Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EO Live. Jezus waarlijk opgestaan in Bijlmer

Jaaaa. Het is weer zo ver! Wat de Champions League voor Gijpvogels is, het Songfestival voor homoos, en de Uitmarkt voor mannen die eruitzien als lesbo's op leeftijd, is The Passion voor gristenmensen. Zeg maar Home Alone 1234, maar dan in het voorjaar. Editie komt dit jaar - op Witte Donderdag - uit Bij1-ghetto De Bijlmert, waar het werkelijk stikt van de kerken, omdat iedere kliek van uitheemse oeroeboe's er een religieuze dans- en feesttent op nahoudt. Zie dan die kaartje uit de Volkskrant. Wordt echt unieke televisie dit mensen. Want na 22:00 uur blanken op straat daaro. Hup Brainpower! Hup Glennis! Hup Judas! Livestream.

Djiezus

Extragratis LOLquote uit de Volkskrant

Soms staan die cultuurverschillen initiatieven in de weg die de cohesie tussen Nederlandse kerken en migrantenkerken juist moeten bevorderen. Zo was De Jonge ooit betrokken bij de organisatie van een Amsterdamse kerkendag waarbij de migrantenkerken het ochtendprogramma zouden invullen. 'Dat was hoffelijk bedoeld', verduidelijkt De Jonge. 'We wilden de migrantenkerken laten voorgaan. Maar dat was een verkeerde gedachtegang. Want hoe lief de migranten mij ook zijn, velen van hen komen niet graag vroeg hun bed uit. Zelfs niet voor een kerkendag.

Reaguursels

Inloggen

Witte Donderdag is eens per jaar.

Witte Woensdag is elke week. Maar DAAR hoor je de Sylvana's en het leger van SJWs niet over. www.demorgen.be/buitenland/waarom-ira...

EnNouJijWeer | 30-03-18 | 15:01

Ach ja, die negurs, het is zielig, maar religie verbroedert. Laat ze maar, die sukkels, gewone vrienden hebben ze niet. Dan maar imaginaire vriendjes zoals god en je zus.

JanRap | 30-03-18 | 11:34

Bijlmer?? Was gewoon tussen de Ikea,mediamarkt,arena ik dacht lekker gezellig tussen die mooie bijlmerflats.

taylor 1000 | 30-03-18 | 11:17

Als het goed is worden vandaag weer filipijnen gekruizigd... komt ook elk jaar voorbij in het nieuws.

Kris | 30-03-18 | 11:13 | 1

Veel leuker om te kijken....

Oepsie1234 | 30-03-18 | 11:26

En vervolgens gingen die Bnn ers eens naar de lokale Hema om een paasbrood te kopen......
Bleek de Hema door een of andere Farizeeër te worden gerund.

Progresievelng | 30-03-18 | 10:52

Elke religie onderdrukt, benadeelt vrouwen of mutileert kinderen. Dit zijn schendingen van mensenrechten en dus strafbaar. Opsluiten die misdadigers! Het OM dient elke kerk binnen te vallen en op te doeken! Hoofddoekjes, burka's en andere vrijwillig onderdrukte figuren oppakken en heropvoeden! Onderddukking en achterstelling vanuit een geloof is OOK een misdaad!

Go_Vegan2.0 | 30-03-18 | 10:24 | 2

Ah jij hier.
In mijn kerk zijn vrouwen gelijk aan mannen.
Wordt niemand onderdrukt.
Is ieders opvatting of geaardheid openlijk welkom.
Kinderen mogen er vrij zich ontwikkelen, er is goed toezicht en balans zodat er geen ‘rare situaties’ ontstaan.
Wetenschap is prima, veel hoog opgeleide mensen.
Gezelligheid, picknicken met elkaar, nu en dan de kroeg in etc.
Jaja, een kerk.

hfakker | 30-03-18 | 11:22

Jij hebt het over de Santo Daim @hfakker? Die waar ook de kinderen in alle vrijheid ayahuaska te drinken krijgen. Hm nu ik er over nadenk: misschien is dat een kerk voor mij. Vrolijk doorpasen

Sandronique | 30-03-18 | 12:16

Ik zou zeggen: weest blij; het zijn in ieder geval christelijke religieuze gezelschappen en daarvan valt in het algemeen minder onheil te verwachten dan moslims.

oliebolletje123 | 30-03-18 | 10:14 | 1

Dat is in ieder geval een positief punt ja.
De aanhangers van dit soort kerken zijn doorgaans best brave burgers. Okee, waarschijnlijk wel met een uitkering en teveel kinderen, maar het vak tasjesrover is toch doorgaans voorbehouden aan 'religieuzen' van een ander genootschap.

EefjeWentelteefje | 30-03-18 | 11:11

Het credo van de optimist heden ten dage luidt :

"Slechter dan dat het nu is kan het niet worden......"

Mazoeza | 30-03-18 | 10:02

Ja of er een god bestaat weet ik ook niet maar als ik kleine baby's en vrouwen bekijk, geniet ik van het wonder wat de natuur of god hier gemaakt heeft. Te beginnen met geloven lijk me erg moeilijk omdat er duizenden religionen zijn en welke heeft nu gelijk? En als er een god bestaat moet het wel een sadist of een heeeele slechte organisator zijn als ik alle ellende in het nieuws bekijk. Kom nou niet met " dat doen de mensen elkaar aan". Als ik een mens bouw en hij begint gelijk ze broer de hersens in te slaan, heb ik een foutje in het ontwerp gemaakt.

jan huppeldepup | 30-03-18 | 09:30 | 1

Als ik een. God zou zijn dan zouden er geen andere goden zijn dus ook geen verbod op andere geloven. Die bestaan niet. En ik zou een failsave inbouwen in het menselijk lichaam. Zodra iemand ook maar aan het bestaan gaat twijfelen, bzzzt kortsluiting en dan naar de hemel.
Ofzo. Win win.

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:10

Een religieuze sage in een eigentijds jasje gieten, is iets dat alleen maar kan in een hoogstaande Westerse cultuur. Dat vind ik het enige positieve aan dit jaarlijkse reli-spectakel. Andere religies gaan hier iets minder ontspannen mee om.
Verder wordt het verhaaltje een beetje uitgekauwd en repetitief, geldt ook voor dat zinloze gesleep met die lichtbak.

Luchtbakfietser | 30-03-18 | 09:18 | 2

Jezus had ook een lichtbak in de vorm van een cirkel om zijn hoofd. Volgend jaar hebben we een lichtgevende ezel en zijn de wijzen uit het oosten met reflecterende stickers beplakt.

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:13

Is dit nog nieuws
Dat zou een creatieve trendbreuk zijn.

Luchtbakfietser | 30-03-18 | 11:09

De Passion. WAUW! Dankzij het christelijke Paasgebeuren kunnen onze Nederlandse BNers weer lekker scoren; hun smoel verschijnt weer op TV en in de glossies, hun cv's worden weer aangevuld, en neerland's chips vretende en bierzuipende bankstelplakkers hebben weer een mooi besteedde hangavond. Nederland voelt zich weer helemaal spiritueel. Nu paaseieren gaan zoeken en genieten van al het goede dat onze consumentenmaatschappij over ons uitstort zoniet opdringt.

:

ljcoster | 30-03-18 | 09:08 | 1

Ja ik kan ook niet zo goed tegen al die BN'ers die hun marktwaarde hier weer even opkrikken, maar hoe meer aandacht voor christelijke tradities hoe beter en al helemaal op tv. Vier de christelijke tradities! Dat voorkomt in elk geval ten dele dat ze vervangen worden door islamitische. Want om tradities in stand te houden moeten er wek voldoende mensen zijn die ze uitvoeren. En dan bedoel ik niet van die slappe hap dingen zoals paasbrunch op zondagochtend of naar Paaspop. Gewoon daar waar de oorsprong ligt: in de kerk. En nee hardcore christen hoef je niet te zijn van mij, maar het zou niet verkeerd zijn als iedereen die klaagt over het verdwijnen van de christelijke tradities er ook actief iets mee ging doen.

Braboblanke | 30-03-18 | 09:26

Heel veel kleine kudtkerkjes, ieder met zij eigen "afscheiding".
Er zijn blijkbaar heel veel goden en methoden om ergens in te geloven.
De primaire eigenschap van geloven is dat je er niet bij bent geweest en dat je het veelal niet sluitend kunt verklaren. Veelal is geloven, "iemand iets wijs maken", en dan kan de zwaarst steen niet meer zinken.
Ik geloof ook, maar dat heeft niets met enige religie te maken.
Sommigen geloven in de zaligheid van de paus, ik geloof in een heerlijk ontbijtje met dampende thee en een beschuitje met oude kaas, dat is pas zalig.

Memek | 30-03-18 | 09:06 | 1

Met een eitje erbij, en misschien nog een jus de Orange! Mjam.

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:08

Goede Vrijdag vandaag. Nog veel erger dan Witte Donderdag. Want “Goede” roept toch een beetje een associatie op met “Blank”. Vrijdag kan nog wel maar dat “Goede” ies rassies. Bovendien diescriemienazi tegen de zes andere dagen. Kamervragen, nu!

Nivelleermarionet | 30-03-18 | 08:55

Kleine kanttekening Pritt: Jezus is nog niet opgestaan, dat gebeurt pas met Pasen. Op Witte Donderdag eet hij met zijn apostelen het laatste avondmaal, op Goede Vrijdag wordt hij gekruisigd en met Pasen staat hij weer op. The Passion is het lijdensverhaal wat eraan vooraf ging. Opstaan uit de dood is al knap, maar opstaan uit de dood als je nog niet eens dood bent is onmogelijk. Wel de goede volgorde aanhouden he.

Braboblanke | 30-03-18 | 08:55 | 5

Jezus was een Brabander. Hij was zo lam, dat ze hem opgegeven hadden, maar een paar dagen later zat hij alweer aan de bar.

BrabantsVerzet | 30-03-18 | 10:35

@Senorans
Dat gebeurde wel met Pasen. De vrouwen gingen s'ochtends naar het graf en ontdekten dat de steen voor get graf was weggerold. De vrouwen ontmoeten een engel die hen vertelt dat Jezus daar niet meer is en ze ontmoeten daarna Jezus ergens in die tuin. De vrouwen gaan de apostelen waarschuwen en die komen ook kijken om het met eigen ogen te zien. In de dagen daarna verschijnt Jezus verschillende keren aan de apostelen. Met Pinksteren komt Jezus een afgesloten ruimte binnen en overtuigt Thomas (de ongelovige) dat hij wel degelijk verrezen is. Met Hemelvaart stijgt hij uiteindelijk ten hemel. Overtuigd? :-)

Braboblanke | 30-03-18 | 14:11

Correctie: met Pinksteren krijgen de apostelen het heilige vuur om het evangelie te gaan verspreiden; dat gebeuren met Thomas vindt plaats ergens tussen Pasen en Hemelvaart.

Braboblanke | 30-03-18 | 14:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus, een verlichting, de enige goede 'witte' man. Hij is gestorven en staat weer op. Mooie symboliek.

Luivend | 30-03-18 | 08:49 | 1

Het is maar de vraag of Jezus van Nazareth een echte blanke was. Hij zal allicht een beetje getint zijn geweest. Ik weet niet of je hem een Ariër mag noemen, want ik ben niet op de hoogte met de rassenwetten van de Joden.

BrabantsVerzet | 30-03-18 | 10:38

Toch kunnen de politiekcorrecten nog veel leren van het christendom en islam. Die geloven beschikken in tegenstelling tot het politiekcorrecte nog over een coherente opgeschreven leer, structuren en organisatie. Een schril contrast met het warrige politiekcorrecte evangelie van samengeraapte meningsnippers, doelgroepdromen en kortzichtige deugmantra’s.
.
Het politiekcorrecte geloof maakt veel kapot maar zal geen langdurig alternatief kunnen bieden. Het is de weg naar niets.
.
Apart hoor, een geloof dat is ontstaan in moderne tijden maar nog achterlijker dan de woestijnreligies van weleer.

Parel van het Zuiden | 30-03-18 | 08:46 | 1

Parel van grote waarde; scherp en onderbouwd als altijd! :)

einStina | 30-03-18 | 08:56

De passion lijkt me een goede analogie voor de wat er nu in het Westen gebeurt. Christus is de Westerse leefwijze die door de buitenlandse bezetter aan het kruis genageld wordt na enthousiaste aanmoediging en gejoel van farizeeers en hun horigen.
.
Nu maar hopen dat die westerse leefwijze weer opstaat en opnieuw verspreid (wat natuurlijk lang gaat duren).
.
Wat we ervan kunnen leren is dat we de bezetter en farizeeers beter op voorhand kunnen tegenhouden. Het wordt anders zo’n lijdensweg...

Parel van het Zuiden | 30-03-18 | 08:34

Vergeten jullie niet het witte laken van je kruis te halen, witte donderdag is immers voorbij.

Dutch_Holland | 30-03-18 | 08:34

God bestaat niet, gelooft de een
God bestaat wel, gelooft de ander
Het universum is een wonder, door de ogen van de een. Het universum is verklaarbaar, zegt de ander.
Een geboorte, een nieuw leven, een nieuw kindje. Met handjes, voetjes, oogjes. Alles werkt. Het is een wonder, denkt de een.
Het is eenvoudig uit te leggen, zegt de ander.
Bouwkunst, gotiek, hoe kunnen mensen het bouwen. Ter ere van hun God. Het is een wonder.
Eenvoudig zegt de ander, steen boven steen.
Zonder God zou het niet gebouwd zijn. Zonder God te willen eren geen schitterende gebouwen, geen ikonen, geen schilderkunst, geen manuscripten en miniaturen, geen goddelijke muziek.
Overweldigd worden door emoties. Bij het zien van het wonder van het leven. Bij het zien van de natuur. Van natuurkrachten. Van schoonheid gemaakt door de mens.
Alles te verklaren. Zegt de een.
De ander dankt God voor het leven, voor zijn kinderen, voor mooie dingen.
Niet voor iedereen is alles verklaarbaar.

onnosel | 30-03-18 | 08:03 | 8

@Lupus Amen

Bat-Adam | 30-03-18 | 09:19

God bestaat niet, weet de een
God bestaat wel, gelooft de ander

Geen bewijs voor het bestaan. Had God een penis? Waarom? Waar zou hij em insteken? Of eens lekker tegen een boom pissen? Oh wacht, de boom was nog niet geschapen. Best saai dan zo'n ding.

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:07

"Niet voor iedereen is alles verklaarbaar."

Zeker. Ook voor mij als atheïst niet, en ook de wetenschap heeft lang niet op alle vragen een antwoord. Maar wat mij verbaast is dat mensen voor alles wat (nog) niet bekend/verklaarbaar is, dan maar een soort bovennatuurlijke macht veronderstellen, een god, die alles regelt en verzonnen heeft.

En dat veronderstellen van een bovennatuurlijke macht is op zich nog niet eens zo'n probleem; het grote probleem begint waar sommige mensen - priesters, kerkleiders, sekteleiders, etc - beweren "de bedoeling" van god te kennen. O ja, hoe dan? Via een hoogst persoonlijke communicatieverbinding met god? Via die zogenaamde "geopenbaarde waarheden" in heilige boeken?

En het is natuurlijk uiterst irritant dat "gelovigen" op grond van hun onbewezen claims menen "betere" mensen te zijn dan andersdenkenden, en bepaalde privileges opeisen die voor de rest niet gelden. Ik kwoot hierbeneden maar even mijn favoriete atheïst, Paul Cliteur (op de achterflap van zijn boek Moreel Esperanto):

"Het staat iedereen vrij te geloven in heksen, kabouters, elfen, feeën, zeemeerminnen, in de liefde, in de laatste zijnsgrond, het "Ganz Andere", en in aliens. Maar wanneer wereldleiders oorlogen beginnen op basis van berichten die zij menen te hebben ontvangen uit een andere wereld, dan heb je wel een serieus probleem."

En zo is het. Overigens, de volgende onzin lees ik elders op het internet:

"Een plaats waar de zielen van zondaars in eeuwigheid moeten lijden in een poel van vuur en ellende is er niet, zei de paus in een interview met de Italiaanse krant La Repubblica.

In het interview legt de paus uit dat zondaars niet pijnlijk worden gestraft of tot in de eeuwigheid moeten lijden, zoals al eeuwen wordt aangeleerd door de Kerk. “De hel bestaat niet,” klinkt het. “Wat wel bestaat is de verdwijning van zondige zielen.”

Hoe WEET Franciscus dat dan? Opeens bestaat de hel niet meer - heeft eeuwen wél bestaan - maar "zondige zielen verdwijnen"? Hoe weet hij dat dan? Waarin verdwijnen ze dan? Een zwart gat?

Gekkenhuis, die gelovigen.

Dr_Johnson | 30-03-18 | 11:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Een verhaal over een geweldloos religieus leider. Vergeving, verdraagzaamheid en opoffering. Mooi verhaal.

Bat-Adam | 30-03-18 | 07:23 | 5

opdringen*

Tgroenekroontje | 30-03-18 | 07:53

Onzin. Sprookjes. Ouderwets. Kinderachtig. ACHTERLIJK.

Omnisofos | 30-03-18 | 08:20

Jezus was eigenlijk een beetje een mietje vergeleken met Mo. Waarom niet degenen die je niet verdragen kan, vervloeken en vernietigen? Een mooi offer aan de ware god. Kan je lang over verhalen.

Parel van het Zuiden | 30-03-18 | 08:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk Pasen! Ik voel me goed nu ik op Lilian heb gestemd. Nu lekker spare-ribs eten en naar de meubelboulevard..

bolletje kaas. | 30-03-18 | 06:55 | 2

Lilian - het grootste politieke lichtgewicht in 3 decennia SP. Op naar de 0 zetels.

de Voorzittert | 30-03-18 | 07:24

Bolletje, Vergeet het tuincentrum niet.
Er is maandag een tuinmeubelenshow en een oliebollentent

boterhamtevredenheid | 30-03-18 | 10:35

P.S. en die blijkbaar donaties nodig hebben om te overleven.

Chow | 30-03-18 | 05:34 | 1

God needs money!

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:15
-weggejorist-
Chow | 30-03-18 | 05:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Want hoe lief de migranten mij ook zijn...." geeft de mate van idioterie bij dit persoonsmensch wel weer.

swebe | 30-03-18 | 04:39

De vergankelijdheid.
Agneta van Abba in 1980.
Agneta van Abba in 2015.
De Rimpelaar slaat bij iedereen toe, helaas.

Jan Dribbel | 30-03-18 | 04:12 | 1

Debbie Harry. Ooit de mooiste meid die ik ooit gezien had. Nog steeds mooi, maar dan wel van 100 meter afstand. Bij Hanneke Groenteman mag ik graag een kilometer afstand houden. Het lot slaat alle vrouwen met rimpels.

Nivelleermarionet | 30-03-18 | 09:25

The perversion of Christ met Harry Reems als Jesus had wel een mooie film kunnen zijn.

Gulliver | 30-03-18 | 03:43

Veel berichten over piloten die UFO's hebben gezien de laatste tijd. Zou de ontmoeting tussen Trump en Kim toch niet de grootste worden van deze eeuw? Zijn we ook gelijk van al dat primitieve religie gezeik af.

Gulliver | 30-03-18 | 03:30 | 1

Zeg tegen die buitenaardse uitvreters dat we zelf genoeg shit hebben en vraag of ze willen oprotten. Want het is mij al lang duidelijk dat buitenaardsen ons niet komen redden.

Nivelleermarionet | 30-03-18 | 09:19

Volgend jaar moeten ze voor Pontius Pilatus Pechtold kasten. Alexander kan gewoon zichzelf zijn.

Arachne | 30-03-18 | 02:51 | 3

Dan moet Wilders Jesus spelen.

Gulliver | 30-03-18 | 03:19

En Rutte Judas, kan hij ook zichzelf blijven.
En nu we het er toch over hebben: van Jole Barabas....

InAnumPerRegimine | 30-03-18 | 07:13

Van Jole Barabas? het is geen Suske en Wiske!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 30-03-18 | 08:17

Dat hele verhaal van het lijden van Jezus is zwaar overschat en daarom poepsaai. Ik zie dagelijks veel brutere moorden op sites als Liveleak en Kaotic. Face it, Jezus was gewoon een opstandige knakker met grootheidswaanzin, "ik ben de zoon van god blabla" die tegen de elite inging. Toen moesten die arme Romeinen het vuile werk opknappen en hebben ze hem maar op een kruisje gespijkerd. Dat was maar goed ook, want er is geen ander merk religie met zo'n goed logo als een kruis. Wat een goede marketing was dat! Die Moslims met hun zielige halve maan als logo kunnen daar niet tegen op.

Vrouwtje_haram | 30-03-18 | 02:25 | 2

Tegenwoordig zouden ze die Jesus een verwarde man noemen.

Gulliver | 30-03-18 | 03:22

In de Bijbel zelf zie je het probleem met de vraag in welke mate de lijdensweg van de Jezus-figuur nou eigenlijk onderscheidend of relevant is. In het verschil tussen de evangeliën van Marcus (waar die van Lukas en Mattheus deels van zijn gekopieerd samen met een andere brontekst) en die van Johannes. In die van de latere tekst in Johannes lijdt de Jezus-figuur al niet meer, natuurlijk ver boven menselijke doodsnood verheven zijnde. In de populaire sfeer zit men meer op de lijn van de veel latere Evangelie van Mel Gibson.
Men moet ook wel een beetje overdrijven nu de recente geschiedenis verhaalt over heel gewone mensen die opgehangen werden aan vleeshaken om vervolgens te worden doodgeslagen of levend gevild. Dan is zo'n kruis toch ineens een stuk comfortabeler.

Mazzelstof | 30-03-18 | 06:14

Denk dat hij ook niet vies was van een jointje.

Gulliver | 30-03-18 | 03:33

Wie heeft er drugs nodig als hij over het water kan lopen? Is dat niet al genoeg, qua trippen? Whoh, cool, check me out!

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:17

Ik zou zweren dat dit topic door Zentgraaff was ingetikt. Maar het is precies de tegenovergestelde: Pritt :-)

keestelpro | 30-03-18 | 01:57 | 3

Ja, die is al 1986 jaar deaud.

newray | 30-03-18 | 02:06

Zentgraaf leeft nog hoor.

Gulliver | 30-03-18 | 03:34

Jezus leeft. Judas had zich verslapen.

LibertasSimplex | 30-03-18 | 01:16 | 1

Ik zag hem net nog lopen met Maddy en Elvis.

Gulliver | 30-03-18 | 03:35

Omdat iedereen de Bijbel en Jesus moet kennen om meerdere redenen

thebibleproject.com/about/

What is The Bible Project?

The Bible Project is a non-profit animation studio that produces short-form, fully animated videos to make the biblical story accessible to everyone, everywhere. We create videos, podcasts, and study guides that explore the Bible’s unified story.

The Bible is a divine-human book that speaks God’s word to his people. We believe it ultimately points us to Jesus, who has the power to change individuals and whole communities when we let the biblical story speak for itself.

We focus on the Bible's overarching themes and each book’s literary design and are committed to understanding the Bible in its historical context.

Reaching the Next Generation

All of our videos are viewable on our YouTube channel where we have accrued over 30 million views across 229 countries, and have over half a million subscribers.

Viewership is evenly distributed between ages 18 to 45. We are inspiring the next generation to explore the Bible through the mediums in which they have been raised, visual storytelling and technology.

We are not part of any specific Christian denomination or tradition. We hope that people from all backgrounds will find value in this work, regardless of their religious or non-religious convictions.

We simply desire to help others understand the scriptures and all their complex themes in a way that is engaging, approachable, and transformative.
Changing how people read and use the Bible

For so many, the Bible is used as a devotional grab bag. For others, it is an instructional manual that fell out of the sky. And sadly, for many more, it is an oppressive book of out-dated rules used to control people.

Timothy Mackie and Jonathan Collins (long-time friends and one-time roommates at Multnomah Bible College) were tossing around ideas on how to help people read through Scripture while avoiding these common pitfalls and misunderstandings. How could complex themes of the Bible be presented in a way that was real and unapologetic, but approachable?

Combining Tim’s deep biblical understanding and Jon’s passion for visual story-telling, they created their first two videos in 2014 and put them online for free.

Tim Mackie, a Hebrew Bible Scholar and co-founder of The Bible Project, speaks on "The Making of the Bible." He focused on how the canonized text we call the Bible became the Bible > www.youtube.com/watch?v=4EXL_dSzHqA&a...

Zie ook mijn reacties @ SamKoeman | 29-03-18 | 20:35 | reageer

Toedels

Pseudoniempje | 30-03-18 | 00:55 | 4

Rot op met je reliespam.

Gulliver | 30-03-18 | 03:24

Bijbels zijn goed om jointjes mee te draaien als je vloeitjes op zijn.

Gulliver | 30-03-18 | 03:37

De bijbel moet kennen?
Waarom moet dat? Kon "God" ons niet die kennis ingebakken geven? Waarom weer middels een boek? Hoe ging dat voordat er boeken waren? Hmm?

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:03
▼ 1 antwoord verborgen

PASSION, mooi......... euforisch.......... toneel........
kleine kanttekening:
Het grootste brein ter wereld ever:

“The word God is for me nothing more than the expression and product of human weakness, the Bible a collection of honorable, but still purely primitive, legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation, no matter how subtle, can change this for me. For me the Jewish religion like all other religions is an incarnation of the most childish superstition”.

www.lettersofnote.com/2009/10/word-god...

Albert Einstein, NIET de eerste de beste.....

Neemt niet weg dat het “PASSION” moment niet indrukwekkend is, een tijdelijke euforie zelfs dat alles wel goed zal komen (met socialisme gaat het NOOIT “goed” komen overigens) HELAAS.....
Het euforische “Madiba-Mandela” gevoels-effect is vanavond al weg,
De etnische mocromoorden gaan hierna gewoon door, de islamieten raceren en discrimineren de infidel Nederlandse Nederlandsers wederom in hun totale minachting voor ons, en in hun niets en niemand ontziende exploitatiehonger in bezettingsideologie, “her-verpakt” in fake “religie”, nog VOOR de mensen thuis zijn die de uitvoering hebben bekeken...
We hebben een mooie uitvoering gezien, maar zijn geen STAP verder, integendeel......
En onze politci zitten al in totale ontkenningfase sinds Olympische spelen München 1972.... hun PASSION zijn ze zelf, voor zichzelf en door zichzelf.... en buiten hun politieke planeetje bestaan alleen maar exploiteerbare belastingslaven, human mining.... menselijke grondstoffen voor hun nutteloze subsidie-parasieten fabrieken.
Daar helpen nog geen duiznd Paasboodschappen tegen...

Katoentje | 30-03-18 | 00:48 | 3

Om Einstein aan te halen is een drogreden.
Tussen de regels door lees ik dat het hypocriet is om eens per jaar de Passion op te voeren terwijl in de andere christelijke dagen verbasterd worden in Lentefeest, winterfeest en het weg fotoshoppen van kruizen op Griekse producten bij de Lidl

Olleke | 30-03-18 | 02:00

Albert Einstein geloofde in het communisme, ook na de destalinisatie.

Arachne | 30-03-18 | 02:50

Als de manier waarop jij denkt het resultaat van verlicht atheïsme is mag je het houden wat mij betreft.

Tisnietanders | 30-03-18 | 08:37

Geen stijl stijgt boven de "oude bomen" uit maar de massa ( is de kassa) die op de bank hangt betaald zeker met geld voor een "TV" à la. hier. Want wat er eerder was (powned) was een stofje en niet die druppel in de emmer.

larie | 30-03-18 | 00:44

Over Jezus gesproken.... hierbij het echte paasverhaal youtu.be/-ZoMEddJJw8

Dulacs | 30-03-18 | 00:14 | 1

Prachtig. Gladjakkers altijd. Ongezien +1

VeelTeSteil | 30-03-18 | 05:27

In het Jodendom kent men geen 'Jezus', snap dat nu eens GS.. 'Jezus' was een denkbeeldig figuur in een wellicht 'Zionisitisch complotje' opgevoerde persoonlijkheid....

D.Ormin | 30-03-18 | 00:12 | 2

Sinds wanneer is GS de spreekbuis van ‘het Jodendom’ volgens u?

duh! | 30-03-18 | 00:16

Waar heeft GS het hier over het jodendom?
En hoe kon Jezus een zionistisch complot zijn als er al een joodse staat was? Vazal van de romeinen, maar toch. Pas geeindigd in 62 na chr terwijl jezus in 33 na chr dood ging.
En hoe kun je een persoonlijkheid opvoeren?

einStina | 30-03-18 | 00:23

Gelukkig een zwarte Judas, dat maakt het spektakel veel realistischer.

Rest In Privacy | 30-03-18 | 00:07 | 7

Nee, bij elke priester, van 1500 vChr tot 3e eeuw nChr. Hoe dat met de huidige zilverlingen aka sikkel aka shekel zit weet ik niet, hoor. En van de zwarte markt weet ik ook niks. Ben super blond en blank en blauw.

einStina | 30-03-18 | 00:46

Dat je blond bent, vergeef ik je.

Rest In Privacy | 30-03-18 | 01:17

Thanks. Dat vind ik lief van je. *kijkt verrukt*

einStina | 30-03-18 | 01:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Vanavond bij Pauw, minister Wiebes na het zien van uitspraak Sylvana:
Klimaatracisme: Oh nee, moet ik me daar ook in gaan verdiepen.

Jan Dribbel | 30-03-18 | 00:04

Radio1 schaamt u. Vraag eens of hij erkent dat Jezus de zoon van God is?

tata1981 | 29-03-18 | 23:48 | 5

Pasen volgens de NPO: = bekering naar Islam.

A.S. Perien | 29-03-18 | 23:59

Heb het even teruggeluisterd... jakkes

ja-nee-misschien | 30-03-18 | 00:54

Die gezichten, was erg komisch. Bedoelde bij Pauw.

gato | 30-03-18 | 08:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Op zon- en feestdagen gesloten. Dat heeft het met Pasen te maken.

TheseDays00 | 29-03-18 | 23:57


@ Bot; Pasen houdt in dat iemand voor jouw fouten gaat opdraaien.

Oprisp | 30-03-18 | 00:14

Ede daar wonen toch alleen maar Marokkanen?

Gulliver | 30-03-18 | 03:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een wijsheid. *controleert zich op grijze haren*
Tot morgen :)

einStina | 30-03-18 | 02:11

A domani! Was weer mooi. Ga ook effe een tukje doen. Heb morgen een lunch om 12:30. Wordt een piepklein katertje wegdrinken "en masse". Liquid lunch ;-))))))

Basil Fawlty | 30-03-18 | 03:08

Die gaat een dezer dagen weer eens uit de kast komen.
Prachtig, hilarisch, top.

EefjeWentelteefje | 30-03-18 | 11:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Zo, Maandag gewoon weer gaan werken en Nee, geen lekker eten met Pasen! Zal jullie leren Mongolen op deze aard.

BenBack | 29-03-18 | 23:31 | 1

Ik zou dan zondag ook gewoon gaan werken als ik jou was, Mongool op deze aard (tegenstelling tot hemel waar je in gelooft?)

duh! | 30-03-18 | 00:17

Moet al die boze beledigde reactie zien van boze Atheïsten, jullie zijn ook altijd boos op mensen die in Jezus geloven. Maar het is jullie vergeven.

Worf100 | 29-03-18 | 23:22 | 7

botbot | 29-03-18 | 23:35
Urk rijmt op kurk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-03-18 | 23:39

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-03-18 | 23:25 |
Hoe weet u dat, linkje ;-).

botbot | 29-03-18 | 23:39

Geloven is niet(s) weten Worf.

Gulliver | 30-03-18 | 03:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar je zus toch kan opstaan... eureka ofzo.

Denkhetnjet | 29-03-18 | 23:15

Jezus was een jood en heeft zijn speeches nooit bedoeld als religie. Christendom is dus een misvatting en als hij had geweten dat 2018 jaar na zijn geboorte de daarop gebaseerde spiritualiteit zou zijn gereduceerd tot goedkoop divertissement dan had hij zeker gezwegen en was hij verdwenen in de anonimiteit. Haleluja ha, ha ha.

isitsoornot | 29-03-18 | 23:03 | 5

Als Jezus anders bedoeld heeft, dan was hij geen God, maar dan ben jij vast wel omdat jij weet dat Heere Jezus niet bedoeld heeft .

Moet niet gekker worden.

Worf100 | 29-03-18 | 23:23

Worf100/ Jazeker, het kan nog gekker. Als God had geweten wat er uit het primordiale slijm zou kruipen, de met zelfbewustzijn behepte mens dus, was Hij/Zij/Het er niet aan begonnen.

isitsoornot | 29-03-18 | 23:38

@ isitsoornot
Gelukkig weet jij ons nu toch opeens op deze donderdagavond te vertellen wat Jezus bedoelde, wat een misvatting is en wat Hij van zaken anno nu had gevonden. Je bent geniaal en ik ben je eeuwig dankbaar!

duh! | 30-03-18 | 00:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Gruwelijk plat, onnozele muziek, maar vooruit... De mensen hebben hun best gedaan en dat is ook wel wat waard.

BrabantsVerzet | 29-03-18 | 22:59 | 2

Dat gedoe was vroeger toch alleen in Tegelen (Limburg)?

Basil Fawlty | 29-03-18 | 22:46 | 4

@Lewis
Ghehehe. Kan me nog herinneren ik woonde daar toen (begin jaren '70) in de buurt en dat was "het" van het jaar voor die gemeente en ook nog eens landelijk bekend. Dus ik hoorde dat (5 of 6 jaar was ik) en was geintrigeerd want spektakel. Had nml geen benul wat het was. Veel toeters en bellen. Maar mijn ouders hadden zoiets van: Basilke laten we effe aan ons voorbijgaan d'r zitten alleen maar hypocriete vrouwelijke zure grijze geparfumeerde pruiken en dito hypocriete mannelijke katho's in slechtzittende pakken. En dat terwijl mijn ouders zelf toch wel altijd in hun hart een beetje katholiek waren (jaren '30 geboren in Limburg) maar dit vonden ze te ver gaan. Hadden ze helemaal niks mee.

Basil Fawlty | 29-03-18 | 23:26

Het enige dat ik uit Tegelen blief, zijn sigaren en dakpannen.

H. Caulfield | 29-03-18 | 23:45

@H. Caulfield
Dakpannen weet ik en ook bakstenen (half Nederland is opgebouwd na de oorlog met dat spul). Klei en Maas. Was big business toen. En die eigenaren van die fabrieken woonden in kasten van huizen en werden gehaat en ook gevreesd door de werknemers maar niemand durfde iets te zeggen want ze werkten allen in die fabrieken en waren afhankelijk van die families. Maar sigaren? Vertel want dat is mij onbekend.

Basil Fawlty | 30-03-18 | 00:14
▼ 1 antwoord verborgen

Heel erg mooi. Bedankt.

internetnaam | 29-03-18 | 22:41

Nou ja, ook al kloppen die kerken bulken geld uit de zakken van hun trouwgelovigen, het is nog altijd beter dan die grootste moskee in Amsterdam van de ideologie van onderwerping?

Vond de diversiteitspromotie wel heel groteske vormen aannemen. Niet iedereen heeft tenslotte in gelovenland evenveel dezelfde empathie of gunt de ander een eigen geloof? Behalve wanneer je hún ideologie aanhangt, anders bent u maar hun slaaf?

Jan, Leiden | 29-03-18 | 22:32 | 2

Jezus gaf niks om geld, de hele bijbel leert niet dat we rijk moeten worden, juist het geld uitgeven.

Worf100 | 29-03-18 | 23:25

LoL worf. Niet katholiek dus. Al dat goud enzo...

Is dit nog nieuws? | 30-03-18 | 10:01

Ik vermoed dat er veel moslims hebben zitten kijken denkende: dat Christendom is een veel mooier en aantrekkelijker geloof dan die liefdeloze islam. Begrijp me goed. Elk geloof is gewoon door mensen verzonnen. Maar momenteel doen de Christenen dit toch een stuk beter. Mooi gedaan vanavond!

Peniskokertje | 29-03-18 | 22:24 | 2

moslims zijn schotelkijkers.

demaup | 29-03-18 | 22:31

Het viel niet tegen, dat niet.

Jan, Leiden | 29-03-18 | 22:33

Ik heb er niets mee, maar wees blij dat het (NOG) kan lijkt mij.....

Wienerschnitzel mit | 29-03-18 | 22:23

Wanneer komt nou eindelijk eens de islamitische versie? The Jihad? Of The Jihaat? Of The Mocro Maffia, The Headhunters? The Throatslicers? Kan best een spektakel worden, hoewel spek mag dan weer niet. Noemen we het gewoon The Lover Boy; lekker sentimenteel.

Nelis SplitBloes | 29-03-18 | 22:19 | 1

Gewoon een bak poen bij elkaar crowdsourcen en we produceren 't als reaguurders zelf. Lachuh.

VeelTeSteil | 29-03-18 | 22:24

Vrouwen en mannen, licht en donker dwars door elkaar, dat kon bijna 50 jaar geleden al www.youtube.com/watch?v=6Ptrc2cWRxU . Daar was geen jezus voor nodig en mohammed ook niet. Sterker nog, zulke lui doen meer kwaad dan goed.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-03-18 | 22:13 | 1

Dat was 6000 jaar geleden al, bij de schepping :) hoe kom je erbij 50 jaar geleden hashahah

Worf100 | 29-03-18 | 23:26

Retweet hip dat gegeloof.
En allemaal opzouten, ga maar bidden of zo

Zorc | 29-03-18 | 22:09 | 3

Thuis. Geen kerk voor nodig. Of heeft men een soort megafoon nodig? God is toch almachtig? Die hoort je thuis ook wel.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 22:12

Zeg de grootste gelovige dat we uit het niets komen miljoenen jaren geleden hahahaha

Worf100 | 29-03-18 | 23:27

@ Worf100 | 29-03-18 | 23:27 |
Je maakt je er wel heel druk om. Voor oerknal is bewijs. Schepping is geloof.

TheseDays00 | 29-03-18 | 23:40

Mijn tante woont in Limbabwe er daar hadden ze altijd al veel nonnetjes die naar donker Afrika gingen om de negertjes te bekeren. Maar de Amerikaanse protestante bewegingen deden nog harder hun best om zieltjes te winnen.
Met als gevolg dat half Afrika zwaar gelovig is qua Christendom en de rest de Islam aan hangt.
Als je geld wil verdienen in Zuid-Oost dan verhuur je ruimte om kerkdiensten te houden. Alles beter dan een parkeergarage. Want zelfs daar houden ze kerkdiensten. Op z’n Amerikaans met totaal uitzinnige dominees.

Osdorpertje | 29-03-18 | 22:04 | 1

Blues Brothers!

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 22:05

Ik kan het niet kijken, maar is Henk Wijngaard met de vlam in de pijp al geweest.

beau van rtl | 29-03-18 | 22:01

Mooi dat laatste lied van Maria en goed gezongen.

gato | 29-03-18 | 22:00

Even een serieuze vraag dan. Zijn er hier mensen die het echt mooi vinden?

knutsel_ | 29-03-18 | 21:59 | 8

Vraag er maar niet naar. Het Nederlandse volk zal op cultureel gebied altijd wel op het niveau van "Boer zoekt vrouw" blijven hangen. Wat dat betreft, is er aan ons landje niks verloren, als het een dependance van Frankrijk of Duitsland wordt. Wordt er in ieder geval beter gegeten.

BrabantsVerzet | 29-03-18 | 23:01

Ik weet niet of ik het mooi vind. Niet gekeken.

Lewis Lewinsky | 29-03-18 | 23:13

Tsja, kitsch. Soms best lekker. In dit geval niet.

EefjeWentelteefje | 30-03-18 | 11:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Gulliver | 29-03-18 | 21:46
Hebben ze Judas in de brand gestoken?
Nee dat was een boeddistische monnik in Vietnam in 1963. En die stak zichzelf in brand. En gaf geen kik.
en.wikipedia.org/wiki/Th%C3%ADch_Qu%E...

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:58 | 2

Gato schreef dat Judas een verassing was....

Gulliver | 29-03-18 | 22:35

Gulliver, was een kleine verspreking, met grote gevolgen, nee de vlam ging er niet in, misschien later wel, toen die deud was.

gato | 30-03-18 | 08:53

Over die scene van dat handenwassen: wat is die Frans Timmermans afgevallen!

GOEM | 29-03-18 | 21:57

Woot! Noraly Beyer. Die had ik nog niet gezien.

knutsel_ | 29-03-18 | 21:56 | 2

Ze heeft de NOS nooit helemaal achter haar kunnen laten. Ook nu leest ze fake news voor.

SamKoeman | 29-03-18 | 22:02

Mijn tante zette altijd het journaal uit, als zij sprak,
In die tijd, we moeten er nog steeds om lachen.

gato | 30-03-18 | 08:54

Leuk te zien dat geen van die migrantenkerken een Nederlandse naam heeft.

omanders | 29-03-18 | 21:52 | 1

moet je eens de namen van de migrantenmoskeeen zien.

Glasgow Argus | 29-03-18 | 21:54

Is trouwens nu wel een racistische film met witte maffiabaas en zwarte helpertjes. Soort Sinterklaas maar dan anders.

Barbarous_Relic | 29-03-18 | 21:55

Volgend jaar een rap versie met Ali B als Jesus en Rapper Sjors als Judas.

Gulliver | 29-03-18 | 21:51 | 4

Peter RR als Jezus en Willem Holleeder als Judas of andersom, kan ook.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:59

Beau, nou moet ik lachen, gekkie.

gato | 29-03-18 | 22:02

@ beau van rtl | 29-03-18 | 21:59 |
Peter de vries is wel van de zilverlingen.

TheseDays00 | 29-03-18 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

Even het meest antisemitische gedeelte uit het evangelie naspelen: het joodse volk dat om het bloed van Jezus riep. De beschuldiging van deïcide zou uiteindelijk een belangrijke drijfveer worden van pogroms en de holocaust.

SamKoeman | 29-03-18 | 21:50 | 5

Dat is nogal een beschuldiging, Samuel. Kun je die ook staven? Je impliceert nu dat de nazi's christelijke motieven hadden. In de propaganda misschien, maar niet in de kern volgens mij.

LiniaalRectaal | 29-03-18 | 22:18

Deïcide, dat is een leipe metal band met nog leipere zanger...

Ries13 | 29-03-18 | 22:37

Jezus werd ter dood veroordeeld door het Sanhedrin (Joodse Raad).

Arachne | 30-03-18 | 02:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Water in wijn veranderen, ik kan dat dus. Water in bier veranderen kan ik ook, soms verander ik het in soep, net zo makkelijk. Dagelijks verander ik het in koffie of trek ik mijn drol er mee door. Waarom daar altijd zo gewichtig om gedaan wordt is mij een raadsel. Leuk ook om die brainfart in de uitverkoop te zien.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 21:50 | 3

Maar kan je ook over water lopen? En dan niet in bevroren staat, maar gewoon vloeibaar?

Glasgow Argus | 29-03-18 | 21:52

Glasgow Argus | 29-03-18 | 21:52

brug...

GKJP | 29-03-18 | 21:55

Waarom zou je over water lopen als je er overheen kunt surfen? Hang Ten Jezus!

Rest In Privacy | 29-03-18 | 22:10

Hed dat mens geen oortje? Het is echt vals als de neten.

knutsel_ | 29-03-18 | 21:50

Brengt mij op een idee:
Bijbelverhaal-hans teeuwen
"Ze hebben hem zo met zn kop aan zn kruis gespijkerd"

timmey | 29-03-18 | 21:49 | 3

'Allemaal in de Jordaan gebeurd'.

GKJP | 29-03-18 | 21:54

Mandje met pek en veren zo de sloot ingekieperd

timmey | 29-03-18 | 21:55

timmey | 29-03-18 | 21:55

Maar toen kwamen die drie wijven uit het oosten...

GKJP | 29-03-18 | 22:00

Het is maar goed dat het morgen geen grof-vuil is, want de straten staan de komende tijd vol met gasfornuizen. Dan is er geen doorkomen aan met de passion-kudde.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:46

is dit niet gewoon keihard racisme? ik zou niet weten hoe dan, en waarom dan, maar ja ik ben een blanke man.

ik wacht op een persverklaring door het erudiete BIJ1 lid Mw Simons. Die kan haar duisternis over onze verlichte tijden laten schijnen.

Nuuk | 29-03-18 | 21:45 | 1

Roflol..

Amsterdamsko | 29-03-18 | 22:04

Is het erg dat ik gewoon weer dertig jaar terug in de tijd wil?

GKJP | 29-03-18 | 21:43 | 1

Ja dan hadden we die rappert niet gehad, man man man.

Hebbiehemookweer | 29-03-18 | 21:46

Wie heeft de zon uit je gezicht gehaald?

-Pechtold.

LinkeLotje | 29-03-18 | 21:43

Dat wekenlange gepush van die pesjun begint net zo irritant te worden als sirriejus riekwest.

Zenzeo | 29-03-18 | 21:43 | 1

Haips moet je krejeren.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:55

Geen actie groep Kick out White Jezus ??

Heijd | 29-03-18 | 21:42

Schakel net in.... Frank Boeijen?

knutsel_ | 29-03-18 | 21:41 | 6

niet zwart-wit

Glasgow Argus | 29-03-18 | 21:46

Ok een rappende breenpauwer nu, ik bloed uit mijn ogen en oren....

knutsel_ | 29-03-18 | 21:47

Wie wil er bloed op de achterbank.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is een heidense abominatie en een gruwel. Een hovaardige vertoning van hoon en spot over het lijden van onze verlosser Jezus Christus. Laat hen die hieraan meegewerkt hebben en hun toeschouwers het eeuwige torment in de hel ten deel vallen!

VriendvanPoetin | 29-03-18 | 21:40 | 4

Dat weet ik wel, maar ik zie gewoon een verhaal met soms goede zangers, deze Judas is een verassing, maar ook die ene homo, weer zijn naam niet, pas een nieuwe cd gemaakt, was geweldig als judas.

gato | 29-03-18 | 21:45

Hebben ze Judas in de brand gestoken?

Gulliver | 29-03-18 | 21:46

Heeft iemand wel eens een judaskus gegeven, ik biecht het nu maar op. Iemand had me belazerd, ik gaf een kus en dacht , dit is een judaskus, erg he.

gato | 29-03-18 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk ben ik wel een fan van de Passion.
Do als Maria was geweldig, die zwarte verschrikkelijk, deze Maria is ook goed, vast op het einde.

gato | 29-03-18 | 21:40 | 6

Nee op haar knieën natuurlijk.

Gulliver | 29-03-18 | 21:54

Hoe doe je dat?

Zo Ontzettend Moe | 29-03-18 | 22:14

Soort van Sinterklaas maar dan voor zichzelf?

Zo Ontzettend Moe | 29-03-18 | 22:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Was Pilatus homo? Creatief met kurk dat weer wel.

Hebbiehemookweer | 29-03-18 | 21:38 | 2

Meneer Ederveen heeft al jaren ongeneeslijk hosmo.

eerstneukendanpraten | 29-03-18 | 21:40

Altijd als ik hem zie , denk ik aan het spelletje, wie was degene die creatief was met kurk,ja Ederveen

gato | 29-03-18 | 21:41

Werkelijk alles moet gemusicalieerd worden.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:32 | 3

gemusicaliseerd, dus.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:32

Mohammed the musical komt er nooit hoor.

Gulliver | 29-03-18 | 21:36

liver | 29-03-18 | 21:36
Nou, misschien voor blinden. Je mag er geen afbeeldingen van maken, maar wel muziek? Maar waarschijnlijk is dat ook niet ok.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:43

oeroeboe. Juist!

VriendvanPoetin | 29-03-18 | 21:31 | 2

Maar niet helmaal. Het moet natuurlijk Oeroeboeroe zijn.

VriendvanPoetin | 29-03-18 | 21:32

Voor de volledigheid: Oeroeboeroegoeroe.

Ernst Oosters8389 | 29-03-18 | 21:37

Verbaast me niets. Groei in het christendom vind je onder ongeletterden. It shows.

Ichneumonidae | 29-03-18 | 21:30

Oei een donkere judas, met een blanke Jezus. Sylvana zal dat niet goedkeuren.

Snap_het_ook_niet | 29-03-18 | 21:29

En jaaaahooooooorrrr... Van Koningsbrugge is d'r ook weer bij

Klik_hier | 29-03-18 | 21:26 | 2

Oh, dat is ook zo'n leuke man. Hij wordt steeds leuker.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:29

Wat kon die man zingen, moet hij weer vaker doen.

gato | 29-03-18 | 21:32

"Want hoe lief de migranten mij ook zijn, velen van hen komen niet graag vroeg hun bed uit. Zelfs niet voor een kerkendag."
Mooi, ik begrijp nu "de Opstanding" een stuk beter. Bedankt.

Ernst Oosters8389 | 29-03-18 | 21:24

"Jezus veroordeelde niet". In het Gospel van John gooit Jezus marktkramen omver en gaat hij mensen achterna met een zweep.

Trouwens leg me alsjeblieft nog eens uit hoe we kerk en staat grondrechtelijk hebben gescheiden terwijl hier miljoenen taxpoet naartoe gaat? Die brainpower krijgt ook vast wel wat meer dan 30 zilverstukken aan belastingcentjes betaald dunkt mij.

Mooi iniatief hoor om bijbelse verhalen proberen terug te brengen maar doe het aub bij een commercieel.

KutFilosoof | 29-03-18 | 21:24 | 4

Inderdaad kut gefilosofeerd. 1. Het staat in Marcus. Jezus gooide idd de marktkramen omver omdat ze de synagoge ontheiligden. Hij maakte een zweep van touw ook om het vee te verjagen. .Jezus was mens, dus hij kon kwaad worden.
Je zou de bijbel eens moeten gaan lezen, misschien kan je daarna je nick veranderen in amateur filosoof.

watergeus | 29-03-18 | 21:51

Blijft een van de betere passages. Jezus was toen 13 als ik me niet vergis. Zal een angstaanjagend gezicht zijn geweest, righteous anger ;-)

LiniaalRectaal | 29-03-18 | 21:55

LiniaalRectaal | 29-03-18 | 21:55
Nee, Jezus was 13 toen ie zijn eerste wijsheden in de Tempel verkondigde. Dat 'reinigen' van het huis van zijn vader deed ie toen ie volwassen was en als ik het goed heb waren de discipelen er toen ook.

BlowingBubbles | 29-03-18 | 23:04
▼ 1 antwoord verborgen

Blijf het toch een beetje simpel vinden allemaal. Lieve mensen hoor, verder.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 21:23

Is dit een soort christelijke versie van wie is de mol?

lingo star | 29-03-18 | 21:23 | 4

Kun je nog van die wederhelft af of is het al te laat.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:30

@beau van rtl

Na 25 jaar kun je elkaar toch nog verrassen. Katholiek Brabant zit in dit geval dieper dan ik dacht.

MickeyGouda | 29-03-18 | 21:37

wees maar voorzichtig dan.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

Komen die trommelnegerts ook nog. Ik vind dat die altijd zo leuk lopen met hun benen wijd, net of ze in hun broek hebben gescheten.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:23

Muziek weer veel te hard, zang sneeuwt onder. Haha een zwarte Judas, zeg Silly zeg der wat van met je klimaat racisme.

Hebbiehemookweer | 29-03-18 | 21:19

Ben ik de enige die Glennis Grace wel geil vind?

Aristotalloss | 29-03-18 | 21:17 | 12

Nou ok dan.

beau van rtl | 29-03-18 | 22:22

God is tegenwoordig zwart dus joiw vermogen ook neem ik aan

Ben Hetzat | 30-03-18 | 11:38

nee hoor ......

Pjotterdjotter | 30-03-18 | 13:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Die bert van Leeuwen van lijkenpikkersprogramma familiediner zie ik ook op de foto staan. Naast Gladys Grace. Bert speelt zeker de rol van God. Past em wel een beetje. Wat een loosers man man man.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:16 | 2

Bert haalt Jezus op met de limousine.

Watching the Wheels | 29-03-18 | 21:17

Voor het familiediner.

Watching the Wheels | 29-03-18 | 21:18

Jammer dat ze het niet in West doen met gratis live effecten.

Watching the Wheels | 29-03-18 | 21:13

Veel Ghanezen in Amsterdam ZO en velen van hen gaan inderdaad graag naar de kerk, maar liever niet al te vroeg. Fair enough wat mij betreft.

mortgage_freeman | 29-03-18 | 21:10

Weet Syl wel dat witte donderdag geen feestje van de blanken is?

Gulliver | 29-03-18 | 21:10

Wat zijn die blanke gristelijke mannen toch

Brainless talent | 29-03-18 | 21:10

In de eerste zin die ik uit de mond van Noraly Beyer hoorde kwamen de woorden "moskee" en "integratie" voor. Je zou er toch Tourette-syndroom van krijgen.

MickeyGouda | 29-03-18 | 21:08 | 4

De ezel.

Gulliver | 29-03-18 | 21:22

@beau van rtl

Noraly fungeert als de verteller. Gelukkig heeft ze meer verstand van nieuws voorlezen, want dramatisch talent is aan haar voorbij gegaan.

MickeyGouda | 29-03-18 | 21:22

in de tweede zin begon ze over slavernij

kaalkopje | 29-03-18 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk een beetje Islam-tegengas en weer is het niet goed.
Beetje opbouwend reazuren

FeddeSonnema | 29-03-18 | 21:07

En zelfs kabouter Wesley heeft een eigen kerk, het moet niet gekker worden!

eerstneukendanpraten | 29-03-18 | 21:07

En weer die Bijlmerramp, moet een zionistisch complot zijn geweest...

eerstneukendanpraten | 29-03-18 | 21:05 | 1

El Al staat toch voor 'eliminatie allochtonen'?

raskol | 29-03-18 | 21:06

Maar vanwege 'uitzendrechten' mag je vanuit het buitenland niet meekijken hoe Christus aan het kruis genageld wordt. Alsof het hier een onbekend verhaal betreft.

Maartenalsoptwitter | 29-03-18 | 21:03 | 4

Wie wil hier naar kijken. De grachtengordelkliek in de Bijlmer. Je moet toch wel ernstig geestelijk beperkt zijn als je hier je tijd aan besteedt.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:08

Je weet toch al hoe het afloopt.

Gulliver | 29-03-18 | 21:23

Alsof men in het buitenland op de Bijlmer versie zit te wachten. En dan nog, de kosten zijn toch al gemaakt.
Kan ik ook de rechten op de bijbel kopen?

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 22:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het is niet oeroeboe, maar oehoeboeroe.

Lentehaas | 29-03-18 | 21:02

Zwarte pieten hater heeft weer een topic.. over judas die gespeelt wordt door een donkere vrouw.. jezus waar gaat dit heen ..

timmey | 29-03-18 | 20:57 | 4

*kuch*
Waaaahrheeeeen leiiidt de weeeeghh die wij moeeehten gaaaahaaan......

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 21:00

Ooh heerlijk

Nacho_Vidal | 29-03-18 | 21:02

Hatsikideee

timmey | 29-03-18 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

de paus zegt dat de hel niet bestaat. Hij heeft ongelijk. De hel is the passion op TV.

Glasgow Argus | 29-03-18 | 20:55 | 4

Rapper Sjors.

Gulliver | 29-03-18 | 21:24

Jeroen Krabbe toch?

beau van rtl | 29-03-18 | 21:32

Pechtold

Man.man.man | 29-03-18 | 22:49
▼ 1 antwoord verborgen

Oh is het alweer bijna Pasen?
*Haas aan kruis spijkeren doet*
En nu? Eieren gooien?
Vreemde traditie, maar goed......

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 20:53 | 1

*Haas van kruis halen doet.*
*Haas aanbraden doet..*

Wijze uit het Oosten | 29-03-18 | 21:03

""Want hoe lief de migranten mij ook zijn, velen van hen komen niet graag vroeg hun bed uit. Zelfs niet voor een kerkendag.""
@Pritt Stift | 29-03-18 | 20:25
iesse koeltoerrrr

telelezer | 29-03-18 | 20:52 | 2

Het duurt ook even voor je aan het tijdsverschil went.

Gulliver | 29-03-18 | 21:26

en al helemaal niet voor werk.

henk vintage | 30-03-18 | 17:25

OPHEF !!1!!
Jezus is een blanke !
/Sylvana modus off..

Wijze uit het Oosten | 29-03-18 | 20:51 | 2

blank dus inherent een raasssjiest

telelezer | 29-03-18 | 20:53

Nou ja, in Bruce Almighty is god weer een zwarte..... sorry, ik bedoel natuurlijk een mens van kleur, nl Morgan Freeman.

Dr_Johnson | 29-03-18 | 21:13

The passion, pffff, dit is nou een van de redenen waarom we mogen bezuinigen op de publieke omroep.

Tostiapparaat | 29-03-18 | 20:51 | 2

Overgewaaid uit Amerika na die kut film.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 20:54

Ik zat me net af te vragen, wie deze onzin allemaal betaalt.

beau van rtl | 29-03-18 | 21:10

Net op T.V.: "Pontius Pilatus wil het goede doen." In werkelijkheid was Pontius Pilatus zo'n ruige Romein dat hij teruggeroepen werd naar Rome om zich voor keizer Tiberius te verantwoorden. Pilatus zou er geen enkel probleem mee hebben gehad om zowel Jezus als Barabbas om zeep te helpen - en iedereen die zich daarover beklaagde.

SamKoeman | 29-03-18 | 20:51 | 1

Van mij had ie gemogen. En daarna verder naar het zuidoosten gaan om daar feest te vieren/ de zandbak uit te mesten. Had de wereld potentieel veel gekut gescheeld.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 20:56

Volgende keer moeten ze Bas van Toorn als Jezus gebruiken.

En dan de hele tijd van die quotes:

Aan het kruis; Allemamachies!

En dan als hij doodgaat; ik ga even aan de binnenkant van mijn ogen kijken.

Dat is pas tv!

Nacho_Vidal | 29-03-18 | 20:50 | 3
-weggejorist-
Lars030 | 29-03-18 | 20:51

Whaha

timmey | 29-03-18 | 21:04

+1

Man.man.man | 29-03-18 | 22:48

De passion is over de kruisiging, niet over de opstanding.
Get the facts right.

Gerf | 29-03-18 | 20:44 | 2

Opgestaan uit de dood?
Get the facts right.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 20:59

Zombiefilms altijd leuk.

Gulliver | 29-03-18 | 21:28

Ik vind de rolverdeling weinig gedurfd. Had bv Rob Muntz een keertje dit reli-festijn laten presenteren.

Luchtbakfietser | 29-03-18 | 20:41 | 1

Of Gerda Havertong die robot die dan ineens Godzilla verslaat. Hoe heet die robot ook alweer? De GVR toch?

Nouja. Zolang ze Gandalf maar niet introduceren. Die kwam niet in de bijbel voor. Dat was namelijk Catweazel.

Nacho_Vidal | 29-03-18 | 21:00

Gewoon grote onzin dit gebeuren. Christenen herdenken de dood van Christus en Zijn opstanding gewoon in de kerk: morgenavond, zondag en maandag. En atheïsten gebruiken hun commentaar slechts om te spotten.

Lupuslupus | 29-03-18 | 20:40 | 1

Waarom zo in hokjes denken, Wolfwolf, denk je echt dat de Heilige Geest/Jezus/God zich ook zo beperkt en uitsluitend in de kerken te vinden is? Gods Heilige Geest komt ook gewoon omnipotent overal buitenspelen, dan de hele dag alleen maar in muffe kerken rond te zweven. Ben je Katholiek? Zoniet: bij het Protestantisme heeft een individueel mens een persoonlijke wifiverbinding met de Lieve Heer, Waar komt dat onduidelijke woord God toch vandaan? O uit het Hoog Duits zeker, ik kom daar niet zo ver mee: God, Gott, Grüss Gott, Götterdämmerung.
Tot de bron gedroomd, ik geef prijs

Zeus, Deus, Dieu, Diaz, Dios,
Dio, Deiwos, Dyěus,Dea,
Duw, Dia, Dièse, Dieze,
Thijs, Teus, Theo Ties

kleurdoosje | 29-03-18 | 22:25

Altijd een leuk moment mensen er even bewust van te maken waar het massias verhaal vandaan komt en dat het hetzelfde verhaal is bij meer dan 500 "goden"
www.youtube.com/watch?v=eWNBz6HZTgs

LifeCatcher | 29-03-18 | 20:40

Voor het eerst dat Brainpower een ghetto ingaat.

Harry Turtle | 29-03-18 | 20:39

Jezus heeft nooit echt bestaan.

SamKoeman | 29-03-18 | 20:35 | 16

@omanders | 30-03-18 | 11:06
Heb ik eerder in dit draadje al beantwoord. Zijn verwijzingen zijn fake news.

SamKoeman | 30-03-18 | 12:34

@ Dr_Johnson | 30-03-18 | 10:39

Goedemiddag Doctor Johnson, voor het voeren van een vruchtbare discussie is het wel noodzakelijk dat de deelnemers goed inhoudelijk geinformeerd zijn over de onderhavige onderwerpen en enige kennis van zaken hebben. Ik heb moeten constateren dat dat niet het geval is of op zijn best het nodige valt af te dingen op beweringen, stellingen en conclusies. Daarnaast zijn bepaalde percepties rond geloven goed aanvechtbaar.

Nu is het zo dat het zorgvuldig inhoudelijk ingaan op reacties van deelnemers aan de disussie niet altijd eenvoudig is en de nodige inspanning vereist. Dat is meestal zo maar helemaal als misverstanden en mispercepties een grote rol spelen.

Vergelijk het met een discussie omtrent moslims aangaan met een jonge vrouw van 18, net lid van GroenLinks geworden, en die poneert "Maar islam is vrede". (Sorry ik kon het niet laten om reaguurders te spiegelen aan Groenlinks meisjes.) Wat rest is eerst een zucht en daarna de vraag waar te beginnen met het op weg helpen van dat meisje wat betreft het verhelpen van misverstanden, blokkades en mispercepties.

Vandaar mijn 'gesyndiceerde' reactie waarin ik per thema, waar ik meen dat het nodige onduidelijk is, een aanzet geef tot weerwoord (bestaande uit eigen tekst en parafrases) met tevens een verwijzing naar verdere content en onderbouwing. Daarnaast poogde ik ruimte te scheppen voor overdenkingen. Wat u daar voor de rest mee doet moet u zelf weten maar een verwijt
richting mij betreffende de kwaliteit van de inbreng is niet op de plaats. Sterker nog ik meen dat een inhoudelijke discussie juist gebaat is bij hetgeen ik neergeplempt heb. Maar ja, voordat je daar een oordeel over kan vormen dien je dat dan wel eerst tot je te nemen. Ik hoop oprecht dat u dat alsnog doet en kijk uit naar eventueel een inhoudelijke reactie.

Verder wil ik nog even kort ingaan op de lijkwade van Turijn: op een late datering valt het een en ander af te dingen, maar zelfs als de lijkwade een geconstrueerd artifact is waar een overijverige monnik de hand in heeft gehad is er geen sprake van ondermijning van Jezus of het Christendom.

Daarnaast suggereert u dat wetenschap de clergie buitenspel
heeft gezet wat betreft het controleren van de massa. Dat beeld is verre van waar. De top van de clergie waren en zijn nu nog steeds beoefenaars en promoters van wetenschap. Vele pausen hebben een graad in de wetenschap behaald en niet zelden in de natuurwetenschap. Illustratief voor het verkeerde beeld wat betreft geloof, kerk en wetenschap is het verwrongen beeld, dat zijn eigen leven leidt, van de kwestie Galileo, de paus en de kerk. De kwestie Galileo betrof een politiek gevecht waarbij ego's en macht een grote rol speelden maar het geloof zelf stond niet ter discussie. Galileo was zelf een monnik en de kerk ondersteunde hem in zijn wetenschappelijk werk. De paus schaarde zich zelfs achter de conclusies van Galileo maar vond de onderbouwing matig en had politieke motivaties voor zijn positie.

Toedels

Pseudoniempje | 31-03-18 | 04:52

SamKoeman | 30-03-18 | 12:34

De overleveringen van werken van Josephus bevatten inderdaad 'invloeden' van redacties. De samenstelling van de verschillende redacties heeft hoogstwaarschijnlijk zo zijn invloed gehad op de specifieke weergave van de teksten. Bijvoorbeeld door onder andere waarschijnlijk overijverige monniken maar ook door 'Arabische Mohammedaanse' redacties.

Dit in achtnemende bij het onderzoek naar de inhoud van de werken van Josephus en de 'evoluering' van de overleveringen leidt juist tot de conclusie dat het onwaarschijnlijk is dat Josephus geen melding maakt van Jezus van Nazareth. Anders gezegd, de originele manuscripten van de werken van Josephus zullen hoogstwaarschijnlijk verwijzen naar Jezus van Nazareth.

Bij interesse naar de stand van zaken van onderzoek ben ik bereid even te grasduinen in mijn administratie danwel een webverwijzing te verzorgen waar het onderhavige zorgvuldig wordt uiteengezet en betoogd, in ofwel een paper danwel een verslag van onderzoek.

Anyway, The Case for Christ is niet afhankelijk van Josephus. Het bestaan van Jezus van Nazareth, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik blijf mij verbazen en amuseren dat er geregeld, vooral met hulp van het internet, noties van het niet bestaan van Jezus ( ookwel Jezus als mythe) opduiken.

Toedels

Pseudoniempje | 31-03-18 | 05:00
▼ 13 antwoorden verborgen

*Want hoe lief de migranten mij ook zijn, velen van hen komen niet graag vroeg hun bed uit.*
Ze zijn hier immers in lui lekkerland, toch?

Manus Olie | 29-03-18 | 20:33 | 2

Liggen er al duizenden voorgedrukte aangifteformulieren klaar tegen De Jonge en deze bepaald niet erg "inclusieve" uitspraak?

Dr_Johnson | 29-03-18 | 20:40

Het is gewoon de waarheid. Ben zelf een kwart neger, en heb aangepaste werktijden. En een beroep waarin luiheid een pre is.

LiniaalRectaal | 29-03-18 | 21:42

LOL. Oppassen dat zijn kruis niet wordt gejat.

rhov-ion | 29-03-18 | 20:32

Een negerzingavond, altijd prima ok!

Parsons | 29-03-18 | 20:32 | 1

Hallehoerja !

Tobi | 29-03-18 | 21:07

Witte Donderdag in de Bijlmer. Heeft Sylvana al gereageerd?

basweetutwel | 29-03-18 | 20:31 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 29-03-18 | 20:53

Religie , wie is er ooit beter van geworden ? (afgezien van de religieuze leiders natuurlijk €€€)

RexGloriae | 29-03-18 | 20:29 | 1

Ook leuk als je in de kerk komt en er weer om geld gevraagd wordt:
God will provide. Oh nee toch niet.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 20:57

Zucht, er was racisme geconstateerd. Judas is zwart dit jaar.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 20:29 | 1

Klopt.. Het Parool heeft er al over geschreven enige tijd geleden.. pffffff

ja-nee-misschien | 29-03-18 | 22:30

Uit welk boek komt dit sprookje, is het nu de Bijbel of Zwartboek?

Kapitein Stijlvol | 29-03-18 | 20:27 | 2

Witboek 43/49

newray | 29-03-18 | 21:23

Hou nou een sop met 'dit sprookje'. Het is 'die sprookje'. Lidwoorden en aanwijzende voornaamwoorden worden gewoon 'die'. Jezus gristus jij snapt echt nix van newspeak man!

keestelpro | 30-03-18 | 02:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken