Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Is het "goed en moreel" om soms van de Albert Heijn te stelen die woeker-recordwinsten boekt?

We stellen alleen maar vragen over iemand die vragen stelt waarop het antwoord ja luidt

Social

Oma met een kamertemperatuur van 13 graden naar de voedselbank enerzijds, Ahold dat een woeker-recordwinst van €2,5 miljard boekt anderzijds. Dan vraag je je wel eens af of het niet gewoon terecht zou zijn de boel af en toe een beetje van onderaf te nivelleren door de unilaterale acquisitie van een saucijzenbroodje en Bullit-energiedrankje hier en daar. En soms vraagt iemand zich dat net iets te hardop af op Twitter, waarna de gewapende tak van Ahold Delhaize (vak K) met pistool op de heup komt dreigen uw toegang tot het dorpsplein af te sluiten.

En dit is absoluut geen tip want we zouden het breken van DE WET natuurlijk nimmer aanmoedigen, maar doe het bij de zelfscankassa want daar is het enige gevolg van betrapt worden "sorry, vergeten" zeggen tegen de medewerker die uw artikel dan alsnog scant, en uw intentie is met geen mogelijkheid te bewijzen. Maar dat heeft u niet van ons!

Zin om te 'Hamsteren' nu

Social

When the game is rigged, rules are mere suggestions

Reaguursels

Inloggen

Doet me denken aan de zedenpolitie = gedachtenpolitie in Iran. D66, nieuw elan.

prins_flip_da_luxe | 17-02-23 | 01:00

Als ik van de Appie mag stelen, is het ook helemaal in orde om te stelen van het partijkartel, want die bestelen ons ook. Maar hoe doe je dat precies, die boeven terugpakken?

MAD1950 | 16-02-23 | 21:11

Als je echt honger hebt..(en niet "trek"..) mag je best een pak stroopwaffels jatten.. enne natuurlijk niet bij de locale buurtsuper...

grapjasz | 16-02-23 | 18:58

Zo'n TikTokker die mensen oproept om bij Albert Heijn te gaan stelen loopt zelf geen enkele risico.
Maar als U toch gaat stelen, doe het dan goed.
Jane's Addiction heeft een instructief filmpje gemaakt voor hoe je dat heeft beste aanpakt.
youtu.be/jrwjiO1MCVs
Leuk bijpassend muziekje ook.

Osdorpertje | 16-02-23 | 18:41

Krijg altijd spijt en geef het dan terug. Dat vinden ze fijn en geven dan geld als bedankje.

Dr. Blechtrummel | 16-02-23 | 18:27 | 1

Ik vreet snel op voordat het spijtfenomeen toeslaat..

grapjasz | 16-02-23 | 19:01

Beetje Robin Hood gevoel.

inCol | 16-02-23 | 18:09 | 1

Bespottelijke afgunst.

inCol | 16-02-23 | 18:10

Zou die potentiële kinderlokker van een bisschop Muskens ook ooit bezoek aan de deur hebben gehad? Natuurlijk niet omdat hij en zijn priesters aan kinderen zaten, maar omdat hij het rechtvaardig achtte dat hongerigen brood zouden stelen?

WodieBlumensind | 16-02-23 | 18:05

Nog niemand heeft uit kunnen leggen wat er "woeker" is aan winst van 2,5 miljard op 90 miljard omzet. Het is zelfs een beetje krap.

Hunter S. Thompson | 16-02-23 | 17:57 | 2

Prijsstijgingen van 40 - 50 % binnen een jaar tijd zijn anders vrij extreem.

Asteroid-B612 | 16-02-23 | 18:35

Meeste komt door wisselkoerseffecten, doordat het grootste deel van de omzet uit de VS komt. Dus valt allemaal reuze mee met dat woeker.

Het brein erachter | 16-02-23 | 18:55

Persoonlijk weiger ik zelf te scannen. De Appie en soortgelijken verdienen een godsvermogen en bezuinigen de caissières weg, zodat ik naast het winkelen, ook het werk van de supermarkt zelf moet doen. Ik vertik het. Als je wilt dat mensen zelf afrekenen, vraag je er gewoon om dat ze dan wat dingen 'vergeten' af te rekenen.
Nog even en we moeten de boodschappen eerst zelf in het schap zetten voordat we ze mogen afrekenen.

DanskeRob | 16-02-23 | 17:54 | 1

Alleen als het 2 dingen zijn ofzo zou ik het overwegen. Maar doe het ook nooit, want ik betaal met echt geld, niet met een plastic kaartje.

Het brein erachter | 16-02-23 | 18:58

Tsja, dezelfde initialen als een Duitse rat van 80 a 90 jaar geleden. Smerig dit en het stinkt.

Gaat het niet dan? | 16-02-23 | 17:47

Is dit het werk van een woordkunstenaar?

Grotesk | 16-02-23 | 17:36

Heeft er dan iemand aangifte gedaan van die tweet (en zo ja, op welke gronden ?) of zitten er overijverige plisies Twitter af te schuimen op zoek naar uitingen "die niet door de beugel kunnen" ?

Asteroid-B612 | 16-02-23 | 17:10 | 2

Ik vermoed dat er inderdaad ergens in een kantoor bij de politie die tweet langs ziet komen en in de gelegenheid is om dan agent X en agent Y langs de deur te sturen met een 'boodschap van algemeen belang'.
Het lijkt me sterk dat die dienders rechtstreeks vanuit een gemeentehuis of ministerie met een boodschappenlijstje gaan.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-23 | 17:25

@EEnzame SchizofrEEN | 16-02-23 | 17:25: Je weet het nooit in dit land.

Asteroid-B612 | 16-02-23 | 18:31

Zoals een andere reaguurder ook al schreef (alleen doen wij het wat langdradiger),
wat Sander op twitter plempt, verdient geen schoonheidsprijs. Het raakt kant nog wal, te kort door de bocht. Inhoudelijk dus een dom voorstel.
Maar wat ons veel meer verbaast, is dat daar fysiek dan politie op af wordt gestuurd. De agenten in kwestie doen hun werk, persoonlijk kunnen ze er wat van vinden maar dan nog blijft het daar dan ook bij; je bent in dienst van de politie, je krijgt van je meerdere een adres en een verhaal en je treedt op.
Waarom wordt onze politie, die nauwelijks nog personeel lijkt te hebben, voor dit soort zinloze, tijdrovende, nutteloze acties op pad gestuurd?
Het gaat niet om een bedreiging (want we weten, in die gevallen lijkt de politie ook niet langs deuren te komen), het gaat niet om een staatsaangelegenheid (tenzij je héél ver doordenkt en stelt dat het om de Koninklijke Ahold gaat, dus iets koninklijks) het gaat een een opgeschreven gedachte / brainfart / shower-thought.
Hadden wij in de politiek gezeten, dan hadden we daar graag eens met de minister van veiligheid over willen bomen.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-23 | 17:08 | 2

Is niets nieuws hoor. Ten tijden van Corona zo vaak gebeurd.

SailingDuck | 16-02-23 | 17:25

Den Nederlander begint steeds meer oud Duitse trekjes te krijgen, "Ordnung muss sein"!!!

zwellevertje | 16-02-23 | 17:43

Ik steel uit principe niet bij de supermarkt. Ik loop er bij de AH heel regelmatig tegenaan dat je iets met een bonus aanbieding uit het schap pakt en dat die bonus korting dan niet op de bon staat. Volgens de AH is dat dan altijd een foutje. Volgens mij gaat het over heel NL op jaarbasis over tientallen miljoenen euro's, die zo door de AH van hun klanten worden gejat. Het is tijd dat de AH baas daar een tijdje voor naar de gevangenis gaat!

EenGoedBegin | 16-02-23 | 17:06 | 1

Meest Nederlandse bordje ooit : "Bij diefstal brengen wij 191 euro ADMINISTRATIEKOSTEN in rekening". Die bordjes hangen dus echt in supermarkten.

Asteroid-B612 | 16-02-23 | 18:33

Leuk, dan laten we zo het volk beslissen of het bedrijf het verdiend bestolen te worden of niet. Totale gekte. En dat zo'n hufter, ja hufter ja, dan nog even bijdehand doen als ie op zijn kutpraatjes wordt aangesproken. Knuppel kan ie krijgen. Mafkees.

Behangdelul | 16-02-23 | 17:05 | 1

Helemaal mee eens. Echt een ongelofelijke sukkel dat hij bijdehand gaat lopen doen. Iedereen met een beetje denkvermogen snapt dat dit soort tweets uitlokkerij zijn naar de zwakbegaafde. Maar volgensmij is Sander ook niet bepaald een lichtpunt.

Grotesk | 16-02-23 | 17:32

De positieve kant van dit stukkie: Als de wijkagente tijd heeft voor dit soort zaken moet het best goed gaan qua sociale problemen, zoals overlast gevende jongeren, milieudelicten en criminaliteit, in de wijk van Sander. Da's ook wat waard toch?

Vesta | 16-02-23 | 16:58 | 1

U heeft het filmpje niet gezien? Ik hoorde toch echt ‘Rotterdam’ voorbij komen.

Grotesk | 16-02-23 | 17:32

De echte werkenden zijn de socialisten, die met hun poten in de klei en bloed zweet en tranen aan de handen onvermoeibaar in de politiek sappelen voor een bete broods.

Ondertussen wentelen de criminele terreurboeren zich lui in weelde en zijn allemaal miljardair.

funda | 16-02-23 | 16:56 | 3

Er zijn inderdaad een paar criminele terreurboeren.

"Volgens uitgebreid onderzoek van The Land Report komt Bill Gates binnen als grootste landbouwgrondeigenaar. Zij ramen zijn portfolio op 242.000 acre. Dat is omgerekend bijna 98.000 hectare."

Best vreemd is het niet?

keistad | 16-02-23 | 17:08

@keistad | 16-02-23 | 17:08:
Spreiding van zijn beleggingen. Zou ik ook doen als ik zoveel geld had. Verder is 98000 hectare ongeveer gelijk aan een gebied van 30 bij 33 kilomter. Dat is wel veel, maar valt in het niet bij bijvoorbeeld het grondbezit van de katholieke kerk.
www.boerenbusiness.nl/grond/artikel/1...

lekgoot | 16-02-23 | 17:19

@lekgoot | 16-02-23 | 17:19: "maar valt in het niet bij bijvoorbeeld het grondbezit van de katholieke kerk"

Amen. en wees blij, anders had je allang aan de insecten gezeten als avondeten.

keistad | 16-02-23 | 17:28

Kijk, wat die vent zegt slaat natuurlijk nergens op maar dat vervolgens de politie aan de deur komt om die vent een soort van te intimideren slaat nou werkelijk helemaal als een tang op een varken. Ook vreemd dat een meerderheid hier blijkbaar geen enkele moeite mee heeft.

zwellevertje | 16-02-23 | 16:54 | 2

Nee hoor. Heel veel mensen zouden eens wat eerder aangesproken moeten worden.

Risingson | 16-02-23 | 17:01

Sander woont in een mooi huis en verdient goed. Ik niet. Ik adviseer om binnenkort allemaal even bij hem langs te gaan en mee te nemen wat je nodig hebt. Hij kan het toch missen, want heeft geld van zijn ouders en woont in een huis waar makkelijk vier anderen kunnen wonden. Geheel terecht als de inboedel opgehaald wordt door minderbedeelden. Voor de zekerheid zeg ik er maar even bij dat het geen advies noch een tip is. Het is puur om de hypocrisie van tot diestal oproepende mensen aan te tonen. Dus politie, aub niet langkomen.

Mokum Kosher | 16-02-23 | 16:53 | 4

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 16:56: Ik zei dus dat het geen tip is.

Mokum Kosher | 16-02-23 | 17:06

@Mokum Kosher | 16-02-23 | 17:06:
Ja OK, maar ik zal het toch overwegen. Ik pleit u hierbij vrij.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 17:12

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 17:12: Dat is fijn.

Mokum Kosher | 16-02-23 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Stelen = stelen, klaar. Legaliseren van diefstal zoals links altijd bepleit benadeelt niet alleen de winkeliers maar ook de klanten die daardoor meer moeten betalen. Plus onze samenleving als geheel, omdat onze welvaart ook is gebaseerd op vertrouwen. Normalisering van asociaal gedrag leidt tot armoedige, corrupte en gewelddadige samenlevingen; zoals elk socialistisch land altijd al heeft bewezen.

Wat domme en/of asociale parasieten vaak vergeten is dat *veel winst* niet hetzelfde is als *woekerwinst over de rug van*. De marges in de foodsector liggen zelfs vrij laag vergeleken bij andere sectoren. Dat er toch nog geld verdiend wordt is puur omdat er heel veel verkocht wordt. Daar is niks mis mee; wij hebben die spullen immers nodig.

Bedenk ook dat wij allemaal betaald willen worden. En dat geldt dus ook voor de boer, broodbakker, vrachtwagenchauffeur, winkelbediende en al die anderen die zorgen dat wij onze winkelwagentjes kunnen vullen.
De enige woekerwinsten worden gemaakt door de overheid die geen klap uitvoert. Maar wel elke stap in elk productieproces zo zwaar mogelijk belast.

Dandruff | 16-02-23 | 16:46 | 1

Hear hear. En dan nog iets: de franchisers van AH worden extra hard genaaid door die pleuris proletarisch winkelende figuren.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 16:59

Het blijft lachwekkend om een bruto winst van 4% als woekerwinst te bestempelen.
Bovendien what's next? Als Nike binnenkort een recordwinst meldt massaal sneakers jatten? Populistisch gezever is het.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 16:45 | 2

"Als Nike binnenkort een recordwinst meldt"

Doen ze al heel lang over de rug van de Oeigoeren, vraag me af wanneer die hun laatste salarisverhoging hebben gehad. En of ze tijd hebben om boodschappen te doen. En China is een "ontwikkelingsland" op papier. Weet je waarom ze zo goedkoop naar het westen kunnen sturen? Omdat het westen dat grotendeels betaald omdat ze een "ontwikkelingsland" zijn.

"massaal sneakers jatten?"

Dus moreel gezien kan ik daar weinig over zeggen, of het goed is laat ik mij niet over uit.

keistad | 16-02-23 | 16:52

Het is allemaal taal en woorden herdefinieren op links. Nooit anders geweest.

funda | 16-02-23 | 16:52

Die Sander lijkt me een bloedirritante gozer

batvoca2 | 16-02-23 | 16:44

Ga dan naar de aldi of lidl ... Want ? Die maken geen winst ? Winst maken mag niet ? Stelletje zeiksnorren. Winst zit vnl in wisselkoers effecten door hogere dollar.

NerdAlert | 16-02-23 | 16:40

Recent kregen wij ook bezoek van twee agenten. Het was 20.45, ikzelf lag op bed te rusten en de jongste deed de tuin deur open. Toen ik naar beneden kwam en de agenten aansprak wilden ze dat liever even binnen bespreken. Hoewel best fris in de onderbroek heb ik dat natuurlijk geweigerd. Het bleek allemaal te gaan om zoon lief. Ze zaten op een locatie waar ze niet mochten zitten. Er zouden bekeuringen volgen maar onze zoon was ervandoor gegaan. Toen ik verdedigde dat het toch niet het einde van de wereld was zou zoon lief ook dealen. Dat leek mij wel een dingetje om het even over te hebben, maar niet met de politie! Toen ik zei dat het om soft drugs ging en we toch echt op de valreep staan van een kernoorlog en dat deze oorlog wellicht iets meer belangrijk was werd ik een eikel genoemd. Het is allemaal pure intimidatie. Bah Bah Bah

john7682 | 16-02-23 | 16:37 | 4

Ik had eerst een heel epistel, maar toen bedacht ik mij dat iemand in zijn onderbroek er toch niet naar zal luisteren. Dus hou ik het kort. Je zoon is tuig. Dat jij maar lekker zijn eigen troep mag gebruiken, Maar laat anderen met rust. Die kernoorlog heb jij geen invloed op, maar op het gedrag van jouw kind wel.

Mokum Kosher | 16-02-23 | 16:42

Vaderlief weet dus dondersgoed dat zoonlief een drugsdealer is. Maar ligt in z'n onderbroek "op bed te rusten." Met een vette joint, I presume. Het einde is ook nog eens nabij. Goeie genade, eikel is nog zacht uitgedrukt. Pa heeft een schop onder z'n kont nodig.

Wiebenick | 16-02-23 | 17:34

@Wiebenick | 16-02-23 | 17:34: Wat een aannames weer zeg. Vader ligt te rusten omdat hij niet lekker uit een hersenkneuzing kwam. Ik zou eens het nieuws wat vaker bekijken, zal je zomaar het woord kernoorlog tegen kunnen komen. Dat jij als puriteinse lul tegen softdrugs bent moet je natuurlijk zelf weten. Het is een legaal product, er wordt zelfs belasting over betaald. Fijne dag verder in je politiestaatje!

john7682 | 16-02-23 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Rechts vondt dat je altijd het eigendom moest respecteren! En maar schelden op "proletarisch winkelende" "kudthippies". LOL

cugel | 16-02-23 | 16:33 | 3

Moet vondt niet vindt zijn en vond vond.

Sierstrip | 16-02-23 | 16:44

Doen mensen de deur nog open dan? Maar is natuurlijk pure intimidatie. Als ik morgen het advies geef aan mensen om de sloot in te springen dan komen ze dan ook langs of zo?

Omebert | 16-02-23 | 16:26 | 1

Ik niet. Alleen op afspraak. Mij niet bellen gap.

Grotesk | 16-02-23 | 17:39

Ik zou d'r doen!
Hopelijk wordt er binnenkort door haar aangebeld.

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:20

Of je dit moet tweeten is 1. Dat dan de politie aan je deur komt is volkomen belachelijk. Op twitter worden mensen met de dood bedreigd en die moeten heel veel moeite doen om de politie uberhaupt iets te laten doen. Laat staan echte winkeldieven vangen.

littlelebowsky | 16-02-23 | 16:20

Zolang Ahold mega winsten behaalt en de prijzen nog steeds gigantisch laat stijgen om de aandeelhouders een nog lekkerder gevoel en een nog vollere portemonnee te bezorgen kan ik me voorstellen dat de klanten van Appie Heijn zich genaaid voelen. En wie genaaid word....... die naait terug.

Ikblijfnietstil | 16-02-23 | 16:20

Gewoon niet meer twitteren onder je eigen naam. Probleem opgelost.

happen_maar | 16-02-23 | 16:19

Sandertje vraagt zich af of het goed en moreel is om soms van de Albert Heijn te stelen die woeker-recordwinsten boekt. Ik denk zelf van niet. Ik vraag mij af of het excessief is om de politie op burgers af te sturen bij elke puberale hersenscheet die ook maar enigszins naar opstandigheid riekt. Gedachtenpolitie. Voorheen bestonden die alleen in Sci-Fi boeken en films. Intussen is NeeDDRland gewoon een feit aan het worden op deze manier. Doe niet. Denk niet. Zeg niet. Vraag niet. Tweet niet. Kan niet. Mag niet. Kan iemand mevrouw de wijkagent misschien even wijzen op het feit dat er in Nederland complete woonwijken onder controle staan van drugsbendes? Want dat vind ik namelijk wel een paar gradaties kwalijker dan wat Sandertje weleens denkt en tweet op Twitter. Vrijheid van meningsuiting. En jezelf iets afvragen staat niet gelijk aan opruiing. Hierzo, let op, ik ga mezelf iets afvragen! Was Robin Hood goed en moreel toen hij stal van de rijken en uitdeelde aan de armen? Waren de Bokkerijders goed en moreel toen zij stalen van de rijken die hun massaal bestolen? Wat? Krijg ik nu ook de politie op mijn dak? Omdat ik een vraag stel? Nu even serieus, ga boeven vangen.

VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 16:16

Haha, godverdomme zojuist overkomen. Iet vergeten te scannen. NOT. Wel gescand maar dat kut apparaat bleek een error te hebben bij de Knorr Kippenbouillon. "U heeft dit product niet gescand", zei het lelijke wijf. "Nee, trol; ik heb het wel gescand dat apparaat deed het niet. Ga je nu de politie bellen?"

Dubbelepunthoofd | 16-02-23 | 16:03 | 2

Praat u tegen spiegels?

dathoujetoch | 16-02-23 | 16:27

"K'zal jou effe skenne ! *bonkkk*

funda | 16-02-23 | 17:07

Wel opmerkelijk dat een uitvretende beroepsactivist en Ikstinkzo Rebellion-aanhanger als sukkeltje Sander hier zoveel bijval krijgt.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 16:02 | 3

Iedereen die onterecht bezoek krijgt van de politie, krijgt hier bijval. Deze politie-actie is te gek voor woorden en veel opmerkelijker dan de gekregen bijval.

Usumani | 16-02-23 | 16:09

Met zo'n dociele mindset hoor je gewoon thuis in de DDR. Sander vraagt zich iets af op Twitter. Doe even normaal.

VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 16:20

Het is maar net wat je leest, ik verbaasde mij juist over de hoeveelheid reaguurders die zeuren over de persoon Sander. Mij interesseert het namelijk niet zo wie hij is en wat hij tweet, maar ik sla wel steil achterover van het feit dat dit dus aanleiding is voor de politie om iemand thuis op te gaan zoeken en zo lastig te vallen. Dat vind ik echt 100x enger/erger dan de hersenspinsels van deze man.

Quantum Suicide | 16-02-23 | 16:34

Om vanuit een politiebureau bij die kerel te komen heeft het politievrouwtje minimaal 20 echte criminelen moeten ontwijken. Die laat ze gewoon lopen, maar wel tijd verknoeien aan wat iemand heeft getwitterd.
Rotterdam is weer een stukje veiliger!

Boeloeboe | 16-02-23 | 16:02 | 1

Psies!
En het is ook nog eens het creëren van een onveilige privésituatie voor socialemediafiguren; je mening geven is een democratisch recht maar superonveilig op deze manier - safespace anyone??
Tegelijk worden na een misdrijf op basis van signalement de mogelijk potentiële donkere daders niet meer aangehouden wegens discriminatie - dat dan weer wel.

Tierelier | 16-02-23 | 16:07

Kijk, je mag natuurlijk niet zeggen dat je de AH gaat booycotten want ooit was er iemand die een wekelijkse koopstaking voorstelde, dus op maandag(?) ga je gewoon niet naar de supermarkt. Maar het klimaat in dit land jegens "oproepen om..." is inmiddels derhalve giftig ( see what I did here ) dat ik volsta met het aangeven dat het gewoon aan ieder is om te besluiten waar en bij wie je je knaken stukslaat. Persoonlijk koop ik er nog steeds met veel plezier de doorzichtige 750 a 800 gram voordeeldiepvrieszakken doperwtjes en sperzieboontjes omdat dat goed te betalen is. Bij die concurrent van ze met de gele naam van een spellenfabrikant heb je die voordeelzakken niet meer, daar haal ik weer ander spul. Maar verder zijn het vooral van oorsprong niet-NL supers en toko's waar ik de knaken stuksla. Lekker divers en inclusief, dus dan ben je nog redelijk safe ook wbt burgerlijke ongehoorzaamheid. Toch?
*klop op de deur in 3,2,1 verwacht....*

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 16:00

Ik steel/stal al jaren van diverse supermarkten, al naar gelang wat ik nodig heb en op dat moment niet kan betalen. Vond het beter te blijven ondernemen, ook al bracht ik een x-aantal jaren maar 800,- per maand binnen. Dan schuif je de btw voor je uit, krijg je schuld en ja... dan is dit 'een oplossing'. Pakweg 150,- a 200,- per maand schat ik aan eten proletarisch gemiddeld gewinkeld te hebben. Vele maanden, flink wat jaren.

De kwestie "moreel":
Hoogdravend is het niet. Wel nodig. Voor de rest denk ik er net zo neutraal over als over die winst van AH; ondernemen is vaak een vorm van stelen. Jij weet iets wat je klant niet weet, daar profiteer je van en soms in extremis; waar ligt dan de grens?
Dat stelen voor je eten zal ik niet aanmoedigen. Voor mezelf weet ik dat het me in de donkerste tijden, als niets me meer lukte en er geen klant viel te werven, gek genoeg een vorm van zelfrespect bracht... Dat ik er goed in ben/was.
Want nog nooit gepakt.

Eén keer ging het alarm af; verrek! Niet goed opgelet?
Ik liep met de gestolen waar gewoon door de deur en naar mijn fiets; niemand achter me aan, gelukkig.
Misschien hielp ook mijn beweging met de handpalmen omhoog 'ik weet van niks'. Wat ook zo was :-)
Want ik zag pas thuis hoe het kwam; op de verpakking van het vlees zat zo'n metaalstripje dat het poortje richting uitgang opmerkte...

Tierelier | 16-02-23 | 15:56 | 4

@dathoujetoch | 16-02-23 | 16:29: ik lees vooral een eerlijk verhaal van iemand die ooit in een situatie heeft gezeten waar hij niet trots op was. Ik kan je verzekeren dat 9 van de 10 mensen in de schuldhulpverlening daar door vervelende omstandigheden in terecht is gekomen en vaak jaren in een hel leven. Het is makkelijk over te oordelen als je zelf aan de andere kant van de medaille staat.

Quantum Suicide | 16-02-23 | 16:42

@dathoujetoch | 16-02-23 | 16:29: Joh, daar ontkomt amper iemand aan, aan internet. Zeker als ondernemer niet. En sowieso aan al dat soort vaste lasten. "wel voor water" kan je ook zeggen, of "wel voor je zorgpremie"; alleen ontevreden eikeltjes brengen zulke pseudo-argumentjes in.

"Hypocriet zou je haast zeggen, maar dat doe ik niet."
Goh dank je; it must be my lucky day!

Ik ben gewoon een zeer ervaren boodschappendief uit geldgebrek, that's it.
En hoe jij dat met je grote hersenpan langs je morele meetlatje legt is water under the bridge, niet ter zake doende ook.
Gewoon een deel van mijn leven, meer niet.

Verdwijn als een scheet zonder stank achter te laten, zou ik willen zeggen.
En ik zei het.
Pikkie.

Tierelier | 16-02-23 | 16:55

@Quantum Suicide | 16-02-23 | 16:42: Ik was & ben er altijd laconiek onder; er zijn ergere dingen. Oh, ik ging ook niet naar de tandarts by the way; die extra premie nam ik niet wegens geldgebrek dus ja, bij pijn even doorbijten... tot ie eruit viel. Shit happens.
Het was het me waard. Alles beter dan de zeilen strijken en naar de soos gaan om je daar te melden voor bijstand; dan liever doorgaan voor die 800,-, die soms ook weleens 1900,- was hoor. Maar dat zette geen zoden aan de dijk, daar betaalde je de belastingschuld niet van. Dus ga je door zoals je doet... je komt er heel moeilijk van los. Beetje mazzel hebben.
Zoals bij ouwe Jaap van Praag op zijn bureau op een plankie stond geschreven: Als je geen pech hebt, heb je al mazzel genoeg.

Tierelier | 16-02-23 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn vast wel betere ludieke acties te bedenken dan oproepen tot jatten. Suggesties: je vastlijmen aan de koelvitrine in de AH, leuzen scanderen voor de winkelingang, alle plastic verpakkingen terugbrengen naar de winkel, bij de betere en goedkopere buurtwinkels je boodschappen doen. Hè, dat lucht op.

antonconstandse | 16-02-23 | 15:55
-weggejorist-
Spring Bruissteen | 16-02-23 | 15:54

AH is achterlijk duur, zolang je je het kunt permiteren om daar boodschappen te hoor je niet in de groep van Nederlanders die als arm beschouwd mag worden.

Correct: Als je arm bent en toch boodschappen doet bij de AH ben je arm omdat je slecht met geld om kunt gaan. Niet omdat bedrijven te duur zijn of omdat je baas/de overheid je te weinig geld geeft. Daar kan ik ook geen medelijden mee hebben.

AH laat het kapitalisme voor zich werken, ik kan de mensen die daar een probleem mee hebben maar 1 advies geven: doe hetzelfde. Laat kapitalisme voor je werken en ga ergens anders boodschappen doen.

niet-creatief | 16-02-23 | 15:54 | 2

Heb je er weer zo'n eentje: arm zijn is een keuze onnie?

Dubbelepunthoofd | 16-02-23 | 16:06

Zoals uw naam al doet vermoeden.. Creatief boodschappen doen. Ik heb niet veel te besteden en de Appie is de enige super bij mij in de buurt. Maandag check ik online wat in de bonus is, dat haal en eet ik. Scheelt doorgaans een hoop. Welke supermarkt is volgens u betaalbaar? Verschil tussen een Appie of Aldi is ook minimaal.

Grotesk | 16-02-23 | 17:48

Dit verwijt is nou een klassiek: 'don't hate the player, hate the game' comment waardig. Deze bedrijven zijn opgericht om geld te verdienen, en u heeft de keuze om daar aan bij te dragen of niet. Het is de overheid die de set aan spelregels maakt, naar eigen believen en eeuwige geldhonger aanpast. Vooral de verontwaardiging over de winst van Shell, en de kansloze oproepen van links tot afroming, getuigen van stuitende arrogantie en / of onwetendheid van onze politici.

_pacman_ | 16-02-23 | 15:53

Politie aan de deur?
Agent herkenbaar in beeld brengen
Naam en nummer vragen
Wordt ik als verdachte aangemerkt ? Zo ja wat exact ?
Nee ik beantwoord geen vragen
Ben ik aangehouden ? Nee
Goedendag verder en deur dicht

Drkildare | 16-02-23 | 15:52 | 3

Ja! Goeie serie is dat op Netflix.
Dank je meneer Holleeder.

Ruimedenker | 16-02-23 | 15:54

OK Willem.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 15:55

Precies dit.
Je hoeft alleen te weten of je onder arrest staat(en dan heb je het recht te zwijgen en dienen ze kenbaar te maken waarvoor) of dat ze een huiszoekingsbevel hebben(en dan moet je ze idd binnen laten).

In alle andere gevallen hoef je niet met ze te interacteren en kun je gewoon de deur dicht gooien. Laat ze je maar arresteren voor opruiing als ze zo nodig met je willen praten.

ReyNemaattori | 16-02-23 | 17:16

Ben het duidelijk eens met de agente. Pas in zeer bijzondere gevallen is diefstal moreel juist en daar hebben bedrijfswinsten niets mee te maken.

Eigendom is diefstal: tja, in die hoek zit dat manneke. Ik krijg jeuk van dat soort anarchistiese en communistiese prietpraat.

MacVulpen | 16-02-23 | 15:50 | 4

Er ontgaat je nogal het een en ander. Dit politiebezoek is van de zotte. U bent het eens met dat bezoek?

Usumani | 16-02-23 | 16:15

@Usumani | 16-02-23 | 16:15:

Met een vriendelijk bezoek? Ja. Open en transparant.

De dame komt niet agressief over. Hij zet aan tot crimineel gedrag.

MacVulpen | 16-02-23 | 17:02

Ik ben het eens dat alleen in bijzondere gevallen diefstal moreel is, echter, de logische conclusie is dan ook dat oproepen tot diefstal voor non-morele gronden effectief opruiing is en dat is eveneens strafbaar.

Dus die agente had deze salonsocialist moeten arresteren(en dan kan ie zich beroepen op zijn zwijgrecht).

Al het andere is je boekje te buiten gaan, je bent geen stazi, gestapo of een andere staatsintimidatie & liquidatie dienst. Dus of je pakt 'm op of je hebt niks met 'm te bespreken. Een agent heeft dezelfde rechten & plichten als wanneer er een jehova of een willekeurige collectant aan de deur staat...

ReyNemaattori | 16-02-23 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat doet de politie Rotterdam helemaal in Nijmegen?

Ruimedenker | 16-02-23 | 15:48

Witte sokken in Adidas slippers is wat mij betreft al groen licht voor een invallend ME peloton.

At_Dawn_They_Sleep | 16-02-23 | 15:47 | 5

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 15:58: hahaha, touché

SomsGenuanceerd | 16-02-23 | 16:02

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 15:58: LOL!!!

At_Dawn_They_Sleep | 16-02-23 | 16:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wacht even!
Oproepen een snelweg te blokkeren was onlangs opruiing, waar ik het mee eens ben.
Dus oproepen om te stelen is dat ook wel een beetje.
Jankerdje Sander is niet gearresteerd itt die blokkeeroproepers.
En ja Sander, agenten dragen wel eens een pistool, nooit gezien?
Niet om jou neer te knallen, maar dat is vaak de standaard uitrusting van een agent.
En verder is Sander een linkse kudtsocialist, geen wonder dat ie proletarisch winkelen heel normaal vindt.
Ga werken voor je geld, klootzak!

Ruimedenker | 16-02-23 | 15:45 | 1

En toch blijft dat politiebezoek heel raar.

Usumani | 16-02-23 | 16:17

Vroeger, lang geleden, noemden ze het nog " proletariaat winkelen ".

meneer Q | 16-02-23 | 15:45

Ga echte boeven vangen ofzo, wat een armoede dit gezever van die agente.

Reageerdur | 16-02-23 | 15:44

Intentie is dan weliswaar niet te bewijzen, maar het systeem houdt natuurlijk wel bij hoe vaak je iets "vergeet". Gevolg: na een paar keer wordt je 100% van de tijd gecontroleerd. Je weet tog.

Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:43

Waar is de tijd gebleven dat je de dagelijkse boodschap deed bij simon de wit, de gruyter of de vegé/ vivo!

swassannuf | 16-02-23 | 15:43 | 2

Die rolletjes drop van de gruyter mis ik nog steeds.

gato | 16-02-23 | 17:10

@gato | 16-02-23 | 17:10: Het snoepje van de week! Daar keek je naar uit. (ik was dan ook een kind ;-)

Wiebenick | 16-02-23 | 17:41

Zo lang de waarde van de gejatte goederen d.m.v. verdiscontering door de braaf betalende burger moet worden opgehoest is en blijft mijn antwoord: NEEN.
En dat geldt voor al hetgeen gejat wordt, door wie danook.

MK27 | 16-02-23 | 15:43 | 5

@Goofy Goofball | 16-02-23 | 15:50: Maar je hoeft er niet te kopen.

Deflatiemonster | 16-02-23 | 15:55

@Deflatiemonster | 16-02-23 | 15:55: denkt u nu werkelijk dat 'verdiscontering diefstal in verkoopprijzen' alleen bij AH gebeurt?
Neen dus: overal incl.bijv. de energieleverancier (i.v.m. illegale aftap voor wietplantages e.d.).

MK27 | 16-02-23 | 16:11

@Schadenfreude | 16-02-23 | 15:47: jouw gejatte winst moet de brave consument ophoesten door de verdiscontering in de verkoopprijs.
Niet alleen bij AH.

MK27 | 16-02-23 | 16:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zou moreel juist zijn als de AH een monopolie had en er geen goedkope alternatieven zouden zijn.
Die zijn er wel. Laat de AH links liggen en koop je voeding elders. Bij een goedkope grootgrutter, de Pool, de Turk, de boer oid.
Je hoeft niet naar de AH...

ratelaar | 16-02-23 | 15:39 | 1

Of de lagere schappen, als je tenminste niet te lui bent om te bukken. 100% mee eens derhalve: je hoeft echt niet naar de Albert-Heijn, je mag. Als je het hier niet mee eens bent moet je gewoon niet janken en ergens anders heen gaan, dat zal ze leren, en diefstal is gewoon diefstal, en in je hoofd weet je dat best.

Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:45

Idem woekerwinsten Heineken en o.a. energiemaatschappijen. Je zult er Idd socialist van worden

(Behind)Doors | 16-02-23 | 15:39 | 4

@Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:46:
Zo simpel is het inderdaad. Punt.

Spring Bruissteen | 16-02-23 | 15:52

@Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:46: of? Schultenbrau is juist het Aldi-bier.

SomsGenuanceerd | 16-02-23 | 15:53

@Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:46: Bij de Lidl krijg je nu 4 bier voor de prijs van 5. Tel uit je verlies. Niet alleen Appie is duur tegenwoordig.

Usumani | 16-02-23 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

'Goed en moreel' - dat was natuurlijk de Taalpolitie, die destijds aan uw deur kwam!

bisbisbis | 16-02-23 | 15:38

Ik kwam vroeger graag en vaak in zo'n stamkroeg waar iedereen eigenlijk kwam. De mislukte kunstenaar, de ABP manager, de ambtenaar, de loodgieter enzovoorts. En ja, daar kwamen ook bijstandstrekkers. Was echt zo'n zaak waar iedereen samen kwam voor een borrel. In ieder geval zegt zo'n bijstandstrekker "als ze me korten dan ga ik stelen". Als iemand met de mores dat je moet werken voor je centjes vond ik dat te gortig. Zegt die pensioenmanager tegen mij, de jonge hond, je weet toch wel waarom wij minderbedeelden het minimale geven? Niet uit liefdadigheid maar zodat ze niet gaan stelen en roven. Bij nader inzien snap ik het nu.

KingOfTheLoonyBin | 16-02-23 | 15:38 | 1

Dat soort plekken zijn zeldzaam en prachtig. De voetbalkantine is vergelijkbaar, in mijn voetbalteam alleen al gasten met 6 cijfers per jaar en gasten die een uitkering trekken. Levert fantastische gesprekken op.

SomsGenuanceerd | 16-02-23 | 16:04

Domme Doos Repressie

Die-eikel | 16-02-23 | 15:38

Maar wie o wie koopt er nog bij de AH? Er zijn genoeg andere leveranciers zoals, groenteman, slager etc waar je terecht kunt. AH gaat alleen voor de winst, is woke net als de Hema, en geeft geen f•uck om de klanten al laten hun commercials het anders zien.

Rdock | 16-02-23 | 15:37 | 1

De groenteman en slager etc. geven de boodschappen gratis weg uit maatschappelijke betrokkenheid?

JayJay | 16-02-23 | 15:43

Is het de lezers van dit blog wel eens opgevallen dat socialisten en andere linksmenschen:
- geen supermarkten openen
- geen voedsel produceren
- geen zorgverzekeraar opzetten
- geen energiebedrijf beginnen
- geen fabrieken runnen
- geen woningen bouwen

Is het de lezers van dit log voorts wel eens opgevallen dat socialisten en andere linksmenschen wel oververtegenwoordigd zijn:
- in het gesubsidieerde circuit
- in politiek en bestuur
- in onderwijs en zorg
- bij NGO's
- in risicoloze kutbanen
- in functies zonder eigen verantwoordelijkheid

Stijlicoon | 16-02-23 | 15:37 | 3

Linksmensen hebben voornamelijk baantjes waar je niet echt hoeft te werken, waar zou dat toch zijn?

Rdock | 16-02-23 | 15:39

Eeeuuuuhhhhhh... nee, dat is mij nou nog nooit opgevallen.
Goed dat u de mensheid daarop attent maakt. .

bisbisbis | 16-02-23 | 15:44

Naar aanleiding van de corona-lockdown heb ik ooit eens zon wereldvreemd figuur zich af horen vragen wie toch al die mensen waren die niet meededen aan het thuiswerk-advies. Toen ik vervolgens antwoorde dat een groot deel van de beroepsbevolking gewoon op locatie werkt in bv de zorg, bouw, industrie, vuilnis etc keek ie me aan alsof ie water zag branden. Werkelijk geen flauw benul van een doorsnee arbeider met modaal (of lager) salaris die gewoon moet buffelen voor de kost.

Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 15:47

Als veel mensen het zo slecht zouden hebben was S.P. de grootste partij (volgens de peilingen).

Neuth | 16-02-23 | 15:36 | 2

Als de SP het voor het zeggen krijgt dan verdwijnt de intelligentsia uit NL.

Rdock | 16-02-23 | 15:41

@Rdock | 16-02-23 | 15:41: En de Albert Heijn, en alle industrie, en alle dienstverlening. Als de SP het voor het zeggen krijgt worden we allemaal uitkeringstrekker. Benieuwd wie daar de belasting dan voor gaat ophoesten.

Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:48

De wijkagent zou wetsartikelen kunnen noemen die betrekking hebben op zijn tweets en het verder kort houden met een eerste en laatste waarschuwing.
In plaats daarvan een onsmakelijk gesprek zoals dat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Het lijkt een niemendalletje van een gesprek, maar in feite dringt de wijkagent zich op als hoeder van Goed Gedrag.

Wat ze zegt:
Niet wenselijk.
Ik begrijp jouw gedachtengang niet.
Denk even na.
Oke dat is goed.
Wat wil je er mee bereiken.
Dat mag.
Dat is best bijzonder vind je niet.
Dan heb ik toch wat bereikt vandaag.
Dan zet ik dat er bij.
Het wordt een raar gesprek.

Is dit een wijkagent of een wijkcipier?

zeurmachine | 16-02-23 | 15:35 | 1

Het is een agente, die ongeschikt lijkt voor haar functie.

Usumani | 16-02-23 | 16:29

Politie die aan de deur komt om wat je Twittert.
Dit is NeeDDRland.

Tapu | 16-02-23 | 15:35 | 1

Ja, dat zeg ik. Gamma.

VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 15:37

Mooi punt. Ik vraag me namelijk af: stel je breekt in bij een topman van Shell in Bloemendaal. Je wordt gesnapt en bij de rechter beroep je je op al die aanklachtan tegen 'ongelijkheid'. Denk aan Sander Schimmelpenninck die er alle begrip voor heeft dat de 'have nots' hun deel van de koek gaan halen bij de 'haves'.
Als je nou vertelt dat jouw inbraak niet anders is dan een noodzakelijke stap om de wereld wat 'gelijker' te maken. Dan zal zo'n rechter dat toch honoreren met een lichte straf of vrijspraak?

Amsterdamsko | 16-02-23 | 15:34 | 6

Nee. Rechtsbeginsel gelijke behandeling.

Homer P. Simpson | 16-02-23 | 15:49

@bisbisbis

Geloof je het zelf? Leer mij zulke aandachtsgeile schreeuwers kennen. Zodra zo iemand maar het idee heeft dat ie zelf voor een cent benadeeld wordt zijn al die loze kreten niks meer waard.

Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 15:51
▼ 3 antwoorden verborgen

(Is het "goed en moreel" om soms van de Albert Heijn te stelen die woeker-recordwinsten boekt?)

Ik zal er eens over nadenken als ik vannacht een gootje aan het graven ben naar de meest dichtstbijzijnde lantaarnpaal.

keistad | 16-02-23 | 15:33

Sander bewijst maar weer dat één foto meer kan zeggen dan 1000 woorden.

Zoiets | 16-02-23 | 15:29

Heb deze week geleerd dat als jonge tieners buiten de supermarkt giegelen het tegenwoordig al gaat over wat hun maatjes gejat hebben. Dacht dat er een leuk gespeeld werd toen ik voorbij ze liep maar ze stonden hun zakken uit te keren met snoep en energy drankjes. Later kon ik nog eens nazien wat ze hadden gestolen want de verpakkingen lagen netjes in de berm. De Dirk in Maarssen is ook een beetje vergaande glorie.

GeheidEenGeit | 16-02-23 | 15:28 | 4

Deze week?
Dat was 30 jaar geleden ook al zo.

JanVergoor | 16-02-23 | 15:39

Ik vind de Dirk in Maarssen ook wel wat ver gaan.

bisbisbis | 16-02-23 | 15:48

Daarentegen is de Dirk in Maarssen een toonbeeld van beschaving vergeleken met de Dirk op Overvecht.

Juffrouw op de fiets | 16-02-23 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

De laatste knaken van de sloeber vloeien naar de diepe zakken van wat die oude socialisten het grootkapitaal noemden.
Sommige mensen vinden daar iets van: www.youtube.com/watch?v=hqD7z_e8FpY

fokkewoelf | 16-02-23 | 15:28

Als dit in de VS had afgespeeld dan had dit iemand kunnen zijn die zich voor suicide by cop kandideerde

allemansvijand | 16-02-23 | 15:27

De politie is je beste vriend.

Die pet past ons allemaal.

Calastir | 16-02-23 | 15:27

Sander heeft het zo druk met zijn linkse woke activisme (zie zijn twitter account) dat hij geen tijd meer over heeft om te werken.

johnyl | 16-02-23 | 15:25

Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van deze rakkers. Ze zijn wel serieus bezig.

"De afgelopen 10 jaar stegen de huren met meer dan 35%. Meer dan 800.000 huurders hebben na het betalen van de huur te weinig over voor de noodzakelijke kosten en levensonderhoud. Actiegroep ‘Wij Weigeren de Huurverhoging’ strijdt daarom voor meerjarige huurbevriezing (2022-2026) om wonen voor iedereen weer betaalbaar te maken, en te houden.

Om dit mogelijk te maken is actie nodig. Actiegroep Wij Weigeren de Huurverhoging helpt huurders zich te organiseren. Meld je nu alvast aan om het voorstel tot huurverhoging in 2022 te weigeren. Daarnaast kun je ook doneren, zodat we het komend jaar deze campagne bij zoveel mogelijk huurders onder de aandacht kunnen brengen en meerjarige huurbevriezing kunnen afdwingen!"

Dat is wel andere koek dan eventjes wat boodschapjes leveren aan een eenzame man voor een fotokiekjemoment. Of gewoon maar wat roepen. Deze jongens en meisjes zijn daadwerkelijk met iets bezig. Je weet wel, niet lullen maar vullen. Kunnen nogal wat luidruchtige politici best een voorbeeld aan nemen.

Ndranghitiari | 16-02-23 | 15:25 | 3

Ze zouden wel de moeite kunnen nemen om de jaartallen een update te geven. Tenzij het nog 2022 is.

KingOfTheLoonyBin | 16-02-23 | 15:33

Huurbevriezing. Want huiseigenaren kunnen dat wél betalen?

Lekker opportunistisch.

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:33
-weggejorist-
Bochel | 16-02-23 | 15:23

Een vrije markt werkt enkel goed bij voldoende concurrentie, markttucht en een overheid die het spel goed controleert voor zowel burger als bedrijfsleven. Je kunt het bedrijven niet kwalijk nemen dat ze voor de poen gaan en zelfs gaan plukken als het kan. Ik ben voor extra belastingen bij de grote bedrijven. Afromen die hap.

TanteJuut | 16-02-23 | 15:23

Ah, een socialist:
"Het zou verboden moeten zijn om winst te maken op levensmiddelen, nutsvoorzieningen en medicatie. Het betekent letterlijk dat je basisbehoeften misbruikt voor zelfverrijking. Maar in dit kapitalistische hellegat worden die winsten in de media als een heilzaam succes geframed."
twitter.com/sander_tweets/status/1626...

Ik stel ook alleen maar vragen. Zoals, wie gaan dan die levensmiddelen, nutsvoorzieningen en medicatie produceren, ontwikkelen, innoveren en distribueren? Sander?

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 15:23 | 7

@Zomaarwat | 16-02-23 | 15:37:
Wat me opvalt is dat hij nogal van leer trekt tegen andere kutburgers die het in zijn beleving beter hebben en dus de schuld zijn van, of in ieder geval het hem aangedane onrecht in stand houden. Niet tegen het grootkapitaal of een andere kapitalistische demon, nee burgers. Beetje zoals woke dat ook doet.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 15:51

Kibbutzen[*], met al dan niet legale immigranten als "volunteers". Nu nog een flink stuk grond vinden van ongeveer 21.670 sq km om al die kibbutzen te huisvesten.

[*] Ook bekend als Landwirtschaftliche Produktionsgenossenschaft de.wikipedia.org/wiki/Landwirtschaftl...

kindapaas | 16-02-23 | 15:57

@kindapaas | 16-02-23 | 15:57:
Lol, ik heb die failliete boedel van de DDR gezien. Hardcore socialisme werkt niet.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Simpel volk.

Zwizalletju | 16-02-23 | 15:22

Man, die gast is een parodie account

Recreatiedictator | 16-02-23 | 15:22

Wees een vent en ga stelen bij een voedselbank....

baarbar64 | 16-02-23 | 15:22

De Sovjet Unie, daar werd lekker genivelleerd. Bleek geen succes. Alle communistische en socialistische paradijsen blijken geen succes te zijn. Houd toch eens op met dat geklaag. Dan geen saucijzenbroodjes of dure blikjes.
Diefstal is diefstal.

RGV42 | 16-02-23 | 15:21

Agent Karen reporting for duty

Blauwe Wafel | 16-02-23 | 15:21

In de jaren 80 werd winkeldiefstal door overwegend linksmensen vergoeilijkt met de term 'proletarisch winkelen'. Diefstal is gewoon diefstal, ook als je je zogenaamd vergist bij de zelfscan. Als je daarvoor ook nog aanvoert dat het bij AH mag omdat ze gigawinsten behalen dan ben je moreel niet helemaal lekker. Ga gewoon naar de Aldi of de Lidl als je AH je geld niet gunt.

Toos Bevergeil | 16-02-23 | 15:20 | 2

Precies.

Even cntrl-f naar 'proletarisch winkelen'. Dat werd toen gebruikt.

Louter Leuter | 16-02-23 | 15:27

Kan me nog die sketch van Brigitte Kaandorp herinneren als ze een stokbrood zou jatten in haar jurk.

Tarak | 16-02-23 | 15:34

Ah boekt 3% winst over hun omzet. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat onder woekerwinst valt.
Het toont hooguit aan dat veel mensen moeite hebben met het begrip schaalgrootte.

Jeggeworist | 16-02-23 | 15:19 | 2

Uit GS 15-02-2023 18.00u: Hoogste toplul Frans Muller nuanceert de winst overigens: "Het is een relatief hoog cijfer in de historie, maar het is een cijfer wat inclusief wisselkoerseffecten is. Zonder dat effect is de winst 3,5 procent omhooggegaan en dat ziet er toch weer anders uit."

Dan lees ik toch 3,5% Meer winst. Wie zit er fout?

VP732 | 16-02-23 | 15:27

Een leuk spelletje is kijken naar de winst vóór rente, belastingen en afschrijvingen (de zgn EBITDA). Meestal is dat wel ergens terug te vinden.

kindapaas | 16-02-23 | 16:04

*ooglapje en hoedje opzet*
Schip ahoy!

UnderTheDevil | 16-02-23 | 15:19 | 1

Riep u?

Kapitein Sjaak Mus | 16-02-23 | 15:47

"De publieke sector staat op instorten. Het openbaar vervoer holt achteruit. Wonen is nagenoeg onbetaalbaar geworden; de huur- en woningprijzen blijven maar stijgen. De staat wordt keer op keer aangeklaagd voor het negeren van klimaateisen en mensenrechten. Grote bedrijven en vastgoedmakelaars maken torenhoge winsten, terwijl 37% van de mensen moeite heeft met rondkomen. De groeiende ongelijkheid levert een uitgeput, onleefbaar en verdeeld land op – dat tevens vruchtbare grond is voor extreemrechts gedachtegoed.

Deze crises komen niet zomaar uit de lucht vallen; ze zijn het gevolg van bewust beleid en politieke keuzes. Al twaalf jaar lang heeft de VVD (met hulp van D66 en CDA) de meeste politieke macht in handen. Stap voor stap heeft zij de publieke voorzieningen uitgekleed, met een hyperfocus op ‘marktwerking’. Basisbehoeften als zorg, onderwijs, rechtsbescherming en vervoer staan onder druk. De VVD weigert echter de gevolgen van haar eigen beleid te onderkennen.

Dit moet én kan stoppen. We willen het neoliberale machtsblok breken en ons sociale systeem herstellen. Daarom roepen we iedereen op: stem anders tijdens de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023!"

Toe maar. Denk dat deze rooie rakkers wel gelijk hebben eigenlijk. Als je echt een een beuk wil uitdelen aan Rutte, Kaag en Hoekstra dan stem je dieprood. Dat doet ze pas echt schrikken daar, gewoon omdat die gasten daadwerkelijk iets kunnen. Gelukkig is iedereen hier hartstikke rechts.

Ndranghitiari | 16-02-23 | 15:19 | 4

Dan kun je beter maar meteen ook op die dieprode knop drukken.....

Lorejas | 16-02-23 | 15:27

Wat mij betreft, hoe roder hoe beter maar dan wel onder leiding van nationale meerderheden ipv internationale minderheden.

kindapaas | 16-02-23 | 16:07

Ik dacht even dat ik op Joop zat. Maar gelukkig ontdekte ik de aanhalingstekens. Pfoe.... was me dat schrikken.

langelat | 16-02-23 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

AH verkoopt veel producten van Unilever.
Ook zo'n woekeraar.

Dus 2 woekeraars met miljarden winsten, gestapeld in de prijs van uw boodschappen.

Ooit, onder de familie Heijn was het een net bedrijf.

Bedrijfsfilosofie: betaal het hoogste management een topbedrag, daarmee koop je solidariteit en kritiekloos profiteren.

Bolhoed | 16-02-23 | 15:17 | 1

U lijkt Geenstijl wel, met die malle "woekeraarkritiek". AH en Unilever zijn geen monopoliebedrijven die ongestraft hun prijzen naar believen kunnen verhogen.

langelat | 16-02-23 | 16:44

Sander lijkt me een vervelende.

JJMS | 16-02-23 | 15:16

Het zou goed en moreel zijn als de Albert Heijn de prijzen weer zou verlagen nu de energieprijzen weer zijn gedaald.

radiatorknopje | 16-02-23 | 15:16 | 5

@radiatorknopje | 16-02-23 | 17:18:
Albert Heijn is een marktleider die onder het mom van inflatie de prijzen sterk heeft verhoogd. Dit is gevolgd door de marktvolgers. Als een marktvolger nu prijzen zou verlagen zou Albert Heijn dat ook doen, leidend tot een prijsoorlog die voor Albert Heijn waarschijnlijk het minst slecht uitpakt. Dus de marktvolgers kijken wel uit. Het amorele van de prijsverhogingen is dat die een direct effect hebben op de koopkracht van iedereen en bovendien een loon-prijsspiraal in de hand werken die slecht is voor de hele economie. Albert Heijn heeft gewoon te veel marktmacht.

radiatorknopje | 16-02-23 | 18:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Sander begrijpt het volgens mij niet helemaal. Had mij maar doorgeleerd ! Sander begrijpt niet dat hij artikel 131 (opruing) of mogelijk artikel 47 lid 1 sub 2 van het Wetboek van Strafecht overtreedt. Sander vindt het leuk om anderen mensen aan te zetten tot winkeldiefstal want in het brein van Sander is dat geoorloofd. Als Sander slimmer was geweest had hij het advies gegeven om niet bij winkelketens te kopen die in zijn ogen teveel winst gemaakt hebben. Sander had beter tot een boycot kunnen oproepen, maar ja waar doet Sander dan z'n boodschappen ?

johnyl | 16-02-23 | 15:16

Politie is zeker overbezet ofzo.

Old_School_Dutchmen | 16-02-23 | 15:16

Het enige dat ik af en toe jat is een woordgrapje van Mr_Natural.

small_town_dude | 16-02-23 | 15:15 | 1

Dat is een gevalletje van de gelegenheid maakt de dief.

aflaatverkoper | 16-02-23 | 17:09

“Ik steel alleen vd rijken”……
Pfff
Ja, oké hoor! Geweldig, heel nobel.
Ja maar Albert Hein is zelf de dief….
Tuurlijk.
Maakt allemaal niet uit, stelen is stelen.
Of je nou steelt van de sigarenboer op de hoek of van de grote bedrijven.
Op zich heb ik niets tegen stelen, zolang je maar van mijn spullen afblijft.
Behalve de kolerezooi in m’n garage.
Die mag je meenemen, behalve de inhoud vd vriezer.
En verder…. Degene zonder zonde werpe… enzeau.

Ruimedenker | 16-02-23 | 15:14 | 2

Precies. Kopen bij de appie is een keuze. Er zijn goedkopere supermarkten maar ze voorzien duidelijk in een behoefte. Dus stelen blijft stelen.

Salutis Humanae | 16-02-23 | 15:16

@Salutis Humanae | 16-02-23 | 15:16: sorry. Stelen door zo'n moreel verheven droeftoeter is nog net wat sneuer.

Salutis Humanae | 16-02-23 | 15:17

ik kom nooit bij de AH (veuls te ver weg, minstens 850 km), waar moet ik nu mijn boodschappen stelen?

bergsbeklimmer | 16-02-23 | 15:14

Meneer zal wel SP stemmen. Dat zijn wel bijzonder denkende types. Ze willen eigenlijk zelf alles hebben, ten koste van eigenlijk alles. Want anderen zijn per definitie oneerlijk.

Normpje | 16-02-23 | 15:14

keaup dan ook gewoon aandeeltjes ahold, krijg je weer wat centjes terug.

brawler | 16-02-23 | 15:13

Soms jat ik voor het klimaat of tegen racisme
Ik ben goed bezig

RickTheDick | 16-02-23 | 15:12 | 1

LOL. Of beroof je een oudere blanke man. Herstelbetalingen invorderen.

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:15

Ben benieuwd of meneer ook een pensioenplan heeft.

Als dat zo is dan zal hij hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk profiteren van de winst die AH maakt daar de kans groot is dat dit fonds AH-aandelen bezit.

Anomiemus | 16-02-23 | 15:11

Zeg dan gewoon dat je steelt uit naam van bisschop Muskens. Alsdan is het toch geoorloofd.

baarbar64 | 16-02-23 | 15:10 | 1

Context. Die bisschop had het wel over een spreekwoordelijk oud vrouwtje dat dagen niets te eten had. Deze Sander heeft het over jongeren met een iPhone en een e-bike die de zelfscan misbruiken.

small_town_dude | 16-02-23 | 15:14

Als Sander een vent was had ie de deur dichtgegooid toen het duidelijk was dat zij er niet was om hem te arresteren, aan te houden of te verhoren voor een specifieke misdaad.

Battery!!! | 16-02-23 | 15:10

Zoals al gezegd: ga naar een andere super als de AH je niet aanstaat. En 'woekerwinsten' maakt AholdDelhaize helemaal niet; de bruto winst is maar 4% van de omzet.

Mbovenka | 16-02-23 | 15:10 | 1

Ik heb echt goed nagedacht, maar ik kan niets bedenken waarom ik ook maar enigzins die kul van AH zou willen geloven.

zeurmachine | 16-02-23 | 15:18

"De Rode Lap is een initiatief van het Marxistisch Centrum."

Ik denk dat ik genoeg weet over deze Sander. De SP zou nog wel eens heel groot kunnen worden zodra verweesd links hun werkelijke kinnesinne terugvinden.

Ndranghitiari | 16-02-23 | 15:10 | 1

Heeft de SP niet een jaar of zo geleden niet een hoop leden eruit gegooid en de jeugdbeweging afgestoten omdat het een stelletje commies waren?

Battery!!! | 16-02-23 | 15:12

In feite praat hij plofkraken ook goed, want banken maken toch veel winst? Wat maakt die ene automaat nou uit. Bij Shell mag je ook af en toe wel gratis tanken, die hebben winst genoeg. Als je bij de bakker een zakje chocola in je zak laat glijden, mag, je betaalt al genoeg aan dat dure brood.

small_town_dude | 16-02-23 | 15:09

Nee diefstal is fout, ook als je een immorele lul bent die het voor zichzelf probeert goed te praten.

Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 15:08 | 3

Correct.

Hommel | 16-02-23 | 15:14

Een heel betoog zou kunnen gehouden waarom je de zaak hier nogal simpel ziet maar, daar heb ik even geen zin in dus volsta ik met een liedje over Gerrit die steelt als de raven. Het is een klassieker uit 1973 toen de PvdA er nog toe deed en de liberalen ook wel begrepen (en zelfs ooit mee zijn begonnen) om hulp te verlenen aan mensen die in armoede wegkwijnden en gevaarlijke ziekten verspreidde.
www.youtube.com/watch?v=a0oiWfvcepc

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:57

@aflaatverkoper
Bedankt voor de moeite maar die plaat heb ik dus gewoon hier in de kast staan. Een klassiekertje van mijn ouders.

Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 19:18

Ja, de tijd dat de kerk de armen van eten voorzag, lag toen blijkbaar al achter ons.

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:13

Die rol was overgenomen door de bijstandsuitkering. Maar die moet dan natuurlijk wel hoog genoeg zijn.

lekgoot | 16-02-23 | 15:18

Ga ergens anders je boodschappen doen in plaats van stelen (aanmoedigen). Geldt ook voor de zelfscankassa.

TheseDays00 | 16-02-23 | 15:06

Je hoeft ook niet bij de AH je boodschappen te doen, de Jumbo en Hoogvliet zijn sowieso al goedkoper en je kunt altijd nog naar de Aldi en de Lidl.

Sinclair | 16-02-23 | 15:06 | 6

@Leyrann | 16-02-23 | 15:17:

Nou, van de Aldi en de Lidl weet ik niet zo goed, want daar kom ik zelden, maar AH is by far de duurste in vergelijking met de Jumbo.

Dr_Johnson | 16-02-23 | 15:31

@Dr_Johnson | 16-02-23 | 15:31:
Niet vergeten dat het per filiaal verschillend kan zijn. Zeker voor de Jumbo geldt dat. De prijzen zijn niet overal hetzelfde behalve voor de van bovenaf gedicteerde aanbiedingen voor de francisehouders. Daar weten de fransicehouders dan weer mee te sjoemelen door wel de aanbiedingsprijs op het kaartje te zetten bij het product maar bij de kassa gewoon een andere (hogere) prijs te rekenen. In mijn ervaring heeft vooral AH daar een handje van. Als je de discrepantie opmerkt, wordt je naar de servicebalie gestuurd om een correctie te vragen.

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:44

@Zomaarwat | 16-02-23 | 15:09: Heb ik alle grootgrutters in omgeving. Is Dirk soms duurder dan AH. Hoogvliet soms goedkoper. Lidl dichtstbijzijnde winkel. Tsja. Gaat u de hele dag overal langs, is een dagtaak

Zalwelweer | 17-02-23 | 00:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze foto vraagt om het spelletje: wat zouden zíj in hun paspoort zetten?

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:06 | 1

En stelen, dan is het hek van de dam dus de maatschappelijke mores is echt 100%: never.

Als je denkt dat iemand honger heeft, geef diegene eten. Aanzetten tot diefstal is echt foute boel.

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:07

Stelen van de appie, wie is er niet groot mee geworden

TheManiac | 16-02-23 | 15:06 | 2

Ik niet hoor. Dat stelen, ook door vriendjes, had ik een grondige hekel aan. Stupide en irritant.

Zomaarwat | 16-02-23 | 15:13

Ik niet! Integendeel! Het gebeurd nog al eens dat de kassajuffies verkeerd aanslaan ten voordeel van mij en dat ik ze dan liefdevol corrigeer. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de hint niet begrijp als 138 jarige adonis.

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:36

Je zou naar een goedkopere super kunnen gaan, zomaar een idee...

puszuiger | 16-02-23 | 15:05 | 2

Je zou maar jezelf recht in de spiegel kunnen aankijken.

small_town_dude | 16-02-23 | 15:07

Niet iedereen woont in de grote stad waar je uit tien supers kan kiezen.

Zelfs hier waar ik woon, zes supermarkten van vijf ketens, valt weinig winst te halen door slim te kiezen volgens de prijsvergelijkers. De echt goedkope jongens zitten hier namelijk niet.

Leyrann | 16-02-23 | 15:15

Wat is dat gezeur over een pistool op de heup? Heeft die jongen nog nooit een politie uniform gezien?

TheEgg | 16-02-23 | 15:04 | 1

Ze mogen toch kiezen of ze in burger of uniform aankloppen?
Denk dat hij dat bedoelt.

Sjeintje | 16-02-23 | 15:27

Diefstal is altijd fout. Vaak als argument "ja maar die en die doen het ook". Ik hoop echt dat er nog kinderen normaal worden opgevoed in dit land.

small_town_dude | 16-02-23 | 15:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl