Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamerkluitjes in Oekraïens riet. Waarom mocht MH17 boven oorlogsgebied vliegen?

luchtverkeersleiding

Stompe antwoorden op scherpe vragen: het is weer MH17-doofpottijd.

De Tweede Kamer wil na drie jaar toch eens weten waarom er überhaupt nog over oorlogsgebied werd gevlogen. Oekraïne wist op 14 juli namelijk van de aanwezigheid van raketten in het rebellengebied en deelde dat zelfs mee aan onder andere Nederland. Bovendien verhoogde Oekraïne op diezelfde dag de grens boven het oostelijke luchtruim van 26.000 voet naar 32.000 voet (MH17 vloog op 33.000 voet). Voor deze verhoging is, in strijd met de internationale regels (bron), nooit een goede verklaring gegeven. Toen de Telegraaf er naar vroeg loog de Oekraïense ambassadeur dat ze niet wisten dat die raketten er waren en ook de OVV verklaarde dat het luchtruim nooit open had mogen zijn. Ondertussen duikt er in voetnoten van rapporten en tussen regels van krantenartikelen door het ene na het andere officiële stuk op dat wel eens meer inzicht zou kunnen geven in wie wat wanneer wist. De Tweede Kamer wil die documenten zien, maar kreeg vandaag een hoop gedraai om de hete brij en de belofte van 'vertrouwelijke inzage'. 'Vertrouwelijke inzage' betekent: u mag er wel kijken maar u mag er niks over zeggen en zo doen wij weer alsof we transparant zijn terwijl de luiken eigenlijk dichtgaan. Ondertussen schrijft Stef Blok dat al die stukken niks nakkes nada met de veiligheidssituatie boven Oekraïne te maken hebben. Maar afspraken over het delen van informatie met luchtvaartmaatschappijen hebben natuurlijk wel te maken met die situatie. Relevante informatie (die in ieder geval op 14 juli beschikbaar was) is namelijk NIET gedeeld met de luchtvaartmaatschappijen. En daarom blijft de grote vraag.

Waarom vloog dat vliegtuig daar?

Reaguursels

Inloggen

@Velko | 05-09-17 | 08:49

Inderdaad. U had veel beter op moeten letten.
.
Die andere partijen hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen dus we WETEN NIETS over hun bestuurskunsten. Wat we WEL WETEN is dat pvda, cda, d66, vvd uiterst destructief blijken op bestuurlijk vlak.
.
En u balkt de retoriek van de pvda, cda, d66, vvd en consorten ook nog eens vrolijk na.
.
Guts zeg, wat bent u ontzettend slim. Echt een waardig instrument voor dat neerbuigende toontje dat u aanslaat. Ja... Werkelijk.

Parel van het Zuiden | 05-09-17 | 22:32

Sorry. De "niet" moet weg uit de eerste regel....

Rest In Privacy | 05-09-17 | 15:51

Waarom mocht MH17 niet boven oorlogsgebied vliegen? Omdat dit de Oekraïnse luchtmacht goed uitkwam!
Luchtvaartdeskundige Benno Baksteen opperde in een TV-nieuwsprogramma, al twee dagen na het neerhalen van de MH17 de mogelijkheid, dat Oekraïnse legervliegtuigen dicht bij verkeerstoestellen vlogen om daarmee beschermd te zijn tegen luchtdoelraketten. In de dagen ervoor waren immers een aantal militaire aanvalstoestellen boven Oost Oekraïne neergehaald. Een doortrapte en eerder gebruikte tactiek die werkt als je er van uit kan gaan dat niemand zo gek is om mogelijk daarmee per ongeluk een passagierstoestel uit de lucht te schieten. Een tactiek die Oekraïne graag uit het nieuws houdt nu het mis gegaan is, want het doet niet onder voor de burgergijzelingen door ISIS in Irak.
Het is natuurlijk een veronderstelling, maar het beantwoordt veel openstaande vragen. Radargegevens waarmee deze tactiek aangetoond kan worden zijn weg. Geruchten van een tweede vliegtuig in de buurt ban de MH17 zijn niet onderzocht omdat dit belachelijk werd gemaakt met nepnieuws over een in de nabijheid van de MH17 vliegend toestel waarin Poetin zou zitten. Het plafond waar beneden geen vliegtuigen mochten zijn, werd slechts verhoogd tot net onder verkeersvliegtuigenhoogte, zodat de beschermde meevlieg mogelijkheid zou blijven bestaan.
Het wordt tijd dat de suggestie van luchtvaartdeskundige Benno Baksteen eens grondig wordt onderzocht.

Rest In Privacy | 05-09-17 | 15:45

Het is heel simpel
Er is een doofpot omdat Rusland het niet gedaan heeft maar Oekraïne
ook al is het niet met opzet
en wegens belangen moet Oekraïne bij de E.U. i.v.m. olie en gas-rijk land
maar Rusland pikt dit niet dat alle oud sovjet staten worden ingepikt door de E.U. en het begon al met Polen.
dus door landje pik met dhr. Juncker en co is de E.U. nu dit conflict met Rusland begonnen
en zijn er al veel doden gevallen voor de E.U.
en gaan er nog veel meer volgen zolang we bij deze club blijven.
misschien laten ze daarom zoveel vluchtelingen binnen om een
krijgsmacht op te bouwen voor de bananenrepubliek E.U.

Generatie_1984 | 05-09-17 | 13:02

Wat was nou het plan van de Obama,Clinton en EU kliek, het plan was om op te schuiven en op de Krim te gaan zitten en eventueel een oorlog uit te lokken tegen Rusland.
De CIA was al enkele jaren bezig om een coup te plegen in de Oekraïne, een onderdeel van het plan was dat de EU Rusland zwart probeerde te maken, doormiddel dat EU figuranten op de barricade zouden staan.
De Nederlandse regering had een E-Mail gekregen om niet boven de Oekraïne te vliegen, wat ze gewoon naast zich neer hebben gelegd.
Gelijk na dat het vliegtuig werd geraakt kreeg Rusland direct de schuld van de VS en ze hadden bewijzen zijden ze, de VS maakte de fout dat ze dachten dat Rusland of de separatisten het vliegtuig hadden neer gehaald, helaas de Ukraine had het gedaan, ook de zogenaamde bewijzen van de VS, zijn nooit boven tafel gekomen, omdat ze hadden gezien dat de Oekraïne in het spel was.
Geheel de EU/VS probeerde Rusland de schuld in de schoenen te schuiven, met tranen Frans als leider.
Ook wilde de NATO doorschuiven naar de Krim, helaas dat sprookje van de NATO ging niet door.
Toen begon de Oekraïne chantage te plegen, ze kregen miljoenen van de EU of andere fondsen, Rutte gaf geen cadeautjes aan Rusland, het Oekraïne referendum werd van de tafel geveegd, door slinkse praktijken, stel je voor dat de waarheid boven water komt, dan zijn de rapen gaar voor Rutte/EU en verdere consorten.
De Rusland hetze was begonnen, nog meer sancties, met als gevolg dat de EU zich zelf in de tenen schoot, het kost de EU, en nog miljarden, maar deze cijfers zijn geheim.
Rutte wil kost wat kost weer in de regering zitten, zodat hij niet ter verantwoording wordt geroepen of voor een commissie moet komen.
Het is een vuil spel van de VS/EU wat er gespeeld is, ten kosten van onschuldige burgers.

rexm | 05-09-17 | 12:06

Nederland was op de hoogte gesteld van de aanwezigheid van raketten in oost Oekraine. Maar was Maleisie - waar de luchtvaartmaatschappij vandaan kwam- ook op de hoogte gesteld?

miff | 05-09-17 | 11:18

@ r3mspoor- gelieve te bewaren, ben geenszins van plan suïcide te plegen .
Dus wordt het waarschijnlijk een hartaanval , of carcrash of zo ;-)

medelmo | 05-09-17 | 10:26

SEC. KERRY: Well, thank you very much. On the subject of sanctions, with respect to Russia, we are very understanding of our friend, Australia's, deep, deep anger and its need for justice with respect to what has happened.

This is an unconscionable crime on a huge international order that findings already without the full investigation being done, and we are pressing for a full investigation, because nothing is complete until you have a full investigation. But there is no question -- and we've said this publicly previously -- but that this type of weapon and all the evidence of it was seen on our imagery. We saw the (off mic) we saw the trajectory, we saw the hit, we saw this airplane disappear from a radar screen. So there's really no mystery about where it came from and where these weapons have come from.

But we need to have the complete investigation, obviously, to legitimize whatever steps are going to be taken as we go down the road, and that's why we're all pressing so hard for that.

Is dit nog nieuws? | 05-09-17 | 10:24

Onder de slachtoffers bevonden zich 108 HIV/AIDS onderzoekers die tot de top van de wereld behoorden en 'breaking' nieuws wilden brengen op de conferentie in Melbourne. Dit was een vooropgezet plan, ik ben er alleen nog niet over uit wie erachter zit.

r3msp00r | 05-09-17 | 10:05 | 3

Een feitje wat al vergeten is inderdaad. Joep Lange onder andere.

Is dit nog nieuws? | 05-09-17 | 10:21

Wie heeft verdiend aan de patenten op de medicijnen voortvloeiend uit de onderzoeks resultaten???
Van wie zijn de fabrieken die ze nu produceren?
W ie W at W aar ? het waarom is al beantwoord. rottechild.. ren

medelmo | 05-09-17 | 10:23

Wetenschappers hebben hun bevindingen niet alleen in hun hoofd zitten. Als deze 108 onderzoekers nieuws hadden gehad, zou dat gevonden zijn op hun computers, harde schijven, etc, en hadden medewerkers van hun er zeker van geweten.

fredflange | 05-09-17 | 12:38

Mij viel vooral op hoe snel het vierde rijk te Brussel een handelsoorlog begon tegen Rusland.

komtdatschot | 05-09-17 | 09:52 | 1

Mij ook, en ook hoe snel Rutte ineens Rusland hater was geworden, te pas en te onpas!

lanexx | 05-09-17 | 10:01

Een hele, hele goede vraag.

De coördinerende rol van EUROCONTROL en lidstaat Ukraine moet beter worden onderzocht. Natuurlijk speel de Europese Commissie hier ook weer een rol in" what else is new". Zij hebben een project genaamd SES  (Single European Sky).
Luchtverkeersleidingen behoren met elkaar te communiceren.

Alle verkeer dat het beheerde luchtruim betreedt, moet zich bij de luchtverkeersleiding van het land aanmelden met een radioroepnaam (callsign).

Dus Ukrainse radar staat uit voor onderhoud.. duhh (of kan ook zijn gesaboteerd by mechanical radar jamming an deception), de piloot meldt zich, krijgt vervolgens geen response en vliegt gewoon door volgens plan, de Ukraine denkt aan een vijandig toestel en de rest is  geschiedenis.

Vervolgens slaat iedereen wilt om zich heen met ikke niet weten taktiek en afleiding manouvres om de knulligheid te maskeren... want oh oh het EU project in gevaar.  Zoiets.

Viva_La_Revolucion | 05-09-17 | 09:52

Geacht gepeupel..... snap het nu een keer, het MH 17 dosier moet onder de pet blijven. Het echte verhaal en de bijhorende feiten zullen nooit en te nimmer boven tafel komen.

Dutch_Viscount | 05-09-17 | 09:38
-weggejorist-
J_or__n | 05-09-17 | 09:14 | 1

Rutte, Timmermans en nog wat van die doorsnee figuren hebben ten tijde van het neerschieten van MH17 "het volk" doen voorkomen alsof zij krachtige daden gingen stellen. Ronkende woorden, zilte tranen, grote gebaren.

Dat was een fout, slimme doch doorsnee politici stellen alleen krachtige daden tegenover "grote problemen" die nog geen enkele burger hinderden in het dagelijkse bestaan. "Het Klimaat", om maar makkelijks te scoren op te noemen.

Nu blijft deze vraag waarop geen antwoord komt steeds terugkomen. Totdat iedereen eindelijk dood is die zich het drama kan herinneren.

Jan Passant mk2 | 05-09-17 | 09:12

Bemoeienis van de Nederlandse autoriteiten hebben er vooral toe bijgedragen dat het één grote doofpotaffaire is geworden. Hoezeer men zo graag wil dat de Russen dit toestel hebben afgeschoten, moet men toch toegeven dat het gedrag van Rutte en consorten buitengewoon verdacht is. Uiteraard was de NOS vol op de trom tegen de Russen, maar als dit zo overduidelijk bewezen was, vanwaar dan al die geheimzinnigheid? Wat heeft men te verbergen?
Juist omdat Rutte geen openheid van zaken geeft, wij een schimmige deal hebben gesloten met de Oekraïne tegen de wil van de kiezer toont aan dat men nogal wat te verbergen heeft. Juist dat merkwaardige belang van de Oekraïne in het geheel is de sleutel tot dit raadsel. Zij schoten dat vliegtuig neer en Rutte had de opdracht gekregen het onder het tapijt te vegen. Iets wat deze brave ledepop graag doet voor zijn broodheren.

Rest In Privacy | 05-09-17 | 09:03

Waarschijnlijk was het op papier goed geregeld en dan hoeft er volgens een ambtenar/overheid niets meer te gebeuren.

Dutch_Holland | 05-09-17 | 08:54

Het vliegtuig vloog dar omdat Rutte heeft nagelaten KLM te waarschuwen. Dat is dood door schuld en dat ogen wij niet weten want Rutte wil aan het pluche blijven plakken. kan hem die 200 doden schelen. Hij heeft immers toch geen geweten en heeft een opdracht van hogere machten om Europa naar de verdoemenis te helpen. Rutte wordt door Juncker en de rest van de EU criminelen beschermd.

Rheia | 05-09-17 | 08:52 | 1

Het waren 298 doden, waarvan de meerderheid Nederlanders doch allen Mensen.

Hendrikaatje | 05-09-17 | 10:17

Het doel is bereikt. Rusland kreeg de schuld zonder enig bewijs en het zielige Oekraïne, dat het nog steeds verdomd bewijzen te overleggen, werd tot de EU toegelaten.

2voor12 | 05-09-17 | 08:51

Het zijn allemaal incompetente graaiers en leugenaars.

frisenfruitig | 05-09-17 | 08:33

Rutte moet naar eens vertellen hoeveel NL bedrijven er in de Ukraine gevestigd Zijn!
Die daar trouwens alle EU regels waar ze zich hier aan moten houden aan hun laars lappen. cq omzeilen.

joppo0 | 05-09-17 | 08:25

Dit heeft gewerkt zoals het multiculti/islam-drama werkt, of zoals de EU financieeleconomische fuckups blijft stapelen.
.
Wensdenken. Doen alsof er niets aan de hand is. Gewoon verder op dezelfde voet. Alles om maar niet bij te sturen, niet toe te geven dat de gevestigde politiek heilloze, zelfs gevaarlijke, wegen is in geslagen.
.
En zoals we geleerd hebben. Dat mag burgerlevens kosten. Daar mogen hele samenlevingen voor kapot.
.
Vraagt u zich eens af wat uw rol in deze is geweest. Wat stemde u 15 maart? P'cies. Gewoon doorgaan op dezelfde voet. Vvd, pvda, cda, d66 en consorten.
.
Allemaal prima toch? Het zijn anderen die onder de politiekcorrecte stoomwals verdwenen. Gebeurt u niet, hoor. Slaap maar lekker verder....

Parel van het Zuiden | 05-09-17 | 08:17 | 1

Je hebt helemaal gelijk... al die andere politieke partijen die wij kennen zijn inderdaad stukken meer capabel met dito leiders, dan de partijen die u noemt. Wat dom van me... had ik maar op moeten letten afgelopen 15 maart...

Velko | 05-09-17 | 08:49

Dat mensen argwaan hebben tegen schurkenstaat Oekraine en EU is helder maar het is toch wel zo allejezus overduidelijk dat de Russen die kist hebben neergeknald... stelletje dronken boeren die met een gepantserde raketwerper op alles mochten schieten, ja dan krijg je stront aan de knikker.

Putin is een massamoordenaar en een psychopaat. Hoe mensen hier nog enige sympathie voor deze stumper op kunnen brengen is eigenlijk het grote mysterie.

Haatejaculaat | 05-09-17 | 08:11 | 2

U heeft inderdaad een punt m.b.t. Putin, maar als het werkelijk 'zo allejezus overduidelijk' was dat de Russen het toestel hebben neergehaald, was dit hele doofpotcircus niet nodig geweest.

Rest In Privacy | 05-09-17 | 08:50

Nou, uw "goedgefunderdeerde" woordendiarree helpt niet echt om mijn mening te veranderen, zeg maar.
Maar zeg even: Als die Russen een stelletje dronken boeren zijn, en Donetsk nog altijd in handen van de separatisten, wat is het leger van Oekraïne dan?

TheEgg | 05-09-17 | 09:02

Goed mensen het is eigenlijk heel simpel;

- Oekraïne mocht deelnemen aan het onderzoek terwijl het initieel op de lijst der verdachten stond. Alsof Willem Holleeder het onderzoek naar de moord op Cor van Hout mag leiden;
- Hetzelfde Oekraïne die met kraakheldere afgeluisterde gesprekken aan komt zetten;
- Oekraïne die lid wil worden van de EU, en de EU die dat graag ook wil;
- Radarbeelden die niet in de VS worden opgevraagd, deze zullen over een paar jaar wel de 'Srebrenica fotorolletje' behandeling krijgen.

Ergo, Oekraïne heeft die BUK (als dat het was trouwens) afgeschoten. En die nare enge lachende glibber van een Rutte weet dat, maar opdrachten van dronken drupje Juncker...

RenHoek | 05-09-17 | 08:01 | 2

De hamvraag in jouw scenario blijft alleen nog steeds onbeantwoord; wie heeft de MH17 willens en wetens opgeofferd?

Haatejaculaat | 05-09-17 | 08:07

@ haatejaculaat
rothchild .

medelmo | 05-09-17 | 09:53

Opvallend is wel dat AirFrance van de autoriteiten te horen had gekregen dat het niet veilig was, en in een wijde boog om het gebied heen vloog. Dochtermaatschappij KLM bleef er wel vliegen. In plaats van Malaysian Airlines had het net zo goed een KLM toestel kunnen zijn.

praat_poep | 05-09-17 | 07:58 | 2

Ook AF heeft nooit wat van de autoriteiten vernomen; dat ze met een grote boog er omheen vlogen was eerder om operationele redenen dan veiligheidsredenen. Ow ja: KLM is een zustermaatschappij...

Velko | 05-09-17 | 08:53

nee want een klm toestel lijkt niet op de MH30.... doe s zoeken.

medelmo | 05-09-17 | 09:12

we moeten een tribunaal oprichten waar deze fransies en swansies tot de orde worden geroepen ,dat bedriegen van de burger moet ophouden.

napels | 05-09-17 | 07:51

Nederland heeft zich voor het karretje laten spannen, voldoende maatschappijen die er al niet meer vlogen, 300 morsdoden, Rusland kreeg binnen 5 seconden de schuld van Hillary op basis van bewijs wat daarna nooit meer is gepresenteerd , en de Westerse Wereld zag dat het verder goed was.

Oepsie1234 | 05-09-17 | 07:48

Hoewel MH 17 boven Oekraïne is neergehaald en dus Oekraïnse verantwoordelijkheid, kreeg Rusland al bij de eerste meldingen van het toestel met 298 mensen aan boord dat neergehaald was de schuld.
Ook was het Oekraïne die het neerstort gebied zodanig beschoot dat het niet door onderzoekers betreden kon worden.
Dan het verantwoordelijke land (Oekraïne) ook nog een veto recht geven op het onderzoek....
Ow ja, Rusland moest gestraft worden omdat het na het €U optreden van Verhofstadt en van Baalen, met hun vuistjes zwaaiend, Oekraïne wel eventjes €U lid zouden maken, noodzakelijk om Verhofstadt en zoon der Amerikaanse vice president Biden, die beiden tot hun oksels in het te winnen schaliegas in oost Oekraïne zaten, Poetin ingreep en de autonome Oekraïnense provincie De Krim, per referendum de keus gaf om een zelfstandige staat te worden of voor aansluiting bij Rusland te kiezen.
Het laatste gebeurde en Amerika zag de kans om een basis op de Krim te vestigen in rook opgaan.
Tja, Poetin had vlugger gehandeld dan €U en Amerika konden denken; oww wat deed dat zeer....
Tja, vandaar de sancties tegen Rusland, sancties die ons veel geld kosten.

Hendrikaatje | 05-09-17 | 03:40 | 2

En Van Baalen heeft over Maidan eerst met God overleg gehad dus dat zat goed youtu.be/CefQbOx0j3k?t=179

Watching the Wheels | 05-09-17 | 04:06

3x MH -370 -30- 17 bij de 1e verdient rothchild de alleenrechten op patenten .
de 1e en de 2e verdwijnen via Diego-Garcia ....
de 3e valt afgeschoten uit de lucht en ooggetuigen spreken over naakte en in vergane staat lichamen. stapel paspoorten verschijnt snel en ongeschonden.
achtergronden over aidsbestrijding , medicijnen , wederom patenten en onderzoeksmateriaal.
oeps ,, natuurlijk een alu hoedje ,.. maar wel ter bescherming.

medelmo | 05-09-17 | 09:51

Waarom vloog dat vliegtuig daar?
Omdat we graag goedkoop vliegen. Kerosine is best duur als je het in grote hoeveelheden opstookt. Economie, je weet toch.

MogeWijEveOvergeve | 05-09-17 | 03:10 | 3

Als je een paar honderd kilometer zuidelijker vliegt maakt dat voor de brandstof weinig uit, zeker als je toch al naar het zuiden moet. Je moet er rekening mee houden dat het een statement was, een claim op het gebied, "wij doen net alsof er niets aan de hand is" als het niet nog erger is ... Elsevier schreef dat deze passagiersvliegtuigen mogelijk als menselijk schild dienden voor gevechtsvliegtuigen die meevlogen www.elsevierweekblad.nl/buitenland/new... het westen is natuurlijk constant bezig om dat gebied binnen haar invloedssfeer te houden net zoals Rusland dat andersom probeert. Of denken jullie dat Rabobank en ING zomaar kippenslachtlijnen financieren duizenden kilometers buiten Nederland www.animalstoday.nl/megakippenbedrijf... ?

Watching the Wheels | 05-09-17 | 03:35

de MH17 had ook de KLM passagiers aan boord. Hoezo goedkoop vliegen in het hoogseizoen. Wat een idiote gedachten. Laten we wel wezen, als passagier betaal je zelfs een forse veiligheidstoeslag als je aan boord stapt van lange afstand bestemmingen. Veiligheidstoeslag en kerosine toeslag. tijd dat naast de Oekraïne ook KLM in het verhaal terecht komt, in deze aanslag zijn vele hoge organen schuldig aan ernstige nalatigheid. De Nl regering, de vliegmaatschappij en ja misschien is de Oekraine hierin geen schuldige maar is deze óntschuldigt door de EU omdat ze anders hun mond open trekken over deze nalatigheid. In de orde van; jij krijgt een rol in het onderzoek, jij krijgt de steun van de EUtot toetreding en verdrag en dan houd jij je buiten allerlei onderzoeken of bewijslasten. Rusland heeft het natuurlijk gedaan, bij voorbaat, dat leidt namelijk lekker af van de verantwoordelijkheden.. Onderschat tevens niet waarom Timmerfrans snel opzij is gezet richting de EUropese pluche zetel naast Juncker..
De Passagiers van de MH17 zijn opgeofferd in een oorlog die op dit moment de wereld bezighoud..
Morgen kan u toevallig net daar zijn waar een hoger belang is gediend met uw opoffering..

fikkieblijf! | 05-09-17 | 08:23

@Watching the Wheels | 05-09-17 | 03:35
"Als je een paar honderd kilometer zuidelijker vliegt maakt dat voor de brandstof weinig uit, zeker als je toch al naar het zuiden moet." Als de aarde plat was klopte je theorie. www.gcmap.com/mapui?P=AMS-KUL

AEX | 05-09-17 | 08:51

Word dus tijdom KLM aan te klagen.

miko | 05-09-17 | 00:54 | 4

Graaf van Egmont | 05-09-17 | 00:57
Weet ik niet, vele grote maatschappijen vlogen er al niet meer over. Maar die kruideniers van een KLM dachten noog een paar rooitjes te bezuinigen.
Was camiel er niet meer in die tijd? Dat zou mooi zijn.

miko | 05-09-17 | 01:30

@miko | 05-09-17 | 01:30
Waren het alleen kruideniers of speelde er nog meer? Nederland heeft er vaak een handje van om de Amerikanen te helpen met afluisteren enz. Er werd die week toch geoefend met een nieuw radarsysteem, tenminste ... die verhalen gingen er destijds en de NAVO bleek later inderdaad een oefening te hebben gehouden. Je hoort er niks meer van. Beide kanten (NAVO en Rusland) hebben boter op het hoofd en beide kanten doen alsof alleen de ander schuld heeft. De waarheid kan misschien wel eens in het midden liggen. Er speelde (en speelt) daar natuurlijk enorm veel. Burgers zijn altijd het slachtoffer van politieke leiders. We mogen het financieren en verder zijn we een burgerservicenummer.

Watching the Wheels | 05-09-17 | 03:41

MH17 is een Malaysian vlucht waar KLM stoelen op ingehuurd heeft. Vluchtplanningtechnisch had KLM er dus niets mee te maken.
Nu is het wel zo dat ook KLM rondom die dag dezelfde route vloog maar daar gaat het nu niet om.

loze stijl | 05-09-17 | 06:55
▼ 1 antwoord verborgen

De waarheid zult u nooit van uw overheid horen. Punt. Amen. Welterusten.

Oepsie1234 | 05-09-17 | 00:31

Blijft toch de vraag en procentueel gezien de mogelijkheid open om de volgende stelling in het gerecht te brengen : is hier met voorbedachte rade/expres dit vliegtuig neergehaald?
Nee? dan is schuld-nuancering-strafbaarheid aan allerzijde rechtvaardig.
Ja? Mh17 is bewust uit de lucht geschoten en dienen de schuldigen hiervan voor het gerecht te komen.
Hoeveel procent kent u toe aan 1 van deze beide stellingen toe?

Dr. Frambozenjam | 05-09-17 | 00:29 | 4

Uw inzicht getuigt van realisme mijn waarde graaf.
U kent het spreekwoordelijke: een geluk bij een ongeluk (geopolitiek wordt dit uitgebuit).
Voor de de slachtoffers is het volgende spreekwoordelijk gezien hun geplande reis: een ongeluk bij een gelukkig vooruitzicht.

Dr. Frambozenjam | 05-09-17 | 00:46

Ik heb verder de indruk gekregen dat alle betrokken landen die er toe doen inmiddels zeker weten dat het een fuck-up was. En dat niet gezegd willen hebben. Om voor hen moverende redenen. Inderdaad, je kunt dit voorval voor allerlei redenen (politiek, geopolitiek etc. uitbuiten tot op het bot) Zie bijvoorbeeld vwb Nederland de show rond de aankomst van de kisten en de welhaast criminele toespraak in de VN van onze Frans. Allemaal voor eigen gewin.

Graaf van Egmont | 05-09-17 | 00:56

Graaf, Ik heb langs de snelweg stilgestaan om de kolonie aan voorbij rijdende stoeten maar voorrang te geven. Puur uit medemenselijkheid en uit reinheid inzake. Stel je voor sta je daar als Stef(vvd) de politicus een onderzoeker te ontslaan ivm het naar buiten brengen van onderzoeksresultaten.
De weg om politicus te worden/zijn is eigenpijper in optima forma. Met zandstrooierij om u te laten geloven dat dankzij hun uw leven wordt bepaald. Dat maakt mij de pis niet lauw.

Dr. Frambozenjam | 05-09-17 | 01:37
▼ 1 antwoord verborgen

Uiteindelijk hebben politici altijd schijt aan de mensen die hen kiezen. Altijd zijn er grotere, vaak en m.n. geopolitieke belangen. De gewone man en vrouw zijn in de eerste plaat op aarde om financieel uitgekleed te worden of gereed gemaakt voor kannonenvlees. Hoe vaak moeten we het nog zeggen.
Sub omni canone. Evocatus

Evocatus | 05-09-17 | 00:24

Ík noem het onze 9/11.
Het is een schande dat Rutte zijn woorden niet na komt! 198 Nederlanders vermoord. En ze doen he-le-maal NIETS!!!!!
.
Fuck Rutte en zijn laffe soortgenoten!
.
Ja, dit zit die, heel erg diep!

Glas Koning | 05-09-17 | 00:24

Waarom onze vrolijk vriendelijk lachend kinderloze gender mijnheer Rutte steeds zo in een kwalijk daglicht stellen ,wat is er nu op tegen om lekker spannend en gezellig eens over oorlogsgebied te vliegen met raketten die het misschien net niet halen?,mooi man lachen.,en ze blijven nog op je stemmen ook,lachend op de grond vallen doet. met een pracht baan in het verschiet ook nog ,lachen jonggeeeeeee.

gelukzoeker | 05-09-17 | 00:06

Het toeval wil dat ik een (militaire) luchtvaarthobbyist ben. In de aanloop naar MH17 volgde ik al een aantal weken de gebeurtenissen op dit vlak in Oekraïne waarbij een duidelijke ontwikkeling bezig was van 'shoulder launched' luchtafweer naar zwaardere luchtafweerraketten voor middelbare en grote hoogten. De separatisten begonnen daarmee steeds meer vliegtuigen neer te halen en gaven ook expliciet te kennen dat ze het luchtruim boven Oost-Oekraïne als het hunne beschouwden en alles zouden neerhalen wat er over kwam (sic). En dan heb ik het niet over de video’s van de dag zelf die later verwijderd zijn door de Russen die overigens wel duidelijk in dit plaatje pasten. Er werden toen al vliegtuigen op 6 km hoogte neergehaald.
Ik zat achter mijn bureau toen op de dag van MH17 het bericht kwam dat een vliegtuig uit A'dam neergehaald was. Ik stond perplex. Ik kon het niet vatten dat iemand daar een civiel vliegtuig overheen had laten vliegen, LEVENSGEVAARLIJK. En ik wist dat als leek. De hele Nederlandse overheid heeft zitten slapen, incl. de Nederlandse luchtmacht die toch ook expertise op dat gebied (zouden moeten) hebben. Als je dan achteraf hoort dat bepaalde Westerse landen al om Oekraïne heenvlogen (een Amerikaanse generaal heeft op een gegeven moment een briefing gegeven dat er BUK’s in het grensgebied Rusland-Oost Oekraïne waren en dat die op het punt stonden om Oekraïne binnen te gaan), dan bekruipt mij het donkere vermoeden dat er iets niet pluis is. Heeft men bewust niet ALLE vliegtuigen om Oekraïne heen geleid om die schietgrage Russen in het mes te laten lopen. Niemand gaat bewust opdracht geven om een civiel vliegtuig neer te halen, maar zo'n spitsroeden-variant (kijken of ze erin trappen is iets wat slechte mensen durven. Hillary bijvoorbeeld, als je ziet hoe die met de situatie in Benghazi is omgegaan. Niks extra beveiliging, je zoekt het maar uit in dat roversnest. Haar eigen mensen nota bene. Plausible deniability. Bedenk ook dat Drone-Bama in 8 jaar tijd met de regelmaat van de klok op presidentieel commando gericht met drones heeft laten elimineren. A License to Kill. En vergeet niet de ‘fuck de EU’ stemming in Washington in die periode.
Westerse landen die een ‘bruin’ vliegtuig tegen de lamp laten lopen om een tegenstander te fucken? Feit blijft dat de VS en de EU opvallend stil bleven. Zij hadden genoeg in handen gekregen voor hun eigen agenda: de sancties tegen Rusland. Nou krijgt de POTUS – in dit geval Obama - elke dag een zgn. PDB-briefing over dit soort zaken. Mij zou het toch echt benieuwen op welk niveau in de VS de beslissing is genomen om om Oekraïne heen te gaan vliegen zonder verder op internationaal niveau de angel uit dit risico te halen (= aandringen op iedereen eromheen). Dat gaat geen laag ambtenaartje beslissen, met name niet gezien de link naar de intelligence-community waar de info vandaan kwam dat het gevaarlijk werd. Omdat ze klaarblijkelijk heel specifiek bezig waren met hun eigen belang, ligt het voor de hand dat die beslissing op hoog niveau is genomen. Logisch gezien moet dit expliciet ter sprake zijn gekomen. De PDB-briefings uit die periode zouden mij zeer benieuwen. Maar die zijn supergeheim.
Onze ‘Onderste steen’ Mark hoef je natuurlijk niks te vragen. Samen met van Balen op dat podium in Kiëv leverde NL de nuttige idioten voor de grote jongens. Waar staat de shitbucket waar je in kunt roeren? Trump zou een ingang kunnen zijn. De VS en de EU creëerden de sfeer, een stomme Russische redneck drukte op de knop. Liggen strafbare feiten besloten in het mede scheppen van die sfeer en het toelaten van de situatie? Means (BUK), motive and opportunity. Wellicht, daarom komt de onderste steen niet boven.
De schaapjes in Den Haag doen wat hun overlords van ze verwachten. Te stom om te poepen.

Wachtmeester R | 05-09-17 | 00:01 | 6

"genoeg in handen gekregen voor hun eigen agenda: de sancties tegen Rusland" Er is nog steeds een misverstand over de motieven voor het 2e pakket sancties van de EU tegen Rusland, die enkel zouden zijn ingesteld vanwege de oorlog in Donbass.http://tinyurl.com/ycb4gpnk Citaat: "Das heißt, wenn Minsk umgesetzt wird, dann werden auch die Sanktionen, und das sind die härtesten, aufgehoben, die im Zusammenhang mit Luhansk und Donezk und der Abschuss damals des Flugzeugs MH-17 eingeführt wurden." (Angela Merkel). Let op de tijdlijn, eind juli 2014 werd het nieuwe pakket sancties van de EU tegen Rusland ingesteld in samenhang met het neerhalen van MH17 (aldus Merkel op de G7-top in Elmau), ruim voor de publicatie van enig bekend rapport van de OVV of het JIT.

#enpassant | 05-09-17 | 01:20

Er was toch een oefening van de NAVO in die week? Stel dat ze wat nieuwe radarapparatuur hebben willen uittesten ... de westerse rol is totaal niet transparant (en kan dat ook niet zijn, want de andere kant is ook niet te vertrouwen). Het is nog altijd oorlogsgebied net als destijds. Ze spelen "Risk". Daarom moest en zou Oekraïne ook bij de EU, het is een ideologisch spelletje. Daarom mogen die olichargen uit Oekraïne en ook belasting ontwijken via de Amsterdamse kamerplant zuidas. Google maar naar "olichargen", krijgen jullie dan ook standaard de toevoeging "rusland"? We worden aan alle kanten gemanipuleerd.

Watching the Wheels | 05-09-17 | 03:52

Ja... zou kunnen... of het was gewoon een medewerker van Malaysian Airlines die een vliegplan conform zijn werkinstructies had gemaakt (minimaal 32.000 ft over dat gebied) en er beneden een doorgesnoven rebel aan de knoppen zat. Wrong place wrong moment...

Velko | 05-09-17 | 09:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Kamerkutjes?
Eeeeen weer terug naar de koelkast...
Proost!

Zo Ontzettend Moe | 04-09-17 | 23:53

Qui bono? Juist, Oekraïne en de EU. Klaar.

Afgeschminkte Bassie | 04-09-17 | 23:52

Vergeet pentagon en wtc 7 niet

Kris | 04-09-17 | 23:51

Wilt u weten wat er daadwerkelijk is gebeurd en wie hier verantwoordelijk voor was , dan moet u alle betrokkenen ook de debiele leiders voor het vuurpeloton zetten en wie weet gaat er één praten zo niet dan gaat alle informatie mee onder de steen .

Jetstream | 04-09-17 | 23:44

"Waarom vloog dat vliegtuig daar ?"

1 + 1 = 2
Om Rusland in de hoek te zetten en die achterlijke sancties te kunnen "verantwoorden"......... niet meer, niet minder.

Kost een paar honderd doden, maar dan heb je ook wat..... #SICK!!

Onze man in Mockba | 04-09-17 | 23:39 | 1

Het vliegtuig vloog daar omdat de luchtvaartmaatschappij zich veilig waande en door domme pech door een stel rebellen uit de lucht werden geschoten. De rebellen waren namelijk door onkunde niet in staat om MH17 te identificeren als verkeersvliegtuig.

mohammmedtriplem | 05-09-17 | 00:25

Bezien vanuit NL: geld/business gaat voor mensen ("doorlopen mensen"), en daarmee is Rutte himself verantwoordelijk voor de moord op 200 mensen. Bezien vanuit de Oekraine: een mooi alibi om Rusland te naaien, en Europa aan haar zijde te krijgen (nisschien zelfs wel 1-2tje).

ad melkert | 04-09-17 | 23:35 | 1

298 mensen. Maar dat is voor de Europese leiders niet veel, er vallen dagelijks 70 doden in het verkeer in de EU, dus elke 4 dagen hebben ze dat aantal.

Watching the Wheels | 05-09-17 | 03:58

Rutte ging er niet over, de Staat der Nederlanden ging er niet over, de Republiek Ukraïna ging er niet over. Wie wil weten waarom dat vliegtuig daar vloog gelieve zich te wenden tot het Flight Planning Department van Malaysia Airlines. (een luchtvaartmaatschappij waar heel veel geld bij moet, en die er dus alle belang bij heeft om niet te ver om te vliegen - net zoals maatschappijen waar niet zo veel geld bij moet, trouwens)

bisbisbis | 04-09-17 | 23:30

Ik heb hierop twee dagen na de ramp al antwoord gegeven.Andere routes kosten meer brandstof dus er zijn gigantische economische belangen mee gemoeid.
En die belangen zijn voor rutte belangrijker dan de veiligheid van de burger.
De harde ontnuchterende conclusie.

p17266141 | 04-09-17 | 23:22 | 2

Die Rutte heeft even een macht, hij bepaald waar Malaysia airlines heen mag vliegen trouwens geldt dat natuurlijk ook voor andere vliegmaatschappijen over de hele wereld.

botbot | 04-09-17 | 23:32

.. waarvan er genoeg niet over het rampgebied vlogen..
bepaalT, that is

duh! | 04-09-17 | 23:37

Als de waarheid boven water komt dan wil de gehele bevolking van Europa dat Oekraïne niet bij de EU komt, dat is me nu wel duidelijk.

Kris | 04-09-17 | 23:11 | 6

Het is niet anders....

Kris | 04-09-17 | 23:44

Voor nog geen 2 euro heb ik een app dat ik kan zien welke vliegtuig er boven vliegt en je gaat me niet vertellen dat een biljarden industrie als het leger dat niet wisten... mh17 moest neergehaald worden en de waarom krijgen we nooit te weten.

Kris | 04-09-17 | 23:47

Kris | 04-09-17 | 23:47
Het wettig en overtuigend bewijs door wie dat is in eerste instantie van belang.
Niets maar dan ook niets wijst erop dat de Oekraïne hier bij betrokken is.
De weet de plaats waarvan de raket gelanceerd is,denk daar maar eens over na.

botbot | 05-09-17 | 00:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Vliegverbod illegaal want geen duidelijke reden. Kom op zeg, wat kan nou daar een reden zijn, de coloradokever?

Shoarmamasutra | 04-09-17 | 23:07

Is Pauw weer op het scherm? Het is ineens zo stil hier.

Graaf van Egmont | 04-09-17 | 23:02 | 1

De Alu-hoedjes zijn weer wel actief.

Jan Dribbel | 04-09-17 | 23:24
-weggejorist-
XaleX_2 | 04-09-17 | 22:51 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

De FC misinformatie, de BV rookgordijn, afleidingsmanoeuvres, 'non-denial denials', roddel, achterklap, aluhoedjes, halve en hele leugens, gesponsord, met medeweten en medewerking van de verantwoordelijke man; Vlad 'Stalin' Poetin.

Donkersloot | 04-09-17 | 22:49

Hoe is een in godnaam mogelijk dat de onderste steen na uim 3 jaar (!) nog niet bovengekomen is? Rutte doe eens vertellen dan, godverdergodver. Wat een minachting voor alle slachtoffers die door Rutte's woorden en Timmermans emo-speech voor de buhne nog hoop hadden dat de onderste steen boven kwam. Lager kun je als mens niet zakken. Onbegrijpelijk dat deze "heren" nog steeds in functie zijn

pibasso | 04-09-17 | 22:48 | 2

U weet vast niet waar het OM mee bezig is anders zou u beslist een andere toon aanslaan.

botbot | 04-09-17 | 23:02

botbot | 04-09-17 | 23:02
U wel begrijp ik?
Kom,verlicht ons.

ditotje | 05-09-17 | 09:20

MH17 was een toestel van Malaysia Airlines. Nederland ging dus helemaal niet over de vlucht voor alle duidelijkheid.

Supermatthijs | 04-09-17 | 22:47 | 1

Zou het niet zo zijn dat de Nederlandse autoriteiten dit door zouden moeten geven aan alle maatschappijen wat vertrekt vanuit NL? -> echt geen idee hoor hoe dat werkt ;)

Kris | 04-09-17 | 23:04

Het is een tikkeltje van voor de digitalisering, maar ten tijde van de zogeheten fusie van de KoninklijkeLM met de Air France (de lucht alleen al) kwam er via de firma Axa (voor al uw onweerstaanbare luchtjes) aldus de Financiéle Telegraaf ineens een pakket van 25% tevoorschijn www.afm.nl/nl-nl/professionals/doelgr... Vraagt u het desnoods even bij uw verflaamste collega's na.

Kortom, en zelf geloven doe ik het niet, wat je als politicus natuurlijk nooit wilt is de majesteit in verlegenheid brengen. Zelfs niet viavia. Dan trek je namelijk in 1 ruk het kleed onder de constitutionele monarchie vandaan. En dat is toch de basis van ons land. Pecunia non olet. www.youtube.com/watch?v=2lqdErI9uss

Gelukkig hadden we ook verstand van polders en dijken bouwen. Overleven dat is.

Rest In Privacy | 04-09-17 | 22:46

Volgens mij suggereer je dat het vliegtuig om een boodschap was gestuurd. Ik kan het je niet kwalijk nemen.

boccelullus | 04-09-17 | 22:46

Er waren daar al 17 vliegtuigen neergehaald !!

Vele maatschappijen vlogen daar al 3 maanden niet meer.

Dus was gewoon de oorzaak domme Nederlandse krenterigheid (extra brandfstofkosten)

joppo0 | 04-09-17 | 22:44 | 1

De MH17 was een Nederlands toestel?

fredflange | 05-09-17 | 07:01

Waarom werd er door de internationale vertegenwoordigers niet ingegaan op het dreigement van Oekraine om de zaak te laten escaleren? Tijdens de bijeenkomst van ambassadeurs op 14 juli uitte Oekraine dit dreigement en het ligt te zeer voor de hand dat het land door een escalatie van deze aard de handen vrij wilde krijgen om donjetsk eronder te krijgen. Waarom werd Oekraine de vrije hand gegeven om boven het open graf van 298 burgerslachtoffers een nieuwe ronde gevechten aan te gaan, inclusief zwaar artillerievuur dat dwars door de crashsite heenging - reden waarom de OECD missie geen toegang tot de berging kreeg.
Oorlog is altijd smerig. Wat het nog smeriger maakt is de laffe houding van de westerse en vooral de Nederlandse regering(en) rondom de berging. Wanneer ik de zogenaamd waardige terugkeer van de slachtoffers in Eindhoven mijn geestesoog nog eens laat passeren, wanneer ik de ronduit misselijkmakende sobshow van de verachterlijke Timmermans bedenk, mijn maag keert zich om.
Allemaal voor de buhne, terwijl ondertussen de nederlandse belastingdienst speciale teams samenstelde om toch maar direct de successierechten van de doden te kunnen innen. De staat is niets tekortgekomen. De nabestaanden, die mochten naast het verwerken van het verdriet van het omkomen van hele gezinnen, vier, vijf verwanten tegelijk, ook de administratieve ellende opruimen die daarbij hoort. Ronduit verachterlijk vind ik commentaren hier die beweren dat nabestaanden maar in opstand moeten komen. Omdat de rest van de Nederlandse burgers het verraad door onze eigen overheid ook wel OK vinden?
En, ja, ik ben erg blij dat ik mijn grootouders in dit leven niet meer hoef uit te leggen wat er met hun klein- en achterkleinkinderen is gebeurd, bij Torez in Oekraïne. Ik heb er de kracht niet meer voor.

Glasgow Argus | 04-09-17 | 22:43 | 3

Waarom zouden de nabestaanden in opstand moeten komen? Daar er in Nederland helemaal niemand te vinden is om in opstand te komen, terwijl er toch alle aanleiding voor is dunkt me. Of heb ik een paar bevrijdingsbewegingen over het hoofd gezien?

Graaf van Egmont | 04-09-17 | 22:54

Wat het nog smeriger maakt is de laffe houding van de westerse en vooral de "Nederlandse regering(en) rondom de berging."
Dat is geen laffe houding. Dat was het gezicht in de plooi houden ba drie flessen champagne. Per persoon. Want Oekraïne moest en zou bij de EU. En dit was precies wat de politici nodig hadden om heel hard richting Rusland te wijzen. Natuurlijk had Rutte liever gezien dat er bijvoorbeeld een Lufthansa toestel was neergeschoten, maar ja, als EU gok je nou eenmaal samen. En als goedmakertje dan een leuk baantje voor een uitgerangeerde politicus uit het land waarvan het vliegtuig wordt neergeschoten. Proficiat Timmermans.

TheEgg | 05-09-17 | 00:04

"Waarom werd Oekraine de vrije hand gegeven om boven het open graf van 298 burgerslachtoffers een nieuwe ronde gevechten aan te gaan, inclusief zwaar artillerievuur dat dwars door de crashsite heenging."
Dit was een schending van V.N. resolutie 2166, het is daarom ook verbijsterend dat de Nederlandse regering heeft verzuimd om deze schending aanhangig te maken.

#enpassant | 05-09-17 | 01:46

Ik ga even heel cynisch doen. Waarom zouden we ons nog druk maken over het lot van MH17 en haar bemanning en inzittenden?
De onderste steen komt nooit boven. Allemaal zeer stoer beloofd door het grootste watje wat de Nederlandse politiek ooit heeft gekend.
Weduwen en weduwnaars zijn inmiddels hertrouwd, kinderen hebben inmiddels een nieuwe papa of mama. Rusland zit nog steeds op de Krim, Oekraïne is de helft van haar land kwijt, maar heeft wel mooi een verdrag met de EU. Kijken we naar de toestand in de huidige wereld, dan heeft de islam sinds het neerhalen van MH17 een veelvoud aan doden gekost.
Ik weet het, het klinkt lullig, maar daarvoor is het dan ook cynisme.

Graaf van Egmont | 04-09-17 | 22:41 | 1

U bent cynisch op de ouderwetse manier. Het hondsbrutaal de waarheid verkondigen. (It was Oscar Wilde that was giving us a bad name. The ignorant fag!)

Rommelende Onderbuik | 04-09-17 | 22:44

Tsja, voobeeldje overheid TEGEN bevolking. Frenske en andere EU sokpoppen van Merkel cs bepalen wat u wanneer moet weten en wat niet. Dus taataa allemaal.

HaatbaardKnipper | 04-09-17 | 22:40

Rutte gaat lachend op de onderste steen zitten.
Een burger mag verwachten dat de regering veiligheid regelt en verantwoording aflegt. Bij de vliegramp is het omgekeerde het geval.

maarten1959 | 04-09-17 | 22:40

Dit leidt m.i. alleen maar af van de hamvraag. Waarom en hoe schoot ukraine dit vliegruig neer.

Pimp my Voortuin | 04-09-17 | 22:40 | 1

O, da 's een makkie. Zo werkt de CIA al jaren. Zo kunnen ze de andere kant, in dit geval de Russen de schuld geven. En kan Oekraine bij de EU komen, dan hebben we die grondstoffen ook weer.

_kees_ | 04-09-17 | 23:26

Het blijft een grote klusterfuck het kan niet anders dan dat beide kanten fout zitten anders waren er toch echt onderste stenen gevonden. Raders kapot geen sataliet data van us en russen yeah right.

P-unit | 04-09-17 | 22:35 | 2

Van uit nl standpunt zou een parlementaire enquete wel goed zijn. Eens stevig de slangenkuil van incompetentie onder het vergrootglas. Live draaikonten ontkennen en slechte geheugens man man een zee aan tegels gaat dat opleveren.

P-unit | 04-09-17 | 22:45

Straaljager(s) van Oekraïne verschuilen zich achter burgervlucht, rebel drukt op verkeerde moment met verkeerde doel tot gevolg op de knop van de te geavanceerde wapens die ter beschikking zijn gesteld. Zoiets?
Want dat beide partijen (waarvan de VS al meteen riepen dat ze bewijs hadden gezien) niets hebben / laten zien klopt inderdaad van geen kant..

duh! | 04-09-17 | 23:35

Die Stef Blok is ook niet in z'n eerste leugentje "om bestwil" gestikt ... pappa ...

Watching the Wheels | 04-09-17 | 22:34

Incompetente Ambtenarij : 'Als het kalf verdronken is, dempt men de put'.
Niemand deed wat met de informatie, bij niemand ging een lampje branden.
Dat komt omdat ambtenaren maar met 1 ding bezig zijn en dat is het pensioen met zo weinig mogelijk inspanning halen.

RdeFriesch | 04-09-17 | 22:34

Tja Nederlandse bestuurders nemen nou eenmaal graag een gokje,zie bvb de multiculti grafzooi,altijd leuk spannend vliegen over oorlogsgebied,zo van haalt ie het of haalt ie het niet..

gelukzoeker | 04-09-17 | 22:24

Volgens het Scheermes van Hanlon is het waarschijnlijk gewoon een domme blunder.

JTKDM | 04-09-17 | 22:24

Hoe zit het nu eigenlijk met die NAVO vloot in de Middellandse Zee waardoor een viertal vliegtuigen (op dat moment) over gevaarlijk gebied werden gestuurd.

toetssteen | 04-09-17 | 22:22

Ik hoorde van het neerhalen van MH17 en mijn 1e directe reactie: welke idioot vliegt er met een passagiersvliegtuig over oorlogsgebied.
Een gebied dat qua omvang en gebeurtenissen met het uur wijzigde. En of er nu wel of niet met langeafstandsraketten wordt geschoten of met onderscheppings jagers wordt gevlogen en of andere vliegmaatschappijen het wel doen; je vliegt voor alle zekerheid en veiligheid toch even een paar mijl om, is dat nu zo'n heikel punt? Was de vlucht dan zo "goedkoop" dat een kleine omweg er niet meer inzat.
Identiek aan het "incident" bij A'dam centraal stonden de camera's lees radars even niet aan of zo. Dan weet je, hier wordt grotesk gelogen, en de zaak wordt onder het tapijt geveegd.
Het was niets anders dan spelen met het leven van mensen, een spelletje dat heel slecht uitviel en wat thans een politiek spelletje geworden is.
Godsamme nabestaanden, trek je bek nu eens eindelijk open tegen die Rutte en zijn gangsters.

Memek | 04-09-17 | 22:21 | 4

Het zij je vergeven.

gelukzoeker | 04-09-17 | 22:31

Ja, nou ja... Ok, schijnt te gaan om bewapening en hoogtes waarbij erkenning van EUtonomie van potentieel-EU-grondgebied met gasleidingen etc. natuurlijk een pikant extraatje toevoegt.
Het incidentje met Amsterdam CS? Weet u, zelfs als de mijnheer een bomgordel had gedragen, was het wel geëscaleerd. Ik heb de zaak op de voet gevolgd en kennis genomen van alle feiten. En als je zegt, het is geen terroristiche aanslag, dan moet de haatbaard in kwestie tenminste voor het hekkie wegens roekeloos gedrag!
Maar niets van dat alles.

Rommelende Onderbuik | 04-09-17 | 22:36

niet opgelet Memek. De MH17 werd opzettelijk door de Oekrainse verkeersleiding dat gebied in gestuurd. De oorspronkelijke koers liep anders

_kees_ | 04-09-17 | 23:30
▼ 1 antwoord verborgen

Maar toch... Had de Nederlandse overheid een buitenlandse carrier kunnen dwingen om een andere route te vliegen? En is er überhaupt een (internationaal) protocol afgesproken waarin is vastgelegd wie welke instantie op welk moment moet informeren als er mogelijk sprake is van een dergelijke dreiging? En als zo'n protocol er is, staat daar dan ook in hoe en wanneer die instantie vervolgens de carriers moet informeren? En is er dan ook afgesproken wat carriers met die informatie mogen doen? En waarom vlogen andere carriers wel al via een andere route en op grond van welke informatie deden zij dat en had MA/AFKLM die informatie ook? En zo ja, wat heeft MA/AFKLM er mee gedaan? En als zij er niets mee hebben gedaan, waarom niet? Welke afweging is er dan gemaakt?

Exilium | 04-09-17 | 22:19 | 1

Ja en nee. Zie mijn eerdere commentaar. Het was ook! een KLM-vlucht. Zo doen ze dat.
En dan is de vraag wie is verantwoordelijk. En dan hebben we in Nederland een systeem dat er in uitblinkt dat uiteindelijk niemand het is omdat het een minister de kop kan kosten die zich totaal niet met dit soort "details" bezig houdt.

Rommelende Onderbuik | 04-09-17 | 22:47

Ik zou de passagierslijst maar eens doornemen en kijken wie er 'staatsgevaarlijk' was (lees "in de weg liep voor de bankiers").

Eigenaar_IJsland | 04-09-17 | 22:18

Misschien een een tweetje tussen de oekraiene en de eu

010ert | 04-09-17 | 22:18

MH17 was op 17 juli het 17de toestel wat uit de lucht werd geschoten. www.matthewaid.com/post/95467830636/uk... Een fuck-up, een cover-up, een glas, een plas en alles blijft zoals het was.

Feynman | 04-09-17 | 22:15 | 6

Met betrekking tot het juiste gebruik van priemgetallen en.wikipedia.org/wiki/Cryptonomicon Gewoon keistijf zo ongeveer de beste roman ooit. Op een paar andere na.

Rest In Privacy | 04-09-17 | 22:54

Een paar details nog uit de fase voordat er sprake was van een cover-up, de officiële persverklaring van Malaysian Airlines op de 18e juli 2017: archive.is/ByheV Punt van aandacht is hier, 5 minuten verschil waar we nooit meer iets over hebben gehoord: 1415 (GMT), en ligt TAMAK 20 km verwijderd van de Russische grens?http://tinyurl.com/y9u9xp6w www.opennav.com/waypoint/UA/TAMAK
En toen was er naar verluidt dit telefoontje vanuit Washington naar Maleisië (bron: NST). twitter.com/akmalhilmi/status/4899042...
Alles blijft zoals het was, en de reden daarvoor is denk ik dat niemand zit te wachten op een Fred Spijkers behandeling of erger. Waarom dat vliegtuig daar vloog? Ik denk zelf spionage van de NAVO t.b.v. Oekraïne. Dat was i.i.g. mijn eerste vermoeden toen de slachtoffers werden binnengehaald met een ceremonie die veel weghad van een militaire begrafenis. 1776 kg Lithium batterijen, stel daar maar eens vragen over..

#enpassant | 05-09-17 | 00:17

@#enpassant | 05-09-17 | 00:17
Correctie, 1376 kg, vliegveld Luik, mogelijk de reden waarom België in het JIT zit.

#enpassant | 05-09-17 | 08:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Oekraïne had haar luchtruim moeten sluiten. Het was te gevaarlijk voor burgerluchtvaart en dat wisten ze. KLM/Air France was gebriefd over de gevaren van het vliegen daar en had de route moeten verleggen. British Airways en Condor vlogen al sinds april van dat jaar niet meer over dat gebied.

Paljas | 04-09-17 | 22:13

De daders zijn allang bekend; namelijk de rebellen die, gesteund door Russische paramilitairen, het vliegtuig per ongeluk in de vooronderstelling dat het ging om een Oekraïens militair (transport) toestel, hebben neergeschoten met een BUK-raket.
Die onderste steen is er niet want die is er nooit geweest.

mohammmedtriplem | 04-09-17 | 22:03 | 5

Citaat:
''Vier geraadpleegde internationale experts onderschrijven volgens RTL de conclusies van het forensisch onderzoek. Het fragment is volgens hen afkomstig uit de springlading van een 9M317 BUK-raket.''

mohammmedtriplem | 04-09-17 | 22:23

"Het fragment is volgens hen afkomstig uit de springlading van een 9M317 BUK-raket.''

Vast en zeker, maar wel pas 2 maanden later gevonden in 'n weiland.... #nuffsaid

Onze man in Mockba | 04-09-17 | 23:47

Citaat:
''Door het internationale onderzoeksteam Joint Investigation Team (JIT), dat de ramp met vlucht MH17 onderzoekt, zijn deeltjes van een BUK-raket aangetroffen in de lichamen van de slachtoffers.''

''Eerder werd al bekend dat er ook BUK-deeltjes in het vliegtuig zelf zijn aangetroffen.''

mohammmedtriplem | 05-09-17 | 00:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Lang nagedacht of ik zou posten maar hoe zou het MH17 onderzoek zijn verlopen als er een familielid van een kamerlid of minister in het vliegtuig had gezeten?

ristretto | 04-09-17 | 22:01 | 1

Die was dan al gepromoveerd , en had dat dankbaar en met gespeelde krokodillentranen geaccepteerd.

medelmo | 04-09-17 | 22:10

2 antwoorden: 1 iets met ambtenaren. 2 iets met EU. Beiden hebben het niet voorkomen en beiden hebben nadien geen enkel antwoord op deze walgelijke massamoord op NLers. Maar: de meerderheid stemde wederom pro-EU dus dit land verdient en wil ook totaal niets anders. De onderste steen boven ? Het is dit land en deze EU die een corrupt en verdacht land (Ukraine) er willens en wetens er bij wil hebben. Die EU die vrede zou brengen die ons in een conflict stort met Rusland. Waarom ben ik niet verrast ? Maar: dit land pro-EU stemt verdient ook geen haar beter dan dit miserabele resultaat en deze zwakzinnige situatie. Zwaait naar VVD, CDA, D66, CU, PVDA. Je zult maar kinderen hebben in deze tijden... Ik gelukkig niet !

Rest In Privacy | 04-09-17 | 22:00 | 1

Jij ligt al jaren te zweten in een weliswaar house maar toch te krappe tombe in een potentieel fantastisch maar thans tochtend en lekkend museum in een land dat pak m beey een paar duizend jaar geleden zijn hoogtepunt genoot. Wel een hond?

Rest In Privacy | 05-09-17 | 00:27

Hehe, eindelijk wordt de jacht op de verantwoordelijken geopend. Wie op de knop heeft gedrukt, en met welk motief dat gebeurt is, zal toch vrijwel onmogelijk te achterhalen zijn. Wie zo achterlijk is geweest om burgerluchtvaart boven een oorlogsgebied toe te staan is eenvoudiger te achterhalen en te bestraffen.

Abject | 04-09-17 | 21:56 | 1

Juist! En veel van die daders zijn Nederlanders.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-09-17 | 21:59

In de periode voor de 17e juli 2014 is er al een aantal vliegtuigen door de rebellen uit de lucht geschoten. Daar zijn zelfs beelden van. Iedereen wist dus dat het luchtruim boven Oost-Oekraïne gevaarlijk was en toch vloog een aantal maatschappijen boven het gebied. Een aantal ook niet waaronder alle Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Het is van een aantal maatschappijen dus vooral een economisch besluit geweest om door te vliegen boven het risicogebied (omvliegen kost kerosine) met de naïve gedachte dat op grote hoogte verkeersvluchten niet neergehaald zouden kunnen worden.

mohammmedtriplem | 04-09-17 | 21:55

Ik begrijp dat de ukrafia hier inmiddels een ploffabriek heeft gepland dus die onderste fipronil steen wordt gemalen ingebracht.Met dank aan de Brusselse vriendjes en vriendinnetjes.

van stampij | 04-09-17 | 21:52

Binnenkort hoor en geen wederhoor reconstructie witwasverhaal in de NRC. Volgens Rutte is Nederland klaar voor een volgende ramp, complimenten aan de politie en Kmar in crisisgebied. IJzeren Hennis wilde bijna als veldmaarschalk commander in chief de luchtmobiele brigade sturen. Dat heeft Rutte weten te voorkomen. Porosjenko, SBOe en de Oekrainse ambassadeur eenzijdig geinterviewd die leggen de schuld compleet bij Rusland met daarbij fragmenten van radarbeelden die boven water zijn gekomen, maar waar cruciale seconden ontbreken

HetOorAakel | 04-09-17 | 21:50

Het zal maar je naaste familielid zijn dat minder belangrijk is dan het politieke spel van Brussel en Den Haag

Rest In Privacy | 04-09-17 | 21:50

Het probleem met de constitutie in Nederland is dat als een ambtenaar er aan heeft geroken de minister verantwoordelijk is.
Volgend probleem is dat de gemiddeld Nederlander denkt dat de ministers die we hebben zich inhoudelijk bemoeien met aanbestedingen van miljoenen of luizengif dat wordt gebruikt in Barneveld.
De oplossing is erg simpel maar vergt een substantieel andere denkwijze, de a-politisering van het openbaar bestuur -we zijn er hard aan toe. Begin eens met mandatering goed vast te leggen en hogere leidinggevende ambtenaren hoofdelijk aansprakelijk te stellen... Dat maakt al snel een wereld van verschil.

Rommelende Onderbuik | 04-09-17 | 21:49

Omdat alle radars een lage bloedsuikerspiegel hadden en in de preset-modus stonden?

Wilder Wein | 04-09-17 | 21:48

En waarom waren er geen burgers van de USA aan boord? Terwijl de route vanaf de amerikaanse oostkust naar ZO Azie voor Star Alliance in veel gevallen via Amsterdam loopt. Geen US staatsburgers op 298 inzittenden? Hoe groot is die kans? Hadden de US een casus belli nodig?

Pierrepoint | 04-09-17 | 21:45 | 4

@mohammmedtriplem | 04-09-17 | 21:57
Quinn Schansman was een Nederlander met een Amerikaans paspoort.

Feynman | 04-09-17 | 22:21

Als je in het bezit bent van een Amerikaans paspoort dan ben je een Amerikaan. Quinn Schansman was een Amerikaanse Amsterdammer.

mohammmedtriplem | 04-09-17 | 22:31

Vanuit Oost VS naar ZO Azie via Amsterdam? Heb je dat al eens op een globe bekeken?

Shoarmamasutra | 04-09-17 | 23:05
▼ 1 antwoord verborgen

Heb een lang technisch epistel op mijn blog gezet over de toedracht van MH17 volgens Antonov. Men vind het op mh17mh17.blogspot.nl

J_or__n | 04-09-17 | 21:44 | 3

Gelezen.

Wat een totale onzin.

Stripe Square | 05-09-17 | 01:07

En nog iets : denk je werkelijk door het gooien met allerlei Oekraainse namen/plaatsen er ook maar iemand er in trapt?
Dit is totale smerige propaganda van Russische makelij.

Stripe Square | 05-09-17 | 01:11

J_or__n | 04-09-17 | 21:44 |
Nepnieuws!

Is dit nog nieuws? | 05-09-17 | 10:14

3 kapotstukke radarsystemen tegelijkertijd buiten werking in de hoofdstad Kiev, ten tijde van een burgeroorlog. Dat neemt ook iedereen voor zoete koek aan van die ex kampbewaarders. Tuigh van de riggel.

Pierre Lebon | 04-09-17 | 21:43 | 1

Dat kan best, de 15 camera's op het stationsplein in Amsterdam deden het ook net even niet die dag van de aanslag.

2voor12 | 05-09-17 | 07:46

Ja hé. Waarom liep je daar dan ook, toen je werd aangereden ?

Pierre Lebon | 04-09-17 | 21:40 | 1

En ja, waarom was jij Jood onder Hitlers bewind?

Van Urk | 04-09-17 | 21:43

Het blijft geen excuus. Rusland had zat middelen om te detecteren dat het een passagiersvliegtuig was.

Blasfemie | 04-09-17 | 21:40 | 5

Welke van de Russische verhalen gelooft u dan? Neergeschoten door straaljager van Oekraïne? Buk raket uit Oekraïne gebied? Oekraïne heeft false flag opgezet? Het was gericht op het vliegtuig van Putin? Rusland kan het niet erkennen, want als ze het erkennen dan erkennen ze ook dat ze met een illegale interventie in Oekraïne bezig zijn. Dat is prima, dat soort dingen hebben westerse landen ook weleens, en ze zullen echt niet opzettelijk een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geknald. Maar om hun overduidelijke onzin nou voor waar aan te nemen gaat wel heel ver.

Blasfemie | 05-09-17 | 09:52

Gelukkig was daar John kerry met de verhelderende radarbeelden

Ben-Bataaf | 05-09-17 | 10:44

Ik geloof persoonlijk in de lezing waarbij vanaf de grond op een militair vliegtuig is geschoten dat zich heeft verscholen achter de mh17. Eén van de weinige verklaringen waarom beide partijen de radarbeelden niet willen geven.

Clay Regazzoni | 05-09-17 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het vliegtuig vloog daar omdat men van hogerhand dat wel OK vond! Misschien wilden zij dat wel?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-09-17 | 21:39

Hebben wij reaguurders (ondanks het gehoon van sommigen die ons alu-hoedjes noemen) deze vraag niet al eerder beantwoord?

Is dit nog nieuws? | 04-09-17 | 21:38

Aan Rutte vragen die weet het. Heeft het misschien zelfs wel bedacht, want carrière et cetera.

Mark_D_NL | 04-09-17 | 21:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland