Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groente en fruit peperduurder. "Moet van Brussel"

Die uitjes zijn van puur goud

Het btw'tje op je avg'tje gaat onder Rutte III van 6 naar 9 procent. Aardappelen, groenten en fruit worden duurder omdat Rutte dol is op meer belasting voor burgers. De smakeloze smoes du jour: "Moet van Brussel."

Right. Jarenlang lullen over vet- en suikertax, Sharon Dijksma die met pastamaatbekers bij de uitgang van de supermarkt staat tegen verspilling, iedereen aan de scharreleieren en de bioburgers, landelijke campagnes tegen de kiloknallers en WAT DOET DE REGERING om de eetgewoonten van het volk alsnog de verkeerde kant op te knallen? Gezond groenvoer duurder maken. De kapotgekookte apekool waarmee dat plan wordt opgediend: "Minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit zei in de Tweede Kamer dat een uitzondering voor gezond voedsel vanwege Europese regels onmogelijk is." En dat was dus geen 1 april-grap, zoals critici nog hoopten. Een ander smoesje is dat het 'lastig af te bakenen is' om lagere btw voor gezond eten te hanteren. Ook al zo'n lulverhaal, in een supermarkt liggen duizenden producten met allemaal een eigen btw, accijns of kortingstarief en dan zou je de sla, spinazie en tomaten ineens niet meer fiscaal van de peuken en de kaasschaven kunnen scheiden? Sorry, we hebben onze bloggersbreintjes echt te veel worteltjes en kiwi's gevoerd om daar in te trappen. En denk maar niet 'nou dan haal ik mijn vitaminen voortaan wel uit mijn cola' want op alles met suiker komt een strafbelasting. Nu alleen de vleestax nog en de mimima moeten voortaan in hun levensonderhoud gaan voorzien met moestuintjes van de Appie. Die ze zullen moeten stelen omdat de Albert Heijn sowieso al onbetaalbaar is voor lageloners. Patatje oorlog dan maar? Zonder uitjes - die zijn te duur.

Reaguursels

Inloggen

De 1,4 miljard die de dividend-uitdeling aan Unilever, Shell enz. gaat kosten, moet ergens van worden betaald. De BTW-verhoging van 6% naar 9% schijnt zo'n 300 miljoen te moeten opbrengen; dus dit is pas een beginnetje. En Rutte maar brallen dat we er zoveel op vooruit zullen gaan tijdens de huidige kabinetsperiode: de gore leugenaar.

oliebolletje123 | 20-04-18 | 20:39 | 1

De staatsomroepen zijn volledig monddood tegenwoordig. Als Prutte een scheet laat vertellen ze dat hij heerlijk ruikt. Het is inmiddels zo erg, dat mensen steeds minder echt nieuws geloven en hun bronnen elders gaan zoeken. Waarvoor men meent daar weer demofobe maatregelen voor te moeten gaan toepassen. Nee! De oplossing is de staatsomroepen weer gewoon de mogelijkheid geven echt vragen te stellen in plaats van veren in de reten van regeringspartijen en GL te stoppen.

Maak van Nederland weer een gaaf land!

O2Neutraal | 20-04-18 | 21:59

Ik ben een voorstander van lekker en ook gezond te eten, maar helaas moet ik rondkomen van een invaliditeitsuitkering van UWV ruim onder de 1000 euro. Ik wil graag fruit en groentes eten, maar is voor mij bijna onbetaalbaar. Een netje mandarijntjes kost ruim 2 euro. Een bloemkooltje ook ruim 2,50 en zo is het met de meeste groente en fruit. Aardappels zijn zelfs de laatste jaren bijna verdubbeld.
De regering wil dat we gezond eten en 2 ons groente en 2 keer fruit per dag, maar zorg dan ook dat het betaalbaar blijft en stop met al die verpakkingstax, milieutax en alle andere idiote tax op gezond voer.

Ronnie L5042 | 20-04-18 | 19:47

Velen met alleen maar een karig AOWtje hebben, omdat ze al bijna 10 jaar geen fatsoenlijke inflatie compensatie hebben gehad, na aftrek van vaste lasten geen geld meer om fatsoenlijk te eten en in de winter voor fatsoenlijke verwarming. Mijn tante leeft van alleen maar brood en 3x per week als avondeten een gebakken ei met een half potje goedkope appelmoes van 69 cent en een half potje bruine bonen van 98 cent. Vlees is een luxe, en een kopje koffie op een terrasje heeft ze al jaren niet meer kunnen doen.
Zo moeten (te)veel oudjes rondkomen in dit zogenaamd rijke land dat wel als sinterklaas de halve wereld binnenhaalt en onderhoudt maar niet hun eigen oudjes een fatsoenlijk leven geeft, en dan nu ook nog het vreten nog duurder maakt. Wat een smeerlapppen daar in Den Haag en Brussel die gratis kaviaar, kreeft en champagne zwelgen op kosten van het volk.
Marie Antoinette zou zeggen: "Dan eten ze toch gewoon cake"

telelezer | 20-04-18 | 18:01

Ooit had ik discussies over de USSR. Ik eindigde dan met mijn constatering dat ik NIETS goeds zag in de USSR. En ik had mij verdiept vanuit gevarieerde bronnen.
Aangaande de EU, heb ik ook de voors en tegens overdacht.
En dan kom ik tot de conclusie dat Brussel NIETS goeds weet te brengen. Het is een kosten verslindend project, en het brengt niet wat een soevereine markt veel efficienter wist te bereiken.
Het teert uitsluitend op naties die hun commercie goed in orde hebben.
De grote uitvreter, dat is Brussel, want dat volk heeft geen enkel benul van wat ondernemerschap betekent. Dat volk weet alleen wat belastingheffing betekent.
Dat volk weet hoe je parasiteert. Parasitisme is geen verdienmodel.

marjen | 20-04-18 | 17:42 | 1

Als politicus heeft de EU als voordeel dat je vrindjes en jijzelf allerlei baantjes kunnen krijgen. Voor de burger is dat dan helaas wel weer een nadeel.

O2Neutraal | 20-04-18 | 22:01

de voedselbank is er blij mee.. en dan komt alsnog het 'gezonde' voedsel bij de armen graties en voor geen btw..
per saldo betaalt jan modaal en daar net onder gewoon alle BTW doorvoeringen en tax extra's op weet ik veel wat.
En die suikertax.. op snoep en kant en klaar meuk.. dat koopt de voedselbank klant van zijn wekelijks leefgeld bij de lidl en aldi massaal in.. zoethoudertjes..

fikkieblijf! | 20-04-18 | 17:34

Misdadigers... ehe.... de verkeerde politici zitten aan het stuur.
Gezond voedsel duurder maken, zodat de medische kosten nog duurder worden, en de pillendraaiers nog rijker worden.

Kijkeensaan | 20-04-18 | 15:25

Taxation is theft...

synchronicity | 20-04-18 | 14:47 | 2

Belasting lijkt meer op slavernij. Slavernij is onder dwang 100% van de vruchten van je arbeid afstaan aan je eigenaar en eigendom heb je niet. In Nederland staan werkenden onder dwang ruim meer dan de helft van de vruchten van hun arbeid af aan de overheid middels allerlei belastingen en eigendom wordt ook belast waardoor je in feite nooit 100% bezitter kan zijn van je eigen stukje land of woning. Het is dus niet puur slavernij, maar het lijkt veel meer op slavernij dan vrijheid.

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 16:30

Voor een select groepje mensen is het afschaffen van dividendbelasting meer winstgevend dan het verhogen van de BTW op levensmiddelen. Hmm, zijn dat nu net de mensen die deze regels bedenken...?

PeterSimons | 20-04-18 | 14:16 | 1

Je betaalde als particulier al geen DIV bel

du Roi Soleil | 20-04-18 | 15:55

:"The conservative Polish government is continuing its campaign against corruption. The Central Anticorruption Bureau has arrested Andrzej K, the Minister of Justice from 2004 to 2005.".... -
--
Vriendje van Tusk... Tusk staat ook op de nominatie. Tusk wordt, o.a. in verband gebracht met het "vliegtuig ongeluk" (maar ook met veel corruptie) van de halve regering van Polen enkele jaren geleden. Polen gaat Tusk aanpakken... want Tusk is een Soros vrindje, en Polen trekt samen op met Hongarije.. Tusk gaat eraan, eindelijk.
--
#Nexit

Mark_D_NL | 20-04-18 | 14:14

Ik heb het bestaan van twee BTW-tarieven nooit begrepen. Belasting van consumptie is hardstikke egalitair; consumeer je meer, dan betaal je meer. Er is ruim voldoende keus in levensmiddelen (zowel prijs als kwaliteit). Het klopt dat een laag inkomen een procentueel groter deel van zijn inkomen gaat betalen, maar in absolute zin zal dit in vergelijking met een hoog inkomen exact hetzelfde blijven (eenieder die iets anders beweert is een domme loempia die het wiskundige verschil tussen absoluut en relatief niet snapt). Er is dus geen ongelijkheid dat een rijkere meer of minder wordt bevoordeeld.
Het afschaffen van het verschil maakt het belastingstelsel voor ondernemers en de belastingdienst een stuk gemakkelijker en doet beter recht aan de verschillen in consumptie tussen individuen. Slechte producten kan je altijd extra belasten met accijnzen (alcohol, tabak en suiker) als je pers iemands gezondheid wil betuttelen. Voor de rest kunnen de extra inkomsten van een hoger BTW-tarief (want mensen gaan natuurlijk niet opeens minder eten) naar een verruiming van de heffingsvrije voet, dan heeft iedereen (ook steuntrekkers!) er ook nog een persoonlijk financieel voordeel van.

Defman | 20-04-18 | 13:54 | 2

Waarom verhoogt de politiek dan niet eerst die heffingsvrije voet maar wel bijna per direct de belasting?

LangeTijdGeleden | 20-04-18 | 18:22
-weggejorist-
LangeTijdGeleden | 20-04-18 | 18:22

Beginnen volkstuin met groenten en fruit. Geen kunstmest en gifstoffen, betere smaak, wat lichaamsbeweging. Een gezonde hobby, en dat voor weinig geld ( zolang de overheid hier vanaf blijft).

Leffe Blonde | 20-04-18 | 13:30

Een BTW verhoging kun je ook zien als een verlaging van uitkering, AOW, pensioen, minimumloon en salarissen.

bodemloos | 20-04-18 | 12:47

Mag niet van de EU? Werkelijk? Hebben onze (?) politici en 2e kamer slaapwandelaars dan nog nooit het onderliggende EU directive gelezen? Zie deze link
eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT...
En om het voor onze (?) vermoeide en overwerkte poltici wat makkelijker te maken, kijk even naar de tekst van artikel 98 en de definities in Annex III, kost maar 5 minuutjes max om te doen. Gratis leestip!
Kortom, (p)Rutte en consorten staan weer eens de gebruikelijke verhaaltjes te verkopen, slaat allemaal helemaal nergens op.

LaatmaarLu? | 20-04-18 | 12:33

In die 40.000 km, die ik voor mijn werk jaarlijks onderweg ben bekruipt mij regelmatig het gevoel dat ik alles doe voor de weggevers in DenHaag. Waarbij het grootste deel van de belastingcenten rouleert in 'sociale' uitkeringen en toeslagen.

Op zulke momenten noem ik mezelf a-sociaal, omdat ik niemand geen uitkering gun. Elk sociaal vangnet zou tijdelijk moeten zijn. Zo niet? Pech voor de kabouters.

En net dan valt me op dat ik niet alleen ben. Om mij heen rijden louter verkeershufters, die levens riskeren om een of twee auto's verderop stil te staan.
Als dat de sociale norm is in dit land, dan ben ik niet de enige die geen uitkeringen uit de staatskas wenst te betalen.

Wie niet werkt, zal niet eten! En ik ben niet alleen.

BraadWorstLul | 20-04-18 | 12:10 | 4

Uitkering naar ratio bijdrage betreffend persoon. Vallen alle parasieten direct af. Nietwaar berber?!!

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 13:44

Helemaal mee eens! Alleen uitkeringen voor mensen die er eerst zelf aan hebben bijgedragen.

Defman | 20-04-18 | 13:55

Mensen zoals jij houden het systeem in stand. Werk zo min mogelijk, betaal zo weinig mogelijk tax

du Roi Soleil | 20-04-18 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de meeste "praktisch opgeleiden" wordt het strax goedkoper en makkelijker om tussen de twee banen in even fast wat food te nemen gelijk in the joe es of ee.
Supersize us please!

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 12:08

Indicatie dat groente en fruit toch niet zo gezond is

linus | 20-04-18 | 11:57 | 2

Water wordt nu ook zwaarder belast. Is toch echt een eerste behoefte.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 13:45

EU is vrede, oh en welvaart, helaas niet voor burgers.

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:06

Met die belasting centjes kunnen we dan weer achterlijke nutteloze dure Tesla’s subsidiëren. Dood aan de middenklasse!!!!!!!

ikdenkwat | 20-04-18 | 11:56 | 4

net=niet

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 12:02

Zou de middenklasse die dure Tesla's rijden?
Ik denk dan vooralsnog meer aan de (nutteloos?) dure bovenklasse ;-)

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 12:11

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 12:11
Sorry ik moet mij nuanceren ik bedoel hiermee dat de overheid schijt aan de middenklasse heeft. Zij maken de middenklasse kapot.

ikdenkwat | 20-04-18 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Als je bukt in de supermarkt, is alles goedkoper.
(economisch wint de onderste schap bij de AH het van alle concurrenten.)

Maar, ja .... iedere reaguurder weet 'bukken is nemen'.

BraadWorstLul | 20-04-18 | 11:55

Die miljard euro die het op moet leveren kunnen ze het divident belasting kadootje voor de grote (buitelandse) bedrijven van bekostigen. Die op hun beurt weer een paar honderd overbetaalde expats in de hoofdstad neer flikkeren.

Hiesjes | 20-04-18 | 11:51 | 1

Waarom focus jij op waar ze het geld vandaan pakken i.p.v. waarom ze die geld pakken en aan wie/wat ze het betalen. Buitenlandse bedrijven zorgen juist voor werk. Zij kosten niets, en die "overbetaalde expats" worden niet door ons betaald. Sterker nog, zij betalen ook BTW en huur.

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 12:05

Knap van onze politici. Onder het mom "het moet van Brussel" ontmoedigen ze gezonde voeding. Anderzijds zijn ze al jaren (zo niet decennia) bezig voedselproducenten over te halen minder suiker en zout in hun producten te verwerken. De branche mag het zelf regelen. Helaas spannen die zich nauwelijks in en het voedsel is nog even ongezond als voorheen. Die ongezonde hap kost minstens zo veel doden per jaar als roken. De overheid gaat zoals gewoonlijk de makkelijke wek en pakt roken aan, terwijl dat een keuze van de persoon is. Het omzeilen van alle suikers en zout in voeding is vrijwel onmogelijk voor de burger. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen. Maar ja, de makkelijke weg kiezen is een keuze en dubbelop nog het slappe excuus Brussel.

Ruikbaard | 20-04-18 | 11:31 | 1

wek=weg

Ruikbaard | 20-04-18 | 11:32

That's it, ik koop alleen nog maar bij turkse supermarktjes van 3 bij 3 meter, hoe zekerder ik ervan ben dat ze geen belasting betalen hoe beter

niemand specifiek | 20-04-18 | 11:31 | 1

Die worden soms ingezet voor witwassen is mij verteld door dhr. Slet. Ze betalen dan dus juist veel belasting.

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:07
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 11:19

In een land waarvan het grootste deel van de bevolking middels een uitkering,(semi) overheidsbaantje, en/of via allerlei subsidies en toeslagen afhankelijk is van de staatsruif zijn de lasten nu eenmaal hoog.

Loebas | 20-04-18 | 11:15

wie snap het dat men die vvd en d666 en die (nep) christen aan de macht hebben geholpen ? ik begrijp er niks meer van ,elke maal trap men er weer in

witchmaster | 20-04-18 | 11:12 | 2
-weggejorist-
Lars030 | 20-04-18 | 12:20

Lars030 | 20-04-18 | 12:20 |:
Ik snap dat je daar aan twijfelt maar dat kan niet alles dekken.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:19

Brussel zei ooit ook dat BPM op auto’s niet mocht, maar toen kreeg Brussel ook een middelvinger.

Op Denemarken na zijn de auto’s nergens duurder in Nederland. In de praktijk betekent dit dat bijvoorbeeld een Bmw X5M hier het dubbele kost tov de VS.

Dutch_Holland | 20-04-18 | 11:08

Men neemt een onlogische, ongezonde, voor het volk schadelijke beslissing. Men verschuilt zich achter EU regelgeving. Dan is die regelgeving niet goed en is er sprake van kadaverdiscipline.

Politici met ruggengraat, een kleine beetje logica en een hart voor de bevolking zouden dit soort maatregelen nooit en te nimmer toestaan. Helaas heeft het volk onlangs toch weer massaal gestemd op dit klapvee.

Statler en Waldorf | 20-04-18 | 11:07

En ook de sportclub gaat van 6 naar 9 pct

Pimp my Voortuin | 20-04-18 | 10:47

Onze kinderen zeggen ooit... "Peper? dat is groenteduur"'

Premier Trutte | 20-04-18 | 10:44 | 1

+1

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 11:02

Had liever gehad dat alles naar één BTW-tarief zou gaan, bijv. 15% of 12%. Scheelt een hoop administratieve last en voorkomt absurde situaties.

Bytemaster | 20-04-18 | 10:44

Als je Rutte bekijkt weet je dat deze zwakke persoonlijkheid nooit enige machtsfactor van betekenis kan zijn. Het zijn de opgeblazen varkens (hé Hans!), multinationals en bankiers die liever zelf buiten beeld blijven die aan de touwtjes trekken. Markie is leuk voor in de Libelle en op afstand lijkt het zelfs een vriendelijk en eerlijk persoon.
Ondertussen worden keer op keer de belastingen verhoogd en staan de grenzen wijd open.

oplichter | 20-04-18 | 10:40 | 4

En wie zijn nou de èchte sukkels? Markie en z'n bende, of die miljoenen idioten die weer op 'm gestemd hebben?

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:19
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 11:25

herrietuttel | 20-04-18 | 11:25
Hij hoeft het niet te doen, hij doet het bewust. Kwalijk.

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Maar er is nergens een EU regel die voorschrijft dat het lage percentage BTW van 6 naar 9% moet. Dat is uitgedacht door dit kabinet om de burger nog meer uit te knijpen.
Maar ja, de levenslange uitkeringen voor de invasieve exoten moeten ergens van betaald worden.

Franker | 20-04-18 | 10:36 | 3

Een deel van de BTW opbrengsten van een land gaan rechtstreeks de spendeerkas in van Brussel. Er is wel degelijk een financieel belang voor Juncker en zijn dievenbende.

HaatbaardKnipper | 20-04-18 | 10:41

Ik weet niet of het van Brussel moet. Ik kan me wel voorstellen dat het mMoet VOOR Brussel", want Drunckert komt tekort.

ScumbaggusMaximus | 20-04-18 | 10:42

Het moet niet maar degene die zoiets erdoor krijgt krijgt een baantje.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:16

Dat debat kunnen ze zichzelf wel besparen. Alles is in het regeerakkoord dichtgetimmerd. Bovendien, ze krijgen niet eens een meerderheidsdebat, hooguit een dertigledendebat. Moties (van wantrouwen) indienen helpt ook niet. De coalitie heeft een meerderheid en kan doen en laten wat ze wil. En Rutte? Die lult zich er wel weer uit en iedereen slikt het weer voor zoete koek en gaat over tot de orde van de dag.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:32

3 jaar in Amerika gewoond en het viel me daar al op, dat een krop sla evenveel koste als een dollar menu van de Mac.
We lopen niet ver achter op de USA
Gaaf hoor.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:31 | 7

Trek er je maandelijkse verplichte bijdrage voor de blauwe envelop en sociaal geneuzel vanaf, want die krijg je in de USA ook niet voor je kiezen tenzji vrijwillig, en tel dan nog eens een keer!

Rest In Privacy | 20-04-18 | 11:21
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 11:31

Hier heb je wat bewijs voor wat Chris1 en Ce ca! vertellen. Stel voor je wil een normale auto zoals een Nissan Qashqai Acenta nieuw kopen. In Spanje kost het €19.850 (te doen) en in Nederland €29.090. Dat is ca. €10.000 waar je voor getilt wordt door de roverheid in Nederland, en dan heb ik het niet eens over de BTW dan. Met dat geld kan je nog een 2e nieuwe auto kopen voor je vrouw ook in Spanje. En veel Nederlanders vinden dit normaal en laten zich uitbuiten in de illusie dat ze het goed hebben. Man man man, wat een volk van gewillige belastingslaven.
Prijzen links:
www.nissan.es/vehiculos/nuevos-vehicu...
www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/qashqa...

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach het is toch smerig. Doe maar 100% extra belasting er op.

Brainder | 20-04-18 | 10:30

Menig schoolkantine biedt nog steeds een overvloed aan snacks omdat een gezond aanbod niet verkoopt en duurder is.

BozePaarseMan | 20-04-18 | 10:29 | 3

Gezond eten is helemaal niet duurder. Het is puur een kwestie van gemak. Voor de prijs van één Snickers krijg je drie appels. En voor de prijs van een broodje kroket krijg je ook een volkorenbroodje met ham.

Bytemaster | 20-04-18 | 10:42

@Bytemaster | 20-04-18 | 10:42
Exact. Waar komt toch dat waanidee vandaan dat gezond eten zo duur zou zijn?
Een krop sla kost geen drol. Een piepklein zakkie voorgesneden sla is minstens 3 x zo duur. En toch, welk van beide zie je het vaakst in de karretjes liggen?

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:22

Als je een beetje oplet in de supermarkt , is gezond eten ( groente , fruit , zuivel ) helemaal niet duur , best goedkoop zelf , maar je moet er wat voor over hebben , koop een hele spitskool , i.p.v. een voorgesneden zakje van 50 gram , enz. ; albert heijn vind ik trouwens 1 van de goedkopere supers .

Hurdy Gurdy Man | 21-04-18 | 09:05

Besparen op groente en fruit? Om een aantal redenen misschien niet wat je wilt, maar je kunt naar de Marokkaanse of Turkse groenteboer. Ze zijn (onder andere) te herkennen aan het verlengen van hun etalage op de stoep op een manier die absoluut niet wordt toegestaan voor winkels van een Nederlandse eigenaar.

Vertrek goed ingewikkeld met lap, of plak een forse snor of baard op. Wijs alleen naar wat je wilt hebben en gebaar hoeveel. Let op: er zijn geen prijzen in deze winkels. Want zo kan de groenteman meer rekenen aan Nederlanders.
Laat alles inpakken en verlaag de prijs nog meer door simpel minder contant geld te geven. Geschat verschil: tussen de 20 en 35% minder uitgegeven.
Mag van Brussel.

Poesmobiel | 20-04-18 | 10:28

EU clubje, brengt u vrede, veiligheid, welvaart en obesitas.
--
#Nexit

Mark_D_NL | 20-04-18 | 10:27

Moet van Brussel.
Ben net 14 dagen terug uit spanje.
Prijsvergelijking houderschap belasting,voor mijn auto in spanje,€66 per jaar.
Betaal hier 12 keer dat bedrag,en dan is de brandstof ook veel goedkoper.
Groete en fruit is er heel goedkoop.
ziekte kosten medicijnen evenzo.
ga zo maar door,ik denk dat onze volksvertegenwoordigers,zo langzaam bezig zijn om elke mogelijkheid aan te grijpen om de belasting te verhogen.
Zal ook wel moeten met dit beleid.
Kom er in zet je houd af,hoeveel miljarden kost dat
In 2017 30635 asielzoekers en na reizigers,en wat er al zit,de belasting verhogingen zullen nog wel aanhouden,wie heeft er voor dit beleid gestemd.

soledad | 20-04-18 | 10:25 | 5

Even wat auto prijzen vergelijken tussen Spanje in Nederland en dan zie je dat je in Nederland zo maar voor €10.000 wordt opgelicht met BPM op een normale auto:
www.nissan.es/vehiculos/nuevos-vehicu...
www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/qashqa...

Het probleem met Nederlanders is dat ze zich makkelijk laten uitbuiten en betalen wat van ze gevraagd worden in de totale illusie dat hun overheid het beste met ze voor heeft en verantwoord met hun geld om kan gaan, maar wanneer de belastingen te hoog worden, dan keren ze zich niet tegen hun overheid maar tegen elkaar, wijzend naar wie meer moet betalen in vergelijking met zichzelf. Met zo'n hopeloos mentaliteit blijft Nederland in een vicieuze cirkel van steeds hogere belastingen.

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 12:17

@letters_of_cijfers: Helemaal waar..

Hein7261 | 20-04-18 | 15:15

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 12:17 |:
Zo herkenbaar.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt me zinniger belasting te verhogen op producten die ingrediënten van buiten de EU bevatten, zoals de meeste soja en palmolie.

happen_maar | 20-04-18 | 10:21 | 1

Nee, dat mag niet, want dat is protectionisme. En daar houdt Rutte niet van. Heeft ie zelf gezegd in China. Corrigeer me als ik er naast zit.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:36

Oud nieuws dude. Dit weten we toch al maanden. Net zoals we weten dat dit kabinet liever Unilever matst dan de burger.

Omebert | 20-04-18 | 10:21

Kent U die drie kleuren paprika bij elkaar? Dit is een waarlijk succesnummer. Vooral ook buiten de EU. Het bedrijf is gespecialiseerd in het handig opkopen van paprika's en die dan met eu-exportsubsidie buiten de eu te verkopen. Verdienen ze heel veel geld mee.

Alquest | 20-04-18 | 10:21 | 2

Naam van het bedrijf? Vezet?

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:12

En bij de Appie ligt juist veel uit Marokko in de schappen.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:10

Het is bijna zover dat de lokale kruideniers weer terug gaan komen en de producten van de lokale boeren gaan verkopen... met uitzondering van de randstad natuurlijk, daar denken ze dat melk uit een pak komt

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:13 | 2

hohohoho, ik woon in de randstad en weet heus wel dat melk uit een melkfabriek komt !

Jahowiseffe | 20-04-18 | 10:41

Nee joh, dat groeit gewoon aan een boom gek.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 14:07

Ik eet eigenlijk alleen maar versproducten. Voel de pijn nu al. Kan je op voorhand faillisement aanvragen? Alleen mijn water/koffie/thee/wijn vallen daarbuiten, maar die zijn al achterlijk hoog belast en dat laatste wordt binnenkort vast verboden.

Steeds vaker bekruipt het gevoel me dat enkel iets zeer extreems ommekeer kan veroorzaken...

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:10 | 2

U zit er wat betreft uw gevoel niet ver naast denk ik.

Shezmu | 20-04-18 | 10:27

Hoe eerder hoe beter, einStina.
Helaas.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:06

Moest het afschaffen van de dividendbelasting ook van Brussel? Het valt op dat veel maatregelen die de overheid neemt zeer gunstig zijn voor degrote bedrijven, maar dodelijke voor MKB en de werkende middenklasse. De nieuwe slavernij?

Mart6037 | 20-04-18 | 10:09

Mensen, stop met spartelen en klagen. Het maakt toch allemaal geen reet uit. Zolang we niet met brandende fakkels en hooivorken naar den Haag of Brussel lopen, doen ze met ons wat ze willen. En dan maar hopen dat er geen waterkanon op je fakkeltje gezet wordt. Nog 3 jaar, en dan lachen de Engelsen de hele EU vierkant uit, en gaan ze het net zo goed doen als Zwitserland en Noorwegen. Wij betalen wel voor de arme (corrupte) landen, en verwelkomen en bevechten iedere keer weer een nieuwe maffia.

Jahowiseffe | 20-04-18 | 10:09 | 2

Goed gezien, propageren wij al jaren. Zelfs ons lijfdrankje is ernaar vernoemd. Een Nexitje, bestaande uit ruim twee vingers gin, tonic en met dit warme weer wat ijs en een schijfje citroen. Kortom een GT. Nu de echte Nexit nog. Cheers!

Een vrije paling | 20-04-18 | 10:14
-weggejorist-
Lars030 | 20-04-18 | 11:09

door het dure groente en fruit, gaan mensen weer vetter eten. Daardoor meer zorg nodig, kunnen ze die ook weer duurder maken.. win win

miknic | 20-04-18 | 10:06 | 4

Piet, er zijn gezinnen die op een paar euri per dag moeten leven. EN dat zijn er heel wat meer dan jij denkt. Die paar centen zijn WEL een probleem voor die mensen. Dus minder appels, peren en mandarijnen voor die kinderen. En tevens wanneer kinderen nu al geen goed eten krijgen, hoe leren ze het dan voor later.

Mark_D_NL | 20-04-18 | 10:30

Gevarieerd gezond eten gaat toch lastig worden als je weinig centen te makken hebt. En ongezonde dingen zijn nog altijd goedkoper dan gezonde dingen. Vet voedt en suiker geeft energie en gezonde dingen hebben geen van beide dingen.

Jostifiel | 20-04-18 | 10:49
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

De wegvallende Britse EU-bijdragen, de tekorten in de EU-pensioenpot, de EU-uitbreiding, het EU-leger en andere EU-wensen moeten toch op de één of andere manier gefinancierd worden. En ja, dan ben je al snel aangewezen op Gekke Gerritje Nederland. En als Rutte dat allemaal even netjes regelt en betaalt, dan mag hij straks vanaf 2019 het EU-schoothondje zijn. Maar dat is slechts mijn kijk op de gang van zaken en dus is er geen enkele waarde aan te hechten.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:03 | 2

En dit ook nog eens allemaal zonder Groninger gas zo en een Haven van Rotterdam die kapotgeconcurreerd gaat worden door de Chinees-Griekse poort van Piraeus.

Jostifiel | 20-04-18 | 10:50

En de EU wil meer geld om terrorisme beter aan te kunnen pakken.
En de asielstroom.

LuckyGirl | 20-04-18 | 18:03

EU wet zonder knipperen doorvoeren en dan beweren dat we in een democratie leven, een vertegenwoordigende democratie nota bene, waarbij onze zgn vertegenwoordigers zich voor geld laten muilkorven want per slot van rekening merken zij niets van die btw verhoging.
CU weer in de regering. De vorige keer voelt jan-met-de-pet nog in zijn OV portemonnee.

eastender | 20-04-18 | 09:58

Helemaal niet aan moeten beginnen aan die EU en nu in navolging van Engeland er zo snel mogelijk weer uit.

Hein7261 | 20-04-18 | 09:57

En zelfs al worden alternatieve partijen de grootste, dan worden die alsnog buitenspel gezet zoals we dit jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben gezien. Zelfs stemmen helpt niet, lijkt het wel.

Braboblanke | 20-04-18 | 09:55 | 3

Pff die was als reactie op een ander plempsel.

Braboblanke | 20-04-18 | 09:56

Maakt niet uit het is een mooi plempsel. Stemmen is een zoethoudertje, bestuur trekt zich er niets van aan.

eastender | 20-04-18 | 10:01
-weggejorist-
Lars030 | 20-04-18 | 11:12

Zolang je drie kilo patat kunt kopen voor de prijs van 1 kilo appels gaat er sowieso wat mis. En Bart, ik ken minima enzo. Die eten sowieso niet dagelijks vlees. En nee, ook geen vis, want dat is nog duurder.

Robin Hood | 20-04-18 | 09:55 | 4

DerUnterMensch | 20-04-18 | 10:03 | favorietblock
Op dit moment zijn aardappelen duurder dan patat en dan zijn de aardappelen nog in de aanbieding. Dus dit verhaal klopt niet.

osolemio | 20-04-18 | 10:08

@osolemio | 20-04-18 | 10:08
Wat dacht je van dit zinnetje “zijn gemakkelijker in opslag (zeker als ze zijn bewerkt tot frieten).”.

DerUnterMensch | 20-04-18 | 11:52

Ben ik niet helemaal met je eens. Beetje zon en je hebt appel. Beetje regen (hebben we hier heul veul van) en we hebben geen aardappels.

Robin Hood | 20-04-18 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag in de aanbieding bij Appie, 3 kg aardappelen voor 2,84. De diepvries patat kost 1,75 en daar heb je 2,5! kilo voor. Met dit beleid kunnen ze het voedingscentrum wel opheffen want het heeft geen zin om mensen voor te lichten over gezonde voeding en dan deze prijzen te hanteren.

osolemio | 20-04-18 | 09:53 | 2

Klopt. De aardappelen zijn schandalig duur.

Lupuslupus | 20-04-18 | 10:02

+1

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:13

De toetreding van de Albanië moet ergens van betaald worden en de EU weet hoe graag Nederlanders belasting betalen.

Irnerius | 20-04-18 | 09:52 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 20-04-18 | 11:13

Lageloners? Fout van Rossem. Je bedoelt natuurlijk oitkieringhalallers. Dat terzijde. Ik zie de aardappels bij Appie steeds duurder en van steeds slechtere kwaliteit worden. Daarom ga ik naar de Lidl, maar daar is de broccoli oud en uitgedroogd. En dan de diesel die ik verstook want de Lidl en de Appie liggen nogal ver uit elkaar. Eigenlijk zouden we geld toe moeten krijgen als we boodschappen doen. Waarom moeten we 9% rooftaks betalen op het inferieure afval dat in de winkel ligt? Idee. Geef die boetenlander bij de voedselbank een fooitje, dan krijg ook jij de beste waren kraties mee naar huis.

Nivelleermarionet | 20-04-18 | 09:50

Hoe zit het met subsidiariteit en onze soevereiniteit? Sluipenderwijs wordt dit steeds verder uitgehold door EU-regelgeving. Ik hoop dat dit een eyeopener is voor de subtiele machtsoverdracht naar Brussel.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 09:48

De VVD kenmerkte zich altijd door met Telegraaf voorpagine chocolade letters te schreeuwen dat de belastingen omlaag moeten. De automobilist moest al helemaal ontzien worden, de auto was de melkkoe. Aldus de VVD.
Thans stellen wij vast dat onder het bewind van deze zeer "integere" partij de belastingen, accijnzen en heffingen nog nooit zo hoog zijn geweest.
En dan zijn er van die sloebers die dan nog zeggen: "we hebben niets te klagen, het gaat toch goed". Dan weet je dat je een vreselijke onbenul tegenover je hebt.
En het enige dat een politicus nu nog rest is: je achter Brussel te verschuilen, dat werkt altijd.

Memek | 20-04-18 | 09:48 | 1

Dan heb je mensen tegenover je die er (nog) geen last van hebben. Pas als mensen zelf met de gevolgen te maken krijgen worden ze wakker.

Braboblanke | 20-04-18 | 10:00

It's all 'bout the money
It's all 'bout the dun dun do do do dumb

En all about the EU natuurlijk. Maar hogere belastingen en de EU zijn inherent, volkomen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Overigens is het wijzen naar de EU als "excuus" een bijzonder zwakke en laffe manier om een impopulaire maatregel te "verkopen" aan je eigen volk. Wat doe je er dan als bewindspersoon vraag ik me af. Als je niet verder kan komen dan te zeggen "moet van Brussel" dan heeft het tenslotte ook weinig nut om zo iemand een salaris te betalen uit door alle Nederlanders opgebracht belastinggeld. Als Rutte het zo graag heeft over "de BV Nederland" dan kan ik niet begrijpen waarom een BV bestuurders zou betalen die in de praktijk niets anders doen dan 1 op 1 doorgeven wat het management wil en verder geen énkele inhoudelijke bijdrage leveren. Maar de lafheid is de Nederlandse politiek niet vreemd. Sneu om te zien hoe zwak mensen kunnen en willen zijn.

Dutchbeaurouge | 20-04-18 | 09:44 | 2

,ain't a damn thing funny.

ger1306 | 20-04-18 | 10:04

Vakkundig gefileerd (+21%)

LuckyGirl | 20-04-18 | 17:58

Dat de VVD niet het beste voor heeft met de burger was al zo'n jaar of 10 geleden bekend. En toch stemmen elke keer weer hele volksstammen op deze partij. Bij de laatste gemeenteverkiezingen ook weer, terwijl het toen hét moment was om op een plaatselijke partij te stemmen als proteststem.

Vrouwtje_haram | 20-04-18 | 09:43 | 2

Er was eerst ook geen echt alternatief. Of je moet nog linkser gaan. Nu is er FvD gelukkig

du Roi Soleil | 20-04-18 | 09:49

VVD-stemmers hebben doorgaans te veel geld en maken zich niet druk om logica.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 09:52

Belasting op groente om de kosten van het verder massaal invliegen van kansloze haat- en kebablarven te financieren begrijp ik. Het wordt tijd om mark rutte en het overige belastingontwijkende multinationaltrekpoppengajes van een flinke winterpeen te voorzien op de plek waar de zon niet schijnt.

De Briemusketier | 20-04-18 | 09:39

De VVD doet al jaren precies het tegenovergestelde van wat zij beweren: lasten verzwaren, (veel) nieuwe belastingen verzinnen, bestaande belastingen verhogen en het MKB voor de voeten lopen. Rutte installeert voortdurend belastingknoppen. De Kamer gaat akkoord omdat het maar om een paar tienden van procenten gaat en na installatie gaat de VVD flink aan de knop draaien. De multiplier doet zijn werk. Zolang er genoeg geld binnenkomt, is er geen crisis en de belastingbetaler staat gelukkig weer vier jaar buitenspel. Tegelijkertijd worden multinationals in de watten gelegd en dat is het eerlijke verhaal.

Fidius | 20-04-18 | 09:39

Vergeet niet het meel en de eieren in alle bakproducten. Koolhydraten daar word je dik van en cholesterol verstopt de aderen. Net als boter en melk en kaas natuurlijk. Daarom dient een broodje kaas voortaan zonder meel, eieren, melk, boter, kaas, suiker en zout gemaakt te worden. Hou je alleen water over. De regering zet straks iedereen op water en water.....

lulleficatie | 20-04-18 | 09:37 | 1

Wel met hoog BTW percentage, want EU is vrede en welvaart, dat laatste dan helaas niet voor de burgers.

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:14

Meer mensen aan het werk in Nederland, laagste werkloosheid sinds tijden. Aldus de regering die waarschijnlijk de gegevens niet juist heeft aangeleverd of laten aanleveren. Maar de belasting moet telkens weer omhoog. Op groente en fruit zal mij een zorg zijn. Ik eet toch alleen maar vlees. Maar toch. Op eten dat niet op een of andere manier geprepareerd is dien je geen belasting te heffen. Het is een basisbehoefte. Net als water en lucht.

El Rico Grande | 20-04-18 | 09:37 | 2

Op water zit al tax en als Rutte de kans krijgt komt het op lucht ook. ‘Omdat het moet van de EU’ of zo’n kutsmoes

du Roi Soleil | 20-04-18 | 09:39

Op het hebben van onderdak moet evenmin belasting betaald worden. De enig gerechtvaardigde belasting is op inkomen, hoe meer je krijgt hoe meer belasting.

Hein7261 | 20-04-18 | 10:02

De VVD voor lagere lasten en een streng asielbeleid.
Hahahaha.
De VVD maakt dit land kapot.

oplichter | 20-04-18 | 09:37 | 1

Dat is al jaren duidelijk.

Lupuslupus | 20-04-18 | 09:49

Een koeriersdienst voor levensmiddelen vanuit Duitsland zou dat geen oplossing zijn?

watmagjenogwel | 20-04-18 | 09:37

Als er iets betaalbaar moet zijn in het leven dan is het wel gezond voedsel.

Zzzzooooffff | 20-04-18 | 09:35

Aanvullend: VK heeft het zoooooooo goed gezien dat 4e reich te verlaten.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 09:33 | 1

Eerst maar eens zien of dat ook werkelijk gebeurt.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 09:55

Hoe komt hij er nu mee weg te zeggen, MOET van Brussel.
ieder land heeft zijn eigen prijs voor voedingsmiddelen en ik zie nog steeds geen verhoging aangekondigd in Spanje of Duitsland.

gato | 20-04-18 | 09:32 | 8

@ Drumpiet, alias D, Flens. woonde 65 jaar in Nederland, dus alle recht om hier te reageren.
Ben Nederlander dus wat wil je nog meer.

gato | 20-04-18 | 10:28

gato | 20-04-18 | 10:28
Zoals de marokkanen hier in Nederland ook marokkaan blijven. Oh, wacht...

DrumPiet | 20-04-18 | 10:38

Berbaar | 20-04-18 | 09:54
Het gevolg is hetzelfde. U vind het dom dat mensen dat verschil niet duiden. Welnu, velen zien niet eens dat de prijs is veranderd die zij zelf betalen. Vind u hen ook dom? Volgens deze logica zijn enkel de politici in het euro-fopparlement niet dom, deze weten immers dat ze niets in te brengen hebben en toch vangen ze geld.

Ik ben het met u eens dat er soms scorebord-logica word toegepast overigens, maar hier had men ook de wetten anders kunnen vormgeven, dat heeft men niet gedaan en dat is gewoon niet, om uw woorden te lenen, dom.

O2Neutraal | 20-04-18 | 16:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Niet slim. Gaan hun belastingslaven ook eerder kapot.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 09:32 | 1

Daarvoor dienen straks de nieuwe gasten die ze hierheen halen, die zijn het leven op vies water, en kevers, en wormen al gewent puur natuur.
en z'n hele familie van 15 mensen past in 1 gezinswoning...

Rene046 | 20-04-18 | 19:37

Pfff wat een kul excuus om dit af te schuiven op de EU. Gewoon incompetentie van de vvd'ers die waarschijnlijk een van hun vriendjes uit het kartel weer wat beloofd hebben.

TheManiac | 20-04-18 | 09:32

Om te vergelijken, Rusland heeft 13% vlaktaks op inkomen, geen BPM, en wel 10% BTW op groente/fruit, en 18% BTW andere producten. De rollen zijn nu aan het omdraaien: Europa is een stuk meer communistisch dan de ex-USSR inmiddels. Je zou het bijna een EUSSR willen noemen.

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 09:32 | 3

Alleen bij de vlad moet je niet een duizendste millimeter buiten de pot zeiken anders bestookt ie je met wat rare poeders en gassen. Dat dan weer wel.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 09:34

@WayneGretzky*99* En jij ziet een verband tussen belastingen en "rare poeders en gassen" of dacht je "Ik noem maar een andere willekeurige eigenschap van Rusland even omdat het kan"?

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 12:22

En dan op papier een schijntje verdienen waarover de genoemde belastingen over afgedragen worden.

devil13 | 20-04-18 | 15:47

Sinds wanneer bepaald Brussel hier de wet?

Oh... wacht...

XverderNix | 20-04-18 | 09:30

Toch blijft 'men' VVD stemmen, steeds weer.

Onbegrijpelijk, want linksen en rechtsen stemmen GL resp. FvD.

Het zal dus door de HRA komen, ik kan niets anders bedenken.

Poekieman | 20-04-18 | 09:30 | 2

HRA is onder rutte ook versneld afgebouwd. En er komen aflosboetes.

du Roi Soleil | 20-04-18 | 09:33

De overheid wilde de HPA afromen en kwam op het onzalige idee van een huurwaardeforfait (als je een huis hebt hoef je er geen huur te huren dus die kan dan wel van de aftrek af). Hillen vond dat een belasting op woningbezit niet te rechtvaardigen is en dat zou eigenaren zonder hypotheek treffen, vandaar de Wet Hillen. Omdat afschaffen van de HRA op veel weerstand stuit laten ze degenen met huis maar zonder hypotheek dan maar betalen.

Hein7261 | 20-04-18 | 10:11

Gezien de gemiddelde BMI omvang van de gemiddelde EU politici (hoi Timmerfrans), hebben ze een ongezonde haat tegen groente. Volstrekt kansloos dit, ik blijf me groentes en fruit echt wel kopen. Dus dan bezuinig ik maar op andere dingen zoals luxe goederen. Hoger BTW tarief op essentiele middelen zoals voeding is slecht voor de economie, omdat ben juist gaat bezuinigen op niet essentiele producten en middelen of diensten. De overheid is goed in maar 1 ding en dat is de economie om zeep helpen.

Indoneesje | 20-04-18 | 09:30 | 1

Dat wat je dagelijks nodig hebt gaat in grote hoeveelheden, daar valt via belasting heffing veel binnen te harken. Luxeartikelen worden er te weinig verkocht om wat op te leveren. Daarom is de grootste groep inkomens altijd het meest de lul.

Hein7261 | 20-04-18 | 10:15

Lekker goedkope maatregel ook. Door slechte eetgewoonten stijgt het aantal mensen met diabetes en andere welvaartsziekten en zijn de gevolgen daarvan straks niet meer te betalen.

osolemio | 20-04-18 | 09:28

Ach, degenen die dit gaat raken eten sowieso weinig tot geen groente.

DrumPiet | 20-04-18 | 09:26 | 7

Als ze het al weinig tot niet eten gaat het ze ook niet meer raken. Niet eten van groente en fruit, geen kosten. Na een verhoging niet eten van groente en fruit, nog steeds geen kosten. Raken hoe dan drumstick?

rokertje | 20-04-18 | 14:35

Braboblanke | 20-04-18 | 09:50
Alleen bleekselderij, Piet is een echte "witte".

rokertje | 20-04-18 | 14:37

Er lopen nog genoeg huisdieren rond, en kinderboerderijen genoeg. dus honger zal ik niet hebben, het is maar wat ik wel of niet kan betalen lol.

Rene046 | 20-04-18 | 19:33
▼ 4 antwoorden verborgen

De VVD is zogenaamd tegen belastingverhogingen. Elsevier vond uit dat de belastingen onder Rutte constant omhoog gegaan zijn. Dan weer de BTW, dan weer het bijzonder tarief, elk jaar weer worden de tarieven hier en daar met tienden bijna altijd naar boven aangepast. Ook dit jaar weer. sluipenderwijs en o zo stiekem. het wordt tijd dat hier eens een debat over komt. Het is een stelletje bedriegers daar!

Ruud5 | 20-04-18 | 09:26 | 5

Onze verzorgingsstaat wordt langzaam maar zeker onbetaalbaar. De overheid groeit maar door. Het hele systeem is onhoudbaar aan het worden. Elke belastingverhoging brengt de uiteindelijke implosie van het systeem alleen maar dichterbij.

Tietmier | 20-04-18 | 10:09

Klopt VVD is tegen belasting, behalve als de burger het betaald. Kijk maar hoeveel bedrijven in dit belastingparadijs hoeven te betalen.

InAnumPerRegimine | 20-04-18 | 11:03

Waarom zou hier een debat over moeten komen? Eenieder die ogen in z'n hoofd heeft en z'n hersens niet in z'n achterwerk zou dit inmiddels moeten weten. Het is diezelfde oliedomme burger die maar hetzelfde blijft stemmen, ondanks zo'n 40 jaar wanbeleid.
Ieder volk krijgt uiteindelijk de regering die 't verdient. Zeker als men er zelf op gestemd heeft.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima, maar dan ook niet meer zeiken als iemands zijn levenstijl niet goed valt in het linkse geitensokkenkamp.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 09:25

Cous cous is goed te betalen hoor.

Mr_Natural | 20-04-18 | 09:24 | 2

Couscous is dan ook geen groente of fruit

boterhamtevredenheid | 20-04-18 | 09:35

Het is ook racistisch om dat duurder te maken.

El Rico Grande | 20-04-18 | 09:44

En dat voor een politica van de Christen-Unie. Ik kan mij nog voorstellen dat je de BTW-verhoging toepast op voedsel dat niet echt nodig is, maar groente en fruit zijn toch wel essentiële producten. Verder kun je besparen op de verpakkingsindustrie (waarom moet alles in plastic bakjes?). Het goudmijntje uit Groningen is dicht, dus ik denk dat er nog meer verhogingen komen. En je moet als overheid vooral niet luisteren naar de deskundigen ...
Nee, de politiek weet het beter. Zij hebben immers jarenlange ervaring.... Nu ook nog de pensioenen gaan korten en ik ben weer helemaal gelukkig.

Mannes | 20-04-18 | 09:24 | 2

Tollenaars zijn het!

tata1981 | 20-04-18 | 09:29

Blijf nou eens van de pensioenen af. Dat is geld dat elke werknemer ZELF gespard heeft. Ook MIJN geld dus. Daarvan is genoeg voor ELKE werknemer, jong en oud, zolang de overheid er mijn zijn vingers af blijft.

Leffe Blonde | 20-04-18 | 13:02

.. te paard!

wezen | 20-04-18 | 09:24 | 1

Paarden eten wortels, dus dat is ook niet meer te betalen.

Mannes | 20-04-18 | 09:25

Vanwege opdrogende gasbaten? Misschien. Vanwege 2,5 miljoen niet westerse immigranten de laatste jaren (en iedere jaar er bijna 100.000 bij) zul je bedoelen. Alle zo hoog opgeleid dat ze regelrecht de uitkering en/of bijstand in gaan.

kunnenzedanniks | 20-04-18 | 09:23 | 1

en voor er iemand reaguurt dat dit niet klopt dan bedoel ik de laatste 15 jaar. Kijk de cijfers maar eens na van het aantal inwoners van NL zo rond het jaar 2000!.

kunnenzedanniks | 20-04-18 | 09:25

Lekker door gaan zo, Brussel, dan krijgen we hier steeds meer Amerikaanse taferelen. U weet wel, hele volksstammen die standaard fastfood eten omdat het betaalbaar is. De gevolgen laten zich raden.

MickeyGouda | 20-04-18 | 09:22 | 5

Fastfood valt ook onder de verhoging van 6 naar 9%.
Waarom zouden de mensen ineens massaal meer fastfood gaan eten dan?

Berbaar | 20-04-18 | 09:48

Fastfood betaalbaar? Wanneer bent u voor het laatst naar de Mac geweest of een patatje gehaald. Voor 4 personen ben je rond de € 25,- kwijt.

Maytheforcebewithyou | 20-04-18 | 10:16

Elementair, Berbaar. Als het gezonde, bewerkelijke alternatief even duur of duurder is dan het ongezonde, makkelijke alternatief is de keuze snel gemaakt. Met de VS als "bewijsstuk A".

MickeyGouda | 20-04-18 | 10:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi, haalde toch het meeste uit Duitsland, weer een reden erbij!

sokkenpluisje | 20-04-18 | 09:21 | 1

Ja mooi he voor diegene die dat niet kunnen?

rokertje | 20-04-18 | 14:27

Denk dat ik maar eens aan mijn grasveldje ga beginnen... met wat linksdraaiende yoghurtsaus... man, man, man... wat een land.

Paaldanseres | 20-04-18 | 09:20

Dit is ideologie, en dat mag de EU-burger wat kosten, aldus de as Brussel-Straatsburg.

De Vrijlansier | 20-04-18 | 09:20

Wat ze in deze kleptocratie niet verzinnen... blijf vooral op kartelpartijen stemmen

Bokito ergo sum | 20-04-18 | 09:19

Betalen voor je eigen ondergang zul je goedgelovige belastingslaven!

letters_of_cijfers | 20-04-18 | 09:19

Ja mensen,de gasbaten drogen op,de gelukszoekers kosten pet en pruik en Brussel wil meer €€.... we beginnen net !

Jimmy Mc Clure | 20-04-18 | 09:18 | 2

Gelukkig zit er nog genoeg geld in die pensioenpotten van ons.

je suis bier | 20-04-18 | 09:25

Precies, dat is de reden.

DonBasco | 20-04-18 | 09:28

Als we echt gezond mogen leven bestonden er allang sigaretten zonder nicotine en was er in elke kroeg ook een alcoholarme biertap. 1+1=2 gezond voedsel duurder dus medische kosten omhoog is dubbele winst maar dan niet meer zeveren over Nederland is te dik

saudara | 20-04-18 | 09:16 | 3

Sigaretten zonder nicotine? Wat lost dat op? In Ieder geval niet de rokersziekten omdat die juist veroorzaakt worden door de schadelijke stoffen die bij verbranding van die peuken ontstaan. Nicotine is valselijk beschuldigd tot nu toe

InAnumPerRegimine | 20-04-18 | 10:57

@InAnumPerRegimine | 20-04-18 | 10:57
Nicotine is de stof die zorgt voor de verslaving. Dus toch echt wel een dikke boosdoener.
Overigens heb je gelijk dat de Enge Ziektes doorgaans worden veroorzaakt door de teer- en aanverwante residuen die lekker in je luchtwegen blijven plakken.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:37

Maakt niet uit of ze peuken nicotine vrij maken, van Den Haag kunnen we toch allemaal de k*nker krijgen

mr.money | 20-04-18 | 17:33

Die strafbelasting zit al op frisdrank, op zowel suikerhoudend als suikervrij. En wel 9 ct per liter. En ja, dit zit ook op (bron)water.
In Duitsland kun je een 1,5 lt fles pepsi kopen voor 49 ct en een liter bronwater voor 15 ct.
Samen met alle lagere accijns/belastingen op benzine, drank en sigaretten komt er weer een grotere uittocht naar net over de grens.

filibuster | 20-04-18 | 09:16

Ik vind dat er helemaal geen belasting mag worden geheven op primaire levensbehoeftes. Voedsel, water, onderdak, kleding moet volledig belastingvrij worden aangeboden. Afgezien van het feit dat alle belastingen pure roof zijn...

Eagle_Eye | 20-04-18 | 09:15 | 1

Ik DENK dat we het nog gaan meenaken dat er een btw vrijstelling komt op halal food.

Degrelle | 20-04-18 | 10:28

Bij ons in Grunn is een patatje oorlog sowieso al zonder uitjes, of siepels zoals wij zouden zeggen.

Klik_hier | 20-04-18 | 09:14 | 2

Weten jullie wie er ook geen uitjes in zijn oorlog bliefde?

Eierbal-is-fijn | 20-04-18 | 09:30

geen idee, de meeste "bekenden" uit de oorlog hielden wel van een uitje over de landsgrenzen

Nuchternederland | 20-04-18 | 09:55

Maar worden we beter van die extra belastingheffing of gaat dat naar Albanie dan wel gelukeisers?

Rest In Privacy | 20-04-18 | 09:13

Cultuurgenocide. Vanwege de hoge prijzen kan niet elke Nederlander meer genieten van onze aardappelcultuur. Ik zeg Haags EU tribunaal formeren. Ik maak natuurlijk een grapje maar het gaat echt nergens over om burgers zo idioot zwaar te belasten. Betekent niks minder dan dat de overheid veel te veel uitgeeft en te inefficiënt ook nog eens.

VeelTeSteil | 20-04-18 | 09:12 | 3

ongeveer 51% van de werkende in Nederland is ambtenaar, dus ja het wordt nog erger.

watmagjenogwel | 20-04-18 | 09:35

@watmagjenogwel

Nederland heeft 915,000 ambtenaren, en 8.7 miljoen werkenden, dus ongeveer 10% van de werkenden is ambtenaar.

Opslag Medium | 20-04-18 | 10:57

@Opslag Medium | 20-04-18 | 10:57
Tja, dat is andere koek, wellicht is 51% werkzaam voor de Roverheid, misschien moet het dat zijn, heb het ook niet van mezelf.

watmagjenogwel | 20-04-18 | 13:06

Ik dagdroomde van Ceausescu en van een tot op het bot getreiterd volk.

Maris v.d Hof5393 | 20-04-18 | 09:10 | 1

Ik denk dat de modale werknemer daar toen beter te eten had dan de modale werknemer hier.

watmagjenogwel | 20-04-18 | 09:34

Ook erg Sinterklaas onvriendelijk weer, geen verse wortel meer in de schoen maar een zachte uit blik.

Conan de Rabarber | 20-04-18 | 09:10 | 4

Allee lulhannes, als je zo simpel reageert op een grapje moet je van je moeder 's nachts zeker ook nog een luier aan?

Conan de Rabarber | 20-04-18 | 09:33

Waar blijft je "simpelton"? Die mis ik in je commentaar.

Nuchternederland | 20-04-18 | 09:54

Conan de Rabarber | 20-04-18 | 09:33
Het mag al een luierbroekje.....

rokertje | 20-04-18 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

BTW Duitsland 19% en 7% .

Johan_Voorhaar | 20-04-18 | 09:09 | 2

Goh.... er zijn winkels in Kleve waar beter Nederlands wordt gesproken dan in Amsterdam.

kapotte_stofzuiger | 20-04-18 | 09:11

Weinig uniform voor een unie.

VeelTeSteil | 20-04-18 | 09:13

You have lies, damned lies and politics. Crown jewel of lying bastards: VVD.

Analia von Solmsch | 20-04-18 | 09:09

Gelukkig geen overprijsde bezemkast in de Randstad, dus boodschappen halen in Duitsland is nog meer lonend geworden

kapotte_stofzuiger | 20-04-18 | 09:09

Ik verbouw mijn eigen groente en fruit.

Mesmer | 20-04-18 | 09:09 | 8

du Roi Soleil | 20-04-18 | 09:29 |:
Ik neem aan dat je Monsanto bedoelt.

LuckyGirl | 20-04-18 | 17:43

Gewoon straks op het werk zeggen sorry kan niet harder of sneller werken heb geen energie, krijg te weinig groenten binnen tegenwoordig.

Rene046 | 20-04-18 | 19:26

Het jammere van eiegn groenten en fruit betekent meer voeding die smaakt en gezonder, beweging enz.
Het nadeeld is dat je later meer AOW gaat kosten voor de staat.

Moestuinier | 20-04-18 | 19:31
▼ 5 antwoorden verborgen

"Sharon Dijksma die met pastamaatbekers bij de uitgang van de supermarkt staat tegen verspilling"

Als er iemand is die overconsumeert is het die Sharon Dijksma wel met haar volgevreten lichaam!

JI-HAAT | 20-04-18 | 09:08 | 5

Die supermarkt had enige (tien/honderd) duizenden euro's van Economische Zaken ontvangen om dat bekertje weg te kunnen geven. Iets met besparing idd.
Is vast voor hoor volgende baantje bij Ahold.

Alquest | 20-04-18 | 09:42

Ik gok dat Dijksma's post-politieke carriere een voorzitterschap wordt van de diabetes stichting.

Vanilla | 20-04-18 | 10:33

Ik heb me ook altijd aan die Ineke van Gent van de GroenLinks geërgerd, met haar dikke volgevreten lichaam! Overconsumeren is onnodige en slecht voor het milieu.

JI-HAAT | 20-04-18 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Aardappelen in de aanbieding: 1 klio voor 1,42
En anderhalve kilo suiker kost 0,96 cent.
Waar gaat het mis?

kwark001 | 20-04-18 | 09:08 | 4

Waar het mis gaat? Bij uw observaties. Ik geloof er niks van dat je anderhalve kilo suiker voor minder dan een cent kunt kopen.

James Lastig | 20-04-18 | 09:14

Ja James, het is lastig.

kwark001 | 20-04-18 | 09:20

0,96 cent of 96 cent?

chicago | 20-04-18 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik drink er maar een biertje op, met alcohol wel te verstaan, want alcoholvrij bier dat is uilenzeik.

Wolkbreuk | 20-04-18 | 09:08 | 1

Neem er ook ff een multivitamin pil of drankje bij en je bent klaar voor vandaag.

Geen01 | 20-04-18 | 09:22

Jullie lullen nu gewoon lekker mee met de vegans in NL. De btw gaat omhoog, dat is inderdaad kut, aangezien daar tegenover zou moeten staan dat de belasting op arbeid omlaag gaat, maar dat laatste gebeurt weinig.

Maar er is binnen de btw gewoon geen ruimte om groente en fruit anders te belasten dan je frikandelletje.

barryvantiggele | 20-04-18 | 09:08 | 2

Hoezo is er geen ruimte? Volgens mij kan je groente en fruit makkelijk scheiden van vlees?

je suis bier | 20-04-18 | 09:20

Binnen de btw-richtlijn had het moeten zijn. Welke goederen en diensten er onder het 21, 6/9 en 0 procentstarief vallen is in de richtlijn geregeld en hiervan mag NL niet afwijken. Je zou voor voeding dan dus op Europees niveau moeten gaan vaststellen wat gezond is en onder het 6/9% tarief valt en wat ongezond is en onder 21% valt. Een nieuw product betekent ook weer nieuwe rechtszaken.

Of je zegt alles valt onder 21% behalve groente en fruit, maar dan boor je iedereen hun iets goedkopere boterham door de neus.

barryvantiggele | 20-04-18 | 11:17

Bij de Appie lopen meer lageloners rond dan bij de Lidl. Lage lonen (c.q. uitkeringen) betekenen in Nederland dat je netto meer overhoudt dan Jan Modaal, die dankzij de verhoogde BTW nog meer geld kwijt is aan het uitkeringen- en toeslagencircus

kapotte_stofzuiger | 20-04-18 | 09:08 | 5

Die prachtige diverse scholen in 010 moeten ook bekostigd worden. De btw verhoging is dus prima te rechtvaardigen. Trouwens alle belastingverhogingen ten behoeve van de subsidirs aan de diversiteit

Degrelle | 20-04-18 | 10:22

TheEgg | 20-04-18 | 10:04
Zeer treffende samenvatting.

Vanilla | 20-04-18 | 10:32

De Lidl is ook niet meer veel goedkoper dan de ah met basic producten.

Ries13 | 20-04-18 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Eu, kijken of er hier in Spanje dus ook BTW verhoging komt, anders liegen ze.

gato | 20-04-18 | 09:06

Belasting is de moderne slavernij ...

De_Ware_als_het_ware | 20-04-18 | 09:06

EU is compleet gek geworden.

ZZP-er | 20-04-18 | 09:05 | 5

@watmagjenogwel | 20-04-18 | 09:28
Nou, niet helemaal. Met behulp van een veel te ingewikkeld systeem gaan ze uit van ongeveer 2.9% tot 75k. 4.6% over alles daarboven (5.4% over alles boven 975k)

TheEgg | 20-04-18 | 10:01

Tja de EU gebruikt liever deze levens middelen om flink winst te maken met verkoop aan andere landen. handel EU is een globalisten organisatie.
Nederland verkoopt ook enorm veel producten die veel en veel hoger qua kwaliteit zijn naar het buitenland, en kopen voor de bewoners goedkope troep in van lage kwaliteit.
Weet nog van vroeger dat de Nederlandse varkens en koeien voor export waren naar de USA, en wij deze inkochten uit de UK, tot de gekke koeien ziekte uitbrak.

Rene046 | 20-04-18 | 19:22

Zie het ze nog klaar spelen om producten te verkopen naar Duitsland, en het daarna weer te importeren. zogenaamde nep economie.

Rene046 | 20-04-18 | 19:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wel weer braaf op dezelfde leugenaars stemmen, de volgende keer OK?

James Lastig | 20-04-18 | 09:05 | 1

Geen zorgen, dat gaat zeker gebeuren.

jemagookniksmeer | 20-04-18 | 09:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland