Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Extreemlinks vermoordt politiepaard in Nijmegen

RIP

Social

BREEK. Bij rellen tussen 150 antidemocratische extreemlinkse AntiFa-kloodtzakjes en 30 keurige aangemelde Pegida-demonstranten in Nijmegen is een dode gevallen. Een politiepaard. Dier gleed van een talud af en kwam bovenop agent terecht. Agent overleefde de val. Paard moest uit lijden verlost worden. Later meer. Onderaan filmpje van de rellen in Nijmegen, waarin agenten met de lange lat de AntiFa's uiteenjagen.
Update: Paard had hartfalen en suikerziekte, en had allang met pensioen gemoeten, maar moest van Rutte III doorwerken tot 32ste.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

De politie is doodsbang voor deze gasten. Niet alleen hier, ook in Duitsland bijvoorbeeld. Al die G20 etc. rellen, waarbij deze zwartgeklede, gemaskerde "demonstranten" actief zijn, wordt niet opgetreden, pas wat later als deze gasten plotsklaps weg zijn of in de achtergrond zijn. Daarom kunnen ze ongestoord op politie-autos staan te springen, molotov-cocktails in politie-auto's gooien, etc.

EnNouJijWeer | 27-11-17 | 14:50

Er is nu ook een getuige die iemand aanwijst die met één of andere irritante geluidszender opzettelijk de paarden bang maakte.
twitter.com/ElveTwelve/status/9351037...
Wat moet er gebeuren voordat er eindelijk eens wordt opgetreden tegen de geweldadige Antifa.

yacoda | 27-11-17 | 14:06

Liever 10 paarden deaud dan 1 politieagent of demonstrant. Betekent niet dat men er niet van mag schrikken.

paulpils | 27-11-17 | 11:07

Jongens, jongens..die knol is gewoon aan het hartkwaal gestorven.
Nou moeten jullie het niet te bont maken, hoor.

mallekater | 27-11-17 | 07:49 | 1

zo is t! tuis wel een zootje tuig daar maar hitje had in de wei ook doodgevallen toch?

lilluke halve hoan | 28-11-17 | 02:48

Dat die ongewassen, stinkende, zwarte capuchon-dragende 'utopisten' van AntiFa zélf als beweging feitelijk een regelrechte paradox is - want zo fascistisch als wat - is evident.

Maar ik vind die kop boven het topic nogal overtrokken. Immers valt deze stelling nergens ter herleiden. Weliswaar was het niet gebeurd als den sterke arm niet had hoeven optreden tegen dit 'lompenproletariaat'. Maar het lijkt mij een ongeval omdat het paard is uitgegleden.

Anders gesteld: als ík na getankt te hebben wegrijd zonder te betalen, en de politie rijd in achtervolging met mij zichzelf, of een ander, hardstikke dood, dan ben ík een moordenaar. (???)

HypoPseudo | 27-11-17 | 05:24 | 2

Gut, u snapt er weinig van, niet?
Het gaat juist om alle berichtgeving die de schuld aan de een of de ander schuift naar gelang je politieke of maatschappelijke voorkeur.

ristretto | 27-11-17 | 07:21

Laat dat beest in de wei of stal staan, dan was er niets gebeurd. Dat wijf wat er op zat kan het zeker niet alleen af.

Rest In Privacy | 27-11-17 | 10:46

Het pleonasme slaat weer toe.
von Amsberg | 26-11-17 | 18:56

Lul niet vent, je hebt ook groene schimmel.

Gokmaar | 27-11-17 | 04:24

Iemand de moeite genomen om te googlen op "autopsie paard" of "autopsie politiepaard"?

Het aantal resultaten doet sterk vermoeden dat dit het eerste autopsie op een paard is geweest, ever, en dan zo snel..?

Lionfromzion | 27-11-17 | 01:04 | 2

Het moet wel snel, anders mag je het vlees niet meer verkopen.

noorderling | 27-11-17 | 09:01

Linkse straatjes kunnen niet snel genoeg worden schoon geveegd!

reagierder | 27-11-17 | 11:29


Een paard gaat niet zomaar steigeren en vluchten. het was ergens bang voor en als Antifa daar niet was geweest om zoals altijd rotzooi te trappen had het paard nog geleefd.

Rheia | 26-11-17 | 23:33
Je leest niet goed. Er was geen antifa in de buurt van het incident. Die kwamen pas 5 minuten later opdagen (gescheiden door de politie) op het toneel.
Als ik de baas zou zijn in Nederland staan alle AFA figuren morgenochtend om 06.00 uur voor het vuur peloton. Ben ik zo wat duidelijker en objectiever?

VSOPXO | 26-11-17 | 23:49

Respect voor de mensen van pegida, het zijn de laatste der mohikanen.

drs. P | 26-11-17 | 23:36

Vervang die paarden door robots die zijn geprogrammeerd om met scherp te schieten op alles wat zich een week niet gewassen heeft en we zijn zo verlost van dat krakerstuig.

Rheia | 26-11-17 | 23:36

Ze hebben daar ook de grootste lafbek van een burgemeester. Die vertrekt steeds wanneer er stront aan de knikker is... zie Venlo

ttype | 26-11-17 | 22:52

Zie je nou wel gluiperd Rutte, door jouw walgelijk beleid moeten nu ook de paarden al doorwerken tot ze er dood bij neervallen !

surfingbilly | 26-11-17 | 22:10

Die genderneutralo met z'n paardenstaart was er ook weer bij natuurlijk, (hij/zij staat in het groepje dat weggeslagen wordt door de ME). Waar halen deze mensen de tijd vandaan om het hele land door te reizen om overal te demonstreren/rellen ?

AquaTorcida | 26-11-17 | 21:50 | 2

Haha, werk. ^_^

decadent degeneraat | 26-11-17 | 21:59

het is "hij/zij/het"

daytripper | 27-11-17 | 07:17

Ah kijk.
Geen woord over de ANTIFA.
Kut NOS:
21:06:21 NOS Teletekst 122

Kort nieuws binnenland
Bij demonstraties in Nijmegen is een
politiepaard verongelukt.De ruiter is
lichtgewond geraakt.Bij een betoging
van de anti-islambeweging Pegida kwamen
het dier en zijn ruiter ten val.Volgens
de politie is het dier gestorven aan
hartfalen.Naast de betoging van Pegida
was er ook een tegendemonstratie.Twee
mensen zijn opgepakt.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 21:08 | 2

Lekker objectief weer

Montesquieue | 26-11-17 | 21:24

Dat moet zijn: was er ook een niet aangemelde demonstratie van extreem links

Karel17 | 26-11-17 | 21:41

Wanneer worden die kakkerkinderen en krakerlosers eens opgepakt voor dit democratieonderuithalende gelul van ze. Je raadt het al: Burgemeester stuurt politiechef aan , die doet met knikkende knieën en tegenzin : Niets, en dat heeft ook effect, nl. Het steeds maar weer tegendemonstraties organiseren waardoor rechtse demonstranten weg blijven. E voilà. Atifa heerst door angst en geweld. Er komt een keer een ventje die heel geniepig rechts of links hard te grazen neemt. Dus harder optreden en oppakken als je de wet overtreedt.

rattenvanger XL | 26-11-17 | 21:02

Waar zijn alle deugers om Antifa te veroordelen? Vorige week vond deugend Nederland het recht op demonstreren zo belangrijk. Maarja dat telt niet meer zodra rechts wilt demonstreren natuurlijk.

Labanda | 26-11-17 | 20:43 | 1

Wilt... tja.

DrumPiet | 26-11-17 | 21:37

Die Pegida mongolen doen de zaak meer kwaad dan goed. Stomme tokkies.

DrumPiet | 26-11-17 | 20:40 | 4

Antifa -terroristen.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 21:02

Ja drummer, als je die paar niets te verliezen pegida gasten als voorbeeld neemt voor de rest. Beschaafd blijven lukt de meesten NOG wel. Wacht maar tot er 30 man in jurk en baard met AK een songfestival winnen.

rattenvanger XL | 26-11-17 | 21:08

Ik ben het wel deels met je eens. Rechts is nu meer gebaat bij een partij zoals FvD. Eerst meer invloed in het (landelijk) bestuur en de media verkrijgen.

Daarna worden de stoottroepen pas belangrijk. Want dan kan je lekker bij het 7:00 journaal zeggen:

Kort nieuws binnenland
Bij demonstraties in Nijmegen is een
politiepaard verongelukt.De ruiter is
lichtgewond geraakt. Bij een betoging
van de pro-islambeweging WerkloosTuig kwamen
het dier en zijn ruiter ten val. Volgens
de politie is het dier gestorven aan
hartfalen. Naast de betoging van WerkloosTuig was er ook een tegendemonstratie. Twee mensen zijn opgepakt

decadent degeneraat | 26-11-17 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Laatst nog een paard berden wat een hartaanval kreeg. Ik trok hem nog net op tijd terug.

skoftig | 26-11-17 | 20:28

Paarden zijn vluchtdieren, dus totaal ongeschikt, net als de politie zelf.

Baron Clappique | 26-11-17 | 20:12

Daar ligt zeker voor 450 kg paarderookvlees als je het een beetje versnijdt met koeie-oren en kippensepareervlees...

King of the Oneliner | 26-11-17 | 19:40

Ik was vandaag getuige van het noodlottige ongeval van het politiepaard. Het gebeurde letterlijk bijna voor mijn deur. Ik wilde de F1 start zien van Max maar op dat moment kwam de Pergida demonstratie langs. Zo'n 20/25 man geheel omsloten door ME mannen/vrouwen en ME bussen. Ze liepen langs het AZC gebouw (oude belastingkantoor) en bogen rechtsaf naar het Hoofdkantoor van Politie, Gelderland Zuid. Pal achter deze stoet bevonden zich 2 politiepaarden, waarvan er 1 begon te steigeren en niet meer in de hand te houden was. Hij/zij wierp haar berijdster af en probeerde te vluchten. Een ME bus stond in de weg waardoor het paard afweek naar links en in haar zij werd geraakt door een puntige afzetting per plaatse , wat hem/ haar paniek alleen maar vergrootte. Het paard sprong in het talud, bestaande uit aloude bossages (dus geen gras) en het paard ploegde zich letterlijk, zonder berijdster, door deze busch totdat het uiteindelijk belandde op het fietspad. Toen liep het terug om haar baasje te zoeken en zeeg ineen. Geloof me jongens, dit was geen pretje om te zien. De berijdster holde naar haar paard en was ontroostbaar, zoals de foto's laten zien. Het was niet de schuld van Pegida en zeker niet van het AFA tuig. Hun demonstratie volgde 5 minuten na het incident en zij waren beslist niet in de buurt van de plek waar het gebeurde. Hoezeer ik AFA figuren ook haat dient de kop van dit artikel te worden aangepast. Immers, GS staat altijd voor de waarheid, toch?

VSOPXO | 26-11-17 | 19:39 | 8

Een paard gaat niet zomaar steigeren en vluchten. het was ergens bang voor en als Antifa daar niet was geweest om zoals altijd rotzooi te trappen had het paard nog geleefd.

Rheia | 26-11-17 | 23:33

Het was ZEKER niet de schuld van AFA maar ook niet een beetje van Pegida..

Waarom zou dat paard en alle ME van stal zijn gehaald denk jij?

Voor de aangekondigde demo van 30 man, of de gesignaleerde groep van 150 man die zonder vergunning nazis wilde stompen??

AFA was beslist niet in de buurt, ze kwamen pas 5 min later aan..

Wat is jouw definitie van "in de buurt"? Als het niet "5 minuten lopen" is..

En hoe denk jij dat de politie te werk gaat bij:
A: Een aangekondigde demo met vergunning (ong 30-50 man), zonder illegale tegendemo?

B: Een aangekondigde demo met vergunning (ong 30-50 man), met 150 illegale demo verstoorders op 5 minuten afstand?

Denk je dat er werkelijk geen andere opschaling plaats vindt?
Zo ja/nee: waarom denk je dat?

Jouw ooggetuige verslag vertelt alleen maar wat al bekend was, en iedereen kon waarnemen, het zegt weinig over de omstandigheden die hebben geleid tot het incident.

Het AFA heeft er ZEKER niets mee van doen lijkt me helemaal geen correcte aanpassing van de kop van het artikel nav. het door jou gegeven verslag.

Heb je p2000 berichten verzameld of andere relevante posts op social media gezocht om te staven hoe ver AFA uit de buurt was?

Heb je je stopwatch gebruikt om die 5 minuten vast te stellen?
Zou het wellicht kunnen dat uw gemoedstoestand op het moment dat u het paard ten val zag komen uw niet feilloze perceptie van tijd heeft verstoord?

etc

Lionfromzion | 27-11-17 | 00:50

Ik heb het ook gezien en grotendeels gefilmd. Bovenstaande klopt met wat ik gezien heb. Toen paard viel (ruiter was er al een tijdje vanaf) leefde het nog 40 seconden. Behalve dit paard waren meerdere paarden gestresst, waarschijnlijk door opstootje eerder in de stad.

tt24 | 27-11-17 | 07:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Fijn he die Linkse Gutmenschen. Zijn gewoon relschoppers die profiteren op de samenleving. Tuig van de laagste richel. Deze lui moet je gewoon met scherp neerschieten.

ET007 | 26-11-17 | 19:34

Even simpel ingaan op de zaak. Paarden en honden zijn prima politiebeesten. Kamelen en cavia’s gaan het niet worden. Er krijgt er een een hartaanval. Kan gebeuren. Vervelend. Vooral voor de berijdster.

Terug naar de demonstraties. Sinds jaar en dag verstoren de antifa demonstraties. Soms aangekondigd soms niet. Bijna altijd met geweld. Nooit maar dan ook nooit heb ik uit de mond of pen enig protest vernomen. Nu de kozp demo op eenzelfde wijze is verstoord wordt Berbaar wakker. Ineens is het allemaal tuig. Nee muts, je bent af.

ristretto | 26-11-17 | 19:33

Het frustrerende is dat de meeste links- denkers vanzelf weer landen met het klimmen der jaren, maar ja, dan staat de volgende lichting irritante drammertjes alweer te trappelen in de coulissen.

MickeyGouda | 26-11-17 | 19:30

Zet een paar K9 (honden) in dan is dat tuig gauw verdwenen. 1 politie hond staat gelijk aan 15 agenten, werkt een heel stuk beter weet ik uit ervaring.

Rotterdammert1965 | 26-11-17 | 19:22

Oh ja, zo was het. Als de extreem linkse kloodtzakjes aangekondigd en met toestemming aan demonstreren dan mag je ze ( o.a op de A7 niet blokken) maar als rechts met toestemming gaat dan mag het wel.

MoonBeebe | 26-11-17 | 19:17

Ik denk dat er meer links extremisten zij. In Nederland dan rechts. Daarnaast is links gevaarlijker. Zie Volkert. Wat is het gevaar van rechts? Niks.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:09 | 1

Zeker, de AIVD rapporteert al jaren over de anti-democratische krachten aan de linkerkant. De rechterkant is veel meer versplintert.
Een saillant detail in het vorige jaarverslag is dat ze bang waren dat Pegida, toen nog een democratische beweging, zou verharden door het constante geweld van de antifascisten. Ze hebben gelijk gekregen.

decadent degeneraat | 26-11-17 | 22:07

Had links gewoon niet gekut dan had dat paard nog geleefd.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:17

Ff snel een autopsie gedaan op het paard: hartfalen
Right.. want als we de AFA paarden pijpers niet zoethouden met een kutsmoes dan staat er volgende keer 500 met brandbommen enz.

Ofwel om hun eigen schuld weg te krijsen, ofwel omdat Pegida een paard heeft vermoord, een edel dier waardoor dodelijk geweld nu toegestaan is.

Seems about right no?

Lionfromzion | 27-11-17 | 00:58

Nederland heeft niks met pegida. En ook niet met AFA. Toch krijgen ze weer alle aandacht. Doet me denken aan de anti zwarte pieten beweging.

FasiscovanJole | 26-11-17 | 18:55

AntiFa = Terroristen

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 18:53

Jan met de pet leest op NOS alleen dat pegida een paard vermoord heeft en stemt volgende keer weer op de verkeerde partijen.

PremierKutte | 26-11-17 | 18:48

Antifa
Apathische Neuroten Trekken Incompetente Fascisten Aan

Hanz is bekeerd | 26-11-17 | 18:33

De witte schimmel van Sinterklaas kan beter bescherming aanvragen.
Als ze nu al op paarden loos gaan dan is de kans groot dat hij het volgende slachtoffer wordt.

klinkklaar | 26-11-17 | 18:33 | 1

Het pleonasme slaat weer toe.

von Amsberg | 26-11-17 | 18:56

Net ook weer zo'n prachtig staaltje framing tijdens het journaal: "Tijdens een demonstratie van het extreem rechtse Pegida is een politiepaard om het leven gekomen".
Dus iedereen die alleen maar journaal kijkt denkt weer precies zoals de overheid het het liefste ziet. Pegida is vanalles, maar zeker niet extreem rechts. En waarom wordt er weer willens en wetens verzwegen dat de protestactie volledig uit de klauw liep door toedoen van de knakkers ter linkerzijde?

Verbandmeester | 26-11-17 | 18:30 | 1

Inderdaad, typische NPO-framing. Er wordt een rechtstreeks link gelegd tussen Pegida en het dode paard. Pegida heeft het gedaan. Wat zit er toch een abject gespuit bij die staatsomroep.

KeesBruin | 26-11-17 | 20:38

NOS Teletekst geeft Paardgidaar de schuld, je weet niet meer wat je moet geloven. https://nos.nl/teletekst#122

Watching the Wheels | 26-11-17 | 18:27 | 3

Normaal gebruikt NOS nooit het woord islam, maar als een paard een hartaanval krijgt door Rutte ...

Watching the Wheels | 26-11-17 | 18:28

Wat een malloten trouwens om een demonstratie met 2 groepjes van elk 30 mensen zo te begeleiden. Denk dat je er beter tussen kan gaan lopen, met die paarden maak je het allemaal onnodig groot. Arm paard, onnodig allemaal, meer agenten dan demonstranten? Ook dat geweld met die wapenstok, onnodig. waarom escaleren ze het zo? 1 tik is genoeg, dat rennen van die agenten achter mensen aan die al achteruit deinzen, volkomen onnodig, primitieve gedoe (ook van die demonstranten uiteraard). Waardeloos dat ze daar dieren voor inzetten.

Watching the Wheels | 26-11-17 | 18:44

pag 122 teletekst, laatste zin:
"Naast de betoging van Pegida was er ook een tegendemonstratie. Twee mensen zijn opgepakt."
Er zit daar op de redactie een deugende framer. Subtiel, vals. Kan zo aan het werk bij de Russische staatsomroep. Of CNN.

piloot47 | 26-11-17 | 19:20

Antifa=parasiterende staatsruif opsoupeerders.

alsjemenou | 26-11-17 | 18:26 | 1

Antifa zij terroristen.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:10

Die paarden horen daar ook niet voor gebruikt te woorden. Te sensibel. Vervang ze voor mitrailleurs. Als je al dat Antifa tuig uitroeit scheelt dat een hoop uitkering en verlopen demonstraties voortaan een stuk rustiger. Geen haan die erom kraait.

Rheia | 26-11-17 | 18:18 | 1

Geef porcodio die haan maar weer de schuld.

ristretto | 26-11-17 | 19:10

Utrecht de jaren 80tig lombok wij als jongeren ik nu inmiddels 53 hadden een spandoek opgehangen van de centrum democraten ( de partij van jan maat)
met de leuzen stop immigratie vol=vol omdat we toen al de bui zagen hangen
mbt dat onze mooie nederland ging veranderen.Het spandoek hing er nog geen 4 uur heb in mijn leven nog nooit zoveel jawel toen bestond het al minimaal 200 antifa rakkers gezien,die zouden dat spandoek wel even onder zachte dwang verwijderen helaas voor dat werkschuwetuig bestond er toen de 27mc bakjes en er werd een oproep gedaan en die saamhorigheid die er toen was....... heb nog nooit in mijn leven zo,n grote mensenmassa op de vlucht zien gaan,ze gebruikte geweld de rest kan je wel raden die saamhorigheid is er niet meer het zijn allemaal toetsenbord rebellen veilig achter je computer je mening geven dit wou ik even kwijt.

alsjemenou | 26-11-17 | 18:09 | 7

De goeie ouwe tijd.

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 20:17

@ neta: heeft meer met jouw abominabele iq maken ipv asjemenou oh kudt weer geen leestekens de horror,!?.

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 20:20

Oh, en het is diarRee lutser.

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 20:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Wordt er al ergens door deuglinks fel geprotesteerd tegen deze flagrante schending van het recht op demonstratie / de nek omdraaien van vvmu / moord op democratie? Ten faveure van Pegida uiteraard. Nee hè?

J. Jarig | 26-11-17 | 18:07

Volgens de politie is tegenwoordig alles de schuld van suikerziekte.

Rheia | 26-11-17 | 18:05

Jammer van het mooie paard. Maar de Nijmeegse Politie kon er lekker op losslaan.
De Antifa heeft verbindingen met IS,werd daar zelfs getraind ( Irak of Syrië). De club moet als terroristische organisatie worden aangemerkt.
De lat er overheen en als dat niet werkt de bajonet op het geweer.... aanpakken dat linkse tuig!

Eendragtmaaktmagt | 26-11-17 | 18:04 | 1

Hier 'framen' we dat als extreem links tuig.

Langshetrandje | 26-11-17 | 18:29

@1e pica van paard: teen +1
(maar ik ben ook niet helemaal goed)

skoftig | 26-11-17 | 18:02

Dat krijg je als laffe mensen elkaar naar het leven staan.

kzegje | 26-11-17 | 18:00

De anti-fascisten zijn de fascisten van nu. Het enige wat zij kennen is geweld, agressie en onderdrukking van een andere mening dan de mening van henzelf. Niet ingegeven door een ideaal. Wel ingegeven door weinig tot geen intelligentie en geen empathie. Mensen die zich laten leiden zijn al bij voorbaat kansloos om deel te nemen aan en te participeren in een democratisch bestel. Noord Korea, lijkt me eigenlijk een gezellig land voor hen. Een mening en een afwijkende mening wordt keihard de kop ingedrukt. Staats- en gedachte politie en de voormalig DDR, herrijst. Een opponent onderschatten zij echter, en dat is het Volk.

De Evangelist | 26-11-17 | 17:58

Ik vermoed dat de politie ... de term hartfalen gebruikt om de gemoederen te sussen. In mijn beleving is het linkse gespuis schuldig en verantwoordelijk voor de dood van het paard.

MINDER | 26-11-17 | 17:57 | 1

Ja wat dacht je dat ze snel even een autopsie gedaan hebben op de rand van het fietspad, kom op zeg

Lionfromzion | 27-11-17 | 01:02

Een paard met links hartfalen.
Logisch, alles wat rechts is is beter.
Ook in je hart.

Koos Knak | 26-11-17 | 17:55

De Telegrap: "hartverscheurend" voor een dood paard vs. "ophef" voor 2 dode kinderen...... zum Kotzen...... Quo vadis ?

xpto | 26-11-17 | 17:53 | 1

xpto, hou op, wat een waardeloos vod in prive-stijl met ingekleurd nieuws is dat geworden ! 26 jaar een abo op gehad en wil het nu voor niks niet meer op de deurmat hebben !

surfingbilly | 26-11-17 | 22:33

Jawel, nu geeft die lekkere 'aksiegroep' Laat ze niet lopen ook nog even de Zwarte Piet aan de politie. DIE heeft dat paard vermoord. Het is toch werkelijk bedroevend hoe dat antifa-tuig alles, maar dan ook alles, verdraait, zodat alle schuld in de godganse wereld bij hun tegenstanders terecht komt.
Volgende keer geen politie, maar een groep Molukkers er op af sturen, dan is het zo gedaan met dat Antifa-volk!

KeesBruin | 26-11-17 | 17:53

Lees net dat hij een hartaanval kreeg, wel zielug natuurlijk. Een soort van Mitch Hendriques dus. Ja, het is natuurlijk hartstikke spannend zo'n demonstratie en als je dan al een zwak hart hebt.Rip paardje.

MocheGurandero | 26-11-17 | 17:45

Vies vuil smerig werkshuw asociaal gewelddadig kortzichtig links reltuig!! RIP paardje. Ik had harder uitgehaald met die knuppels als ik daar bij hd gelopen als agent. Wanneer komt de AFA op de nationale terreurlijst? Pleurislijers.

Robin Hood | 26-11-17 | 17:41

Op joop is het weer eens ijzingwekkend stil over het linkse tuig van de richel,maar die hebben het veuls te druk met de racistische zwarte pieten en weet ik wat allemaal nog meer.

komtdatschot | 26-11-17 | 17:37 | 1

Ja, het is altijd leuk om Joop.nl met het denkend deel der natie te vergelijken. Ze mijden daar systematisch berichten die links, cq. moslims, in een negatief licht zetten. Zo was er niets over de Molukkers versus Antifa te lezen, niets over Marokkaanse homo en nu weer niets over dat Antifa-gespuis en dat paard. Bij Joop.nl heerst een zelfcensuur waar ze in de DDR nog een puntje aan hadden kunnen zuigen.

KeesBruin | 26-11-17 | 17:58

Volgende keer geen politie graag, en een camera op het hele gebeuren, en als het kan om ongeveer kwart voor 4 als de F1 race net is afgelopen.

skoftig | 26-11-17 | 17:34

AFA-kneuzen riepen op tot geweld www.indymedia.nl/node/42390 maar kregen desondanks toestemming om te demonstreren. De burgemeester had geen toestemming moeten verlenen, dan zou er ook niet zoveel pliesie op de been zijn geweest, en geen paarden

pissebed | 26-11-17 | 17:28 | 3

Geweld is gedoogd als je een linkse mening hebt, fascisme is tegenwoordig een linkse hobby.

Deviant | 26-11-17 | 17:34

Zie Volkert van der Graaf.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:10

pissebed, de burgemaaster heet Hubert Bruls, een volgevreten papzak die 'deugend voorop liep in een mars om -valse- aangifte te doen tegen, middels voorgedrukte formulieren, Geert Wilders, dus dan weet je het wel !

surfingbilly | 26-11-17 | 22:38

Marianne Thieme kan nu niet blijven zwijgen over het gevaar van antifa. Straks moeten de hulpschimmels van de Sint ook nog beveiliging krijgen.

lingo star | 26-11-17 | 17:21 | 4

Nog even de laatste keer haar ex leegtrekken

Langshetrandje | 26-11-17 | 17:42

@Langshetrandje
Mocht ie willen.

skoftig | 26-11-17 | 18:06

Hij niet alleen.

Langshetrandje | 26-11-17 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Het zogenaamde "recht van demonstratie" geldt kennelijk alleen voor vieze linkse fascisten. Goor janktuig met een dubbele agenda. Geen tolerantie voor andere meningen.

doskabouter | 26-11-17 | 17:18 | 1

De gummy lat er royaal overheen halen, dat tuig verdient niet beter.

FreeVogelaar | 26-11-17 | 17:21

Hartfalen, ja, loop maar eens een tijdje rond met een dikke 80 kg op je rug, kijken hoe lang je het duurt voor je hart gaat falen.

BosrandDirk | 26-11-17 | 17:17 | 2

Als je zelf 400 kg tot 1000 kg weegt, is 80 kg best te doen.

Cowlumbus | 26-11-17 | 18:14

Tja, aan dit paard kunnen we dat niet meer vragen, verder weegt misschien een trekpaard 1000kg, een slank politiepaard weegt meestal tussen 500-600kg, maar of het best te doen is voor zo'n paard, daar gaat het niet om, het extra gewicht van een ruiter en niet te vergeten het zadel, is een zware belasting en dus voor z'n hart, zie die paarden maar eens zweten bij inspanning of stress situaties, en in topvorm zijn ze meestal ook niet, en mogen ze een keer naar buiten en dan moeten ze 100kg (incl zadel) meetorsen, sjouw zelf maar eens een tijdje rond met een zak van 10kg, probeer er maar eens mee hard te lopen.
Geen enkel beest is om op te zitten, zelfs al is het een olifant.

BosrandDirk | 26-11-17 | 20:04

heeft jolo al gereageerd. of is die zijn omderbroeken was aan het doen met peter factuurje

Rest In Privacy | 26-11-17 | 17:17

Als ik kijk waar het paard ligt dan vraag ik me echt af hoe verstandig het is om dat paadje te nemen. Die is stijler dan de foto doet vermoeden. Zelfs met een getraind politiepaard lijkt het me erg riskant.

Traag | 26-11-17 | 17:06

Het is tijd dat fatsoenlijk links zich eens gaat uitspreken tegen het buitensporige geweld dat AFA gebruikt.

yacoda | 26-11-17 | 17:04 | 1

Dit, al was het alleen maar voor de buhne en om kartelkutjes als AFD de deur te wijzen.

Knoeperd | 26-11-17 | 17:11

Nieuwe kop wellicht? Hartfalen schuld van extreemlinks!

Supermatthijs | 26-11-17 | 17:04 | 4

"Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend", niet?

Luivend | 26-11-17 | 17:13

Zeker wel. En Anne Fleur zonder make up was wellicht wat teveel van het goede.

Supermatthijs | 26-11-17 | 17:16

Was jij daar ook Matthijs?

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd naar de algehele ophef en joop-kots-bonanza na deze linkse poging tot het onmogelijk maken van een rechtse demonstratie.

Gelukkig deed de politie deze keer, voor het eerst denk ik wel het juiste. En dat in Havanna aan de Waal, bijzonder!

algoritmos | 26-11-17 | 17:01

En nu is bekend geworden dat de knol door hartfalen is omgekomen. Jammer hoor.

Supermatthijs | 26-11-17 | 16:58 | 1

Boe! Schrik! Links met vuurwerk aan het gooien enzo.,

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:19

Kuut AFA, linkse ratten. Uitvreters op onze kosten. Nu een politiepaard, de volgende keer de 2de Pim.

Het Noorden | 26-11-17 | 16:58

Als Pegida een vergunning had en de Antifa’s niet, en de Antifa’s moord en brand schreeuwen over de blokkeer-Friezen, hadden de zwarthemden van de Internationaal Socialistische Antifa thuis moeten blijven. Maar ja, ‘some animals are more equal than others’.

Knoeperd | 26-11-17 | 16:57 | 1

ach, waren de antifa's maar allemaal equal aan dat ene politiepaard. Met mitrailleurs meer kans dan met de lange lat.

Hemmenaar7 | 26-11-17 | 17:19

Het Journaal meldt dat het paard is overleden aan hartfalen. Dat is triest, maar misschien wel het risico bij dit soort acties. Het alternatief is dan dat je demonstraties verbiedt. Op de beelden lijkt de politie inderdaad behoorlijk tekeer te gaan, maar ik neem aan dat deze louter op relletjes uit zijnde jongelui van tevoren meerdere malen gewaarschuwd zijn. Op een bepaald moment is er geen ruimte meer voor een opvoedkundig gesprek. Maar er zal vast wel een aanklacht ingediend worden.

Mannes | 26-11-17 | 16:54 | 1

Nos, Ze staan er om bekent om verhalen te verdraaien.
Zeker als het om hun Antifa vriendjes gaat.

obzzcure | 26-11-17 | 16:58

Saturdarah erop los laten. Werkschuw Antifatuig.

pibasso | 26-11-17 | 16:52 | 2

Really? De leden van een criminele motorclub erop los laten? We hebben nog wel een béétje beschaving in dit land, zelfs als het over Antifa-geteisem gaat.

Goldfinger | 26-11-17 | 17:17

Kijk even de topics van een week geleden terug. Wel lezen, niet alleen de koppen. Antifa deed moeilijk over knil militairen, dat waren volgens hun moordenaars, allemaal. Daar waren Ambonezen en Satudarah het niet mee eens.

pibasso | 26-11-17 | 19:46
-weggejorist-
De Boekenkast | 26-11-17 | 16:49 | 21
▼ 21 antwoorden verborgen

Vies volk dat addergebroed, pure parasieten die zelf nog nooit iet hebben bijgedragen.

zwaanshals | 26-11-17 | 16:46

Antifa is heel diep geinfiltreerd in de Nederlandse samenleving. Op landelijk niveau kan ze genieten van de steun van talloze politici maar het ware probleem zit bij de ambtenaren en onze instituten zoals de politie, het OM en vooral dd rechtsspraal waar talloze militanten antifa'ers, vaak gerectruteerd op universiteiten zich "hard" maken voor hun zaak en het algemeen belang naar hun hand zetten.

Nederland wordt weer bezet, weer door fascisten, weer door zogenaamde socialisten.

Re:Kniftig | 26-11-17 | 16:43 | 2
-weggejorist-
Langshetrandje | 26-11-17 | 16:55

Dictatuur van de minderheid.

Langshetrandje | 26-11-17 | 16:55

In Brussel was het gisteren ook weer onrustig. Iets met Libië. Geen paard te zien; is met water opgelost.

Baron Clappique | 26-11-17 | 16:42 | 2

Libië? Brussel? Wilden ze de ferry stop zetten ofzo?

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:19

@ Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:19
Nee, de slavernij. Bij nieuwe rellen in Brussel zijn zaterdag zeker vijftig mensen gearresteerd. Na een manifestatie tegen slavernij in Libië op het Poelaertplein trok een groep jongeren naar winkels op de Louizalaan en richtte daar een ravage aan.
Bron : nu.nl

Baron Clappique | 26-11-17 | 19:50

Ik vraag me af wie die hartverscheurende foto heeft genomen van die politie-agente met haar collega. De foto is bijna te goed om 'even snel in het voorbijgaan te nemen'. Hoe komt zo'n 'Laat ze niet lopen'site aan die foto?

JoyCee | 26-11-17 | 16:38 | 1

infiltratie.

Knoeperd | 26-11-17 | 16:54

Hoe gaat de NRC dit brengen? "Aanhangers Pegida En PVV Vermoorden Politiepaard" ? Die laten de stok van de alternatieve waarheid niet meer los. En Messias Linkszus zag, het was goed.

dedeurs | 26-11-17 | 16:36 | 7

Langshetrandje | 26-11-17 | 17:54 Ja, hoor, Dollie. Het gaat best goed.

De Boekenkast | 26-11-17 | 18:22

U heeft uw werk niet goed gedaan hè? Als De Boekenkast?

Langshetrandje | 26-11-17 | 18:35

@De Boekenkast,
Nee, ik vind dat GS met die kop ditmaal ironisch een beetje misgeslagen heeft. Maar je weet toch dat ook met dit onderwerp het smijten met zwartepieten gaat beginnen? En NRC heeft zich van een ultralinkse kant laten zien de laatste tijd. Daar doelt mijn reactie op.

dedeurs | 26-11-17 | 23:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Kalief imam Fawaz de Sharia in Nederland voor officieel heeft verklaard, mag hij de groepering, die zich met een goed gevoel voor zelfspot Antifascisten noemt, daarvoor hartelijk bedanken. Vrouwen met paarse dreadlocks en praatjes komen helaas wel op de brandstapel terecht maar dat moeten ze er maar voor over hebben.

Jack Jersey | 26-11-17 | 16:35

Stoppen met paarden tegen dit soort geteisem inzetten. Afschuwelijk voor de berijder dit.
Tanks, waterkanonnen en rubber kogels, dat gaat meer zoden aan de dijk zetten om deze uitkerings hufters te stoppen.

lanexx | 26-11-17 | 16:35 | 2

Ook een beetje afschuwelijk voor het paard

BosrandDirk | 26-11-17 | 17:10

tanks passen ook echt door onze Hollandsche smalle kud straatjes.

Kipster010 | 26-11-17 | 17:11

Schitterend die 99.9% van de reacties hierboven.

Als je naar de beelden kijkt die bij dit stukje worden gegeven, zie je toch uitsluitend geweld vanuit de kant van de politie? Het dichtste wat bij geweld komt door Antifa is leuzen schreeuwen en een rookbommetje. De politie voert daarentegen een charge uit en hakt er op los.

Enragé | 26-11-17 | 16:32 | 12

@Enrage: politie handhaaft de wet door een tegendemonstratie van een demonstratie met vergunning weg te houden. Als zij daar niet waren, was de politie er niet. Jíj bent degene die het eenzijdig bekijkt, wereldvreemd. Iemand die eigen verantwoordelijkheid in een wettelijk gestuurde samenleving niet snapt.

Luivend | 26-11-17 | 16:51

Enragé is de weg kwijt. Zowel in de tegel als op deze site.

Langshetrandje | 26-11-17 | 16:56

@Enragé | 26-11-17 | 16:32 |
Uw quote; "Komen niet verder als het gooien van wat rookbommetjes..."

Dat hebben we bij de G20 in Hamburg, Duitsland toen wel gezien ja. Dat was ook de schuld van de politie zeker? Doen we maar net even of we het nieuws over de trainingskampen etc. toen niet gehoord hebben. Over de daadwerkelijke oproepen tot geweld tegen de politie. Hoe ze zelfs niet schroomden een kinderdagverblijf(!) in Hamburg kort en klein te slaan onderwijl leuzen roepend naar doodsbange peuters van 3 jaar. GS had toentertijd nog een brief geplaatst van een doodsbange begeleidster die e.e.a. aan den lijve mee maakte. U en ik mogen denken van Pegida wat we willen. Het is wél altijd de AntiFa club die tot geweld overgaat. Die mensen hun recht tot vreedzaam demonstreren ontneemt. Die zelf alle wetten breekt om hun verongelijkte gelijk maar te halen. Zoals Winston Churchill al zei; "The new fascists will be the ones calling themselves antifascist..." Ze hebben zelfs dezelfde soort kledij aan als de SD in de 30-er jaren. Die waren van hetzelfde laken een pak en gedroegen zich ook hetzelfde.

Sjefke7807 | 26-11-17 | 17:50
▼ 9 antwoorden verborgen

Da's zielig voor dat paard, zo'n edel dier dat geen kop maar een hoofd heeft, ook geen poten maar benen en heerlijke rookvlees kan produceren maar in plaats daarvan in kattenvoer belandt.

McMarx | 26-11-17 | 16:31

blokkeertuig.. oh wacht de newsmedia heeft het vooral over een dood paard vanwege een Pegida demonstratie..

tja tis maar net hoe je het brengt.. tuig van links houd zich niet aan verbod van demonstratie maar gaat er vol op!
tijd dat Nederland eens echt op gaat staan voor dit soort berichtgeving.

fikkieblijf! | 26-11-17 | 16:31

Hopelijk krijgt antifa nu nachtmerries en een paardenhoofd in hun bed.

tipo | 26-11-17 | 16:30

Van mij mogen al die antifa'ers dezelfde behanfeling krijgen als de nazi's en dan bedoel ik niet dat ze verwelkomd worden door hun medesocialisten maar dat meisjes met rode haren hun een kogel door de kop heen jassen. Bijvoorbeeld hoor mag ook gewoon een blondje zijn. Kan niet anders want onze rechtstaat voorziet niet voldoende om hier een gepast antwoord op te geven.

Re:Kniftig | 26-11-17 | 16:30

Wij naieve mensen misbruiken dieren en denken er niet eens bij na https://youtu.be/B7lf9HgFAwQ?t=11
de smerige antifa beroeps protesteerders deinzen niet terug om geweld te gebruiken.

telelezer | 26-11-17 | 16:27

Paarden zijn niet om bovenop te gaan zitten!

BosrandDirk | 26-11-17 | 16:25 | 6

@BosrandDirk
Mmm mijn kat heeft anders echt wel een beter leven dan de gemiddelde mens hier op de wereld. Elke dag meerdere maaltijden en onbeperkt drinken, voor de rest een beetje chillen, geaait worden en door de buurt heen wandelen.

De gemiddelde mens van de 7 miljard heeft niet 3 x per dag te eten en drinken, werkt zichzelf te pletter als ie dat wel heeft. Gekooit door de maatschappij.
Ik weet niet waar jij jouw beeld vandaan haalt dan mensen "maar wat afmartelen met honden, katten, vogels" enz maar je beeld is iig wel een beeeeeetje wereldvreemd.

peterdh | 26-11-17 | 17:42

Peter, daar ga ik even voor zitten, jou kat heeft kennelijk een prima leven, hij kan buiten los lopen, hij wordt zelfs geaaid, dat is op zeker het hoogste wat een huiskat kan bereiken denk ik, prima, geen moeite mee, maar nee, waar ik op doelde is dat veel huisdieren worden aangeschaft voor kinderen, zelfs hele kleine kinderen, om mee te spelen, en daar gaat het vaak fout, ook zitten veel dieren in kooien, kommen of een aquarium, tamme konijnen en cavia's hamsters worden geregeld in het bos gedumpt wanneer de kinderen er zat van hebben, veel honden moeten genoegen nemen met drie keer pd naar buiten met de baas, of mogen op balkon poepen, en wanneer het een keer mis gaat in huis krijgen ze straf, mijn vader vertelde mij eens van een ludieke actie van een benzinemerk, je kreeg gratis een goudvis in een plastic zakje mee naar huis bij een aantal liters benzine, de meeste goudvissen hebben nog even geleefd in dat zakje, maar de meeste zijn door het toilet gespoeld of in de vuilnisbak terecht gekomen, dat verzin ik niet, collega's van pa vertelden dat gewoon.
Ik denk dat je zelf wat optimistisch en wereldvreemd bent wat betreft mensen in de omgang met dieren, en dan heb ik het nog niet eens over de halal slachtfeestjes op balkons hier in de buurt, dat wil je echt niet weten en al helemaal niet horen, vreselijk dat gegil, maar kijk toch maar eens wat meer om je heen.

BosrandDirk | 26-11-17 | 19:34

Peter, ik vergat nog iets, de meeste katten en soms ook honden worden 'geholpen' zoals dat heet, een mooie goedbedoelde hulp van de echte zg dierenliefhebber, een ingrijpende operatie zeker bij vrouwtjes, want daar worden ze lekker rustig van, ze lopen dan wel buiten, maar ze weten eigenlijk niet goed waarvoor, om te eten hoeft het niet.
Ik weet niet of het ook in Nederland gebeurt, maar eigenaren laten soms ook de nagels van katten verwijderden, wat neerkomt op amputatie, omdat ze dan van die lieve zacht pootjes krijgen.
Ik weet waarom mensen denken dit hun dieren aan te mogen doen, maar het is gewoon schandalige en ernstige dierenmishandeling, ik begrijp niet dat dierenartsen zich hiervoor lenen.
Dit soort operaties zijn vanzelfsprekend geworden, maar het zou verboden moeten zijn.
Al die nodeloze pijn om ze maar geschikt te maken voor mensen, misdadig.
Katten horen niet in huis.

BosrandDirk | 27-11-17 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Antifa hoort achter slot en grendel, is gewoon reltuig.

isotope 465 | 26-11-17 | 16:25

Nepnieuws. Nu.nl suggereert dat het schuld van extreem rechts is.

Promedio | 26-11-17 | 16:24 | 3

linkje plz

telelezer | 26-11-17 | 16:28

Ten eerste: Dat wordt daar helemaal niet gesuggereerd, ten tweede: Nu.nl, hahahaha.

Panos88 | 26-11-17 | 16:31

Het word niet gesuggereerd nee, heb je helemaal gelijk in. Er word wel geframed als een malle.
1. extreemrechtse beweging Pegida, waar Pegida verder nog 5 keer genoemd word.
2. dood paard tijdens mars van Pegida
3. een grimmige sfeer waarbij de "tegendemonstranten" naar de stad zijn gelokt.
4. Pegida aanhangers riepen leuzen

Geen woord over Antifa, dat zijn tegendemonstranten die naar Nijmegen zijn gelokt, en alsof zij geen leuzen riepen. Wat nou als er werd geschreven:

"Tijdens een demonstratie van Pegida zijn zo'n 150 Antifa aanhangers slaags geraakt met de politie. Tijdens de tegendemonstratie van de extreem linkse Antifascistische partij is 1 politiepaard om het leven gekomen. De 150 extreemlinkse Antifa beweging riep leuzen naar de circa 30 aanwezige demonstranten waarna de politie genoodzaakt was om een charge uit te voeren"

Ook allemaal waar. Maar is ook een frame. Netzogoed als nu.nl dat ook doet.

peterdh | 26-11-17 | 16:55

"Bij rellen tussen 150 antidemocratische extreemlinkse AntiFa-kloodtzakjes en 30 keurige aangemelde Pegida-demonstranten in Nijmegen....""

Business as usual. Dit is de regel: een rechtse demo die gehinderd/verstoord (meestal met geweld) wordt door een 4 tot 5 keer grote "tegen"demonstratie van antifa's.

De uitzondering was die actie in Dokkum van pro-pieten die twee bussen vol gedachtenpolitie uit Amsterdam staande hielden op de A7. Ik praat dat niet goed, hoor, en het blokkeren van een snelweg is gevaarlijk voor weggebruikers die nergens iets mee te maken hebben. Wat mij betreft worden die lui gestraft.

Maar het is wel opvallend dat in het geval van Dokkum er meteen grote woorden gebruikt worden als ondermijning van de rechtsstaat, en dat het grote democratische goed van de demonstratie beschermd moet worden, dat Job Cohen bij Buitenhof zit om hier over te filosoferen, maar als de antifa's doen wat ze al vele jaren altijd doen - demonstraties onmogelijk maken, geweld entameren - dan is het een tamelijk klein bericht in de media. Want ja, antifa's doen het voor "de goede zaak", hè?

Dr_Johnson | 26-11-17 | 16:24

Ik denk een gevalletje "acute stress syndroom".

Vula | 26-11-17 | 16:23

Pegida is/zijn geen fascisten. Dus wat "anti-fascisten" daar doen is mij een raadsel. Er bestaat nauwelijks een vorm van georganiseerd fascisme onder Nederlandse allochtonen, wat er is zijn wat losgeslagen dommerikken die geen bedreiging kunnen vormen. Als je zegt tegen fascisme te zijn kun je beter voor het partijkantoor van DENK gaan staan. Bij gebrek aan fascisten noemen anti- fascisten dus maar iedere vorm van rechts van het midden "fascistisch" en mogen dan, gesteund door een voor 90% extreem links gekleurde MSM en staatsjournaal elke paar maanden weer even los gaan op wat agenten, winkels van ploeterende middenstanders, en eigendommen van individuele burgers. Zodat zij hun kinderachtige clubje van volwassen pubers een bestaansreden kunnen geven. Dat er een paard het loodje bij legt is intens triest. Dat beest had een betere opleiding én meer verstand in zn hoofd dan 10 van die van agressie schuimbekkende "anti fascisten" bij elkaar. Wat mij betreft mogen ze die hele club gebivakmutste rukkers per direct met een waterkanon de sloot in spoelen en voor 10 jaar achter tralies zetten. Niet vanwege dat paard. Maar omdat ze domweg een gevaar vormen voor de samenleving want alleen maar uit op rellen, slopen en vernietigen. Daar heeft niemand wat aan, en de zogenaamde "fascisten" spinnen er alleen maar garen bij. Zonder die anti fascisten had ik niet eens gewéten dat er een betoging van Pegida was. Nu wel. En ik heb instinctief bakken meer respect voor een club die zich aan de voorgeschreven regels houd dan aan een groep agressievelingen die niet verder komen dan het niveau van een Neanderthaler. Ik meen dat je ze ook zo moet behandelen.

Dutchbeaurouge | 26-11-17 | 16:22 | 5

Buiten het feit dat je per ongeluk allochtonen typt heb je helemaal gelijk. Eigenlijk zijn het net moslims. Iemand die mee wil doen met een Pegida demonstratie denkt wel tien keer na.

kwark001 | 26-11-17 | 16:28

"En ik heb instinctief bakken meer respect voor een club die zich aan de voorgeschreven regels houd dan aan een groep agressievelingen die niet verder komen dan het niveau van een Neanderthaler."
Goh daar dacht U vorig weekend heel anders over toen een bende tokkies een snelweg blokkeerden en een vergunde demonstratie verhinderde.
Net zo fout als dat Antifa tuigh maarja dat ziet een hypocriet natuurlijk niet.

Berbaar | 26-11-17 | 16:29

@Dutchbeaurouge | 26-11-17 | 16:27
Okee, dank. Dan vind ik je plempsel goed.

Lewis Lewinsky | 26-11-17 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ko Ranzig | 26-11-17 | 16:20

Nu zal dat extreem links tuig zich vast schuldig voelen.

XverderNix | 26-11-17 | 16:20

Dierenpoes, kom er maar in.

Baron Clappique | 26-11-17 | 16:18

Dat was gvd een lief paard jongeh.

ViaNova | 26-11-17 | 16:16 | 1

Ga. Weg. Met je newkids quotes.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:12

Heeft Bruls al gereageerd, tenslotte zijn die Antifa uitkeringstrekkers en subsidieslurpers wel zijn achterban.

de uitbater | 26-11-17 | 16:15 | 2

Bruls is een CDA-ert. Raar maar waar

Rest In Privacy | 26-11-17 | 16:19

Je kan er op wachten dat die schuld aan Pegida geeft. Want als die niet gedemonstreerd hadden dan waren zijn linksfascistische stormtroepen er ook niet geweest.

2voor12 | 26-11-17 | 16:20
-weggejorist-
maaknietsuit | 26-11-17 | 16:15 | 2

Las het net op nu.nl

Een paard van de politie heeft zondag een demonstratie van de extreemrechtse beweging pegida in Nijmegen niet overleefd. Het paard viel door nog onbekende oorzaak tijdens de begeleiding van een mars van pegida.

Triest. Wat een slagers die kutpegida.

RickTheDick | 26-11-17 | 16:14 | 4

nu.nl staat bekend om zijn nepnieuws

2voor12 | 26-11-17 | 16:18

"extreemrechts" uhuh

vanBarchum | 26-11-17 | 16:20

Dat dus Rick dat dus.. het paard liep bij een rustige aangekondige protest van Pegida tot een horde wolven anti linkse fascisten met een 100 tal niet aangekondigde en niet aangevraagde luid schreeuwaktie de boel op stelten zet. Vol agressie erop.. want dat is blijkbaar wat democratie betekend. dat heeft het paard zijn leven gekost.. .niet de demonstratie van Pegida.

fikkieblijf! | 26-11-17 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Antifa, het ware gezicht van Groen Links.
Had het paard een naam of was het: 'I have been to the riots on a horse with no name'.

Memek | 26-11-17 | 16:12 | 1

Yup. De Klaver-jugend.

Lewis Lewinsky | 26-11-17 | 16:14

De structureel vergoelijkende berichtgeving over Antifa's (die in Duitsland overigens veel gewelddadiger zijn dan hier en bovendien volgepropt worden met subsidies) en het mediaal besmeuren van de steeds rustig en vreedzaam demonstrerende Pegida-Dresden (die duidelijk minder extreem zijn dan de Nederlandse Pegidisten), valt in NL in vergelijking met Duitsland eigenlijk nogal
mee.
De Duitse Antifa's doen echt heel sterk denken aan een Orwelliaanse omkering van de nationaalsocialistische SA.

WirMachenMusik | 26-11-17 | 16:10 | 1

Volgens mij heb je nog nooit een pegida demo in Nederland gezien, dat zijn een man of 30 met een paar spandoeken omringt door 15-20 politieagenten en nog eens 30 klaar in busjes. Niet omdat Pegida gevaarlijk is maar omdat ze afgeslacht zouden worden door AFA als er geen politie was.

Zoon van Boer | 26-11-17 | 16:25

Extreem links bezigt de logica om verdraagzaamheid met geweld te propageren, wat een onmeetbaar laag IQ etaleert.

canis lupus | 26-11-17 | 16:10

Nijmegen, net als andere universiteitssteden, huisvest buitenproportioneel veel speciaal gehersenspoelde nieuwe fascisten. Zij noemen zich Afa.
Zal wel toeval zijn, anders zou het een grof schandaal zijn dat de belastingbetaler opdraait voor genoemde training tot vijand van de Westerse samenleving.
Plus voor de misdadig overbetaalde kaderleden, die daar verantwoordelijk voor zijn.

Jan Passant mk2 | 26-11-17 | 16:04

"FUCK YOU, COPS! Animals are not weapons!!" *zucht* want jouw door idealen verkapte vernielzucht hebben we kennelijk maar als normaal te aanvaarden.

Panos88 | 26-11-17 | 16:03

Extreem links is even fascistisch als extreem rechts. Foute figuren met hele enge ideeën en een totaal verknipt wereldbeeld. Het enige verschil tussen de groepen is dat extreem rechts ruikt naar schoenvet en extreem links naar ui, prei en linzen.

Ruikbaard | 26-11-17 | 16:01 | 5

ja, het deugt byzonder over extreem rechts te spreken.
Extreem rechts echter wordt niet op onze kosten opgeleid tot extremisten - en het is niet meer dan een handjevol van die lui.
Extreem links is een heel ander verhaal, daar barst het van. Extreem links zit ook diep in de politiek, wat niet zo opvalt omdat het woordje "extreem" netjes vervangen wordt door een genderneutrale kleur.
Bovendien, wat de media, ook veel extreem links, niet schrijven of filmen, dat is er niet.

Jan Passant mk2 | 26-11-17 | 16:12

Amen Ruikbaard, het is tuigh, allemaal!

Berbaar | 26-11-17 | 16:19

@ berber: dat weet jij als geen ander.

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Paarden horen in de wei of waar die beesten dan ook graag uithangen,
brutus68 | 26-11-17 | 14:55 | reageer
Paarden zijn misschien niet zo lang gedomesticeerd als varkens, koeien, geiten, schapen, katten en honden, maar zijn al een paar duizend jaar gebruikt door ons mensaapjes (sorry Sylvana maar we zijn allen apen) in allerlei rollen. Waaronder oorlogsvoering en ordehandhaving. Moderne paarden zijn een intimiderende verschijnsel voor rellende ongewapende mensaapjes ter voet. En zelfs voor bewapende aapjes, een succesvolle charge van aapjes ter paard kan zelfs de geschiedenis veranderen. Vraag dat maar aan de Polen die de grootste mens/paard aanval opzette tijdens de belegering van Wenen, tegen onze proto-Erdogan vrindjes.

Graaf_van_Hogendorp | 26-11-17 | 16:00 | 1

applaus

Jan Passant mk2 | 26-11-17 | 16:15

Antifa is tuig. Allemaal.

Lewis Lewinsky | 26-11-17 | 15:59 | 1

Antifa zijn terroristen volgens de USA. En terecht. Kut geweld van linkse hippies.

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:13

Tijd om het onzinnige gebruik van dieren bij dit soort dingen te stoppen, we hebben toch niet voor niets vuurwapens?

Mather | 26-11-17 | 15:59

Ik lees nog geen reactie van Livestro of NRC? Kunnen Buma zeker niet bereiken op zondag.......

JosephKluns | 26-11-17 | 15:58

Triest dat een paard het eerste dodelijke slachtoffer wordt door het geweld van extreem linkse mensen. Ik ben bang dat deze onverschrokken links idioten er niet voor schromen mensen te gaan vermoorden...

MINDER | 26-11-17 | 15:57 | 2

Vergeten we hier Pim even niet voor het gemak ?

Ruikbaard | 26-11-17 | 16:02

"Eerste dodelijke slachtoffer"?
Google Pim Fortuyn, Chris van der Werken.
En bij de aanslag in Kedichem waarbij mevrouw Schuurman haar benen verloor, hadden ook doden kunnen vallen. Net als bij reeksen brandstichtingen van oa terreurclub rara bij Shell pompstations, Makro's en gezinnen thuis (!) hadden doden kunnen vallen.
Daarnaast zijn er hier al doden gevallen door acties van "buitenlandse" linkse terreurbewegingen, zoals Rote Armee Frakzion, Irish Republican Army en Japanse Rode Leger. En dan zijn er nog de onderlinge linkse afrekeningen, zoals de dood van linksextremist Louis Seveke.

Links loopt graag met T-shirts en vlaggen van massamoordenaar Che Guevara, die het geil vond om familieleden van zijn slachtoffers "de rommel" (lichaam, bloedspatten en menselijk weefsel) op te laten ruimen.
Natuurlijk deinzen die niet terug voor (massa-) moord.
Linkse partijen hebben decennialang achter Stalin (CPN) en Mao (PSP, SP) aangelopen.
En nu lopen ze allemaal achter isis en hamas aan.
Die schromen nergens voor.

Dandruff | 26-11-17 | 16:07

'Laat Ze Niet Lopen!', bedoelt hij daarmee dat er een nieuw politiepaard voor die agente moet komen?

Mr_Natural | 26-11-17 | 15:55

Ik hoor dat gestoorde wijf met haar paarse haar "Facisten roepen" ... toevallig een keer langs z'n demonstratie gelopen en bij haar gaan al mijn nekharen omhoog steken. Zelden z'n haatvol persoon meegemaakt. Zou me niets verbazen als al die afa klootzakjes dik aan de amfetamine zitten om hun agressie te verhogen.

Zoon van Boer | 26-11-17 | 15:55 | 1

Ik was er net ook. Het waren vooral veel buitenlandse linkse raddraaiers. Bij mij in de straat staat een busje geparkeerd (uit Denemarken volgens mij) waarin een 8tal mee aan kwam in de ochtend. Vervolgens kregen ze instructies van een engelstalige meneer. Ze zien er allemaal ongewassen en onder invloed uit

Guuske | 26-11-17 | 16:42

Er hangt een paard in de gang bij slager Jansen.

LibertasSimplex | 26-11-17 | 15:53 | 1

Qua lokatie eerder bij de islamiet op Burghard vd Berghstraat, of bij Floor aan de hezelstraat

Jos Tiebent | 26-11-17 | 17:11

Kan je mooie paardenworst van draaien? Wie krijgt dat dooie paard?

Mark_D_NL | 26-11-17 | 15:52 | 3

Jij. Naar je hoofd.

JosephKluns | 26-11-17 | 15:56

Je krijgt het hoofd. In je bed.

ristretto | 26-11-17 | 16:03

Niet te eten als het niet goed geslacht is.

Panos88 | 26-11-17 | 16:04

Waaruit blijkt dat Antifa de oorzaak is van het dode paard. Pegida wou bij een azc gaan gillen. Is dat ook niet nodeloos provocerend. Je kunt toch ook op neutraler terrein je mening geven. Net als dat het nodeloos provoceren is dat de anti-Pieten de intocht van de Sint (incl de kinderen) opzoeken voor hun mening. Bij nu.nl vind ik het nog niet geheel terug. De doodsoorzaak van het paard.

TB2318 | 26-11-17 | 15:52 | 7

@TB2318 | 26-11-17 | 15:52
Precies, in dat AZC zullen ook kindertjes zitten die getraumatiseerd worden van tokkies die roepen dat ze op moeten rotten.
Net als in Dokkum maar dat is dan wel weer ok, hypocrieten galore.

Berbaar | 26-11-17 | 16:12

@ berber: je kan je beter druk maken om je eigen criminele volk maar dat past weer minder hè hypocriet.

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 16:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze hele discussie lijkt op het trekken aan een dood paard.

ristretto | 26-11-17 | 15:51 | 1

LoL

Is dit nog nieuws? | 26-11-17 | 19:14

Kan het mis hebben, maar zie ik op 14 seconden niet dat D66 schreeuw talent wat al eerder in een topic voorbij kwam?

Stortkoker | 26-11-17 | 15:49

Links mag wel aangemelde demonstraties verstoren, zelfs met geweld. Dan is het allemaal goed en deugt het. Waarom wordt er altijd met twee maten gemeten in dit land?

omwenteling | 26-11-17 | 15:48

die dingen zijn niet zo wendbaar als een paard.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:48

@Kipster010 | 26-11-17 | 15:48
Hoeft toch ook niet? Je sluit de straten eromheen af met voertuigen (ala link) en je omsingeld ze met ME'ers om liefdevolle tikjes uit te delen. Heb je echt geen paarden voor nodig.

Mocro070 | 26-11-17 | 15:51

Mocro070 | 26-11-17 | 15:51

Zo'n ding past ook niet in een brandgang. Een paard wel.

Bijtendehond | 26-11-17 | 19:58

Dat twitter bericht :''antifa gaat confrontatie met politie aan.''
Wat dacht je van :antifa schijten hun luiers vol bij het zien van een politieknuppel en zetten het gelijk nog harder op een lopen dan klanten tijdens de winkelopening van black friday in new york.

p17266141 | 26-11-17 | 15:46

Deden ze echt niet zomaar, rip paardje

Bokito ergo sum | 26-11-17 | 15:43

Als ik zo in vogelvlucht alle tegels een beetje doorscroll, valt het me toch op dat er vrij veel haat naar links is. Ik begin me af te vragen of dat niet net zo onverstandig en gevaarlijk is als wat die Antifa's doen. Vastzitten in een links of rechtse tunnelvisie lijkt behoorlijk het vermogen te belemmeren om nog onbevooroordeeld naar gebeurtenissen te kijken. Ik wil niet zeggen dat ik het eens of oneens ben met Pegida of Antifa, maar is het niet veel te makkelijk om alles wat er fout gaat toe te schrijven aan links (of rechts)? Gaat dat niet ontzettend ten koste van een objectieve, kritische kijk op de wereld?

Donum Dei | 26-11-17 | 15:41 | 10

Het is makkelijk ja. Pegida vraagt altijd netjes een vergunning aan en demonstreert altijd geweldloos. Zelfs als ze hun agenda niet kunnen volgen accepteren ze de aanwijzingen van de politie. Afa daarentegen, nooit vergunning, altijd geweld, slopen en regels en instructies negeren. Ongeacht voor wie je bent is het niet zo moeilijk om te zien wie er fout is.

Ben Hetzat | 26-11-17 | 15:59

Tunnelvisies moet men voorkomen.
Maar de praktijk wijst gewoon uit dat vrijwel alles dat niet deugt uit linkse hoek komt. Dan heb ik het niet eens over de onmogelijkheid en kwaadaardigheid van hun plannen, maar vooral over hun intolerantie naar andersdenkenden. Zie hierboven. Links overheerst elk debat met censuur, intimidatie en geweld.

Links accepteert geen andere meningen, zelfs geen objectieve feiten. Dat leidt direct tot lastercampagnes, en mondt al heel snel uit in overschreeuwen, vernielingen, dreigementen, en als je dan nog niet luistert rellen, pogroms en aanslagen. Zelfs in het truttige Nederland kan ik nauwelijks een uitzondering op die regel bedenken; zie de bomaanslag op Kosto, Janmaat en Schuurman (Kedichem), de moord op Fortuyn, maar ook op Chris van der Werken. Die laatste moord is officieel "onopgelost", en dat zegt veel over de bereidheid van justitie om links geweld aan te pakken. Van der Werken werd vermoord vlak na een ruzie met Fortuyn-moordenaar Volkert van der G; Volkert was ook verdachte in die zaak omdat zijn auto om de hoek van de plaats delict stond. Maar er was een gebrek aan bewijs, en hoewel de Modus Operandi dezelfde bleek als bij Fortuyn, is er daarna geen nieuw onderzoek gestart.

Als er over de vele honderden misvattingen van links eerlijke en objectieve discussies mogelijk waren geweest, dan zou ons land er veel beter voorstaan. Links geweld maakt alles kapot, nog veel meer dan hun idiote plannen.
Dat maakt wel boos ja.

Dandruff | 26-11-17 | 15:59

DearMud | 26-11-17 | 15:49
Dankje, jouw reactie is precies het voorbeeld van vastzitten in links/rechts-denken dat ik nodig had. Wat ik zeg is dat ik denk dat het toeschrijven van alles wat er fout gaat in Nederland aan subjectieve begrippen als 'links' en 'rechts' ervoor zorgt deze begrippen ontkoppeld raken, dat we ons steeds meer identificeren met twee kanten die steeds verder uit elkaar groeien, we meningen ontwikkelen 'omdat dat nu eenmaal 'mijn' links of rechts is' en dat dit ten koste gaat van een objectieve kritische blik. Een keer een kritische mening hebben die buiten 'mijn' kamp ligt is er vervolgens niet meer bij.

Donum Dei | 26-11-17 | 16:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Moet Sinterklaas nu lopen ?

ja,diedus! | 26-11-17 | 15:41 | 1

LOL scherp ;)

Berbaar | 26-11-17 | 15:59

Antifa zijn nep-democraten. Dulden geen andere mening.

frisenfruitig | 26-11-17 | 15:40 | 2

Yep net als die pro-ZP tokkies, die dulden ook geen andere mening.
Alle 2 tuigh en hopelijk worden beide aangepakt.

Berbaar | 26-11-17 | 15:59

@ berber: wat jouw volk der uit kotst heeft ook niks met een mening te maken hypocriet maar ja, lekker makkelijk hè wegkijken. Hoest met je Oostblok medewerker? Muhahaha

WayneGretzky*99* | 26-11-17 | 16:54

Kijk Bas, dit is er ook mis in Nederland. 150 antidemocratische extreemlinkse AntiFa-kloodtzakjes en 30 keurige aangemelde Pegida-demonstranten waarbij die linkse kloodzakjes een paard vermoorden. Joe!

Boy Cot | 26-11-17 | 15:40

Het filosofische betoog van Joop van Riessen ten uitvoer gebracht.

ja,diedus! | 26-11-17 | 15:39

Gloeiende hekel aan beide (!) groeperingen. Walgelijk egocentrische lui die niets schuwen om hun punt te maken. Bah!

Litsehimmel | 26-11-17 | 15:39 | 1

Kunt u even uitleggen wat Pegida verkeerd heeft gedaan?

Lupuslupus | 26-11-17 | 15:52

Recht op demonstratie is een linkse exclusiviteit.

Gulliver | 26-11-17 | 15:38 | 6

@TB2318 | 26-11-17 | 15:55
Als Pegida dat bloed weer keurig opruimt zie ik het probleem niet, toen er een pop van Wilders werd verbrandt, ruimde je linkse vriendjes de zooi niet op.

Zoon van Boer | 26-11-17 | 16:11
-weggejorist-
Dandruff | 26-11-17 | 16:15

TB2318 | 26-11-17 | 15:55,

Als je nou zo overduidelijk moet liegen om je "gelijk" te halen...
Heb je dan eigenlijk geen ongelijk?

Dandruff | 26-11-17 | 16:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Telegraaf kopt: "Politiepaard overleden tijdens demonstratie Pegida"
---
Naar mijn mening bewuste manipulatieve journalistiek. En als het Pegida betreft, bovendien structureel.

WirMachenMusik | 26-11-17 | 15:38 | 2

Mee eens. Reden voor ongeluk (van talud afgegleden) nog niet eens bekend, maar de conclusies worden alweer getrokken.

Litsehimmel | 26-11-17 | 15:40

Ik had ook eerder "Politiepaard overleden tijdens AFA rellen"

Zoon van Boer | 26-11-17 | 16:12

Ik haat die antifa fascisten echt vanuit de grond van mijn hart. Pegida vind ik ook helemaal niks trouwens. Kunnen ze niet ergens op een industrieterrein waar niemand er last van heeft elkaars hersens inslaan?

osolemio | 26-11-17 | 15:36 | 1

20-20 fight zoals Feyenoord AZ? Lijkt me leuk hoewel niet orgineel. The planned fist fights are reminiscent of the 1999 film Fight Club, based on Chuck Palahniuk's novel.

meneer der meneren | 26-11-17 | 15:52

Waarom word zo'n paard eigenlijk gelijk afgemaakt? zijn er geen bejaardentehuizen voor kreupele paarden? Of straalt het beter af in de media om zo'n paard gelijk de kogel te geven. Dan kunnen ze altijd zeggen dat het door die linkse rakkers komt. Hoe slecht die toch zijn,man,man,man. Dat zul je bij Pegida niet meemaken, die zijn zo lief.

MocheGurandero | 26-11-17 | 15:35 | 5

Een paard met een gebroken been mag dat na de operatie 6 weken lang niet belasten, moet dus letterlijk al die tijd in een harnas 'hangen'. In geval van een duur fokpaard wordt dat weleens gedaan maar verder nooit.

Lupuslupus | 26-11-17 | 15:47

Hangt van de ernst van de verwonding af, en of het uberhaupt te genezen is. Als er iets ernstig (breuk) is met de benen (ongeacht of het bot of pees is), rug, heupen of hoofd, is het rendabeler om het paard gewoon af te maken, omdat kans op volledig herstel en pijn-vrij leven vrijwel nihil is.
Ook zijn dit WERK dieren, die gaan als ze niets meer mogen doen vanzelf dood aan verveling/depressie.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:48

Je kunt toch niet van links verwachten dat ze hun subsidie inleveren om een paard te helpen? of erger nog dat ze aan het werk moeten ?

gringo-brd | 26-11-17 | 15:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie enkel donker gekleurde paarden, is de Nijmeegse pliesie soms racistisch?

pissebed | 26-11-17 | 15:35

Linkse mensen zijn nu ook al dierenbeulen Morgen op de TV zullen ze wel weer de andere kant de schuld geven Dus VARA kom er maar in met DWDD EN PAUW>

gerrit5042 | 26-11-17 | 15:34

Wat heeft het nog met demonstreren te maken eigenlijk. Het is gewoon rellen en slopen. Zielig dat er een paard dood is gegaan.

Luivend | 26-11-17 | 15:33

Ben benieuwd wat dat antifa neukertje Anne Fleur erover te zeggen heeft...

PijlVader | 26-11-17 | 15:33 | 1

Schijnt Anne-Fleur errug goed te doen dat men zich ook hier in de panelen geregeld afvraagt wat zij van de materie vindt.
Geeft haar een zekere importantie dat reaguurders naar haar mening snakken.
En bedankt!!

Berbaar | 26-11-17 | 15:46

Heb twee ervaringen met politie te paard en politiepaarden.
De eerste ervaring is nog steeds een dank waard. Een troep agressieve Marokkanen waren vastbesloten mij iets ergs aan te doen (1990, Amsterdam) en gelukkig kwamen juist twee agenten te paard de hoek om. Mazzel dus.
De tweede ervaring was minder. Olympisch stadion, agent te paard werd door hooligans richting een muur gedreven, waar ook nog een pluk gewone supporters - waaronder ik met vrouw- stond, qua verplettering ging het maar net aan goed.
Indukwekkend zijn ze wel, die paarden.

Maartenalsoptwitter | 26-11-17 | 15:31

Het arme beest is gestorven aan een overdosis klaver.

Mr_Natural | 26-11-17 | 15:30

Ja maar dat paard was een fascist!

Parel van het Zuiden | 26-11-17 | 15:30

Verdomme wat zielig, ook voor agente. Zijn vaak erg gepassioneerd en betrokken... En o o o altijd weer dat linkse tuig.

Roy020 | 26-11-17 | 15:25 | 2

Ik volg de bereden politie op facebook, die lui trainen zelf hun paarden, zelf elke dag verzorgen etc. etc. Dus ja, dit is niet alleen maar "werk materieel" maar ook gewoon een "huisdier". En het is altijd treurig als je beestje wat mankeert, al helemaal als het tijdens het werk gebeurt.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:29

De agente had haar paard niet onder controle. Want anders valt het dier niet van een talud. Dat het een 'groen' paard was kan ook nog maar dan hoort het niet bij zulk geweld (en dat is àltijd het geval wanneer het AFA-schorem opdaagt) ingezet te worden.

Lupuslupus | 26-11-17 | 15:32

Mag het niet zeggen, ik doe het toch laat die linkse fascisten van AFA allemaal doodvallen.

moi6666 | 26-11-17 | 15:22

Zelfs de paarden zijn slinks weg met ons geindoctrineerd

gelukzoeker | 26-11-17 | 15:20

De Pediga´s zijn niet mijn vrienden, maar wat begin ik Godverdomme een hekel aan de Antifa klootzakken te krijgen. Wat een rotlui. Oké, je bent tegen de Pediga demonstratie. Nou en? Daar hebben ze gewoon recht op. Net als jullie. Net als de anti-Pieten idioten. AFD, SS en al die andere rotlui, hebben jullie nou je zin? Het is jammer dat het paard niet op een van die linkse strontvliegen gevallen is. Had haar dood tenminste nog zin gehad.

Alco-de-Holist | 26-11-17 | 15:19

Ja maar, ja maar, is hier wel sprake van een causaal verband?

Rest In Privacy | 26-11-17 | 15:19 | 5

@Berbaar, 't is anders wel zo.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:52

@Kipster010 | 26-11-17 | 15:52
Dus? Demonstreren verbieden want zielugh voor de paardjes?
Ik zou opteren voor Pegida of anti-ZP gewoon van hun recht op demonstratie gebruik te laten maken zonder debiele acties om het te verhinderen.
win - win

Berbaar | 26-11-17 | 15:55

Berbaar | 26-11-17 | 15:55
Hiermee geeft u kipster010 gelijk. Had dat meteen gedaan. Drenthse aandachtsboer.

kaasfondue | 26-11-17 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Hey, maar deze onaangekonigde en illegale demontratie is nog veel erger dan de stilstand op de snelweg vorige week. Ik ga er maar vanuit dat Ophef Nederland nu helemaal op zijn achterste poten staat

Mark van Leeuwen | 26-11-17 | 15:18 | 5

Daarnaast is de tegendemonstratie net als de demonstratie van de nazi's gewoon aangemeld. Niet de relschoppers natuurlijk.

Ardbeg | 26-11-17 | 15:28

[!] Hou eens op met pegida nazi's te noemen, Adolf Aardbei.

Lewis Lewinsky | 26-11-17 | 15:44

Mis kweetooknietbeter, je hebt wel degelijk een vergunning nodig. Anders was er toch niets aan de hand bij Dokkum?

ristretto | 26-11-17 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat heb ik een hekel aan die vieze antifa kneuzen.
Dat is het enige moment dat ik een ME,er zou willen zijn en dan lekker gelegaliseerd meppen op die extreem linkse sukkeltjes.

Gerrit gordijnstok | 26-11-17 | 15:17 | 3

En daarom bent U voor de politie dus ongeschikt [x]

Berbaar | 26-11-17 | 15:33

Helemaal niet nodig. Gewoon een paar waterkanonnen er op, desnoods met een 'middeltje' in het water.

Lupuslupus | 26-11-17 | 15:35

@Lupuslupus | 26-11-17 | 15:35
"Gewoon een paar waterkanonnen er op, desnoods met een 'middeltje' in het water." Ook wel zeep genoemd^^

Sjefke7807 | 26-11-17 | 17:46

Paarden zijn van die nutteloze dieren, ze geven geen melk, geen wol, zijn niet te vreten. Ja, je kunt er op rijden. Nou, ik pak de auto wel.

Rusisch_fake-account | 26-11-17 | 15:16 | 5

Zijn niet te vreten? Natuurlijk wel, en nog lekker ook. Iemand echte paardeworst?

MarcS | 26-11-17 | 15:27

Jij hebt nog nooit paard op. Of op onbereikbaar terrein hoeven komen, voor bijvoorbeeld bosbouw of jacht.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:32

Kipster010 | 26-11-17 | 15:32
Er is nog nooit iemand op onbereikbaar terrein gekomen.

miko | 26-11-17 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

De gedachtengang van ongewassen links: zelfs dieren vermoorden om zelf een goed gevoel te hebben en dan nog de politie de schuld geven ook. Compleet aan de drugs die gasten.

Repetitive Beats | 26-11-17 | 15:13 | 3

Die ze betalen van andermans geld: de Staat, of pappa en mamma.

Rico Tampeloerus | 26-11-17 | 15:16

Nu wie is er aan de drugs dan als ik die pegida gasten zie zijn ze dat 100x eerder

komop | 26-11-17 | 17:56

@komop. Bij Pegida leidt dit in ieder geval niet tot geweld en vernielingen.
Links = geweld.

Maytheforcebewithyou | 26-11-17 | 23:28

Aanstichters van de zwarte piet discussie... links. Veroorzakers van massa immigratie.... links. Veroorzakers van islamisering... links. Aanzetten tot dit geweld... wederom die clowns van links.

BozePaarseMan | 26-11-17 | 15:12
-weggejorist-
BosrandDirk | 26-11-17 | 15:12

Er zijn ongetwijfeld ook een mier, en een torretje vertrapt. Nooit in het nieuws. Small animalives matter!

mark1487 | 26-11-17 | 15:12

Over 10 jaar hebben we hier politiekamelen.

Kruisruiker | 26-11-17 | 15:12 | 1

En geiten in de ontspanningsruimte. Tuzu?

meneer der meneren | 26-11-17 | 16:07

*schreeuwt hysterisch toen niet, nu niet, nooit meer dierenmishandeling*

Harry Turtle | 26-11-17 | 15:11

Uiteraard is dit niet de schuld van de antifa.
Als de politie niet tegen dit extreem linkse tuig had opgetreden was er niks gebeurd.

Osdorpertje | 26-11-17 | 15:07

Maar even serieus als je zo'n tweet ziet:

''14:20 police dogs arriving at KB park, lots of riot cops. Watch out for snatch squads, don’t get surrounded at KB Park!! #lznl''

Dan weet je toch al genoeg? Klinkt een beetje als een rollenspel..

Kartelmaster2000 | 26-11-17 | 15:06 | 2

Ga die wereld uit... 1 seconde...

Stormageddon | 26-11-17 | 15:10

Het was ook een groot rollenspel. Je kon zonder moeite hun groepje in lopen. Het lijkt zo online heel wat meer dan het is.

Guuske | 26-11-17 | 17:17

Hopelijk pakt het OM dit op en wordt er strafvervolging tegen deze paarddodende, zogenaamde “anti-fascisten” ingesteld, net als bij de pro-piet activisten die de snelweg blokkeerden; maar dat zal wel weer niet want die antifa’s zijn veel lastiger te pakken dan de eerzame burgers die Dokkum verdedigden...

Brou Is Back | 26-11-17 | 15:05

Ik neem aan dat er ook VN, NRC en Parool-journalisten met de Pegida-demonstranten meelopen en nu getuige zijn van blind links geweld, of werkt dit zoals gewoonlijk maar één kant op?

spanarchist | 26-11-17 | 15:04 | 4

Ja.

ja,diedus! | 26-11-17 | 15:36

De jeugd van de SP en GroenLinks liep mee met de linkse kliek en zag dat het goed was

Guuske | 26-11-17 | 17:19

Nu het paard isaan hart falen gestorven dus door niemand vermoord ! En het is schandalig dat zon extreem rechtse groep weer marcheert Niks vabn de 2e wereldoorlog geleerd bah

komop | 26-11-17 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Een paard vermoorden met je groep anti-demonstranten/fascisten en dan ook nog de schuld van je afschuiven.

Erageftw | 26-11-17 | 15:04

Interessante twitteraar, die laat ze niet lopen. Zet nu ook al het mobiele nummer van hun 'legal aid' online. Op twitter.com/Laatzenietlopen/status/93... staat een nummer. Fijn! Eens bellen en ze vragen hoe de regels over VVMU zijn ;)

EEnzame SchizofrEEN | 26-11-17 | 15:04

Wat is het daar vroeg donker.

alexbl | 26-11-17 | 15:03 | 2

Vroeg ik mij ook af. Lokale zonsverduistering?

JosephKluns | 26-11-17 | 15:04

Nijmegen is een heel stuk naar het oosten, richting Abu Dhabi, daar is het ook al donker.

Stormageddon | 26-11-17 | 15:05

Krijg je waarschijnlijk als tegenargument deze hele week te horen dat het paard daar nooit had mogen zijn en dat de politie verantwoordelijk is. Nu blijft het nog bij een paard..

Kartelmaster2000 | 26-11-17 | 15:03

Maar AntiFa is links en dus deugen ze.

En als je deugt dan mag je dieren doodmaken, vrouwen verkrachten (hallo Jole), geweld plegen, eigendommen vernielen enz.

In NL mag alles, zolang je maar deugt.

James Lastig | 26-11-17 | 15:03

Wel raar dat er meer landelijke ophef en afschuw is voor een busje negers die minder schmink willen dan voor nazi's, de moordenaars van onze voorouders. Maar gespuis zal er altijd zijn en moet ook gehoord kunnen worden. In Nijmegen kunnen ze gelukkig beter onze vrijheid van meningsuiting beschermen dan in Friesland. En dan lopen de nazi's ook nog met een spandoek rond dat de vrijheid van meningsuiting zogenaamd dood is, stumpertjes, kijk eens om je heen.

Ardbeg | 26-11-17 | 15:02 | 7

Ik vind het eigenlijk alle 2 even verderfelijk.
Zowel dat Antifa tuigh als die Dokkumse tokkies willen een toegestane demonstratie onmogelijk maken.
Dan ben je tuigh en ben je af (en hopelijk wordt je vervolgd).
Zowel met Pegida als die ZP-haters heb ik helemaal niets maar met mensen die anderen grondrechten willen ontzeggen heb ik nog minder.
Tot slot RIP paardje.

Berbaar | 26-11-17 | 15:30

Wie of wat beschermt Antifa?
Je hebt sympathie voor extreem links dat al vernielend en met geweld demonstraties wil tegen gaan.
Schrikbarend dat je dit goedkeurd.

Lilia2 | 26-11-17 | 15:35

Dat komt lieve Ardbeg dat de echte bedreigers van de Joodse bevolking niet bij pegida maar bij de Islam aanhangers te vinden zijn. Je vizier staat niet helemaal scherp zeg maar.
Dat valt bij meer mensen op. Leuke Leestip: Houllebecq. Soumission. Franse marxist die aan waarheidsvinding doet en een verontrustende toekomst voorziet. Mooie spiegel.

ristretto | 26-11-17 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Links staat traditioneel voor concentratiekampen en killing fields.
In West Europa hebben ze daar nooit de kans toe gehad, dus beperken ze zich tot relschoppen, pogroms en aanslagen.

Maar Wilders is het echte gevaar.
En FvD, en Pegida, en al die anderen die geen geweld gebruiken om hun doelstellingen te halen.

Dandruff | 26-11-17 | 15:01 | 3

Tot aan vernietigingskampen waar mensen worden vergast. Dat lees je in 'The Black Book on Communism' op pagina 116. In 1921 onder 'die aardige meneer Lenin' waren de Bolshevieken al mensen aan het vernietigen. Later lieten ze zich doodwerken op de Solovki eilanden. Da's namelijk minder erg want dan gaan ze helemaal zelf dood.

wingload | 26-11-17 | 15:45

Tja, je hebt ook nog steeds idioten die zich "trotskist" noemen; naar Trotski, die volgens hen "gematigd" was omdat hij later is vermoord door Stalin. Maar Trotski was net zo'n beul als Stalin, hij had alleen de pech dat Stalin de macht wat effectiever naar zich toe trok.

Links vernietigt iedereen met een andere mening.
En uiteindelijk ook iedereen met dezelfde linkse mening, puur om de macht. Zie de partijzuiveringen onder Stalin, Hitler, Mao, etc. Zelfs in Nederland werd linksextremist Louis Seveke door een andere linksextremist vermoord.

Dandruff | 26-11-17 | 16:22

Wilders is het echte gevaar? Zijn partij werd tweede bij de verkiezingen en nog zit hij niet in het kabinet, en de FvD?? Waarom zijn die gevaarlijk? Omdat ze een immigratie systeem willen zoals in Australië? Laat maar weer zien hoe dom de linkse hersens zijn.

Necramonium | 26-11-17 | 22:57

Wat zou Job Cohen hier van zeggen? Ben wel benieuwd eigenlijk, na dat volkomen belachelijke optreden in Buitenhof vanmiddag.

Stormageddon | 26-11-17 | 14:59

Kom op, VVMU-voorvechters. Leg eens uit waarom de democratie bij de busblokkade gevaar liep en waarom het bij alle Pegida-demonstraties gerechtvaardigd is om rotzooi te trappen en de demonstratie met grof geweld te beletten?

spanarchist | 26-11-17 | 14:59 | 7

Nietvoordekat, interessantdoenerij met je "ideologisch consistent" en niet in staat zijn te begrijpen wat er staat. Misschien toch een keer nadenken voordat je reageert.

spanarchist | 26-11-17 | 15:33

Heeft het OM al een onderzoek naar de illegale tegendemonstranten ingesteld? Of wacht, nee, die zijn natuurlijk links. Dan is het goed.

marcoplarco | 26-11-17 | 15:57

Ah, ik lees het even terug en zie mijn fout in. Mijn diepe welgemeende excuses.

Nietvoordekat | 27-11-17 | 07:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Een paard kan ook een hartinfarct oplopen, ce'st la vie, vervelend maar ook dieren overlijden.
Helaas had het beestje meer verstandelijke vermogens dan die 'laat ze niet lopen' twitteraar; wat een mongool is dat, zeg.

EEnzame SchizofrEEN | 26-11-17 | 14:59

Als politiepaarden wapens zijn, moeten die maar snel eens vervangen worden door machinegeweren. Veel effectiever!

Brou Is Back | 26-11-17 | 14:59

Ben niet extremistisch en heb niets met pegida, maar ben nu overtuigd Anti- antifa.
Deze gewelddadige types richten bij elke actie grotere schade aan dan ze zogenaamd proberen te voorkomen. Beetje zoals een windmolen zonder rendement of een elektrische auto rijdend op kolenstroom met een retevervuilende accu.
Anti antifa. Dat zal mij dan wel een fascist maken. So be it.

ristretto | 26-11-17 | 14:59 | 3

Ik stel voor dat we het etiket 'fascist' als geuzennaam gaan gebruiken.

James Lastig | 26-11-17 | 15:04

@james Er zijn twee soorten fascisten: fascisten en anti-fascisten (Flaiano).

meneer der meneren | 26-11-17 | 15:31

rijkelijk laat ristretto, maar goed. *zet doppio voor je neer voor troost*

Cobalt bomb | 27-11-17 | 13:09

Lieve politie kunnen jullie de lieve paarden aub trainen om te doen wat deze kameel deed? https://twitter.com/LisaHenegauwen/status/934341333782802437

Rheia | 26-11-17 | 14:59

Noem ze wat ze zijn: neo-bolsjevieken!

wingload | 26-11-17 | 14:58

Kan iemand mij uitleggen waarom links reltuig in de Engelse taal twittert?

gemeentereiniging | 26-11-17 | 14:58 | 6

'Identity politics' betekent dat je je niet zo zeer 'Nederlander' voelt als wel 'SJW ín Nederland', verbonden met alle andere raddraaiers in de (westerse) wereld.

wingload | 26-11-17 | 15:42

Een groot deel van het tuig komt uit het buitenland en trekt door Europa om te rellen. En als het kan tegelijk wat winkels leeg roven in de commotie.
Hetzelfde met de krakers hier, veruit de meeste zijn buitenlanders.

2voor12 | 26-11-17 | 16:30

Om bij de UN snel rapporten te kunnen samenstellen over de voortgang van de Global Goals is Engels dan toch wel handig; er zit een leger aan rapporteurs klaar maar NL is helaas een marginale taal voor deze bevlogen zielen.

kindapaas | 27-11-17 | 01:18
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Stomstom | 26-11-17 | 14:58

Linkse terroristen proberen vreedzame demonstranten hun vrijheid van meningsuiting met geweld af te pakken, schromen geweld tegen de politie niet, daardoor overlijdt een politiepaard. "Grimmige Pegida-demonstratie". Gadverdamme.

Nietvoordekat | 26-11-17 | 14:59

Inderdaad een vreemde kop. Gelukkig staat er in het verslag dat de linkse kerk hier de veroorzakers zijn van de problemen... zoals gewoonlijk.

Stomstom | 26-11-17 | 15:01

Kop klopt toch? Het was een demonstratie van Pegida en die werd inderdaad grimmig, door toedoen van tegenstanders. Dat staat ook keurig in de tekst.

Synecdoche | 26-11-17 | 16:54

Paarden horen in de wei of waar die beesten dan ook graag uithangen, niet om als middel om in te zetten tegen allerlei lastpakken of die nou links of rechts zijn.

brutus68 | 26-11-17 | 14:55 | 11

mohammmedtriplem | 26-11-17 | 17:24
Interessant hoor, stukje geschiedenis en wat biologie les, maar moet dit een excuus voorstellen? omdat ze al duizenden jaren worden ingezet door mensen? dan is het goed?
Zijn we dus al duizenden jaren dieren aan het misbruiken voor onze eigen 'belangrijke' zaakjes.

Gags Beasley | 26-11-17 | 19:04

BosrandDirk | 26-11-17 | 16:22
Als de correcte behandeling van dieren context-afhankelijk is, waar is dan het probleem met politiepaarden?

Nietvoordekat | 27-11-17 | 07:26

Paarden zijn goed voor de worst en de biefstuk. Mmm beter dan de runderbiefstuk naar mijn mening. de balletjes van ikea waren er ook beter door.

Cobalt bomb | 27-11-17 | 13:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Zonde van zo'n mooi beest. Hopelijk toch niet door directe toedoen van zo'n dramfascist?

Rommelende Onderbuik | 26-11-17 | 14:55 | 1

Beestje is waarschijnlijk uitgegleden tijdens een charge, als zo'n beest valt en een been breekt, pees scheurt of z'n hoofd stoot, is het gewoon klaar.

Kipster010 | 26-11-17 | 15:36

Is dat de beweging van Jesse Klaver?

Dutch_Holland | 26-11-17 | 14:54

Tjah. Dit maakt wel weer overduidelijk wat er mis was met die anti-kozp-ers die drie busjes tegen hielden.
Om van "links" goedkeuring te krijgen moet je op zijn minst grof geweld gebruiken, de politie aanvallen en indien mogelijk nog wat huizen of auto's van mensen die er niets mee te maken hebben slopen.

Zo'n actie zonder geweld dat is gewoon echt not-done in (groen-)linkse kringen.

TheEgg | 26-11-17 | 14:52
-weggejorist en opgerot-
Dr. Zed | 26-11-17 | 14:50 | 1

zed's dead

skout | 26-11-17 | 15:39

R.I.P Paardje , voor het mooie had een handjevol van die linkse ratten het arme beest zijn val gebroken

F0Si3L | 26-11-17 | 14:49

Wat heeft dat met het Philips Stadion te maken?

Brits Folkestein | 26-11-17 | 14:47

Met zo´n paard kun je ook vrijwel niets beginnen tegen relschoppers natuurlijk.
Het is eerder een zwakke plek van, dan een toevoeging aan het corps.

Zum_Fotzen | 26-11-17 | 14:45 | 5

Zo'n paard kan op commando zijwaarts trappen.

LiniaalRectaal | 26-11-17 | 15:04

Lang lang geleden werden polititepaarden ingezet bij de ingang van het NACstadion op de Beatrixstraat bij risicowedstrijden. Diertjes worden een dubbele schuifdeur zeg maar. Kan u verzekeren dat de grootste relschopper daar toch behoorlijk van onder de indruk was altijd. En dan heb ik het nog niet over een charge met die diertjes. Zeer indrukwekkend.

Langshetrandje | 26-11-17 | 15:09

Langshetrandje | 26-11-17 | 15:09
Jij bent oud!! Hahaha

miko | 26-11-17 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken