Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema zegt wat zinnigs. SJW hapt hysterisch

Verwarring op de vrijdag! Femke Halsema zegt een keer iets nuchters (want ze heeft een theaterpreek te verkopen en misschien wel een burgemeesterspost te winnen). En alle SJW's schieten in hun intersectionele irritatiekramp.

Social

Kijk, dit Stellingdametje bijvoorbeeld. Die is na dit interviewtje meteen helemaal klaar met Halsema. Maar wat zegt ze nu helemaal? Dat #MeToo van een gezonde weerbaarheid heel snel omsloeg in een hysterische heksenjacht? Klopt  ✅. Dat Nederland in tegenstelling tot Amerika, van waar alle SJW-hypes overwaaien, geen vergelijkbaar institutioneel racisme heeft gekend. Klopt ✅. En dat permanent slachtofferschap niet tot een eerlijke discussie leidt. Klopt ook ✅. OK, ze doet ook nog even een obligate Interbellum-vergelijking over Baudet dus het is nog steeds dezelfde dieselende Femke die haar kinderen in de ouwe Mercedes van een zwarte school haalde en naar een witte bracht. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er om dat iedereen & z'n permanente slachtoffer meteen het standbeeld van Halsema te lijf wil met molotovs en mokers. Want iets nuchter Nederlands zeggen, DAT mag niet meer van de hysterische veramerikaniseerde cultuurmarxisten. Wij lachen, en een paar tweets bij1 zetten natuurlijk. Kunnen jullie ook lachen.

Social

Grappig. Dit zei Greer niet over haar bepotelchef Van Jole

Social

Sandra linkt naar subsidiepodcast van schreeuwmeisjes

Social

Nietsist

Social

Reaguursels

Inloggen

Met de jaren komt het verstand. En Femke is niet de enige die met het verstrijken van de jaren toch met iets meer afstand gaat kijken naar linkse stokpaardjes. Maar daar heeft een onnozel wicht als Justine dat nog maar net komt kijken noch geen kaas van gegeten.

Angelica | 13-01-18 | 12:13

Zou Femke wijzer zijn geworden of lijkt het maar zo vanwege het contrast met de nieuwe generatie?

nikolaos | 13-01-18 | 10:40

Vrees optie C, aangehaald door o.a. gato hieronder, ze doet toch nog mee voor burgemeester Amsterdam.

O2Neutraal | 13-01-18 | 12:26

We hebben natuurlijk niet zoveel aan het verschijnsel Halsema.
We weten genoeg, om niet verbaasd te zijn, dat al die 'linkschen' in 'n spagaat zitten tussen hun bloemetjes-ideologie en de gewone realiteit van gewone mensen en de gewone maatschappij.
Dit is de tekst.
Mensen denken en voelen in groepen, kringen.
Vroeger was dat de familie, de clan, de stam, de stad, het gewest, en daarna de natie als land. Telkens gelden bij deze historische schaalvergrotingen drie stappen; 1e Veilige en afpalende grenzen die dwingen, dus duidelijk wij/zij denken (jammer voor degenen die buiten de grenzen vallen, maar zelfs Europa wil niet betalen voor iedereen uit Afrika en 't midden-oosten, of van nog verder weg) 2e Controle tegenover iedereen 'binnen de kring', zich minimaal beschaafd te gedragen; dus zowel goedschiks als kwaadschiks (daarom wil Europa niet betalen voor zich misdragende Grieken, of potverterende middellandse-zee-landen) 3e Draagvlak voor controle op politici en bestuurders; door niet alleen maar 'n democratisch mandaat voor vele jaren waarmee politici aan de haal gaan, maar correctief ingrijpende referenda; zowel nationaal als binnen desnoods EU-verband (zodat de 'truc' van Grieken of Polen zich niet herhaalt, dat zij telkens volks-referenda uitschrijven, om te ontsnappen aan hulp-verdragen die ze eerder afsloten; want dan is daar tegenover 'n EU-referendum als overtreffende troefkaart nodig)
Dat is gewoon realisme.
Daar is geen tot inkeer gekomen Halsema voor nodig.
De boel breekt op, als delen van Nederland of Europa de 'gekke Henkies' zouden worden met linkse bloemetjes-ideologie.
Nederland, en Europa, kan niet iedereen op aarde opnemen, zodra de opportunistische immigratie, iedereen weer even arm zou maken.
Rijkdom mag beschermd blijven. En ja, degenen die buiten de boot vallen, moeten maar in Afrika zelf, of in het Midden-Oosten zelf, hun eigen verbeterende revolutie bevechten, zoals de Europeanen dat in het verleden óók met hun eigen bloed hebben moeten bevechten.
Onze blanke voorvaderen hebben met hun leven gevochten voor democratie.
Dat hebben de negers uit Afrika nog niet gedaan.
Dat hebben de Arabieren uit het Midden-Oosten ook nog niet gedaan.
En 'dus', mogen blanken zeggen; wij, de blanken, wij staan op de eerste plaats, wij hebben de meeste aanspraken op de vruchten van onze arbeid en de beschaving door onze democratie.
En kijk, dáár hebben wij 'ene Halsema' helemaal niet voor nodig.

Der Paulie | 13-01-18 | 01:01

Wordt het onderhand ook niet eens tijd dat de vrouwen die last hebben of gehad hebben van vluchtelingen en of anderssoortig moslim volk ook mee gaan doen aan METOO

van den Bos | 12-01-18 | 18:05

Allemaal leuk hoor, maar Femke was allang 'af'.

BlowingBubbles | 12-01-18 | 18:05

Langzaam begint het in te dalen dat de realiteit wat weerbarstiger is dan de groene weide van de teletubbies waar iedereen blij is...
Not suitable for SJW natuurlijk, misschien een extra knopje de app/website?

BabiGangbang | 12-01-18 | 17:34

Femke maakt een aantal verstandige opmerkingen. Ik vond haar trouwens laatst in Buitenhof ook wel redelijk overkomen.
Het bekende kleine clubje (de tafelheren -dames bij DWDD), de joop.nl kliek, het anti-ZP front gaat vervolgens weer los met de bekende retoriek.

KeesRoeiboot | 12-01-18 | 17:15

Wat ik deze mensen als Greer en Philipsen toewens: dat zij hun wereldbeeld volledig vrij uit kunnen werken. Alles en iedereen rascist noemen, heel de derde wereld importeren en dat zij over 100 jaar wakker worden in een wereld waarin blijkt dat NL een derde wereld land is geworden door hun ideologie. Hadden we maar een tijdmachine.

mister niet scherp | 12-01-18 | 15:59

Ik geloof dat Femke op dr 51ste nu, ziet hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat in de dagelijkse praktijk in NL.
Dat als je je eigen mening ergens over geeft dat je dan automatisch meteen een racist bent voor veel (s)linkse figuren in dit land.
Nog even en Femke bezoekt binnenkort club "De Blije Wipper".
Het moet niet gekker worden.

De-Glijdende-Rechter | 12-01-18 | 15:49

Die halalsema sorteert nu al rechts voor. Het policor meevreethoofd moet politiek kunnen overleven........
Deze dramgans ziet eindelijk in dat multiflauwekultie hier navrant geflopt is.
En bah, net nu ze burgemeester van Gaza a/d Amstel kan worden.......

pennestront | 12-01-18 | 15:44

Evenals de volgelingen van Mohammed nemen de gelovigen bekend als SJW's elkaar de dramdwingende maat. Verstandige mensen overzien het eens en tuinen daar niet in, wie het licht wat later doorbreekt bevrijdt zich van de verstandsbenauwende gewenste denk- en betoogtrant. Wie dat niet doet wordt vanzelf onaanspreekbaar en radicaliseert verder naarmate de distantie tussen gewensdachte werkelijkheid en de situatie van alledag groeit.

Takki Yah | 12-01-18 | 15:43

Lol, die FB -bitchfight loopt aardig op, bedreigingen via de PM, van de SJW uiteraard.
Agnieszka Angelika Morena Taborda
Linda is niet fout. Jij bent zelf fout, door zoiets op te schrijven. Ga en schaam je!
3 hrs
Remove
Morena Taborda
Morena Taborda Ik ga nergens heen gek.
Tag me niet meer en ga weg met je white saviour gezeur!!!!!
3 hrs
Remove
Agnieszka Angelika
Agnieszka Angelika Zo te zien heeft Morena mij geblokkeerd. Wat een triest figuur...🙈
3 hrs
Remove
Agnieszka Angelika
Agnieszka Angelika En ik heb zojuist een bedreiging van haar via PB ontvangen. Niet te geloven...
www.facebook.com/volkskrant/posts/171...

Abject | 12-01-18 | 15:29

Ik kan dit niet meer aanzien. Geprobeerd te lezen maar ik barst bijna in tranen uit...

Wit Zwart, Bruin, Geel, Rood Paars of grijs... de wereld is fucked... de meesten mensen zijn gewoon compleet achterlijk.

mister niet scherp | 12-01-18 | 16:19

Nou nou nou, het halve land lijkt rijp voor een gesticht. Zelf denk ik dat het komt doordat de mensen niet meer fulltime hoeven te buffelen om in leven te blijven. Ze hebben gewoon teveel tijd.

