Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zembla-journo hardhandig geweigerd in UMC 030

"Vertrouwen is emotie", zegt een sneue dertien in dozijn woordvoerder met een blauw confectiepak, een open clichéboordje en een hoop poep in zijn muil.

Zembla-journo Ton van der Ham was uitgenodigd bij een lezing van een vrouw die door een fout van het ziekenhuis nooit meer beter wordt. Maar hij mag er niet in en als hij weigert te gaan, komt de beveiliging en wordt Ton "Ik heb een aantal belangrijke verhalen gemaakt" van der Ham drie keer gevorderd in 0,8 seconden en daarna wordt hij van een bankje getrokken en naar buiten gesleurd door het V'tje dat denkt dat hij zichzelf dat recht gegeven heeft. De volstrekt onschuldige Van der Ham zat daarop 7 uur in een politiecel. Lekkere PR voor het Universitair Medisch Centrum te Utrecht, dat zich vertegenwoordigd ziet door een totale lul met watergolfhares die zweverige MarCom-stierenpoep als "vertrouwen is emotie" uitkraamt om een kritische journalist in een vrij land weg te houden bij een door een fout van het ziekenhuis voor het leven getekende vrouw die haar verhaal aan hem wilde vertellen. Je snapt nu wel waarom Zembla een serie over ANGSTCULTUUR EN ERNSTIGE CALAMITEITEN BIJ HET UMC kon maken. Kijktip voor iedereen, dankzij die lul met z'n blauwe confectiepak en die beveiliger met zijn agressieve aanpak. Video hieronder.
Update: Watergolf blijkt een mini-Berghuisje bij de vvd. We dachten al dat we die tone of voice herkenden.

Social

Reaguursels

Inloggen

Het mislukte leven van PR-man Eric Trinthamer samengevat in twee minuten.
Knap gedaan mislukte PR-man Eric Trinthamer.

Jan Dribbel | 17-04-18 | 23:16

Misschien een leuk idee om die vrouw om wie het gaat eens te laten interviewen door GS en daarna verhaal halen bij die waterverf/golf persvoorlichter ? Tom Staal fuck yeah !

Drkildare | 17-04-18 | 19:43

Woordvoerder = lul. Beveiliger = lul. En 'huisvredebreuk' is het natuurlijk al helemaal niet, nitwit van een V'tje.. Je zou het hooguit op 'lokaalvredebreuk' kunnen gooien. Geen rechter die dat zal toewijzen natuurlijk, nu hij was uitgenodigd..

BRR76 | 17-04-18 | 19:22

Dit is de reden waarom op een professionele video camera de "tally lights" (opname lampjes) uitgezet kunnen worden. zo ziet niemand meer of het ding aan het opnemen is.

Biologische_Dildo | 17-04-18 | 17:33

Ik zou ook wel eens door het UMC geweigerd willen worden. Maar dat doen ze alleen bij de journalistieke elite. Eikels.

Hume | 17-04-18 | 16:59

Gevoelige kwestie.
Witjassen zijn god op aarde; onaantastbaar.
Witjassen maken fouten, foutje bedankt arme patiënte, maar jij gaat dood aan kanker omdat wij de andere kant opkeken.
Patiënte wordt vervolgens met 'nog meer dood' bedreigd, als zij zou gaan vertellen, dat witjassen een toch wel ernstig foutje maakten bij haar.
Witjassen-organisatie vreselijk woest over toch bekendmakende vrouw, dat witjassen foutje/grote fout maakten.
witjassen liegen zich in de rondte zodra pers vraagt naar foutje witjassen.
Van foutje witjassen bij diagnose vrouw is inderdaad foutje.
Van bedreigen vrouw met 'nog meer dood' bij bekendmaken foutje witjassen is geen sprake.
Witjassen-organisatie wil heel graag treurig kijken, maar nu geen publiciteit meer graag.
Witjassen-organisatie heel erg boos op journalist, die toch publiciteit wil geven aan treurig kijken van witjassen-organisatie over foutje diagnose vrouw, en over misverstandje/dreigement met 'nog meer dood' aan vrouw als publiciteit zou volgen.
Journalist met geweld verwijderd waar openlijk schoonwas-ritueel had moeten plaatsvinden van 'witjassen maken geen foutje; ook als zij foutje gemaakt hebben; want dan zijn witjassen opnieuw schoongewassen, als zij foutje toegeven, maar dat daarna foutje nooit meer kan/mag gebeuren zodat opnieuw gesteld kan worden, dat witjassen nooit fouten maken, dus ook geen foutjes (meer) die dodelijk zijn voor vrouw.
Wilt u dan 'nu' weggaan, vreselijke journalist, uit onze schoon gereinigde tempel van zelfverheerlijking der witjassen?

Der Paulie | 17-04-18 | 16:37

Een lezing over openheid niet mogen bijwonen. De ironie.

Braboblanke | 17-04-18 | 16:05

En waarom willen ze altijd de camera wordt uitgezet tijdens dit soort acties. Je zou denken dat de beveiligers, mitst ze er zelf vanuit gaan dat ze de wet aan hun zijde hebben, er juist alle belang bij hebben dat alles wordt vastgelegd met het oog op eventuele bewijsvoering.

Dr. Vigilante | 17-04-18 | 15:28

Ik voel me, nu ik dit heb gezien, volkomen veilig binnen het UMC. Ik moet binnenkort een KNO ingreep ondergaan, waarbij ik kortdurend beademd moet worden. Gelukkig zijn alle kritische artsen inmiddels geschorst.

Baron Clappique | 17-04-18 | 14:16

Ik mag hopen dat je een verzekering met vrije zorgkeuze hebt. Er zijn meer ziekenhuizen met KNO afdeling. Een KNO ingreep in het UMC... daar zijn mensen aan overleden.

vrijstijler | 17-04-18 | 15:17

Het hebben van een persvoorlichter is sowieso al een teken van wantrouwen. Niet geheel onterecht, want de pers is ook niet te vertrouwen. Des te opmerkelijker dat een persvoorlichter dan vertrouwen als maatstaf neemt. Dat is een criterium van lik-m’n-vestje. Pers die je kan vertrouwen is geen pers, maar een reclamebureau.

Stormageddon | 17-04-18 | 13:53

Nou nou. Zonder de pers (en met name Zembla) was het dit ziekenhuis zeer waarschijnlijk gelukt het drama met mevrouw Cullen in de doofpot te houden.

Lafayette | 17-04-18 | 14:16

Ja, dus? Dat is niet in tegenspraak met wat ik beweer. Ik beweer ook niet dat de pers geen nuttige functie heeft in een vrije open samenleving, maar dat een persvoorlichter een bizarre maatstaf aanlegt voor het verlenen van toegang, een maatstaf die in tegenspraak is met de essentie van zijn functie.

Stormageddon | 17-04-18 | 15:58

Vraag me af wat die zich vervelend gedragende linkse NPO journalist heeft gedaan dat ze je zelfs bij een ziekenhuis niet meer willen hebben.

Lucifer | 17-04-18 | 13:53

En het ging eigenlijk allemaal over/om Adrienne Cullen. Zwaar lullig dat de aandacht verschoven geraakt door het ziekenhuis/beveiligers op deze manier.

me | 17-04-18 | 13:50

Goede reclame voor het UMC, zo'n agressieve primaat als beveiliger.

brutus68 | 17-04-18 | 13:26

Ik zou hem doen, die agressieve primaat.

Hume | 17-04-18 | 17:01

De aanhouding was niet echt geldig.. 3x in 1 seconden vorderen is niet iemand de kans bieden om weg te gaan.

Bobdesloper | 17-04-18 | 13:06

mag die ‘aanhouding’ wel? welk recht heeft jet ziekenhuis dan?

ILF2 | 17-04-18 | 17:18

Ik begrijp het niet helemaal, waarom draagt de blanke marketing man geen paarse broek of bretels?

O2Neutraal | 17-04-18 | 12:59

Omdat het een VVD'er is en geen D'66'er. Ken uw partij-uniformen.

Lafayette | 17-04-18 | 13:06

Waarom is er een crisis in ziekenhuizen en de gezondheidszorg in het algemeen? Heeft het met geld en macht te maken?
www.youtube.com/watch?v=fFoXyFmmGBQ

AntiSoof | 17-04-18 | 12:50

Pedante persvoorlichter , beveiliger die denkt dat hij bij de politie zit maar van Jole´s BNNVARA dus prima !

Castor12 | 17-04-18 | 12:49

Wat een lul die 'beveiliger'. Hij handelt totaal tegen de regels in. Van aanhouding wegens huisvredebreuk is totaal geen sprake en hij heeft geen aanhoudingsbevoegdheid. Als hij dat bij mij had geflikt had hij een harde klap op zijn rotkop gekregen. Dan maar politie erbij. Wat een roomwitte fluim...

Matwetwe | 17-04-18 | 12:43

Hij mag gerust iemand vorderen om weg te gaan. En je mag ook iemand weigeren om bij een bijeenkomst te zijn. De menschen van het UMCU moeten zich ook veilig kunnen voelen zonder journalist erbij, en die drammert dramt maar door.

klevert | 17-04-18 | 12:51

klevert | 17-04-18 | 12:51
Ik voel me niet veilig wanneer jij in mijn buurt bent. Ben je het ermee eens dat ik me veilig moet kunnen voelen zonder jou erbij? Indien ja, Joris kom er maar in. Indien nee, hypocriete lul.

18isgek | 17-04-18 | 16:44

en het ziekenhuis staat volledig in zijn recht om mensen om wat voor reden dan ook te weigeren voor dit soort perso's... snap eigenlijk niet waarom er eigenlijk zo'n persco word gehouden op grond van het ziekenhuis.... doe dat lekker op een andere plek!

bArAbAts | 17-04-18 | 12:30

als je het wilt snappen is het handig wat meer context te lezen. De persco was een poging van het ziekenhuis om in het 'reine' te komen als het gaat om openheid.

Lafayette | 17-04-18 | 13:01

Mooi filmpje vooral de laatste paar seconden toen die beveiliger volkomen primaat ging, niks had hij meer aan zijn communicatie en de-escalatie cursus toen liet hij weer zien wie hij echt is, daarom worden deze figuren ook geen politie ze zijn te onvoorspelbaar in hun gedrag, en krijgt de rijksrecherche te veel werk, en ook de relatie tussen zembla en umc is volkomen naar de kloten, zal umc nog hard aan moeten werken om toch eens positief nieuw naar buiten te kunnen brengen.

Umberto die trotzoni | 17-04-18 | 12:16

Kun je geestig vinden, dit. Feit is helaas dat de terreur van 'communicatie-adviseurs' de laatste jaren hand over hand toeneemt. Wie regelmatig met deze nieuwe kaste van talentloze leeghoofden te maken heeft, zal dat beamen.

De Vrijlansier | 17-04-18 | 12:11

Ik vorder! Drie keer!
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt. Freund!

atheïstisch stemvee | 17-04-18 | 12:05

De lange arm van Erdogan is blijkbaar inspirerend voor de nazaten van NSB'ers hier.

arbanafal | 17-04-18 | 11:56

De voorlichter is idd een lul en de beveiliger is het ook.

Pimol | 17-04-18 | 11:50

Het is ook ongelovelijk als je die lijst met artikelen ziet op RTV Utrecht dat er ook werkelijk niets gebeurt of veranderd. Oh ja, een kritisch rapport, we zullen het niet meer doen en alles blijft gewoon bij hetzelfde. En niemand grijpt in. Nederland is zieker dan ziek.

Grote Smurf | 17-04-18 | 11:40

Het UMC Utrecht herkent zich niet in deze beelden (groeten UMC woordvoerder)

batvoca2 | 17-04-18 | 11:36

En terecht. Je niet aan de regels houden is niet zonder consequenties. Je kunt niet zonder te vragen mensen gaan filmen in ziekenhuizen. Dat Zembla dit verhaal ook weer probeert te spinnen heeft niets met journalistiek te maken. Alles voor de ophef. Vertrouw nooit een journalist.

Vula | 17-04-18 | 11:34

Alsof een pr-manager iets met vertrouwen te maken heeft. Dat zijn uitsmijters met een iets mooier pak zonder V en meestal golvend haar.

Lafayette | 17-04-18 | 11:37

Eerst even het filmpje bekijken Vuul, anders ga je net als de pr man als een kip-zonder-kop kakelen...

Pimol | 17-04-18 | 11:52

Vula | 17-04-18 | 11:34
Heerlijk zo'n 'gewoon even filmpje kijken is voor losers, autoriteiten hebben altijd gelijk, Befehl ist befehlt'-mentaliteit. Zal je vast veel rust geven in je dagelijks leven.

arbanafal | 17-04-18 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Eric Trinthamer het UMC Utrecht verdient nu al de titel "slechtste pr-man van 2018". Zet deze narcistische incompetent op uw pr en hij zal er voor zorgen dat uw reputatie de verdiende aandacht krijgt.

Lafayette | 17-04-18 | 11:33

Eric Trinthamer: niet bij zijn volledige naam noemen, is niet bevorderlijk voor zijn carrière m.b.t.Google zoekresultaten.

Biologische_Dildo | 17-04-18 | 17:39

De vvd wordt steeds raarder.

Jezus_Boeddha | 17-04-18 | 11:32

Afspraak is afspraak. 2018 is 2018. Journalist is journalist. Npo is npo. Geenstijl is geenstijl.

zimmeradel | 17-04-18 | 11:31

Maar tomatensoep in blik is toch echt niet meer wat het ooit was

12pints | 17-04-18 | 12:38

goed gedaan, nu is er tien keer meer aandacht voor het geklooi binnen het UMC. Persvoorlichter en beveiliging veroorzaken precies wat ze willen voorkomen

BozeHenk | 17-04-18 | 11:30

Oei, moeilijk moeilijk: arrogante woordvoerder met vertrouwens-issues versus een arrogante journalist die denkt dat ie overal met een rode loper onthaald wordt.

Wel raar dat die patiënte die lezing houdt in hetzelfde ziekenhuis waar ze foutief is behandeld. Huur gewoon ergens anders een zaaltje en je bent van al het gezeik af zou ik zeggen.

Gelijkspel?

Klassenfeind | 17-04-18 | 11:29

Die hebben nog heel wat lijken in de kast, als dit de manier is om openheid te geven... Vooral lekker blijven wrijven in de vlek. Wel knap hoe sommige mensen die echt helemaal niets kunnen toch altijd op een leuk baantje als "woordvoerder" terecht kunnen komen.

vrijstijler | 17-04-18 | 11:26

Ene Eric Trinthamer dus ... wat een walgelijk wanproduct ... lijkt me uitstekend geschikt als praatjesmaker annex bedrijfspoedel bij de VVD .

daytripper | 17-04-18 | 11:24

Waarom hebben journalisten zelf geen bodyguards bij zich? Die hadden die domme kleerkast direct in een houdgreep getrokken.

Koonkluk Huis | 17-04-18 | 11:23

Die beveiliger maakt wel een denkfout. Hij mag niets meer dan een gewone burger. Dus iemand aanhouden en politie inschakelen. Hij mag geen geweld gebruiken, wel gepast geweld om iemand vast te houden (om vluchten te voorkomen)tot politie komt. Hier was geen vluchtgevaar dus geweld was onnodig, buiten proportioneel en wellicht zelfs strafbaar. Dus Zembla, aanklacht indienen tegen deze beveiliger.

Mariolo | 17-04-18 | 11:22

Inderdaad. Hij bracht hem zelfs over naar een andere ruimte. Meestal zijn het wannabee politiemensen die de selectie niet haalden.

doskabouter | 17-04-18 | 13:39

Kijk ook eens naar de Facebook account van deze woordvoerder Eric Trinthamer

Google: Eric Trinthamer Facebook Den Haag

Vele Haagse politici zijn zijn vrienden. Als de beerput UMC open gaat, dan gaan er ook Haagse koppen rollen. Den Haag schuift jaarlijks pallets vol met geld naar Academische Medische Centra.

Genoegelijk | 17-04-18 | 11:21
-weggejorist-
Lars030 | 17-04-18 | 15:21

Woede is ook emotie.
Ik ben nu heel erg emotioneel.

snars | 17-04-18 | 11:19

Kou is ook een emotie

12pints | 17-04-18 | 12:39

Tuurlijk mogen RTL en NOS wel aanwezig zijn. Laatste kritische vraag van hun kant is alweer 30 jaar geleden. Zembla is een goed journalistiek programma (soms wat gehaast en vroeg met conclusies, zoals met de granulaat korrels). Maar het is wel een 'waar rook is, is vuur' mentaliteit die de journalistiek wel nodig heeft zeker nu in Nederland. Zeiken op de NPO mag maar als ze helemaal kapot bezuinigd worden hoop ik dat Zembla nog blijft bestaan.

Lepenseur | 17-04-18 | 11:05

Nu pas herken ik hem. Verbaal erg sterk, daar is zo'n Zembla-jongetje niet tegen opgewassen.

Kuifje-in-Afrika | 17-04-18 | 11:09

Ongelooflijk arrogante kwast. zodra het over inhoud ging, haakte deze showpik af ... wat mij betreft: boosmaker du jour.

daytripper | 17-04-18 | 11:20

Krijg nu wel meer het vermoeden dat het meer een persoonlijke hetze van Eric T. tegen de mijnheer van Zembla is.
Wellicht is er meer voor gevallen bij eerdere reportages tussen deze 2 heren waar Eric T. niet van gediend was.

watmagjenogwel | 17-04-18 | 12:02

Bij het UMC stinkt alles. Misschien dat Zembla het hoofd PZ eens onder de loep kan nemen, door deze vrouw die in haar VT met buitenlandse kleine kinderen bezig is, hebben vele mensen het veld moeten ruimen en is er zelfs een speciaal team tussen haar en het personeel gezet.

Genoegelijk | 17-04-18 | 11:05

Ik klaag regelmatig over de te dure staatsomroep, maar de ambtenaren in de zorg kunnen ook behoorlijk te veel geld kosten. Uiteraard zijn de verpleegsters (sic) en schoonmakers een positieve uitzondering.

O2Neutraal | 17-04-18 | 13:02

Man man man.. wat een machtsmisbruik weer. Journalisten kun je niet zomaar een openbare ruimte uitzetten. De voor iedereen toegankelijke ruimtes in een ziekenhuis zijn nog altijd openbaar. Journalisten worden beschermt in hun taak zeker als er een maatschappelijk belang geld door artikel 10 EVRM en artikel 7 van de grondwet. De pers is de controlerende macht in Nederland.

Als je dan toch wilt vorderen op grond van artikel 138, doe het dan goed. Ik ga u vorderen is geen begrijpelijk Nederlands. De journalist moet nu zelf raden waar de eventuele vordering over gaat.

Een onbegrijpelijke machtswellusteling die beveiliger. Totaal ongeschikt voor zijn werk.

Croisantneuf | 17-04-18 | 11:05

publiek toegankelijke ruimtes. De algemene regel die geldt is: filmen en fotograferen op de openbare weg en in openbare ruimtes mag. Het filmen en fotograferen is toegestaan, omdat het valt onder de zogeheten 'vrijheid van informatiegaring'. Dit is een onderdeel van de vrijheid van meningsuiting (artikel 10 EVRM).8 okt. 2015

David000000007 | 17-04-18 | 11:52

Da's geen ziekenhuis, da's een gekkenhuis.

pollens | 17-04-18 | 11:02

Dit is zo tof! Een ziekenhuis waar overduidelijk een zieke cultuur heerst en wat dat nog even bevestigt door op deze knullige manier met de situatie om te gaan. Mensen weigeren zonder goede reden, afspraken niet nakomen en vervolgens met een compleet kulverhaal komen over 'vertrouwen is emotie'. Dat is namelijk niet zo, vertrouwen is gebaseerd op het al dan niet nakomen van je afspraken. Gebaseerd op feitelijke gebeurtenissen, niet op emotie, totale idioot.
Vervolgens een verslaggever die in zijn eigen bubbel leeft en geen idee heeft hoe het er in de wereld aan toe gaat. Wat dacht je dan? Dat een dergelijke machtige faalorganisatie even open kaart zou spelen omdat de NPO aan komt zetten? Natuurlijk niet. Die steken liever hun eigen toko in de fik dan dat ze kritiek verdragen. En dan krijg je een dergelijke vermakelijke patstelling. Meer meer meer!

Tisnietanders | 17-04-18 | 11:00

De platte pet had hier ook niet op deze wijze aan mogen meewerken, kan iemand die lul de behanger in uniform ook even schandpalen?

Abject | 17-04-18 | 10:53

Ik vertrouw die linkse NPO journalisten ook niet. Wegwezen, ga objectieve journalistiek bedrijven.

BozePaarseMan | 17-04-18 | 10:52

Tip voor de journo: de volgende keer eerst het ziekenhuis kraken.

tectonicos | 17-04-18 | 10:51

Vertrouwen = emotie = goed onderbouwde reden iemand te weigeren?
Kijken hoe een rechter hiermee omgaat?
Feiten doen er niet toe, eerst damage control uitoefenen wat daarna gebeurt zien we dan wel.
Dit is hoe je kritiek van je afhoud mensen, persvrijheid is in het geding.

pickalilly | 17-04-18 | 10:50

Heeft die blazer een LOI cursus gehad of zo? Waar rook is, is vuur.... maar hij maakt er een bosbrand van. Totaal het tegenovergestelde effect, want nu ben ik benieuwd wat het UMC te verbergen heeft, wat mij anders totaal niet zou interesseren.

salsaparilla | 17-04-18 | 10:50

Zembla verward vaak objectieve, op feiten gebaseerde berichtgeving, met ten koste van alles creëeren van ophef. Desalnietemin niet weren als dit een openbare meeting is.

Sunir | 17-04-18 | 10:49

Heb gister interview op Radio 1 (wie luistert dat nog he) met de jourmalist gehoord en die maakte me toch een ellenlang langdradig verhaal van zijn voorval. Hij begreep driemaal de hints van de presentator niet dat hij zijn verhaal wat moest gaan indikken want het einde van het uur naderde maar meneer hoorde zichzelf geloof ik erg graag praten.

Ik kan me voorstellen dat hij ook wat opdringerig overkomt en men hem met al zijn drammerigheid liever niet in het ziekenhuis had. Er schijnt meer aan vooraf gegaan zijn dat niet op band staat. De geschiedenis met deze Zembla journalist en het ziekenhuis is langer dan dit filmpje suggereert.

Beste_Landgenoten | 17-04-18 | 10:37

@nikolaos Nee, dat weet ik, het was meer een speels instemmen.
@beste Voorgeschiedenis: je mocht alleen naar binnen als je niet filmt en geen vragen stelt. Dus dat de PR-man binnenlating van draaiende camera en mannetje die zegt dattie vragen heeft weigerde is nog wel logisch. Hamvraag is meer waarom het bestuur een lezing organiseert, door een gedupeerde patient en haar arts, waar geen vragen gesteld mogen worden. Zou het een goed-praat riedeltje zijn?

einStina | 17-04-18 | 11:25

einStina | 17-04-18 | 11:25
Ja nogal wrang dat pers niet welkom is bij een lezing over openheid. Een PR-miskleun denk ik. Maar ja, het ruikt wel een beetje naar damage control waarbij een stok is gezocht om de hond mee te slaan, om de journalist te weigeren.
Het moeten tekenen van een zwijgcontract is geen sterk verhaal ook, waarom zoiets nodig is, vraag ik me af. Een fout is een fout en die kan je compenseren of je kunt er lering uit trekken maar zo wek je de indruk dat er iets te verbergen valt.

Beste_Landgenoten | 17-04-18 | 11:41

@Beste precies. Dat bestuur zou eens goed tegen het licht gehouden moeten worden over dit voorval.

einStina | 17-04-18 | 12:01
▼ 7 antwoorden verborgen

De persvrijheid leek al een beetje ziek bij het "begrip hebben" voor de verwijdering of het werk onmogelijk maken van journalisten van de niet-gevestigde media.
Dat zette een modern-oude trend voor foute machthebbers die steeds meer repsect eisen voor hun privacy. Onafhankelijk of die privacy een witte onderbroek een penthouse of nooit meer genezende patiënten betreft.

Dus nu ook u, o keurige gevestigde media.

Jan Passant mk2 | 17-04-18 | 10:37

"Vertrouwen is emotie" nee, vertrouwen is iets geloven: dat de ander het beste met je voor heeft, of dat op een dag alles goed komt, of dat god naar je kijkt vanaf een wolkje. En daar kun je emoties bij krijgen, zoals hoop of tevredenheid oid. PR van groep 2 niveau... en mensen trappen daar in! *zucht*

einStina | 17-04-18 | 10:34

Ik vermoed dat je juiste analyse de pet van PR-mannetje te boven gaat. Dit is echte middenstanders-speak. Net als het woord 'passie' in de horeca. Wordt te pas en te onpas mee gesmeten.

kapoerewiet | 17-04-18 | 10:48

Nou idd. Typisch middelbare school niveau. Maar voor mensen met een 'hogere opleiding' en een dik salaris kan dat echt niet hoor.

einStina | 17-04-18 | 10:53

Vertrouwen is inderdaad een stukje emotie .. ok een gevoel . Maar vertel dan ff waar dat gevoel vandaan komt. Smerige VVD bal!

daytripper | 17-04-18 | 11:22

Verschrikkelijk, dat passief-agressieve 'vriend' dat tegenwoordig wordt gebruikt. Zo neerbuigend. Nederland is vol met dit soort onredelijke machtswellustige dienstkloppers. Je ziet ze alleen nooit in, ik noem een dwarsstraat, de Rudolf Dieselstraat.

kapoerewiet | 17-04-18 | 10:30

Leuk detail: PR pik Eric Trinthamer werkte voorheen als spokesperson bij de NS. Dacht waarschijnlijk dat woordvoerder voor een ziekenhuis een stuk relaxter zou zijn.

nare baas | 17-04-18 | 10:29

Gelukkig hebben we de lezing nog.

RoemeenseStraathond | 17-04-18 | 10:29

Ik hoop dat RT en Turkse media dit in de treurigheid herhalen op hun nieuwszenders om te laten zien dat we ook niet volgens het boekje omgaan met de media.

GateKeeperNL | 17-04-18 | 10:28

In Turkije had je als journalist al drie keer vastgezeten, omdat moslims niet tegen kritiek kunnen.

Bald_Gefkens | 17-04-18 | 10:31

Bald_Gefkens | 17-04-18 | 10:31
Vergeet niet dat we altijd hypocriet als eerste roeptoeteren hoe we om moeten gaan met onze Pilaar der onderzoek.
Hier worden ze notabene uit een instelling gezet dat leeft van Belasting centen.

GateKeeperNL | 17-04-18 | 10:35

Want een enkele instelling die verkeerd met een journalist om gaat staat ook echt gelijk aan het uit staatswege censureren en arresteren van journalisten zoals in Turkije... Flikker toch op man. Alleen al het feit dat er (terechte) verontwaardiging hierover is, laat alzien dat de situatie hier beter is.

Gregovic | 17-04-18 | 14:43

Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat er kritische journalisten op die lezen af komen. Zo'n lezing wordt door het ziekenhuis georganiseerd om voor eigen kudde te tonen hoe open en geweldig ze wel niet zijn. "Kijk, wij hebben deze vrouw mishandeld en voor het leven getekend maar nu staat ze hier haar praatje te houden dus is alles goed want we hebben er van geleerd". Als er dan kritische journalisten het verhaal naar buiten brengen zou iemand de feiten wel eens " in de verkeerde context" te zien kunnen krijgen en wordt het misschien wel eens geinterpreteerd alsof het ziekenhuis ECHT iets fout heeft gedaan en niets geleerd heeft....

Zum kotsen deze gang van zaken

Gregovic | 17-04-18 | 10:28

ik mis Pieter Storms in dit soort zaken.

zimmerschwanz | 17-04-18 | 10:27

Helaas heeft die het veld moeten ruimen.

Baron Clappique | 17-04-18 | 14:17

Wat zit er in de kauwgom van die lui?

Watching the Wheels | 17-04-18 | 10:27

Arabische gom.... dus dan weet je t wel

Re:Kniftig | 17-04-18 | 11:25

Heeft die VVD'er ook bij NS gewerkt om klanten tegen te werken? youtu.be/QSBqm69UfnQ?t=52

Watching the Wheels | 17-04-18 | 10:31

Eric Trinthamer startte zijn carrière in 1999 als medewerker van de VVD-Tweede Kamerfractie en werd daar in 2004 voorlichter. In 2009 stapte hij over als Teamleider Overheid en Onderwijs bij Bex. In 2010 verruilde hij Bex voor NS waar hij ruim 6 jaar werkte als Senior Woordvoerder. Sinds juli 2006 is Eric werkzaam als Teamleider Communicatie en Woordvoerder Raad van Bestuur bij UMC Utrecht.

Pilgrim2001 | 17-04-18 | 10:34

totaal ongeschikte ongelikte beer die ET

langzullenweleven | 17-04-18 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Precies, optiefen, kut-journalist van de NPO. Ik wens in het ziekenhuis niet gefilmd te worden.

pibasso | 17-04-18 | 10:26

Denk even na man.

Tisnietanders | 17-04-18 | 10:55

Alsof BNN/VARA zo'n geweldige staat van dienst heeft. Brutale apen die denken dat ze overal kunnen filmen. Wat ze deugen hè. Bij die club zouden bij mij ook alle alarmbellen af gaan.
Niet handig hoe het ziekenhuis hier heeft gehandeld, maar niet iedereen kan zomaar filmen in een ziekenhuis.

De echte Stolwijker | 17-04-18 | 10:26

Vaag inderdaad. Is het totaal niet duidelijk wat deze journalist precies gedaan heeft (of niet gedaan heeft) om geen toegang te krijgen.

Niet vertrouwen!

Albasalix | 17-04-18 | 10:25

Goed zeg. Die PR-eikel van het ziekenhuis piepelt die Zembla-kwezel. Wat meer van zulke professionals graag bij de IND!

Rommelende Onderbuik | 17-04-18 | 10:24

Maar daar vind je ze dus niet. Je vindt ze ook niet in de Rudolf Dieselstraat. Je vindt ze alleen waar onrecht moet geschieden op redelijke en beleefde Nederlanders. Zembla is NPO, maar Zembla is ook: het ontdekken en blootleggen van de Bouwfraude, Hells Angels, corruptie ambtenarij.

kapoerewiet | 17-04-18 | 10:36

kapoerewiet | 17-04-18 | 10:36 | favorietblock
Helaas kan ik u niet anders dan helemaal gelijk geven.

Rommelende Onderbuik | 17-04-18 | 10:37

Als ik patiënt ben in een ziekenhuis wil ik niet gefilmd worden door een agressieve zich journalist noemende schuimbek als ik nietsvermoedend een bak koffie ga halen. Ik heb graag een beetje privacy. Wil je filmen, dan ga je lekker buiten staan. Een ziekenhuis heeft zorgplicht naar zijn patiënten toe.

paartjehop | 17-04-18 | 10:22

Gaat hier toch om een lezing in Hoog Catharijne oid over een fout van het ziekenhuis waarbij Pers in uitgenodigd.
Niet om een patientenbijeenkomst.

Rommelende Onderbuik | 17-04-18 | 11:02

Onzin als me hem niet had weggestuurd dan was er natuurlijk niks uitgezonden uit de hal, ook nu staat er geen enkele bijstander op. Dus niet lopen gooie met beschuldigingen en achterlijke speculatie.

hassangenghis | 17-04-18 | 11:06

Wat een gelul paartjehop! Zembla is niet geïnteresseerd in de patient paartjehop maar gaat naar een openbare bijeenkomst in een aparte zaal , waar dus op "emotie" de persvrijheid wordt misbruikt door een glad misbaksel en zijn waakhondjes.

daytripper | 17-04-18 | 11:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Overigens: Lokaalvredebreuk, niet huisvredebreuk als ik het mij goed herinner. Oftewel de beveiligert is een prutser.

Agent Orange | 17-04-18 | 10:21

Pet af voor de zembla man , bleef rustig en met terechte argumentatie. ... ik had die lulhannes met z'n 3 aanmaningen in 2 sec een knal voor z'n harses gegeven zodanig, dat ie 4 weken niet meer lullen.

daytripper | 17-04-18 | 11:34

Dat kan dus ook, iemand het ziekenhuis uitslaan.

Mr_Natural | 17-04-18 | 10:21

Niet erg effectief, zit bij de poli.

TheseDays00 | 17-04-18 | 10:37

Misschien wel handig van de beveiliging om even te zeggen wat hij vordert. Twee keer iets (?)vorderen en meteen gaan betasten getuigt niet van professionaliteit. Wat een blamage sowieso van het ziekenhuis.

VP732 | 17-04-18 | 10:20

Yep! Dat heet alleen 'sommeren' ipv 'vorderen'. Ik sommeer u dit pand te verlaten. Sommeren is gebieden en vorderen is iets afnemen.

einStina | 17-04-18 | 10:46

Einstina, kan ook. Maar vorderen is ook prima. Betekent ook 'eisen'. Als hij maar even zegt wat hij vordert , nu staat alleen dit op beeld en begint hij meteen met de cursus stoeien met journalisten.

VP732 | 17-04-18 | 11:08

Ja, dat zeggen wat je eist is wel handig op zich... voor hetzelfde geld bedoelde hij: ik vorder uw aanwezigheid hier voor 6 dagen. Gehehe. Les 1 paragraaf 1.

einStina | 17-04-18 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraaagje: waarom houdt een vrouw die door schuld van een ziekenhuis blijvend ziek is een lezing in dat ziekenhuis? Het is raar dat een gewone journalist die daar op uitnodiging van die vrouw is geweigerd wordt, maar ergens kan je dat soort onhandige reacties dan ook wel weer verwachten.

Muxje | 17-04-18 | 10:20

PR voor t ziekenhuis. Ws als voorwaarde bedingt door t ziekenhuis voor een schadevergoeding. De woordvoerder zal t wel voor haar hebbe geredigeerd.

Re:Kniftig | 17-04-18 | 11:08

Lijkt me verstandig van die mevrouw nog een keer te houden maar dan gewoon in een publieke ruimte waar iedereen welkom is. Inclusief journalisten

digibeest | 17-04-18 | 11:09

Al die grote clubs werken op dezelfde manier, ziekenhuizen, banken, multinationals, gemeenten. Graaien van de massa en advocaten en andere mannetjes en vrouwtjes ertussen gooien als er een keer kritiek komt, want uiteindelijk gaat het maar om één ding ... het smetteloze beeld naar buiten moet behouden blijven. Niet gelukt denk je? We zijn dit morgen weer vergeten.

Watching the Wheels | 17-04-18 | 10:20

Vergeet de scholen niet. De plaag heet "professionalisering van bestuur": clubjes fuseren, worden groter en (zogenaamd) complexer waardoor er steeds meer bestuurslagen nodig zijn, steeds meer fulltime "managers", alsmede een steeds duurdere directeur. Dat ze op dezelfde manier werken blijkt ook wel uit het feit dat al die directeuren moeiteloos switchen tussen banen bij scholen, ziekenhuizen, gemeentes, fietsfabrieken en banken.

Muxje | 17-04-18 | 10:34

Overassertieve beveiliger die een cursus Juridisch Lullen voor GeVORDERden heeft bijgewoond. Man man wat een fuck up dit. Vriend.

atheïstisch stemvee | 17-04-18 | 10:19

Handig van dat ziekenhuis, nu denkt zeker iedereen dat daar iets verschrikkelijks aan de hand is. Ook een beetje slordig om zo'n lts-ser zwakstroom met een Vtje op z'n jasje de zaak af te laten handelen.

zwellevertje | 17-04-18 | 10:19

Er is toch geen alternatief dus het maakt niks uit, mensen blijven wel komen.

Watching the Wheels | 17-04-18 | 10:21

Zou daar geen werk meer voor te vinden zijn, in de zwakstroom, en anders is het altijd nog mogelijk werk te vinden 'onder' de sterkstroom.

watmagjenogwel | 17-04-18 | 11:42

Beveiligers zijn vaak mislukte ex soldaten met een of ander trauma, geeft niks maar hen een V'tje geven en miskende macht is vragen om moeilijkheden.

Johan_Voorhaar | 17-04-18 | 10:19

Het feit dat er zoveel PR-medewerkers zijn zegt meer over de mediagebruikers dan de media in dit land.

Diotima | 17-04-18 | 10:19

"Ik ga je nu vorderen voor de eerste keer"
Vorderen tot wat?! Je moet iemand vorderen om te vertrekken. Een algemeen vorderen betekent niks. Goeie kans dat men bij de rechter even hartelijk lacht en de zaak seponeert.

Agent Orange | 17-04-18 | 10:19

@Shitting bull

Volgens mij vergeet je nog een deel erbij te vertellen. Om vingerafdrukken af te moeten geven moet je verdacht zijn. Voor een verdenking moet je bewijs hebben.

Re:Kniftig | 17-04-18 | 11:05

@Shitting Bull, ik begrijp het probleem niet, voor het verkrijgen van een paspoort zit je gelaatsfoto en de vingerafdruk ook al in het systeem, je hele leven lang.
En naar die VS ga ik van m'n leven niet meer naar toe, is ook reeds zwart gemaakt, door mij.

watmagjenogwel | 17-04-18 | 11:40

@Kniftig In dit geval is er sprake van verdacht van huisvredebreuk. Hij is dus verdacht. In het geval van mijn zoon ging het om een misdrijf waar voorlopige hechtenis is toegestaan en dan worden er meteen, ook zonder aanhouding, vingerafdrukken van alle vingers genomen en foto's gemaakt. Buiten het probleem met de visa kan dit ook problemen geven met VoG. Zodra iemand aangifte tegen je doet ben je verdachte. Idem bij aanhouding, zoals in deze video.

Shitting Bull | 17-04-18 | 16:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedere downie kan "beveiliger" worden, Sterker nog, bijna alle downies ZIJN "beveiliger" Daarom zijn ze altijd met meer ter plekke. Dan kunnen ze hun hersencapaciteiten combineren zodat ze tot een aanvaardbaar IQ-punten-aantal komen, en omdat die vette donut harko's in hun eentje een burger fysiek niet aankunnen.

onesizefitsall | 17-04-18 | 10:19

Tegenwoordig nemen ze zelfs al downies 3.0 in dienst zie ik

Botte Hork | 17-04-18 | 10:22

Vertrouwen is emotie, zegt ie. Ik vertrouw geen Moslims, maar dat heeft verdomd weinig met emotie te maken.

psycho_3 | 17-04-18 | 10:18

Precies. Kul argument. Vertrouwen baseer je op feiten.
Iemand die bij voorbaat al roept dat 'vertrouwen een emotie is' is bij voorbaat niet te vertrouwen en dat zie je ook hier.

laagvliegert | 17-04-18 | 10:21

Die beveiliger moeten ze ook zijn vergunning intrekken. Drie keer achter elkaar de woorden “ik vorder” prevelen is geen voldoende grond voor aanhouding.

Het UMCU heeft al jaren een probleem in zijn bedrijfsvoering. Communicatie tussen de hooggeleerde heren artsen verloopt helemaal niet. En de patient is de dupe.

De communicatiemedewerker probeert uit alle macht de ventilator stil te zetten vanwege de aanvliegende hoop stront.

En ondertussen praat hij zelf ook peop, vertrouwen is geen emotie, vertrouwen is gebaseerd op een constant en betrouwbaar handelen.

Merkwaardig, dat dit verhaal dit weekend speelde, op de reguliere staatsmedia ruime aandacht kreeg en pas nu dinsdag de GS panelen raakt.

Glasgow Argus | 17-04-18 | 10:17

"Het UMCU heeft al jaren een probleem in zijn bedrijfsvoering." Oxymoron.. Alles wat volledig op belastingcenten draait heeft per definitie een probleem met zijn bedrijfsvoering.

KutFilosoof | 17-04-18 | 10:26

Dan, beste KutFilosoof, gaat het best nog wel prima met het UMCU, want die hebben nog een miljoen of honderdveertig per jaar uit niet-belasting of zorggerelateerde omzet, goed voor 30% van de jaarwinst.

Glasgow Argus | 17-04-18 | 10:33

Behalve dat het hun voornaamste verantwoordelijkhrid is zorg te verlenen en te ontwikkelen... Dus waar zijn ze op t UMCU mee bezig dan?

Re:Kniftig | 17-04-18 | 10:55

Blijft de vraag, wat heeft het ziekenhuis te verbergen.

gato | 17-04-18 | 10:16

Schoolvoorbeeld van hoe niet te handelen. Deze PR pannekoek doet alleen maar schade, blijf lekker wrijven in die vlek. Zal wel cursus materiaal worden voor de overige ziekenhuizen.

Law | 17-04-18 | 10:15

En wie betaalt het ziekenhuis?

paartjehop | 17-04-18 | 10:14

Jij en ik.
En als ik daar rondloop op weg naar mijn arts wens ik niet gefilmd te worden door BNN/VARA behalve na uitdrukkelijke toestemming.

De echte Stolwijker | 17-04-18 | 10:31

Dan moet je niet door t beeld lopen. Zo simpel is t.

Re:Kniftig | 17-04-18 | 10:45

Helaas heeft kniftig gelijk, aangezien het portretrecht niet zo breed is in Nederland. Eigenlijk zouden de filmerts aan iedereen die gefilmd word toestemming moeten vragen om te publiceren, zoals de echte stolwijker zegt. Helaas werkt het niet zo.

barryvantiggele | 17-04-18 | 11:06

Willem Barentsz draait zich om in zijn graf.

Mark_D_NL | 17-04-18 | 10:14

Das een stuk makkelijker onder water dan onder de grond.

Tisnietanders | 17-04-18 | 10:57

Zie je niet vaak, beveiligers met een schoolmeisjeskapsel.

Conan de Rabarber | 17-04-18 | 10:11

Die eerste is duidelijk niet een beveiliger, maar een woordvoerder.

Het Vragevuur | 17-04-18 | 10:19

De tweede is ook geen beveiliger. 3x vorderen is de eis dat weet iedereen die afgekeurd is voor de politieacademie

Re:Kniftig | 17-04-18 | 10:42

Zembla, is dat nou topjournalistiek?

Kuifje-in-Afrika | 17-04-18 | 10:11

Voor Nederlandse begrippen wel. In Rusland is dit schoolkrant niveau.

Mark_D_NL | 17-04-18 | 10:29

@Mark lol! Helaas wel echt zo.

einStina | 17-04-18 | 11:03

Als een ziekenhuis zo reageert, laadt je de verdenking op je iets te verbergen te hebben. Rare goofies.

Bernhard de II | 17-04-18 | 10:10

laadt? Really?

Re:Kniftig | 17-04-18 | 10:39

Gelul. Een ziekenhuis is geen openbaar terrein. Als men zegt dat je op moet tiefen, dan tief je op.

paartjehop | 17-04-18 | 10:09

Hufterst | 17-04-18 | 10:11
Ja, maar niet met draaiende camera.

De echte Stolwijker | 17-04-18 | 10:28

In een ziekenhuis of een winkel gelden doorgaans huisregels. Als je je niet aan de huisregels houdt, kan de eigenaar of diens vertegenwoordiger je de toegang tot het ziekenhuis of winkel ontzeggen. Zo'n winkelverbod overtreden komt je te staan op een boete wegens huisvredebreuk.
Nadeel van een ziekenhuis is dat het geen zorg mag weigeren dus een verbod om het ziekenhuis te betreden wordt in de toekomst wat lastiger natuurlijk.
Maar als je wilt dat iemand vertrekt, moet je deze persoon vorderen om te vertrekken en ook gelegenheid bieden hiervoor. Dus 3x in een seconde zeggen dat je iemand vordert om weg te gaan is niet hoe 't moet. Dat de downie die beveiliger is dit niet weet, vind ik niet zo vreemd maar dat de communicatie-lul dit gewoon laat gebeuren is wel triest. In zo'n geval kun je beter on speaking terms blijven; het leed is toch al geschied en wrijven in de vlek is nooit zo'n strak plan. Zeker als de journalist er nog eens een rechtszaak van maakt (weet zo gauw niet op welke grond, maar soit) dan krijgt dit een staartje en wordt het verhaal nóg een keer opgerakeld. Menig SBS-6 programma is gebaseerd op zulke spastische reacties van dit soort poephoofden.
Anyways, laat je dus niet zomaar wegsturen en zorg voor leuk beeldmateriaal, altijd leuk voor Dumpert.

Bakkeleures | 17-04-18 | 10:42

Hey hop ben je daar beveiliger?

Gags Beasley | 17-04-18 | 10:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik had die mafklappers keihard in hun bek uitgelachen. En die beveiliger een paar kopstoten toe gegeven. Gratis en voor niks.

MikeTheBull | 17-04-18 | 10:09

Daar staat max. 3 jaar gevangenis op.

paartjehop | 17-04-18 | 10:11

Boeien. Die kunnen er ook wel bij.

MikeTheBull | 17-04-18 | 10:16

Als je met een groep jongens een man de tanden uit de bek slaat met een betonschaar krijg je 60 uur taakstraf. Dus het zal wel meevallen

batvoca2 | 17-04-18 | 11:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken