Donald Trump keert terug op Twitter met mugshot van de eeuw
WIEDER DA
Social
Zo mogelijk het meest vernederende moment uit je gehele carrière - hét moment waar de Liberalen al sinds 6 november 2016 naar uitkijken - omzetten in de beste marketing- en campagne move sinds het bestaan van social media. He still got it. Video van Trumps eigen toelichting op z'n arrestatie na de breek. Hij is weer vrij op borgtocht, de borgsom is $200.000.
Nog beter dan de voorheen gedroomde terugkeer-tweet
Toelichting na z'n arrestatie
Social
State of the Union
Social
Social
Social
King of Queens
Reaguursels
InloggenIk kan in DT niets anders zien dan een fascistoïde narcissist, een domme klootzak zonder gevoelens en derhalve een groot gevaar voor vrijheid.
twitter.com/HenryKlement/status/16947...
Republikeinen vergelijken Trump met Jezus. Oké. Nagel hem aan een kruis. Als hij 3 dagen later terugkomt geef ik toe dat ik het fout had.
Het mooiste is nog wel om te zien hoeveel "Demonrats" daarvan gelijk zand in hun vagina krijgen. Wat maakt het uit trouwens dat een paar mensen dat zeggen? Het is toch maar een sprookjesboek hoor ik altijd.
Trump @1:34 "Because in America we don't worship government, we worship God. It is why our currency proudly declares (In God we trust) And it is why we proudly proclaim that we are one nation under God"
Trump @2:52 "Relish the opportunity to be a outsider. The more that a broken system tells you that you're wrong"
Trump @3:58 "as long you have pride in your beliefs, courage in your convictions and fate in God. Then you will not fail."
Hele video:
www.youtube.com/watch?v=OSJDhZvLtak
@keistad | 25-08-23 | 18:19:
Ik vond het wel een fraai bedachte tweet. Ik ga nog naar de video luisteren.
...
Nu net gedaan, maar ik denk dat iemand die zegt "grab them by the pussy", alleen maar over god praat om de religious right in de US te lijmen. Hij zegt ook dat je altijd in jezelf moet geloven. Ik denk dat rechtse mensen mensen zijn met wrede gedachten. Zonder compassie. Dus, volgens Trump, moet ik doorgaan extreem rechts te bestrijden omdat het mensen zijn met heel slechte ideeën die de wereld kapot willen maken.
@cugel | 25-08-23 | 18:44: Samen met de "Blacks for Trump" gaan we die wel vinden. En alle andere soorten extremisten.
@keistad | 25-08-23 | 19:00:
Wat zien de zwarten in Trump?
@cugel | 25-08-23 | 19:02: Iemand waarbij ze daadwerkelijk minder betaalde in de winkel en aan de pomp. Niet iemand met mooie praatjes van spindoctors die nooit waargemaakt worden terwijl ze door alle faalmomenten van Joe en stijgende kosten langzaam ontdekken dat de huidige president technisch gezien hersendood is hoe hard ze ook hun best doen het te verstoppen. Maar ik denk dat dat geldt voor de meeste mensen die Trump willen gaan stemmen daar.
Onder de 100kg lol, fragile ego
vraag me af hoeveel miljoen donaties dit keer worden gestuurd
na een tijdje ga je toch wel door hebben dat het gewoon geldklopperij is
Tijdens zijn borgtocht mag dhr Trump de medeverdachten en de jury niet beïnvloeden, direct noch indirect.
Hij mag wel uitkijken met twitteren van teksten als "never surrender".
Of uitspraken als: "This is a really sad day for America — It should never happen".
Voor je het weet moet hij zich weer melden in Georgia.
Overigens dient de jury samengesteld te worden uit ´gelijken´. Wonen er zoveel oud-presidenten in Georgia?
(oud) presidenten zijn niet "meer gelijk" dan welke andere gewone American citizen. In elk geval niet voor de wet (zoals deze bedoeld is). Dat is natuurlijk wel een van de grondbeginselen van de VS.
Tja, 91 criminele aantijgingen, bepaald door grand juries, en een veroordeling voor sex abuse en "digital rape", maar wel terug op twitter.
Fijn he.
ik snap het verband dat u maakt niet........
Vermakelijk hoe de "deep state" echt alles, op een moordaanslag na, uit de kast haalt om samen met de MSM Trump van een verkiezingszege af te houden.
Want als er nu verkiezingen zouden zijn, gaat hij die glansrijk winnen. Het ontgaat ons hier een beetje, maar zijn populariteit neemt nog steeds toe.
De rol van de media, daar én hier, is al jaren kwalijk een overduidelijk biased.
Vergelijk het eens met Hurricane Katrina en de branden op Hawaiï.
Destijds Louisiana 2005: 1800+ doden en de media schreeuwden moord en brand dat Bush pas twee DAGEN later zich in New Orleans liet zien. Hawaiï 2023: Biden laat zich pas twee WEKEN zien en dan nog hebben de media het lef het te wijten aan klimaatverandering. En pas onder druk van en na kritiek van de burgerij komt het lokale bestuur in actie om de veroorzaker (Hawaii Electricity) aansprakelijk te stellen.
Ach, waarom Trump zelf de schuld geven van de shit waarin hij nu eindelijk is beland, terwijl je ook de "deep state" de schuld kan geven.
Is zo gemakkelijk he.
@Gerf | 25-08-23 | 14:30: idem dito?
Het criminaliseren van ongewenste oppositie door de heersende politieke en mediale macht, is nu ook in de Westerse wereld een effectieve campagnevorm.
Naast Trump in de VS denk ik daarbij ook aan AfD/Höcke in Duitsland, FPÖ/Kickl in Oostenrijk, Le Pen in Frankrijk, Labour/Corbyn in GB en natuurlijk Pim Fortuyn, Geert Wilders en Thierry Baudet.
(Ik heb slechts de landen genoemd waarvan ik geregeld de MSM lees.)
Ow, hij heeft het zelf opgegeven. Ik dacht al, een BMI van 26,9, dat valt nog mee.
"Never Surrender", geeft zich vervolgens over aan zowel Fulton County en Musk.
Ongelofelijk dat een boef als Trump nog zoveel steun krijgt, zowel in Amerika als hier op geenstijl. Kun je je voorstellen dat Rutte mensen onder druk zou zetten om de verkiezingsuitslag hier te vervalsen. Nederland zou te klein zijn...
Gelukkig dat Putin wel tot orde.wordt geroepen
Dat land is verloren, compleet ingestorte infrastructuur, veel steden liggen ook in puin, zware drugsproblematiek door Fentanyl en andere troep. Wapens overal. En dan nog een compleet narcistisch doorgeslagen politieke leiders, zowel democraten als republikeinen die elkaar het leven zuur maken. Raar land
Voor 2008 hadden EU en VS quasi gelijk BNP. Nu is de VS een derde rijker dan EU+UK. Wellicht doen ze toch iets goed.
Echt een enorm vertekend beeld van de werkelijkheid. Ja, deze zaken spelen en zijn problematisch, maar zijn zeker niet representatief voor het hele land.
Trump..... ehh is dat nou ook niet een 'uiterst succesvol zakenman' met een privé-jet?, ik zag namelijk gisteren Poetin nog treurend op de buis m.b.t. een ongeluk wat een, volgens hem, 'uiterst succesvolle zakenman' afkomstig uit Rusland was overkomen.
Haha, wat een stripfiguur is het toch. En linkse mensen in Nederland maar meeblèhren met de linkse Amerikanen uit hun sociale mediazeepbel. Amusementswaarde heeft het allemaal zeker!
Kiezen tussen een dementerende opa of een narcistische gek. Blijf het ongelooflijk vinden dat de machtigste land van de wereld met deze twee mensen op komt proppen als leider.
Biden heeft een competent team om zich verzameld die het beleid uitvoeren, Trump had een incompetente dievenbende om zich heen. Toch wel een behoorlijk verschil.
Biden is de grootste dief van allemaal!
Als er één corrupt is dan is het de Biden clan wel.
www.geenstijl.nl/5155857/emails-bewij...
Hij komt niet meer weg met dat geintje in Georgia. Dit keer niet.
@Flapster | 25-08-23 | 11:24: ik kom niet weg met wat trump uitspookt?
Bigi
Ze kiezen er voor om het gehele proces live uit te zenden.
Ik geef daarom Trump een grotere kans dan zonder de camera's erbij. Stomme zet van de Dems.
Want Trump zit vast?
En wat hebben de democraten hiermee te maken?
@Après toi | 25-08-23 | 11:17: Dat is wel de bedoeling toch?
Brilliant, de Mugshot uitmeten als populairste campagne ooit. Misschien heeft hij nog gelijk ook. Ik vertrouw de democraten voor geen meter. Kijk wat er in Nederland gebeurd met deze mensen. Manipulerwn en als het echt niet meer gaat, vluchten.
Uw USA Engels is ongetwijfeld beter dan uw Nederlands.
Zo zo, Trump durft wel met zijn Bitter Sweet Symphony-riff van de Verve, die het weer van Mick&Keith hebben gejat.
Maar accountant Mick is daar inmiddels wel al ruimschoots voor gecompenseerd door The Verve.... zo ruimschoots dat die band zo'n beetje de hongerdood stierf want waar het geld betreft is Mick soms net Trump....
Trump wordt herkozen. Hoogstwaarschijnlijk zal hij de Gold Standard weer invoeren. Energy dependance komt weer terug. De zuidelijke grens wordt versterkt. Er komen weten tegen marxisme, socialisme en tegen de trans operaties op jonge kinderen. Daarnaast zullen er veel democraten voor het gerecht komen. De FBI en CIA worden gereorganiseerd en er zal geen oorlog meer komen. Korte samenvatting van 2024 - 2028. Daarna 2028 komt Ivanka Trump aan de macht. De eerste vrouwelijke president van Amerika.
*independence
@nerugaer | 25-08-23 | 11:09: *wetten
Ik hoop het
Dare to dream.. Het kan zo maar..
Met andere woorden, hij wil de PVV verbieden.
Zowel Biden als Trump zijn slechte keuzes. Waarvan gezegd kan worden, dat met minimaal verschil, Trump het wint met z'n pulpkop en -hersens.
Bovendien moeten we kijken naar de vicepresident, want Trump -als bewonderaar van Poetin- kan zomaar z'n enkel verstuiken......
Wat een onzin weer, bedankt.
Jammer van de borgsom, ze hadden hem vast moet houden.
Dat is nou fascisme.
Wat een geweldige topgozert die Trump; the gift that keeps on giving. De epische mugshot gaan we nog veel zien de komende tijd.
Amusant dat men hier, in het internationaal volstrekt onbeduidende Nederland meent dat men de Amerikaanse kiezer bij de hand dient te nemen om zodoende de juiste keuze te maken bij de komende verkiezingen aldaar. Trump, goed voor 70+ miljoen stemmen.
Zéker, er is van alles om de man aan te merken. Ben nog altijd blij dat hij destijds Hillary (de Amerikaanse Kaag tot de macht 2) uit het Witte Huis wist te houden.
Zie je die tegenstrijdigheid tussen de tweede en derde alinea? Pot, ketel.
Bob.
Trump is een held. Een echte pionier. Hij staat op zichzelf en is niemand (politiek gezien) schatplichtig. De enige echte onafhankelijke strijder voor het volk.
Omtdanks al zijn gebreken.. Gotta love that guy..
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:56: We mogen niks vinden behalve als we het juiste vinden natuurlijk, dan wel
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:56:
Nee BobDob, ik heb er wel een mening over maar ik vind het nogal potsierlijk dat men in allerlei nieuwsprogramma's, talkshows, krantenartikelen, columns etc., de onverbloemde haat jegens deze man dagelijks op sturende wijze etaleert. Ik weet dat inmiddels wel. Alsof het ene reet uitmaakt wat bijvoorbeeld de immer vingerwapperende Alexander Pechtold (gisteren nog bij VI) er van vindt. Niets dus.
Nu zit er een wat seniele, afgetakelde man op die post en dat vindt men (datzelfde deugcircuit) allemaal bon ton. Het heeft al lang niets meer met objectieve nieuwsduiding te maken. Ik vind dat amusant.
Ben vrij regelmatig in de VS en er is geen Amerikaan die het ook maar iets boeit wat wij in Europa vinden van de binnenlandse politiek aldaar.
Lol! The Donald heeft wel humor met zo'n mugshot...
Beste Elon,
Ik maak je er op attent dat nieuwe gebruiker Trump jouw huisregels weer overtreedt.
Met name deze over "Abuse/Harassment". help.twitter.com/en/rules-and-policie...
Wil je, als eerlijke, integere en maatschappelijk verantwoorde ondernemer,
er voor zorgen dat hij zsm weer gebanned wordt?
Alvast zeer bedankt!
Wow. NSB 2023. Jij bent zeker zo een reaguurder die op het uitroepteken drukt als een tegel je niet aan staat.
Hey, snowflake. Ga ergens anders smelten.
Psssttt, de heg van je buurman staat 3cm teveel naar jou kant. Snel melden bij de gemeente!
Gaat nog een hele klus worden om 12 juryleden te vinden die niet bevooroordeeld zijn over Trump, zowel negatief als positief.
Om over de rechter zelf nog maar te zwijgen, hoe onafhankelijk is er nog 1 te zoeken in een land waar je of Dem of Rep bent (zeker in dergelijke functies)
Uiteindelijk hoeft er maar 1 dwars te liggen en hij wandelt vrolijk naar buiten bij gerede twijfel.
Wellicht dat de Democraten Trump beter hadden kunnen negeren in plaats van hem met te willen afrekenen via de rechtbanken. Het heeft er alle schijn van dat de man moeiteloos de rol van underdog weet uit te buiten. Jammer, zo gaat het nog langer duren voordat Amerika weer naar een soort van normaal terug kan.
Alsof die rechtbanken opdrachten van de Democraten aannemen. Zo werkt het uiteraard niet. Trump overtrad de wet en niet een klein beetje. Hij probeerde legitieme verkiezingen ongeldig te laten verklaren via vele manieren van ontoelaatbare druk en dreigementen. Dat is in de VS nog steeds een bijzonder strafbare aangelegenheid. Bovendien is dit geen federale zaak maar lokaal in de staat Georgia. Maar ik begrijp dat in jouw eenvoudige wereldbeeld Trump het slachtoffer is van oneerlijke politiek. Dan zal je ook wel PVV stemmen schat ik zo in.
Dat "kapsel" heet dus een cope-over, staat net een treetje hoger dan plugin-haar.
Comb over
en.wikipedia.org/wiki/Comb_over
@* Il Principe * | 25-08-23 | 10:14: Nee, ik maakte een grapje in relatie tot copium enz.
dictionary.cambridge.org/dictionary/e...
Trump is gewoon een eindbaas, die linkse knakkers hadden al wat met regenbogen maar nu poepen ze ook nog eens alle kleuren van de regenboog.
Vooral hier want hij wil ons niet beschermen tegen het kwaad uit het oosten.
@uisge baugh | 25-08-23 | 10:08: wie zegt niet beschermen? Hij zit ook niet te wachten op een sterk Rusland die de EU domineert. We hebben China al.
Enige wat hij gezegd heeft is dat hij wil dat mensen sterven aan het front aan beide kanten.
Uiteindelijk is heel die Rusland Oekraïne oorlog de natte droom van Democraten.
@Rotterdammert1965 | 25-08-23 | 10:22:
Ja vast, zowel democraten als republikeinen zitten vuistdiep in de defensie-industrie. Alhoewel, de republikeinen waarschijnlijk twee vuisten diep.
Welke linkse knakkers? Die pvvstemmers of die omtzigt fanboys?
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:35: Allemaal!
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:35: deze:
m.youtube.com/watch?v=bofLnrFPerE&...
@keistad | 25-08-23 | 10:49: die zitten hier niet in de panelen.
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:58: Die reclamestud hè? Lache.
@BobDobalina | 25-08-23 | 10:58: Trump ook niet maar je bent er toch best druk mee.
Nederlandse media negeren nieuwe feiten over bestorming Capitool.
Opzienbarend verhaal van politiecommandant Steven Sund: opiniez.com/2023/08/18/nederlandse-me...
Een verslag van een interview door René Dercksen.
Voetbal versla je. Een interview verslaan is geen nieuws maar een middel om je opinie te geven over het betr. onderwerp.
Oh wacht Opiniez met een zet.
@grapo | 25-08-23 | 09:57: het is ook een verslag. Daarom luidt de kop ook Opzienbarend "verhaal".
@Boeddha18 | 25-08-23 | 10:06: Verhaaltjes dus ?
@grapo | 25-08-23 | 10:12: het is het verhaal van de politie commandant. Het is op zijn minst opzienbarend. U hoeft het niet interessant te vinden hoor. We leven in een vrije wereld. Maar met "verhaaltjes" doet u het artikel m.i. tekort. Het is geen verhaaltje uit een sprookjesboek.
Complot geleuter uit de bekende hoek.
@Boeddha18 | 25-08-23 | 10:33: Wat fijn dat ik het niet interessant hoef te vinden. Dat is nou de grootste bevestiging van de vrije wereld.
Het is het verhaal van de commandant idd. En dat staat naast alle andere opzienbarende verhalen.
Het zijn OpinieZ. Daar zijn er veel van op de Marqt. Niet per se de publieke.
@Boeddha18 | 25-08-23 | 10:33: het lijkt verhelderend en zou mij niks verbazen.
Wij willen dus een Amerikaanse president die onze belangen bovenaan zet maar verder niet de politieman van de wereld is. Jammer dat er ook Amerikanen zijn en dat allemaal zelf bepalen.
Zelfs Obama zei al in een van zijn eerste toespraken als president: Het eerste en enige wat telt voor mij is het Amerikaanse belang (en dat menen ze serieus). Net zoals voor en na hem iedere president.
Schijnt links hier niet door te hebben en denken echt dat de VS (Biden thans) bezig is met hun belangen en "first world" problemen. Proest! Blijft kostelijk die naïviteit.
Het is juist in Amerikaans voordeel om een goede en ook militaire band te houden met het westers georiënteerde buitensland. Dat nativisme van Trump is tamelijk kortzichtig allemaal.
Edoch we zijn gewaarschuwd. Trump aan de macht betekent voor Europa militair op eigen kracht de Russische agressie het hoofd bieden. Zonder de VS in de NAVO vervalt het Atlantische uit deze afkorting en ook een enorme afschrikking. Zodra de VS vertrekken, wat een reële mogelijkheid is, zal Poetin de NAVO landen aanvallen, te beginnen bij de Baltische Staten.
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 11:11:
Nee hoor. Trump stapt niet uit de NAVO mocht hij gekozen worden. Durf ik wel een fles wijn op in te zetten.
Één ding is zeker: de obsessie van de leftists met Trump kent geen grenzen. Zolang als ze hem zien als de verpersoonlijking van alles waar ze tegen zijn (en dat is alles dat niet 100% zo denkt als zij), helpen ze hem 2024 in het zadel. Het is te debiel voor woorden. In plaats van een fatsoenlijke tegenstander in de eigen gelederen te zoeken, zoeken ze hun geluk in het extreme. Daardoor worden ze precies tot datgeen, dat ze beweren te willen bestrijden: een stelletje anti-democratische fascisten. Het zijn interessante tijden.
Zo mee eens! Links is obsessief en kwaadaardig naar anders denkende toe. Heult tevens met Marxistische en Dictatoriale regime’s. Dit alles beschuldigen ze hun vermeende opponenten van. Hypocrisie gallore!
William Wheelright doet een Will Smith-je.
Keep my mf-ing President out of your mf-ing mouth.
America First heeft de mugshot shirts al in de verkoop:
pbs.twimg.com/media/F4WFoT6bwAAna7s?f...
Trump was de eerste die moderne anti tank wapens ging leveren aan Oekraïne. En door zijn niks doen verzwakte de NAVO waardoor Poetin het wel aandurfde. Niks doen is in feiten hetzelfde als wel iets doen en heeft ook allerlei gevolgen.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:22: Trump deed niet niks. Hij liet de wereld met rust. Dat is wat anders. Ik kan me nog iets herinneren met vloot richting Noord Korea.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:22: Het enige dat ik Trump kwalijk neem, is dat hij vooral Kiev niet heeft gedwongen de Minsk-akkoorden na te leven. De Donbass zou autonomie krijgen, en Kiev weigerde het uit te voeren, terwijl het Westen het land steeds meer wapens en militaire trainingen gaf. Dat was dom, want als Poetin echt vanaf dag 1 Oekraine had willen binnenvallen, had hij het in 2014 wel gedaan. Toen was het leger van Oekraine zelfs te zwak ook maar iets te doen aan de bezetting van de Krim.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:22:
Door zijn niets doen.... verzwakte de NAVO..... ehm.... volgens mij analyseerde hij het probleem van de NAVO haarscherp.... alle andere leden deden al jaren niets.
Hoe krijg je zo'n kronkel verzonnen.
@Kaas de Vies | 25-08-23 | 09:32: trump wilde meerdere keren uit de NAVO stappen dat staat los van het gedoe over financiering, alle presidenten voor hem maakte dat punt ook al dus dat dat zo aan trump wordt gekoppeld slaat nergens op. Hij vond het een nutteloze organisatie.
Een hoop leugens op een rijtje. Biden steunde de invasie in Irak? Dit was Bush Jr. Steun aan Isis? Nee die werd juist weg gebombardeerd. Geen idee Levi onder welke steen jij hebt geleefd. En nee, er was geen "coup" in Oekraïne, het was een behoorlijk duidelijke volksopstand met en zeer duidelijke aanleiding ook nog, het door Janoekovitsch s afgewezen verdrag met de EU. Plus uiteraard het stelen van enorme sommen geld.
Het leuke is, je laat steeds meer je ware aard blijken.
Iglo: Trump is een vermakelijke zak hooi, maar dit klopt niet.
De Navo verzwakte zichzelf door zich niet aan de bnp afspraken te houden.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:37:
En waarom wilde hij dat?
Is context nu echt zo moeilijk?
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 09:41: Daarover is, en al lang, geen twijfel. Hij komt er niettemin tot heden mee weg .. lijkt er op dat hij als relatief verlichte (huis)trol waar ' mee te praten 'is en die blijk geeft van enige rekkelijkheid etc tot nader order wordt gedoogd ..
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 09:41: Nee, Beste, lees maar terug wat Biden's rol was. Bush was president, maar Biden stond juichend aan de zijlijn als Senator. Steun aan ISIS & Friends: niet in Irak, wel in Syrie. Iedereen die tegen Assad vocht - vooral lugubere moslimextremisten - kreeg geld en wapens.
'Volksopstand' is nogal een stretch. Wel eens beelden gezien van de gewelddadigheden op het plein nog lang voordat Janoekovitsj met veel teveel geld liet ingrijpen. Lees ook terug bij de NY Times welke rol keiharde neo-Nazi's speelden.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:37: ... omdat andere leden hun bijdrage niet leverden. Wel de lusten maar niet de lasten dus. Voor niets gaat alleen de zon op..
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:22: waarom voel Poetin dan Oekraïne niet binnen toen Trump president was en wachten hij op Biden om binnen te vallen?
Trump is zo een Mattie van Poetin als je de Dems mag geloven.
@Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:37: daar had hij gelijk. Het is ook waardeloos. Een papieren tijger, niks meer dan dat.
@drs. Levi Samsonov | 25-08-23 | 09:32: Vooral Kyiv niet heeft gedwongen… …dit is wederom de Russische interpretatie. Volgens mij was het punt van Kyiv destijds ook dat de Russen weg moesten wezen als eerste en dat er dan gesproken kon worden over verkiezingen in Donbas en autonomie. Je moet natuurlijk wel de hele waarheid vertellen en niet alleen de Russische versie.
Hier nog even de punten, waarop het op punt 9 en 10 al de mist in is gegaan omdat de Russen het vertiktek om de gemaakte afspraken na te komen en de Oekrainse posities constant werden beschoten, ondanks de wapenstilstanden.
Waarom zou Oekraine dan in godsnaam in deze setting enige autonomie aan Luhansk en Donetsk geven?
9. Restoration of full control of the state border by the government of Ukraine.
10. Withdrawal of all foreign armed formations, military equipment and mercenaries.
11. Constitutional reform in Ukraine including decentralisation, with specific mention of Donetsk and Luhansk.
12. Elections in Donetsk and Luhansk on terms to be agreed with their representatives.
Er zijn daar elke 2 jaar verkiezingen met een jaar campagne ervoor en een onderzoek naar strafbare feiten duurt al snel een paar jaar. Dan kun je dus nooit meer een politicus vervolgen zonder het verwijt de verkiezingen te willen beïnvloeden want die komen er altijd aan.
Niks doen is in feiten hetzelfde als wel iets doen en heeft ook allerlei gevolgen.
Capt. Iglo | 25-08-23 | 09:22 | reageer | favorietblock
Zou dat ook niet in dit geval gelden ?
Biden zou de muur met Mexico afbreken. Tot op heden heb ik alleen maar beelden gezien dat Biden er bewonderend langs loopt. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij niet weet wat het is, of dat hij zijn belofte is vergeten.
Illegalen die over de grens de VS binnen komen worden door highway patrol in de grens staten niet eens meer tegengehouden zodra bekend is dat ze doorreizen naar het noorden. Heb het beleid aan de lijve mogen meemaken als ride along.
Ja heel leuk allemaal. Memes galore. Zal ongetwijfeld helpen in de primaries. Maar de republikeinen schieten zich weer enorm in de poot met hem als kandidaat want daar gaat natuurlijk geen independent op stemmen. Ze hebben nog geluk dat Biden zo'n waardeloze kandidaat is, wordt het misschien nog een race.
Ik denk toch dat je niet geheel beseft waarom men op hem stemde, of wat voor een beeld deze vervolging heeft, ongeacht of ze hem werkelijk kunnen vervolgen. Of bent u zo van de wereld af dat je niet helemaal snapt hoe dit voor independants overkomt? het vervolgen van een politieke tegenstander, en zijn advocaten, en nu zelfs mogelijk journalisten ( Keefe)? Als we het al pakken dat het heul toevallig is en gewoon alles eerlijk, hoe zou iemand die niet links of rechts denk je kijken naar dit alles?
Die gaan ook niet meer op Biden stemmen door deze aanklachten. 2016 op herhaling.
@flexibs | 25-08-23 | 09:20: Sorry maar independents gaan (voor het grootste deel) echt niet op Trump stemmen ineens na dit circus (terecht of niet). Misschien eerder op Vivek.
Het Trump nieuws leidt wel lekker af van de schandalen van de Biden crime family.
Gelukkig ben je hier anoniem. Dat soort domme shit zou ik niet op Linkedin zetten.
@Soyboy | 25-08-23 | 09:47: idem
Volgend jaar de mugshots van Joe, Hillary en de rest?
Nee, die zijn allemaal braaf. Alleen Trump is slecht.
De beste president die dat land ooit heeft gehad.
Hahahaha…. wel eens van Roosevelt gehoord?
Ik geef geen reet om dat land. Ze moeten hun functie voor ons vervullen.
@Sjakkie van de Hoek | 25-08-23 | 09:10:
Die was zo goed dat hij 3 keer president is geweest.
@Sjakkie van de Hoek | 25-08-23 | 09:10: Teddy of FDR?
@Sjakkie van de Hoek | 25-08-23 | 09:10: En eindbaas 'nuke them' Reagan?
@Sjakkie van de Hoek | 25-08-23 | 09:10: de beste president was nog altijd Ronald Reagan. Door beide kampen zeer gewaardeerd.
Kijk zijn interviews eens na, hoe die nu na al die jaren uitkomen is gewoon verwonderlijk.
@Rotterdammert1965 | 25-08-23 | 10:34: ok toegegeven, Reagan was erg vermakelijk.
Het mooiste was nog dat ie de russen op de kast kreeg met een geintje.
“The bombing starts in 5 minutes.”
Lol hoorde pechtold leeglopen over twitter op de oude media, schijten dun in hun broek voor de stem van het volk. Oude media verliest het hele zorgvuldig gebouwde maatschappelijk frame door de stem van mensen met meningen en argumenten.
Wie of wat is toch dat ‘volk’ waar iedereen het te pas en te onpas over heeft?
@JJMS | 25-08-23 | 09:28: Een volk met een Vaderland en een leider. Denk ik.
Sluit die oplichter maar lekker op, missen we niks aan, we hebben er hier al genoeg in de 2e kamer rondlopen.
Small minds discuss people.
Of je Trump nou een goede uitstraling vind hebben of niet, of beter vindt dan Biden of niet..
Events
Heeft hij nou aangezet tot die bestorming of niet?
Heeft hij die verloederingen nou geprobeerd te saboteren of niet?
Ideas
Is Trump echt goed voor de Amerikanen?
Is Trump als internationale partner betrouwbaar?
Precies. Dit is waar het over moet gaan. Hoe is het zo ver gekomen dat we het hier niet eens meer hebben?
Gisteren bij NOS gehoord dat een Democraat overtuigd was dat hij aanzette tot samenzwering in Georgia. Nou, dat moet weer bewezen worden.
@Malle moer | 25-08-23 | 09:01: Doordat meningen blaten zo lekker voelt en iedereen er tegenwoordig een publiek mee kan bereiken.
@Adriel | 25-08-23 | 09:01: tsjaa, bij de NOS.... Dat is NPO. Als je op de JOOP een kritische vraag stelt over "klimaat" dan wordt je reactie niet eens geplaatst. Communistische censuur (van mijn belasting geld).
Trump kiest zijn woorden ook steeds zorgvuldiger valt mij op. In het interview zegt hij ook "I tought the election was a rigged election" i.p.v. (zoals hij eerder wel deed) zei "the elections are rigged" of "are stolen". Ik vermoed dat zijn advocaten hem influisteren wat hij beter wel en beter niet kan zeggen. Hiermee impliceert hij immers dat hij slechts zijn mening gaf en niet heeft geprobeerd de uitslag te veranderen.
Ik vraag me af of een jury/rechter daarin trapt. Het telefoongesprek was immers volstrekt helder t.a.v. de intenties van Trump. Maar toch interessant om op dergelijke nuance te letten.
Hij had nog een memo waarmee hij zou bewijzen dat er fraude was gepleegd. Zijn advocaten hebben ook verhinderd dat hij dat indiende.
Ach, hier zeggen politici dat ze bij Poetin in de kamer waren om oorlog te kunnen gaan voeren.
Politici die de complete bevolking voorliegen toch dat onbetrouwbare vaccin te nemen en de bevolking daarvoor ook alle grondrechten te ontnemen.
Ik kan me een president in de USA herinneren die zei dat er chemical weapons waren, zijn eigen bevolking voor loog en een land binnen viel.
Een "find me votes" hoeft niet te betekenen dat hij vroeg om fraude, maar "zoek beter" op zijn Trumps kan ook. Ik zeg niet dat die man spoort maar het wordt wel weer erg zwart wit gemaakt.
Ik kan ook zeggen "vind wat geld voor mij". Daar hoeven we geen bank voor te overvallen, maar wat spullen verkopen via marktplaats kan ook prima werken.
Afin, we gaan het zien.
Een jury of rechter hoeft niet in de verklaring van Trump te trappen. De aanklager moet bewijzen dat Trump strafbaar was.
@boerk | 25-08-23 | 09:03:
“ en de bevolking daarvoor ook alle grondrechten te ontnemen.”
In letterlijk ELKE discussie op GS duikt een Coronawappie op …..
@theo-is-dood | 25-08-23 | 09:40: het wordt als voorbeeld gegeven dat overal grondrechten worden ontnomen. Of vindt u een avondklok en het maandenlang binnen houden van jonge mensen met depressies en zelfmoord tot gevolg in verhouding staan tot de griep wat het op dat moment was geworden?
Voor de geschiedenisfans onder ons: ga eens kijken naar de speeches en uitdrukkingen van Mussolini. Als twee broers met die pruilkop van Trump....
Nee, dan Biden, net JFK toch?
www.google.com/search?client=firefox-...
Goed argument. Ik ben om.
Dat is nog wel het meest ergerlijke. Als je dan zo’n totale idioot adoreert laat hem dan tenminste nog een begenadigd spreker zijn. Trump praat als een 12jarige die een spreekbeurt moet houden maar niets heeft voorbereid.
@BobDobalina | 25-08-23 | 08:58:
En hoe zou je Biden omschrijven?
De Italianen hebben wel dankzij hem twee wereldtitels verkregen, wij hebben nog niets.
@BobDobalina | 25-08-23 | 08:58:
Dat was Kamala Harris. "The bus will go here, and then the bus will go there, because that's what busses do."
Ja joh! Kan geen toeval zijn.
Ik heb ook een analyse op Stalin en Rutte losgelaten. Weet je dat ze voor 80% dezelfde woorden, dezelfde gebaren en dezelfde gezichtsuitdrukkingen tonen?
Ongelooflijk hè?
@pollens | 25-08-23 | 09:04: ah ja dat zinnetje. Uitgemolken door rechte praatgroepjes op youtube. Je hebt goed opgelet. Harris is nog altijd vele malen eloquenter dan trump.
@BobDobalina | 25-08-23 | 09:09:
Kamala is een taalwonder.
Haar reactie op de Highland Park mass shooting:
“We have to take this stuff seriously, as seriously as you are because you have been forced to take this seriously,”
@BobDobalina | 25-08-23 | 09:09: Ook u verdient de hele dag uitlachen. Kamala Harris en eloquent in èèn zin?!
Bob: dan heb je de halve zool Harris niet goed gevolgd. Het is lachwekkend wat zij uitkraamde.
Zelf binnen haar eigen partij schamen ze zich rot.
Eloquent, geïn! Hoe verzin je het.
Trump weegt 96 kilo, daar lacht Frans om.
Lol. Frans heeft dan weer geen private jet. Of jonge vrouw of.. tja behalve obesitas, wat heeft Frans nog meer beter/anders dan Donald.
Die man is voer voor psychologen. Als daar geen sociopathie/psychopathie uit komt, met een narcistische stoornis, weet ik het ook niet meer. Wat een nare vent.
Neemt niet weg dat de Democraten hun eigen ergste vijand zijn, en op deze manier Trump gewoon weer gaat winnen en met al zijn mafklapperij en illigaal/crimineel handelen gewoon weer wegkomt.
Zeker voer voor psychologen. Zo zijn er bij de democraten ook genoeg te vinden, of neem nou onze eigen landelijke narcist die al 13 jr het torentje confisceert.
Dat Trump een nare vent is is enkel een mening.
Ik vind hem ... verfrissend
Of dat hij illegaal/crimineel heeft gehandeld mag het rechtssysteem uitvogelen.
Maar dat het een Democratische heksenjacht is dat is wat mij betreft wel duidelijk.
Wat mij niet duidelijk is is waarom Trump de jacht op Hillary Clinton niet doorgezet heeft. Was er niets, of waren er andere krachten?
Mafklapperij en illigaal/crimineel handelen? U heeft het vast over Biden en zijn entourage?
@Ram_Ram | 25-08-23 | 09:24: dat Trump een nare vent is, is geen mening. Vertoont niets anders dan klassiek pest-gedrag. Het is een heel nare vent.
@Usumani | 25-08-23 | 09:42: dat ik schrijf over Trump, zegt niets over mijn mening over Biden en entourage. Die zijn, op hun eigen manier, net zo erg.
Het is godsgeklaagd dat dit blijkbaar het beste is wat Amerika naar voren te brengen heeft voor het presidentschap.
@Heau even | 25-08-23 | 09:45: Wat Amerika naar voren moet brengen een een democratisch gekozen persoon. Mensen stemmen er op. En de mensen hebben recht op die uitslag. Net zoals dat gaat in andere landen. Hier in de NL en EU zitten ook legio mafklappers en narcisten.
Dat is de uitkomst van het systeem. Democratie is het beste van alle slechte systemen die er zijn. Machtsspelletjes zullen er altijd zijn.
Trump zegt iig wat hij denkt. Dat zie ik een heleboel achterbakse politici niet doen.
Wat kan ons die Twump schelen? In Nederland hebben we genoeg problemen.
Nederland kijkt aan tegen komende bezuinigingen van €32 miljard. Tussen 2019 en 2022 zijn er vijftigduizend (50.000) ambtenarenbanen bijgekomen. En de burger blijft meer meer eisen stellen aan de overheid. Iedereen wil gratis geld: voor gratis kinderopvang, voor Toeslagen, ja zelfs de dierenarts moet door de overheid worden betaald (zie Regeling ADAM Amsterdam).
Stikstoffonds stoppen. Probleem opgelost.
Het lijkt me vrij belangrijk dat we onder het juk blijven van de garantie c.q. kernwapens van de navo/USA met alle wereldproblematiek op dit moment. Meneer Trump holt dit helemaal uit en dreigt er uit te stappen. Voor mij net iets belangrijker dan 50.000 ambtenaren.
Ideetje: als we nou eens de komende jaren tienduizenden mensen per jaar uit ontwikkelingslanden halen? Zou dat niet kunnen bijdragen aan een oplossing?
Dat is toch logisch dat er 50.000 ambtenaren zijn bijgekomen?
Dat is de coronapandemie.
Hoe staat het er nu voor?
@Ookonline | 25-08-23 | 09:06: waarom denk je dat hij ermee "dreigt" uit te stappen? Om het verwende Europa aan te zetten tot het verhogen van hun bijdrage aan de NAVO (wat naar nu blijkt zeer nodig is) tot aan de norm zoals afgesproken. Wij konden hier verzorginsstaatje spelen omdat Oom USA ons beschermde.
Dit zet een aardig precedent voor wanneer de schoen aan de andere voet zit. Gerechtigheid komt er aan.
Nu nog even een democratische president vinden die net zo een doortrapte fantast is als Trump. Gaat best lastig worden. Waarom vind je dat zo belangrijk?
Joe Biden kan zich altijd ontoerekeningsvatbaar laten verklaren, no problem.
@BobDobalina | 25-08-23 | 08:44: Die eerste zin van u moet zijn: Nu nog even een democratische president vinden die kan winnen van Trump.
Bob: hij doet het openlijk, derhalve is het gemakkelijk te zien.
De klootzakjes waarvan je het ruikt maar bij wie het moeilijk om te zien, daar moet je voor uitkijken.
Mocht je overigens denken dat de dems een schoner groepje is dan de reps, wel, dream on.
Engnek
Goeie nick.
Witte gij nie dat Charkes Swietert in 1982 na drie dagen alweer moest opstappen als Staatssecretaris van Defensie omdat hij zich in zijn cv doctirandus had genoemd en voormalig leuitenant in het leger terwijl hij geen van beide was? Hij was de lachebek van het jaar toen!
Orange Man Bad is een fortuin kwijt aan advocaten. Dat is geen probleem, want zijn campagne wordt immers volledig door zijn politieke tegenstanders betaald.
Maar hij wil Rudy Giuliani niet helpen met zijn kosten. De man die alle vuile zaakjes voor Trump opknapte. Trump is niet heel erg loyaal, terwijl hij wel volledige loyaliteit eist. Wanneer zouden deze jongens begrijpen dat Trump bezig is met... Trump?
Dat is business as usual voor Trump. Hij bedrijft politiek zoals hij zijn bedrijf leidt. Ik neem aan dat Trump incorporated gewoon een doorlopend contract heeft bij een of meerdere grote advocatenkantoren.
@Grumpy_Old_Ed | 25-08-23 | 08:43: niets doorlopend. De man wisselt sneller van advocaat dan van luier. En er zijn er steeds minder die met hem willen werken. Hij betaalt slecht, is volstrekt niet coachbaar en er is altijd het risico dat je mee wordt gesleurd en dan ook jouw mugshot wordt genomen, zoals bij Kenneth Chesebro.
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 08:40: Dat verhaal komt uit de koker van CNN op basis van 'anonieme bronnen'. Zeg het maar. Verder heeft Giuliani behoorlijk wat zaken tegen hem lopen die niets met Trump van doen hebben.
Best verontrustend dat ze in Amerika echt niks beters hebben dan die twee oude mannen.
Ze hebben wel beters maar die vallen niet in de smaak bij de mensen.
"Niggas 4 Trump" vind ik ook wel een krachtig statement.
Welke andere "witte" kandidaat zou hiermee wegkomen?
Trump profiteert er gewoon van door zich te profileren als vriend van de gewone zwarte man.
Toch echt de uitzondering
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 08:41: Net zoals er hier redelijk wat Surinamers voor Wilders stemmen, heb je in de US&A zwarte Amerikanen die voor Trump stemmen. Al was het maar omdat ze bang zijn dat de latino's hun baantjes komen inpikken.
Er is een reden dat we steeds dit filmpje te zien krijgen. Veel meer is er niet.
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 08:41:
Vergeleken "Caucasian 4 Trump" wel ja!
Is dat Cornpop?
@BobDobalina | 25-08-23 | 08:47: Korte zoektocht op youtube (ik zocht eigenlijk een andere donkere youtuber die ik zo gauw niet kan vinden) maar in 3 minuten tijd vond ik wel dit en er is nog een hoop meer. www.youtube.com/watch?v=pWzkQifai0o
www.youtube.com/shorts/E449SbEuNro
www.youtube.com/watch?v=YrwtyGYb0sg
www.youtube.com/watch?v=5tD29UwUIAk
www.youtube.com/shorts/yIxnyFTmdr0
www.youtube.com/shorts/k6J_sDMhvo8
Wat een circus. En het komt altijd deze kant op. Ik moet altijd denken aan de film idiocracy. Op zich geen goeie film maar steeds meer blijkt dat we echt die kant op gaan.
Beter idiocracy dan 1984.
@nick666 | 25-08-23 | 08:37: We leven al in een 1984 achtige wereld. In elk aspect van ons leven wordt al door de overheid ingegrepen. Dan liever dit dus dan een Amerika waar nog eens 4 jaar Trump je land voor schut zet.
Lol, links denkt weer eens slim te zijn, maar goede kans dat dit enorm backfired.
Rechtssysteem volgen is tegenwoordig al “slim zijn,” toe maar.
@Me_Giant | 25-08-23 | 08:44: Dit is niet 'rechtssysteem volgen'. Dit is rechtssysteem sturen.
Prachtig om de paniek en angst te zien bij deugers in talkshows en Trump haters hier op GS . Die man gaat gewoon weer de verkiezingen winnen, met dank aan de demo's.
Het is inderdaad niet dat Trump zo goed is, maar dat de democraten zo ongelooflijk incompetent zijn in hun leiderschap. Zelfs na al die slechte jaren is de beste kandidaat die de naar voren schuiven een demente Joe Biden.
Toch apart van het land met de beste universiteiten ter wereld, dat opa Trump & Biden de beste keuzes lijken...
@Kosmos | 25-08-23 | 08:35: echt goede leiders kiezen daar voor een functie in het bedrijfsleven. Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als hier dus.
Zoals in 2020?
@Kosmos | 25-08-23 | 08:35: De Amerikanen weten na vier jaar Biden ook weer hoe goed ze het onder Trump hadden. Als de Dem's het inderdaad op een Biden v. Trump race laten aankomen dan is de uitkomst nu al helder.
En dan maakt Trump weer schoon schio en dat zal een heleboel van die gemene Demo's hun baan kosten!
Je weet dat 2016 en 2020 voorbij zijn?
Met die rode socialistische stropdas de Dems even stangen. Eindbaas.
In Amerika is rood de kleur van de Republikeinen. Blauw is de kleur van de Democraten. Daarom dragen Biden, Obama etc. weer vaak blauwe dassen.
@Guy_Tare | 25-08-23 | 08:32: Joh! :)
@goedverstaander | 25-08-23 | 08:34: Ja, dat werkt niet echt, achteraf claimen dat je sarcastisch was.
@fail | 25-08-23 | 08:47: Ik zou les 1 van uw cursus zolderkamerpsychologie er nog eens bij pakken.
Eindgek
Ik vind het grappig dat een topic over Trump feilloos blootlegt of je met een gematigd links te maken hebt waar prima mee valt te praten, of met volledig gehersenspoeld fascistisch marxistisch links. U weet dat ik u aankijk.
Kunnen we Trump niet gewoon achterlaten waar hij hoort, nl. in de jaren '10 van deze eeuw? De man heeft niets te melden behalve bagger, heeft geen ideeën, geen beleid en biedt alleen tribaal gezever en nepotisme. (Ja Biden laten we daar ook achter).
We? Wie is we? En verder weinig te melden alleen een paar bij elkaar geraapte scheldwoorden. Blijkbaar zuur extreem links mannetje die succesvolle mensen haat. Sneu volk.
The Don ruikt geen kinderen aan hun haar, hij laat ze met rust, hij loopt vliegtuigtrappen op en af zonder te vallen en heeft geen verrotte zoon. Ja, dan kun je het bij Links/de democraten wel schudden.
Oei, kinderen aan het haar ruiken. Nee dan gewoon vrouwen bij de poes grijpen.
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 08:54: een volwassen man die interesse heeft in de pussy van een volwassen vrouw versus een oude man die opgewonden wordt van aan kinderen ruiken. Stel, u móet kiezen?
Btw: Trump is een lul
Hij ziet er goed uit op die foto. Stay hangry!
De cavia op zijn hoofd heeft een verwenkuur gehad met kleurspoeling en watergolven?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.” - Carl Sagan
Ik vind 0 campagne voeren en dan winnen het er nogal dik opleggen. Ook tijdens stemmen identificeren met een Nuon rekening om te stemmen (en een ID kaart niet nodig vinden) is nogal wack om het op zn Americans te zeggen.
Anyway #BIDEN2024
Nou ja, er zijn doden gevallen.
13 miljoen mensen keken naar het Republikeinse debat, 250 miljoen mensen keken naar Trump.
Er zijn mensen die gaan zeggen dat met scrollen op twitter dat dat al 1 view is. Maar dat is niet zo. Je moet echt klikken.
Geen wonder dat de 'Democrates' alle mogelijke oneigenlijke middelen uit de kast halen om nog een rol te spelen bij de volgende verkiezingen.
De man is gewoon mateloos populair... En terecht. Beste POTUS sinds mensenheugenis!
@Aristotalloss | 25-08-23 | 09:02: Maar wat deed hij dan zo goed?
De fotograaf heeft er wel zijn best op gedaan.
Iconische foto. Gaat 'm miljoenen dollars opleveren.
@pollens | 25-08-23 | 08:26:
En stemmen.
@pollens | 25-08-23 | 08:26: Zijn de bedrukte t-shirts en mokken al onderweg?
@pollens | 25-08-23 | 08:26: volgens mij is het eigendom van het volk. Het NASA logo is ook eigendom van het volk en met toestemming mag u tshirts drukken zonder een cent royalties te betalen.
De VS maken zichzelf totaal belachelijk. Een zombie als president en een crimineel met een mugshot als een verkiesbare president.
Dan nog commentaar hebben op anderen.
Inderdaad, alsof het hier corruptie vrij is. wij mogen helemaal niets zeggen.
Ik snap hoe dan ook dat commentaar op presidenten van andere landen niet.
Het is hún land, boeien.
@zoalsikhetzeg | 25-08-23 | 08:25: Wij zitten met een soortgelijk probleem, bestaanszekerheid voor eigen volk of kartelplannen voor de komende generaties?
@Papa Jones | 25-08-23 | 08:25:
In Rusland pakken ze dat heel anders aan.
Daar vallen ze uit het raam.
Inderdaad, dat is één van de grote problemen in de VS momenteel.
Dat het politieke systeem kennelijk zo totaal verrot is, dat er een half-demente man en een pathologische leugenaar met een veel te grote muil als president, respectievelijk presidentskandidaat, rondlopen!
Die man slaapt zowat in de rechtszaal. Er zijn zeker 4000 zaken tegen hem aangespannen, vrijwel allemaal resulterend in een deceptie voor de tegenpartij. Toch blijven ze het proberen en hoopt men met weer een zwakke zaak op een ander resultaat. Ja, maar nu is het anders! Ja, hoor.
en.m.wikipedia.org/wiki/Personal_and_...
Als je een verlaten uurtje hebt in het weekend.
Mooie podcast:
The rest is history: Fear City: New York in the 1970s.
Zeer goed over hoe sleazy en onderkomen New York werd sinds de jaren '60 en '70. en uiteindelijk een burgemeester (wiens ogen opengingen itt tot zijn partijgenoten) alle ruimte gaf aan projectontwikkelaars om de stad kosten wat het kost uit het riool te trekken....
podtail.com/en/podcast/the-rest-is-hi...
@Basil Fawlty | 25-08-23 | 09:48:
Verloren uurtje dus. Zucht.
Trump is nog steeds de eerste president sinds hele lange tijd die niet geen oorlog is gestart. Ondanks berichten uit de media vooraf dat "Trump op de rode knop zou drukken". Los wat je van de man vind (en dat is heel lastig voor bijvoorbeeld CNN), er wordt een beeld van hem gecreëerd dat behoorlijk eenzijdig is.
Wel heeft voortgezet.
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Deze opmerking rechtstreeks vanaf de social media, daar kan ik me enorm aan irriteren. Dit is pertinent niet waar. Er zijn tig presidenten die GEEN oorlog zijn gestart. En dan nog, alsof dat de enige graadmeter is. Get your facts straight.
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Dat is dan tegelijk ook een van de weinige positieve dingen wat je over de man kan melden. Aan het einde van zijn presidentschap ontketende hij nog wel even rellen, omdat de verkiezingen niet eerlijk zouden zijn verlopen (nul bewijs). Het is gewoon een gek, er is niets anders van te maken.
@SterF... | 25-08-23 | 08:26: lekker fact checken als je proxy oorlogen niet meerekent
@sub zero ice cold | 25-08-23 | 08:33:
Ah, zoals deze:
"All in on Yemen — U.S. support for the Saudi- and UAE-led intervention in the war in Yemen is one of the most egregious examples of destructive militarist foreign policymaking in years. Not only did Trump do nothing to end U.S. complicity himself, he repeatedly used his veto power to override bipartisan majorities in Congress that tried to stop U.S. military involvement and block the flow of arms to the conflict."
@SterF... | 25-08-23 | 08:42:
Klopt, die is Trump niet gestart.
@SterF... | 25-08-23 | 08:42:
Yemen. Dus jij wil de Houthis aan de macht daar?
Hier wat leesvoer:
en.wikipedia.org/wiki/Houthi_movement...
Hun slogan: "In 2003, the Houthis' slogan, "God is great, death to the US, death to Israel, curse the Jews, and victory for Islam", became the group's trademark."
De taliban hebben Afghnistan overlopen dankzij Bonkers. Putine heeft Oekraine aangevallen dankzij Bonkers. Kim heeft een rakettenpark. Het ging fantastisch.
@Basil Fawlty | 25-08-23 | 09:28:
Ik wil helemaal niets, daar gaat het nu niet om.
The Usual Suspect.
Trump het grote slachtoffer. Altijd de perfecte rol voor rechtse politici die de wet overtreden, ooohhh ze moeten mij hebben! Piep piep jank jank. En het werkt ook nog, de achterban jankt altijd vrolijk mee. Onze held bedoelt het zo goed maar jullie, jullie werken hem tegen. Alles ligt aan de ander, nooit hebben ze zelf iets uitgespookt.
Precies D66.
Een man die hoogopgeleid is, verbaal sterk, en met ervaring, daar houdt niet iedereen van.
Oooh maar Democraten en RINO’s die de wet overtreden. Die komen er altijd mee weg. RaRa hoe kan dat? It’s a big club and Trump ain’t in it!
@Mr_Natural | 25-08-23 | 08:14: Dank je!
Haha ja hoor maar hij wordt juist door dit soort gedoe weer herkozen. Een betere PR kun je niet wensen.
Wanneer stond een linkse politicus voor het laatst in de rechtszaal ?
Hillary ontsprong wel de heksenjacht.
@Mr_Natural | 25-08-23 | 08:14:
Iemand die er heel open over is dat hij de beste hersenen heeft, wekt afgunst bij de minder intelligente medemens.
Da's logisch!
@Blonde Nel | 25-08-23 | 08:21:
Zou wel een stunt zijn, de eerste president die vanuit de cel het land bestuurt.
Straks moet hij misschien nog wel een poosje de cel in. Kan hij even een boek schrijven.
“My battle” of zoiets.
Een Amerikaanse mafketel moeten gebruiken om een rechts frame op te zetten... nee daar trap ik niet in BL
@TonAlias | 25-08-23 | 08:11:
Siri, wat is whataboutisme?
@Papa Jones | 25-08-23 | 08:29: Well played.
Wanneer stond een linkse politicus in de rechtszaal? Ja precies Wattman. Denk eens na wat er zo grappig is aan je tegel. Misschien ga je het dan zelf ook opeens zien.
@Beste_Landgenoten | 25-08-23 | 08:38:
Als Trump had gedaan wat Hillary deed zou hij ook voor de rechter staan voor dat feit. En heeft Biden geen geclassificeerde informatie in zijn garage opgeslagen ?
@Wattman | 25-08-23 | 08:45:
Maar dat is niet erg. Of zo…..
Het is toch echt de linkse kant BL die in katzwijm ligt te trappelen op de grond van ongenoegen omdat Trump weer dreigt te winnen. De neutrale toekijker lacht zich nu al een breuk om het linkse gejank. Na zijn bijna onontkoombare overwinning verheugen ze zich op de storm van linkse verstandsverbijstering. En de MSM gaat weer bij zichzelf te rade hoe ze het weer eens mis hadden ondanks alle negatieve Trump propaganda. Bedankt alvast BL voor je anti Trump gemekker en hoe je in allerlei bochten wringt om kostte wat het kost hem af te zeiken wanneer de gelegenheid zich voordoet. Een soort eindeloze tragikomedie.
Een soort Mannenhaat dus eigenlijk.
Ik sta iedere keer weer versteld van de stupiditeit van een groot deel van het Amerikaanse volk.
Dat er nog iemand in de leugens en de onzin van die Trump trapt.
Sleepy Joe mag dan niet je ideale president zijn, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het maakt ook niet uit of Trump nou Republikein of Democraat is, het is gewoon een waardeloze, leugenachtige figuur. Daar stem je dus niet op.
Het gaat er deels wel om dat Biden een disfunctionerende president is.
Blijkbaar is kwaliteit geen factor bij het selecteren van de president, in het gehele proces niet en doen moet het volk kiezen tussen twee kwaden.
"het is gewoon een waardeloze, leugenachtige figuur". Past perfect in het rijtje potussen van de afgelopen decennia!
Tegen het systeem aantrappen is altijd al een succesvolle strategie geweest om stemmen te winnen onder de mensen waar het niet zo goed mee gaat. De meeste politici zijn gelukkig verantwoordelijk genoeg om dat niet te doen.
@Kaas de Vies | 25-08-23 | 08:09:
Waaruit blijkt het disfunctionele van het presidentschap van Biden uit?
"Sleepy Joe mag dan niet je ideale president zijn, maar daar gaat het natuurlijk niet om." Uh ja daar gaat het wel om, het is overduidelijk dat seniele Joe de touwtjes niet meer in handen heeft, gesteund door de media en 'liberalen'.
@omanders | 25-08-23 | 08:13:
Zijn motorieke en cognitieve optredens bewijzen dat.
Kan je zelf aanschouwen.
@omanders | 25-08-23 | 08:13: www.dumpert.nl/item/100066364_544c282... en zo nog tig voorbeelden. Maar ín z'n hoofd is hij natuurlijk scherp als een fileermes... Zekerweten!
@omanders | 25-08-23 | 08:13: Uit de afgelopen drie jaar. De man kan alleen ijsjes eten en meisjes ruiken, voor de rest is het een cognitief en politiek treinongeluk.
@omanders | 25-08-23 | 08:13:
Hieruit?
youtu.be/DvA-Vf0MomM?si=AZDmhhr_auuV0...
@pollens | 25-08-23 | 08:22:
The Holiday President.
@First Contact | 25-08-23 | 08:17: Precies. Trump mag dan wel een soort kermis exploitant zijn, aan de verkiezing van Sleepy Joe zit een luchtje. Niet in de betekenis dat die verkiezing illegaal was (alles gedaan volgens de wet) maar meer dat er een anoniem clubje achter de huidige president zit die daadwerkelijk het land regeert. Dat lijkt me, uh, niet helemaal het idee als je een president kiest. Arm land.
@Kaas de Vies | 25-08-23 | 08:09: Daar snij je een goed onderwerp aan, Kaas.
Het is toch ongegrijpelijk dat een land als de VS met honderden miljoenen inwoners met twee ouwe kerels van dat kaliber als presidentskandidaten komt aanzetten?
@Otto Normal | 25-08-23 | 08:28: Laten we het stemmen per post in de VS en in Nederland tijdens de afgelopen verkiezingen maar als 'toevallig' beschouwen. Mocht er de komende verkiezingen ineens weer een pandemie uitbreken met allerlei maatregelen dan weet ik voldoende.
"een waardeloze, leugenachtige figuur"? Daar hebben we in Nederland 12 jaar lang op gestemd. Blijkbaar heeft dat aantrekkingskracht op de "gemiddelde" kiezer.
Voorbeelden te over in de internationale politieke geschiedenis
@First Contact | 25-08-23 | 08:17: Nee, daar gaat het nu niet om. Het gaat over Trump, en zijn poging tot een staatsgreep. Daar moet hij voor gestraft worden, dat is alles.
Daarna kun je nog van alles over Sleepy Joe te berde brengen, maar dat is gewoon een ander hoofdstuk.
@nick666 | 25-08-23 | 08:32: Oh, zeker! Ik verbaas me ook altijd over de populariteit van Rutte, een leugenachtige psychopaat, nota bene.
Mensen zijn kennelijk heel makkelijk te bedonderen.
dat is het wel een beetje. volkomen Bonkers en kwaadaardig
Ik zie dat hij van oranje gepromoveerd is naar platina.
met nieuwe aanplant. Nu de bruin-smeer nog van zijn bolle gezicht. en zien wie hij werkelijk is bijna 80
faggot Ron, lol, moet ie hier zeggen...
(kan ook die vermalen vleesmassa uit U.K. zijn).
Ik zou van die man op de foto geen tweedehands auto kopen.
Lukt je niet. Je gaat en zult die auto kopen, alternatief: vele jaren rechtzaken.
niemand koopt nog iets van hem, vandaar dat zijn hotels zo super lopen, vastgoed is ook niet meer in trek. Op naar zijn zesde faillisement. Hij moet president worden om uit de gevangenis te blijven en om niet definitief failliet te gaan en arm te sterven.
En gewoon een schepje erbovenop doen, toe maar, ge durft.
Deed jij maar beter je best jochie.
Je zou zeggen dat rechts ondertussen weet dat Trump een leugenaar is en twitter een open riool, zoals veel zaken van rechts. Dat Musk misschien veel kan, maar moreel een uiterst dubieus persoon is. Maar dat maakt rechts niets uit: zie de vaste basis die Trump in de US heeft. Oké, traditionele, fatsoenlijke rechtse mensen zijn goed voor geld, maar is dat het enige waar rechts om geeft? Geld? En verder alleen maar onvriendelijke rechtse hatende opvattingen? Noem eens één opvatting van rechts die niet met haat of geld te maken heeft. Er zijn er vast een paar maar ik weet ze zo niet. En idem met wetenschap lijkt me de band van rechts ook zwak: climate change, vaccinatie. Feitenvrije onderbuikgevoelens? Nu is intuïtie niet altijd een slechte raadgever. En misschien is dit niet een wereld van human kindness. Maar we krijgen de wereld die we maken.
Trump = Vrijheid!
Biden c.s. = Canceldictatuur!
Blij dat jij het niet voor het zeggen hebt want als het kon zou jij mensen opsluiten in kampen
Sinds 1992 moedigt links elke oorlog aan die de VS begint..
dus er is GEEN links meer , op de SP na
Trump leugenaar, laat me niet lachen
@RickTheDick | 25-08-23 | 08:03: Er zijn genoeg mensen die in (werk)kampen opgeslopen zouden moeten kunnen worden; wat te denken b.v. van de vele zich misdragende veiligelandiers? Wat is er mis mee, dezen vast te zetten tot ze meewerken aan retourzending land van herkomst?
@Aristotalloss | 25-08-23 | 08:01: "Trump = vrijheid"? Schei toch uit, Trump is een proleet, en dat heeft met vrijheid niets te maken.
@Kievit | 25-08-23 | 08:08: opgeslopen=opgesloten
De haat spat van uw tegel. Maar goed, Dat is ook mogelijk gemaakt door dat verderfelijke rechts. Die geven linkse mensen als u immers geld om zich continu de les te laten lezen. Misschien moet rechts eens stoppen om die vingerwapperaars te subsidiëren.
@Aristotalloss | 25-08-23 | 08:01:
Oh, wie of wat is gecanceld? Ik heb er persoonlijk geen last van gehad. Integendeel: Biden's politiek is goed voor Europa.
@RickTheDick | 25-08-23 | 08:03:
En waarom zou ik dat doen? Heb ik wat tegen mensen? Nee.
En niemand heeft nog ook maar één opvatting van rechts genoemd die niet met haat of geld te maken heeft. Of die het vertrouwen van rechts in de wetenschap aantoont.
Ook @goedverstaander | 25-08-23 | 08:11 niet.
@Torquemada | 25-08-23 | 08:0 :
Google eens op Trump en leugen: er is een lijst bijgehouden waaruit blijkt dat hij geen dag zonder leugens kan.
@KeesBruin | 25-08-23 | 08:09: Is 'proleet' het nieuwe scheldwoord van dienst bij 'links'. Kan zo naast 'deplorabels'! Dat is precies het probleem.
Zover is 'links' tegenwoordig van z'n oorspronkelijke missie afgedwaald.
Wat is "rechts"
"Rechts" = logica. Kernenergie ipv bossen verbranden.
*Bij binnenkomst Cugel op zn zeepkist lachend een highfive geeft en meteen doorloopt naar de koffiebar*
Mogguh Cugel, lekker op dreef al?
@cugel | 25-08-23 | 08:11: "Ik heb er persoonlijk geen last van gehad."
Is dat jouw maatstaf!?
Kijk eens verder dan je neus lang is. Ga bijvoorbeeld eens kijken op de universiteiten. Dat waren vroeger de bolwerken van logica en creatief denken. Nu zijn het de kerken van links denken geworden. En iedereen die anders denkt krijgt een spreekverbod.
@cugel | 25-08-23 | 08:11: Dat kan je ook wel beweren van linkse standpunten, dat deze vrijwel allemaal zijn terug te voeren op een blinde haat jegens de tevreden (en daarmee behoudende) middenklasse en hun cultuur. Maar dat is (net als jouw bewering) een schromelijk overdreven versimpeling.
Waarom zouden opvattingen niet over geld mogen gaan trouwens? Aan alles zit een kostenplaatje, dus zelfs als geld niet de belangrijkste beweegreden is, is het altijd een punt om te overwegen. Dat dat bij rechts wat meer speelt is niet zo gek, rechts bekommert zich wat meer om hem die het moeten betalen.
Nuance beste Cugel, dat zou niet misstaan. Klimaatverandering is geen probleem, nog kan het op serieuze schaal door mensen worden beïnvloed. Klimaatverandering ís een natuurlijke staat.
Vaccinaties daarbij kun je kanttekeningen plaatsen, zeker de covid vaccins. Die leiden toch een vaker tot bijwerkingen dan de grote pharmaceutische industrie u wil doen geloven hartspier ontstekingen.
Wat u hier doet is in de pas lopen van het grote geld: de klimaatindustrie en ‘big pharma’. Ga je er niet in mee, dan vallen uitsluitende kwalificaties je ten deel: wappie, klimaatontkenner etc en mag u gecanceld worden. U bent kennelijk rechts.
Ambiguïteit is wijsheid, nog links nog rechts.
youtu.be/tTBWfkE7BXU?si=HoDWxCSwq8lVm...
Dat zou je wel willen he? Dat wetenschap links is. Zo ongeveer het tegenovergestelde is het geval.
@VP732 | 25-08-23 | 08:16:
Sorry, kon het niet laten bij dit onderwerp. Geniet van je koffie.
@Patje | 25-08-23 | 08:16:
Kernenergie is heel duur en waar moet je met het afval heen? Japan loost het nu in zee.
@Francine Fishpaw | 25-08-23 | 08:16:
De opvattingen die je op GS leest?
@Aristotalloss | 25-08-23 | 08:15 &
@Torquemada | 25-08-23 | 08:08:
Geven in ieder geval aan dat links het wèl goed bedoelt. Hoewel je mij er niet op hoeft te wijzen dat dat meermaals fout is afgelopen.
Overigens heeft nog niemand mij gewezen op opvattingen van rechts die niet met haat of geld maar wel met wetenschap te maken hebben.
@cugel | 25-08-23 | 08:30:
Goede intenties hebben niet persé een goede uitkomst. Bovendien wat is goed?
Inzake klimaat mogen we best meer betalen voor onze klimaatschade, het gaat immers om de planeet.
Het resultaat is dat armoede toeneemt. Nu weet ik niet of dat dan goed is.
Je zou dus kunnen zeggen dat rechtse klimaatontkenners ook goede intenties hebben, die zeggen klimaatverandering is geen probleem, voorkom armoede. Dat is ook goed bedoelt.
Ambiguïteit beste Cugel.
@cugel | 25-08-23 | 08:30: "Kernenergie is heel duur en waar moet je met het afval heen? Japan loost het nu in zee."
Seriously?! Ik ga u vandaag de hele dag uitlachen.
Wat een totaalidiote uitspraak is dit zeg.
@cugel | 25-08-23 | 08:30: Je lijkt wel een beetje op Hugo de Jonge met je mantra. Maar dat jij meent dat rechts alleen over haat en geld gaat en anti-wetenschap is, zegt meer over jou dan over rechts. Wie meent dat hij zelf alle waarheid in pacht heeft, kan niet anders dan concluderen dat mensen met een andere mening dom zijn, of kwaadaardig, of beide.
Ahh ja feitenvrije onderbuikgevoelens. Hoeveel ""vrouwen"" zijn er inmiddels al zwanger? Volg die intuïtie, dat brengt je wel ergens.
@cugel | 25-08-23 | 08:11: Die lijst van Rutte is weg !
Al eens aan een pil van Drion gedacht?
@Muxje | 25-08-23 | 08:22:
Een niet onredelijke opvatting. Er is inderdaad wel een redelijk rechts. Zoals er ook een onredelijk links bestaat. Waarom maken we geen onderscheid tussen radicalen en gematigden en laten we alleen gematigden in de regering?
@ratelaar | 25-08-23 | 08:23:
Allereerst: ik heb 2x je video beluisterd terwijl ik mijn ontbijt maakte: bedankt. Goede video! Ik denk dat ik niet rechts ben, maar links binnen wat de ruling class toestaat. Inderdaad: omdat ik hoorde dat de NYT zo'n beetje de beste krant ter wereld is heb ik er een abo op genomen. Naast NRC, Blendle, GS en de Guardian. Dus ja, ik ben links voorzover de ruling class toestaat. Maar kijk naar de experimenten met andere systemen: Xi en Poetin zijn moordenaars. Hitler en Stalin zijn cautionary tales. Afrika en andere third world countries zijn disfunctional. Bij een primitieve stam gaan wonen oid is al wel geprobeerd maar levert niet veel op. Laten wij onze beschaving de goede kant op proberen te sturen. En ik zie niet wat de opvattingen op GS daaraan bijdragen zolang ze de standaard rechtse tropen uitdragen. Ik kom nog eens terug op immigratie. Maar zelfs Hongarijë zou het stiekem al doen ivm de instortende bevolking. Ambiguïteit, ja, daar heb ik niets op tegen, maar in de praktijk betekent dat toch stemmen op een centrum partij, lijkt mij. De partijen rechts van de VVD zijn niet ambigu lijkt mij, maar gewoon rechts.
@knutsel_ | 25-08-23 | 08:27:
Kijk naar de klimaat ontkenners: rechts. De antivaxers: merendeels rechts. Ergens zag ik dat iemand vondt dat op universiteiten een cancel culture heerst. Tenzij je wilt claimen dat cancelen rechts is, zul je moeten toegeven dat ook de universiteiten aan de linkerkant staan. Ah, het was @Aristotalloss | 25-08-23 | 08:21.
@Aristotalloss | 25-08-23 | 08:21:
Het lijkt mij verstandig om van mijn eigen ervaring uit te gaan.
Waarom zou er nu geen logica en creatief denken meer zijn op universiteiten? Daarvoor zijn ze opgericht. Cancelen is meestal gericht op hate speech. Ik ben ook niet voor cancelen. Ook maak ik me niet druk over gender. Maar ook in mezelf zie ik dat het niet zo simpel ligt als rechts wil doen geloven. Ik ben een man, nog steeds fully functional, ondanks mijn leeftijd, en ik val op vrouwen. Maar ik zie in mijn karakter wel wat vrouwelijke eigenschappen. En die verrijken mij, denk ik. Dus ik ga niet oordelen over mensen, zeggen wat zij moeten zijn. Maar ik neem wel een standpunt in tegen intolerant rechts die WEL tegen mensen zegt wat zij mogen zijn.
Wat een onzin. "Twitter een open riool zoals zoveel zaken van rechts". Dat kun je toch niet serieus beweren. Alsof Twitter geen open riool was vóór dat Musk Twitter overnam. Overigens, een klassiek rechts standpunt is: sterk leger. Tegenwoordig ook aan uw 'linker' kant in zwang (uw linkerkant is de mijne niet). Dat een rechtse politieke mening (dat gaat over hoe we dingen regelen in de samenleving) samenhangt met 'het ontkennen van de wetenschap' is mij een raadsel. Ik zie wel hoe een linkse politieke mening samengaat met het ontkennen van de menselijke natuur - dat de mens in essentie een egoïstisch wezen is die niet gediend is van collectiviteit. Dat iemand die een huis bezit daar beter voor zal zorgen dan iemand die een huis huurt. Etc. etc.
"Hatende opvattingen" - wat is dat in hemelsnaam? Spreek toch gewoon Nederlands in plaats van het radicaal activistisch trans taaltje uit de VS letterlijk naar het Nederlands te vertalen.
Ik ben rechts, gebruik zelf geen Twitter, Facebook sporadisch, doe veel vrijwilligerswerk, vind de Islam een verderfelijke ideologie, geef weinig om geld, ben gewoon netjes gevaccineerd, bovengemiddeld IQ en EQ, groot voorstander van hulp in de regio en geloof niet in het klimaatfonds zoals dat nu uitgegeven gaat worden en de huidige EU opzet.
Ik word een beetje moe van uw doorlopende beschuldigingen dat ik facistisch dom extreem rechts ben.
@cugel | 25-08-23 | 09:35:
De NYT is de meest invloedrijke krant van de wereld volgens Chomsky, dat kan synoniem zijn voor beste, maar dat hangt af van de criteria die je stelt.
Waar je staat dat kun je alleen zelf bepalen. Wat ik je vooral probeer duidelijk te maken is: laat niet door opiniemakers, door anderen bepalen waar je politieke positie is. Want van de links - rechts verdeling zoals die zeg 40 jaar geleden bestond, is niets meer over. De gematigde linkse partijen omarmen traditionele rechtse standpunten en vise versa.
Kijk bijvoorbeeld naar migratie waar de arbeiders partijen tegen waren, of de standpunten mbt steun aan oorlogen.
100 modellen en assenstelsels veranderen niets aan dat feit. Wat is de links rechts tegenstelling dan nog waard? vraag ik mij af.
Verder wijs je op de extremen op rechts, maar daarmee verlies je de extremen op links uit het oog.
Tenslotte wil ik opmerken dat veel van de gevestigde partijen ergens rond de helft tot grofweg het derde kwartaal van de vorige eeuw zijn opgericht/ ontstaan. Nu zie je opnieuw partijen ontstaan. Je kunt die moeilijk allemaal rechts van de VVD noemen.
Wat ik bedoel met ambiguïteit is: beschouw jezelf niet als links of als rechts, beschouw jezelf vooral zoals je besluit, iemand die Nederland de goede richting op wil sturen.
Tenslotte kort over migratie een schot voor de boeg voor een volgend gesprek, op een ander moment: migratie is nodig omdat de autochtone bevolking uitsterft. De oorzaak daarvan aanpakken lijkt me de sleutel, vervangen werkt in de praktijk beperkt en werkt vooral als de migratie vanuit gebieden met vergelijkbare waardenstelsels komt. Multiculturele samenlevingen functioneren betrekkelijk slecht. Diversiteit werkt alleen als het om diversiteit aan expertise gaat, niet om culturele diversiteit, dan leidt het vooral tot spanning.
@Otto Normal | 25-08-23 | 09:38:
Er was aanzienlijk betere moderatie op twitter voor Musk het overnam. Musk heeft talloze gebanden er weer op terug gelaten. Zie dit topic. Kijk naar dat haat hoofd van Trump: vindt jij het niet genant om, als rechts persoon, daarmee geässociëerd te worden?
Een sterk leger: voortschrijdend inzicht: we kunnen niet onder de Amerikaanse paraplu blijven schuilen als een rechtse gek als Trump aan de macht komt?
Anti wetenschap: nee verstandig rechts is dat niet, maar moet ik klimaatontkenning en antivax van extreem en soms niet extreem rechts opnieuw onder de aandacht brengen? Kennelijk.
De menselijke natuur? De mens is een sociaal wezen, dat in groepen leeft en daardoor overleeft. Zeker, er is binnen de groep een zekere vorm van egoïsme. Mensen als Jezus, Tolstoy, Lao Tse en de Boeddha hebben daar wat aan proberen te veranderen en aangezien wij dat soort mensen op een voetstuk zetten zijn er kennelijk veel mensen die dat juist achten.
En als je wilt dat mensen huizen bezitten dan moet je dat mogelijk maken: de rechtse regeringen hebben daar tot nu toe niet veel aan gedaan, lijkt mij: waar is een huis dat een niet al te rijk mens zou kunnen kopen?
Hoe zou jij opvattingen van rechts over asielzoekers, transpersonen, zwarten etc anders willen karakteriseren dan met het woord haat?
@SirCharlesPoploch | 25-08-23 | 09:09:
Jawel. Ji bent van mening dat ik die moet krijgen? Dan ben je een goede illustratie van mijn laatste punt voor Otto Normal, hier net boven.
@Hetiswathetis | 25-08-23 | 09:00:
LOL! Had je hem netjes bij moeten houden! In alle kranten. Dan was hij er nog ;)
@Joffri | 25-08-23 | 08:44:
Ik zei dat ivm climate change ontkenning en antivax. Zwangerschap gaat de natuur over. Daar hebben wij nog weinig over te zeggen. Ik pleit juist wel voor wetenschap. Intuïtie is trouwens gewoon een trucje van je lichaam om je de juiste kant op te sturen als je geen tijd hebt om iets te beredeneren of als het daar te ingewikkeld voor is.
@Muxje | 25-08-23 | 08:43:
Maar ook jij wijst mij niet op opvattingen van rechts die niet over haat of geld gaan en wel wetenschappelijk verantwoord zijn. Nu zijn er al 25 reacties en niemand heeft een rechtse opvatting naar voren gebracht die daaraan voldoet. En ik denk niet dat alle rechtse mensen dom of kwaadaardig zijn. Smoelensmid, Basil Fawlty, Duwbak_Linda zijn rechts maar niet dom of kwaadaardig. Maar er zijn wel opvattingen op GS die dat wel zijn. Dat ik in het illustere gezelschap van Antizanincz, Beste_Landgenoten en zo nog een paar mensen daar wat aan mag doen, vind ik een eer.
@pollens | 25-08-23 | 08:37:
Het is niet duur? En heb je niet gehoord over de protesten van vissers en de omliggende landen ivm de actie van Japan? Het Internationale Atoomgenootschap mag zeggen dat het kan, maar daarmee is nog niet iedereen er happy mee. En uitlachen? Ga je gang. Ik moet zo toch wat nuttigers gaan doen dan typen.
@ratelaar | 25-08-23 | 08:36:
We zullen inderdaad een weg moeten vinden die de klimaatschade repareert en die ook de arme mensen rijker maakt. Nu zijn mensen inventief. Misschien is dat mogelijk. Ik heb niets tegen ambiguïteit. Maar hier op GS lees ik meestal forse rechtse uitspraken. Daar stel ik wat tegenover: mijn bijdrage aan je ambiguïteit.
Overigens, waar blijft iemand die één rechts standpunt naar voren brengt dat niet over haat of geld gaat en dat niet anti wetenschap is?
@cugel | 25-08-23 | 11:05:
Zelf ben ik nogal uitgesproken anti klimaathysterie. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar binnen de gematigde partijen omarmen zowel gematigd links - als rechts de klimaathysterie.
Terwijl de wetenschap verre van eens is over de oorzaak en risico’s van klimaatverandering. Bovendien is klimaatverandering een containerbegrip zoals ik al eerder heb aangehaald. Het is onwetenschappelijk te stellen dat de wetenschap unaniem is, bovendien moet je onderscheid maken tussen meningen van (klimaat-)wetenschappers en onomstotelijke harde wetenschappelijke bewijzen. En laat nou net dat laatste het grootste probleem zijn van de klimaatwetenschap, de enorme onzekerheid die gepaard gaat bij uitspraken over de oorzaken en gevolgen van klimaatverandering. Het is voor een belangrijk deel gebaseerd op aannames.
Ik neig naar een nieuw sociaal contract waarbij de burger en diens bestaanszekerheid het uitgangspunt is.
@Bootvisser | 25-08-23 | 10:04:
Volgens mij hebben wij elkaar nooit persoonlijk gesproken. Wat je vertelt doet mij denken dat je helemaal aan de goede kant staat. Ik noem mensen eigenlijk nooit fascistisch, dom of extreem rechts. Maar inderdaad: ik ben zelden positief over rechts zoals ik het hier op GS zie. Overigens vind ik de islam ook een verderfelijke ideologie. Daardoor ben ikzelf ook op GS beland. Maar ik vind wel dat we wat aan het klimaat moeten doen. In ieder geval moeten we het gebruik van fossiel afbouwen. En de EU is beter dan een Nexit. Hoe we het moeten organiseren, daarover valt te praten.
@ratelaar | 25-08-23 | 10:14:
Voor ik je tegel lees: allereerst mijn excuses dat ik in een nachtcafé jou en Dandruff niet meer kon beantwoorden. Maar ik moet wel zeggen dat de discussies met Dandruff wat uit de hand begonnen te lopen. En nu met jou ook. Ik moet toch overdag best wel veel dingen doen en uren zitten typen is dan wat veel. Sorry. Dus nu ga ik je tegel lezen en hem kort proberen te beantwoorden en daarna moet ik aan de dag beginnen. Misschien dat ik later in de bus nog een antwoord kan typen, maar daarmee houdt het ook op.
Migratie en multiculturaliteit: ben ik met je eens.
Nederland of de wereld de goede kant opsturen: ja. Het is alleen dat ik hier best veel extreme rechtse opvattingen zie. Ik zie weinig extreme linkse opvattingen.
Maar je hebt gelijk: de zaken zijn aan het schuiven. En inderdaad: we weten niet precies waar de nieuwe partijen staan. Misschien is het inderdaad gemakzuchtig dat ze allemaal rechts van de VVD gesitueerd worden.
Maar ik heb niet de indruk dat ik alles beter weet dan anderen. Dus heb ik er niet veel op tegen om te lezen in publicaties die algemeen als zinnig worden gezien. Maar ik lees ook op dit weblog dat zichzelf spottend kwalificeert als tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend om te kijken of de opvattingen die ik uit wat gerenommeerder publicaties heb de kritiek kunnen doorstaan.
Oké, ik moet aan mijn dag beginnen. Maar je hebt gelijk met veel dingen. Goede tegel! Bedankt!
@ratelaar | 25-08-23 | 11:24:
Heel snel: ik denk wel heel sterk dat we meer in harmonie met de natuur moeten leven en die nieuwe partij van Omtzigt moet ik nog zien. Maar ik ben wel nieuwsgierig. Op 22 november zien we in ieder geval meer.
Wat willen de Democrats eigenlijk?
Nog vier jaar Biden?
100x beter dan 4 jaar Trump. Biden heeft het redelijk gedaan en hij is pro Europa.
@cugel | 25-08-23 | 08:01: Vroeger viel m n mond al open als ze over miljoenen schuld spraken, nu heb je het met miljarden schuld nog best goed gedaan. Daarvoor moeten de Amerikaanse burgers nog generaties llang krom liggen.
@Sneerpoets | 25-08-23 | 08:04: De EU gaat aan die 31.000 miljard dollar.... meebetalen, links of rechtsom.
Het leven op de rente-vrije pof is voorbij hier, consumptie gaat heel duur worden(magische inflatie) en de Nederlandse huisjes onbetaalbaar(lees niet meer te financieren door de gewone man)
@cugel | 25-08-23 | 08:01: "pro Europa" in oorlog. Nee, da's inderdaad echt wat we moeten willen.
@SirCharlesPoploch | 25-08-23 | 09:06:
Wil je Oekraïne onder Poetin laten vallen? Hadden de geälliëerden Hitler zijn gang moeten laten gaan?
@Sneerpoets | 25-08-23 | 08:04:
Ja, dat verbaast mij ook. Yuval Noah Harari claimt dat geld gewoon een verhaaltje is, het beste verhaal ooit, zelfs beter dan god en religie. Misschien moeten we gewoon het goede doen. Ook al kost het veel geld.
@cugel | 25-08-23 | 09:50: "Wil je Oekraïne onder Poetin laten vallen? Hadden de geälliëerden Hitler zijn gang moeten laten gaan?"
Ik zeg nergens iets over putin en dat godwinnen komt wel héél zwak over als je niks over de inhoud te melden hebt. Typisch extreem-links.
@SirCharlesPoploch | 25-08-23 | 11:25:
Wel jij brengt zelf de oorlog ter sprake. Welke oorlog bedoel jij dan? De twee grote, waarmee Nederland het meest recent te maken had zijn de oorlog tegen Hitler en nu tegen Poetin.
@cugel | 25-08-23 | 12:11: Ik had het over Biden.
Oorzaak,Zonnestorm.
Go get 'm Donald!
ik verheug me nu al weer op de linkse meltdown volgend jaar november.
zeker net als in 2020, toen had Bonkers het voordeel en zakte met 7 miljoen stemmen door het ijs. Dat hij nu, als crimineel, zou winnen is gewoon geschift wensdenken.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 12:36: u wenst hem hierboven dood maar noemt vervolgens anderen geschift....
Na al die jaren snappen de Trump-haters in de VS nog steeds niet waarom hij zo populair is. En toch blijven ze dingen ondernemen die hem alleen maar populairder maken. Daarnaast kunnen de Democraten weer geen fatsoenlijke tegenkandidaat vinden.
In Nederland zie je op kleinere schaal hetzelfde met Wilders: zijn uitspraken en standpunten belachelijk, ondemocratisch of fascistisch noemen, zijn kiezers wegzetten als idioten en dit alles vooral vaak herhalen in de media. Zonder af te vragen waarom kiezers hem steunen en of de oude politiek dit niet heeft veroorzaakt door deze mensen en vele problemen jaren/decennia lang te negeren.
Helaas hebben of hadden wij 20 partijen ipv twee dan zou Wilders een grotere kans maken om vier jaar zijn plannen uit te voeren en hadden we niet 4 kabinetten Rutte achterelkaar gehad.
@Tiscali-2 | 25-08-23 | 07:54: als wij een Amerikaans politiek stelsel hadden gehad, dan was het meer dan 100 jaar tussen liberalen en confessionelen gegaan. Nieuwe partijen waren daar nooit tussen gekomen. Stel je voor, om de 4 jaar kiezen tussen VVD en CDA.......
@Grumpy_Old_Ed | 25-08-23 | 08:06: Wilders komt uit de VVD. In jouwe vergeijking was de VVD gewoon een hele stap naar de Wilders kant opgegaan.
@fifi23 | 25-08-23 | 08:38: dat was de route geweest, had hij wel de voorverkiezingen van Rutte moeten winnen. En als je kijkt naar de zetelverdeling VVD/PVV over de jaren was dat geen gelopen race.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 10:00: dus volgens uzelf zou u zelf geen stemrecht moeten hebben?
waarom zouden wij u hier dan wél serieus moeten nemen?
Gevoelsmatig zou ik zeggen 'It should never have happened '. Maar goed, ik ben geen X'er.
Dat zegt dat hij het niet had moeten laten gebeuren. De andere tekst is dat het niet mag gebeuren. Dwz frauderende racketeers vervolgen.
Overigens is de foto gewoon uit toneelspel The apprentice. Ook zo'n waanwereld van geweldigheid. Terwijl Bonkers nooit iets klaargespeeld heeft zonder het geld van de familie dat hij ook al bij elkaar had gemalverseerd.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 09:58:
Ik maak mij weinig illusies over zijn integriteit, noch over die van Biden overigens.
@MickeyGouda | 25-08-23 | 10:33: Er is helemaal geen enkele aanwijzing dat er iets fout is met Biden. Dat is een gecultiveerd waanidee van de GOP idioten. er is ook geen spat bewijs.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 12:30: een hele laptop vol, absoluut bewijs.
dat u deze wenst te negeren betekend nog niet dat deze niet bestaat.
dat zijn, verder totaal waardeloze, zoon een dikbetaalde baan had in Oekraïne wat de corruptiehoofdstad van de wereld was en is betekend ook niets voor u.
hoe gehersenspoeld kan iemand zijn?
Zag m net in het journaal. Neuzelt over in zijn ogen oneerlijke verkiezingen die hij toch mag aanvechten. Ja hoor Donald dat mag maar das wat anders dan mensen proberen aan tot zetten tot verkiezingsfraude en opzwepen om het Capitool te bezetten.
Trump is zo eentje die bij ganzenborden bij verlies de tafel keihard om stoot en beweert dat het per ongeluk ging. Kinderachtig mannetje
Maar dan niet vergeten dat tijdens het ganzenborden de regels steeds veranderen en de tegenstanders vals spelen.
Allemaal kleuters.
@Kaas de Vies | 25-08-23 | 07:51: Welke regels zijn veranderd? En als, waarom heeft hij er dan niets tegen gedaan toen hij president was?
Congres hielt veel tegen.
@Kaas de Vies | 25-08-23 | 07:51: dat kan bij ganzenborden maar de verkiezingen zijn bij wet geregeld en het is geen bordspel. Bonkers ging met 7 miljoen stemmen de boot in.
Wat een wereld is dit toch geworden. Normaal zeg je zoiets pas vanaf je tachtigste en niet vanaf je veertigste.
MAGAA!
Trump Ceasar!
Wanneer komt er een Trump Temple?
@nobodiesunmighty | 25-08-23 | 08:02:
Als hij weer verkozen word halen ze het Vrijheidsbeeld weg en vervangen dat voor een Trumpbeeld.
Dat rechter arm hijsen deden ze al op diverse Bonkers bijeenkomsten. Er schuilt een fascist in vele mensen, vooral in USA.
Hier om een dronken-rijder uit de wind te houden die haar rijbewijs terug had gewild. Gaat voorlopig niet gebeuren na de dood van deze 98-jarige.
www.cnn.com/videos/us/2023/08/22/mari...
@B_Roekvol | 25-08-23 | 08:13: hij is niet zo populair in New Jersey, waar het beeld staat.
Twamp kan Wagner wel kopen voor een zacht prijsje. En dan meteen een hostile takeover plannen van het Kremlin.
Menner Trump blijft de gemoederen flink bezig houden. Kijken hoe men straks met Biden omgaat.
Die treedt af over 5 jaar. En gaat in Delaware wonen.
Hij kijkt heel boos Trumpie, hoe je het ook wendt of keert, He Knows he’s fucked.
Biden weet dat hij F8cked is, daarom doet hij ALLES om Trump dwars te liggen..
Inderdaad: als hij de baas wordt zal zijn wraak gruwelijk zijn: hij zal alles wat hij kan kapot maken. Wat ik hieronder schreef: rechtse haat: hij is er de verpersoonlijking van.
@cugel | 25-08-23 | 08:06:
Trudeau is een mooi voorbeeld van zijn ‘fatsoenlijke’ tegenhanger. Kortom of je door de rechtse- of de linkse hond gebeten wordt, het maakt geen verschil.
Overstijg nou eens dat links rechts denken, dat is zo bekrompen.
@Torquemada | 25-08-23 | 07:59: 7 miljoen stemmen meer toen Bonkers president was en niet verdacht. Nu is Bonkers veroordeeld crimineel en geen president. Hoeveel zal het verschil dan zijn, 10-25 miljoen. In jaail gaat hij ook helemaal niet meedoen.
@ratelaar | 25-08-23 | 08:50: mafkezerij om Trudeau op een lijn te zetten met Bonkers loser bonespu.
@ratelaar | 25-08-23 | 08:50:
Wat is er mis met Trudeau? Behalve dat hij er goed uitziet. Wat er mis is met Trump hoef ik niet uit te leggen, hoewel hij sommige dingen wel goed zag is de rest gruwelijk.
En links en rechts zijn gewoon de snelste omschrijvingen van politieke standpunten. Hoe zou jij anders de opvattingen van GL willen omschrijven?
Verder wat AntiZanicz zegt.
@cugel | 25-08-23 | 09:55: Melania was ook helemaal smitten met Trudeau. Grappig is ook dat Trudeau op de foto duidelijk langer is dan fatty Bonkers maar dat Bonkers zelf verklaart langer te zijn. Zelfs over zijn lichaamslengte moet hij nog liegen.
@cugel | 25-08-23 | 09:55:
De regering Trudeau perkt de vrijheid van meningsuiting in, regelt bij wet welke woorden je moet gebruiken, bevriest rekeningen van demonstranten en mensen die een demonstratie financieel steunden en loopt voorop in critical race theorie.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 09:54:
Weinig inhoudelijke reactie. Dus je erkend dat mijn tegel houdt snijdt. Trudeau of enge totalitaire trekjes net als Trump, maar in het eerste geval is dat geen probleem en in tweede geval wel.
Afhankelijk van tot welk team je jezelf rekent.
Veel homo's zullen er niet meer op Bonkers stemmen. Vrouwen ook al niet. Het wordt lastig. We hopen op een natuurlijke interventie en rekenen op een lange gevangenisstraf.
@ratelaar | 25-08-23 | 10:49:
Weer snel: hoewel redelijk rechts, je standpunten zijn wel tamelijk rechts.
@cugel | 25-08-23 | 12:07:
Zo zie ik het niet persé, je hebt me al eens uitgescholden voor het hebben van linkse standpunten ;). We spreken elkaar!
@AntiZanicz | 25-08-23 | 11:00: u hoopt op zijn dood of hoopt dat hij naar de gevangenis gaat zonder dat u kunt uitleggen waar precies voor?
maar het belangrijkste: u hoopt dat iemand doodgaat omdat deze de wereld anders ziet dan u.
dit is wat de moderne media met mensen doet, ze zetten aan tot haat, vaak nog zonder dat die mensen weten waarom.
@ratelaar | 25-08-23 | 13:23:
Ik hoop niet dat ik scheld ;) Inderdaad, we spreken elkaar wel weer.
@AntiZanicz | 25-08-23 | 10:33:
Sorry, ik had je tegel eerder gemist. Ja, Melania heeft ook Trump's hand wel eens weggeslagen toen hij die wilde pakken. Ik denk niet dat ze erg gek op hem is.
REAGEER OOK