BlowingBubbles | 12-01-18 | 18:12

Volgens mij beseft Femke al jaren dat ze carriere heeft gemaakt bij de verkeerde partij, te wijten aan jeugdzondes en gedweep met De Grote Leider Paul Dozenvuller. Wonen in Islamsterdam deed de schellen van de reebruine oogjes vallen. Nu is ze al sinds jaar en dag bezig met een enórme bocht haar koers te wijzigen (zodat het niet opvalt?) en haar imago aan te passen.. Mark my words, die duikt nog eens op bij Thierry Baudet.

Zenzeo | 12-01-18 | 15:13

Ik dacht even te lezen "die duikt nog eens op Thierry Baudet"
Het moet idd niet gekker worden.

De-Glijdende-Rechter | 12-01-18 | 15:52

Lol

Roadblock | 12-01-18 | 17:12

Ik denk dat dit in prive al gebeurd is. Femke was dat meisje dat eerst links was en toen heeft Thierry even uitgelegd hoe het allemaal echt zit.

BlowingBubbles | 12-01-18 | 18:14

Halsema cum suis hebben hebben een monster gecreëerd dat zich zich nu tegen henzelf keert. Boontje komt om zijn loontje. Helaas hebben hardwerkende realisten er ook last van. En hardwerkende realisten zijn de groep mensen waar het om zou moeten gaan in NL, de groep mensen die door de overheid gefaciliteerd zou moeten worden om te genieten, te produceren en te excelleren.

kempenaer | 12-01-18 | 15:00

Laatst bij Buitenhof bleek ik de opvattingen van Halsema enigszins te kunnen pruimen. Iets dat voorheen onmogelijk was. De reden: er bleek opeens sprake te zijn van de mogelijkheid tot nuancering. Vooral toen het tentoon gespreid werd richting medetafelgast Leo Lucassen. Twitterhuppelkutje Justine heeft wel een geile naam, want: Justine ou les malheures de la vertu. (De Sade)

Willibald von Klúúúk | 12-01-18 | 14:58

Roadblock | 12-01-18 | 14:13

Bij elkaar heb ik nooit gezegd. Maar ja. Lezen. Het is lastig. Maar goed. Leesvoer. en.m.wikipedia.org/wiki/Christianity_...

Nadat de Romeinen zich bekeerde tot christendom zijn christenen non-stop bezig geweest met het systematisch uitroeien van van joden tot hindoes tot druïden tot bedenk het maar. Van Europa tot Amerika tot Australië tot Afrika tot China. Ongekende wrede kruistochten tot de genocide op indianen in de Amerika. Het totaal aantal slachtoffers loopt op naar ongekende aantallen. Slavernij. Genocide. Jodenhaat. Noem het maar en Christenen waren de overlords van alles wat kwaadaardig is. Ongekende kwaadaardigheid. Nu waren moslims ook niet lief. Maar de barbaarsheid van christenen is veel en veel erger.

De Koreaanse Slet | 12-01-18 | 14:38

Koreaanse slet, 15.30 u.
Kap toch eens met die vooringenomen mode-modus. Gelezen en aan te bevelen: Zwartboek van het communisme (Arbeiderspers), IJzeren Gordijn (Anne Applebaum), Verloren Adel (Douglas Smith), De Zijderoutes (Frankopan), Oost en West (Ian Morris), De Tragiek van de Bevrijding en De Culturele Revolutie (Fank Dikotter), Kameraad Baron (Jaap Scholten), Wilde Zwanen (Jung Chang), De Vrijheid van het Westen door Boekovsky die Farage overhaalde de politiek in te gaan.
Jij met je 'lees eens een boekje'. Tsss ...

marjen | 12-01-18 | 16:38

"Ongekend wrede Kruistochten". Zeg slet, schrijf jij soms de geschiedenisboeken voor middelbare scholen die heden ten dage gebruikt worden? Ik heb Bubbles junior de afgelopen jaren al heel wat moeten bijschaven tijdens het overhoren voor zijn Geschiedenis proefwerken.

BlowingBubbles | 12-01-18 | 18:18
▼ 15 antwoorden verborgen

Halsema ziet het goed; discriminatie bestaat in Nederland, maar dan wel van dikke mensen, van lelijke mensen, van homo's, allochtonen, Christenen, Moslims, vrouwen, ouderen, gekleurden, zieken, joden etc. Waar het bij Sylvana, Quincy, BIJ1, DENK, VARA, PVDA, JOOP ziekelijk mis gaat, is dat het hoofdzakelijk om discriminatie van getinten en moslims gaat. Zij pikken dat er selectief uit en richten daar hun verontwaardiging op. En dat is vies, gevaarlijk en onwenselijk. Sylvana maakt zich -ook nog eens op oneigenlijke gronden- ongelooflijk druk om bv die vriendelijke vrolijke vrije gezellige Piet (oer Hollandse naam). Maar Sylvana doet aan selectieve verontwaardiging want heeft het nooit over pesten richting bovenstaande andere groepen........... blijkbaar stoort dat haar minder en zit haar dat minder dwars. En precies dat "mevrouw Simons" is racisme ! Blijf vooral je kleurtje uitbuiten Simons..... 90% van Nederland kotst je uit en niet vanwege je uiterlijk of afkomst maar vanwege je intens verrotte innerlijk en denkwijzes.

Tutanchamon | 12-01-18 | 14:31

Retoriek van de Culturele Revolutie. Fascinerend. Het duurt dus 25 jaar voordat de historische lessen volkomen vergeten zijn en ook niet meer worden onderwezen, blijkbaar. Eind jaren ‘80 en begin ‘90 was er de constatering dat de idealen op waren. Mijn generatie wist: De idealen van zowel links als rechts eindigen bloedbaden. Snapte (bijna) iedereen. Welk concept en ideaal van vrijheid je ook aanhangt, het is een valkuil. (Briljant uitgelegd in de documentaire-serie The Trap, van Adam Curtis. Gaat dat zien. www.imdb.com/title/tt0979263/ ).

Maar de bloeddorstige idealen zijn weer terug. “holier than thou”, striktheid in de leer, afvalligen van met kritiek zijn erger dan de aartsvijanden. Je knippert met je ogen en denkt: Is dit een showproces in Stalistisch Rusland? Een hoorzitting van McCarthy in het US congres? Zijn dit citaten van uit de toespraak van Lin Biao op het Plein van de Hemelse Vrede in 1966?

Er is niets nieuws onder de zon, maar de gedaante waarin het nu terug is op het open riool twitter is werkelijk fascinerend. Vooral ook omdat nu alles inetrsectioneel op één hoop wordt gegooid. Ben benieuwd waar het dit keer eindigt, hoeveel slachtoffers het gaat opleveren en welke rokende puinhopen er achterblijven.

Stormageddon | 12-01-18 | 14:21

Wijsheid komt met de jaren. Al is dat relatief.

McMarx | 12-01-18 | 14:05

Afgelopen maandag nog de uitzending gezien van DWDDoorrr ?? Een zooitje gelijkgestemde zeikwijfen, die zichzelf ondergewaardeerd en onderbetaald voelen, met die donkere NPO journaallezeres voorop ( overigens UVA trut en ex_VARA), nou dan weet je het wel. Klassewerk van Mathijs van Nieuwwerk.

Drake1950 | 12-01-18 | 14:02

Vergeleken met Mathijs kloppen beide ook. Die is overgewaardeerd en overbetaald. NPO, 800 miljoen per jaar...

O2Neutraal | 13-01-18 | 12:20

Tegenwoordig janken vrouwen van onder de 40 dat alles sexisme en aanranding is. Er bestaan apps waarin man en vrouw eerst afspraken moeten maken voordat er eventueel geketst wordt.
Vrouwen van boven de 40 janken dat mannen hen geen aandacht meer geven.

Olleke | 12-01-18 | 13:44

Ik ben geen fan van Halsema, maar wat ze zegt klopt gewoon. Als Links Nederland alles blijft aanduiden als racisme, dan zie je dat het steeds meer een Geuzennaam begint te worden. "Als men me bij alles toch al een racist noemt dan.."

Supreme Dutch | 12-01-18 | 13:35

Ik ook niet, ze heeft wel gelijk wat ze zegt, maar een burgermeesterbaantje zit hier achter.

gato | 12-01-18 | 15:06

Ik moet met deze reactie vanuit de linksche hoek steeds vaker aan deze Monty Python scene denken: youtu.be/yp_l5ntikaU

Grijskijkert | 12-01-18 | 13:27

Vooral mensen, die uit armoede links of sociaal zijn maken zich schuldig aan racisme, xenofobie en moslimhaat!

Omdat deze groepen eten uit dezelfde sociale ruif.

MadDieu | 12-01-18 | 13:21

Er zal toch ook wel een intelligente kritische analyse van het Halsema-interview van de linkervleugel zijn? Of direct alleen maar huilen?

tectonicos | 12-01-18 | 13:12

Ironisch, totalitaire SJW-millenials die, bij gebrek aan deductisch denkvermogen, als op afroep de fascisme kaart trekken.

Voorjaarsmoe | 12-01-18 | 13:05

'Als je alles racisme noemt, kun je de echte racisten niet meer vinden. En als je alles seksisme noemt, wordt het heel moeilijk om seksueel geweld te onderscheiden. Een heldere publieke discussie is niet gebaat bij generalisaties en permanent slachtofferschap.'
Kan iemand deze tekst even op Delfts blauwe tegeltjes afdrukken? Dan wil ik er wel eentje aan de muur.

bintang | 12-01-18 | 13:02

Over hand op haar knie gesproken. Meegemaakt op het werk dat ik iets moest uitleggen en per ongeluk haar knie aanraakte (90'er jaren). Ik schrok maar mijn collega trok mijn hand richting haar kruis, we keken elkaar aan en zagen dat het goed was. Nu in deze tijd met al die sneuneuzen die niet weten of ze nou een man of een vrouw willen zijn, krijg je dit soort weke mensen. Als ik met een lekker wijf, wederzijds, oogcontact heb, denkt zij echt niet hoe het is om mij als een week dier in een latexpak met glijmiddel bovenop haar heen en weer te zien glibberen. Nee, natuurlijk niet, die wil gewoon mijn harde lul tussen haar benen. Deze wereld gaat ten onder aan slapheid en gezwemel. Is de VRIJMO al klaar?

Matwetwe | 12-01-18 | 12:58

De eerste vrije Mo moet nog worden gebaard.

Ernst Oosters8389 | 12-01-18 | 13:22

LOL! <spell checker on/>

Matwetwe | 12-01-18 | 13:26

UvA-zeugje Linda Duits moet ook nog even melden hoezeer ze zich schaamt dat de SGP-lijsttrekker van gem. Amsterdam aan 'haar' UvA studeerde. Want diversiteit en verschillende meningen / culturen zijn alleen leuk als het Deug-stempel van de linkse kerk erop staat.

raskol | 12-01-18 | 12:54

Ze heeft groot gelijk over dat stompzinnig kopieeren van Amerikaans activisme naar de Nederlandse situatie. Dat zogenaamde 'white privilege' is racistisch gebral en een belediging van alle autochtone Nederlanders die op eigen kracht wat bereikt hebben. Vooral als het komt van subsidieslurpende nietsnutten en zeurpieten.

Tempolier | 12-01-18 | 12:47

Deze is voor de PVV aanhang: Een permanent slachtofferschap leidt niet tot een eerlijke discussie.

Kaan78 | 12-01-18 | 12:41

En alleen maar PVV bashen levert een lollie op. Welke smaak knul?

ristretto | 12-01-18 | 13:17

Feest der herkenning voor je... als turk zijnde...

WayneGretzky*99* | 12-01-18 | 13:53

Van turksfruit krijg ik altijd diaree !

PopeyeKamper | 12-01-18 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Dit klinkt misschien allemaal erg mooi, maar laat u zich geen zand in de ogen strooien menschen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een geluk voor haar is dat de benoeming voor het burgemeesterschap de burger geen zak aan gaat (helaas).

Vout | 12-01-18 | 12:31

Justine is misschien nog wel doable, eerst even die 2 cm. plamuur van d'r gezicht halen om te zien of het dan nog steeds wat is. Meredith Greer heeft zeer knap een nog enigszins acceptabel profielfoto weten te maken, die heeft een BMI van 33 o.i.d.

En boze tongen beweren dat Sandra Philipse eigenlijk een man is.

raskol | 12-01-18 | 12:29

Sander?

demaup | 12-01-18 | 12:32

Je weet wat ze zeggen: "never put your dick in crazy."

Xirdalan | 12-01-18 | 12:58

Iets zinnigs? Nou gefeliciteerd dan maar met je nieuwe baan als Burgermeester van Amsterdam! Daar zaten de bobo’s op te wachten om je te benoemen.

Dagdief | 12-01-18 | 12:26

Femke ineens verstandig ?
Welnee, maar die SJW-Metoo-agenda begint inmiddels bedreigend te worden voor de gevestigde orde. Het is vermakelijk om je politieke tegenstanders en alle blanke Nederlandse mannen op een kar naar de guillotine te zien rijden, maar het is minder leuk als je er zelf op moet.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:19

SJW kunnen maar een kant op. En dat is steeds extremer worden in het vasthouden aan dogma's. Iedereen die twijfelt of nuanceert kan agressie vanuit de groep verwachten. Dus, wil je de groep verlaten dan krijg je het steeds moeilijker. Ten eerste omdat de groep agressiever is geworden. En ten tweede heb je al zoveel geïnvesteerd in het lid zijn van de groep dat je je wel twee keer bedenkt dat je eruit stapt. De vraag is waar wil Femke naar toe en wat maakt het de moeite waard om uit de linksfascistische groep te stappen ???

Graaier | 12-01-18 | 12:52

Hahaha dus ze denkt een keer logisch na ipv hersenloos in elke naïeve hype mee te gaan en nu zijn alle linksmeisjes boos, zegt genoeg.

Gehaktbalmetketjap | 12-01-18 | 12:19

Femke is bang dat de hype met haar en haar mede-elitisten aan de haal gaat.
Het moet wel leuk en vooral lucratief blijven. De hondjes zijn niet onder appel en moeten terug in het hok.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:22

Ook voor haar geldt met idealen krijg je soms bij een bakker een brood, met echt geld bij ieder bakker elke keer, en omdat honger erger is als je verontwaardigd voelen begrijp ik het wel, want de wereld is geen happy place en zal dat ook nooit worden. Je hebt uiteindelijk maar 1 zekerheid, en wel je gaat dood en dat geldt voor iedereen. en als je tussen je geboorte en doodgaan je happy wil voelen moet je je eigen feestje bouwen.

Umberto die trotzoni | 12-01-18 | 12:16

Geef een man een oventje en hij heeft het iedere dag warm.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:31

Precies. Ik roep nu maar al een electrisch oventje want gas is beladen.

ScumbaggusMaximus | 12-01-18 | 12:35

Geef je man een kratje bier, en hij kan een week lang bier drinken.
Geef je een man een bierbrouwerij en je hoeft nooit meer naar de supermarkt.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Die laatste social is kapot!

boerk | 12-01-18 | 12:09

Weggejorist door de Stasi-bots van Twitter misschien? Kijktip, Project Veritas en hun undercover actie bij Twitter: www.youtube.com/watch?v=64gTjdUrDFQ

Xirdalan | 12-01-18 | 13:04

Wijsheid komt met de jaren, zo blijkt maar weer.

Erg laat in het geval van Halsema, maar toch.

EefjeWentelteefje | 12-01-18 | 12:05

Femke wordt volwassen.

Avin | 12-01-18 | 12:31

Ze praat zo om dat ze graag burgermeester van Amsterdam wil worden ,wordt ze het dan wordt het weet het gemene linkse tante,

gerrit5042 | 12-01-18 | 12:05

Precies gerrit, Jij weet dingen.

ristretto | 12-01-18 | 12:11

ZE weet zichzelf 100% beter te verkopen dan andere wanabij1 die de politiek in willen.

ScumbaggusMaximus | 12-01-18 | 12:29

Mevrouw Halsema wordt realistisch met het voortschrijden der jaren - en dat valt natuurlijk geheel verkeerd bij de alwetende linksche yuppen.

Goldfinger | 12-01-18 | 12:04

Ik lach me gek om deze reactie, femke werpt je een bot toe en kwispelen maar.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:30

Precies Briemusketier, Nederlanders zijn hopeloos dom en naïef, 24/7 gebrainwasht door de NPO trappen ze overal in, ie.de.re keer weer opnieuw.

Xirdalan | 12-01-18 | 13:06

Politiek is niets meer dan zieltjes winnen. Het beste voorhebben met de wereld, iedereen vrij om zich te ontwikkelen ongeacht afkomst, religie, geslacht en seksuele voorkeur. Daar wrikt het 'm. Op al deze punten is het niet 'bon ton' om de Islamitische medemens kritisch te beoordelen, maar in de praktijk zijn het juist de islamieten die alle punten afkeuren. Juist deze religie maakt onderscheid in geslacht, afkomst, seksuele voorkeur en geloofsovertuiging. Als je naïef bent en zgn. open-minded dien je de islamitische medemens gewoon positief te beschouwen, terwijl de praktijk uitwijst dat juist zij dit systeem ondermijnen. Kortom, in de politiek zeg je de open-minded dingen, maar zodra je in de praktijk terecht komt, dan pas kun je openlijk zeggen wat er mis is. Vrouwen worden weldegelijk onderdrukt, homo's en andersgelovigen worden weldegelijk als minderwaardig en verachtelijk gezien. Daarom is er nooit een goede integratie mogelijk, want de basis voorwaarden van de Westerse wereld rijmen totaal niet met die van de Islamitische wereld....'eerwraak' van een 13-jarige asielzoeker op zijn moeder in Nederland. Hoe duidelijk kan het zijn.

salsaparilla | 12-01-18 | 12:03

Niet alleen wordt deze groep (homo's en andersgelovigen) als minderwaardig en verachtelijk gezien, ze lopen ook daadwerkelijk het gevaar om vermoord te worden enkel en alleen om wie en wat ze zijn. Men hoeft maar naar gelijk welk islamitisch land te kijken om te zien hóe slecht het daar met de rechten voor vrouwen en minderheden gesteld is. De islam en sharia zijn antithesis aan alles wat in de NL Grondwet staat en zouden hier dan ook geen enkele voet aan de grond moeten/mogen krijgen!

Sjefke7807 | 12-01-18 | 12:07

Voor iedereen die een links wappie uit de maillot laat schieten altijd +1.

ZureJoop | 12-01-18 | 12:01

Het activistische schip wordt uiteindelijk gekeerd door Populus. De nuchterheid overwint het hysterica. De activistische tijdperk loopt ten einde. RIP en komt nooit meer terug.

De Evangelist | 12-01-18 | 11:50

Dat zeiden ze na WO2 ook: nooit meer oorlog. Daar weten ze nu alles van op heel veel plaatsen in de wereld.

gnor | 12-01-18 | 12:27

Wat een haat, razernij en vitriool van de linkse treurmensen. Maar daar hoor je natuurlijk niks over bij De Wereld Reutelt Door etc.

TheBigKirth | 12-01-18 | 11:47

Precies! Valt me ook altijd op. Preken over verdraagzaamheid,gelijke behandeling voor allen enz, en dan zelf altijd metteen zo haatdragend en agressief reageren als iemand ook maar 1 milimetertje afwijkt van de verplichte linkse mening!

Annetje1964 | 12-01-18 | 12:02

ja mooi he? Links kan net zo fel reageren als rechts... maar alles aan de linkerkant is Goed.

GoedenMorgenDezeMorg | 12-01-18 | 12:05

De metoo en sjw beweging is los van de hondenriem, hapt naar iedereen en het kan ze niet schelen wie ze bijten. Daarmee hebben deze bewegingen als functioneel tool om mensen met een eigen mening af te branden, voor het partijkartel afgedaan

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:27

Van logisch nadenken houden we niet in nederland. Logisch nadenken is rechts, nationalistisch en niet "pwrrrrogwrrrrressief".

Slipsnifter | 12-01-18 | 11:44

M.b.t. shitholes uitspraak van Trump en @DKS;

1) De Linkse Kerk staat pal achter dobbernegers die hier asiel willen omdat ze zogenaamd 'de armoede (lees: shitholes) willen ontvluchten,' maar als Trump shitholes "shitholes" noemt dan raakt de poep de ventilator?

2) Europa was vroeger ook een shithole (De Pest, a.k.a. de Zwarte Dood), maar is door hard werken en poetsen geen shithole meer. Misschien een ideetje voor de inwoners van Shitholistan i.p.v. hier een gratis Miele te komen eisen?

3) Veel mensen die zich nu opwinden over Trumps woordgebruik zijn zelf hoogstwaarschijnlijk zelf nooit in een echte shithole zoals Lagos, N'djamena, Baku of Almaty geweest. Denken deze naïeve zieltjes dat de 'rest van de wereld' óf een groot Turks all-you-can-eat resort is, óf ze denken dat het een groot romantisch cultureel paradijs is met gespierde negers met speren en bonte versieringen die 's avonds op de maat van trommels met een sensueel gevoel voor ritme rond een kampvuur dansen?

Klassenfeind | 12-01-18 | 11:44

3 erg valide punten die je daar noemt.

Voeg daar ook nog eens toe de crime rates van St. Louis, Detroit, Baltimore en New Orleans (die grotendeels bestaat uit black on black violence & crime), dan spreekt het vanzelf dat ons stabiel genie niet echt zit te wacht op honderden kanslozen uit Haiti die meteen de drugshandel inrollen.

ChatBot | 12-01-18 | 12:06

Oei, oei, oei,
Nuancering en feitelijke duiding wordt in links-denki-stan niet getolereerd...
Bravo, en sterkte er mee, Femke.

hotmint | 12-01-18 | 11:40

Tja, you reap what you sow. Na jaren van drammen en janken hebben de SJW's van Nederland en de westerse wereld een cultuur ontwikkeld waarin niemand nog voor rede vatbaar is.

Femke is ook zo'n links grammende SJW, dus ze krijgt haar eigen 'ideologie' nu als een boemerang terug in haar gezicht.

Pats!

Klassenfeind | 12-01-18 | 11:57

@Klassenfeind
Gelukkig nog iemand hier die zijn hersens gebruikt. +1!

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:34

Touche, dat is wel een punt.
Dat ze er zelf aan meegwerkt heeft.
Toen ze haar kind nog wel naar een "zwarte school" dacht te gaan sturen...

hotmint | 12-01-18 | 14:36

Je kunt wel nagaan hoe waanzinnig extreem links sommige mensen zijn als ze Femke Halsema rechts noemen.

Arijane | 12-01-18 | 11:40

"OK deze is wel leuk"

Aaaaaand, it's gone. Verwijderd door de Twitter Stasi-bots.

Klassenfeind | 12-01-18 | 11:33

Ja dacht ik ook al. Twitter censuur. Wat stond er onder dat linkje? Iemand nog een screenshot?

Flip468 | 12-01-18 | 14:30

Ik vraag me wel eens af of de hele SJW-beweging met al die hysterische tutjes m/v zo groot zou zijn geworden als men er niet de hele tijd aandacht aan zou schenken. Dan zou het misschien bij 1 dorpsgek zijn gebleven. Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat GeenStijl voortdurend de hypocrisie en hysterie blijft doorprikken, maar in mijn sociale omgeving (die redelijk divers is, zeker qua politieke keuzes) kom ik dit soort discussies niet echt tegen. Zijn die SJW's misschien een errug klein clubje, geconcentreerd in bepaalde steden? Is dit niet een soort Second Life; veel gebral en gedoe in de virtuele wereld maar amper terug te vinden in de realiteit? Zomaar wat vragen. En aan de medereaguurders dan ook maar gelijk gevraagd: wie komt dit soort types en discussies in zijn omgeving tegen, op werk, familiekring of anderszins? En hoe reageer je daar dan op?

Braboblanke | 12-01-18 | 11:32

SJW's zijn een trend die overwaaide vanuit de VS, gezien de explosie van niks -naar overal op radio en TV kan je zulke figuren beter niet proberen te "negeren". Daar gaan ze niet van weg, integendeel.
Gewoon keihard doorgelicht worden, dat is altijd de grootste pijn voor belachelijke figuren.

Jan Passant mk2 | 12-01-18 | 11:42

Ik kom ze nooit tegen. Het is voornamelijk een internet en mediafenomeen. De, laten we wel wezen, vaak vrij bizarre ideeen van een piepkleine minderheid worden daardoor enorm uitvergroot. Ook de politiek laat zich daardoor misleiden en overschat het maatschappelijk belang ervan enorm.
Voor de tijd van internet kende men dit soort mensen als zonderlingen en querulanten.

Tempolier | 12-01-18 | 12:30

Ik kom uit Rotterdam maar dat terzijde, is dit een strikvraag ?
Take care.

PopeyeKamper | 12-01-18 | 14:36

Haar kinderen van de DENK-school halen is het beste wat ze ooit heeft gedaan.

Angelina-a | 12-01-18 | 11:32

Naarmate je ouder wordt en dus langer aan de werkelijkheid blootgesteld bent, is het onvermijdelijk dat je een discrepantie ervaart tussen hoe je graag zou willen dat de wereld in elkaar steekt (wensdenken) en hoe de wereld daadwerkelijk is.

Femke Halsema is daar de ideale case studie van.

Rest In Privacy | 12-01-18 | 11:32

Femke ging de polletiek in om haar wereld te verbeteren, en dat is haar goed gelukt, want ze is er er ook daadwerkelijk beter van geworden. Het kan altijd nog beter, dus als de sjw-ers en de metoo-erts nu effe hun muil houden, dan kan ze haar reedt er weer indraaien, en hoeft ze niet zo hard te praten.

De Briemusketier | 12-01-18 | 12:41

Halsema is de representant van het gezegde: Als je jong bent en rechts dan heb je geen hart, ben je oud en links dan heb je geen hersens.

Ernst Oosters8389 | 12-01-18 | 13:08

Mag ik alweer wat zeggen Joris? SJW, alleen het woord alleen al krijg je toch meteen een woede reactie van. Ga wat nuttigs doen en val ons niet lastig met je opgelegde moraal.

WatZalIkErvanZeggen | 12-01-18 | 11:30

@ De Koreaanse Slet
Wat een gek zeg. Afrika is geen Shithole country. Het is een shithole continent.

RickTheDick | 12-01-18 | 11:18

Grijskijkert | 12-01-18 | 13:04

Mwa. Om te zeggen dat de Boers en Engelsen, Fransen, Duitsers, Italianen zich netjes hebben gedragen in Afrika en niet verantwoordelijk zijn voor de gigantische kankerzooi die het is geworden gaat wel erg ver. Eigenlijk kan je best stellen dat de meeste ellende in de wereld direct gelieerd is aan het kolonialisme. Neem het Midden-Oosten wat maar netjes opgedeeld werd door Fransen en Engelsen. Of hoe de Belgen Congo hebben verkracht. Of Nederlanders in Indonesië. Nee. Ik denk dat het landjes maken van weleer achteraf gezien weinig slim was.

De Koreaanse Slet | 12-01-18 | 13:38

De Kartel Slet | 12-01-18 | 13:38 |
Ja, DKS iedereen weet, dat voor de blanke man in Afrika kwam, dit een moderne goed geoliede maatschappij was, waar mensen onderling verdraagzaam waren, en grootschalige moordpartijen niet of nauwelijks niet voorkwamen.
Oh, ja, Als we het nu toch over de weg- met ons blanken -mentaliteit hebben:
Je bent mij nog een antwoord schuldig, waarin je zou aantonen dat het christendom meer slachtoffers gemaakt zou hebben, als het communisme, de nazi, en de moslims bij elkaar.

Roadblock | 12-01-18 | 14:13

De Koreaanse Slet | 12-01-18 | 13:38
Gelukkig zijn Indonesie en Zuid Afrika na hun bevrijding veel beter af!

BlowingBubbles | 12-01-18 | 18:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer komt Femke in de Playboy ?

Baron Clappique | 12-01-18 | 11:15

Ik kijk met nostalgie terug naar de tijd dat niet elke onbenul zoals de personen van de tweets uit dit stuk overal maar een openbaar podium krijgen aangeboden. "Kijk mij ik heb een mening en die moet ik overal maar verkondigen en door mensen hun strot duwen". Die mensen hebben echt niks beters te doen dan te roeptoeteren.

Aeque | 12-01-18 | 11:14

Vroeger had je de zure regen en nu zure droeftoeters, gaat ook wel weer over.

Bennie Boos | 12-01-18 | 11:22

Greer besluit haar hysterische tweet met de uitroep 'Jezus!'. Zou ze wel beseffen hoe beledigend en kwetsend dit is voor serieuze christenen?

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 11:13

Meredith Greer en ze vindt zichzelf slachtoffer van FH. Daar hoef je dan niks meer aan toe te voegen: de naam zegt alles.

TheseDays00 | 12-01-18 | 11:20

Greer is bij uitstek het voorbeeld van de mateloze hypocrisie bij de fopfeminazi's. Vloekt er geregeld op los maar kritiek op islam = racisme.

Vond het helemaal niet erg dat er af en toe mannen ten onrechte van misbruik worden beschuldigd maar sprak met geen woord over haar chef Van Jole, de aanrander.

raskol | 12-01-18 | 11:27

Als Femke Halsema nog fractievoorzitter van GroenLinks zou zijn dan hadden we nu een kabinet VVD-CDA-D66-GroenLinks. Halsema zou niet zijn weggelopen om een Turkijedeal met Libië.

koeberg | 12-01-18 | 11:13

Hou toch op met deze onzin. Halsema had twee keer de mogelijkheid om mee te doen met een kabinet en twee keer liep ze hard weg. GroenLinks heeft nooit mee willen regeren en zal nooit mee willen regeren.

spanarchist | 12-01-18 | 11:15

Nou, inderdaad had Halsema na de verkiezingen van 2010 de mogelijkheid toe te treden tot een zg Paars-plus kabinet: VVD/PvdA/D66/GL. Maar dit mislukte door de forse bezuinigingen die met name de VVD eiste (ik geloof overigens niet dat Halsema daar de grootste schuld voor droeg). Daarna is nog geprobeerd de combinatie VVD/PvdA/CDA van de grond te tillen, maar dat mislukte met name omdat Cohen "hard to get" speelde. Waarna dat rare kabinet van VVD/CDA met gedoogsteun van PVV tot stand kwam.

Dr_Johnson | 12-01-18 | 11:31

Ik vind Halsema wel sympathiek. Ik walg echter van haar politieke beweging die zoveel mensen in de hele wereld in diepe ellende heeft gestort en stort.
Zelfde met die 5 moslimvriendinnen die we elke avond kunnen volgen. Ik vind ze sympathiek; ze hebben humor en gezond verstand. Vooral Habibi vind ik een bijzonder sympathiek mens. Ze hebben mijn kijk op zulke vrouwen veranderd.
Probleem is echter dat zij niet de agenda bepalen. Die wordt bepaald in de moskee, zoals soms ook blijkt in die reportage.

marjen | 12-01-18 | 11:09

Moslimvriendinnen die we dagelijks kunnen volgen? Dat zal toch bij SBS of Veronica zijn dan. Daar staan de adverteerders voor in de rij. 4 reclame blokken van 7 minuten per uur dunkt me...

Even serieus, waar heb je het over? Lijkt me interessant, 5 succesvol geïntegreerde moslima's dagelijks volgen.

TisNieZoMoeilijk | 12-01-18 | 11:17

Geïntegreerde moet geregisseerde zijn.
STOP de tijd!

TisNieZoMoeilijk | 12-01-18 | 11:19

Kan iemand mij aanwijzen waar dat institutioneel racisme zich manifesteert, en hoe? Ik zou graag de beleidsregels, wetteksten, etc willen zien. Want als het bestaat, dan is daar bewijs voor, toch? @justinedus mag beginnen.

Gualtiero | 12-01-18 | 11:07

@Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 11:10

En dus ook niet hard aanwijsbaar. Het is een term van SJW slachtofferrol-kindjes, een term die in een discussie gebruikt wordt zodra de realistische argumenten te dichtbij komen.

TeeJee | 12-01-18 | 11:18

@Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 11:10
En hoe wordt dit onbewuste institutionele racisme gemeten? De relatief slechte positie van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland? In hoeverre is dat precies te wijten aan racisme, of is dat over het algemeen slechts een aanname?

Gualtiero | 12-01-18 | 11:21

Teejee, dat is natuurlijk de hele grap. Gebruik wollige en abstracte begrippen en je kunt altijd beweren dat het 'er is' en dat 'het bestaat'.

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Verplichte nuances in 3, 2, 1 ......

Rammstein | 12-01-18 | 11:05

Nee.

ristretto | 12-01-18 | 11:16

+ 1 voor Femke en laat de twittervogeltjes maar kwetteren.
Opvallend dat iedereen ( Brad Pitt, de Franse actrices etc) die gaat voor de nuance in de #metoo discussie gelijk wordt aangevallen. Als iemand die tijdens de heksenverbranding voorzichtig opmerkt " is er wel genoeg bewijs?" Burn the witch !

Drkildare | 12-01-18 | 11:00

Ik begrijp wel waarom vrome moslims de vrouw geen hand schudden: ongewenst seksueel geweld. Ik begrijp wel waarom bij de Golden Globe uitreiking vrouwen in het zwart gekleed moesten: gebeurt in Saoedi Arabië ook.

De obsessie die een aantal mensen heeft met mijn huidskleur vind ik schokkend en tekenend voor het racisme dat er bestaat in deze wereld. Ik schijn, in een vorig leven?, aan slavenhandel gedaan te hebben.

Maar goed. Het ik ben er al achter dat ik schuldig ben. Na mijn huidskleur, nu mijn sekse. Wat volgt?

El Rico Grande | 12-01-18 | 10:59

Ja, ik heb vanmorgen ook het interview met Halsema in de VK gelezen. Ik ben nooit een fan geweest van Halsema en GL, heb een hekel aan dat rare upperclass accentje van haar - hoewel je dat iemand niet echt kunt verwijten, weet ik ook wel - en vind dat ze nog steeds malle Gutmenschideeën heeft, zoals in dat laatst verschenen boekje "Nergensland" van haar, waarin ze er voor pleit dat vluchtelingen in min of meer "self-supporting" vluchtelingencentra zouden moeten wonen (met eigen onderwijs, gezondheidszorg, etc). Je zou zeggen: dat doen ze toch al, maar dat is te simpel gedacht van mij; eea moet natuurlijk wel weer zwaar gefinancierd worden door het westen. Maar goed, ik dwaal af.

Dat hierboven gekwote stukje, waarin ze de ZP en Metoo bewegingen een klein beetje nuanceert en relativeert, kost haar alweer de kop bij de radicaal-progressieve broeders en zusters. Het doet een beetje denken aan hoe het er bij de Nederlandse communisten aan toe ging in de jaren 50 en 60: viel je daar in ongenade, dan werd je ook verketterd en geostraceerd. Als je wilt weten hoe je vandaag de dag moet denken en schrijven om in de kringen van de ZP, Metoo, en Sylvana Simons SJWers geaccepteerd te worden, moet je in dezelfde VK van vandaag de column van Asha ten Broeke maar eens lezen. Ik kon er geen touw aan vast knopen, maar je zag wel de juiste "signaaltermen" in de tekst, zoals "vrouw van kleur".

Halsema heeft het nog ouderwets over "zwarte mensen". Kan echt niet meer, Femke, je weet nu toch van Sunny Bergman dat wit ook een kleur is?

Dus mensen: géén "zwart" meer, hè! Femke haalde haar kinderen niet van een zwarte school af, nee, zij haalde haar kinderen van een school van kleur. Een "zwartrijder" in het OV noemen we voortaan een rijder van kleur; klopt ook met de realiteit...... oops, laat ik hier maar stoppen.

Dr_Johnson | 12-01-18 | 10:58

Die recensie van dat boek door die Olave snijdt best hout hoor. Halsema is (logischerwijs, met haard bestuurlijke achtergrond) sterk gefocust op het managen van wat is, en veel minder dan bijvoorbeeld deze recensent(e), op het ter discussie stellen van onderliggende principes. Wat natuurlijk ook vrij gratuit is, want er is geen underpinning voor de maakbaarheid van het in de kritiek geschetste ideaal whatsoever.

Feit is dat in de komende 50 jaar dat kernconcept dat deze recensent(e) schetst in zijn/haar/het/hun/heur (gendergrapje, moet kunnen, mijn legitieme aanname is dat het om een zij gaat hier) dat de natuurlijke aanname dat culturele en ook rechtsstatelijke kaders en systemen per se geografisch beperkt zijn. Want dat is inderdaad helemaal niet een strikt noodzakelijk gegeven. Hoewel het natuurlijk wel ultiem praktisch is zolang we nog niet werkelijk compleet geglobaliseert zijn, en volledig losgekomen van machts- en dwangmiddelen die nu eenmaal een lichaam vereisen op hun uitwerking te kunnen hebben. En dat lichaam is ergens, voor de machthebber het liefst op een bereikbare plaats.

Dus, ja, utopie waarin Europese waarden- cultuur én economische systemen lokatieonafhankelijke werking kunnen hebben, waardoor het niet uitmaakt waar of wie het is die onderdeel van dat collectieve kader wordt is zeker een mooi beeld. Maar zolang vooral de economische realiteit bepaald dat het een utopie is, zitten we toch gewoon in de knel, en heeft Halsema met haar argument in dat boek gewoon een prima middenweg te pakken.

F#ckingAwesome | 12-01-18 | 10:57

“Je kunt niet tegen Nederlanders zeggen”
Wat zijn zij dan die dit zeggen??

DEBERBER | 12-01-18 | 10:57

Tjezus, die witte wijven zijn tegenwoordig echt koekoek. Dat wordt weer ouderwets 'negerinnen witten' - zoals ze vroeger bij de marine zeiden, als ze naar de West gingen.

Wachtmeester R | 12-01-18 | 10:55

Opvallend is vooral dat geen een van de reacties er inhoudelijk op in gaat. Niemand onderbouwd wat niet klopt aan de uitspraken. Ze tonen alleen hun ongenoegen over de uitspraken. Zo ken ik fact free links ook al weer.

DerUnterMensch | 12-01-18 | 10:55

Oei, GeenStijl neemt het op voor je; dat moet je niet willen Femke..

Zoltan | 12-01-18 | 10:55

De laatste tweet van Hannah is juist de ergste:
"Femke Halsema die haar kinderen van een 'zwarte' school hadden om ze naar de andere kant van Amsterdam te brengen voor een 'witte' school gaat even uitleggen wat racisme is."

Femke heeft haar kinderen bewust op de "zwarte" buurtschool gedaan tot dat ze er achter kwam dat het kwalitatief een kutschool was. Om aan deze keuze het racistisch motief te koppelen is juist dom en kortzichtig.
Er zijn genoeg zwarte scholen die het goed doen of excellent zijn. Hannah is zelf een zwart wit denkster.

ristretto | 12-01-18 | 10:54

.... en weg is de tweet.......
Mirror iemand?

Not_again | 12-01-18 | 10:56

GS moet zelf mirrors maken. Standaard protocol.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 11:01

Dat was snel. Hannah's tweet vertrokken. Gelukkig hebben we de spiegeltekst nog.

ristretto | 12-01-18 | 11:14

Femke, ik ben weer helemaal verliefd op je. Spijker, kop, raak. Zowel wat de rommeligheid van seksueel gedrag aangaat, waarbij je natuurlijk wel 'binnen ieders verantwoordelijkheid voor de wet' dient aan te geven, als het racismevraagstuk. Werkelijk racisme richting anders gepigmenteerden heeft hier niet of nauwelijks plaatsgevonden. Wauzen als Hans Janmaat die nog wel eens wat zeiden over Blinker en Taument werden uitgelachen door 99,9% van de bevolking. It doesn't matter if your black or white tjsjke aaaaah!

LJBrinkhorst | 12-01-18 | 10:53

@Foolonthehill
Ik was in de jaren dat ze kamerlid was verliefd op haar.

koeberg | 12-01-18 | 11:10

Femke heeft mooie ogen en een mooie lach. Ze heeft een normaal/goed figuur en spreekt correct Nederlands, weet zich goed te verwoorden en is intelligent. Met haar standpunten ben ik het meestal niet eens, maar hier doet ze een paar goede uitspraken. Als je het daar mee eens bent, dan ben je ineens om? Mmmm, ik heb Marijnissen en Roemer ook wel eens zinnigs horen zeggen. Was ik daarmee ook direct een socialist/communist? Wel graag dingen in het juiste perspectief plaatsen. Dank.

ChupaChupa | 12-01-18 | 11:37

@LJBrinkhorst: "Werkelijk racisme richting anders gepigmenteerden heeft hier niet of nauwelijks plaatsgevonden."
.
Klopt. Sjw-ers vergeten gemakshalve dat "kijk, een zwarte piet" zeggen over een neger in dezelfde categorie valt als een roodharig iemand voor "vuurtoren" uitmaken of iemand met een bril voor "schele", "foureyes" of "brillejood". En een witmans is natuurlijk een "melkfles" of een "kaaskop". Dat soort koosnaampjes/scheldwoorden is er altijd geweest, zal ook altijd blijven. Al op de lagere school. Moet je niet te zwaar aan tillen...

Graaisnaaiert | 12-01-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Niets mooiers om te zien, SJWérs die gaan soebatten over wie nu echt weet wat echt racisme is. Kom er maar in Clarice , Sunny, Anna, Sil, Anja, Gloria, Afd, kwinsie, jeffrey, en alle twitterlutsers die ook graag een deug-boertje willen laten.

Chemokar | 12-01-18 | 10:53

Die tegen-mensen zijn echt in de war je mag niet eens meer een mening hebben.

ikdenkwat | 12-01-18 | 10:52

Een mening hebben mag best. Zolang deze maar een op een overeenkomt met die van ons. Owee als dat niet zo is!
Of, nog erger, als ik je mening wil hebben dan geef ik je er wel een.

Frans_Gender | 12-01-18 | 13:37

Dier onnozele SJW-gansjes zijn letterlijk een troep ganzen. Als er één begint te kwaken, dan kwaakt de rest direct mee. Ook al weten ze niet waarom de eerste precies begon.

Zeddegeizot | 12-01-18 | 10:51

Hiermee doe je de gans een enorm onrecht.

Frans_Gender | 12-01-18 | 13:39

Halsema valt van een voetstuk? Sorry hoor, maar ze is maar een mens en hoort niet thuis op een voetstuk. Mensen op een voetstuk mogen niet van mening veranderen en zo'n houding is niet heel wetenschappelijk.

zwarte_weduwe | 12-01-18 | 10:49

Grappig, weer wat geleerd. Femke stond op een voetstuk. Goh.

ristretto | 12-01-18 | 10:55

Toch blijft SJW de religie van de vrede.

RickTheDick | 12-01-18 | 10:48

De uberfeministe Greer die het opneemt voor Boef de in haar twitter

B0bBer | 12-01-18 | 10:48

Consumed by the fire she started ..

ChatBot | 12-01-18 | 10:45

Maar goed. Met dank aan Slet en CNN even aandacht voor de "shithole countries". Een korte rondgang langs immigranten zou leren dat zij immigrant werden, juist omdat zij hun shithole country wilden verlaten.
Dat zou geen probleem zijn als zij niet hun shithole religie & gebruiken meenamen.

Jan Passant mk2 | 12-01-18 | 15:50

Hi DKS. Niet om een felle discussie met je aan te gaan maar juist om ideeën ed naast elkaar te leggen: wat nu als de "rijke" landen idd alleen de potentieel succesvolle immigranten toelaat en de "minder kansrijken" terugstuurt.

Vooropgesteld: imo is een échte vluchteling (tijdelijk) welkom en immigranten ook mits ze, soort van, "the American Dream" najagen (hard werken en succesvol worden). Met mijn beperkte kennis voorzie ik echter wel dat derdewereldlanden nog véél meer verarmen op het gebied van kennis, op welk vlak dan ook.

NecroSister | 12-01-18 | 17:31

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar het lijkt me voor de hand liggend dat als men alleen potentieel kansrijke/intelligente immigranten opneemt er in de landen van herkomst louter de kansarmen overblijven. De armen die verstoken blijven van kennisoverdracht, opleiding. Correct me if I'm wrong maar zinken die landen dan juist niet verder weg?

NecroSister | 12-01-18 | 17:35
▼ 25 antwoorden verborgen

Ook ergerlijk om te zien hoe het fait dat Halsema haar kinderen van een 'zwarte' naar een 'witte' school verplaatste, uitgelegd wordt als racisme (Halsema mag geen commentaar hebben over wat racisme is en wat niet omdat ze dat deed, volgens de sjw's).
Elitair en egoïstisch? Mogelijk. Racistisch? Lijkt me sterk.

Ballenman | 12-01-18 | 10:43

Totaal eens met Femke. Nog steeds ook een mooie vrouw overigens.

DrumPiet | 12-01-18 | 10:40

Eens Piet. Alleen meent ze er geen reet van. Ze wil burgemeester worden en daarom roept ze dit.

ristretto | 12-01-18 | 10:49

Je kan ook te ver gaan.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:53

@ristrotto
Hoe wordt je burgemeester in een grote stad als je niet de grootste bent en ook geen partijkartel? Ik snap die burgemeestersangst niet zo bij Halsema. Totaal kansloos voor de post.

de Voorzittert | 12-01-18 | 11:10

Ik zeg alleen: over de datum.

oranjerood | 12-01-18 | 10:37

Wat wil je over de datum zeggen?...

BBRDWR | 12-01-18 | 10:41

De THT of de UVD?

Glasgow Argus | 12-01-18 | 10:44

Er komen zelfs geluiden uit feministische hoek dat Burka en Hoofddoek gewoon heel prettig zijn .
Rampspoed voor de toekomst van Nederstan mede mogelijk gemaakt door Groen-Links en PvdA en Rutte .

liegende lippen | 12-01-18 | 10:37

Racisme aankaarten en dan over hoofdoeken beginnen. Ga terug naar school. Religie is geen ras.

Eens met Femke, blij dat er op links ook nog nuchterheid kan bestaan. je mag issues zeker aankaarten, maar social millennial bullshit is een hobby, geen idealisme.

Menage00 | 12-01-18 | 10:37

Ach Halsema is ook al een dagje ouder aan het worden,dan word je ook wat wijzer.

pegaje | 12-01-18 | 10:36

Al die naïeve gansjes op Twitter, ze piepen wel anders als ze zelf kroost hebben.

lacucaracha | 12-01-18 | 10:41

"Want iets nuchter Nederlands zeggen, DAT mag niet meer van de hysterische veramikaniseerde cultuurmarxisten. "
Hear, hear. Al is dat geen Nederlands.

Nuchternederland | 12-01-18 | 10:36

4 buitenlandse woorden in 1 uitdrukking!

Jos Tiebent | 12-01-18 | 11:17

Nou, snel maar weer even je excuses aanbieden dan maar.

RenHoek | 12-01-18 | 10:35

Niet vergeten deze motie van Halsema:
“tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid”

meneer Q | 12-01-18 | 10:34

Precies. Het enige wat je van Halsema altijd zou moeten onthouden!

Petrus Poortwachter | 12-01-18 | 10:36

Wat een verademing is die Femke na al dat gedoe over Sylvana c.s.!' Gewoon een open en eerlijke, gemotiveerde burgemeester van eh... Uddel?

bolletje kaas. | 12-01-18 | 10:34

Ik denk dat Femke Halsema een goede burgemeester van Amsterdam zou zijn.

AntonPantoffel | 12-01-18 | 10:34

hahahahaha, die lieve stad. Ze is aan het voorsorteren om salonfähig te worden voor die functie.

ristretto | 12-01-18 | 10:48

Ik woon niet in Amsterdam, kom er nooit, dus ben het met je eens.

koeberg | 12-01-18 | 11:42

Die Meredith Greer, die hoort toch tot dat exclusieve "She Knew" Jolo groepje .

CoffeePatch | 12-01-18 | 10:33

Wat er in De Lift gebeurt, blijft in De Lift.

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 10:39

Tsjonge, Halsema is fan van Verhoeven en speelt scènes uit Turks fruit na. En ze kijkt Netflix! Dan behoor je echt wel tot de fine fleur van de culturele elite van Nederland hoor.
Een goede basis om anderen de les te lezen, zoals Baudet die net als Wilders ‘mensen vernedert en kleineert’. Ehm, waar maakt u dat uit op mevrouw Halsema? Wilders met zijn kopvoddentax deed het, maar Baudet?

duh! | 12-01-18 | 10:31

Hmm, ben het zowaar eens met Femke Halsema. Ik ga er spontaan van tandenknarsen.

Japiekrekels | 12-01-18 | 10:30

Dan kon je bij GL terecht, tegenwoordig moet je naar Denk...

Nuchternederland | 12-01-18 | 10:37

Twitter, het medium waar je lekker ongenuanceerd kan doen, zonder dat je ooit iets hoeft te onderbouwen of je moet verantwoorden. Kunnen we het afschaffen?

BBRDWR | 12-01-18 | 10:28

Dat is het enige mooie van links : they WILL eat their own.

God Zelf | 12-01-18 | 10:28

Het kan natuurlijk ook gewoon een media-offensief van HHH (Hare Hoogheid Halsema) zijn om net te doen alsof ze wel redelijk kan zijn, om zo die vele mensen die haar niet als burgemeester willen een beetje te paaien.

spanarchist | 12-01-18 | 10:28

Zeker en vast is het niet toevallig.

duh! | 12-01-18 | 10:32

Goh het kwatje valt bij Halsema. Ze begint de realiteit enigzins onder ogen te zien. En ze wordt meteen uitgekotst en als paria behandeld door het zwakbegaafde deel van de linkse kerk. Overigens vertrouw ik haar nog steeds niet

bassieenadriaan | 12-01-18 | 10:28

Kwartje

bassieenadriaan | 12-01-18 | 10:28

Zoals elke linksch fascist pakt ze gewoon de koers/wind die haar het meest(geld of anderzijds) opleverd. Dat noemen ze socialisme.

WayneGretzky*99* | 12-01-18 | 10:33

Er is dus ook een hoog begaafd deel van de linkse kerk?

Frans_Gender | 12-01-18 | 13:47

Femke is door schade en schande wit geworden?

Breinbrouwsels | 12-01-18 | 10:27

Wil je haar niet zwart maken!

Nuchternederland | 12-01-18 | 10:38

Halsema heeft wel vaker zinnige dingen gezegd, alleen is dit hier nooit opgevallen.

Mannes | 12-01-18 | 10:27

Als reactie kwam er een inhoudelijk debat om tot de kern te komen. Waar gaat dit debat over en wat zijn de feiten? Oh nee, we gingen in de hysterische sjwjankmodus. Fuck de feiten.

Fiasco | 12-01-18 | 10:26

Heel erg tekenend voor links: Als je het niet eens bent met de opninieleiders dan "val je van een voetstuk".

Het is weer het oude liedje: De "ingroup" en de "outgroup". Links SJW Nederland laat hier duidelijk haar starre dogmatische, elitaire en veroordelende kant zien.

Meredith Greer is er als de kippen bij om de afvallige Halsema te slachten. Zo makkelijk gaat dat. Zelfkritiek wordt niet gewaardeerd, dat was me al wel duidelijk na de ban bij Joop.nl, die uiteindelijk iedereen met een tegendraadse mening daar aan de broek krijgt.

halsema heeft natuurlijk keihard gelijk: Dit soort overtrokken discussies leiden af van het echte probleem. Een hand op een knie leidt tot vernietiging van een carriere. Waanzin.

Beste_Landgenoten | 12-01-18 | 10:25

De beweging die je dan ziet is dat iedereen die vrouw en links is, plots in zo'n SJW kramp schiet. In de loop van de tijd zie je om je heen iedereen radicaliseren en dan zie je weer een afname, omdat een deel kritische vrouwen denken: dit is niet mijn wereld. Dan neemt die activistische shag-oksel-brigade weer af en dan op een gegeven moment neemt het weer toe, als ze een hypeje of een onderwerpje hebben waarmee ze plots enorm activistisch worden. Zijn het geen sneue zeehondjes, dan is het wel een #MeToo gebeuren of een gelijke kansen-discussie of meer-vrouwen-in-de-top.

BBRDWR | 12-01-18 | 10:41

Femke Halsema wil de loterij winnen. Alsof ze die loterij niet al lang gewonnen heeft. Netjes op tijd de politiek uitgegaan en nu tot aan haar pensioen gratis geld krijgen.

spanarchist | 12-01-18 | 10:24

@drastic
Dat heeft ze beweerd, ja. Blijkbaar is ze de eerste politicus die geen recht heeft of wachtgeld. Hoe geloofwaardig vind je dat zelf?

spanarchist | 12-01-18 | 10:45

ze had er wel recht op.

drastic | 12-01-18 | 11:06

Dus ze had er recht op maar besloot er geen gebruik van te maken?

spanarchist | 12-01-18 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vond het heerlijk rustig, de tijd dat we niets van Halsema mochten vernemen.
Nu ze 'terug; is en haar rol als Links-Orakel weer op wil nemen. komt ze erachter dat de tijden drastisch verandert zijn.
Zelfs het woord Mastodont is al gevallen.
/glimlach niet meer van het gezicht kan krijgen/

Petrus Poortwachter | 12-01-18 | 10:23

Haha, het "kritische geluid" van links is inmiddels overstemd door het gekakel van een paar viswijven met een minderwaardigheidscomplex en witte mannenfobie.

Fiasco | 12-01-18 | 10:27

@Flasco: mooi verwoord. Ik vermoed zelfs dat die viswijven traditioneel links een beetje in de war brengen. Niet alle linksmenschen zijn dom. Ze weten niet zo goed wat ze er mee aan moeten. De MSM (DWD, Pauw etc) geeft de viswijven een podium, maar daar zitten zelden linksmenschen bij met een beetje gezond verstand die hun mond open durven te doen. Femke zou zoiets wel aandurven en dat pleit voor haar. Aimabel dame en geen hysterisch viswijf.

ChupaChupa | 12-01-18 | 12:00

Precies. Een discussie is niets mis mee. Nieuw-links, om het zo maar te noemen, gaat echter gelijk over tot ad hominems en gekwetst zijn. Dan liever iemand met wie je het totaal niet eens bent maar die wel kan debatteren zoals Femke.

Fiasco | 12-01-18 | 14:15

@justinedus lijkt me een erg vermoeiend leven tegemoet gaan. Bijna afgestudeerd sociologe dus kansloos op de arbeidsmarkt en daarmee per definitie slachtoffer van dit dekselse systeem in dit land. Ook nog vrouw en professioneel moeilijkkijkster. Prettige wedstrijd!

de Voorzittert | 12-01-18 | 10:23

Is ze ook wit?

jack and friends | 12-01-18 | 10:24

Justine zal best wel worden opgenomen in een liefdevol gesubsidieerd nest met gelijkgestemde borderliners.

Glasgow Argus | 12-01-18 | 10:25

Als ze snel een kind neemt is het een poos stil.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:49

Vind het wel goed dat ze die nuance durft aan te brengen met al die fundamentalistische lezers.

Watching the Wheels | 12-01-18 | 10:22

Overigens, waarom doet geen stijl niet even rectificeren dat de chick with dick van bij1 wel een hoer is maar NIET op kinky.nl adverteerd?

jack and friends | 12-01-18 | 10:22

Uit recente recensies op Hookers.nl blijkt dat deze Paula weldegelijk werkt als trans prostituée, haar profiel op Kinky.nl stond nog tot eergisteren gewoon online. Uit de recensies blijkt dat het ook wel degelijk om Paula gaat: ‘ze is de dame (sic) van de foto’s ‘

Fontanarossa | 12-01-18 | 10:44

En daar is niets mis mee, dat ze sekswerker is, als ze als aspirant volksvertegenwoordiger maar wel belasting afdraagt net zoals ieder ander. Maar dat is verleiderlijk om niet te doen gezien de contante betalingen in die branche

Fontanarossa | 12-01-18 | 10:48

Fontanarossa | 12-01-18 | 10:44
Alleen niet van alle foto's, sommige waren gesoept. Nuja klanten moeten wel gelokt worden natuurlijk. Ieder zijn meug.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Halsema zat toch niet meer op dat open riool genaamd Twitter. Waarom doen al die mutsen dan alsof ze tegen Halsema praten?

Foolonthehill | 12-01-18 | 10:21

Die mutsen praten dan ook niet tegen Halsema.
Ze willen alleen maar heel graag etaleren dat ze zóóó oneindig goed deueueugen.

rijk | 12-01-18 | 12:07

Die Sylvia Witteman is trouwens geweldig. Moet altijd erg om haar lachen.

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 10:21

Yep vond ik ook altijd. Maar ook zij doet aan zelfcensuur: onlangs gaf ze in een interview toe dat ze, als ze schrijft over irritante landgenoten, de lichtgetinte individuen in die incidenten altijd herschrijft tot blanke autochtonen. Ook een wegkijker dus. Viel me behoorlijk van haar tegen.

Braboblanke | 12-01-18 | 11:41

Hollandistan? Wat is deze?

Croxifoxio | 12-01-18 | 10:20

"de les voorlezen" - cultuurverrijking van een zwarte school neem ik aan..

Non_Smoking_Gun | 12-01-18 | 10:20

Een heldere Halsema, daar kan Jesse nog veel van opsteken

Abu Bachouca | 12-01-18 | 10:20

La Halsema lijkt zo op het eerste gezicht best redelijk maar het feit dat ze zich jaren lang probleemloos heeft ge-encanailleerd met die bonte mengeling van stalinisten en afa-tuig, aangevuld met wat verwarde gutmensch-gristenen, maakt haar nog niet geheel onverdacht. Ik heb de zegeningen van een groenlinks bestuur op lokaal niveau mogen meemaken.... Laat maar.

drs kwenie | 12-01-18 | 13:28

Het leven is verworden tot 1 grote soapserie . De jaren 10 - 20 gaan de geschiedenisboeken in als een era van het grote zeiken en zeuren , het grote "ik" denken en het "ja maar hunnie" denken . Als ik op mijn 81e na 1 jaar pensioen mezelf aan het voorbereiden ben op mijn verplichte euthanasie (wegens geen nut meer voor de maatschapij en te duur) zal ik met weemoed terug denken aan deze malle tijd .

RexGloriae | 12-01-18 | 10:20

"verplichte euthanasie" wetsontwerp in 2022 en voorgesteld door D66.

meneer Q | 12-01-18 | 10:43

Laat ze elkaar maar afvallen, houd ze bezig en de rest heeft er geen last van.

jack and friends | 12-01-18 | 10:19

Het bijna flirten wat er plaatsvond tijdens debatten tussen haar en Wilders zou door die SJW'ers van nu aangemerkt worden als verkrachting van Halsema door Wilders.

Het irritante van die sjw'ers is dat ze denken dat er toe doen.

Ikdus | 12-01-18 | 10:19

Die Greer is toch volkomen van de pot gerukt...... ze heeft nog steeds die 'plaat' (Jolo) niet voor d'r harses weggehaald.....

*witte onderbroeken wassen gaat* .... #metoo

Fatwabuster | 12-01-18 | 10:19

misschien lag Jolo wel op Greer, vandaar die permanente rouwfoto van haar.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:45

Zal ik u eens even de les voorlezen?
Arm Nederland.

Petrus Poortwachter | 12-01-18 | 10:19

Femke wil analfabeten de les voorlezen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

kaasfondue | 12-01-18 | 10:21

'Als je alles racisme noemt, kun je de echte racisten niet meer vinden'
*
Als je alles en iedereen Nederlander noemt, kun je de echte Hollanders niet meer vinden.

demaup | 12-01-18 | 10:19

Zo ben ik een Nederlander met een Achterhoekse achtergrond.

Hebbiehemookweer | 12-01-18 | 11:32

Ik ben ook geen Hollander, maar een Zeeuw, liever nog een Zeeuws-Vlaming.
Maar Zeeuw of Nederlander mag ook. Hollanders komen uit/wonen in de Randstad

Bijtendehond | 12-01-18 | 12:12

Als het zo doorgaat ben je straks een islamitische Europeaan met een Nederlandse achtergrond .

slim blontje | 12-01-18 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ga jij je nou maar weer bezig houden met 'low-stakes feminisme' Justien. Je hebt duidelijk al moeite om met één regel inhoudelijke kritiek te komen.

Panos88 | 12-01-18 | 10:19

Is Parsons al wakker? Anders doe ik het.

Eierbal-is-fijn | 12-01-18 | 10:18

Femke is door schade en schande ook wijzer geworden. Van mij mag ze burgemeester van Amsterdam worden. Altijd beter dan Alexander P.

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 10:18

De bookmakers houden het momenteel op een keus tussen - enerzijds - Jet Bussemaker, de voormalige kraakster en PvdA mastodont en - anderzijds - de veelvuldig miljonair en voormalig kommunisties/maoisties havenactivist Paul Rosenmuller. Daarbij vergeleken is Alexander Pechtold een wonder van integriteit, charme en charisma.

Glasgow Argus | 12-01-18 | 10:33

Je bent wel heel snel om. Welk belang heb jij daar bij?

Frans_Gender | 12-01-18 | 13:55

Ik woon niet in Amsterdam.

Kuifje-in-Afrika | 12-01-18 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

De boven-ons-gestelden zeuren steeds maar over die vermaledijde "populisten", maar de reacties op La Halsema tonen weer eens aan waar het échte gebrek aan feiten, redelijkheid en nuance te vinden is.

Guido | 12-01-18 | 10:17

De linkse kerk houdt er een soort verwrongen wereldbeeld op na dat vooral op papier bestaat en in praatprogramma's. En als dan ergens op papier iemand blijkt geeft de ogen open te hebben voor de realiteit en het nuchtere gezonde verstaand, dan reageert de linkse kerk als een soort inquisitie.
Als de feiten niet kloppen met het linkse sprookje, des te erger voor de feiten.
We zagen deze zelfde verschijnselen in de diverse marxistische landen.

marjen | 12-01-18 | 10:17

Het grootste deel van links is totaal verknipt en van de pot gerukt.
Niet meer over lullen over die lui. Zand er over.

rijk | 12-01-18 | 10:17

Probleem is dat dat soort vuistdiep in de NPO c.s. zit.

OetSodom | 12-01-18 | 10:30

De twittervogels schrikken op, fladderen in het rond en kwetteren erop los, hier en daar een lading stront verliezend. Tenslotte strijken ze neer op een andere tak en de rust keert weer, voor even.

Glasgow Argus | 12-01-18 | 10:17

Femke mag als ik haar realisme zo lees inmiddels wel wat meer credits krijgen.

kaasfondue | 12-01-18 | 10:16

Nee, die heeft ze volledig en voor altijd verspeeld vanwege de motie Halsema. Over islamisering.

Glasgow Argus | 12-01-18 | 10:19

Jij bent lekker makkelijk. Ze staat nog zwaar in het rood op de realiteitsschaal.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:41

In ieder geval een eerste goede stap door het rode pilletje te slikken. De weg is lang, maar begint met de eerste stap.
Het is ook beter wanneer linksgekkies elkaar in de haren vliegen dan steeds naar realisten nazi riepen.

Winter_is_coming | 12-01-18 | 11:55

Ik vindr eigenlijks niks van hemke falsema.Sorry.

van stampij | 12-01-18 | 10:15

Meredith Greer staat boven Halsema, dat u het even weet.

tata1981 | 12-01-18 | 10:13

Het is een hypocriete suffe muts.

Cobalt bomb | 12-01-18 | 10:43

Ze heeft wel haar achternaam mee voor sinterklaasgedichten.

Jos Tiebent | 12-01-18 | 11:12

Hele enge vrouw die Meredith Greer nu een grote bek tegen Halsema. Francisco van Jole heeft de macht bij joop bij de vara . En daar houdt ze stijf de lipjes op elkaar omdat ze anders haar baan kwijt raakt. Maar ga zo door ik ken meer linkse mensen die de vara en gezeik van joop.nl en zat zijn in NL met dank aan jou inbreng andere zeikwijven.

franck7020 | 12-01-18 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK