Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Michael Panhuis molde ook PBC-medewerkers

Moordenaar Michael Panhuis slaat in de kliniek aan het mishandelen.

's Lands minst favoriete scheelkop werd na de gruwelijke moord op Anne Faber 'ter observatie' in het Pieter Baan Centrum gepropt. Allemaal leuk en aardig zo'n observatie, maar Panhuis is een totaal verknipte en onberekenbare leipo met het IQ van een toiletborstel die je levenslang aan de ketting moet leggen. Het is klaar met deze gozer. Dat weet iedereen en dat weten ze in het PBC nu ook, want hij heeft drie medewerkers van de kliniek mishandeld. 's Middags een en 's avonds twee. De reden dat hij überhaupt in het PBC zat is omdat hij zich weigerde te laten onderzoeken door psychiaters, het kan en het mag allemaal maar, en zo pist hij gans Nederland andermaal in de bek. Ga nou eens deaud, Panhuis.

Reaguursels

Inloggen

In een koets zetten en de Jonkersvaart in.

Hensmunter69 | 07-06-18 | 22:04

Tijd om castratie in te voeren voor dergelijke misbaksels, wordt ie rustig van.

GuruOuwehuru | 07-06-18 | 01:21

Castratie? Nehhh, dan blijven ze leven.

WayneGretzky*99* | 07-06-18 | 07:49

Ja, het is een lastig geval. Hij heeft er dan weliswaar eentje vermoord, maar hij heeft er ook 3 laten leven. Dus er zit wel verbetering in...

Grob E. Boll | 07-06-18 | 00:35

Always look on the bright side of life!! Ik moest er wel even om lachen!

KamikazeKut | 07-06-18 | 00:47

Spuitje. Kost weinig, probleem klaar.

Bij voorbaat dank voor de permaban.

marchbrown | 07-06-18 | 00:13

Mee eens. Dolle honden moet je schieten, niet 'behandelen'.

Janndeman | 07-06-18 | 07:17

Mee eens. Dolle honden moet je schieten, niet 'behandelen'.

Janndeman | 07-06-18 | 07:17

Gewoon een zware psychopaat. Levenslang opsluiten. Niks bijzonders aan.

zeeman73 | 06-06-18 | 22:52

Ik vind het een moeilijk geval, en waag mij niet aan uitspraken over deze zaak. Wellicht moeten we Rinus Otte om advies vragen, die heeft er tenslotte voor geleerd.

De Briemusketier | 06-06-18 | 22:36

Vind je? Wat is er moeilijk aan? Deze gast moet de aankomende tijd met de maximaal toegepaste straf + TBS + elke mogelijke andere mogelijkheden zo lang mogelijk vast zitten. Hij heeft zijn verzachtende omstandigheden verspeeld, en tot nu toe zijn er alleen verzwarende omstandigheden, zoals niet meewerken, geen spijt betuigen, mishandeling van bewaarders, drugsgebruik in instelling, etc etc etc.... Dus waarom is het zo moeilijk om hem a) vast te zetten b) tbs te geven c) daarna aan de meest strikte voorwaarden tijdelijk eens gaan kijken hoe het gaat, over een jaar of 50. Gaat het nog niet en overtreed hij dan 1 regeltje, dan persona non grata naar Saba. Gebiedsverbod voor heel Nederland met als reden gevaar voor de samenleving.

peterdh | 06-06-18 | 22:46

Nou nou, is dat niet een beetje kort door de bocht amice ?
Iedereen verdiend een derde kans!

De Briemusketier | 06-06-18 | 22:49

Ik heb nooit begrepen waarom bijvoorbeeld de term: ontoerekeningsvatbaar is bedacht. De gevolgen blijven voor de slachtoffers hetzelfde dus even erg. Ons rechtssysteem neemt de dader in bescherming en biedt deze meer dan alleen hulp aan. Ik ben voor een soort familiewraak. Dus bij zeer ernstige misdrijven mag de familie van het slachtoffer zeg maar een uurtje met de dader alleen zijn. Zo lucht dat ff op.

Rdock | 06-06-18 | 23:17

Gewoon levenslang want hij heeft dubbel en dwars bewezen dat het niet meer met hem goed komt , de samenleving moet tegen dit gevaar beschermd worden, das niet zielig maar bittere noodzaak, we hebben ooit de doodstraf vervangen door deze straf, en als zelfs dat te zwaar is volgens sommigen dan zou ik helemaal stoppen met straffen, zo van zoek het zelf dan maar uit.

Umberto die trotzoni | 06-06-18 | 21:49
-weggejorist-
ja-nee-misschien | 06-06-18 | 21:34

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
De moord op onze Anne had voorkomen kunnen worden.

Daarvan ben ik overtuigd.

Wim Faber, vader van Anne Faber

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
President Fred van der Winkel van het gerechtshof neemt het nu op voor Otte, die inmiddels in de landelijke leiding van het Openbaar Ministerie zit.
Voor tbs moet een psychische stoornis worden vastgesteld, maar zowel P. als zijn omgeving werkten niet mee aan onderzoek door het Pieter Baan Centrum. Volgens Van der Winkel waren de andere signalen niet genoeg:
(!!!!!!!!!!!!!!)
‘De ernst van de misdrijven en/of de manier waarop deze zijn gepleegd, zijn op zichzelf ontoereikend voor het opleggen van tbs.’
(!!!!!!!!!!)
Hetzelfde, schrijft hij, ‘geldt voor het feit dat enkele medeverdachten hadden verklaard dat verdachte trots op zijn daden was.’

www.rtlnieuws.nl/nederland/profiel-mi...

Twee vriendinnen, 16 en 17 jaar, hebben het feest verlaten en nemen in de buurt van het voetbalveld plaats op een bankje. Daar worden ze aangesproken en bedreigd door Michael P.. Hij verkracht de meisjes in een bosje even verderop.
"De wijze waarop de verkrachtingen zouden hebben plaatsgevonden tart bijna het voorstellingsvermogen", zegt de officier van justitie daarover in zijn requisitoir. Bij de rechter verklaart Michael P.: "Ik heb vooraf wel vaker gezegd dat ik wel eens iemand zou willen verkrachten. […] Ik dacht er niet over na wat ik anderen aandeed." Diezelfde avond maakt Michael P. zich samen met zijn vriend nog schuldig aan een straatroof.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
President Fred van der Winkel van het gerechtshof:
" ‘De ernst van de misdrijven en/of de manier waarop deze zijn gepleegd, zijn op zichzelf ontoereikend voor het opleggen van tbs.’ "

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Daarnaast vindt Faber dat het hof achterover leunde en dat de voorzitter van het hof, Rinus Otte, bevooroordeeld was over het opleggen van tbs. Hij vraagt zich af of de persoonlijke opvattingen van Otte, die eerder in het openbaar zei dat hij een ‘groeiende afkeer’ had van tbs en pleitte voor meer efficiëntie in de rechtspraak, meespeelden.

www.ad.nl/binnenland/advocaat-michael...
En zo kon het gebeuren dat P. begin 2017 naar een psychiatrische instelling werd overgebracht, ter voorbereiding op zijn vrijlating. Saillant detail: de voorzitter van het gerechtshof,(Otte) die tot de veel lagere straf besloot, is nu lid van de hoogste leiding van het OM.

*snik*

Is dit nog nieuws? | 06-06-18 | 20:48

Waarom is het eigenlijk niet zo datje standaard een TBS-maatregel opgelegd krijgt als je besluit niet mee te werken? Waarom is het belang van de maatschappij ondergeschikt aan het belang van een eenling, de dader?

Knisperende_Tissue | 07-06-18 | 07:02

Deze man is geestesziek. Ik begrijp alle oproepen tot gruwelijke terechtstelling, maar in feite kan je hem zijn daden niet eens kwalijk nemen. Het grote dilemma is wat je met die lui aan moet.

Bigi Bana Boy | 06-06-18 | 20:32

In het kader van de "ändere" mensenrechten lijkt mij vierendelen of ophanging erg humaan, als weldenkend mens.

ger1306 | 06-06-18 | 21:49

levenslang en hopen dat ie honderd jaar wordt. Koos Hertogs heeft het 33 jaar volgehouden tot dat ie de pijp aan maarten gaf.
.
nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Hertogs

De Briemusketier | 06-06-18 | 22:42

In het kader van de bezuinigingen en omdat ik het geld wat deze hufter ons nog gaat kosten liever uitgeef aan betere bejaardenzorg, lijkt me een spuitje wel een prima oplossing.

tsjajaja | 06-06-18 | 23:56
▼ 1 antwoord verborgen

Deze man verdient een toekomstperspectief.. vind ik niet, vind de EU.
Deze man krijgt een proces en vervolgens verdwijnt hij voor even uit de samenleving.
over 10 jaar komt er weer een heel gedoe want dan mag hij weer rechten ontlenen aan zijn toekomstperspectief.
misschien dat hij bij Joran van der Sloot in de cel kan.. in Mexico. Daar hebben ze ook toekomstperspectief voor verknipte figuren.. gezellig allemaal bij elkaar in een 2 vierkante meter cel.. kunnen ze elkaar afslaan in plaats van penitiaire medewerkers.
Die hebben ze daar nl niet.

fikkieblijf! | 06-06-18 | 19:27

van der Sloot zit niet in Mexico, maar in Peru opgeborgen, voor 28 jaar.

closereader | 06-06-18 | 20:45

Die vent moet helemaal niet vrij kunnen bewegen, dat stuk ongeluk moet permanent de cel in.

BozePaarseMan | 06-06-18 | 18:59

Gristus nog aan toe, zeg.
Omdat we niet de gewoonte hebben om het een spuitje te geven,
dan maar zo'n Hannibal the Canibal celruimte maken aan het einde van de gang,
en noooit meer aanraken, deze meneer.

hotmint | 06-06-18 | 18:53

Stop hem wat C4 in zijn kont, en stuur hem naar de schuilplaatsen van de Taliban als bermbom, dan heeft ie toch nog wat goeds gedaan met zijn leven.

Doe mij maar twee ! | 06-06-18 | 18:39

Een typisch voorbeeld van een lafbekker met maar 1 hersencel. De elektrischestoel is nog te goed voor hem! Zonde van de electriciteit. Gewoon dumpen in een vat met zoutzuur.

Rdock | 06-06-18 | 18:37

Zonde van het vat en het zoutzuur

BozePaarseMan | 06-06-18 | 19:00

In de biomassacentrale. Halen we er nog wat stroom uit in plaats van het door zijn lichaam te jagen.

KamikazeKut | 07-06-18 | 00:49

Deze man is gewoon geestelijk ernstig gehandicapt, ziek. Had nooit de straat op gestuurd mogen worden. Als een hyena met hondsdolheid tussen de schapen gestuurd. Maar ja, dit is ook het land waar ze vliegtuigen gewoon de dodeszone in sturen en bij afschot verbaasd staan te kijken.

Oepsie1234 | 06-06-18 | 18:34

Ik heb nooit begrepen waarom bijvoorbeeld de term: ontoerekeningsvatbaar is bedacht. De gevolgen blijven voor de slachtoffers hetzelfde dus even erg. Ons rechtssysteem neemt de dader in bescherming en biedt deze meer dan alleen hulp aan. Ik ben voor een soort familiewraak. Dus bij zeer ernstige misdrijven mag de familie van het slachtoffer zeg maar een uurtje met de dader alleen zijn. Zo lucht dat ff op.

Rdock | 06-06-18 | 23:15

twitter.com/Liesnako/status/100411188...

Rond 2010 werd steeds vaker de stem gehoord van de dader dat hij niet wilde meewerken aan onderzoek. Reden; het werd bekend dat TBS te lang duurde en teveel kostte. Advocaten stimuleerden niet mee te werken. Niemand deed wat tot er meer delicten kwamen.

Is dit nog nieuws? | 06-06-18 | 18:34

Opzouten met Rutte III !!!
Aftreden! Nieuwe verkiezingen, hooivorken, fakkels, demonstraties, betogingen, referenda (lol), uit de EU, doe een carnavalspak aan, drink er een biertje bij, haal onverschillig de schouders op, of kijk naar de NPO. ;) *
* geintje.

Of gewoon een tegel bakken. Omdat deze Tbs'er weer voor onbeschrijfelijk leed gaat zorgen.

Dat zijn ONZE woorden.
Wij!
Reaguurders.
www.geenstijl.nl/search/?keyword=mich...

www.geenstijl.nl/5141096/gaat-lekker/...
Den Dolder. En wat kon er in Den Dolder nou eenmaal verkeerd gaan, toen Michael Panhuis in het 'sekswalhalla' compleet doorgesnoven door de tuin rende met een mes in zijn jatten?

uploads.gscdn.nl/uploads/59d7e32c98_A...
www.geenstijl.nl/5140031/bloggen-is-t...
De Luchtfoto die Alles Zag
De Meest Nederlandse Nieuwsfoto van het Jaar was deze luchtfoto, gemaakt in de bossen bij Zeewolde, van mannen in witte pakken bij wat de vindplaats van het lichaam van de vermiste Anne Faber zou blijken. Een ANP-fotograaf maakte de foto vanuit een gecharterd vliegtuigje, je ziet de forensische mannetjes omhoog kijken en je proeft hun verbazing, de politie werd boos, op sociale media ontstond voorspelbare morele verontwaardiging, en nieuws volgend Nederland hield de adem in.
Sommige mensen zijn ongeneeslijk slachtoffer van zichzelf, en het is aan de veiligheidssystemen van de samenleving om te voorkomen dat zulke slachtoffers daders worden, laat staan dat daders de kans krijgen om hun daden te herhalen. Bij Anne Faber heeft het systeem daarin gefaald, mede omdat de dader te gretig tot slachtoffer was gepromoveerd.

Het veranderde niets. Anne is vermoord. Wat rest, is een rechtssysteem waarin Michael Panhuis, dader van Faber en slachtoffer van zichzelf, veroordeeld wordt tot een lang traject richting een nieuwe kans op deelname aan een samenleving waarin hij nooit zal functioneren.

www.geenstijl.nl/5139349/1-jaartje-na...

# GoGeenStijl! ofzeau?

Depressief wordt je hiervan.
Bah.
Sterkte aan de (toekomstige) nabestaanden.

P.S doodstraf mag niet hè? EU-dingetje.
PPS Eet smakelijk.
PPPS Hou nog even vol, nog 3,5 uur en dan eerst water! Dan lekker een dadel.
PSS Wel moge het u bekomen, of: Wel bekome het u.
www.youtube.com/watch?v=Tq55v7RDomU

Is dit nog nieuws? | 06-06-18 | 18:54

U moet eens de politiek in.

RickyLaRue | 06-06-18 | 19:57

Hij heeft totaal geen meerwaarde voor de samenleving.
Levenslang in de isoleercel.

Bataaf | 06-06-18 | 18:21

Betaal jij?

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 18:25

Lijkt me bij dezen dan bewezen dat ie minstens een agressiestoornis heeft.
TBS longstay.

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 18:12

Oog om oog, tand om tand. Althans, dat zou je in een normaal land met dit soort lieden doen.

Vrouwtje_haram | 06-06-18 | 17:55

Zonder ogen zie ik geen gevaar meer in panhuis en mag ie best vrij van mij.
Wel zonder hond en stok dan eh?

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 18:02
-weggejorist-
Pelforth | 06-06-18 | 17:55

Vroeger, je weet wel dat was ooit... toen werden verdachte mensen met een balkje voor de ogen afgebeeld. Dit stuk van @mosterd gaat wellicht ook weer meewerken met de verdediging van de meneer P. Zolang er geen rechterlijke uitspraak is geweest is hij verdachte en geen dader. Nu weet ik wel dat iedereen dat zo ziet omdat dit breeduit in de pers gegooid is en iedereen denkt te weten hoe de zaak in elkaar zit. Maar goed ook heel veel mensen geloven de pers en onze regering voor wat betreft de MH17 leugens.
Mocht vast komen te staan dat hij de dader is van de moord op Anne Faber dan hoop ik op een gepaste straf. (nooit meer vrij en chemische castratie of zo)

memyzelfandai | 06-06-18 | 17:49

Wat de hell heeft het voor zin zo'n gast te laten leven of t moet in een of ander gortig werkkamp zijn waar ie in een bepaalde vorm rendabel is voor de schatkist.
Waarschijnlijk gaat ie niet meer vrijkomen (hoop je dan maar) dus t is gewoon een kostenpost zonder vooruitzicht tot verbetering.
Opensnijden en in organen verdelen lijkt me nog t nobelste wat ie bereiken kan.

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 17:43

Je kan alleen maar hopen dat dit monster zich na zijn veroordeling opknoopt of een "ongelukje" krijgt als de bewaarders "toevallig" even de andere kant opkijken.

brutus68 | 06-06-18 | 17:40

Een onstnappingspoging eindigend op de omheining in scheermesdraad is op zich ook wel ok maar blijft zonde van zn huid dan bijv. Loopt vast wel iemand bij brandwondencentrum pieterburen die er geen probleem mee heeft om met een stuk voorhoofd zn reedt te repareren..

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 17:46

gaat niet gebeuren.. deze man geniet van masochisme.. zie je vaker bij psychopaten..

fikkieblijf! | 06-06-18 | 19:31

Ik leef enorm mee met de vader/familie van Anne. En hier blijkt weer vaders grote gelijk met zijn brief richting rechterlijke macht.
Dit monster had nooit vrij op straat mogen lopen. En vanaf nu mag dat zeker niet meer. Niet nog een keer een Anne.

Argwanus | 06-06-18 | 17:30

Panhuis is de nieuwe Hannibal Lecter. Hij zou eigenlijk afgebeeld moeten worden met zo'n leren masker op z'n smoel en in een dwangbuis. Normaal lijkt het me leuk om dat even te photoshoppen maar ik verspil m'n tijd niet aan deze psychopaat.

Vespucci | 06-06-18 | 17:19

Hij wou wetenschapper worden. Gun hem aan de wetenschap. Ideaal snijobject voor studenten waarbij je je een foutje of wat kan veroorloven.

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 17:47

Te veel linkse zwakke wappies in dit land die de treurige behandeling en bestraffing van dit soort gedrochten beschaafd vinden.
Misschien kun je deze schepsels eerst laten herintegreren in domlinkse milieus, lijkt me wel consequent en logisch. Ze ze maar bij types als berbaartje en dks op de zolder.

kempenaer | 06-06-18 | 17:06

Zij kunnen daar in elk geval niks op tegen hebben.

Mazzelstof | 06-06-18 | 17:22

Lijkt me ideale oppas voor de dochters van desbetreffende heren idd. Misschien kan Piet m nog leren drummen ook.

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 17:48

Ach ja, hij ging ook nog eens los op het personeel van de kliniek.
Ik begrijp nu wel waarom hij daar weg mocht, daar houden ze niet zo van die kliniekers, snel een toerekeningsvatbaar verklaring.
Met de armen nog in het gips en dichtgeslagen ogen, o ja hoor meneer de rechter, die mag wel weg, die is er weer helemaal klaar voor, hij moet echt snel een kans in de maatschappij krijgen, liefst voordat hij hier weer de kans krijgt.

BosrandDirk | 06-06-18 | 17:01

@Langshetrandje | 06-06-18 | 17:12
Nee maar in tegenstelling tot een hoop lutserTs zorg ik er voor de feiten te kennen alvorens te plempen.

Berbaar | 06-06-18 | 17:21

Je kan beter eens van je luie reet afkomen berber.

WayneGretzky*99* | 06-06-18 | 17:41

Berber,
Of het ervoor of erna was is volkomen onbelangrijk en doet niet ter zake.
Mijn mening doet echter wel ter zake:
Nooit - meer - loslaten - dit soort types.

BosrandDirk | 06-06-18 | 18:07
▼ 4 antwoorden verborgen

"Geen vuiltje aan de lucht met deze man, hoor ! Murmelden de rechters in Arnhem bij het Hof van Barmhartigheid.
Ik zou wensen dat de "rechter" die hem veroordeelde voor de verkrachting van 2 jonge meisjes, bij hem op visite was gegaan in het PBC, zodat die "rechter" zonder gebitje weer naar buiten was gekomen, liggende op een brancard.
Wát een rechtsspraak !!!

oter | 06-06-18 | 16:56

Hebben ze in Arnheim na de blunder met Saban B nog steeds zo'n gebrek aan basale mensenkennis?

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 18:10

Een referendum over de herinvoering van de doodstraf, dat zou niet gek zijn. Deze man kost ons teveel mooie vrouwen, teveel geld, en hij kost de aarde teveel lucht. Wat hij oplevert is inzicht in het handelen van een gestoorde rechter, waar niks mee wordt gedaan. Dus: overbodig. Weg.

Boerkablaffer | 06-06-18 | 16:50

Dat zie ik arkan sonney nergens beweren, annie. Suggestieve vraag dus.

kempenaer | 06-06-18 | 17:09

De doodstraf heeft in geen enkel land geleid tot minder moorden etc. Je onderbuik is de vader van de gedachte denk ik.

Argwanus | 06-06-18 | 17:32

@Annetje.

Niet bepaald minder erg maar daar zijn er gewoon wat meer van dus dan valt t minder op..

schoon-schip-maken | 06-06-18 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

Op een steekwagentje met een Hannibal masker vervoeren, permanent.

RenHoek | 06-06-18 | 16:46

Waarom zou je hem nog vervoeren als er zoiets als een isoleercel bestaat? Dagelijks een halfje bruin en anderhalve liter kraanwater naar binnen schuiven, en klaar. Tot morgen!

Knisperende_Tissue | 06-06-18 | 17:24

Je kunt ook weigeren met je reclasseringsambtenaar te praten. Vindt de rechter ook goed.

De luis | 06-06-18 | 16:40

Of weigeren je aan een meldplicht te voldoen en te emigreren terwijl je onder toezicht hoort te staan. Kan allemaal in Nederland. Gaaf land.

peterdh | 06-06-18 | 17:02

Iedereen gaat er maar vanuit dat hij ditmaal wel TBS krijgt, maar welke zekerheid hebben wij dat zulks inderdaad zal gebeuren met onze geliefde rechtspraak? Of wat als hij volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, een minimale gevangenisstraf krijgt met TBS en over een kleine 8 jaar alweer met onbegeleid kan om zijn ding te doen? Michael is tenslotte het slachtoffer, vergeet dat niet.

WodieBlumensind | 06-06-18 | 16:35

Slachtoffers moeten vooral de ruimte krijgen. Letterlijk. Schiet hem maar naar outer space.

Boerkablaffer | 06-06-18 | 16:52

Ik zie een voltooid leven...

Jan Toeternuitje | 06-06-18 | 16:31

Aan d-666 afstaan. Die weten wel raad met zijn 2e hands onderdelen, is het niet pia?

WayneGretzky*99* | 06-06-18 | 16:45

Ja, luister eens - zonder evaluatie geen TBS hoor...

Goldfinger | 06-06-18 | 16:23

Aardige auto voor een verwarde meneer. Van zijn advocaat?

Langshetrandje | 06-06-18 | 16:40

In de shredder ermee! Opgeruimd staat netjes.

Ali Bundii | 06-06-18 | 16:12

Heb die lul een paar keer ontmoet op mijn werk en collegae gaven al aan dat ze niet wisten wat ze met hem moesten maar konden alleen de instructies van hogere hand opvolgen. De werkvloer zag het al lang aankomen dat het eens mis zou gaan. Wat zeg ik. Niet voor niks zijn er in het verleden al kamervragen geweest over de gang van zaken in de Forensische psychiatrie.

nieuwspraak.nl/blog/2017/10/14/in-201...

overVecht | 06-06-18 | 16:08

WayneGretzky*99*
Geen stick gebruiken, geen helm op en bitje in en zelf een eerste slag ontvangen, dan zal het wel gaan.

Langshetrandje | 06-06-18 | 16:51

Hier doet ie het gewoon.

overVecht | 06-06-18 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zou "zwaargewicht" Otte hiervan vinden?

lanexx | 06-06-18 | 16:04

Die broedt alweer op een plan voor vervroegde vrijlating.

BozePaarseMan | 06-06-18 | 16:31

Otte krijgt een dikke knoest van experimenteren met en over de rug van de onder hem gestelden.

Langshetrandje | 06-06-18 | 16:43

Krijgt waarschijnlijk dezelfde straf als dit krupuul
www.ad.nl/binnenland/vader-vermoorde-...
Niks dus.
Gelukkig voor hem heeft ie niet geld witgewassen (lees stelen van de roverheid) anders wordt die echtstraft. Het leven van een onderdaan is minder belangrijk dan stelen van de staat.

Zatkniss | 06-06-18 | 16:01

Het systeem is verrot. En de medewerkers lijden aan een Stockholm syndroom: de patiënt is ziek, niet zielig. Wil meneer niet meewerken en is psychopaat? Platspuiten. Meneer is psychotisch? Pillen erin.

Analia von Solmsch | 06-06-18 | 16:00

Het zijn geen patiënten, het zijn slechte mensen, geperverteerde schepsels.

kempenaer | 06-06-18 | 17:11

Deze man is der mate ziek dat hij een permanent gevaar is voor de samenleving.
Vrij komt ie niet meer, levenslang TBS licht in het verschiet.
Euthanaseren is efficiënter.

spamzuiger | 06-06-18 | 15:57

En een stuk goedkoper.

DerkArie-ut-de-Achte | 06-06-18 | 16:02

Maar dit is gaaf land Nederland, en hier verdient iedereen een tweede kans, en een derde kans, en een vierde kans, en een vijfde kans, en .....

Air van Boven Dorens | 06-06-18 | 15:56

Misschien dat ze in het PBC nu ook een wakker geklapt worden en gaan realiseren dat hun ‘behandelingen’ niet voor iedereen resultaat opleveren. Zon’n behandeling kost honderden euro’s per dag, geld wat beter besteed kan worden, bijvoorbeeld aan hulpbehoevende ouderen!

JI-HAAT | 06-06-18 | 15:55

Psychiatrie is dan ook mumbo jumbo. Het eerste bewijs dat hun therapietjes werken moet nog altijd geleverd worden.

Lt-Kol Kilgore | 06-06-18 | 17:22

Als er aangifte is gedaan heeft de Directie zijn werk zeker gedaan. Ik heb er gewerkt. Je kan dit soort gevallen ook in het PBC nooit geheel voorkomen. Wat zouden ze dan "beter" moeten doen?

Psychmaus | 06-06-18 | 17:50

Berbaar | Psychmaus
Alsof na zo’n observatie niet honderden euro’s kostende ‘behandeling’ per dag volgt, nog los van het feit dat zo’n observatie ook honderden euro’s per dag kost, stumperT’s! Dat is wat ik aanstip. Probeer ons eens uit te leggen waarom zulke hufters recht hebben op een ‘behandeling’ en waarom bijvoorbeeld hulpbehoevenden bejaarden (die nooit van het pad zijn geweken) niet recht hebben op een menswaardige behandeling? Ik ben benieuwd, maar er zal natuurlijk geen reactie meer van jullie komen.

JI-HAAT | 06-06-18 | 19:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Is trouwens een Michel Panhuis die medewerkers van het PBC in elkaar beukt niet een op zichzelf staande observatie van een gedragsstoornis!? Enkeltje longstay?

Feynman | 06-06-18 | 15:52

De rapportages van het PBC goed kennende worden zulke incidenten altijd gebruikt om eventuele conclusies mede te kunnen onderbouwen.

Psychmaus | 06-06-18 | 17:07

Er is geen greintje bewijs dat Michael Panhuis geestelijk gestoord is volgens de Otte. Want Panhuis voorkwam het onderzoek door de onderzoekers in elkaar ter slaan.

tipo | 06-06-18 | 15:52

Is hysterie.

Analia von Solmsch | 06-06-18 | 16:28

Niet bepaald de waarheid, maar wel een amusante contradictie.
+1

RickyLaRue | 06-06-18 | 17:29

Doodstraf zou zeer op z'n plaats zijn. En graag snel uitvoeren, zodat de detentiekosten voor de belastingbetaler beperkt blijven.

Tronald_dump | 06-06-18 | 15:52

Je zal toch maar de vader zijn van Anne en deze hoeveelheid achterlijkheid iedere keer voor je kiezen krijgen.

SoepKip | 06-06-18 | 15:44

dat ook, maar wat dacht je van die jonge meisjes die destijds door deze man gruwelijk zijn verkracht. De dader minder straf kreeg en meteen weer aan het verkrachten en moorden is geslagen.. wat zou er in die jonge vrouwen nu, omgaan..

fikkieblijf! | 06-06-18 | 19:35

De enige die de doodstraf heeft gekregen is Anne Faber. Haar misdaad is dat ze leefde. Er wordt nog steeds gezegd dat hij “verdachte” is van het “doden” van Anne. Beide benamingen verhullen de ernst van de zaak. Hij is een kille, berekenende moordenaar en hij heeft schuld bekend aan de moord op Anne. Ik voel een Volkertje aankomen. Over zes jaar loopt hij weer buiten een nieuw slachtoffer uit te kiezen. Ik haat Michael Panhuis en ik wens hem dood. Samen met de rechters die hem later gaan vrijlaten.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 15:40

Het slachtoffer blijft dood ook nadat de dader alweer vrij rondloopt.

Langshetrandje | 06-06-18 | 16:56

@Nivelleermarionet | 06-06-18 | 16:20
Hij wordt verdacht van het doden en verkrachten van Anne Faber staat er en nu komen er nog 3 gevalletjes mishandeling bij.
Of de eis doodslag of moord gaat worden gaan we nog horen.
En verder boeien die blocks, sommige lutserTs hebben nu eenmaal graag hun eigen safespace waar ze slechts hun eigen mening bevestigd willen zien en anderen kunnen nog geen discussie winnen van een hunebed.
Lagaan, hoe minder ze reageren hoe beter.

Berbaar | 06-06-18 | 17:31

ironisch ja, dat hij als verdachte wordt aangemerkt omdat zijn schuld niet is bewezen alsnog.. terwijl hij toch de vindplaats van Anne heeft aangewezen.. en dat kan alleen de dader!

fikkieblijf! | 06-06-18 | 19:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat is wat psychopaten doen. Begrijpt men nu waarom justitie (resp forensische kliniek) hem op de samenleving losliet, zo net vóór alle bezuinigingen op het gevangeniswezen?
Klassieke psychopaat. Die stoppen niet tot ze zelf dood zijn en parasiteren overal. Met geweld, machtsspelletjes, intimidatie, handel, buitensporige contacten, en zijn vaak leider binnen elke instelling, ongrijpbaar en zeer lastig aan te pakken, want psychopathie betekent ook 100% narcist.
De DSM is het handboek waar het PBC ook gebruik van maakt, ontwikkeld in de VS, door de American Psychiatric Association. Waarom de Cleckley-definitie nooit in de DSM is opgenomen? Zou 'stigmatiserend' werken, vooral bij jongvolwassenen. En de Hollywood-films over psychopaten als Ted Bundy leverden destijds net iets meer op dan die levenslange (dood-)straffen. Al zijn ze er in de VS juridisch al wél achter dat psychopathie medisch aantoonbaar is, niet te behandelen, en heeft men aldaar tegenwoordig schijt aan het 'stigma' voor de dader.
Nu Nederland nog.

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 15:39

@Psychmaus: helaas wordt het construct van Hare nu politiek misbruikt, zoals vele andere 'diagnoses'. Als je gelooft in het hedendaagse constructgebruik (lijstjes afturven en enkel kijken naar wat je denkt waar te nemen, geen rekening houdend met wat je niet waarneemt of niet kán waarnemen) van diagnoses, verdien je niet beter dan de karma die je te wachten staat. Je gaat voorbij aan de gehele menselijke natuur: de mens is geen fixed point waarneembaar construct, de mens is een set van subjectieve oordelen bij elkaar.

Het lichaam is wél concreet, en dus kwantificeerbaar. Enkel een medische aantoonbaarheid zou tot deze diagnose mogen leiden. De rest is zweefgelul (geloof), van mensen die er allicht wel het verstand voor hebben maar er belang bij hebben dat het huidige systeem patiënten onderdrukt en henzelf net ietsje machtiger maakt. De deugers dus, die goed geld verdienen. Als psychiater die de DSM niet nodig heeft, haha. Gewoon een giller.

Wat is 'beter' onderzocht? Meer geld in gestoken, meer subsidie ontvangen, in landen waar het wordt ontwikkeld, of meer medisch gekwantificeerd?
Denk er maar even over na. Als het geloof het denken niet heeft overstegen.

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 17:36

@ AUenLeuven. Dan heb je niet begrepen waar het Construct van Hare om gaat. Juist niet afvinken maar gedegen onderzoek door meerdere deskundigen op basis van observatie, voorinformatie, dossier. Het construct is beter onderzocht, d.w.z. heeft bij herhaling meer solide betrouwbaarheid en validiteit dan meeste constructen in de DSM met ook betere voorspellingsmogelijkheden m.b.t. recidive. Hetgeen je niet weet of geheel niet waar kan nemen gaat denk ik voor weinige constructen op. Totdat we het lichamelijk kunnen kwantificeren (ben erg benieuwd hoe dan...) is dit dan niet het beste wat we hebben? En ik zei nergens dat je als psychiater de DSM niet nodig hebt, enkel voor deze diagnose niet. Hij staat er ook niet in. En je laatste zin kan ik dan evengoed aan jou stellen.

Psychmaus | 06-06-18 | 18:01

@Psychmaus: met jouw reactie onderschrijf je exact mijn punten.
"gedegen onderzoek door meerdere deskundigen op basis van observatie, voorinformatie, dossier" --> dat bedoel ik met afvinken (wat is observatie anders? Subjectief noteren? Objectieve observatie bestaat niet) en het willen 'deugen' (gedegen, meerdere mensen).
"beter onderzocht, d.w.z. heeft bij herhaling meer solide betrouwbaarheid en validiteit dan meeste constructen in de DSM" --> bij herhaling, hoe lang (vanaf 1500 a.d., nee hè?), hoe vaak, en in alle landen? Of enkel Westerse landen met de luxe om zich geestelijk met criminelen bezig te houden? Dat dat 'beter' werkt dan de meeste constructen in de DSM geloof ik meteen, maar daarna ga je weer met je geloof:
"met ook betere voorspellingsmogelijkheden m.b.t. recidive"--> leg dat de vader van Anne Faber even uit, hoe goed dat 'voorspellen' werkt. Glazen bol, toekomstig menselijk gedrag is niet uit te meten in percentages of scores. Het is een 'best practice' in een door-en-door verrot systeem. Op handen gedragen door types als jij, helaas. Ik hoop echt dat je jong bent en het nog leert, echt.
"Totdat we het lichamelijk kunnen kwantificeren (ben erg benieuwd hoe dan...)"--> psychopathie is lichamelijk gekwantificeerd. Ik kan je nu op vele studies gaan wijzen, maar vraag het een neuroloog of neuropsycholoog, zou ik zeggen. Iets met amygdala en prefrontale cortex, en activiteit van bepaalde gebieden bij bepaalde stimuli.
"En ik zei nergens dat je als psychiater de DSM niet nodig hebt, enkel voor deze diagnose niet." --> als je zelf de ironie van deze uitspraak niet begrijpt, is dat echt triest. Ik lees het als: "voor de diagnosestelling Psychopathie verkiezen wij subjectief-gescoorde constructen ipv gekwantificeerd neuro(psycho)logisch onderzoek, terwijl we voor alle andere diagnoses de DSM gebruiken, die ook niet feilloos werkt". En dan nu graag binnen 1 seconde even de kenmerken opnoemen van conversiestoornis, voor de observatie. Oeps, toch maar even het lijstje opzoeken.
Ik heb er inderdaad even over nagedacht, 2 minuten. Maar ik loop 150 jaar voor op de meeste mensen, ben een 0,01% die ook niet in de DSM staat. En ja, dat is zowel mijn geloof als mijn wetenschap; jij bepaalt wel of ik gek ben.
Maar bedankt voor de reactie. ;)

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 18:31
▼ 4 antwoorden verborgen

En wederom een geweldig voorbeeld voor het invoeren van de doodstraf. Het genetisch afval kan zich niet meer voort planten, kost ons geen geld meer, vervuilt het milieu niet meer en kan geen anderen meer aanvallen.

KamikazeKut | 06-06-18 | 15:39

En als de enige partij van Nederland die het wil (sgp) het voorstelt, worden ze ook hier compleet afgefikt. Je moet niet zeuren maar stemmen

Arjan9401 | 06-06-18 | 16:43

Ik stem dan weer niet op partijen voor 1 ding alleen.

KamikazeKut | 06-06-18 | 17:13

Er is vast een groenlinkser of D66er die het van Panhuis' oogpunt wil bekijken en hem in huis wil nemen, toch?

Slough | 06-06-18 | 15:37

Ook dat is Nederland. De misdadiger, crimineel, kraker, milieuactivist en al het andere rapaille wordt door de Nederandse WET, beschermd. Ieder beetje snuggere advocaat kan iemand langs slinkse weg vrij krijgen. En daar hoeft hij met de rechters in den Nederlanden, niet eens echt zijn of haar best voor te doen. Want hey, regels zijn regels en die gelden ten slotte voor iedereen. Ten minste als je geen crimineel, verkrachter, seriemoordenaar, politiek moordenaar, kraker, activist of schorem bent.

De Evangelist | 06-06-18 | 15:37

@Berbaar | 06-06-18 | 15:47
Ter info;
Voor levenslang staat er een mogelijkheid tot herziening open.
Levenslang hoeft in Nederland, in de uiteindelijke uitvoering van de straf, dus niet levenslang te blijven.

TeeJee | 06-06-18 | 15:57

@TeeJee | 06-06-18 | 15:57
Daar hebben we spuit 11 ook weer.
Ga lekker iemand anders vervelen met bekende feiten captain obvious.

Berbaar | 06-06-18 | 16:04

@Berbaar | 06-06-18 | 16:04
Bekende feiten? Je noemt ze anders niet droeftoeter, maar je loopt hier wel te verkondigen dat er toch echt wel levenslange straffen zijn uitgedeeld. Alsof dat een argument is VOOR onze rechtsspraak, waar ook regelmatig 40-uurs taakstrafjes worden uitgedeeld voor (zware) mishandeling.

Wbt levenslang; Een straf die overigens steeds minder werd uitgedeeld, tot 2016, omdat het Europese Hof had besloten dat levenslang zonder mogelijkheid tot herziening niet mocht.
Pas sinds 2016 durft men het weer aan om deze op te leggen, juist omdat het toenmalige kabinet de wettelijke verplichting tot herziening heeft ingevoerd.

Maar ja, jij noemt altijd alleen dat stukje wat jou toevallig even lekker uitkomt.
Dus, ga jij even lekker de ratten in je rukbunker vervelen met je eeuwige getroll, drollevanger,

TeeJee | 06-06-18 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

OK ik ben er klaar mee. Ik ga overlopen naar het "winning team".
#FreeMichaelPanhuis ©

Esper25059566 | 06-06-18 | 15:34

Precies. Hij is al genoeg gestraft.
Na castratie en lobotomie vrijlaten in hartje Talibanistan.
Iedereen verdient een derde kans.

RickyLaRue | 06-06-18 | 16:45

Medewerkers van die instellingen zijn vogelvrij verklaard. demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/psych... Dit mag gewoon.

Die gebrekkige vervolging zorgt ervoor dat er ook weinig dossiervorming is rond geweld van Michel Panhuis in de instellingen. Wat zorgde voor een lager risico-profiel onder deskundigen en vervolgens door de vrijlating door de rechter.

De pen is machtiger dan het zwaard, maar dan moeten deze psychopaten wel vervolgd worden.

Feynman | 06-06-18 | 15:28

En nog als er al dossiervorming is, moeten deskundigen het wel kunnen verkrijgen. Daar is vaak dan weer toestemming (indien het enkel incidenten van behandellocaties beyreft) van betrokkene voor nodig.

Psychmaus | 06-06-18 | 17:14

Geen geld en energie meer aan besteden. Levenslang opsluiten, 3 maaltijden per dag, 1x luchten per dag en dat is het. We zijn beschaafd, we hebben geen doodstraf maar hier is geen eer meer aan te behalen, dus definitief opbergen zonder ooit kans op gratie.

Graaisnaaiert | 06-06-18 | 15:28

Ik zou het juist beschaafd vinden om zie iemand om zeep te helpen. Is beter voor het milieu!

KamikazeKut | 06-06-18 | 15:42

@Berbaar: Volgens de Raad van Europa wel ja. Ik denk dat we daar dan nog maar een paar debatjes aan moeten besteden... Het belang van de samenleving gaat boven het belang van een gestoord individu.

Graaisnaaiert | 06-06-18 | 16:50

@Graaisnaaiert | 06-06-18 | 16:50
Die debatjes zijn er in 2016 nog geweest. Conclusie; na 25 jaar een herziening, minister van justitie besluit.

TeeJee | 06-06-18 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Agressieve en oncontroleerbare honden krijgen een humaan spuitje. Panhuis een rechtszaak en wellicht levenslange gevangenisstraf of zinloze behandeling.
Snapt u het nog?

DrumPiet | 06-06-18 | 15:26

Leg me nu eens uit wat er beschaafd aan is om zo iemand te laten leven? De persoon heeft zelf niets aan het leven, wij betalen er voor, wij lopen er gevaar door. Beschaving is een kut argument naar mijn mening. Als het zo duidelijk is dat iemand genetisch afval is dan is het juist beschaafd om het afval op te ruimem.

KamikazeKut | 06-06-18 | 15:45

KamikazeKut | 06-06-18 | 15:45
Dit dus.

DrumPiet | 06-06-18 | 15:54

Hmm. Zou best interessant zijn.
Is de mentale toestand van Panhuis aan te merken als uitzichtloos lijden?

Zo ja, dan kan hij in principe euthanasie aanvragen.

TeeJee | 06-06-18 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

"Inmiddels is duidelijk dat P. ook voor de drie mishandelingen wordt vervolgd. Deze worden toegevoegd aan de zaak die komende maandag en dinsdag inhoudelijk wordt behandeld"
in gewoon nederlands : voor die 3 mishandelingen krijgt hij geen extra straf opgelegd. (in het beste geval voor 1 mishandeling, maar ga er maar vanuit van niet)

isotope 465 | 06-06-18 | 15:24

Iemand die al TBS heeft gehad en na vrijlating in herhaling valt moet als onbehandelbaar worden beschouwd en levenslang opgesloten.
Verdere onderzoeken zijn overbodig.

Gulliver | 06-06-18 | 15:24

De spijker op zijn kop.

Noltie | 06-06-18 | 15:31

Dit dus. Behandeling is gericht op terugkeer in de maatschappij en daar kan in zeldzame gevallen - waaronder deze psychopaat - gewoon geen sprake van zijn. Opbergen tot aan zijn dood. Voor alle partijen het beste.

Graaisnaaiert | 06-06-18 | 15:32

Of gewoon het grote zwarte vacuüm worden ingeschoten (Nee, ik bedoel hiermee niet Sylvana..)

Fratello | 06-06-18 | 16:16

Ja, ik las het al. Misschien kan ie nog meevechten ergens met een laatste restje IS in Syrië?

Rommelende Onderbuik | 06-06-18 | 15:23

Zoals al eerder geopperd; weigering van onderzoek is maximale negatieve uitkomst accepteren. Simpel te handhaven en effectief tegen weiger-tactiek.
Het klinkt simpel en oplossingsgericht, wat zie ik over het hoofd?

Kouwe Kees | 06-06-18 | 15:22

@Noltie
Ik weet het uiteraard voor geen meter, vandaar de vele vraagtekens.
Het feit dat zo'n figuur een onderzoek mag weigeren zonder consequenties, dit in combinatie met de gepleegde daden, komt op zijn zachtst gezegd oneerlijk op mij over.

Kouwe Kees | 06-06-18 | 15:43

@Kouwe Kees | 06-06-18 | 15:43 |

Ga de politiek in en zet een plan op met alle hervormingen die je nodig acht om van Nederland een nog eerlijker land te maken. Of ga stemmen.

Met voldoende draagvlak zul je de kans krijgen, zodra het cordon sanitaire vanuit het partijkartel gebroken is. Want dat moet eerst gebeuren.

Dat is de manier. Of sluit je aan bij domlinks of domrechts en je hoeft alleen nog maar geweld te gebruiken om je zin te krijgen. In het geval van domlinks wordt je in ieder geval al politiek al gesteund.

Noltie | 06-06-18 | 15:50

@Noltie
In mijn tienerjaren (ok ok, ook wat twintiger jaren) ging het inderdaad om mijn zin krijgen. Boos worden als het niet gaat zoals je wilt, dat soort kleuterinstellingen. Maargoed, mijn zin en kijk op deze zaak is voor geen ene meter belangrijk. Er zijn drommen zat met meer verstand en die beter geschikt zijn het mijnenveld dat politiek heet te bewandelen. Niet iedereen is geschikt om een politieke carrière te bewandelen (luister je mee, Syl?), waaronder ik.
Het is grof dat een vader die op zo een misselijkmakende wijze zijn dochter is verloren, ook nog eens een smalende dader en ongeïnteresseerde rechterlijke macht op zijn pad vindt. Een kromme vergelijking wellicht, maar als je je auto niet laat keuren voor APK, dan mag hij de weg niet meer op. Weigering --> consequentie. Zo simpel zit ik erin, en ja :) dat zegt ook wat over mij.

Kouwe Kees | 06-06-18 | 16:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja en daarom ben ik voor de (her)invoering en uitvoering van de doodstraf.
Niet zomaar en niet lichtzinnig, absoluut niet, liefst ook met een burger jury.
Maar figuren als de moordenaars van Fortuyn, van Gogh, deze gore
Pannelap en dat monster Robert M., die gaan we toch niet echt missen.
De samenleving kan veel aan kwaliteit winnen als dit soort schorem is geruimd.

Memek | 06-06-18 | 15:22

"Niet zomaar en niet lichtzinnig."

Door de doodstraf uit te voeren rechtvaardig je het al en zal daarmee altijd lichtzinniger worden met de jaren. De doodstraf lost niets op, maar we moeten mensen gewoon weer kunnen laten wegrotten, zonder doel, zonder plezier, totdat ze de wereld van henzelf durven te verlossen.

Het leven is niet heilig, maar andermans leven beëindigen is geen oplossing.
Een 'three strikes'-systeem voedt ook alleen maar problemen dus wellicht bij plezier-moorden en verkrachtingen zouden mensen gewoon levenslang in de cel moeten belanden.

Noltie | 06-06-18 | 15:28

Nope.. Levenslang in de cel kost geld en brengt gevaar voor de cipiers. Gewoon netjes opruimen zoals je doet met afval.

KamikazeKut | 06-06-18 | 15:48

Dan moet je de volgende keer SGP stemmen

Arjan9401 | 06-06-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het verdient lekker om de linkse sociale lul te zijn in de linkse inrichting. Nadeel is dat je soms een pak slaag kan krijgen, maar dat zou je kunnen voorkomen door de gevaarlijkste cliënten zo spoedig mogelijk op de samenleving te lozen.
Win win, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 06-06-18 | 15:20

Punt is dat dat dus niet het PBC was, U hoort de klok maar van de klepel geen idee.

Berbaar | 06-06-18 | 15:55

Dat is nu precies het probleem met instellingen als die waar P. zat. De weinige medewerkers die zelf niet grotendeels debiel zijn, zijn bang voor de psychopaten. Justitie/politiek ontkent het probleem omdat de oplossing ervan geld kost. Kennelijk zijn de hoofdschuldigen dus prima in staat om de waarde van een mensenleven te quantificeren.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Een goede advocaat kan altijd een onafhankelijk second opinion opeisen, naast het PBC rapport. In het recente verleden werd de kwaliteit van deze PBC rapporten ter discussie gesteld in de Tweede Kamer. Ik ben recentelijk nog aan het deep diven geweest hierover, en werdt niet vrolijk. Er vindt op dit moment in de regio Den Haag een massale Digitale Alzheimer Epidemie plaats : debatgemist.tweedekamer.nl gaat niet verder terug dan Januari 2015. De aankondiging vond echter al plaats vlak voor de Tweede Kamer verkiezingen van 9 juni in de aanloop naar Rutte I (10 mei 2010) www.nu.nl/internet/2244422/tweede-kam... “[ … ]Verbeet zei veel reacties te krijgen van mensen die debatten thuis willen volgen of debatten willen zien die ze hebben gemist. ** Politiek Archief ** Via het Politiek Archief zijn op internet (www.politiekarchief.nl) in beeld en geluid vergaderingen van bijna tweehonderd lagere overheidsinstellingen te volgen en te doorzoeken. Elke week komen er honderden nieuwe audiovisuele verslagen in het archief. [ … ]” Echter dat politiekarchief ligt al sinds enige tijd behoorlijk op z’n gat , minimaal sinds April 2016 : web.archive.org/web/20160418085437/ht...
Hier dient toch wat aan worden gedaan, voordat de VoorzieningenRechter het complete Kabinet Rutte III naar het Pieter Baan Centrum voor nader onderzoek laat sturen. En ook bij de archieven van het PBC zijn flinke problemen aan de hand : “De heer De Roon (PVV): [ … ] De laatste maanden is het Pieter Baan Centrum bij herhaling in de publiciteit geweest, waarbij twijfels zijn geuit over de kwaliteit van de rapporten van het PBC. [ … ]” zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-... Er waren zelfs klokkenluiders die aantoonden dat PBC rapporten valse verklaringen en feiten zouden bevatten, veelvuldig ten nadele van de patiënt en ten faveure van de Staat. De Telegraaf en de Volkskrant kwamen echter alleen in actie omdat ‘Pieter Baan Centrum spekt de kas’ . www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

rmstock | 06-06-18 | 15:20

Zo'n rechter heeft hem na een dubbele verkrachting weer de straat op gestuurd. Van dat zal ie wel niet meer doen. Sommige dingen doe je niet per ongeluk. Dus daar mag je iemand levenslang op afrekenen geitenwollensokkenrechter

Repetitive Beats | 06-06-18 | 15:19

Ik vind het prima dat ze iedereen een kans willen geven om zijn/haar leven te beteren, maar je hebt ook mensen die gewoon niet gaan veranderen. Bij hen is het een genetisch dingetje. Een stoornis die nooit gaat verdwijnen. Op de een of andere manier is dat een gevoelig onderwerp in Nederland.

Bharata | 06-06-18 | 15:18

Moet die kop nou zo groot in beeld? Als ik dan heen en weer klik tussen tabbladen krijg ik dat steeds te zien.

Leyrann | 06-06-18 | 15:18

Adblock je 'm toch weg?

VeelTeSteil | 06-06-18 | 15:24

Ik deel de ergernis maar ik vind het toch goed te weten dat dat hem is. Als je hem over 1.5 jaar weer op een koninginnedagmarkt ziet lopen kan je je vrouwen binnenhouden.

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 18:19

Onze zittende magistratuur is gecorrumpeerd en gedegenereerd en verworden tot een vijand van de samenleving, zij kunnen beter worden vervangen door een andere beroepsgroep.

Pelforth | 06-06-18 | 15:16

Ja NPO medewerkers. Of journalisten. Ow wacht.

kaasfondue | 06-06-18 | 15:55

Het lijkt er misschien toch een heeel, heeel erg klein beetje op dat deze man heel, heel, heel misschien toch TBS had moeten krijgen. Maar ja ik ben natuurlijk geen deskundige. Gelukkig zijn ze dat bij onze rechterlijke macht wel

boterhamtevredenheid | 06-06-18 | 15:16

Dat zijn ze bij de rechterlijke macht ook niet dus gaat men af op de rapportage van een deskundige als zie voorhanden is.
Ziedaar waarom die idioot eerder geen TBS kreeg want geen rapportage.

Berbaar | 06-06-18 | 15:31

Huh "het kan en het mag allemaal maar"??
Juist niet daarom wordt hij ook vervolgd voor die incidenten.
Verder zal men in het PBC toch wel gewend zijn aan agressieve mafklapperTs en heeft men daar procedures voor, hoezo dan 3 mishandelingen op 1 dag?
Vragen, vragen...........

Berbaar | 06-06-18 | 15:16

Ik hoop maar dat die 3 slachtoffers van het kaliber Otte zijn, en/of uit zijn op een Darwin-award.

obominotie | 06-06-18 | 15:21

Berbaar meld je dan zelf aan om zo'n 'incident' te ondergaan. Als hij dan later wegens geweldpleging vervolgd wordt help ik je wel met de juridische procedure. Naïeve mafklapper.

kaasfondue | 06-06-18 | 15:53

@kaasfondue | 06-06-18 | 15:53
Die kunt U beter even uitleggen want wederom een tegel van Uw hand die slaat als kudt op Dirk.

Berbaar | 06-06-18 | 15:57

Misschien moet Nathan Fidder even een gesprekje met Panhuis voeren.

Enkel conrete, objectieve, feitelijke informatie telt.

BlankeMan123 | 06-06-18 | 15:15

Zegt trouwens ook iets over de kwaliteiten van het PBC, dat iemand van wie bekend is dat hij zo gevaarlijk is, op één dag drie slachtoffers kan maken. Man man man...

obominotie | 06-06-18 | 15:14

Of hij is werkelijk zó gevaarlijk dat zelfs zij hem niet in toom kunnen houden.

Als dat zo is verbaast het mij dat ik in dit land geen wandelende betonplaten van 10 bij 10 meter zie lopen. Zo'n plaat moet je als behandelaar, rechter en politicus toch wel voor je kop hebben als je deze man niet als voorbeeld wil nemen om hervormingen in ons detentie- en behandelproces aan te kaarten.

Noltie | 06-06-18 | 15:19

Noltie | 06-06-18 | 15:19
Onmogelijk dat hij te gevaarlijk is. IBT inzetten en die man voor eeuwig in de isoleer proppen. Het hoeft niet moeilijk te zijn maar wordt het wel gemaakt door slappehappers die iedereen een tweede kans wil gunnen.

VeelTeSteil | 06-06-18 | 15:23

De bedrading bij dit exemplaar is zo’n zooitje dat altijd opnieuw kortsluiting dreigt. Alleen levenslange sedatie zal hem in toom houden.

Glasgow Argus | 06-06-18 | 15:12

Ik verbaas me er nog steeds over dat persberichten als deze niet steevast worden afgesloten met 'ter bescherming van het personeel verblijft Panhuis tot het einde van zijn detentie in een isoleercel'.

Wat ik ook niet begrijp is waarom figuren als deze een tweede, derde en zeventiende kans krijgen. Duidelijk verknipt. Kans verspeeld. Opsluiten in een zo sober en goedkoop mogelijke inrichting. Iedere euro besteed, is er een te veel.

Knisperende_Tissue | 06-06-18 | 15:11

Misschien wil hij emigreren? Daar zijn rechter gevoelig voor bij dit soort mensen.

Mokum Kosher | 06-06-18 | 15:11

Moest dat nou? Nu heb je het voor elkaar, hoor; alle toiletborstels uit mijn buurt zijn nu aangifte aan het doen wegens groepsbelediging.

kweethetooknietbeter | 06-06-18 | 15:11

Laat Rinus Otte eens met hem praten. Volgens hem is P. volkomen gezond, en klaar voor de maatschappij.

obominotie | 06-06-18 | 15:10

De rechter die Michael op de samenleving heeft afgestuurd. Geen idee hoe hij er uit ziet.

obominotie | 06-06-18 | 15:15

Even een paar weken Ernesto Hoost bijvoorbeeld neerzetten als bewaker.. Eens kijken hoe hij het er dan vanaf brengt.

Ommezwaai | 06-06-18 | 15:10

Mooi toch, ook op deze uitwassen heeft nederland gestemd.. Dus.. BOEIE!

Mark_D_NL | 06-06-18 | 15:08

Mwah, het systeem stem je niet voor. Je stemt voor hervorming en als men dat probeert vecht het systeem terug. Banken too big to fail? Onze bureaucratie binnen de trias politica IS politiek, autoritaire en ondemocratische politiek waar je niet voor kúnt stemmen.

De rechter zegt dat auto's gewoon Rotterdam in mogen? De Raad van State zegt dat de rechter genegeerd mag worden.
Straffen werken niet? Hervorming van het systeem wordt tegengewerkt door rechters.
Er is een wordt een wet doorgeduwd die in strijd is met de lichamelijke integriteit zoals in de Grondwet is vastgesteld (gek genoeg ook met de nieuwe data privacy wetgeving)? De politiek en de rechters in dit land don't give a fuck.

The system, my good sir, is broken.

Noltie | 06-06-18 | 15:14

Deze man mag dood.

Dat is een open statement. Het mag, zoals iedereen dat mag.
Ik discrimineer niet en zeg ook niet dat iemand het moet of mag doen.

Noltie | 06-06-18 | 15:07

Dat is wat ik elke keer weer denk bij het lezen van dit soort berichten: The Green Dream.
Heel humaan, eigenlijk verdienen dit soort horzels dit niet,
Maar er liggen nog wat oude spoorlijntjes in nederland, laat ze maar spoor onderstoppen, met schep en stootijzer. Wel met een paar gewapende bewakers erbij, en een ketting aan het been.

hotnot | 06-06-18 | 15:19

Ik ben nog steeds onder de indruk van de vader van Anne. Volgende knal voor die man. Stelletje idioten daar bij Justitie.

Langshetrandje | 06-06-18 | 15:07

Je zal zo een zoon hebben, mijn hemel , arme ouders.
klootzak.

gato | 06-06-18 | 15:07

Zal moeders haar auto al op marktplaats gemikt hebben?

Knisperende_Tissue | 06-06-18 | 15:16

Oh ja, dat is waar, die moeder hielp hem ook nog, neem mijn woorden terug.

gato | 06-06-18 | 15:50

REAGEER OOK