Aangestoken bosbranden op Rhodos halen weer het beste in medemensen naar boven
Volgevreten kleinburgers pissen op intens geschrokken vakantiegangers
Kijk nou deze arme mensen. Maanden geleden een vakantie geboekt naar Rhodos, lekker all-in naar de zon. Niet zo scherp op het nieuws, vol vertrouwen op je vakantiemakelaar en dan op een eiland aankomen waar aangestoken bosbranden woeden en hotels zo lang mogelijk proberen te doen of het allemaal wel goed komt. Maar amper het all-in bandje om de pols moesten ze al de heuvels in vluchten, om uiteindelijk door de lokale bevolking in de nacht via het water geëvacueerd te worden. Vrezen voor je leven, in shock, maar dan moet je nog thuiskomen in een land dat klaar staat dat je smalend met vluchtelingen vergelijkt, je overgieten met het pek van de klimaatontkenning of je voor volgevreten kleinburger uitmaakt. Het overkwam Erik en Daniëlla, en het ziet er ontzettend sneu uit.
Reaguursels
InloggenEU koop eens een vloot blusvliegtuigen. Tenminste nuttig besteed geld.
Door het jaar heen wordt daar bar weinig gedaan om bosbranden te voorkomen, want als de boel in de fik staat kan je beter met de pet rond.
Vakantie haalt het beste naar boven bij het toeristentuig. Sommige coronadoorgedraaiden mogen wel permanent in lockdown.
Begrijp je maar vind ik ook neerbuigend. Iedere cent moet verdient worden en men verheugt zich op de vakantie. Paar weken weg in all in resort (niet mijn keuze) en dan gebeurt dit dan verwacht je wel wat service als het mis loopt. Easy jet had niemand op de vliegvelden om te helpen. Als je een goed bedrijf bent heb je een team klaarstaan om die mensen te helpen. Worden ingevlogen, stellen mensen gerust en helpen mensen. Kost niet veel centen maar toont wel klasse, wordt zeer gewaardeerd en je klant komt daarna terug. Long term thinking.
Zoals Truman zei over Oppenheimer in Oppenheimer: 'I don't ever wanna see that crybaby again.'
Nee, een "vent" die vanaf zijn zolderkamertje zit te schimpen, op iemand die aan de dood is ontsnapt en een traantje laat door alle emoties. Dat is echt stoer!!!
@lezeres | 24-07-23 | 20:39: Emotie tonen is geen zwakte maar juist een sterkte.
Waarom is deze video niet beschikbaar op huidige locatie? (FR)
NL programma en jij zit in het buitenland, met een VPN kan je gewoon kijken. Ik heb hetzelfde.
Friesland , nl.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-2:NL
Als iedereen zo blijft vliegen help je het klimaat wel om zeep. Ik bedoel, als er geen vliegvakanties waren geweest de afgelopen 75 jaar, dan zat de lucht niet zo volgepropt met CO2, en had je niet deze bosbranden gehad. Dit bewijst maar weer dat het echt niet langer kan alsmaar CO2 in de lucht pompen want die gaat er niet meer uit!
Wat heeft dit te maken met bosbranden, die worden aangestoken ??
De atmosfeer is volgepropt met CO2? Het gemiddeld percentage CO2;in de lucht bedraagt 0,04%. Maar dat hoort u niet op de NOS.
CO2 wordt juist gebruikt om vuur te doven.
Vliegverkeer is maar verantwoordelijk voor 3% van de mondiale CO2 uitstoot. Choose your battles
@Nietdanjatoch | 24-07-23 | 19:12: Het is de toename en de mix van uitstoot op grote hoogte die het effect versterkt.. next battle please. www.newscientist.com/article/2330299-...
Ja maar CO2 "could" ook mondiale afkoeling veroorzaken. Of "could" ook helemaal niets. Zo kan ik ook wetenschap bedrijven.
In Algerije is het veel erger. Al 15 doden. Maar dat boeit niet, want shithole country.
Als het hier al warm is, ga ik toch niet op vakantie waar het nog heter is!
Precies dat. Ik heb het nooit begrepen. In het hoogseizoen naar Griekenland, ben je helemaal raar ofzo.
Minder erg wanneer je je vakantie kwijt bent dan je hele huis zoals zovelen daar? Tuurlijk, best vervelend, maar overkomelijk.
Laatst nog op Texel geweest. In knetterduur containertje vermomd als vakantiehuis. Bijna helemaal verzopen in de regen. En de bevolking zuigt je nog helemaal leeg in al je kouwe ellende. De media zwijgen erover in alle talen. Vakantie, het is één groot complot!
Moest je naar Texel, of ben je er vrijwillig heen gegaan?
Als de prairie brandde stakende indianen zelf een deel in brand. Tegen de tijd dat het vuur daar kwam was er niks meer om in brand te vliegen. Misschien een noodoplosing als het ergens brandt? Je moet wel rekening met de wind houden.
Backburning, ook in Australië doet men dat. De aboriginal wist dat al lang geleden.
Probleem in Australië, men mocht geen "brandgangen" meer maken want dat vond Australisch groenlinks niet leuk ivm boompjes en die wet werd aangenomen door labour en lokale groenlinks. Gevolgen zijn inmiddels bekend en toen gooiden die idioten het maar op klimaat. Oh joy.
Wel fijn dat we zeker weten dat die branden zijn aangestoken. Je moet er niet aan denken dat ze mogelijk iets te maken zouden hebben met de opwarming. Dat is ook het mooie aan de opwarming. Als de beginnende gevolgen zich voordoen kun je ze vrij eenvoudig ontkennen door te wijzen naar het verleden. Uitschieters waren er vroeger immers ook. En bosbranden ook. Ja het zijn er toevallig iets meer dan vroeger. En dan die temperaturen in Zuid-Europa. Heerlijk! Hadden we vroeger ook, in Noord-Frankrijk, zo beweerde laatst een reaguurder. Hij ging midden op de dag tennissen in de volle zon. Buitengewoon sterk gestel, als je inderdaad bij 45 graden onder de zon gaat tennissen overigens (die temperaturen waren er uiteraard nooit in N-Frankrijk, ook nu niet).
Ik moedig alle ontkenners aan lekker hun zomervakantie te gaan of blijven vieren in Zuid-Europa. Kunnen ze wel gebruiken daar.
BobDobalina | 24-07-23 | 17:03 Nounou, zo te lezen, ben jij ook op het kookpunt, over opwarming gesproken. Aanstekers bestaan wel.
We hebben droog materiaal. Zuurstof. Nu de ontbrandingstemperatuur. Vliegt iets vanzelf in de fik dan? Leg eens uit hoe de opwarming van de aarde iets ontsteekt?
Bosbranden zijn van alle tijden. Rhodos is altijd heet en droog in de zomer.
Aangestoken ja. Net als bijna alle bosbranden de mens de veroorzaker is. en nee, niet door het opwarmen van de aarde.. en een bos gedijt pas goed als er zo af en toe er flink de fik erin gaat. is al zolang er bossen zijn.
Hier in Nederland vallen de mussen momenteel bevroren van het dak.
Moeten we dit als het bewijs van een nieuwe ijstijd zien?
@Piggelmee | 24-07-23 | 19:34: Ja. Binnenkort moeten we allemaal een houtkachel aanschaffen, en een dikke V8 met turbo.
Heeft Frans Timmermans al het verhaal van Erik en Daniëlla gebruikt om deze bos branden te linken aan klimaatverandering?
Heb ook ooit moeten evacueren bij een van de vele bosbranden rondom Frejus. Kan je verzekeren dat wij in doodsangst zaten toen we in en bergdorpje volledig waren omsingeld door de vlammen en de bewoners de kerk invluchtten en gingen bidden. Dankzij blushelikopters werd een brandgang gecreëerd waardoor we binnen vijfminuten met auto's doorheen konden. Ik begrijp nu waarom er in Franse dorpen ieder jaar een Brandweerfeest is. Overigens waren ook daar de meeste branden aangestoken. Vastgoed maffia.
Veel bewoners van Rhodos zijn hun huis kwijt geraakt door de brand maar verwend Nederlands kutvolk loopt te janken over een mislukte vakantie. Laat ze maar per roeiboot terugreizen.
Veel bewoners? Probleem heerst op 10% van het eiland en waar het mis is zijn vooral hotels en resorts. 90% heeft er geen last van. Ja nu wel ivm hysterische media met gevolg dat mensen hun vakantie cancelen en de lokale ondernemers waar niks aan de hand is dus hard worden geraakt, maar dat maakt de MSM niks uit want paniek verkoopt voor die bedrijven, alleen niet voor de locals. Perverse industrie de media.
In de categorie in Groningen is een bosbrand dus niemand moet naar Nederland gaan. Dat dus. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:02: dus als jij een vakantie daar had geboekt zou je gewoon gaan? Wetende dat ze het vuur nog steeds niet onder controle hebben.
Ook al is het 10%, dat is nog steeds enorm. Als 10% van Amsterdam in de fik staat mag je wel spreken van een ramp.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:02: gelukkig!:
www.telegraaf.nl/nieuws/585090430/ond...
Nou laat die ellende elders op het eiland de pret niet drukken.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:05:
Ja, als het 50 km daarvandaan is. Ik heb zoveel bosbranden meegemaakt in mijn leven. Mijn ouders hadden een huis in zuid Frankrijk en ieder jaar prijs (mafia affikken ivm bouwprojekten), later bij vrienden in noord Spanje en ieder jaar prijs (ivm bouwprojekten).
Maar jij cancelled dus je vakantie als er tientallen kilometers van je vandaan een bosbrand is. Right.
Bosbrand, heidebrand daar overigens, in Eindhoven dus je gaat niet naar Maastricht.
Sure mate.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:09:
Oh ja ik ben getrouwd met een Istanbul Turkse en heb aangetrouwde familie wonen aan de Egeïsche kust en daar exact hetzelfde. AKP mafia die de boel platbrand in de zomer voor projecten. Maar als jij het beter weet? Be my guest.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:10: ik was ooit in Mexico (1998 vermoed ik) toen er gigantische bosbranden waren. Niet op de plek waar ik was, maar de smog was geen pretje.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:16: ik weet helemaal niks beter. Verbaas me alleen over de stelligheid van anderen.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:20:
Ja dus? Ik kan mij ook nog de geur herinneren als de dag van gisteren (krijg altijd zin in een goede steak op de bbq trouwens. Lol!) En die branden waren van 10 tot 20 km weg, verder kon ik ze niet zien maar wel ruiken. Maar werd dus toen al als normaal gezien door de locals en als je artikel leest dat ik eerder heb geplaatst zie je dat er minder zijn.
Verhaal bij mij is: "I go for facts not fiction." helaas gaat de gemiddelde msm voor fiction en dat irriteert mij.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:22:
Net zoals jou stelligheid?
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:26:
Lees NZZ arikel en dan praten we verder. Een met simpele feiten onderbouwd artikel. Maar weet jij het beter? Show me the facts.
www.nzz.ch/wissenschaft/waldbraende-e...
Gaat over Zwitserland maar ze trekken het ook breder.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:28: rustig aan ouwe. Volgens mij lees je meer in mijn reacties dan er staat.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:26:
Overigens wat wil jij nou aantonen? Trollen is leuk maar geen enkele onderbouwde kritiek van je gezien.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:32:
Ouwe? Zucht. Als dat het enige is wat je hebt? Tsja. Weet ik meteen dat een discussie met jou zinloos is. Salute!
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:22: BobDobalina | 24-07-23 | 17:03 Nounou, zo te lezen, ben jij ook op het kookpunt, over opwarming gesproken. Aanstekers bestaan wel.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:34: hier meneer Fawlty, uit je eigen link (vertaald naar het engels voor de germanofoben onder ons):
“Climate change is happening faster than the forest can get used to it. Therefore, the danger of forest fires can increase, especially in the transitional period. For this reason, humans must come to their aid – and preventively adjust the composition of the forests.“
Is dit wel een zinvolle bijdrage aan de discussie?
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:41:
En de grafiekjes niet bekeken wat de oorzaken zijn van bosbranden? Humans!
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 17:49: ik kan me voorstellen dat dat meestal het geval is (branden ontstaan nu eenmaal niet spontaan). Het wordt pas een probleem wanneer de branden moeilijk te blussen zijn (en dat lijkt het gevolg te kunnen zijn van de opwarming, zeg ik niet maar dat zeer gezaghebbende Zwitserse krantje ;-)).
@BobDobalina | 24-07-23 | 18:00:
Klopt. "Lijkt" net zoals de klimaat hysterie die drijft op "lijkt." Wat dat betreft doet de NZZ (krantje volgens jou, wat een dijenkletser hahaha... zucht) een briljante reflectie.
Same, same the difference.
@BobDobalina | 24-07-23 | 17:05: Nou… ik denk dat we A’dam prima kunnen missen.
@Basil Fawlty | 24-07-23 | 18:05: beetje zure reactie. Zelfs jouw bron ziet global warming als een gevaar voor bosbranden.
@BobDobalina | 24-07-23 | 18:24
En nog steeds is het hoogste percentage de mens die de bosbranden veroorzaakt en niks "global warming." Heb je de grafieken echt bekeken? Nee dus want de trend is hier minder bosbranden dan in de jaren '90. Dus bespaar me je zure reactie argument en dergelijke.
Over klimaat. Zoals men hier in Zwitserland zegt, ja het klimaat verandert en dan passen wij ons aan want wij kunnen het niet veranderen. Dus geen thermostaat waar effe aan gedraaid kan worden want hier staat men nog met 2 voeten op de grond.
Vrouw Meijvis is meer mans dan haar man.
En, de berg óp vluchten voor het vuur?
Dat eerste dacht ik ook! Ik vrees dat mevrouw Meijvis wel noodgedwongen de broek aan heeft in dat huwelijk, want manlief maakt niet veel klaar, zo te zien.
Enfin, als maar één van de twee flink doorpakt, dan komt het wel goed.
Erik is de oom die je niet wilt hebben want hij gaat dat non-verhaal voor de rest van zijn leven vertellen op ieder verjaardagsfeest/kerstmis/pasen etc. Ik heb medelijden met zijn familie.
En ik hou mij nog in anders zou Joris zeer veel plezier hebben.
Tien jaar lang heb ik brandblushelicopters over mijn huis gehad De laatste twee jaar geen een, terwijl het heet is en droog.
Maar het eerste jaar dacht ik, ik moet weten hoe de weggetjes, rural, hier lopen, want de hoofdweg wordt een file. En je auto altijd vol tanken. Maar alles gaat nog goed, geen bomber gezien.
Dat dus, je bent een local en weet ermee om te gaan.
Mooie actievakantie, is normaal een extra toeslag voor.
Eindelijk echte klimaatvluchtelingen.
Vier gezinnen uit m’n buurtje gaan vrijdag naar Tunesië.
Tunesië!? Was m’n reactie.
Ben ik zelf 30 jaar geleden geweest.
Toen al zei ik : nooit weer.
Maar nu komt het.
2 weken met 2 volwassenen en twee kinderen.
Komt op ong. €3400,- all inclusive.
Spanje en Frankrijk werd nog duurder.
Dus… conclusie.
All in vakanties lijken goedkoop, maar zijn het niet echt.
Dan kiezen mensen met kinderen puur voor het gemak.
Wat een gekken, naar moslimlanden geld brengen met grote kans op een voedselvergiftiging of andere shit.
Ik gun ze alles, zeg maar.
Thuis blijven is duurder! Hoe kun je nu voor €3400 met vier personen vliegen, eten en overnachten voor 14 dagen?
Ik ga ieder jaar naar tuinesië, snap niet dat ze daar geld voor neertellen.
@theo-is-dood | 24-07-23 | 16:25:
Ja maar je gaat niet iedere dag vliegen hoor en overnachten alleen s’nachts als je slaapt.
Die Meijvis, wat een gekke geep zeg.
Hij was bijna een klimaatslachtoffer van Timmermans geworden.
Die muts van het NOS journaal versprak zich vanochtend . Ze had het over boshaarden ( mix van bosbranden en brandhaarden). hahaha een uur later verwijderd.
Het is daar een grote chaos, en giga evacutie ect.
Wat doet de NPO, die stuurt er een cameraploeg en verslaggever heen.. met geen enkel toegevoegde waarde
En rtl nieuws en rtl z en sbs en...
Dat is toch een beetje wat journalisten doen toch?
Personeel moet ook op vakantie...
Dag meneer, mag ik u wat vragen, wij zijn van de NOS.
Ja gaat u gang maar
Hoe voelt u zich nu door de bosbranden en dat uw hotel afgebrand is.
Nou meneer ik voel me heel naar.
O, dat is interessant, en uw vrouw?
Die voelt zich ook heel naar
Nou ik dank u voor dit interview.
.............. U ziet kijkers, dat er op Rhodos momenteel nare toestanden heersen, terug in de studio.
Heeft Frenske zich nog niet uitgesproken over deze daders/slachtoffers van hun klimaatgedrag?
Even wachten tot er iemand sterft, dat 'rouwt' het lekkerst
Die mensen moeten natuurlijk nog wel op Frenske gaan stemmen in november. Dus dan misschien niet zo handig om ze nu verantwoordelijk te stellen voor deze ellende middels hun asociale klimaatopwarmende vlieggedrag.
Wat mij betreft krijgt een iedere die er voor kiest oll inkloesief naar Griekenland, Turkije of een ander shit-hole country te gaan alle ellende die hem of haar overkomt geheel terecht in de mik geschoven. Paupers will be pauping.
Oh man, ik voel hetzelfde. Dat volk kunnen we missen.
Even een bericht vanuit een all inclusive uit Griekenland. Gun de mensen die bewust voor een dergelijke vakantie kiezen hun plezier. Ieder ontspant op zijn manier en heeft er een eigen budget voor. Matig gekozen moment om deze mensen daarop af te rekenen
@Biggus_dickus | 24-07-23 | 16:08: Jij “kiest niet bewust”, je laat je leiden door je portemonnee. Ik heb tijden gehad dat ik nog geen tzatziki-saus kon kopen in de supermarkt. Dan ging ik nergens heen. En toen het wel weer kon zocht ik iets wat mij leuk leek. Niet naar wat het kostte en wat ik daar voor kreeg.
Griekenland is gewoon een mooi land en je kunt er een prima vakantie hebben. Maar als mensen de boel in de fik steken is het toch even minder. Kortom daar zien ze de natura 2000 gebieden als combustibles en prima geschikt voor een onaangekondigd vreugdevuur. Ondanks dit alles zou ik graag naar kreta gaan.
Ja dat weten we, jij pist op onze onderwijzers, verplegers, buschauffeurs, obers, brandweermannen.
@Normpje | 24-07-23 | 16:14: o geloof me. Die tijden heb ik ook gehad. Ik ben niet verrast door de meute aan mensen aan zwembad en restaurant. In die zin kies ik bewust en kom ik niet voor verrassingen te staan. Waarom dan daar?
Ik ga op vakantie voor rust, ontspanning en ok eten dat gewoon geregeld is. Dat heeft niets met mijn portemonnee te maken, maar met het feit dat ik snel tevreden ben.
Net zoals dat ik goed begrijp dat andere mensen van deze massafaciliteiten kunnen gruwelen. Ieder zijn ding denk ik dan maar
Er wonen & werken daar ong. 150.000 mensen.
Dus buiten de toeristen, is het voor de lokale bevolking een ramp.
Kunnen we lachen en dollen om een volwassen vent, maar je zult je eigen eilandje maar in vlammen op zien gaan.
Toeristenseizoen naar de kloten.
Zware klapper voor de Servische MAfia, zeker..
Alles is over max twee weken weer volledig operationeel.
We lachen niet om die lokale mensen, we verbazen ons hooguit om die huilende man op leeftijd. Die is het gevoel voor verhoudingen wel een beetje kwijt.
@Ruimedenker
Probleem is, het is op 10% van het eiland maar door de msm hysterie, paniek verkoopt worden de ondernemers die op 90% wonen geraakt. Mensen gaan reizen cancelen terwijl dat niet nodig is. Zie het als volgt. In Eindhoven is een grote heidebrand (gebeurt vaker) dus voor Maastricht gaan mensen hun vakantie cancelen. Logica? Nul. Maar msm angstindustrie. Media bedrijven lopen binnen via clicks.
Die boomer moet niet zo janken, de evacuatie van Kabul was een stuk slechter geregeld.
Daar hoefden ze ziet met een bootje.
@Klaas_de_Waal | 24-07-23 | 16:09: Klopt, daar moest men zich vastklampen aan het landingsgestel.
@CornholioNL | 24-07-23 | 16:30: Was op vrijwillige basis.
Alleen Rhodos? Dan valt het nog mee, ik weet nog jaren 70/80/90 dat dat de standaard was in heel Griekenland.
1981, Kefalinia huwelijksreis bosbrand, aardbeving en een grote stroomstoring. Het was een ramp. Het huwelijk daarna overigens ook.
Betekent Cor en Don in het Grieks niet “Vuur en Vlam"?
Dat was Don en Ad.
Eerst vrouwen en kinderen. Zou snel de jurk van m'n partner aantrekken en op het eerst drijvende vlot dat langskomt springen
Aangestoken bosbranden komen door de klimaatopwarming, ze staan godverdomme nu al op de foto in de krant met een normaal hageltsteentje.
Ze doen net alsof ze allemaal levend aan het verbranden waren. Ze zijn nota bene door de plaatselijke bevolking geholpen. De plaatstelijke bevolking die wel moet blijven en mischien zelf ook wat hulp zou kunnen gebruiken. Nee, dan lekker huilend op schiphol staan. Wat een weerbaarheid heeft de Nederlandsche bevolking toch. Kunnen echt nergens meer tegen.
Of het valt allemaal wel mee. Men doet net of dat het hele eiland (ter grote van de provincie Utrecht) in vuur en vlam staat. Probleem is dat zo'n reisorganisatie als Corendon gewoon faalt of het geen zak interesseert en deze mensen gewoon naar één van de hotels in de brandhaard stuurt. En de media blaast het natuurlijk op nu ze niet kunnen vertellen hoe warm/droog/druk etc het in Nederland is.
Kan het kabinet nog even met terugwerkende kracht vallen om alleen vluchtende vrouwen en kinderen binnen te laten. Wat moet je nou met zo’n jankende vent. Mark en Dilan regel dat.
Maar ja, we moeten dan ook persé zo nodig naar het buitenland op vakantie. Wat zouden de buren wel zeggen als we eens in ons eigen land bleven. Terwijl je wist dat er al 4 dagen bosbranden waren en de temperatuur bijna niet te harden is. Dus toch gaan en achteraf lopen jankmuilen. En vooral een ander de schuld geven.
Het is fris en regent in Nederland deze zomer, niet voor het eerst. Sommige mensen vinden dat jammer, zeker aangezien de rest van het jaar het koud is en regent.
En dan die ouders die met kinderen onder de vijf jaar ook zo nodig in het vliegtuig moeten. Uren geblehr op de luchtaven, in de rij bij het inchecken, in het vliegtuig en bij het uitchecken. Daarna als je geluk hebt ook nog in de bus naar het hotel en dan in de kamer naast je. Leuke lui, ze hebben er ook gewoon recht op….
Mooi die Canadair cl-415 vliegtuigen. Lijkt mij een geweldige baan als piloot. Beter dan een KLM-tje te vliegen.
www.youtube.com/watch?v=ZE2zcILQdiI
Typisch.. vanuit mijn vakantieadres (Seoul) werken de KIJK filmpjes niet. Alsof ze bang zijn dat Koreanen illegaal npo kijken ofzo.
Overigens vanavond Korean BBQ gegeten hier. Ook met vlammen. Komt wel dichtbij nu...
Ze werken buiten Nederland niet. Je bent niet speciaal.
Waarom heet het daar Korean BBQ en niet gewoon BBQ?
Vragen vragen….
@_pacman_ | 24-07-23 | 15:49: Koreaanse houtskool.
“Corendon moet zn eigen diep schamen dat ze ons hier heen hebben gebracht” hahahaaaaaa.
Je had zelf even bij de les kunnen blijven en ipv naar het lokale weer ook de omstandigheden kunnen checken.
Dat wordt wat als de russen hoer binnen komen vallen. Een land vol kanslozen, ik lach me kapot maar laat tegelijk een traantje.
hoer = hier (what’s on a man’s mind)
@Tuinkassenkoning | 24-07-23 | 15:47:
Geen Russische snollen?
Zelfde als met wintersporters: skivakantie boeken met "sneeuwgarantie“ en dan gaan janken als er geen sneeuw ligt. Ligt er wel sneeuw en worden ze bedolven onder een lawine is het ook weer niet goed.
En als ik naar Rhodos zou gaan dan hield ik álles over dat gebied in de gaten. Flikker toch op huilebalk.
Ik ga morgen boodschappen doen in Valkenswaard. Reken maar dat ik de regio pagina van het eindhovensdagblad elke vier minuten F5.
@Lochos | 24-07-23 | 15:47: Verstandig!
De absurd hoge temperaturen (+5) in die zuidelijke landen.... kijk even naar de "nieuwe" EU-regel... dat die gemeten moet worden vanaf/op de grond, was al 100 jaar op 2-3 meter hoogte waar de temp 5 tot 6 graden lager ligt.... ZO wordt U de green deal ingezooid, gelukkig dat Frenske baas wil worden in Nederland... hoeven daar geen leden pvdagl etc. over te stemmen??? Bang maken van mensen is een vak.
Bedankt voor deze info. Deze EU regel was mij compleet ontgaan.
Heeft u hier een bron van? Vraag ik uit interesse, niet uit wantrouwen.
Dat wil ik best geloven, maar heeft u daar een bron van? Volgens mij was het altijd 1.5m boven de grond
@bqbq | 24-07-23 | 15:47: Alle media-weerprogramma's in ALLE EU-landen draaien mede op zware EU-subsidies, vandaar dat U ROOD-heet ziet als nooit te voren, Hiemstra is waarschijnlijk een eerlijke jongen en kon dat ook niet meer volgen. Het avondland is stuk.
Ik las het op een Duits blog.
Totale oplichting. Is die green deal trouwens ook.
Je zal maar vrienden met kinderen hebben die daar zitten.
Krijg je het hele verhaal 24/7 plus foto's...
Ik moet huilen als ik hoor dat mensen de lucht in gaan met de goedkoopste maatschappijen zoals een Corendonder en Easyyetsers. Je vraagt om ongevallen.
Ja want die toestellen vallen bij bosjes uit de lucht... Voor een vluchtje van hooguit een paar uur zijn de budgetmaatschappijen meer dan prima of laat ik het anders stellen; de dure maatschappijen bieden niets extra's op zulke vluchten.
U vliegt altijd first class of business class?
@MargauxGrandCru | 24-07-23 | 15:54: ik wel. Hoezo?
@MargauxGrandCru | 24-07-23 | 15:54: Ik vlieg al 15 jaar niet meer. Je mist mijn punt. Als je altijd goedkope rommel koopt/boekt moet je niet raar opkijken dat het vaker tegenvalt/kapot gaat/gevaarlijk blijkt. Maar blijf vooral uitknijpen, succes.
@MargauxGrandCru | 24-07-23 | 15:54: Business class op een cityhoppertje betekent dat u voor het gordijntje zit ipv erachter, 10 cm meer beenruimte heeft, opzichtig first in / first out krijgt en wellicht een drankje. Heeft 0,0 toegevoegde waarde voor zo’n 2,5x de prijs van een veevervoer-plekje.
@_pacman_ | 24-07-23 | 16:04: onzin! Business class kost 50 euro extra bij de hopper en dan kan je later boarden, ben als eerste weg en gratis eten en drinken in de lounge. Hoef je niet tussen de paupers te zitten!
@_pacman_ | 24-07-23 | 16:04: Gelukkig zijn er veel mensen die zo denken. Anders had ik nooit plek voorin.
Wat is je definitie van 'goedkoop'? Je moet tegenwoordig bijna miljonair zijn om op vakantie mogen.
Aangestoken door OPEC+
Zonde van de bomen
Bomen horen in een biomassacentrale
Lol, van het weekend was ik op de stort en aanschouwde hoe platen van een podium vermaald werden tot "biomassa".
Een zware op diesel aangedreven machine vermorzelt het materiaal. Daarna brengt een vrachtwagen dit naar een ander station, waar ze gespecialiseerde machines hebben die het verder verwerken. Dan naar het distributiecentrum en dan naar de winkel.
Groen joh!
Bomen zetten CO2 om in O2 dus gewoon laten staan. Dat een of andere volidioot bedacht heeft dat dat CO2 neutraal zou zijn is gewoon misdadig. Vergelijk een oerbos eens met een productiebos.
Posterboy voor GL/PvdA. 'Snikkende man, slachtoffer van opwarming van de aarde, kon nog net het vege lijf redden. Hij wordt getroost door een geëmotioneerde Frans Timmermans, die zelf ook het nodige heeft meegemaakt.'
Gelukkig gaan we allemaal wel Chuck Norris bij natuurgeweld zoals overstromingen een brand.
Chuck Norris zou die bosbrand gewoon op zijn bek geslagen hebben.
Chuck pist de brand uit, in 1 keer
Als Chuck Norris een keer diep adem haalt, gaat het vuur uit.
En allemaal weer de schuld van Corendon uiteraard. Flikker toch op. Zelf geen informatieplicht zeker?Wat hadden ze gewild dat Corendon had gedaan dan? Met een bus rond het eiland om iedereen op te halen? Oh nee wacht....
Die mensen hebben zeker ook een eigen informatieplicht voordat ze argeloos instappen voor een vlucht richting door bosbranden geteisterd gebied. Mijn inschatting is dat deze man en zijn vrouw niet de scherpste messen uit de besteklade zijn en dat dus hebben nagelaten.
Laat onverlet dat Corendon voor de knaken heeft gekozen door de vlucht niet te annuleren, met 100% zekerheid dat zij wel precies wisten wat er speelde.
@_pacman_ | 24-07-23 | 15:39: Precies, het waren niet de scherpste messen. Ik vind het een beetje sneu maar ze hebben het overleeft. Ik zou juist blij zijn, hahahaha
@_pacman_ | 24-07-23 | 15:39: Kan, maar je gaat als reisorganisatie af op de hosten en de lokale agenten. Ik kan mij voorstellen dat toen die call gemaakt werd het op een ander deel van het eiland was en er geen gevaar was. Repatrouleren is namelijk schreeuwend deur en duurder dan annuleren, dus Corendon zal het vast niet opzettelijk hebben gedaan.
En als je zelf 'onderzoek' had gedaan en vroeg om de reis te annuleren is de kans groot dat je kan fluiten naar je geld (ongeacht of dat juridisch ok is).
Ga maar lekker met verkansie allemaal. Ik kom helemaal bij hier! Zelfs the Mall is prima te doen nu.
The Mall Roermond bedoelt u? Dan ga ik liever naar Rhodos. Wat een treurnis is dat.
Zoveel mensen die klimaatverandering erbij slepen.
Bosbranden zijn van alle tijden.
Deze is toevallig ook nog eens aangestoken.
Maarrrrr deze brand is erger dan anders, door de droogte……
Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Een aangestoken bosbrand is niet de schuld van de aansteker, maar door klimaatverandering.
In zal niet ontkennen dat het klimaat is veranderd, maar ik val van m’n stoel als ik die aansteekontkenners lees.
Verbijsterend.
Gelukkig geen noemenswaardige slachtoffers onder de mensen, helaas wel onder de dieren.
Brand, aardbeving, overstroming, het doet wat met een mens.
Ik snap de angst en de emotie.
Home sweet home.
Timmermans gaat heel veel bange stemmers trekken.
@De_fluitlokker | 24-07-23 | 15:39: dom en bang
Op zich kan het beide waar zijn. De droogte kan verergert zijn door klimaatverandering, de aansteker de aanleiding.
Een-op-een een link leggen laat ik verder aan het NOS journaal over, daar brand ik mijn handen niet aan
@Continuum | 24-07-23 | 15:46: Volgens mij is het in die regio altijd gortdroog om deze tijd van het jaar (zomer), met of zonder klimaatverandering.
Het klimaat is inderdaad veranderd, het politieke klimaat welteverstaan.
@ChalinaRosa | 24-07-23 | 16:01: Staat die al op een tegeltje?
Je kunt niet weten hoe iemand dat ervaart, het lijkt mij ook eng. Wat ik alleen niet begrijp; gisteren stond er nog in de krant dat reizigers die naar een andere kant van het eiland vlogen, gewoon gingen. Dat lijkt me niet zo verstandig.
Als de wind niet gaat draaien dan is er weinig aan de hand.
Dat eiland is zo groot als de provincie Utrecht; daar kan je prima heen als je niet in de buurt van de brandhaarden een accommodatie heb. Het is wel toevallig dat het (vooralsnog) enkel klanten van Corendon zijn.
Ik vind dat dus niet zo groot, maar het zal ingeschat zijn dat het gewoon kan. Qua verhouding met gebied wat goed is.
@NietHenkLooij | 24-07-23 | 15:41: Ik heb, jij heb, wij heb?
Top toeriste
twitter.com/PathoPhyto/status/1683056...
Lieve Grieken ook.
@RickyLaRue | 24-07-23 | 15:37:
Zeker weten!
Vergeleken met Nederlands pauper geklaag over Cor en Don is dit beschaving!
Nou met die jankbal boomer uit het eerste filmpje winnen wij ook duidelijk de oorlog niet. Kijk is het natuurlijk best klote als je vakantie in het water valt (geen woordgrap) maar het is voor de lokale bewoners natuurlijk veel en veel erger. Wel beetje alles in perspectief blijven zien natuurlijk. Dat de discount touroperators geen fuck om hun klanten geven dat is geen nieuws, dat is al jaren zo. Dat risico neem je zelf als je lekker met Cor en Don voor een grijpstuiver op vakantie wilt.
De bosbranden zijn al een week in het nieuws en dan gaan zeiken dat ze jullie er toch naartoe hebben gevlogen; vliegen ze een keer wel is het ook weer niet goed. Gebruik dan gewoon je verstand en ga niet! Dat het halve eiland in de fik staat boeit ze helemaal niet zolang het maar niet in de buurt van ons hotel is zodat wij lekker kunnen vakantie vieren. En dan achteraf gaan zeiken...
Ik vrees dat u toch wel een beetje gelijk hebt met deze tirade......
Waar hier de brand woedt; ten zuiden van Lados, wonen niet of nauwelijks locals, maar staan een hoop enorme (budget) all-inclusive resorts dicht bij elkaar.
Heeft Timmermans hier trouwens al wat over gezegd? Of zijn er nog geen doden gevallen? Dan wacht-ie dat nog even af, vermoedelijk.
Hij houdt de felicitaties van Henk Krol nauwlettend in de gaten.
Die huilebalk had ik in de auto in een nieuwsprogramma ook al gehoord.
Sorry, het is natuurlijk een klotevakantie op die manier, maar dat een volwassen kerel daar een potje gaat staan janken voor de camera?
Dat meisje van het andere filmpje was nuchterder, net als een aantal anderen die ik in verslagen voorbij zag komen.
Enfin, de man zal wel een zwak zenuwgestel hebben.
Ik dacht toen ik dit artikel opende dat het een huilende Henk Spaan was.
Zwak zenuwgestel, wellicht. Maar u moet de schade die Daniëlla gedurende de vele jaren heeft aangericht niet uitvlakken. En dan ook nog een ballon krijgen van je zoon. Iedereen breekt op een gegeven moment.
Het hele op vakantie gaan heb ik altijd al een zwaar overgewaardeerd fenomeen gevonden.
Het enige wat ik altijd van vakantiegangers hoor, is dat ze blij zijn weer thuis te zijn.
Ik zal wel pretentieus overkomen maar het is dan ook 30x leuker om rond te reizen (huurauto, treinen, vliegen) aan de andere kant van de wereld. Mooie plekken zien, nieuwe ervaringen opdoen en andere culturen leren kennen.
Vast niet voor iedereen weggelegd, maar zo veel mooier dan all-in Turkije of de camping in Frankrijk. En geloof me, ik heb beide meermaals gedaan voordat ik het 'reizen' ontdekte.
Volgende maand drie weken naar Namibië, Botswana en Zimbabwe. 3 weken inclusief vluchten, verblijf, safari's en rafting €2200/neus. Eten en drinken zou zo'n €250 kosten voor de hele reis
Dat is dan ook vaak de reden waarom men er even tussen uit gaat. Het fijne van weggaan is toch altijd weer het thuiskomen.
Yep.
@Ken.Fresno | 24-07-23 | 15:32: u denkt in termen van zwart-wit?
@Roos | 24-07-23 | 15:36:
Als je de waarde van vrije tijd en mooie dingen beleven inziet, kan dat net zo goed in de eigen omgeving. Ik heb zelf weinig van de wereld gezien, en dat is ook weer niet goed, -het lijkt me heel mooi om vaker het buitenland te bezoeken- maar ik kan ontzettend de waarde van zowel dichtbij als ver inzien.
Het is een beperking als je altijd maar weg moet om het leuk te hebben of ontspannen.
Kan een brand eigenlijk wel ontstaan door alleen de hitte van de zon, ook al is het 50 graden? Lijkt me toch niet. Er moet altijd wel een reden zijn waarom iets gaat branden.
Flesje water, stuk glas.. Sigarettenpeuk, vonk van een auto of elektra... Noem maar op..
Stukje glas in droog gras waar zon door schijnt en zorgt voor broei, sigarettenpeuk, BBQ, bliksem. Genoeg opties.
@Dikkebertha | 24-07-23 | 15:29: of een vrijwilliger bij de brandweer. Met zijn hond, fikkie.
Er is bij die temperatuur een ontstekingsbron nodig. Een kampvuurtje, pyromaan, brandende peuk, bbq of een stuk glas dat als lens werkt. De griekse brandweer gaat van opzet uit.
Blikseminslag kan genoeg zijn
Broei in een composthoop kan ook brand veroorzaken en dan mag het nog vriezen ook. Of een stofexplosie, kan ook prima bij kamertemperatuur. Dus brand in een kurkdroog bos is niet zo lastig voor te stellen. Maar een beetje hulp van een stuk glas of een weggegooide peuk is natuurlijk well handig. Ook een blikseminslag is voldoende.
De branddriehoek! zuurstof, brandbare stof en hitte. Combineer die en je hebt vuurtje
Wat denk je van al die heetgebakerde vuurvliegjes?
Echte cowboys daar, bij dat Corendon. Deze maatschappij bleef ook het langst vliegen (zonder maatregelen en afstand houden) gedurende covid tijd, volle vliegtuigen naar Turkije.
Absolute bodemprijzen met absolute bodemservice. Kunnen deze mensen niets aan doen want we hebben niet allemaal dezelfde portemonnee. Maar ik raak ze nog niet met een stok aan. Wat een pauperbedrijf
Nou Nee. Deze maatschappij vond dat niet gevaccineerde maar helemaal niet meer mochten vliegen.
Het lijkt wel oorlog...
men doet graag alsof. En zeiken dat het niet soepel genoeg gaat met de evacuatie uit Stalingrad. Het is niet verzekerd en prompt moet de gemeenschap er weer voor op draaien.
Jetten en Timmermans hebben sinds het eerste nieuws van Rhodos elke dag feest gevierd, zo heb ik gehoord. De brandstichter is erelid geworden van de EU... op verzoek van Timmermans.
Bleib Zu Hause
Klimaatangstpredikers kunnen weer vol op het klimaatkerkorgel.
Dat, terwijl de branden zijn aangestoken.
Hetzelfde zie je bij modderstromen. Ook schuld van de klimaatopwarming -en niet door ontbossing en erosie.
Tot en met vulkaanuitbarstingen aan toe. Ligt niet aan tectonische platen, maar opwarming aarde.
Opzich kan het natuurlijk zijn dat de waarheid ergens in het midden ligt. Dat de mens invloed heeft op het klimaat maar niet zo'n extreme mate als bepaalde groepen doen voorkomen
eerst maar de brand blussen. Overigens zijn de nieuwe gedragingen van de straalstroom direkt gerelateerd aan de opwarming. We zullen maar hopen dat het af en toe nog normaal zal zijn. Eerst maar blij zijn dat het hier onder de 25 is en dat het weer heerlijk regent.
@jeweettochniet | 24-07-23 | 15:25: dat kan maar de waarhied ligt zelden in het midden en het is wel duidelijk dat het flink verkeerd begint te gaan. We zullen maar hopen dat de warme golfstroom intact blijft en dat de straalstroom ons apart houdt van de Sahara hitte. En liever de rest van Europa ook.
Duidelijk dat er subiet een ontwerp moet komen voor reflectieschermen in de ruimte zodat we binnen 10 jaar de influx met een paar procent kunnen verminderen.
De hitte en resulterende droogte zijn gewoon een effect van de opschuiving van de straalstroom door de klimaatverandering, naar boven.
@AntiZanicz | 24-07-23 | 15:34: dat wil ik zo van je aannemen. De hand van de mens in het geheel wordt alleen zwaar overschat. Misschien moet de mens eens in gaan eten dat hij niet veel voorstelt.
Moeder aarde regelt haar eigen zaakjes. Desnoods door ons uit te roeien. Het zou niet de eerste keer zijn.
@Roos | 24-07-23 | 15:40: *eten wordt zien.
Stop de tijd.
@AntiZanicz | 24-07-23 | 15:33: Dat van die warme golfstroom neem ik direct van je aan. Zodra die stopt zitten we hier in een nieuwe ijstijd.
Die golfstroom is de enige reden dat het zo hoog op het noordelijk halfrond leefbaar is. En geloof me: aan kou gaan meer mensen dood dan aan hitte
@Roos | 24-07-23 | 15:47:
Eet smakelijk.
@pegaje | 24-07-23 | 16:55: lol!! Jullie ook pegaje:-P
Zoals op Twitter... euhm... X werd gedeeld: verkansie is het 24e grondrecht van Nederlanders
Ik moet nog even wennen aan de X
Is dit nu een avontuurlijke survival vakantie?
Die vent die begint te janken is niet om aan te zien! Vertel gewoon je verhaal zoals Senna doet...
Wie weet zat hij net aan z'n max door omstandigheden in z'n leven. Vakantie nodig en toen dit. Beter om dan niet voor de camera te gaan staan
Zenuwen. Misschien ging de man al juist wegens stress op vakantie.
We zouden op een vrijdagavond in Lagos landen. Saharastof zorgde voor een vertraging en in het weekeinde ging de luchthaven dicht voor onderhoudswerk aan de startbaan. Het plan werd dus uitwijken naar Dahomey (Benin) en met de bus naar Lagos. Ging niet door, opstijgen maar weer (net los van de baan en meteen zee). Accra (Ghana), was de volgende poging. Mochten we er niet uit. Dus de volgende halte was Abidjan (Ivoorkust). Een lang weekend in een hotel, Hôtel Ivoire, met zwembaden en een kunstijsbaan (daar voor het eerst van mijn leven op schaatsen gestaan). Zeker de helft van de passagiers van de Super DC-8 waren kinderen (Nederlands, Engels, van erg jong tot eind middelbare school). Lol dat we hadden... Dinsdag vlogen we terug naar Lagos. Ouders ongerust en wij geen stem meer. Tien jaar later sprak ik iemand die die vlucht ook meegemaakt had. Ik kon hem niet herinneren. Nee zei hij, dat zal wel niet. "Ik was met mijn ouders mee..."
Mooi was die tijd. Avontuur.
Zo die is wel aan vakantie toe..!
Gezien zijn buikomvang en emotionele incontinentie lijkt t of meneer in de overgang zit.. tjongetjonge
Heb je net je vanmoof fiets verkocht en met de opbrengst een vakantie geboekt .. wel leuke vrouw die Senna
En dan straks het journaal, dat steevast wordt omringd door twee blokken reclame die voor de helft uit vakantiereclames bestaan.
Vind het oprecht sneu voor die mensen. Die man is emotioneel aangeslagen. Wellicht mankeert hij mentaal iets, desalniettemin sneu. Hoop dat ze op de een of andere manier nog wat geld terug krijgen van Corendon.
Voor meneer kan dit avontuur nog wel een PTSS-staartje krijgen. Gelukkig is hij met deze vrouw, die zo te horen wel tegen een stootje kan.
Altijd warm en droog daar in de zomer.
2018 Griekse branden.
en.wikipedia.org/wiki/2018_Attica_wil...
Zie hoe het begon
Vorig jaar Frankrijk:
www.lemonde.fr/en/france/article/2022...
Franse bosbranden aangestoken
Ja Bart en bij jou in Portugal doen ze het ook. Waarom? Om daarna Eucalyptus bomen (invasieve boom voor natuur Portugal) te planten want groeit snel en is goed te verkopen voor vloeren maar knettert ook lekker.
Mooi artikel over oorzaken:
Origineel:
Waldbrände – wie entstehen sie, wie bekämpft man sie, und welche Wälder in der Schweiz sind besonders bedroht?
www.nzz.ch/wissenschaft/waldbraende-e...
Archive link maar met minder grafiekjes:
archive.ph/8TckZ
Is dan over het algemeen alleen Zwitserland maar zij trekken het ook breder in artikel.
Erik en Daniella lijken wel broer en zus.
Toch nog een doe-vakantie geworden
Raisa heeft wel een punt trouwens.
Leuk man.....vekansie. Volgend jaar weer?
Als dagje Drielandenpunt en NS-tienertoer meetellen, graag.
Ik zag in dat filmpje een vliegtuig van Corendon, scherend over de bossen, kerosine lozen... mag dat?
Don en Ad mogen alles op vakansie, wel gefilmd dan
@HetOorAakel | 24-07-23 | 15:13:
Zou het kunnen dat ze Cor & Don heten?
@_pacman_ | 24-07-23 | 15:17: bij de combinatie Grieks en heet liggen Don en Ad meer voor de hand.
@HetOorAakel | 24-07-23 | 15:13:
CorenDonenAd
Heftig. Op 00.33 plukt Erik zelfs nog het as van zijn tong.
Ik heb meer medelijden met de wilde dieren die vaak massaal omkomen bij zulke branden, doordat zij juist geen kant op kunnen.
Inderdaad.
Ik ook.
Hangt van het dier af. Een vogel zou geen moeite moeten hebben
@jeweettochniet | 24-07-23 | 15:21:
Uhuh. Met de vissen komt het ook wel goed.
Ook mijn gedachten gaan daar naar uit. Niet naar een huilebalk met eeuwenoud, verwassen T-shirt aan.
@jeweettochniet | 24-07-23 | 15:21: Sterker, sommigen starten/verspreiden branden. (oa. Black kites in Australië)
@Kowalski11
Such is bloody life Kowalski. Zag ooit een mooie documentaire over bruine beren en mama haar pubs geleerd om in een boom te klimmen bij gevaar. Canada. Bosbrand en toen moesten zij dus juist niet in een boom klimmen maw mama beneden schreeuwen in berentaal, godmejaar en nu uit die boom. Teddy beertjes dus doen en toen snel wegrennen. Such is nature.
Qui bono? Welke idioot heeft het aangestoken??
Niet alleen lullig voor toeristen, maar ook voorde klimaat discussie….waar men de branden volledig aan teveel co2 wijd. En voor het gemak maar even vergeet dat 1. De branden zijn aangestoken en 2. Co2 niet brandt;-)
Met 2 blus je zelfs. CO2 is goed!
Niet eens het all-in bandje om gekregen, dat gaat toch wel heel erg ver hoor.
Nog eens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens erop naslaan...
Rhodos, al 5.000 jaar een garantie op warm, droog en zonnig weer. Maar niet bestand tegen de domme mens zoals recent nog die belegen schrijfster die het nodig vond om opzichtig een sigaar te roken in een kurkdroog duingebied.
Gelukkig duurt droogte bij ons nooit lang met 10 maanden per jaar druilerig weer.
Dus er waren al 4 dagen bosbranden aan de gang op het eiland, en dan besluit je alsnog heen te vliegen om vakantie te gaan vieren?
En vervolgens nog Corendon de schuld geven van je eigen domheid, geen medelijden met deze mensen.
Annuleringsverzekering van paar tientjes teveel moeite. Sowieso dan 500 pp weggepist dan. Aannames dit. Een van de kortgeknipte dames op middelbare leeftijd voor tijdens na overgang vond het al op een azc lijken. Het leed van de burger is ondraaglijk
@HetOorAakel | 24-07-23 | 15:10: Zo’n verzekering dekt niet even simpel een annulering. Moet er eerst iemand overlijden of je moet compleet gehandicapt zijn geworden. Die enkele tientjes is veelal weggegooid geld.
@Grotesk | 24-07-23 | 15:14: hoho ANWB aPaRTe dekking: Deze dekking moet je echter wel toevoegen bij het afsluiten van je verzekering. In je ANWB Reis- of Annuleringsverzekering ben je óp vakantie overigens wel standaard verzekerd tegen onvoorziene kosten als gevolg van een aanslag of natuurramp
@HetOorAakel | 24-07-23 | 15:10: Daar heb je een creditcard voor. Een beetje creditcard is anuleringsverzekering en reisverzekering tegelijk. Moet je wel je reis met die card betalen natuurlijk.
@bergsbeklimmer | 24-07-23 | 15:28: het is wat het is . Handig en verstandig.
Noorden niets aan de hand hoor .
Die gunt u wel een paniekerige aftocht om te ontkomen aan een vlammenzee?
Fijn dat u zo’n fijnbesnaarde intellectueel bent die naar exotische bestemmingen gaat. En dat ook nog eens zonder enig dedain.
Nou jij klinkt in elk geval behoorlijk intelligent.
Je lijkt net Diederik Ezel. En dan “el burro”.
Waarom dan tóch die laatste niet zo heel intelectuele regel.
Leuk dat jouw zolderkamer zó exotisch is. Rhodos is een prima eiland met veel mooie én historische plekken. Snap dat dat voor u te veel literatuur is.
En die vergeten l zag ik zelf ook wel.
Wat zul jij een eenzaam bestaan leiden.
Ben ook zo benieuwd naar al jouw interessante reisbestemmingen.
Vertel! En niet liegen hè.
@J.Cash | 24-07-23 | 15:14: lol
Voor je zo´n tegel maakt zou je even moeten kijken naar wat Rhodos te bieden heeft. Lindos is een van de beroemdere antieke plaatsen Smith. De Petaloudes vallei, ook bekend als vlindervallei is wereldberoemd. Rhodos is een stuk geschiedenis, Rhodos stad met de haven waar ooit de kolossus stond, het immense fort, het hoofdkwartier van de Johanniters, ooit gebruikt voor de kanonnen van Navarone moet je gezien en gevoeld hebben. Dat je er ook nog in zee kan liggen is maar bijzaak.
@el burro
Hoevaak hebben je begeleiders je al uitgelegd dat je ook zelf een stukje verantwoordlijk bent voor de allesomvattende eenzaamheid omdat je geen vrienden hebt?
@bergsbeklimmer | 24-07-23 | 15:37: Maar deze mensen gaan niet voor die rijke cultuur en geschiedenis. Die gaan naar een all-inclusive hok ergens afgelegen langs de kust.
@NietHenkLooij | 24-07-23 | 15:48:
Ja dus? Het hele jaar werk je de pleuris. Zorg je voor je kinderen. Draag je je steentje bij aan de maatschappij. Als je dan even een keer NIKS wil doen en zo je vakantie wilt invullen moet je dat toch zelf weten? Of bepaal jij ook wat je collegae/medewerkers in hun pauze moeten doen? Ik vul zelf mijn vakantie anders in maar het (ver)oordelen hoe anderen hun tijd invullen. Dedain en om te kotsen.
@NietHenkLooij | 24-07-23 | 15:48:
Wat een geluk NietHenkLooij ik werk het hele jaar keihard en op vakantie wil ik niks doen en heel lekker eten (overigens geen All inclusiv) kan mij wel voorstellen dat men All inclusive boekt om te kosten overzichtelijk te houden met een gezin.
@NietHenkLooij | 24-07-23 | 15:48: Wij ook vaak .. maar auto huren uit eten kan ook gewoon he? Zelf tussendoor ander hotelletje nemen Het kan gewoon.
Ik vind het uit het diepst van mij hart zielig voor dit soort mensen. Hard werkend, hun toeslagen opzij leggend, maanden van tevoren plannen en dan moet het zo eindigen.
Dat is het ook.
En het is er al zo warm. Deze winter weer met twee dekens om zes uur na het warme avondeten naar het warme bed omdat ze de gasrekening niet kunnen betalen.
REAGEER OOK