Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Korps Mariniers sterft langzame dood door Karla Peijs Kazerne. Hans Hillen molenaar!

ja kijk maar goed

Niemand wil werken op de Karla Peijs Kazerne in Zeeland.

Want het is hartstikke leuk om een legerbasis te verhuizen van het midden van het land naar Vlissingen, alleen omdat Michiel de Ruyter daar toevallig ter aarde kwam, maar door die ranzig-racistische symbolische actie (eigenlijk gewoon een afscheidscadeautje voor Karla Peijs) rennen alle mariniers weg. Alsof je, gewoon om er zeker van zijn dat de boel wel morsdood is, een ruggengraat uit een ontbindend lichaam rukt. Die mariniers willen natuurlijk niet in Vlissingen wonen, ben je gek, en in Vlissingen zijn ook nog eens te weinig schietbanen en mag er door regelzucht veel minder gevlogen worden. Dus. We hebben geen tanks, geen kogels, nauwelijks pantservoertuigen, geen budget, gaten in de klamotten, veel minder fregatten, patrouillevliegtuigen en mijnenjagers, geen drones, een tekort aan radio's, nachtkijkers en snipers, materiaal dat maar uit eigen zak gekocht moet worden en dan straks ook nog eens geen militairen meer - omdat Hans Hillen (CDA) hoopte nog een keer op Karla Peijs (ook CDA) te mogen. Nou bedankt lui. Gelukkig hebben we straks wel elektrische wagens en hybride onderzeeërs

Social

Reaguursels

Inloggen

En die bijna slotzin heeft ook al een typo:
"Nou bedankt lui"
Die i moet een L zijn natuurlijk

Hemmenaar7 | 21-03-18 | 01:42

De zoveelste manier om de krijgsmacht om zeep te helpen. Ik ben geen complotdenker maar het zou me niets verbazen als dit allemaal is bekokstooft om de fundamenten voor een Europees leger te leggen.

Klagen over de overheid is van alle tijden maar dat is ook niet onterecht. Misschien kan ik de positieve zaken gewoon niet meer zien omdat ik verblind wordt door het het wanbeleid op zoveel fronten. Ook dit is weer zo’n besluit waarvan ik, met mijn middelmatige intelligentie, niet kan begrijpen hoe het genomen is. Iemand een idee waarom dit besluit genomen is?

flikkerob | 20-03-18 | 20:29

Mensen verdiep je eerst eens in de geschiedenis voordat je loopt te blaten.

Tweehonderd jaar geleden vestigde de Nederlandse zeemacht het Marine Etablissement in Vlissingen een scheepswerf voor nieuwbouw, reparatie en uitrusting van marineschepen. In 1868 werd het etablissement gesloten. In 1875 werd de Koninklijke Maatschappij De Schelde opgericht, het tegenwoordige Damen Schelde Naval Shipbuilding. Van 1914 tot 1924 deed Vlissingen ook dienst als onderzeebootbasis. Ook de Mijnendienst was lang in de stad gevestigd.

525 jaar
In Veere, Middelburg en Vlissingen is dinsdag het startschot gegeven voor de festiviteiten rondom het 525-jarig bestaan van de marine in Nederland. De bakermat voor de Nederlandse Marine ligt in Veere. Daar werd op 8 januari 1488 de zogenoemde Ordonnantie op de Admiraliteit ondertekend. Veere was van 1488 tot 1560 de eerste Admiraliteit en beschikte zo, als eerste, over een officiële marineorganisatie.

Steden
Veere, Middelburg en Vlissingen zijn in Zeeland de zogenoemde Admiraliteitssteden. De drie vormen samen met Rotterdam, Delft, Amsterdam, Dokkum, Harlingen, Hoorn en Enkhuizen de basis voor de huidige Koninklijke Marine.
Tevens geldt Michiel de Ruyter ook als de oprichter van het korps mariniers.

Gedachtescheet | 20-03-18 | 20:21 | 1

Bron:oud nieuwsbericht 2013 omroep zeeland

Gedachtescheet | 20-03-18 | 20:24

Aanvulling: hoor net op het staatsjournaal dat de marine onderzoekt wat de oorzaak van de leegloop bij de marns is. Dat is al lang bekend bij het kader van de KM; het moet alleen nog in verhullende taal op papier gezet worden zodat de overbodige laag papierschuivers van de BS het kunnen downplayen voor het parlement in antwoord op de onvermijdelijke kamervragen.

Defman | 20-03-18 | 18:16

Als de politiek nou eerst ens de kazerne in Vlissingen gaat bouwen met de voorzieningen die ze beloofd hadden dan zou het nog te overzien zijn, maar het lijkt erop dat de kazerne al uitgekleed is terwijl hij nog gebouwd moet worden.
maar bestuurders/managers zijn heel goed in het ontkennen van voorspelde gevolgen op hun acties en als ze dan in actie komen is het kalf veelal verzopen.

Umberto die trotzoni | 20-03-18 | 18:11

Alweer een goede reden om politici ver weg te houden van de bedrijfsvoering van defensie. Politieke verantwoordelijkheid over inzet is prima, maar laat alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft beroepspolitici zo ver mogelijk weg van de praktische organisatie. Daar krijg je alleen maar dit soort corrupte ellende van.

Defman | 20-03-18 | 18:08

Het pang pang boem boem leger van de pinokkio Rutte kabinetten is de laatste 15 jaar zo leeg bezuinigd dat zelfs de ratten vluchten (letterlijk) er is nog geen beschuitje meer over.

hetwerktniet | 20-03-18 | 17:51

Jammer dat die mariniers allemaal vertrekken en natuurlijk nooooit verwacht door de machthebbers. Gelukkig gaat er niet veel investeringsgeld (in opleidingskosten) verloren met het vertrek van een marinier: uitrusting, opleidingsinstituten, trainingsfaciliteiten (met veilige wanden waar niet verdwaalde kogels doorheen gaan), buitenlandse oefeningen enz. Voor een tonnetje heb je al een marinier met een aardige basisopleiding.
Dus so what?

xspalm | 20-03-18 | 15:03

Het blijf zo grappig. Zeggen dat de Russen een dreiging zijn. Ondertussen bezuinigen op je krijgsmacht. Gebrek aan onderdelen, kennis gaat verloren. Nederland moet eens beseffen dat we deze mensen hard nodig hebben voor de soevereinteit van Nederland.

franck7020 | 20-03-18 | 14:59 | 1

Welke 'soevereiniteit van Nederland'? Dat is nou precies wat ze *niet* willen. EUSSR muss sein!

Mbovenka | 20-03-18 | 15:24

Deze Hille-verkopen waren om een ongezonde Staatsschuld van 480 miljard een “relief” te bieden (of om rekeningen in Brussel te kunnen (willen) blijven betalen, zoals een waardeloze CEO betaamd, Nep “winst” uit liquidaties!
Dat de schuld niet is verlaagd daarna, mag duidelijk zijn.
De overheid gaat NOOIT op zichzelf bezuinigen, gaat NOOIT substantieel saneren of herstruktureren. Met de nadruk op substance.
Defensie mag nog niet mopperen.
Ziet bij kazernes auto’s voorbij rijden van werkend Nederland, in de ECHTE economie bij het echte MKB, die niet de belastingen kunnen ontwijken. Busjes en automobielen van zeer gemiddelde onder en middenklasse, zeker rond een uur of half 7 ‘s morgens, deplorable-time.... dubbeltjes-tijd. Op weg naar hun belastingslavernijen.
TOT de slagbomen van de kazernes opengaan, uurtje later, kwartjes-tijd, want the boy’s moeten toch fit naar hun andermansgeldbetaalde “werk”: mooie koetsen, SUV’s te over, duurdere klasse.... sportwagens.....
En dus: komt er een nep-speling in de staatsruif, storten hele horden publiekgeldverslaafden zich op het andermansgeld als een wolfpack.
Zichzelf altijd buiten beeld plaatstend.... uiteraard....... baantjes......
De Eerste kamer en Prov. opheffen wegens overbodig, wat Troelstra al probeerde, deze luxe dure bejaardencentra voor uitgerangeerde politici, blijft.
De overbodige, of overbodig te maken reguleringen kunnen gemeentehuizen gemakkelijk halveren.
Een efficiente zorgsector kan de nota van 95 miljard terugbrengen naar de helft, maar niet als je voor een operatie van 3 minuten naar een huisarts moet en nog min. 3 a 4x naar het ziekenhuis.
Er gaat niets veranderen met de gevestigd orde, dus moeten we een totaal andere orde....
En heren militairen: de economie trekt aan, de lopende banden in eigen woonplaatsen gaan weer marcheren, de champignonknipperijen kunnen ook weer, de metselcursussen worden weer gegeven: ga je gang......... hoef je nooit meer naar Vlissingen, of elders, waar we zowiezo niks te zoeken hebben, en hadden!
Defense: Verdediging landsgrenzen, en kunnen de Russen best wel eens, bijna gegarandeerd zelfs, via Zeeland binnen komen varen....
Tijd voor een Europees leger dat zeer waarschijnlijk ingezet gaat worden tegen eigen volk, de Europese belastingslaaf, die uiteindelijk ooit eens in opstand zal komen.

Katoentje | 20-03-18 | 14:29 | 3

Na een poging om dit volledig warhoofdig stukje te lezen wil ik u vragen om uw medicijnenpaspoort volgende keer eerst zichtbaar te maken. Mogelijk wordt dan duidelijk dat u niet in orde bent.

decaliter | 20-03-18 | 14:36

Katoentje | Zoals gewoonlijk is het de spijker op zijn kop.
Take care.

PopeyeKamper | 20-03-18 | 16:08

Inderdaad en waarom landsgrenzen bewaken wanneer de poorten al lang open staan. Haal de ellende binnen, maak het volk bang, laat angst regeren en de maatschappij blind maken voor totalitaire maatregelen.

flikkerob | 20-03-18 | 20:36

Bij de EOD te Soesterberg, hemelsbreed 15 klikken van Doorn, zijn ze nog op zoek naar hoopjes lui. Kunnen die mannen lekker in Doorn walplaatser blijven met een net zo nieuwe maatschappelijk zinvolle functie.

Alex Delarge | 20-03-18 | 14:20 | 1

novice

FatFack | 20-03-18 | 18:04

Geweldig hoe dit land kapot gemaakt is door beroepskneuzen.

funkyd | 20-03-18 | 13:51

Hans - boerrr- Hillen!

Betterworld | 20-03-18 | 13:35

Hans Hillen........
Hij was van 14 oktober 2010 tot 5 november 2012 Minister van Defensie in het kabinet-Rutte I.
Op 8 april 2011 trad hij met de beleidsbrief 'Een kleinere krijgsmacht in een onrustige wereld' naar buiten, waarin bij Defensie ruim 12.000 arbeidsplaatsen verloren gingen.
Op 18 april 2012 ondertekenden minister Hans Hillen en zijn Belgische en Luxemburgse ambtsgenoten, Pieter De Crem en Jean-Marie Halsdorf in Hertoginnedal in Brussel een intentieverklaring over samenwerking op defensievlak. Dit opende de deur voor een grotere integratie van de drie legers en een mogelijk gezamenlijke deelname aan operaties van de NAVO of de Europese Unie.[4]
Na zijn vertrek als minister eind 2012 ging Hillen met pensioen.
Sorry voor de Wikicopy, maar beter goed gekopieerd dan slecht zelf verzonnen.
Hans Hillen......, nuff said.

D-Fens_1963 | 20-03-18 | 13:15

Het is wetenschappelijk bewezen dat intelligente, bespraakte en hoog gekwalificeerde bestuurders net zo'n heftige kokervisie kunnen ontwikkelen dan een mongool die een ijsje wil. Vooral wanneer ze gewin zien of geil zijn.
Daarom zal er uit die Haagse stolp -nooit never nog- een goed staatsman voortkomen.

bolletje kaas. | 20-03-18 | 13:03 | 1

...áls een mongool die een ijsje wil...

Brou Is Back | 20-03-18 | 13:19

Huizen in Zeeland zijn veel goedkoper en daar geraak je echt wel weer vanaf.
Onzinargument dus.

Bijtendehond | 20-03-18 | 13:02

Het MVKV (Valkenburg) moest o.a. voor het Koningshuis open blijven. De banen werden vernieuwd enz. Daarna werd het gesloten. Nu is het een oase van rust en de hangar wordt gebruikt voor Soldaat van Oranje. Onderwijl strijden de deelnemende gemeenten al jaren om wie het grootst aantal huizen zou mogen bouwen.

gnor | 20-03-18 | 12:50

Maar wel de kans krijgen om tofik dibi te kunnen beleven in het donker .

telefoontje | 20-03-18 | 12:36

Ik voorzie een Kim Holland-kazerne in Straatsburg ...

koperbij | 20-03-18 | 12:10

"Bekijk wat er nu in de wereld gebeurt
Meld je vandaag nog aan bij Twitter."
Jezus, alsof je op een paywall stuit

boerk | 20-03-18 | 12:07

Een leger van niks, maar wel lekker met Rusland ruzie maken. Kan alleen maar gedaan worden door mensen die én nooit in het leger gezeten hebben én bekeerd zijn van het pacifisme als het om "de goede zaak" gaat

batvoca2 | 20-03-18 | 12:01 | 1

Heel goed gezegd. Je kunt niet als amateur van 60 kilo de boksring in stappen met alleen een bek.

Trekbeest | 20-03-18 | 12:37

Toen wij mariniers aan boord hadden in 2012 om ons veilig door de Golf van Aden te loodsen was de overall mening onder de mannen al dat zij niet mee zouden gaan naar Vlissingen. Menigeen had in de buurt van Doorn een huis, gezin, familie. Het lagere kader verdiende toen en waarschijnlijk nu nog in ieder geval dermate weinig dat vrouwlief wel bij moest klussen. En zoals gezegt, Walcheren in nu niet bepaald een werknemersparadijs waar de echtgenotes met gemak aan het werk kunnen. De drogreden, zoals menig reaguurder hier poneert dat die vrouwen niet hoeven te werken heeft ergens onder een steen geleefd de afgelopen jaren waarin de samenleving juist het werken van de vrouw aanmoedigd zodat ook zij zoveel mogelijk onafhankelijk in het leven kan staan. En dan heb je nog dat de mannen voor weken en maanden het huis uit zijn. Moet de vrouw die tijd maar op haar handen blijven zitten of mag ze ook nog wat zinnigs doen dat geld opleverd? Maar goed, om kort te gaan. Het nieuws dat de marinier aan zijn stutten trekt omdat hij niet mee wil naar Vlissingen zou al oud nieuws moeten zijn.

forecastle | 20-03-18 | 11:56 | 3

Vlissingrn, het afvoerputje van Zeeland...

boerk | 20-03-18 | 12:08

Het is geel en gaat terug in de tijd...... de intercity naar Vlissingen.....

Blijf maar lekker weg, t is hier al vol genoeg...

Haram_Kafir_4ever | 20-03-18 | 12:33

@forecastle | 20-03-18 | 11:56
Ik heb geen (of ik heb er over heen gelezen) reaguurder gezien die beweert dat de vrouwen niet zouden hoeven te werken o.i.d..
Wel wordt gesteld, onder meer door mij, dat er absoluut geen noodzaak is voor de vrouwen/gezinnen om met hun man mee te "verhuizen" naar Vlissingen. Het is bepaald ook niet zo dat complete mariniersgezinnen meeverhuizen naar Den Helder indien hun partner daar geplaatst wordt gedurende een aantal jaren.

Wolveshead | 20-03-18 | 12:45

vooral op deze bende politieke struikrovers blijven stemmen! Alles is kapot, alleen weten wij het nog niet!

Lexus01 | 20-03-18 | 11:52

Qua patet orbis, sed sine militum.

AMX pri | 20-03-18 | 11:47

Het zou met grote waarschijnlijkheid in iedere brandhaard van de wereld volstrekt onopgemerkt blijven als het korps mariniers wordt opgedoekt. En voor het dagelijks leven in Nederland zou het zeker geen verschil maken. Bovendien leert de geschiedenis ons dat geen korps mariniers er iets aan kan veranderen als de buren ten langen leste besluiten om Nederland in te lijven.

Fridtjof | 20-03-18 | 11:45 | 2

Veegden ze vroeger de Dam niet eens leeg of zo? Kan ook nuttig zijn.

jan99 | 20-03-18 | 13:24

Je mist het punt. In de brandhaarden waar ze wel zijn geweest en nog zijn hebben ze levens gered en ellende voorkomen. Dat je daar niets over hoort betekend niet dat we beter af zijn zonder hen. En nee, in het dagelijks leven merk je ook niets van de aanwezigheid van mariniers omdat hier ook niet een brandhaard is.

flikkerob | 20-03-18 | 20:44

Maar ach, ik woon naast Vliegveld Twente.... weet ik voor hoeveel geld gemoderniseerd....2 weken later melden ze (alweer jaaaren geleden) dat het dicht moest. MAAR! Iedereen kon zijn baan bij de luchtmacht behouden......... dat laatste was dus 1 grote leugen.

Oepsie1234 | 20-03-18 | 11:41 | 1

Vliegveld Twenthe, man man man hou op, KWW zoals altijd hier.

Hebbiehemookweer | 20-03-18 | 11:43

Tsja, daar kon je op wachten. 1 vrouw in de opleiding (#bikkel!), hele Korps naar de kloten.

Hetkanverkeren | 20-03-18 | 11:37

Maar voor de jongens en meisjes corruptici het het CDA en Bouwend Nederland is het toch een succes, omdat ze er snelwegen naar mogen aanleggen en glasvezelkabels mogen trekken.

Watching the Wheels | 20-03-18 | 11:23 | 3

van het

Watching the Wheels | 20-03-18 | 11:24

Glasvezel mn reet. KPN gaat daar echt geen geld investeren, dat is al doorsgesluist naar de aandeelhouders

boerk | 20-03-18 | 12:10

Heb het al vaker geroepen. Dit komt de overheid prima uit. Er zijn straks niet zoveel soldaten (van welk legeronderdeel dan ook) meer nodig omdat er een EU leger ingevoerd gaat worden. Het is namelijk voor een Franse soldaat makkelijker om Nederlandse burgers in bedwang te houden. Je doet immers makkelijker een buitenlander wat aan dan iemand van je eigen volk. Alles met als einddoel dat elke natie uiteindelijk slechts nog maar als provincie deel uitmaakt van het Europese Rijk. Stapje voor stapje, het is immers niet de bedoeling dat iedereen en z'n debiele mopshond in opstand komt. *iets met kikkers en koken mompelen doet*

VeelTeSteil | 20-03-18 | 11:13 | 3

Naar het grote plan van Coudenhoven Kalergi / De Frankfurther Schule. Men zal zich over 100 jaar afvragen hoe wij zo blind en naïef hebben kunnen zijn.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 11:21

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 11:21
Yep. Coudenhove Kalergi. Oprichter van de voorloper van de EU en zij die zijn idealen het best vertegenwoordigen krijgen de Europaprijs, georganiseerd door de Coudenhove Kalergi stichting.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 11:53

En toch heb ik daar mijn twijfels over.
Stel: je bent Nederlands soldaat, Italië heeft een probleempje en vraagt aan de Nederlandse regering om wat Nederlandse soldaten omdat die wat makkelijker wat vervelende Italiaantjes aan flarden zouden schieten.
Zou jij het doen? Ik niet.
Ook dat EU-leger heeft werknemers nodig. En op een handjevol Antifa-tuig na zie ik daar nog geen meterslange rijen aan staan schuiven voor een sollicitatiegesprek.

Bijtendehond | 20-03-18 | 13:07

Fe afbraak is jaren geleden onomkeerbaar ingezet toen we een dienstweigeraar en later een vrouw MinVanDef maaktten...

Air van Boven Dorens | 20-03-18 | 11:10

Ik zeg het maar even, net voor invoering van de Sleepwet; posities op Defensie horen door échte mannen te worden vervuld. Die zie je echter in de politiek al enkele decenia niet meer. Mag niet meer van links en fake-rechts (VVD).

benjeallanggek | 20-03-18 | 11:06

Nieuw materieel is echt niet genoeg, zie de expertise maar op korte termijn terug te krijgen

Bokito ergo sum | 20-03-18 | 10:57

Dieselonderzeeërs zijn altijd hybride..... al 100 jaar.

Oepsie1234 | 20-03-18 | 10:57 | 1

Klopt en dieseltreinen ook... Maar geschiedenis of kennis van zaken gaat de groenen te ver.

MooseNL | 20-03-18 | 12:02

Vlissingen, geboorteplaats van Michiel de Ruyter. Dat was er eentje met een 'mooie' staat van dienst en het zou zoveel logischer zijn geweest om de nieuwe kazerne der mariniers naar deze zeeheld te vernoemen, maar nee, laten we de kazerne vernoemen naar die gleuf Karla Peijs, daar zullen de mariniers wel rete trots op zijn! Een verwijfde ... euh ... gefeminiseerde samenleving op z'n best!

BadLieutenant | 20-03-18 | 10:57 | 2

Karla Peijs-kazerne is een stukje GoodSatire, BadLieutenant

GOEM | 20-03-18 | 11:35

Hahaha, sorry, niet goed gelezen dus!

BadLieutenant | 20-03-18 | 11:51

Karla Peijs. De vleesgeworden perle ketting bestuurder. Brrr.
Overigens uit het artikel in VK: "Hun partners vrezen dat er voor hen geen werk is in Vlissingen en dat een koophuis daar nooit meer verkocht kan worden." Dan weet je dus meteen wie er thuis de broek aan heeft. Ghehehe. In de VS verhuizen militaire gezinnen tig keer en zeurt er niemand over want dat hoort erbij maar een Nederlandse marinier moet eerst aan zijn dinnetje of vrouw vragen of het wel ok is dat ze 100 km naar het zuiden gaan verhuizen.

Basil Fawlty | 20-03-18 | 10:56 | 9

@GOEM | 20-03-18 | 11:44
Als je dat als argument zou willen gebruiken kan dus evengoed gesteld worden dat de overgeplaatste militair met ongeveer een uurtje rijden weer thuis kan zijn vanaf de nieuwe werkplek en dus elke dag heen en weer kan reizen zoals vele forenzen etc.. Wat is het probleem dan?

Wolveshead | 20-03-18 | 12:35

Een Canta? Ghehehe. Ik moest effe opzoeken wat dat was. Anyways, ik heb vaak genoeg oud militairen en ook mariniers horen zeggen dat "het leger niet voor watjes is." Nou dan.
En om niet in herhaling te vallen sluit ik me voor de rest bij Wolveshead zijn comments aan.
Overigens. De dochter van een goede vriend van mij is de vriendin van een officier die ergens in Duitsland voor de NAVO is gestationeerd en die had er helemaal geen probleem mee dat ze mee moest verhuizen. Dat hoort er nml bij. En ja ze heeft haar eigen webdesign bedrijfje en is dus niet afhankelijk van locatie (lang leve de digitale tijd) en ze huren een appartement daar. En van wat ik hoor vermaken ze zich daar prima. Such is life.

Basil Fawlty | 20-03-18 | 13:02

@wolveshead
voor de duidelijkheid een kaart:
www.freemaptools.com/radius-around-po...
de radius van de cirkels is 80km en dus ongeveer de afstand die in een uur te bereiken is. Voor Doorn beslaat die cirkel een groot deel van de dichtsbevolkte gebieden van Nederland, waar het gros van het personeel momenteel ook woont. Bij Vlissingen ligt slechts 25% van die cirkel op Nederlands grondgebied. De rest ligt op zee, of in Belgie.

GOEM | 21-03-18 | 09:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Die mariniers willen graag de grote jongen uithangen maar halen hun neus op voor Vlissingen. Houzee voor de luchtmacht !

van Oeffelen | 20-03-18 | 10:55

Dit land dendert in een noodvaart richting een afgrond; voor veel linkse lemmingen en andere deugende naïevelingen lijkt er niets aan de hand. Maar kijk even naar Nederland van 50 jaar geleden en nu en extrapoleer dat maar 50 jaar verder. Suggesties?..... anyone??

benjeallanggek | 20-03-18 | 10:55 | 3

Nederland 50 jaar verder? Islamitisch grondgebied waar de sharia heerst.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 11:08

Eeehhh... er bestaan hele goede cursussen Turks...

bisbisbis | 20-03-18 | 11:08

Over 50 jaar...... ik vrees dat het eerder afgelopen is met een soeverein NeDDRland gezien de vaart die de politici er nu achter zetten om de boel naar de klote te helpen.

Dutch_Viscount | 20-03-18 | 12:15

De positieve uitstraling van "Zoutelande" geldt dus niet voor de Mariniers die niet naar Zeeland willen.

Mannes | 20-03-18 | 10:51 | 1

Nou ja in een gammele strandtent drank en vis vreten kan leuk zijn, voor heel even dan. Zeker met zo'n lekkere Belgische milf als Geike.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 11:15

En nu de volledige Luchtmobiele Brigade overplaatsen naar de van Nassaukazarne aan het Lauwersmeer. Daar was ook al sprake van.

Tipped Relic | 20-03-18 | 10:50

Leger wegbezuinigen en ondertussen zachtjes aansturen op burgeroorlog, zodat je achteraf kunt roepen hoe ontzettend nodig Europa wel niet is... toch? zoiets?

Ad Hominem Tu Quoque | 20-03-18 | 10:50 | 1

Absoluut. Het eigen gewenste argument creëren. Volgend jaar zijn er EU verkiezingen, die zullen een verschuiving laten zien. Reken maar dat er nog even gas wordt gegeven door de axis of evil Merkel - Macron met een aantal onomkeerbare processen. Waaronder een EU leger.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 11:14

Afghanistan, Mali, Vlissingen. Al die missies zijn kansloos en een druppel op de gloeiende plaat.

Nuchternederland | 20-03-18 | 10:46

Wat een zeikers die zogenaamde commando's. Bah bah, Zeeland is schitterend.

van Oeffelen | 20-03-18 | 10:46 | 3

u heeft t over 0064?

Langshetrandje | 20-03-18 | 10:49

Commando's is weer wat anders.....

Oepsie1234 | 20-03-18 | 11:30

Ja. Omdat ze zeeland niet mooi vinden nemen ze ontslag, jij hebt het begrepen.

flikkerob | 20-03-18 | 20:46

Het zou overigens misschien ook helpen salaris en pensioen voorziening van deze mensen eens op fatsoenlijk niveau te brengen?

BlowingBubbles | 20-03-18 | 10:45

Qua patet orbis, semper penis.

JanVergoor | 20-03-18 | 10:45

En toch is Contacten Doen Alles weer uit het diepe dal gekropen waar ze in zaten. Er was even hoop dat het echt met ze gedaan was, maar nee. Te vrezen valt dat ook Portemonnee van de Anderen zo'n revival gaat meemaken i.p.v. definitief te stoppen met ademen......

BlowingBubbles | 20-03-18 | 10:42

Ik woon in Doorn en maak het allemaal van dichtbij mee. Het terechte verwijt van de Mariniers is dat ze het meer dan zat zijn om een speelbal van de politiek te zijn. Al sinds WOII zitten ze in Doorn, waar ze oefeningen in het bos doen. Prima relatie met de lokale bewoners en Doorn ligt mooi centraal, zowel qua bereikbaarheid voor woon-werk verkeer als qua toegankelijkheid van andere oefenterreinen (Leusderheide, Ede).
Vervolgens is er een politieke kongsi geweest, waarbij Zeeland gecompenseerd moest worden voor de bio-massacentrale (verlieslatend) en de kerncentrale (gaat sluiten). Dus, hup, die brave Mariniers er naar toe.
Maar wat nu gebeurt, het massale vertrek van onderofficieren, betekent dat zeer duur opgeleide, ervaren vakmensen, vertrekken. Die kennis is niet eens te koop, al stop je er nog zoveel geld in. Geen bosterreinen, onbereikbaar, zelfs de landingsvaartuigen kunnen er niet landen, vliegrestricties en woon/werkverkeer waar iemand gek van word. Wij snappen het wel in Doorn.
Maar dit krijg je als politici met hun vettige vingers aan een goed werkend systeem zitten.

ole guapa | 20-03-18 | 10:41 | 7

Ik maak me sterk dat het in Doorn ook niet eenvoudig is om met landingsvaartuigen te spelen.
Ik ken de kazerne overigens goed, renovatie daar is hard nodig en gaat ook geen goedkope operatie worden. Dat het een politiek handjeklap is geweest om de kazerne dicht te gooien en het personeel over te plaatsen naar Vlissingen mag allemaal waar zijn maar als argument voor actief dienende mariniers houdt het echt geen steek. Geen enkele marinier is immers gedurende zijn complete loopbaan op de kazerne in Doorn geplaatst.

Wolveshead | 20-03-18 | 10:52

@ole guapa
Misschien een dooddoener maar soldaten zijn altijd de speelbal van de politiek geweest.

Basil Fawlty | 20-03-18 | 10:59

@Basil Fawlty: Dat wist Clausewitz al: "War is the continuation of politics by other means" (Uit 'On War').

Mbovenka | 20-03-18 | 15:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Pang pang.

Koonkluk Huis | 20-03-18 | 10:40 | 2

zo, dat is een zinvolle bijdrage...

ole guapa | 20-03-18 | 10:42

Naja iig even zinvol als de huidige politiek die zich bemoeit met defensie, volstrekt nutteloos al dan niet beschadigend voor de kwaliteit van het geheel.

peterdh | 20-03-18 | 11:21

In Vlissingen vragen toeristen in het centrum aan Vlissingers waar het centrum is.... het is een triest, grauw stadje met veel criminaliteit. Mariniers hebben groot gelijk.

Unidexter | 20-03-18 | 10:38 | 1

Middelburg is een prima stad. Mooi centrum. Alles daar is dicht bij elkaar omdat Walcheren zo klein is. Ze kunnen ook in Zoutelande gaan wonen (15 min met de auto).

Vula | 20-03-18 | 11:08

Qua patet orbis, zolang het maar niet Vlissingen is.

E-Burke | 20-03-18 | 10:36 | 3

Hahaha, Dank u, koffie over de laptop

Tipped Relic | 20-03-18 | 10:37

LOL!!

DrumPiet | 20-03-18 | 10:38

Gvd je was me voor.
En dat terwijl Michiel de Ruyter toch echt uit vlissingen kwam..

schoon-schip-maken | 20-03-18 | 10:42

Een neef van mij is officier in het Australische leger. Die moet om de paar jaar 1000 kilometers verhuizen voor een andere kazerne i.p.v. 150 km.

Alles is relatief.

Teleo | 20-03-18 | 10:33 | 3

Jouw neef heeft dan ws ook een iets andere loonstrook dan de gemiddelde marinier. De australische overheid heeft namelijk wel respect voor haar militairen en bewijst dat door de knip te trekken. De haagse kruideniers hebben alleen mooie woorden voor hun militairen, woorden die toch niets kosten en niet nagekomen hoeven te worden.

der_feldwebel | 20-03-18 | 10:38

"Jullie zijn het goud van de organisatie"

du Roi Soleil | 20-03-18 | 10:41

'Wij moeten alleen in blik betalen'

RenHoek | 20-03-18 | 10:45

Op papier logische transitie. Terrein in Utrecht afstoten en iets terugpakken in Zeeland lijkt me voor de staatskas niet ongunstig. Van het marinierssalaris kun je in Utrecht niks of nauwelijks iets kopen. In Zeeland ligt dat totaal anders. Maar ja, dan loop je in november of februari naar het beeld van de Ruyter en wil je snel, heel snel, terug naar Utrecht.

Langshetrandje | 20-03-18 | 10:33

Beetje een onzinverhaal. Als er één club is die vaak op stap is en waar het personeel vaak binnenslapers zijn dan zijn het de Mariniers wel. Fakenews. Komen er soms verkiezingen aan?

Denk eerder dat de economie aantrekt en men elders het beter kan krijgen, of denkt te krijgen.

RenHoek | 20-03-18 | 10:31 | 3

Nee, kijk eens op de kaart en op Funda. Dan snap je het wel. Vergeet niet dat gezinnen van Mariniers al veel lijden onder het vak Marinier

ole guapa | 20-03-18 | 10:44

Denk eerder dat de vrouwen thuis stampij maken omdat die niet willen verhuizen

sko | 20-03-18 | 10:46

Nogmaals onzin. Geen Marinier blijft zijn hele werkzame leven in Doorn zitten (plaatsingen Den Helder etc). Daarbij geldt, 'ze weet met wie ze trouwt'...

RenHoek | 20-03-18 | 10:46

Het valt wel mee. In totaal zijn 74 man voortijdig weggegaan, voornamelijk onderofficieren. Dit is relatief gezien vergelijkbaar met het verloop van personeel bij de Landmacht. Ook hier voornamelijk onderofficieren.
De reden is niet verhuizing hier, maar slechte arbeidsvoorwaarden in combinatie met een aantrekkende arbeidsmarkt.
Want waarom op 70 km van je huis werken met een slechte reiskostenvergoeding voor 1300 euro als je ook in je eigen dorp of stad kunt werken voor 2100 euro?

du Roi Soleil | 20-03-18 | 10:31 | 2

Ik heb te weinig kennis om echt beslagen ten ijs te komen maar:

74 op een totaal van 1000 mariniers is 7.4% Als dit grotendeels (onder) officieren zijn is dat percentueel waarschijnlijk een stuk hoger (er zijn immers minder onderofficieren)

Is het correct dat een marinier aan salaris 1300 euro krijgt? Als dit klopt dan is het namelijk verbazender dat er uberhaupt nog mariniers zijn.

Dr_Prepper | 20-03-18 | 10:40

@Prepper: je gaat volledig voorbij aan de rol van een onderofficier. Die is de spil tussen de strategie (officieren) en het resultaat (manschappen). Zonder hem of haar loopt het geheel in het honderd. Dus die 74 mensen zijn verantwoordelijk voor het succes van honderden manschappen.

ole guapa | 20-03-18 | 10:46

Geef ze eens ongelijk,uitgestuurd worden naar een zandbak waar iedereen je naar je leven staat om de een of andere vage redenen,ouwe rommel waar je mee moet werken,totaal geen steun,bij elke kogel die je afschiet heb je automatisch een aanklacht aan je broek.
zodra er wat is word je eruit geschopt en kan je barsten.
En dat alleen omdat er iemand een leuk baantje aan over houd in Brussel als jij je leven waagt.
Je bent al knetter dat je er überhaupt het leger in gaat.

Roger-Rabbit | 20-03-18 | 10:31

Ten eerste " Wat kost dat wel niet", ten tweede " Na een paar jaar wordt weer terug verhuist omdat Vlissingen niet geschikt bleek !!" Het is niet een paar Mariniers die je verkast maar hele gezinnen, kinderen met vrienden op school, vrouwen in een ingeleefde omgeving enz enz. hans hillen geef ons ook is een cadeau en ga is lekker dooht.

jan huppeldepup | 20-03-18 | 10:31 | 1

De mariniers en hun gezinnen hoeven niet te verhuizen indien zij in die regio destijds een huis hebben gekocht of gehuurd. De betreffende marinier wordt gewoon boordplaatser op de nieuwe kazerne en kan vervolgens in de weekenden en vakantie/verlofdagen gewoon naar huis.
Niets anders als anders dus. Vlootpersoneel dat in Brabant woont werkt immers ook zonder problemen in Den Helder bv..
Waarom zou dat voor mariniers anders zijn?
De andere grote marinierskazerne (en opleidingskamp) ligt bv. in Rotterdam. Nooit gehoord dat men daar een probleem van maakte.

Wolveshead | 20-03-18 | 10:40

Ah, de mariniers nemen ontslag.
Dat zal "onze volksvertegenwoordigers" en de andere vijanden van de westerse samenleving echt niet storen. Dagelijks halen zij vele jonge moslimmannen in de militaire leeftijd op uit de poepgatlanden om dat vacuüm op te vullen.
Echte bikkels, die geen schietbaan nodig hebben om te schieten in Nederland.

Jan Passant mk2 | 20-03-18 | 10:30

Even over die laatste tweet..... De huidige premier is ook volledig [X] Ongeschikt

Mastermattie | 20-03-18 | 10:27 | 1

Duw Rutte en Hans Hillen maar onder een tank
oh wacht

Tobi | 20-03-18 | 11:20

Volgens Rutte zijn wij te dom te denken dus vertrouw de professionals maar. Zij hebben het goed met je voor.

i-Wonder | 20-03-18 | 10:27

2voor12 | 20-03-18 | 10:19
Nee hoor.

DrumPiet | 20-03-18 | 10:27

Och, bij de volgende crisis staan er weer genoeg in de rij om militair te worden.

Teleo | 20-03-18 | 10:26 | 3

Dit is natuurlijk de echte oorzaak. Iemand met heel goede kansen op de baanmarkt zal niet bij defensie gaan. Als het slecht gaat met de economie is het voor defensie makkelijker werven. Op dit moment zijn er veel vacatures en is defensie nog onaantrekkelijker, vandaar de leegloop.

Vula | 20-03-18 | 10:29

Ja, weet ik. Vriendjes van me zitten bij 'de baas'.
Nog een uitzending en die kappen er ook mee. Zijn techneuten en kunnen zo elders aan de slag.

Opzich vind ik ook dat je tot je 35e militair kan blijven, beetje sporten, kamperen, lachen met de jongens. En dan moet kappen met die onzin en een echte baan moet zoeken.

Teleo | 20-03-18 | 10:42

@teleo
U weet niet waar u over babbelt. Groet van een marinier in ruste.

toetssteen | 20-03-18 | 16:57

De incompetentie van Karla Peijs werpt haar schaduw vooruit. Schijn van corruptie... CDA?

Zeddegeizot | 20-03-18 | 10:25 | 1

Ho ho ho... als je over corruptie spreekt dan is Loek Hermans (VVD) nooit ver weg

Dutch_Viscount | 20-03-18 | 12:24

Hans Hillen? Leeft die dan nog?

Osdorpertje | 20-03-18 | 10:24 | 1

Zijn wet is inmiddels de nek omgedraaid. Hoe het Hansje zelf vergaat weet ik. Iet.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 10:58

Als je marinier wilt worden of blijven en je vindt het teveel moeite om daarvoor te verhuizen kun je beter geen marinier worden. Wordt boekhouder, half 8 weg, half 6 weer thuis. Lekker gezellig eten met de vrouw. In veel andere landen vechten soldaten zich dood, in Nederland is verhuizen al te veel moeite. Misschien heeft het hier iets mee te maken: twitter.com/spectatorindex/status/974...

Vula | 20-03-18 | 10:23 | 3

In veel landen krijgen militairen een goed salaris ipv zakgeld.

der_feldwebel | 20-03-18 | 10:53

In de VS krijgen ze ook kut salaris, wel goede secundaire voorwaarden, daarna PTSS en plegen ze zelfmoord na een uitzending van 3 jaar zonder psychische hulp....

Oepsie1234 | 20-03-18 | 11:38

Vula je hebt een punt. Deze index zegt alles over de morele staat van het land, de houding tov de leiding en het vertrouwen in de toekomst. CBS en soortgelijken kunnen lijstjes produceren hoe gelukkig we wel niet zijn wat ze willen. Wensdenken en fakenieuws.

Pedronegro | 20-03-18 | 12:12

Het grootste probleem is dat er geen banen zijn voor hun echtgenotes in Vlissingen.

kwark001 | 20-03-18 | 10:23 | 1

Dus omdat de partner geen baan zou kunnen vinden, neemt de kostwinner maar ontslag.... Klinkt...logisch?

Haram_Kafir_4ever | 20-03-18 | 12:49

Wil je voorkomen dat een azc bij je in de gemeente komt stem lokaal. Anders belt den haag op en dan moeten de lokale vertegenwoordigers van de grootpartijen doen wat den haag wil als de lokale vertegenwoordigers van vvd cda d66 pvda etc tenminste nog een politieke carriere willen hebben.

1977 | 20-03-18 | 10:22 | 1

In mijn gemeente alleen maar kartelpartijen. Niet een (1) lokale. Dus dat wordt een blanco/ongeldige stem. En verder uiteraard tegen de sleepwet.

Botte Hork | 20-03-18 | 10:27

Dan verhuis je dus naar die uithoek maar na een paar jaar moet je toch weg bij de mariniers want je bent te oud. Probeer dan maar eens je huis te verkopen en weer iets terug te kopen in de bewoonde wereld.

2voor12 | 20-03-18 | 10:20 | 6

@Vula
Moet je maar zien of die jouw huis willen. Tel daarbij op dat je in Vlissingen 100k voor je huis krijgt terwijl je voor iets vergelijkbaars 300k elders moet betalen.
Het is geen gewone baan die je tot aan je pensioen doet, het is iets voor een aantal jaren waarna je maar moet zien waar je terecht kan komen. Dus logisch dat je al naar het einde van je carrière als marinier kijkt en je daar op voor bereid.

2voor12 | 20-03-18 | 10:29

Vlissingen was een van de eerste plekken waar het Kustpact is gesloten, omdat er anders teveel vakantiewoningen en lelijke Vlaamse strandapartementen voor Duitse toeristen worden gebouwd.

Jostifiel | 20-03-18 | 10:55

2voor12 | 20-03-18 | 10:29
Als de prijzen in Vlissingen lager zijn dan is het ook makkelijker een huis te kopen? Voor een jonge marinier alleen maar gunstig want die kan waarschijnlijk geen hoge hypotheek krijgen.

Vula | 20-03-18 | 11:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Het leek Hans wel een leuk idee Karla een mooi cadeau te geven. Wat een mafkees die Hillen. Nadenken kan hij niet en ook oorzaak en gevolg is hem totaal vreemd. Dat soort volk maken ze minister tegenwoordig.

Hebbiehemookweer | 20-03-18 | 10:19

Ieder land krijgt de politici die het verdient.

Glasgow Argus | 20-03-18 | 10:19 | 3

Die het kiest

BosrandDirk | 20-03-18 | 10:21

@ BosrandDirk | 20-03-18 | 10:21
Krijgt.
Je kiest de ene (PVV) maar krijgt de andere (D66) want kartelvorming tussen de gevestigde partijen die nieuwkomers buitensluiten.

2voor12 | 20-03-18 | 10:23

Je bedoeld die Cambridge Analytics "organiseert"

Dutch_Viscount | 20-03-18 | 12:28

Het is inherent aan het beroep van militair dat je van tijd tot tijd wordt overgeplaatst, of dat Vlissingen is of Aruba moet dus niet uitmaken.
Voor mariniers (feitelijk "zeesoldaten") is een locatie dichter bij de kust feitelijk ook logischer dan een locatie midden in de bossen in de provincie Utrecht.
Dat het zuur is voor de burgermedewerkers die daar mogelijk dure woningen hebben gekocht en nu evt. ook zouden moeten verhuizen is een ander verhaal maar binnen Defensie eveneens niet uitzonderlijk.

Wolveshead | 20-03-18 | 10:19

Dit lijkt toch een mooie lobby te zijn van de vakbonden. Volkskrant typet het netjes over. Het aantal mensen dat weggaat zegt alleen iets als het wordt vergeleken met andere legeronderdelen. Als daar ook veel mensen weggaan is het onwaarschijnlijk dat de oorzaak de verhuizing is. Betere baankansen en salaris buiten defensie zijn meer waarschijnlijk. Bovendien is de verhuizing in 2022. Beetje raar om dan nu al weg te gaan.

Vula | 20-03-18 | 10:18 | 2

Zucht, de afzwaaiers zeggen zelf (opeens veel meer dan normaal) dat het m.n. om baankansen partners gaat. Dus niet onnodig ingewikkeld doen.

MarcS | 20-03-18 | 10:24

Dit. Het verloop bij de Landmacht is ook ongekend hoog. Bovendien is het argument van goedkope huizen onzin. Dat is juist een kans om te kopen itt in het midden van het land.

du Roi Soleil | 20-03-18 | 10:35

Streep door dit onzalige plan.
De rekening voor de gemaakte kosten van deze cluster-fuck naar Hans Hillen en het CDA.
Dank u.

Not_again | 20-03-18 | 10:18

Dat krijg je ook, als je politici de kans geeft om te DENKen!

plantmaar | 20-03-18 | 10:16

Kansloze missie.

marcoplarco | 20-03-18 | 10:16

Dat is toch gewoon corrupt? Of dacht je dat deze lui elkaar cadeautjes geven omdat ze echt vinden dat het het beste idee voor de natie is? Ergens heeft Hillen hier via het CDA circuit weer een cadeau voor teruggekregen. Een leuke bijbaan, nette villa of een mooie opdracht ergens. Kan niet missen.

F#ckingAwesome | 20-03-18 | 10:15 | 2

Mariniers op de hei is natuurlijk ook een beetje raar (het zijn toch zeesoldaten?). Daarnaast heeft Vlissingen met zijn geschiedenis ook wel een binding met de mariniers. Keuze is dus niet zo gek als het lijkt.

Vula | 20-03-18 | 10:20

Vula, de naam mariniers zegt niets. Dat ze toevallig onder de marine huizen, ook niet.
Het zijn special ops.

MarcS | 20-03-18 | 10:23

Knettergek.

Not_again | 20-03-18 | 10:15

Het leger is in deze tijden sowieso een achterhaald instituut. Ontwapenen en inzetten als maatschappelijke dienstverlening, uiteraard inclusief herinvoering dienstplicht.
Met grote dank voor bewezen diensten en alle eer.

DrumPiet | 20-03-18 | 10:15 | 7

"In time of peace prepare for war."

Croxifoxio | 20-03-18 | 10:54

Dumbo. En dan ‘ Juncker help’ roepen wanneer de pleuris uitbreekt? U lijkt wel z’on gek van de gebroken geweertjes beweging.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 11:03

@haatbaardknipper: Nee, juist niet. Geheel zelfstandig. Zonder Juncker. Zonder Trump. Gewoon zelf op de knop drukken. Hoeven we ook geen pang-pang te roepen of tanks te lenen van de Duitsers. Gewoon een zelfstandig kernmachtje en verder niks. Goedkoop, effectief en onafhankelijk van allerlei ander gespuis.

The2Amendment | 20-03-18 | 11:16
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken