Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD: 'Diefstal komt niet bij politie, dat lost COA op'

De vraag die sinds enkele dagen boven de Haagse markt hangt, is: Betaalt COA door asielzoekers gestolen spullen? COA beweert van niet, maar VVD-Klaassecretaris Dijkhoff is niet zeker genoeg van hun (en dus zijn) zaak om daarin mee te gaan. Daarom, schreef hij aan de Kamer, zal het COA "actief nagaan waar het gerucht op gestoeld is." Een onderzoek dus. Misschien moeten ze eens aan partijgenoot Erik Ziengs vragen hoe het zit. Het VVD Kamerlid (@, portefeuille economische zaken & MKB) wist in oktober vorig jaar al vrij stellig bij Met het Oog op Morgen te vertellen dat het COA - in ieder geval in Oranje en omgeving - actief bemiddelt tussen steeldievende asielzoekers en lokale ondernemers. Dat heeft hij uit eerste hand, zei hij in de uitzending van 26 oktober, waar hij met Gert-Jan Segers (CU) over het migratiedossier kwam spreken. Vanaf hier gaan we citeren, opdat ons geen enkele stemmingmakerij verweten kan worden. Zelf luisteren kan in het fragment hierboven. Ziengs: "Ik woon zelf in de buurt van Oranje. Ik krijg daar ook andere geluiden te horen. We weten ook dat heel ongemak dat daar plaats vindt, niet bij de politie terecht komt. Dat wordt door het COA netjes opgelost. Dus er is wel degelijk het een en ander aan de hand." Waarop de interviewer vraagt: "Wat voor soort ongemak is dat dan?" Ziengs: "Nou dat zijn meldingen van behoorlijk wat diefstallen die hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld in het plaatsje Smilde daar vlakbij. Daar hebben ze echt extra beveiliging bij de supermarkt neer moet'n zett'n en dat ging d'r hard aan toe. Behoorlijk wat ongemak met dat betreffende busje wat net genoemd wordt [context - red.], waarbij de asielzoekers d'r voor gingen liggen omdat ze gratis meewilden - en zo zijn er nog tal van die voorbeelden." Voilà. Daar heb je het. Een VVD Kamerlid die letterlijk zegt dat COA zaken oplost die niet bij de politie terecht komen. Als Ziengs nou die 'tal van voorbeelden' even doorbrieft aan z'n staatssecretaris, dan kan die meer duidelijk geven aan de Kamer over de afspraken van het COA omtrent overtredingen, overlast, ondernemers en (het uitblijven van) aangiftes.

Reaguursels

Inloggen

Ha ha ha, wat worden "de mense" toch weer belazerd waar ze bij staan. De verspilling van belastinggeld is inderdaad niet het ergste, wel dat alles buiten de statistieken wordt gehouden. Want kan kunnen de heren en dames politici (toch al beroepsleugenaars) met droge ogen beweren dat er HELEMAAAAAAAL GEEEEEEEEEN sprake is van toenemende criminaliteit en dat "de cijfers bewijzen het".

EnNouJijWeer | 28-05-16 | 00:15

Ik lees van enkele respondenten dat het allemaal nog wel mee valt. Vraag de winkeliers in bijv. Ter Apel eens naar hun (eerlijke) mening. U zult versteld staan.

oter | 27-05-16 | 13:11

@ildiko | 27-05-16 | 08:47
Niet normaal! Waarom pikken die mensen dit?!

Maria.1 | 27-05-16 | 11:15


ildiko | 27-05-16 | 08:47

Waarom doet niemand wat, wat is er mis met de westeling dat deze alles over zich heen laat komen

Bas1877 | 27-05-16 | 10:41

R van Perzie | 27-05-16 | 08:55

Een Nederlandse vrouw die voor een auto stond bij zo'n centrum werd weggeduwd en bijna overreden. Maar zij was uiteraard Nederlandse en dan is dat logisch

Bas1877 | 27-05-16 | 10:22

necrosis | 26-05-16 | 20:47
ALS je iemand bij diefstal betrapt heb je natuurlijk wel een keuze als ondernemer:
Of je vraagt de dief beleefd alsnog te betalen en anders het product terug te geven.
Of je geeft de dief een gratis gezichtsbehandeling (zie hierboven bij ildiko voor een voorbeeldje, maar dan met de kleuren omgedraaid).
Of je doet aangifte bij de politie (maar dat is tijdverspilling).
Of je laat het COA de rekening betalen.
Als calculerend ondernemer zou ik voor deze laatste optie kiezen.

R van Perzie | 27-05-16 | 09:18

Wat is het verschil tussen diefstal uit een winkel en voor een busje gaan liggen om af te dwingen dat je gratis mee mag?
In beide gevallen wordt er niet betaald.
necrosis | 26-05-16 | 20:47
Bij diefstal heb je als ondernemer vooraf geen keuze.
Als iemand voor je busje gaat liggen heb je wel een keuze: je rijdt er omheen, je rijdt er overheen, of je bent in een gekke bui en besluit de gevallene een keertje gratis mee te nemen. Factuur kun je natuurlijk altijd nog nasturen aan het COA.

R van Perzie | 27-05-16 | 08:55

Kom op zeg, geenstijl, bel effe die paar middenstanders in Smilde (zoveel zijn het er niet) en de waarheid zou boven tafel moeten komen, TENZIJ ... uiteraard de middenstand van Smilde de extra omzet via het COA (onze belastingcenten) wel prima vindt. Dan

louis6227 | 27-05-16 | 08:42

Als die vluchtelingen slim zouden zijn geloofden ze in het FSM en zouden ze niet zoveel kinderen maken.

Ongeblustekalk | 27-05-16 | 08:35

Ene Omar helpt vluchtelingen aan een baan; wat een goedzak. Het zou leuk geweest zijn als hij dit voor autochtone werkelozen had gedaan, maar ja, die zeuren, werken niet hard en melden zich ziek. Is dit geen discriminatie eigenlijk?!
www.telegraaf.nl/binnenland/25879008/_...

Maria.1 | 27-05-16 | 08:27

Ach ja, hier met z'n allen hard lopen brullen. Maar over een jaar, net na de tweede Kamerverkiezingen zullen we zien dat de PVDA, de VVD en D66 weer genoeg stemmen hebben om een nieuw kabinet te vormen en op de nu ingeslagen weg voort te gaan, als iedereen weer trouw heeft gestemd op de partijen die dit mogelijk hebben gemaakt.

miff | 27-05-16 | 08:04

Met andere woorden: asielcriminelen komen niet voor in de misdaadstatistieken en het COA betraalt de schade van onze belastingcenten.
Is uitzetten geen optie meer voor het COA?

mallekater | 27-05-16 | 07:36

@necrosis, als je de Antonov 225 Mriya wilt huren moet je niet bij Putin zijn maar bij zijn Oekrainsche buren.

devil13 | 27-05-16 | 06:36

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:06
Excuses voor de asieleisende steeldieven.

McMarx | 27-05-16 | 03:47

Excuus voor de dubbelpost.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:06

Ook hier weer is de uitzetstraf voor mensen met een reserveland de beste oplossing.
Het geeft een helder signaal af naar anderen met kwade bedoelingen, scheidt het kaf van het koren en beschermt de samenleving. Voor "Asielzoekers" zou de drempel daartoe uiterst laag moeten liggen: kauwgumpje pikken is wegwezen.
Een reden waarom dit nog lang niet is ingevoerd, kan zijn dat het juist de bedoeling is om de samenleving grote schade te doen en die te overbelasten.

ben kokhals | 27-05-16 | 02:00

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:54

@Dandruff | 26-05-16 | 22:17
Jawel, maar je zegt heel duidelijk. Dat is een geweldige gave, die jij hebt.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:54

ook al steel je maar 1 kauwgompje.. met kop en kont het land uit flikkeren na een enorm pak slaag. je bent GVD te gast als 'vluchteling'

mmkk | 27-05-16 | 00:48

Hoezo boete betalen van hun zakgeld? Dat is door ons betaald. Waarom worden criminele gelukszoekers die stelen niet gewoon het land uitgeschopt? Stelen is dus hun dank voor hun opvang? Geeft ook precies de arrogantie van hun religie weer. Het zijn toch maar ongelovige honden, en daar mag je van allah gewoon van stelen. Van allah mage namelijk alles. Als het de islam maar dient. En dat is alles wat tegen westerlingen is dus....

Ikdachthetniet | 27-05-16 | 00:46

heel goed, dat ontlast de politie!
kuch..

Crufty | 26-05-16 | 23:53

De criminaliteit is afgenomen durven ze, politici, met droge ogen te beweren terwijl ze zich op de borst kloppen.
Terwijl heel veel slachtoffers al lang geen aangifte meer doen... en nu dit weer.
Politiek is window dressing!

donjon | 26-05-16 | 23:17

?? Sorry Joris, gaat wat mis in de reaguursels.

JoyCee | 26-05-16 | 22:56

-weggejorist-

JoyCee | 26-05-16 | 22:55

Een land krijgt de regering die ze zelf gekozen hebben :)
Stem de volgende keer weer lekker het Egoïstische VVD en die halve zachte linkse kliek .
Lekker je eigen land slopen ; Stommelingen der NL .

ban-de-gebruiker | 26-05-16 | 22:46

kapitein_iglo | 26-05-16 | 20:53
Ja, dan komt er een COA medewerker langs om twee uur voor je te schoffelen. Pech als je een balkon hebt overigens.

lulkoekhapper | 26-05-16 | 22:37

Haha.. 1 PvdA-er roept dat de schulden van jongeren gesaneerd moeten worden, het COA regelt dat asielzoekers lekker kunnen stelen, bestuurders graaien wat ze graaien kunnen en iedereen komt er mee weg. En ondertussen worden we door al het gajes uitgemaakt voor racist. Wanneer is deze sketch eens afgelopen, dan kunnen we weer serieus verder.

deministerpresident | 26-05-16 | 22:30

@mysteryposter | 26-05-16 | 21:08
Trump had wel een goed verhaal over die pijplijn van Canada door natuurgebied. Ik zou zelf ook tegen zo'n pijplijn zijn (milieufreak), maar Trump zei terecht 'aan de pijplijn in Iran stellen we geen enkele milieueis'. Met dat soort zinnetjes wint hij uiteindelijk wel, zeker in combinatie met het creëren van banen.
.
Verder zag ik deze cartoon nog van Hillary. "Hillary is NOT a whore ..." grrrgraphics.files.wordpress.com/2016... nou ik ga aan de afwas youtu.be/3BfBbh-IrSw?t=59 tot later allen.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 22:29

Kom op mensen. Politie gaat überhaupt niet achter gestolen spullen aan. Aangifte is een drama, moet online, maar als dat niet kan moet je soms kilometers rijden om bij een bureau aangifte te doen. Vervolgens hoor je er niets meer van. En jaren terug was in dit dorp ook een asielzoekerscentrum, niks geen last gehad. Toen dit centrum weg was werden er 10 fietsen op 1 avond gestolen, waaronder die van mijn vrouw, door een bende uit Friesland. En ik ga echt niet alle Friezen er voor veroordelen. Tegenwoordig woninginbraken bij de vleet, hoor je ook niets van terug. Nog even en politie komt hier ook niet meer voor. Maar gelukkig komt hier nu ook weer een asielzoekerscentrum, kunnen we die mooi de schuld geven.

mok | 26-05-16 | 22:27

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:05,

En het erge is dat ik niks bijzonders zeg; ik lees de krant voor.
Jouw linkje dat een gevangenis door asieleisers wordt gestript;
- hoe brutaal is dat volk dan wel niet?
- hoe goed weten ze dat onze overheid dat accepteert?
- hoe laks is onze overheid, en hoe laks is dat personeel?

Ik denk voortdurend "dit kan echt niet erger", maar bijna elke week worden mijn teleurstellingen weer overtroffen.

Dandruff | 26-05-16 | 22:17

Kunnen we niet een undercover in Nederland op dit soort dngen sturen? Van binnenin komt het niet naar buiten, al is het maar in het minst kwaadaardige geval "geklungel" volgens Oosting. Dan pontificaal ongecensureerd publiceren. Popcorn in bulk bestellen gaat!

lulkoekhapper | 26-05-16 | 22:15

necrosis | 26-05-16 | 21:45
De Gravin is nog steeds niet terug, helaas. Schijnt dat ik mijn thuisbankier, schoonmaakster, kok en meisje voor dag en nacht kwijt ben.
*peentjes zweet*

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:10

Altijd zeer vreemd gevonden dat criminaliteit loont in nederland. Grote bek en dreigen en je krijgt het voor elkaar. Sjoemelen en het word onder de mat gehouden. Graaien bij vertrek en het was zo afgesproken. Frauderen een comisietje word ingefloten en dan is allws weer goed. Elite word beschermt door justitie en rechters. En vluchtelingen worden beschermt door de COA die alles en iedereen omkoopt en monddood maakt. En altijd lees ik dat er iets gaat gebeuren en altijd lees ik dat er een partij of minister opstaat die het aan gaat pakken en dan denk ik altijd he he eidelijk en altijd lees ik achteraf dat we het zo met elkaar hadden afgesproken. En altijd denk ik daar gaan we weer. De stel lafbakken. Vluchteling crimineel stelen dreigen onrespectvol. Opzouten. Allochtonen in de fout? Afspraak maken met het land van herkomst en ze daar hun straf uit laten zitten op onze kosten want het kost ons toch wel en de gevangenissen daar zijn geen hotels zoals hier ook nog even rijbewijs intrekken nederlands paspoort afpakken bankrekening blokkeren nederlanderschap intrekken. En 10 jaar een verbod om op nederlands grondgebied komen.

jitro | 26-05-16 | 22:09

@Poezelien | 26-05-16 | 21:23
Even gekeken. Aardige man, goed verhaal. Wat men m.i. nog onderschat is dat men naast het probleem met de economische en fundamentalistische moslims straks ook nog blijkt te hebben gezorgd voor de aanwakkering van bredere xenofobe gevoelens. Mensen willen hun eigen omgeving heel graag beschermen en als dat op enig moment niet meer kan voor hun gevoel, dan is de stap naar haat richting andere minderheden (zelfs antisemitisme) ook weer zo gemaakt als we niet uitkijken. Dus iets wat begon als boetedoening voor 40-45 kan wel eens op 2 manieren tegen de joodse gemeenschap gaan werken. Enerzijds moslims die een gevaar (kunnen) vormen, anderzijds niet joodse autochtonen die op enig moment (als ze weinig scholing hebben) mogelijk ook weer makkelijk rijp te maken zijn voor antisemitisme. Op enig moment is de stap om alles wat anders is te willen wegvagen in een hang naar eigen identiteit een kleine stap, een serieus risico m.i. (Helemaal los van bovenstaande ben ik als PvdD'er van mening dat ritueel slachten en onnodig dierenleed indien mogelijk vermeden moet worden. Let's stop being too cruel.) We zitten met teveel mensen en culturen op een kluitje. Een wonder als dat goed gaat.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 22:09

@Dandruff | 26-05-16 | 21:56
Hulde, Dandruff. Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:05

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:23,

Stelselmatig diefstal geheim houden.
Stelselmatig aanrandingen geheim houden.
Zelfs het leegroven van een gevangenis (!!!) wordt geheim gehouden?

Maar "de criminaliteit daalt", volgens de overheid.
Als je de cijfers geheim houdt wel ja.
Dit werkt nog beter dan het traditionele ontmoedigingsbeleid voor aangiften.
Godverdegodver, en je zal ze de kost moeten geven die hun wereldbeeld door de NPO laten betalen. En straks weer op een van de vele NSB-partijen stemmen.

Het ergste vind ik nog de legalisatie van verkrachting door links. Zelfs minderjarige slachtoffers van seksueel geweld werden weggestuurd; en zelfs als de daders bekend waren werden die niet vervolgd om "extreem rechts niet in de kaart te spelen"...
www.volkskrant.nl/binnenland/zweedse-p...
www.forbes.com/sites/rogerscruton/2014...
www.nieuwreligieuspeil.net/node/6526

Dandruff | 26-05-16 | 21:56

Er is vast een limerick te verzinnen waarbij dan COA rijmt op maffia.

zwarte_weduwe | 26-05-16 | 21:56

@necrosis | 26-05-16 | 21:34
Geweldig idee!

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:45

@Graaf van Egmont | 26-05-16 | 21:41
Waar blijft die beloofde foto van de Gravin?

necrosis | 26-05-16 | 21:45

@mysteryposter | 26-05-16 | 21:36
Ik zie geen tieten.
Doe eens beter je best, je kan het!

necrosis | 26-05-16 | 21:44

Nice ass of Hillary necrosis. Geef het toe.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 21:41

Is het al op Joop?

eerstneukendanpraten | 26-05-16 | 21:36

@Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:29
Geloof me, dan bel ik Poetin en huur zijn AN225.
Je wil niet weten hoeveel mensen daar in passen....

necrosis | 26-05-16 | 21:34

@Lupuslupus | 26-05-16 | 21:29
Dat zie jij heel scherp. Terwijl deze crimineel gewoon onverwijld het land uitgemieterd zou moeten worden, naar mijn mening, naar een willekeurig ander continent.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:33

@Poezelien | 26-05-16 | 21:23
Die man verdient een eigen topic hier.

Schietmijmaarlek | 26-05-16 | 21:33

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:21
.
Het verhaal staat weer bol van de "verontschuldigingen". Uitspraak: in het beste geval hoogstens 2 weken schoffelen en in het slechtste geval: ach de arme man was verward (door de drugs die hij uit vrije wil genomen heeft!) dus vrijspraak "want die mensen in een AZC hebben het al zo moeilijk".

Lupuslupus | 26-05-16 | 21:29

@necrosis | 26-05-16 | 21:27
*necrosis op shortlist zet voor minister van uitzettingen*

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:29

@Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:21
Zo iemand zou ik direct het land uitgooien.
We hebben al genoeg 'dopeheads' in dit land.

necrosis | 26-05-16 | 21:27

En ik maar braaf belasting betalen. Stel dat ik 1 cent te weinig zou afdragen, stel. Nou dan weten ze me onmiddellijk te vinden.
Isi Leibner, columnist van de Jerusalem Post verwoordt exact wat het probleem is: tptv.nl/2016/05/26/merkels-politiek-is...

Poezelien | 26-05-16 | 21:23

Lees je mee, Dijkhoff?
*Asielzoekers die een half jaar in de gevangenis van Alphen aan den Rijn zijn opgevangen, hebben het gebouw gestript. Hoewel de Dienst Justitiële Inrichtingen de diefstal in de doofpot stopt*.
www.telegraaf.nl/binnenland/25651672/_...

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:23

Het blijft niet bij diefstal.
*De 29-jarige Iranees die op 2 februari van dit jaar in het azc Almere een landgenoot met een mes levensgevaarlijk verwondde, wordt poging doodslag ten laste gelegd*.
www.dichtbij.nl/almere/regionaal-nieuw...

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:21

Zal wel gek zijn, maar dat denk ik.
crankshaft | 26-05-16 | 21:09
.
Nou ik denk zeker niet dat u gek bent maar integendeel: dat u groot gelijk hebt.
Iedereen die zich niet laat voorliegen door de msm wéét dat inmiddels.
De destabilisatie van het M.O., de hetze tegen Poetin's Rusland, de overstroming door asieleisers van Europa, het hoort allemaal bij het plan.
En het allerergste is nog dat iederéén dat kan weten maar men kiest er bewust voor om de kop in het zand te steken.
.
De enige hoop is dat Trump de nieuwe president van de VS zal worden want de megalomane, oorlogszuchtige heks Clinton zal de hele wereld in het verderf storten.

Lupuslupus | 26-05-16 | 21:19

VVD: "Niet via de politie, maar via het COA: The Demmink way."

Watching the Wheels | 26-05-16 | 21:18

@mysteryposter | 26-05-16 | 21:08
Heb je ook nog wat inhoudelijks te melden in plaats van die Trump?
Heb je geen naaktfoto's van Hillary ofzo?

necrosis | 26-05-16 | 21:15

-weggejorist-

John.Peterson | 26-05-16 | 21:14

@Jetstream | 26-05-16 | 21:05
'je fiets op slot zetten'....
Ooit gehoord van een slijptol?
Overigens stam ik nog uit een tijd waarin er nog touwtjes uit de brievenbus hingen om binnen te kunnen komen en waar de achterdeur niet op slot zat.
Ik heb inmiddels drie sloten op mijn voordeur en ongenode 'gasten' gaan niet heel de deur uit!

necrosis | 26-05-16 | 21:12

mysteryposter | 26-05-16 | 21:08
Als we jou toch niet hadden. Bedankt weer.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 21:11

Wat hebben de oorspronkelijke inwoners van dit land verkeerd gedaan om een discriminatie op deze schaal te moeten ondergaan? En dat nog wel door de eigen overheid?
Glasgow Argus | 26-05-16 | 19:40

Tientallen jaren op verkeerde partijen gestemd....

BlowingBubbles | 26-05-16 | 21:11

Wat is er gebeurt met barmhartig zijn tegenover je kinderen en je kinderen z'n kinderen?
trenthopper | 26-05-16 | 21:07
.
Dat telt niet meer in deze "weg met ONS" maatschappij.
Maar dit gaat niet lang meer goed hoor, "de kruik gaat zo lang te water tot hij barst". "De wal zal het schip keren".

Lupuslupus | 26-05-16 | 21:11

De vraag is natuurlijk wie er baat heeft bij de aanstaande pleuris die onvermijdelijk uit gaat breken.
Brussel?
Jackanders | 26-05-16 | 19:45
Nope. De Amerikaanse bankiersmaffia die keihard bezig is een ieder een chip in zijn reet te douwen. Door deze shitzooi en ontploffende moslims kijkt iedereen in Europa de verkeerde kant op.
Zal wel gek zijn, maar dat denk ik.

crankshaft | 26-05-16 | 21:09

"Barmhartig zijn..." Wat is er gebeurt met barmhartig zijn tegenover je kinderen en je kinderen z'n kinderen?

trenthopper | 26-05-16 | 21:07

Opvallend veel fietsendiefstallen; asielzoekers aangehouden
In Luttelgeest worden de laatste maanden opvallend meer fietsen gestolen. Volgens de politie gaat het om een verdubbeling in de periode van januari tot nu. In totaal zijn er in het dorp en directe omgeving ruim dertig fietsen verdwenen.
Asielzoekerscentrum
Een aantal gestolen fietsen is teruggevonden bij het asielzoekerscentrum bij Luttelgeest. Volgens de politie zijn twee asielzoekers aangehouden in verband met de diefstallen. Verder hebben verschillende inwoners van het dorp hun eigen fiets ontdekt op het terrein van het AZC. Ze hebben hun fiets weer mee naar huis genomen. Zo vond een slachtoffer drie van zijn gestolen fietsen terug op het AZC.
Afspraken
De politie zegt dat er inmiddels afspraken zijn gemaakt met de beveiliging van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers. Die gaat vaker controleren of er gestolen fietsen aanwezig zijn.
Het COA betwijfelt of alle diefstallen wel zijn toe te schrijven aan de asielzoekers. Burgemeester Aucke van der Werff wil inhoudelijk niet reageren en zegt dat de diefstallen vooral een zaak van de politie te vinden.
Zorgen
Politieke partijen in Noordoostpolder maken zich zorgen over de toename van de fietsendiefstallen. Volgens de VVD is het aantal diefstallen van fietsen en inbraken in het buitengebied zorgwekkend. De SP herkent de verhalen. Volgens een raadslid van die partij kunnen inwoners ook zelf iets doen, door bijvoorbeeld hun fietsen op slot te zetten.
Bron: www.omroepflevoland.nl/…/luttelgeest-opvallend-veel-…

Jetstream | 26-05-16 | 21:05

@kapitein_iglo | 26-05-16 | 20:53
Ik heb bewust geen kinderen, mijn broer heeft echter een jonge dochter met blond haar en blauwe ogen.
Als iemand met zijn klauwen aan haar zit, is een telefoontje genoeg om mij te mobiliseren.
Maar dat lees je niet op de GeenStijl maar in de landelijke dode bomen.

necrosis | 26-05-16 | 21:04

In mijn woonplaats is het COA een enorm AZC aan het bouwen. We zijn van alle kanten gewaarschuwd, maar het gemeentebestuur luistert alleen naar de centen die het opbrengt, niet naar de verwachte schade en ellende.
We wachten af - maar ik vrees dat ook bij ons de waarheid de leugen gaat inhalen.

L.E. Raar | 26-05-16 | 20:56

Werkelijk van de zotte.
Maar zoals iedereen hier verwacht, zal het coa zich ook hierin zich niet herkennen, en zal het de reeds overvolle doofloods ingaan.

Nuchternederland | 26-05-16 | 20:56

Ik snap niet dat dit een vraag is. Het is gewoon waar. 20 jaar geleden al op de vluchtelingenboot in de haven van Nijmegen. De portier had een kistje met geld voor het uitbetalen van slachtoffers van diefstal. Kwam geen politie aan te pas. Nou ja, toen de afvoer van het hotelschip verstopt zat. Ontelbare geroofde portemonnees die door het toilet gespoeld waren.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 20:54

what's next?
Je dochter wordt aangerand/verkracht door een asielbewoner en het COA komt netjes met de ouders afrekenen?

kapitein_iglo | 26-05-16 | 20:53

Geheel offtopic, maar ik kreeg een edit van moderatie waarin kenbaar werd gemaakt dat @Cuyahoga weer 'los' was.
Waar blijven zijn LOLlige comments?

necrosis | 26-05-16 | 20:50

@R van Perzie | 26-05-16 | 20:36
Wat is het verschil tussen diefstal uit een winkel en voor een busje gaan liggen om af te dwingen dat je gratis mee mag?
In beide gevallen wordt er niet betaald.

necrosis | 26-05-16 | 20:47

@de Voorzittert | 26-05-16 | 20:39


Laat het gebeuren. Neem het op je. Echt.

omanders | 26-05-16 | 20:46

@Lupuslupus | 26-05-16 | 20:33
Voornamelijk bedoeld voor COA-medewerkers die het zelfs té gek begint te worden. Stille hoop dat het niet allemaal wereldvreemde babyboomers of naieve rode dakduvel kortgewiekte viezige vrouwen uit de provincie zijn.
.
Maar ook voor: leveranciers, plaatselijke doofpot politici, omwonenden, oud-asielzoekers die hun verbazing kwijt willen, mensen die meer weten over de verborgen geldstromen, politiemensen, ambulancebroeders etc.
.
Ik voorspel: COA-leaks gaat compleet viral.

de Voorzittert | 26-05-16 | 20:39

Voor een busje gaan liggen is overigens nog wat anders dan stelen uit een winkel.

R van Perzie | 26-05-16 | 20:36

WTF bovenstaande moet in een ander topic en wel op powned over trump, foutje bedankt.

The walking bob | 26-05-16 | 20:35

@miko | 26-05-16 | 20:28
Dat bepaalt Sylvana straks gelukkig...

de Voorzittert | 26-05-16 | 20:34

Als we in de EU de socialisten willen bestrijden en een klap willen uitdelen is Trump een goed begin, de huidige massa immigratie komt van Obama en Soros die dit moedwillig hebben georganiseerd. Trump aan het roer zal ook onze defensie een opkikker geven. we moeten weer onszelf verdedigen wat de socialisten niet leuk vinden want ze teren liever op iemand anders zijn centen.

The walking bob | 26-05-16 | 20:34

@miko | 26-05-16 | 20:29
Inderdaad, en dan zet ik je drie maanden op water en brood.
En wat er op je brood zit, laat ik over aan @Wijze uit het Oosten....
*gnehehehe*

necrosis | 26-05-16 | 20:33

Wie start het initiatief op: website om anoniem COA-misstanden te melden! COA-leaks
de Voorzittert | 26-05-16 | 20:20
.
Mooi initiatief maar aan mij hebt u helaas niets omdat ik AZC's mijd als de pest en onder geen enkele voorwaarde mee wil werken aan de ondergang van MIJN land. Voor geen ènkele prijs.

Lupuslupus | 26-05-16 | 20:33

@Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:28
Jonge kaas met appelstroop.

miko | 26-05-16 | 20:31

Dit land is overgeleverd aan de domme haat.

Antitheïst | 26-05-16 | 20:30

@Dandruff | 26-05-16 | 20:14
Ik ben bekend met de maritieme wetten, ik heb zelf jaren voor een offshore-oliemaatschappij gewerkt.
Als iemand aan boord van een platform zwaar gewond raakte, kon ik elke helikopter opeisen van welke maatschappij dan ook.
In vaktermen noemt men dat een medivac.
Maar dat was beroepsmatig en ging niet over vluchtelingen.

necrosis | 26-05-16 | 20:30

@necrosis | 26-05-16 | 20:23
Ik bedoel, op een dictator STEMMEN??
Ik neem aan datje gewoon je leger eunuchen meeneemt en de macht grijpt.

miko | 26-05-16 | 20:29

@de Voorzittert | 26-05-16 | 20:19
En wie betaald het??

miko | 26-05-16 | 20:28

@miko | 26-05-16 | 20:18
Voorkeur voor een soort beleg ?

Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:28

@necrosis | 26-05-16 | 20:12
Spank you !!

Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:27

@neemjemoederindemali | 26-05-16 | 19:42
Je moet wat minder je moeder in de maling nemen en wat meer de staat.
Belasting betalen is zowat een misdaad. Financieren van staatsterreur

miko | 26-05-16 | 20:24

@miko | 26-05-16 | 20:18
Jij stemt niet op mij?
*niet verstandig*

necrosis | 26-05-16 | 20:23

Wie start het initiatief op: website om anoniem COA-misstanden te melden! COA-leaks

de Voorzittert | 26-05-16 | 20:20

@Glasgow Argus | 26-05-16 | 19:40
Wij staan in de weg!

Maria.1 | 26-05-16 | 20:20

@prov1nciaal | 26-05-16 | 19:40
Ik neem aan dat alle meisjes nu uitgehuwlijkt zijn?? Zo los je dat op namelijk.

miko | 26-05-16 | 20:19

COA is gewoon legale maffia. Ultieme doel is het in stad houden van een zo omvangrijk mogelijke zieligheidsindustrie. Want directeur COA ben je liever met 1,5 miljoen asielzoekers in dit land dan met 150.

de Voorzittert | 26-05-16 | 20:19

@Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:07
Dan doe je je eigen nick geen eer aan!!

miko | 26-05-16 | 20:18

necrosis | 26-05-16 | 20:02,

Je bent in ieder geval flink goedkoper dan het gajes dat er nu zit.

Over dat "spontaan zinken" in de buurt van andere bootjes; dat is echt al heel lang bekend. Bij alle betrokken instanties, maar zeker ook bij elke journalist, lobbyclub of ander wegkijk-orgaan. Dat heeft te maken met internationale wetgeving over de opvang van drenkelingen, en iedereen die zich er in verdiept weet dat dus. Dat geldt dus ook voor mensensmokkelaars en al die linkse clubjes die de mensensmokkelaars helpen om hier meer terroristen binnen te krijgen.

Dandruff | 26-05-16 | 20:14

@Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:07
Als ik verkozen word, maak ik jou minister van bammetjes smeren.

necrosis | 26-05-16 | 20:12

O ja, hij kreeg het volledige aankoopbedrag van de fiets betaald onder de voorwaarde dat hij het "stil zou houden" en geen aangifte bij de politie zou doen.
Tja...
Slipsnifter | 26-05-16 | 19:50

Dat lijkt mij een ambtsmisdrijf door de Coa-m/v.
Als je kennis hebt van een misdrijf (het stelen van een fiets)en je door afkoping de zaak schikt ipv de bevoegde autoriteit (de politie) in te lichten.
Dat is ronduit schokkend.

rechtsdwalendeautist | 26-05-16 | 20:09

@Is dit nog nieuws? | 26-05-16 | 19:29


Een andere hele mooie is een onderzoek, dat onderzocht of er meer inbraken rond AZC's voorkwamen. En wat bleek? Dat is niet zo. Maar inbraken worden gedaan door mensen die spullen af kunnen zetten, een heler hebben dus. Kortom niet door mensen die in een AZC zitten.


Ik weet zeker dat de misdaad "inbraak" bewust is gekozen.

omanders | 26-05-16 | 20:09

@necrosis | 26-05-16 | 19:40
En ik zou ondertussen nog op je stemmen ook...

Wijze uit het Oosten | 26-05-16 | 20:07

De gouden bergen zijn waar: steel wat in het kalifaat en ze choppen je rukhand er af. Steel wat in nederland en je krijgt gratis onderdak eten en geld.
Extragratis deze lente geile blonde sletten in korte jurkjes waar je je gratis aan kunt vergrijpen. Dat is pas AllInclusive op vakansie modderfokkers

TDB | 26-05-16 | 20:06

@Dandruff | 26-05-16 | 19:54
Maakt me niet uit, ik bied me aan voor €80.000 per jaar.
Daar kan ik met mijn levensstijl riant van leven.

necrosis | 26-05-16 | 20:02

Supermarkten die bestolen worden buiten de politie om , supermarkten die bezoek krijgen van de nieuwe NSB inspectie om hun producten Juden rein te houden .
Niets aan de hand hier en gewoon doorlopen .

Castor12 | 26-05-16 | 20:02

@Feynman | 26-05-16 | 19:48
Weet je wat ik zo opvallend vind?
Dat de bootjes die vanuit Libië onderweg zijn naar Europa 'spontaan' gaan zinken als er een Europees marineschip in de buurt is.
Ik zal maar niet schrijven wat ik nu denk, ik heb toch al niet zo'n beste naam.....

necrosis | 26-05-16 | 19:57

-Hoe noem je het gedrag van gasten die zich onuitgenodigd installeren in je huis en zich schofterig en baldadig misdragen?
Huisvredebreuk. Die schop je gestrekt naar buiten.
- Hoe noem je het gedrag van vluchtelingen die zich onuitgenodigd installeren in je land en zich schofterig en baldadig misdragen?
Niks, helemaal niks want daar mag je niks van zeggen van die smerige linkse wegkijkers.

Conan de Rabarber | 26-05-16 | 19:57

Als er een organisatie is die in het landsbelang onafhankelijk doorgelicht dient te worden, is dat wel het COA. Tijd voor een COAWatch.

smdyasc | 26-05-16 | 19:56

Hier in Stadskanaal liepen ook twee doorgesnoven types. Die hebben ze verplaatst naar het zuiden. Alleen nog niet ver genoeg. Dus nu hebben ze er daar last van.

roze_bril | 26-05-16 | 19:55

necrosis | 26-05-16 | 19:49,

Als je straks dictator wordt kost je dat natuurlijk weer wel je uitkering èn je huurtoeslag.

Dandruff | 26-05-16 | 19:54

Het wordt steeds erger met al die vluchtelingen. Op Facebook nu in Leeuwarden wordt een kind uit een speelgoedwinkel van een moeder weggetrokken door donkere man en een blanke man de foto zegt genoeg gelukkig heeft de moeder erger voorkomen. . Een vluchteling, die achter jonge meisjes aangaat en de agent, zegt tegen de ouders dat hij niks kan doen en dat hij nog een beetje moet wennen in NL! Het zijn gewoon pedofielen, die onze kinderen gaan meenemen en ik maak me echt ernstige zorgen, dat de politici en vooral Teeven en Dijkhof moeten zich schamen, dat onze kinderen nu bloot worden gesteld aan deze aanranders.

HdJ& | 26-05-16 | 19:54

Mijn standaardrepliek bij een misdaad of overtreding is dat ik vluchteling ben.
Kaas de Vies | 26-05-16 | 19:37

Dit! Wat Kaas zegt!

In het vervolg vraag ik niet om een advocaat maar een COA medewerker. Werkelijk waar van de pot gerukt dat volk.

TheBurnerMan | 26-05-16 | 19:50

@Slipsnifter | 26-05-16 | 19:48
O ja, hij kreeg het volledige aankoopbedrag van de fiets betaald onder de voorwaarde dat hij het "stil zou houden" en geen aangifte bij de politie zou doen.
Tja...

Slipsnifter | 26-05-16 | 19:50

@neemjemoederindemali | 26-05-16 | 19:42
Ik niet.
Ik krijg binnenkort een uitkering, nu nog even huurtoeslag regelen.
*negeert tandengeknars op de achtergrond*

necrosis | 26-05-16 | 19:49

Maar gelukkig daalt de criminaliteit!
Aldus onze overheid.
Die kennelijk de criminaliteit heeft gelegaliseerd om het aantal aangiftes naar beneden te krijgen.

Dandruff | 26-05-16 | 19:48

Ieder misdrijf is einde asielaanvraag. Het COA zou moeten juichen bij een delict, minder werk voor hun. In plaats daarvan stoppen ze het in de VVD-doofpot. Naast Demmink, naast het bonnetje.

Migranten die hier onderdak, onderwijs, maaltijden en zakgeld krijgen, en dan nog gaan stelen zijn geen asielzoekers. Bij wet ook niet. Zet ze uit. Als is het alleen maar om draagvlak voor het stelsel te houden. Voor de rest die zich wel gedraagt.

Feynman | 26-05-16 | 19:48

De fiets van mijn zwager werd een paar jaar terug gestolen.
Een paar dagen later ziet hij -vlakbij de plek waar hij gestolen was- een "gepigmenteerd persoon" op zijn fiets rijden.
Hij erachteraan, kijken waar hij naartoe ging.
Naar het plaatselijke asielzoekerscentrum dus.
Mijn zwager naar de bewaking daar, en het verhaal uitgelegd.
Hoewel hij middels het reservesleuteltje kon bewijzen dat het zijn fiets was, kreeg hij zijn fiets NIET mee, maar wel het aankoopbedrag vergoed.
Omdat de fiets al een paar jaar oud was vond hij het allang best, maar een beetje vreemd is het wel, toch?

Slipsnifter | 26-05-16 | 19:48

VNG voorman Wienen wil ook alleen positief nieuws over de gelukszoekers. Zo presenteerde hij trots dat er asielzoekers in een zorgcentrum gingen werken. Dat er onlangs kleine meisjes zijn lastiggevallen en een beroving is geweest probeert hij met alle macht buiten de pers te houden.
De bevolking van Katwijk is het zat en wilt dat hij oprot

www.facebook.com/StopJosWienen/?fref=...

Zwiebert | 26-05-16 | 19:47

De vraag is natuurlijk wie er baat heeft bij de aanstaande pleuris die onvermijdelijk uit gaat breken.
Brussel?

Jackanders | 26-05-16 | 19:45

Tja... als je de oorlog in Duitsland ontvlucht bent en je krijgt hier geen lekker eten en veels te weinig zakgeld, dan ga je gewoon eten jatten.
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...
En COA lost het onderling wel ff op.
Kunnen we nou es een keer gewoon kappen met dat zogenaamde liefdadigheidsgedoe?
COA is de spil van de asielmaffia.
Wie dat nu nog niet ziet, is zo blind als een molenpaard.

Schietmijmaarlek | 26-05-16 | 19:44

Niet duidelijk in dit fragment is of het COA winkeliers financieel compenseert. De rol van de politie vind ik ook wat vreemd want die kunnen niet verwijzen naar het COA bij diefstal.

Simon_GS | 26-05-16 | 19:44

COA is een criminele organisatie die geld verdient aan criminele gelukszoekers. Dat de samenleving daarvan kapot gaat interesseert hen niet. COA is een immorele gewetenloze ordinaire op winst beluste criminele organisatie. Voor en door criminelen.

Rheia | 26-05-16 | 19:43

@prov1nciaal | 26-05-16 | 19:40
Gevalletje kop in het zand steken, wat je niet ziet, is er niet.
Ergo, wat er niet in de krant staat, is er ook niet.

necrosis | 26-05-16 | 19:43

Neem maar van mij aan dat het gebeurt.
Hier net over de grens in België kijken wij er echt niet van op.
Op het oude vliegveld van ons kleine dorp wonen/verblijven ongeveer 500 vluchtelingen. Anders dan in Ned wordt dit hier beheert door het Rode Kruis. Zij gaan MAANDELIJKS langs de buurtsuper in ons dorp en tikken even af wat de vluchtelingen hebben gejat... en dit gaat reeds elke maand zo en zal ook zo blijven door gaan vrees ik. Als je het Rode Kruis erop aanspreekt wordt je verwezen naar de gemeente, vraag je opheldering aan de gemeente wordt je weer terug verwezen naar het Rode Kruis. Het is dus niet alleen een probleem van Ned maar dit is schijnbaar de normaalste zaak van de wereld binnen Europa.

Shepherd1968 | 26-05-16 | 19:43

Ja als winkelier begrijp ik het wel.. je krijg in ieder geval je geld. De politie lost het toch niet op als je het aangeeft, die hebben geen tijd en sowieso geen middelen om op te treden tegen asielzoekers zonder status.

de-erfen-holland | 26-05-16 | 19:42

Geen probleem, wij betalen wel wat meer belasting.

neemjemoederindemali | 26-05-16 | 19:42

Ik ken het coa een beetje allemaal knuffelaars daar dus het zal zeer zeker waar zijn en als je onze toekomstige nieuwe medelanders al in het begin zo hun gang laat gaan weet iedereen hoe het afgaat lopen

Poldergek | 26-05-16 | 19:41

@Boeriboerivogel | 26-05-16 | 19:37
*steekt vinger op*

necrosis | 26-05-16 | 19:40

Het is ook al tijden verdacht stil is rond de AZC'z. Geen berichten meer over meisjes lastigvallende asielzoekers of uit de hand gelopen inspraakavonden meer. Het lijkt er op of ze bij het COA de ''negatieve beeldvorming'' hebben weten te beteugelen. Het afkopen van bestolen winkeliers past daar ook bij....

prov1nciaal | 26-05-16 | 19:40

Er komt geen politie aan te pas bij misdrijven, de schade wordt betaald door het COA, de leugens die ze debiteren in de screening blijven onbestraft, de inburgeringscursus kunnen ze ongestraft laten versloffen, geld voor het betalen van die fopcursus kunnen ze lenen en wordt vrijwel altijd kwijtgescholden, ze krijgen voorrang op de woningmarkt en gratis inboedel.
Wat hebben de oorspronkelijke inwoners van dit land verkeerd gedaan om een discriminatie op deze schaal te moeten ondergaan? En dat nog wel door de eigen overheid?

Glasgow Argus | 26-05-16 | 19:40

@Is dit nog nieuws? | 26-05-16 | 19:29
Dat gebeurt al jaren.

Je hebt leugens en je hebt statistiek.

La Bailaora | 26-05-16 | 19:38

Tijd voor een dictator die Nederland beter gaat maken!!!

Boeriboerivogel | 26-05-16 | 19:37

Mijn standaardrepliek bij een misdaad of overtreding is dat ik vluchteling ben.

Kaas de Vies | 26-05-16 | 19:37

Waarom worden crimigranten niet gelijk uitgezet?

necrosis | 26-05-16 | 19:37

Knettergek zijn we, knettergek. Waarom. Worden. Criminele. Asielzoekers. Niet. Meteen. Uitgezet. kutland dit..

chosenignorance | 26-05-16 | 19:36

Dit is nu aangiftewaardig.

Kaas de Vies | 26-05-16 | 19:36

Hoe ziek is dit? Moedwillig criminaliteit verbloemen door het afkopen van een misdaad door jawel, een overheidsdienst die gerund wordt door mensen die moedwillig Nederland willen afbranden en de autochtone inwoners willen vervangen door de vijand.

Het kan gewoon nog gekker, u ziet het.

The walking bob | 26-05-16 | 19:35

-weggejorist-

marcoplarco | 26-05-16 | 19:35

Waakzaam en alert, die COA. Die politie is toch al lui en traag wegbezuinigd.

Jan Cremer | 26-05-16 | 19:35

Ik mag toch hopen dat iedereen die hier zelf mee in aanraking komt, hetzij direct, hetzij via vrienden en kennissen, de volgende keer niet weer doodleuk op PvdA, D66, VVD enzovoorts gaat stemmen. Als dit nog even zo doorgaat met die instroom, dan kunnen we bij toekomstige verkiezingen gewoon langs democratische weg ons land definitief kwijtraken aan achterlijke culturen. Dat islampartijtje DENK is een voorbode voor veel meer ellende, als we niet eens wat ruggegraat gaan tonen.

Dr. Snoepjes | 26-05-16 | 19:34

"... zal het COA "actief nagaan waar het gerucht op gestoeld is."
Dus wij van WC-eend zullen WC-eend gaan onderzoeken

telelezer | 26-05-16 | 19:33

Sorry , we hebben nog ff meer tijd nodig om de zaak zo te draaien dat er voor het klootjesvolk niets meer te zien is

gerrie de perrie | 26-05-16 | 19:33

Volgens de overheid zijn wij de untermenschen en die gelukszoekers de ubermenschen. Gevrijwaard om alles te doen wat ze willen.

head_pend_jervin | 26-05-16 | 19:31

Tja dat is ook een manier om de statistieken te verneuken:
Gewoon niet registreren die handel. Zien jullie wel! Ze stelen niet....

Is dit nog nieuws? | 26-05-16 | 19:29

De bijl aan de wortel van onze rechtsstaat.

kryptos | 26-05-16 | 19:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken