Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Barones gentrificeert Amsterdamse achterbuurt en wat er vervolgens gebeurt zal u verbazen

Kijk gewone mensen! Dit is dus wat er gebeurt met de adel die grondwettelijk zijn functie is verloren maar die geen moment vergeet dat kakken op normale mensen par for the course is als je blauw bloed hebt. Marjolijn van Heemstra is barones en theatermaakster maar wil wel goedkoop in Amsterdam wonen, want dat is het godgegeven recht van de Kreatieve Klasse. Ze gaat dus in Noord wonen, maar de oorspronkelijke Damskonezen daar kunnen helemaal niks met verwaande creabea's die daar rondstappen alsof de buurt hun domein is. Mevrouw de barones doet dus vervolgens wat iedere badinerende, elitaire zeurtrut zou doen: klagen in een stuk in de courant van deugend Nederland. "Zoals altijd als ik deze lopende lont ontmoet, voelde ik een mengeling van woede en gêne. Want inderdaad, sinds ik hier woon, bel ik regelmatig ’s avonds laat de politie om te klagen als er weer eens iemand met een soundsystem smartlappen staat te blèren op de stoep. En hoewel de hoogopgeleide tweeverdieners allerlei soorten kapitaal de buurt in brengen, valt niet te ontkennen dat er hier een evenwicht verstoord is. Vroeger was zo ongeveer iedereen hier arm. Sinds wij de boel aan kant kwamen vegen, zijn de verschillen aan het licht gekomen. Gedeelde smart is halve smart maar met ons valt weinig smart te delen. Wij zijn meer van de lokale bierbrouwerijen en ecologische bloemenlinten. Ons kapitaal is een verrijking voor de buurt en ook verdubbelde smart." Dit is dus percieeeeees waarom dokter Guillot zijn befaamde uitvinding deed, niet? 

Reaguursels

Inloggen

Rustig aan freule, Jij brengt helegaar geen kapitaal naar Noord. Want je boodschappen zal je aan de andere kant van het IJ bij Marqt halen of laten bezorgen. Je inrichting ergens van een designwoonboetiekje. Je kindjes gaan later naar een Montesorrischool buiten de wijk. Het enige wat jij brengt is arrogantie en snobisme. Snel de voordeur dichttrekkend als je thuis komt.
Het heeft geen enkele buurt wat opgeleverd deze gentrificatie behalve gemeenten,makelaars en projectontwikkelaars. En nou heel snel jezelf gedragen.

Broeder | 04-06-18 | 14:00

Wat is deze lopende lont?

Antigoog | 04-06-18 | 12:53

Ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw als theatermaker ook maar iets zinnigs heeft bijgedragen aan de economie van Nederland, net zo min overigens als die asociale (vermoedelijke steuntrekkende) dikzak op het bankje in het originele artikel. Beiden hebben gelijk, en beiden zijn fout. De stad is een samenleving van allerlei mensen, en dat heb je maar te accepteren. Klagen is voor zielepoten die geen respect verdienen omdat ze geen concrete actie ondernemen om hun situatie te verbeteren.

Defman | 04-06-18 | 12:52

Ze klinkt als die 2 potten uit Shameless US

Dit is geen compliment voor hen die Shameless US niet kennen.

Ikdus | 04-06-18 | 12:22

Als niet Amsterdammer neem ik het die lui het ook enorm kwalijk dat ze de Jordaan en de Pijp kapot gemaakt hebben... Waarom tyf je niet gewoon op?!

WassenaervanGhent | 04-06-18 | 11:51

Le docteur Guillot a oublié de vous dire que vous ressentez une legère fraicheur dans le coup.

cat22 | 04-06-18 | 11:13

@cat22: De Franse taal verdient beter: het behoort te zijn: une legère fraicheur dans le cou (keel) of: une legère fraicheur aprés le coup (de klap) van de valbijl.

oliebolletje123 | 04-06-18 | 11:37

Some people are so poor, the only thing they have is money.

SoepKip | 04-06-18 | 10:19

Ïk ben een verrijking van de buurt". Kon het nog net lezen voor ik over mijn beeldscherm heen kotste.
Ik hoop voor haar dat de betroffen buurtgenoten die vrolijk stonden te zingen dit stukje niet hebben gelzen, anders kan ze haar bakfiets en kekke autootje wel adieu wensen. Ze zijn in Noord nogal vlot met iets in de fik steken....

BenPakdee | 04-06-18 | 09:59

Ik heb liever bakfietsmutsen in de buurt dan geradicaliseerde mossels.

Tripps | 04-06-18 | 12:10

@Tripps
Dat is kiezen tussen long en maagkanker wat je daar doet.

Ikdus | 04-06-18 | 12:23

Oja, die ronde hebben ze in landelijk Nederland ook gehad met dit soort bovenzichzelfgestelde figuren.

Kwamen ze op het platteland wonen in dat alleraardigst pittoresk vervallen boerderijtje tussen de landerijen en (stront) boeren. Met het kapitaal werd een flinke hypotheek verordenend en het vervallen gevalletje omgetoverd tot een miljonair stulp.. vervolgens trok men in het enig beeldig landhuis en begon het gezeik. Ze kregen en hadden last van de trekkers over de wegen, de geur van stront om hen heen, het gekakel van de kippen was te hard of te luid en vooral die boer die niet zich aan de regels hield was geen land mee te bezeilen en zeker niet als het mooi weer was en hij gretig zijn stront ( mest) van de beesten uitstrooit over zijn weides rondom die landhuizen..
Dat dus.. en dan nu gaan ze terug de stad in... om tussen het plebs te wonen maar dan wel vanuit hun eigen leefwereld.. tja..

fikkieblijf! | 04-06-18 | 09:51

Als Rotterdammert kan ik een glimlach niet onderdrukken. In Rotterdam bestaat dit probleem hoegenaamd niet. In tokkiewijken wonen tokkies. In de arbeiderswijken wonen arbeiders. In de elitaire wijken wonen jups en de koude kak. In de Turkenwijken wonen de Turken. En het overgrote deel (de gewone mannen, burgertrutten, loonslaven) wonen er omheen, in buitenwijken en randgemeenten. Heel overzichtelijk en weinig problemen tussen de groepen.
Zo mooi om te zien dat omhooggevallen linksgekkies in shithole Amsterdam denken dat het leuk wonen is tussen de arbeiders of allochtonen.
Veel plezier. Groetjes uit Rotterdam.

ChupaChupa | 04-06-18 | 09:17

Succes met je kartelcoalitie...

Defman | 04-06-18 | 12:54

de onderste link doet t m.
"Wat doe je als je vermoedt dat je zelf onderdeel van het probleem bent?"

zeiksmurf | 04-06-18 | 08:45

Klik ik op het linkje, eerste wat ik zie is "pas op column bevat kwetsend taalgebruik". Mijn hemel zijn Trouw lezers zulke kwetsbare bloempjes dat ze al van slag raken van een scheldwoord?

Verder heb ik tot de paywall gelezen. Komt op mij over als of verzonnen of dat ze het er zelf naar heeft gemaakt.

Amsterdammers zijn keihard en recht voor de raap, maar normaal gesproken kunnen ze ook incasseren en zijn ze altijd in voor een praatje. Krijg de indruk dat mocht het waar zijn, mevrouw de barones liever niet met "zulk soort mensen" praat maar wel hard op hun neerkijkt en dat overduidelijk laat merken wanneer ze iets ziet wat haar niet bevalt. En als Amsterdammers ergens niet van houden is kouwe kak en kapsones.

In Noord bevinden zich de laatste enclave van de oorspronkelijke Amsterdamse arbeiders. In de jaren '70 en '80 zijn de meesten vertrokken naar Almere, Lelijkstad en Purmerend. Omdat daar betaalbare eengezinswoningen waren. Degenen die overbleven in de voormalige volkswijken beneden de IJ, werden in de jaren '90 langzaam aan verdreven door expats, yuppen, studenten, allochtonen en huisjesmelkers. De gemeente was daar vooral blij mee want meer erfpacht en OZB want huizen werden veel meer waard. De oorspronkelijke bewoner minder want die zagen de sociale cohesie verdwijnen en vervangen worden door kouwe kak en den allochtoon.

En nu die soort lieden hun zinnen hebben gezet op de laatste Amsterdamse volksbuurten waar nog de laatste der Amsterdamsche arbeiders Mohikanen wonen, worden de Aboriginals boos. En gooien wat verwensingen naar haar poffertjesporum. Een normale Amsterdammer had dan gezegd naar de desbetreffende persoon, dat ie z'n grote klep moest houwe. Maar dat weet zijn bekakte freule natuurlijk niet.

Sodemieter op naar Aerdenhout, Bloemendaal en Wassenaar als je het niet bevalt. Zou ik dan zeggen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-18 | 08:31

Ik moet toch altijd wel even gniffelen als dit soort links volk zichzelf hoogopgeleid noemt, met hun indoctrinerende flutstudies.

NasiGordon | 04-06-18 | 08:09

Die teringyuppen komen massaal in Amsterdam wonen en vervolgens denken ze de boel hier even naar hun hand te kunnen zetten, laat ze toch lekker oprotten met hun semi-dure zonnebrillen, sjaaltjes, en hun pedante kuifjes en baardjes.

Wolkbreuk | 04-06-18 | 08:02

Er zijn gewoon veel te veel mensen die dicht op elkaar zitten. Of je nou in amsterdam woont of in lexmond, je hebt altijd te maken met andere mensen en hun waarden en normen. Maar ff een spaanse griep erover zou wel wat ruimte bieden of 1kind beleid alla china.

Kokkie_Balneger | 04-06-18 | 07:39

Bakfiets, dat is toch gewoon een sjiekere naam voor een kruiwagen met trappers?

HanMar2 | 04-06-18 | 06:23

Ze heeft ’n cursus omgang met oud Amsterdammers nodig, als hij zegt ‘he, kutterdankuttekop, dan zeg je gewoon:

wat mot je, ouwe…
hee, pannenkoek
zal ik je effe een ros met ’n blik bier geven
houw je pan, man, pleurt een eind op
ga effe lekker wieberen of zo
wat is je probleem?
zal ik effe ’n naaldhak op je porem zetten
stik toch, man
houd je waffel / snavel / grote scheur / muil / bek
hee, hoerenjong, snotjong, druiloor…
lik m’n ….. (zelf invullen naar gelang de wens)
wij lijken op elkaar, alleen ik zit er op

Ik weet er nog wel meer want er kwamen zomers hordes Amsterdammers naar hier, altijd vrolijk en altijd gezellig - echt waar -, zoveel humor die gasten. Door die grote bek moet je heen kunnen kijken. Amsterdammers zijn vreselijk direct, en die bal kaats je meteen weer terug, daar houden ze van. Mevr. lijkt mij ’n beetje kortzichtig en is deze felle directheid duidelijk niet gewend, die Amsterdammer lacht zich natuurlijk rot om zo'n wicht.

Veluwse-Eikel | 04-06-18 | 03:19

Kom ras-Amsterdammer: meer, meer, meer van dit!

HeelStijl | 04-06-18 | 07:57

In Amsterdam werkt dat wellicht, maar als Veluwe bewoner vind ik dat soort onbehoorlijke praat ongelooflijk onbeschoft en asociaal. Daar maak je echt geen vrienden mee.

Defman | 04-06-18 | 12:57

Luchtbakfietser: dit is niet mijn ervaring, er zullen zeker lastpakken tussen zitten maar mijn ervaring met echte Amsterdammers is gewoon goed, dus ook als ze mij ’n stront-boertje noemen…

HeelStijl: ik ben geen Amsterdammer, ik doorzocht enkel m’n geheugen-archief, de opmerking v.d. man in kwestie ‘kutterdankuttekop’ zit excact op het nivo van opmerkingen, uitspraken en gezegden welke ik hierboven heb aangehaald, grof maar waar.

Defman: iedereen spreekt zijn streektaal, krek als dat niet woar is. Daarentegen is Amsterdams niet mijn streektaal. Relax iets meer, want het is slechts een grappige anekdote. Wij beginnen hier overigens altijd met 'u'.

Veluwse-Eikel | 04-06-18 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou de barones graag tussen mijn lakens aantreffen, hoe corrupt ze ook zou lopen te zijn. Snorretje wegscheren en gaan! is mijn devies.

Zupschufter | 04-06-18 | 01:50

Zolang u met haar gaat samenwonen vindt ik 't best. Kunt u eventueel nog wat meer yuppen kwijt? Al begint u een yuppenharem of biokatoenplukkerij, I don't care, ik wil van die gutmenschoïden af.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 02:23

Het werk van Marjolijn van Heemstra wordt ondersteund en begeleid door Stichting Marjolijn van Heemstra.

Stichting Marjolijn van Heemstra wordt structureel gesubsidieerd door het Fonds voor de Podiumkunsten.

En is incidenteel voor producties gesubsidieerd door:
Amsterdams fonds voor de kunst
Fonds 21
The art of Impact
Bank Giro loterij fonds
Stichting Cultuurfonds van de Bank Nederlandse gemeenten fonds

Bingo!

EnNouJijWeer | 04-06-18 | 00:54

En dan hoog aanslaan over buren die zelf wellicht hun broek ophouden door misschien wel ye werken?

Jan, Leiden | 04-06-18 | 01:50

Precies! Mensen die aan de weg werken, die leven eigelijk ook maar gewoon van onze belastingcenten of van die groenvoorzieners, zulke klaplopers

Kokkie_Balneger | 04-06-18 | 07:42

Zoals @EnNouJijWeer het zegt brengt mij op de duiding die ik al die tijd zocht. Barones Van Heemskerk, Marjolein Meijer, Aaf en zus Merel Brandt Corstius uit de draden hier en hiervoor hebben met elkaar gemeen dat het milfen zijn met een negatieve economische voetafdruk. Ze kosten de maatschappij meer dan dat ze opleveren. Hun studie levert niet op voor wat die gekost heeft. Ze beunen er maar wat bij, doen één keer iets en zijn daarna telkens schrijfster, columniste, regisseur, actrice en zo.

Terwijl hun opleiding goed genoeg was voor directrice van een verzorgingstehuis met 45-urige werkweek zoals wij dat allemaal moeten. Je moet die milfen beoordelen op hun economische voetafdruk en niet dat comfie leventje met alles goed verzorgd en leuk vriendinnennetwerk.

DitjaarkrijgikAOW | 04-06-18 | 08:45
▼ 1 antwoord verborgen

Had ik al gezegd dat de waarschuwing voor het taalgebruik van Trouw werkelijk om te gieren is? Lezen alleen kleine kleutertjes die niks kunnen hebben dat vodje?

VeelTeSteil | 04-06-18 | 00:40

Ik woon liever tussen dat bakfietsvolk dan tussen volk afkomstig uit de laagste sociale klasse, zoals tokkies en schotelvolk. Ik weet hoe het is om in een kansenwijk te wonen en dat is echt geen pretje.

Dit is ook precies de reden dat je vroeger speciale arbeiderswijken had. Het was voor hen ook niet toegestaan om in de betere buurten te wonen, want dan zouden die ook verloederen.

Bharata | 04-06-18 | 00:39

Noord was helemaal geen hel om in te leven. Ja tuurlijk her en der heb en had je kutvolk maar dat was allemaal aardig verspreid dus echt flinke, langdurige overlast was er maar zelden. Nu sinds de bakfietsers, yuppen en ander linksdraaiend volk hun intrek hebben genomen is het woongenot totaal weg. Sociale samenhang? Kapot. Leuke winkeltjes waar je voor normaal geld kunt slagen? Gone. Koffietentjes waar je een bekertje koffie kunt kopen tegen de prijs van een pak koffie in de super, 'hippe' restaurants , kunstzinnige bagger, weet ik 't allemaal voor een elitaire meuk vind je nu overal. En de gemeente doet doodleuk mee aan de misere door ineens half Noord te gaan verbouwen en daarbij duidelijk te maken dat inspraak door tegenstanders niet gewenst is. De gemeente gaat zelfs zo ver dat men een brug wil bouwen waar provinciale staten en de minister fel tegen zijn. Naar hen luistert men al niet laat staan naar de Noorderling.

Ik begrijp uw reactie vanuit uw ervaring maar dat is niet 1 op 1 te projecteren op de situatie in Noord.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 01:03

Zijn het echt tokkies waarover u spreekt? Kunnen ook nog eens normale burgers zijn die er eerder woonden dan u. Aanpassingsvermogen niet in uw bereik? Is het dan geen arrogantie van u zelf?

Jan, Leiden | 04-06-18 | 01:47

Arbeiderswijken,dat betekende meestal dat er niemand werkte,ze om 10 smorgen's richting kroeg gingen.Enorme van Foeballe en een of andere vechtsport hielden en vaak een te oude grote bak reden, een Mercedes uit de 300 klasse of een BMW 7 serie

miko | 04-06-18 | 02:37

Arrogantie hoe anderen zouden moeten leven neemt overal toe met dit volk. Wanneer een overbuur bij jou liever fietsen ziet staan met tegels ipv een fraaie groenstrook voor je éigen deur, dan vind ik dat soort buren overbenoeizuchtig en de échte paupers van de straat. Zie ze dan ook graag weggaan. Laat die bemoeials lekker bij elkaar in een straat elkaar het leven onmogelijk maken.

Jan, Leiden | 04-06-18 | 00:35

Ik weet niet in welke droomwereld jij woont, maar stadsreiniging komt echt niet 10 minuten later even je grofvuil ophalen.. Dat gaat minimaal 1 dag bij een ander voor de deur staan.

E zijn dus twee mogelijkheden, of je zuigt het verhaal het op de zolderkamer uit je duim, of diegene had gelijk en het was een tokkie actie, je heb de rotzooi bij een ander voor de deur geflikkert en na een potje ruzie maken met de oude buren zijn jullie opgedonded

Diepstrotje | 04-06-18 | 07:02

Diepstrotje | 04-06-18 | 07:02
Niks voor de deur makker. Was niet eens bij haar in de buurt of bij wie dan ook. Expres niet. Maar I don't care, ik ben nog beleefd en heb geprobeerd uitleg te verschaffen en het bleef maar tieren en tieren. Het leek wel alsof we haar kind geschopt hadden ofzo. Maar wat die gansjes niet snappen is dat er genoeg echte Noorderlingen zijn die bij haar de tanden eruit gemept hadden en ik kan daar steeds minder meelij mee hebben, eerlijk gezegd.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 10:46

@VeelTeStell Wat een lulverhaal, meestal bel je de gemeente voordat je je troep op straat kwakt en maakt gewoon een afspraak voor ophalen, dan kun je je opruim actie plannen en hoeft een ander niet naar je rotzooi te kijken. Bij mijn prutsgemeente kan dit, kan me niet voorstellen dat dit bij de gemeente A'dam niet zou kunnen.

Tripps | 04-06-18 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

Woon al zo'n 20 jaar in een stadje op 50 km van Amsterdam. Directe buren zijn door de jaren heen nogal veranderd, Oorspronkelijke bewoners vervangen door import, in een straal van 50 meter nu 2 Turkse, 2 Vietnamese, 1 Poolse en nog wat andere samenstellingen. Nu is afgelopen jaar het huis direct hierachter verkocht aan een Amsterdammertje... Moet je eens raden waar we nu het meeste last van hebben.

Sanur | 04-06-18 | 00:00

Echt PRECIES hetzelfde verhaal hier, alleen 50 km van Rotterdam, hele buurt hard werkende mensen van Vietnamese en Turkse afkomst, 5 jaar geleden kwam een Amsterdammer in wonen bij de overbuurvrouw, een hel is het hier nu. Denken dat de straat van hun is en altijd die harde pokke muziek.

Necramonium | 04-06-18 | 04:18

Hou me graag ver van de wereldvreemde Marjolijntjes van deze wereld, maar laten we eerlijk zijn: Jan-met-de-pet draagt tegenwoordig een hele grote bek in plaats van die pet. Een beetje dimmen voor de omgeving is dit type vreemd. Alles gaat gepaard met oorverdovend versterkte teringherrie en waag er iets van te zeggen. Wie een vak met z'n hoofd ipv met z'n handen heeft geleerd is automatisch een 'zakkenvuller'; inclusief de huisarts of de onderwijzer van z'n ontspoorde kroost. Wie graag van de zingende vogeltjes geniet is een geitenharen sukkel, pech gehad.
Ja, ik heb dus ook zo'n buurman. Neemt heul veul ruimte in beslag. Feestjes tot vier uur 's nachts, weekenden dag en nacht gekrijs, geruzie, geblaf: hele buurt - géén volksbuurt - ligt wakker maar niemand durft iets te zeggen tegen die 'gewone jongen'. Braafburen nemen dezelfde verontschuldigende houding aan die gutmenschen tegenover allochtonen vertonen: men zou eens denken dat je naast je schoenen loopt!

kapoerewiet | 03-06-18 | 23:51

Heb dit stukje ook gelezen. Ik was eigenlijk het meest verontwaardigd over wat eronder stond:
"Schrijfster en theatermaakster Marjolijn van Heemstra denkt na over geld en wat van waarde is."
Alsof andere mensen NIET nadenken over geld en zich NIET afvragen wat van waarde is. Alsof de mening van iemand die zich "schrijfster en theatermaakster" noemt (Godzijdank wordt hier tenminste niet de policor mannelijke vorm gebruikt) interessanter zou zijn dan willekeurig welke andere mening.
De krant staat vol met zulk geleuter en dat is precies de reden dat hij zijn ondergang verdient.

JvanDeventer | 03-06-18 | 23:22

Het is die overeenkomst tussen 'De Joden' en 'De Adel'.
Het is dus ook de overeenkomst tussen 'antisemitisme' en 'klassenstrijd'.
Probeer je 'De Jood' te definiëren en 't lukt je niet qua eigenschappen, maar wel qua 'uitverkoren groep' zijn door 'iets hogers' (Jahwe).
Probeer je 'De Adel' te definiëren en 't lukt je niet qua eigenschappen, maar wel qua 'uitverkoren groep zijn; door 'iets hogers' (de plaatselijke koning, of de keizer, erfgenaam van Julius Caesar).
En omdat psychologisch allang duidelijk via experimenten bewezen is, dat zodra een groep de rode, of juist de blauwe hemdjes moet dragen en 'n tijdje de baas mogen spelen over de anderen, dat 'dan', daarna, die uitverkoren groep van de anders gekleurde hemdjes hun hogere positie nooit meer willen opgeven.
Dat is er psychologisch 'n extra weggetje in je kop aangelegd, waardoor jij jezelf altijd mag bevoorrechten, ookal heb je daar natuurlijk wel 'n hoge prijs voor te investeren/betalen. De Joden hebben zich aan hun talloze spijswetten te houden; en voor de adel geldt 'noblesse oblige' (adel verplicht).
Maar dat Joden en Adel in 't diepst van hun gedachten 'hun bijzonderheid' zowel koesteren, alsook vervloeken; dat mag u zomaar van mij aannemen. Terwijl ik echt niet helderziend ben.
Maar als Adel als 'n bepaalde mentale eliterigheid representeert, dan snappen we tegelijk ook, waardoor de gelijkschakelende communisten met hun 'néé, het mag niet, en daarom verbieden/vernietigen wij dat elitarisme'.
Kortom, ouderwetse afgunst tussen de horizontaal (gelijk=gelijk) denkende communisten en hun halfzachte socialistische debiel-broertjes/zusjes, en de verticaal levende klasse-verschil-makers; de fascisten, racisten en andere ongelijkheidsdenkers.
Eh, in dit naoorlogse tijdgewricht van na 1945 zijn de communisten iets meer accepté, omdat winnaars van de naijlende geschiedenis altijd zeggen, dat 'god' (of iets anders als 'de rechtvaardigheid') aan hun kant stond, en dat 'daarom' die afschuwelijke verliezers ook echt, 'echt' veel slechter waren dan zijzelf, de overwinnaars. (debiel natuurlijk, maar gevoelsmatig wordt echt gemeend, dat de geschiedenis de overwinnaars gelijk geeft, whatever the *fuck* that may mean.)
Het is dus de afgunst jegens 'De Joden', die in de toekomst nog moeten gaan verliezen, om de antisemitisten 'gelijk' te geven.
Het is dus de afgunst jegens 'De Adel', die in het verleden al bijna helemaal gestript zijn van hun privileges; maar kennelijk is dat niet genoeg voor de proletarische grauw-denkerds. (het grauw staat voor 'kleurloos; toen de kleding van de armen kleurloos was; proleterig staat voor proletariaat, de onbeschaafden)
Je kunt ook zeggen; de strijd tussen 'the have-nots' en 'the haves'.
Telkens steekt daat iemand wel z'n wijsneuzige vingertje op, en onderscheid die zich van de rest. Tot vanzelfsprekend de krab, die uit de krabbenmand lijkt weg te kruipen, door de andere krabben weer in de mand wordt getrokken; want stel je voor, dat de ene of andere krab denkt zomaar de slangenkuil van de gelijkschakeling te kunnen verlaten.
Iedereen mag altijd maar 'n klein beetje ergens in uitblinken; dat vinden we dan 'n eerlijke wedstrijd.
Maar zodra iemand echt sterker, snelle, intelligenter, meer ontwikkeld of in iets anders 'beter' is, dan ontstaat er smaakbederf bij 't sportieve gun-de-ander-wat-gevoel, en moet iemand die 'te goed' is worden neergehaald, of verguisd, vernederd, beroofd, vermoord.
Het mooiste aan ons menselijk 'ras' is, dat we echt, 'echt' innerlijk tegenstrijdig zijn. (juristen weten dat 100% zeker vanuit de erfrechtpraktijk).
en 'omdat' wij mensen onontkoombaar echt tegenstrijdig zijn, kunnen we niet meer terug-devalueren naar 'n gezapig Bonobo-apensoortje zonder agressie.
Nee, we blijven complotten zien, coups plegen, irrationele revoluties plegen, onszelf net zo hard benadelen als bevoordelen. Daarom vallen alle dictators vroeger of later als afgezette Alfa-mannetjes weer af door samenspanning van heel veel zwakkeren. We snappen onszelf maar half, maar we zijn er wel tering goed in. Daarom, 'hup Joden', en 'hup Adel', (tot ze, de Joden en de Adel, zich teveel gaan misdragen natuurlijk, want dan gaan we roepen 'hup communisten')

Der Paulie | 03-06-18 | 22:45

Ik ken geen sjoel in Noord maar wel een stuk vierbaansweg dat Ataturk heet.

hmariavanempel | 03-06-18 | 23:49

hmariavanempel | 03-06-18 | 23:49
Plus bushalte. Best bizar zit je in de bus: ping! Ataturk!
Zouden ze dat ook in Turkije hebben? Pling! Drees!

VeelTeSteil | 04-06-18 | 02:35

@ ongebluste kalk
Misschien wel, laten we het eens proberen zou ik zeggen. Vermenging is de biologische oplossing.

Luchtbakfietser | 04-06-18 | 07:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Weer een milf die met 'r hele doopceel op internet staat, wanneer geboren, wanneer eerste kind, eerste twee jaar met kind, en 't is niet waar hè, ook columniste van het NRC. Ze zat nog in de luiers toen de 8 December moorden werden gepleegd, maar ze heeft al wel een toneel gemaakt van Bouta, die handelaar in tweedehands auto's op de militaire basis Seedorf.

Die vorige waren Marjolein Meijer en Aaf Brandt Cortius met identieke zus Merel Brandt Corstius. Geen van allen hebben een 9-5 job maar wel allemaal gestudeerd, maar wat ze doen daar had je die studie niet voor nodig. Ik begin er moei van te worden, al die doopcelen lezen. Een ding weet ik zeker van deze milfs, het boeit hun voor geen meter om onze doopcelen te lezen.

DitjaarkrijgikAOW | 03-06-18 | 22:44

lees:
Telkens steekt daar iemand wel z'n wijsneuzige vingertje op, en onderscheidt die zich van de rest.

Der Paulie | 03-06-18 | 22:51

Foutje van mij; sorry.
Ik plaatste de correctie onder het verkeerde reaguursel.

Der Paulie | 03-06-18 | 22:54

"Kutter dan kuttekop"; die houden we erin.

Taggart | 03-06-18 | 22:36

Mw. Van Heemstra moet zich kandidaat stellen voor Bij1 van Sylvana Simons. Een verrijking van de gemeenteraad!

xavier | 03-06-18 | 22:35

Noord is natuurlijk gewoon ruk, zelfs Amsterdammers willen er niet wonen. En echt niet alleen omdat het aan de verkeerde kant van de tunnel ligt.

Diepstrotje | 03-06-18 | 22:17

Wouter Bos woont er met veel plezier. Mooi stukkie dijk trouwens. Maar ja dat kan deze gesubsidieerde snol zich uiteraard niet veroorloven. Zo jammer allemaal. Nu moet ze de hele nacht naar tokkie geblèr luisteren (en de smeris bellen).

echt_links | 03-06-18 | 23:12

De adel is ook niet meer wat het geweest is. Vroeger lazen ze nog wel eens boekjes en konden ze dus weten dat diversiteit niet werkt, maar tegenwoordig doen ze iets met bloemenlinten.

Tsja.

HoogToontje | 03-06-18 | 22:16

Heel heldhaftig dat een fatsoenlijke vrouw (zoals Marjolijn) durft te gaan wonen in een omgeving van ongefatsoeneerd klootjesvolk. Mocht Marjolijn het begin van een trend zijn, en mocht die trend zicht voortzetten, dan wordt het met Amsterdam misschien nog iets. Maak Amsterdam weer mooi, en stuur die ongemanierde kankeraars en asocialen naar de veen stekerijen.

ljcoster | 03-06-18 | 21:58

Hahaha, deze sukkel heeft gewoon geen poen voor een fatsoenlijke woning. En nu loopt ze te janken. Turfsteken met deze faalhaas!

echt_links | 03-06-18 | 22:08

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-06-18 | 22:06
Het woord bestaat niet meer.

Baron Clappique | 03-06-18 | 22:18

ljcoster | 03-06-18 | 21:58 | reageer
Werkelijk echt heel fatsoenlijk om zo elitair tekeer te gaan tegen echte Noorderlingen en geen begrip te tonen voor de terechte boosheid van die man en haar gedrag niet aan te passen. Afijn, moet ze zelf weten. Enige voortvloeiende consequenties zijn voor haar eigen rekening.

Met Amsterdam wordt het niks meer. Want alleen bakfietsloeders en elitair gajes in de stad is ook niks.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 00:37
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort Groenlinks-achtigen wekken woede en walging op.
Wat doet dit mens daar om de buurt nog verder om zeep te helpen? Alleen al hun aanwezigheid wekt weerzin. Blijf toch weg daar met je bakfiets en blabla geleuter. Je hebt nog helemaal niets van het echte leven begrepen en wil wel oordelen.

xavier | 03-06-18 | 21:55

Ik mag toch zeker hopen, dat dit ironisch bedoelt is, zeker die laatste paar zinnen. De arrogantie druipt ervan af

RightOfMind | 03-06-18 | 21:53

Zeer zuinige onder en bovenlip deze Van Heemstra, lekker laten lopen deze en je niet laten provoceren door deze Bugaboo veegteef. Nou ben ik in Noord opgegroeid en tegenwoordig ook weer woonachtig en dit soort types zie je steeds meer helaas. Van der Pekbuurt en rond Mosveld en op de markt waar ze je olijfolie voor niet weinig proberen te slijten. Deze muts zit volgens mij aan de middelen en haar column is waarschijnlijk een project want wat zij beschrijft ben ik nog niet tegen gekomen.
Bij ons in de buurt maken ze zich sterk voor het laten afsluiten van een ventweg (tegen sluipverkeer) zodat de kinderen veilig kunnen spelen? Dat zgnd sluipverkeer zijn ze zelf anders komen ze niet tot aan hun eigen voordeur, op 50 meter afstand ligt een heel plantsoen, maar dat is te ingewikkeld lijkt het, ergste is dat de Gemeente er naar gaat kijken omdat er ook geroepen is om parkeerplaatsen te laten vervallen en dan heb je hier al gauw een luisterend oor helaas. Straks kunnen we dus niet meer parkeren en moeten we hem op onze bult in huis dragen maar dat realiseren ze zich niet. Hopeloos wensvolk.

bwanabanjo | 03-06-18 | 21:53

Voor deze mevrouw hoop ik dat de laatste Amsterdammers 'haar' buurt verlaten en dat hun woningen worden overgenomen door Turken, Marokkanen en asieleisers. En dan eens zien of zij dan ook wat te zeuren heeft.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-06-18 | 21:26

Ik ben opgegroeid in Noord en het is daar her en der lelijk en een zooitje. Maar dit soort vrouwen maken het nog lelijker daar. Voor de reaguurder die niet uit Mokum komt; in Noord wonen nog veel echte Amsterdammers. Zij zijn er vroeger ingeluisd met het verhaal dat alles nieuw en beter was daar. Wisten zij veel dat hun woning in de Pijp of de Jordaan een paar decennia later goud waard bleek te zijn.

Dan komt er zo een dametje van adel dat daar in Noord wel even orde op zaken komt stellen, de smeris gaat bellen en een verhaal verzint om voor haarzelf goed te praten dat ze daar niet wordt geaccepteerd door de bewoners aldaar. Geloof me: het is een lulverhaal (komt door die toneel”werkzaamheden”).

Sinds ik mij kan heugen kom ik op Camping Bakkum. Van origine een camping voor Amsterdammers met een kleine beurs voor wat vertier in de zomer. Daar komen dit soort typetjes nu ook de boel verzieken en kost een staplaats inmiddels 20.000€. Ze zeggen geen goedemorgen of goedemiddag en zijn daar op de camping lekker onder het “volk”. Vreselijk.

Als Henk uit Noord naar Zonnedael komt hoeft hij ook niet op begrip te rekenen. Conclusie: blijf lekker bij elkaar uit de buurt of ga eens met elkaar praten zonder de smeris te bellen.

VanNoordnaarOudWest | 03-06-18 | 20:58

Hé kijk hier een tokkie ;-)
Blijf bij jezelf ouwe, laat ze maar lullen.

Ruimedenker | 03-06-18 | 21:18

Ik heb laatst mijn huis verkocht aan een ontredderde die A'dam ontvluchtte. De bezichtiging en later het passeren waren een formaliteit. Het gesprek naast deze activiteiten namen echter een behoorlijke tijd in beslag. Het leek op geestelijke hulpverlening. Die man moest zijn verhaal over het wonen in A'dam gewoon kwijt. Uiteindelijk was zijn conclusie dat hij ook niet begreep dat hij niet al jaren eerder de stap genomen had. Ik kwam hem onlangs tegen, vijf jaar na dato. Innig tevreden en weer overtuigd van het feit dat hij eerder weg had moeten gaan.

artie | 03-06-18 | 20:41

Is bekend psychiatrisch ziektebeeld. PMTSS, post Mokum traumatische stress syndroom, zeer lastig te behandelen.

Luchtbakfietser | 03-06-18 | 20:48

Stroornis

Luchtbakfietser | 03-06-18 | 20:48

Luchtbakfietser | 03-06-18 | 20:48
Toch wel een kans van slagen, aan een kut-karakter valt niets te doen.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 21:29

Een barones met Birkenstocks op een bakfiets, haha! Ik kom niet meer bij. Die weet duidelijk hoe het 'heurt'.

Ze is ook van de ecologische bloemenlinten. Zo, toe maar.

GeinPonempie | 03-06-18 | 20:40

Ik zou haar niet doen. Ik vind haar aanblik al stinken.

Baron Clappique | 03-06-18 | 20:15

Van de week zag ik hier in 't dorp ook ineens zo'n bakfiets/kruiwagenfiets voorbij komen met een echte yupse erachter. Het begin van 't einde ? Ik hoop van niet maar je weet 't niet hé. Hun huis woont hiet niet ver vandaan en er staat, naast die fiets, ook een hele dikke Mercedes voor de deur, dus centen (of schulden) zat. Ik kan die mens in A'dam Noord goed begrijpen, het 'kuttekop' kwam bij mij wel naar boven maar ik heb 't nog kunnen onderdrukken. Nog wel ...

Vesta | 03-06-18 | 20:14

Mercedes? Wat een pauper.

WayneGretzky*99* | 03-06-18 | 20:37

Met veel plezier een pauper hiero.

Mazzelstof | 03-06-18 | 21:34

Waarschijnlijk een taxichaufffeur dan.

Gele Beer | 03-06-18 | 21:39

Op het platteland ruikt t naar stront.
In Amsterdam stinkt het naar parfum.

Wijlen Arie vd Valk..

Ruimedenker | 03-06-18 | 20:14

GS, ik bepaal zelf wel voor wie ik partij kies. Hier wordt doorgaans afgegeven op tokkies, maar als een barones hetzelfde doet, is zij kop van jut. Lekker Nederlands, alles wat te ver zijn/haar kop boven het maaiveld uitsteekt de grond in stampen.

Diotima | 03-06-18 | 20:11

Zelfbenoemd adel zijn is niet je kop boven het maaiveld steken. Wat heeft die kut zoal zelf gepresteerd?

WayneGretzky*99* | 03-06-18 | 20:38

Ze heeft groot gelijk. Die terreur van die tokkies en het plebs wordt zo langzamerhand onuitstaanbaar, ze maken een hele wijk onleefbaar.

paartjehop | 03-06-18 | 19:59

Niks van waar. Dankzij dit bakfietsvolk wordt Noord onleefbaar.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 20:03

Voor de mensen die er al generaties lang wonen is de wijk prima leefbaar. Voor hun t hoogst haalbare in dit leven.
Alle geïmporteerde hufters maken deze wijken onleefbaar.

Ruimedenker | 03-06-18 | 20:08

Het heeft niks met tokkies of bakfietsterreur te maken. Heb gewoond in een krachtwijk woon nu in bakfietswijk, heeft allebei charme als je er voor open staat.

lingo star | 03-06-18 | 22:15

Sommige mensen hebben echt gewoon totaal geen sociale vaardigheden. Ik woon ook in een volksbuurt in een andere grote stad en heb in vergelijking met veel van de rest van de buurt ook gewoon een beter inkomen. De beste manier om het 'snachts wat stiller te krijgen als het echt te ver gaat (een paar smartlappen moet je af en toe gewoon voor lief nemen) is af en toe gewoon eens met mensen te praten en als ze dan om 3 uur 's nachts nog aan het feesten zijn gewoon even er naar toe lopen, aanbellen en vriendelijk vragen of ze alsjeblieft de radio iets zachter willen zetten. Nog nooit problemen of agressie over gehad. Maar als je mensen nooit de kans geeft je te leren kennen en ze alleen van een achter de gordijnen met dedain en wapperende vinger terecht wijst is het gewoon je eigen schuld.

Gregovic | 03-06-18 | 19:47

Geen woord over de vele medelanders, dat durfde ze niet. Daarom maar die ene stereotype tokkie beschrijven in heur collumnpje. Maar tokkie heeft voor mij meer als gelijk.

Scepticus | 03-06-18 | 19:46

Leestip: Conflict of Visions van Thomas Sowell.
Als je dat leest snap je dit.

postmodernismisdead | 03-06-18 | 19:45

Ik ben tegen t oprukkende Kapsone Machiatiovolk maar haar kan ik niet haten.

Shoarmamasutra | 03-06-18 | 19:37

Er mag inderdaad wel wat meer aandacht komende voor arme adel. In de loop der eeuwen wegens geldgebrek hebben moeten afdalen tot Amsterdam-Noord (Amster-fucking-dam-Noord), Canta area, het afvoerputje van Amsterdam, hip terwijl het er stinkt, etc. Nederland zou wel wat zuiniger op adel mogen zijn en gewoon kastelen en landhuizen ter beschikking stellen (voor het leven), gratis geld en aanzien en wettelijke bescherming. Doen we immers ook voor krakers: huizen in Amsterdam Centrum cadeau geven, gratis geld en rechtsbescherming.

TheseDays00 | 03-06-18 | 19:35

Daar moet gewoon een neger overheen. Ontspant enorm.

FustViking | 03-06-18 | 19:34

*schmink koopt *. En nu?

Shoarmamasutra | 03-06-18 | 19:38

Waarom toch altijd”de neger”?
7 arabieren is meer van deze tijd.

Ruimedenker | 03-06-18 | 19:50

Haha, daar heb je toch helemaal niks aan. Arabierse pikkies zijn nog korter dan hun lontjes.

voorbips | 03-06-18 | 21:31

Stoeltje1: kaal scheren
Stoeltje2: bordje "elitaire zeikhoer" om de nek
Stoeltje3: pek en veren
Daarna mag ze mee doen aan de parade

lovekila | 03-06-18 | 19:32

Waarna zij vanaf pontje ritueel het IJ in zal worden geflikkerd.

echt_links | 03-06-18 | 19:36

Weet niet of volksbuurters het een verrijking vinden wanneer mensen uit hogere klasse massaal "hun" huizen komen opkopen en de prijs opdrijven boven een niveau waar een volksbuurter er nog kan wonen. Al heeft A'dam een reputatie hoog te houden qua wanstaltig veel sociale woningbouw, die vent, asociaal en typisch Amsterdams grof\eerlijk als hij is, ziet wellicht de bui al hangen.

En als mensen blij zijn zo te leven, met lawaai en harde muziek of banken voor de deur, mag dat misschien? Je gaat er niet dood aan. Als je dat niet leuk vindt, ga er dan niet wonen, maar in een buurt waar dat verboden\niet gewaardeerd is. Koop desnoods samen met anderen een hele straat of flat op en verhuur alleen aan "ons soort mensen". Kun je ook pietluttige regeltjes opleggen zoals geen harde muziek, geen vuurwerk, geen houtkachels, vuurkorven, terrasverwarmers, tuinkabouters, geen roze leggings als je een BMI boven de 20 hebt, enzovoorts...

Ga ik ondertussen lekker in een vrije wijk wonen zonder extra regeltjes, waar we simpelweg leven en laten leven en irritaties over en weer oplossen met een zekere mate van incasseringsvermogen en gezond verstand. Net zoals ik meerdere kinderen in de buurt tolereer die dol zijn op die tuintrampolines en herrie maken. Soms meer dan een beetje en ook 's ochtends vroeg in het weekend. Word er soms knettergek van, maar ga er niet over lopen klagen of de politie bellen of zo. Het houdt vanzelf weer op en als iedereen zijn overgevoeligheden of irritaties meteen in klachten of handhaving wil gieten is het voor niemand leefbaar meer en woont iedereen standaard in een rustoord voor neurotische bejaarden.

Het is maar wat je prefereert: een tokkie in elke buurt, of alle tokkies op één plek zodat je ze kunt vermijden. Of vul voor tokkie een yup, elitaire kuttekop, kopvod, kaaskop of wat je ook maar niet aanstaat in. Als het gaat om etnische of criminele gettovorming kan ik me wel wat voorstellen bij actief spreiden, maar de meerwaarde van elke straat een middelmatige afspiegeling van heel Nederland maken ontgaat me.

Wol | 03-06-18 | 19:28

En het an passant vermelden van de ‘blauwe oogjes’ zodat we weten dat het om een tokkie-nazie gaat… zeer belangrijk in de VK. Weer twee deugpuntjes gescoord: geen moslim en nare nazi.

Verder heeft mevr. V. Heemstra (als ze al bestaat, want niets is zeker in de VK) een intrigerende koppie, jammer van het eenzijdige deug-artikel. Verhuizen is het advies, op de Veluwe barst het van de rijke ex. Randstedelingen, de autosalon van Geneve is er niets bij vergeleken.

Veluwse-Eikel | 03-06-18 | 19:22

Sinds elke bastaard als prins door het leven kan gaan ben ik wel benieuwd naar haar adelbrieven. www.adelinnederland.nl/hugo-klynstra-...
*verheugt zich als Zwanenbroeder i.s.n. op een persoonlijke kennismaking met de immer smaakvol geklede Maxima*

hmariavanempel | 03-06-18 | 19:16

Haha, heb als kind in Adam Noord gewoond. Op de IJdoornschool gezeten. Oude schoolfotos lijken wel van de Hitlerjugend. Hoogblonde juf en dito prachtig Germaans-blonde koters.
Fiets af en toe nog wel eens door dit buurtje (bekend geworden van dodelijk ongeval veroorzaakt door Kluivert). Thans van nette arbeiderswijk verworden tot totaal verloederde schotelcity, vol Turken en Marokkanen. Naar de klote dus. En nu met dit soort gesubsidieerde kakwijven erbij helemaal naar de tering. Vanuit Noord opgeklommen en thans mega grootverdiener. Hoef dus niet zoals mislukte kakmadam in Noord te wonen, tussen de Turken, Marokkanen en gefaalde kaksukkels.

echt_links | 03-06-18 | 19:15

Germaans-blonde koters en hier en daar een Indo. Lekker Indisch eten bij de klasgenootjes thuis.

Ruud Hazes56616330 | 03-06-18 | 20:36

Mmmmm, Ajam Pedis, lekkerrrr..

echt_links | 03-06-18 | 21:52

Wat een kinnesinne bij bijna alle reaguurders, waar heeft ze dat aan verdiend? Deze freule schrijft buitengewoon beeldend in een uiterst fraaie, verzorgde stijl. Eindelijk heeft Trouw dus een columniste die het wél kan. Inderdaad roepen familiebanden met Luns (dat was ik niet, dat was mijn broer!) en met een roetkapaffaire enige associaties op, maar daartegenover staat weer My Fair Lady. Zij is trouwens óók niet lelijk, en dat zal wel de voornaamste reden van de gewekte ergernis zijn.

johannijhof | 03-06-18 | 19:11

Begrijp je eigenlijk wel wat kinnesinne betekent? Nee? Dat dacht ik al.

MikeTheBull | 03-06-18 | 19:52

Afgunst? U bent grappig. Op wat? Een dom mokkel die duidelijk niet geschikt is om daar te wonen? Zeikt op alles en iedereen dat zich niet conform haar ideaal gedraagt? Wat? Oh, oh, oh deze miep die piept is zo'n verrijking. Met haar bierbrouwer en eco shit. God, oh god, wat een verrijking. Kijkt het wapperen met haar kapitaal terwijl het zuur tegen de plinten klotst. Azijn zal bij de wappie wel in de aanbieding zijn geweest.

Ja, dan moet je niet hier komen wonen in 020. En haar uiterlijk zal me een zorg zijn. Heeft geen goede fellatio lipjes geschonken gekregen, dat is wel duidelijk. Erin steken zou ik toch niet doen.

Standvastig | 03-06-18 | 19:57

joseph Luns was met haar oudtante Lia getrouwd.

Haberdoebas | 03-06-18 | 20:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Haar uiterlijk werd omschreven als een "kutterdankutkop". Dat is dan ook de waarheid.

Montgomery Burns | 03-06-18 | 19:09

Vind het door de netjes ingeweven vergelijking ook nog eens bijzonder genuanceerd uitgedrukt. Voorts geen ziektes of veralgemeniseringen van uiterlijke kenmerken.
.
Al met al netjes passend taalgebruik.

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 19:20

Dan heb je het ver geschopt. Meestal komt het niet verder dan "met je kutkop" hier. Alleen als je nog verteld wordt dat je een "kutterdankutkop" hebt. Sja... Die heeft geen vrienden gemaakt. Verder allemaal heel kudt voor haar dat haar plannetjes even wat anders uitpakken dan de bedoeling, namelijk nog zoiets als realiteit, alleen dat is haar pakkie aan. Mensen zitten gewoon niet te wachten op dit soort figuren met hun "adelijke" bullshit en gejank. En dat wordt haar gewoon op goed oud gebruik duidelijk gemaakt. Opsodemieteren is de boodschap. Alleen mevrouw begrijpt de taal hier op straat niet zo. Ze kan ook gewoon zeggen dat het een stomme lul is. Kijk, daar begint het verbinden al. Maar nee...

Standvastig | 03-06-18 | 20:05

Wat ik wel koddig vind aan die gevallen aristocraatjes. Het lijkt wel of ze het familieverleden en hun blauwe bloed een pluspuntje vinden. Dan zijn ze toch even vergeten dat dit vooral staat voor een hele rij zwarte geschiedenispagina’s waarin hun familie over de ruggen van gewone mensen leefden en dat dit bloed, deze smet, ook nog steeds van hun resterende kapitaal afdruppelt.
.
Misschien moesten we het haar omringende plebs maar eens herinneren aan die verhoudingen. Eens even kijken hoe lang dat dedain nog bestaat.

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 19:08

Haar oudoom is Joseph Luns en haar oudtante Audrey hepburn.

Haberdoebas | 03-06-18 | 19:31
-weggejorist-
franck7020 | 03-06-18 | 19:08

Soort zoekt soort. Als je het niet bevalt verhuis je toch. Heb ik ook gedaan.

EmilioEsteves | 03-06-18 | 19:05

Takkeherrie van Tokkies die geen rekening houden met andere mensen altijd -5. Dus; 2 keer een waarschuwing en dan opflikkeren uit je sociale huurkot. Verkopen dat pand aan mensen die wel kunnen lezen en wel denken aan mensen die de volgende dag gewoon vroeg op moeten en dus hun slaap nodig hebben. (Ook in het weekend, er zijn mensen die dan ook werken, of zelfs nachtdienst hebben gehad). Nogmaals; dood aan de verziekers. Allemaal. Dood.

MagIkAlWeer | 03-06-18 | 18:55

Inderdaad. Maar... het ruikt alsof er wel meer aan de hand is dan klagen over lui die om 3 uur 's nachts herrie maken. Wellicht is er ook geklaagd over spelende kinderen overdag, of net verkeerd geparkeerde auto's, of die houtbewerkende buurman die van zijn hobby geniet maar dat in de zomer met het raam open doet, of die SM-meesteres op leeftijd die al sinds jaar en dag aan huis haar ding doet, maar wel erg raar volk aantrekt en "er lopen hier ook kinderen rond". Dingen die de oorspronkelijke bewoners helemaal niets kon schelen of wel van elkaar pikten, maar de nieuwkomers tolereren het niet en gaan dat wel even "schoon komen vegen" Zo'n beetje wat er met Amsterdam gebeurt op grotere schaal: wat de stad vroeger leuk maakte moet nu weggebezemd worden.

"Ik denk dat ik belichaam wat hij haat." Hij is de enige niet.

Muxje | 03-06-18 | 19:10

Magikalweer, mag ff een beurt overslaan.
Stik in je hete aardappel.

Ruimedenker | 03-06-18 | 19:35

Zeik toch niet zo man. Dat krijg je als je meer dan (was het ook alweer?) 800k(?) mensen op een kluitje pleurt. Ja dagelijks heeft er wel iemand een feestje. Je kan ook gewoon aanbellen en vragen of de volume een standje lager kan. Meestal is dat geen probleem. Jezus man, leven en laten leven.

Standvastig | 03-06-18 | 20:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Als d'r palen nou maar niet onder haar kot wegrotten!

demaup | 03-06-18 | 18:55

Die”sociale, welopgevoede” mensen blijken vaak zo ontzetten A-sociaal en ze hebben het zelf niet eens door. En hebben ze het wél door, zijn te arrogant om in de spiegel te kijken.
Nepvolk.
Als oranje speelt staan ze ineens, met gekleurde wangen, en rozé het volkslied te brallen.
Kutlui.

Ruimedenker | 03-06-18 | 18:55

ze kennen het volkslied tenminste zingen.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 19:00

Zoals altijd, alleen het eerste couplet.

Ruimedenker | 03-06-18 | 19:36

Noemen ze verbinden. En breek me de bek daar niet over. Valt me mee dat ze niet constant met allemaal touwtjes in de handen staan en dat verbinden noemen. Wijfie gooit een touwtje toe. "Vastpakken" zegt ze. Ik begin er een strop van te draaien van mijn uiteinde. Helemaal in paniek iedereen. Ik: "Die is voor mijzelf. Ik word depri van je, met dat neppe verbinden."

Standvastig | 03-06-18 | 20:13

Kenmerkend, mevrouw is wereldburger en haat de autochtone Amsterdammer, al mijn vooroordelen worden weer bevestigd.

lingo star | 03-06-18 | 18:52

De man heette Guillotin en was arts.

oab | 03-06-18 | 18:50

Haha, pek en veren voor deze omhooggevallen kapsones-muts.
Je ziet t in alle oude wijkjes, van Amsterdam tot Eindhoven en van Utrecht tot Leeuwarden.
Mensen die geboren en getogen zijn in deze wijken moeten plaatsmaken voor hoogopgeleiden met geld, en voor buitenlanders met grote gezinnen.
De oorspronkelijke buurtbewoners, wiens kinderen graag in de buurt wonen, krijgen géén kans op een woning.
De utregse Sterrenwijk is in 10 jaar tijd omgetoverd ,tot een wijk waar niemand elkaar gedag zegt en de mensen elkaar amper kennen.
Buurtfeest, buiten zitten( op een kratje), sociale controle etc etc is allemaal verleden tijd.
Vroeger woonden daar de gewone man, de zogenaamde”sociale onderklasse”, FC Utrecht-fan en schilder/stucadoor. Wat was het gezellig in de Sterrenwijk vroeger.
Mensen met poen moeten maar lekker in oog in al gaan wonen of aan de ouwe grag.
Hetzelfde voor je voor de boerderijen in de buurt. Mensen met kapsones kopen een oude boerderij, verbouwen de hele teringzooi en als ze klaar zijn gaan ze buurman “de boer” aanklagen want zijn bedrijf stinkt. Vaak krijgen ze nog gelijk ook, bij de rechter.
Oh jongens, wat schijt ik op dat soort volk.
Ze zijn het bekijken niet waard.
Stik maar, suffe quinoakut. Ga maar eens echt werken voor je dikke geld. Lomperd!

Ruimedenker | 03-06-18 | 18:49

Even op de kaart gekeken waar Amsterdam ligt. Gelukkig zeker een half uur rijden. Dat maakt de kans kleiner dat ze hierheen komen. Dat rare gepeupel uit Amsterdam.

Nivelleermarionet | 03-06-18 | 18:47

*voelt zich op twee uur afstand relatief veilig*

knutsel_ | 03-06-18 | 18:51

Een half uur? Dan moet je binnen de ring wonen :scared

Shoarmamasutra | 03-06-18 | 20:11

madame de bakfietsrisée lijdt aan grootheidswaanzin en bezit een geringe sociale intelligentie. Ik stel voor dat de kakmadam in kwestie gewoon eens een paar flesjes koud Heineken bier meeneemt, en naast die grofgebekte gast op een bankje gaat zitten. Vraag die gast gewoon eens om wat te vertellen over vroeger en ga samen bier zitten zuipen. Ik denk dat de sfeer in de buurt behoorlijk opknapt en het kakwijf leert meteen dat de samenleving niet om haar draait.

Gravin v Kippenbouth | 03-06-18 | 18:46

Zo maar iets over de oud inwoners van Noord , in de jaren begin 50 waren er nog veel echt armen mensen die ( waaronder ikzelf als klein jongetje) in de bakken naast de pont steiger de nog bruikbare kolen zochten tussen de sintels die daar ingestort werden , de ponten vaarden toen op kolen. Thuis gekomen werd je met blijdschap ontvangen want de kachel kon weer branden .

blauwe zander | 03-06-18 | 18:59

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:56
Gemiddelde moslim weet niet wat een yup is. Is gewoon een Noordeling die terecht over de pis is en dat duidelijk laat weten. Wel wat grof maar dat kan voor haar geen verrassing zijn. Een beetje nieuwkomer laat zich toch wel een beetje degelijk informeren over de mores?

VeelTeSteil | 03-06-18 | 19:04

Nou ze zou in ieder geval eens moeten proberen de beste buurman van persoon tot persoon duidelijk te maken waarom ze last heeft van zijn nachtelijke gesmartlap in plaats van direct lafjes de politie maar te bellen. Op zijn minst bouwt men zo een bepaalde verstandhouding op, maar een goed gesprek met een tuindorptokkie blijft voor ieder mens met meer dan twee hersencellen lastig.

Maargoed, het hele verhaaltje heeft natuurlijk erg veel weg van een lamstraal die in Turkije de politie gaat bellen omdat hij 's ochtends om 5 uur gewekt wordt door het moskee-gejengel. Had je maar in Heemskerk moeten gaan wonen lieverd.

Panos88 | 03-06-18 | 19:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo leuk, die authentieke echte Amsterdamse volksbuurten. Moet alleen geen volk wonen natuurlijkzz

Bigi Bana Boy | 03-06-18 | 18:39

Ja dus? Groot gelijk heeft ze. Enige verschil met haar en hoe ik het zie. Is ten eerste dat ik niet van adel ben phew. Verder niet creatief aangelegd.
Maar ik heb ook niets met die lui met het verstand van een vallende baksteen. Enige wat ze kunnen is vuilbekken en redeneren in basale patronen. Dan geef je ook altijd al het andere de schuld van je eigen schijtzooi.

Belangrijkste verschil dat ik nooit in zon soort buurt ga wonen. Ik verdien een goed salaris en woon in een rustige buurt met allemaal heul geweune mensen die in staat zijn op een normale manier met elkaar te praten. Als er iets is of voorvalt spreek je er met elkaar over. Gewoon normaal. Met de nuance die er vaak bij hoort. En ook houden ze van een biertje. Zon al die ecoshit of bio gelul.

Waarom zou je dat opzoeken en dan hooghartig liggen doen tegen dat volk? Ga gewoon lekker wonen waar je daar geen last van hebt.
Birds of feather flock together.

iustus | 03-06-18 | 18:39

Ik heb ooit in Noord gewoond en ze heeft gewoon een punt. Alleen kun je het beste gewoon vertrekken en die debielen daar lekker laten zitten en elders gaan wonen. Of je hebt te maken met sissende Marokkanen of zogenaamde joviale Amsterdammers met een IQ net genoeg om te poepen.

Chow | 03-06-18 | 18:38

Ligt er maar net waar je in Noord woont/woonde. Je hebt genoeg leuke Noorderlingen. Die vindt ook zij echter niet leuk want heel ander slag mens als zij. Ze kan zich wel inleven in andere mensen mits er deugpunten mee te scoren valt en dat laten wij nou net niet toe.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:43

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:43

Vogelbuurt maar als je er woont kom je natuurlijk overal in Noord. T'is een vreselijk deel van Amsterdam. Heb een tijd in Oost gewoond en dat was nog te doen. Langste tijd in de Bijlmer gewoond en dat was eigenlijk de leukste wijk om te vertoeven.

Chow | 03-06-18 | 19:01

Chow | 03-06-18 | 19:01
Ja dan noem je ook wel een van de armste buurten van heel Nederland he. Maar goed ieder z'n kijk op Noord. Tegenwoordig zit het in de Vogelbuurt stampvol bakfietsen. Of dat nou zo gezellig is...

VeelTeSteil | 03-06-18 | 19:07

De 'Deugfreule'.
Haar vader is wel een goede kinderarts, jammer dat het allemaal zo linksig is geworden.

Oblast68 | 03-06-18 | 18:35

Hoogmoed komt voor de val.

De Evangelist | 03-06-18 | 18:34

meandermagazine.net/wp/2013/07/marjol... geeft de tijd de ruimte
www.parmando.com/noorderdiepte/watch/... : armoede
www.uitzendinggemist.net/aflevering/76... het vermoeden
www.volkskrant.nl/cultuur-media/-de-r... 'De rode draad in mijn werk is dat je met elkaar verweven bent'
www.vn.nl/marjolijn-van-heemstra-elit... elite met een rafelrand.
Dit afrafelen van deze barones doet denken aan een jonkvrouw, die ook zo te koop loopt met de nabijheid van haar afkomst bij Raspoetin & de laatste Romanov Tsaar. Ollollollo...

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-06-18 | 18:31

Net zoals je te jonge asociale kinderen zou moeten beschermen tegen zichzelf en tegen die immorele televisie makers, zou je ook dit soort yuppies moeten beschermen tegen de krant en andere openbare gelegenheden zoals het theater en tegen zichzelf.
Eerlijk, ik vind het vreselijk naar en niet slim dat zij zich in de krant zo uitlaat over haar medemens. Zij heeft natuurlijk wel gelijk op sommige punten, maar men zegt dit gewoon niet in het openbaar. Doe je zegje tegen de mensen zelf, oog in oog, maar verlaag je niet tot klagen in het groot. Want wie zaait zal oogsten en wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Maar ja. Ze luistert toch niet. Want het ego van de mens zit zo in elkaar dat het juist niet wil luisteren.
En toch druk ik maar op Reaguur. Wie weet gebeurd er wel een wonder.

AntiSoof | 03-06-18 | 18:31

Een vrouw die van bier houdt, en lokale brouwerijen brouwen bitter bier met veel hop, heeft een enorme voorsprong op het witte wijn geteisem en slikt glutenvrij.
Met Marjolijn zou ik wel een biertje willen drinken.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:29

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:30
Ik heb de reacties van jou hier gelezen en wat mij opvalt is dat jij een enorme zeikerd bent. Doe daar eens wat aan. Positiever in het leven staan helpt.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:38

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:38
Ik benoem de zaken zoals ze zijn en misschien niet zo zakelijk en droog als jij maar dat is mijn probleem niet. Ik vind jou bijvoorbeeld ook vaak zat niet om te pruimen, so be it.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:46

Sterker dan de sterkste man is een vrouw die bier drinken als een dokwerker kan.

De Briemusketier | 03-06-18 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn Oudoom was Joseph Luns en mijn oudtante Audrey Hepburn dus de wereld moet zich maar aan mij aanpassen?
Dacht het niet verwaande trut.

Haberdoebas | 03-06-18 | 18:26

De familieband met Luns had ik echt niet als aanbeveling bedoeld. Maar als je een universitaire studie hebt afgerond, Arabisch spreekt, boeken schrijft, een hoop sociaal gevoel toont, niet eens echt links bent (zie haar verhaal over Kedichem) en keihard werkt, mag je dan nog een plekje in je geboortestad zoeken? Zij gebruikt trouwens haar titel niet, jullie misbruiken die. Deze vrouw heeft karakter, net als haar door de moffen geexecuteerde overgrootvader, en trouwens veel (echte) oude adel. Vergelijk haar niet met Ollongren.

johannijhof | 04-06-18 | 00:10

johannijhof | 04-06-18 | 00:10
"mag je dan nog een plekje in je geboortestad zoeken?" Ja. Maar niet in Noord met haar arrogante bek. En dat keloel over sociaal gevoel? Merk 't ja, nog te beroerd om een gesprek aan te knopen en te vragen waarom meneer zo boos is.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 00:29

Het dedain waarmee deze NIMBY-freule spreekt over haar minder bedeelde buurtgenoten is stuitend, dit zijn nu juist de zegeningen van een volksbuurt. Ga gewoon eens in gesprek met zo een native Mokummer, kan een verrijking van je leven zijn. Levert wellicht inspiratie op voor een actueel toneelstuk met maatschappelijke relevantie.

Luchtbakfietser | 03-06-18 | 18:25

"een actueel toneelstuk met maatschappelijke relevantie."
.
U heeft een zonnige instelling en zin an het leven lees ik hier.

De Briemusketier | 03-06-18 | 18:40

Ben wel benieuwd wat voor kapitaal ze in deze buurt brengt. Als ze voor de overheid of een ZBO werkt is het natuurlijk gewoon gejat geld, geïnd door het incassobureau van de overheid: de belastingdienst.

Dutch_Holland | 03-06-18 | 18:22

Toch blij dat deze primaten in Amsterdam blijven wonen.

meneer der meneren | 03-06-18 | 18:22

Gewoon vingeren.

Matwetwe | 03-06-18 | 18:21

Gewone mensen willen ‘s avonds voor de deur een halve liter Amstel drinken in plaats van zo’n ecologisch lokaal crafbiertje omdat ze geen zin in zo’n heel verhaal rond zo’n biertje hebben. Stop die smerige IPA met chocolade, koriander en latte-noten maar in je reedt.

Bigi Bana Boy | 03-06-18 | 18:20

Het gaat om de smaak niet om het verhaal. Yanks zijn erg goed in bier brouwen en dé vernieuwing is de IPA.
Maarja, jullie amsterdammertjes die drie hoog achter wonen zijn Whisky drinkers omdat een kratje bier naar boven sjouwen te vermoeiend is.
#feit

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 19:29

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 19:29
Mijn beeld van u is hiermee bevestigd.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 19:42

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 19:29
Tien tegen één dat jij een baard én leren schort hebt :-)

Bigi Bana Boy | 03-06-18 | 21:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat die kak madam niet begrijpt is dat die meneer eigenlijk heel vriendelijk en behulpzaam is. Wat hij doet is waarschuwen. Madam u maakt een vergissing, u hoort hier niet, en dat vertelt hij haar in z'n eigen "speak".
Dat die mevrouw dat zogenaamd niet begrijpt is haar gebrek. Ze loopt ook voortdurend met haar kokosnoot in haar eigen poeperd, geen wonder dat het een kak-madam is, die ruik en herken van mijlen afstand.
Dit is net zo'n voorbeeld als een echte Hageneis tegen je zegt: ik breek je allebé je potûh, ik trap je darme op een hoap, ik zuig je een aug uit, kruip in je reet en bét een stuk uit je hagt.
Gewoon een heel attente waarschuwing, hij doet je niks, begrijp dat nou.

Memek | 03-06-18 | 18:20

Extragratis parkeertip voor bezoekers van Amsterdam: Sixhaven in noord.
Na gratis parkeren sluis over tippelen, pontje pakken en je staat in maximaal 15 minuten aan de overkant ( het echte Amsterdam)
Nadat je je buikje rond hebt gegeten dan wel je zak hebt geleegd ben je in hetzelfde tijdsbestek weer terug bij je auto.
Altijd spannend of de ruiten er nog inzitten maar het risico van inbraak is exact even groot dan wanneer je je auto tegen €5/uur in het centrum parkeert.
Ik doe het al jaren met een cabrio en het ging altijd goed.

loze stijl | 03-06-18 | 18:19

En mogelijk over een paar jaar wordt daar een extra metrostation gebouwd. Wel vanaf 1 juli in groot gedeelte van Noord betaald parkeren. Geen idee of Sixhaven daaronder gaat vallen.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:24

OT : Weer een verwarde man in Berlijn. Zal wel weer zo zijn. Ik raak ook verward.

Drake1950 | 03-06-18 | 18:19

Dit type heeft overal wel iets te klagen... Da's niet zo erg. Maar hoe haalt dit soort bedenkelijke stukjes de krant?

Tom Hagen | 03-06-18 | 18:12

Vroeger hadden ze voor dit soort mensen Banpalen staan,daar mochten ze niet voorbij komen.

Geevee | 03-06-18 | 18:11

Gezien de bovenlip betreft het hier Volendamse adel.

baggerella | 03-06-18 | 18:06

Dat mens met die Birkenstocks heeft gewoon gelijk. Je laat je toch niet uitschelden door zo´n 020 noord pauper. Een hoek en een paar low kicks er overeen Barones dat zal die leegloper leren! Ik neem aan dat die Birkenstocks stalen neuzen hebben.

Pedronegro | 03-06-18 | 18:05

LoL! Grapjas. Je hoeft alleen maar BOE te roepen en die rent meteen al voor haar leven. Die kruipt meteen onder het bed bij thuiskomst en gaat de politie bellen. Dit soort figuren leven in een andere dimensie.

Standvastig | 03-06-18 | 18:20

Standvastig | 03-06-18 | 18:20
Zelfs als je ze met een lichte stemverheffing aanspreekt op hun idiote gedragingen krijg je te horen "Ik vind dit niet leuk en ga dit gesprek beeindigen" alsof je met zo'n mokkel aan de telefoon zit. HAHAHA.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:26

Hier in Spaarndam zijn al een tijdje geleden van deze omhoog gevallen Mokumers komen wonen. Het eerste wat ze deden was de palingrokerij het leven zuur maken. Want ja als je in een palingdorp gaat wonen, naast een palingrokerij dan kan dat naar rook gaan ruiken. Na 150 jaar onderdeel van het dorp te zijn geweest kon de firma Balm het veld ruimen. Om de tekst in het bewuste artikel aan te halen. Dat zijn dan kutterdankuttekoppen (sorry Joris ik heb dat woord niet bedacht) al vind ik hem wel heel goed passen.

eentweehuppekee | 03-06-18 | 18:01

Dat heb je niet alleen in Spaarndam ook hier in de gemeente langedijk.Dat gaan wij meemaken met ons bedrijf ook een visrokerij.

flesje | 03-06-18 | 18:08

Ik heb vroeger in Schagen zo'n inwijkamdterdammer met een honkbalknuppel een inboeringscursus gegeven.
Het heeft geholpen. Hij woont er nog en is nog steeds braaf.

Haberdoebas | 03-06-18 | 19:47

Kouwuh Kak! Daar moet Sjonnie gewoon even goed overheen in de garage met zijn bloedworst.

Ramses Sappie | 03-06-18 | 18:01

Deze column. Bijzondere vorm van je eigen woongenot suïcideren. Prettige wedstrijd mevrouw; succes met verhuizen.

de Voorzittert | 03-06-18 | 18:01

Marjo moet nodig eens van de coke afblijven.

Standvastig | 03-06-18 | 17:59

Heeft ze het geld niet voor. Waarschijnlijk snuift ze Hema lijm.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 18:04

Heb nog wel waspoeier in de aanbieding. Helemaal ecologisch. Mag ze helemaal opsnuiven. En ik haal zoveel als nodig. Hehe.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:12

De linkedin van dit vrouwke is hilarisch vooral haar educatie.... Ze heeft een LOI cursus hersenkneden gedaan... Dus ja dat zegt genoeg over deze "specialist".... Mavo doos. www.linkedin.com/in/marjolijn-van-hee...

Mark_D_NL | 03-06-18 | 17:56

Dezelfde cursus als Cailin Kuit. Hoe zou het met haar gaan?

Man.man.man | 03-06-18 | 18:32

Ehhhh, joris? Ja, ja... ik geef me zelf aan bij eudisinfo.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 18:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, er wonen ook wat dan vroeger mensen van het type "proleet", "plebs" en tegenwoordig "tokkie" worden genoemd. "Zangers" zoals wijlen Andre Hazes zijn reuze-populair, want ze herkennen zichzelf hierin. Hondsbrutaal, ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke. Dan had je een "volksbuurt", en dan werd door moeders aan de kinderen verteld dat ze niet met Kareltje en Robbie mochten spelen want als jij al een uur in je bedje lag omdat je de volgende dag naar school moest, liepen die twee nog buiten rond en waren altijd "ziek".

Tsja. Als je daar dan middenin gaat wonen, dan weet je wat je te wachten staat. Luide muziek, lawaai van opgevoerde brommers (al is dat nu bijna verdwenen), en andere overlast.

Samengevat: een soort Flodder, maar dan net andersom.

EnNouJijWeer | 03-06-18 | 17:55

Elk artikel met het woord 'Amsterdam' erin maakt me blijer met de Achterhoek. Dit soort hoeren (volgens dhr. Teeuwen zijn alle vrouwen dat, dus voor het gemak neem ik dat ff over) bevestigen weer hoe nuchter iedereen buiten Amsterdam is.

Hem | 03-06-18 | 17:55

Heerlijk dit! Naïef over het paard getild mutsje met waarschijnlijk een t#ringduur huis nabij de Nieuwendammerdijk moet boodschapjes gaan doen in het echte Noord. Arbeiders en normale mensen.. Valt dat ff tegen!

Lompiedompie | 03-06-18 | 17:54

Misschien wel buurdeugtrut van Woutertje Bos op de Nieuwendammerdijk.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:58

echte arbeiders in A'dam Noord? lmao

Tripps | 03-06-18 | 17:59

Vrij naar Voltaire:

Vergeet al die rivieren
Vergeet de Noordzee
Blauwbloed in al ons aderen
Van Dietsen bloed

Tot zover de rijm
Zout op slakkenslijm
Vermits goed toeberijd
prima te hachelen www.youtube.com/watch?v=0oAWAqxtAUw

Het kweken van puur onbenul
vraagt toewijding en minachting
van de mens (een linkje naar kannibalisme zal ik u besparen)

Zo zonder ruggegraat en hersens,
evolutie uitgedaagd
Aimez-vous Brahms?

Gelieve het eerste deel van Brahms Symphonie 1 tot u te nemen terwijl u dit leest. Knoflookboter voor de ziel.

Hetkanverkeren | 03-06-18 | 17:53

Eten, het gaat er juist om met wie je dat consumeert. Dat maakt de muziek en smaak.
Niet de wijn vergeten :)

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:20

Dacht het niet :) www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180413_034... Overigens is boter nog lekkerder maken gewoon een kwestie van kamertemperatuur en er naar smaak lekkere dingen aan toevoegen: knoflook, peterselie, kappertjes, ansjovis, paprika, peper, gember(?). Breng uw hoofdgerecht tot bijna gaar, voeg uw op smaak gemaakte boter toe totdat deze oo op temperatuur is. Met mosseltjes bijvoorbeeld.

Bonus: www.youtube.com/watch?v=0-fWPtaNW2o

Hetkanverkeren | 03-06-18 | 18:50

Lekker zeg! De gember zou ik overslaan.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 19:20

Misschien moet zij 'het pauperparadijs 's gaan lezen! Hitler zou jaloers zijn. Als al die dedaine tweeverdienende huppelkut achtige mutsen nou lekker in Noord gaan wonen wordt Amsterdam misschien weer van Amsterdammers

Sandronique | 03-06-18 | 17:52

Typische truttenbol. Wil in Amsterdam wonen want staat interessant (en nergens anders wordt zoveel geld verspild aan theater en andere onzin), maar de Amsterdamse cultuur moet eerst wel ff platgewalst worden. Ze komen ook al naar andere steden in de Randstad, want Amsterdam is vol.

Halveneger | 03-06-18 | 17:52

Hetkanverkeren | 03-06-18 | 18:24
Je kunt beter luisteren naar Kamal en Youssef uit Woensel west.

miko | 03-06-18 | 21:28

Uhm, ze woont daar al haar hele leven. Dus het gaat niet om interessant doen.

Oblast68 | 04-06-18 | 00:22
▼ 1 antwoord verborgen

Smullen dit artikel, het doet me denken aan de tijd dat ik vanuit de provincie ontwikkelingshulp verleende aan het achtergebleven Mokum. Smorgens bij het verlaten van het Centraal Station richting De Grachtengordel (jawel reaguurders, jawel) werd ik opgewacht door het leger ongewassen junks dat Ons Reizigers verwelkomde met gebedel én gekanker als ze niets kregen. Wat een show, en nog gratis ook, en de kapsones van die patatduiven, dat verzin je niet.
Het lijkt er op dat onze Freule van Heemstra (waarschijnlijk moderne adel, van ná 1815, telt niet.) qua kapsones redelijk gewaagd is aan de paupers die haar te gentrificeren wijkje bevolken. Ze verdienen elkaar!

De Briemusketier | 03-06-18 | 17:51

Nee, oude adel: Stamvader van het geslacht is Taecke Obbema Heemstra, in 1492

Oblast68 | 03-06-18 | 18:37

Klinkt als een fries, Taecke Obbema Heemstra, dus telt nog steeds niet mee.

De Briemusketier | 03-06-18 | 18:44

Ah, een gevalletje Ons Soort Mensen. Daar zijn geen pilletjes voor. Sterkte, Noord.

quigg | 03-06-18 | 17:48

Typisch gevalletje "verheffing van het volk". Om een volk te willen verheffen, moet je eerst enorm neerkijken dan wel spugen op dat vokse volk.
Deze vrouw is het karikatuur van de hautaine elitaire linksmens die alleen eigen waarden kan accepteren en inlevingsvermogen veinst door zich in te leven in exotische culturen. Dan deug je, heb je een brede blik. Alleen werkelijk onderdeel uitmaken van dat exotische; dat hoeft natuurlijk niet dus lekker veilig. Wordt je geconfronteerd met andere manier van leven met alles wat er bij hoort in je eigen buurt, ja dan zijn de rapen gaar. Deze buurtbewoners zijn niet ontlopen. Het liefst wil mevrouw waarschijnlijk een eindoplossing voor deze oorspronkelijke (nu nog) buurtgenoten; afvoeren uit de buurt en nooit weer zien. Tja...........

Ooit eens een heel aardige docu gezien, ik denk zelfs op de NPO, over deze buurt en hoe de nieuwe buurtbewoners, yuppen, en de oude wijkbewoners volledig langs elkaar heen leven.

Nuuk | 03-06-18 | 17:46

Was dat Schuldig? Dankzij die docu wordt er nu eindelijk wat gedaan aan de immense schuldenproblematiek in Nederland.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:55

eerder een typisch gevalletje hoge huizenprijzen , en noord is hip. Dus koop je daar een 350 K dingetje, want dat is hip. En dan kom je erachter dat noord een volksbuurt is. En dan maar gaan klagen. De grootste tyfus is nog als je deze klantjes in je VVE krijgt. Want dan is het meteen 1 grote gang naar de rechter om elke kutscheet.

Chemokar | 03-06-18 | 18:06

Chemokar | 03-06-18 | 18:06
Ja is echt prachtig om ze te horen zeiken als dr hier weer eentje van dr spullen beroofd is. Zit nog net niet klaar met m'n puddingbuks in de hand.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:15

Dus feitelijk zijn het pelgrims die inheemse indianen hun land ontnemen en ze vervolgens in huurkazernes en reservaten stoppen.
.
Geronimo!

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 17:46

Marjolijn van Heemstra is een kolonist!!!1

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:48

Leuk Zentgraaff schrijft een keer een stukje dat niet over moslims en/of de islam gaat.

De vermeende uitvinder van de guillotine heette Guillotin en niet Guillot.

Verder kan heel Amsterdam wat mij betreft in de plomp zakken. Groetjes uit Groningen. Doei

Die nare vent | 03-06-18 | 17:44

Over zakken en verzakken weet men in groningen veel. De laatste jaren aardig ervarings deskundig geworden daar, dus ik geloof u op uw woord als u zegt dat Amsterdam in de plomp mag zakken.

zimmeradel | 03-06-18 | 17:48

Zeg nare vent, ga jij eens wat gas boren. Hup. Vort.

ristretto | 03-06-18 | 18:22

Als je niet in een volksbuurt wil wonen, soit. Dat kan. Maar het toch doen en dan klagen en vooral; jezelf zo'n enorme aanwinst vinden: bah bah bah.

Carmelita | 03-06-18 | 17:44

Blijkbaar is het familiekapitaal dusdanig geslonken dat deze adellijke doos zich alleen nog een te dure ex sociale huurwoning kan veroorloven.
Doet mij erg hieraan denken :https://www.youtube.com/watch?v=Zy3SG7dRm-A

van Dam | 03-06-18 | 17:43

En dan tweeverdiener zijn. Van één salaris niet rond kunnen komen als gezin, dan heb je pas gefaald als kostwinner.
Een vrouw hoort thuis te zitten om voor de kinderen te zorgen, niet omdat het moet maar omdat ze dat zelf willen en je ze dat moet gunnen.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 17:54

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 17:54
Gelijke rechten. Vrouwen mogen lekker gaan werken voor de centen.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:36

Ik zou haar trouwens wel doen hoor. In het bloemenlint

miko | 03-06-18 | 17:42

Ik zou ook klagen als in (of binnen 100km van) Amsterdam moest wonen.

W_F | 03-06-18 | 17:42

@Sandronique | 03-06-18 | 18:04
Heeft u die kerel in zijn blote reet ook opgemerkt? Zit met zijn wiel te spelen. Nee, anderen zijn minderwaardig. Dan zelf je motorkap vast tapen. Classy hoor.

Standvastig | 03-06-18 | 18:45

Mag ze nog blij zijn dat het geen Mocro's waren. Die zouden wel raad met r weten.

vinzepinz | 03-06-18 | 17:39

Dat gebeurt vast nog wel een keertje. vinzepinz .

blauwe zander | 03-06-18 | 17:54

Ik ken haar niet. Maar in één ding ben ik het alvast volledig met haar eens: jouw muziek hoort niet of nauwelijks hoorbaar te zijn bij de buren. Als je het hard wilt, doe dan lekker een koptelefoon op. Beats in achtertuinen.. ook ik walg er van.

Francieux | 03-06-18 | 17:39

Als je dat vindt, moet je dus niet in zo'n buurt gaan wonen.

Selassie | 03-06-18 | 18:22

@Selassie
Het zou omgekeerd moeten zijn: als je je muzieksmaak niet voor jezelf kan houden, moet je zonder buren gaan wonen.

Diotima | 03-06-18 | 20:18

Mooie ogen. Maar dat zie je alleen op een heel groot scherm. En dat kan niemand hier betalen. Sloebers.

RickTheDick | 03-06-18 | 17:39

Ja. Wel mooie ogen. Maar die dunne lipjes..

Carmelita | 03-06-18 | 17:46

Carmelita | 03-06-18 | 17:46
Dat is een genetisch defect. Mevrouw de moreel verheven yuppekop is dus half niet zo perfect als ze zich voordoet.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:51

@Rick: Ik moest lachen. En dacht aan glamora.ma

H. Caulfield | 03-06-18 | 22:55

Wat een verschrikkelijk hautaine deugtrut
waarschijnlijk zuigt ze het meeste van heur optekeningen uit d'r duim

Tobi | 03-06-18 | 17:36

Trouwens die paupers die midden in de nacht liedjes van Andre 'kinderneuker' Hazes zingen op de openbare weg moet je massaal naar een kolonie sturen ergens in een polder. Speciaal voor ze gemaakt in het IJsselmeer. En niet bijvoeren.,laat de natuurlijke selectie maar zijn werk doen.

miko | 03-06-18 | 17:35

Wel geile praat van die Marjolein, dat doet wel wat met me.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 17:35

@OB op der linkedin kan je haar vragen voor een kopje koffie... Dat zegt ze zelf .. go for it man!

Mark_D_NL | 03-06-18 | 17:59

Mark_D_NL | 03-06-18 | 17:59
Jij hebt op haar linkedin gekeken? Ik heb trouwens geen linkedin, pure kartel meuk!

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 18:14

@OB Ja, zoek me maar op, ik heet Jan-Klaas van Voor tot Achternaam.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 18:38
▼ 3 antwoorden verborgen

(Oud) geld maakt mensen gek. Al die adellijke en vaak ook nog katho families zijn bij de geboorte al doorgedraaid. Deze "stadsastronaut" dus ook. Zie haar website marjolijnvanheemstra punt nl

Genoegelijk | 03-06-18 | 17:33

Vaak ook nog katho? Het overgrote deel van de Nederlandse adel is protestants.

E-Burke | 03-06-18 | 17:57

En met 'het overgrote deel' bedoel ik 'de overgrote meerderheid'. Stop de tijd.

E-Burke | 03-06-18 | 18:07

Geen idee wat deze muts precies bedoelt met "Ons kapitaal is een verrijking voor de buurt". Maar ik heb wel een idee, en dat is dat ze flink over het paard getild is. Ik kan het nog sterker melden, ik verdien meer dan 200.000E per jaar en ik heb OOK een teringhekel aan dit soort Gutmenschtrutten. Flikker op, ga lekker naar Bloemendaal of zoiets

De Ana(a)list | 03-06-18 | 17:33

Je kan wel zoveel geld verdienen, maar je blijft een pauper. Jouw soort smeekte vroeger om briefadel te worden.

Ongeblustekalk | 03-06-18 | 17:36

Pauper zie ik onderhand als een Geuzennaam als ik dit stumperige geweeklaag voorgeschoteld krijg...

De Ana(a)list | 03-06-18 | 17:41

kom dan in waterland wonen in plaats van in noord. amsterdam vlakbij, maar een muur van beschaving die elke noordwaartse uitbreiding van de stad onmogelijk maakt.

Zyprexa20mg | 03-06-18 | 17:33

Waterland is al besmet. Tommy Wieringa woont er ook.

mexicano + satesaus | 03-06-18 | 18:09

De mate waarin sommige mensen in staat zijn hun hoofd zo ver in hun eigen achterste te duwen (excuus voor het Anglicisme) dat werkelijk elke vorm van zelfbewustzijn hen vreemd wordt, blijft me toch werkelijk eindeloos verbazen. Dat er dit soort teksten door je hoofd spoken is al erg genoeg, maar dat je het vervolgens ook nog uit je pen weet te krijgen, nog eens op fouten doorleest en dan nóg niet tot de conclusie komt dat je een hautaine, egocentrische trut bent... Mocht ik ooit een dusdanig bord voor mijn kop krijgen, mag ik toch hopen dat er iemand in mijn directe kring de tegenwoordigheid van geest heeft mij een ongenadig pak slaag te geven en te vertellen dat ik even heel snel normaal moet gaan doen.

Die scheldende buurman is trouwens ook een lul, maar dat geheel terzijde.

Reynaerde | 03-06-18 | 17:32

Gedeelde smartlappen zijn dubbele smartlappen.

ScumbaggusMaximus | 03-06-18 | 17:32

Tja,ik kan me helemaal voorstellen wat ze mee maakt.
Dat is ook de reden dat pauperbuurten pauperbuurten blijven. Een buurt floreert door elkaar te accepteren en ook dat er mensen zijn die wat meer hebben en zo. Wat je vaak ziet in dit soort buurten is een krabbenmentaliteit en gemaakte solidariteit..

miko | 03-06-18 | 17:31

Schijtrijk, doch niet rijk genoeg om een duur preventief acne/pizzaface crèmepje te purchasen met een krater-gezicht als gevolg. Dat is funny.

Accident_Prone | 03-06-18 | 17:31

Zeiken. Je moet het maar durrrjven.

marcoplarco | 03-06-18 | 17:29

"Want inderdaad, sinds ik hier woon, bel ik regelmatig ’s avonds laat de politie om te klagen" Fake news dit of zou de politie echt komen als deze barones belt?

Bennie Boos | 03-06-18 | 17:28

Bennie Boos | 03-06-18 | 18:00
Mooi man, ik hou van zulke anekdotes. Heb zelf een keer een heel erg knap politieagentessetje helemaal het leplazarus laten schrikken. Was op bezoek bij een vriend. Ik zat in de tuin toen er door de hermandad werd aangebeld. Vriend en twee vrouwelijke agenten in gesprek met hem, wordt zij over de portofoon aangesproken, loopt ze naar de tuin want die vriend mag het niet horen blijkbaar. Ik zie dr aankomen en zeg keihard BOEEEEE. Kon ze niet waarderen ze schrok zo hard dat ik maar even een glas water en een tissue was gaan halen voor de traantjes. Moehaha.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:07

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:07

Ik verzin het ook echt niet, er was brand gesticht in de wijk en ze stond er werkelijk 20 meter vandaan, ik vroeg haar waarom doe je niets je staat er zowat naast. Meneer ik heb voor vandaag een andere taak toegewezen gekregen. O ja de super belangrijke taak was het helpen van asielzoekers met fietslessen.

Bennie Boos | 03-06-18 | 18:35

Bennie Boos | 03-06-18 | 18:35
Op z'n Amsterdams: kolere. Niet normaal... Ben niet verbaasd hoor. Zelf ook de gekste dingen met die lui meegemaakt. Staan ze ineens je voordeur in te beuken. "Oh maar u bent helemaal geen oudere mevrouw" en 't verdommen om een nieuwe voordeur te bekostigen. Frikkin' huisnummer staat verdumme twee keer op de deur.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien een arrogant mens, maar vrouwen met kinderwagens intimideren is gewoon walgelijk.

diederik12345 | 03-06-18 | 17:27

Haha. Dat is een goeie om het aan te dikken ja. Mooi verhaal dit.

Omebert | 03-06-18 | 17:29

Wat?

diederik12345 | 03-06-18 | 17:35

Dat

Omebert | 03-06-18 | 18:20

Het is heel eenvoudig; ze liegt.

mental K | 03-06-18 | 17:27

Een huishouden met twee "verdieners" die kapitaal de wijk inbrengen?!.... Marjolijntje, meid... Misschien heb je een rijke vent aan de haak geslagen maar jij hebt nog nooit van je leven een normale baan gehad. Volkomen afhankelijk van het subsidiecircuit om je uit de hand gelopen hobby te kunnen financieren. Arrogante polariserende trut.

basweetutwel | 03-06-18 | 17:27

De haat richting autochtone arbeiders spat er gewoon vanaf. Wat een secreet

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:27

Autochtone arbeiders? Pardon? Leeft u nog in de jaren zestig? 1860 om precies te zijn? Half Nederland heeft een rotte rug en de andere helft heeft nooit wat uitgevreten. Lekker TellSellen als het regent en Schultenbrauen als de zon schijnt zal je bedoelen. Met je arbeiders.

Pedronegro | 03-06-18 | 17:58

Die Marjolijn wordt trouwens wel heel vaak door wildvreemden aangesproken: www.trouw.nl/home/baby-s-zijn-van-ied... . Zou ze misschien verhalen uit haar dikke duim zuigen?

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:26

MemeMagieIsEcht | 03-06-18 | 17:39
Thanks meme!

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:43

Omebert | 03-06-18 | 17:28

Ik werd er anders vaak genoeg aangesproken: of ik iets wilde kopen, wiet, kook, bruine suiker, weet ik veel wat. Eens liep ik er met een grote koffer op m'n hoofd (want groot en ik had toch niets op m'n hoofd dus waarom geen koffer) waarna me juist gevraagd werd of ik iets te koop had.

Voorgeenchanterikpeu | 03-06-18 | 17:44

Voorgeenchanterikpeu | 03-06-18 | 17:44
Precies, nooit zomaar dus.

Omebert | 03-06-18 | 18:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit moet geschreven zijn door de Speld.

DebraCadabra | 03-06-18 | 17:25

Ja gelul eerste klas. Net als verwarde mannen.

Omebert | 03-06-18 | 17:26

Nah gewoon oprollen die werkloze figuren die rondhangen met de smartlappenmachien. En niet alleen op de avonden. Volksbuurt amehoela. Vergane glorie die nooit echt scheen. Hou toch op! Roze blog wordt sentimenteel gejank straks verkrijgbaar als smartlap ritmisch ingezongen door straalblanke rapper.

GeenAccount | 03-06-18 | 17:25

Als je kon lezen wist je dat hij er 3 jaar voor heeft gezeten. Uiteraard door de amnestie veel te weinig, maar wel veroordeeld.

johannijhof | 04-06-18 | 00:39

Normaliter mag je van die bakfietswijven nooit iets zeggen over iemands postuur want 'fatshaming', maar deugvrouwtje mag wel afgeven op de uiterlijke kenmerken van het grauw.

raskol | 03-06-18 | 17:24

Een fantasiefiguur bedoel je. Dat we hier intuinen.

Omebert | 03-06-18 | 17:25

Rare muts.Wat ik ook raar vond was dat verhaal van die man die zijn zoontje van 4 zag thuiskomen met blauwe plekken.
Hij vroeg aan de school wat er gebeurd was en de school zei,ja kinderen hé.
Vervolgens belde hij de politie en die zei dat ze niks konden doen tegen pesten.
Ik denk wat pesten,dit is toch kindermishandeling!
En waar is nu die ombudsman of vrouw die wel de bek vol heeft over ISIS kinderen die bescherming nodig hebben.
En waar zijn die politici die wel zwetsen over veiligheid voor kinderen.
Flikker toch allemaal op.Tijd om regels te veranderen.
Regel 1. scholen mogen kinderen verwijderen van hun school als ze zich voor een derde keer misdragen.Ouders zoeken maar zelf een andere school.
www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/k...

pejoar | 03-06-18 | 17:24

Linkse Gutmenschen die dingen "aan kant vegen"? Socialisten die zeggen met hun handen te werken zijn zo ongeloofwaardig.

Jan Passant mk2 | 03-06-18 | 17:23

M'n vader vertelt af en toe nog, met enige trots in z'n stem, het verhaal dat hij in z'n diensttijd eind jaren '60 meermaals de dam heeft schoongeveegd van een stel maffe socialisten. Dat is vast niet waar deze dame op doelt.

Knisperende_Tissue | 03-06-18 | 17:30

Die laatste zin in haar, uhm, column (?) snap ik niet: "Ons kapitaal is een verrijking voor de buurt en ook verdubbelde smart."

Hoezo is 'hun' kapitaal een verrijking?

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:23

Als je met zo'n air ergens heenkomt kotsen ze je wel uit ja.

Shoarmamasutra | 03-06-18 | 20:15

Hautain of niet,ze mag zeggen wat ze vindt uiteraard. Dat gezegd hebbende ga dan niet in die ghetto wonen. Dit lijkt mij nogal op een Selffulfilling prophecy.

Be de Laer | 03-06-18 | 17:23

Artikel half gelezen. Geloof er geen reet van. Volgens mij heeft die barones een hele dikke duim.

Omebert | 03-06-18 | 17:22

Precies, dat gevoel heb ik ook. Heb wel het hele artikel gelezen trouwens...

Pedronegro | 03-06-18 | 17:51

Ik woon in Noord en het aantal deugsletjes (m/v) die hier even denken de boel in een dorps Deugland om te kunnen toveren rijzen de pan uit. Ik heb de buurtapps als een malle verlaten want ik werd totaal mesjogge van het aantal berichten van mekkeraars die op hoge toon kwamen vertellen hoe de dingen heuren! Ik werd er totaal krankjorum van. In discussie met dit soort types gaan is onmogelijk want een ander antwoord dan het hunne accepteren ze niet zoals een echte linkse deugkneus dat betaamd.

Marjolein van Heemstra kende ik nog niet maar nu gelukkig wel. Want wie de echte noorderling niet accepteert en met zo'n dedain over mijn mensen praten daar kots ik op, openlijk.

En ja Marjolein je woont in een frikkin' volksbuurt wat zeg ik volksstadsdeel. Als je die zo stormachtig wil veranderen zonder daarbij de oorspronkelijke bewoners te betrekken ja dan is het niet heel gek dat daar wat mensen zijn die daarin tegen het geweer komen. Het begint met woorden maar de daden zullen snel volgen. Niet van mij hoor maar van hen die totaal in een hoekje gedreven zijn.

Dank je wel voor het onder de aandacht brengen Zentgraaff. Ik ben niet altijd blij met je maar dit doe je echt goed.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:20

elfenstein | 03-06-18 | 17:40
Komt eraan. Op enkele plekken worden nu huizen gebouwd en vrijgemaakt voor 'statushouders'. Lagguh. Als er eentje verkracht wordt of anderszins aangepakt heb ik nul medelijden.
beau van rtl | 03-06-18 | 17:42
Doe ik ook. Als dat zootje zich echt tegen ons als Noorderlingen gaat samenspannen zijn we de lul. We doen wat we kunnen.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 18:19

@miko | 03-06-18 | 17:37

Waarom gaan mensen überhaupt ergens wonen waar het ze niet aanstaat? Als je niet naar gejengel wil luisteren moet je niet in Amsterdam wonen.

Halveneger | 03-06-18 | 18:23

elfenstein | 03-06-18 | 17:41
Eigenlijk wel ja,dat maakt die IS filmpjes nog dragelijk dat samenzingen. Van Andre 'meisjesverkrachter' Hazes krijg ik moord neigingen om nog maar niet te sprken over die andere bagger die uit de Jordaan is gekomen op muziek gebied. Kolere, En als toefje Lil Kleine en de Nues. Nee geweldig.

miko | 03-06-18 | 21:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Blijkbaar toch niet zo tolerant volk die creabea's. Maar natuurlijk wel een "verrijking voor de buurt".

lingo star | 03-06-18 | 17:19

Een dure hypotheek is geen 'kapitaal', dat is gewoon niet met geld om kunnen gaan. Als ze echt kapitaal had had ze wel een andere buurt uitgekozen. Als je niet in een volksbuurt wil wonen, ga dan gewoon niet in een volksbuurt wonen.

Blasfemie | 03-06-18 | 17:19

En de Prosecco zal ze wel online bestellen en laten aanrijden. Zie het helemaal voor me, een glanzend gepoetst bestelwagentje van Slijterij De Volle Teug dat dan moet zien te parkeren tussen een Camaro op bokken en een caravan met twee lekke banden, gadegeslagen door de inheemse bevolking die zittend op mat uitgeslagen plastic stoeltjes aan de dagelijkse krat pils werkt. Op de achtergrond klinkt een belegen lied van Hazes.

Schoorsteenveger | 03-06-18 | 17:43

Het is de hoogste tijd om de erfelijke adeltitels en alle daarbij behorende wetten af te schaffen.

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:19

Die titels zijn wel handig om inteelt aan te herkennen.

2voor12 | 03-06-18 | 17:41

Bea heeft het toch afgeschaft, geen nieuwe adel meer.

gato | 03-06-18 | 18:09

Wandelend cultureel erfgoed: is mooi!

Hemmenaar7 | 03-06-18 | 19:38

Lekker in de grootste stad van Nederland gaan wonen en dan klagen over andere mensen, dat die geluid maken. Duh. Koop dan een ecologische plaggenhut ergens in een weiland in Drenthe.

Dutchbeaurouge | 03-06-18 | 17:19

Ho ho ho, amice, gelieve uw genetische afval uit Holland te laten waar u het heeft aangetroffen. Wij, in de provincies, zitten er niet om verlegen.

Ramses Sappie | 03-06-18 | 18:15

Klagen is onschuldig tijdverdrijf, daarvoor hoeven geen koppen te rollen en een snor heb je er ook niet voor nodig.

dugo | 03-06-18 | 17:18

Zeg Heemstra, nakketakker, je bent dus gewoon een armoedzaaier.
Andersch woonde je wel in Aerdenhout en bracht de kids in de Range Rover naar school

vliegende knorrepot | 03-06-18 | 17:18

Ze kan altijd nog in een slisbuurt gaan wonen. Kijken of ze daar ook dergelijke stukjes over durft te schrijven.

Deflatiemonster | 03-06-18 | 17:17

Ach, het is maar de vraag wie je liever je buurt wilt laten overnemen. Het kan erger. Wat mij betreft liever een bouwerij dan een haathut.

Schoorsteenveger | 03-06-18 | 17:16

een buurt is als een BH.
ze sluit goed om je (in)borst of niet.
als dat niet zo is, zo snel mogelijk uittrekken en een nieuwe vinden.

Tang_Li | 03-06-18 | 17:16

Arrogante trut, ik wens haar veel succes in Shitholeterdam.

de uitbater | 03-06-18 | 17:15

Al eerder gesuggereerd, stop gewoon met het plaatsen van artikeltjes over die stad.

J-van-de-Bontekoe | 04-06-18 | 10:21

Een te kleine bovenlip. Dat soort mensen moet je niet vertrouwen.

Deflatiemonster | 03-06-18 | 17:15

Wat een onzin. Mevrouw heeft gewoon gelijk. Paupers die met huursubsidies de hele dag buiten hun voordeur op een krat Schultenbrau zitten, die dan nog het lef hebben overlast en agressie te geven bij bewoners die wel bijdragen aan de beschaving. Beschaving. Dat woord zegt een hoop mensen niet zoveel, maar een paar van ons proberen er toch nog wat van te maken. En alleen maar omdat het pauper volk zich de 'oorspronkelijke bewoner' waant.

Snorkle | 03-06-18 | 17:15

@snorkle: U heeft geen idee van Noord. Er zijn enkele wijken waar mensen wonen die met een krat bier voor de deur staan. Maar dat valt reuze mee. Zij die 'er nu iets van proberen te maken komen' aankakken met linkse hobby projecten zoals ontbijten voor vluchtelingen, kunstmeetings en andere onzinnige bagger.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:27

'Paupers met huursubsidie' houden zo'n beetje half ambtenarenAmsterdam aan het werk. Als deze 'Paupers met huursubsidie' er niet waren zaten heel veel DWI en belastingdienst werknemers zonder werk en dan moeten ze... oh wacht

Sandronique | 03-06-18 | 17:47

Blasfemie | 03-06-18 | 17:26
Wat heeft yup (young urban professional) met upper class te maken dan?

Elmauro | 03-06-18 | 20:54
▼ 20 antwoorden verborgen

Type geen tieten en een slobbertrui. Ik pas, als we ons dan toch op arbitraire kenmerken gaan laten voor staan.

CynicalBastard | 03-06-18 | 17:12

Haha

winkelwagenmuntje | 03-06-18 | 17:12

U bent me net voor.

Mr_Natural | 03-06-18 | 17:16

Nou, met het zwaard ging het ook wel. Alleen niet zo humaan. Dat heeft zelden in de geschiedenis mensen van het executeren weerhouden, meen ik.

omanders | 03-06-18 | 17:11

Een huishouden met twee "verdieners" die kapitaal de wijk inbrengen?! Mens, de héle buurt is twee-verdiener! Want je kan niet rondkomen van wat er overblijft nadat Den Haag en Amsterdam hun tengels in mijn portemonee hebben gedoopt! En je mag blíj zijn als er smartlappen rondschallen! Dat wordt ondertussen helemaal weggebazuind door brommertjes, hardlopende voetstappen, politie-sirenes en huilende moeders en tierende vaders! Ik hoorde dat er een nieuwbouwkazerne in Zeeland leeg staat, ga dáár lekker heen!

Du-u-u-h | 03-06-18 | 17:10

Noord, oud-west en oud-zuid, ik heb er nooit van kunnen genieten. Heerlijk chill in een roomblank dorp in het groene hart nu... pfeww

lefbak | 03-06-18 | 17:10

Vroegah noemden wij dit een kakwijf. Welkom in Noord meis!

Cor Netto | 03-06-18 | 17:09

Misschien kan het kaktutje beter naar West verhuizen. Woont best wel rijk volk als ik de jochies in hun nieuwste BMW's zie rondrijden om iets dat lijkt op melkpoeder in zakjes rond te brengen. Zal ze zich helemaal thuisvoelen.

2voor12 | 03-06-18 | 17:09

Vroeger duwde de melkboer degelijke kaktutjes aan, tegenwoordig de melkpoeierboer. Van hetzelfde laken een pak.

elfenstein | 03-06-18 | 17:24

Jezus, wat een arrogant wijf is dit zeg?

Kabouteraap | 03-06-18 | 17:08

Marjolein heeft vast ergens een sweater met het woord "Noord" er op. Ruige meid dat ze is.

Panos88 | 03-06-18 | 17:08

Flauwekul verhaal en ongelofelijk arrogant. alleen de zin "sinds wij de boel aan kant kwamen vegen" is al genoeg om d'r met en pak en veren de buurt uit te jagen.

osolemio | 03-06-18 | 17:08

Er zijn zoveel van dit soort arrogante trutjes in Noord. Denken dat ze even zonder consequenties de zooi kunnen overnemen. Druk de echte Noorderling maar in een hoek. Heel verstandig. Vraag maar aan reaguurder Blauwe Zander wat ze met Mussert gedaan hebben in het Blauwe Zand... Moeha.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 17:23

Zelf ook twee jaar in Noord gewoond, 30 jaar terug, in de van der Pek buurt maar ik kom er niet vandaan en ik moet ook eerlijk zeggen dan ik er al een tijdje niet meer ben geweest. Het dedain van deze schrijfster is stuitend. Sterkte met al die bakfietsers.

osolemio | 03-06-18 | 17:42

Ecologische bloemenlinten, ik moest het even Googlen. WTF is dat? Verder, blijf vooral met je hoogopgeleide bakfietsenclave in Noord.

Brentjeee | 03-06-18 | 17:08

Die gaat een moeilijke tijd tegemoet in haar buurtje denk ik.

Harry Turtle | 03-06-18 | 17:08

Het is niet haar buurtje. Eerder het buurtje van kansloze karel en doorgesnoven donnie.
Ik ken ze beiden, tutje kan beter heeeeel ver bij deze heren uit de buurt blijven. Letterlijk.

elfenstein | 03-06-18 | 17:34

"Dat wat je vroeger in de jordaan had, dát is denk ik dat Noord gevoel"
Staat op een merkel lego'tje in Noord.

elfenstein | 03-06-18 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken