Damschreeuwer wilde ook al Sinterklaas doden
Organisator Lawaaidemo Dodenherdenking is veroordeelde kraker & Totale Lul
Social
Wij vinden Hans Laroes een strontvervelende fatsoensnazihuilstruik met een MeToo-verleden, zijn Comité 4 en 5 Mei een dubieuze deugclub met serieuze focus issues, en 020 BM Jozias van Aartsen is al helemaal geen vriend van de site. Maar inzake die idioot die van zins is op om op 4 mei, 20:00 uur te gaan lawaaidemonstreren op de Dam kiezen we voor nu toch even de kant van de Powers that Be in The Stopera. (Jajajaja, Tante Bel van de GeenStijl hield ook haar klep niet op 4 mei. MAAR DAT WAS OP TWITTERS en niet IRL.) Wie naar de Dam gaat om te schreeuwen ipv twee minuten te zwijgen is sowieso AF, en wie naar de rechter stapt om alsnog een lawaaidemo af te dwingen is een nog grotere kloodtzak alsdan Hans Laroes. Hup neprechters... Straat-, Dam-, Stad-, & Provincieverbod voor deze Nederlandhatende sick fuck sneuneus.
Reaguursels
InloggenOpdat we niet vergeten:
nl.wikipedia.org/wiki/Slachtoffers_in...
Ik wil ook zo'n pagina over slachtoffers van de Islam, welke elke kwartaal bijgewerkt wordt
Nutteloos stuk stront!
Behalve lawaaimakers worden ook dikke mensen verboden om teveel in de kijk te staan tijdens de dodenherdenking. Een sinterklaasfeest met geschreeuw verstoren is een recht, maar owee als de bobo's lastig gevallen worden met lawaai of minder mooie verschijningen.
Het comité 4 en 5 mei is een overheidsstichting en dus bemand met politiek correcte krachten die met het evenement hebben geknoeid tot wat het nu is. Een polderherdenking op de dam waar van alles en nog wat bij is gehaald wat niet veel meer te maken heeft met de kern.
Ik raad een ieder, die de dodenherdenking serieus neemt, aan om dit lokaal of regionaal te doen. Er is bij u in de buurt zeker een begraafplaats te vinden met een afdeling oorlogsgraven waar je even rustig en respectvol kunt stilstaan bij hen die het leven lieten in de strijd voor onze vrijheid of zijn vermoord. In bijna elke stad of dorp zijn monumenten te vinden met de namen van slachtoffers.
Mocht u toch een indrukwekkende georganiseerde herdenking willen bijwonen (die nog wel puur is) dan is die bij het Militaire ereveld Grebbeberg in Rhenen een absolute aanrader.
Reageren jullie ook nog even op de poll, jongens en meisjes? www.facebook.com/Geen4MeiVoorMij/post...
Kunt u niet via IJmuiden het land uit?
Facebook ben ik ff helemaal klaar mee. Al een paar weken niet meer op die site geweest, de tellertjes zullen ondertussen wel in de honderden likes, verzoeken etc.... lopen maar het is zooooo herlijk rustig!
dus neen, fok die poll. Hoeft ook niet, ik weet zo ook wel wat het gros ervan vindt en als die gore etter tóch het lef heeft om te gaan staan schreeuwen heeft ie binnen de tien seconden een stel kwaaie amsterdammers in z'n nek om 'm ff wat fatsoen bij te pollfucken. Ye be Warned, ook zonder feacesbook.
NEE.
Wil best nog weer een oorlog maar dan tegen die gasten van de site geen4mei en ander links krakers tuig. Ik denk dat dat niet lang meer op zich laat wachten.
Onvoorstelbaar dat die Sint nog zo oud heeft kunnen worden. De criminaliteitscijfers zijn gedaald vertelde Akerboom gisteren in Opsporing Verzocht en ... "in wel 40% van de ernstige misdrijven houdt de politie een verdachte aan" dus dat was goed nieuws volgens gekkie Akerboom. Weet zeker dat Sint tot 20 jaar terug veiliger was in dit land.
Overigens weer grotendeels Marokkanen en Antillianen in de hoofdrol in het succesvolle programma van die Disney trail presentatrice.
Nu nog een keer achter mijn laptop aan en de fiets van mijn vriendin aan. Oh, die laatste mocht ze niet eens als gestolen aangeven op het bureau. Wat een gaaf land.
Aandacht is een gebied waar kleuters al in uitblinken, nl:Als het niet positief gaat, dan maar negatief, en maal 2.
Grappig weetje, Robbert Dijkgraaf was heraut bij de inauguratie van wim lex. Hij schreeuwde toen de aankondiging van het koningsschap over de dam. Willem Alexander noemt hem nu gekscherend de damschreeuwer
www.youtube.com/watch?v=i6BeK4b7k_4
Voor het signalement:
www.google.nl/search?q=rogier+meijeri...
Weten jullie allen, wat een kort geding kost? Dus wie betaald deze ongein? Waarschijnlijk wij allemaal, vanuit een subsidiepotje. Dus morgen weer hard je best doen hé, voor die grijpstuiver. En vergeet niet, elke dag verder te bukken.
Ik ga er van uit dat de rechter de lawaaidemonstranten in het gelijkstelt. Zie het al voor me: miljoenen tv kijkers die zien hoe de Koning voor lul staat.
Dit hebben we nodig om te laten zien hoe rechters en OM de laatste tijd onze cultuur, normen en waarden door de plee spoelen. Misschien gaan er dan eindelijk eens wat ogen open.
Dan zien die kijkers een woedende menigte die mafkezen even wat fatsoen erin timmeren. Leest u even mee, meneer de rechter, het gevaar van escalatie is aanwezig. Ik ook trouwens, het is om de hoek hier in A'dam en daar waar ik normaal gesproken even stilsta bij de gevallenen waar ik me dan ook maar bevind maak ik nu even tijd vrij om op de dam aanwezig te zijn om desnoods de orde dan maar zelf te garanderen. De kop van die gast bevalt me sowieso al niet dus het zal niet moeilijk zijn om 'm te herkennen en in de gaten te houden. Ohw wee jochie als je het toch probeert.....
Het G*d vergeten lef van die lui! Ik mag hopen dat ze ergens een peloton Jantjes klaar hebben staan langs de zijlijn die er gelijk met de lange lat op gaan mochten deze perfide raddraaiers zich roeren. Genoeg is genoeg. Je hebt met je gore klauwen van de Dodenherdenking af te blijven! Ga je achterlijke onzin maar elders uitventen, Maar. Niet. Dáár. Je hebt 364 dagen in het jaar om dat te doen. Die ene dag houdt je je gemak.
Mocht het nu op de andere reaguurders overkomen dat ik ietwat geërgerd en boos klink, nu dat kan wel kloppen. Echt niet is nog heilig voor dit soort uitschot. Eén van de laatste dingen die we hier nog hebben aan tradities. En dan ook nog iets wat velen na aan het hart ligt. Eén van donkerste delen van onze geschiedenis waar vele onschuldigen het leven lieten. Hetzij in de kampen, hetzij toen ze ons kwamen bevrijden. En wéér wordt de onzin van het zogen. 'racisme' er aan de haren bij getrokken. Wat een klap in het gezicht van alle WW 2 slachtoffers en nabestaanden. Het staat ieder vrij om wel of niet mee te doen met de Herdenking. Dat moet ieder voor zich weten. Maar je houdt je gemak en geeft diegenen die wél stil willen zijn alle ruimte!
@ elfenstein | 02-05-18 | 10:19 |
Het is dat ik op het moment maar één bruikbare arm heb, anders zou ik u met liefde en plezier komen bijstaan. Weinig dingen die me zó furieus maken als deze heiligschennis, want dat is het. Ze gaan gewoon op de graven van alle slachtoffers en bevrijders staan dansen om hun perfide denkbeelden er maar in te rammen. De Dodenherdenking is één van de weinige dingen die me echt heel na staan. En dat geldt voor heel veel mensen. Dat zó te moeten bezoedelen getuigt echt van een diepe minachting voor allen die gestorven zijn in WW 2.
moet ie proberen. wordt ie binnen de twee minuten stilte uit de genenpoel verwijderd. Heeft deze mafkees een gezicht? kunnen we m vast in de gaten houden
Dan wordt hij die ene gevallene die we NIET herdenken de volgende keer. Hooguit bij het bier na de herdenking, als humor momentje: "weet je nog van vorig jaar die gast? Ik heb gehoord dat de revalidatie vrij kansloos is, mooi zo, Proost!"
Gelijke monniken, gelijke kappen; dit stuk stront met foto publiceren ( wel met een policolor balkje voor de ogen ivm privacy) gelijk de beeltenis van de poster hierboven weergegeven.
hulde voor die gene die met minimaal zeven tanden in zijn hand het nieuws haalt!
Dramschreeuwen
Ik zie je op de Dam gab Rogier. Dan rinkeldekinkel ik met plezier al je tanden uit je bek.
Opruimen, dat is het enige wat je tegen dit soort luizen kan doen!
Ik vind oprecht dat u hiermee de luis in het algemeen tekort doet!
Een luis heeft in dit leven een nuttige taak.
De zakluis is met uitsterven bedreigd! Zijn soort luizen helaas niet, dat wordt onderhand een plaag. Scheren helpt niet, dergelijke hardnekkige parasieten moet je wegknippen bij de wortel.
Hmmmm... een uitbeelding van een katholiek heilige dood wensen. In bepaalde geloven kom je met een excuus niet weg. Maar goed dat er normale zijn.
.. jammer dat al die minkukels die onze samenleving maar Niets vinden Deugen nergens beter willen leven, omdat geen zinnig mens minkukels van wieg tot graf zal verzorgen.
Net zo lang in het gratis (dus waardeloze) milieu schijtend tot zelfs kakkerlakken erin zullen stikken.
U bent de kroon op dit onderwerp, heb het zes keer moeten lezen, ik geloof dat ik nu weet wat u bedoelt.
reaguren of twitteren tijdens de heilige twee minuten, geen haar beter dan de deugers van de grauwe eeuw die willen lawaaimaken op de Dam. Net zo sneu, en net zo zelfingenomen en schijnheilig willen deugen. Dus als @bakito vraagt of hij mag reaguren tijdens de twee minuten is het antwoord: nee, tenzij je de rest van de avond al dat gezeik over je heen wilt krijgen van moralistisch deugvolk wier opa’s allemaal zijn gefusilleerd of op de Grebbeberg zijn gesneuveld en wier oma’s allemaal onderduikers op zolder hadden.
Beantwoordt dat je vraag een beetje?
Stormageddon | 02-05-18 | 00:25 | favorietblock
Uw plempsels komen over als dat u als vijand van 4 mei mentaal zich geallieerd voelt met deze Rogiertje. En zelfs met huistroll bakito, die kennelijk slechts 2 min. per keer mag internetten vanuit zijn kliniek.
Een beetje zoals SJWs en (s)links zich alliëren met de islam. Ze mogen elkaar niet maar zien een grote gezamenlijke vijand in de witte man.
Dit soort allianties lopen zelden tot nooit goed af. Vraag dat maar aan de marxisten die de ayatollahs aan de macht hielpen eind jaren '70 in Perzië. Niemand heeft het nog over die voormalige bondgenoten, zij werden als eerste geofferd op het altaar van de islam.
En Rogiertje moet ook niets van u hebben en vindt u waarschijnlijk net zo erg als de boze blanke man waartegen hij strijdt. @bakito zwaait vanuit de sauna naar u met een glimlach op zijn gelaat.
Dan heb je er geen ene flikker van begrepen. Helemaal niets. Nul komma nul.
Maar deug lekker verder. Ik leg je geen strobreed in de weg. Ik ga niet schreeuwen, ik doe geen lawaaidemo en grijp nationale collectieve evenementen niet aan voor zelfpijperij.
Ik heb geen bondgenoten nodig voor mijn mening. Ik allieer mij met helemaal niemand, mentaal niet, fysiek niet, filosofisch niet en ideologisch niet. Dat is namelijk het hele punt.
'k Weet niet wat schrijnender is. Deze Vergisnederlander op kosten van de gemeenschap, of al die drie miljoen Vergisnederlanders, waarvan er blijkbaar ook een deel van op Justitie zit, die dit serieus nemen.
Bij die eerste kan je het nog op een ongelukkige jeugd steken of misschien een psychische afwijking. Die 3 miljoen andere daarintegen ? Massahisterie ?
Een aantal jaren terug stonden we op 4 mei met een paar honderd man bij het oorlogsmonument even voor 20.00 uur toen er twee jongeren van een jaar of 16 op de fiets aan kwamen rijden. Achterop de fiets zat een voetbal onder de snelbinders gemonteerd. Ik dacht, het zal toch niet maar op exact één minuut voor acht begonnen de heren op het belendende grasveldje een spelletje te doen wie de bal het hardst en hoogst kon trappen. Dat heeft ongeveer 20 seconden geduurd maar toen werden de heren door de ordebewaarders ter verantwoording gedwongen. Etniciteit van deze lutsers? U raadt het al, het waren geen jongens van de gestampte pot maar toekomstige soldaten van ome Erdogan. Het monument werd trouwens het jaar daarop gestolen want van metaal en daar heeft Pritt nog een topic over gemaakt.
Mocht er wel iemand gaan schreeuwen hoop ik op een keer echte ‘Social justice’ van omstanders die er vervolgens voor zorgen dat de desbetreffende personen niet meer kunnen schreeuwen (desnoods voor the eternity of time).
Komt goed. No worries.
Vroeger noemde je dat de plaatselijke dorpsgek. Niemand, ook politie, journalisten en rechters, nam zo iemand serieus of gaf ze aandacht. Gewoon geen podium geven.
Maar wel pillen, om ze rustig te houden. Dat schijnt nu ook al intersectioneel racisme te zijn.
Alle gore krakers de bak in. Het zijn alleen maar opvreters die geen enkele - behalve dan een negatieve - bijdrage leveren aan de maatschappij.
Dat wij als maatschappij dit soort werkschuwe tuig nog niet hebben verbannen naar een opgespoten eiland in de Noordzee, zetten we er wel een windmolen op voor ze.
ik ben het van harte met je eens.
Zoals feministen nooit strijden voor meer vrouwen op de vuilnistruck, hoor je nooit een kraker over goedkoop & plezierig wonen op niet-A-locaties. Dat 'recht op wonen' van ze houdt altijd op bij de ring, heel gek.
Maar als hier een hitsquad zoals “laat ze niet lopen” of ander AFA-tuig op af gaat kan de politie wel in actie komen. Laten we dus hopen dat hij toestemming krijgt. Ergens op een afgelegen industrie terrein, dat wel. Eikel.
Ik hoop op massale tegendemonstratie bij iedere als demo. Net zolang tot die club via de rechter word verboden en opgeheven.
als demo
=
afa demo
Vooral goed langs het randje, Rogier. Dat vind Sinterklaas fijn.
Zo, Rogier Meijerink, kom jij maar eens even bij Sinterklaas op schoot zitten.
Daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van..
Daar issie niet voor bedoeld he, rogier?
tuurlijk meneer, komt u maar hier staan tussen dit groepje ex-mariniers en de plaatselijke mc.
kijken of hij dan nog zin heeft om te schreeuwen
Je zou het hopen. Vroeger veegden de jantjes de dam nog schoon. Maar tijden zijn anders. Nu zullen ze erbij staan en niks doen.
Het verschil tussen de behandeling van onder in deze reacties genoemde Balthasar Gerads en Volkert van de Graaf zegt eigenlijk alles over deze tijd.
Maar fantaseren mag altijd.
Nee laat de jantjes er buiten. Daar komt alleen maar een taakstrafje van.
"Telegraaf: De officier van justitie betitelde Meijerinks acties destijds als poging tot zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Ze eiste een half jaar cel."
Alles wat stuk is in deze zin. Zes maanden voor zware mishandeling, dat werden 6 weken. Zoveel onrecht verdient een lawaaidemo op een dag waarop we mensen herdenken die gestorven zijn voor een rechtvaardige wereld.
om 2 minuten over 8 bijvoorbeeld.
Als ik de twitters van rogier (alleen die naam al...) bekijk blijken de boze witte mannen eigenlijk allemaal boze witte links mensen te zijn. Ze hebben het zelf geen eens door. Zoveel frustratie straalt er vanaf.
Ik pas niet hier en daarom neem ik afscheid met pijn in mijn hart. Iedereen met een goed hart, blijf wie je bent. En de rest, zoals altijd niet uit te roeien. Bye bye.
Heh?? Leg uit.
Ik hoop niet dat je zelfmoordplannen hebt?
Wat is er, roze bril drager?
Joop heeft u een aanbieding gedaan die u niet kon weigeren?
Al zal de rechter deze pisvlek in het ongelijk stellen, men zaagt rustig voort aan de poten van onze cultuur. Net als met Suwarte Piet, eerst deed men er lacherig over, met die acties, een paar jaar later is het feest totaal verpest door een stel lamlendige klaplopers.
Dat is hoe ze werken, en omdat er nooit keihard teruggeslagen is weten ze dat het werkt. Steeds een stapje verder, kijken of je het slikt en dan weer een stapje verder. Een 'corrigerende tik' zou dan ook niet misplaatst zijn.
Ik vind het geen zaak voor de rechter. Ik vind het een zaak voor volksgericht. Schreeuwen mag namelijk, juridisch. Daar ben ik helemaal voor. Maar je zult de consequenties van je acties moeten dragen en ik hoop dat die zwaar en voorbeeldstellend zijn. De pariarol moet terug in de maatschappij.
Trouwens, die 15.000 euro voor het omleggen van een sinterklaas. Dat is ook niet verkeerd. Ik bedoel, er zijn er genoeg. In het seizoen stikt het er de moord van. Ik denk niet dat een paar afleggen de stand bedreigd.
Maar waarom wil die gast dat?? Vroeger knuppelde we zeehondjes voor hun mooie witte jas, maar die baard houd niet over,ook al omdat de meeste baarden gewoon nylon zijn,en die staf is ook niet van goud.
Als we nu eens een collecte houden om 15k bij elkaar te sprokkelen om deze kneus kapot te laten... eeuh lawaaien? Wordt dit dan weg gejorist of is het serieus een mogelijkheid? Owww wacht... de sleepwet is van kracht.... dan was dit een grapje natuurlijk, hahahaha, lachen... en zo
Slabak, te laat. Kijk eens naar buiten en vraag je af waarom dat grijze busje met donkere ramen er staat.
The Russians hebben ook van die bussen aan het museumplein ze staan er altijd, ook nu.
www.google.nl/maps/@52.3567733,4.8824...
Slabak | 02-05-18 | 01:11
Ik heb gehoord dat de prijzen voor een liquidatie ontzettend gedaald zijn sinds de mocro oorlog.
www.telegraaf.nl/nieuws/1874409/wapen...
Maar ja dat gaat wel over het omleggen van Marrekanen,misschien dat die goedkoper zijn.
Maar waarom zou je deze schreeuwer om willen laten leggen??Hij zou zich flink voor lul zetten,over tien jaar word hij sociaal uitgekotst en zijn daad vergeten .Ook zijn medestanders zal het zelfde lot ondergaan.
miko | 02-05-18 | 02:07 |
Triest dat een mensenleven zoveel in waarde is gedaald. Voor jou 10 andere huurmoordenaars, dank je wel EU. Gelukkig komt Albanië bij de EU, een mensenleven zal weldra net zo duur zijn als een pak wasmiddel. Heb het 4 jaar geleden wel gezien toen ik per ongeluk in een Albanese bar in Antwerpen terecht kwam tijdens een bruiloft. Keiharde machos die stonden te dansen met ontbloot bovenlichaam. Ik hoorde zo niet in de scene dat ze me wel weer tolereerden als gekke dronken witte Antwerpenaar. Het gevaarlijkste volk wat ik ooit zag in Antwerpen. Elke samenleving hoe primitief ook heeft respect voor zijn gekken en daarom kwam ondergetekende zo dichtbij.
Hallo google, de laatste zin was letterlijk gekopieerd van de film "Rumble fish" alle credits voor Mickey Rourke. Google wordt steeds selectiever in zijn "geheugen"
Topreaguursel!
Waar woont zijn huis. Komende 20 jaar elke nacht lawaai demo houden in zijn slaapkamer.
"Zijn huis" betwijfel ik ten zeerste.
zijn huis woont in Frankrijk en is zo klein dat als het regent zetten ze het binnen ( Toon Hermans). Het idee is niet zo goed, zijn buren, toch al belast met zo een droplul naast hun, worden dan ook bestraft.
A.s. donderdag dient de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij. De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken. Volgens de actievoerders is de huidige herdenking 'racistisch' en staat deze alleen stil bij de 22.000 witte slachtoffers tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië.
.
Wat ik niet begrijp is het besluit waartoe deze actiegroep uiteindelijk is gekomen, namelijk door dan maar de jaarlijkse dodenherdenking te willen gaan verstoren. Waarom is niet eerst het voorstel gedaan om voortaan óók de doden in Nederlands-Indië te herdenken? Hebben ze dit überhaupt wel eerst geprobeerd? Zijn er überhaupt op democratische wijze handtekeningen verzameld, of hoe groot is deze actiegroep eigenlijk, aangezien ze het tot het voorpaginanieuws hebben weten te schoppen? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er gewoon weer een stukje Nederlandse traditie aangegrepen wordt om de racisme-kaart te kunnen trekken, en het zo weer mooi aansluit in het rijtje van boze blanke straatnamen, en boze blanke tunnels. Ik ben in ieder geval zo zoetjes aan racist aan het worden.
En dan: waarom moet op 4 mei de strijd in Nederlands-Indie worden herdacht? Dat kunnen ze beter op 27 december herdenken. Daarbij is Nederland opgebouwd door blanke mensen, dus niet gek om die af en toe eens te herdenken.
Het zijn een paar mensen. Michael van Zeijl, Christa Noëlle, Saidi Smeenk en deze Rogier en dan nog wat meelopers die je wel kunt identificeren aan de hand van hun Facebook-likes en twitter-retweets. Het clubje is niet zo groot.
Geen genade voor totale lullen! Waarom was hij ook alweer een totale lul?
Reaugierrrr is weer duidelijk een product van te rijke ouders die hun prinsje te zacht gewassen hebben.... wat een totale lamlul!
hahaha ja. dat denk ik ook
Ik hoop maar dat het allemaal met een zachte sisser afloopt.
De exponent van de tanende geestelijke gezondheidszorg......
Toch raar dat dit soort mafklappers zo makkelijk het nieuws halen. Demo zal niet doorgaan lijkt me, maar het doel van landelijk aandacht vragen is dan wel weer geslaagd.
Dit soort onzinnige acties verdienen geen aandacht, vooral niet op ons landelijk journaal.
Dit soort mafklappers krijgt aandacht omdat de dodenherdenking een landelijke show is geworden,een podium. Aandacht gegarandeerd, beter dan Pinkpop.
Uit alles blijkt dat deze klont denkt dat hij volledig in zijn recht staat.
Sign of the times.... mensen die menen overal recht op te hebben.
En dan vervolgens met je rechten en je vrijheid de herdenking willen verstoren van hen die hun leven hebben gegeven voor die vrijheid of zij wiens dood het gevolg is van onderdrukking en tirannie.
Echt, wat moet je beginnen met zo iemand? Te dom voor woorden.
Zoals destijds ook al, legt de heer Luns de vinger weer haarfijn op de zere plek. Hulde!
Ik wil u wel een suggestie aan de hand doen ... - maar dan raakt Joris overwerkt.
Sja, geschiedenislessen zijn blijkbaar ook al racistisch, he.
Hoe doe je dat eigenlijk, herdenken?
Gewoon,een beetje in het niets staren, je handen voor je mik houden in half open half gevouwen positie en dan denken aan waar je later nog wat gaat aftanken.
Ben ik de enige die je vraag leest met het stemmetje van ds Gremdaat?
Wat @miko zegt. En een selfie nemen. Bij voorkeur eentje met Maximá op de achtergrond. En dat dan om 20:02 op instagram, twitter en Facebook zetten. Vooral niet eerder. Ik wens u een aangenaam herdenken. Met spekjes of wat dan ook.
Hahaa!! @j.luns
Nou ja, D66-rechters zal ik nooit vertrouwen in hun beoordelingsvermogen:
www.telegraaf.nl/nieuws/1985758/proef...
Dat is dus...
Niet 1
Niet 2
Niet 3
Niet 4
Niet 5
Maar 6 kinderen deaudt. Met opzet. En straks weer vrij.
Nederland is een gaaf land. Je weet toch!
Het komt misschien ook omdat rechters en advocaten nog minder te schaften hebben met een geweten of last hebben van medemenselijkheid dan de gemiddelde zesvoudige kindermoordenaar.
Om het maar rustig te zeggen, met doden herdenking hou je gewoon je smoel voor de 2 respecterende fucking minuten, goede voorbeeld was die pizza bezorgerT, Respect mensen, schreeuwen doe je maar in je badkamerT. Dit is mijn uitspraak, hier moet u het mee doen. Oh een fijne avond verder.
OT, of toch weer niet
Pallie theedoekdrager Abbas toont zijn achterlijke aard, en opent zijn mond
www.bbc.com/news/world-middle-east-439...
Jammer dat de hele Hamas organisatie niet op de te herdenken lijst staat,werkelijk jammer.
Rogier is een Palestijn; sarren, uitdagen, etteren, de grens opzoeken, vrijheid misbruiken en dan bij de gevolgen gaan lopen janken en het slachtoffer uithangen. Oh en sinterklaas bestaat niet. Wat zou hij zeggen als ik met een dode sinterklaas zou komen aanzetten? ‘Ja maar das nie de echte’.
Het zal wel weer vesgrikelluk gevonden worden. Maar het hele 4 mei comité doet dit zichzelf aan sinds men alles en iedereen zijn overleden familieleden herdenkt. Eerst alleen de Nederlandse soldaten,toen de rest van de slachtoffers in Nederland van WOII toen degene van overzee,alle andere soldaten en mensen uit de tweede wereldoorlog en nu van alle andere conflicten inclusief onze voormalige vijanden. Maar onze slachtoffers dan weer niet. Schiet mij maar lek maar wie hier de hypocrisie niet van inziet is ziende blind.
Het schouwspel op de Dam is vooral om te laten zien dat onze politici EN vooral koningshuis zo meevoelen Omdat we niet vergeten dat familie sinaasappel toevallig op het strand aan het wandelen was tijdens de inval en een lift pakte die nooit aankwam in Nederland.
Ik ben zelf van een generatie waarvan de ouders de oorlog zeer bewust mee hebben gemakt en grootouders de zaak aan den lijve hebben ondervonden. Ik heb ze nooit aan een doden herdenking mee zien doen. Het blijft ook een soort van pronken ,in de zin van:zie mij eens hebben geleden en nu deugen.
Als die kerel die wil schreeuwen een paar pofferts op zijn neus krijgt vind ik dat prima maar dat dodenherdenking geneuzel zit i ook niet op te wachten schijnheilig gedoe met hun all inclusive agenda. Zum kotzen ja.
Gedeeltelijk eens, men heeft nieuwe soldaten nodig die bereid zijn om te sterven voor het vaderland wat dat nog waard is. PR om duidelijk te maken dat het eervol is om begraven te worden met een NL vlag op je kist. Anderzijds soms kan het geen kwaad om even de tijd 2 minuten stil te zetten en desnoods je auto te parkeren om je te bezinnen. Vroeger was dat vrij normaal, nu raast het verkeer gewoon 24/7 door want tijd is geld. Maar Duitsers uitnodigen voor de dodenherdenking gaat wel heel ver aangezien oorspronkelijk de Nederlands Joodse slachtoffers en de Nederlandse soldaten die vielen in WO2 werden herdacht.
Roze_bril_drager | 02-05-18 | 00:15
Het herdenken word alleen maar groter omdat mensen zichzelf kunnen profileren. In mijn jeugd had je een beetje een saaie vertoning met een klepelende bel. Was te zien op Nederland een en twee.
www.youtube.com/watch?v=diHHGr0HIUA
Later moest het nog meer,nog groter,nog deugdelijker, meer slachtoffers,wauw.
En vooral restecpt hé,niet meer je er aan onttrekken want ow ow ow dat zou erg zijn. Ik walg van dit soort poppenkast optredens van mensen die de dag er op weer beslissingen nemen dat er nieuwe slachtoffers vallen. We doen mee aan 'vredesmissies' het eufemisme om partij te kiezen in stammenoorlogen in een wereld far far away.
Ook gedeeltelijk mee eens daarom voor mij geen Dam of Waaldorper vlakte maar gewoon naar een herdenking in m'n stad . Samen met de buurtbewoners twee minuten stilte even terugdenken aan die voor mijn ouders en voorouders verschrikkelijke tijd , opdat wij niet vergeten.
Het wordt tijd dat de heer Meijerink een keer een flink pak slaag krijgt.
Een simpele schreeuw om aandacht. Niets meer, niets minder. Dokter Rossi heeft nog wel plek op dinsdagmiddag.
Je kunt ook schreeuwen tijdens die 525.598 andere minuten in het jaar. Maar tijdens dodenherdenking houd je gewoon 2 minuten je kop lulhannes!
Dat lijkt mij ook voor alle partijen het verstandigste.
512.638. Maar toch voldoende schreeuwminuten.
Mijn vader zei altijd, er lopen meer gekken buiten dan dat er binnen zitten. In dit geval heeft hij weer volkomen gelijk.
Sinterklaas, die heeft allemaal van die gekleurde mensen in dienst, die je komen aftuigen met een bos katjes, of ze verstikken je in zakken.
Is hem ook overkomen. Ik begrijp het wel.
Wat een zielige man die Rogier. Over de ruggen van tigduizend joden, verzetsstrijders en soldaten jezelf omhoog pijpen met een herrie actie. Vraag me af wat zijn volgende zieke hersenscheet is. Concentratiekampen die nooit hebben bestaan? Als ik rechter was liet ik hem bij aanvang van zijn eigen rechtszaak meteen arresteren en een week of wat wegrotten in een kruipruimte!
tegen een slijpsteen houden tot hij op is.
heb hartelijk gelachen, dank U.
Toch zal ik maar een beetje uitkijken met dit soort sujetten.
De generatie '68 was ook zo, en bleek later de grote drijvende kracht achter het totaal verzieken en vermulticultureren van de Europese samenleving. Gek genoeg weten ze zich vroeg of laat in dikbetaalde opinie, advies&beleidsfuncties te lullen. Ik noem als voorbeeld maar een Bertus Hendriks. www.folia.nl/actueel/121085/in-mei-68...
4 mei
Vandaag, hier, nu, doen wij u kond
van de lijn die wij in 't zand hebben getrokken
waar wij staan tezamen, waar wij onverschrokken
achter huizen in ons heilige verbond.
Waar wij waardig en in vrede zullen leven
waar wij bang, divers, gelijk en moedig zijn
maar wij zeggen u nu: hier is onze lijn
laat het in het zwaarste marmer zijn geschreven.
Hier, nu wij gedenken zij die moesten sterven
voor de vrijheid. Geen van ons zal spreken
en u zult ons eerbetoon hier niet verbreken
u zult fluisteren of de toorn, de vloek verwerven.
Want op hen die tegen al dit samenspande
zal het teken staan, eenieder zal het weten
onuitwisbaar zal het eeuwig aan u vreten
want u zult de vruchten dragen van uw schande.
Deze mag ook in marmer worden geschreven.
*Draagt Hufters op tot dichter des vaderlands.
Amen!
“Wij”? Wie zijn “wij”? Wilt u mij daar buiten laten? Beleefd bedankt.
En welke vrijheid? Die van Juncker, Timmerfrans en Verhofstad? Van Rutte, Pechtold en die bolle Von Amsberg-von Lippe zur Biesterfeld?
Stompzinnigheid op rijm blijft stompzinnigheid. Een metrum verleent onzin nog geen diepgang.
Stormageddon | 02-05-18 | 00:52 Ik bedoel jou ook helemaal niet.
Maar ergens op de dam staat een ouwe vent van 90. Die komt, misscihen voor de laatste keer nog eens gedenken.
Als je dan gaat staan schreeuwen ben je gewoon af. Of jij dat dan bent of een ander.
Ik hoop dat het sociale construct dat soort laffe nageboortes uitsluit van verdere deelname in de maatschappij. Fucking schreeuwers.
En dat heeft letterlijk helemaal niks met Juncker, Timmerfrans en Verhofstad te maken.
Opmerking van orde voor wie nog eens terug leest; de tweede stofe kan er gewoon uit, die is ruk. De rest gaat wel.
Hufterst | 02-05-18 | 07:29
Hahaha +1
In 1584 was hij preventief gevierendeeld.
Daarvoor werden eerst nog bij Balthasar tijdens het verhoor de essentiële mannelijke delen afgesneden, ze waren niet misselijk toen.
Sneue types. Maar als dat persoon wil schreeuwen kan die dat uiteraard ook doen in de geest van hetgeen er herdacht wordt. Ik stel voor dat dat genoemde sneu-neus zich in een kelder een waterslang rectaal laat inbrengen. Weet die even weer waarvoor mensen even 2 minuutjes stil zijn.
Overigens vind ik dat hij het recht heeft om te demonstreren. Alleen niet tijdens de herdenking zelf. Dat lijkt me ordeverstoring volgens iedereen en zijn moeder.
Kunnen we deze logica ook niet eens toepassen op meerdere demonstraties? Te beginnen bij Sinterklaasintochten? Toch mogen demonstreren en je punt maken zonder de orde te verstoren. Top.
Je gaat uit van een bepaalde beschaving in mensen en daar gaat het helaas al mis.
Daarbij 'wint' een demo waarbij het maken van geluid het doel is, altijd van een herdenking waar stilte het doel is. Tenzij de legale geluidsdemo ver genoeg van de herdenking plaats heeft, maar daar gaan dit soort eigengeilende fascisten nooit mee akkoord. Sowieso is het de man niet om een constructieve oplossing te doen.
Hij heeft het recht te demonstreren. Maar verdient vervolgens totale en blijvende sociale paria status. Geen uitkeringaanvraag kan goed gaan, belandt altijd onder in de la, in het verkeerde systeem, met de verkeerde gegevens. Het brood is net op als hij bij de bakker komt.
Althans als ik bakker was, en zo'n knakker kwam iets kopen zou ik 'm gewoon niet helpen.
Zulke dingen. Gewoon zoals vroeger: excommunicatie.
Nee Sjors, beschaving verwacht ik van dit soort mafketels zeker niet. Daarom bespreek ik het liever hier.
+1
Geef de beste man een klompje lood en we zullen dat feit feestelijk herdenken.
Vroegâh werd z"on figuur opgesloten in Maasoord.
Ik wil best twee minuten stilte in acht nemen om meneer Meijerink te herdenken.
Toen er nog geen sociale media bestond, was een jongen als Rogier 5 keer per jaar 6 weken opgenomen in de psychiatrie. En schreef hij dagelijks onwijs samenhangende brieven aan Willem-Alexander en de president van de Verenigde Staten.
Niet lang daarvoor, werd een jongen als Rogier weggestopt in een gekkenhuis. Mooie tijden.
Ik ken deze meneer uiteraard niet, maar hij heeft dringend hulp nodig. Wat wil hij nou met zijn protest bereiken? Beseft dit figuur dan nog niet in wat voor vrij land wij leven, dat je zelfs naar de rechter kunt stappen om te protesteren tijdens de Dodenherdenking? Het zal mij overigens niet verbazen dat hij die zaak ook nog wint, want de vrijheid van meningsuiting weegt zwaar.
Zo achterlijk zijn de rechters nog net niet.
Ik vermoed dat Rogier Meijerink psychiatrisch gestoord is. Die types voelen zich meestal aangetrokken tot de linkse kerk en inferieure doelen.
Nu wil die gaan krijsen als andere mensen gedenken. Ja, dan ben je ziek in je kop.
Preventief oppakken en in een gesticht plaatsen. Verder niet te veel aandacht meer aan besteden, behandelen is toch zinloos.
Preventief ruimen vanwege niet-behandelbaar is misschien een betere behandelmethode.
Dat doen ze toch met besmet vee?
Respectloze kwal, hij zal toch wel ergens een boete hebben openstaan zodat ze hem in ieder geval 4 mei oppakken rond een uur of 18 en weer loslaten rond 22 uur. Gewoon een uurtje of 4 in de cel laten schreeuwen.
Creatieve oplossing, lijkt me prima.
Echter als men dergelijke oplossingen voor Pegida tokkies zoekt dan jankeballen de reaguurdertjes.
Maar ach Edwin Wagensveld zit een tijdje achter de stangen dus van dat tuigh hebben we voorlopig geen last meer.
Berbaar, Pegida vraagt altijd van te voren netjes een vergunning om te demonstreren. En ze zouden zoiets laags als deze minheer van plan is niet doen want het zijn meestal geen tokkies. Moest de naam Edwin Wagensveld even googlen want zit niet zo in dat kringetje als u maar dat is wel een heel zware straf, 3 jaar, voor belastingfraude vind je niet ?
PS Berbaar, wel typisch dat ze die Wagensveld niet op het strafrecht pakken maar op belastingfraude. Zeker ook omgekeerde bewijslast zoals gebruikelijk bij fiscale fraude. Bewijs maar dat je onschuldig bent ipv dat zij bewijzen dat je schuldig bent. Dit riekt naar een zeer creatieve oplossing van de Duitsers.
@Roze_bril_drager | 01-05-18 | 23:11
Geen mening over dat laat ik over aan de Duitsers.
Neemt niet weg dat ik moet glimlachen dat die verachtelijke tokkie voorlopig een paar jaar van de radar verdwenen is.
Berbaartje die een ander voor tokkie uitmaakt, het mot niet gekker worden heur.
Een ambtenaar van geboorte en generaties berbaartjes gingen hem voor.
Dat is wel ernstig natuurlijk.
Meestertje na zijn cursusje. Toedels!
Persoonlijk hou ik me er altijd aan, evenals mijn, nog jonge, kinderen, die meer verstand hebben als dit stuk uitschot.
Dus die Dodenherdenking is dan meteen op zijn plaats vlak nadat ie heeft geschreeuwd?
Achterlijke lui, overal tegen aan schoppen, we zijn allemaal racisten maar wel geld aan nemen uit de staats kas die de boze witte man vuld
@schamendehollander | 01-05-18 | 22:49
Zal wel loslopen die bijdrage van U als U "vuld" als een redelijk Nederlands woord beschouwt.
Man, man, man............
Gut,gut,gut berbaartje niks anders te doen dan taalnazi te spelen? Ga lekker wandelen met je vrouw en je hond in de Schilderswijk en vermoei ons niet met je hersenscheten.
Klopt berbaar, was even te snel met reaguren, zal in het vervolg tekst nog even goet na lezen
Oeps doe ik het weer
Wie betaalt eigenlijk de proceskosten voor deze jurisprudentie scheppende rechtszaak?
Toevoeging.
90% van de reaguurders betalen eraan mee schat ik zo. (Berbaar uitgezonderd).
Waar heb je die glazenbol, waarmee je inschattingen kan maken, gekocht Johnweer?
Heb een tijdje geleden gehoord dat dit figuur leeft van donaties van gelijkgestemden.
Ik heb vorige week zijn laatste kookboek nog aangeschaft:
Veganistisch koken met kool.
Wat een aanwinst voor mijn collectie!
En u fietst nu sneller, door de "jet-propulsion"...
Klopt. De hele dag orkaankracht in de onderbroek.
Ze weten nu wie het is, het is dus eenvoudig dit "heerschap" de toegang te ontzeggen.
Mocht hij er nu wel zijn , dan weten we ook weer hoe het balletje rolt.
Rogiertje Meijerink verveelt zich als beroepswerkloze, als socialist is zijn primaire levensdoel immers parasitisme. Zijn führer staat hem alleen toe zijn huis te verlaten als hij aan kan tonen dat hij iets kwaads in de zin heeft. In het linkse actiewereldje heeft niemand een echte baan; krakers moeten immers altijd klaar staan om (seksueel) geweld, slavernij en genocide te bejubelen.
Maar omdat rogiertje te laf is om bijvoorbeeld zelf op jodenjacht te gaan zoals tientallen andere linkse clubjes de afgelopen decennia, kwetst hij liever de laatste joodse overlevenden en hun nazaten. Volgens rogiertje is het in het socialisme bijna net zo spiritueel om bevolkingsgroepen te kwetsen, als om bevolkingsgroepen te executeren.
Echter, zolang executies hier illegaal zijn kan rogiertje zich alleen op kwetsen toeleggen. Rogiertje is immers meer laf dan lui, zie zijn oproep Sinterklaas dood te schieten, omdat zijn religie ook het traumatiseren van jonge kinderen predikt. Rogiertje had dat ook gewoon zelf kunnen doen, maar hij laat liever anderen het vuile werk opknappen.
Zoals alle linksextremisten bejubelt rogiertje alle vormen van (seksueel) geweld, slavernij en genocide. Maar hij zal zich daar zelf pas schuldig aan maken als hij in een socialistisch of islamitisch land leeft, waar dat legaal is. Jammer voor ons dat hij geen geld had om naar zijn bondgenoten bij isis af te reizen.
Het probleem is niet eens Rogiertje maar degenen die zijn oitkiering verstrekken en hem niet tewerkstellen. Maar een nog groter probleem zijn de politieke partijen die dit gedrag goedkeuren en een nog veel en veel groter probleem zijn de tata's die op dit soort partijen stemmen.
Het is niet Rogiertje wat het probleem is. Het zijn de Jessias, Penthouse, Lolo Asscher, Segers, Bumra Stemra, Lil 'omroep MAX' Marijnessen, Dierenpoes, en Marx Rutte stemmers die het probleem zijn. Zij willen dit immers en ondersteunen dit soort klaplopers hartstochtelijk, zie de afgelopen verkiezingsuitslagen.
De ware vijand is niet Trump, Putin, marxisten, fascisten, islamisten, gristengekkies... maar de doodgewone witte bakra die nu op de bank naar Flauw zit te koekeloeren en die stemrecht heeft.
Graaf_van_Hogendorp | 01-05-18 | 22:49,
Als de Buma- en Rutte- stemmers dit hadden gewild, zouden CDA en VVD wel reclame gemaakt hebben met extremisten als rogiertje. Dat doen ze natuurlijk niet, want geen conservatief of liberaal zou dan nog op ze stemmen. Sterker nog, ook veel linksere partijen zoals PvdA, GL en SP zullen doen alsof ze deze isis-aanhangers veroordelen.
Probleem is dat alle partijen rond verkiezingstijd altijd even doen alsof ze tegen criminaliteit en extremisme zijn. En de MSM doen daar aan mee.
Het volk wordt belazerd, en dat kan ik het volk niet verwijten.
Overigens ben ik het verder helemaal met je eens.
Wat mij betreft worden vanavond nog alle subsidies op meningen afgeschaft; en activisten die niet willen werken krijgen gewoon geen uitkering. Sociale voorzieningen zijn een vangnet, geen hangmat, en zeker geen "loon" voor 24/7 radicaliseren tussen gelijkgestemde parasieten.
Als deze fascisten zouden moeten werken zouden ze vanzelf in contact komen met niet-fascisten. Dat is de beste manier van de-radicalisering.
Die rechter zal de belangen afwegen en tot de conclusie komen dat het belang van de herdenking zwaarder weegt.
Kijk iemand die het begrijpt en niet hysterisch is.
Mooii!!!!
Laten we dan maar hopen dat het niet de rechter is die de demonstratie tegen sinterklaas liet doorgaan in Friesland dan. Als ze hetzelfde oordelen, dan mag de man dus gewoon gaan schreeuwen en komt er een buiten proporties door ons betaalde politiemacht op de been om hem te beschermen.
Dit soort radicale gekken is komen boven drijven in een klimaat waar ze te veel ruimte kregen en nog steeds krijgen van de smerige politiek correcte lafbekken in politiek en media.
We mogen toch wel reaguren tijdens die twee minuten?
Als twitteren mag, mag reaguren ook.
Natuurlijk mag dat, ook praten mag; thuis, op het werk, in de kroeg, etc.
Het opzettelijk verstoren van een herdenking is echter iets heel anders.
Iedereen met een IQ boven de 12 snapt dat.
Bakito | 01-05-18 | 22:33 | reageer
Mag, maar waarom zou u?
Tuurlijk, als die twee minuten zo belangrijk voor u zijn moet u ze pakken natuurlijk..
Twee minuten je muil houden mag ook.
Nee. Zelfs als je in complete stilte je woordjes typt word je door het roze leger afgemaakt. Vroeger ook nog weggejorist (en soms opgerot). Je krijgt in elk geval al het moralistisch deugvolk over je heen.
Gij zult en moet stil zijn en gij moogt niet reaguren tijdens de heilige twee minuten. Want respect voor de doden is verplicht, en de deugende bepalen wel welke doden. In elk geval geen moffen, en joden nou ja... vooruit, maar het is vooral geen joods feestje. Het moeten vooral die 5 miljoen verzetsdoden zijn (elke reaguurder had een opa bij het verzet die is gefusilleerd namelijk) of een opa van de Irene brigade (daar zijn er achteraf ook ongeveer een miljoen van geweest) of de opa op de Grebbeberg (dat waren achteraf ook miljoenen, dat je je echt afvraagt hoe de moffen daar ooit overheen zijn gekomen binnen 4 dagen).
En dan de hongerwinterdoden, ook heel erg. Waren de overige miljoen Nederlanders (dat je je echt afvraagt hoe het kan dan er nog miljoenen Nederlanders de oorlog hebben overleefd). En dan moet je verplicht alle Tommies, Yanken en Canucks herdenken, want die hebben ons bevrijd namelijk. En alle Fransozen en Russen en Polen. Dan alle Indische Nederlanders in de jappenkampenen en KNIL’ers. Niet de Jappen in Tokio, Hiroshima en Nagasaki. NSB opa’s mag je ook niet herdenken.
Het luistert allemaal vrij nauw hoor. En je wordt overhoord. Of je wel goed herdacht hebt. En de juiste mensen hebt herdacht. Maar vooral dat je je bek houdt en ook niet reaguurt, niet twittert, geen facebookpost plaatst.
Het allerbeste wat je kan doen tijdens de heilige twee minuten is even schijten. Op een afgesloten WC dan wel te verstaan, niet op de Dam of elders in het openbaar.
Stormageddon | 01-05-18 | 23:10
Wat een zuur reaguursel. Ontelbare doden zijn gevallen in die oorlog, ongeacht welke zijde of achtergrond, is het dan teveel gevraagd om allen te herdenken?
Ga maar eens proberen wehrmachtsoldaten te herdenken. Of Jappen. Of landwachters van de NSB. En dat ook publiekelijk kenbaar te maken. Ik wens je veel succes in dit land waar iedereen een nazaat is van een verzetsheld of Engelandvaarder. Achteraf.
Het is geprobeerd, o.a. in Vorden. Nou, dat hebben ze geweten, bij het 4 mei comité aldaar.
www.volkskrant.nl/archief/vorden-schr...
Dus nee, het luistert heel nauw wie je wel en niet mag herdenken en het is niet ongeacht zijde en achtergrond. Zeker niet.
Stormageddon | 01-05-18 | 23:10,
Ik heb het draadje van 4 mei vorig jaar er even bij gepakt. www.geenstijl.nl/5119282/he_gezellig_...
Ik herken niet echt wat je hier nu plempt.
Jij had daar kritiek op dodenherdenking, en diverse mensen gaven jou inhoudelijk gelijk. En terecht, op sommige punten zijn we het eens. Ook de aanhef van de column hierboven laat zien dat ook dodenherdenking bekritiseerd kan worden.
Het tegengas dat je vorig jaar kreeg ging er voornamelijk omdat je een beetje draaide qua respectloosheid. En dat is ook het minpunt van de tot executies oproepende uitkeringstrekker waar deze column over gaat.
Ook nu draaf je een beetje door, terwijl niemand jou verplicht om stilzwijgend op de Dam te staan. Doe thuis vooral wat je niet laten kan, maar respecteer dat anderen wel waarde hechten aan die 2 minuten stilte.
Je schreef vorig jaar dat je regelmatig bij monumenten stilstaat; ik wed dat jij er dan ook niet op zit te wachten als "actievoerders" op dat moment in je oor komen schreeuwen dat jij verkeerd bezig bent.
@Dandruff
Ik heb die twee heilige minuten op 4 mei inderdaad niet nodig. Ik passeer vrijwel dagelijks monumenten en plekken, huizen, akkers, bossen zonder gedenkteken waarvan ik verdomd goed weet wat er gebeurd is.
Ik vind die hele nationale herdenking, die (schijn)heiligheid die er omheen hangt, de geur van deugen en moralisme, volkomen achterlijk. Ik heb niks met groupthink, met gezamenlijk “herdenken” en met de hypocriete moraliteit van lieden die zich laten voorstaan op het goede gedrag van hun opa, waarvan er elk jaar weer meer bijkomen. Tegenwoordig zijn bijna alle opa’s en overgrootopa’s in het verzet geweest en allemaal goed. Althans, dat beweert bijna iedereen nu. De overgrote meerderheid van de opa’s en oma’s schurkten aan tegen de bezetter, al dan niet collaborerend, maar zeker geen verzetshelden. Enfin. Dus met die hele schijnheiligheid en het hoogdravende deugen en moralisme tijdens die twee minuten is weerzinwekkend.
Ik zou het dus helemaal niet erg vinden als het helemaal wordt afgeschaft, die nationale herdenking. Het levert, zeker de laatste tiental jaren, alleen maar gezeik, gezeur en geneuzel op van mensen die nog harder willen deugen dan anderen, zo ook deze droeftoeters van de grauwe eeuw en aanverwant. Ook moralistische zeikerds die weer een vergeten groep hebben gevonden om over te treuren en aandacht voor te vragen, maar bovenal voor zichzelf. Deugen, deugen, deugen. Altijd maar weer deugen. En nog meer deugen. En dat een ander door de strot duwen, en tijdens collectieve gebeurtenissen aandacht vragen voor het eigen goede gevoel.
Ja, daar heb ik het wel behoorlijk mee gehad. En wat dat betreft zijn de reaguurders en twitteraars die een ander de maat nemen omdat die wel reaguren of twitteren tijdens de heilige twee minuten, geen haar beter dan de deugers van de grauwe eeuw die willen lawaaimaken op de Dam. Net zo sneu, en net zo zelfingenomen en schijnheilig willen deugen. Dus als @bakito vraagt of hij mag reaguren tijdens de twee minuten is het antwoord: nee, tenzij je de rest van de avond al dat gezeik over je heen wilt krijgen van moralistisch deugvolk wier opa’s allemaal zijn gefusilleerd of op de Grebbeberg zijn gesneuveld en wier oma’s allemaal onderduikers op zolder hadden.
Beantwoordt dat je vraag een beetje?
Stormageddon | 02-05-18 | 00:25
Goed plemspel, daar ben ik twee minuten stilvan.
LOL @miko
Waarom zou je de vijand herdenken? Dat vind ik geen aanrader. De vijand moet kapot en dat is prima.
@kempenaer
Omdat het sterven van een mens die ook alleen maar voor z’n nummer opkwam voor de ene kant niet minder erg is dan de arme drommel die dat voor de andere kant deed.
Wie goed en fout is in een oorlog wordt ook pas bepaald na afloop. De winnaar heeft meestal gelijk. En wie is de vijand? Hangt er ook maar net van af. De grootste bondgenoot was een jaar na de bevrijding opeens de grootste vijand.
Maar: herdenk wie je wilt herdenken. Ik ga dat niet voorschrijven. Jij gaat je goddelijke gang maar. Herdenk wie of wat je wilt herdenken. Of helemaal niet, vind ook best. Van mij hoef je helemaal niets. Wat jij wilt. Ik schrijf je niets voor. Jij hebt de vrijheid om te doen en laten en herdenken wat je wilt. Dit in tegenstelling tot allerlei deugvolk en nationale comité’s die dat dwingend voorschrijven.
Als jij dat wilt volgen: boeit mij helemaal niets. Wees gelukkig met je deugen. Klop je zelf nog even op de schouder dat je de juiste doden herdenkt. Dat je moreel helemaal aan de goede deugende kant staat.
Rogier, oude vrind van- en tegenwoordig nauw samenwerkend met Michael van Zeijl, die andere Sintdreiger en - oh verrassing- mede drijvende kracht achter het geen-4-mei van twee jaar geleden. En natuurlijk ook van de hiudige.
Van dergelijke types moet ik altijd hartgrondig vloeken, maar dat mag niet van Joris, dus dan maar Kapitein Haddock stijl: duizend bommen en granaten!!!
Oeps, het is 1 mei geweest...
Wie de dodenherdenking met zijn geschreeuw wil verstoren verdient het tegen de muur te worden gezet en door het vuurpeloton te worden bevrijd van zijn waardeloze leven.
En onze snoetepoes Christa Noella Soeters is er ook weer bij. Dat wordt genieten, sneuneuzen met een intens triest A4'tje voor de borst deugen, en ondertussen zelf van genetisch vuil aan elkaar hangen: legacy.gscdn.nl/archives/images/megam...
Zo zeg, dat meisje komt behoorlijk gestoord over. Vroeger werden die in een gesticht geplaatst en daar viel in dit soort gevallen best wat voor te zeggen.
Is dat niet dat kind dat trots pronkte met executiefoto's van isis?
Die is compleet van het padje ...
Het ontgaat mij compleet waarom dit ding tijdens dodenherdenking wil gillen. Wil het ook niet weten eigenlijk.
Het meest verstandig is als de rechter ze gewoon meldplicht oplegt waarbij ze zich een paar minuutjes voor 8 op het bureau aan de andere kant van 020 moeten melden. Problem solved.
Als meneer persisteert in zijn voornemen dan is dat voor de rechter mogelijk een optie.
Geinig mensen die denken in oplossingen ipv in debiele gewelddadige fantasietjes.
Loser het krakertje zou zomaar eens kunnen besluiten om die meldingsplicht te negeren en toch lekker te gaan krijsen.
kempenaer, ja... maar dan heeft 'ie een veel groter probleem.
Namelijk:
1) verstoren openbare orde
2) Negeren van meldplicht
En zo mogelijk wel meer..... ik denk niet dat 'ie dat risico gaat nemen.
Doet 'ie dat wel, dan zal 'ie zeker met de gevolgen te maken krijgen.
Shit zeg! No way man. Bestaat Sinterklaas wél?
020, het afvoerputje van NL.
Prima allemaal, laat het lekker daar gebeuren.
Ik kijk er naar, en neem nog een slokje,
in mijn stille buurt, 5 minuten lopen van de zee...
Gokje, je woont in het Saint Tropez van het Noorden: Delfzijl!
Nope... denk peggie...
Overigens, heb ik 17 jaar daar gewoond.
Hmm. Vreemd dat ik dat gok dan. Ook al woon je er niet meer.
HoerieHarry | 01-05-18 | 22:27 | favorietblock
Ik heb 17 jaar in 020 gewoond, en woon nu in Scheveningen haven, en niet in de buurt van peggie (Scheveningen bad)
Ooooooooh, dat bedoel je.....
Valt trouwens wel op daat Joop.nl en de linkse kranten stil blijven. Joop alleen nu een stukje dat er veel communisten in het verzet zaten. Wat dus inhoud dat ze pro-schreeuwen zijn, aangezien nationale symbolen nu eenmaal de internationale zingen in de weg staat. De Volkskrant houd zich helemaal stil, maar die liep 1 mei als National feestdag zo hard te promoten dat de het gebeuren in Parijs vandaag door hetzelfde clubje als de schreeuwert waarschijnlijk iets teveel van het hypocriete is om erover te berichten. Nrc komt alleen met een opinie over een vier mei debat in de balie waarschijnlijk om te proberen te laten zien dat zij fatsoenlijk links zijn. Maarja die kranten kunnen hier nu eenmaal niet tegen in gaan, want hoe kunnen ze dan weer een paar maanden opjutten rond sinterklaas als ze dit ook niet goed vinden, want rascistisch.
Echt de tyfushond moet het proberen, dan maak ik een projectje van hem.
Moet je ervoor naar de gamma ? Anders foei he .
Of was het nou hornbach ? ach boeiuh , mijn zegen heb je .
LOL another Internetz stoerknuppeltje!
De Sint is niet te doden want is almachtig, alwetend enz.
en hij is heilig..
Ik hoop van harte dat, mocht hij z’n plannetje uitvoeren, een omstander wat tanden uit z’n bek rost, bij voorkeur met een boksbeugel... maar jah, Nederland heh...
Beetje raar knul om te hopen dat iemand een ander mens de tanden uit de bek gaat rossen met een boksbeugel.
Praat er eens met een professional over want dit zijn dingetjes die niet helemaal sporen.
Sterkte ermee!!
@berbaar
Als iemand je troll noemt ontken je dat stellig, maar van alle tegels kies je specifiek reaguursels uit waarop je lekker los kan gaan. Just sayin.
@Hem | 01-05-18 | 22:33
Ik heb prima discussies met reaguurders waar we hemelsbreed van mening verschillen.
Bruinhemden, strekarmertjes en ander tokkie volk krijgt inderdaad ook mijn aandacht.
Misschien als meer mensen dat zouden doen dan blijven we verschoond van dergelijk verachtelijk volk in de panelen.
Berbaar | 01-05-18 | 22:49,
Onzin.
Wanneer heb jij voor het eerst en voor het laatst een "prima discussie" gevoerd?
Als je dat echt elk jaar een keer zou doen, dan zou het niet moeilijk voor je moeten zijn om daar een linkje naar te plaatsen.
Dat lukt je niet.
Je komt uitsluitend om te trollen, en je claim dat 1% van de mensen waar je op reageert bijna half zo'n bruinhemd strekarm tokkie is als jij, kun je ook niet waarmaken.
Dit figuur is een totaal verwarde man, die opgesloten moet zitten.
Waarschijnlijk is hij ook nog veganist, dus stofjes van positieve dingen krijgt hij niet binnen.
Positieve stofjes die de hersenen stimuleren, komen bij dit verward persoon niet aan.
Daarom roept hij maar wat.
Op een boei vastbinden bij Paal 21 tijdens windkracht 9, en dan het liefst 5 zeemijlen ver uit de kust..
Kan hij de longen uit zn lijf schreeuwen wat hij wil.
Af en toe een flesje water met een banaan om niet ondervoed te raken mag hij dan hebben.
Daarna op maat een paar betonnen schoenen met plateauzolen aanmeten.
Tot hij Paal 21 los gaat laten.
Mooi dat fatsoenlijk Nederland ziet dat dit dezelfde mensen zijn als de Pietenradicalen.
Als zulk een onwelriekend stuk vreten mijn zoon was, schoot ik hem kapot in bed.
Moet je toch mee oppassen Ronnie, want daar krijg je last mee hoor.
yep, ollongro leest mee en hep je ip en webcam al op de screen.
Jij zo rollen Helmondse tokkies dus een beetje overbodig dit.
Helmondse tokkies is misschien een tautologie trouwens of pleonasme daar wil ik vanaf zijn.
Ik zou dat ook doen, maar dat kan niet meer omdat Ronnie hem al kapot heeft geschoten in zijn bed. Alhoewel.... kapot is nog te maken. Dan kan het alsnog. ;)
Eigenlijk ook wel je verantwoordelijkheid als vader om zo’n misbaksel op zijn minst in een gesticht te laten plaatsen.
Kan die rechter de zaak niet aanhouden tot 7 mei en dan alsnog oordelen dat het lawaai maken op 4 mei om 20.00u niet mag?
Tot die tijd uiteraard in een beschermde omgeving plaatsen van deze wanordelijk zool, zodat hij niet per ongeluk zichzelf wat aandoet.
LOL, een krakert met een stropdas...
vlag... modderschuit....
Dit heerschap een dagje vastzetten en eenieder die zijn actie ondersteund zijn uitkering afpakken. Laat ons rustig de opa van Maan gedenken!
15.000 neerleggen voor het neerschieten van Sinterklaar omdat je zelf te laf bent om een Volkertje te doen. Als je dan zo'n (totaal gestoorde) ideologie hebt maar er niet achter gaat staan ben je niet alleen een sneue kutkneus maar ook een ruggegraadloze nageboorte. Abortus met terugwerkende kracht iemand?
€15.000,- bezitten en tevens bijstand trekken is in strijd met de wet. Tijd dat de belastingdienst dat heerschap eens stevig vorderen gaat, en zijn uitkering stopzetten uiteraard.
Mensen die het respect niet op kunnen brengen om anderen even in stilte te laten gedenken zijn inderdaad vullis.
Dat meneer naar de rechter stapt is dan weer wel helemaal prima, die gaat daar over en dat is zijn goed recht, de sneuneus.
Zegt onze deugneus.
Dat naar de rechter stappen heeft ie van Volkert geleerd. Ze delen tips als ze elkaar aftrekken.
Huh van je geloof gevallen Berbaar?
@Repetitive Beats | 01-05-18 | 22:10
Hoe bedoelt U?
Mensen die geen respect voor andermans tradities of gebruiken kunnen opbrengen, zijn minderwaardig volk.
Wat een totaalidioot. Maar hij geniet natuurlijk van de aandacht. Maar stel je voor dat de rechter hem gelijk geeft. Dat word nog wat.... D66 rechters zijn nou eenmaal altijd voor het weg met ons principe. Moeten wij friezen weer een snelweg gaan blocken....
Rare man.
Geef die man voor straf een baan!
Hahaha, dat is de grootste straf die je zulke mensen kan geven. In een callcenter shit verkopen.
Enkeltje Rottumerplaat kan ie schreeuwen tot die een ons weeg. Wel zielig voor de vogeltjes.
Flikker'm in het IJ, mag hij onder water schreeuwen zo lang hij kan en wij willen.
Totaal mislukt als mens, die Meijerink!
Als mijn zus met zo'n scharminkel thuis zou komen dan onterf ik haar gelijk en verbreek voor altijd het contact.
Ik stel voor dat hij 1 van de 364 andere dagen gaat staan schreeuwen... Desnoods al die dagen.
Nou weiger ik per definitie om in A'dam te komen, maar mocht er een malloot zich in mijn omgeving bevinden die eenzelfde actie in gedachten heeft dan resulteert dat in minimaal 6 maanden vloeibaar voedsel. En nee, niet voor mij.
En wel zo'n schop onder zijn hol zodat hij eerst zijn eigen stront door moet slikken voor hij verder schreeuwen kan.
LOL weer een internet held!!
@Berbaar | 01-05-18 | 22:01
Weer zo'n bruine toestenbordridder.
@Johnweer | 01-05-18 | 22:09
Nou Sjonnie dat was weer een productieve uitwisseling van standpunten.
Altijd humor om met types zoals U te moeten verkeren.
@berbaar
Wederzijds, beste vrucht... Wederzijds.
Mochten de rechters de euvelen moed hebben dit toe te willen staan dan zal de pleuris uit breken dat is zo zeker als wat. Voor de orde, rust en veiligheid van alles en iedereen het ventje verbannen naar Rottumerplaat daar kan die schreeuwen tot die een ons weeg.
Zal deze engnek z'n scrotum eens tussen de workmate klemmen,dan kan ie schreeuwen.
Dat geding gaat die nietsnut en zijn vriendjes verliezen. En terecht. Ordeverstoring, openbare veiligheid en teveel royals.
Waar is het telefoonnummer van The A-Team toch?
Vroeger, toen er nog geld was voor geestelijke gezondheidszorg had hij een witte jas met lange mouwen aan gehad.
met de knoopjens aan de achterkant.
Wat een gestoorde.
Deze man wil een feestje van de powers-that-be verstoren. Jozias van Aartsen gaat hier met grof geweld voorliggen.
Ik blijf hopeloos optimist. Laat ze maar schreeuwen. En dat er dan 20.000 mensen die op de Dam staan eindelijk in opstand komt en ze hopeloos in mekaar trappen.l
Dacht ik ook, maar Nederlanders zijn inmiddels watjes. Triest dat een rechter dit moet oplossen in andere landen zou deze malloot dAt niet durven want = in elkaar getimmer-franst
Heeft niets met watjes te maken mijn Beste en alles met fatsoen.
Je trapt geen mensjes in elkaar die een paar schroefjes los hebben in de bovenkamer.
Berbaar | 01-05-18 | 22:05
Inderdaad. Fatsoen is wat de genoemde 20.000 welwillende mensen op de Dam hebben, in tegenstelling tot de kleine groep parasieten die hun 15 minutes of fame makkelijk willen scoren.
Berbaar | 01-05-18 | 22:05
Als hij van tevoren weet dat er geheid klapjes vallen?
Weinig schreeuw kans.
@McSplutter | 01-05-18 | 22:10
Ik vind het ook getuigen van onfatsoen om mensen niet respectvol te laten gedenken die paar minuten.
Mensen in elkaar trappen of een oproep daartoe is minstens net zo onfatsoenlijk.
Berbaar | 01-05-18 | 22:26
Voila. Hier zijn we het eens.
Maar meneer komt wel in aanmerking voor eeuwigdurende TBS
Als er een rechter toestemming gaat geven breekt waarschijnlijk de pleuris uit! Daar zijn de schoonmaakactie's van "de Jantjes" niets bij! Alleen daarom moet de rechter dit verbieden. Gevaar voor de samenleving.
Ik mag hopen dat er een bataljon mariniers klaar staat om deze meneer wat manieren bij te brengen.
Hmm. Hebben we er nog genoeg voor een bataljon?
Als ze niet op de Iftar zitten, dan misschien nog net aan wel.
Jonge mensen beneden de dertig weten het verschil niet eens tussen Koninginnedag, de vrijmarkt , 4 en 5 mei, enzovoort. Zijn veelal vrije dagen met festivals en veel zuipen, verder interesseert het de jeugd geen reedt meer.
Beste Beau,
U hebt dezelfde ingesleten nostalgie als ik. Ik ben er ook nog niet aan gewend, maar het is tegenwoordig Koningsdag i.p.v. Koninginnedag (Leve de Koning overigens!)
Mc Splutter. Ik zal het je nog een keer uitleggen. De baas van het land is koningin Beatrix en geen ander. Zij heeft al het geld , dus alles te vertellen en dat doet ze ook nog steeds. Willen is gewoon onze dikke prins die hier en daar wat reisjes maakt, wat oranje wc potten werpt en hier en daar wat linten door knipt. Af en toe een biertje drinkt met Poetin en naar de begrafenis gaat van een saoedische koning , overwinningen viert met hockeymeisjes en samen met zijn vrouw een liedje zingt met Guus Meeuwis. Verder heb ik niets tegen die jongen , maar dat is niet de vraag. Als je dus iets wilt vieren is dat nog steeds koninginnedag . Veel plezier, ik doe effe niet mee.
@beau van rtl | 01-05-18 | 21:56
Ach niet mee doen is ook maar relatief, zo'n alu-hoedje is ook best feestelijk te noemen.
Dat is netter verwoord dan ik zou kunnen, respect beau.
beau van rtl | 01-05-18 | 21:56, Berbaar | 01-05-18 | 22:06, LiniaalRectaal | 01-05-18 | 22:10
Ben ik nou de enige van ons gelegenheidskwartet die het niet meer kan volgen?
Liniaal rectaal. Dank je wel.
Van zulke mensen krijg ik echt jeukende handen.
www.youtube.com/watch?v=aMjQjBmPbkQ
Preventief oppakken.
Kan de rechter later beslissen of dat kon of niet, maar op de Dam is het 4 mei om 20:00 uur stil. En daar gaat het om.
O ja, niet alleen deze idioot zelf oppakken, maar iedere liker of sympathisant.
Ter afschrikking.
Ik wordt geacht stil te houden maar voor zover ik weet is er geen wettelijke verplichting.
Misschien verstoring van de openbare orde?
botbot | 01-05-18 | 21:47
'Ik wordt'?
Hoe dan ook, de moskee inrennen in uw blote gat, de kerkdienst verstoren : zie artikel 146.
Is dit een artikel over het eindelijk beschikbaar zijn van geuroverdracht via de internets? Als ik de foto zie van die Meijerink krijg ik een hele zure lichaamswalm in mijn neus.
Een mafklapper met geen goede jeugd,
De titel is suggestief, de Damschreeuwer is toch echt iemand anders.
Je zou bijna willen dat we die oorlog verloren hadden.
Die oorlog tegen opname van autonome volkeren in een ondemocratische dictatuur, bedoelt U? De trillende handen van de führer worden nu misschien niet meer veroorzaakt door Parkinsons maar door Korsakov, maar ik heb niet de indruk dat we de vrijheid ervaren die door de gevallenen die op 4 mei worden herdacht werd verdedigd.
Meneer heeft toevallig geen fulltime baan waar ie zijn energie in kwijt kan? Geen aandacht aan besteden.
.. dat de organisator Lawaaidemo Dodenherdenking, tevens veroordeelde kraker & Totale Lul, maar van een keukentrapje mag vallen.
... ook nog Sinterklaas doden , daarna de buurvrouw verkrachten en dan opnieuw de schreeuwlelijk spelen. Opgetwittert met die flauwekul.
Een beroepslinksert, overal tegenzijn. Een beroepslul dus..
Foto gezien? Gast spoort niet.
Over linkserts gesproken, waarom nog geen topic over die 2500 vredige, maar wel zwart gemaskerde linksdemonstranten in Parijs?
best interessant dit. Immers, hier weert een burgemeester een demo die hij niet gepast vindt. Dit zou natuurlijk net zo hard gelden voor een roedel steuntrekkers die perse tijdens de intocht van de goedheiligman *tussen* ukkies willen gaan demonstreren. En daar was het recht om te demonstreren zogenaamd heilig. Hier dan plots niet? Ik geef m nog een kans ook bij de rechter.
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Waarom mocht die demonstratie tegen zwarte piet tijdens de intocht (en op andere plaatsen) wel doorgaan van die burgemeester, en deze demonstratie niet. Zo heilig is dat demonstratierecht dus niet. Is het verschil misschien dat hier de racismekaart niet wordt getrokken???
Wordt eens tijd dat we op 4 en 5 mei eens normaal gaan doen. Zoeken al die comites en deugneuzen maar een andere bezigheid. Het is nu wel mooi geweest.
Wil jij dat persoonlijk gaan vertellen aan mijn 96 jarige oma ?
Als je het lief verteld krijg je nog wat mooie verhalen hoe de Duitsers medewerkers van mijn grootouders hebben afgevoerd, hoe buren zijn opgepakt en hoe de zuigelingen in de oorlogwinter bijna verhongerden. Dankzij mijn opa en oma zijn er tientallen gered, omdat in hun bedrijf voorraden van de Duitsers werden gestald.
Hiervoor zijn zij rijkelijk beloond door de Duitsers, eerst een lichte schrobbering door de Nazi's (littekens zijn voor kniesoren) en een compleet door de Duitsers leeggeroofd bedrijf in 1945...
Oetlul.
@Wijze uit het Oosten | 01-05-18 | 22:35
Lagaan mijn Beste, beau is nu eenmaal niet het scherpste gereedschap uit het schuurtje.
Mooi dat U trouwens nog een 96 jarige oma heeft, dat moeten hopelijk mooie en interessante verhalen zijn.
Oetlul. Zo heeft iedereen zijn mening. Fatsoen is een andere zaak.
@Berbaar : Dank.
Wij zijn het niet altijd eens, maar afwijkende meningen zorgen voor het overdenken van de al gevormde mening. Ook dat is wat waard.
En de verhalen van oma zijn fantastisch. Nachtenlange sessies in de pakhuizen koffie (die hadden de moffen wel, en opgeslagen in de groothandel van mijn opa) om elke zak exact 50,00 Kg te laten zijn. De restanten gingen naar de zwarte markt, en hele gezinnen werden daarvan onderhouden. Hetzelfde voor de melkpoeder, en de distributie door de vrouwen met kinderwagens. Zakjes afleveren bij gezinnen met zuigelingen.
Voor de kenners : Rotterdam, in het gegoede deel van Rotterdam Noord..
Mooi berbaar. Heb je er toch weer een vriend bij.
@Wijze uit het Oosten | 01-05-18 | 23:00
Leuk om te horen mijn Beste.
Oudere mensen hebben vaak prachtige en interessante verhalen, ik hoor ze iig graag.
Dat wij het vaak oneens zijn is toch geen punt.
Ik zit hier niet om vriendjes te maken en een goede tegel is een goede tegel, welk standpunt of kamp je ook aanhangt.
Fijne avond!
Wijze uit het oosten. 4 mei samen met je verzetsoma van 98 bloembollen eten. Gezellig toch. CD tje op van Bennie Joling . Jij deugt echt hoor.
Goh,
Wie zou nou verwachten dat het uit de bekende gekkie hoek zou komen ?
Zou het een idee zijn om de oude psychiatrische instituten weer op te tuigen zodat we weer een plaatsje in onze maatschappij hebben voor dat soort mensen?
Lijkt mij overigens een hele mooie manier om door een groot deel van de aanwezigen de tiefus in geslagen te worden...
Ja zeker wel, maar dat mag nie. Wat ook niet mag is mensen die de oorlog hebben meegemaakt, een hartaanval bezorgen.
Mijn droom...
Que Argwanus? Jij wilt oude van dagen een hartaanval bezorgen???????????
Meneer is gewoon totaal gestoord. Ik kan er wel om lachen.
Precies. Allemaal publiciteitsgeil gelul over alles wat niets met deze herdenking te maken heeft. Gaat helemaal niet gebeuren. Hooguit een mentaal gemankeerde die wat in de war is/was door al deze aandacht.
Er moet toch wel ergens in 020 een nog niet wegbezuinigde tram rondrijden
waaronder deze aandachtshoererende relschopper zijn laatste adem kan uitblazen
REAGEER OOK