Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tamara - Rot op met je kinderpardon

Vorige week werd de familie Andropov uitgezet naar Kiev met hun drie in Nederland geboren minderjarige kinderen. Ja, natuurlijk is dat zielig voor die kinderen, maar kunnen we nu alsjeblieft eens ophouden met dat eeuwige gezanik daarover? Regels zijn regels en een beetje verantwoordelijke ouders zorgen dat ze die regels kennen voor ze zich illegaal in een ander land vestigen.

Iedereen die de afgelopen drie weken niet onder een steen of op de maan heeft doorgebracht heeft wel wat meegekregen van dit nieuwe drama: een Oekraïense vader en moeder zijn in 2001 naar Nederland 'gevlucht', hebben hier illegaal geleefd tot paps per ongeluk in 2013 gesnapt werd met een vals Pools rijbewijs, ondertussen 3 kids in de leeftijd 5-14 op de wereld gezet en de afgelopen 5 jaar geprocedeerd, waarvan niet 1 procedure werd gewonnen. En nu de rechter kennelijk vaak genoeg heeft geoordeeld dat men hier illegaal is en terug moet naar Oekraïne is ineens het land te klein en staat iedereen op z'n kop omdat dat allemaal zo onmenselijk is.

Natuurlijk kunnen die arme kids hier niets aan doen. Zij hebben er niet voor gekozen om hier geboren te worden. Dus ja, natuurlijk snap ik dat jan en alleman staat te blèren om een kinderpardon en dat al die onschuldige kids hier moeten blijven omdat dit het enige land is dat ze kennen. Maar kom op zeg, wij als NL zijn niet de eerste verantwoordelijke hierin. Dat zijn de ouders. Die komen hier willens en wetens illegaal, melden zich niet als vluchtelingen en vragen geen verblijfsstatus aan. Die nemen dus bewust het besluit om hier illegaal te verblijven en zonder enig toekomstperspectief nog drie kinderen uit te poepen ook. Dan ben je gewoon niet goed bij je kokosnoot en denk je alleen maar aan jezelf, niet aan je kinderen. Want ja, als je kinderen zielig gevonden worden, dan mag je als illegale volwassenen misschien ook wel blijven. Iets wat je maar al te vaak voorbij ziet komen als je een beetje oplet. Hoe vaak zie je schrijnende verhalen over mensen die het land uit moeten en die géén kinderen hebben? Nooit dus.

Maar ja, wij zijn ook hartstikke fout met zijn allen. Dat waren we natuurlijk in de oorlog al en dat zijn we nu nog steeds, vraag maar aan Sylvana en Quinsy. Barbaren die we zijn dat we de wet eens een keertje handhaven. Maar alle gekheid op een stokje, we doen natuurlijk wel degelijk ècht dingen verkeerd. Zo stemmen we al decennialang op de verkeerde politici die de wetten hebben bedacht waardoor mensen als de familie Andropov zo lang in NL kunnen zijn. Politici die hebben bedacht dat we open grenzen nodig hebben. Die hebben bedacht dat mensen hier gewoon 13 jaar illegaal kunnen wonen en werken? zonder tegen de lamp te lopen. Hier kinderen kunnen krijgen, die toch naar school moesten, zorg nodig hadden etc. Hoe kan dat eigenlijk als je hier illegaal bent en je je helemaal niet bij de overheid gemeld hebt, zelfs niet als vreemdeling? Politici die bedacht hebben dat je jaar na jaar, procedure na procedure kunt starten en geen enkele uitspraak van een rechter hoeft te accepteren tot je daadwerkelijk door de politie 's ochtendsvroeg van je bed gelicht wordt om uitgezet te worden naar land van herkomst. Politici die zoveel gedogen dat het inderdaad lastig te voorspellen is wanneer er een keertje gehandhaafd gaat worden.

Dus hoe lossen we dit nu op dan? Nou, laten we de grenzen sluiten, zorgen dat hier geen illegalen meer kunnen zijn. Mensen die snel even een kind proberen te krijgen in de hoop dat ze dan misschien sneller een verblijfsvergunning krijgen vertellen dat dat alleen maar averechts werkt mbt hun kansen op een Nederlands paspoort en dat zij daardoor juist sneller uitgezet zullen worden, omdat wij nu eenmaal niet van manipulatie houden. En laten we vooral zorgen dat mensen maar 1 procedure kunnen starten waarbij zij slechts éénmaal in beroep kunnen gaan wanneer er fouten gemaakt zijn of wanneer er sprake is van gewijzigde fundamentele veranderingen in de situatie. Wat alles bij elkaar gewoon geen dag langer mag duren dan 6 maanden. Duidelijkheid voor iedereen. En dan ook vooral alles handhaven. Dat is de enige manier om deze waanzin een halt toe te roepen. Daar kan geen kinderpardon tegenop. 

Reaguursels

Inloggen

Eensch dat er een snelle en eenduidige procedure moet komen (of al had moeten zijn) die direct gehandhaafd wordt wanneer er blijkt dat men illegaal in NL verblijft.. de rest van het stuk doet echter vermoeden dat Wulffele geen concurrentie duldt van andere uitvreters die uit de staatsruif komen kanen. Wat kan het jou verrotten Tamara? Je draagt toch geen kudt bij!

mr.money | 16-07-18 | 14:51

Ach ja, folklore en inmiddels Oer-Nederlandse traditie om argeloze schoolkinderen voor je karretje te spannen.

AlexanderVissers | 16-07-18 | 13:11

Vluchtelingen voor oorlog opvangen, akkoord.
Oorlog voorbij, vluchteling terug!
Het bevreemd mij dat de hier aanwezige "vluchteling" kinderen hier "zijn geworteld".
De kinderen die "vluchten" zijn niet geworteld in het land van waaruit ze vluchten?
Deze kinderen kunnen hier wel aarden etc etc?
Over de kinderen die onder wijle Juliana (Nederland is vol met 10 miljoen) tot emigratie werden aangemoedigd konden wel aarde in een ver buitenland?
Heeft nooit iemand zich druk over gemaakt!
Dat is ineens niet hart verscheurend?

Tilburgse bluf | 16-07-18 | 12:03

Goed verhaal, doen ze niks mee in Den Haag.

Halal gehaktbal | 16-07-18 | 10:58

Voor zover ik weet is Oekraine een land in oorlog. En als we onze eigen Rutte mogen geloven zelfs met de grootste bedreiging van het westelijk halfrond, de host van het WK deze zomer. Dus waarom mag dat gezin niet blijven?
Neeeh Mark kiest liever voor het opnemen van heel Afrika in plaats van steun te bieden aan onze eigen Europese broeders.

Flow82 | 16-07-18 | 10:37 | 1

Voor zover ik weet is Oerkraine niet in oorlog. Heb geen gevechten gezien in b.v. Kiev. Dus ze kunnen veilig 'terugvluchten' . En denk de ouders kunnen de kinderen natuurlijk Oekrains leren, al dan niet met steun van van een of andere Oekrains inburgeringscursus. Neem aan dat de basisschool ze onmiddelijk van school haalt, steun geven aan illegalen is in Nederland strafbaar.

vincent1971 | 16-07-18 | 12:01

"Regels zijn regels". Daar krijg je toch jeuk van. Van die mensen die met volle teugen genieten van regeltjesland Nederland en er altijd weer op terug kunnen vallen met hun wijzende vingertje. In dit geval ben ik niet eens tegen de betreffende regel, maar "regels zijn regels" aanvoeren als argument, is toch wel sneuheid ten top.

jawor36 | 16-07-18 | 09:44 | 3

Je hebt gewoon een basis annex uitgangspunt nodig, klaar. Van daar uit kun je altijd nog uitzonderingen maken. Ik krijg veel meer jeuk van Nederlanders die denken dat regels niet voor hen gelden.

Goldfinger | 16-07-18 | 10:10

"Regels zijn regels" dus wegwezen zouden ze ook kunnen zeggen.

Halal gehaktbal | 16-07-18 | 11:00

Ja net zoals van die mensen die denken dat fietsers voor een rood stoplicht moeten wachten want regels zijn regels. Daar krijg je zo een jeuk van.

echtpaul | 16-07-18 | 19:55

"Grenzen dicht"... Toen de Goddelijke Kale dat bepleitte, maakte de MSM ervan dat hij ook alle buitenlanders die er al zijn eruit wilde gooien. Dat heeft hem zijn leven gekost.

Sans Comique | 16-07-18 | 09:27

Oekraine is een mooi land, en ik denk dat je daar met jarenlange 'Europa-ervaring' wel redelijk snel aan de slag kunt. Kinderen spreken waarschijnlijk ook de taal, dus die kunnen wel meekomen. OEK is geen straatarme Sovjet-dictatuur waar de kogels om je oren vliegen.

small_town_dude | 16-07-18 | 09:25

De kinderen zijn dan hier toch ook niet ingeschreven? Dat kan toch niet als je illegaal bent? Of heeft de gemeente een vinkje "illegaal" in het systeem? Zijn die kids dan nu stateloos? En hoe kan een illegaal kind naar een basisschool?
Dat je als ouders zo een risico neemt met je kinders, pffff.

boerk | 16-07-18 | 09:07 | 1

Op basis van ervaringen in het verleden met het handhaven van de wet in deze, was het niet eens zo'n groot risico.

Sans Comique | 16-07-18 | 09:28

Eigenlijk zou hun school ook gesloten moeten worden, want zoveel minderjarigen betrekken bij allerlei illegale praktijken hoort natuurlijk niet in Nederland.

Leukautootje | 16-07-18 | 08:55

Waarom wordt er altijd met 2 maten gemeten? Als ze na 12 jaar Nederland moeten verlaten is het voor de kinderen "hartverscheurend". Maar kinderen uit de die op hun 13de naar ons komen moeten heel blij zijn en dan wordt er met geen woord gerept over een hartverscheurend afscheid en geworteld zijn.
Onzin dus.

BenPakdee | 16-07-18 | 08:46

Het asielrecht zou afgeschaft moeten worden aangezien er veel te veel misbruik van wordt gemaakt, en ja, die gelukszoekers weten ook wel dat kinderen een heel goede zieligheidsfactor zijn.

Wolkbreuk | 16-07-18 | 08:09

Tis altijd zo makkelijk, eens stukje rammen. Grenzen sluiten, opgelost! Pffff

menage | 16-07-18 | 08:05

Er zijn zat boeren geemigreerd naar Canada en Nieuw-Zeeland met kinderen die geen Engels spraken, so what. Dan leren ze die taal maar. Op eigen kosten trouwens. En er wonen miljoenen mensen tevreden en gelukkig in Oekraine. Niks mis mee. Daaaaaag stelletje oplichters. En kunnen we nog ff achterstallige belasting vangen van al die jaren, want er zal wel geen cent betaald zijn, en de kosten van het procederen ook graag.

Rest In Privacy | 16-07-18 | 08:02

Ik woon in Nicaragua en hier is serieuze shit aan de knikker. Maar naar Nederland gaan is in theorie geen optie want mijn vrouw is Nica. Mijn zoon is Nica en Nederlander. Inmiddels 8 jaar getrouwd is toch zeker geen schijnhuwelijk. 300 doden en stijgende sociale onrust zijn echter geen reden voor een status voor haar. Daarnaast spreekt ze vloeiend Nederlands. Ze zou als sexy latina eerder een aanwinst zijn dan die wandelende tafelkleden. Maar dat terzijde, Als Nederlander wordt men gewoon gediscrimineerd. Voor mij reden genoeg liever in een deze bananenrepubliek te blijven dan terug te gaan naar dat halve Moslimland met linksdraaiend werkschuwe dreadlock kwetsfiguren.

PedroN | 16-07-18 | 04:05 | 1
-weggejorist-
boerk | 16-07-18 | 09:08

Diverse overheidspropaganda instrumenten laten geen gelegenheid voorbijgaan om Ukraine te promoten als voorbeeldige multiculturele samenleving, hard op weg opgestuwd te worden in de vaart der volkeren in een gelukkige samenwerking met of zelfs opname in de beste waardengemeenschap aller tijden (de EU), daarin gehinderd door het kwaadaardige buurland (eveneens een multiculturele samenleving overigens maar kennelijk met de verkeerde multicultuur).

Moeten we de conclusie trekken dat deze redelijk consistent gevoerde propaganda dan op leugens berust?

kindapaas | 16-07-18 | 02:46 | 1

Zeker weten dat je gelijk hebt in dit:
"Moeten we de conclusie trekken dat deze redelijk consistent gevoerde propaganda dan op leugens berust?"
Niemand was er voor maar het politieke spelletje was blijkbaar belangrijker dan alle logische tegenargumenten.
En nu liggen ook nog eens Nederlandse bedrijven op de radar omdat ze mee hebben gewerkt aan die ene brug bij de Krim, dat mag blijkbaar niet.
Maar onze regering mag alles, praten zichzelf goed.
Gadver, ik weet dat ik als burger niet altijd mijn zin krijg maar ze maken het wel heel erg bont nu.
Ik weet waar ik bij de volgende verkiezingen op ga stemmen, ik hoop echt dat de rst van de Nedrlandse stemgerechtigden ook einelijk eens slim worden en kiezen voor een partij die er echt voor het "volk" staat en niet voor zichzelf.
Helaas laat de geschiedenis zien dat die kans enorm klein is. :(

warmeballen | 16-07-18 | 03:19

De heerlijkheid Culemborg,daar heeft nog 1 van mijn voorouders,de gedenkschilden van de adel uit de kerk weggejorist,daar zoeken ze nog steeds naar.
Dat was wel in de tijd van Napoleon.
Een groenlink burgemeester,zo te zien handjeplak bogonia,daar is niks mis mee.
Gedraagt zich als de rattenvanger van hamelen.
Als ik al die onnozele kinderen zie,er zijn er die hebben de kring van
de pispot nog aan de po po.
Allemaal welvaart,maar in duitsland verschijnen al donkere wolken,helaas,dat wordt een paar stappen terug,en dan het verhaal hoe komt dat,en dan komen er potten met stront op tafel
De schijnwelvaard staat hier ook voor de afgrond,misschien wordt dat wel weer sokken stoppen

soledad | 16-07-18 | 01:24 | 1

''de schijnwelvaart staat hier op de afgrond''.... dit klopt @soledad.
Nu is er volop bedrijvigheid en veel werk in de woningbouw ten behoeve huisvesting van vluchtelingen en arbeidsmigranten... maar over 4 jaar komt er ook weer een terugval en een recessie.
Dan merken we hoeveel mensen in Nederland afhankelijk zijn (worden) van een bijstandsuitkering.... waarbij Den Haag en onze gemeenten veel geld tekort gaan komen.
Over vijf jaar zien we dat mensen uit Afrika en moslimlanden met men en macht naar NL willen komen... en dat rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten.
Dan is het inpakken en wegwezen met de Welvaartsstaat der Nederlanden.

sociaal_econoom | 16-07-18 | 06:20

Kort en krachtig: helemaal mee eens!

Amsterdamsko | 16-07-18 | 00:59

Tamara heeft helemaal gelijk.
Wat zijn dit toch in hemelsnaam voor argumenten? Uit dat AD artikel:
"... Het is volstrekt tegen Maksims belang in dat hij nu, na 14 jaar, het land uitgezet wordt. Dat geldt uiteraard ook voor zijn broertje en zusje....’’

Maar deze mensen procederen al zeker 5 jaar lang. En kregen steeds "nee" te horen. Bij de eerste 'nee' was Maksim dus nog maar 9 jaar oud en zijn broertje was toen 5 jaar. Het jongste zusje was toen waarschijnlijk nog niet geboren.

Vanaf het eerste besluit om naar NL te 'vluchten', hier illegaal te verblijven, steeds na iedere afwijzing tóch hier te blijven en NL verder op kosten te jagen, pa die een vals Pools rijbewijs had,.... etc.
Dat zijn toch echt stuk voor stuk belissingen van die ouders zelf geweest.

Ligt hier trouwens ook geen schone taak voor Jeugdzorg? Is dit geen vorm van mishandeling?
Hier moeten we toch al Veilig Thuis bellen als een ouder zijn kind een corrigerende tik op de billen-in-de-luier geeft?
Waarom laat men toe dat ouders hun kinderen zoiet als dit aandoen?

En dan nog iets: waar waren al die deugmensen met hun wijsneuzen-advies toen de eerste afwijzing een feit was?
Als die deugers écht het belang van die kinderen op het oog hebben, hadden zij destijds die ouders al moeten adviseren de wet te volgen.
En niet nu de overheid vragen de wet te negeren.

Wering | 16-07-18 | 00:42 | 1

Je mist nog even het stukje dat ze hier al 13 jaar illegaal waren vóór pa gepakt werd met zn valse Poolse rijbewijs en dat ze toen pas 5 jaar gingen procederen. Alledrie de kinderen zijn dus idd hier verwekt in de wetenschap dat men een erg onzkere toekomst tegemoet ging. En het stomste is nog: hadden ze zich meteen gemeld en aan alle regeltjes meegewerkt (melden enzo), dan hadden ze waarschijnlijk allang een verblijfsstatus gehad.

Niet dat we daar allemaal blij van hadden moeten worden, daar niet van. Maar zo werkt het wel.

Robin Hood | 16-07-18 | 06:55

Dit land is verrot. Een land geleid door hypocriete bestuurders, politici, vluchtelingenorganisatie (verdienen er geld aan) en alle anderen die aan de zieligheidsindustrie dik verdienen. Its all about the money. Wij zijn gewoon een ontzettend A-sociaal land welke zich verrijkt over de ruggen van de asielzoekers en dus over de rug van de BELASTINGBETALER. Hun dank is groot en houden het ten koste van alles in stand. Het credo luidt: schuldgevoel. En dat promoten zij maar al te graag.

De Evangelist | 16-07-18 | 00:29

Dus als je als buitenlander maar lang genoeg de Nederlandse wet overtreedt, wordt je vanzelf zielig en krijg je steun van jankertjes.

SergeantPierlala | 16-07-18 | 00:26

En heel Holland kijkt geamuseerd toe hoe ouders hun kinderen van school halen, weg van hun klasgenootjes, meesters en juffen en buurtgenoten om ze naar een vervallen krot in een vreemd land met een vreemde taal zonder enige familie in de buurt te slepen en daar een 'nieuw bestaan' op te bouwen.... ja, inderdaad, dat programma dus: 'Ik vertrek'. Nog nooit gedurende al die jaren dat die serie draait kinderen met spandoeken, kinderbeschermers, advocaten en talkshow-hosts zien vechten om die kinderen hier te houden, terwijl ze vaak overduidelijk hier niet weg willen.
En later blijkt vaak dat ze het eigenlijk na een tijdje heel leuk vinden en goed integreren in hun nieuwe land.

piloot47 | 15-07-18 | 23:29

Ajoh, gewoon asiel vragen in Duitsland. Ben je weer een paar jaar onder de pan.

rhov-ion | 15-07-18 | 23:29

Het kinderpardon is niets anders dan het in de hoek zetten van "Het Recht" en de rechters. Normaal zullen rechters en politici zich niet in elkaars vaarwater begeven. In dit geval kan je daar flink aan twijfelen.

Heiner | 15-07-18 | 23:28

Wat hier kan ... kan in een land als Australie niet.
Hier kun je onder de noemer asielzoeker ergens gaan wonen... er worden hier kinderen geboren en uiteindelijk krijg je alles wat een asielgerechtigde ook krijgt... een woning, zorg plus een uitkering.
Stel dat iedereen dit zo zou doen... dan zitten wij hier dadelijk met 30 miljoen mensen met een onbetaalbaar kostenplaatje.

sociaal_econoom | 15-07-18 | 23:25

De blik van dat jochie met die stok in zijn handen zegt alles. Het is de blik van de guppie die de haai aanziet voor zijn vriendelijke oom en HAP!, opgevreten wordt.

Zenzeo | 15-07-18 | 23:22

100% mee eens, en hier spreekt IND-ervaring. Ooit een geval gezien van een gezin uit Turkije (uit de tijd nog van voor Erdogan) dat hier aanvraag na aanvraag indiende. Steeds nul op het rekest. Ruim 10 jaar geprocedeerd, maar het mocht niet baten. En toen kwam er een kinderpardon....... en mochten ze alsnog blijven.

Kwaad werd ik ervan. Over alle tijd, moeite en energie die ambtenaren, rechters en andere betrokkenen hierin gestoken hadden en die nu pardoes nutteloos was geworden. Over het verkeerde signaal wat ervan uitging (100 keer 'nee' gaat uiteindelijk een 'ja' betekenen. Elke ouder kan je vertellen dat dat bij kinderen ook niet werkt.). En al het geld wat dat gekost had, en dat door belastingbetalers wordt opgehoest omdat deze mensen dat niet zelf hoeven te betalen. Dat is dus: kosten van verblijf (dak boven het hoofd), van eten en drinken, van zorgkosten, juridische bijstand (advocaat wordt door de staat betaald), schoolgeld, kleding, noem maar op. En als ze dan uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgen, krijgen ze daar bovenop nog een (bijstands)uitkering ook. Reken maar eens uit wat dat de Nederlandse samenleving gekost heeft. Dat zijn simpelweg astronomische bedragen. Maar weinig Nederlanders kunnen dat opbrengen, en mensen die hier nog nooit iets hebben bijgedragen krijgen het allemaal vergoed. 'Ja maar die mensen hebben wel alles achter moeten laten, die zijn wel alles kwijt hoor' krijg je dan wel eens te horen. Dat wil ik best aannemen, maar er is ALTIJD wel ergens oorlog waarvoor mensen op de vlucht zijn en Nederland is maar een klein vlekje op de wereldkaart. Waarom moet iedereen in dit deel van de wereld opgevangen worden? En dan ook nog eens permanent?

Nee inderdaad, ga weg met je kinderpardon. Het enige wat je ermee bereikt is meer mensen de gok gaan nemen dat dat hen ook een keer gegeven wordt en ze de verblijfsvergunning in de wacht kunnen slepen.

Braboblanke | 15-07-18 | 23:20 | 3

Klopt helemaal... als je maar lang genoeg hier blijft en zorgt dat er wat kinderen worden geboren - dan krijg je op den duur alles wat een statushouder ook krijgt.
Een woning, extra aandacht, zorg plus recht op een bijstandsuitkering.
Hierdoor krijgen we steeds meer inwoners met een onbetaalbaar kostenplaatje.

Straks krijg je de omgekeerde wereld - mensen uit zulke landen komen naar Nederland... rijke en werkende Nederlanders vluchten weg uit Nederland.
Dan heeft Den Haag het helemaal voor elkaar.

sociaal_econoom | 15-07-18 | 23:34

@sociaal-econoom
We stevenen af op vertrek belastingen, het juridisch kader is er al (conserverende aanslag). Confiscatie is een beter woord voor dergelijke praktijken, die al eerder met succes zijn doorgevoerd (niet eens zo ang geleden en op maat toegesneden voor de gelukkige kleine vermogensbezitters destijds).

kindapaas | 16-07-18 | 02:52

Constaterend na bovenstaand videofragment, die ouders met lak aan de wet- en regelgeving die hun kinderen inzetten voor politieke doeleinden, zijn sneuneuzen.

'Het gezin werd in april 2013 geregistreerd als vreemdelingen – nadat de vader zich met een vals Pools rijbewijs had gelegitimeerd.
Tien keer vroegen de ouders een verblijfsvergunning aan. Even vaak werd het verzoek afgewezen. Volgens de politie voldeed het gezin niet altijd aan de meldplicht.
De zwarte Mercedes staat in de tuin.'

Grutjes... de Mercedes van dit arme vluchtelingengezin staat in de tuin?
Als rasechte Nederlander met eeuwenoude wortels hier, heb ik niet de luxe van een tuin, laat staan een Mercedes.

Het positieve aan bovenstaand bericht is dat de burger ietsje meer vertrouwen krijgt in de handhaving van de dienst Terugkeer en Vertrek.

Gezien het ondermijnende gedrag van die Groenslinks burgemeester, is het zaak dat ouders hun kroost van jongs af aan goed voorlicht en bijbrengt dat wetsovertreding in onze rechtsstaat strafbaar is.
Leg ook uit dat we niet in een anarchie leven maar in een democratie, gebaseerd op regels die zoals met z'n allen afgesproken, nageleefd dienen te worden.
Leg je kinderen ook uit het wettelijk niet is toegestaan dat illegale vreemdelingen van buiten de EU op het grondgebied van de Europese Unie verblijven. Last but not least: Maak je kinderen heel goed duidelijk dat zij zich nooit door een leerkracht, een ouder of wat voor nitwit dan ook, voor het karretje moeten laten spannen als demo-opvulling voor emo-porn.
Rest nog één vraag: Waarom komen de kosten van dit terugkeerbeleid op conto van ons, belastingbetalers en waarom worden die niet verhaald op die illegaal met de zwarte Mercedes?!

drs.Nee | 16-07-18 | 06:37

Goede column.
Natuurlijk is het in Nederland beter toeven dan in Oekraïne, Rusland, China, India of Afrika. Maar als "zielig" de norm is, moeten we consequent zijn en zo'n 6 miljard mensen naar Nederland uitnodigen. En ik schreef inderdaad zes miljard; dus het overgrote deel van alle aardbewoners.

Iedereen snapt waarom dat niet kan. Ons sociale stelsel barst nu al uit zijn voegen, vooral dankzij de ongecontroleerde massa-immigratie.
Er moeten dus sowieso keuzes gemaakt worden en die zullen altijd pijnlijk zijn voor de betrokkenen. Maar het huidige beleid dat illegaal gedrag beloont is voor NL onhoudbaar, en bovendien onrechtvaardig naar immigranten die zich wèl aan de wet houden.

Dit beleid helpt ook de derde wereld niet vooruit.
De immigratielobby is zelfs direct verantwoordelijk voor de vele verdrinkingen in de Middellandse zee, en de heropleving van slavernij in Noord Afrika. Er zijn alleen maar nadelen te bedenken voor het beleid van omvolken.

Zeker ook voor links, dat zogenaamd in de opwarming van de aarde gelooft. Maar als je nou een miljoen Afrikanen hier uitnodigt, hoe groot is dan de kans dat die elk jaar een keer heen en weer vliegen naar hun geboortelanden in Afrika?
Juist ja.
Dat scheelt dus 2 miljoen extra vliegreizen per jaar.
En dat gun ik ze uiteraard van harte; zou ik ook doen als ik in Afrika zou gaan wonen. Ik wil mijn familie gewoon blijven zien. Maar het blijft raar dat de immigratielobby en de milieumaffia voor 95% dezelfde aanhang hebben, terwijl die twee dus niet samengaan.

En ook dat bewijst voor mij dat die 2 lobbyclubjes geen goede bedoelingen hebben. Het zijn saboteurs van het vrij Westen, net als de pacifisten tijdens de Koude Oorlog. Die bleken achteraf ook door de USSR en de DDR betaald te worden.

Dandruff | 15-07-18 | 22:56 | 2

Kinderen kijken anders naar een land. Een beetje armzalige woning met een ruig stuk grond vinden ze vaak leuker dan een flatje in een Nederlandse stad. In feite zeggen al die betogers dat Oekraine een achterlijk land is om te wonen. Maar hebben ze echte kennis?

marjen | 15-07-18 | 23:11

marjen | 15-07-18 | 23:11,

Dat weet ik niet. Ik kan me ook indenken dat een kind dat opgroeit met warm en koud stromend water niet terug wil naar een land waar water handmatig moet worden opgepompt. Om maar één van de vele luxeproblemen in tweede en derde wereldlanden te noemen.
Sowieso is het niet leuk om je school en je vrienden kwijt te raken. Te moeten verhuizen naar een land waarvan je de taal wel deels, maar toch niet helemaal kent.

Maar het punt is natuurlijk dat dat niet "onze" schuld is, maar die van de ouders. Het moet niet zo zijn dat 13 jaar de wet overtreden beloond wordt. Als ik 13 jaar zonder rijbewijs rondrijd wordt ik ook niet beloond met een gratis auto en een gratis rijbewijs, zonder rijexamen en zonder rijles te hoeven nemen.

Het is hieronder al geopperd; we moeten ook de illegalenlobby die deze wetsovertredingen mogelijk maakt, bestraffen. Om te beginnen mogen zij de vele verblijfs- en proces- kosten betalen, waar zij nu de maatschappij voor op laten draaien.
Laat iedereen zijn eigen hobby's betalen.

Dandruff | 15-07-18 | 23:36

Kennelijk lag ik onder een hunebed, ik wist er niets van.

Johan_Voorhaar | 15-07-18 | 22:41

Zijn die kinderen zielig? Hou toch op met die flauwekul. Talloze kinderen verhuizen regelmatig met hun ouders en dat is NIET zielig.
Het is vals sentiment dat hier wordt opgeklopt.

marjen | 15-07-18 | 22:39

zo'n actie houden ze nooit voor criminele marokkaantjes! misschien omdat die wel mogen blijven?

thepinkpainter | 15-07-18 | 22:34

Arbeidsmigranten die huizen innemen in Nederland nu op Nieuwsuur. Och hoop dat de dochters en zonen van diegenen die op pro EU partijen stemmen ook geen huis meer kunnen kopen.

sprietatoom | 15-07-18 | 22:24

We gaan ze brengen!

Rest In Privacy | 15-07-18 | 22:01
-weggejorist-
pro1991 | 15-07-18 | 21:58

Goed verhaal; 't snijdt hout.

Munitie | 15-07-18 | 21:54

Los van wat je over het kinderpardon denkt en vindt is het natuurlijk belachelijk dat illegaal in Nederland verblijvende vreemdelingen hun in NL geboren kinderen ongestoord naar school kunnen sturen! Hoe is dat mogelijk? Als jij op Schiphol staat om op vakantie te gaan kom je het land niet uit als je een boete open hebt staan, maar aan de andere kant is het controle systeem op andere vlakken zo lek als een maandje, onbegrijpelijk en tenenkrommend.

JI-HAAT | 15-07-18 | 21:43 | 1

Mijn vrouw stond ooit op Schiphol met een paspoort dat een maand verlopen was voor een vakantie van 10 dagen op Kreta .
Dat kon alleen opgelost worden met een tijdelijk paspoort dat terstond aangemaakt kon worden en net zo duur was als een normaal paspoort alleen was de geldigheid de lengte van het verblijf op Kreta Natuurlijk was het dom om niet op de geldigheid te letten maar we zijn slechts mensen.
En verleden jaar voor een 10 daagse vakantie naar Spanje moesten we weet ik hoeveel keer onze ID kaart laten zien.
ik vind het een goede zaak dat daar op gelet wordt maar het is wel opvallend dat ik met mijn roomblanke huid en grijze ogen daar wel heel veel naar gevraagd wordt, terwijl iedere gekleurde medemens zonder paspoort of andere reispapieren zonder problemen binnen kan komen en vervolgens van alles kan eisen

berg545 | 15-07-18 | 22:46

dit betoog is mij uit het hart gegrepen. Ik ben het er roerend mee eens

langzullenweleven | 15-07-18 | 21:36

Ferm stuk tegen de zieligheid, kotsmisselijk word ik van dat vooretterende kinderpardon en de jarenlange gerechtelijke procedures op staatskosten tegen uitzetting. In Hongarije zijn degenen die hulp verlenen aan illegalen strafbaar, zou in Nederland ook moeten gebeuren.

AndreP | 15-07-18 | 21:29 | 2

In de staat Maryland hebben we een Casa de Maryland. Die helpen illegalen met allerlei zaken. Locale county councilmet vrijwel uitsluitend democraten heeft besloten $300,000 belastinggeld te doneren aan immigratieadvocaten. Follow the money denk ik dan altijd. Ondertussen wonen de council members lekker riant in Bethesda of andere dure gebieden.

SDI | 15-07-18 | 21:39

Kosten van de procedure (en dan echt de volledige kosten) die niet tot resultaat leidt voor rekening van de desbetreffende advocaat. Dat zou al heel veel procedures voorkomen!

Janas | 15-07-18 | 22:53

We zouden de regel:” het enige land dat ze kennen” eens moeten toepassen op de asiel geluk zoekers , voordat ze Europa binnen komen.

echtpaul | 15-07-18 | 21:26

Zucht. Wij zijn fout? Zal wel sarcastisch bedoeld zijn, maar IK ben niet fout. Stoppen met dat populistische gedoe.

Vwb de kinderen:

www.youtube.com/watch?v=RybNI0KB1bg

SDI | 15-07-18 | 21:26

Duidelijk en scherp weergegeven, het failliet van de "Europese" vreemdelingen wetgeving.

Schepvogel | 15-07-18 | 21:25 | 1

meer hoe slappe zakken ermee omgaan

langzullenweleven | 15-07-18 | 21:37

Oekraïne is een land waarin nog steeds heel veel mensen wonen, werken, oud worden en gelukkig zijn. Er zijn geen natuurrampen en alleen in het Oosten is een conflict aan de gang. Ik geloof dat dat land een paar duizend km. breed is, dus er is nog wel wat ruimte voor dat gezinnetje zonder dat ze tussen de tanks en de rondvliegende kogels zitten. Laat pappie maar een mooie baan zoeken, dan kan mammie een leuke school uitzoeken. Wegwezen uit Nederland, einde verhaal.

JvanDeventer | 15-07-18 | 21:24 | 1

En dan kan opa en oma mooi op de kinderen passen

echtpaul | 15-07-18 | 21:28

Met de huidige stand der zaken zijn ook de officiële Nederlandse kinderen 'de dupe'. We hebben hier een staatsschuld van ruim 480 miljard euro. Dat komt neer op bijna 30.000 euro per inwoner, kinderen inclusief.

Zolang mensen dusdanig veel schijt hebben aan hun eigen kinderen dat ze dat tolereren door onder andere de migratie-industrie te supporten moeten ze niet hypocriet lopen mekkeren over zielige kinderen.

sarcastro | 15-07-18 | 21:12 | 1

sarcastro | 15-07-18 | 21:12,

Jij weet dat, ik weet dat.
Echter 80% van de Nederlanders kijkt NPO en weet dat niet.
Die kan ik ook hun domme keuzes niet kwalijk nemen. Maar blijf de feiten vooral herhalen op werk, verjaardagen etc.

Dandruff | 15-07-18 | 23:03

En hoeveel autochtone kids emigreren er elk jaar samen met hun ouders? Gezien de door Rutte beloofde handel tussen Oekraïne en Nederland zijn er mogelijkheden zat voor mensen in Oekraïne die een woordje Nederlands spreken.

W_F | 15-07-18 | 21:12

Misschien stoppen met het beschermen van je eigen economie met als gevolg je anders niet op vakantie kan volgend jaar.
Het is een offer die je eigenlijk niet kan vragen van een westerling of een nieuwe westerling. We zullen de gelijkheid ergens in de marge moeten zoeken.

MogeWijEveOvergeve | 15-07-18 | 21:07 | 1

Wat bedoel je nou, protectionisme leidt tot ongelijkheid en dus migratie? Dus, je economie niet beschermen zodat we allemaal even arm zijn en iedereen van narigheid maar in z'n eigen land blijft? Is dat wat je zegt of begrijp ik je verkeerd?

sarcastro | 15-07-18 | 21:17

En toch zijn er in dit verhaal dus kinderen die keihard de dupe zijn. In de eerste plaats omdat hun ouders blijven procederen. Maar hé, dat is nog steeds hun goed recht. Die regels hebben we allemaal afgesproken. En hoe hard je ook “regels zijn regels” schreeuwt, het doet niets af aan het feit dat die kinderen de lul zijn. Tot er een oplossing is, die we wederom met zijn allen moeten verzinnen, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen voor de ellendige uitwassen die onze wetten mede creëren. Ik heb de oplossing niet, naar schreeuwen dat regels regels zijn is wel erg simpel. Helemaal als die regels - zoals jezelf aangeeft - behoorlijk bagger zijn. Dus, rot lekker zelluf op.

Ggroengras | 15-07-18 | 21:00 | 3

Yup de kinderen zijn de lul van hun eigen ouders. Is altijd al zo geweest.

echtpaul | 15-07-18 | 21:18

@Ggroengras: Wie heeft besloten hier heen te komen? Wie heeft besloten hier illegaal te verblijven? Wie heeft besloten geen status aan te vragen? Wie heeft besloten kindertjes te nemen?
Zijn dat uitwassen van onze wetten?
Durf je echt te beweren dat het de schuld van de regeltjes is dat die kinderen de lul zijn?
Je bent niet goed bij je hoofd.

ChupaChupa | 16-07-18 | 09:30

@Chupa: onze schuld is in de eerste plaats dat ze zomaar illegaal binnen konden komen. En vervolgens dat we het mogelijk hebben gemaakt dat ze hier 13 jaar hun goddelijke gang konden gaan zonder tegen de lamp te lopen. En als paps niet te hard/zonder licht/door rood/op het verkeerde moment op de verkeerde plek had gereden, dan waren ze nu waarschijnlijk niet in Kiev geweest.

Robin Hood | 16-07-18 | 09:52

Zou het toeval zijn dat burgemeester Van Grootheest een Groenlinkser is? Ze zouden hem als verantwoordelijke aansprakelijk moeten stellen voor het herbergen van illegalen, maar in plaats daarvan staat ie op het plein te verkondigen hoe lief z'n troetelimmigranten zijn.

sarcastro | 15-07-18 | 20:56

Nou ja, het valt al mee dat in dat geval geen linkse deugmensen vanuit het onderwijs kinderen in bussen hebben gepropt om op het Binnenhof te gaan demonstreren tegen het feit dat NL nu eindelijk eens een keertje de wet naleeft.

Zoals bij de Lily en haar broertje: toen moesten Nederlandse kinderen (als ware het een 'wijze les') van hun onderwijzers leren dat de wet niet geldt voor mensen die hier illegaal vertoeven…
Maar dat de Nederlandse wet er alleen is om Nederlanders te kunnen bestraffen. Althans, beboeten.
Want echt straffen is sowieso 'te duur' (maar dat het aantal vrijheidsstraffen is gedaald van 46.600 in 2006 naar 36.300 in 2016 zal wel komen doordat het zoveel veiliger is geworden - dus dat mijn 'gevoel' niet klopt).

Dat uitje naar het Binnenhof voor Lily leek toen voor de scholieren te moeten dienen als lesje "hoe maak ik van ieder Nederlands kalfje zo snel mogelijk een echt Oud-Hollands Melkkoetje dat levenslang uitgemolken kan worden ten behoeve van alles wat fout en/of onzinnig is en/of niet bereid is te werken.
Dat alles in het kader van hoe Nederland van 'land van intensieve VEEhouderij' is overgegaan naar 'land van intensieve MENShouderij'.

Ik vraag mij nog steeds af of de ouders die niet wilden dat hun kinderen in deze actie/demonstratie werden meegesleurd door onderwijzend personeel, hun eigen kinderen om die reden thuis mochten houden. Naar mijn mening is het echt beschamend dat die school die actie destijds heeft opgezet – en ongestraft heeft kunnen uitvoeren.

Wering | 15-07-18 | 20:53 | 2

Lily en Howick. Zelfde gedram van de zelfde mensen uit A’foort (ook míjn stad!) om dezelfde reden: arme zielige mensen. We weten dat we een bed-bad-brood opvang hebben en dat het de bedoeling is dat ze uiteindelijk allemaal vertrekken, maar als het dan eenmaal zover is, dan loopt iedereen te jammeren. Zum kotzen.

Robin Hood | 15-07-18 | 21:00

"Nou ja, het valt al mee dat in dat geval geen linkse deugmensen vanuit het onderwijs kinderen in bussen hebben gepropt om op het Binnenhof te gaan demonstreren tegen het feit dat NL nu eindelijk eens een keertje de wet naleeft."

Nou ja, wat scheelde het? Maar ook hier, ik krijg een steeds grotere schijthekel aan dat inzetten van kleine kinderen voor een policor doel. Dat de leerkrachten en de burgemeester en andere Gutmenschen willen demonstreren tegen het uitzetten van uitgeprocedeerden, dat is uiteraard hun goed recht, maar dat ze al die kinderen ongegeneerd manipuleren en inzetten om met spandoekjes etc te gaan lopen en de juiste, sociaal wenselijke opvattinkjes te laten debiteren...... ik weet het niet, hoor, maar it makes me puke. Laat kinderen er buiten.

Dr_Johnson | 15-07-18 | 21:25

"Wat alles bij elkaar gewoon geen dag langer mag duren dan 6 maanden. Duidelijkheid voor iedereen. En dan ook vooral alles handhaven. Dat is de enige manier om deze waanzin een halt toe te roepen. Daar kan geen kinderpardon tegenop."

Quod erat demonstrandum.

Echt elke keer weer gebeurt dit: zijn mensen na jaren en ca 5 procedures "uitgeprocedeerd" en moeten ze terug naar hun eigen land, dan worden de "aaibare" kinderen - de term schijnt "anchor kids" te zijn - in de strijd geworpen in de hoop dat er toch weer een uitzondering (met de discretionaire bevoegdheid) gemaakt wordt; je zag het in het verleden met die Sahar en Mauro (en in hun kielzog slepen ze dan meteen een paar honderd "vergelijkbare" gevallen erdoor), je zag het recentelijk met die Lily en ? (ik ben de naam van dat jongetje even kwijt, Howick?), waarvan de moeder al uitgezet is naar Armenië, en zij nu een "zelfstandig" traject ingaan om te mogen blijven.

En Tamara heeft gelijk: "Maar kom op zeg, wij als NL zijn niet de eerste verantwoordelijke hierin. Dat zijn de ouders." Wij als NL zouden niet langer moeten toelaten dat ouders hun kinderen als pressie/chantage middelen gebruiken. Landen als Armenië en Oekraïne zijn echt veilig genoeg voor de eigen onderdanen; daar naar toe kun je ze probleemloos uitzetten.

"Dus ja, natuurlijk snap ik dat jan en alleman staat te blèren om een kinderpardon en dat al die onschuldige kids hier moeten blijven omdat dit het enige land is dat ze kennen"

Maar in het geval van die kalifaatkinderen, waarvan het overgrote deel in Syrië geboren is, geldt die regel van "het enige land dat ze kennen" opeens niet meer; die moeten allemaal opgehaald worden, want "ze hebben er niet voor gekozen om daar te leven". Nee, kinderen kiezen nooit waar ze leven, dat is afhankelijk van keuzes die hun ouders maken. En die ouders zijn verantwoordelijk, in geval dat ze besluiten op de bonnefooi naar Nederland te reizen zonder enige toestemming (dus met het grote risico dat ze eruit moeten), en in geval van het vrijwillig verhuizen naar het kalifaat, waar volgens de regels van de profeet (vzmh) geleefd kan worden, de kinderen compleet gehersenspoeld kunnen worden, en andersdenkenden de kop worden afgesneden. Nogmaals, Tamara heeft gelijk: de ouders zijn verantwoordelijk, niet iemand anders.

"Dus hoe lossen we dit nu op dan? Nou, laten we de grenzen sluiten, zorgen dat hier geen illegalen meer kunnen zijn."

Daar pleit ik al ca 30 jaar voor. Het wordt tijd dat men dat eindelijk ook in Brussel gaan inzien. Het is óf dat (buitengrenzen hermetisch dichttimmeren; illegalen eruit schoppen), óf op termijn ten onder gaan.

Dr_Johnson | 15-07-18 | 20:51 | 3

U was dus een van de eersten die dit inzag. Wat maakte het dat u dat inzag?

VeelTeSteil | 15-07-18 | 20:53

@Dr_Johnson | 15-07-18 | 20:51
Duidelijk, ik ben voor.
Ook als ik er financieel op achteruit ga, maar daar zal je er niet zoveel van vinden in "verlicht" Nederland.

MogeWijEveOvergeve | 15-07-18 | 20:57

@VeelTeSteil | 15-07-18 | 20:53

Ach, het is alweer een tijdje geleden, dus ik weet het allemaal niet meer zo goed. Ik herinner me wel uit de jaren 90 een "asielzoeker" die afgewezen was en uit protest zijn mond - letterlijk - met naald en draad had dichtgenaaid. God, wat had ik de schurft aan die ""drama queen", maar zijn actie had natuurlijk wel tot resultaat dat hij mocht blijven.

Verder, het is zo overduidelijk dat werkelijk het overgrote deel van die zg asielzoekers niets anders dan gelukszoekers zijn; economische migranten waar in Nederland totaal geen behoefte aan is, die niks kunnen en dus vanaf dag1 door de belastingbetaler onderhouden moeten worden. Dat moet gewoon een keer stoppen.

Dr_Johnson | 15-07-18 | 21:14

Hè ja, het 84e finale kinderpardon. Joepie.

Cor Netto | 15-07-18 | 20:46

Haal deze truc eens in een ander Europees land uit. Weinig kans .

beau van rtl | 15-07-18 | 20:41

De schrijfster heeft ooit aangegeven 2 cv's te hebben: eentje met en eentje zonder PVV. Dat laatste schijnt prettiger te zijn bij het solliciteren. 1x Kinderpardon is voldoende geweest, maar het blijft schandalig dat ons land kennelijk niet in staat is illegalen te pakken (hoe zit het met het BSN-nummer?). Er zou inderdaad 1 goede juridisch dichtgetimmerde procedure moeten komen, maar dat is dan weer niet goed van de werkgelegenheid van van alle helpers die bij de asielaanvragen betrokken zijn. Voor echte vluchtelingen moet plaats zijn, voor economische niet. Hoewel: hier in Twente komen ook steeds meer Randstedelingen die de drukte en de dure huizenprijzen ontvluchten. Waar leg je in dat geval de grens? Bij Utrecht?

Mannes | 15-07-18 | 20:35

We kunnen onze eigen kinderen amper opvoeden en al helemaal niet opvangen (jeugzorg groeit en groeit en er zijn wachtrijen waar je u tegen zegt en er wonen zelfs kinderen op straat) maar laten we vooral illegale vreemde kindjes aantrekken en pamperen. Tuurlijk. Want als het om eigen kindertjes gaat kijken we lekker weg met z'n allen. Fijn land hebben we toch.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 20:30 | 21

einstina. Mijn vader en moeder zijn ook dood. Beetje domme opmerking van jou. Wij gaan ook een keer dood, jij ook, hoort gewoon bij het leven dus niet zo raar reageren.

beau van rtl | 15-07-18 | 21:44

@beau hoezo raar? En wie zegt dat ik het over dood had? Houd je grote mond dicht over gratis bij ouders wonen als je iemand niet kent.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 22:23

Bakito, linkse mensen zijn vaak heel slecht voor hun eigen kinderen. Linkse mensen zijn sowieso vaak niet veel soeps. Willen overmatig deugen richting de buitenwereld en zwarte kindjes aaien, maar dat is vaak om te maskeren dat ze niet deugen. Ja, zo zijn linkse mensen. En profiteren van de vruchten van andermans arbeid natuurlijk, de luie flikkers.

kempenaer | 16-07-18 | 00:55
▼ 18 antwoorden verborgen

Het kinderpardon waarvan je wist dat het zou komen. Nu echt de aller-, allerlaatste om daarna streng doch rechtvaardig te handhaven...

Nog even wachten op een hertje dat tot over haar oren verliefd is op die Oekri boi voor extra zielig effect. OMG, denk je de tranen in.

Kijk, het is jammer dat dit soort zaken over de ruggen van kinderen uitgevochten worden. En ook nog kinderen ingezet worden die een verhaaltje oplepelen waar ze niets van begrijpen. "Andere mensen uit de UE mogen wel hier komen". Jammer knul dat je zo misbruikt wordt voor propaganda.

Er moet ergens begonnen worden om de aanzuigende werking te stoppen en toekomstige slachtoffers te voorkomen.

Daarbij horen we deze jankverhaaltjes nu nooit als Sterre met paps en mams mee moet wegens een nieuwe baan. Nee, dan is het een unieke ervaring waar zij haar hele leven lang profijt van heeft.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 20:22

Onderschat de economie niet die is ontstaan door ons asielbeleid.
Als je dat als Orban van Hongarije gaat aanpakken dan raken tienduizenden hun baantje kwijt.

HoerieHarry | 15-07-18 | 20:22 | 4

Voor pensioen en AOW hebben de "Nederlanders"! gewerkt. Dus waarom zouden ze dat niet in het buitenland mogen uitgeven? En 'vol trots', wat een onzin.

Lupuslupus | 15-07-18 | 20:34

@Lupuslupus | 15-07-18 | 20:34
Hoe denk jij dat het uitgeven van je AOW en pensioen in het buitenland te goede komt van Nederland.
Nederland is ieder voor zichzelf, met een oranje shirtje aan om de "eenheid" te laten zien. Laat me niet lachen, als er een maatschappij door en door verrot is, is het hier wel.
Geen sprookjes aub, de ouderen verrotten in een bejaardenhuis terwijl de kinderen allang een veilig heenkomen hebben gevonden in het buitenland ten koste van Pa, Ma en de kleinkinderen.

MogeWijEveOvergeve | 15-07-18 | 20:41

@MogeWijEveOvergeve
De vraag is dus: "En wat gaan we daar aan doen?"

peterdh | 15-07-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Waar maken we ons eigenlijk nog druk om.... over twee jaar krijgt de Oekraine een status van aankomend EU lid, over vier jaar zitten ze er bij. Daar zorgt inlegvelletje Mark wel voor via een geitenpaadje.
De kippen zijn er al, zo hebben we vanmorgen kunnen lezen.

miff | 15-07-18 | 20:20

Er is maar een oplossing.
Vraag aan Wilders hoeveel een asielzoeker per saldo kost, zodat we weten hoeveel er naar een alternative oplossing kan.
Vervolgens leasen we een stuk land aan de kust, in b.v. Egypte en bouwen daar een havenstad, waar alle asielzoekers die niet voor direct geweld etc. vluchten linea recta heen gebracht worden.
Defensie krijgt 25% van het door Wilders aangegeven bedrag en gaat de nieuwe stad veilig houden, en de rest van het geld gaat naar de bouwers en naar Egypte voor bouwmaterialen.
Zodra Wilders de kosten bekend maakt, hapt Egypte vast wel toe.

laatmaargaan | 15-07-18 | 20:20 | 5

Goede vriend, al zou Wilders met vlammende stenen tafelen waarop de jaarlijkse kosten per asielzoeker staan, de Keuteberg zou afdalen, dan zou hij nog niet geloofd worden.
Het gaat bij links al lang niet meer om feiten, maar om emoties.

Roadblock | 15-07-18 | 20:30

Roadblock | 15-07-18 | 20:30
Ik dank u!

VeelTeSteil | 15-07-18 | 20:31

@Robin. dank.

Lupuslupus | 15-07-18 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Omgekeerd is het nooit een probleem, als de in verwegistan gewortelde "kids" daar weggerukt worden om naar dat vreemde koude land te gaan waar ze de taal niet van spreken.

DKP | 15-07-18 | 20:19 | 1

Bingo- spiegelen en wederkerigheid. De toverwoorden.

Roadblock | 15-07-18 | 20:21

Kinderen zijn niet zielig. Wanneer gaat dat er nou eens in?

LifeCatcher | 15-07-18 | 20:18

Grenzen sluiten, daar heeft Tamara volkomen gelijk in. Voorbeeldje? In een seksclub langs de A7 werken een vrouw uit Rusland en een vrouw uit Wit-Rusland. Ze wonen in Nederland en krijgen een bijstandsuitkering van de gemeente waar ze wonen en verdienen er zwart veel bij. Op zich geef ik ze groot gelijk, maar de controle is nihil...

hoogstetijd | 15-07-18 | 20:16

Tamara toch, hoe durf je zulke logische en verstandige voorstellen te doen? Daar gaat toch niemand mee akkoord? Veel te weinig werkverschaffing voor de parasitaire sector in Nederland. Denk er nog maar eens over na en zorg dat je minstens 40 fte aan nutteloze kutbanen kunt behouden.

hustler01 | 15-07-18 | 20:16

Het moet veel simpeler. De 'vluchteling' krijgt twee jaar de tijd om te bewijzen dat hij/zij recht op verblijf heeft. Daar wordt volledig aan meegewerkt anders direct terug.
- Geen papieren? Jammer, terug.
- Misdaad/misdrijf begaan? Jammer, terug.
- De zaak proberen te belazeren? Jammer, terug.
- Zwanger? Jammer, terug.
- Na twee jaar nog steeds geen uitsluitsel? Jammer, terug.

Het moet echt veel duidelijker zijn, en er moet reden voor 'vluchtelingen' zijn om alles te doen om bewijs te leveren. Ook als er DNA afgestaan moet worden. Ook als er gebitsonderzoek gedaan moet worden omdat die '14-jarige' een baard, stem en spierbundels van een 25-jarige heeft.

En als het oordeel 'terug' is, dan vastzetten in een uitzetcentrum. Minimaal levensonderhoud, waarbij een schuld wordt opgebouwd voor dat onderhoud, en met als enige perspectief de deur naar het vliegtuig naar eigen land.

marcoplarco | 15-07-18 | 20:16 | 5

Maar niet alle kroost komt als baby binnen, dus twee jaar hier rondhangen voor een puber lijkt me nu ook niet je van het. Straks leren ze nog hoe ze op rooftocht moeten enzo..

Robin Hood | 15-07-18 | 21:37

2 jaar! Een week en dan opgerot.

kempenaer | 16-07-18 | 00:39

Met alle respect voor kinderen, maar die ouders moet je jet hun kinderen zo snel mogelijk terugsturen anders gaat het fout en klauwen ze zich op alle mogelijke manieren vast in NL.
Bovendien moet je vluchtelingen in de eigen regio opvangen en niet hier.
Linkse mensen die graag moslims en Afrikanen helpen moeten we helpen om naar Afrika te verhuizen, liefst voorgoed.

kempenaer | 16-07-18 | 00:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Het probleem met een kindpardon (of een generaal pardon) is dat nadat kinderen zo’n pardon hebben gekregen de volgende mediagenieke “Mauro” weer klaarstaat als kandidaat voor het volgende pardon.
Links wil zich altijd graag politiek profileren met dit soort dossiers. Emotionele chantage is voor hen nu eenmaal het enige “effectieve” middel dat ze kunnen inzetten tegen rationeel denkende, rechtse mensen. Vaak blijkt het kansloos, iets wat veel linkse activisten al bij voorbaat wisten, met als resultaat dat de valse hoop die door hen bij dit kind is opgewekt keihard de grond in wordt geslagen.
Treurig dus dat deze linkse activisten op deze manier kinderen als een soort media-kindsoldaten misbruiken om hun doelen (zelfpromotie) te bereiken.

Kompromat | 15-07-18 | 20:11 | 6

Lupuslupus | 15-07-18 | 20:26
Verbaasd me niks. Ook de politie weet hoe gevaarlijk ze zijn. Mensen die namens de staat hun werk doen. Maar de staat weet dat zogenaamd niet. De overheid heeft het best met ons voor hoor... *kuch*

VeelTeSteil | 15-07-18 | 20:29

2voor12. Beukcentra en neukcentra. Allebei goed.

beau van rtl | 15-07-18 | 20:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Op zich ben ik een grote voorstander van een kinderpardon. Ondanks het feit dat ze nog minderjarig zijn en al jaren in de procedure zitten moet je wel wat met die kinderen. Ik heb altijd iets van verzamel al die illegale gevallen die het betreft op Schiphol of Eindhoven. Stuur de staatssecretaris van binnenlandse zaken in zijn netste pak en desnoods Willemsen met Max. Na een hele grote ceremonie met veel muziek, geinige speeches en desnoods een koud buffet zegt de staatssecretaris uiteindelijk de historische woorden: "Pardon kinderen, heel erg Pardon. Ons welgemeende Pardon". Vervolgens marcheert De KMar het zooitje naar de klaarstaande vliegtuigen terwijl de Marinierskapel het meeslepende "Farewell my Friends" speelt. Zoiets dus. Hoe moeilijk kan het zijn.

Pedronegro | 15-07-18 | 20:07 | 3

Haha.. humor.

druipsmurf | 15-07-18 | 20:38

Een net pardon inderdaad.

kempenaer | 16-07-18 | 00:36

Ouders ook mee en dan is het goed geregeld.

kempenaer | 16-07-18 | 00:37

Hoe kan je hier een huis krijgen, kinderen krijgen, naar school sturen en er kinderbijslag voor vangen zonder ooit een paspoort en bijbehorende verblijfsvergunning te hebben moeten laten zien?
Mijn vrouw is ook buitenlandse maar moet te pas en te onpas haar verblijfspas tonen.

2voor12 | 15-07-18 | 20:06

Om illegalen enigszins tegen te gaan zou er een dokument, welke door de overheid bijgehouden moet worden bij uitgifte, uitgereikt moeten worden aan vluchtelingen die níet illegaal zijn. Als die illegalen dan een uitkering, verzekering, bankrekening of huis willen hebben, kunnen ze dat dus niet overleggen.. m.a.w. Terug naar huis!

CobyG | 15-07-18 | 20:04

Ja belachelijk. Of kinderen uit oorlogsgebieden zielig zijn?

Natuurlijk niet. Onze eigen kids hebben het pas zwaar te verduren. Geen zwarte piet meer maar een stroopwafelpiet, Alexander Pechtold die GRATIS bij iemand logeert en snoep dat sinds de invoering van de euro heel veel procent is duurder geworden. Dat is allemaal veel erger dan gifgasaanvallen en mijnenvelden.

Bakito | 15-07-18 | 20:03 | 17

Bakito. Man lul niet zo stom, je hebt nooit 1 euro belasting betaald.

beau van rtl | 15-07-18 | 20:22

"Over het algemeen is PVV een werklozenpartij. Werkend/succesvol rechts stemt VVD/D66".
Hm, kan je dat met feiten aantonen meneer Bakito of klets je hier ook maar wat?

Roadblock | 15-07-18 | 20:27

Bakito doet altijd een paar assumpties die vrijwel altijd op drijfzand zijn gebaseerd en tettert daar dan oeverloos op verder. Net zoals domlinkse wijven vaak doen. Misschien is het er wel eentje.

kempenaer | 16-07-18 | 00:34
▼ 14 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Linkse allergie | 15-07-18 | 20:02

Jamaar Tamaar, als we “de grenzen sluiten” komen ze een weekendje naar Amsterdam voor de leut en dan blijven ze gewoon. Dat werkt dus niet.

th3freeze | 15-07-18 | 20:00 | 1

Nee hoor. Immigratie vist echt wel 99% van de asielzoekers uit de toeristenstroom. Anders kwam heel Afrika niet in bootjes maar boekte ze wel een ticket nu, dat is ook nog eens goedkoper

Johan C. | 15-07-18 | 20:21

Ik hoorde dat het natte dozen wees welkom koor uit Apeldoorn gratis heeft opgetreden. Kippenvel momentje natuurlijk.

beau van rtl | 15-07-18 | 19:58 | 2

Hun doel om te gangbangen met exoten is tot op heden nog niet behaald. Onbekend is waarom. Terug naar de studio.

VeelTeSteil | 15-07-18 | 20:01

VTS Begrijpelijk toch, heb je dat clubje wel eens goed bekeken. Daar zou je je hond nog van af trappen.

beau van rtl | 15-07-18 | 20:06

Gek eigenlijk, een gezin dat zichzelf hier bedruipt, waarvan de kinderen hier zijn geboren en geen Oekraïens spreken en waarvan een hoop mensen willen dat zij blijven wordt hoe dan ook uitgezet.
Aan de andere kant doet onze overheid moeite om de vrouwen van terroristen en hun kinderen (die hier niet geboren zijn) hoe dan ook terug te halen naar Nederland.

miff | 15-07-18 | 19:58 | 4

Je moet ergens beginnen.

Papa Jones | 15-07-18 | 20:00

Helemaal niet gek als je bedenkt dat wat ze doen illegaal is.

zuidvak127 | 15-07-18 | 20:02

Wie zegt dat die kinderen geen Oekraïens spreken?? ! Wat een kul zeg.

Lupuslupus | 15-07-18 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

De regels hier zijn veel te slap. Natuurlijk moet je dat gezin uitzetten, dat had al vele jaren eerder moeten gebeuren. In Oekraïne hoeven ze niet te vrezen. Grenzen dicht, zo simpel is het en waarschijnlijk is het al te laat. Je krijgt ze er niet meer uit.

Er leven weet-ik-hoeveel-autochtonen in Nederland en volgens mij krijgen ze allemaal meteen stemrecht. Hoe is het in vredesnaam mogelijk, hoe bestaat het dat Denk twee zetels in de kamer heeft en zetels in de gemeenteraden? Zoiets kan gewoon helemaal niet. Hanteer de Amerikaanse wetten. Als ik ga trouwen met een Amerikaanse vriendin en daar ga wonen, krijg ik nooit van mijn leven stemrecht.

hoogstetijd | 15-07-18 | 19:57

Wat verstaan die linkse honden ( incl. Die Burgermeester, leraren en bakfiets ouders) niet aan het simpele woordje ' illegaal' ???

slipsniffer | 15-07-18 | 19:52 | 1

Ze verstaan er niks van. Emoties boven feiten. Ik blijf het herhalen. Gevolg van de feminisering van de samenleving.

VeelTeSteil | 15-07-18 | 19:55

Gek, als die kinderen in Somalië of marocco of zo geboren zijn en de ouders komen hierheen dan hoor ik die linkse idioten niet. Is dat dan niet net zo zielig?

Ben Hetzat | 15-07-18 | 19:51

vreselijk zijn ook die linkse postnatale depressies die hun kinderen vertroebelen met linkse onzin en ze met zelf getekende, kartonnen bordjes voor dit soort onzin de straat op sturen. Wat moet er van die kinderen terecht komen. Laat de kinderbescherming dit eens een beetje in de gaten houden. Oh sorry...

beau van rtl | 15-07-18 | 19:51

Weer een gezin waar de laffe en schijterige Nederlandse justitie ,enkel en alleen voor de bühne helemaal op los kan gaan,op een manier zoals ons "fantastische" verzet, net na de oorlog los ging op de zogenaamde moffenhoeren!
Morgen kraken de klaplopers van 'We are here' weer een pand en niemand legt hen een strobreed in de weg ,sterker nog ,de belastingspons NPO staat vooraan om deze nietsnutten ook nog een podium te geven !
Maar ja,de onderbuik van het plebs is weer even rustig.

Loebas | 15-07-18 | 19:50

Wanneer je over kinderen je gelijk moet halen, heb je geen hart en geen verstand.

Ongeblustekalk | 15-07-18 | 19:50 | 2

Mja, dat zegt dan wel wat over de ouders vind ik.

Roadblock | 15-07-18 | 20:14

Vals sentiment, meer is het niet.

Ongeblustekalk | 15-07-18 | 20:20

Dit is populisme pur sang. Shit voor de kinderen die in Nederland zijn opgegroeid, maar dit blijft maar doorgaan, steeds weer een kinderpardon, of iig de vraag daartoe.
Klopt helemaal; in de eerste plaats zijn ouders verantwoordelijk, niet een staat.

Het ranzige is dat advocaten en "hulporganisaties" ranzig inspelen op het feit dat procedures hier eindeloos gerekt kunnen worden. Men weet dat op het eind de wet duidelijk is, dus uitzetting, maar ja: dan zijn er al kinderen op de wereld gezet.

Nuuk | 15-07-18 | 19:47 | 2

Dat is dus ook het zieke aan het systeem.
Lieden die dondersgoed weten dat zij geen enkel recht hebben op de status, kosten ons al een godsvermogen door het eindeloze geprocedureer.
Als het aantal malen opnieuw een procedure aanspannen al beperkt zou worden zou dat al heel wat schelen.

Roadblock | 15-07-18 | 20:17

Bij de uiteindelijke uitkomst, de volledige kosten op de verliezer verhalen. De verhalingsregeling kan mooi worden vatgelegd in de voorwaarden van toetreding tot de EU, want die komt er toch.....

Kukooo1 | 15-07-18 | 22:35

Eerlijk gezegd heb ik dat omzichtige gedoe met de kinderen nooit zo begrepen. Juist kinderen passen zich zeer gemakkelijk aan de nieuwe omgeving aan. Beter nog dan menig volwassene. Ze maken zomaar nieuwe vriendjes en pikken een nieuwe taal vaak razendsnel op.
Als je zonodig bepaalde bevolkingsgroepen wilt ontzien: laat dan de bejaarden met rust.

Oude bomen moet je niet verplanten. Het jonge spul daarintegen is geen probleem.

druipsmurf | 15-07-18 | 19:44

Binnenkort zijn er te weinig sociale advocaten over (omdat ze geen moer betaald krijgen) om nog te kunnen procederen.
Het probleem van jaren procederen lost zich dus vanzelf op.

HoerieHarry | 15-07-18 | 19:42 | 16

HoerieHarry | 15-07-18 | 20:42 |

Heb zelf ooit zo'n lapzwans van een sociale advocaat gehad, 1989 uit mijn hoofd, heb zelf de zaak opgelost door alle tegenbewijzen te verzamelen. Maar doelde meer op de advocaten gespecialiseerd in het vreemdelingenrecht, die verdienen goud geld.

sprietatoom | 15-07-18 | 20:50

Je moet de financiering van die asieladvocaten volledig droogleggen.
De overheid moet gewoon niemand meer binnen laten, behalve Duitsers en Belgen en eventueel een paar Britten. Zo mag de rest van de wereld ook in de eigen regio worden opgevangen. Nederland wordt overspoeld met moslims het is echt extreem wat de laatste jaren door de grenzen is geduwd.

kempenaer | 16-07-18 | 00:29
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik vind het idee steeds mooier:
Open grenzen, vrije toegang zonder AZC's detentie en andere steun,
naturalisatie na 10 jaar belasting betalen.
Gekoppeld aan anti-landloperij-wet: kun je als buitenlander de eigen broek niet ophouden, dan krijg je een retourtje naar huis cadeau.

frank87 | 15-07-18 | 19:38 | 4

Heel slecht idee. Die lui moeten ook ergens wonen in dit propvolle land! Kunnen onze kinderen wel een paar jaartjes langer op de wachtlijst, nietwaar?

Lupuslupus | 15-07-18 | 19:46

Lupuslupus: liever langer op de wachtlijst door een vrij migrerende buitenlander die werkt voor de kost, als voor de gesmokkelde asielzoeker die de huur van de staat moet krijgen.

frank87 | 15-07-18 | 20:00

Open grenzen? Met onze zorgvoorziening? No way.

Papa Jones | 15-07-18 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen

Heb altijd een enorme hekel gehad aan mensen die er kinderen bij halen om hun verhaal kracht bij te zetten. Kinderen moet je met rust laten.
In dit geval ligt de schuld echt bij de ouders zelf. Van het begin af aan was het niet duidelijk of ze in Nederland mochten blijven. Dat linkse advokaten je dan adviseren om zo snel mogelijk een paar kinderen te maken vind ik misbruik maken van de situatie. Als het dan toch fout loopt kun je alleen jezelf de schuld geven. Je hebt gegokt maar verloren en het is een schande dat je dat over de rug van kleine kinderen doet.

beau van rtl | 15-07-18 | 19:37 | 5

VTS. Valt wel mee hoor, maar toch dank.

beau van rtl | 15-07-18 | 19:46

Heeft ze wat van je nodig Beau?

NeedIsaymore? | 15-07-18 | 21:36

Inderdaad, sterkte beau. Laat je niet kisten!!!

kempenaer | 16-07-18 | 00:24
▼ 2 antwoorden verborgen

waar al die ka u tee kindertjes over 10 jaar allemaal zwaar mee te maken krijgen fietst op 0.5 seconden voorbij.....( moeten die gasten trouwens niet in de schoolbanken zitten want straks centjes verdienen voor 0.5 seconden en de nabroedsels van die oekra iense mense waarvoor ze nu hard aan het schreeuwen zijn).

Y&T | 15-07-18 | 19:35

Dus zijn twee van die drie kinderen in NL geboren? Ze bezitten dus de NL nationaliteit. Ze moeten ff. goed hun best op school doen, goed hun talen bijhouden en hun toekomst zit gebeiteld. Die ouders kunnen wel weer snel aan de slag kunnen in Polen, waar ook een gigantisch tekort aan arbeidkrachten bestaat.
Wat vergeten wordt met al die Poolse migranten in NL is het grotere plaatje: met z'n allen zorgen al die individuele arbeidsmigranten ervoor dat de Poolse samenleving totaal ontwricht wordt, ondanks alle poen die ze naar het thuisfront gedacht worden over te maken. Dankzij de EU vrije arbeidsmarkt raakt Polen stelselmatig uitgemergeld en gaat het hele maatschappelijke leven aldaar naar de filistijnen. Over filistijnen gesproken: in Oekraïne gebeurt hetzelfde, maar dan vele graden erger. Luister NL, DE en GB: jullie zijn neo-kolonialisten onder het hoedje van de o zo verfoeide EU. Zie dat in, laat de arbeidsmarkt daar in PL niet verzieken en zorg dat je hier in NL allereerst je eigen sores oplost niet op kosten van andere volkeren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-07-18 | 19:34 | 4

Arbeidsmigratie ? Arbeidsimport is de realiteit. Of ik mis wat en er gaan net zoveel Hollanders in het voormalig Oostblok werken als er Oostblokken naar Nederland komen. Een beetje een op een dus. Nu zijn de mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt min of meer de dupe van deze zogenaamde politiekcorrecte term migratie. Het is in werkelijkheid arbeidsimport.

ja,diedus! | 15-07-18 | 19:39

Als je in NL geboren bent heb je echt niet automatisch de NL nationaliteit als je ouders die niet hebben.

zuidvak127 | 15-07-18 | 19:53

Wat kun jij vet uit je nek lullen, zeg. Nedrlanderschap wordt verworven via (een van de ) ouders, niet via waar het wiegje stond.
Polen is inmiddels rijker dan Italie, en krijgt niet voor niets minder EU subsidies. Ze hebben er zelfs 2 miljoen oekraieners werken. In Oekraiene is wel leegloop aan mensen, maar er is sowieso geen werk en op deze wijz komt er nog geld binnen.
Als ik jou was zou ik de lagere school nog eens overdoen.

BenPakdee | 16-07-18 | 08:42
▼ 1 antwoord verborgen

Arme kids?

Baron Clappique | 15-07-18 | 19:32

De familie Andropoveraf...

Ommezwaai | 15-07-18 | 19:30

het wordt nog veel erger. de kinderlobby en mn dan defence for children en kalverboer met haar vakgroep kinderrechten in Groningen, zijn al jaren bezig kinderrechten binnen asielrecht te krijgen. naïeve Kamer lijkt langzaam aan toe te happen. kinderpardon zal verbleken bij de gevolgen. criteria zoals kalverboer die voor ogen heeft zijn hilarisch: komt er zo'n beetje op neer dat kinderrecht van iedere bedplasser die al 5 jaar in nl en niet mag blijven wordt geschonden. kinderrecht dient in zienswijze van de lobby separaat te worden beoordeeld. Dit zal leiden tot een stroom aan statussen voor deze kinderen en hun familie uiteraard ..

justinianus | 15-07-18 | 19:30

Bizar ook dat scholen zich zo rechtstaatsondermijnend in mogen zetten. Is dat de 'burgerschap' die ze kinderen dienen bij te brengen? Vertel de kinderen gewoon dat ze zich aan de wet moeten houden - dat zulke vervelende situaties dan niet voorkomen. Wat moet je nu als ouder je kind vertellen als je kind op zo'n school zit? Voor de kinderen is het overigens minstens even makkelijk als voor de ouders om (terug) te gaan naar Oekraïne.

bleached | 15-07-18 | 19:29 | 6

Scholen laten hun scholieren bidden in de moskee. Op school hoef je dus niet te rekenen v.w.d betreft.

ja,diedus! | 15-07-18 | 19:41

ja,diedus! | 15-07-18 | 19:41
Bijhouden wie het zijn en als Nederland het totaal beu is met Islam allemaal laten oppakken en flink hard straffen.

VeelTeSteil | 15-07-18 | 19:48

VeelTeSteil | 15-07-18 | 19:31 van 1 salaris rondkomen zal een deel van de bevolking al wel kunnen als ze hun prioriteiten op een rijtje zetten. Dat zal consuminderen betekenen. Niet makkelijk uiteraard want we worden aan alle kanten gebombadeerd om meer te hebben. Terwijl het belangrijkste in het gedrang komt.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 20:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze tzt gaan werken in Veenendaal. Ze zullen vloeiend Nederlands spreken en een mondje Oekraïens.
Kinderen gebruiken als breekijzer/chantagemiddel om hier te blijven, gelukkig niet aan toegegeven.
Ik vraag me wel af waarom dit niet consequent wordt doorgevoerd.
Waarschijnlijk geen D66-rechter getroffen.

Yperiet | 15-07-18 | 19:27

Leuk, al die linkse ouders die hun kinderen voor hun linkse ideeën inspannen,
als zij later groot zijn plukken ze daar de zure vruchten van,
iedereen binnenhalen en tot op het bot verzorgen en betalen ten koste van alles
en dat alles, uiteindelijk de kinderen van nu zijn.

Tijdvoormaatregelen | 15-07-18 | 19:23 | 5

Tot nu is van dat bijdraaien helemaal niets gebleken. Integendeel.

Lupuslupus | 15-07-18 | 19:37

@Lupuslupus: Dat zijn de eerste die Oekrainers/Marokkanen/Joden/Christenen/Ongelovigen (wie weet wat we nog mee gaan maken) aan zullen geven als ze zelf honger hebben en er geld voor krijgen. 0 principes. Dat bedoelde Atlantis denk ik.

bleached | 15-07-18 | 19:45

bleached | 15-07-18 | 19:45
Daar ben ik het wel mee eens.

Lupuslupus | 15-07-18 | 19:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap best dat je je niet veilig voelt onder het chocoprins regime.

Pimp my Voortuin | 15-07-18 | 19:22 | 1

In 2001 was daar nog geen sprake van.

Lupuslupus | 15-07-18 | 19:39

"al die onschuldige kids hier moeten blijven omdat dit het enige land is dat ze kennen"

Hoe is het met al die kinderen uit Syrië, Marokko, Afghanistan enz, die hierheen komen terwijl Syrië, Marokko, Afghanistan enz. het enige lad is dat ze kennen.

Kortom, waarom werkt dat altijd alleen maar onze kant op en nooit op de weg terug?

bergsbeklimmer | 15-07-18 | 19:21 | 2

Kijk , zo kun je het ook wel eens bekijken . + 1

ja,diedus! | 15-07-18 | 19:43

Dat denk ik nou ook altijd wanneer ik dit argument lees. Maar goed, logica en links gaan niet altijd samen.

Kukooo1 | 15-07-18 | 22:13

Binnen 5 jaar zit Oekraïne bij de EU als die dan nog bestaat en kunnen ze zich weer legaal vestigen hier.

sprietatoom | 15-07-18 | 19:21

Gewoon naar oek sturen. Met 10 kippen en een haan en veel succes wensen. En laat die Tamara maar meereizen.

Jos Tiebent | 15-07-18 | 19:20 | 2

Je hoeft dit niet te lezen. Heb je wss ook niet gedaan. Het is je puur om een tegeltje met Tamara haat te doen. Ik gok maar wat hoor.

Hem | 15-07-18 | 19:41

Oh, zag niet dat tamara het geschreven had! Dacht dat dat de sociaalwerkerhuilstruik was uit Culemborg! Ik neem tamara terug!

Jos Tiebent | 15-07-18 | 20:19

Als het in de Oekraïne veilig is, dan zullen deze kinderen zich op dezelfde manier aanpassen als kinderen wiens ouders vrijwillig (r)emigreren. Hun ouders hebben voor deze opzet gekozen, Nederland treft geen blaam.

MickeyGouda | 15-07-18 | 19:16
-weggejorist-
De echte Stolwijker | 15-07-18 | 19:16 | 2

Bij ,,Ik vertrek,, moeten kinderen ook mee met ouders, kennen de taal ook niet , niemand maakt zich dan druk.

gato | 15-07-18 | 19:14 | 2

Ik wel. 9 van de 10 keer gaan die idioten óók slecht voorbereid hun avontuur tegemoet. Kennen de taal en de cultuur niet en dan mislukt het. Lol.

VeelTeSteil | 15-07-18 | 19:15

Ik maak me sowieso niet druk over vreemden en hun daden. Pas als ik er last van krijg begin ik er over na te denken.

Hem | 15-07-18 | 19:40

Oh vey. Laten we met iedereen begaan zijn, tenzij het onszelf beter uitkomt.

MogeWijEveOvergeve | 15-07-18 | 19:14

Aan Nederlandse kinderen die met ouders naar Canada emigreren wordt ook NOOIT gevraagd of die kinderen dat wel willen.

dirk5879 | 15-07-18 | 19:12 | 1

Daar ben je ouder voor, jij bepaalt wat op dat moment denkt wat goed voor je gezin is. Anders word het, als je als illegaal lekker gaat baren zonder maar enige toekomst. Lekker jaren geprocedeerd op uw en mijn kosten, dat dan weer wel.

redthehaghue | 15-07-18 | 19:19

He ja, laten we willekeur toepassen en gezinnen die in de media komen en ZIELUG genoemd worden alsnog mogen blijven. Want dat hebben we nodig in Nederland. Geen rechtstaat.

koeberg | 15-07-18 | 19:10

Gelukkig wordt een deel van het land al platenbrand door het leger

2CVOcean | 15-07-18 | 19:08 | 1

Nou inderdaad zeg!

sarcastro | 15-07-18 | 20:37

Hoe kun je een kind bij de burgerlijke stand aanmelden als je illegaal bent? Hoe kun je een bankrekening openen als je illegaal bent? Hoe kun je een zorgverzekering krijgen als je illegaal bent? Hoe kun je kinderbijslag, huursubsidie, zorgpremie en - god verhoede - bijstand krijgen als je illegaal bent? Hoe kom je aan een woning? Een auto? Een rijbewijs? Een verzekering?
Echt, ik snap er geen ene flikker van.

Graaisnaaiert | 15-07-18 | 19:08 | 7

ik snap t wel.... want nederigland

Y&T | 15-07-18 | 19:29

Het is een vorm van gedoogbeleid.
We hebben wiet ook niet gelegaliseerd maar belasting willen ze er wel over vangen.
Ook illegalen zijn belastingslaven anders zou de overheid erg veel geld mislopen.
En zie maar eens aan cijfers te komen over de hoeveelheid illegalen in NL: onmogelijk te weten, slechts over te speculeren dus niet dat je zegt een prioriteitenkwestie voor de politiek.

LuckyGirl | 15-07-18 | 21:30

Rijbewijs bleek gekocht. Blijft er inderdaad nog een hele lijst over waarvan ik mij afvraag hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt. Het zou mij niet lukken zonder de juiste papieren. Het kan niet anders dan dat er hier door instanties bewust wordt weggekeken,

Kukooo1 | 15-07-18 | 22:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja,handhaven maar dat kost heel veel dus dat doen we maar niet.Lazen we van de week al trouwens.

van stampij | 15-07-18 | 19:07

Die kinderen worden ingezet als een soort “verlaat de gevangenis zonder te betalen” kaart.
Van tevoren bedacht om nu te misbruiken als argument. En de mensen stinken er nog in ook.
Oekraïne is een fantastisch land, vraag maar aan Guy en Hans en de Chocoprins.
Enkeltje Kiev, doei doei.

Ruimedenker | 15-07-18 | 19:05 | 2

Ankerkinderen.

Mark de Grootte | 15-07-18 | 19:37

U vergeet nog de Kipkalief van Fipronilistische Staat.

Acar_ketimun | 15-07-18 | 20:46

Een van de eerste dingen die moet gebeuren is die walgelijke en parasitaire "vluchtelingen" subsidie industrie ontmantelen. Die doen er alles aan om zoveel mogelijk illegalen hierheen te halen want dat is puur geld voor ze.

moitambien | 15-07-18 | 19:05 | 2

Ik noem het geen illegalen., maar ordinaire profiteurs. Maar u heeft gelijk, de helpende Nederlandse figuren zijn nog vele malen erger.

Ommezwaai | 15-07-18 | 19:28

AzG die gisteravond op tv om geld kwamen bedelen om hun veerdienst met Afrika uit te kunnen breiden. Dat kan allemaal wel.

2voor12 | 15-07-18 | 20:09

Als je in Nederland geboren bent heb je recht op een Nederlands paspoort. Toch? Nou, wellicht komen die kinderen als ze volwassen zijn nog eens terug naar NL. Maar dat is niet nu. De ouders hebben namelijk geen recht op verblijf.

koeberg | 15-07-18 | 19:05 | 3

neen.

nederlanderschap krijg je alleen wanneer je moeder nederlandse is of wanneer de vader met de moeder een partnerschap heeft/getrouwd is en het kind erkent.

het is anders dan in de VS, waar eenieder die op het grondgebied van het land de nationaliteit krijgt. Gelukkig hebben we dat systeem niet, want "anchor-children" verankeren hele families.

Glasgow Argus | 15-07-18 | 19:13

Precies, mijn Nederlandse dochter heeft Spaanse kinderen, maar zijn ze in Nederland, zijn ze weer Nederlander,
Nu ben ik benieuwd of ze volgende maand een Nederlands paspoort krijgen.

gato | 15-07-18 | 19:18

@gato, nou, ze zijn niet weer Nederlander als ze in Nederland zijn, ze zijn gewoon per definitie Nederlander omdat ze een Nederlandse moeder hebben. Onze kinderen zijn alle vier Nederlander en hebben alle vier daarnaast een andere nationaliteit, twee zijn hier geboren, twee elders, en hebben gewoon vanaf geboorte beide nationaliteiten. Dat je pas later bijv. een paspoort voor ze regelt of ze in NL inschrijft heeft daar niets mee te maken.

Elmauro | 15-07-18 | 21:25

Mooi he? daar het ik net over met Storm.
Wie veroorzaakt dat iedereen naar het westen wilt?

MogeWijEveOvergeve | 15-07-18 | 19:05

Deze mensen moeten in hun eigen kracht gezet worden.
Dat is dan wel in Oekraïne.

Cold-Cees | 15-07-18 | 19:04

Kinderen kunnen er niets aan doen is het zwakste argument dat er is. Het zijn namelijk de ouders die schuldig zijn aan het leed van de kinderen. Laten we de kinderen ook gewoon buiten de discussie houden en... Hey, er is geen discussie meer!

Hem | 15-07-18 | 19:03

Kunnen ze zich niet aansluiten bij We Are Here?

Mr_Natural | 15-07-18 | 19:03

en stoppen met dat afschuwelijke woord "kids".

Glasgow Argus | 15-07-18 | 19:01 | 9

Het woord 'kindjes' vind ik ook zo verschrikkelijk, kinderen zijn al klein, maak ze niet onnodig kleiner.

sarcastro | 15-07-18 | 20:34

Kids , vind ik helemaal verschrikkelijk.

beau van rtl | 15-07-18 | 20:47

Waarom kids zeggen als je ook children kan zeggen? En waarom niet gewoon met hele gezin ophoepelen naar Amerika?

keestelpro | 15-07-18 | 22:44
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl