Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Algemeen Dagblad sluit met één voorpagina Zwartepietdiscussie voor eens en voor altijd af

Toeval?

Oh nee, wacht...

UPDATE: LoLo beschuldigt AD van NRC-achtige praktijken

Social

Reaguursels

Inloggen

Niks bestand. Kick out KOZP!

H.Teeuwen | 23-11-17 | 19:33

De grote steden zijn al verziekt! Nu de rest nog? Echt niet, wij hebben Jenny d' Árc !

Lexus01 | 23-11-17 | 18:16

Gewoon oprotten met je bestand. En uiteraard gewoon zwarte pieten rond laten lopen.

WayneGretzky*99* | 23-11-17 | 17:47

"De donkere kinderen van een vriend kwam onlangs jankend thuis omdat de juffrouw had gevraagd of ze Pietje wilden spelen. Die jochies voelden zich gediscrimineerd. "
Hoezo? Dat klinkt alsof ze dat is aangepraat.
Het lijkt mij eerder discriminatie als donkere kinderen NIET worden gevraagd om Pietje te spelen. Het was in mijn tijd een erebaantje waar je erg trots op was.

Mr. Happy | 23-11-17 | 17:30

Ik zag eigenlijk eerst dat in de rechter bovenhoek. 'Moeders van Srebrenica opgelucht' en 'Beul van de Balkan veroordeeld' Stelletje sukkels. Ondertussen is die ooguitstekende moordmachine van een Haradinaj vrij en president van die 'zogenaamd zelfstandige republiek' Kosovo allemaal met vriendelijke ondersteuning de VS... Daarom zijn de Russen en Serviers ook altijd de bad guys in die Hollywood bagger. En helaas blijf het niet bij films

Mariah_Thierry | 23-11-17 | 17:05

https://www.persgroep.nl/app/uploads/2016/11/Portfoliobeeld_LR.jpg mocht je onverhoopt een abonnement hebben op één van deze "kranten" (aangezien één abonnement afdoende is, het is allemaal letterlijk kopieer- en plakwerk) en nu nog niet opzegt.
Dan sterk het advies om maandagmorgen je linea recta te melden bij de POH-GGZ.

Boris die Sauertopf | 23-11-17 | 15:01
-weggejorist-
Mazoeza | 23-11-17 | 13:18

Het meest hypocriete is nog wel dat KOZP alle voorstanders van Zwarte Piet de Zwarte Piet toespelen....

iew | 23-11-17 | 13:18

Wat is dit toch vermoeiend.

Verstandige Nederlanders roepen op tot een wapenstilstand om eventueel later( wanneer dat al moet) de zaak uit te vechten op een fatsoenlijke manier, maar de fascistische KOZP groep heeft daar geen oren naar.

Néé.

Ze hebben het hele jaar toegeleefd naar het ultieme - zalige - moment wanneer ze weer eens iedereen tegen de schenen mogen trappen.

Niks fatsoenlijk, niks beschaafd, niks later, gewoon elk jaar opnieuw mensen ertoe bewegen een TERINGHEKEL aan antipieterts te kweken.

Dat inmiddels hun - tegen wil en dank- tegenstanders zin hebben om ze zo hard in hun eieren te trappen dat ze er oorbellen van kunnen maken interesseert ze niet.

Want daarna willen ze kunnen janken en zeiken dat men de pest aan ze heeft.
Want dat kwam toch echt niet door hun eigen onuitstaanbaar gezeik, hoor, nee, hoor, ECHT niet.Want wij zijn lief, braaf en zwart.
En etterbakken.

mallekater | 23-11-17 | 13:12

Reset naar de situatie van vóór de koloniale slavernij: dus spelen met kraaltjes en spiegeltjes uitgedeeld door de paters, nonnen en broeders van de missie.....

Gaan wij weer flessedoppen sparen !

Mazoeza | 23-11-17 | 13:09

Waarom discussiëren als er maar een hele kleine minderheid aanstoot neemt aan zwarte piet......

chrisjuh | 23-11-17 | 12:49

#zeikmodus# Dus ongeveer een maand per jaar mag ik geen eigen mening meer hebben?
#zeikmodusoff#

Het Licht | 23-11-17 | 12:46

Begint het door te dringen dat iedereen dit oeverloze en door de media gemanipuleerde gezeik spuugzat is?
De slavernij ligt ver achter ons, maar door dit oeverloze geouwehoer en gedram lijkt men weer slaaf te zijn. vVan het eigen gelijk dan welteverstaan.

Eppo | 23-11-17 | 12:29 | 1

Zo is het , de Duitsers van vandaag worden ook niet meer aangesproken over de oorlog.

ja,diedus! | 23-11-17 | 12:45

Door een bestand te suggereren laait de discussie weer verder op. Beide kanten willen geen kant op. Heel die 3% van Nederland die vóór verandering van ZP is, zit in de actieclubjes en in de media. Dat riekt naar een kartel.

zwarte_weduwe | 23-11-17 | 12:28

Degenen die om een bestand vragen zijn aan de verliezende hand. Laat ze niet lopen en hergroeperen, ga dóór met het verdedigen van Zwarte Piet. Never surrender!!

Lupuslupus | 23-11-17 | 12:25

.... mag ik dan meteen voorstellen dat het AD alle advertenties voor 'Black Friday' weigert, in deze periode?

bisbisbis | 23-11-17 | 11:56

Frau Merkel: das neue Zusammenleben muss jeden Tag neu ausgehandelt werden. Pffff. Viel Spass!

Reaganmania | 23-11-17 | 11:51

Oproep komt veel te laat en is hypocriet. Activisten zijn al jaren bezig het kinderfeest met grotemensenacties te bederven. Niet in de laatste plaats geholpen door NPO en sommige kranten, die de activisten een onredelijk groot podium gaven. Wordt er dan eindelijk eens keihard en succesvol teruggeslagen, pleit men ineens voor een bestand.

jochum1980 | 23-11-17 | 11:49

Bestand met geen zwarte Pieten betekend dat de drammers en beroepsnegers hun zin hebben gekregen. Je maintiendrai.

Wekkertje | 23-11-17 | 11:40 | 3

betekent .....

Wekkertje | 23-11-17 | 11:41

Ik zal handhaven kennen we in Nederland alleen nog voor wat betreft verkeersboetes. En dan ook nog maar alleen voor brave burgers.

Reaganmania | 23-11-17 | 11:48

Never surrender. !

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:50

Onzin. Het gezeur van een klein clubje beroepsgekwetsten en meelopende onnozelaars is totaal onbelangrijk. Het is voor deze groep toch nooit goed. Zelfs de pepernoten zijn al racistisch/koloniaal/slavernij etc.
Daar sluit je geen bestand mee. Negeren en weghouden van plekken waar je ze niet wilt hebben. Ze zijn gehoord en we doen er verder niets mee.

Schmalz | 23-11-17 | 11:39

Bestand 'my ass' . Het gezeik van die anti Pieten drammers moet stoppen , die zijn met hun zwakzinnige nonsens begonnen door de figuur van Zwarte Piet te verbinden met ons Slavernij verleden en Blackfaces, terwijl dat aantoonbaar niet het geval is. En kijk ook even naar de Zwitsers Sinterklazen met hun ZWARTE Pieten met hun Roeden en al. :
www.lebendige-traditionen.ch/tradition...

Zwizalletju | 23-11-17 | 11:27 | 3

Samiklaus komt uit het Schwarzwald en Schnutzli is er in vele kleuren. En aangezien tot 50 jaar geleden er geen Negerts in het Schwarzwald (whats in a name) woonden speelt dat niet. Daarbij het Zwitserland ook geen kolonieen buiten Europa gehad, dus geen slavernijverleden. Om deze redenen is het hier geen issue

Zatkniss | 23-11-17 | 11:45

Nou er is een veel simpelere reden die aantoont dat zwarte pet niets met gekleurde mensen te maken heeft:zwarte piet iszwart en afrikanen of andere negroide personen hebben een bruine huidskleur.Discussie gelijk gesloten.Het feit dat gekleurde personen zichzelf black noemen of zich ermee identificeren ,raakt dus kant noch wal.

p17266141 | 23-11-17 | 12:58

@p17266141 | 23-11-17 | 12:58
Ik zag gistermiddag overigens een overduidelijke negroïde persoon als Zwarte Piet optreden. Hij was wat bijgeschminkt (nog zwarter). Daar hoor je niemand o ver maar het gebeurt, want het betaalt natuurlijk wel, en is goede manier om te integreren in de Nederlanse samenleving door onze tradities over te nemen.

Zwizalletju | 23-11-17 | 13:33

Zolang de linkse club steeds Zwarte Piet als Black Pete betitelt ( die negergeschminckte zangers in USA, en bemoeienis van de VN) kan er geen sprake zijn van een aanzet tot een bestand.

bodemloos | 23-11-17 | 11:22 | 1

Er moet helemaal geen 'bestand' komen. Zwarte Piet is Zwart. Einde discussie.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:23

Discussies, bestanden, statistieken en "redelijke"uitspraken van BN-ers zijn allemaal tactiekjes van de SJW, die dan ook gewoon genegeerd kunnen worden.

Wat we vorig weekend gezien hebben is dat als je je tradities in stand wil houden, je dan ook bereid zijn om ze te beschermen tegen dram-invloeden.

ChatBot | 23-11-17 | 11:06 | 4

Hallalieheliaal | 23-11-17 | 11:12

Nou de negerzoen is al jaren geleden verboden. Is er nog wel maar heet anders. Dus die jodenkoeken gaan er echt ook nog wel aan.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:48

Misschien dat moorkoppen ongemoeid worden gelaten.

Beefbus | 23-11-17 | 12:27

En wat te denken van zwart werken?

HaatbaardKnipper | 23-11-17 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Een belangrijke passage uit het verslag van de kinderombudsman: "Veel kinderen vertellen dat ouders en andere volwassenen een grote rol hebben in hoe de discussie gevoerd wordt. "Het komt van de school af en van de ouders" vertelt een jongen van 10 jaar. En "als de ouders en de school het goed gaan doen, dan gaan de kinderen het ook goed doen". Kinderen geven aan last te hebben van de discussie zoals die door ouders gevoerd wordt. Verschillende kinderen geven aan de gedachten van ouders wel te begrijpen maar vinden dat ze hun kind er niet in moeten meetrekken. Ze vinden het belachelijk dat volwassenen er ruzie over maken. "Volwassenen moeten normaal doen en niet iets in kinderen hun hoofd stoppen" vertelt een jongen van 15 jaar. Een andere jongen vertelt "vroeger merkte ik het niet maar nu volwassenen er steeds over beginnen is het meer beledigend". "Er zijn belangrijkere zaken dan Zwarte Piet", zegt een andere jongen van 15 jaar."

Kortom, deze ZP-discussie is door betweterige ouders gestart, de kinderen zelf zouden er weinig tot geen last van hebben, als dit onderwerp gewoon niet ter sprake zou komen.

FrankVeer | 23-11-17 | 11:02 | 1

Het gaat niet om zwarte piet ansich. Het had ook het oud Hollandsche Klompendansen kunnen zijn. Veel mensen zijn het afbreken van NL tradities zat en zien NL steeds meer veranderen in een maatschappij waarin ze zich niet herkennen. En de gevestigde politiek wil of kan dat niet onderkennen en geven deze mensen Wilders als bliksemaflijder.

Zatkniss | 23-11-17 | 11:26

AD betekent toch Arabieren Dagblad

liegende lippen | 23-11-17 | 11:01 | 3

De allergrootste leugen was notabene van die Brabokanjer (normaal wel dus), die over en met het verhaal van kleinde gekleurde kinderen kwam die thuis huilden, omdat ze gevraagd waren Zwarte Piet te spelen. Brabo -1 deze keur want dat lieg je, kinderen zijn zich daar in het geheel niet van bewust, mijn gekleurde kleinkinderen vinden het prachtig, kom niet met zo een lulverhaal aan.

Hallalieheliaal | 23-11-17 | 11:06

Die kinderen zouden het een éér hebben moeten vinden omdat ze gevraagd werden. Maar die hebben van kleins af aan blijkbaar al een minderwaardigheidscomplex (3x woordwaarde :-)) aangepraat gekregen. Die braboneger is dus ook al door het ijs gezakt. Wat zeg ik, 'ijs', dat is wit. Nog even en ook ijs is 'racistisch'.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:29

@Hallalieheliaal | 23-11-17 | 11:06

Wiens brood men eet...
Kan wat mij betreft nu ook de bout hachelen.

iew | 23-11-17 | 13:06

Zin in Kerst

Menage00 | 23-11-17 | 10:58 | 5

Totdat ook daartegen idioten gaan protesteren. Maar ja, dat krijg je ervan wanneer schreeuwende minderheden hun zin steeds weer krijgen. Er moet véél meer tegenstand geboden worden. De Friezen hebben laten zien hoe dat kan.

Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat de miljoenen 'ongeïnteresseerden' m.a.w. 'ach ik maak mij niet druk' ook eens hun klep zouden moeten opentrekken en zeggen 'voor mij persoonlijk hoeft dit of dat niet maar potverrrrr het is ONS land, het zijn ONZE tradities dus blijf er met je smerige klauwen vanaf. En als het je hier niet bevalt moet je gewoon oprotten'. De wereld is volgens die lui 'van iedereen' dus plek zat.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:20

Ja kerst! Ik heb alvast wat kerst-betonblokken in de straat gezet.

Jan Passant mk2 | 23-11-17 | 11:21

Jan Passant mk2 | 23-11-17 | 11:21
.
Toch wel verpakt in kerstpapier hè?

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

.. we zijn weer terug bij het zoetsappige "wij komen er samen wel uit".
Nee, wij komen er samen niet. Niet zolang zorg en verdraagzaamheid van 1 kant verwacht worden, terwijl beschuldigingen en aanklachten van de andere kant gerespecteerd moeten worden.

Dat is geen discussie, dat is onderhandelen met de Maffia over het losgeld.

Jan Passant mk2 | 23-11-17 | 10:57 | 2

Wedden dat bij "meeste stemmen gelden" Sint Nicolaas en Zwarte Piet blijft, notabene terwijl het overgrote deel gekleurde stemmer zouden zijn, tenminste als ik uit mijn raam kijk dan. (nee ik woon niet in 020)

Hallalieheliaal | 23-11-17 | 11:09

Mooi gesproken. Helemaal mee eens.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:22

Lange tijd heb ik in het buitenland gewoond. Ik, en met mij vele Nederlanders die ook Nederland hadden verlaten, waren geinteresseerd in de plaatselijke cultuur en de geschiedenis van het nieuwe land waar we ons gevestigd hadden. We pasten ons aan aan de tradities. We deden mee. Geen haar op ons hoofd dacht eraan tegen die tradities in te gaan. Geen vezel in ons lichaam vond het nodig om het land, het volk dat ons te gast had, te schofferen. Respect, dat hadden wij voor ons nieuwe land, voor de bevolking, voor de tradities. Wij vonden het niet nodig dat ons nieuwe land zich aanpaste aan ons.
Beviel het ons niet? Dan verhuisden wij. Dan gingen wij terug naar ons eigen land, naar onze eigen cultuur. Of probeerden wij het opnieuw in een ander land, dat dichter bij onze gewoontes lag.
Ik, en met mij vele ‘ ouderwets opgevoede Nederlanders’, vinden het schandalig wat (niet alle, maar wel vele) geimmigreerde personen ons en onze manier van denken aandoen.
Dat onze eigen jeugd dit normaal vindt heeft alles te maken met de indoctrinatie op scholen en universiteiten.
Het resultaat van deze indoctrinatie kunnen wij lezen in sommige reaguursels hier op GS. Nederland moet zich aanpassen. Het Sinterklaasfeest moet een afspiegeling worden van de Nederlandse bevolking. Nog even en Sinterklaas neemt een bidmatje mee en gaan Sinterklaas en Zwarte Piet eerst op hun knieen gericht naar het Oosten voordat zij de wijken ingaan. Horen wij de kerkklokken niet meer, maar het gejammer vanaf andere gebouwen.
Een volksfeest is een volksfeest. Een traditie is een traditie en hoeft niet aangepast te worden. Zo eenvoudig is het. In de Alpenlanden is Krampus de metgezel van Sinterklaas, hier is het onze vriendelijke, vrolijke Zwarte Piet. Toch een stapje vooruit, vind ik.
nl.wikipedia.org/wiki/Krampus

onnosel | 23-11-17 | 10:54 | 9

Veel plussen voor dit allesbehalve onnosele bericht!

Ledzep67 | 23-11-17 | 11:56
-weggejorist-
letopuwzaak | 23-11-17 | 12:07

je ziet inderdaad hoe gedram op tv en in de media ,mensen doet veranderen in een stel softies die nog toe willen gaan geven ook aan dit groepje van 50-150 mensen met een minderwaardigheidscomplex.
Ik vind dat al ongelooflijk.

p17266141 | 23-11-17 | 13:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Geachte landgenoten,
Het heeft de hoofdredactie van het AD behaagd om een verplicht abonnement voor alle Nederlanders in te voeren.
Tevens is besloten dat verkiezingen tot nader order zijn opgeschort.
Dit stembestand gaat onmiddellijk in.
Blijft allen rustig terwijl het AD alle problemen oplost.
Met vriendelijke groet,
Hans Nijenhuis

Lewis Lewinsky | 23-11-17 | 10:53
-weggejorist-
JensDensen | 23-11-17 | 10:50

En niet tevergeten George Soros open society bullshit.

xiuxiu | 23-11-17 | 10:49

Zodra een of andere zelfbenoemde BN-er zegt: "we moeten met z'n allen eens beter naar elkaar gaan luisteren" ben ik weg.

piloot47 | 23-11-17 | 10:49 | 1

Ik volg u.

Lupuslupus | 23-11-17 | 11:39

Kan iemand die George Soros achter slot en grendel zetten samen met zijn fanclub met o.a Mabel loss. Deze man is eropuit in de wereld extra "problemen" te creëren zoals de genderproblematiek en ook dit zwartepieten gelul.

xiuxiu | 23-11-17 | 10:48

En weer komen die BN-ers met het opgeheven vingertje..."Wij de alwetende BN-ers weten het allemaal zo goed. Luister naar ons dom volk, dan vertellen wij ook wat jullie moeten stemmen. Wij hebben jullie dan wel jarenlang geïndoctrineerd en geterroriseerd, maar menen het wel goed".

Zum kotzen. Naar volk.

RenHoek | 23-11-17 | 10:48

Een 'bestand' trekt de hele absurde aangelegenheid in een 'oorlogssfeer' - daar waar (nog) geen sprake is van enige daadwerkelijke vorm van 'strijd'. Tot nog toe is altijd braaf geprotesteerd conform verleende vergunningen.
-
Het tot stoppen dwingen van drie ouwe busjes is bepaaldelijk nog geen oorlog.
-
Twintig beroepsgekwetsten met gelegenheidsaanhang en zelotische, evangelische zendingsdrang hebben geen enkele invloed op het al dan niet verschijnen van Zwarte Piet in Warmenhuizen, Wezep of Wanneperveen.
-
En waarom zou je een 'bestand' inroepen in de volle wetenschap dat er in dit land nauwelijks één bestuurder of politicus te vinden is die beseft dat wij hem/haar niet hebben ingehuurd om er een mening op na te houden over een volksfeest?
-
Een 'bestand' moet aan de uitdrukkelijke wil van twee partijen recht doen. Ik vrees dat dit 'bestand' nogal eenzijdig van 'toonzetting' zal worden.

bisbisbis | 23-11-17 | 10:46

De reden dat het AD met dit bestand komt is volgens mij deze:

Het AD is zoals we weten fel tegen zwarte piet.
Wat zij nu zien (en iedereen ziet) is dat dat demonstreren tijdens Sinterklaas een hoop ergernis oproept bij 90% van het land. Men krijgt meer en meer een rothekel aan Sunny en consorten. Degenen die je haat steun je niet zullen ze bij het AD denken. Dus gaan ze vrolijk door met de strijd tegen zwarte piet, alleen zonder demonstraties tijdens de intocht.
Kortom: Strategie, anders komt de missie in gevaar om zwarte piet weg te krijgen.

Kruisruiker | 23-11-17 | 10:45

Weet je wat ook erg is? Vaderdag!

Koos Knak | 23-11-17 | 10:45 | 2

Klopt. Ik heb (bewust) geen kinderen en voel me daarom niet inclusief op vaderdag. Mijn vrouw ook niet op moederdag. Erg kwetsend. Ook voor mensen die bijv. geen kinderen kunnen krijgen is het zeer pijnlijk. Ik denk dat er hierover een discussie gestart moet worden.

Dutchbeaurouge | 23-11-17 | 10:47

@Dutchbeaurouge | 23-11-17 | 10:47

"Ik heb (bewust) geen kinderen"

Dan ben je een onderdel van het probleem.

omanders | 23-11-17 | 10:53

Ik vind het discriminerend dat de enige witte piet het 'zielepietje' is !

Pikkebaas | 23-11-17 | 10:44

AD bepleit Sinterklaasbestand.
AD bepleit Korea-bestand.
AD bepleit Wereldvrede.
*alles is opgelost, kommunistiese kameraden*

Lewis Lewinsky | 23-11-17 | 10:44

Allemaal een gevolg van de overpolitisering van de nederlandse 'maatschappij'. Alles is mogelijk onderwerp voor een 'maatschappelijke discussie'. Dan krijg je logischerwijs dit soort dingen.

JensDensen | 23-11-17 | 10:43

Dat is toch dat blaadje van die haringtest? Zullen ze hier ook wel weer een financieel voordeel bij hebben. Trap er niet in!

John McClane | 23-11-17 | 10:43

Heeft Stalin ook geprobeerd, een bestand. De verdedigers vragen om hun verdediging op te heffen, hmm. Als dat de weg is sprak nu de ganse wereld Duits. Waarom worden de agressors niet gevraagd om te stoppen met hun ingezette agressie? Agressie van een flinterige minderheid wordt hierdoor beloond. Zoals ik al eerder oreerde geen dictaat zonder mandaat. De meerderheid wil geen kleurenpoel des verderf. Zou toch eigenlijk ruim voldoende moeten zijn, gvd!

PIS-Alchimis | 23-11-17 | 10:43

Stel je bent een donkere negroïde man en je wilt graag voor piet spelen. Dat mag dan niet. Wie wordt er gediscrimineerd?

Jos Tiebent | 23-11-17 | 10:41 | 2

Kan wel, wit schminken en daarna weer zwart.

prutserstentop | 23-11-17 | 10:43

Toen ik in het leger zat liep er een Kaapverdiër in ons peloton rond. Echt diepzwart. Hij vond het geweldig als wij allemaal onze bakkes moesten insmeren met groen en bruin want tsja, hij wás al donker en hoefde dus niet die troep op zn smoeltje te smeren. Stond er lachend en dansend omheen, tot groot ongenoegen van zo'n beetje iedereen wegens hevig irritant. Tot de wachtmeester vertelde dat we niet voor niets uniform waren en dus hij óók zijn bakkes moest insmeren. Maak het dan maar helemaal groen. Heerlijk, dat kon toen nog. Nu zou direct het hof voor de rechten van allochtoon worden ingeschakeld en er een enorme rel zijn ontstaan.

Dutchbeaurouge | 23-11-17 | 10:50

Ik las laatst een flauwe reactie van een gefrustreerde opa die aan zijn kleinkind moest uitleggen waarom er geen zwarte pieten meer waren. Na jarenlang draaien besloot hij maar het volgende te zeggen: omdat de zwarte pieten te lui waren om te werken heeft de sint besloten om alleen nog maar witte pieten in te huren. Ik bedoel, dit ga je krijgen zo he. Straks zijn er geen zwarte pieten meer en is het een intens wit volksfeest geworden. Krijg je daar weer gezeik over. Ze houden toch niet op totdat het helemaal kaputt is.

Dutchbeaurouge | 23-11-17 | 10:40 | 1

Moest wel lachen, stoute opa, zeggen mijn kleinkinderen ook altijd.

gato | 23-11-17 | 10:44

Mooie weer van die Braboneger. "De kinderen van een vrien van mij werden door de juf gevraagd om pietje te spelen en voelden zich beledigd". Nu ken ik de situatie natuurlijk niet, maar het lijkt me toch niet dat juf aan alleen de zwarte kindjes vroeg om pietje te spelen? Zo ja is de juf wellicht racistisch. Zo niet, zijn die zwarte kindjes geïndoctrineerd dat als er iets over zwart gezegd wordt dit meteen als negatief opgevat dient te worden. Zwarte piet is racisme als een zwarte dit zo op vat. Heel subjectief en daarmee wordt dit dus niet te winnen in een discussie, want volledig gebasseerd op meningen en niet op feiten. Eerlijk en objectieg kijkend naar de ontstaansgeschiedenis van het Sinterklaasfeest en de rol van zwarte piet is dus de enige manier om een definitieve uitspraak te doen of zwarte piet racisme is.

Rest In Privacy | 23-11-17 | 10:39

Er zullen nog harde pepernoten worden gekraakt.

lingo star | 23-11-17 | 10:39

Zwarte Piet is geen knecht of slaaf of onderdrukte...
Zwarte Piet is een ZZP-er; een Zelfstandige Zwarte Piet.

Aristotalloss | 23-11-17 | 10:38

Hypocriete kudt krant is het toch. De nepnieuwsmachine van Nederland.
Het AD zorgt er immers elk jaar voor dat de Zwarte Piet discussie al in de zomer wordt opgerakeld.

Lafayette | 23-11-17 | 10:37

Ik kijk uit naar Kerstmis op het strand met 30’ C.

Hebbiehemookweer | 23-11-17 | 10:36

Dus ze hebben alle anti-Pieten opgezocht en gezegd: "Eigenlijk is het beter als we dat tijdens Sinterklaas zelf niet meer doen. Dat vindt u toch ook?" En het antwoord is in de krant gezet. Kortom, ze lullen gewoon mee met wie ze op dat moment aan de telefoon hebben. Het huidige klimaat waarin iedere lichtgekwetste direct aandacht krijgt, nodigt niet uit tot ballen kweken, maar tot metoo-gedrag ook al vinden ze op een andere dag iets anders. En da's heel gevaarlijk als ze denken dat Piet een neger zou kunnen zijn -> wat ie niet is. Dus laten we ons a.u.b. bij de feiten houden en niet bij emoties. Voor de feiten: zie Arnold-Jan Scheer.

zwarte_weduwe | 23-11-17 | 10:35

Haha. Voor het eerst sinds #opdegrondligpiet 2014 doet het pro-piet smaldeel 's wat terug. En meteen is daar de roep om een "bestand". Laatstgenoemde groep heeft daar helegaar green behoefte aan. Die hebben net ontdekt dat je met traditioneel linkse tactieken je doel kunt bereiken.

Gen. Maximus | 23-11-17 | 10:35

Bestand? Veel geluk daarmee. Gaat niet gebeuren.
.
De hele Zwarte Pieten-discussie is slechts het meest opvallende front in de cultuuroorlog die nu raast in Nederland, en ook in de gehele westerse wereld. De rechtsen/conservatieven kunnen zich niet veroorloven deze oorlog te verliezen, want dat wordt onze cultuur en geschiedenis vernietigd, en de linksen willen deze oorlog niet verliezen omdat ze dan hun gedroomde utopie moeten opgeven.
.
Deze oorlog wordt veel heviger voordat hij gaat liggen.

quantumcollider | 23-11-17 | 10:35 | 1

Precies dit. De combi islam/rood heeft elkaar gevonden in de wens tot het opheffen van de kapitalistische westerse cultuur en werkt daar op alle mogelijke fronten aan.
Het gedoe om Zwarte Piet is maar een klein onderdeel daarvan. Eigenlijk zouden wij wijzer moeten zijn en niet moeten meegaan in de poging om een kinderfeestje in deze oorlog te trekken, maar elke vinger die gegeven wordt eindigt helaas met een afgeknaagde arm.
Ik hoop van harte dat de cultuuroorlog bij dit soort discussietjes blijft maar ik vrees het ergste.

Sr Semtex | 23-11-17 | 11:04

Mooi, ze krijgen namelijk ook geld van Soros.

zwarte_weduwe | 23-11-17 | 10:37

Klopt, heb ik ook gelezen. Die staat trouwens ook op de zwarte lijst in Rusland en Hongarije, wie volgt.

gato | 23-11-17 | 10:40

Terecht gezien het extreme geweld van de KOZP aanhangers jegens kleine kinderen en hun ouders.

2voor12 | 23-11-17 | 10:43

Voor diegenen die dit een Randstad-discussie vinden: het is zelfs nog beperkter dan dat, het is hooguit een grote-steden-in-de-Randstad-discussie. Ik ben zelf dit weekend naar de intocht in Uithoorn geweest, 10km ten zuiden van Amsterdam. Er waren uitsluitend pikzwarte Pieten bij. Sint en Piet werden ontvangen door onze burgemeester, een getinte dame met Surinaamse roots.

Kees Maf | 23-11-17 | 10:33 | 1

En zo is het.

Het is een select gezelschap met veel invloed op de media. Niet meer, niet minder.

Zonder aandacht is het zo voorbij.

Taxi!! | 23-11-17 | 10:43

Een bestand werd vroeger gesloten aan de stadswallen tijdens een beleg met doden en verminkten.
Aanzien de term nu wordt gebruikt in verband met een kinderfeest (met pieten die gewoon zwart zijn van het ROET) wil dit toch wel zeggen dat er ab-so-luut geen problemen meer over zijn om op te lossen.

Notenkraker | 23-11-17 | 10:31

De multicuti samenleving is met valse voorwendselen door de NL strotten gedouwd en zo is er een oneindig subsidie verdienmodel gecreëerd. nu deze mensen zich gaan manifesteren gaat niemand dit pikken,,, gek he!!!

peter van dijk1186 | 23-11-17 | 10:31

Als nou alle voorstanders van ZP in de volgende verkiezingen PVV o.i.d. stemmen, dan weten we in elk geval dat we niet nog meer potentiële Piet-haters gaan binnenhalen. Hoe meer migratie uit achterlijke gebieden, hoe meer Piet onder druk komt te staan.

zwarte_weduwe | 23-11-17 | 10:25

Gisteren tijdens het Sesamstraat voor Volwassenen oftewel 1Vandaag probeerde men de stemming in des lands ook al te beinvloeden, nu het AD ook nog eens een sliertje media poep er overheen.

Ach ja het kinderfeest vult weer lekker op in de paper baits.

litebyte | 23-11-17 | 10:23 | 1

"Sesamstraat voor Volwassenen oftewel 1Vandaag"
LOL

laagvliegert | 23-11-17 | 10:32

Ja elk weldenkend Nederlander zegt al langer: hou die demonstratie ergens anders, of op een andere dag, maar NIET in Dokkum op de dag vd intocht.

Maar nee, de BN'ers zijn nu pas woke

barryvantiggele | 23-11-17 | 10:21

Ben nu dus klaar met Wilfred Genee.
Had hem aardig hoog, maar als hij zich hiermee bezighoudt is ie af..

Kruisruiker | 23-11-17 | 10:21 | 6

Zie het al, tijdens VI vroeg Derksen hoe hij erover dacht, want je woont toch ook in de provincie. Gaf hij al een hal antwoord, zo van tegen maar..... zoals Wilfred altijd doet, als je zijn mening vraagt.

gato | 23-11-17 | 10:30

Klopt. Zag ik ook.

Kruisruiker | 23-11-17 | 10:31

Wilfried genee hoog hebben zitten??

Hallo, wordt wakker........

Klein voorbeeld: hij doet altijd zo hoog op over zijn kinderen. Zorg dit, liefde dat. Maar ondertussen is hij niet van de tv en radio te slaan. Hoe kan je dan zo intens voor je kinderen zorgen........zijn vrouw doet dat allemaal en hij is er af en toe. Maar doet net of hij dagelijks de zorg voor zijn kinderen heeft.....

Die genee: hypocrieter krijg je ze niet.....

Taxi!! | 23-11-17 | 10:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen bestand, nu door tot de dood erop volgt. Er zal een winnaar uit de bus komen! Ten aanval, hak ze inde pan. No mercy.

Mark_D_NL | 23-11-17 | 10:19 | 4

Hamburger Hill?

Mark_D_NL | 23-11-17 | 10:46

Slag bij Heraclea?

Abject | 23-11-17 | 10:57

Of toch de Slag bij het Teutoburgerwoud?

Abject | 23-11-17 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het ergste aan dit SJW-fascisme is dat ik er eigenlijk geen goed antwoord op heb. Normaal gesproken ga je niet in op drogredeneringen en leugens. Maar dat wisten ze niet in Hilversum en Den Haag. Met als gevolg dat we een weg zijn ingeslagen die maar een richting op gaat.

Re:Kniftig | 23-11-17 | 10:19

Klinkt mij als de Black Knight. 'Let's call it a draw"

Petrus Poortwachter | 23-11-17 | 10:18

Ben ik nu debiel? Afgelopen zaterdag zag ik bij de intocht Zwarte Pieten, Veeg Pieten, Witte Pieten (een zeurpiet nog wel).. Dit is toch een mooie afspiegeling van de Nederlandse bevolking? Wat willen ze nu eigenlijk? Geen Zwarte Piet? Dan wordt het weer janken dat het feestje weer te 'wit' is.

Allemaalvanmij | 23-11-17 | 10:17 | 4

Zolang de werkvloer in dit land nog voornamelijk WIT is wil ik een Zwarte Piet!

Loebas | 23-11-17 | 10:27

Ze willen maar één ding dat is gratis geld, zooitje in de bussen naar Dokkum, worden betaald door Soros, bussen betaald Soros, SS de kapster betaald door Soros. Soros verdiend aan rotzooi en oorlog, onder het mom van allerlei zg. sociale organisaties zet hij bevolking tegen elkaar op, daarom hebben Orban en Poetin hem buiten gezet. Een van onze prinsessen was jarenlang zijn persoonlijke assistente, er hebben oproepen gestaan in universiteits krantjes voor mensen die betaald willen protesteren, waar blijft de BVD/Overheid?

corbiere | 23-11-17 | 10:45

Je noemt een aantal gedaanten van Piet maar ik mis daarin de Oerpiet.
Een echte met zak en roe, een vertolking van waar deze hele mythe haar oorsprong vind. Ik vond het als kind prachtig om die vervaarlijke Piet MET roe te ontwijken.

bodemloos | 23-11-17 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden ze 5 jaar geleden mogen doen, pleur nu maar op.

Panos88 | 23-11-17 | 10:16 | 1
-weggejorist-
BenPakdee | 23-11-17 | 10:46

AD-Algemeen Dagblad is tot een vies woord verworden.

onnosel | 23-11-17 | 10:16 | 1

Algemeen Deugblad.

Abject | 23-11-17 | 10:49

Ja, ze zijn de discussie aan het verliezen. Niemand trekt zich iets aan van de antipieten behalve de linkse huilies in een handvol grote steden. Maar behalve op tv zijn de pieten verder gewoon zwart. We laten de kinderen gewoon geen tv sinterklaas meer kijken. Zo lossen wij dat op.

TheOneWhoKnocks | 23-11-17 | 10:16 | 1

Dus heb je verloren.

sPainkill | 23-11-17 | 11:03

Het AD, vanaf dag 1 de grootste aanjager van deze discussie. Die zodra de discussie een beetje is gaan liggen de boel weer opstookt. Discussie is nu al zo 6 jaar bezig, is het niet duidelijk dat buiten de randstad verandering nooit gaat gebeuren? Pak je verlies en val ons niet meer lastig met het eeuwige gedram van de grachtengordelkliek

Goanmetdiebanaan | 23-11-17 | 10:15

#sinterklaasverstand lijkt me beter.

Mr_Natural | 23-11-17 | 10:14

Sinterklaasbestand? Ik krijg meer het idee dat de oorlog nog maar net begonnen is. Zolang er geen hermetisch afgesloten hek om Amsterdam&Hilversum staat, welke dienst gaat doen als verplichtte, door de staat opgelegde "safe space"/reservaat/strafkamp voor iedere identiteitspolitiekende JW-snowflake, huiskleur&religie-drammer zijn we hier nimmer van verlost.

Abject | 23-11-17 | 10:14

Ik heb het hele artikel gelezen, en iedere geïnterviewde zegt dat er verder gediscussieerd moet worden. Wel op een ander tijdstip dan nu, maar toch. Er moet gediscussieerd worden totdat we een overeenstemming hebben.
Er was er echter geen 1 die durfde te zeggen wat 90% van de Nederlanders vinden, namelijk dat Piet zwart is en zwart moet blijven.
Dus wat nou verder discussiëren? Het gevolg is een roetveegpiet, een blanke piet en heel missien een bruine Piet omdat er ook negers zijn. En dan soms een zwarte sint, omdat er ook negers zijn.
Dat is de uitkomst van ellenlange discussies.
Nee, dank u.
Ook dit is een vorm van propaganda door het AD (en dan niet gestuurd door de Russen), bah.

Nuchternederland | 23-11-17 | 10:14

De discussie had al lang beëindigd kunnen zijn als deze maar op juiste gronden werd gevoerd. Zwarte piet is geen Afrikaan maar van oorsprong een boeman. Een zwart geschminkt persoon (m/n). Deze vergezelt de sint en straft waar nodig is.
Dat de roe en de zak is afgeschaft doet daar niets aan af.
Geen Afrikaan en ook geen racisme dus.
Vertel het eerlijke verhaal NPO!

druipsmurf | 23-11-17 | 10:13

Het is een mediaprobleem. Als een minderheid wat roept is het iets om rekening mee te houden. Als er terug geroepen wordt is het fout en racistisch.
De media hebben de polarisatie veroorzaakt en zijn de eersten om daar wat aan te gaan doen. Piet blijft zwart, dat wil bijna het hele land

Abu Bachouca | 23-11-17 | 10:13

Wat is het probleem dan nu,kerstboom en attributen zijn toch ook al afgeschaft.
Laten we gewoon suiker feestje houden iedereen gelukkig.

rein9576 | 23-11-17 | 10:13 | 3

En de bond van Diabetici dan? Ik voorzie zware actie.

Nuchternederland | 23-11-17 | 10:16

Waar zijn de kerstboom en attributen afgeschaft?

DrumPiet | 23-11-17 | 10:18

"Laten we gewoon suiker feestje houden iedereen gelukkig."
Iedereen....
*zucht*

Is dit nog nieuws? | 23-11-17 | 11:58

Het door de media gecreeerde grachtengordeloffensief is hen in het gezicht ontploft. Nu wordt de tot nu toe stille meerderheid wakker en nu moet er zo nodig een bestand worden ingebakken.
Het warhoofd Wil Eikelboom biedt eerlijk aan dat er dan niet tegen zwarte piet wordt gedemonstreert wanneer er ook geen zwarte pieten zijn, met andere woorden wanneer jullie nu doen wat wij willen dan zeuren wij niet.
Jammer, deugzeikers, jullie tijdperk is voorbij. Het godschuwelijke hypocriete en narcistische jankersmilieu is ontmaskerd als precies dat wat ze zijn. Friesland heeft de lijn in het zand getrokken, de provincie duwt terug.

Glasgow Argus | 23-11-17 | 10:13 | 1

Pareltje weer.

bodemloos | 23-11-17 | 11:14

Nu er zelfs door die Anti Zwarte Pieten gedreigd wordt om een Sinterklaas Circus in de brand te steken zeg ik dat het hek nu pas echt van de dam is.

J-van-de-Bontekoe | 23-11-17 | 10:11

Die linksgekkies beginnen allemaal te schuimbekken op den Twitters.
De één nog roomblanker en autochtoner dan de ander. Kijk ons toch eens lekker politiek correct zijn. Maar oh wee als dochterlief met een scootermoccrootje thuis komt of met een Bijmernees. Dan is het huis te klein.

leo de pejo | 23-11-17 | 10:10

Ik ben ook voor een Sinterklaasbestand. Geen gezeur over Zwarte Piet tussen 1 januari en 31 december. En Zwarte Piet gewoon helemaal zwart zoals 90% van de nederlanders dat wil.

2voor12 | 23-11-17 | 10:10

Ik zie dat de moeders van Srebrenica er ook blij mee zijn.

BozePaarseMan | 23-11-17 | 10:09 | 3

Dat is meer omdat ze met de uitspraak over Mladic nu Nederland financieel willen gaan kaalplukken.

2voor12 | 23-11-17 | 10:14

Inderdaad. ben overigens wel benieuwd wat ze vinden van het Mladic-verhaal, maar dat staat weer nergens.

Nuchternederland | 23-11-17 | 10:15

Treffend he? Dik vet übernieuws hoort de chocoladeletterkop te zijn ipv het zelfverklaarde non-nieuws.... over chocoladeletterbezorgerhaters.
*my head hurts*

elfenstein | 23-11-17 | 10:32

De pro zwarte Pieten zijn aan de winnende hand en dat moeten 'we' natuurlijk niet willen met z'n allen. Dus even de handdoek over de kooi zodat het kwetterende parkietje z'n oogjes dicht doet en 't snaveltje houdt zodat de anti zwarte Pieters de tijd krijgen om zich te versterken. Juist nu doorkwetteren dus. Nu is het nog het sinterklaasfeest waar telkens een plakje vanaf geschaafd wordt voordat je het weet is het onze gehele cultuur wat de vuilnisbak in verdwijnt.

VeelTeSteil | 23-11-17 | 10:09 | 2

Eerst was het al dat het kruis op de mijter van Sinterklaas niet meer kon want de moslims ergerden zich aan het christelijk symbool, nu Zwarte Piet, de kerstbomen verdwijnen de laatste jaren uit sommige scholen, kerststalletjes verdwijnen uit gemeentehuizen, in gevangenissen serveren ze alleen nog halal-vlees. We moeten denk ik ergens een streep in het zand zetten.

Wladimir 1928 | 23-11-17 | 12:12

Ja, wanneer je het er niet mee eens bent dat een miniem minderheidje beroepsklagers hier de dienst uit wil gaan maken ben je een racist, fascist of erger.

Nou vooruit dan maar.

In dat geval namelijk zou ik de antipietenclub( klinkt als een luizenverdelgingspreparaat)
aanraden het land asap te verlaten,want 97 % van de Nederlanders wil gewoon ZP behouden.

Breng jezelf in veiligheid en ga naar Suriname,de Antillen, of een land ergens in de binnenlanden van Afrika.

Dáár ben je veilig en heb je geen last van die gore racisten die Sinterklaas willen vieren op hun manier.

mallekater | 23-11-17 | 13:17

De tegenstanders zijn niet uit op verandering, ze willen dat het hele feest wordt afgeschaft. Die mensen zien de clown Piet zien als Afrikaanse slaaf en Sint als een blanke slavendrijver. Leuke poging van het AD, maar die mensen houden echt niet op. En na de Sint zijn andere NL feesten aan de beurt.

appelfappen | 23-11-17 | 10:08 | 3

Multinationals hebben ook liever dat we hun marketingplannen niet teveel in de war schoppen met onze rare tradities. Black Friday is dit jaar ook definitief door onze strot geramd, nu de kerstman nog. Of dat een witte man met een baard, dan wel een pinguïn wordt, is nog de vraag.

Abject | 23-11-17 | 10:18

Dat zijn nu eenmaal de zegeningen van een multiculturele maatschappij zeggen de ons bovengestelden...

Ommezwaai | 23-11-17 | 10:26

Dat zijn nu eenmaal de zegeningen van een multiculturele maatschappij zeggen de ons bovengestelden...

Ommezwaai | 23-11-17 | 10:26

Kunnen we niet alvast met de kopvodpietdiscussie beginnen.

van stampij | 23-11-17 | 10:08 | 1

Hohoho. Eerst nog even de Kerstdiscussie. Over de rol van de Kerstman, cadeautjes, het vele eten en de consumptiemaatschappij. Daarna de vuurwerkdiscussie.
In januari pas de kopvodcopdiscussie. En vervolgens gaan we het hebben over Pasen en het christelijke propagandacircus genaamd The Passion.

leo de pejo | 23-11-17 | 10:15

Ah, we gaan lekker verbinden. Mooi man.

Parsons | 23-11-17 | 10:07 | 1

Precies, laten we elkaar lekker de hersens inslaan om een kinderfeest, waarbij het de kinderen allemaal geen ruk uitmaakt.
Om je kapot te schamen als "volwassene".

DrumPiet | 23-11-17 | 10:14

ik ben ook voor een Sinterklaasbestand:
-
het bestand van de AIVD waarin de gegevens van de KOZP-drammerts zijn opgeslagen.

bisbisbis | 23-11-17 | 10:07 | 1

In het bestand moeten de zeurpieten niet alleen worden geregistreerd, maar het sinterklaasbestand moet ook gebruikt worden om alle zeurpieten preventief in bewaring te nemen gedurende in ieder geval enkele weekenden ten tijde van de intochten, om te voorkomen dat dit uitkeringsgerechtigde volk een kinderfeest gaat verstieren.

Wladimir 1928 | 23-11-17 | 12:04
-weggejorist-
DommeNeger | 23-11-17 | 10:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland is het zat en doorziet de krantenkopjes van de linkse mediakartelletjes.

poepdoos | 23-11-17 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken