Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gefeliciteerd met uw nieuwe warmtepomp!

Groeten van Diederik en zijn Eneco-vrindjes

INGEZONDEN MEDEDELING

Met de nieuwe Samsom HR+++ Warmtepomp™ heeft u het nooit meer koud! U rent de hele nacht gillend rondjes door uw huis om maar van het lawaai af te zijn, en u krijgt het dan lekker warm! Dankzij de Samsom HR+++ Warmtepomp™ met ingebouwde Rodent Sound Repeller heeft u nooit meer last van ongedierte op zolder! Bestel uw Samsom HR+++ Warmtepomp™ bij uw Samsom Verwarming Service dealer in uw woonplaats. Samsom Warmtepompen. Passie voor duurzaamheid. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Straks hangt er een enorme zoem-brom-gons over de steden heen van al die warmtepompen.

kloopindeslootjijook | 22-06-18 | 18:52

Maar waarom laat je de Noordelijke regionen steeds meer vollopen met asieleisers uit landen, waar vrijwel niet gestookt hoeft te worden?
Niet stoken is geen Co² geen opwarming en klimaat verandering, iets waar we alles uit de kast halen en het volk leegtrekken.
Gaan we teniet doen door meer stokers en meer verbruikers,.
Hier is iets héél anders gaande.

gebrokenvleugel | 22-06-18 | 11:29

Welke stroom wordt goedkoper? We kwamen laatst stroom te kort.
Geen zon = geen stroom
te veel/weinig wind = geen stroom
geen kerncentrale = geen stroom
geen gas = geen stroom
kortom Samson lanceert een onzinverhaal

ogeon | 22-06-18 | 11:22

Haal GVD Shell of Tata Steel eens van het gas af!11

Guust Kadaver | 22-06-18 | 10:59

Huize Fens is al 15 jaar van het gas af.
Sindsdien alleen maar leeggelopen op de olie/gas gerelateerde energieprijs.
Wel alleen gerelateerd als ze kon stijgen uiteraard.

D-Fens_1963 | 22-06-18 | 10:37

Ondertussen stromen de binnen geharkte milieuheffingen direct door naar de grootste subsidiespons ,n.l. de agrarische sector ,waarin sommige boeren al miljonair zijn geworden door enkel het plaatsen van een paar windmolentjes of zonnepanelen op hun land en kan de (goedkope) gaskraan nog verder opengezet worden voor de glastuinbouw zodat de tomatenexport en andere naar o.a. zonnige oorden verder omhoog kan. .LTO en VNO/NCW lachen wel !!

Loebas | 22-06-18 | 10:18 | 2

Precies Loebas: in de NO-Polder zijn 87 x 6,5 mW/he windmolens neergezet à € 1 miljard.
Die molens worden niet in NL geproduceerd maar in F,DE of DK.
De betreffende boeren waar de molens geplaatst zijn hebben hun bedrijf gesloten en zijn als miljonair naar elders vertrokken. Rutte is een rasleugenaar: ik hoor het hem nog zeggen" windmolens draaien op subsidie".
Eén maal raden onder wiens bewind deze windmolens geplaatst werden.

Eendragtmaaktmagt | 22-06-18 | 14:51

Loebas: en dan ben ik nog vergeten de kosten van de kolengestookte en speciaal voor het " ausgleichen" van het stroomnet vanwege de plaatsing van deze 87 windmolens gebouwde electriciteitscentrale te Delfzijl mee te rekenen.
Maar ja wat zou het? De consument,niet het grote bedrijfsleven,betaald toch de stroomkostenverhogingen + belastingen wel.

Eendragtmaaktmagt | 22-06-18 | 14:54

Dus als je meer belasting moet betalen is de aardkloot gered waar gaat dat geld dan aan besteed worden? Vragen vragen zijn we dan gered! Idioten dat zijn het en zakkenvullers, milieu= kassa een steelmodus.

Neuswiel | 22-06-18 | 09:48 | 2

Een boer vangt ca 30000 Euro subsidie per jaar voor iedere windmolen op z'n land .

Loebas | 22-06-18 | 10:20

Naar isolatiesubsidie voor huiseigenaren.

ogeon | 22-06-18 | 11:03

een politicus die zegt dat het je geen geld gaat kosten, hoeveel van de mensen die overal gaan opdraaien zaten aan die tafels?

pantera | 22-06-18 | 09:10

Oei dat is heel veel koper! Komt dat niet uit mijnen waar de arbeiders vreselijk onderbetaald worden en hoe zit het met de milieuvervuiling ter plekke? Daar weet Diederik vast wel het antwoord op

batvoca2 | 22-06-18 | 08:43

Tja, zo’n gasketel is een stuk stiller, net als het koolmonoxide gas dat je langzaam dood in je slaap.

ratelaar | 22-06-18 | 08:01 | 2

Slaap jij dan naast de rookgasafvoer ?

Loebas | 22-06-18 | 10:21

Electriciteit is ook stil en dodelijk. Gelukkig zijn met een beetje gezond verstand zowel gas als electriciteit erg veilig te gebruiken. What's your point?

WammesWonder | 22-06-18 | 10:52

Scheelt dat de mensen die minder te besteden hebben hier verder geen last van hebben. Die kunnen straks allemaal lekker een warmtepomp kopen en betalen dan niet meer voor dat dure gas. Ruimte genoeg in de grotere huizen... Ze hebben al gesubsidieerde zonnepanelen en geïsoleerde woningen dus geen probleem...

Oh wacht dat waren de mensen die juist wat meer te besteden hebben...

leipo050 | 22-06-18 | 02:26

In 030 hebben toekomstige bewoners van een nieuwbouw wijk bij de notaris contractueel moeten vastleggen geen activiteiten te ontplooien tot het inzetten van een warmtepomp. Reden: men 'moet' van de niet -groene Stadsver(w)arming gebruik blijven maken die door Eneco gerunned wordt. Dit is een interessant topic omdat de gemeente en Eneco samenspannen om een groene oplossing te ontmoedigen ten gunste van hun eigen niet groene product. (zie link)

www.stadsverarming.nl/geen-duurzame-ni...

Ervaringsdeskundige | 22-06-18 | 00:54 | 1

Een grof schandaal. En Eneco = puur geboefte.

EefjeWentelteefje | 22-06-18 | 11:41

Tijd om de oliestook onder het stof vandaan te halen. Frituurolie, afgewerkte olie. Dat ding brandt overal op.
75% verhoging de hufters, ze weten dat de meesten geen alternatief kunnen kiezen.

poisonivy | 21-06-18 | 23:28

Groenlinks zal ooit dé oplossing hebben voor het klimaatprobleem. Minder kindjes erbij neuken.
Ohnee, want dat is echt racistisch en Hitler enzo. Komt het: We moeten allemaal in een yurt gaan wonen, met een regenton ernaast en vooral dikke warme truien van geitenwol aantrekken. En als we al mogen eten... biologisch. Veganistisch uiteraard. www.medemblikactueel.nl/2016/04/18/gr...

Admiraal Balthasar | 21-06-18 | 22:48 | 2

Misschien wil India ons wel in klimaatneutrale callcenters laten werken om hun helpdesk taken over te nemen.

Mooi resultaat na al die jaren geld naar de 3e wereld over te maken besluiten we zelf maar derde wereldland te worden uit solidariteit.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:00

Dit regenton moet je wel extra belasting voor betalen. Je ontneemt de natuur immers haar water en dat kan alleen gecompenseerd via de schatkist.

WammesWonder | 22-06-18 | 10:55

Alles wat je erover moet weten is hier wel ergens te vinden warmtepomp-weetjes.nl/extra/rekenen/ maar om te weten wat het milieu-effect is heb je niet zo veel aan. Dan zou je immers moeten weten wat de CO2-uitstoot is van de energiecentrale per KWu die aan huis bezorgd wordt en dit afzetten tegen de uitstoot van een M3 gas die thuis verbrand wordt.
Wat we wel zien is dat 1 M3 gas circa 10 KWu aan energie/warmte oplevert, terwijl je voor 1M3 gas 0,65 betaalt goedkopeenergieengas.nl/energie/gas/ en voor 1KWu stroom 0,21 na de belasting www.consumentenbond.nl/energie-vergel.... De kale prijs ligt op 0,24 voor gas (inkoopsprijs) en 6 à 7 cent voor stroom. 10 KWu kost dus 0,60 om te "produceren", maar de efficiëntie van de warmtepomp moet er dus voor gaan zorgen dat het verschil van 36 cent overbrugd wordt en er tevens ruimte is voor verdere besparing.
Gesteld wordt dat de warmtepomp van iedere KWu er 3 tot 4 extra kan maken aan warmteopbrengst, dus zit je met 3 KWu ook wel aan de 10 KWu, hetgeen je dan ongeveer 20 cent zou kosten, tegenover 25 cent voor gas (kale prijs).

De bottleneck in het warmtepompsysteem zit echter in de heetwatervoorziening, die al snel is aangewezen op het elektrisch bijverwarmen, zoals dat in een reguliere boiler gebeurt, waardoor het elektriciteitsverbruik weer de hoogte in wordt gejaagd. Daarnaast is het maar de vraag of de grond(water)temperatuur niet af zal nemen wanneer we daar massaal warmte aan gaan onttrekken, waardoor het rendement van de warmtepomp evenredig af zal nemen. Er zijn ook systemen die warmte aan de lucht onttrekken, maar op koude dagen zal er dan elektrisch bijverwarmd moeten worden omdat het systeem het niet aan kan. Daarnaast duurt het veel langer voordat een vertrek is opgewarmd, omdat er met veel een lagere watertemperatuur gewerkt wordt dan bij een gasgestookte cv, waardoor men niet snel geneigd zal zijn om hem helemaal uit te zetten ´s nachts. Dit betekent dus dat men juist meer gaat stoken, waardoor de positieve effecten mbt de CO2-uitstoot wel weer eens teniet gedaan kunnen worden, terwijl men de zekerheden kwijtraakt die men met gas wel had.

Qua milieu-effect is het sowieso nog maar de vraag of we hier niet louter met symboolpolitiek te maken hebben uiteraard, want daarvoor zou je de precieze CO2-uitstoot van de gezamenlijke elektriciteitscentrales moeten kennen, en ik heb zo´n vermoeden dat het dan nog een hele klus is om alle factoren mee te kunnen wegen in de berekeningen. Op de achterkant van een bierviltje ziet het er leuk uit misschien, zo´n warmtepomp, maar in de praktijk zou het nog weleens bitter tegen kunnen vallen.
Het was een geslaagde lobby, zullen we dat dan maar weer concluderen zeker?

Zum_Fotzen | 21-06-18 | 22:26 | 3

Tja, de lobby.
- eerst creëert de overheid een nieuwe vijand, Rusland
- dan wordt de kraan in Groningen dichtgedraaid door notabene de VVD, maar we weten nu waarom: de VVD wil zo min mogelijk uitgeven aan huisreparaties.
- daarom moeten we nu "ineens" allemaal van het aardgas af.

Dat is natuurlijk allemaal in ons belang, en de banken, aannemers, warmtepompfabrikanten, installateurs en aanverwante partijen met hun anti-aardgasplannen zijn stuk voor stuk wereldverbeteraars.

De media stemmen hun propagandakanaal af op de nieuwe werkelijkheid.

Zo worden wij klaargestoomd om 50% prijsverhoging van gas en een lagere terugleververgoeding voor zonnestroom te slikken.

De linkse partijen leggen in de wet vast hoe wij de komende 12 jaar verder uitgekleed worden om de door hen bepaalde doelen te realiseren.

Je zou kunnen denken dat onze leiders totaal kierewiet zijn. Maar het is allereerst de Nederlandse kiezer die zo kierewiet is om dit wanbeleid te faciliteren.

André4711 | 21-06-18 | 23:08

Je vergeet dat die dingen allemaal in China gebouwd moeten worden en dan met de boot hier naar toe gevaren moeten worden.

Er is niet zoveel om je af te vragen: het is gewoon nonsense je berekening is daar volledig genoeg voor, of hoop je dat er ergens een variabele is die je vergeet die natuurkundige wetten ongedaan maakt.

Al dat gezwets klinkt precies als een youtube filmpje over free energy, niet het jouwe maar al die onzin in het algemeen.

Alles co2 neutraal maken voor 2030, al het kapitaal er in pompen en dan moeten concluderen dat we aan de genocide moeten om mensen te beletten teveel co2 uit te ademen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:08

"De linkse partijen leggen in de wet vast hoe wij de komende 12 jaar verder uitgekleed worden om de door hen bepaalde doelen te realiseren."

Goed hè, die Rutte. Onder het mom van Linkse milieu argumenten de economische VVD agenda spelen. De linksen krijgen van het volk op de flikker en de rechtsen vullen hun zakken en worden in de kamer gestemd. Briljant.

Peerkeoud | 22-06-18 | 05:53

Wel interesant. Als de overheid dit erbij zo vertellen. Maar als je dit leest wil de overheid Nederland€ dus zo lang mogelijk aan Gronings gas houden, want internationaal fas is dus anders.. Het ene aardgas is immers het andere aardgas niet. In Nederland wordt zogenaamd laagcalorisch gas gewonnen, terwijl de internationale markt alleen hoogcalorisch gas aanbiedt. Het verschil? Ons laagcalorische gas — deze ‘arme’ variant dus Groningen, bevat stikstof, waardoor er bij verbranding meer volume van nodig is om dezelfde hoeveelheid energie te krijgen. Onze cv-ketels en fornuizen zijn hierop ingesteld. Zeven miljoen huishoudens zijn afhankelijk van het Groningse

Snap_het_ook_niet | 21-06-18 | 22:24 | 1

Voor een paar knaken is je installatie aangepast en kun je weer 100 jaar vooruit. Maar nee hoor. De burger mag pak hem beet 40.000 eypo gaan investeren om zijn hut warmtepomp klaar te maken.

Desolator | 21-06-18 | 22:59

Van moraalridder Samsom die commisaris is van een bedrijf dat selecteert op basis van nationaliteit en geslacht ( Bron jaarverslag 2017 EBN )

"Aangezien EBN één bestuurder heeft, is het momenteel
niet zinvol om een specifieke doelstelling op te
nemen voor deze persoon. Een (her)benoeming is pas
vanaf 2020 relevant. Op dat moment zal gekeken
worden naar de samenstelling van het directieteam,
en naar de aspecten nationaliteit, leeftijd, geslacht en
achtergrond."
En hoezo hypocriet: "Energie Beheer Nederland B.V. (EBN) is een onderneming die namens de Staat investeert in de opsporing, winning en opslag van gas en olie."
Als zo zonodig minder gas willen zouden ze een moeten stoppen met de winning.
Dit is hetzelfde als aan Heiniken een advies advies voor minder bier consumptie te vragen.
"Voor de winning van aardgas en –olie werkt EBN nauw samen met olie- en gasmaatschappijen."
"Voor alle opsporings- en winningsactiviteiten in Nederland geldt dat de olie- en gasmaatschappijen het initiatief nemen. EBN ondersteunt en investeert met een substantieel belang, in de regel 40%. "

Genoeg citaatjes... een blik in het jaarverslag van EBN maakt duidelijk wat voor type Samsom is, maar dat weten de meeste Nederlanders als zoals we aan de PVDA kunnen zien.

Andorian | 21-06-18 | 22:00

In het plan van Samsom wordt belasting op gas met 75% verhoogd en belasting op electriciteit met 50% verlaagd. En dat surplus van 25%, in welke zakken verdwijnt dat?

medusa324 | 21-06-18 | 21:58 | 1

Eu

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:11

7 Miljoen huizen aanpassen à 30.000 per huis is ruim 200 miljard euro. 50.000 Windmolens à 5 miljoen per stuk is 250 miljard euro. Ik vrees dat een gastaxje daarvoor niet toereikend is.

jacobh-59 | 21-06-18 | 21:52 | 1

Ademtax komt er aan je kunt bijna je adem al inhouden.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:11

Ik heb 14 zonnepanelen die in de winter 25Kwh/maand opwekken. Net genoeg voor een dagje warmtepomp!

Viper52 | 21-06-18 | 21:34 | 1

Mooi verhaal voor op je verjaardag als je in de winter jarig bent.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:17

Gewoon staken. En dat zeg ik als ondernemer. Pleur de hele BV Nederland maar eens een maand op slot. Kijken hoe ze reageren daar op het binnenhof.

P.redgleuf | 21-06-18 | 21:31 | 1

Beetje als het boek Atlas Shrugged

harry21 | 21-06-18 | 23:01

Aardgas geeft de meest milieu vriendelijke energie. Alle landen rondom ons worden de gasnetten uitgebreid. Pas nog in Duitsland een reclamebord met "binnenkort wordt Gas aangesloten". Waar we we in NL toch mee bezig. Het sluiten van onze aardgas kraan wil nog niet zeggen dat er geen gas meer is. De milieu lobby wrijft zich verlekkert in de handen omdat ze iedereen achter hun karretje hebben weten te spannen. Onbegrijpelijk dat ook de VVD en CDA Dit accepteren.

Viper52 | 21-06-18 | 21:25 | 1

Ook Oostenrijk breidt zijn net uit, Naturgas noemen ze dat
daar. Vorige week nog leuke vakantiekiekjes gemaakt van de werkzaamheden aldaar voor het thuisfront.

huistuin&keukenvrouw | 21-06-18 | 22:53

Als ik naar buiten kijk heb ik uitzicht op België. Daar wordt aardgas nu flink gepromoot. Je hebt er zelfs kans een prijs te winnen als je overstapt op gas.
Een paar honderd meter verderop moet ik er voor heel veel geld van af.

Lotus15 | 21-06-18 | 20:29 | 1

Verhuizen nu het nog kan, elke dag dat je blijft kijken gooi je belasting geld weg waar we verder toch niets mee doen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:19

Je kan wel Samsom uit de PvdA halen maar niet de PvdA uit Samsom. Het kwalijke is dat Samsom niet dom is en technisch ruim voldoende onderlegd om de materie te kunnen begrijpen. Dat maakt hem niets minder dan een achterbakse bedrieger. Fakkels en hooivorken. Hijs Samsom op de platte strontkar en scheer hem kaal. Oh wacht...

Nivelleermarionet | 21-06-18 | 20:05 | 4

@Peerkeoud
Exact. Samsom weet dat wel, maar je moet het plebs natuurlijk niet op ideeën brengen. Uw idee is de poor man’s Infraroodstraler, die nu al krampachtig wordt doodgezwegen.

Nivelleermarionet | 21-06-18 | 20:49

Waar heb je dat waanidee vandaan dat ie technisch onderlegd is? Omdat ie op delft heeft gezeten?

WayneGretzky*99* | 21-06-18 | 20:54

Je snapt natuurlijk wel dat de volgende stap iets met slimme meters en lijfstraffen is wanneer je een apparaat aanzet dat niet geauthoriseerd is.

Groene stroom zal in de toekomst waarschijnlijk allerlei features krijgen.

Daarnaast kun je geen stroom opmaken die niet wordt opgewekt natuurlijk mocht het de spuigaten uit lopen en het middels belastingen en andere maatregelen niet minder wordt.

Dit houdt nooit meer op, deze fase is puur uitrollen van infra, de echte regeltjes en heffingen enz die komen pas als je totaal van die infra afhankelijk bent.

In de VS doen ze precies hetzelfde terwijl ze uit het Parijs akkoord zijn gestapt..

Dit is dus wat met sustainable development wordt bedoeld..

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:27
▼ 1 antwoord verborgen

Een klein lichtpuntje; het gaat ons allemaal geld kosten, of je nou een koophuis hebt of huurt; je gaat meer betalen voor gas en/of stroom . Dit is op te lossen middels grote landelijke stakingen waarbij de verhoging aan gas die we per jaar meer gaan betalen via extra salarisverhoging terug gaan krijgen van bedrijven of via belastingverlaging van de overheid. Binnen een week is de economische schade zo groot dat de bedrijven jankend bij de overheid aan de deur staan en de overheid de groene terreurplannen gegarandeerd in de ijskast zet. Het enige wat hier nodig is ; solidariteit onder de bevolking om samen een doel te bewerkstelligen.

miff | 21-06-18 | 20:04 | 3

Kan je derhalve vergeten.

frickY | 21-06-18 | 20:12

Bijna goed. Salarisverhoging is gewoon een kwestie van hard en lang genoeg staken. Solidariteit is een utopie. Belastingverlaging is een onrealiseerbare illusie. Kan niet.

Nivelleermarionet | 21-06-18 | 20:45

sustainabledevelopment.un.org/post201...

Ik denk dat lokaal staken tijdelijk wel even zal werken maar uiteindelijk..

Bill Gates komt je anders wel even inenten tegen co2 uitstoot.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:36

De veelal gebruikte stralingswarmte en zonnepanelen creëren een sterk magnetischveld wat schadelijk is voor de celstructuur en melatonine aanmaak dit is overigens bekend bij de overheid, farmaceuten etc. maar de minions houden hun mond wel voor wat geld en worden als zombie's door hun An(nunaki)-droids ookwel robots zoet gehouden. Een smartmeter erbij voor wat extra straling naast uw 5G Wifi en iedereen kan zijn/haar lol op. Gas en hout zijn het gezondst voor nu maar wegens nieuwbouwregelementen worden alle nadenken mensen de mond gesnoerd en/of voor gek verklaard. De magnetron sloopt uw lichaam en alles wat erin gestopt wordt van binnenuit net als dat de regering dit doet door verdeeldheid te scheppen.

Gelukkig hersteld dit binnenkort door de passage van Nemesis hierdoor wordt overigens het magnetischveld van de aarde verstoord en komen tektonische platen, vulkanen etc. tot leven. Dit komt niet door het klimaatopwarmingsverhaal door auto's met fijnstoffilters waarbij juist roetdeeltjes in uw longen terecht komen.

Dus het is een kwestie van de tijd uitzingen of je niet door geld te laten sturen/gebruiken. Iedereen laat zich door angsten leiden anders zou men er wel actie tegen ondernemen. Die keus heb je.

Meneer_de_uil_13 | 21-06-18 | 20:02 | 5

Interessant verhaal, maar helaas wel een paar foutjes. Niet Nemesis maar Niburu, aka Planet X. Stralingswarmte is IR en dus niet ioniserend. Zonnecellen creëren geen magnetisch veld; het zijn passieve elementen. De enige actieve component in het systeem is de Zon. De Annunaki bestaan niet, dat is een verzinsel van die vette fantast Von Däniken die nu een pretpark runt dat gebaseerd is op zijn eigen sprookjesboek. Uw analyse van de werkwijze van de regering is wel correct. Regeringen zijn schadelijk voor de gezondheid.

Nivelleermarionet | 21-06-18 | 20:28

Fijnstof is wel wat schadelijker dan roet gok ik zo..
Ik heb er nog nooit cijfers over gevonden maar logica dicteert dat kleinere deeltjes grotere problemen veroorzaken.

Per jaar stierven er rond de 8000 mensen aan roet uitstoot, dat was algemeen bekend en ik nam daar maatregelen tegen zoals niet binnen met diesel motoren spelen en niet naast de uitlaat van vrachtwagens fietsen, voor mijn gevoel werkte dat prima en ik leef immers nog.

Fijnstof zou ik niet weten wat de risico's precies zijn, maar daar het merendeel door de "nieuwe" roetfilters wordt uitgestoten vind ik het niet zo gek dat ik die cijfers nog nooit ben tegengekomen.

Over 10 jaar als we allemaal aan de nanofilters moeten of wat ze tegen die tijd verzonnen hebben zullen die cijfers wel algemene kennis zijn opdat ze je die onder de neus kunnen houden om te laten zien hoe erg het wel niet is.

Tot die tijd zitten we in de onderzoeksfase gok ik.

Zure regen, gaten in de ozonlaag allemaal extinction level events die we hebben kunnen afwenden door er een berg geld tegen aan te smijten, klinkt mega geloofwaardig dat we zo dom zijn geweest als soort om weer in eenzelfde valkuil gelopen zijn waar we alleen uit kunnen komen door al ons geld er tegen aan te smijten.

Mensen die de Bijbel een dom verhaal vinden maar vol religieus dit soort onzin slikken.. Onbetaalbaar letterlijk!

Alsof iedereen thuis een poster met "I want to believe" heeft hangen en zichzelf ook nog eens wijs maakt even slim als Fox Mulder te zijn.

Lionfromzion | 22-06-18 | 01:53

sites.google.com/site/laatlunettennie...

Punt 3 en punt 8 ik kan er geen logica in vinden: er wordt gesproken over 9 maanden eerder dood bij punt 3 en bij punt 8 word gezegd dat je je er eigenlijk niet voor kunt verstoppen want overal is het vervuild.

Toch worden we nog steeds allemaal ouder, en werden dat al ruim voor al die maatregelen.. Lijkt me dan een zinloze discussie als we de vergrijzing er niet in meenemen..

Mensen die die paar maanden langer willen leven kunnen gewoon een speciale burka met geintegreerd gasmasker aanschaffen en dan kunnen wij lekker normaal leven en dood gaan zoals dat gaat in het leven.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Degenen die nu op zoek zijn naar een nieuwe koopwoning zijn natuurlijk spekkoper. Die gaan allemaal op zoek naar een woning met rook kanaal.
Onderhoud minimaal en je kunt er altijd een allesbrander tegenaan zetten.

copywriter | 21-06-18 | 19:30 | 2

De woningmarkt is op dit moment een groot piramidespel. Als je nu op zoek bent naar een koopwoning ben je alles, behalve spekkoper. Eerder dief van je eigen portemonnee.

medusa324 | 21-06-18 | 21:38

Medusa dat heb ik ook ooit gedacht ten tijde van de invoering van de Euro maar vergis je niet in 2 dingen.
1 Ze kunnen iedereen alles wijs maken.
2 Er is teveel geinvesteerd door teveel mensen dus die prijzen stijgen gewoon door.

@copywriter zo zal het niet lopen, als men op luchtfoto's warmte uit je pijp ziet komen staan ze zo voor je deur en de maatregelen zullen dezelfde zijn als nu voor een flinke kwekerij in je huis, of erger want de planeet moedwillig slopen is nog wel even wat erger dan wat dope verbouwen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:09

Die vieze linkse rat lijkt niet alleen op de joker uit bathman hij heeft ook dezelfde achterbakse streken of denk hij dat we de streek met z'n kinderen in de verkiezingscampagne vergeten zijn.
Alles te danken aan de baantjescarrousel van de VVD beloning volgt na bewezen diensten daarom staat Acsher ook nog steeds bij Mark te bedelen .
Pvdaérs met een beetje verstand gaan p.o op zoek naar een andere partij want net als bij het kwartje van KOK word ook nu de arbeider weer strak in een pak genaaid

likdoorn | 21-06-18 | 19:29 | 2

Die vieze linkse rat inderdaad. Eng fanatieke milieu terrorist die zogenaamd sympathiek wil overkomen. We hebben je in het snotje kleautzack.

HaatbaardKnipper | 21-06-18 | 19:57

Hij stond elke dag mensen te woord toen hij op de Bilderberg conventie was, ik gok dat hij daar deze taak toebedeeld heeft gekregen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:10

Van de megamoskee in Rotterdam zou met wat kleine aanpassingen toch een prima kernreactor gemaakt kunnen worden.
Veel maakt het niet uit of je bij een woonwijk splijtstof of splijtzwammen gebruikt.

Gulliver | 21-06-18 | 19:06 | 1

Als je meerdere moslims dicht bij elkaar stopt bereiken ze ook de kritieke massa.

Oepsie1234 | 21-06-18 | 19:41

Lekker flesjes propaan bij t dakcenter kopen icm een camping geisertje en hout stoken.. Verdomme nog zakelijk aftrekbaar ook. Smerige ratten. Je zou op je rug moeten gaan liggen en vrijwillig aan t staatsinfuus.
Laat ze lekker de kk krijgen hier die moraalridders. Ga eerst zelf maar eens werken met je mooie plannetjes.

schoon-schip-maken | 21-06-18 | 19:03 | 1

Propaan kost 40 euro voor een flesje heb ik me laten vertellen, daar ga je geen winst op draaien denk ik dan..

Een CV op LPG is wellicht technisch haalbaar en betaalbaar, een flinke geisoleerde watertank onder je tuin om alle restwarmte in op te slaan evt bij verwarmd door een zonneboiler maar je kunt ook wat hout opstoken en het warme water er in pompen.

Denk dat je wel wat geld kunt besparen als je een beetje handig bent zelfs op een groene manier.

Maar de logische oplossingen moeten we niet willen, je kunt je watervat ook onder je kruipruimte plaatsen een waterpomp verbruikt nagenoeg niets, of je laat deze op zonnige dagen op je panelen naar een hogere tank pompen zodat de zwaartekracht het weer naar beneden kan duwen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:18

Bij de aankomende Verkiezingen is iedereen dit PvdA/ Groen- Links voorstel plus duurder Aardgas belasting helaas weer vergeten .
Het zal wel weer gesinterklaast worden aan Dobbernegers en Murkenmeuk de opbrengsten.

liegende lippen | 21-06-18 | 19:00

Fijn... net nieuwe cv ketel moeten aanschaffen.... want als de oude het midden in de winter plots begeeft heb je niet binnen een dag een warmte pomp geplaatst.

trottle | 21-06-18 | 18:58 | 2

En door de goedkopere stroom verdienen mijn zonnepanelen zich ook niet meer terug

trottle | 21-06-18 | 19:03

hoop dat je een CV hebt aangeschaft die van meerdere bronnen het warme water kan onttrekken en het ergens in een geisoleerd watervat kan opslaan.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:21

Ik ken businesscases waar gezinnen voor €12.000,- van gas los zijn met een investeringsrendement van 12% in 10 jaar. Dat krijg je niet op de bank! Maar als je liever je geld met kruiwagens naar de energieboeren wilt blijven brengen mag dat ook natuurlijk...

Rest In Privacy | 21-06-18 | 18:54 | 6

Mooi woord, businesscases. Laat me raden, werk je soms voor een energieboer?

Oepsie1234 | 21-06-18 | 19:44

Leuk die bisniskees. Ik ken ook bisnispiet die 40.000 heeft geïnvesteerd in allerlei "duurzame" troep. Dr "isolatie" geeft vochtdoorslag door de muren. Halve huis vol schimmel. Dag huis.

jacobh-59 | 21-06-18 | 21:46

Ik verhuis elke 3-5 jaar. Die investering ga ik dus niet maken op basis van die businesscase.

WammesWonder | 22-06-18 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze ons geld willen hebben, kunnen ze toch zoals gewoonlijk de belastingen verhogen? Ik snap het niet.

Mr_Natural | 21-06-18 | 18:54 | 1

Jij gaat uit van 1 enkele "ze". Er zijn er natuurlijk vele verschillende. Wat we hier zien is niet het graaien (dat is relatief makkelijk), maar het opzetten van een pijp die het geld naar de juiste "ze" pompt.

WammesWonder | 22-06-18 | 11:11

Als ik Diederik moet geloven dan gaat electra dus goedkoper worden dus al die dure ledlampen voor de kat z'n viool gekocht.
Dan maar weer terug naar die oude gloeilampen van vroeger en halogeen lampen.
Licht plus warmte op goedkope stroom.
Daar is over na gedacht.

copywriter | 21-06-18 | 18:47 | 1

Met al die brandende gloeilampen kon de verwarming gelijk een paar graden lager. ;)

kweethetooknietbeter | 21-06-18 | 19:48
-weggejorist-
ariedeknaller | 21-06-18 | 18:43

Wat wordt men in Nederland toch genaaid wat energie betreft. Hier in Ecuador kost een liter benzine 50 cent, ruil ik een lege gastank om voor een volle voor 3 dollar en is het water gratis (waar ik nu zit anders 10 dollar voor een tankwagen met 1000 liter).

Gulliver | 21-06-18 | 18:43 | 2

In NL betaal je zo’n 0,75EUR per 1.000 liter. Ik zie een businessmodel ;-)

crk | 21-06-18 | 19:55

Is inclusief bezorgkosten met een gammele tankwagen die stapvoets 25km moet rijden.

Gulliver | 21-06-18 | 20:31

Nou da's dan lekker, mijn huisbaas wil al niet investeren in dubbel glas in mijn huis uit 1932... dat wordt nog een dingetje met die warmtepomp.. ik als huurder ga zo'n ding toch echt niet zelf aanschaffen. En ik huur een vrije sector huis nota bene. Wordt huiseigenaar nu verplicht om dit te doen? Snap er geen jota van. Dus als huisbaas dit niet doen kan ik me blauw gaan betalen aan die energiebelasting omdat ik noodgedwongen aardgas moet gebruiken. die Samson kan die gewoon niet emigreren of zo, met die stomme idieeen....

knalrode lippenstift | 21-06-18 | 18:33 | 3

Is een huisbaas niet verplicht dus neem er alvast maar een baan bij.

WayneGretzky*99* | 21-06-18 | 20:58

Noodgedwongen aardgas moet gebruiken..
Wees blij kun je nog normaal wokken ipv mokken

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:25

Vrije sector is vrij. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen. Waarom zou de huisbaas jouw problemen oplossen? Dat doet hij pas als het zijn probleem wordt (= niemand wil meer huren.)

WammesWonder | 22-06-18 | 11:15

Ik ga mijn dochters na hun afstuderen dringend verzoeken om ook Nederland te verlaten. Het lijkt er steeds meer op nooit meer goed te komen. Het is toch niet leuk zo? Waarom moet dit allemaal zo extreem moeilijk voor je burgers gemaakt worden?
Oja, dat weten we wel, maar mag je niet zeggen.

Gele Beer | 21-06-18 | 18:26 | 2

Gelijk heb je! Weinig toekomst hier meer, zeker als je je hele leven nog voor je hebt.

miss error | 21-06-18 | 19:07

Ik vraag me af hoe die komende generatie ooit aan normale woonruimte gaat komen. Zowel de huurprijzen als de koopprijzen gaan door het dak, nog afgezien van deze gekkigheid. Met hun startsalarissen kunnen ze nog net de woonwagen van Pipo en Mamalou betalen. En dat noemen ze dan een ‘tinyhouse’.

medusa324 | 21-06-18 | 21:44

"Kan Nederlandse elektriciteitscentrale helpen bij onze [Belgische] kernuitstap? In het Nederlandse Maasbracht, op amper drie kilometer van de Belgische grens, staat een gigantische gascentrale van de Duitse energiegroep RWE. Eigenaar RWE wil de centrale rechtstreeks aansluiten op het Belgische elektriciteitsnetwerk om zo mogelijke stroomtekorten op te vangen bij een kernuitstap."
bron/video: www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/18/kan-n...

Duitsland wil België van stroom voorzien door een Nederlandse GAScentrale aan te sluiten op het elektriciteitsnetwerk.
En u MOET meteen van het GAS af, of anders gaat u het voelen aan uw GASrekening.

kweethetooknietbeter | 21-06-18 | 18:03 | 1

De overheid is onze grootste vijand. Op alle fronten.

Ronnie uit Helmond | 21-06-18 | 18:16

Hoe zit dat nou met crematie?
Pleuren ze je dan op een of andere brandstapel of weet ik wat nog meer.

komtdatschot | 21-06-18 | 18:01 | 3

Kan me met deze gekte goed voorstellen dat je straks zelf ook het brandhout mag verzorgen.

arealpatriot | 21-06-18 | 18:10

Waarschijnlijk ga je in een vat met pissebedden. Of halen ze lijkkevers uit Egypte?

Europees_Aanbesteed | 21-06-18 | 18:15

Nee joh, je wordt gewoon verbrand met het restafval. De as ziet er toch allemaal hetzelfde uit.

watazooi | 21-06-18 | 18:27

Hopleijk laten ze malloten zoals Liander buiten het hele verhaal ( dat tcoh niet door gaat )/
Liander heeft een hoofdkantoor van je weet niet wat je ziet, schitterend, vol met een soort van ambtenaren een heleboel.
Als je de pech hebt een Liander monteur, iemand die een steeksleutel e.d. kan vasthouden, nodig te hebben dan ben je de l*l, die hebben ze n.l. niet, raamambtenaren zat maar handenwerkers een stuk of 3.
Liander houdt hier mee de oplevering van nieuwe huizen op.
Als zulk soort incompetente clubs mee moeten gaan doen dan kan men beter gelijk ophouden met de warmtepompen/gasafkoppel onzin e.d.

Uw Verzekeringsadvis | 21-06-18 | 17:53 | 2

Ik heb nog even gewerkt voor Alliander. Dat gebouw in Arnhem is werkelijk prachtig! Helaas moest ik na een paar weken vanwege ruimtegebrek naar de vestiging in Nijmegen.

koeberg | 21-06-18 | 18:48

Ook met competente clubs loop je tegen de natuurkundige wetten op hoor. Gezeik over fossiele brandstoffen het ligt helemaal kant en klaar in de grond, minimale moeite om het te bemachtigen.

Maar het is vast slimmer om die simpel op te pompen energie te laten liggen en een hele infrastructuur op te tuigen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 02:31

Als je dit gedonder niet wilt dan stem je op een ander partij, bijvoorbeeld een partij met een meeuw.

Memek | 21-06-18 | 17:52

Typisch PvdA voorstel, altijd maar weer belastingen verhogen. Altijd.

lulleficatie | 21-06-18 | 17:50 | 2

Meer fantasie hebben ze niet: belastingen verhogen of belastingen veel verhogen...

lulleficatie | 21-06-18 | 17:51

Nee, je hebt gelijk. Je kan veel beter VVD stemmen. Die beloven belastingverlaging om ze dan toch te verhogen. Resultaat is gelijk maar je hebt even hoop gehad en dát doet leven.

harry19612 | 21-06-18 | 18:20

Ah, leuk ook voor huurders van relatief nieuwe woningen die nog lang niet aan groot onderhoud en vervanging van ketels en dergelijke toe zijn. Dit pakt dus vooral mensen die zelf niet kunnen omschakelen. Ik zeur al jaren bij bij mijn woningcorporatie om zonnepanelen. Maar we zijn nog lang niet aan de beurt. Als dank mag ik straks 1000 euro meer betalen. Want corporaties betalen de energiebelasting niet, dat doen de huurders. Hoe wil Samsom de corporaties gaan dwingen dan?

Met een eigen huis kun je zelf aan de gang. Kost ook centjes, maar ja... die verdien je ook zelf weer terug en kun je met een hypotheekoversluiting nog redelijk voordelig financieren (als je tenminste overwaarde hebt, maar de huizenprijzen zijn hoger dan ooit, dus dat zal voor de meesten wel zo zijn). Een huurder mag die investering zelf niet eens doen, al zou hij willen.

Stormageddon | 21-06-18 | 17:43 | 1

De huurt gaat omhoog. Huursubsidie ook, maar ja dat lijnt straks niet meer in verhouding met de huurprijs. Belasting gaat omhoog op gas en electra. Gas wordt duurder per m3. Dit verschil gaat de woningcorporatie echt niet betalen en die worden er ook niet op aangesproken; de slimme lobby zat vast allang aan tafel. Mensen moeten woningen kopen, kopen, kopen!

Koekkeloere | 21-06-18 | 17:50

Wat is er nu eigenlijk zó slecht aan het gebruik van het gas zoals we dat nu gebruiken?

Zalluf | 21-06-18 | 17:42 | 3

Niets. Maar er wordt te weinig op verdiend

frickY | 21-06-18 | 20:18

Wordt genoeg op verdiend, alleen de overheid verdiend er niets meer op als Groningen dicht gaat. Tsja en dan maar hopen dat de aarbevings stoppen, want dat is helemaal nog niet zeker.

leipo050 | 22-06-18 | 02:43

Verdient*

leipo050 | 22-06-18 | 02:43

Mooie anekdote.... Dus ik ben net onderweg van mn werk naar thuis en kijk dit filmpje. Thuis gekomen, onderweg nog even de boodschapjes gedaan etc, relaxed... Hoor ik me toch een getik, tik-tik..... ik kijken, buren waren aan het verbouwen zou dat het zijn? Ik luisteren op de gang, maar herrie want midden in Amsterdam tik-tik, .... gvd dat is het ook niet. Zou er soms weer zoals een tijdje geleden een junk boven in het gemeenschappelijke opstalletje zitten... Naar boven kijken, Nee ook niet... Zijn het de buren beneden? ik hoorde ze gisteren nog zagen en boren en weet ik wat allemaal. Nope..... Zit godverdomme dat filmpje van jullie op auto-play in mijn broekzak!! Tik tik van die kutwarmtepomp..... Ik word er al gek van terwijl ik hem nieteens heb!

peterdh | 21-06-18 | 17:32 | 2

Je debieltje dicht bij je ballen? Je zou het maar durven.

kwark001 | 21-06-18 | 17:35

Ik heb geen iPhone, dus dat durf ik wel aan.

peterdh | 21-06-18 | 17:44

Er bestaan porno-films waarin mensen heel hard en diep genaaid worden, heb ik gehoord van een vriend. Nou mensen, dat voelt dus ongeveer als dit.

skoftig | 21-06-18 | 17:29 | 3

Hoe kan je dat nou voelen als je het alleen maar hebt gehoord?

kwark001 | 21-06-18 | 17:33

Barbie, hoe is t met je?

Ruimedenker | 21-06-18 | 17:36

niet slecht, deze week nog wat Franse Joden aangegeven.

skoftig | 21-06-18 | 17:51

Iedereen aan de houtkachel dus.
*kuch*

postmodernismisdead | 21-06-18 | 17:27 | 1

Geen zorgen, daar komt ruim op tijd een verbod op. Evenals kolen en bruinkool stoken of je huis niet verwarmen of slechts een enkele kamer met een gasfles en een terrasverwarmer wordt verboden.
Maak je geen zorgen, de overheid weet de weg naar je portemonnee feilloos te vinden.

miff | 21-06-18 | 19:18

Hetzelfde gezeik dus met het doordrammen van die slimme meters. Allemaal aan dat apparaat voor een bepaald jaar, want anders...

Nu ook met deze onzin. Nederland verkoopt het gas voor een nikkel aan het buitenland, maar ondertussen janken dat het allemaal zo duur is en het groener moet. Ik verwacht toch iets vanuit het buitenland jegens de consument in Nederland, mocht dit echt doorgaan. Of men gaat spontaan aan de campinggas.

Succes daar in Nederland!

Koekkeloere | 21-06-18 | 17:21

Ik heb dat stukje gelezen en die kutsamsom lijkt wel iemand die spaarloonverzekeringen of iets dergelijks verkoopt, je bespaart ergens en met dat geld ga je lenen wat en totale oetlul is dat.

ariedeknaller | 21-06-18 | 18:39

Ik heb 7 jaar in een woning geleefd dat over een WKO-systeem beschikte, zeg maar een waterpomp die energie opslaat omdat op een later moment weer op te halen. Theoretisch allemaal heel leuk, praktisch een drama:
- uiterst storingsgevoelig en met name gevoelig als het winter is omdat dan het meest van het apparaat gevraagd wordt;
- maakt tering veel herrie;
- bevat een beperkte boiler (ondanks de vele ruimte dat apparaat inneemt), voor een gezin is het een kwestie van zorgen dat je eerst onder de douche staat 's ochtends
- kennis van apparatuur is zeer beperkt beschikbaar, dus onderhoud is per definitie heel duur of je hebt klungelaars die je nog verder in de ellende brengen met ondeugdelijke reparaties
- vaste energieleverancier, dus monopolie positie.

NV_2017 | 21-06-18 | 17:20 | 1

Oh ja, woning nauwelijks warm te krijgen.. niet even als met een HR ketel thermostaat er even een paar graadjes bij binnen een paar minuten. Maar om de woning van bijv 19 naar 20 graden te krijgen doe je een paar dagen over.

NV_2017 | 21-06-18 | 17:24

En wat nou als blijkt dat de opwarming van de aarde nou toch minder beinvloed wordt door de mens dan gedacht. Kijk ik ben helemaal niet voor nodeloze vervuiling en pro schoon milieu etc. En als we het schoner en beter voor de natuur en ons allen kunnen maken, prima! Maar er wordt nu opeens heel hard gepaniekeerd, geroepen, gerend en geld over de balk gesmeten en straks blijkt de beinvloeding van het klimaat toch echt aan zaken te liggen die (nog) ver buiten ons begripvermogen liggen. Wat dan? Krijgen we dan ons geld terug?

Europees_Aanbesteed | 21-06-18 | 17:19 | 1

Eh, die Datsja met gazprom verwarmd zwembad van Samsom wordt niet voor niks schoongemaakt en verwarmd natuurlijk.

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:25

Een goed advies, geef je oude "HR" ketel niet zomaar mee aan de milieuboeven. Je zal hem straks weer nodig hebben.

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:18 | 3

een goed advies: koop gewoon eentje nu al en sla hem op in de garage. Het zou mij niets verbazen wanneer binnen een periode van 6 weken, de verkoop van cv ketels wordt verboten.

deluiegriek | 21-06-18 | 19:17

Ze zijn altijd nog jaren in Belgie te koop

Vrijheidsstrijder | 21-06-18 | 21:24

Leuk, zet ik die naast mijn monstervoorraad gehamsterde gloeilampen.

medusa324 | 21-06-18 | 21:54

Leuk vooruitzicht voor de huizenmarkt. Over een paar jaar is ca. 1 op de 5 huizen praktisch onverkoopbaar. Kapitaalvernietiging. Mensen die hun resthypotheek daardoor niet meer af kunnen lossen. Gedwongen verkoop. Armoede. En de mensen die wél genoeg geld hebben? Die kopen prachtig gelegen woonboerderijen voor een prikkie en betalen lachend de hogere energie belastingen. Dat ga je krijgen vanzelfsprekend. Het word gewoon een sommetje wat voor de 1 goed uitpakt en waar de ander drie keer voor gaat betalen. Dan lullen ze zich de blaren op de tong over gelijkheid en nivellering en wat ze gaan bereiken is een enorme tweedeling in de maatschappij tussen rijk en arm. Het lijkt me alsof de huidige regering werkelijk het spoor bijster is.

Dutchbeaurouge | 21-06-18 | 17:18 | 3

De jachtopziener mag gebeld worden. Dat compleet verwarde wild mag de oostvaarder krijgen.

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:30

De 2-deling is het doel.

Mark_D_NL | 21-06-18 | 17:32

Dat ben ik niet me je eens. Per type woning op energie klasse zijn kerngetallen beschikbaar voor de kosten om aan de nieuwe standaard te voldoen. Stel (hypothetisch) dat dat 25k gaat kosten? Dan moet je dat bedrag aftrekken van de koopsom.

Atlantis-95 | 21-06-18 | 19:30

De beloftes van voor de verkiezingen, zijn de belastingen van na de verkiezingen.
Uitspraak van de Belg Eyskens.
Hoog tijd dat IEDEREEN dit gaat beseffen.

marjen | 21-06-18 | 17:17

Dit gaat NOOIT lukken.
-
Wij gaan ons straks in de wereld onsterfelijk belachelijk maken met deze onuitvoerbare groene dagdromerij ( en: - drammerij) en het zal astronomische bedragen kosten om deze waanzin terug te draaien.
-
Bizar. Compleet van het padje. Een Groen Kalifaat, geleid door volstrekt onkundige lieden, uitgaande van onbewezen aannames die met een welhaast religieus fanatisme worden beleden en aan andersdenkenden, dan wel: nadenkenden, worden opgedwongen.
-
Deze idiotie MOET gestopt. Wij prijzen onszelf op alle mogelijk denkbare manieren uit de markt.

bisbisbis | 21-06-18 | 17:15 | 3

Van het gas af kan idd niet lukken, de eerste tegengeluiden zijn er al ook uit slinkse hoek.

Uw Verzekeringsadvis | 21-06-18 | 17:16

€380 per jaar extra is al pure oplichting, maar bij de meeste slechte of ongeisoleerde (oude) huizen ligt het gasverbruik veel hoger. Ga maar vast uit van €100 extra per maand. Achterlijke dievenzooi! Wanneer gaan we nou eens in opstand komen tegen die mongolen?

oranjerood | 21-06-18 | 17:25

Ach, valt gewoon onder de "gewone" clubjes :
overheidsmaffia, klimaatmaffia, schipholmaffia, tweedehandsautoverkopersmaffia, energiemaffia, dividentsmaffia (Shell / Bea), eu_maffia, wijwillenuwcentjes_maffia, etc. etc......

Muchnadt | 21-06-18 | 17:28

Om al die stroom op te wekken zijn heel wat kerncentrales nodig.

Ruimedenker | 21-06-18 | 17:13

Ik heb een hand bediende warmte pomp. Krijg je het heel warm van.

Bertus Bolknak | 21-06-18 | 17:11 | 1

Moet je even op facebook zetten.

kwark001 | 21-06-18 | 17:15

Elektrisch verwarmen, waanzin. 1) Warmtepompen die lucht aanzuigen - maakt herrie en kost veel te veel Kwh. 2) Warmtepompen met waterbron - in een dichtbevolkt gebied als NL werkt dat niet, rendement gaat omlaag doordat ze elkaar storen. 3) Kleine milieuramp omdat die installaties gaan lekken in ons drinkwater 4) Stroomnet in bestaande wijken kan dit helemaal niet aan 5) "Groene" stroom is er niet ijdens de wintermaanden - zon is om 16:00 al onder, waar gaat de duizenden Gigawatts aan stroom vandaan komen? 5) Dit soot installaties werken niet in woningen van voor de jaren 2000. (50%+) zonder enorme investeringen in isolatie.

Het kan wel werken, maar dan moet je Co2 neutraal stroom opwekken; Thorium Kernreactor. Of als "kenniseconomie" (lol) eindelijk een fusiereactor uitvinden.

harry21 | 21-06-18 | 17:11 | 3

Of een allesbrander met een warmtewisselaar die met een zonnecel met accu je pomp voor in je huis laat draaien voor je radiatoren.
Op een dag ben je het nodig....

Rest In Privacy | 21-06-18 | 17:36

Ja, Thorium. Daar hoor je dus bijna niemand over. China schijnt er proeven mee te doen. Het is een ideale brandstof. In overvloed aanwezig en geen meltdown en weinig afvalproblemen.

boccelullus | 21-06-18 | 18:05

boccelullus | 21-06-18 | 18:05 De russen hebben er dit jaar 1 werkend als je de berichten mag geloven. Zij wel...

P.redgleuf | 21-06-18 | 21:33

Mooi hoor, iederen aan de electrische verwarming. Maar waarom met zo veel buizen? Een gewone electro convectiekachel is veel efficienter!!

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:10 | 3

Een vuurtje in je openhaard is efficienter of in je turfblokkacheltje, ook efficienter per saldo. Dus even dus even akte hier. We zijn met zijn allen weer beland in pre-1918, zit ik dan met mijn ICT diploma. Ik had turfsteker moeten worden. Daar gaat vraag naar zijn...

peterdh | 21-06-18 | 17:16

peterdh | 21-06-18 | 17:16
Helaasch, turfgebieden zijn milieubeschermd. Beter wordt U milieuadviseur of zorgverzekeraar. (uw hart neemt juffrouw Dijkstra graag voor niks van u over)

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:20

@Curbed Cobald
Hehe je houdt ook alvast de oudhollansche spelling aan (helaasch) ;) da's goed dan integreren we beter. Is misschien wat voor te zeggen want het schoolsysteem om mensen dingen te leren was stukken beter in die tijd. Daarmee is een post-oorlog, in-flarden-liggend land weer opgebouwd. Maar voor uw suggestie moet ik jammergenoeg passen. Ik word geen milieuadviseur en ook geen zorgverzekeraar. Ik heb mijn baan, beroep, uitgegroeide hobby tot iets wat wel waarde brengt aan een maatschappij. Zij het klein, maar voor mijn geweten genoeg. Vele kleine steentjes bouwen een berg.

peterdh | 21-06-18 | 17:58

Het regent onkunde bij de overheid. Allemaal overbetaalde baantjes, in een colonne achter Brussel aan en als het even kan in dienst van de grote bedrijven. Ik stel voor om een pilot te houden in de wijk Benoordenhout in Den Haag. Alle huizen verplicht aan de warmtepompen.

Kechtold | 21-06-18 | 17:10

Kijk die Samsom die weet van wanten, die denkt hé, een hoop mensjes kunnen dat niet betalen, dan geven wij ze subsidie en dan stemmen ze gewoon weer op de PvdA of GL.
Want subsidie socialisme deed het vroegah ook wel aardig.
En wie betaalt dat? Nou de mensen die het kunnen betalen en dat is iedereen die niet van handje ophouden afhankelijk is.

Memek | 21-06-18 | 17:09

Ik wordt hiervan zo woest dat zelfs een driewegklep de hitte niet meer weet te lozen. Maar goed Didi doet nog steeds waar ie zijn vorige baan ook al voor was aangenomen is, kansloze waanzin aan de man brengen. Rotensop.

GormSuil | 21-06-18 | 17:06

Lach hier dan maar even om: www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135889/Eerst...

"Powerfield zag af van een zonnepanelenfabriek omdat de Europese markt wordt overspoeld door goedkope Chinese zonnepanelen. "De verwachting is dat China de vraag in de toekomst niet aankan door de stijgende vraag naar zonnepanelen en daardoor zijn er meerdere aanbieders nodig," aldus Houkes."

Curbed Cobald | 21-06-18 | 17:17

Hebben ze ook nagedacht over installateurs / electriciens? Die zijn voor huidige bouwprojecten al schaars. Of gaan we ze allemaal uit Afrika en het midden-oosten halen. Dat is het natuurlijk! Verdraaid! Ik heb ze wel door!

Europees_Aanbesteed | 21-06-18 | 17:03 | 2

Met de groene stroom: de zwarte stroom.

bisbisbis | 21-06-18 | 17:18

Je hebt hebt het bijna juist. We halen de ongeletterde economische migranten deze kant op. Die willen het niet, die kunnen het niet, die gaan het nooit doen ook.... Maaarrrrrr niet getreurd daarvoor richten wij weer bureautjes in, en gaan we ze helpen om mee te draaien. Dan gaan wij een uit zimbabwe gevluchtte ongeletterde migrant opleiden tot electrotechnicus. Wie dat betaald? Komt goed. Gaat het lukken? komt goed. Maar ondertussen zit wel de hele sociologieafdeling van de UvA en andere linkse kliekjes aan een baan. Sociaal integratie, hulpverlening, rechtsbijstand, gvd zelfs de gevangeniscomplexen hebben er baat bij, inclusief psychologen , rechters etc etc etc. Hebben de partijen weer stemmers, want he, wil je je luilekkerland behouden dan moet je vooral PvdX stemmen, of GX. Daar draait de maatschappij goed op.

Dus Europees_aanbesteed, je hebt hem door. Alleen het zijn de tussenstappen waar het om gaat. Die zijn winstgevend voor de kliek.

peterdh | 21-06-18 | 17:23

Het hele klimaat geneuzel is niet meer dan een verdien model voor overheid en hun business vriendjes.
Blij dat ik in Spanje woon. Scheelt een hoop aan stookkosten.

Humorousbff | 21-06-18 | 17:02

Aanvankelijk nog eens nagedacht over een elektrische kookplaat en een andere CV. Nu natuurlijk niet meer. Gas tot mijn dood, achterlijke ruk-mongolen heren red-de-wereld-veroorzaak-oorlog.

A.U.EnLeven | 21-06-18 | 17:02

Als er straks geen gas meer is, dan koop ik gewoon weer een houtkachel.
Lekker warm!

Memek | 21-06-18 | 17:00

Brillant.

beau van rtl | 21-06-18 | 16:59 | 1

Wat is tie lelijk he die Froger. Vooral van dichtbij.

beau van rtl | 21-06-18 | 17:01

Weet je waar je meer energie mee kan besparen en daarmee uitstoot kan beperken dan welk andere maatregel dan ook? Minder mensen!! Minder minder minder.

Maar goed, Samson importeert ook heel graag mensen uit Afrika die hun thermostaat op 30 graden zetten

ik--+ | 21-06-18 | 16:56 | 2

Tyfus kale vleespet. En tyfus afrikaantjes die niet gewenst zijn.

Bezorgde vader | 21-06-18 | 16:57

Dat verdiend ook leuk natuurlijk AZC's met warmtepompen en duurzame woningen voor die lui, je mag het maar allemaal bouwen en installeren.
Gouden bussiness

Lionfromzion | 22-06-18 | 03:01

Dit soort van zware maatregelen legde de Duitse bezeter ons niet eens op.

schalwijk023 | 21-06-18 | 16:56 | 1

Tijdens de bezetting kon je (als je hout had) je allesbrander flink opstoken! Niemand die zeurde over CO2.

Rest In Privacy | 21-06-18 | 17:40

Onze (r)overheid heeft al aardig wat eclatante misbaksels van maatregelen op haar naam staan, maar dit zieke plan slaat wellicht alles.

Echt. Zo. Verschrikkelijk. DOM.

En kwaadaardig. En een toonbeeld van de onbetrouwbaarheid van de overheid.

EefjeWentelteefje | 21-06-18 | 16:54

Na het kwartje van Cock komt nu het kwartje van Samsom?
Of je het nu wilt of niet, straks heb je allemaal Groen Links in huis, in je stookhok wel te verstaan, met de groeten van Jesse op je energierekening.
Want anders gaan de ijsbeertjes dood en stikken de kindjes in het fijnstof.

Ik heb overigens het idee dat bouwend Nederland zich een scheur lacht om deze klimaat hoax/discussie. Die zie de opdrachten al binnenrollen.
Zou er soms ergens een onderhands afspraakje bestaan?

Een voordeel, als er geen gas meer is hebben dan ook geen Hamas.
Hoe ging dat liedje ook alweer?

Memek | 21-06-18 | 16:54 | 1

Nog een jood kopen, 10 euro zit wel voor 30 aan gas in

Lionfromzion | 22-06-18 | 03:03

Toevallig kort geleden mijn gasketel vernieuwd. Een 30 KW ketel voor een gewoon rijtjeshuis. Ook gekeken voor warmtepompen. Gasketel: 30 KW voor 1000 euro. Warmtepomp: 3 KW voor ca. 3000 Euro. Corrigeer me als ik fout zit, maar volgens mij is de warmtepomp dan 30 keer zo duur. Daarbovenop nog de extreem goede isolatie die je in je huis moet aanbrengen. En de lagetemperatuur-radiatoren die je moet kopen. Ik heb dus een nieuwe gasketel gekocht. De regering en die kale neet kunnen voor mij aan het gas.

Nivelleermarionet | 21-06-18 | 16:52 | 2

Grappig kwam op hetzelfde sommetje uit: 2k investering. Wanneer het echt om het gas ging, hadden ze wel een of andere subsidie-regeling kunnen treffen en mensen kunnen helpen 'de juiste' keuze te maken. Maar het gaat helemaal niet om de keuze van de burger, nee, het gaat om ordinair burgertje leegtrekken mbt zaken waar de burger geen keuze heeft. Geld, geld, geld, het kwaad van de wereld.

A.U.EnLeven | 21-06-18 | 17:06

Al die dobberaars moeten toch in luxe kunnen leven, en dat moet betaald
worden door belasting opbrengsten.

getzappad | 21-06-18 | 17:25

Dingen werken niet, maken te veel herrie, en verwarmen onvoldoende. Kan bovendien helemaal niet in een land waar je zo dicht op elkaar zit. Smerige campagne van de klimaatmaffia geleid door Samson en het bedrijfsleven. En het is niet nodig. Kabinet zijn totale losers met hun ondoordachte besluiten waar we niet eens over hebben kunnen stemmen want stond in geen enkel programma. Stelletje halvegare debielen.

Zwizalletju | 21-06-18 | 16:52 | 2

En oh ja: het is 21 juni en 15,5 graden midden op de dag, maar dat is 'weer' en als het 31 graden is , dan komt dat door het 'klimaat'.

Zwizalletju | 21-06-18 | 16:57

Die warmte records zijn ook makkelijk KNMI consolideert de data waardoor er een graadje lager in het archief staat, dan wordt het even warm als de laatste keer maar presto het record is gebroken met 1 graad verschil.

Lionfromzion | 22-06-18 | 03:07

Dit gaat dus een enorme kostenpost worden voor het eenvoudige huishouden.
En dit komt bovenop de prijsverhogingen van de andere vaste lasten.
Het beetje groei dat de burger leek te hebben, verdampt aldus weer helemaal.
We hebben momenteel politici die krankzinnige doelstellingen verzinnen om maar mooi weer te kunnen spelen.
Zo hoorde ik onlangs dat gehandicapten GEEN ENKELE beperking meer mogen tegenkomen in het dagelijkse leven. Hoe krankzinnig hoog schroef je de eisen op, om te laten zien hoe deugend je bent.
Dat gaat dus ook weer heel duur worden voor gemeentes e.d.; wat ook weer door de burger betaald moet worden.
Linkse ideologie vreet uw portemonnee volledig uit, want niemand durft te schijn op zich te laden om minder te deugen.

marjen | 21-06-18 | 16:51

Voor de lage inkomens geldt een voordeel en worden ontzien. M.a.w. gewoon een smerige belastingverhoging voor goed verdienend Nederland. Echt wat een t*ringlijers.

Brentjeee | 21-06-18 | 16:51 | 1

Je bedoelt 'voor alle Nederlanders vanaf de toeslagengrens qua inkomen', zo rond de 30K per jaar dus.

EefjeWentelteefje | 21-06-18 | 16:56

Ik las net een artikeltje ergens waar ik zag dat alleen DENK de gaskraan verder open wilt. Een willekeurig klein onderzoekje blijkt dat 85% van alle baten gewoon over de balk gepleurd zijn. Sociale uitkeringen, onderwijs etc. Met name het eerste is voor DENK alle reden om voor meer gas te zijn.

Het geld over de balk gepleurd, want voor al deze uitgaven of investeringen komt niets meer terug. Het is gewoon in een loze put gedonderd.
Nu gaat de belastingbetaler dubbel betalen, want de mensen in het noorden zitten met de gebakken peren en mensen met uitkering willen ook betaald worden om de vrede te bewaren. Een bubbel die gaat klappen, want Jan modaal zwicht al onder de enorme belastingdruk. De sociale zekerheid wordt met het wegvallen van de gasbaten onbetaalbaar.

Het stoppen van uitkeringen wordt trouwens een leuk sociaal experimentje! De mensen die hier zijn gekomen voor de uitkering beschouwen dit inmiddels als een verworven recht. Zij hebben de hulpmiddelen en het geld niet gebruikt om hier een bestaansrecht op te bouwen en zullen daarom teruggrijpen naar de situatie die ze in land van herkomst gewend waren.

klap-kut | 21-06-18 | 16:50 | 1

Yep, altijd al gezegd: als de uitkeringskraan dicht gaat, dan wordt het in NL survival of the fittest: oude, hardwerkende, ongeorganiseerde, ongewapende Nederlanders versus jonge, agressieve en gewapende allochtoniers. Zin an!

NV_2017 | 21-06-18 | 17:01

Wat kan er mis gaan wanneer politici vanuit hun ivoren toren gaan bepalen welk soort energie "Deugt" en welk niet. Vooral wanneer deze politici alleen maar verstand hebben van "Deugen" en alles wat in hun persoonlijke emotionele gevoelswereld niet "Deugt" gaan verbieden of draconisch belasten.

Voor je het weet staat het hele land vol Deugende windmolens en is iedere andere vorm van energiewinning afgebroken. Tot op een dag het niet waait en immigrantenkinderen vuurtjes moeten stoken in hun huiskamer om het niet koud te hebben.

Nu krijgen immigrantenkindertjes echt wel een nieuw huis wanneer het oude afbrandt.

Maar u dus niet.

Jan Passant mk2 | 21-06-18 | 16:49

Heeft Diederik Samsom eigenlijk ooit een echte baan gehad ?

LeonSmuk | 21-06-18 | 16:49 | 2

Iets bij de schoolkrant, gok ik. Waarna hij activist is geweest bij Greenpeace, a hell of a tough job. Daarna beroepspoliticus.

Dus nee. Hij heeft inderdaad geen idee. Daarom laten zij hem maar plannen maken voor heel het land. Wat kan daarmee mis gaan.

Jan Passant mk2 | 21-06-18 | 16:52

Hij is kernfysicus. En nee, dat is geen grapje en ik bedoel ook niet uw toekomstige buurman die nu aan de overtocht gaat beginnen.

lokoolokie | 21-06-18 | 17:07

ze zijn echt helemaal gestoord die gasten. er is nog zoveel gas beschikbaar en gas is een vrij schone energie resource. gewoon lekker links blijven stemmen mensen dan komen we er wel... fucking wappies

Captain_Dipshit | 21-06-18 | 16:47 | 1

Jup, mee eens.

newray | 21-06-18 | 16:49

tip, ga idd van het gas af, warmetepomp heb je niet nodig, gewoon infraroodpanelen nemen, voor zoń 1500 euro ben je klaar

Bokito ergo sum | 21-06-18 | 16:46

Dan maar een mini nucleaire reactor in de woonkamer. Of een diesel agregaat, liefst eentje die niet al te goed is afgesteld en op huisbrand of voorverwarmde scheepsdiesel draait.

Lt-Kol Kilgore | 21-06-18 | 16:45 | 1

Allesbrander en dan je vuilnis er in. Niet zo goed voor het milieu maar wel lekker goedkoop. Scheelt ook weer de loop naar de afvalcontainer.

Ofzo2 | 21-06-18 | 16:49

Het is niet die warmtepomp alleen die je moet kopen, je moet je huis 'super' isoleren, zó goed dat je bij wijze van spreken je huis met één waxinelichtje al kunt verwarmen bij wijze van spreken, dubbel glas in geïsoleerde kozijnen, gevelisolatie, vloeren, anders gaat de hele warmtepomp grap niet op, vergaande isolatie is dus vereist, bij oude huizen vaak onmogelijk of echt onbetaalbaar zonder tweede hypotheek, een gigantische verbouwing.
O? u heeft geen spouwmuren? enkel glas? oude houten kozijnen? tja..
Nog afgezien van het gebrom van het forse apparaat aan de buitengevel, soort van splitfield airco-unit formaat.
Altijd een koelkastgebrom, denk je eens in, alle huizen zo'n zoemding aan de achtergevel, ook uw buren.

BosrandDirk | 21-06-18 | 16:45 | 3

Grappige is dat het hoofdkantoor van Groenlinks enkel glas heeft. Dat het een monumentaal pand is is een smoesje daar zijn specialisten voor

Bokito ergo sum | 21-06-18 | 16:51

Heb ooit eens gehoord dat een super goed geïsoleerd huis nou ook niet echt gezond schijnt te zijn?

MoonBeebe | 21-06-18 | 17:08

MoonBeebe | 21-06-18 | 17:08 Dat ligt voor een deel aan de materialen,
en voor een deel aan het verwaarlozen van de hoognodige ventilatie.
Een huis dat optimaal geïsoleerd is en gebouwd van natuurlijk materiaal
kan een perfecte leefomgeving zijn.
Men vergeet helaas dat oude methoden niet per definitie slechter
hoeven te zijn, het vergt alleen wat meer tijd.

getzappad | 21-06-18 | 17:49

Heb zelf een allesbrander hier staan die van oktober tot maart continue brand op eikenhout en ‘s nachts op kolen. Sindsdien is mijn gasverbruik met ruim 600m2 gas per jaar gedaald en na aftrek van de kosten van het hout en de kolen zijn de energiekosten met €500 per jaar gedaald.

Wat je alleen dan krijgt is dat de energiemaatschappij gaat bellen om te vragen hoe het kan dat het verbruik zo is gedaald, vinden ze niet tof kan ik uit ervaring vertellen.

Kan het iedereen aanraden om een allesbrander te installeren. Altijd warmte, gezelliger, goedkoper en een middelvinger naar die klimaatgekkies die nog steeds beweren dat het verbranden van natuurproducten zoals hout en kolen slecht zijn voor het milieu.

Killerwoody | 21-06-18 | 16:44 | 4

Heb al 14 jaar een allesbrander. Mega tevreden over. Het is nu wachten op 1. torenhoge belasting op huizen met een allesbrander en 2. torenhoge belasting op stookhout en uiteindelijk een algeheel verbod op hout stoken. De mazen worden gewoon dichtgenaaid. U zúlt bloeden kudtburger.

Dutchbeaurouge | 21-06-18 | 17:08

Dutchbeaurouge | 21-06-18 | 17:08 Als ze openhaardhout gaan belasten, dan moet je niet raar opkijken dat in een stadspark 's-nachts wat boompjes gaan verdwijnen hé.

P.redgleuf | 21-06-18 | 21:45

Heb ook een open haard, wordt weer gezellig warm stoken en gehypnotiseerd raken van het kijken naar het vuur.

sprietatoom | 22-06-18 | 01:14
▼ 1 antwoord verborgen

ronduit schoffeterig wat ze willen.. energie die al torenhoog is nog hoger belasten zodat het onbetaalbaar is en om mensen te dwingen zich voor een 10.000en euroo's in de schulden te steken voor warmtepompen. Ondertussen in het buitenland gaat het Nl gas nog tientallen jaren tegen een spotprijs zorgen dat er warm bij wordt gezeten..

fikkieblijf! | 21-06-18 | 16:44

Maar waarom de schoonste fossiele brandstof verbannen??? Zijn wel andere fossiele brandstoffen die het milieu meer belasten en eerder afgeschaft moeten worden i.e. steenkool.

Bouw 2 kerncentrales in Nederland en probleem is over.

Fedde71 | 21-06-18 | 16:44

Ik geloof dat stadswarmte gekoppeld is aan de gasprijs, dus wie daar slachtoffer van is, ik dus, zal dan meer gaan betalen? Daarnaast was er al een prijs beperking afgesproken, maar die geldt niet voor de warmtewisselaar, dus is de prijs van de huur van de warmtewisselaar enorm gestegen. Fantastisch dit klimaat redden. Ik ga alvast een pelletkachel bestellen.

minnenman | 21-06-18 | 16:44

Niet moeilijk doen mensen, op naar 0 co2 uitstoot, zijn we toch dood,

Er is bij die groene maffia nog nooit iemand geweest die verstand had, het elektrischiteits net in Europa zit aan de top aan capaciteit ( miljarden investeren in koper moet nu feitelijk al ) iedereen dus een warmte pomp en een elektrische auto, dan zit het jaarlijkse stroom gebruik per gezin tussen 10000 en 15000 kwh dat valt bij 90% met zonnepanelen niet op te wekken omdat er simpelweg geen ruimte voor is op een dak buiten het feit dat de daken niet bepaald zonne-energie optimaal staan is het een utopie om deze actie te doen, steden vallen al af ( kortom de hele groene maffia aan t gas ) de buiten gebieden lukt ook nooit op deze manier. Het enige wat er gaat gebeuren is meer storingen op de elektrischiteits aanvoer, vele malen hogere transport kosten ivm het aanleggen van zwaardere kabels, en een hogere belasting op gas kortom het wordt betalen, dit is niet meer dan een verdien model.

Rest In Privacy | 21-06-18 | 16:43

Ons studentenhuis ging over afgelopen jaar met 900m3 aan gas meer verbruiken sinds wij over zijn op een CV (hadden eerst gaskachels). Als die belasting erbij komt is het helemaal niet te betalen.

maSs | 21-06-18 | 16:39

Die Samson a-hole wilde een jaar of tien geleden nog iedereen voorzieningen in huis laten aanleggen voor de zogenaamde 'waterstofeconomie'.

zetje01 | 21-06-18 | 16:38 | 1

Ik snap wel waarom hij na zijn ingenieursstudie de politiek is ingegaan. Die technische jaren met al die cijfertjes moeten voor hem een ware hel geweest zijn.

obominotie | 21-06-18 | 16:43

Als dit er door komt ga ik hout stoken in een allesbrander. Zo goor mogelijk.

doskabouter | 21-06-18 | 16:38 | 1

Geïmpregneerd hout doet het goed bij de buren ;)

Ce ca! | 21-06-18 | 16:42

.565 * 365 = 206.22500 Kg wat je per jaar uitademt, een flink gezin ademt die 1200kg dus vrolijk uit.

400kg was gangbaarder dus dat adem je dan samen met je vriendin uit.

Is dat wat ze bedoelen met co2 neutraal?

Dure zooi aanschaffen dat net aan compenseert als je ademt..

We kunnen beter wat mensen in onderdelen verkopen te beginnen met alle freaks die ons dit door de strot proberen te duwen.

Tentje in de tuin en rustig je hele huis wegstoken en je besparing investeren in een ander land

Lionfromzion | 22-06-18 | 03:29

Belachelijk allemaal. Russisch gas genoeg en als je elektriciteit moet gaan importeren is dat ook mogelijk opgewekt met Russisch gas. Ik wil de keuze hebben Russisch gas te kiezen! Die energietransitie is echt kapitaal vernietiging op mega schaal.

Simon_GS | 21-06-18 | 16:34

Als ik van het gas ga rij ik sowieso nooit langzamer dan 250 km/h en let wel ik rem niet voor vleespetten, dus is die groene khmer terrorist is gewoon zwaar de lul. Eerst is hij jaren lang de whale aan het saven geweest nu gaat hij op onze kosten de hele planeet eventjes saven. Ben benieuwd naar de hoeveelheden geld die de installatiebranche bij Diederik onder de tafel door schuift. Ik pomp mijzelf wel warm dan, hou je gas maar en inhaleer het vooral diep en veelvuldig Samson.

Texacoballletje | 21-06-18 | 16:34

Ook leuk zelf te maken en een verdubbeling van uw buitentemperatuur voor binnen.
Ik kreeg er 62 graden Celsius uit gisteren. Het koste mij 300 Euro om te bouwen.
www.youtube.com/watch?v=QLNViUsRCVU

Ce ca! | 21-06-18 | 16:33 | 3

Oja, zelfregulerend en geen stroomverbruik!

Ce ca! | 21-06-18 | 16:43

En in de winter?

Rest In Privacy | 21-06-18 | 16:45

@ Ayatholla_Buttbanger | 21-06-18 | 16:45
Hij werkt op de infrarode straling van de zon. In de winter (maar vooral in het voor & najaar) moet je de buitentemperatuur verdubbelen zeg maar. 10 graden buiten is 20 graden binnen. Zomers kan je er ook nog warm water mee maken en koelen (de opstijgende warme lucht zuigt koude aan)

Ce ca! | 21-06-18 | 16:51

Ik pak die extra belasting wel in plaats van duizenden euro's ter investeren.
Binnenkort maar eens een offerte vragen om mijn 20 jaar oude cv ketel te vervangen.

Yperiet | 21-06-18 | 16:33 | 1

ik zou nog even wachten. Over een paar jaar krijgt u geld toe als u een cv ketel wilt kopen.

jemagookniksmeer | 21-06-18 | 16:45

Net VOOR al dit gezeik een nieuwe CV ketel laten installeren HR+++++++++++ en een CNG (aardgas) auto met duizenden euro's subsidie...... gekocht.

Nu ben ik een milieu terrorist...

En ons gas voor peanuts aan het buitenland verkopen...

Samson misschien een douche met 11 gaatjes geven?

MeneerGuggenheimer | 21-06-18 | 16:31

Prima toch? Gewoon electrische kachels in elke kamer. Goedkoper dan een warmtepomp.

Snorkle | 21-06-18 | 16:30

Ja het is verschrikkelijk allemaal. Al de innovatie dat ons diersoort naar een hoger niveau brengt.

We moeten allemaal blijven waar we zijn en vooral niet ontwikkelen, waarbij een statistische kans van falen hoort.

Trans_Fimmermans | 21-06-18 | 16:28 | 4

Ik weet het niet hoor. Veel buitenlanden gaan over op gas omdat dát relatief efficiënt en milieuvriendelijk is.
En dan gaan wij met alleen met ons eigen landje moeilijke en dure dingen doen, terwijl we russisch en noors gas doorverkopen aan onze buurlanden.
En wat doen al die warmtepompen met de omgeving? En met het grondwater -dat wordt kouder? En het oppervlakte water -dat wordt warmer? Wat betekent dat voor de flora en fauna?

Rommelende Onderbuik | 21-06-18 | 16:33

Hoger niveau sinds wanneer? Die warmtepompen zijn duur en maken herrie. Elektrisch koken bijvoorbeeld went na een tijdje enigszins, maar is erg onhandig vergeleken met een gasfornuis. Wat goed werkt hoeft niet veranderd te worden alleen omdat de technologie nieuwer is of omdat het meer geld oplevert.

MaisNon | 21-06-18 | 16:37

De burger in Nederland betaald wel. Altijd al zo geweest, ik denk dat je als burger maar zoveel mogelijk uit de buurt van de roverheid moet blijven en maar zelf initiatief moet nemen. Vieze Rutte was er zelf bij in 2011 bij de opening van de nord stream en nu zijn ze ook nog bezig met een 2e nord stream HOEZO moeten we van het gas af!?!?

Nord Stream 2 is financed by leading energy companies from France, Germany, the Netherlands, Great Britain and Austria.

Dutch-Super-Evil | 21-06-18 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voel een nieuwe trend opkomen: met duizenden tegelijk met zo'n warmtepomp in de tribune gaan zitten. Lijkt me een prima alternatief voor de Vuvuzela.

Vergeetput | 21-06-18 | 16:27

Ik koop een milieuvervuilende koe en ga de stront er van opfikken, net als in Azië en Afrika. De auto laat ik, als in de creatieve hoogtij-jaren 1940-1945, rijden op met een houtoven opgewekt stoom.

Dahaag Haagse energiebelasting, geldplukkende netbeheerders, consumentbedriegende energie"leveranciers" en subsidieslurpende "groene" projectontwikkelaars!

Cen Bramer | 21-06-18 | 16:27

Ook hier blijkt wederom dat er geen ingenieur meer in de Tweede Kamer aanwezig is. Er zijn diverse doorrekeningen op internet te vinden waarin haarfijn voorgerekend wordt dat dit totale waanzin is. Hetzelfde was al het geval bij het elektrisch rijden, nu dit weer. Laat de regering eerst maar eens komen met de grote doelen, dan bekijken we in hoeverre die zinnig zijn en hoe deze het meest efficiënt bereikt kunnen worden. Dit is pure lobbypolitiek van een paar geldkloppers. Kijk maar wie het meeste aan de windmolens verdiend hebben. Zonder subsidie zijn de molens niet rendabel.

Frau Merkel | 21-06-18 | 16:27 | 2

Het wordt steeds erger in dit land: al jarenlang geen ir's meer in de top van NS en ProRail, ook al geen ir's meer in de politiek...

Brulboei_61SB | 21-06-18 | 16:33

het gaat ook helemaal niet om het milieu.. een klein land dat de hele wereld milieu problemen moet oplossen, get real! Het gaat erom dat er weer een verdienmodel is gevonden voor de economie op te rekken, nog meer geld in de staatskas, nog meer tax via de gasrekeningen naar de staatskas en via die weg een nog hogere afdracht richting Brussel.. het milieu wordt gewoon misbruikt om de burger in dit land nog verder de armoede in te drijven..

En Samson.. het is gewoon nog steeds zijn nivilleer feestje wat hij organiseert

fikkieblijf! | 21-06-18 | 16:51

Gewoon een dikke Kenwood 200 watt speaker op de gasmeter en hoe duurder het gas hoe langer hij op de meter blijft plakken.

Trumme | 21-06-18 | 16:26 | 1

De magneet van de speaker bedoel je.

Ce ca! | 21-06-18 | 16:45

Goed idee. Als iedereen bankroet gaat aan energiebelasting en s'avonds bij kaarslicht een boek leest. Dan kijkt er niemand meer tv en dat scheelt hardstikke veel energie.

Alsulinkskijkt | 21-06-18 | 16:26

Dat minuutje luisteren naar dat ding.1 conclusie ,dan maar meer betalen voor gas.Met dat laatste maak je Rutte trouwens helemaal blij.

pga | 21-06-18 | 16:23

Ik heb geen geld voor een dure warmte pomp. Ik betaal die 75% stijging van de gasbelasting wel voor zolang het kan en hak anders mijn meubilair maar in stukken voor de -nog aan te schaffen- houtkachel.

Rommelende Onderbuik | 21-06-18 | 16:22 | 2

Koop een kettingszaag en loop 's nachts even het lokale park in ..

ChatBot | 21-06-18 | 16:23

ChatBot | 21-06-18 | 16:23 | favorietblock
De GroenLinks wethouder hier ter plekke staat bekend als houthakker. Weinig meer over. Maar hoe zouden die plastic AH-winkelwagens het doen in de allesbrander?
Voor 50 cent een dagje warmte?

Rommelende Onderbuik | 21-06-18 | 16:30

Over 20 jaar volgen een hoop kamervragen en een parlementaire onderzoek over hoe deze pomphype zo uit de klauwen kon lopen en hoeveel financiële schade de Nederlandse burger geleden heeft. De verantwoordelijken zitten dan inmiddels met pensioen op een eiland en het rapport, opgesteld door een dure onderzoekscommissie, zal afsluiten in de trant van: "Met de kennis van nu..."

Deflatiemonster | 21-06-18 | 16:21 | 1

Dan kom je uit bij Doekle Terpstra. Hij is voorzitter vd Installatie sector met uitstekende lijntjes naar den Haag en is verantwoordelijk voor deze media hype.

Trumme | 21-06-18 | 16:29

Ahh een slecht geïnstalleerde warmtepomp (resonantie).

Batsbak69 | 21-06-18 | 16:20

Waarrom zou Samsom in een gesubsidieerd denkclubje mogen zitten en mogen praten over en voor het volk als hij mislukt is en van een partij is die straks niet meer bestaat?

Patje2011 | 21-06-18 | 16:20 | 1

Baantjesmolen. Kartel.

K. Letskoek | 21-06-18 | 17:40

Binnenkort toch maar eens een voorraad Esbit blokjes inslaan. Die kunnen in de toekomst mogelijk nog eens dringend van pas komen.

TP 1984 | 21-06-18 | 16:18 | 1

dringend van gas....... heel flauw... ik weet het....

Y&T | 21-06-18 | 16:48

Ach, hoeveel warmtepompen had je kunnen kopen als Nederland zich niet over deze dobberaars beheoft te ontfermen:
www.ad.nl/buitenland/rome-reddingssch...
Groot gelijk hebben die Italiaanen. Wel ff door naar Duitsland graag

Zatkniss | 21-06-18 | 16:17

Als de PVV en FVD slim zijn gaan ze van anti-islam over op pro-gas (no pun intended) en bij de volgende verkiezing zitten ze op 80% van de stemmen.

hangtiet met knoop | 21-06-18 | 16:17 | 1

Ik hoop dat Wilders en Baudet hebben opgelet.

EefjeWentelteefje | 22-06-18 | 09:57

Nee donder op. En ik wil ook geen fortuin voor gas betalen, beter gaat NL wat vriendelijker doen tegen Poetin.

MaisNon | 21-06-18 | 16:17

Dus Samson wil dat de particulier opdraait voor de gasrekening van de tuinders.

ChatBot | 21-06-18 | 16:16 | 1

Die tuinders hebben een warmtepomp nodig die de hele kas beslaat. Lachen man.

kwark001 | 21-06-18 | 16:29

Als ze een overleggroep/stuurgroep/adviesgroep al voorzien van de benaming Tafel, dan weet je op voorhand dat je verneukt gaat worden. Historie repeats. On topic: ik krijg hier opnieuw een heel naar gevoel bij deze club, waarbij de politiek en het bedrijfsleven vertegenwoordigd is, maar de gewone burger bewust buiten de poort wordt gehouden. Een herhaling van zetten: zie de overdracht van de pensioenfondsen naar Brussel, etc. Dit stinkt geweldig (en niet alleen naar gas). Actie, geef tegengas.

zimmerschwanz | 21-06-18 | 16:16 | 2

Ik wil tzt gewoon goedkoop gas uit Rusland. Net als iedereen. Nederland heeft een prachtige infrastructuur en gas is hoog milieuvriendelijk en met hoog rendement. Wat steekt er achter om te beginnen achter deze megamiljarden kaptiaalvernietiging waar Jan Lul uiteindelijk altijd de rekening betaalt. Actie, geef tegengas.

zimmerschwanz | 21-06-18 | 16:19

zimmerschwanz | 21-06-18 | 16:19 |
Even zonder de geopolitieke verhoudingen Nederland vs Rusland, Waarom zou je als land in de huidige tijd afhankelijk willen zijn van de import van energie resources?
Bedoel iedereen aan de warmtepomp/stadswarmte/aardwarmte is schier onmogelijk (daarvoor zal zo'n beetje alles van voor 1965 gesloopt moeten worden want niet rendabel om te verduurzamen)

Dit hele project is gebaseerd op drijfzand en wordt bij gebrek aan haalbare oplossingen met een paar eenvoudige kreten als warmtepomp, zonnepanelen en +75% belasting op aardgas vrolijk bij de burger in de schoenen geschoven. terwijl daar het probleem niet eens zit.

Productie voor export, daar zit het grootste probleem. Als voorbeeld. we exporteren zo'n 80% van het vlees vee wat we hier produceren. ongeveer die zelfde 80% importeren we weer nadat het is verwerkt (eetbaar gemaakt) omdat de AH er dan 3 cent meer winst op kan maken. Totale bullshit als je het mij vraagt.

normanius | 21-06-18 | 16:46

Groene dromerij: perpetuum mobile.

Ronnie uit Helmond | 21-06-18 | 16:16 | 1

En 10kW pompje heel goed voor gasgestookte centrales.

Ronnie uit Helmond | 21-06-18 | 16:17

Samsom mag van mij "aan 't gas" !!

oter | 21-06-18 | 16:15

Allemaal weer met de heater de kamer verwarmen tot het lichtnet voor de zoveelste keer die dag weer overbelast raakt.
Top idee!

BakkerHenk | 21-06-18 | 16:14

Zelden een smeriger figuurtje meegemaakt als deze Samsom.
In verkiezingstijd "presteerde" deze extreem linkse activist het, om met z'n mongoloïde kindje bij de mensen aan te bellen en om hun stem te bedelen.
Hoe diep ben je dan, als mens, gezonken ?

oter | 21-06-18 | 16:14 | 3

Samsom is een uitermate minderwaardig mens, een linkse fantast die de gewone man naait. Eerst als Greenpeace lid, toen als falend partij van de allochtoon voortrekker en nu als een smerig dik betaald eneco vriendje.
 
Wat je eigen met dit addergebroed zou moeten doen laat ik maar achter wegen, maar laten we hopen dat ze hun volks-hatende koers vooral doorzetten. Wie onrust zaait zal storm oogsten.

HaatAth3ist | 21-06-18 | 16:19

Het kind is de meest intelligente van de twee.

Frau Merkel | 21-06-18 | 16:23

Wauw. Het grootste probleem is dat er een pompje in zit? Dat niet goed gedempt is?
Dat betekent dat de technologie nagenoeg perfect is want dit is toch wel zo eenvoudig te verhelpen (en zelfs te voorkomen door de fabrikant).
Overigens, voor wat grotere huizen heeft de CV vaak ook een pomp. Maakt minstens evenveel 'herrie' en slaap je heerlijk doorheen als je niet van de aanstelgeneratie bent.

two ball cane | 21-06-18 | 16:14 | 2

CV gebruikt vloeistofpomp om het verwarmde water rond te pompen; maakt van nature weinig tot geen geluid.
Warmtepomp is compressor; ongeveer hetzelfde als in een royale koelkast. Is altijd lawaaierig van nature.

R2fu**D2 | 21-06-18 | 17:48

In m'n eigen huis, waar aardig wat duizentjes in zijn gegaan, weiger ik irritante, overbodige geluiden te horen. Dat heeft geen flikker met welke generatie dan ook te maken. Waarom zou je iets nemen dat niet goed is/minder goed dan je nu hebt. Dat is gewoon dom.

Dwaalspoor | 21-06-18 | 22:33

Heel Delft moet in 2021 gasvrij zijn dus ik kan mijn lol op.
Teringzooi.

LuckyGirl | 21-06-18 | 16:13 | 4

two ball cane | 21-06-18 | 16:16 |:
Daar ben ik me van bewust, drol, maar het streven is 2021 en sinds die kutstudentenpartij, GL en D66 hier de dienst uitmaken staan er straks gewoon honderden combiketels aan de straat.
Je hoort nu al de pompen van die ketels dus leuker gaat het niet worden.

LuckyGirl | 21-06-18 | 16:25

@LuckyGirl | 21-06-18 | 16:25
Klinkt alsof je het er zwaar mee hebt, poepie.
En zoek even op wat het verschil is tussen planning en realisatie. Is goed voor je hart.

two ball cane | 21-06-18 | 16:31

GroenLinks, D66 en Stip. Je zou toch denken dat zeker na die op de pof gekochte lelijke glazen wrat mensen daar flink de buik vol van zouden hebben, maar ze kunnen gewoon in dezelfde coalitie met de VVD verder. En er komt dus echt niks behoorlijks uit die klauwtjes. Het enige dat ze doen is geld uitgeven aan projecten waarvan je op voorhand reeds met 100% zekerheid kan voorspellen dat het helemaal niks oplevert. Delft aardgasvrij en dat willen ze dan realiseren met stadsverwarmingsnetten. Nou ik zit op zo'n ding en dat stookhok braakt regelmatig gitzwarte wolken uit en waarschijnlijk verstookt het ding ook nog eens meer gas dan wanneer wij dat allen individueel hadden gedaan, want afgelopen winter waren ze met een vliegtuigje aan het scannen naar warmtelekken. Niks gevonden en dus een dikke faal voor dit zogenaamd groene college want die installatie moet nog heel wat jaartjes mee.

Pierre Tombal | 21-06-18 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

snap niet dat iedereen aan de ene kant zeikt dat ze teveel belasting betalen en aan de andere kant al dit soort fratsen willen

een maffiabaas | 21-06-18 | 16:13 | 4

... maar toch blijft stemmen op de partijen die dit soort fratsen verzinnen.

jemagookniksmeer | 21-06-18 | 16:23

@Kees Maf

Waarom stemmen ze dan op partijen die het wel willen?

Dutch_Holland | 21-06-18 | 16:37

Vanwege mediacampagnes die op vaag gevoel spelen i.p.v. feiten.

Gewinflipt | 21-06-18 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Vanzelfsprekend met subsidie voor minima die hiermee volledig gecompenseerd worden en de middeninkomens mogen eventjes €8k of meer aftikken voor de extremistenlobby.

raskol | 21-06-18 | 16:12 | 1

Precies wat ik dacht.

PureYak | 21-06-18 | 18:40

Net op tijd en palletketel besteld. Zonnecollectoren, zonnepanelen, had geen zin om te betalen voor de rekening van de transitie.

Marcello Christiani | 21-06-18 | 16:11 | 2

U gaat per vierkante meter paneel gewoon belasting betalen hoor.

2voor12 | 21-06-18 | 16:22

De panelen had ik al en de meter draait vrolijk achteruit.

Marcello Christiani | 21-06-18 | 16:28

Oh, heeft Samsom nu aandelen van een warmtepomp fabriek gekocht?

NaughtiusMaximus | 21-06-18 | 16:11 | 1

Als hij een echte PvdA-er is wel.

obominotie | 21-06-18 | 16:40

Als je een warmtepomp wilt, koop 'm in Frankrijk. Uit betrouwbare bron vernomen dat ze daar echt veel goedkoper zijn.

H. Drievuldigheid | 21-06-18 | 16:10

Kan mijn vrouw aangesloten worden op de warmtepomp?
Ze doet nogal koeltjes de laatste tijd.

Ruimedenker | 21-06-18 | 16:10 | 4

Of zelf pompen

EenGoedBegin | 21-06-18 | 16:22

LOL

Uilenspiegel | 21-06-18 | 16:35

Je hebt zelf ook een warmtepomp. Sluit hem aan op je vrouw en warm haar op.

TheWriter | 21-06-18 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mag hopen tot mijn dood gewoon gas te verbranden in mijn cvtje. Fuck het systeem.

Kets22 | 21-06-18 | 16:09 | 1

Ik stook enkel tropisch hardhout
gewoon, omdat ik dat zelf wel uitmaak

Tobi | 21-06-18 | 16:58

Ze subsidiëren ook wel even een nieuwe verwarming toch? Oh niet?

Bozepanda | 21-06-18 | 16:09 | 1

Tuurlijk niet, ze beboeten gasgebruik zodanig dat je nooit meer van het gas af kan omdat je geen cent meer overhoud. Zo houden we het financieele plaatje voor het partijkartel makkelijk goed.
reken mar uit 1.5 miljoen huizen * 2000 m3 *0,23 =690 miljoen extra schatkist ruimte (en voor de consument maandelijks bijna 40 Euro meer dokken ongeveer 4500 Euro per jaar) Katsjing

InAnumPerRegimine | 21-06-18 | 18:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken