Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte noemt Gewone Nederlander een domme lul

Rutte, aan de vederen Tantafel bij PRTL, maakte in een paar woorden weer eens een klein karikatuurtje van de Gewone Nederlander, de sleepwet en de hele democratie.

Eerst het referendum doodmaken in het regeerakkoord. Dan vrolijk verder gaan met het voor dom verslijten van de Gewone Nederlander, die "een stickertje plakt" op een sleepwet die hij niet wil, omdat zijn privacy boven ongebreidelde afbreuk van burgerrechten gaat. Rutte is en blijft een lul. Eentje die altijd, altijd, altijd de fundamentele discussie met de burger ontloopt door met een denigrerende kutopmerking van iets heel groots iets heel kleins te maken. En Nederland? Ach, dat keek naar een verloren pot voetbal. Defaitisme is kennelijk wat we willen, en openlijke demofobie bij de regerende regenten het gevolg. Geen Oranje WK op de TV, wel de AIVD in je PC. Het worden vier lange kutjaren een paar lange klotemaanden met Stickers Plakken I.
P.S. Waarom stickers plakken als je ook kan TEKENEN voor je democratie.

LUL.

Social

Reaguursels

Inloggen

voor 1 x spreekt ie de waarheid; de Nederlander is niet alleen een lul de Nl'er is ook de lul! Ook in de 3e regeringstermijn..

fikkieblijf! | 11-10-17 | 18:50

Kutje cola! Een referendum over de referendumwet........
Het moet niet veel gekker worden in dit maffe land.

Majoor Pikindewind | 11-10-17 | 18:45

De Nederlander IS ook een domme lul, hij heeft ervoor gezorgd dat Rutte daar weer/ nog steeds zit. Straf die partij gewoon af in het stemhokje!

CheLives | 11-10-17 | 17:28

Ergens wordt aan tafel de term ' normale Nederlanders ' gebezigd, in relatie tot een inkomensverbetering, dit zijn de nederanders die hard werken en Nederland tijdens de crisis er door hebben geholpen. Vraag ik me direct af wat een abnormale Nederlander is. Klein voorzetje van mijn kant; ik ben bang dat hurrf de mensen mee bedoeld worden die in de bijstand zitten.

ruaal | 11-10-17 | 16:23

Heel goed bdn01, hier zitten idd de mensen die weten dat belasting verhoging minder vertrouwen geeft in de toekomst, gezien de leugens uit het verleden lijkt realisme een betere term?

U bent vast van het type dat totaal verbaasd uit elkaar spat al wandelend op het spoor blijven beweren dat die grote gele toeterende trein die er aan komt toch echt geen trein is..

Ga jij even met minder geld een mooiere toekomst bouwen dan je met meer geld zou doen!

Lionfromzion | 11-10-17 | 16:15

Dus Rutte van de Volks-Verlakkende Dievenbende noemt mij een lul? Nou, het genoegen is geheel wederzijds, heer Marcus Penis Jujubes Maximus!

Brou Is Back | 11-10-17 | 16:07

Die defaitisten en mislukkelingen zitten vooral hier bij GS. Zie de laatste poll. 90% heeft geen vertrouwen in de toekomst. Allemaal sukkels dus die niet begrijpen dat ze die toekomst zelf vorm moeten geven, en niet moeten zitten wachten op de regering, of de schuld geven aan "de elite", de EU, of allerlei andere externe factoren. De poll laat overduidelijk zien: De "deplorables" zitten bij GS.

bdn01 | 11-10-17 | 15:57 | 4

Bdn01 bouwt een mooiere toekomst met minder geld dan dat hij met meer geld zou kunnen..

Hij is speciaal, of wellicht van mening dat het beter is als we al ons geld gelijk overmaken en gaan socializen bij de voedselbank.

Zullen we alles maar doen zoals Venezuela?

Of misschien studeert hij en denkt hij dat rutte zijn 1000 euro volgende week gaat storten :-)

Ja je moet er zelf wat van maken, doen de meesten hier ook, nu moeten we een kaartenhuis financieren bij stormachtig weer

Lionfromzion | 11-10-17 | 16:22

Ik had 5 minuten geleden nog geen account, zat al vaker te twijfelen er 1 aan te maken om te reageren op 1 of ander onnozele blinde koe ma dit kon ik echt niet voorbij laten gaan.
Ma jezus meid ben je nou zo naïef of?? Waarschijnlijk kwam deze berichtgeving toevallig op jou pad ofzo ma als jij voor de rest te beroerd bent om niet jou eigen waarheid te creëren dus beetje gaat ontdekken hoe het nou echt in mekaar steekt, ipv nos ofzo te geloven, reageer dan ajb niet.
En weet je ik ben heus niet een zielige uitkeringtrekker ofzo, sterker nog heb gelukkig een rijke familie, met een multinational bedrijf, auto bedrijf, verschillende salons en noem maar op, ben student en hoef nog niet eens te werken ma zelfs ik walg enorm van deze walgbak van een rutte en zeg het niet gauw ma stel hij verongelukt zich zelf, ik zou er in mijn slaap nog niet eens voor omdraaien.
Nou sterkte he, naïeveling. Wat zal jou over een x aantal jaar raar uit jou comfort zobe gehaald, helemaal onwetend dat deze elite dat al jaren aan de macht is met name vvd, d66, pvda en nog 1 of andere onnederlandse scheit party die alleen ma aan zichzelf denken, aaagh stelletje vieze egoïsten de haren gaan me gewoon recht overeind staan als ik 1 van die koppen voor beeld haal

Urkel1504 | 11-10-17 | 18:14

Zie hoe bovenstaande reakties mijn gelijk bevestigen. Je zult er maar een als collega hebben. Volkomen 200% onbruikbaar.

bdn01 | 11-10-17 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

Miskoop Rutte is en blijft een landverrader elke keer weer als er weer wat speelt

protonplof | 11-10-17 | 15:26

Moest ineens aan dit verhaal denken van E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Mark Rutte komt bij een verkeersongeluk om het leven. Zijn ziel komt bij de Hemelpoort en wordt ontvangen door Petrus. “Welkom bij de hemel”, zegt Petrus. “Er is een klein probleem. Ik kan je niet zomaar binnenlaten. We zien zelden een zo hoog geplaatst persoon aan de Hemelpoort, zie je, dus weten we niet meteen wat we met jou moeten doen.”

“Geen probleem, laat me gewoon binnen”, zegt de politicus. “Nou, dat zou ik wel willen, maar ik heb orders van hogerhand. Dit zullen we doen: je brengt 1 dag door in de hel en 1 dag in de hemel. Daarna kun je kiezen waar je de eeuwigheid wilt doorbrengen.”

“Echt, ik weet het al. Ik wil naar de hemel”, zegt de politicus. “Het spijt me, maar we hebben hier zo onze regels”, zegt Petrus. Zo wordt de politicus door Petrus geëscorteerd naar de lift en ze gaan naar beneden, naar beneden en nog verder naar beneden naar de hel. De deuren gaan open en plotseling staat hij midden op een mooie groene golfbaan. Op een afstandje staat het clubhuis met daarvoor al zijn oude vrienden en andere politici met wie hij heeft gewerkt.

Ze zijn allemaal heel blij en gekleed in avondtenue. Ze rennen naar hem toe, schudden zijn hand en halen de goede tijden op die ze hadden toen ze steeds rijker werden op kosten van de burgers. Ze spelen een prettig partijtje golf en bij het diner hebben ze kreeft, kaviaar en champagne. De duivel zelf is ook aanwezig, die waarachtig een vriendelijke kerel is en zich vermaakte met dansen en grappen vertellen.

Ze hebben het geweldig samen en voordat hij het in de gaten heeft, is het tijd om te vertrekken. Iedereen neemt hartelijk afscheid van hem en wuift terwijl de lift naar boven gaat. De lift gaat omhoog, omhoog, omhoog en als hij stopt, staat Petrus hem al op te wachten. “Nu is het tijd om de hemel te bezoeken.”

In de hemel is het heel gezellig. Hij spendeert zijn tijd met het vergezellen van blije zielen die van wolk naar wolk dansen, de harp bespelen en zingen. Ze hebben het dus goed naar de zin, maar voordat hij er erg in heeft, zijn er 24 uur voorbij en komt Petrus naar hem toe. “Welnu, je hebt een dag in de hel doorgebracht en een dag in de hemel. Maak nu je keuze voor de eeuwigheid.”

De politicus wacht even. Dan antwoordt hij: “Wel, Wel, ik zou het van tevoren nooit gezegd hebben, ik bedoel, de hemel was geweldig, maar ik denk toch dat ik beter af ben in de hel.” Aldus escorteert Petrus hem naar de lift en hij suist naar beneden, naar beneden en naar beneden. De deuren van de lift gaan open en hij staat in een dor landschap bedekt met vuil en afval. Hij ziet al zijn vrienden, gekleed in lompen, het afval oprapen en in zwarte zakken stoppen, terwijl er steeds meer afval naar beneden valt.

De duivel komt naar hem toe en slaat zijn armen om hem heen. “”Ik begrijp er niets van”, stamelt Rutte. “Gisteren was ik hier ook en toen waren er een golfbaan en een clubhuis. We aten kreeft en kaviaar en we dronken champagne. We hadden het hier geweldig. Nu is er alleen maar een dor landschap vol afval en mijn vrienden zien er vreselijk uit. Wat is er gebeurd?”

De duivel kijkt hem aan, lacht en zegt: “Gisteren waren we op campagne . . . vandaag heb je gekozen.”

eentweehuppekee | 11-10-17 | 15:18 | 1

Muwhahaha beetje lang maar sterk!
Beetje zoals die slet die paps nieuwe merc wilde lenen voor het weekend

Lionfromzion | 11-10-17 | 16:51

@de Quay: Oppositie? Ik heb bij Pauw geen oppositie gezien. Als die (PVV FVD Pieter Omtzigt) er gezeten zouden hebben, had Pauw 8 miljoen kijkers getrokken.

SlimmeBelg | 11-10-17 | 14:54

Rutte is ook de man die voor de UN zegt:
The king of the Netherland's wants to see an UN....
Rutte binnenkort van Adel.

MistaRazista | 11-10-17 | 14:44 | 1

Of gewoon Willems zadel

Lionfromzion | 11-10-17 | 16:52

Rutte, de sokpop van Merkel, zou zelfs zijn oude moeder nog verkopen voor de baan van Juncker over en paar jaar. Dus maak je geen illusies: Nederland gaat keihard voorop rennen de komende periode en niet alleen bij de herverdeling van 'vluchtelingen'. Zonder enige scrupule zal deze leugenaar ons land verkwanselen. Die HRA actie is ook alleen maar ingegeven door het willen pleasen van de linkse Franse (en dus frauduleuse) IMF toverkol Lagarde.

HaatbaardKnipper | 11-10-17 | 14:34

Degene die op Rutte stemmen zijn net zo goedgelovig als een moslim die in Allah gelooft.

puntjeopdei | 11-10-17 | 14:25

VVD = HRA

Hoopten de VVD stemmende HRA graaiers tenminste. Maar of die nu volgende keer weer VVD stemmen?

Deze keer was al tegen beter weten in, lijkt me, want Rutte = Leugenaar, dat blijkt iedere keer weer.

Poekieman | 11-10-17 | 14:03

Eerst dacht ik ook: maak je nou niet zo druk over die sleepwet. Wanneer je terroristen en andere criminelen wilt pakken, zal je iets moeten doen. Maar sinds de actie van Lubach heb ik mijn mening bijgesteld. Wat die kun je toch echt geen domme Nederlander noemen.

Mannes | 11-10-17 | 14:03 | 2

Als je je bedenkt dat vrijwel elke recente terrorist al lang "op de radar" stond van de betreffende inlichtingendiensten, weet je dat sleepnet-intel nutteloos en dus ongewenst is. Kijk eerst naar de film "Das Leben der Anderen" voordat je ooit weer de vergissing maakt om een overheidsinstantie ook maar één vinger meer bevoegdheid te geven t.a.v. informatie-winning...
En o ja: teken voor het sleepnet-wet-referendum! Ondanks dat het quota gehaald is, is er nog kans op een foutmarge dus elke handtekening telt ook nu nog!

Brou Is Back | 11-10-17 | 16:18

Meer dan 20 jaar geleden ging een pikkie van 15 met een maatje mee naar BE, wellicht was maatje van vlaams blok oid?

De AIVD hing aan de lijn met zijn ouders voor hij thuis was of ze hem wat beter in de smiezen konden houden..

Ze weten meer dan genoeg en de middelen zijn ook prima inzetbaar voor eenieder die zijn facescan in een NL paspoort heeft staan..

Als ze je zoeken ben je zo gevonden als normale burger, ben je illegaal oid zal het ze iets meer moeite kosten maar ze spelen het altijd klaar, dader was in beeld.. Altijd, of ze nu high fivend over schiphol wandelen terwijl Ankara waarschuwde, of whatever eigenlijk..

Het lijkt me een stuk zinvoller je te richten op personen die buiten het systeem vallen, maak daar een database van voor zover die incompleet is, hiddema heeft een motie ingediend, het is prima zo

Lionfromzion | 11-10-17 | 17:02

Beste Markje Rutte, Je zegt dat je opkomt voor de gewone Nederlanders, m.a.w. voor de harde werkende Nederlanders, toch?
Welnu Markje, er zijn nog genoeg andere gewone burgers die zich in het verleden lieten verleiden om keihard te werken o.a.i . de bouw, gezondheidszorg, etc. Die 55+/60+ verloren hierbij hun verdieninkomens door hun kapotte ruggen, knieën, etc. Nu zijn het ineens geen normale burgers meer! Sinds Balkenellende en jij op die President Minister post hebben gezeten, is de boel alleen maar afgekalfd tot een grote puinhoop, Ja uiteraard kwam die EU jullie goed uit!
Kijk eens naar de stijging van de misdaad, uitholling van de zorgstaat, spaarders straffen en als laatste naar die mensen die volgen jou en consorten scheefhuren omdat ze al op tijd nadachten dat alleen de banken rijker werden (jullie kabinetten dus ook) en er toch een zogenaamde participatie werd opgedrongen.
Rutte je bent gewoon een slappe soepstengel. Zou je al een wijfje meekrijgen zou je er nog gaan bijstaan en lachen als een andere echte kerel haar keihard zou neuken. Beste Mark flikker toch eens een eind op!

BenBack | 11-10-17 | 13:38

Rutte kan slecht tegen zijn verlies.

His Lordship | 11-10-17 | 13:34

VVD is een groter risico voor ons land dan menig amateur terrorist.

Rico den Hollander | 11-10-17 | 13:31

@van rossem.
En Nederland? Ach, dat keek naar een verloren pot voetbal.

Spijt mij te moeten zeggen dat nederland de pot won met 2-0.

p17266141 | 11-10-17 | 13:28

Vorig jaar noemde hij mensen die in opstand kwamen tegen azc's in hun gemeente 'tokkies''.

Nu noemt ie het regeerakkoord goed voor de normale nederlander.
Armen en zieken zijn geen normale nederlanders volgens rutte.
Daarom worden die ook wederom het hardste getroffen ,zoals altijd.

p17266141 | 11-10-17 | 13:27

Rutte is een soort quantum deelte. Zolang je er niet aan meet kan het vanalles zijn. Pas als je gaat meten komt de toestand van dat moment tevoorschijn. In geval van Rutte is dat een antwoord die de vraagsteller het liefts wil horen.

watazooi | 11-10-17 | 13:02

Wanneer begint de Zwarte pieten discussie weer? Kutte begint al weer te vervelen. Hoe gaat de NOS mijn brood en spelen regelen nu het NL elftal is uitgeschakeld?

Zatkniss | 11-10-17 | 12:36

En nu weer van oudste naar nieuwste eerst.
Daar wordt je toch krankjorum van, GS??
Is de systeemanalist ontslagen misschien?

watmagjenogwel | 11-10-17 | 12:31

@Bob de Sloper 10:46
Laat hem maar even wachten tot die regering operationeel is.
'
Probeerde dit bericht als reactie te plaatsen, maar weer error 50000000000

watmagjenogwel | 11-10-17 | 12:29

@Parel van het Zuiden | 11-10-17 | 10:03 |
Dat doet me ook het meeste pijn, de overduidelijke stupiditeit van mijn mede burgers. Geheugen van een goudvis :'(.

@Nieuwe Joris, fix die reaguurshit hier eens!!!11

Vanilla | 11-10-17 | 12:23

Ook zo doorzichtig weer om terrorisme als excuus te gebruiken voor vrijheidsbeperkende maatregelen. De gemiddelde Nederlander zal heus een domme lul zijn maar daarmee is niet gezegd dat hij ongelijk heeft wat betreft zijn weerstand tegen de sleepwet.

koter | 11-10-17 | 12:18

In Gennep 81 man en 61 vrouw aangehouden voor megafraude. VVD , kom er maar in.

beau van rtl | 11-10-17 | 12:09 | 2

.

beau van rtl | 11-10-17 | 12:10

81 jarige man en 61 jarige vrouw.

beau van rtl | 11-10-17 | 12:11

Altijd de handigste en de slimste willen zijn, wreekt zich. Machiavelli werd uiteindelijk door alle partijen uitgekotst. Rutte wacht hetzelfde lot.

Bieslander | 11-10-17 | 12:09

Maar Rutte heeft geen ongelijk gezien de verkiezingsuitslag.

priks | 11-10-17 | 12:07

Wat een ergernis GS, oudste eerst/nieuwste eerst, het werkt nog steeds niet.
Hoe lang gaat die ergernis nog duren?
En waarom kan ik nog steeds niet reaguren op andere berichten?

watmagjenogwel | 11-10-17 | 11:43

Eigenlijk heeft Rutte gelijk, want je moet wel een lul zijn om voor de derde keer op deze leugenaar te stemmen.

jufrouw theelepeltje | 11-10-17 | 11:35

Zoals de waard is.

Rheia | 11-10-17 | 11:31

DE Nederlander bestaat niet maar een domme lul is ie wel. Daar heeft Rukke eens een keer gelijk.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 11:25

Geloofwaardigheid en vertrouwen in de toekomst: niet tegen de samenleving, plakt iemand een stickertje op waaaah het wordt een sleep(w)net
Griekenland: geen cent meer naar griekenland
HRA: Aan de hra wordt niet getornd
MH17: Dames en heren, laat 1 ding vanmiddag glashelder zijn. We willen de onderste steen boven krijgen
Henry Keizer: Hij is zeker een integere man
Hennis: Op de vraag of Hennis kan aanblijven als minister van Defensie antwoordt Rutte resoluut: ,,Ja, dat vind ik zeker."

HetOorAakel | 11-10-17 | 11:23

Waarom voel ik toch een dikke vette valse vlag aanslag aankomen tegen de tijd dat we misschien in een referendum mogen stemmen?

Pimp my Voortuin | 11-10-17 | 11:22

@Matwetwe | 11-10-17 | 11:05
Baudet en Wilders beschikken niet over bovennatuurlijke krachten. Die gaan ook niet alle problemen voor ons kunnen oplossen.
(de reageerknop geeft error 500, dan maar ouderwets)

atheïstisch stemvee | 11-10-17 | 11:14

De gemiddelde Nederlandser is ook een domme lul: Oordelen over zaken die je niet snapt zonder te beseffen dat je er niet het nodige over weet is ook dom. Eigenlijk is het nog veel erger dan dom maar daar hebben we nog geen woord voor.

Homer P. Simpson | 11-10-17 | 11:13

Het wordt zwaar om ieder jaar (en hopelijk vlot korter) om de gluiperige vier op TV te moeten aanzien (uitzetten kan ook) maar de wraak zal hopelijk zoet zijn als het uitelkaar valt en er nieuwe verkiezingen komen. Hopelijk PvdA naar 2 zetels en de overige flutparten evenredig naar beneden zodat FvD als tweede partij eruit komt. *schrik wakker*

Rest In Privacy | 11-10-17 | 11:05

Gelukkig bestaat de "echte Nederlander" niet meer! (*Maxima modus uit)
Laten wij dus een referendum uitschrijven voor labberkakker van het jaar. Ik zeg rutte.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 11:01

"Kan de burger geen brood meer kopen? Ach, let them eat cake".

BASinnic | 11-10-17 | 11:01 | 1

We stelen het wel, zei de dominee.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 11:01

Grappig, het artikel van Afshin Elian over Rutte III staat niet achter de premium muur. Zouden ze bij elsevier iets doorkrijgen?

Roadblock | 11-10-17 | 10:58

Heel knap dat de anti-sleepnetwet lobby de grote jihadistische islamitische olifant (WAAR DEZE WET VOOR BEDOELD IS) in de kamer negeert, om zo ook links voor hun karretje te krijgen.
Ik vind mijn privacy ook belangrijk, want alleen een extreem saaie lul heeft niets te verbergen. Maar ik wordt er ook een beetje moe van dat de ene na de andere terroristische haatbaard naar huis wordt gestuurd bij gebrek aan bewijs.
Jammer dat de gewone man weer de dupe is van maatregelen die genomen moeten worden omdat we zo stom zijn geweest een horde westerlingen hatenden holbewoners binnen te laten.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 10:57

Rutte zou een gewone Nederlander nog niet herkennen al stond die recht voor z'n neus.
Iemand die zijn dagelijkse leven in een politieke bubbel leeft, zonder gezin, zonder zich te hoeven bekommeren om de alledaagse dingen, mist iedere connectie met de realiteit van de gewone Nederlander.
Nu is hem dat ook niet direct verwijtbaar daar hij een bepaald electoraat vertegenwoordigt wat in principe nou niet bepaald model staat voor de gewone Nederlander.
Dat veel gewone Nederlanders zich hebben laten verleiden op de VVD te stemmen wegens vreemdelingenangst (LOL) maakt hun in feite zelf schuldig aan dit gammele compromisregeervehikel.

D-Fens_1963 | 11-10-17 | 10:56 | 1

Ja, kijk bijvoorbeeld naar dat mens van Merkel, van hetzelfde laken een pak.

watmagjenogwel | 11-10-17 | 12:34

Niet zo klagen, het is heel belangrijk dat oom agent op bezoek kan komen als je een kritische tweet of facebookpost hebt geplaatst, en er zijn nu eenmaal maatregelen nodig om onze kinderen te beschermen tegen het oprukkend populisme. Volgende stap is dat islamkritiek strafbaar wordt en om zoiets aan te pakken is een sleepwet uitermate geschikt.

1nfidel | 11-10-17 | 10:51

Dit past toch allemaal in het plaatje van V doe Vendetta. Je creëert chaos (bezuinigingen op veiligheid + volksstammen van opgefokt volk) en vervolgens ga je beetje bij beetje de rechten van de bevolking afkaderen en minimaliseren. Als zij in opstand komt dan maak je ze voor dom uit en is het allemaal broodnodig.
Als Europa dezelfde policy zou hebben als Australië dan hadden we 0 ongecontroleerde bezoekers gehad en was veiligheid gewaarborgt in de regio met een sterk en slagvast leger. Regeren is vooruit zien maar deze gasten hebben geen flauw idee. Dit zijn geen oprechte mensen die een partijkalender napraten.. Omzicht, jij bent hier te goed voor. Pak je spullen en loop naar de FVD.

Bobdesloper | 11-10-17 | 10:46

Zoals gezegd werd in een TV programma afgelopen week. Het is niet nu dat de sleepwet niet zou deugen, maar er zou maar een gek opstaan en dat soort data tot zich toe willen trekken. Want het ligt er immers al wel. Mischien moeten ze eens kijken naar het daadwerkelijke probleem, iets met ongecontroleerde migratie hier in Europa, ipv de vrijheid en privacy van ONS op te moeten offeren.

Klutskwijt | 11-10-17 | 10:38

We hebben helemaal geen grote angst in het land voor terroristische aanslagen. Ik heb grote angst voor de gevolgen van dit (en ook het vorige) kabinet!

mozaard | 11-10-17 | 10:36

'De Nederlander bestaat niet'
@Schoorsteenveger | 11-10-17 | 09:38

Dé Nederlander, hét algemeen belang, gezelligheid, integriteit en zo nog wat vage begrippen van zaken die tegelijkertijd wel en niet bestaan.

atheïstisch stemvee | 11-10-17 | 10:35

Gefeliciteerd Nederland ,met jullie ziekelijke vrijgezelle M P zonder moraal. Jullie hebben het voor elkaar gekregen godver de godver.

gelukzoeker | 11-10-17 | 10:35

Een zekere mate van dédain ten aanzien van het klootjesvolk valt hem nauwelijks aan te rekenen.
-
Wij hebben hem tot nog toe wèg laten komen met vertragings-, wegduik- en traineertactieken die een politicus in ieder ander democratisch land alláng de politieke kop zouden hebben gekost.
-
In andere Europese landen gaan ze met honderduizenden de straat op, gooien vrachtwagenladingen dooie schapen voor parlementen, steken halve steden in de fik en blokkeren snelwegen.
-
De Hollander, daarentegen, komt niet achter z'n toetsenbord vandaan en denkt dat de wereld verandert als hij scheld en kankert op Joop of GS.
-
En kijk: dát weet Rutte. En voor het onverhoopte geval dat inspraak écht dichtbij komt ( referendum) heeft hij een ijzeren remedie: je schaft de inspraak gewoon af.
-
En ( sorry voor de denksprong:) wij hier maar kankeren op die boze Spanjaarden die die lieve Catalanen in elkaar slaan...

bisbisbis | 11-10-17 | 10:33

Die AIVD stelt ook helemaal niks voor. Zoek ze maar eens op op Twitter: "@AIVD volgt nog niemand."

Kiwi45 | 11-10-17 | 10:31

Onze geheime dienst is de VVD. Lekker makkelijk toch.

beau van rtl | 11-10-17 | 10:22

"Uitvoering van een publiekrechtelijke taak
De overheid mag persoonsgegevens doorgeven als dat nodig is voor de goede vervulling van haar taken. Het Openbaar Ministerie (OM) mag bijvoorbeeld informatie doorgeven over een fraudezaak aan verzekeraars."
Begint het duidelijk te worden?

LifeCatcher | 11-10-17 | 10:20 | 1

Oh. Nu begrijp ik eindelijk waarom ik mijn rijbewijs moet laten zien aan een zwakbegaafde gemeentemedewerker als ik ouwe kranten naar de stort breng.

bisbisbis | 11-10-17 | 10:35

Iedereen die het wilt weten en zoeken komt hierop uit:
kamer van koophandel en dan zoeken op ministerie.
Alle ministeries zijn bedrijven! En die bedrijven werken samen met zichzelf en andere NGO's. Tussen deze bedrijven gaan ze de informatie die met het sleepnet binnen word gehaald "annoniem" verkopen. Als je dat niet gelooft, treurig! www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/pers...
Vooral aan belastingen, zoals in het derde punt.
Wat laat je je toch weer diep en bruin nemen Nederlandje. Naief als maar kan.

LifeCatcher | 11-10-17 | 10:19

En ook afgelopen verkiezingen kreeg de VVD de meeste stemmers helaas. Dus de kiezer wil dit blijkbaar en verdienen ook geen haar beter dan dit wanbeleid.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 10:17

Waar is onze geheime dienst gebleven? Die doen dat toch sowieso? Waarom wil je dat voor iedereen laten gelden? Eerst kutvolk binnenlaten vervolgens uitspelen met onze rechten. Kansloos en de tyfus ermee.

rattenvanger XL | 11-10-17 | 10:16

Wie zullen we vertrouwen...
Rutte die geregeld liegt van een louche politieke partij in een kabinet dat van vriendjespolitiek aanelkaar hangt, of (en ik noem er maar enkele):

- Amnesty International
- Bits of Freedom
- FvD
- SP
- PvdD'
- Piratenpartij
- Radar
- Cyberfusion
- Geenstijl
- Millieudefensie
- Computer Club Geulle (!)

a4p | 11-10-17 | 10:15

Zag gisteren die debiele zoon van Bart Chabot op tv. Voorzitter van de jovd. Zou zo maar de opvolger kunnen worden van Rutte. Splinter heet hij, wat een naam man.

beau van rtl | 11-10-17 | 10:14

Rutte denkt niet. Rutte is helemaal niets meer dan een zorgvuldig geselecteerde marionet van de elite en die zijn tot nu toe zeer tevreden over hem.

beau van rtl | 11-10-17 | 10:12

... en zoals we allen weten is de Gewone Nederlander helemaal geen domme lul.

Zyprexa20mg | 11-10-17 | 10:10

Weer error 500. De aivd is maar druk met de site.

beau van rtl | 11-10-17 | 10:10

Ik begrijp wel dat hij zo denkt. 1 Daadkrachtige actie in 8 jaar tijd en het Ned. Volk is alle list en bedrog vergeten.
Hoe doorzichtig was die actie?! Voor mij heeeel doorzichtig, maar menig VVD stemmer is er toch weer ingestonken

Diedenien | 11-10-17 | 10:06

De weinige ogenblikken dat wij van de heer Rutte genieten zijn de momenten waarop hij pissig wordt. Dan laat hij eindelijk een stukje van zichzelf zien. Daarvoor en erna neemt de automatische piloot het weer over. Hij is geen liberaal, helaas willen de "broodeters" om hem heen dat nog niet zien.

Een vrije paling | 11-10-17 | 10:04

Kan je een volk dat telkens dezelfde politiek stemt maar ander “beleid” verwacht dan werkelijk iets anders dan dom noemen?
.
Tsja... ezels en stenen. Zoiets als weer een referendum promoten nadat de laatste gewoon terzijde geschoven werd.

Parel van het Zuiden | 11-10-17 | 10:03

Ja, van de week werd duidelijk dat de 300.000 handtekeningen gehaald waren en ik kwam daar in eerste instantie niet achter door dat nieuwsbericht, maar door het offensief aan "deskundigen" die ineens overal in de media kwamen vertellen dat de wet wel meevalt en anders in elkaar zit dan de gewone mens nu denkt, blabla huilie huilie. Ik denk dan, dat had je aan het begin open en transparant al naar de gewone burger kunnen communiceren, dan was het nu niet tot een referendum gekomen wellicht. Ik denk dan ook, dat dit niet eerder in de media is geopenbaard komt dan omdat de gewone burger niet teveel mag weten, die wet is wel zo erg als wij nu denken is dan mijn gevoel. Dan kom ik maar tot één conclusie, er is een weer nepnieuwsoffensief gestart. En daarna? Nu is het op papier allemaal netjes geregeld en na een paar jaar komen er bezuinigingen op de politie doormiddel van het uitspitten van alle binnengeharkte informatie. Het CJIB krijgt informatie binnen waarop ze zonder bewijs een boete mogen geven (met omgekeerde bewijslast), enzovoort. De belastingdienst daar wil ik zelfs niet aan denken. Ja, ik ben natuurlijk geschift, negatief en ik schiet helemaal door, maar je weet vanuit de politiek is het eerst allemaal heel netjes en daarna is het ineens noodzakelijk om de kosten te drukken om toch te gaan wroeten in onze informatie. Je denkt misschien nu oprecht dat je niks te verbergen hebt, tot er ineens een ambtenaar in je nek hijgt. Dan is het te laat.

Zonietoch | 11-10-17 | 09:59

OT, Dijsselbloem stopt per 25 oktober met de landelijke politiek maar hij mag tot 13 januari voorzitter van de Eurogroep blijven.
Hopelijk gooit hij in de tijd niet te veel geld over de brug in de bodemloze put.

Ben-Bataaf | 11-10-17 | 09:57

Rutte is met zijn volgende baantje in de EU bezig. Echt een carrierepoliticus. Totaal geen inhoud, maar naar boven likken en naar beneden trappen. Een psychopaat, dus manager.

watergeus | 11-10-17 | 09:56

Ministerie van V&J krijgt 2 ministers. Lijkt me sterk dat ze er 2 VVDers neerzetten. Ben benieuwt welke droplul ze daar toelaten. Lijkt me iets voor Heerema.

beau van rtl | 11-10-17 | 09:55 | 1

Ben jij echt nog benieuwd?
Nou ik al lang niet meer, de ene belazert de kluit nog meer, als we er nu 2 krijgen kunnen ze de kluit dubbel belazeren.
De gedachte alleen al 2 ministers,er is niet één enkele reden om meer dan 1 minister op dat ministerie te zetten.
Voorheen was het al een puinhoop, n.m.m. kan de puinhoop alleen maar groter worden.

watmagjenogwel | 11-10-17 | 12:01

Ik krijg weer de error 500... zit Rutte aan de knoppen?

Dirk III | 11-10-17 | 09:54

Rutte heeft in de voorgaande kabinetten laten zien waar hij voor staat.
De kiezer weet dus wat hij krijgt als hij op Rutte stemt.
De verkiezingsuitslag laat er geen twijfel over bestaan: dit is wat de Nederlander wil.

jemagookniksmeer | 11-10-17 | 09:54

Die 33 zetels begrijp ik overigens wel. Elke dag wordt er op zowel Joop als GS tegen Rutte aangeschopt. Dus men denkt: ah, als die werkelozen allemaal een hekel aan de VVD hebben moest ik daar maar eens op stemmen.

skoftig | 11-10-17 | 09:53

Sorry echt maar één keer op reaguur geklikt.

BBmetR | 11-10-17 | 09:52

Sorry echt maar één keer op reaguur geklikt.

BBmetR | 11-10-17 | 09:52

Én wat wíj nu doen is zeggen : grenzen dicht om die schoften tegen te houden. Of u daar geen stikkertje op wilt plakken , wij hebben zorgen , wij deugen.Dat had het vorige kabinet al moeten inzien.En dat is wel een verwijt.

nemeton | 11-10-17 | 09:52

Hij (dat l.lletje dat denkt dat hij een grote l.l is) kijkt waarschijnlijk net als ik naar NCIS alleen weet ik wel dat dat fictie is en hij denkt dat in werkelijkheid echt een bericht uit de massa kan worden gefilterd en na 5 minuten al gedecodeerd is.

BBmetR | 11-10-17 | 09:50

Hij (dat l.lletje dat denkt dat hij een grote l.l is) kijkt waarschijnlijk net als ik naar NCIS alleen weet ik wel dat dat fictie is en hij denkt dat in werkelijkheid echt een bericht uit de massa kan worden gefilterd en na 5 minuten al gedecodeerd is.

BBmetR | 11-10-17 | 09:50

"En Nederland? Ach, dat keek naar een verloren pot voetbal."

Ja. Wat moet je dan? Iedere keer als ik die kop zie dan stijgt er vanuit mijn onderbuik een onbedwingbare woede. Ik ga daar niet naar kijken hoor. Ik had het vermoeden dat Nederland bij de laatste verkiezingen wel verstandiger zou zijn. Nou niet dus. Moet ik weer een tijd naar die leugenaars kijken en of luisteren. Dank je wel. Ik ben er klaar mee.

zwartzondersuiker | 11-10-17 | 09:50

Een spotprent met Rutte als Pennywise de it-clown in het riool met zijn nep lach en een paar drijvende lijken met namen als VVMU, Lage BTW, Hypotheekrente Aftrek etc. zou een mooie vergelijking zijn met de werkelijkheid. Tekst ballonetje: "Stem op mij en ik zorg dat de Hypotheekrenteaftrek ongemoeid blijft... hihihi".

Dirk III | 11-10-17 | 09:48

Hij is niet voor niks vrijgezel, er is geen chick of gaylord die het met die huichelaar aandurft. De en dag lachen, de andere dag zit er cyanide in je koffie.

Balletje Mayo | 11-10-17 | 09:47

Ik word gek ,die driedubbel overgehaalde lange leugenachtige lachende schoft noemt de de gewone normale Nederlanders schoften,begin bijna naar die driedubbele schoft zijn einde [politieke] te verlangen .

gelukzoeker | 11-10-17 | 09:46

Ik vermoed dat dit hetzelfde spelletje is als met MH17.
Rutte heeft onze data beloofd aan europa. Hij gaat 3 jaar alle data bewaren en onbeperkt delen met anderen. Oftewel; dit is een achterkamertjesafspraak in europa. Indirect zal dit referendum dus ook gewoon over Europa gaan, en gaat Rutte proberen met een kleine aanpassing toch zo veel mogelijk data aan zijn vriendjes te kunnen geven.

mark1487 | 11-10-17 | 09:45 | 1

Herstel; MH17 -> Oekraine

mark1487 | 11-10-17 | 09:46

Rutte zijn einddoel is dat we terug gaan naar de tijd van de pastoor en de fabrieksdirecteur: "Houdt jij ze maar arm, dan houd ik ze wel dom".

pa_niek | 11-10-17 | 09:44

Ik begin steeds meer de macht te zien van de NOS. Mijn ouders waren vroeger wel redelijk scherp maar het enige wat er nu uitkomt zijn uitgekauwde 8uur journaal meningen en "waarheden".
Hypotheek rente weg, ach we hebben het toch goed.
Sleepnetwet, ach dat is tegen de terroristen.
Hogere btw, daar doen ze goede dingen van.

Ik kan die complete stupiditeit van het NOS-volk niet meer aanhoren. Iedereen die op de VVD en die oude kartelpartijen gestemd heeft is een domme lul.

Dirk III | 11-10-17 | 09:44 | 1

Kop, Spijker, Dreun.

gelukzoeker | 11-10-17 | 09:49

Oost Duitse praktijken, Rutte lacht alles weg en denkt niet verder dan z'n eigen ambtstermijn.

GroetenVanUrk | 11-10-17 | 09:43

Hij denkt echt dat iedereen net zo naïef is als zn moeder. Wat een clown.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 09:42 | 1

Nee hoor, hij denkt dat we gewoon lekker diep voorover buigen als hij hem in onze aars duwt.... En dat doen we blijkbaar ook... Niets naiefs aan, gewoon makke bange schaapjes

peterdh | 11-10-17 | 18:19

Rutte drie, hij gaat de Nederlandse geschiedenis in als de grootste volksverlakker aller tijden, Tijl Uilenspiegel.
Daarom moet de jeugd verplicht naar de nachtwacht kijken en het lied van de gekochte adel gaan zingen.
Die club haalt het nieuwe jaar niet en als ze langer blijven zitten dan is het einde democratie.

rexm | 11-10-17 | 09:42

Ik heb sinds 1995 enkel nog voor referenda gestemd (uit principe). Ik hoef dus nog maar twee keer te stemmen waarschijnlijk.

Vloekende Vlaming | 11-10-17 | 09:41 | 1

Hier nog een.

watmagjenogwel | 11-10-17 | 11:54

Beetje moderne terrorist gebruikt geen internet meer zoals wij dat kennen. Tegen de tijd dat de encryptie gebroken ben je een jaar verder. Dan nog de extreme hoeveelheid data die moet woren doorgespit. WIe gaat dat doen bij een overheods apparaat waar nauwelijks genoeg capabele mensen zijn waar de meesten al bezig zijn met hun pensioen plannen.

Hiesjes | 11-10-17 | 09:39

De overeenkomst tussen deze premier en de tuigvlogger is asocialiteit.

De Vrijlansier | 11-10-17 | 09:38

"De normale, gewone Nederlander", wie is dat?
Importbruidje Zorreguieta moest destijds van de WRR verklaren dat "de Nederlander" niet bestaat en dat ze 'm ook niet zou kunnen vinden, en de doctrine der Multikul dicteerde dat diversiteit, onderscheid, verschil juist een zegen voor de samenleving was. Zelfs een wereld waarin simpelweg eenonderscheid tussen mannetjes en vrouwtjes gemaakt werd moest kapot en vervangen worden door eentje waarin een explosie van LHBTQIAP-aberraties als redding der mensheid werd voorgesteld. Normaal zijn, gewoon zijn is taboe, en zelfs de reclamewereld probeert ons rommel aan te smeren door ons te vertellen dat we een voor een zo verdomd uniek en anders en onvervangbaar zijn en recht hebben op unieke, op onze persoonlijkheid toegesneden producten.
Rutte zegt ongegeneerd, op het onbeschofte af, hoe hij en de zijnen ons percipiëren. Niet als unieke persoonlijkheden met eigen vermogens, maar als manipuleerbaar, dom, tam en volgzaam stemvee. Waarmee politiek bedrijven neerkomt op volksmennerij. Het lachje op de smoel van Rutte is het lachje van de macht. Hij weet dat hij "in control" is, dat hij het truukje dat democratisch besturen heet helemaal doorheeft, en hij geniet daar zichtbaar van. Elke keer als hij ervaart dat het bruskeren, kleineren, in de hoek trappen, onderuit halen van de burger opnieuw wérkt, komen bij hem de endorfinen vrij en heeft hij een korte trip. Om hem heen draaien mede-menners die op zoek zijn naar diezelfde kick, met of zonder een God achter zich die graag nog een duwtje extra gelijk geeft voor nóg meer roes.
"De normale, gewone burger", dat zijn wij. Of beter gezegd, dat is waartoe wij door Rutte cum suis zijn teruggebracht. Gisterenavond zaten bij Jeroen drie linkse menners op een rijtje in te hakken op het regeerakkoord. Zelfde laken een pak. Lieden die ons terug willen brengen tot 'de gewone man' of tot 'de zwakke in de samenleving' en ons onze eigenheid willen ontnemen.
Het Referendum moet weg omdat dit instrument de normale, gewone Nederlander al te zeer uitdaagt ergens over na te denken en het resultaat van dat denken op een andere wijze kenbaar te maken dan via een stem op een poppetje van een partij. De normale, gewone Nederlander id de Nederlander die zijn bek houdt en doet wat hem opgedragen wordt. Vertrouwen in de toekomst is het vaste vertrouwen ons te kunnen knechten en te dwingen normale, gewone Nederlander te zijn en te blijven, precies zoals de priester, de dominee en de imam ons tot knielende, buigende, tamme, angstige gelovige willen maken.

Schoorsteenveger | 11-10-17 | 09:38

Het is inderdaad een kwestie van vertrouwen. Bij mij is dat weg en mijn onderbuik zegt me dat die groep groeit. Ook de helft +1 is niet echt een brede basis van geschonken vertrouwen. Nog los van hoeveel moeite het heeft gekost om de helft +1 überhaupt samen te laten werken. Vertrouwen in de toekomst is dus een uitstekend gekozen titel. Alleen het vraagteken ontbreekt.

atheïstisch stemvee | 11-10-17 | 09:37

Alles, alles, alles beter dan een linkse regering. Dan hadden we ons ongenoegen geuit tegen de ongebreidelde toestroom van gelukszoekers, sorry asielzoekers, een nog grotere bemoeienis door de overheid, allerlei onconmpetente lui op posities omdat ze een kleurtje hebben of uit het Rifgebergte komen, slapper veiligheidsbeleid, extra bezuinigingen op Defensie en ga zo maar door. Als ik het zo opsom valt Rutte nog best wel mee...

BozePaarseMan | 11-10-17 | 09:37

Die sleepwet gaat er natuurlijk ook gewoon komen.
Als de uitslag van het referendum gewoon weer een overtuigend nee is, zal de regering hierop reageren met "We zullen het resultaat van het referendum mee nemen in de evaluatie van de wet die over 2 jaar staat geplanned".
Over 2 jaar is 90% van de bevolking dit vergeten, wordt de wet als functioneel en succesvol geevalueerd, is ondertussen ook de WRR ingetrokken en zijn we allemaal alsnog de sjaak.

En doe eens iets aan die server errorts!

Grmblbarf | 11-10-17 | 09:35

Een aardig woord voor de oppositie, dat dan weer wel.

Einde van de Domheid | 11-10-17 | 09:35

Kunnen er niet gewoon twee VVD'ers overlopen naar FVD en zo dit kudtkabinet aborteren?

Stijlicoon | 11-10-17 | 09:35

Nederland moet doen waar het goed in is, investeren in de decentrale inlichtingenstructuur. Ergo meer blauw op straat. Investeren in wetten en datacentra werkt niet.

Kijk maar naar de UK, GCHQ met 6.000 medewerkers --> aanslagen. Frankrijk, geïnvesteerd in een groot nationale inlichtingendienst --> Niets meer te vertellen in de banlieus en bij herhaling zware aanslagen.

Sleepwet is niet effectief en zal geen voorspellende of voorkomende werking hebben.

RenHoek | 11-10-17 | 09:34

@James Lastig 09:07: Een betrokken democraat stopt NOOIT met zeiken maar blijft kritisch. Dat is trouwens wat een referendum is: doorzeiken nadat je al (voor een partij) gekozen hebt.

Muxje | 11-10-17 | 09:31

Keer op keer, op keer, op keer. Ik bemerk dat ik langzaam radicaliseer...

number668 | 11-10-17 | 09:31

Ach ja, ooit hadden we de VOC mentaliteit.
Nu laten we ons knechten en zolang Kees en Marjan 's avonds een stukkie vlees op het bord hebben liggen, de leasebak niet al te veel bijtelling heeft, de wintersport tegen niet al teveel rente gefinancierd kan worden en, het allerbelangrijkst, de buren het niet zichtbaar beter hebben blijft alles bij het oude. Zeiken, zeiken, zeiken, maar niet handelen.

DrumPiet | 11-10-17 | 09:29

Dus met andere woorden, Mark gaat ongeacht wat de uitslag van het referendum zal zijn,(als die er komt) (weer) naast zich neer leggen?

obzzcure | 11-10-17 | 09:27

Nog zo'n uitspraak van rutte: 'De normale nederlander gaat erop vooruit'.
Blijkbaar is dus in zijn perceptie iedereen die onder de streep er straks op achteruit gaat (ik in ieder geval wél) niet normaal ! Dankjewel minister presidident voor deze sticker.

pa_niek | 11-10-17 | 09:26

It's the democratie stupid!

Axelvon | 11-10-17 | 09:25

Jaja Rutte, die klootzakken die aanslagen plegen.
Die zijn nu al bekend bij de veiligheidsdiensten en houden meestal net voor een aanslag een complete radiostilte.
Dit argument is al vaak op tafel gelegd maar de fris en fruitige Tan verzuimde om Der Mark hier mee te confronteren.
Laat die man weer terug gaan naar voetbalpraatjes, de spelen van het volk.
Van het brood heeft hij de ballen verstand.

Ben-Bataaf | 11-10-17 | 09:25
-weggejorist-
IntegereVoorzitter | 11-10-17 | 09:21

Ook zo genoten van het NL elftal??? :-)

Diedenien | 11-10-17 | 09:20

Ik ben helemaal pro #RedHetReferendum, maar of zo’n petitie nu veel uit gaat halen? We kunnen bij afschaffing beter er een referendum over afdwingen. Ook dat kunnen ze negeren maar geef een veel groter signaal af.

DerUnterMensch | 11-10-17 | 09:20 | 1

2x NEE lijkt me duidelijk zat, misschien straks nog even een derde (teken.sleepwet.nl !) voor scheepsrecht, en dan kijken of verkrachter Mark Rutte en zijn roverheidsbende nog steeds durven.

Waarschijnlijk wel, overigens, sans gene. Herhaald gedrag kweekt gewenning en gewoonte namelijk, dus NEE #3 en NEE #4 gaan ook gewoon linea recta de kliko in.

IntegereVoorzitter | 11-10-17 | 09:25

Die Stemfraude heeft goed zijn werk gedaan.
En mensen die VVD hebben gestemd , moet zich diep schamen.

obzzcure | 11-10-17 | 09:19 | 1

Ik heb er zo eentje tegenover me zitten. Daags na de verkiezing blaten over verstandig stemmen en nu over ongeveer alle punten uit het regeerakkoord klagen. Tja...

IntegereVoorzitter | 11-10-17 | 09:26

ahum, 'het gaat om vertrouwen' nou Rutte, misschien moet je maar eens echt met die 1000 euro komen om dat vertrouwen een beetje te herstellen. En niet dat 'in 2019 maar dan nu wel eerst belasting verhogen', gewoon aftikken.

Naast dat je gewoon lastig te verdedigen is dat je allerlei onschuldige mensen zonder verdenking gaat lopen tappen omdat ze toevallig bij een vermoedelijke terrorist in de buurt wonen, kan ik me zo voorstellen dat die terroristen wel wat handiger zijn en gewoon encrypted kanalen gebruiken, daar hoef je echt geen nerd voor te zijn, dat is gewoon wat software installeren en dat hele tappen is volkomen nutteloos en je zit vervolgens met data van enkel onschuldige mensen.

Daarnaast gaat het ook niet eens om de vraag of de mensen die bij de AIVD zitten te vertrouwen zijn, het gaat om de vraag of al het toekomstig personeel en overheden te vertrouwen zijn, het antwoord daarop kan alleen zijn: daar is geen garantie op te geven. Om in het linksche denkbeeld een voorbeeld te geven: Stel links heeft gelijk en Wilders komt aan de macht en blijkt toch Hitler 2.0 te zijn, gaat moslim razzias houden, allemaal op de trein naar het (midden) oosten. Is het dan een goed idee dat hij van alle schotelwijkjes in Nederland een historisch overzicht van taps kan krijgen? Is het dan een goed idee dat we allemaal netjes DNA databanken hebben aangelegd? lijkt me niet he?

Ben persoonlijk niet zo bang voor Wilders maar kan me wel zo voorstellen dat de vrijheid van meningsuiting veel verder onder druk komt te staan nu we allerlei mensen hebben die in dingen als microagressies geloven, mensen die denken dat er een miljoen genders zijn die allemaal hun eigen policor naam hebben. Ik kan me zo eens voorstellen dat dingen zoals dat in ons leven nog een keer strafbaar worden en dan zijn we lekker op weg met de totale afbraak van vrijheid van meningsuiting

Terra | 11-10-17 | 09:19

Uhm. De reaguursels blijven ongeachte "Oudste eerst" of "Nieuwste eerst" gesorteerd op laatstgenoemde manier. Op de achterlijke Joop en lokale krantwebsite-manier. Kan aan mij liggen, maar zou niet weten hoe.

citywok | 11-10-17 | 09:18 | 1

Nvm. Na het plempen van dit reaguursel niet meer dus. Schiet mij maar lek.

citywok | 11-10-17 | 09:19

@ Tohuwabohu | 11-10-17 | 09:05
Inderdaad, ik begrijp niet dat (kleine en grote) bedrijven hier niet massaal tegen in verzet komen. vvd sukkels?
(btw reageren gaat nog steeds niet goed)

oranjerood | 11-10-17 | 09:16

Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, ... Allemaal typische uitslagen zoals de EU-lobby ze zo graag heeft. Raar, niet?
Voor de rest nog geen probleem hoor: 'een volk met een volle maag komt niet in opstand' (Karl Marx, 1875).

Notenkraker | 11-10-17 | 09:15

Tja daar heeft hij een beetje een punt natuurlijk. Verder vind ik hem de Nederlandse frank underwood. Hij is vals en achterbaks op een machiavelliaanse manier wringt hij zich er keer op keer doorheen. Ze mogen on Brussel gaan oppassen mark komt ze slopen voor zijn eigen eer en glorie.

P-unit | 11-10-17 | 09:15

Die complete sleepwet is in conflict met de grondwet mbt onze privacy.

pajot38 | 11-10-17 | 09:14 | 1

De politiek trekt zich niet eens wat aan van de burger die zij vertegenwoordigen, dacht je echt dat een grondwetje hun dwars zit als die hen niet uitkomt?

peterdh | 11-10-17 | 18:22

De gewone nederlander is ook een slappe lul.

komtdatschot | 11-10-17 | 09:12

Ik schaam mij dat ik ooit lid ben geweest van deze club.

Mijn oprechte excuses.

CommandeurBroekhuis | 11-10-17 | 09:10

Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, dan moet de vvd toch wel veel zetels gaan verliezen bij volgende verkiezingen. Zo niet hebben er wel veel mensen chronische hoofdpijn.

Titje | 11-10-17 | 09:10

Liever een domme lul, dan een gore, kruipende, laffe, smerige, volksverrader.

Creaguurder | 11-10-17 | 09:10 | 2

Als je toch begint moet je het afmaken ook, Je vergat nog, leugenaar, engnek, graftak, graf lul ,etterbak ,huigelaar ,
misbaksel, nageboorte, melkmuil, tyfus lul, homo, gender, kwee ,zijn allemaal goed en eerlijk van toepassing op die lange leugenachtige wonder boven wonder gekozen [als er niet gerotzooid is] nattedweil. eff doorgaan nog?

gelukzoeker | 11-10-17 | 10:20

Kort om ,ik haat die man waar alleen maar leugens uit zijn strot komen , mag dat????

gelukzoeker | 11-10-17 | 10:24

Hou een sop met zeiken! Jullie wisten wat voor een leugenachtige schoft het was. En toch hebben jullie zijn partij de grootste gemaakt bij de verkiezingen.

De Nederlander wil gewoon voorgelogen, belazerd en beroofd worden.

James Lastig | 11-10-17 | 09:07 | 1

RAAK,wel oud nieuws,althans voor mij de dombo.

gelukzoeker | 11-10-17 | 10:08

ik zou alleen baar humberto kijken als ik weet dat stax tevoorschijn zou komen in een spannend setje.
Rutte is een man die het nu heeft over vertrouwen na het vele valse uitspraken. je bent echt een OEN als je op hem gestemd hebt.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 09:06

wat wet Rutte nou van IT, computers en data?
juist.. helemaal niets.
Dat argument van 'terrorisme' is natuurlijk ook onzin: terroristen gebruiken een snelkookpan, een paar messen van de Lidl of een gestolen vrachtwagen - daar is geen high-tech voor nodig. (en echte criminelen weten afluisteren wel te omzeilen).
Er is maar 1 reden, maar dat begrijpt hij zelf maar half: De door NL verzamelde data wordt uitgewisseld met andere landen (VS) en en ruil krijgt de veiligheidsdienst dan wat info (omdat de veiligheidsdienst zelf te dom was om het uit te zoeken). Wat doet de VS vervolgens daarmee? bedrijfspionage en data-mining uiteraard! Ze gebruiken het tégen de NL'se burgers en bedrijven omdat ze een economisch voordeel kunnen creeeren met zoveel data.

Tohuwabohu | 11-10-17 | 09:05

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 09:01

Ach, one issue voor mensen die zich bewust dom houden.

Desmoulins | 11-10-17 | 09:05 | 1

Graag hoor ik jou intelligente uitleg,verklaar eens nader..

gelukzoeker | 11-10-17 | 10:02

Dat wetsvoorstel/wijziging zal met alle geweld en haast erdoorheen gejaagd worden. Heb ook getekend maar dat referendum gaat er waarschijnlijk niet komen. De angst voor het volk dat zij dienen te vertegenwoordigen zit diep en is eigenlijk alleen maar groter geworden.

Desmoulins | 11-10-17 | 09:04

En dan je praatje houden bij de commercielen in de hoop dat daar nog achterban zit. Helaas.

Mesmer | 11-10-17 | 09:04
-weggejorist-
Hyronimo1954 | 11-10-17 | 09:03

Hij kon weleens gelijk hebben, want na al die jaren zit die flapdrol nog steeds in het torentje.

Barbara Drijfzand | 11-10-17 | 09:00

Politici moeten toch wel minimaal 250 jaar in de schoolbanken gezeten hebben en nog een 500 jaar ervaring in het bedrijfsleven (van MKB tot multinational) gehad hebben voordat ze op het Haagse pluche kunnen landen?
De manier waarop de gewone burger als domme lul wordt weggezet door Rutte is een dikke middelvinger naar het electoraat.
Vergis je overigens niet in de rest van de politiek, die zijn net zo erg als het gaat om het weggeven van ook maar een fractie van de macht..

Het zou alleen wél fijn zijn als dat electoraat eens wakker werd en zich nu eens afwend van al die uitgesleten geitenpaden. Het is echt hoog tijd voor democratische vernieuwing!

DatInternetDingetje | 11-10-17 | 08:58

Uit de UK is overigens bekend dat GCHQ met 6.000 man nauwelijks de datastroom meer aankan. Als de AIVD dan ook dergelijke activiteiten gaat ontplooien zullen ze meer mankracht en middelen moeten hebben. Gevolg is een enorme berg aan informatie die nog eens een enorme berg met geld kost en waar niemand eigenlijk wat aan heeft. Als 'schoften' een aanslag willen plegen dan omzeilen ze het dataverkeer heus wel.

RenHoek | 11-10-17 | 08:58

Stiekem achterkamertjesgekonkel schept geen vertrouwen, weet je wel ...... Ga Juncker maar sleepnetten!

Hyronimo1954 | 11-10-17 | 08:57

@vanrossum: doodmaken staat dubbel in de tekst. Lees t nog ff door.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 08:56

We hebben heel democratisch gestemd op wat Soros wil.

kapotte_stofzuiger | 11-10-17 | 08:56 | 1

Ondanks het verlies van een fiks aantal zetels is de VVD nog de grootste. Helaas zijn de stemmen naar splinterpartij gegaan en 1 man 1 issue partij van Wilders.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 09:01

Wat Baudet gisteren zei. Rutte is al bezig met zijn volgende baantje bij de EU! Daarbij gaat hij over de rug van het volk.

Drunken_Pumpkins | 11-10-17 | 08:56

Zo'n man zou je moeten afbreken tot de enkels.
iedere dag weer.
Ik zou zeggen help een handje mee GS.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 08:56

Rutte gaat in een programma zitten waarvan de presentator TAN bij de DWDD voor zijn eigen programma reclame moet gaan maken omdat de kijkcijfers geïmplodeerd zijn. Dat is lekker makkelijk want geen hond die daar naar kijkt en dus helemaal ongevaarlijk. En Tan maar hopen dat dit de kijkcijfers iets opkrikt.

Louise-in-de-pels | 11-10-17 | 08:55

Rutte is hier de domme sokpop van de eussr en USA. Vroeger zou de minister president politieke zelfmoord plegen als hij zou tornen aan het briefgeheim.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 08:55

De stasi deed ook alles om de DDR te beschermen tegen de 'schoften'. Wie of wat die 'schoften' overigens waren werd met de jaren een steeds omvangrijker begrip.

RenHoek | 11-10-17 | 08:54

Doe eens normaal man!

Frietje_Oorlog | 11-10-17 | 08:52 | 1

Valt niet mee zonder ruggengraat (ook uit betrouwbare bron)

SlimmeBelg | 11-10-17 | 14:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl