoom | 24-08-18 | 10:49 | 1

De Chinezen hebben verstand van heropvoedingskampen gevuld met islamieten. Laten we voor de verandering eens iets van de Chinezen kopiëren ipv andersom.

sprietatoom | 24-08-18 | 10:51

De bijbel de tora en de koran zijn boeken die gebaseerd zijn op waarschijnlijkgebeurde verhalen.
Overlevering.
interpretatie.
vertalen.
Wijzigen en aandikken.
Hoe zou het zijn als die terrormoslims na dat hun bomvest ontploft daarboven geen 72 maagden maar een 72-jarige maagd treffen....
72 maagden
een 72 jarige maagd.
Zou die kennis niet volstaan om het islamprobleem definitief op te lossen?
Moeten wij als weldenkende westerlingen bovenstaand inzicht niet gratis delen met de imambaardmannen?

Daarna de bijbel en de tora samen met de koran afschaffen, religie doe je thuis en val je niemand mee lastig.

Openbaar Mysterie | 24-08-18 | 10:47

Als je als oligofreen tot je 18de verjaardag verplicht in de schoolbanken moet zitten om allemaal onzin aan te horen waar je echt helemaal niks van snapt, zou ik ook crimineel worden. Van je 4de tot je 18de opgesloten in een klaslokaal waar je niks te zoeken hebt, waar je niks leert. Als je 18 bent, ben je nog steeds analfabeet/laaggeletterd. Was toch veel beter om die jongens een vak te leren: loodgieter, timmerman, automonteur, leerling-assistent-aankomend dakdekker, hovenier, plaatwerker, stucadoor, metselaar, autopoetser, tegelzetter, lantaarnpaalcontroleur, fietsenmaker, leerling autowerkplaatsreiniger. Allemaal leuke baantjes waar je geld mee verdient.

ReneDeGelder | 24-08-18 | 10:47 | 3

Heb zomaar het idee dat jij geen stukadoor bent.
Makkelijk kletsen ja, met je 'leuke baantjes'.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 10:56

De jongens uit betreffende cultuur zijn helemaal niet geïnteresseerd in baantjes waarbij je moeten werken voor je geld.
De westerse werk ethiek kunt u niet projecteren op (Noord)Afrikanen of Arabieren.

Franker | 24-08-18 | 10:57

Lantaarnpaalcontroleur :')

JackStick | 24-08-18 | 11:05

Je kunt beter een onderzoek doen wat voor soort type mens er begeleid kan worden. Bij dat soort types bij voorbaat kansloos volgens mij.
Maar ja, ik ben geen briljante onderzoeker..

HoerieHarry | 24-08-18 | 10:45

Wie zag dat nou aankomen. Oh wacht, bijna iedereen. Omdat dat exact is hoe deze shit werkt, Het zijn allemaal losers, dieven, homo's, junks en slechte moslims die alsnog bevangen raken door de islam en via het martelaarschap een achterdeurtje naar het paradijs gevonden denken te hebben.

noerg | 24-08-18 | 10:43

Misdaad loont met de fopstraffen.
Gemeenschap beschermd ze, en geven ze niet aan.
Ergo: er worden heel wat terroristen gekweekt.

Wim Venijn | 24-08-18 | 10:43
-weggejorist-
Premier Trutte | 24-08-18 | 10:43 | 3

Het komt nog zo ver... dat rijke en werkende Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten.
Wat we overhouden zijn mensen met een uitkering en een boel ambtenaren die het allemaal zo goed wisten.

sociaal_econoom | 24-08-18 | 10:41

En over 5 jaar zal blijken dat er met de aanbeveling uit het NSCR-rapport niéts is gedaan: "De praktijk is weerbarstig, er zijn vele instanties die zich met deze problematiek bezighouden, maar grotendeels langs elkaar heenwerken. We zouden kunnen spreken van een 'lappendeken'. Wij pleiten er dan ook voor om het beleid béter te coördineren, en om dit te bereiken een speciale 'coördinator jeugdbegeleiding' aan te stellen. Wij denken hierbij aan iemand die afkomstig is uit de doelgroep, iemand dus die het beleid 'handen en voeten' kan geven."

Zenzeo | 24-08-18 | 10:41

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

En volgens goed Nederlands gebruik, begeleid door begeleiders die zelf ook geradicaliseerd zijn, wat we dan over een aantal jaar op deze site kunnen teruglezen en verder niemand daarover verbaasd zal zijn.

me,myself and IK | 24-08-18 | 10:40 | 1

Kernbegrip hier is "willen". Het heeft er alle schijn van dat ze de ene ongewenste aktiviteit net zo gemakkelijk voor de andere inruilen alsof het het een onderbroek was; eruit "willen" stappen staat kennelijk niet hoog op de agenda.
Een andere suggestie is om álle jeugd dezelfde vaardigheden bij te brengen, zodat er ook in de criminialiteit/jihad wat meer diversiteit en concurrentie komt.

kindapaas | 24-08-18 | 10:47

Nooit geweten dat een terrorist ongeveer hetzelfde is als een crimineel..

BozePaarseMan | 24-08-18 | 10:39

Ruud Lubbers had het in de vorige eeuw over opvoedkampen.... dat zou niet verkeerd zijn.

sociaal_econoom | 24-08-18 | 10:39 | 3

Weer een kansloos project... Als je ziet hoeveel hulp er al beschikbaar is, moet je toch concluderen dat opnieuw proberen op te voeden ook zinloos is.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 10:42

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 10:42
Zoals gratis kick-boks lessen?

psycho_3 | 24-08-18 | 10:52

@psycho_3
God ja, die eeuwige kickbokslessen... Daar leren ze juist wat je niet wilt dat ze kunnen.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 11:04

Jaaaaaaaaaa, we gaan weer thee drinken, jottum, zin an!

dorstig! | 24-08-18 | 10:37 | 1

Ja, maar dit keer een stevig potje thee drinken, we laten niet met ons sollen.

BozePaarseMan | 24-08-18 | 10:40

Op BNR vanmorgen durfde ze het woord "allochtoon" niet te noemen. Toen de presentator om namen vroeg ging het al snel over de "hofstadgroep" om ook geen buitenlandse namen te hoeven noemen..

Al met al weer een goed teken dat er veel meer en beter onderwijs moet komen. Dat wordt dus nog wat de komende jaren..

tiku99 | 24-08-18 | 10:36 | 1

BNR is vreselijk. Niks business nieuws radio. Ultra deug radio. Die buitenland commentator, niet te geloven. Ben gestopt met luisteren. Als het hier een maand niet regent is het volgens mij nog de schuld van Trump bv

merel veld | 24-08-18 | 10:44

Dom of slim zijn is gewoon een genetische kwestie. Wie als sukkel geboren wordt, eindigt ook als sukkel - daar verandert geen enkel onderwijssysteem iets aan. En ja, dan eindig je als laagopgeleid, in het besef dat je hoe dan ook altijd moet buffelen om de eindjes aan elkaar te knopen. Onbewust weten die jongens dat ook wel.
Kan me dan eerlijk gezegd wel voorstellen dat ze op de een of andere manier ontsporen. Als je in navolgend linkje kijkt naar de hoogte van salarissen bij 250 verschillende beroepen zie je gelijk dat men vrijwel altijd bij de laatste 50 zal eindigen.
Lijkt mij een klote vooruitzicht, weet ook niet wat ik dan zou gaan doen.
www.gemiddeld-inkomen.nl/gemiddeld-sa...

Ichneumonidae | 24-08-18 | 10:36 | 2

Misschien gewoon hard aan 't werk gaan, is dat een idee?

Rest In Privacy | 24-08-18 | 11:13

Joosjepek | 24-08-18 | 11:13
Domweg aan het werk gaan is misschien een idee, met de nadruk op 'domweg'. Ik zou, als gezegd, ook niet weten wat ik zou gaan doen. Weten dat je de rest van je leven moet werken en nooit echt iets zult bereiken lijkt mij geen pretje.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 11:27

My two cents: "Stoppen met Islam, kickboxen en huillie hullie", starten met Zen en Bibliotheken bezoeken....."

hetgingperongeluk | 24-08-18 | 10:35

Er zijn naast voormalig veel criminelen ook opvallend veel die hoogopgeleid zijn en dan radicaliseren. Er is dan ook een overstijgende gemene deler die de radicalisering verklaard en dat is de schaamte dat men zich vooral als moslimman (en soms vrouw) verliezer voelt tegenover de westerse mens. De vrije en blije westerling en haar onovertroffen succesvolle maatschappij en wijze van leven waar de moslim voelt dat deze daar ondanks alle beloftes niet op afgerekend worden en zijzelf niet extra beloond. De voortdurende dagelijkse confrontatie met het rijke en schaamteloze Westen triggerd deze moslims tot radicale verliezers.

Arne Appelmelk945599 | 24-08-18 | 10:35 | 2

Tja, het is op collectief niveau te veel naar binnen gekeerd met allerlei mechanismen om je af te schermen vd boze buitenwereld die op de een of andere manier iets verplicht zou zijn richting ‘moslims’. Binnen de groep kan het prima gaan maar ook zoals binnen de zwarte kousenkerk. Daar kwam je ook niet zomaar weg. Kijk naar de vooruitgang in de wereld, daar zit weinig nieuws bij van moslimzijde. Alleen in Griekenland worden meer vertaalde buitenlandse boeken uitgebracht dan in de hele Arabische wereld (VN Arabic development report). De joden die 0.02% van de wereldbevolking uitmaken sleepten ca 1/3 vd Nobelprijzen binnen. Er zijn maar een handvol Arabieren met een Nobelprijs. En dat ligt aan henzelf, niet aan de joden.

Nichtsneues | 24-08-18 | 10:54

Oneens. Welk percentage is 'opvallend veel'? En wat verstaat u onder 'hoogopgeleid'? Heeft u concrete voorbeelden? (en dan heb ik het dus even niet over ingeschreven staan bij de faculteit architectuur maar nooit in de collegebanken verschijnen).

bisbisbis | 24-08-18 | 10:55

Deoverheid heeft toch het geweldsmonopolie? Misschien moet de overheid de liquidaties maar weer overnemen, consequent de top100/top600 uitroeien, met kennelijk als bijvangst dat je veel terroristen preventief ruimt.
Het levert immers Dutarte ook veel stemmen op.

Hemmenaar7 | 24-08-18 | 10:35

Allemaal correlaties, met daar overheen een al te haastige saus van mogelijke causaliteiten.
Een paar passages in het verhaal verdienen naar mijn idee meer dan een beetje aandacht:
"De onderzoekers vermoeden dat berouwvolle ex-criminelen vatbaarder zijn voor jihadisme, al hebben ze geen duidelijke verklaring voor het verband tussen criminaliteit en terrorisme."
Dus, met name die (moslim)jongeren die een criminele achtergrond hebben, maar weer op het rechte pad zijn beland en proberen het goede te doen neigen naar een jihadi-carrière.
Er is hier dus niet sprake van een relatie tussen criminaliteit en terrorisme, maar een relatie tussen moslimgeloof, ex-criminaliteit en terrorisme.
En de onderzoekers geven toe er geen reet van te snappen hoe dat werkt, maar, zo blijkt uit een volgende passage, IS lijkt dat wél te snappen:
"De onderzoekers stellen dat groeperingen als Islamitische Staat (IS) zich actief richten op ex-criminelen die spijt hebben van hun daden.
De vraag is waarom die Islam zo kan verleiden om martelaartje te spelen, en waarom groeperingen als IS dat verleidingsspel met zoveel gemak kunnen spelen. Zal best helpen om ex-criminele moslims beter te begeleiden, maar ex-criminele christenen hoeven niet op een dergelijke wijze extra begeleid te worden. En waarom niet? Omdat het Christendom in dit tijdsgewricht geen moordmachine heeft draaien die jongeren die het goede willen doen naar zich toe lokt.

Schoorsteenveger | 24-08-18 | 10:34 | 3

Het Christendom lokt hoogstens kleine jongetjes en de bijpassende priesters. Maar idd, er zit natuurlijk inherent verschil in de voorbeeldrol van beider profeten. Dat krijg jeer ook niet mer uit, dus moet misschien dat geloof eruit.

Hemmenaar7 | 24-08-18 | 10:37

Even psychologie van de koude grond: iedereen is op zoek naar een thuisgevoel. Dit soort jochies is opgegroeid met de sfeer dat Nederland niet hun thuis is. Bij hun thuis wordt namelijk geen Nederlands gesproken, er wordt nauwelijks aandacht besteed aan Nederlandse gewoonten en tradities en dan hebben ze ook nog een geloof dat voornamelijk NIET bezig is met je thuis voelen in Nederland.
IS snapt dat: die biedt hun de idylle van het thuisgevoel dat ze door hun ouders is meegegeven en dan hebben ze het idee eindelijk hun bestemming gevonden te hebben. Geen wonder ook dat ze denken dat ze daarmee hun leven beteren, eindelijk op het rechte pad, eindelijk bij een club horen waar ze een doel in het leven hebben.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 10:55

"De onderzoekers stellen dat groeperingen als Islamitische Staat (IS) zich actief richten op ex-criminelen die spijt hebben van hun daden". Interessante analyse, maar waar is het precies op gebaseerd?

JackStick | 24-08-18 | 11:23

De gebruikelijke oplossing waarvan je wist dat hij zou komen.....

Geevee | 24-08-18 | 10:32

Er zijn geen extremistische vormen van de islam. Er is maar één islam, die is niet deelbaar. De koran is letterlijk en zogenaamd zuiver het woord van Allah die via engel Djibriel het allemaal aan Mohammed heeft verteld. Mohammed kon niet lezen en schrijven dus die heeft het weer doorverteld aan enkele volgelingen die wel konden schrijven en die hebben het neergepend.
De islam, lees de koran maar, is extremistisch, barbaars en geweldadig van zichzelf. Net zoals het nationaal-socialisme (nazisme).
Als je dat niet ziet, ben je een wegkijker of een facilitator en dus deel van het enorme probleem.

kempenaer | 24-08-18 | 10:32

Bismilah broer abi, stop met die RS6 over de snelweg knallen na je zoveelste plofkraak en ga voor 6 euro per uur bij de aldi werken. Wollah, dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb, bij allah (teab) ik ga veranderen.

*proest*

netniet | 24-08-18 | 10:31

Ik denk dat het een misvatting is dat men zich eerst onbegrepen en niet geaccepteerd voelt om zich daarna crimineel te gaan gedragen. En dat beter begeleiding zal gaan helpen. Ik denk dat het ze met de paplepel wordt ingegoten dat meedoen met die kaaskoppen niet het doel is. Dat uitzuigen en slachtofferen de weg is (als er 1 religie is die gestoeld is op exploitatie van slachtofferschap is het islam wel). Het gros lijkt met een ondergemiddeld IQ sowieso gedoemd te mislukken in deze hoogtechnologische samenleving waar de lat hoog ligt om je eigen broekie op te houden. Dit is de prijs die we betalen voor het warme gevoel van inclusiviteit. Plasje in de broek... net zo warm.. stukken goedkoper.

Claude_Vieaul | 24-08-18 | 10:29 | 2

Ala je dom en slecht bent ga je paupermisdaden plegen, diefstal, overvallen, etc. Als je snugger en slecht bent, word je drugstycoon.
Als je dom, religieus islamitisch en slecht bent word je terrorist.

kempenaer | 24-08-18 | 10:35

Dat 'onbegrepen en niet geaccepteerd' zijn drogredenen want ze draaien de zaken om. Er zijn talloze redenen waarom men niet geaccepteerd wordt. Niet één bevolkingsgroep werd en wordt zó in de watten gelegd als de islam. Die een enorme splijtzwam in onze samenleving is en steeds méér eist. Dus de 'schuld' bij de Nederlandse bevolking leggen is abject en infaam.

Lupuslupus | 24-08-18 | 10:40

Hé gasten Wat heeft die foto van Ismail Ilgun hier dan mee te maken? Is immers geen crimineel. Lastige persoon geweest? Ja. Maar dat is geen misdaad. Zijn 'wij' ook weleens en soms zelfs vaker.

Kazonga© | 24-08-18 | 10:28 | 2

Ja dat is hij wel. Mensen van de fiets af slaan, mensen en politici bedreigen etc. dat is crimineel gedrag en dat is dan nog enkel wat die lamlul gefilmd heeft.
Oh ja, en hij heeft of had een contract bij Top Notch. Dat is in ieder geval een bewijs dat je een crimineel was.

JanVergoor | 24-08-18 | 10:33

Ismail Ilgun is we degelijk een misdadiger. Wel een klein onderkruipsel van laag gedrag, vrij onbeduidend, maar toch een laaghartig stuk vreten.

kempenaer | 24-08-18 | 10:37

Geef ze een hangplek en een training kickboxen. Dat schijnt zo goed te werken.

Deflatiemonster | 24-08-18 | 10:28 | 1

Plus een wijf, een huis en een uitkering. En, wanneer we toch bezig zijn, ook nog een Playstation. En subside voor de imam.

Glasgow Argus | 24-08-18 | 10:35

Jongeren die uit de islam willen stappen beter begeleiden kan ook.

Gewinflipt | 24-08-18 | 10:28 | 1

Ja dan zijn ze ook eerder klaar met de begeleiding want zoveel zijn dat er niet.

Lupuslupus | 24-08-18 | 10:42

Leuk hoor, al die onderzoeken die uitwijzen dat dingen nou eenmaal verrekkes dicht bij de vermoedens van de rechtse onderbuik liggen, maar daar gaat natuurlijk helemaal niks mee gebeuren omdat niemand Geert Wilders in de kaart wil spelen.
Het lijkt me in elk geval verstandig om niet de radicale islam in de kaart te spelen, en WHO CARES of Wilders dan af en toe gelijk krijgt.

zwarte_weduwe | 24-08-18 | 10:26 | 1

Wilders heeft al meer dan 12 jaar gelijk. En eens komt dat besef ook bij anderen. Waarschijnlijk als het te laat is.

Lupuslupus | 24-08-18 | 10:30

Om te voorkomen dat er etnisch wordt geprofileerd gaan we dus naar elke winkeldief een AT sturen. Net zoals het regelmatig verboden is voor iedereen om een rugzak ergens bij zich te hebben.

Leptob | 24-08-18 | 10:26 | 1

Uw bedoelt waarschijnlijk 'dat er etnisch wordt geprofiteerd'

Maytheforcebewithyou | 24-08-18 | 16:13

Herhaal allemaal even met mij; "It's the Islam stupid!"

Want dit zinnetje vat het geheel wel samen. Die criminaliteit wordt als rechtmatige booty gezien volgens de islamitische geschriften want ze zijn hier tenslotte in het Dar al-Harb (Huis van oorlog). En alles dat je de Kafir afhandig maakt is rechtmatige buit. Net als al het geweld, de loverboys etc.. Is allemaal onderdeel van diezelfde kleaute ideologie. En pas als we dát gaan benoemen voor wat het is, kunnen we ook voorzichtig aan oplossingen gaan denken. Ik noem zomaar eens een dwarsstraat;

- Bewezen fundamentalistische moskeeën met gang sluiten.

- Haatbaarden die bewezen jihad en ander onverkwikkelijks prediken zonder pardon uitzetten.

- Families die hier al decennia niets anders doen als ellende en criminaliteit veroorzaken; dáár is de deur! Terug naar het land van je 2e paspoort.

- Daarover gesproken; per direct dubbele paspoorten afschaffen. Óf je kiest voor Nederland met al haar perks, óf je blijft je andere nationaliteit. Je kunt geen twee heren dienen.

- Ophouden om IS-gangers als zielige verloren schaapjes terug te halen om ze vervolgens los te laten op de onschuldige burgerbevolking.

- Eens man en paard gaan noemen. Ophouden om maar eeuwig om die hete brij heen te draaien. De islam is een ongewenste totalitaire ideologie die hier géén plaats zou moeten hebben. Net zomin als we hier scholen van n*zi schnit accepteren zouden we dat ook niet met haatmadrassas moeten doen.

- En eens wat verdragen, die hopeloos inadequaat blijken te zijn ten aanzien van de meer dan veranderde tijdsgeest, aanpassen zodat we niet met handen en voeten gebonden zijn maar eens kunnen doorpakken.

- Partijen als DENK per direct verbieden. Het laatste dat we hier zouden moeten willen is de Lange Arm van Erdosnor in onze 2e-kamer hebben zitten. We hebben al kleine voorproefjes gehad van wat dat precies betekent.

Sjefke7807 | 24-08-18 | 10:25 | 4

Je kan dit allemaal in de koran lezen. Heb je geen deskundige professor voor nodig.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 10:54

U vergeet er nog één: het blokkeren van de haatzenders en het blokkeren van haatbaardsites. Wat ze in China kunnen, kunnen wij hier ook.

bisbisbis | 24-08-18 | 11:01

Sjefke7807 | 24-08-18 | 10:25
Ik ben het met u eens hoor, maar ik moest toch nog even lachen om “terug naar het land van je 2de paspoort”...
Hun 2de paspoort is de Nederlandse met een flinke rochel erin. De eerste zal altijd het paspoort van het heilige vaderland in de zandbak zijn.

Smeerzalf | 24-08-18 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Paarlen voor de zwijnen.

Koonkluk Huis | 24-08-18 | 10:25

Nogal wiedes. Als meer dan 80% van de Marokkanen met de politie in aanraking is geweest.
Maar goed. Wat ik dus al eerder gezegd heb, is dat alle moslims potentiële terroristen zijn. Zeker de zogenaamde "gematigden"
Deze genetisch mentaal uitgedaagde woestijnmongolen hoeven na een haram leven van zuipen neuqen en jatten enkel een paar kaffirs af te knallen om alsnog in de hemel te komen.

Dus blijf uit de buurt van Tofik Dibbi

Rest In Privacy | 24-08-18 | 10:24

@Feynman | 24-08-18 | 10:19 | reageer
Vraag eerst maar eens aan een leraar hoe dat gaat met een klas met allochtonen. Dan weet je dat je niets bereikt met meer leraren. Dat volk wil, of kan, gewoon niet leren. Meer kan ik niet zeggen anders ben ik een racist.

Fapfap | 24-08-18 | 10:24 | 3

dat ze genetisch dommer zijn ligt niet per se aan ras (het is ook geen ras), maar aan eeuwen neef-nicht huwelijken.

Hemmenaar7 | 24-08-18 | 10:42

Er moet weer discipline ingevoerd worden in de scholen en begin dan maar die telefoontjes in te nemen bij de ingang van de klas. Dat zou in ieder geval een klein begin kunnen zijn.

Lupuslupus | 24-08-18 | 10:44

Hemmenaar7 | 24-08-18 | 10:42
Ze worden ook opgevoed met het idee dat ze beter zijn. Ze kijken neer op ons en zullen dermate ook nooit openstaan om wat van een niet moslim te leren.

Smeerzalf | 24-08-18 | 11:11

Daarom juich ik de nieuwe dienstplicht wet IN Marokko voor hun onderdanen ( ook over zee en verder en dichterbij)van harte toe. Ik zou graag zien dat het voor buitenverblijvende onderdanen een leeftijdsindicatie komt van 16 jaar tot 22 jaar en in die dienstplicht naast discipline en gehoorzaamheid tevens een opleiding om de handen te laten wapperen toegevoegd wordt. Voor mijn part geeft Nederland daarin voor het laatste ontwikkelingsgeld voor de hier verblijvende Marokkanen en kunnen ze na dienstplicht terug komen als ze toestemmen in een jobwerktraject.. ze mogen uiteraard ook daar blijven om hun toekomst in het vaderland weer op te pakken.

fikkieblijf! | 24-08-18 | 10:24 | 2

Het gaat de koning er enkel om om afkoopsommen binnen te harken. En dat geld verkrijgen ze door onze bejaarden in elkaar te slaan en te beroven.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 10:27

Marokko ligt aan het infuus van het geld dat Marokkanen in het buitenland overmaken naar hun families (en: van EU-miljarden). Dus wat de Ayatollah hierboven zegt (nog afgezien van het gegeven dat straks de NL belastingbetaler voor die afkoopsommen opdraait) , PLUS; wie weet welke leuke grapjes ze allemaal in het Marokkaanse leger leren. Straks komen ze nog allemaal terug getraind in stadsguerilla. PLUS de kans dat er 'Marokkaanse' jongedames in de schoot van de aldaar dienstdoende Nedermarokkanen worden geworpen en mee teruggenomen worden. Ik zie persoonlijk liever dat Nedermarokkanen onder elkaar trouwen. Dan kunnen de dames tenminste lezen en schrijven.

bisbisbis | 24-08-18 | 11:11

IN 1986 lag heel Nederland dubbel om de familie Flodder. En hun "intensieve begeleiding" door de geitenwollensok Sjakie. Wat natuurlijk nooit werkte. Dertig jaar later komen ze nog steeds niet verder dan "wie zoet is krijgt linzenkoek en wie stout is intensieve begeleiding".

Frustrerende onmacht voel je dan toch als toeschouwer?

Dutchbeaurouge | 24-08-18 | 10:23

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

Dat klopt al een bus. Ze moeten veel beter terug naar het land van herkomst worden begeleid. Heel veel beter.

omanders | 24-08-18 | 10:23

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

Eindelijk eens duidelijke taal. Waarom zijn ze hier niet eerder op gekomen???

Drunken_Pumpkins | 24-08-18 | 10:22 | 2

Dan kan er nu eindelijk eens een plan van aanpak worden gemaakt. En binnenkort zijn alle problemen uit de wereld geholpen!

***thumbs up***

Drunken_Pumpkins | 24-08-18 | 10:23

Drunken_Pumpkins | 24-08-18 | 10:23
Let wel; de jongeren die er zelf uit willen stappen. Dat is ruwweg 10%.
Hou je nog 90% de wereld uit helpen aan probleem over.

bodemloos | 24-08-18 | 12:24

Maar goed, in de kern zijn het natuurlijk allemaal gewoon hele lieve jongens.

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:21 | 2

Sterker nog, ik zou zeggen “in de grond zijn het allemaal gewoon hele lieve jongens”.

Glasgow Argus | 24-08-18 | 10:37

Plusje, Glasgow..

marcoplarco | 24-08-18 | 10:53

Deze jongeren moeten inderdaad beter worden begeleid bij het uitstappen. Bij voorkeur op 20.000 meter hoogte boven een oceaan, zonder valscherm. De rest is verspilde moeite.

Frau Merkel | 24-08-18 | 10:20 | 3

Denk je eens eens wat voor zinlose hoeveelheden fijnstof dat in de lucht brengt, klimaatnazi!

Knisperende_Tissue | 24-08-18 | 10:22

Dat valt best mee. Uit een oven komt meer.

Frau Merkel | 24-08-18 | 10:32

@Frau Merkel
-
Over wat voor oven hééft u het eigenlijk?

bisbisbis | 24-08-18 | 11:14

Altijd maar weer extra geld voor jongeren die zich misdragen. Dan beloon je dat gedrag. Letterlijk. Allemaal met zoetsappige projecten waar de werking en methodes onbewezen zijn.

Misschien eens aan de voorkant gaan zorgen dat het onderwijs gewoon goed in elkaar zit. Met voldoende bevoegde EN bekwame docenten. Nu missen we er anderhalf duizend in het basisonderwijs en duizend in het voortgezet onderwijs. Van de mensen die er wel werken vallen er een hoop in de categorie ondermaats, maar beter dan niks.

Dat geeft grotere klassen, te weinig persoonlijk contact en onvolledige examens zoals in Maastricht werd ontdekt, maar Maastricht is het topje van de ijsberg.

Onderwijs kan je alleen voorwaarts sturen. Eenmaal in de criminaliteit ben je ze kwijt.

Feynman | 24-08-18 | 10:19 | 4

Steeds meer jonge moslima's zijn hoger opgeleid, desalniettemin zakken ook zij steeds dieper weg richting orthodoxere islam. Beter onderwijs alleen is niet de oplossing, er moet een cultuuromslag bewerkstelligt worden. Hoe is de vraag.

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 10:38

Het is veel simpeler, Feynman. Regels stellen, en die consequent handhaven. Ook hardhandig als dat moet. Geen zachte heelmeester, tref ze waar het pijn doet. Een PvdA politicus zei het al eens; Je moet ze vernederen.

marcoplarco | 24-08-18 | 10:48

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 10:38
Wat dacht je van een cursus hardheid en kwaadschiks.? Speciaal voor mensen die denken dat je met zachte benadering het meest bereikt.
Met name het schuldgevoel over streng handhaven moet er uit geslagen worden. Dat is een consequentie van uitschot importeren.

bodemloos | 24-08-18 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."
Ah gelukkig! Het is vooral aan onze tekortkomingen te wijten dat het helemaal fout gaat met die mohammedaanse bloedjes.

Van Zessen Klaar. | 24-08-18 | 10:19 | 2

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

Zouden er ook onderzoekers zijn die vinden dat jongeren die ín de criminaliteit zitten gewoon eens een sérieuze schop onder hun hol en een juridische douw van jewelste moeten krijgen.

Dutchbeaurouge | 24-08-18 | 10:27

En de boefjes die er NIET uit willen stappen kunnen gewoon hun gang gaan. Laat dat nou net de lieden zijn waar de aanpak op gericht zou moeten zijn.

bodemloos | 24-08-18 | 12:13

Of je haalt gewoon datgene weg dat hun goede ontwikkeling in de weg staat (Islam dus).

JackStick | 24-08-18 | 10:19 | 2

Je bedoeld dat ze van jongs af aan leren dat alle niet-moslims minderwaardig en kudt zijn? En dat het niet zo erg is om van ze te stelen. Maar dat valt toch onder godsdienstvrijheid?

Rest In Privacy | 24-08-18 | 10:29

Nee dat valt het niet. De wet staat boven godsdienstvrijheid dus wanneer uitwassen van de islam in strijd zijn met de wet moeten die worden aangepakt.

Lupuslupus | 24-08-18 | 10:49

De universiteit van Wageningen heeft onderzoek gedaan naar de kenmerken van de dieren die 's nachts de kippen opvreten. De conclusie is dat het dieren betreft met vier poten en een staart.
De boeren weten nu dat ze hun koeien 's nachts bij de kippen weg moeten houden.

Als je het meest onderscheidende kenmerk weglaat, ben je dan gewoon een slechte onderzoeker of een fraudeur ten gunste van de politieke correctheid?

Franker | 24-08-18 | 10:19 | 2

Beide

Synthese | 24-08-18 | 10:29

Wat alleen ontbreekt is dat het niet strafbaar is.

Synthese | 24-08-18 | 10:29

Hier hoef je geen onderzoeker voor te zijn om tot deze opzienbarende conclusie te komen. Briljant, en dat na zo een lang en gedegen onderzoek. Wij zijn zo langzamerhand een land geworden waren de hoogleraren en onderzoekers tegen de kademuren op klotsen. De hoeveelheid, diversiteit en de thema's waarin zij tot hoogleraar zijn gepromoveerd, is werkelijk fantastisch. Nederland, het land van HOOGLERAREN en ONDERZOEKERS. Ook het land waar het gezonde verstand volkomen ontbreekt.

De Evangelist | 24-08-18 | 10:19

Ze komen allemaal uit de vijver met vissen met de volgende kenmerken: laagbegaafd, afkomstig uit problematische sociaal-maatschappelijke milieus, met psychiatrische aandoeningen of tenminste aanleg daarvoor. Deze vissen ziet men terug in de GGZ, in de verslavingszorg, bij justitie, in de forensische zorg, en veel bij het UWV. Ook worden deze vissen lid van extreme politieke bewegingen, zowel links als rechts. Kortom, het is een lange lijn van genetisch minder begunstigede exemplaren.

zeeman73 | 24-08-18 | 10:18 | 2

".. Maar een profiel is er moeilijk van te maken.."

Zucht...

marcoplarco | 24-08-18 | 10:45

M.a.w. ze zijn afkomstig uit shithole landen.

BrabantsVerzet | 24-08-18 | 12:38

"Volgens de onderzoekers moeten de jongeren die uit de criminaliteit willen stappen, beter worden begeleid."

En het liefst natuurlijk door zo'n onschuldig, onzeker huppelkutje van de sosjale akademie die zelf met heel veel problemen en issues rondloopt, maar in 4 jaar of langer en wat laagdrempelige stages op kinderboerderijen heeft geleerd hoe ze criminelen en islamisten moet begeleiden.

FrankVeer | 24-08-18 | 10:18 | 2

Check!

pendajo | 24-08-18 | 10:20

Ze moesten "onderzoek" doen naar wat eenieder met het blote oog ook wel ziet. Adviezen, hoe goed bedoeld ook, van dat soort lui kun je maar beter in de wind slaan. Kost namelijk alleen maar geld voor nul resultaat.

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 10:21

Wij willen minder, minder, minder criminelen. Mag dat gezegd worden?

lulleficatie | 24-08-18 | 10:17 | 2

Racist!

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:18

Crimineneelifoob. ;)

Paaldanseres | 24-08-18 | 10:32

Dat met die maagden heb ik nooit zo begrepen. Blijven die maagden ook maagd na de grote plof? Dan is het blijkbaar een kwestie van kijkekijke en de rest erbij denke. Dat is het dan weer net niet.
Of worden de maagden ontmaagd? Dan zit je op gegeven moment opgescheept met 72 vrouwen. Erger dan hel.

jacobh-59 | 24-08-18 | 10:16 | 3

Ten tijde van Mo de pedo en geitenneuker waren ze jong. Nu zijn ze uitgedroogd, maar wel maagd! 72 schoonmoeders. Inspiratie voor Dantes.

Frau Merkel | 24-08-18 | 10:18

Ja die zijn blijven maagd. Dat kun je aan hun 'dna-onderzoek' zien.

pendajo | 24-08-18 | 10:24

jacobh-59 | 24-08-18 | 10:16 |
Heb me laten vertellen dat het eigenlijk 72 druiven zijn ,maar aangezien je die kan kopen bij de plaatselijke supermarkt hebben de geestelijke er maar 72 maagden van gemaakt.Klinkt het allemaal wat aantrekkelijker.

komtdatschot | 24-08-18 | 11:01

Kortom, islam is criminele organisatie, want je bent al crimineel als je de jihad aanhangt.

BBmetR | 24-08-18 | 10:15 | 1

De Profeet begon zijn carriere als woestijnbandiet.

Boer Kini | 24-08-18 | 10:17

Geenstijl gaat komende week een brief van een advocaat ontvangen vanwege de pica bij dit artikel. Wedden?

zeeman73 | 24-08-18 | 10:15 | 1

Vandaag nog.

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:15

En meer buurthuizen natuurlijk waar ze 's middags, 's avonds en 'snachts zich kunnen amuseren zodat ze niet op straat hoeven rondhangen. Altijd DE oplossing van politici.

lulleficatie | 24-08-18 | 10:14

Waarom vindt waarschijnlijk niemand dit verrassend?

Cas Plant | 24-08-18 | 10:14

Begeleiding zoals we dat in Nederland doen helpt geen ene fuck.. ga maar eens evalueren hoeveel jongeren uiteindelijk op het rechte pad terechtkomen. Terechte vraag: wat helpt dan wel?

sjakie_a | 24-08-18 | 10:12 | 1

U refereert aan cijfers/onderzoeken?

JackStick | 24-08-18 | 10:29

Crimineel en moslim schuren dan ook wel tegen elkaar aan. Als je een beetje weet wat er allemaal gepropageerd wordt in hun handboek dan kun je ook niet anders concluderen. Verovering, diefstal en onderwerping zijn immers de rode draad.

NiCeY | 24-08-18 | 10:12 | 2

Ho ho. We moeten met zijn allen natuurlijk niet willen dat de kleine minderheid van zo'n 10% niet-moslimse terror-criminelen gaan lijden onder de 90% meerderheid! Waar is je gevoel voor fatsoen?

marcoplarco | 24-08-18 | 10:37

Ik heb het mij dunkt nog heel fatsoenlijk geformuleerd hier toch?

NiCeY | 24-08-18 | 11:15

Het onderzoek heeft 14 jaar geduurd.... Man man man, die stagiair had wel erg lang nodig om de woorden 'moslim' en 'islam' van Tipp-ex te voorzien.

Kapitein Stijlvol | 24-08-18 | 10:12

‘waren vroeger’?

Mr_Natural | 24-08-18 | 10:11

Nouja zeg GS, gaan we nu "ongefundeerd" relaties leggen?
(Klapt voorzichtig in zinn handjes).

boerk | 24-08-18 | 10:11 | 2

stijlloos inderdaad

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:12

nodeloos kwetsend bovendien

Frau Merkel | 24-08-18 | 10:16

Als ik het zo lees in de media is die begeleiding bij de el Tawheed-moskee uitstekend. Wat willen die onderzoekers nou?

boebidoeibi_mehmeh | 24-08-18 | 10:10

No shit sherlock. De essentie van t probleem zit m toch echt in het feit dat een door 100 mld regeltjes opgelegde religie haaks staat op de Europese samenleving. Wat namelijk ook opvalt is de term ''minder begaafd'' of ''zwakbegaafd'' wat frequent voorbij komt in de rechtbankverslagen.
En dat is ook niet gek als je decennia lang de aller armste ( Rif , Anatolië ) binnenhaalt.

Chemokar | 24-08-18 | 10:10 | 4

Een tijdje geleden een zakelijk tripje naar Marokko gemaakt. Een poos met m'n klant aldaar zitten ouwehoeren over het leven in Marokko. Bottomline: ze zijn daar zielsgelukkig dat al die rifbewoners de middellandse zee oversteken.

Knisperende_Tissue | 24-08-18 | 10:27

@Knisperende_Tissue
Bekend, sterker nog, "rifapen" is de term die de inwoners van Casablanca, Marrakech e.d. Zelf gebruiken voor het uitschot dat NL heeft geïmporteerd.

EefjeWentelteefje | 24-08-18 | 11:05

Incest is a bitch.

BrabantsVerzet | 24-08-18 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
2voor12 | 24-08-18 | 10:09 | 3

Ik mis in dit verband ook nog het woord Marokkaan.

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:09 | 1

Dat heeft er niets mee van doen. finnen daarentegen..

Frau Merkel | 24-08-18 | 10:17

En nu maar wachten tot bij de overheid eindelijk het kwartje valt: De fundamentalistische islam is een criminele organisatie! Ik zou mijn adem maar niet inhouden tijdens het wachten.

MAD1950 | 24-08-18 | 10:09

Geen enkele krant in dit land durft op de voorpagina te zetten; veel Marokkaanse criminelen willen terrorist worden.
Hoe hoog was het percentage criminelen ook alweer onder Marokkaanse mannen?
En waarom is er nog geen wet die verbied dat Marokkanen hier een paspoort krijgen?

pejoar | 24-08-18 | 10:09

Beter begeleid? Ja, naar zand van herkomst.

kwark001 | 24-08-18 | 10:08

Ik dacht juist altijd dat het alleen maar verwarde mannen waren

small_town_dude | 24-08-18 | 10:04 | 1

verward is synoniem voor zwakbegaafd.

Langshetrandje | 24-08-18 | 10:11

Kijk. Dit is dom voetvolk. Je moet de mensen hebben die hen ronselen, maar zelf hun handen niet vuil maken.
Zo slim zijn ze dan weer wel.

Rico Tampeloerus | 24-08-18 | 10:04 | 2

Die zijn ook bekend, imams van de lokale moskee.

me,myself and IK | 24-08-18 | 10:07

Ja, maar dan stort het netwerkje van subsidietrekkende integratiegoeroe's in elkaar. Het voetvolk is gelukkig zo weer te vervangen met verse aanvoer.

Deflatiemonster | 24-08-18 | 10:08

Leuke Spartacus plug (terecht ook)

iB€€R | 24-08-18 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken