Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – See no evil, hear no evil

Deze week aan de ene kant een triomfantelijk bericht dat de criminaliteit in ons kikkerlandje daalt, aan de andere kant bleek er anderhalf miljard euro meer verdiend te worden aan wietteelt dan gedacht. Iets wat ook een hoger BBP en afdracht aan Brussel geeft.

Zolang het Wetenschappelijk Onderzoeks- en documentatiecentrum van Justitie en Veiligheid (WODC) nog op de veertiende etage van het ministerie zit, zijn hun rapporten besmet. Alsof het een reclame van een verzekeraar is, een tweedehandsauto of een uitzending in de tijd voor politieke partijen. 

Toch heeft het WODC eindelijk ruiterlijk wordt toegegeven dat de Anti Fascistische Actie zelden wordt vervolgd en daardoor straffeloosheid ervaart. Die conclusie is pijnlijk, maar de beperkte informatiepositie van het WODC is nog veel erger. 

Het eerste praktisch probleem zijn activisten met dezelfde zwarte kleding en gezichtsbedekkende kleding. Daardoor is moeilijk te zien wie precies wat gedaan heeft. Daardoor blijft veel opsporing en vervolging uit. In het sleepnet wordt deze vis niet gevangen.

De samenvatting van het rapport wekt de indruk dat AFA alleen in het buitenland bomaanslagen pleegt. Dat is een beetje vreemd aangezien de politie in 2016 nog een bom gevonden heeft vlak voor een demonstratie. Een bom die de politie een paar maanden lang een nepbom heeft genoemd, om daarna toe te geven hoe het zat. Een Pauline Krikketje. 

Wellicht omdat de bom bestond uit twee grotere rookbommen en een wekker. Voor uw beeldvorming, een videootje van een paar maten kleiner. De antifascisten gebruikten in 1986 ook al zo'n rookbom toen ze deze bij Hotel Cosmopolite naar binnen gooiden tijdens een vergadering van de Centrum Democraten met de Centrumpartij. Het hotel brandde tot de grond toe af.

De secretaresse van de CD viel bij haar vlucht vanuit de eerste etage zo ongelukkig dat haar been moest worden geamputeerd. Later trouwde ze met Hans Janmaat en werd gekozen als Kamerlid. Het behaagde het presidium vervolgens om haar een werkkamer op zolder zonder lift te geven. 

Social

Zo'n onnozel akkefietje valt in het WODC rapport onder het eufemisme “house visits” die hoger in het geweldspectrum zitten. Die worden soms jaren voorbereid. Deze continue geweldsdreiging zorgt ervoor dat (talentvolle) mensen afzien van een baan in de politiek. 

Ondermijning van de samenleving is niet alleen intimidatie, afpersing en omkoping. Het is ook de verdringing van goede ideeën en mensen uit de politiek. Vooral de rechterflank wordt op die manier intellectueel uitgehold door links gedoogbeleid ten opzichte van geweld.

In de periode 2015 tot en met oktober 2017 zijn 182 personen door de politie in verband gebracht met extreem-linkse groeperingen. Toch zijn slechts tientallen aangemerkt als aandachtpersonen. Wat nog veel erger is, van de aandachtpersonen en de nieuwe aanwas ontbreken uitgebreide persoonsdossiers bij de politie.

Door het ontbreken van dat soort dossiers volg ik niet helemaal hoe het WODC tot de conclusie komt dat slechts enkele extremisten tot ernstig geweld bereid zouden zijn. Het is al lastig iemand te doorgronden die je echt kent, laat staan iemand waarnaar geen onderzoek is gedaan. 

Het WODC meldt in haar eigen samenvatting dat slachtoffers in goed overleg met justitie ervoor kiezen om zo min mogelijk aanslagen publiekelijk te melden. Aangezien hetzelfde onderzoek zich voornamelijk op open bronnen baseert, de zoveelste vorm van onderrapportage. 

Waarom het WODC het moet doen met zulke beperkte toegang tot de informatie in het ministerie is duister. Daarmee vallen alle voordelen van huisvesting in het ministerie volledig weg. Omdat de mate van onderrapportage onbekend en instabiel is, is onbekend of ernstige criminaliteit daalt.

De criminaliteit lijkt volgens de officiële cijfers te dalen, maar de opsporingsmogelijkheden en -bereidheid wisselen sterk. Aanslagen met granaten en automatische vuurwapens op coffeeshops zijn een nieuwe trend, ook ver buiten de grachtengordel. 

Het beleid om panden te sluiten om delicten te voorkomen is aanleiding voor criminelen om met militaire wapens te schieten in de hoop dat de burgemeester het pand van een concurrent sluit. Het lukt maar niet bijwerkingen van goed bedoeld beleid te voorspellen.

Het aantal delicten is al jaren een KPI die door de overheid wordt bijgestuurd. Door bijvoorbeeld winkeliers af te kopen waar asielzoekers net een winkeldiefstal hebben gepleegd. Meestal gaat het subtieler, door te weigeren een aangifte op te nemen.

Door gebrek aan recherchecapaciteit worden in Brabant vele drugskartels en aangiftes niet onderzocht, in plaats daarvan worden motorclubs vervolgd. Als iedere vereniging met een overschot aan criminelen moet worden ontmanteld, dan is de Bond van Wetsovertreders de volgende. Vereniging Martijn is verboden, maar gaat ondergronds verder met nog minder toezicht.

Groeperingen die decennia met gewelddadige tegendemonstraties de Vrijheid van Meningsuiting saboteren worden nauwelijks vervolgd, mensen met spontane autopech in Friesland worden allemaal minutieus vervolgd. Deze tunnelvisie op de papieren werkelijkheid in rechtszalen, kranten, onderzoeken en ministeries geeft een nare nasmaak van politiek beladen willekeur.

Met als magnum opus het feodale beschieten van de boodschapper. Wilders wordt weer eens vervolgd, Pechtold niet. Een verschil waar de leden van het Hof geen onderzoek naar wilden doen, waarna ze voorspelbaar en succesvol gewraakt werden. 

We mogen de echte cijfers niet zien, sommige politici niet horen, maar wat bereiken we daarmee?

Reaguursels

Inloggen

Isis is zwaarder bewapend en fascistischer / sadistischer, en worden aangestuurd
door de CIA en Mossad.
Er is geen aanleiding om te veronderstallen dat Anti-Fa niet geinfiltreerd (ge-Cointelpro-d)
is door de BND (dochter van CIA) of andere belanghebbenden.

Iggy_Plop | 28-05-18 | 13:59

Ik vindt het opmerkelijk dat Anti-Fa nooit het koningshuis aanvalt.
Choose your battles wisely, hmm?

Iggy_Plop | 28-05-18 | 13:46

"Twee rookbommen en een wekker".

Een Gloria Wekker toevallig?

Bijtendehond | 27-05-18 | 15:21

Het lijkt me toch heel simpel om een verbod op gezichtsbedenkende 'kleding' te organiseren, al dan niet via een apv, en het die ondermensen onmogelijk te maken zich strafffeloos te misdragen? Dat is gewoon een kwestie van echt willen.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:29 | 3

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:29,

Het is al lang verboden om (zeker tijdens demonstraties) gezichtsbedekkende kleding te dragen. Net zoals het ook verboden is dissidenten en hun gezinnen te bedreigen, te verwonden of te vermoorden.

De bestaande wetten worden echter niet gehandhaafd.
Dat links stelselmatig wegkomt met geweld is dus beleid.
En dat geldt voor pakweg 99% van het falen door onze overheid; dat is beleid.

Dandruff | 27-05-18 | 13:48

Dandruff | 27-05-18 | 13:48
Precies. Er is dus geen enkele reden te bedenken waarom politie beamten niet iedereen met een masker voor het gezicht direct oppakt.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 14:03

BlowingBubbles | 27-05-18 | 14:03,

Wij zijn het eens. Nu nog al die NPO kijkende kuikens informeren, die net als ons denken maar toch steeds weer op de kartelpartijen stemmen.

Dandruff | 27-05-18 | 14:13

Waarom zou belasting betalend Nederland als het gaat om EU-afdracht moeten opdraaien voor crimineel Nederland.
Wordt bij het vaststellen van de betalingen van Griekenland. Bulgarije en Italië er ook een fikse opslag gedaan voor de belastingontduikers en zwarte markt?

Rommelende Onderbuik | 27-05-18 | 12:44

Het vervelende is dat het intelligente deel van dit land (= het niet-linkse deel) zich te goed gedraagt en dus niet op kunnen tegen Antifa. Zij hebben ook het meeste te verliezen, want ze hebben banen, hypotheken en toekomstperspectief.
.
Het uitschot, dat hierover niet beschikt en dus gewelddadig gedrag vertoont jegens andersdenkenden, is in grotere getale aanwezig bij het linkse contingent der bevolking, want afkomstig uit paupernesten dus lagere IQ's, minder verbale vermogens en geen toekomstperspectieven, m.a.w. niets te verliezen dus.
.
De zelfbenoemde linkse "elite" (paupers met een diploma pedagogische academie of knip- en plakstudie aan de VU) maakt hier handig gebruik van.

Brou Is Back | 27-05-18 | 11:31 | 2

Mijn indruk is juist dat antifa voornamelijk uit verwende rijkeluiskinderen bestaat.

LuckyGirl | 27-05-18 | 16:02

LG: Hoe kun je zo naïef zijn, hoe kun je zo cliché denken…

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 22:47

Ik vind het eng dat hier zo makkelijk een vergelijking wordt gemaakt tussen politiek AFA en religie ISIS. Politiek en religie moet je niet naast elkaar zetten vind ik.

Omnisofos | 27-05-18 | 11:30 | 7

Feynman | 27-05-18 | 12:24
Het lijkt verdikkeme wel of u getraind bent door Azarkan!

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:20

Dandruff | 27-05-18 | 13:08
BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:19
Ik merk dat ik anders overkom dan de bedoeling was.

ISIS, Hamas, hezbollah, jamyat-al-islami, hizb-ut-tahrir, janjaweed, etc hebben uiteraard allemaal een Koran in de hand. Als je echter naar hun handelen kijkt, blijkt dat niet zozeer om een vredige religie te gaan (zoals bijvoorbeeld de Joodse gemeenschap in de jaren dertig), maar meer om een politieke en militante islam.

Of anders, iedereen in zo`n geweldadig clubje beweert moslim te zijn, maar niet iedere moslim is gewelddadig. De twee verzamelingen matchen niet. Er zijn wel veel te veel moslims en islamitische landen bezig met een doodscultus. Wat dat betreft hard op weg de Azteken in te halen met hun offers van levende baby`s.

Omnisofos | 27-05-18 | 11:30
Omnisofos schreef dat de bovenstaande afbeelding een vergelijking maakt tussen de militante AFA en de _religie_ islam. Dat doet die afbeelding echter niet. Die maakt een vergelijking tussen de militante communisten en de militante islam. Beide zijn mensen die zo bevangen zijn door hun gedachtegoed dat ze het met geweld afdwingen. Beide zijn niet representatief voor alle mensen met die ideologie.

Als je echt een vergelijking zou willen hebben tussen de militante AFA en de religie islam, dan zou je aan de ene kant zwart geklede relschoppers moeten hebben en aan de andere kant witte jurken die rond een zwarte kubus lopen.

Het verwijt dat Omnisofos maakt, is ongegrond.

Feynman | 27-05-18 | 19:25

Feynman | 27-05-18 | 19:25
Precies. Net zoals de meeste verkrachters man zijn, maar niet alle mannen verkrachters. De meeste (?) terreur komt tegenwoordig van Islam, maar niet elke Islamiet is een terrorist.

Wol | 27-05-18 | 20:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is relatief makkelijk om te infiltreren in die groepen. Dan breng je het in kaart en kan men succesvol de boel demonteren. Maar het heeft absoluut geen prioriteit bij justitie.
Ooit was ik zelfs verbijsterd. Ik maakte in de jaren '80-'90 deel uit van antifa, het 'Zwarte Blok' van de Amsterdamse kraakbeweging. Toen al trokken we allemaal dezelfde zwarte kleding of overalls aan met bivakmutsen om herkenning tegen te gaan. We kwamen overal mee weg; zelfs na het slopen van complete straten, auto's en grof geweld naar de politie. Er volgde meestal geen arrestatie. Het was gewoon té makkelijk. Alsof het een spelletje was en oom agent riep 'niet meer doen hoor'. We lachten ze vierkant uit. Veel van mijn oude kameraden zijn momenteel deel van Groen Links en bekleden sleutelposities in de stad. Ik denk dat infiltratie in Antifa wellicht niet gaat plaatsvinden...

Oblast68 | 27-05-18 | 10:25 | 3

En dit WODC rapport meldt netjes dat hun mening door gebrek aan inside information van dergelijke infiltranten incompleet is.

Feynman | 27-05-18 | 12:25

Oblast68: haha.. nou, welkom op dit platform dan!

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 13:18

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 13:18 Thanks! Na 10 jaar tussen die lui, gingen mijn ogen goed open (beter laat dan ooit)

Oblast68 | 27-05-18 | 13:53

Antifa; linkse stormtroepen. Lijkt mij een vergelijkbare club als toen in Rusland Lenin/Stalin bezig waren vanuit de ondergrond om aan de macht te komen. Door de concurrenten de tyfus te slaan met gecoördineerde aanvallen. Stalin accepteerde ook totaal geen tegenspraak op zijn ideeen. Herkenbaar. Antifa is momenteel gevaarlijker dan een neo-nazi clubje. simpel omdat de polletiek en media dit zooitje ongeregeld gedoogd. Alsof het een morele politie is. Van mij mogen ze de hele antifa club wegjorissen. Elke nuance maken ze (mond)dood, wat juist nodig is om een gezonde discussie te kunnen voeren.

upbeat | 27-05-18 | 09:45 | 1

Wat dacht je van Hitler's bruinhemden? Links-fascistisch geweld is al zo oud als de weg naar Rome!

Brou Is Back | 27-05-18 | 10:58

Oude koeien zijn goede koeien om uit de sloot te halen.

DeAnalyse | 27-05-18 | 09:09 | 1

Berbaar, heb je je als zwitsal vermomd?

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:51

de waarheid en het recht ligt niet links en ook niet rechts ,zijn allebei foute systemen.

pedro300 | 27-05-18 | 08:15 | 1

hohoho, pionnetjes mogen alleen voorwaarts!

Iggy_Plop | 28-05-18 | 13:50

motorclubs worden aangepakt omdat op deze manier een flink stuk concurrentie wordt weggenomen en dus meer winst voor de opdrachtgevers.
vul zelf maar in wie dat is.
water stroomt bergaf geld daarentegen stroomt bergop.

isotope 465 | 27-05-18 | 07:57

Wie het over extreem links of extreem rechts heeft dient eens een tijdje onder te duiken in Berlijn, Rostock of Dresden, dan gaan de ogen wel open en wordt ook meteen duidelijk dat extreem rechts in Nederland nauwelijks bestaat in die hoedanigheid. Dankzij het overwegende linkse politieke klimaat worden linkse militante groeperingen hier compleet ongemoeid gelaten, sterker nog; ze zijn indirect onderdeel van beleid om (politieke) opponenten mores te leren. De linkse knokploegen hebben relevantie met de bruinhemden uit de jaren ’30. Zo blijft de macht op alle niveaus ter linker zijde.

Een meer evenwichtiger politiek beeld zou wenselijk zijn, maar wordt moedwillig gefrustreerd door laffe aanslagen, intimidatie en terreur. Echter, indien de overheid al ‘30 a ‘40 jaar niet wenst op te treden tegen dit soort links geteisem, dan moeten die gasten maar eens uit hun door de UWV betaalde stinkholen gerookt worden. Dat ze goed werk verrichten voor o.a. de Anne Frank stichting is slechts ’n dekmantel om hun geweld te legaliseren.

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 02:19 | 2

SP-raadslid Rebekka Timmer zetelt ondanks het beroerde aantal van 187 stemmen in de gemeenteraad van Hilversum en noemt zichzelf socialist, activist, antiracist, feminist en antifascist.
Nou, dan weet je wel.
Rebekka: "Zoals Mussolini teruggreep op de Romeinen en Hitler op het vooroorlogse Duitsland, grijpt Baudet terug op de renaissance en de "Gouden" Eeuw. Ja, de heer Baudet hoort thuis tussen 'grote' namen: die van de fascisten waarmee we afrekenden in '45."
twitter.com/RebekkaTimmer/status/1000...

Volgens haar eigen theorie komt de boemerang terug naar de werper.
Goh, wat een overeenkomst.
Ook de naam Rebekka hoort thuis tussen 'grote' namen: die van de fascisten waarmee ze afrekenden in 1812.
Destijds was deze hoofdverdachte Rebekka ook woonachtig in Hilversum.
Er verscheen zelfs een boekje over haar.
www.onsamsterdam.nl/tijdschrift/jaarga...

drs.Nee | 27-05-18 | 03:06

Ga eens kijken in de krakerswijk van Hamburg en dan zul je zien dat ook extreem links niets voorsteld in Nederland.

Gulliver | 27-05-18 | 07:30

Maar een paar dronken boeren die een molotovcocktail op een grasveldje nabij een moskee deponeren zuchten 3 jaar in de PI Vught tussen de jihadi's...

de honden blaffen... | 27-05-18 | 01:49

AFA, is een door links gesteunde terroristische organisatie. Zij worden niet vervolgd en kunnen doen en laten wat zij willen. Het fascisme herleeft. Vergelijk het met de Kristalnacht in de 2e WO. Dit proces is al lang aan de gang en wordt steeds heviger. Het begon bij Boer Koekoek, hij werd weggezet als een onnozele man. Toen Hans Janmaat. Dit werd serieuzer. Een bomaanslag volgde. Toen Pim Fortuyn. Volkert van de Graaf, werd door links ingehuurd voor deze moordaanslag. Afspraak was dat hij eerst zijn straf moest uitzitten waarna hij naar het buitenland kan vertrekken (nu ingang gezet en gaat zeker door omdat de rechter hiervoor de opdracht heeft gekregen) en hij kan beschikken over veel geld wat op een Zwitserse of Kaaimaneilanden bankrekening staat. Hierna was het de beurt aan Geert Wilders. Hij moet continu beveiligd worden. Het werken wordt het bij onmogelijk gemaakt. En daar was Thierry Baudet, de laatste in de reeks. Ook hem treft, intimidatie, laster en pogingen tot zwart maken. Sorry, wit maken kent onze taal in deze niet (dit voor alle deugers). Het wordt tijd dat het Volk opstaat en deze AFA, en deugers die Nederland naar de afgrond helpen, een halt toe te roepen. De klok tikt door. Als het Volk, niet doet, mag je alleen nog maar de opinie van terroristen als AFA, en deugend Nederland volgen. Zo niet, dan loopt het slecht met je af.

De Evangelist | 27-05-18 | 01:38

Kijk Feynman als justitie 5% vd capaciteit die ze al 30 jaar lang nutteloos in Brabant inzet tegen wiet en pillen zou gebruiken om de linkse antifa groeperingen te pakken en om rara eens te ontmaskeren dan was het zo opgelost. De VVD heeft alleen oog voor motorbendes wiet en pillen. En daar doen een paar journalisten John vd Heuvel voorop nog regelmatig aan mee met vette krantenkoppen hoe slecht het in Brabant gaat terwijl de rest vd wereld het licht heeft gezien en legaliseren kijk naar de VS.

Trumme | 27-05-18 | 00:52 | 5

Ja, legaliseren die wiet, maar dan komen de Grrristenen met hun benepen blikken weer om de hoek...

Brou Is Back | 27-05-18 | 11:02

LuckyGirl | 27-05-18 | 01:20,

Restaurants, bar-dancings en coctailbars zijn al heel lang gelegaliseerd, maar ook die hebben regelmatig te kampen met handgranaten. www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/2018/...

Dandruff | 27-05-18 | 13:19

Dandruff | 27-05-18 | 13:19 |:
Ok, legaliseren doet granaten niet als sneeuw voor de zon verdwijnen natuurlijk maar het helpt wel.

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Trek de conclusie.
In de middeleeuwen, toen men nog dacht dat er 'n werkelijk ingrijpende god worden ingeroepen om onrecht te herstellen; riepen de zwaar gelovigen: 'Godverdomme' lees: 'Moge God jou verdoemen, want ik ben niet bij machte dat zelf te doen, om onrecht tegen te houden'.
De scheiding tussen 'absolute rechtvaardigheid' door/namens God is als op de troon van God zitten bij 'n laatste oordeel en zeggen 'hoe het echt zit; en echt moet'.
Eh, ondertussen hadden de mensen te accepteren, dat er ook nog 'aardse rechters' bestaan, die ook proberen tijdens dit leven op aarde, 'alvast wat rechtvaardigheid te scheppen met hun rechtspraak'.
Dat lukt natuurlijk maar gedeeltelijk, want rechters zijn gewone mensen die fouten maken. (bescheidenheid over eigen aardse rechtspraak blijkt uit het beel van Vrouwe Justitia; zij is geblinddoekt (lees: ze weet niet wat er echt gebeurd is); zij heeft slechts twee gereedschappen; een weegschaaltje en 'n zwaard, en moet 't daar maar mee doen, want er wordt 'in den blinde' gehakt.
Eh, de gelovigen onder ons, dat zijn ook de seculiere afvalligen, hebben vaak nog de verwachting, alsof zij namens goddelijk recht kunnen zeggen 'hoe 't echt zit. (dat is pure hoogmoed, maar ja, vertel dat de hoogmoedigen maar eens)
En zo zien wij de hoogmoed van clubjes die de boel terroriseren.
Dat is ISIS. Dat is net zo goed Antifa. Er zijn in 't verleden veel van dat soort terroristen bezig geweest (communisten, fascisten); en zodra mensen menen, de hogere waarheid (en rechtvaardigheid) in handen te hebben, vanuit de ene of andere logica, vanuit het ene of andere heilige geschrift, en die mensen worden monsters en genocideplegers.
En dan is er ook nog 'n uitleg te geven, waardoor vooral linkse wereldverbeteraars (Antifa), of orthodox-reactionaire gelovigen (Islamieten) 'extra' agressief zijn (zie rapport van WODC), maar dat is eigenlijk oud nieuws. 'Linkse' wereldverbeteraars hebben niets anders dan hun 'betere' idealen; en gelovigen willen hun plaatsje verdienen in hun 'betere' hiernamaals.
Maar in beide gevallen zijn 't tot monsters verworden, mislukte mensen.
Opgesloten in hun eigen 'gelijk'. Ontoegankelijk en onverbeterlijk.
Ik durf te zeggen, tijdens de ene of andere oorlog zal ik niet rouwen om hun dood.

Der Paulie | 27-05-18 | 00:19 | 4

LuckyGirl | 27-05-18 | 00:25
Dat zou ook nog kunnen; is ook 'n goede uitleg.
Zonder aanziens des persoons is 'n beetje als niet-discriminerend.
Maar ik zie vooral de onmacht van Vrouwe Justitia.
Met 'n duidelijke belemmering, geen zekerheid te hebben over de gebeurde, en te beoordelen feiten. En dat Vrouwe Justitia dus kwetsbaar mensenwerk levert; met hele beperkte middelen. Die menselijke onmacht, die vind ik sympathiek voor rechtspleging; en tragisch, voor wie desondanks onrecht moet ondergaan; omdat er nu eenmaal veel fouten worden gemaakt; recht is geen garantie.
Maar nogmaals; 'zonder lelijk onderscheid tussen bevoorrechten en pechvogels zou ook kunnen als 'moderne' uitleg, om dat non-discriminatie-ideaal op haar te willen projecteren.

Der Paulie | 27-05-18 | 00:35

Onderaan de Areopagus (Athene) stond vroeger een basiliek waarin de beschuldigde in het pikkedonker werd voorgeleid, zodat de rechters 'zonder aanziens des persoons' zouden oordelen en ook de beschuldigde zijn/haar rechters niet zou kunnen aanzien in het gezicht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-05-18 | 13:54

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-05-18 | 13:54
Leuk om te horen. Dank.

Der Paulie | 27-05-18 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Vorige week zag ik een vrouw in een scootmobiel een zebrapad oversteken.
Ik keek nog eens en zag mijn eerdere vermoeden bevestigd: het was Wil Schuurman, echtgenote van Hans Janmaat. Zij raakte zwaar gewond bij de terreuraanslag in 1986 en zit nu al 32 jaar in een karretje.
Ik stak over en ging mijn boodschappen doen.
Zo gaan die dingen.

Van Duyvenbode | 26-05-18 | 22:58 | 3

Zuur, geen van die linkse fascisten is toen veroordeeld. Ik heb een sterk vermoeden dat de daders een link hadden met de voorlooppartijen van GroenLinks.

BozePaarseMan | 26-05-18 | 23:32

Er is een documentaire gemaakt over deze terreuraanslagaanslag:
anderetijden.nl/aflevering/274/Weg-me...
Ene Jack van Lieshout van antifa verklaarde daarin geen seconde spijt van te hebben die actie. (24:34). Werkelijk onbegrijpelijk dat daar niemand ooit voor opgepakt is.

ChatBot | 26-05-18 | 23:57

BozePaarseMan | 26-05-18 | 23:32
ChatBot | 26-05-18 | 23:57
Geheel links Nederland (de rechterlijke macht, landelijke en politieke parten hand-in-hand met terreurbewegingen als Antifa) zorgt er wel voor dat ze financieel binnen zijn, dan wel weten dat ze toch niet vervolgd worden. Ze kunnen ongehinderd hun gang gaan, wat ze ook graag doen. Kijk nu maar weer naar wat er bij FvD gebeurde... En het wordt elke dag erger.

hoogstetijd | 27-05-18 | 01:24

Antifa. de enige 100% witte club op aarde.

internetnaam | 26-05-18 | 22:56 | 1

Ik zou zeggen: kijk bijvoorbeeld eens op een '66 congres.......

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:25

Indien men zelfs in de hoogste regionen van het OM zich niet aan interne regels houdt, en pas nadat het NRC erover heeft bericht na vele jaren een "extern, onafhankelijk onderzoek" doet naar een jarenlang verzwegen relatie tussen een voormalig procureur-generaal en een hoofdofficier van Justitie (waar meerderen vermoedelijk weet van hadden en volgens een reeks NRC-artikelen mogelijk zelfs sprake is van allerlei benoemingen op basis van vriendjespolitiek), wat kun je dan als burger nog verwachten van de integriteit en doelmatigheid van deze organisatie? De zoveelste kras op het blazoen van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Kompromat | 26-05-18 | 22:38

En dan de "politiek georkestreerde" rust rond ah-zielig-centra.

Bij Nijmegen hebben we eventjes de grootste gehad. De centrum was nog geen week geopend en had pas een handvol 'tijdelijke' gasten, maar de geregistreerde en nabij het bos wonende Nijmeegse en Maldense hondenbezitters kregen het verzoek niet met hun viervoeter het bos te bezoeken. Ook hardlopers kregen regelmatig het verzoek elders hun trainingen voort te zetten.

Verder ging alle goed hoor. Echt eerlijk waar. Er waren zelfs boswachters met nachtkijkers.

BraadWorstLul | 26-05-18 | 22:27

Hoe komt het dat er zelden iemand van boven de 22-25 jaar bij dat ongedierte zit? Ik ben bang dat ze na het behalen van hun pretdiploma in dezelfde maatschappij verdwijnen die ze tijdens hun 'studie' vervloekten. Ze verdwijnen dus de maatschappij in (rechterlijke macht? Advocatuur? NGO's? Universiteiten? De goot? ), waar ze zich als slapende cellen verschansen in allerlei instituties en hun perfide boodschap doorgeven aan een nieuwe generatie. Zo komt het dat 50 jaar na mei '68, dit gespuis nog even actief als vroeger is. Het zou interessant zijn zo'n groep eens te beroven van hun (eventuele) collegekaarten, de gegevens te noteren en dan kijken waar ze later in de maatschappij opduiken.

Boer Kini | 26-05-18 | 21:47 | 5

Socialism is like a dream. Sooner or later you wake up to reality. S.W.C.

meneer der meneren | 26-05-18 | 22:19

"Any man who is not a socialist at age 20 has no heart. Any man who is still a socialist at age 40 has no head."
(Quote vaak toegedragen aan Churchill, maar vrijwel zeker niet origineel van hem)

Gregovic | 27-05-18 | 02:02
▼ 2 antwoorden verborgen

En voor wie eens in de mindset van Antifa wil kijken, mobile.twitter.com/job_polak Woordvoeder Job Polak.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:35 | 1

Love and peace staat daar ook nog... het is het meest gruwelijke tuig dat we in Nederland hebben... en Justitie (also known as D66) treedt immers toch niet op.

hoogstetijd | 26-05-18 | 21:41

Oepsie1234 | 26-05-18 | 21:26
Zou goed kunnen. Niemand zal er ooit achter komen, want links extremisme heeft carte blanche in Nederland. Exact wat Wim 21:05 zegt.

hoogstetijd | 26-05-18 | 21:33 | 1

Excuus, had onder Wim van Ingen 21:05 gemoeten.

hoogstetijd | 26-05-18 | 21:45

De wijder wordende kloof tussen de overheid en de burgers. Minister President Rutte heeft zijn handelsreis naar Bombay afgebroken om zelf in eigen persoon, als de belangrijkste Nederlander met het grootste politieke gewicht, de persconferentie over MH17 te doen. Op het NOS journaal spreekt Rob Freser meerdere malen over "het belangrijke signaal" dat daarmee afgegeven wordt. Die uitdrukking: 'belangrijk signaal' ligt in de mond van deze nieuwslakei bestorven. Natuurlijk wist Minister President Mark Rutte lang van te voren zwart op wit wat er op stapel stond, maar hij veinst tegenover de Nederlandse burgers dat het hem allemaal overviel en dat het zijn hele agenda overhoop gooide. Dit is een doorzichtig voorbeeld van hoe de Nederlandse burgers met spindokters worden bewerkt. Dit voorliegen en voorwenden en veinzen iets vergeten te zijn gebeurt voortdurend en kenmerkt het gedrag van de huidige Minister President ten voeten uit. Hij stelt daarmee een voorbeeld, dat in de hele ambtenarij en het journalistieke lakeiendom nagevolgd wordt. Wanneer Mark Rutte tekenen van paranoia vertoont, dan is dat 'een belangrijk signaal' dat hij afgeeft en dat in zijn gevolg meteen weekhartig overgenomen wordt. De laatste tijd vertoont hij opvallend vaak tekenen van iets zich niet-actief te kunnen herinneren. Ook dit 'belangrijke signaal' dient weer meteen doorgegeven en toegeëigend te worden. Zo sjokt het legioen achter zijn aanvoerder aan, van de ene verdraaiing van de feiten naar de volgende. Karakterloosheid verdient navolging, we leven in een ver-Rutte-t land.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-05-18 | 21:30 | 3

@Eeuwig..Op..Vakantie | 26-05-18 | 21:30
Scherpe analyse. Het cynisme jegens onze overheid, politiek en het Nationaal Propaganda Orgaan kan niet groot genoeg zijn! Ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik niet cynisch genoeg ben...
.
Afijn, een leuke lakmoesproef wordt de afhandeling van het hoger beroep van Wilders straks; eens kijken hoe democratisch en vrij dit regentenstaatje nu echt is. Dat het Knoops gelukt is om de rechtbank te wraken is, ben ik bang, meer te danken aan de uitmuntende kwaliteiten van het echtpaar Knoops dan aan de rechterlijke macht; die zijn door de Knoopsen gewoon in een juridische hoek geschilderd. Mocht het lukken Wilders vrij te pleiten (wat zou moeten in een land dat aangeeft VvMU te hebben), dan is het wachten op nieuwe wetgeving die door de Grristenhonden, de Linkse Kerk een de angeblich liberale VVD en D'66 de VvMU verder zal inperken.
.
Ik denk er weleens over om naar Rusland te emigreren; ook een repressieve dictatuur, maar je weet wel waar je aan toe bent. Ik word niet goed van de door het protestantisme veroorzaakte achterbaksheid en hypocrisie in dit land!

Brou Is Back | 27-05-18 | 11:18

Brou Is Back | 27-05-18 | 11:18
Het verschil wordt wel degelijk gemaakt door het voorbeeld van hen die boven ons gesteld zijn / van hen die zichzelf boven ons stellen. Het maakt uit of je naar een drinkebroer als Boris Jeltsin kijkt (die vele vriendjes steenrijk heeft gemaakt) of naar een Judoër als Vladimir Poetin. Op Fontanka.ru staat een interview met de zoon van de Judo leraar van Poetin: Judo is geen sport voor bedriegers of draaikonten. Door lachebek Mark Rutte worden de Nederlandse burgers voorgelogen en zijn voorbeeld vindt navolgers die de kluit ook belazeren. In Sint Petersburg zijn momenteel 14.000 personen (incl. Macron en Abe) bijeen om handelscontracten te sluiten met Rusland. De schade van 'de sancties' bedraagt 0,5 % van het BNP van RU. Maar in NL is de Russische landbouwmarkt voor altijd verdwenen, omdat de Russen nu zelf hun landbouwzaken op orde hebben. Paranoïde leugenverhaaltjes blijven herhaald worden door dit Rutte III kabinet. Kom op, wees een kerel Mark, en verbied Shell om deel te nemen aan handel met Rusland. Dan voel je eens goed hoe je jezelf en het Nederlandse volk voor de gek houdt, want het is ons eigen belang wat te gronde gaat.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-05-18 | 14:15

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 27-05-18 | 14:15 |:
Wat een microagressie weer om met feiten aan te komen hahaha, je bent op dreef.

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:41

Janmaat heeft op vrijwel alle fronten gelijk gekregen. Mevr. Janmaat zat in een rolstoel na een aanslag. De daders zijn nooit gevonden, gewoon omdat er niet naar is gezocht. De fam. Janmaat werd vernederd en gepest, dat hadden de linkse redders afgekeken van de nazi's. Links heeft een vrijwel onbeperkte vrijbrief en het OM is nu een organisatie waarin men zich omhoog neu't. De criminelen verschuilen zich nu onder de pet van D66 en groenlinks.

Wim van Ingen | 26-05-18 | 21:05 | 1

Die aanslag was waarschijnlijk van een paar Groen Linksers die later gewoon in de 2e kamer zaten.

Oepsie1234 | 26-05-18 | 21:26

Het is ook geen toeval dat extreemlinks (en AFA in het bijzonder) dweept met islamofascisme. Sterker nog, met zogenaamde 'anti-rascistische' demonstraties loopt men zij aan zij met aanhangers van Hamas, een organisatie die de nazi-ideologie (gebaseerd op het vervalste anti-semitische document "de protocollen van de wijzen van Sion") in haar handvest heeft staan en die zelfs de nazi-symboliek (Hitlergroet, hakenkruizen) hanteerd. Extreemlinks lijkt dus het meest op wat we vroeger kenden als de nazis, niet die paar kaalgeschoren voetbalhooligans en padvinders die men als neo-nazis placht te typeren!

kunstliefhebber | 26-05-18 | 20:59

Feynman, dit is misschien wel de beste column ooit die ik van je heb gelezen. Applaus en buiging, elk woord is raak. Uitstekend geïnformeerd over een breed spectrum van onderwerpen en uitstekend onder woorden gebracht. Geweldig.

hoogstetijd | 26-05-18 | 20:53

Terror gegen Terror is wat de Duitser vroeger zei.
In de privesfeer roep ik al jaren dat de politiek in handen is van banken en bedrijven. Dat de linkse protesten en groeperingen in bescherming staan van de linkse politiek en media. Dat blijkt dus uiteindelijk ook zo te zijn.
Als de staat de bevolking niet wil beschermen tegen deze linkse terreur dan is het wachten op organisaties die zich op een zelfde wijze organiseren. Dan is het wachten op Terror gegen Terror. Is het dan niet verstandiger dat de staat een einde maakt aan linkse geweld.

swapper | 26-05-18 | 20:50 | 4

Toen: Socialisten die gingen heulen met het grootkapitaal werd Nationaal Socialisme (Hitler+IG Farben=dode mensen). Wat die lui voorhadden is een Groot-Europa onder Duits gezag. Nu heulen sociale luitjes nog steeds met banken en multinationals en een groot europa onder duits gezag. En dat kennen we ondertussen als Internationalisme https://en.wikipedia.org/wiki/Internationalism_(politics) . Toen waren het Bruinhemden, gedreven toch simpel volk bereid tot geweld voor de baas tegen andersdenkenden, en nu dit https://www.google.com/search?q=black+block&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiylpDejKTbAhVKJVAKHa1EDMAQ_AUICigB&biw=1920&bih=930 .

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-05-18 | 21:28

Of dit https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8VEz2DruPfymmnyvamqx3QCbon_ZhWDFPovAO7_CXaaGP1Ao2Hw dan! Gelukkig zijn wij geen Duitsers of Turken. Hier doen wij tot nu toe meestal nog steeds een beetje normaal, behalve Ongeblustekalkje dan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-05-18 | 21:36

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-05-18 | 21:36
Zoals gewoonlijk slaan die posts van jou nergens op. Gelul in het kwadraat.

Ongeblustekalk | 26-05-18 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

"We mogen de echte cijfers niet zien, sommige politici niet horen, maar wat bereiken we daarmee?" Eh... al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel?

Mark van Leeuwen | 26-05-18 | 20:44

What is the differece? Weet wel de overeenkomst: beide krijgen geld toegeschoven van de Nederlandse regering.

Bennie Boos | 26-05-18 | 20:39

Die Antifa vlag: zwart, wit, rood. Welke vlag was ook alweer nog meer zwart, wit en rood voordat men overstapte naar zwart, rood, goud? Zouden ze zich er stiekem misschien toch terdege van bewust zijn dat ze ideologisch en qua methoden in niets verschillen van hun geclaimde vijand?

Behalve dat hun praktische vijand juist géén geweld predikt of het fysiek de mond snoeren van elk weerwoord. Partijen als de FvD willen juist de totalitaire en fascistische tendensen van extremistische Islam en immigranten met een 100 jaar achterlopende cultuur bestrijden en de gelijke rechten en vrijheden waarborgen voor zover we die nog hebben.

Al geeft het artikel al aardig weer hoe theoretisch die principes zelfs in dit land zijn. Je hebt mensen en ons soort mensen, en sommigen zijn gelijker dan anderen.

Wol | 26-05-18 | 20:35 | 3

De Antifa vlag is nog stds dezelfde als in de jaren 30. Een communistische vlag. Hun vijand is ook nog steeds dezelfde, blanke Europeanen.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:26

De huidige vlag van AntiFa is nagenoeg een 1 op 1 kopie van de paramilitaire afdeling van de Communistische Partij tijdens de vroege dagen van nazi-Duitsland.
Zie:
themillenniumreport.com/wp-content/upl...

Kamikazepiloot | 26-05-18 | 20:27 | 3

Dat is niet vreemd want die beweging is in de jaren 30 opgericht als tegenstroming voor de nazi's. Staat gewoon op wikipedia.

Ongeblustekalk | 26-05-18 | 20:45

Volgens mij werd er een lijfwacht eenheid opgericht als bescherming tegen het linkse geweld. En daaruit is de SA ontstaan. Je moet niet alles geloven wat op Wiki staat.

swapper | 26-05-18 | 20:55

Daarom is het beter om Antifa niet de nieuwe fascisten te noemen. Het zijn communisten. Of neobolsjewieken zoals Wingload ze recent noemde.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:24

Als men terroristen wil opsporen links, rechts of moslim
Lukt het met goed politiewerk naar het is gewoon de politieke onwil om linkse fascisten aan te pakken
Een goepje mensen die in Friesland een bus met idioten tegenhouden dat lukt wel
Het is een schande

Jacktheflipper | 26-05-18 | 20:24

Ik zou zeggen : Quinoa importverbod.

newray | 26-05-18 | 20:22 | 1

Zonder handhaafbeleid kunnen we regels goed maken in Nederland ja, een importverbod zou er ook zo een zijn. Rondtrekkende bendes zijn vorige week gezocht bij onze grenzen, 70 man gepakt, op 1 dag, de andere 364 gebeurt er dus niets en trekken migranten, die ons land niet in mogen met een importverbod, vrolijk stelend en rovend rond. Maak eerst een gedegen handhaafbeleid voor je een regel maakt, wie loopt er nog 20 meter om over te steken op een zebrapad?

CarloCarpacio | 26-05-18 | 20:26

Feynman: ...' politiek beladen willekeur...'
Willekeur? Dan wel vanuit maar een kant.

kwark001 | 26-05-18 | 20:22

Het is niet het gebrek aan capaciteit wat recherche doet besluiten bepaalde aangiften niet op te nemen, bepaalde zaken niet te onderzoeken, of voor de rechter te brengen.
Maar het gebrek aan politieke opportuniteit van bepaalde zaken... de meeste zaken...

jemagookniksmeer | 26-05-18 | 20:14

ANTIFA hanteert het principe van de 2 criminele Marokkanen op een scooter die een onschuldige fietser doodrijden. Zolang ze allebei ontkennen de bestuurder te zijn worden ze allebei vrijgesproken.
Benieuwd wat er zou gebeuren als ik met een groep vrienden zou afspreken om geheel in het zwart gekleed met Arafat-shawltjes voor ons gezicht moletovcoctails bij GroenLinks naar binnen te gooien. Dat wij er dan ook mee wegkomen omdat we onherkenbaar zijn.

Osdorpertje | 26-05-18 | 20:12 | 4

@Osdorpertje
-
Reken maar dat ze bij juist Groen Links binnen vijf minuten zouden weten of de aanslag 'echt' was of niet. Kwestie van één enkel appje naar een vriendje.

bisbisbis | 26-05-18 | 21:44

bisbisbis | 26-05-18 | 21:44 |:
Bingo!

LuckyGirl | 26-05-18 | 22:05

@wol exacto's ... en dan zou ik er ook een wel een paar tientjes bij willen leggen voor een advocaat die de jurisische onderbouwing bij kan zetten in het licht van "samenzwering" (om onder een strafbaar feit uit te komen), "voorbedachte rade" (het is vooraf afgesproken) en zelfs nog "criminele organisatie" als er ook maar 1 appje is gegaan naar derden... Zoals Hiddema keer op keer als stelt, het is niet de wetten die ontbreken, is is de politieke onwil die ons de nek om draait. Allemaal verzwarende factoren die we kunnen uitvoeren. Maar we willen het niet, dus seponeren we de zaak maar...

peterdh | 26-05-18 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp dat justitie en politie een capaciteitsprobleem hebben. Wellicht is het een ideetje om een Bellingcat-achtige organisatie van vrijwilligers op te richten om onderzoek te doen naar intifa in de polder. Mijn inschatting is dat voldoende reaguurders met te veel vrije tijd staan te popelen om te participeren.

Luchtbakfietser | 26-05-18 | 20:05 | 4

Ik doe mee

Jacktheflipper | 26-05-18 | 21:16

@ miko
Dank voor het linkje. Kende deze club niet, vind ik weer een tikkeltje te ultra.

Luchtbakfietser | 26-05-18 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom links zo pedant en minachtend mensonvriendelijk zijn is me een raadsel.
Nog raadselachtiger is waarom een gemiddelde regering ook liks van het spectrum staat, zelfs een VVD.
NOG breemder is dat justitie, rechters, openbaar ministries, ministerie van justitie ZO links is georienteerd....
Rechts zijn over het algemeen de bakker, de slager, fietsenmakers, diegenen die in belastingslavernij worden uitgebuit, geëxploiteerd, geknecht en gekneveld, terwijl vele linksen aan de publiekgeldverslaafdenzijden staan, de ontvangkant.
Die willen wel nivelleren, die willen antikapitalisme, die willen sociale rechten zonder het ooit over plichten te hebben. Gratisgeld en verzonnen baantjes...... dat IS links.
De spanningsvelden van links om steeds meer van het andermansgeld in hun knipje te steken, zonder er ENIGE “tegenprestatie” voor terug te moeten doen noem ik maatschappelijke kapitale sabotage, en in veel landen de kogel niet waard.
Links, het hypocriete NSDAP schrobputje van de aardbol
Maar om hiertegen ENIGE backup te krijgen van je eigen politieke vertegenwoordiger...... forget it.

Katoentje | 26-05-18 | 19:57 | 5

Het is eenvoudig te beredeneren waarom zelfs een 'rechts' cabinet niks doet met de linkse knokploegen. Als er er ook maar een zweem van rechts beleid zou komen zouden de linkse knokploegen snel een voedingsbodem zijn voor het echte werk, ze zijn er georganiseerd genoeg voor. De terreurgroepen zouden als paddenstoelen uit de grond groeien. De dagen van RaRa en RAF zouden spoedig weerkeren.

Het kartel heeft zijn handen al vol om de moslim terreur zoet te houden en toe te dekken met een deken van verwardheid. Plaats daar een links terreur beleid bij en misschien wel een verbond tussen de twee, met Palestijnen als verbindende factor en ' it is on'.

Nee nu krijgt iedereen zijn zin, verward links wordt zoet gehouden met de mogelijkheden tot geplaag van FvD en PVV en de rechter zijde van het 'kartel' kan verder gaan met het uikleden van de burger.

Er is trouwens bijna geen verschil meer tussen de linker en de rechter kant van het 'kartel'. Ze hebben elkaar gevonden in het Marxisme. Jech....

HetLichtInHetZuiden | 26-05-18 | 20:13

Is heel simpel: links gedachtegoed kan alleen maar werken door repressie. Er zal nooit een menselijke samenleving ontstaan die uit zichzelf en geheel vrijwillig alles eerlijk deelt. Dat lukt alleen maar met dwang. Zonder dwang en repressie krijgt links nooit een voet aan de grond en dat weten ze zelf ook.
Leuk voorbeeld: neem 1000 burgers. 900 kapitalisten en 100 socialisten. Als die 100 socialisten graag socialist willen blijven hebben die 900 kapitalisten daar niet de minste last van. Heb je 900 socialisten en 100 kapitalisten en blijven die 100 man kapitalist. Zal het socialisme van die andere 900 nooit slagen. Dissidenten binnen het socialisme moeten dus altijd onderdrukt worden om het socialisme te beschermen. Dat is dus wat overal ter wereld gebeurd is en wat nu ook bij iedere linkse actiegroep gebeurt. Links krijgt alleen macht wanneer de tegenstander monddood gemaakt wordt.

Bytemaster | 26-05-18 | 20:48

Links is een decadentieverschijnsel. Zodra je moet werken voor je centen dan stem je rechts.

Luna71 | 26-05-18 | 23:05
▼ 2 antwoorden verborgen

DE NL overheid is ofwel politiek partijdig en meet met 2 maten, ofwel is zwaar incompetent.
Wat voor moeite is het nu om de "gemaskerden" allemaal in een politiebusje te gooien en ten burele gekomen de maskertjes en handschoentjes af te laten doen, wat fotootjes te maken en vingerafdrukken te nemen? Naderhand kan er dan altijd nog "sorry" geroepen worden. Waar een wil is, is een weg.
Niet zo moeilijk dus om te concluderen dat de NL overheid politiek gekleurd is en met 2 maten meet. Maar wellicht is het een onbedoelde combinatie van beide factoren: en politiek gekleurd en incompetent.

LaatmaarLu? | 26-05-18 | 19:57 | 3

Nee, dan nog kan je niet bewijzen wie wat precies gedaan heeft.
Het is een beetje als die 2 gasten op die scooter die beide de ander als bestuurder aanwezen.

LuckyGirl | 26-05-18 | 20:00

Als de kabinet geen beleid uitstippelt om de linkse terreur een halt toe te roepen.
Als de veiligheidsdiensten deze enge tak niet in kaart wil brengen.
Als de justitie niet tegen deze gevaarlijke mafklappers wil optreden.
Als de rechtelijk macht er alleen fopstraffen voor wil uit(vrij)spreken.
Als de media er met grote tegenzin over wil schrijven of het moet zijn voor te vergoedelijken.
Dan zijn de vier machten van een democratie een geworden en is antifada de knokploeg van de staat om hun onwelgevalligen te verhinderen zich te organiseren.

Dan leven wij dus in een fascistische staat.

HetLichtInHetZuiden | 26-05-18 | 20:20

@ LuckyGirl | 26-05-18 | 20:00
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk aan. Maar ipv beide gasten dan maar te laten gaan zou ik zo voorstellen om ze beide dan maar de straf te geven. Tenslotte er is een misdrijf gepleegd en zij waren daarbij aanwezig. Dat wat ze in de VS ook doen.
En dito voor die Antifas, zij opereren op een zodanige manier dat zij straf kunnen ontlopen in het huidige systeem doordat zij elkaar dekken. Door ze allemaal te straffen is de oplossing gevonden. Vergt gewoon een andere benadering.

LaatmaarLu? | 26-05-18 | 21:13

Het verschil tussen ISIS en ANTIFA?

ISIS aanbidt Allah. ANTIFA aanbidt den duivel. (hoewel velen geloven dat die twee een en dezelfde heilige figuur zijn)

Jan Passant mk2 | 26-05-18 | 19:53 | 5

AFA bestaat uit verwende rijkeluiskindjes die levenslang in hun puberteit blijven hangen.

Gulliver | 26-05-18 | 20:22

Als je het woord "ANTIFA" achterstevoren leest, krijg je "A-FITNA". In de zwarte mis leest men ook dingen achterstevoren. Wel grappige toevoeging bij bovenstaande reacties, dunkt me.

ridder pompompom | 26-05-18 | 20:56

Een verschil is dat je achterstevoren één frisdrank juist gespeld krijgt en een andere net niet.

ridder pompompom | 26-05-18 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het niveau van de school eeeh volkskrant ook: moet ik nou kiezen tussen een pedofiel en een aanbidder van Stalin?
De gedachten daar kreukelen erger dan de krant zelf.

LuckyGirl | 26-05-18 | 19:48

Alsof er ook maar één zonnekoning op goeie ideëen zit te wachten. Zie de wereld als Rusland-Amerika. Word je rustig van.

koperbij | 26-05-18 | 19:47

Dat gezeik met die weetteelt en hogere EU afdracht wordt er met de haren bijgesleept om Rutte straks zijn handen in onschuld te kunnen laten wassen. ‘Ja, ik wilde echt niet meer betalen aan de EU maar dat kwam allemaal door hullie met hun criminele weetplantages’. Geen enkel, ik herhaal, geen enkel Europees land geeft zijn illegale inkomsten op. Alleen Nederland, gekke Henkie van Europa en de risée van de rest van de wereld.

medusa324 | 26-05-18 | 19:45 | 4

Winter_is_coming:
Ah ok ik snapte het niet.
Ik denk te logisch.

LuckyGirl | 26-05-18 | 19:58

Als ze het nou legaliseerden was het terecht. Maar Spanje mag inmiddels ook wel wat wietbelasting betalen gezien de activiteiten aldaar.

Rest In Privacy | 27-05-18 | 00:01

jello624 | 27-05-18 | 00:01 |:
Net nog 2 granaatontploffingen bij 2 coffeeshops in 1 1/2 week tijd in Delft.
Mocromaffia waarschijnlijk (de gemeente vind het wel best: het is voor hen weer een mooie reden om ze voorlopig te sluiten).
Legaliseer het nou gewoon, dan houd dit ook op.

LuckyGirl | 27-05-18 | 00:23
▼ 1 antwoord verborgen

Hulde Feynman. Weer een analyse waar geen speld tussen te krijgen is. Dit soort dossiers zouden eigenlijk gebundeld aangeboden moeten worden aan de Kamers.

ole guapa | 26-05-18 | 19:45

Justitie gaat voor het laag hangende fruit.

Earl_of_Doncaster | 26-05-18 | 19:45

En ondertussen hadden ze een 'imposant' pand in Oud-Zuid gekraakt?
Aleen zijn daar nergens nog beelden van te vinden. Welk pand is dat dan?

Aristotalloss | 26-05-18 | 19:54

Men neme een sjaal, bindt deze om uw hoofd en u kunt wat u wilt. Haha, daar zitten we dan met onze hypermoderne apparatuur en onze sleepwet... Kneuzen.

BozePaarseMan | 26-05-18 | 19:43 | 7

BozePaarseMan | 26-05-18 | 20:07
Gewoon meteen merken. Zou de angel er al uit halen. Nu fussball.

miko | 26-05-18 | 20:42

kwark001 | 26-05-18 | 20:24

Daar moest ik toch even hard om lachen! Bedankt

J-van-de-Bontekoe | 27-05-18 | 00:00

Er zou eens een flinke groep geformeerd moeten worden die dat antifa tuig bij de eerstvolgende demonstratie het ziekenhuis in helpt. Denk dat die "helden" zich dan voorlopig wel rustig houden. Op politie en justitie rekenen werkt duidelijk niet.

Ben Hetzat | 27-05-18 | 10:48
▼ 4 antwoorden verborgen

At the end, there is no difference between them.
“If you indiscriminately going to the left, you will arrive to the right.”
——
J.Stalin

wezen | 26-05-18 | 19:42

Als ze nou “echte” fascisten in elkaar timmerden, dan kon ik dat nog billijken. Maar de fascisten die wij in Nederland hebben kun je in één tourincar kwijt en zijn nog lachwekkende kneuzen ook. Die zijn eerder grappig en zielig dan gevaarlijk.

Bigi Bana Boy | 26-05-18 | 19:42 | 4

Ik zie het als een term die geïmporteerd wordt net als witte mensen.

Papierversnipperaar | 26-05-18 | 20:10

Het woord fascist gaat dezelfd weg op als racist. Het zal mensen straks niets meer interesseren als ze zo genoemd worden.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:19

Ehhhhh..... en al die fascisten hierboven op die foto dan?

J-van-de-Bontekoe | 26-05-18 | 23:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wist dat niet, van die zolderwerkkamer. Wat een zwijnen. Dat zit daar dan genoegzaam de morele autoriteit te wezen.

Sjors W. | 26-05-18 | 19:41 | 2

Dat was een vroege reaguurster.

Pedronegro | 26-05-18 | 19:52

Wat zullen ze gelachen hebbentoen dat besluit genomen werd. Haha, nu moet Wil al die trappen op. Smeerlappen. En wat had Janmaat gelijk.

"Als we aan de macht komen schaffen we de multiculturele samenleving af"

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:18

Wat we hiermee bereiken? Dat het FvD alleen maar groter wordt...

Gajus | 26-05-18 | 19:38 | 4

Geen enkele partij zelfs met een meerderheid lost in 4 jaar onze shit op, West Europa uit is de enige oplossing voor een betere toekomst. Alle inwonenden hier zitten op een lek zinkend schip met steeds minder mensen die hun vingers in de gaatjes (van het zinkende schip uiteraard) kunnen / willen stoppen.

CarloCarpacio | 26-05-18 | 20:22

Weggaan is vluchten. Maar waar naar toe? Overal ter wereld liggen blankn onder vuur. En als onze geboortegrond onder de voet gelopen wordt zullen de andere gebieden ook snel volgen. Maw blijf hier en vecht terug.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 21:14

Zwitserland..

Bobdesloper | 27-05-18 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Goede zaak dat sommige motorclubs vervolgd worden, het zijn geen lieverdjes. Ik heb me ook verbaasd over de juichende berichten dat de criminaliteit daalt en dat de criticasters rechtse populisten zijn, terwijl de politie in Brabant de noodklok luidt en in Amsterdam liquidaties aan de orde van de dag zijn.

lingo star | 26-05-18 | 19:37 | 2

Het aantal aangiften is gedaald, that's all.

LuckyGirl | 26-05-18 | 19:50

Uit goed geïnformeerde kringen is de aanpak van de motorclubs een opmaat naar een verdere slag tegen diepgewortelde criminaliteit.

Marcello Christiani | 26-05-18 | 21:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken