Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof – Pathetisch Pegida heeft wel een punt

noemt bassie aboutaleb nou een hoerenjong?

De Nederlandse afdeling van het Duitse Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes – Pegida – probeert al enkele weken demonstraties af te dwingen.

Voorman en wapenhandelaar Edwin Wagensveld, die onlangs in Duitsland werd veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf wegens belastingfraude, denkt de oprukkende islam een halt te kunnen toeroepen door het organiseren van barbecues voor moskeeën in de grote steden. Die grote steden voelen echter niets voor het grillen van een speenvarken voor hun gebedshuizen en vaardigen een verbod uit. Daar valt over te twisten al blijft het een kleinburgerlijke poepdemonstratie. Er gaat geen maand voorbij of er wordt een aanslag gepleegd in Europa. Varkensvlees is geen kryptoniet, het had de moslimterroristen in kwestie echt niet weerhouden als de Parijse dancing Bataclan opgebouwd bleek uit speenvarken. Maak je dan hard voor het sluiten voor extremistische moskeeën en het uitwijzen van radicale imams zoals Oostenrijk nu doet. Dát zet namelijk wél zoden aan de dijk.

En toch voelt de auteur zich verplicht het op te nemen voor dat pathetische Pegida Nederland. Het was namelijk de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) die zijn akkoord gaf voor de barbecue in Rotterdam. Wellicht is dat wat ouderwets gedacht maar een man een man, een woord een woord. En toch liep het anders af. De barbecue ging niet door.

We zagen beelden van honderden joelende moslims (een deel van hen droeg Turkse vlaggen, WTF?) en kregen het bericht dat Wagensveld cum suis daarom de demonstratie niet aandurfden. De bus draaide om, Pegida blies de aftocht. Wagensveld zegt op zijn beurt dat de Rotterdamse dienders hem vertelden dat ze de veiligheid van hem en zijn medestanders niet konden garanderen. Rotterdam vervolgens  tegen de NOS: niets van waar. Al geeft de politie toe dat de uitspraak "We kunnen niet garanderen dat de mensen achter de linies blijven" op waarheid berust. U kunt wel raden wat er was gebeurd als 'de mensen' door die linies waren gebroken.

Op een ander platform stelde schrijver dezes eerder dat de anti-Zwarte Piet karavaan op weg naar Dokkum beschermd hadden moeten worden tegen het blokkerende rapaille. Dit is dezelfde situatie. 

Zo moeilijk is het niet. Als een stadsbestuur een demonstratie toelaat moet het alles op alles zetten deze doorgang te laten vinden. Rotterdam en Ahmed Aboutaleb in het bijzonder hebben daar donderdag overduidelijk in gefaald.

De honderden juichende moslims voor de Laleli-moskee in Rotterdam-Charlois weten nu: intimidatie loont. Ze overwonnen donderdag de gevestigde orde, burgemeester Aboutaleb heeft ze de morele boost van 'de dienst uitmaken' gegund.

"Dat heeft hij bewust gedaan", mompelt iemand hier op de gracht terwijl hij een droge Chileen mengt met spuitwater. Dan een doffe klap.

Soumission is uit de boekenkast gesprongen. "We liggen op schema", kermt het boekwerk in een laatste zucht.

Reaguursels

Inloggen

Salafitactiek.
"Ja" zeggen, maar "niet wolla" bedoelen..
Moet van allaa.

hallevvezool | 11-06-18 | 10:48

Goed geschreven en prima uitsmijter, Bassie!

Amsterdamsko | 11-06-18 | 09:01

Waar het rode fascistische NSDAP vlagsymbool hier als was vervangen door fascistische knalrode rozen textiel, gaan hun knalrode ideologische evenknie vanuit hun anti westerse beschavings-bezettingsideologische sekte deze weer vervangen door de knalrode fascistische halve (zolen) manen. De bal is rond. Het altijd centraliserende totale destruktierood schijnt niet uit te roeien te zijn, ondanks hun eeuwige telkens bewezen falen. Maar deze operenen, in tegenstelling tot het NSDAP, nu wereldwijd.

Katoentje | 11-06-18 | 06:17 | 2

En zo was de pinguïn lastig gevallen.

ikdenkwat | 11-06-18 | 07:42

Erdogan dreigt met nieuwe kruistochten na de sluiting van 7 moskees door Kurz. Die man is een gevaarlijke despoot. Toch lijkt niemand in het westen verontrust over deze persoon die herhaaldelijk uiterst grove uitlatingen doet en voortdurend dreigt met geweld.

marjen | 11-06-18 | 07:49
-weggejorist-
Thomas333 | 10-06-18 | 20:45

De media spraken schande van Dokkum en juichten toen de Pegida bus omkeerde. Diversiteit gaat voor democratie bij de msm.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 18:35

He kijk Nationaal- Islamisme.
Het is weer zover.

Repetitive Beats | 10-06-18 | 18:27

Die moskee was vroeger ons clubhuis.
Als kind zijnde keken we daar naar Tarzan films, andere dagen werd er geknutseld of gedanst. Ook werden er bruiloften gevierd.
Maar ja, er moest bezuinigd worden dus clubhuizen verdwenen en de eigenaar kreeg een mooi financieel bod voor het Clemenshuis dus werd het een moskee, koepeltje erop met halve maan, daaaaag clubhuis! We missen je.

dubbelicious | 10-06-18 | 18:19

We are islam.
Resistance is futile.

Mr. Happy | 10-06-18 | 18:05 | 1

Surrender your daughters and lower your pants.

Janndeman | 11-06-18 | 08:21

Kant en klare taal. Dit laat idd zien dat de overheid een kleine demo laat aflassen voor een paar 'normale' 'nederlandse' booslims.

Schepvogel | 10-06-18 | 17:37

De volgende keer een stille omgang met 'kruizen' of Israëlische vlaggen.
Werkt veel beter en je verlaagd je niet tot de achterlijkheid waartegen je in het verzet komt.

Mazoeza | 10-06-18 | 17:06 | 2

Tja, ik lijkt wel zo'n analfabeet waar ik zo'n hekel aan heb: verlaagT.....

Mazoeza | 10-06-18 | 17:13

Pegida moet Nieuwe Testamenten gaan uitdelen. Dan help je die moslims pas echt.

marjen | 10-06-18 | 17:15

Ik zit nu op een barbeque met mijn iraanse buren. Dat zijn perzen. En die hebben nog een veel grotere hekel aan de islam dan die lui van pegida. De reden van de bbq is dat de wind goed staat. Richting het enige marokkaanse gezin in de wijk.

MonkeH | 10-06-18 | 16:45

"Pathetisch Pegida heeft wel een punt"

Ja.
Natuurlijk.

"pathetisch" Pegida heeft al járen een punt (wat is er overigens 'pathetisch' aan terechte zorgen van burgers over de islamisering en de toenemende barbarij in Europa?).

Pegida heeft gewoon een punt. Al jaren. Alleen is de beweging in de afgelopen jaren door zowel links als rechts (inclusief GS) dusdanig door de stront getrokken dat ze niks goeds meer kunnen doen en dat veel mensen met goede bedoelingen de beweging de rug hebben toegekeerd.

Trek iets door de stront en het zal strontvliegen aantrekken; Pegida heeft daardoor lieden van twijfelachtig allooi aangetrokken, waardoor de spiraal naar beneden slechts werd versterkt.

Maar nogmaals: ze hadden - en hebben - een punt. Een kardinaal punt. Want als er niets gebeurt omdat we zo nodig zo fucking doorgeschoten fatsoenlijk willen zijn, is Europa en Nederland verloren.

Barbarij, dreiging, intimidatie en primitief geweld bestrijden met fatsoen; dat is nog nooit in de geschiedenis ook maar érgens gelukt. Integendeel.

Peter Emile | 10-06-18 | 16:43

Deze actie was al bij voorbaat bestemd om te mislukken want "de Moslims" hebben iets wat wij allang kwijtgeraakt zijn namelijk saamhorigheid.De religie bindt en smeedt de onderlinge verschillen tot een massa.Als bijkomend nadeel verspeelt Pegida het laatste restje sympathie bij de zwijgende meerderheid van autochtone Nederlanders.Als je niet verder komt dan varkenskoppen ,varkensmutsjes en speklappen neemt iedereen met een Iq van boven de 70 je niet meer serieus.

hoeman | 10-06-18 | 16:14 | 1

Saamhorigheid? Daar zit het woordje 'horig' in, en dat zegt het helemaal. Horigheid. Met z'n allen. Maar als het even kan vechten ze elkaar ook de tent uit.
Bij veel demonstraties lees ik sommige ogen geen woede, maar angst; 'ze zien toch hopelijk wel dat ik een goede moslim ben, want ik ga ook lekker tekeer'.
Net als bij de nationale rouw in Noord Korea; huilde je niet overtuigend genoeg, wachtte je een gevangenisstraf van een half jaar wegens betwijfelde loyaliteit.

marjen | 10-06-18 | 16:44

Net Buitenhof teruggekeken met de populistische VVD intrigant Han ten Broeke naast zij 180 graden draai mbt Rusland is deze pro-turkije kloodtzak er nog steeds groot voorstander ervan om het relifascistische turkije in de EU toe te laten.

litebyte | 10-06-18 | 15:41 | 2

Ik heb ook buitenhof teruggekenen.

Eerdmans was goed. Witteman is seniel en oud, hij draait z'n plaatje af maar maakt zelf geen journalistieke muziek meer.

Knufter | 10-06-18 | 15:54

@Knufter | 10-06-18 | 15:54

Wittemans is een rancuneuze PvdA'er... daar is op zich geen unicum, werken er volgens mij bij u in deelstaat NL honderden van. Wat mij wel verbaasde was dat er openlijk gewoon wordt erkent dat er geen enkele democratische waarde meer is, zelfs niet in een miezierige kneuterige stad als A'dam of R'dam. alles wordt bepaald door een hoererende politieke middenklasse bestaande uit PvdA/Gl/VVd/d66 en CdA die maar 1 ding vertegenwoordigen dat is de BV Nederland olv een groep technocraten. Het is dan ook geen wonder dat er in deelstaat NL alles aan gedaan wordt om referenda (directe democratie) zo ver mogelijk van het stemvee vandaan te houden.

litebyte | 10-06-18 | 16:32

De media en Rotterdam mag Pegida nog wel een bedankje sturen dat ze uiteindelijk niet zijn gegaan.
De landelijke media had anders flink moeten knippen en plakken om de twintig Nederlanders die hun grondrecht wouden uitoefenen belaagd worden door honderden man alsnog als bad guy te maken.

Al werd pegida alsnog als dom geframed doordat de politie opeens met een statement komt dat het niet hun letterlijke woorden waren en ze nooit de veiligheid garanderen. Alsof dat ooit letterlijk wordt bedoeld.

Ik merk dat sommige mensen langzaam de grip op de realiteit verliezen. Mensen die bedreigingen, vernielingen, getreiter en geweld door minderheden of links goedpraat als het gebeurt om een ongewenste mening het zweigen op te leggen. Gelukkig gebeurt het nu nog niet heel vaak. De media laat het ook kritiekloos zien, alsof intimidatie in sommige gevallen iets goeds is.

Ik vind het toch een gemiste kans om deze groep aan te spreken dat hoe vervelend en kwetsend andermans mening ook is, geweld of intimidatie nooit een goede tegenreactie is. Je kan ze ook niet alleen maar in bescherming blijven nemen.

Luckystriker | 10-06-18 | 15:36

Elke fascist weet "Intimidatie werkt!" Dat is nogal "im Schwung" in dat soort kringen. Als die ideologische fascisten dus gewoon doorgaan met hun rode vlaggen vertoon, en héél hard, met héél veel hun gastland en bewoners voor "hoerenjong" blijven uitschelden en vooral héél intimiderend zijn ... met een ME die wel los gaat op studentjes maar weg blijft van "een probleem", ja, dan maken we binnenkort de "Anschlusz" met Marokko en Turkije mee.

Du-u-u-h | 10-06-18 | 15:34 | 1

niet alleen bewoners, we hebben een islamitische burgemeester maar voor die varkens is dat nog niet genoeg het moet rechtstreeks bestuurd worden door Erdogan. Wat in werkelijkheid natuurlijk ook zo is. alleen grondwetswijzigingen die de vrijheid inperken kunnen nog soelaas bieden. de democratie is een trein naar het einddoel.

Pieterdepietje | 10-06-18 | 18:45

"gered". Alsof al die bootjes zinkende waren. Opgehaald door de frontex veerdienst naar het luizenleven.

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 21:01

Waarom wordt het gevierd als een Turkse overwinning.
Dan weet je het weer, het zijn geen Nederlanders. Het zijn Turken.
Wat doen ze hier eigenlijk met hun rot geloof.

marjen | 10-06-18 | 15:22 | 3

Het enge is dat het inmiddels ook al om 4e generatie Turken gaat, dus figuren waarvan hun opa hier al is geboren. En die zetten zich meer en meer af tegen ons. In de jaren 80 - middelbare school voor Graaisnaaiert - waren er 2 of 3 op een school van 800 man. En die spraken beter Nederlands en gedroegen zich zoals wij allemaal, niks geen uiterlijke practisering van de ISlam, niks geen groepsmatig geetter, gewoon hele normale jongens. En nu, ruim 30 jaar later zitten we hiermee. Kun je toch zien wat er gebeurt wanneer een bepaalde populatie de kritische massa bereikt...

Graaisnaaiert | 10-06-18 | 15:28

Erdogan heeft de boel op scherp gezet, met z'n zuiver islamitisch Turkije, En hij bemoeit zich ook met Turken in het buitenland. Erdogan hitst de meute op, niet Pegida.

marjen | 10-06-18 | 15:38

Ik denk dat het al eerder aan de gang was, eigenlijk. Het is de laatste jaren alleen wat duidelijker naar boven gekomen, maar het waren altijd al redelijk gesloten gemeenschappen. En natuurlijk is Pegida slechts een gevolg, geen oorzaak.

Graaisnaaiert | 10-06-18 | 15:48

Net als altijd eet Paternotte weer van twee walletjes. Je kan helemaal niets met dit stuk.

doskabouter | 10-06-18 | 15:04

de islam is een vervelend etterend gezwel dat door alle zachte heelmeesters die slechts met een zalfje of pleistertje de boel bij elkaar wilden houden, uitgezaaid tot een lelijke infectie en amputatie is de enige remedie..

Fratello | 10-06-18 | 14:56 | 1

Zo zou je de islam kunnen zien, want is inderdaad een dodelijk sociale ziekte.
Erger is het nieuwe totalitaire fascisme van EU-links-globalisten-media-universiteiten dat de islam als een wapen gebruikt om de westerse samenleving te verdelen en desnoods te vernietigen voor eigen vuig idealisme.

Jan Passant mk2 | 10-06-18 | 15:24

Waar zit het venijn? Wanneer je mensen buigt, dwingend neerbuigt ter aarde, zodat hun neuzen de grond raken, dan wil je van die mensen dat ze zo worden en kruiperig en hielenlikkend door het leven gaan. Dat is de kern van islam: voortdurend buigen, slavernij, niets meer. Maar omdat mensen van nature geen slavernij willen, ontstaat er inwendig: opstand, agressie. Ook die trek kenmerkt de navolger van islam: nu weer kruiperig gedrag, dan weer boosaardig te keer gaan. 'Pathetisch' is een omschrijving die beter past bij islam dan bij Pegida.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-06-18 | 14:54 | 1

Kop en spijker. *instemmend knikt*

BlowingBubbles | 10-06-18 | 14:57

Raar dat aan bedreiging en onveiligheid gedacht wordt wanneer de straten geblokkeerd worden door honderden moslims die met hun islamitische vaandels zwaaien.
Iedere globalistische poeplul en zijn Media kunnen en zullen je verzekeren dat islam vrede is! Zeker tijdens de ramadan.

"Wij" zijn met meer, maar "zij" mogen dus WEL geweld en intimidatie gebruiken en straten blokkeren zonder last te krijgen met de Iftar-commissaris van politie en zijn islamitische burgemeester. En ook nog zonder daar later een dagvaarding en/of veroordeling voor te krijgen.

Het zijn maar kleine verschilletjes, maar wel verschilletjes die er toe doen in dit "debat".

Jan Passant mk2 | 10-06-18 | 14:49 | 1

ISlamieten worden nog steeds als zielig gezien, als slachtoffers, als achtergesteld, als mensjes die nog een hoop emancipatie voor de boeg hebben en daarom dus ook met fluwelen handschoenen moeten worden behamdeld.
En daar gaat het mis; het is een volk wat maar 1 ding kent, het recht van de sterkste. Handhaven en de knoet erover. Doe je dat niet, nou ja, dan zien we wat er in het Midden Oosten gebeurd, alles ligt in puin en ze maken elkaar om het minste of geringste af, allemaal omdat "wij" zonodig met dictatortjes moesten husselen... Dus krijg je hier dat gezeik, met onaangepaste nieuwkomers en tegengezeik met figuren die hun eigen zielige mislukte leventjes dan aangrijpen om "de verzetsheld" te gaan spelen en hardop te dromen over een nieuw, verenigd Europa, van vreemde smetten vrij.
Terwijl het zo simpel had kunnen zijn: checken aan de poort wie je binnenhaalt, checken of deze mensen zich hier zelfstandig kunnen redden, zich aan de rechtsstaat houden ( ipv deze omver te willen werpen ) en bij een misdrijf waarvan de straf een bepaalde grens overschrijdt is het intrekken verblijfsvergunning en terug.
Naar goed, het is al veel te laat daarvoor, het enige wat je nu nog zou kunnen doen is het salafisme verbieden, die moskees sluiten en salafistische imams actief uitzetten ( + iets doen aan buitenlandse geldstromen en buitenlandse imams, voor zover mogelijk ), maar goed, ook daar is de wil bij de boven ons gestelden niet aanwezig. Face it, we're fucked, want vanuit die groep zelf hoeven we weinig positiefs qua emancipatie te verwachten.

Graaisnaaiert | 10-06-18 | 15:23

En hoeveel van deze groep moslims zijn er - zoals bij de Friese blokkade - gearresteerd om zich binnenkort bij de rechter te verantwoorden?
Oh, wacht, links en moslims, die ontspringen elke vervolging in Nederland.

Chuck the plant | 10-06-18 | 14:37

Is een snackbar tegenover een moskee nu ook provocerend?
Of een shisha-lounge?
Of een coffeeshop?
Of een kroeg?
Of een balletstudio?
Of een sex-shop?
Of een dameskapper?
Of, of.....

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 14:21 | 7

@Titaantje | 10-06-18 | 14:38 |
U heeft overduidelijk niet zitten opletten ten tijde van de cartoonrellen. Er werden wat knullige cartoons afgebeeld in o.a. Deense kranten en het halve M.O. stond in brand. Ook kon de man in kwestie onderduiken wegens meerdere (mislukte) aanslagen op zijn leven. Dat is hoe de islam rolt. U weet heel goed wat er gebeurd zou zijn mocht de bbq wel doorgang hebben gevonden. Als het bij rellen alleen zou zijn gebleven hadden we in onze handen mogen knijpen. Het was echter waarschijnlijker dat de bbq-ers voor hun leven hadden moeten vrezen. Maar steekt u het hoofd nog iets verder in de aars zou ik zeggen.

Sjefke7807 | 10-06-18 | 14:52

Of: een videowand met trailer van alle zegeningen van islam.

B.Spiritus | 10-06-18 | 15:26

@Sjefke: Dat vond ik al een teken aan de wand. Er zit dus duidelijk een netwerk achter wat er baat bij heeft ISlamieten in de halvemaangordel op te hitsen en u en ik weten wat dat netwerk is; het begint met "Beroeps" en eindigt op "moslims". Want hoe weet de gemiddelde Machmut uit 3e geit links achter de bergen in Afghanistan of Kwame uit Nigeria-binnen daarvan. Die hebben niet allemaal de krant, die hebben ook niet allemaal CNN of hun tv en die kunnen ook niet allemaal Engels lezen en schrijven. En die hebben ook wel wat beters te doen om tijdens het kipkluiven 's avonds over het westen te gaan drammen. Nee, dat komt allemaal vanuit die achterlijke kutmoskees vandaan.

Graaisnaaiert | 10-06-18 | 15:46
▼ 4 antwoorden verborgen

citaat:
"De honderden juichende moslims voor de Laleli-moskee in Rotterdam-Charlois weten nu: intimidatie loont. "
*
Dat weten nu álle Nederland haters! Niét een paar honderd moslims maar ook anderen! Op de Coolsingel heeft Aboutaleb, al dan niet bewust, een kapitale fout gemaakt !
Ná de Erasmusbrug, ná de Schiedamsedijk en nú de Gruttostraat (Zuid) is het hek van de dam.

demaup | 10-06-18 | 14:18 | 3

Hij heeft geen kapitale fout gemaakt. Hij heeft een geniaal strategisch spel gespeeld.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 14:25

Schoorsteenveger | 10-06-18 |
U heeft gelijk.

demaup | 10-06-18 | 14:27

Aboutaleb weet heel goed wat hij doet. Salafistische wolf in schaapskleren.

eastender | 10-06-18 | 15:39

Wie de grootste bek heeft in NL krijgt alles voor elkaar dit is nu precies een van de vele voorbeelden waarom men geen respect meer voor politie,justitie,den haag heeft.Het "gezag" zaagt aan eigen stoelpoten zonder het in de gaten te hebben.
Het is geen 5 voor 12 dat was het 10 jaar geleden al.
Het beleid in Oostenrijk geeft ons gelukkig weer een beetje hoop op het ogenblik.

hetwerktniet | 10-06-18 | 14:08 | 2

Die Oostenrijkse lente gaat niet eeuwig duren. Morgen zitten ze op het strafbankje van de EU. Dan is het snel klaar met Oostenrijk eerst,

lokoolokie | 10-06-18 | 14:37

@lokoloko eu clubje is uitgespeeld. Strafbankje... moet je nagaan hoe ziek dat smerge eu clubje is...

Mark_D_NL | 10-06-18 | 15:15

Abou Taleb, salafist. En hoofd van de politie. Meer uitleg is niet nodig.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:41 | 3

Spijker.kop.

Lupuslupus | 10-06-18 | 14:17

Sorry hoor, maar leg eens uit..

Titaantje | 10-06-18 | 14:18

Titaantje. Abou Taleb zal altijd de kant van zijn moslimbroeders en zuster liezen. Ondanks zijn stoeren praatjes zo nu en dan. Dat is allemaal teniet gedaan toen hij zich openlijk uitte als salafist. Een stroming die door de AIVD tot gevaarlijk bestempelt is. En zo een iemand bestuur dan de belangrijkste stad van Nederland. Onvoorstelbaar,

En nu ook weer, hij staat de demo's toe wetende dat moslims de boel gaan verpesten en dat Pegida hun mensen daar niet voor op wil offeren. Op deze manier kan Abou Taleb tegen de Nederlanders zeggen, kijk ik handhaaf de wet maar Pegida durfde het zelf niet aan. Tegen zijn moslims kan hij zeggen, haha kijk die domme kafirs eens.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 15:19

Aboutaleb, de trouwe vazal van de Sultan, heeft dezelfde truc uitgehaald die hij al eerder uithaalde: een rechtse demo wel toestaan, maar tegelijk een anti-demo ook toestaan. En die anti-demo was zo intimiderend dat de Pegida-demonstranten wel moesten omkeren. Waarna ze de frames watjes en schijtbakken aan hun broek kregen. Geheel onterecht uiteraard. Het ging precies als met de demo van Geert Wilders begin dit jaar waar ik bij was. Uit het niets kwam denk opzetten met een enorm spandoek waarna Geert in allerijl in zijn auto moest worden afgevoerd omdat een blokkering van de route dreigde. Einde demo. Aboutaleb is een vileine grijze wolf in schaapskleren, een antidemocraat van het zuiverste water, en hij zal altijd voor de islam en tegen Nederland kiezen.

peterdepeter | 10-06-18 | 13:40 | 4

Is er nog een manier of mogelijkheid dat aboutaleb het in uw ogen wél goed doet. Of is het altijd fout, want Marokkaans??

Titaantje | 10-06-18 | 14:18

Titaantje | 10-06-18 | 14:18: Nee vriend, uw ruis gaat niet meer werken. Een islamiet deugt niet, want zij onderdrukken het individu. U en mij dus. In mijn land doen we daar niet aan.

lokoolokie | 10-06-18 | 14:41

@Titaantje | 10-06-18 | 14:18
Ja, het is altijd fout want marokkaans. Aboutaleb is burgemeester in NEDERLAND. Marokko of welke zandbak dan ook hoort daar geen enkele rol te hebben, ook niet een beetje. Assimileren of oprotten. Multikul werkt niet.

Frau Merkel | 10-06-18 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Erno-NL | 10-06-18 | 13:40 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Of Pegida nou deerniswekkend is of niet, met z’n twintigen hebben ze uiteindelijk wel gewonnen.

Maakt het hen uit dat ze daar niet hebben kunnen barbecuen? Nee. Ze kwamen er niet voor ‘t (vr)eten.

De massale (landelijke) media aandacht, de beelden van honderden tegendemonstranten die fanatiek met Turkse vlaggen zwaaien (en hier en daar het Grijze Wolf handgebaar maken) en het openbaar bestuur dat weer in hun hemd staat. Hoe kun je beter je punt maken?

Het had pas erg geweest als ze daar hadden gestaan en niemand er (zichtbare) aanstoot aan had gegeven. Wat die eencellige vlaggenzwaaiers niet doorhebben is dat ze daarmee juist het standpunt van Pegida hebben bekrachtigd, ten overstaan van iedereen in Nederland.

1-0 voor Pegida dus.

Kompromat | 10-06-18 | 13:38 | 5

Titaantje | 10-06-18 | 14:03 |
Knakkers met politiepetten op die zich met graagte bereid verklaren om aan te schuiven bij een Iftar en halal te vreten, wat een fantastisch gebaar richting de samenleving als geheel!!

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 14:37

Dit gaat veel dieper. We hebben hier te maken met een uiterst kwaadaardig gedachtegoed. Dit zijn turken die een nazi regime aanhangen. Anatolische analfabeten die nu ineens carriere maken. Erdoghan knipt met zijn vingers en er staan als het moet, duizenden turken te vlaggen en toeteren voor het ottomaanse rijk. Moet u eens proberen. Nazi's moet je niet in je leefomgeving willen hebben. Dit zijn nazi's.

lokoolokie | 10-06-18 | 15:04

@Titaantje
Complimenten, uw reaguursel slaat werkelijk als een tang op een varken.

Kompromat | 10-06-18 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Zij weten allang dat intimidatie loont: Intimideer de buurman door zijn auto kapot te maken; politie en gemeentebestuur onderzoeken de zaak echt niet, hoor; de buren zien wat er gebeurt; iedereen zwijgt. Forever. De lange tenen club intimideert verder door rond te bellen naar hun leden om ook op straat de buurman van de ingeslagen ruiten eo zijn lek gestoken banden eo autobrand van nare aandacht te voorzien.
Ssst, niet verder vertellen... Anders treiteren ze nog meer mensen... Okee, aan de politie dan: U moet misschien maar zwijgen tegen [...]* het lange tenen volk. *Alvast zelf maar gecensureerd. Anders heb ik de gedachtenpolitie dalijk aan mijn deur staan, die hebben tijd zat om tegen de bevolking op te staan.

eastender | 10-06-18 | 13:34
-weggejorist-
Titaantje | 10-06-18 | 13:32 | 15
▼ 15 antwoorden verborgen

Er was een feest, ik belde aan
er werd al snel opengedaan
door een mevrouw
die 'welkom op ons feestje' zei,
me borrels gaf en kaas erbij
en kussen wou.

Maar 't huis was eigenlijk niet van haar,
ik was daarvan de eigenaar.
In het gedruis
riep ik dat men nu weg moest gaan
het feest is simpel doorgegaan.
Ik was slechts ruis.

Gedrang en rotzooi en gebral,
ontheiliging was overal
zelfs in mijn bed.
Ik ging wat agressiever doen
de feestgangers hebben mij toen
buitengezet.

Knufter | 10-06-18 | 13:30 | 2

Topper. Ik kan deze dichterlijke vrijheid wel waarderen.

Ramsesz | 10-06-18 | 14:34

Prachtig!

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:25

''Erdogan belooft vergelding na sluiting van moskeeën in Oostenrijk"'
Dat is dus de politieke islam die we hier met turkse vlaggen zien zwaaien. En ja, die mag en kun je gerust gewoon met een ME peloton de gracht in vegen. Wat Erdolf enkel maar kan toejuichen, want net als verlengstuk DENK, hoe ''onderdrukter'' hoe beter wat betreft electoraat.
Dat Erdolf ze in het thuisland direct het gevang inflikkert, is slechts een detail.

Chemokar | 10-06-18 | 13:26

Moskeeen kunnen zeer wel een matschappelijke functie hebben :
"A French national died on Friday after reportedly throwing himself to the ground from the roof of the Grand Mosque in the Holy city of Makkah, reported English alArabiya.

Mazoeza | 10-06-18 | 13:25 | 2

Ik had het filmpje gezien, springt zo bovenop andere mensen daar beneden, maar nergens meldingen over verdere slachtoffers.
www.dumpert.nl/mediabase/7449803/4f3a...
(van een afstand in 20*20 pixels) Maar goed, kijken op eigen risico.

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 14:13

Dat springen zouden ze veel vaker moeten doen.

Lupuslupus | 10-06-18 | 14:21

Overigens heeft Pegida met deze plannen voor mij definitief afgedaan.
Op zo'n onzinnige manier de confrontatie opzoeken om tweespalt te kweken in de samenleving kan nooit, maar dan ook nooit tot iets constructiefs leiden.
Behalve dan voor de politiek, die garen spint bij de verdeelde samenleving.
Als je daadwerkelijk wat wil bereiken om islamisering van de samenleving tegen te gaan, dan moet je de krachten aanpakken die dit feestje mogelijk maken: politiek correcte politici, hun hulpjes en hun kiezers.
Die zijn de daadwerkelijke kanker van onze samenleving, niet de mensen die op hun uitnodiging hier de boel komen opmaken en kapot maken.

jemagookniksmeer | 10-06-18 | 13:23 | 3

Eens.

eastender | 10-06-18 | 13:36

Niet eens....
Dat aanpakken van de werkelijke schuldigen (politici) kan je wel vergeten. Kijk naar het stemgedrag......

Muchnadt | 10-06-18 | 13:45

U heeft een kronkel in uw denken. U verwijt Pegida tweespalt te kweken. Die tweespalt is er al jaren en komt niet van Pegida. Het wordt via Pegida zichtbaar gemaakt. De confrontatie is hard nodig om de grenzen duidelijk te maken aan het importvolk. De bruikbare idioten zoals de politiek correcte politici gaan pas wat doen als er voldoende druk van onderaf komt. Het stemgedrag is te weinig effectief. Een referendum mag niet meer, voor zover het al enige invloed had. De enige open route is het importvolk direct tegemoet te treden, binnen de wettelijke kaders. Maar wel binnen dezelfde kaders als waar het linkse deugtuig binnen moeten blijven. Pas als dat voldoende reuring veroorzaakt gaat er bovenin pas wat veranderen. Pegida zal de nodige foute beslissingen genomen hebben, nemen en zal dat ook in de toekomst doen. Het is een van de heel weinige initiatieven de belangen van de Nederlandse bevolking te beschermen.
Pegida pathetisch noemen is ongefundeerd wauwelen om de linkse gemeente niet te veel voor het hoofd te stoten of het eigen weggedrukte linkse gedachtengoed indirect etaleren. Kom eerst maar eens met feiten en dan met een bruikbaar alternatief.

Frau Merkel | 10-06-18 | 14:59

Deze wantoestanden kunnen alleen groeien in een land waar lafaards en appeasers de dienst uitmaken. VVD/D66 en hun CU/CDA-handlangers hebben geen enkele intentie om de soevereiniteit van dit land te verdedigen. Ze hebben al lang geaccepteerd dat grote delen van dit land gekoloniseerd worden door Turkije en Marokko. Dé facto islamisering en omvolkingsbeleid; op weg naar Libanese toestanden en burgeroorlogen. Rutte zag dat het goed was.

Fijnstoffer | 10-06-18 | 13:20

Ik zag gisterenavond een stuk of tien Turken hier in Terneuzen rondlopen met de Turkse vlag en een spandoek van erdogang op hun schouders. Ze liepen iedereen te provoceren. En dat kan allemaal maar in Nederland. Wilde er nog wat van zeggen, maar zag dat ik van de andere Nederlanders geen hulp moest verwachten. We zijn verloren. Hopeloos verloren

Zezijngekinbrussel | 10-06-18 | 13:19 | 2

We zijn niet verloren. Kijk naar Oostenrijk. Toegegeven dat we met VVD D66 GL en CU teveel liefhebbers van de politieke islam in het politieke huis hebben maar de waan van de dag kan zomaar als een blad aan de boom omslaan. Politiek bewustzijn van die werkgevers/ managers/
boomknuffelaars/ kerkgangers komt pas als ze er zelf last van krijgen. Dat is een kwestie van tijd want de brallers gaan overmoedig worden.

eastender | 10-06-18 | 13:44

Een groepscultuur tegen onze individualistische. De kaarten liggen niet gunstig inderdaad. Maar een tij kan altijd keren.

Ramsesz | 10-06-18 | 14:38

Als 'aksievoerders' in de jaren '70 van de vorige eeuw een waslijn met condooms tegenover een Katholieke Kerk hadden volgehangen, was zo'n actie natuurlijk omarmt door de linkse elite.
Pegida laat wel mooi zien hoe het islamitische fascisme oprukt op de Nederlandse straten.

Zware Guy | 10-06-18 | 13:19

En dit is ook de manier hoe ze Nederlanders de buurt uitschoppen om zo een gehele wijk over te nemen .

Jetstream | 10-06-18 | 13:17 | 1

Precies

Lupuslupus | 10-06-18 | 14:39

Pediga heeft een punt zoals ze in Engeland honderden " punten" (weerloze meisjes) hebben om hun corrupte wegkijk verkrachterssysteem aan te pakken. Zou het hier ook komen als we niets doen???? Raad eens???
www.youtube.com/watch?v=9RPoitFQQ8Y&a...

matrixbluepill | 10-06-18 | 13:16 | 1

Het is hier al. 1500 meisjes per jaar. The traitor class laat de kinderen in de rechtbank verklaren. Niets geleerd, die traitors.

eastender | 10-06-18 | 13:46

Ze hebben een punt, maar niet het gene dat ze denken te maken; het hele gebeuren duidt weer fijntjes de dubbele standaard van het linkse politieke establishment aan en hoe wij als samenleving accepteren dat moslims de publieke ruimte voor zichzelf op eisen.

Als het om zwarte piet gaat vindt menig bestuurder, journalist en instelling het prima dat er een paar dozijn randmongolen tussen de kinderen komen schreeuwen, schelden en dreigen; als het om moslims gaat slaat de paniek in eens toe. Verder lijkt niemand zich er om te bekommeren dat moslims mensen met een hun niet gezinde mening verwijderen uit het straatbeeld.

Voor de rest blijft het natuurlijk een actie van niveau basisschool groep 6, hoeven we niet trots op te zijn.

Panos88 | 10-06-18 | 13:15 | 1

Vond het eigenlijk wel een gepaste actie, moet ik bijna tot mijn schaamte erkennen. Varkenslapje op een barbecue als tegenwicht voor al die Iftars alwaar niet-moslims, met name -o ironie- de politiemannen en -vrouwen, en als koketterende kafir niks liever doen dan achter mekaar in polonaise in de halalkont van de Profeet (de Duivel hale hem) kruipen.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 14:16

Het had kunnen uitgroeien tot een regionaal burgeroorlogje oftewel een test van wat ons te wachten staat na het uitroepen van de Jihad.

blauwe zander | 10-06-18 | 13:14 | 1

Die burgeroorlog is al lang gaande. Het is nog niet overal zichtbaar, maar het is er al jaren. Een openlijke confrontatie had het ook de linkse wegkijkers duidelijk kunnen maken. Dat duurt nu weer wat langer.

Frau Merkel | 10-06-18 | 15:01

Die islamwatchers hebben allemaal een strafblad. Tommy Robinson, Edwin Wagensveld, en Geert Wilders stond ook al een paar keer voor de rechter. Opvallend.

Bakito | 10-06-18 | 13:12 | 3

Gek hè? Iedereen met een andere mening vervolgen.

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 13:14

Dat komt voor een deel omdat de vrijheid van meningsuiting tegenwoordig nogal sterk is ingeperkt.

yeah-right474 | 10-06-18 | 13:14

En Tariq Ramadan inmiddels ook. En nogal wat haatsheiks ook. Onze relparel sheik afwas is notabe SA uitgegooid, wegens te radicaal, en heeft hier een gebiedsverbod. En Oostenrijk tieft er nu een roedel uit. Etc etc.
Relevanter gaat eigenlijk zijn om asap een wet aan te nemen, die ingrijpen bij radicale politieke relimongolen mogelijk maakt.

Chemokar | 10-06-18 | 13:20

Het gaan niet de native indians aka Nederlanders worden die problemen krijgen op de lange termijn. De Islam heeft intern enorme problemen, en die problemen zullen naar ik vrees zich verder manifesteren. Niet voor niets is er maar 1 democratie in het MO, en dat is Israël. De rest is een dictatuur. Anders hou je dat rapaille namelijk niet in de hand, en wordt alles uiteindelijk 1 rokende puinhoop.
De problemen doen zich hier namelijk ook voor, bv met islamieten die de teugeltjes een beetje laten vieren. Dat is niet gewenst. Precies hetzelfde conflict wat nu het MO platgooit.

Chemokar | 10-06-18 | 13:12

Wat een onzin. Pegida kan helemaal geen moskeeën sluiten en imams uitzetten. Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op.

Baron Clappique | 10-06-18 | 13:11 | 1

Het is dan ook geen vergelijking maar een goede raad.

Titaantje | 10-06-18 | 13:23

If you can't beat them, breed them. (1 of andere romeinse generaal, geloof ik) En het gaat nog steeds op.

horsteknots | 10-06-18 | 13:10
-weggejorist-
Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:07

Ik ben het eens met Bassie. Het idee voor de demonstratie was een beetje kinderachtig, maar Pegida doet tenminste wat, in tegenstelling tot de rest van die lauwe Nederlanders.
Het wordt hoog tijd dat wij Nederlanders ons eens wat nationalistischer opstellen. Als een stel van die Turken zonodig met Turkse vlaggen moet zwaaien, onmiddellijk aanhouden en controleren op paspoort en verblijfsvergunning, fouilleren op wapens, kijken of zo iemand een uitkering heeft en meer van dergelijke zaken.

JvanDeventer | 10-06-18 | 13:06 | 1

@JvanDeventer
In Oostenrijk gaat dat al heel goed en vooral Turken zijn daar razend over, omdat een aantal van de imam's die weg moeten in dienst zijn van de Oostenrijkse tak van Diyanet, dus Turkse ambtenaren en Erdoganstokpoppen.

Heiner | 10-06-18 | 13:19

Het gelijk van Pegida was al aangetoond op het moment dat de eerste reacties van burgemeesters en moskeetuig op de aankondiging van Wagensveld verschenen. Net alsof het normaal is dat Moslims en imam's het alleenvertoningsrecht hebben op het openbare terrein voor hun moskee. De burgemeesters hadden onmiddellijk duidelijk moeten maken dat dat dus niet zo is. In hun eigen hok op hun eigen erf zijn ze de baas. Daarbuiten niet.

Heiner | 10-06-18 | 13:05

Het wordt toch oorlog. Dan beter vroeg dam laat.

du Roi Soleil | 10-06-18 | 13:04 | 4

Jemagookniksmeer. Deze oorlog zal grensoverwchrijdend zijn. En anders dan de laatste twee grote Europese broedermoorden zullen we nu samen op moeten trekken om Europa te zuiveren.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:40

@jemagookniksmeer: ik ga niet vechten voor een volk dat zichzelf ten gronde richt. Ik sluit me last minute wel aan bij de islam.

du Roi Soleil | 10-06-18 | 13:48

du Roi Soleil | 10-06-18 | 13:48 Wat maakt jou dan anders dan het volk dat je beschrijft? Blijf vechten man. Alle kleine beetjes helpen.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Maarre moet je nu dus toestemming hebben om te gaan barbecueën tijdens de Ramadan omdat sommige mensen dan niet eten overdag en een barbecue als provocatie gezien kan worden?
Niet barbecueën in een straal van x meter rond een moskee?
Of
Niet barbecueën in de buurt van een woning waar moslims wonen?
Ik bedoel, stel je woont naast een moslim gezin, mag je dan ook niet meer in de tuin barbecueën? Want stel dat..... Of we hebben klachten gekregen over uw provocerende barbecue.....
Of
Stel dat er een moslim langsloopt terwijl je in je tuin de barbecue aan hebt?
Klinkt gek?
www.mkbservicedesk.nl/3202/werken-tij...
Pas in overleg met je islamtische personeelsleden de werkroosters aan. Mogelijk vinden ze het prettiger hun middagpauze niet tegelijk te hebben met hun etende collega's

Binnenkort ook richtlijn vanuit uw lokale bestuur: barbecueën is verboden tijdens de ramadan. Net zoals milieuzones voor auto's.
Of lokaal vuurwerkverbod.
Let maar op. Toch?

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 13:04 | 4

@schoorsteenveger: ah treffend praktijkvoorbeeld!

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 13:11

Interessant. Wij zouden ons overdag met normaal eten en drinken moeten inhouden? Welnu, 's avonds en 's nachts gaan bij mijn buren de bbq en de kookpotten aan. Zij eten 's nachts en er is geen reden dat vasten te noemen. Of ben ik 's nachts aan het vasten? Het is zoals altijd eenrichtingsverkeer met hun wensen en eisen.

eastender | 10-06-18 | 14:14

Het is exact hetzelfde als de zondagsrust die in sommige contreien nog steeds door fundamentalistische Christenen kan worden afgedwongen. Een God kan nog steeds openbare ruimte claimen en de buitenlucht heiligen die wij daar allemaal als vrij denkend en handelend mens zouden moeten kunnen inademen.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland, 82ste provincie van Turkije.

ivanhoe bergs | 10-06-18 | 13:03

Ik stel mezelf in alle ernst de vraag wat provocerender is, een Politie-Iftar, of een Pegida-Barbecue. Allebei een 'onschulkdig' etentje, zou je in eerste aanleg menen, maar horden dienders die aanschuiven bij een Iftar en daarmee willens en wetens aantoonbaar buigen voor de Wil van de Verhevene vind ik, om het kalmpjes uit te drukken, iets minder onschuldig dan een paar brave burgers die op straat, in de openbare ruimte, een stukje varkensvlees roosteren.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 13:01 | 2

+1

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 13:03

De politie is er niet om selectief in de feestkalenders van verschillende religieuze stromingen te shoppen en dan alleen bij de booslims te gaan eten. Het suggereert bovendien dat de haatimams al het importvolk vertegenwoordigen. Dat doen ze niet.

Frau Merkel | 10-06-18 | 15:05

Mooi trouwens dat nieuwe zwarte uniform van de pliesie.
Net zo zwart als die islam extremo’s.
Schept een band
Net zo zwart als de afa

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 12:57 | 2

En jaaaaa, komt ie:
“Weet u wie er ook zwarte uniformen hadden?”

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 19:20

De ordetroepen van Nelson Mandela zodat je ze in het donker niet zag, maar pas nadat ze je een brandende autoband omgehangen hadden? Die Mandela van de Nobelprijs?

Frau Merkel | 10-06-18 | 20:19

Met alle show of force had dit grondrecht beschermd moeten worden.
Dit was de ultieme deal voor Aboutaleb; hij veinst de statuur van een democraat maar zwicht voor mogelijk geweld. Handjeklap met de islamitische gemeenschap.
Zal Khan in Londen ook wel doen.
Oh ja, vote for Tommy.

Hensmunter69 | 10-06-18 | 12:56

Ik heb een kijkje genomen in www.youtube.com/watch?v=jQGwBN8RJRc en RESPECT want hadden de Ollanders maar 10% van de inzet van de Turken voor HUN Volk, HUN Vlag en HUN Vaderland dan was NL een better place.
*is als Brabo en dus een halve Vlaam, fan van Bart de Wever, Theo Francken en Nonkel Frituur*

hmariavanempel | 10-06-18 | 12:55

Intussen zijn we lekker bezig met filosoferen, discussiëren en lekker een beetje bozig reaguren, maar onderwijl gaat de invasie op volle kracht door, onverminderd, kwestie van tijd en onze hele manier van leven is history.
Zelfs de regeermensen die wij zelf hebben aangesteld hebben zich tegen ons gekeerd, en weet je wat? we laten het gewoon toe, we doen helemaal geen ene moer, we stribbelen niet eens tegen.
Ja, we zetten het volumeknopje van de TV wat harder zodat we het kabaal minder kunnen horen, en we gaan 2 x per jaar lekker goedkoop op all-in vakantie naar Turkije, er eens helemaal uit, zonder zorgen.
In onze regering zitten flapdrollen, maar wij zijn het ook.
Misschien verdienen we gewoon niet beter.

BosrandDirk | 10-06-18 | 12:54 | 4

Ik blijf maar naar Indonesië kijken....... en hoe snel dat is gegaan. En naar hoe de Rohinya hun verdiende loon krijgen.
Als vrijetijdsbestuurder erger ik me klapvoeten over de licht bruisende comateuze en vegetatieve toestand waarin de gemiddelde Nederbuur verkiest te vertoeven.
De verrechSSing slaat na enkele decennia genadeloos hard toe en daar waar we het zwakst zijn: als we maar kunnen frühshoppen bij een zieltogende Blokker. Want dan hebben we weer voordeel geshopt. Lees; de geanticipeerde schade is bij de ander groter dan bij mij. Ikke Ikke ikke en de rest kan stikkuh!
We kunnen niet anders dan trots zijn, maar zijn dat vooralsnog nog steeds op de verkeerde dingen.
Sgeit aan de kleinen van geest, het wordt tijd voor het Grote Reveil van het Christendom!!

Jean_005 | 10-06-18 | 13:10

Nooit in Turkije geweest en zal er ook nooit gaan. Tenzij Constantinopel nog bevrijdt wordt gedurende mijn leven :) Laten we eerst Europa weer groots maken.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:37

AanDiggelen | 10-06-18 | 13:37
Constantinopel hoort bij Europa. Volgens de Eurofielen.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dijkgraaf in TPO Briefje van Jan aan het Turkentuig media.tpo.nl/column/briefje-van-jan-a...

"Stel je eens voor dat een paar honderd Nederlandse toeristen met hun luie reet van de Corendon-strandbedjes af zouden komen en zich verzamelden op de Cumhurbaşkanlığı Blv in jullie hoofdstad.

Dat ze er met Nederlandse vlaggen zouden gaan zwaaien.
Dat ze ‘Onze God is groter’ zouden scanderen.
Dat ze jullie president “hoerenjong” en “hoerenzoon” zouden toeschreeuwen.
Wat denken jullie?"

Heeft ook 'n punt.

Zwizalletju | 10-06-18 | 12:51 | 5

Hoezo misplaatst drum?

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 13:18

Het is ontzettend naief om te denken dat die Turken een dergelijke vergelijking serieus nemen, Zij vinden zich zelf helemaal niet te vergelijken met 'ons', ze voelen zich vanwege hun mohamedanisme superieur aan ons. Het is dom om nog steeds te denken dat onze rede die van hen is.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:21

DrumPiet | 10-06-18 | 13:07
Want??
Weer zinloos gezwam, proberen te argumenteren zonder onderbouwing??
Man, man, wat een domheid.

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is wel duidelijk aan welke kant ons bestuur staat. Aan de kant van moslims en ander tuig. Wie nu nog denkt dat dit naïviteit te maken heeft moet zich eens goed na laten kijken. Het is een plan en ze lopen op schema. Europa moet kapot. Een brede elite die zich elke dag suf lacht om alle verdeelde groepjes volk die elkaar elke dag naar het leven staan voor een aalmoes. Bedankt politiek en vooral bedankt stemmers!

WhiteShark | 10-06-18 | 12:42

Goed, turkse moslims hebben Rotterdam dus overgenomen. En ondertussen doen wij verder helemaal niets.

mennie | 10-06-18 | 12:39 | 1

En zal alleen maar erger worden. Let op einde ramadan suikerfeest dit zal waarschijnlijk uitgebreid gevierd worden. Feest in de straten scholen met bbq snoep en natuurlijk Marokkaanse en Turkse vlaggen. En vergeet toeteren de auto's niet. Zo zie je ook al veel turkse vlaggen met schooltas hangen als scholier voor Nederlandse school geslaagd is.

speed48 | 10-06-18 | 13:53

Effe off-topic. Witteman wordt in Buitenhof door Eerdmans (Leefbaar) en zelfs van Baarle (Denk) afgeserveerd. Witteman hopeloos op zoek naar houvast maar hij heeft geen linkse vriendjes aan tafel zitten die hem kunnen helpen. Ghehehe.

Basil Fawlty | 10-06-18 | 12:38 | 2

Oh. Ik heb een heel ander gesprek gezien. Witteman had geen vriendjes, zeg je? Nou, de (voor een VVD-er) ultralinkse Eric van den Burg deed er alles aan om Witteman te steunen met vol inhakken op Eerdmans.
Tenenkrommend gesprek was het weer.

Stormageddon | 10-06-18 | 12:56

Welnee. Eerdmans vroeg naar voorbeelden bij Witteman en die kon er geen geven. Voor de rest geef ik van den Burg geen aandacht omdat hij er een beetje bijhing. Niet eens het vermelden waard.

Basil Fawlty | 10-06-18 | 13:04

We hebben de strijd al lang verloren en dat weten ze.

SoepKip | 10-06-18 | 12:38 | 6

True

du Roi Soleil | 10-06-18 | 13:07

in de grote steden zeker soepkip

speed48 | 10-06-18 | 14:11

Zwizalletju | 10-06-18 | 12:53 Dat ik, en velen met mij, een geografisch plan B heb.

Je moest eens weten hoeveel mensen ik ken die weg willen of al half weg zijn. Zo'n beetje iedereen die het zich financiëel en emotioneel kan veroorloven.

Knufter | 10-06-18 | 15:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Sneu om Pegida pathetisch te noemen. Het zijn dan misschien "tokkies" maar uiteindelijk is het wel dat slag volk dat in revoluties parlementsgebouwen bestormd terwijl wij veilig achter onze toetsenborden zitten.

solcama | 10-06-18 | 12:36 | 4

Correctamundo!

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 12:54

Goed punt

du Roi Soleil | 10-06-18 | 13:07

Om na de revolutie zelf afgevoerd te worden wegens "niet meer nodig".
De toetsenborders nemen dan de macht en het spel gaat verder.

Arachne | 10-06-18 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Er komt een tijd dat de autochtone de rijen wel gaan sluiten. De Woestijniërs denken dan nog met intimidatie de boel hun kant op te laten draaien. Dat is het moment dat de vlam in de pan slaat en de overheid de grip heeft verloren. Ze zullen dan communicatiemanagers inzetten om de boel te blussen. :-)

Oepsie1234 | 10-06-18 | 12:35 | 2

Wanneer dan?
Als je opgepakt wordt door politie met hoofddoekjes...?

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 12:52

Nee. Gaat jamer genoeg niet gebeuren.

zwartzondersuiker | 10-06-18 | 12:54

Bas, dat heeft hij wel degelijk bewust gedaan, de smiecht. Onderwerping, daar is het uiteindelijk ook Aboutaleb om te doen, onderwerping aan de Wil van de Verhevene. De man is niet debiel, snapt donders goed dat als hij een dergelijke demonstratie toestaat, er hommeles is, en dat hij degene is die kan voorkomen dat een en ander uit de hand loopt. Hij heeft niet gefaald, hij heeft exact gekregen waar hij op aangestuurd heeft.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 12:30 | 2

Kijk, eindelijk iemand die goed kan vegen.

kwark001 | 10-06-18 | 12:33

Aboutaleb is niet te vertrouwen. Net zo min als die in Arnhem.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:16

Is die foto genomen in Turkije?

Kaskensj | 10-06-18 | 12:29

Zelfde verhaal als die “rechtse” tegendemonstratie bij dat kraakpand in Amsterdam. Was notabene weinig meer dan een logeerpartijtje bij een van de keurig hurende buren van die “we are here” hufters.
Maar het was al snel duidelijk wie wel en wie niet beschermd zou gaan worden door onze overheid.
Tja, grote uitverkoop van onze rechten! Als die belasting dan ook werd afgeschaft....

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 12:28 | 1

Het is een grondrecht.

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 13:06

Altijd een dieptepunt, demonstranten die enkel veilig de confrontatie willen zoeken. Of ze nu van links komen, of van rechts... Het is een contradictio-in-terminis.

VictorReijkersz | 10-06-18 | 12:26 | 1

Het is een grondrecht.

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 13:07

Hier in Nederland met Turkse en Marokkaanse vlaggen staan zwaaien, een pleintje claimen en doen alsof je Nederlands landgebied aan het veroveren bent. Op de joop vinden ze het prachtig! En de PvdA ziet dat het goed is.

tata1981 | 10-06-18 | 12:20

Op straat zijn de moslims de baas.
Nederlanders zijn niet eensgezind, en bovendien bang voor hun hachie, hun baan, om veroordeeld te worden voor racisme, etc.

Allochtonen voelen haarfijn aan dat zij geruggensteund worden door de politiek, en voelen zich sterk in aantal; het kritieke punt is aangebroken dat zij openlijk Hollanders belachelijk maken.

Het bezoeken van iftar maaltijden door de politie is ook zo'n signaal, wat zij interpreteren als zij hebben respect voor ons cq zij zijn bang voor ons.

Wat mij in de dagelijkse praktijk opvalt: Turken en allochtonen in het algemeen rijden vaak in de allerduurste bakken rond, toch wonen zij in sociale huurwoningen, vreemd?
Zeg je iets van allochtonen, of geef je iets, maar dan ook maar iets tegengas, bellen ze direct de politie, die dan ook onmiddellijk komt, en het mooi niet voor jou als autochtoon opneemt.

King of the Oneliner | 10-06-18 | 12:20 | 1

Auto's zijn vaak private lease bakken, totdat de uitkering weer op is.

Acidbrain | 10-06-18 | 13:04

Gaat lekker met die turken daar in rotterdam hoor, nix aan het handje. Echt niet.

noerg | 10-06-18 | 12:19

Dit is niet het begin. Dit is fase twee.

De realisatie van moslims dat zij verenigd (in het geloof) een macht zijn waar rekening mee moet worden gehouden. Maar belangrijker, een macht die niet gestuit kan worden door integratie, assimilatie of educatie.
Deze zullen namelijk nooit wortelen in de verstikkende bodem van de islam. Afwijzing van rede, vrijheid en gematigdheid zijn de ankerpunten waar deze religie haar stormen mee slecht. Hoogstens vreedzame co-existentie is waar we op kunnen hopen. Maar op termijn zal het agressieve karakter van deze religie toch de kop opsteken, dan wordt het een kwestie van wie heeft de meeste wil om het leven in te richten naar haar of zijn ideeën. Gezien de recente empowerment lijkt me dat momenteel nog een loosing game voor het vrije (en gruwelijk verdeelde) westen.

Statler en Waldorf | 10-06-18 | 12:19 | 1

Vreedzame co-existentie is een droom. Kijk in de door mohamedanen geregeerde landen. De 'religie van vrede' erkent de gelijkheid van alle mensen eenvoudigweg niet. Een niet-moslim kan en mag niet over een moslim heersen. Daarom zal er altijd strijd zijn. Bij ons zal het beginnen met hele wijken in de grote steden waarin men meer en meer zelfstandig islamitische bestuur zal eisen en eigen (sharia) rechtspraak voor mohamedanen. Houdt in dat kader de wolven in schaapskleren van NIDA goed in de gaten.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:13

Sorry maar ik kan geen medelijden hebben met die 20 Pegida droeftoeters.
Als je uit protest tegen de islam, voor/.naast een moskee een varken wil gaan staan roosteren ben je willens en wetens aan het provoceren dus kun je tegen-protest, agressie en uiteindelijk escalatie verwachten. Ze wisten dus bij voorbaat dat hun actie veel islam aanhangers op de been zou brengen. Gewoon provoceren om het provoceren dus.

normanius | 10-06-18 | 12:16 | 10

Heel Nederland doet inmiddels mee aan die Ramadan-ellende, schuift aan aan Iftars, verklaart zich bereid halal te vreten en buigt als een knipmes richting Allah en zijn Profeet (de Duivel hale hem). Wie zijn hier de fucking droeftoeters?.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 12:46

@ Havenwerker | 10-06-18 | 12:23 |
U had die 20 Pegida wappies het liefst de wijk uit gejaagd zien worden door een horde woedende moslims?

@ paartjehop | 10-06-18 | 12:25 |
Je mag in Nederland inderdaad van alles, betekent nog niet dat je het hoeft te doen met als doel een confrontatie uit te lokken.

@ Stijlicoon | 10-06-18 | 12:27 |
Die "over niet al te lange tijd en dan" kreet hoor ik nu al zo'n 10 jaar. best lang voor "over niet al te lange tijd"

@ noerg | 10-06-18 | 12:29 |
De zelfde vraag kun je stellen bij de voorgenomen actie van Pegida welke zich duidelijk geprovoceerd voelt door alles wat met de islam te maken heeft.
Ik zeg overigens nergens dat het oke is om met intimidatie een demonstratie tegen te gaan.

@ Schoorsteenveger | 10-06-18 | 12:32 |
Ik hoop voor u dat u ergens in het achterland woont want als u in of rond de randstad zou wonen zou u me toch een kapot geprovoceerd leven leiden.

normanius | 10-06-18 | 12:55

normanius | 10-06-18 | 12:55 |
Woon in de Randstad.

Schoorsteenveger | 10-06-18 | 13:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Wetten en plichten gelden niet voor iederen. Dat Pegida dit bloot legt is pure winst te noemen. En wat de motieven waren van de organisatoren (oprechte bezorgdheid over de toekomst van dit land of domweg moslims pesten (die daar zoals de rest van Nederland maar tegen moeten kunnen) is van geen enkel belang. Dat is toch een kwestie van gissen.

Sans Comique | 10-06-18 | 12:16

De islam heeft zich in haar intollerantie als imperialistische religie bloot gegeven. Allah hakbar, Turkse vlaggen, en handen in de lucht die het grijze-wolven teken maakten en oorlogstaal richting Aboutaleb en Nederlanders. Het was een tegendemonstratie waarvoor geen toestemming was. Bij uitzondering geduld omdat het agressieve moslims zijn. Het had ook anders gekund. Dus moskee had Pegida een warm welkom kunnen heten. Bij aankomst hadden ze een tafel neer kunnen zetten, flessen wijn en water er op en wat baklava als dessert (nagerecht, geen woestijn). En dat vergezeld van de woorden, "wij eten niet mee, want wij eten geen varken en bovendien vasten wij op dit moment. Maar het staat u in alle vrijheid toe om dat wel te doen. Hartelijk welkom en eet smakelijk". Ik zou zelf onder het weglopen hoorbaar fluisteren "varkens eten nu eenmaal varkens" maar dat kun je ook niet doen.
Maar ja, acceptatie van andermans overtuiging en tolerantie van ongelovigen zit er niet in bij de religie van de wrede.

Premier Trutte | 10-06-18 | 12:06 | 5

Baklava. Hoe krijg je het door je strot?

Bijtendehond | 10-06-18 | 12:19

Daarom, en alleen al daarom heeft Pegida al gewonnen in Rotterdam de afgelopen week.

EA 827 | 10-06-18 | 12:20

Dat vasten is een vorm van mindcontrol. Net als dat 5x per dag bidden. Het moet voorkomen dat je zelfstandig/onafhankelijk gaat nadenken en je verzet tegen onderwerping. Voor dat laatste is vooral dat vasten bedoeld. Het leert je dat je na het opvolgen van tegennatuurlijke orders een beloning krijgt, de gezamelijke vreetpartij en het suikerfeest. Het schept ook een band met gezamelijk leiden. Daarom herken ik seculiere moslims in mijn omgeving omdat die niet 5x per dag bidden en niet meedoen met vasten. Zo wel, dan zijn ze niet seculier of gematigd.

Premier Trutte | 10-06-18 | 12:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Als 1 patriot met een BBQ er voor zorgt dat een heel Rotterdams plein wordt ge-islamiseerd door Turken, is hij dan effectief tegen islamisering, of is hij er dan juist voor? Moeten we het niet Patriotische Europäer FUR die Islamisierung des Abendlandes – Pefida – noemen? Pegida heeft vast goede bedoelingen, maar met goede bedoeling is de weg naar de hel geplaveid. Laat Pegida eens nadenken over haar doel, middelen en strategie, want dit werkt averechts. Of noem jezelf serieus Pefida, als je voor de mislukking blijft strijden.

tipo | 10-06-18 | 12:05 | 3

Pegida heeft wat blootgelegd en dat is goed.

tata1981 | 10-06-18 | 12:11

Pegida heeft blootgelegd dat wij niet met meer zijn. Althans, niet in Rotterdam. Waarom niet? Omdat Pegida daar niet staat tegen te demonstreren tegen de gruwelijke uitwassen van de islam, maar tegen een nogal ongezonde dikmakende gewoonte van moslims. Tsja dat is wel het minste probleem.

tipo | 10-06-18 | 12:18

Ah je moet dus afwegen of er geen agressieve moslimfundamentalisten boos op je gaan worden, anders maar demonstratie afblazen. Wat is daar het voordeel van dan? Dat er geen geweld gepleegd wordt? Dat de Islam hier de openbare ruimte zonder slag of stoot kan overnemen? En dat alleen omdat er laffe bangeschijters zijn als jij die geweld tegen elke prijs, zelfs die van jou vrijheid of de veiligheid van je dochters willen vermijden. Ga dan thuis maar onder de dekens liggen met je kussen over je hoofd.

Sans Comique | 10-06-18 | 12:56

Eens dat dit vergelijkbaar is met de anti-Pietdemonstratie, dat riep ik eerder ook al. Had die karavaan bescherming moeten krijgen? Ja, als de burgemeester zo'n demonstratie toestaat, maar dat had dus niet moeten gebeuren. En alle burgemeesters op Aboutaleb na hebben Pegida dan ook het enige juiste antwoord gegeven: "Niet daar, en niet op dat moment". Wat mij steekt is dat er vrijwel geen enkele burgemeester is geweest die datzelfde antwoord gaf op de aanvragen van alle anti-Pietdemonsgtraties bij de Sinterklaasintochten. Want nogmaals: het is dezelfde situatie. Ik mag hopen dat burgers en integere politici onze burgemeesters hieraan herinneren als de aanvragen voor anti-Pietdemo's weer op de mat ploffen.

Dan Aboutaleb. De beste man heeft volkomen gelijk dat de politie in dit soort gevallen de veiligheid niet kan garanderen. Maar juist daarom is het vreemd dat hij deze demonstratie heeft toegestaan, want deze uitkomst stond van te voren al vast, en dat moet hij geweten hebben. Misschien hoopte hij op een confrontatie, of misschien wilde hij Pegida geen nee verkopen en liet hij het volk op straat zijn vuile werk opknappen.

Overigens zou ik maar niet zo'n drama maken van deze "overwinning" van het reli-tuig. Dat intimidatie loont weten ze al jaren; ze weten ook dat zij veel effectiever zijn in het optrommelen van een ad-hoc leger als er ergens ingegrepen moet worden, dat ze op dat gebied met name van rechts geen tegenstand hoeven te verwachten, en van de politie eigenlijk ook niet. Dat is niets nieuws... al velt te hopen dat bij onze bestuurders het kwartje eindelijk ook gaat vallen. Het ontwrichten van een staat vergt geen groot leger, geen 50% + 1 aan kiezers ("wij zijn met meer", weet je nog?). Het vergt doorzettingsvermogen en eensgezindheid. Zij hebben het, wij niet.

Muxje | 10-06-18 | 12:02 | 2

Het is NIET hetzelfde als de antiPieten demonstratie. Het is precies andersom. Mensen die hun historisch bepaalde cultuur willen verdedigen tegen geweld van vreemden is niet hetzelfde als jou vreemde cultuur met geweld aan de oorspronkelijke bewoners op dringen.

Sans Comique | 10-06-18 | 12:59

Die anti-Piet demonstratie had natuurlijk al nooit toestemming moeten krijgen om door te gaan.
Burgemeesters en overheids organen zwichten telkens weer voor linkse extremisten zoals Kick-out zwarte piet.
Stop daar gewoon eens mee....

gas-man | 10-06-18 | 13:50

Het enige wat resultaat heeft is een absoluut seculier ingerichte staat.

Helaas, SGP, CU en CDA liggen hier dwars. Daarnaast hebben we tegenwoordig nog zo’n gezwel: Denk. De eerste drie zijn weliswaar niet uit op wereldheerschappij, maar als we enge partijen als de laatste en haar aanhand daarmee een halt kunnen toeroepen in onze open en daardoor kwetsbare samenleving, het is dan maar zo.
Wat zou het toch fijn zijn zonder al die kerken, moskeën en weet ik veel wat. Ook dan geen openbare Christelijke scholen, Katholieke scholen en Islamitische ‘universiteiten’ meer. Alles gelijk en openbaar en daardoor inzichtelijk.
Geloven achter je eigen voordeur en opruiende imams per omgaande terug. Om maar te zwijgen over de ‘feministische’ gelaatsbedekkende bekleding, wil je dat zo graag dan ga je als vrouw maar naar het M-O. Willen ze je vast graag hebben.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 11:59 | 2

Of je stelt ,voorlopig dan, voordat je echt seculier bent als staat bent over bijv 50 jaar, het Christendom superieur aan andere religies wegens bewezen beschaving van de huidige west-Europese samenlevingsvormen. Oostenrijk is daar momenteel mee bezig, ik woon er nu een paar jaar en geloof me, het blijft niet bij die 7 moskeeen. Maar goed, als NL weigert de Islam te zien als meer dan een religie (ontwrichtende ideologie, zoals facisme) dan zullen zowel de atheisten als de gristenen verliezen. When Abou is king they will be first against the wall.

skoftig | 10-06-18 | 12:04

@skoftig: Beter dan een bepaalde religie superieur te noemen is om eens na te denken over wat we hier niet willen. Met de islam zoals die door veel moslims hier wordt beleden is niet zo veel mis* Met wat er in sommige haathutten gepredikt wordt wel. En dat begint de maatschappij te ontwrichten. De oplossing is niet het verbieden van islam of van alle religies, of om islam achter te stellen. Wel om duidelijk te maken wat we niet willen: agigatoren van vreemde mogendheden, religies die ons onze vrijheden willen ontnemen of gelovigen tegen andersdenkenden opzetten, geloofsgemeenschappen die hier een staat-binnen-een-staat willen vormen.

Het is lastig om dat in de praktijk de brengen omdat het botst met onze idee"en van vrijheid van geloof en meningsuiting. Maar we komen wel op een punt dat we daar overheen moeten durven stappen. En juist dan is het belangrijk om dat met heldere criteria te doen zodat we die vrijheden voor de rest gewoon behouden. Sluit niet willekeurige moskeeën maar verbied het salafisme. Verbied Diyanet. Hou de mogelijkheid open om bepaalde stromingen of gebedshuizen onder curatele te stellen, wat kan betekenen dat er in de gaten wordt gehouden wat men er preekt en hoe de boekhouding in elkaar steekt.

*) Ja, er staat een hoop naars in de koran. Er staat ook een hoop naars in de bijbel. En in beide gevallen zijn er talloze gelovigen die menen dat hun boek het enige echte onwrikbare ware woord van god bevat... en die verder toch gewone fatsoenlijke mensen zijn. Religie is gek wat dat betreft. Zoals iemand al zei: de gematigde islam bestaat niet, wel gematigde moslims.

Muxje | 10-06-18 | 12:30

'Zo moeilijk is het niet. Als een stadsbestuur een demonstratie toelaat moet het alles op alles zetten deze doorgang te laten vinden.'
Eens, zowel in Dokkum als in Rotterdam. Trek dan maar een extra blik agenten uit Den Haag open. Als de nazi's demonstratief willen barbecuen en de burgemeester zegt dat toe dan moet hij alles op alles zetten om het ook door te kunnen laten gaan. Ook al gaf de politie toe dat ze er klaar voor waren. Op de korte termijn bereik je niks met zo'n provocatie (want dat is het), maar na 10 van dit soort kleinzielige acties halen ook Moslims hun schouders op en staat Pegida daar de volgende keer voor jan lul.

Ardbeg | 10-06-18 | 11:57 | 11

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 12:57
En hoe kan overdag niet eten en drinken een provocatie richting jou zijn? Daar hebben wij toch geen last van, laat ze lekker. Ik heb meer last van het katholieke carnaval en alle ellende die daarbij komt kijken dan van Moslims die overdag niet eten en drinken.

Ardbeg | 10-06-18 | 15:06

Ardbeg | 10-06-18 | 15:04
Maarrrrrr...., nu weet ik nog niet waarom Pegida onze rechtsstaat bedreigt. Feiten graag i.p.v. dom gelul.
En wel eens de koran gelezen?
Over bedreiging van de rechtsstaat gesproken!
Dus moslim-, reli- of gewoon nazi’s??
Uw definitie, niet de mijne.

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 18:30

Jee-dee | 10-06-18 | 12:14

Het GoedLinksche woordenboek geeft de volgende definitie van het woord 'nazi':

Nazi(s): persoon of personen die er een mening op nahouden die afwijkt van de door het partijkader vastgestelde norm, zie ook 'fascist' en 'extreem-rechts'.

Voorgeenchanterikpeu | 10-06-18 | 19:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Pegida heeft aangetoond dat de islam agressieve varkens kweekt. Of dat voor mij nieuws is betwijfel ik.

kwark001 | 10-06-18 | 11:56

Ze hadden ook een varken met een appel in de bek en een kroon op de kop aan het kruis moeten nagelen zodat de moslims samen met de joden, de katholieken, de gristenen en de christenen in saamhorigheid op hadden kunnen trekken.

Breinbrouwsels | 10-06-18 | 11:56 | 4

@ommezwaai
Als we de geruchten uit die tijd, die generatie op generatie mondeling zijn doorgegeven, mogen geloven...

Sans Comique | 10-06-18 | 13:02

Sans Comique | 10-06-18 | 13:02

Aan het bestaan van de persoon Jezus kan met recht getwijfeld worden. Wat echter niet in twijfel staat is het feit dat de Christelijke religie veel ouder is dan de mohammedaanse, daar is voldoende historisch bewijs voor en dit wordt overigens ook in het mohammedaanse boek vermeld. Jezus heet daar Isa en is een van de profeten die de komst van de laatste - Mo himself - zou hebben verkondigd.

Voorgeenchanterikpeu | 10-06-18 | 19:41

@Ommezwaai,
Ja het Christendom was eerder dan de Islam. En het Jodendom nog veel eerder dan het Christendom.
Dit alles maakt voor de Moslims niet uit, zij vinden dat iedereen altijd al Moslim was en zal zijn, dus ook Adam en Eva waren Moslim en Jezus en ook u en ik, dat we dat niet geloven en willen, maakt ons tot ongelovige apen en varkens en dingen (vrouwen) die gedood mogen worden, als we geen berouw tonen en bekeren, en zo niet zelfs gedood móeten worden. Bij het sterven zijn wij ook weer Moslims, nou dat maak ik liever zelf uit, en u vast ook he?

kleurdoosje | 10-06-18 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat wanneer we in Nederland de vlaggen gaan tellen, dat er meer Turkse zijn dan Nederlandse.

beau van rtl | 10-06-18 | 11:55 | 3

Opmerkelijk dat je links nooit over dat overdreven Turks nationalisme. Nederlands nationalisme met het tonen van de Nederlandse vlag (buiten Koningsdag en voetbal) is not done (terwijl we gewoon in Nederland zijn), maar altijd die Turkse vlag blijft onbesproken. Geldt ook voor Marokkaans nationalisme, wat ook is toegenomen. Waarom mogen etnische minderheden wel heel nationalistisch zijn?

martymcfly | 10-06-18 | 12:08

martymcfly | 10-06-18 | 12:0
Omdat het linkse liberale tuig zo racistisch is als de pest en de profeetvolgers niet voor vol aanziet. Desnoods over de ruggen van hun eigen kinderen.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:07

Tja. Ik was begin mei op bezoek in NL bij mijn ouders. In de jaren 80 vlagde iedereen. Op 4 en 5 mei 2018 hing in onze straat (90 pct autochtoon) slechts 1 vlag. Die van mijn ouders. De gemiddelde Nederlander vindt het kennelijk wel best zo.

SDI | 10-06-18 | 16:46

Pegida is toch eigenlijk "harmlos"
Heb ze nog geen geweld zien gebruiken.
De andere kant schuwt echter geen geweld en intimidatie.

pejoar | 10-06-18 | 11:50 | 2

Is erfenis van 1968: links protest is de ultieme humanistische uiting van de mens, en soms mag de democratie aan de kant worden geschoven voor iets dat we allemaal goed horen te vinden. Sommige zaken zijn te belangrijk om aan een rechtsstaat over te laten. Net zoals vd Graaf in die kringen als een moderne von Stauffenberg wordt gezien.
En verder, als linkse demonstrant zou ik niet bang zijn van een politie in korte broek op mountainbikes/rollerblades or whatever er tegenwoordig als progressief wordt gezien in hun uitdossing, alsmede de diverse blonde kechs bij de politie. Als Mohammed er na zo'n uit de hand gelopen demonstratie er 10-20 kreupele volgelingen bij zou krijgen zou het probleem al snel minder worden.

skoftig | 10-06-18 | 12:00

Dat verklaart ook het verschil in reactie door politie, overheid en media.
Voor Pegida hoef je niet bang te zijn. Dus die kun je zonder risico stevig aanpakken. Als je criminele moslims, of afa-tuig wil aanpakken, dan wordt het echt vechten. En dat vindt onze politie veel te gevaarlijk. Bovendien: voordat he het weet word je van racisme beschuldigd.

Janas | 10-06-18 | 12:24

Ik vroeg me als kind al af hoe het toch mogelijk was dat de Joden zich in 40-45 als makke schapen naar de slachtbank lieten leiden. Nu heb ik het gevoel dat ik een dergelijk proces van nabij aan het meemaken ben. Zo gek nog niet, die wapenwet in de VS.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 11:49 | 9

Eigenlijk is het vrij simpel om moslims in de pas te laten lopen. Al jaren wordt het ze teveel naar de zin gemaakt. Alles kan en mag zo'n beetje in dit land als je het geloof van de vrede aanhangt. Tegenprestaties voor uitkeringen, stoppen met uitkeringen achter hun reedt aansturen richting zandbak, etc., etc. Dan vergaat de lol vanzelf.

Ommezwaai | 10-06-18 | 13:18

beau van rtl | 10-06-18 | 11:56 Laat je niet gek maken man. Blijf het bredere plaatje zien en blijf het positief bekijken. Want we groeien met de dag in ons verzet.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:32

skoftig | 10-06-18 | 11:54
De 'ongelovigen' in de breedst mogelijke uitleg. Nog niet morgen of overmorgen, maar vanaf circa 2034 zal een belangrijk omslagpunt bereikt zijn in grote delen van Europa. Demografisch.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 15:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een prachtig solidair stukje straattoneel, allemaal mannen met plannen. Zonder de EU was dit echt niet zo snel zo mooi ongebouwd voor de monoculturele toekomst van onze kinderen.

Jan Passant mk2 | 10-06-18 | 11:48

In Duitsland is Lutz Bachmann door MSM geportretteerd als nazi om zo de groei van PEGIDA tegen te gaan. Wekelijks 200.000 man op de been in Dresden werd een beetje te veel van het goede.
In NL is Edwin als mol in de Facebook groep van PEGIDA gekomen en zodra hij beheerder was heeft hij de daadwerkelijke oprichters eruit gesmeten en vervolgens de boel van binnenuit gesloopt en PEGIDA in de MSM belachelijk gemaakt door zich als een clown te manifesteren.

Mastermattie | 10-06-18 | 11:48 | 3

*aluhoedje vouwt en opzet*

S0R0S | 10-06-18 | 12:36

Dus waar ze in Duitsland niet in zijn geslaagd (de voorman van Pegida demoniseren) is nu in Nederland bij jou wel gelukt...

Sans Comique | 10-06-18 | 13:15

@S0R0S | 10-06-18 | 12:36
Met Facebook messenger logs en screenshots van gesprekken met Edwin heb ik geen aluhoedje meer nodig.

Mastermattie | 10-06-18 | 21:11

Alles is een voor opgezet plan. De demonstratie toelaten maar geen stoere politiemannen en vrouwen die gewoon de wet handhaven en iedereen die fout wil, oppakken en snel recht toepassen. Weet je wat ze met een demonstratie die niet toegekend is door de overheid in Marokko doen. Daar pakken ze het keihard aan. Sterker nog daar durven ze niets eens de agent uit te kijken. Maar hey in het softe landje aan de Noordzee, daar voelen zij zich the KING. Je oogst wat je decennia al hebt gezaaid. Het onkruid woekert verder. Met dank aan alle deugende softe bestuurders die zelf in de reservaten van de samenleving wonen.

De Evangelist | 10-06-18 | 11:45

Moslims weten al heel lang dat intimidatie loont. Schering en inslag, haalt het nieuws alleen niet zo vaak.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 11:45 | 2

Dit.

Ramsesz | 10-06-18 | 11:50

Fijn dat u het schrijft, hoef ik het niet meer te doen. Aan de ene kant spelen ze de zieligheids kaart, maar die intimidatie is natuurlijk al lang schering en inslag. Waarom greep van Aartsen niet in bij de IS-vlag-zwaaiers, waarom zijn er wekelijks problemen met tüterturken en hun bruiloften. Omdat intimidatie werkt.
(En waarom slaan ze studenten wel tot puin? Omdat die dus niet gebivakmutst en met slagwapens klaar staan, en straks als wraak nog even wat gebouwen aansteken)

TheEgg | 10-06-18 | 12:54

Het is nog slechts een kwestie van tijd voordat ook hier radicale en salfistische moskeeën zullen worden gesloten en imams zullen worden uitgezet.

Wat in Oostenrijk nu gebeurt, gaat straks in heel Europa gebeuren. Iedereen ziet het, voelt dat het in de lucht hangt en begrijpt dat het zo niet langer door kan gaan met deze ideologie.

Al-Dente | 10-06-18 | 11:45 | 8

Hahahaha!
Sorry Al dente.
Gaat echt niet gebeuren:
- dan kunnen we de preken niet meer in de gaten houden want dan komen er wel illegale achteraf moskeeën. In een boekwinkel bijvoorbeeld.
- uitzetten gebeurt al niet met illegale krakers waarbij de locatie al bekend is.
Te weinig mankracht om achtief in de gaten te houden te veroordelen en uit te wijzen.
- open grenzen, in no time terug.
- links wil het niet.
Over een aantal jaren nog meer denk partijen die gaan jengelen: racistisch
Vrijheid van godsdienst

Dus nee. Gaat hier niet gebeuren.

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 12:53

Al-dente, ik hoop dat je gelukk hebt maar Isditnieuws heeft een realistischer scenario.

Tot moet.en we propaganda moeten blojven maken voor een oplossing van het vraagstuk. Dus:
Geen verdere uitbreiding van de islamitische infrastructuur (incl moskee, halal eten in openbare gelegenheden, islamles etc)
Verbod op jongensbesnijdenis
Verbod op ritueel slachten
Grenzen sluiten
Schengen weer activeren
Uitzetting van criminelen
terugdraaien van het diverstiteitsstreven bij openbare functie's incl politie en leger.
Aanmoedigen van remigratie, zeker naar mensen die het hier niet naar hun zin hebben
Afschaffen van dubbel paspoort ( NL paspoort dus intrekken)
Stemrecht alleen voor mensen met een NL paspoort
Openbare functie's alleen voor mensen met een NL paspoort.
Nader aan te vullen.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:27

@AanDiggelen

Ik zou Schengen deactiveren, maar dat bedoelde u denk ik ook. En verder alle besnijdenis stoppen, ook van de vrouwen. Omzetting van alle tweede paspoorten in een permanente verblijfsvergunning (want enorme rechtsongelijkheid voor mensen die geen twee paspoorten hebben). Automatische intrekking van die verblijfsvergunning voor iedereen die vijf jaar of meer straf opgelegd krijgt. En tot slot, handhaving mbt. iedereen die hier zonder verblijfsvergunning is.

Opslag Medium | 10-06-18 | 14:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo ziet de capitulatie eruit:

Burgemeester Aboutaleb laat via zijn woordvoerder weten dat Pegida zelf de afweging heeft gemaakt om niet te demonstreren. "Wij hebben maximaal gefaciliteerd. De politie garandeert nooit iemands veiligheid. Dat kan niet", zegt de woordvoerder. nos.nl/artikel/2235521-bus-met-pegida...

U moet dus zelf voor uw veiligheid zorgen. Koop een pistool. www.geenstijl.nl/2902871/mr_hiddema_k...

Feynman | 10-06-18 | 11:45 | 3

Garantie krijg je op stofzuigers.

Conan de Rabarber | 10-06-18 | 11:55

Bij het uitdelen van onzinboetes is het "Ik heb de regels niet gemaakt, m'neer, ik doe gewoon m'n werk" maar als het op het handhaven en garanderen van de veiligheid aankomt hoor je die nooit. Het geweldsmonopolie ligt derhalve nu bij iedereen die begrepen heeft dat je met geweld en wapens redelijk ongestraft weg kan komen in NL. Machtig zijn de wettelozen.

elfenstein | 10-06-18 | 11:59

Ja, raar is dat, niet? "Rechtse demonstraties gaan niet door omdat de veiligheid van de demonstranten niet gegarandeerd kan worden". Maar de potentiele relschoppers blijven ongemoeid. Als het om "linkse demonstraties" gaat (waarbij in het bijzijn van kinderen opgeroepen en desnoods overgegaan wordt tot geweld) komt de burgemeester van Leeuwarden helemaal naar Amsterdam op audientie bij het linkstuig om de rode loper uit te leggen. Zij die dan eventueel de demonstratie zouden kunnen verstoren zijn. U al meer dan een half jaar onderwerp van onderzoek door het OM, want zij zullen en moeten veroordeeld. De "linkse demonstranten" die zondér toestemming in Rotterdam de Erasmusbrig blokkeerden, blijven ook ongemoeid. Dit is uiterst curieus...

Sans Comique | 10-06-18 | 13:23

Je vraagt toestemming voor een demonstratie. De gemeente geeft die toestemming. En door die toestemming moet de gemeente 'alles op alles zetten' om de demonstratie ongestoord te laten verlopen? Dat dacht ik toch niet. De gemeente is voor de openbare orde, niet voor de demonstranten of de tegen-demonstranten.

Koos Knak | 10-06-18 | 11:44 | 2

De gemente is er voor de openbare orde en veiligheid in de pubieke ruimte. Een legale demonstratie is een grondrecht, dus dient de gemeente de orde en veiligheid te garanderen. Is dat nu zo moilijk? Of vindt je dat de gemeente daarin selectief kan zijn en geef jij de norm aan?

Sans Comique | 10-06-18 | 11:49

Koos,als de gemeente toestemming geeft voor een demonstratie moeten ze ook voor de orde en veiligheid zorgen,anders moeten ze geen toestemming geven,en de turken moeten vervolgd worden zoals ook de Friese blokkade mannen vervolgd worden.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 12:00

Tja, soms gaat een demonstratie niet door. Soms in je voordeel soms in je nadeel.

Pedronegro | 10-06-18 | 11:44

Wat het beroep van Wagensveld (die volgens mij airsoftguns, luchtbuksen en paintballshit verkoopt) er in deze toe doet is mij niet geheel duidelijk.
Het zal wel dienen om de schrijver's walging van de man wat extra kracht bij te zetten.
Dat lijkt mij niet nodig want de hele wereld vond het toch al een gekkie.

nietvaneergister | 10-06-18 | 11:43 | 5

Ommezwaai,precies.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 12:24

Bassie doet dit wellicht om toch wat binding te houden met "weldenkend Nederland" voor als de overname niet meer is te stoppen. Dan kan hij verwijzen naar dit soort stukken en TPO en zeggen " ik was altijd wel tegen Edwin Wagensveld. Kijk, kijk dan, hoe ik hem hier wegzet. Mag ik nu schrijven voor de moskee-raad?"

Rest In Privacy | 10-06-18 | 13:20

Weet je nog hoe iedereen Janmaat een gekkie vond? Hadden we maar naar hem geluisterd...

Oh, en toen we een keer een politicus hadden die geen gekkie was en het probleem helder onder woorden gebracht werd hij meteen omgelegd door een 'milieuactivist'. Vandaar misschien dat we nu op dit soort mensen moeten vertrouwen.

Opslag Medium | 10-06-18 | 14:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom zou je geen barbecue met speenvarken voor een moskee kunnen houden? Dus de moskee en met name de bezoekers hebben een 'bepaald' privilege gebaseerd op hun geloof, dat maakt dat ze zich misschien 'gekwetst' kunnen voelen?

Als op basis van dat 'gekwetst' argumenten demonstraties verboden gaan worden, zijn we hier Nederland al weer een stuk van onze vrijheden ten koste van de islam aan het inleveren.

NV_2017 | 10-06-18 | 11:43 | 2

En als dat dan inderdaad niet mag, wat is dan de afstand waarop je *wel* een BBQ met varkensvlees mag hebben?

DAT was de grap van de Identitairen, met hun Soupe Identitaire.

Overigens heeft Wagendorp het stom aangepakt. Hij had er een BBQ en geen demonstratie van moeten maken. Dan was het vele malen duidelijker geworden wat er precies gebeurt in de samenleving.

omanders | 10-06-18 | 11:54

@omanders, dat was lastiger geworden. Je hebt recht van demonstratie, je hebt niet zomaar recht op het houden van een evenement.

marcoplarco | 10-06-18 | 12:27

Inderdaad laat maar infiltreren die Moskeen en scholen desnoods met vaste microfoons zodat er meteen ingegrepen kan worden bij haat prediking. Paar overtredingen en toko sluiten. Hard tegen hard.

Roy_01 | 10-06-18 | 11:43

En dan tijdens ramadan, verwensingen etc. richting de burgemeester. ohh hoe vredelievend.

am*dam | 10-06-18 | 11:42

Die Turkse vlaggen in onze Nederlandsche straten beginnen nu toch echt op mijn zenuwen te werken...

Ramsesz | 10-06-18 | 11:42 | 3

Nu pas?

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 12:49
-weggejorist-
Lupuslupus | 10-06-18 | 13:59

@Lupus: ik vrees dat t nog erger is. Het merendeel van de bevolking ziet niet wat er gaande is......

BlowingBubbles | 10-06-18 | 14:59

Hoeveel foto's zijn er van die moslims gemaakt, en hoeveel zijn er al opgepakt om vervolgd te worden? Je weet wel, net als die Friezen die het OM achter zich aan krijgen?

marcoplarco | 10-06-18 | 11:41 | 1

Je weet wel niet dezelfde strafmaat, maar leuk geprobeerd.

maSs | 10-06-18 | 11:48

Ik zie mensen liever demonstreren met een varken aan het spit dan met een bomgordel en een AK47.

Zeddegeizot | 10-06-18 | 11:40 | 2

Ik vraag mij tegenwoordig af wat zwaarder bestraft wordt....

Ommezwaai | 10-06-18 | 11:43

Ach, in Engeland kan het neerleggen van een broodje ham voor een moskee er al voor zorgen dat je sneeft in het gevang.

J-van-de-Bontekoe | 10-06-18 | 12:51

Geen verrassing.. Primaten die met geweld dreigen of niet schuwen, zo kennen we de gemiddelde moslim weer. Geen woorden meer aan vuil maken.

Ommezwaai | 10-06-18 | 11:38

De Nederlandse overheid treedt grondrechten van haar burgers met de voeten
Ze kan het recht op demonstratie niet meer garanderen.

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 11:38 | 1

Inderdaad, zwichten voor gekwetste godsdienstige zieltjes. Altijd een slecht idee.

NV_2017 | 10-06-18 | 11:45

Er kom een dag, dan moeten de Friezen de Hollanders weer bevrijden...

Kim-Jung-Un | 10-06-18 | 11:37

Het begon ooit met het verhaal dat het arme Turkse gastarbeiders waren die het vuile werk kwamen doen en daarna terug zouden keren naar hun eigen land.
Nu lijkt het erop dat het hun land wordt en de autochtoon het vuile werk mag doen.

squadra | 10-06-18 | 11:36 | 4

Dat is ook een beetje een mythe, dat Turkse gastarbeiders zo'n enorme bijdrage aan Nederland hebben gegeven. Leeft heel sterk in de Turkse gemeenschap, 'onze voorouderen hebben Nederland opgebouwd!'. Not. Reken maar eens hoeveel miljarden aan uitkeringen en uitkeringsfraude is uitgegeven aan Turken en Marokkanen. En al die gratis huurwoningen, subsidies, en weet ik wat. Over 50 jaar. Dat zijn intussen hallucinante bedragen geworden. Wist je dat Turken een renteloze lening van de Nederlandse staat krijgen om hun Turkse dienstplicht af te kopen? Ook zo'n vorm van etnische subsidie.

martymcfly | 10-06-18 | 12:13

Een hardnekkig en onuitroeibaar misverstand. Het ging niet om vuil werk, dat deden Nederlanders ook wel. Er was gewoon een enorm tekort aan personeel, wat ze zo probeerden op te lossen. Met arbeiders importeren, niet met gezinnen! De afspraak was destijds, dat ze na enige tijd gewoon weer naar huis gingen, als het personeelstekort was opgelost. Helaas, het liep anders. En nou zitten we op de blaren met een groep die Nederland veracht en minacht, maar er niet over denkt om dan maar lekker op te tiefen.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 12:17

Partij voor de asielzoekers. En mensen maar denken dat die a voor arbeid staat.

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

"Zo moeilijk is het niet. Als een stadsbestuur een demonstratie toelaat moet het alles op alles zetten deze doorgang te laten vinden."
Ergo: pak die (A)FA eens aan.

Rico Tampeloerus | 10-06-18 | 11:35

We worden langzaam klaargestoomd voor de islam. Zelfs de Telegraaf doet mee: een video over de bikini die in de ban moet. En - bijna even erg: de Telegraaf leert ons hoe we de beste tosti kunnen bakken. Zonder ham!!!
OMG!!!
Ik vertrek!

Aristotalloss | 10-06-18 | 11:35 | 5

En de Telegraaf neemt ook de initiatiefnemers voor schoolreizen naar mosketen op de arm. Enge bedoening daar op de redactievloer.

Normpje | 10-06-18 | 11:58

Gelukkig ben ik binnenkort weg uit Nederland, veel succes met de islamisering en de ellende die het met zich meebrengt.

swagmachine | 10-06-18 | 12:12

Ook de bierbrouwers stomen zich al klaar voor een land met consumenten die onder de Sharia vallen. Je wordt doodgegooid met alcohol-vrije bier reclames. En in vrijwel iedere reclame spot heeft een man tegenwoordig een baard. En het strandlaken is al vervangen door een hamamdoek met franjes. Zelfs bij de COOP wordt je die door de strot geduwd.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Juist

Buddingpuks | 10-06-18 | 11:34

Niet zelfde situatie als zwarte Piet.
Die heeft niet als doel overheersing van de samenleving

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 11:34 | 4

@Ardbeg | 10-06-18 | 11:59
Wellicht kun je dat uit gaan leggen aan die groep islamieten in Rotterdam.

Rest In Privacy | 10-06-18 | 12:33

Ardbeg,
Je weet best wel dat zwarte Piet een onderdeel is van een kinderfeestje. Dat een aantal mensen dat niet snapt omdat ze toevallig een ander huidskleur hebben is wat anders dan demonstreren tegen de oprukkende islam. En de daarbij behorende gebruiken die ons worden opgelegd en verworven vrijheden die ons worden afgenomen. Dat pegida dan met een BBQ gaat demonstreren lijk mij minder gewelddadig dan die zwarte piet demonstranten die ookmzwaar vuurwerk bij zich hadden.
Enne whisky is haram. Zou u die voorliefde opgeven omdat iemand anders gelooft en u daarom dwingt dat u dat niet mag drinken? Zou u dan ook niet wensen dat u bij deze BBQ was?

Is dit nog nieuws? | 10-06-18 | 12:46

Geen vergelijk, ik neem aan dat Bas Paternotte wel op de hoogte is van de plannen vorig jaar van een van de anti-zwarte-Pietenorganisaties De Grauwe Eeuw? Michael van Z van de Grauwe Eeuw deed op 29 oktober 2017 een oproep op FB, dat hij wilde dat bij voorkeur op Nationale televisie tijdens de intocht van Sinterklaas, een aanslag gepleegd zou worden op de acteur die Sinterklaas vertolkt, Stefan de Walle. waarbij kinderen moesten 'bedekt worden onder stukken hersenen en botslinters. Zo zijn we voorgoed van dat feest af.'
Dat dit zo niet is verlopen zoals Michael van Z. van de De Grauwe Eeuw had beraamd is misschien wel te danken aan het blokkeren van de Friese wegen.
Soms kan het ook wél goed zijn als er een 'demonstratie' niet doorgaat.
Pegida Nederland lijkt me een onschuldigere agenda te hebben, maar dan zijn er weer hun tegenstanders die rotzooi schoppen, zoals de 'Nepbom' in A'dam door Antifa geplaatst op het Waterlooplein, achteraf toch twee echte vuurwerkbommen bleken te zijn, met een ontstekingsmechanisme met remote control, verpakt in fietstassen.
Ook dat is tijdig onderkend en de demonstratie werd verplaatst naar een andere locatie.
Wist Bas dit ook wel? :-)

kleurdoosje | 10-06-18 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer van dat woordje "pathetisch" maar voor de rest staat het als een huis.

Conan de Rabarber | 10-06-18 | 11:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl