Sleepwetcampagne! GeenPeil en SP zetten zich in
Zendtijd Politieke Partijen voor de SP. Het Sleepwetreferendum komt er aan, en waar het kabinet zo veel mogelijk de kop houdt, trekt de SP als vanouds de campagneschoenen aan om hun standpunt duidelijk te maken.
Deze video legt in anderhalve minuut uit wat de SP-bezwaren tegen de Sleepwet zijn. Daaronder de ongebreidelde oogst van bulkdata, waardoor de diensten door de burgers de boef niet meer zien. Zo is de SP ook opgevallen dat daders van aanslagen opvallend vaak al bij diensten bekend zijn. Betere info-uitwisseling is dus slimmer dan een sleepnet. Ook wijst de SP er venijnig op dat burgers steeds minder inspraak in hun eigen democratie hebben omdat de regering het referendum doodmaakt, maar ondertussen wel álles van íedereen wil kunnen weten. Behalve zijn of haar mening over het (slechte) functioneren van de politiek, uiteraard. Iets langer is trouwens de video van GroenLinks, waarin Kamerlid Buitenweg een minicollege tegen de Sleepwet geeft. En da's gewoon een sterke speech:
GeenPeil jaagt Sleepwetdebat aan tot 21 maart
Reaguurders zonder adblockers en/of die geen Premium lid zijn, hadden ze al gezien: op GS staan banners voor het Sleepwet-referendum. Die draaien tot 21 maart en als je d'r op klikt, kom je op GeenPeil.nl. Omgebouwd van een zieltogende partijsite tot campagnepagina met info, nieuws & debat over de Wiv. Doel: opkomst op 21 maart vergroten. Niet voor. Niet tegen. Want wat je uiteindelijk stemt, bepaal je zelf. Maar hoe hoger de opkomst, hoe groter het politieke probleem voor de demofoben van Rutte 3 ( en verantwoordelijk minister Ollongren) als ze strak de uitslag wéér gaan negeren. Dat probleem gunnen we ze natuurlijk van ganser harte. Dus lees je ff in. Kies een kant. En ga stemmen op 21 maart.

Reaguursels
Inloggen@Geenstijl, gaan jullie ook proberen te helpen met het referendum tegen de afschaffing van het referendum? Desnoods zelf initieren?
De AIVD en de sleepwet, wat moeten we nou als klein landje achter de EU gaan lopen met hun DDR praktijken.!!
Het schijnt dat onze overheid de frustratie van van het Hollands koloniaal verleden nog niet ten boven is.
Voor een sleepwet zijn talloze redenen te bedenken behalve die van bescherming tegen terrorisme. Er is doorgaans maar één belang en dat komt neer op 'meer knaken'
AFA moet natuurlijk wel beschermd worden. En de militante dierenbescherming tak. En iedere anti-zionistische groepjes. En..
Verder ben ik het er wel mee eens.
De helft van AFA zit waarschijnlijk al vol met AIVD, dus dat maakt niets uit, maar inderdaad, GL lijkt soms verweven met die fascisten dus wellicht hebben ze dat niet in de gaten.
Ik vraag me af hoe mensen voor die sleeptwet kunnen zijn. Wat is hun logica?
Men meent dat de sleepnetwet helpt terrorisme te bestrijden. Dat terrorisme volgens alle onderzoeken meestal de daad van eenlingen en/of kleine cellen is vergeet men te vertellen.
Nooit verwacht dat ik nog eens op Groenlinks zou stemmen,
veel keus is er hier niet.. Ach laat maar ik blijf wel thuis.
Hoe zo. Er zijn nog andere partijen die tegen zijn. FvD, PVV, SP. En als je niet gaat stemmen dan ook niet naderhand klagen.
De pvv is voor de sleepnetwet.
Dat GL tegen de sleepwet is verbaast mij niet.
Aan GL zijn nogal wat criminele organisaties verbonden die het liefst underground willen blijven. Met de sleepwet kon dat wel eens veranderen, en dat is tegen de zin van GL.
Ik stem overigens tegen die wet, WeesgeenKees, trek D66 door alle plees.
Op basis van gewone / huidige technieken kan GL terroristen volk al gevonden worden. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Is alleen geen prioriteit, wordt van hoger hand ook niet gestimuleerd cq gewaardeerd.
Ik hoop wel dat man Maarten niét zijn dagelijkse laafje melk vergeet.
Godverdomme.
Natuurlijk stem ik tegen de Sleepwet. Maar verder zijn er hier in mijn dorp maar 3 partijen waar ik op kan stemmen te weten VVD PvdA en CDA. Wat moet ik doen?
Kijkt u eens op de websites van die partijen in uw gemeente en zie wat ze in uw dorp bereikt hebben in de afgelopen 4 jaar. Op de 'beste' zou ik stemmen, wie dat dan ook is. Het gaat niet om de TK verkiezingen al doet men alsof. Vindt u dat ze alle 3 verzaakt hebben, dan in vredesnaam maar een keer niet - dus blanco - stemmen maar wel tegen de sleepwet. Dan gaat u in ieder geval niet voor niets naar het stembureau.
In mijn woonplaats doen 14 partijen mee, incl. de PVV dus ik heb dat probleem niet. Ik wens u veel wijsheid.
Een lokale partij oprichten, het is uw burgerplicht.
Ik vraag mij af wat voor mensen voor deze wet zullen stemmen.
Stemmers op de coalitie.
Even kort samenvatten: www.youtube.com/embed/SdASXiLdOzk?sta... (Arjen Lubach)
Ik stem voor. Als een minister akkoord gaat met het afluisteren van mij en mijn omgeving moet er serieus wat aan de hand zijn. En het argument dat een eventuele andere regering wat minder correct met de gegevens omgaat is een beetje lulkoek, die houden zich dan toch niet aan wetten.
Maar kunnen doordat het eerder verboden was niet direct beschikken over een volledig geoutilleerde sleepnetinfrastructuur, ervaren bemensing en een de historische data uit “betere” tijden.
.
Als medeburger wil ik vragen net iets verder te kijken dan uw neus lang is en uw stem te heroverwegen?
.
U sleept mij namelijk mee door uw gebrek aan visie. Eenmaal gevangen in het net van een wat minder goedaardig regime is ontsnappen geen sinecure. Hoeveel jaar Oostblok ook alweer?
.
Met het mentaliteitje dat nu heerst twijfel ik aan dat “goedaardige” van het huidige regime trouwens. Dat is echter een andere tegel.
.
Veel wijsheid toegewenst!
Parel van het Zuiden | 08-03-18 | 21:10
Eens, volledig eens met hetgeen u stelt, ik hoop dat mok69 het sarcastisch bedoelde...
Voor! Want tegen GroenLinks en Socialistiese Partij. Altijd&Ongezien.
Inhoudelijke troll volgede keer?
Privacy niet belangrijk vinden omdat je niets te verbergen hebt, is hetzelfde als niet geven om vrijheid van meningsuiting omdat je niets te zeggen hebt. -EDWARD SNOWDEN-
decorrespondent.nl/nietsteverbergen
Ah, weer een Snowden-geilerd. Weleens over nagedacht waar hij vandaan komt en waar hij nu zit? Juist ja.
Ik ga die luivend maar eens achter het block zetten want word ziek van dat gewauwel. Dus bij deze. Block.
Die luivend is een '66 gekkie.
Hahaha, heerlijk. Eindelijk rust van dat moraliteitsvingertje van een gelovige. Oordelen mogen ze niet, behalve wanneer ze zelf tegen iets zijn. 1 pot nat met andere religies.
En Mark, ik neem aan dat je cynisch bent. Anders ben je dommer dan ik dacht.
Snowden een landverader, die zijn toevlucht heeft gezocht tot een dictatuur.
Ik ga die luivend maar eens achter het block zetten want word ziek van dat gewauwel. Dus bij deze. Block.
Lupuslupus | 08-03-18 | 20:45
Mevrouw Lupuslupus, zet hem/haar/het, oftewel luivend niet achter het block, ik schat u nogal hoger in dan hem/haar/ wat dan ook, en hiermee speelt u hem in de kaart.
@GKJP: pas op dat je niet stijgt tot de hoogte van je fantasie. Ieder mens is gelijk!
@GKJP: pas op dat je niet stijgt tot de hoogte van je fantasie. Ieder mens is gelijk!
Luivend | 08-03-18 | 21:24
Beste, mijn fantasie is eindeloos, echter mijn realiteitszin is ook aanwezig, ik heb geen idee, wat u bedoelt, maar het zij zo.
En uw stelling dat ieder mens gelijk is, tsja. Meer heb ik er niet op te zeggen. Niet ieder mens is gelijk, daar van uit gaan is nog dommer als achteruit fietsen.
@GKJP: cynisme. Naar gelovigen.
@GKJP: cynisme. Naar gelovigen.
Luivend | 08-03-18 | 21:38
Ja, en wat moet ik met deze opmerking? Ik hou van duidelijkheid. Ik meen al meerdere keren gezegd te hebben dat ik niet de meest intelligente ben, dus verklaar u nader.
@GKJP: wanneer je niet de meest intelligente zou zijn heeft het geen zin om mij nader te verklaren, daar je me toch niet zou begrijpen. Gezien je fantasie eindeloos is: succes ermee. Groet.
@GKJP: wanneer je niet de meest intelligente zou zijn heeft het geen zin om mij nader te verklaren, daar je me toch niet zou begrijpen. Gezien je fantasie eindeloos is: succes ermee. Groet.
Luivend | 08-03-18 | 21:52
Met dergelijke antwoorden kunt u zo de politiek in, ik kan wel zeggen 'succes' daarmee, maar dat zal u vast lukken.
Gut. Ik ben het dus roerend eens met een mevrouw van GroenLinks. Een partij die ik nog net iets enger vind dan P66. Het zijn verwarrende tijden.
Nee hoor, mensen laten zich verwarren. Dat is iets anders.
Als ik 1000 dingen roep en je bent het eens met eentje daarvan, impliceert dat dan dat je het ook eens bent met die andere 999 dingen? Zo verwarrend is het niet hoor. Ff logisch nadenken graag.
Ze hep wel egt groote tetten, die GroenLinksterste.. Of draagt dat niet bij aan het debat?? Enniewee.. Tetten... Eauh en ja, geen sleepwet
Nieuwe Inlichtingenwet brengt geen afluisteren van ‘hele wijken’
Bangmakerij en onjuiste feiten in strijd voor referendum
De vrees is dat via de ongerichte kabeltoegang massaal communicatie van iedereen afgeluisterd zou kunnen worden, ook van niet verdachte burgers. Als voorbeeld wordt ook telkens genoemd dat een hele wijk afgeluisterd mag worden wanneer er een verdacht persoon woont. Deze data zouden dan ook nog eens met buitenlandse diensten gedeeld mogen worden, zonder eerst geanalyseerd te zijn.
Deze bezwaren geven weinig blijk van inzicht in de materie en zijn dus feitelijk bangmakerij. Om te beginnen is de term ‘afluisteren’ al niet op z'n plaats: in veruit de meeste gevallen zal het gaan om internetcommunicatie die wordt onderschept, gefilterd en geanalyseerd. Het daadwerkelijk beluisteren van telefoongesprekken gebeurt alleen bij een gerichte tap en kost vaak zoveel tijd dat het alleen wordt gedaan als het echt nodig is.
DE WET VERBIEDT ONBEPERKTE MASSASURVEILLANCE
Ook van het onderscheppen van de ‘communicatie van iedereen’ of van ‘jouw data’ zal geen sprake zijn. De wet staat dit gewoonweg niet toe: de AIVD mag namelijk alleen onderzoek doen naar organisaties en personen die een gevaar kunnen vormen voor de democratische rechtsorde en de veiligheid of andere gewichtige belangen van de staat, alsmede naar bepaalde onderwerpen met betrekking tot andere landen.
GEEN ‘HELE WIJK’ AFGETAPT
Een en ander neemt niet weg dat via de ongerichte kabeltoegang, of zoals het officieel heet: OnderzoeksOpdrachtGerichte (OOG) interceptie, op grotere schaal data verzameld zullen worden dan middels de bestaande gerichte telefoon- en internettaps. Minister Plasterk gaf tijdens het Kamerdebat ook toe dat deze bevoegdheid inhoudt dat op grote schaal en systematisch data zullen worden verzameld.
De vraag is dus hoe groot die schaal in de praktijk zal zijn. Om te beginnen zal geen ‘hele wijk worden afgeluisterd wanneer er een verdacht persoon woont’ - die verdachte persoon kan dan immers gewoon onder een gerichte tap worden geplaatst. Hooguit kan het nuttig zijn om een internetcafé of een wifi-hotspot in de buurt af te tappen als die verdachte persoon op die manier anoniem van het internet gebruik wil maken.
Dan het telkens weer genoemde voorbeeld van het aftappen van een hele wijk, of zelfs van een hele stad. Zowel in schriftelijke antwoorden aan de Tweede Kamer als mondeling tijdens het kamerdebat sloot minister Plasterk dit uitdrukkelijk uit. Afgezien van dat het niet aan de wettelijke vereisten van proportionaliteit en subsidiariteit zal voldoen, is het namelijk ook technisch gezien nauwelijks haalbaar.
Vroeger, toen alles nog via de telefoonlijnen van het staatsbedrijf der PTT liep, zou men inderdaad een buurt- of wijkcentrale hebben kunnen aftappen, maar tegenwoordig is er geen centraal punt meer waar alle communicatie van een wijk of stad doorheen loopt. Zo gaan mobiele telefonie en mobiel internet via de netwerken van KPN, T-Mobile en Vodafone en kan vast internet ook nog via Ziggo gaan.
Zou de AIVD een bepaalde wijk of zelfs een hele stad willen aftappen, dan zouden dus tappunten op al deze vier netwerken geplaatst moeten worden - netwerken met een zeer complexe en snel veranderlijke structuur waar dagdagelijks enorme hoeveelheden data overheen gaan. Dit zal dus niet gauw een aantrekkelijke en efficiënte optie zijn.
etc
Bron: www.netkwesties.nl/1068/bangmakerij-e...
" Netwerken met een zeer complexe en snel veranderlijke structuur waar dagdagelijks enorme hoeveelheden data overheen gaan. Dit zal dus niet gauw een aantrekkelijke en efficiënte optie zijn." - Waarom niet? Leg eens uit. Want veel woorden, maar weinig feiten.
Met deze wet krijgt de aivd gewoon op elke GSM mast en elke wijkcentrale een in gang, dus bij iedere provider en ze hoeven niet eens een scheiding te maken voor data of voice, alles ook de ouwe kpn koperdraadjes gaan over op internet data, de controlle op de acties wordt daarnaast gedaan door Oud aivd ers ehhhh lekker onafhankelijk
Totaalbeveiliging kiezen met ID-bescherming en VPN. En verder niet bezig zijn met die politiek of andere foute zaken.
U doet nu aan cirkelverwijzing?
Een VPN maakt u sowieso al verdacht in de nabije toekomst, een reaguurder hier (Berbaar dacht ik) vroeg onlangs wie een VPN nodig had voor werk, ik gebruik het voor thuiswerken, maar veel mensen zijn dus niet op de hoogte van normaal gebruik van VPN's. Daarnaast als je reist wil je niet dat een hotel-gast je communicatie onderschept, dus VPN's hebben een functie. Maar tegen overheden doe je niet veel ermee. Een overheid kan een bevriende altijd vragen zo'n bedrijf binnen te lopen en toegang eisen tot uw communicatie, daar is niets tegen te beginnen. En ze kunnen ze natuurlijk al lang zelf hebben opgezet.
Met mijn oprechte excuses aan van Rossum, maar ik hoef me niet in te lezen, het ontbeert me aan de intelligentie om dit alles zo te volgen en te verwoorden als menig reaguurder, maar dat neemt niet weg dat zelfs ik begrijp dat dit ten eerste een kutwet eerste klas is, sorry voor mijn taalgebruik, ten tweede volkomen onnodig voor hetgeen men zegt waar het voor bedoeld is, en tot slot, besteedt gewoon weer meer geld aan het politieapparaat en laat hun hun werk doen, zonder alle bureaucratische regeltjes.
Kortom, deze wet is niet in de bek schijten van het volk, maar vele malen erger, ik heb er echter geen woorden voor.
Als ik een aanslag ga plegen dan post ik het natuurlijk eerst op facebook.
Dat ja.
Een beetje plofding doet dat dus wel.
Valt me tegen dat je niet ook twitter, Instagram, Indymedia en Joop.nl gebruikt.
Moratori te Salutem betekent Zij die gaan sterven groeten U. Hoe zeg je in netjes Latijn: Zij die geneukt gaan worden groeten U?
Futuendī te Salutem
en.wiktionary.org/wiki/futuendus#Lati...
Moratori te Salutem betekent Zij die gaan sterven groeten U. Hoe zeg je in netjes Latijn: Zij die geneukt gaan worden groeten U?
Manneke Pislam | 08-03-18 | 20:16 | reageer
Volgens mij is het 'morituri te salutenant'.
Maar corrigeer me als ik fout zit, ik leer graag.
GKJP | 08-03-18 | 20:50
'morituri te salutant', bedoelde ik...
Snels en Buitenweg zijn toch wel erg fijne kamerleden van GL. Hoe die Klaver aan zo'n gevolg is gekomen is mij een raadsel.
Maar goed, Kubuskop Buma heeft zich al laten ontvallen dat de sleepnetwet toch uitgevoerd zal worden, ongeacht wat de uitkomst van het referendum is dus ook dit rondje naar de stembus is er weer een voor de buhne.
We gaan toch al naar de stembus. Alleen het stemmen tellen duurt nòg langer....
Sleepwet, afschaffing van kontant geld onder het mom van “veiligheid”, internet en bankencontrole.. alles wijst erop dat beroepspolitici alle mensen en kleine bedrijfjes verder in belastinslavernijen willen drijven.
Er mag gee Eurootje ontsnappen! ALLES moet in beeld, HUN beeld!!
De licelevens van voornoemde publiekgeldverslaafden MOET en ZAL prolongeren. Het fake “belang van het land” is hun paard van Troye!
Het ECHTE belang van het land is ALLEEN nog in goede handen wilders en baudet! Riskeren hun leven hiervoor zelfs! Evenals een paar losse zielen hieromheen drijvend!
Het lijkt mij normaal om belasting te betalen. Maar ik ga over mijn eigen privacy, als men iets over of van mij wilt weten, kunnen ze er netjes om vragen, geen probleem. Dat hele stiekem en geheimzinnig aftappen (je weet ook niet of je ooit getapt bent geweest) is erg sinister en boosaardig.
Straks is de sleepwet er. En dan is het "om de sleepwet goed uit te voeren kunnen we, als uitvloeisel van uitvoering van de wet het anoniem reaguren niet meer toestaan" - zou zomaar kunnen.
Verplichte aanschaf card reader en dan je ID of paspoort scannen alvorens van het internet gebruik te maken. Dan bedenk je wel twee keer voordat je iets zegt... 1984 in een modern jasje.
Yep. En als het zover is, is het te laat en is het: "u wou die wet toch"? Overigens gaat zo'n reader dan geld kosten. Jaarlijks.
Hufterst | 08-03-18 | 20:15
En niet kapot maken. Anders tuchten vanwege vernieling van staatseigendom.
Net als downloaden, kan ook niet meer.
Ik denk dat het TOP is dat er niet meer (laf) anoniem gereaguurd mag worden, het is nu een beetje alsof iedereen met een burka op lekker in het wilde westen aan het lullen is...
Gaat ook gebeuren. Kijk maar naar wat Merkel wil... en EU is Merkel
@movingsquare, Goed dat je je echte naam gebruikt dan, hypocriete laffe hond.
Ik kwam nog een liedje tegen om de kamerleden van Christen Unie te inspireren die straks moeten beslissen over wat er met de referendumuitslag moet gebeuren. Het gaat over netten spannen en heimelijk gadeslaan:
Gena, o God, bescherm mij door Uw hand;
Zie, hoe ik ben omringd aan allen kant;
Zie, hoe de mens zijn boze netten spant,
Om mij daarin te jagen.
Den gansen dag is 't oog op mij geslagen;
Zijn list legt mij op al mijn wegen lagen;
Zijn macht vergroot mijn ongeluk en plagen;
Ontroert mijn ingewand.
Zij rotten saâm, en houden bozen raad,
Terwijl mij elk in 't heim'lijk gadeslaat,
Mijn schreden volgt, en mij naar't leven staat,
Door ramp noch klacht bewogen.
Zoudt Gij, o God, nog met Uw heilig' ogen,
Hun boosheid zien, en straffeloos gedogen?
Neen; stort hen neer door Uw geducht vermogen;
Uw gramschap straff' hun kwaad.
Psalm 56. Zeer toepasselijk. Dank.
En om duidelijk te maken dat ze Rutte III op het oog hadden verwijst Laus Deo Salus Populo hier ook nog even subtiel naar de donorwet.
"Zo is de SP ook opgevallen dat daders van aanslagen opvallend vaak al bij diensten bekend zijn."
Ja, begrijp ik als die diensen zelf die acteurs inhuren voor de zoveelste hoax...
Maar daar zeggen die sukkels van de SP niets over, anderen trouwens ook niet, schijnt dat bijna iedereen hierzo compleet braindead is geworden van hun zombieschermpies.....
Bij veel aanslagen in Amerika zijn in de buurt van de aanslag vaak military drills. Ik volg de samenzweringkanalen ook wel hoor.
In Rusland waren verschillende aanslagen op flatgebouwen-met tientallen doden-hoogstwaarschijnlijk het werk van de FSB. Om het verlangen naar een sterke man, die de chaos bestrijdt, aan te wakkeren.
Maakt het werkelijk wat uit wanneer je geen slachtoffer of dader bent? Dat kan je je afvragen.
Kuifje-in-Afrika | 08-03-18 | 21:05
Dat kan hier ook gebeuren als de democratische controle op dergelijke organisaties nog verder verslapt. Het is al slecht gesteld met die controle in ons land, dus we moeten die restjes controle wel behouden.
Ik snap de SP wel. Sleepwetten voer je in nadat het “proletariaat” de macht heeft genomen...
Ik ben ook geen SP-fan.
Parel van het Zuiden | 08-03-18 | 20:03
lol!
Dat is zo voor elke stroming. Ebru had het over dat democratie een trein is waar iedereen uitstapt zodra zijn station bereikt is, '66 wil nu al uitstappen.. Laten we zorgen dat de SP aan boord blijft.
Probleem is dat niet iedereen altijd met politiek bezig is, niet iedereen weet wat er allemaal speelt, of heeft er tijd voor over.
Ik had de grootste moeite om mijn ouders uit te leggen waar dat referendum over gaat, en waarom ze ervoor of ertegen moesten zijn (moeten we twee keer stemmen?)
Het vereist toch wel wat kennis van wat er zoal omgaat in de wereld.
Zeker wanneer je elke avond NPO zit kijken en geen computer hebt.
Ik ben tegen de sleepwet.
Ik ben voor. Types als jij moet de AIVD nauwlettend in de gaten houden, want staatsgevaarlijk.
Kuifje-in-Afrika | 08-03-18 | 20:08
Had je weer avonddienst, knul?
Overdag werk ik.
Prima dat u uw ouders uitlegt waar het over gaat, geenpeil heeft een redelijke site gemaakt, als uw ouders kunnen omgaan met de computer kunt u hen daar op wijzen.
Kuifje, wanneer de AIVD 'staatsgevaarlijke types' zoals ik ook al nauwlettend in de gaten moet gaan houden, gaan ze het wel héél erg druk krijgen.
Maar, weet je, ik stem tegen die sleepwet, dus hoop ik maar dat de AIVD dat uiteindelijk niet hoeft te doen.
Die kunnen hun tijd ongetwijfeld wel beter besteden.
Fuck de SP
In de basis is Iedereen die alleen digitaal betaald en geen piek in zijn zak heeft, schuldig.
Ik stem voor de sleepwet opdat iedereen gelijkheidsmongool de democratie kei- en keihard in zijn reeDt voelt.
Ik heb weinig te verbergen, en anders ga ik een uitkering halen aan de andere, parasitaire kant van het leven. Heerlijk geen kont meer uitvoeren, Fuck m.
Helemaal met je eens.
Teleo | 08-03-18 | 19:55
Het beste argument voor de sleepwetnet tot nu toe kom ik hier tegen, u stemt voor de sleepnetwet omdat u anderen de mond wilt snoeren. Waarschijnlijk dezelfde afweging als de regeringspartijen hebben gemaakt. Alleen komt men er daar niet voor uit.
Well, let's give them something to talk about. Stem tegen!
Voorwaar, toch een reden om misschien GL te stemmen met GR.
Tjonge, jonge jonge. Wat een armoede.
Jaahhhh want als iemand 1000 dingen roept en je het er met 1 eens bent, valideert dat ook zijn 999 andere gedachtenspinsels. Kom op, zo moeilijk is het toch niet?
Het begint in A'dam. Zaal is vrijwel leeg.: livestream.com/debalie/IWDzinebelrhaz...
Begint om 8 uur. Kijken mensen. Laat je inspireren.
Nou druk is het in ieder geval niet. Moet dat om 8 uur beginnen?
Lupuslupus | 08-03-18 | 19:57
Hier lijkt 't anders aardig vol te zitten hoor.
Hoop dat het goed beveiligd is daar. Moslim Gekkies genoeg in NL
Bomvol hier. Het stroomt langzamer binnen door de fouillering.
Vreselijk irritant dat ze nooit op tijd beginnen. Net als in de TK: 10 min. schorsing worden er zomaar 20. Bah.
De enige waar ze stipt op tijd zijn is zondags de kerkdienst.
Yep. Nu is het drukker.
Linksboven bij 'live' staat het aantal bezoekers.
218
Ze moeten nog even wachten, Zineb moet haar hoofddoek nog even fatsoeneren.
Jeetje. Dat ik het ooit nog eens een compliment aan de SP zou geven..
Goed gedaan SP!
Daar sluit ik me bij aan! Chapeau SP
Ronald van Raak heeft op de avond van het referendumdebat anders ook heel erg goed zijn best gedaan. De SP is niet mijn club maar je kunt ze niet ontzeggen dat ze doen wat ze beloven.
m.youtube.com/watch?t=4s&v=UO-oFf...
Ja, ik zal het nooit met SP en GL eens worden maar we hebben elkaar misschien nodig. Vriendin ( een niet mijn) is hardstikke links dat vind ik niet erg, soms moet je bevriende mogendheden worden
De SP was ook tegen dat Oekraïneverdrag, en geregeld komt die Ronald Raak (naar mij idee) positief in beeld. Het is niet zo zwart/wit maar niet iedereen ziet dat.
Je kunt in ieder geval zonder gevaar tegenstemmen nu je weet dat ze de uitkomst zeker weer gaan negeren. Ik hoop dat het een grote middelvinger richting de elite wordt bij wijze van afscheid. En omdat Timmerfrans kloon KeesVee campagne voor gaat voeren.
Een hele dikke middelvinger inderdaad. En de weken daarna weer (ver)draaien / spinnen / liegen en belerend doen om de complete kak aan die kiezer te relativeren. Hilarisch als er niet zo een zorgwekkende ontwikkeling aan ten grondslag zou liggen.
Ach beste HaatbaardKnipper (creatieve nick btw), die zorgwekkende ontwikkeling laat ik toch echt even van me af glijden als de Timmerfrans wannabee weer volledig voor schut staat voor de camera. Die lol laat ik me niet afnemen.
De veiligheidsdiensten weten al lang wie wat is. ik denk wel dat ze zeer capabel zijn in opsporing maar er gebeurt niet zo veel verder. Ik geloof het gewoon simpelweg niet dat dit ook maar iets met terrorisme te maken niet.
Klopt, de 'sleepwet' heeft geen reet met veiligheid te maken, maar met het tegengaan van anonimiteit op internet en de negatieve gevolgen die dat heeft op de maatschappij. Het is het grootste probleem betreffende harde criminaliteit (darknet), witteboordencriminaliteit (belastingen) en maatschappelijke geestelijke gezondheid (internet/telefoonverslavingen).
Vele mensen (niet iedereen..) die er tegen zijn behoren tot een van die groepen. Ongeacht afkomst, sociaal-economische status, huidskleur of capaciteiten.
@luivend joh? Iedereen op GeenStijl dus?
@Sandronique: "iedereen" is nogal totalitair. Net als "altijd" of "niemand" of "nooit".
Maar velen wel ja.
Ik niet, want ik ben voor de sleepwet. Maar zo'n Luivend moeten ze natuurlijk 24/7 in de gaten houden, vanwege mogelijke subversieve en staatsondermijnende activteiten.
@Kuifje: daar zijn 'ze' net een half jaar mee gestopt. Dus zo boeiend was ik uiteindelijk niet. Hun eigen staatsondermijnende actie, want mij volgen heeft ze enkel nodeloos geld en mankracht gekost. Gewoon dom en inefficiënt dus.
Maar ze weten nu wat voor vlees ze in de kuip hebben, dat is ook wat waard.
@Kuifje: dat wisten ze al sinds mijn basisschool. Daarom juist.
Mensen snappen niet dat de sleepnetwet helemaal niet gebruikt gaat worden om individueel mensen te de hele tijd te volgen. Het gaat erom om te verzamelen en als men iets nodig heeft tegen iemand, dan gaat men met de stofkam door de gegevens. Het kost dus vooral veel geld en elke keer als het niet 'werkt' dan moet er meer geld bij, dat moeten wij dus opbrengen.
Kies een goede niet-gratis computerbeveiliging. En bepaal lekker zelf of je gaat stemmen.
Stemmen is een recht waar heel hard voor geknokt is. Niet-stemmers hebben hun recht om ook maar ergens iets van te vinden, verspeeld.
En ongeldig-stemmers dan?
Belasting betalen is een plicht waar heel hard voor geknokt is... oh wacht.
LL,
Gelul!
Iedere stemmer legitimeert het spel. Maar blijft janken over de poppetjes.
Lupuslupus | 08-03-18 | 19:49
Hear hear! Hoewel de lust je weleens ontgaat de laatste jaren.
@Blowing, heb in mijn hele leven 1x het stemmen verzaakt wegens ernstige ziekte. Al moet ik er later met een rollator heen strompelen, niets houdt mij tegen....
@Lupuslupus: ah, dus mensen die niet kunnen stemmen wegens ernstige ziekte zijn gevrijwaard van uw verbod om naderhand geen mening te mogen hebben. Goed om te weten!
Al moet ik er later met een rollator heen strompelen, niets houdt mij tegen....
Lupuslupus | 08-03-18 | 20:20
Zou het zover komen? Zelf denk ik dat tegen die tijd een '66er al heeft geregeld dat de organen geoogst moeten zijn voordat de mensen al te zeer zijn afgetakeld...
Ook leuk: met een heleboel mensen valse sporen gaan leggen. Net zoals dat gezin in Amerika waar moeder zocht naar een nieuwe snelkookpan, zoonlief naar brandstof voor een spreekbeurt en pa naar kunstmest voor de tuin. (Ongeveer zoiets) dat resulteerde in valse alarmen.
Mooi filmpje van de SP. Kort maar krachtig.
.
Het SP-animatie-filmpje begon goed. Maar eindigde dus slecht. Op 1 minuut 15 gaat de SP de mist in. Het is een geen middel om politici terug te fluiten, immers Raadgevend. Het is slechts een middel om de mening van de burgers kenbaar te maken. En daarna hebben ze het over het afschaffen van het referendum, maar daar wordt niet over gestemd de 21ste. Dus, die opmerking werkt verwarring in hand. Want straks krijg je domme burgers die denken dat ze stemmen over de afschaffing van de het referendumwet.
En verder wat Arjen Lubach zegt:
- www.youtube.com/watch?v=plLyjO0Qt7k
- www.youtube.com/watch?v=SdASXiLdOzk
Het is weliswaar raadgevend, maar D66 is uitgesproken voor een correctief/bindend referendum, ofwel de uitslag respecterend. Logisch dat zij dan al hier bij dit referendum de uitslag zullen respecteren, toch ???
Kan bij een nieuwe stemming weleens de doorslag geven.
Honden reageren ook op fluiten, alleen niet altijd. We kunnen de regering wel terugfluiten, maar of ze luisteren is iets anders. Het zijn net honden.
Maar bedenk je ook dat als politici hun achterban keer op keer op keer op keer op keer in de bek spugen door gewoon te zeggen: "fuck jou met je mening, ik trek me daar als jouw volksvertegenwoordiger niets van aan!"... Het een keertje ophoudt.
"Die kant" staat al een tijdje vast. Ook verschrikkelijk hondenweer zal mij volgende week woensdag niet tegenhouden om te gaan stemmen. Ik stel voor dat Mark Rutte alvast zijn inlegvelletje gaat schrijven, want het zal nodig zijn. En mijn haat richting de huidige lichting politici zal alleen maar groter worden, maar dat spreekt vanzelf.
Wat wil je dan gaan doen op Woensdag de 14e ??
lol. Hij heeft zo'n haast dat hij per ongeluk een week eerder wil stemmen.
Mijn week begint op donderdag.
Bah, zou bijna voor de Sleepwet stemmen omdat die drollen van GL er tegen zijn.
Dat gevoel bekruipt mij nu ook, maar als je dat doet stem je weer mee met die drollen van 66. Moeilijk, moeilijk.
Als u het maar uit uw hoofd laat.
Jammer, die link naar de Socialistische Partij had wat mij betreft niet gehoeven. Maakt het allemaal net wat ongeloofwaardiger.
Ja wat geloof je niet? Kan een partij waar je het in 99,99% van de gevallen niet mee eens bent, niet ooit iets zeggen waar je het toevallig wel mee eens bent?
Zolang de SP in de oppositie zit (hun hele bestaan al) hebben ze soms best goede ideeën. Alleen jammer van al die antisemieten in de partij en dat ze een socialistische heilstaat willen stichten.
Maar desondanks bedankt voor het opnemen tegen de sleepwet.
Een socialistisch islamitische heilstaat. Klinkt gek maar dat is de koers van links.
Links heeft zich al neergelegd bij de islamisatie, vandaar de strijd voor een socialistiche islamitische heilstaat in plaats van al die fascistische islamitische heilstaten die we momenteel overal zien.
@BozePaarseMan | 08-03-18 | 19:38
Precies, als je het nastreven van een Islamitisch socialistische heilstaat weg laat heeft de SP soms best wel goede en sociale ideeën.
Osdorpertje | 08-03-18 | 19:47
SP is vaak ook de partij die lokaal zich het hardst voor je inzet als je tegen problemen aanloopt waar alleen de politiek iets aan kan doen. Is althans mijn persoonlijke ervaring.
En tamelijk EU kritisch.
@VeelTeSteil | 08-03-18 | 19:50
Dat is hun sociale hart. En omdat ze een gedeelte van hun salaris in de partijkas moeten storten krijg je ook minder opportunisten die voor het makkelijke geld de lokale politiek in gaan. Maar als je alle positieve en negatieve punten tegen elkaar wegstreept komen ze, helaas, toch in de min.
Ze zijn gewoon overal tegen en houden de kiezer het liefst dom en arm. Want als die kiezer progressie maakt in de samenleving, dan is de SP hem kwijt.
Typisch dat zelfs de SP een paar baardapen zit af te beelden, die onze veiligheid bedreigen... had eerst hetzelfde argument als reaguurder @gristen die het heeft over een dikke middelvinger (want ook ik ben voor referenda, of ze nu raadgevend of bindend zijn), ik weet dat het een slap argument is, maar ga toch voor de ""ik heb niets te verbergen-/mode'''' en zal dus voor die wet stemmen.
Joden hadden ook niets te verbergen, alle adressenbestanden hup zo naar de Nazi's en hup op de trein met ze. Nazi's begonnen met verbranden van boeken, YouTube met deleten van channels en EU met aanwijzen van GeenStijl als nepnieuws. Get the picture? or ga je liever met de trein?
Voordat de Russen Nederland binnenvallen, moet de AIVD alle geheime informatie vernietigen.
@Keyboardspeler: U laat zich op GS negatief uit over, ik noem maar wat, de ISlam. Als bijvangst zit u met uw plempsels in een overload aan data voor een terrorismeonderzoek en dan wordt natuurlijk bewaard. Vervolgens zit er een AIVD-medewerker met ISlamitische roots ( die uw godslastering zo ernstig vindt dat hij uw gegevens doorspeelt aan een clubje salafisten ( of, ook niet ondenkbaar, de gegevens worden gelekt of gehackt ), die vervolgens eens gezellig met u in gesprek gaan. Bij u thuis. Fijn idee?
Of, u bent chronisch ziek of verwacht hoge psychische kosten te maken de komende tijd en u wilt van verzekeraar verwisselen omdat dit wel eens in de papieren kan gaan lopen voor u. Vervolgens zit er een datachecker die weet dat er grof geld voor uw medische gegevens geboden kan gaan worden, of uw reisgegevens, uw energiegegevens, of noem maar op. Nog steeds "ik heb niets te verbergen"?
Ik ga liever van het "need to know" principe uit; wat derden niet van mij hoeven te weten vertel ik ze niet. Niet omdat ik wat te verbergen heb maar omdat het niemand wat aangaat. Is veel verstandiger.
Papa, vroeger leefden jullie in een demoscratie, zei de juffrouw. Wat was dat nu eigenlijk, demoscratie?
Dat bestaat ook helemaal niet, een demoscratie
En? Wat is een demoscratie, is er een clou? Ik ben benieuwd.
Nee, een demonstratie.
demonstrerende cratie of zo?
Stelletje fantazielozen! Natuurlijk is er een clou.
De juffrouw vangt aan met de uitleg:
Heel vroeger kon je als je een smartphone wilde kopen naar een winkel gaan en kon je kiezen uit wel 10 soorten. Om te weten welke het beste bij je paste vroeg je om een demoscratie. Nu hoeft dat niet meer want er bestaat er nog maar een. Net zoals dat we ook niet meer een stem op een politieke partij uit hoeven te brengen. Snap je?
En de juf ging verder met de uitleg van het begrip 'mictatuur'.
Mictatuur is dat een ander woor voor Ruttatuur of marktatuur?
Eindelijk eens een goede speech van GL. Raar dat ze die kabouter Jesse naar voren hebben geschoven en niet deze gisse tante.
Haar Trudeau imitatie was gewoon minder. Vandaar.
Als ik die vrouw zie zitten in de kamer denk ik iedere keer "da's een fanatiek, dominant en gevaarlijk wijf'. Een soort van Duyvendak geschiedenis vermoed ik. Verder trekt Jesse als een popster jonge, domme scholieren met voorbips aan die massaal op m stemmen. (niet voor niets wil GL de leeftijdsgrens naar 16 jaar verlagen) Die bakvisjes zullen niet zo 1,2,3 op die kenau stemmen.
Wanneer GL ergens tegen is, is dat voor mij bijna reden om er voor te zijn
bijna dan ..
Dus maar even vergeten dat GL ook iets vindt, SP en GS zijn wat dit onderwerp betreft meer integer dan die zotten van GL
Ja maar de SP roept dit natuurlijk ook alleen maar opdat er verkiezingen aankomen! De rest van het jaar hoor en zie je ze -ook lokaal- niet!
Oh wacht eens eventjes.. enige partij die het hele jaar door.. inderdaad.
In mijn gemeente verzet de SP echt heel veel werk.
Oh bij jullie ook. Dus het is landelijk SP beleid om lokaal bergen werk te verzetten? Nou +1 voor de SP. Dat ik dat ooit nog mag zeggen zeg. :)
Ja, maar is t ook nuttig werk?
@BlowingBubbles Ja, sowieso beter dan eens in de 4 jaar een paar weken je gezicht laten zien, zoals de rest dat doet.
Gelukkig geven ze de garanties niet weer anders zou het geen reclame filmpje zijn om kiesvee te trekken.
Tegen!
Tegen.
@lupus2x:
Ben je nu “tegen” of “tegen tegen” = voor?
Zolang het goede vakje maar ingevuld wordt.
Sterke actie weer, GS!
Gelukkig bestaat er geen encryptie, zodat die sleepwet heel veel zin gaat hebben....
www.startmail.com/ kost alleen 1 3/4 pilsje per maand..
@boris...
¨Dutch privacy laws and regulations are among the strictest in the world. Our privacy policy reflects European standards.¨
Ik zou dan eerder kijken naar protonmail
Gewoon stemmen en vervolgens weer afknappen check!
Wees het voor: knap nu al af en stem toch... win win
Uitslag negeren ze sowieso, maar dikke vinger geven is altijd goed!
REAGEER OOK