Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ONZE F35's onderscheppen twee Russische straaljagers en spionage-vliegtuig nabij Polen

Look on my works ye mighty and despair

Oh MAN we staan op de kaart en doen weer mee. Nederland, de puur defensieve (!) aanvalshond van de NAVO. Zelfs Reuters schrijft over ONS. En dat allemaal precies op de dag dat het nieuwe bovenstaande filmpje afgemonteerd was. Soms zit het mee. Het Ministerie van Offensie schrijft: "Twee Nederlandse F-35’s hebben vanuit Polen een eerste onderschepping uitgevoerd. (...) De toen nog onbekende vliegtuigen naderden vanuit Kaliningrad het Pools NAVO-verantwoordelijkheidsgebied. Na identificatie bleek het om drie vliegtuigen te gaan: een Russisch IL-20M Coot-A dat begeleid werd door twee SU-27 Flankers. De Nederlandse F-35’s hebben de formatie op afstand geëscorteerd en de begeleiding overgedragen aan NAVO-partners."

Ah ja, dat Russische Kalinigrad dat eigenlijk Litouwen is. Rusland blijft maar verder naar het Westen opschuiven terwijl dat de afspraak niet was!

IL-20M Coot-A Signals Intelligence/Electronic Intelligence

Twee Sukhoi Su-27 'Flankers'

Blijft een heerlijk dier

Vier NL F35's komen aan in Bulgarije (april 2022)

nice

Social

Reaguursels

Inloggen

“Ah ja, dat Russische Kalinigrad dat eigenlijk Litouwen is.”
Was dat niet eerder Oost-Pruissen?

swapper | 14-02-23 | 22:13

Opmerkelijk dat geenstijl de F35 (ooit als vliegende fyra tot op het bot afgebrand) nu plots "heerlijk dier" noemt.

panthoseen | 14-02-23 | 17:28 | 2

Was het geen vliegende fury die vergissing is zo gemaakt. Maar okee anders dan de Italianen kunnen wij de VS NL DLD etc.. een product in de steigers wel verbeteren zonder plakband netkousen en een likje verf extra.

SolidRock | 14-02-23 | 17:39

@Solidrock. Netkousen lijken me wel een plusje hoor.

Aleon | 14-02-23 | 19:21

Ik begrijp dat Thierry al is gevraagd om Tom Cruise te spelen in zo'n SU-27 in de Russische variant van Tschiopgoen

HAL 9000 | 14-02-23 | 16:49 | 1

Die Lavendel Prins is veel te druk met het aansturen van trollen alhier. HEt referrendum over de aansluiting van Finland en Zweden bij de NAVO zal wel aanstaande zijn.
Een hoop geregel hoor. Ben allleen bang dat de beste Poetinpijper zich teveel stijl heeft aangemeten. Geen stijl is dan al snel uit beeld.

SolidRock | 14-02-23 | 17:18

AMSTERDAM - De Russische vliegers die maandag door Nederlandse F-35’s zijn onderschept vanuit Polen, reageerden niet op de radio en hadden geen vluchtplan. De F-35-vliegers bleven kalm en begeleidden de Russen om te voorkomen dat de situatie uit de hand zou lopen door schending van het luchtruim. „Niemand zit te wachten op een rechtstreekse confrontatie.”

Après toi | 14-02-23 | 16:47 | 1

Hoe hebben die gasten dan met elkaar gecommuniceerd, met een octogonaal met sprieten of een Fisher Price telefoon?.... reageerden niet op de radio en hadden geen vluchtplan...... de F-35 vliegers bleven kalm...(anders zou het zijn: raakten in paniek? )... Ik weet niet waar U dit vandaan hebt, maar het riekt zeer naar NOS journalisme.

nobodiesunmighty | 14-02-23 | 20:09

Rusland blijft maar verder naar het Westen opschuiven terwijl dat de afspraak niet was!

En wij naar het oosten, wat ook niet de afspraak was, dus...

Pa Nadol | 14-02-23 | 16:17 | 2

Wij schuiven niet naar het oosten op. De landen in het oosten zijn klaar met de verstikkende omhelzing van de Russen, schuiven daarom naar het westen op. Dat lijkt mij hun volste recht.

BenZen | 14-02-23 | 16:42

@BenZen | 14-02-23 | 16:42:
Hongarije anders niet hoor. Lekker borrelen met Aleksandr en tussen neus en lippen door even naar Poetin om twee kerncentrales te laten bouwen door Rosatom. Olie en gas alsof het gratis is. Geen NAVO vliegtuigen in het land.

Zelfs Servie heeft er meer moeite mee.
Collectief 1956 vergeten in Hongarije. Gewoon links laten liggen Wellicht de grenzen maar weer eens aanzetten en visum plicht invoeren daar. En als ze toch bezig zijn beter even het BNP afromen.
De Duitsers als ook de Fransen kunnen vast veel productie aldaar terughalen naar die Heimat. Scheelt De Hongaren toch even 25 procent aan BNP. Maar dat halen ze wel bij Poetin hoor. Die kan wel een potje breken met de centen. Olie en gas inkomsten een beetje down, (46 procent)
Geven we ze Hongarije erbij drukt weer een beetje op het budget van onze 16 D meesterschaker.

SolidRock | 14-02-23 | 16:54

Ja ja ja, die F35 vliegt als een baksteen en volgens de ontwerper van de F15 (Sperry, maar die preekt een beetje voor eigen parochie) kan het ding geen manoeuvres of dogfight en heeft hij verloren in een close air-to-air met een F16, maar als je wat beter oplet, weet je dat een F35 veruit superieur is.

Oke als je een F16 binnen twee mijl van de F35 laat komen maakt ie een goede kans, maar daar komt ie niet, want is al 100 km van die plaats uit de lucht geschoten zonder te weten wat hem overkwam. In realistische mock-fights won de F35 met een ratio van 30 - 0.

Het ding is alleen peperduur, ook qua onderhoud.

Beste_Landgenoten | 14-02-23 | 15:04 | 5

De SU27 zou een raket op zijn dak krijgen zonder dat ie überhaupt in de gaten heeft dat er ook een F35 in de buurt rond vliegt.

panthoseen | 14-02-23 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

SU27 vliegt 1,5x sneller, klimt veel 25% harder, heeft 2x zoveel bereik, kan meer bewapening meesjouwen, en kost een derde van die zak aardappelen van ons... die de Amerikanen niet eens durven in te zetten tegen een ballon.

wapster | 14-02-23 | 14:12 | 8

Russische meuk: op papier ziet het er aardig uit, in de praktijk valt het altijd tegen.

Après toi | 14-02-23 | 16:49

Een F35 inzetten tegen een ballon is dan ook vrij kostbaar.
Ik had een A10 meer gepast gevonden.prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttt. And it'
s gone

loze stijl | 14-02-23 | 17:24

@Après toi | 14-02-23 | 16:49: zit wel een Garmin Hiking GPS in. Hebben ze in een F35 niet.

nobodiesunmighty | 14-02-23 | 20:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Hey, Ozymandias.

IslamPislam | 14-02-23 | 14:12

Rusland is NIET welkom in dit gebied... treed je binnen.. gewoon uit de lucht knallen of het een chinese ballon is.

pdvd | 14-02-23 | 13:43 | 2

Iets met risico atoomescalatie

Shoarmamasutra | 14-02-23 | 15:18

@Shoarmamasutra. Niks van dat atoomgelul aantrekken, pure bluf om redenen die hier op Geenstijl al talloze malen uiteen gezet zijn.
Daarbij, "we" zouden daarmee een ondubbelzinnig signaal afgeven naar Sjina, Noord-Korea, Pakistan e.a. niet met "ons" te fucken.

Aleon | 14-02-23 | 19:27

Ophouden met die onzin. Gewoon uit de lucht schieten. Stom gedoe altijd.

kleybeuker | 14-02-23 | 13:32

Gisteren visite van iemand die zijn nieuws voornamelijk bij ON weghaalt. Dezelfde kretologie, dezelfde onzin. Vermoeiend hoor, om dan 1,5 uur uit te moeten leggen hoe het wel zit ( hij dacht zelfs dat Navo-troepen actief in Oekraine vochten ).

Graaisnaaiert | 14-02-23 | 13:02 | 9

@Beste_Landgenoten | 14-02-23 | 15:00:
Waar zou dat wantrouwen vandaan komen als mensen zolang braaf geloofden dat de gevestigde politici het beste met hen voorhadden?

funda | 14-02-23 | 16:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Die F35 is gewoon kut.
Lelijk, lomp, traag.
Maar okay, als wapenplatform ishij redelijk goed.

ParaPiet | 14-02-23 | 13:00 | 5

@Ray Skak | 14-02-23 | 13:26:
Dat kan toch ook bij de F35? Maar onze vliegtuigen worden toch niet boven UA ingezet? Kijk, elk vliegtuig heeft zijn eigen rol en ik denk dat wij een land zijn wat het qua luchtmacht meer van aantallen en support moet hebben dan van een hele kleine vloot superdeluxe vliegtuigen waarvan iedere crash of "KIA" de slagkracht met 5 a 10% vermindert en het weet ik hoeveel 100 mio kost om er eentje terug te kopen.

Graaisnaaiert | 14-02-23 | 13:35

@Graaisnaaiert | 14-02-23 | 13:35: Dan moet die wel in een dog fight range zitten. De kracht van F35 is juist dat dat ding van een afstand levensgevaarlijk is. Dus zo’n Sukhoi weet waarschijnlijk niet eens wat hem overkomt en hij is al uit de lucht geknald.

Flexzz | 14-02-23 | 15:14

Het is een vaag ding. Maar als je die moest kopen om er Amerikaanse ultraploefbommen onder te kunnen blijven hangen dan doe je dat. Ons redden met kanonnenvlees gaat het hem niet worden
Overigens blijkt van alles wat wij verouderde falende oude zooi noemen het in de Oekraïne nog erg goed te doen tegen de "gemoderniseerde" russische spullen.

Shoarmamasutra | 14-02-23 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

"dat Russische Kalinigrad dat eigenlijk Litouwen is"

En als je dat ook gelezen had zou je dat ook niet opschrijven. Eerder Duitsland (de stad Kaliningrad heette vroeger Königsberg) of Polen.

Tapu | 14-02-23 | 13:12

Ach ja. Een Su-27.

"Russia shot down its own SU-27 over Engels Airfield, mistaking it for a Ukr. drone!

The base was put on full alert and the air raid sirens were on full blast; Russian defenders took their positions and fired a missile at their own killing the pilot! Bravo guys!".

twitter.com/uarealitynow/status/16084...

Nederlandop1 | 14-02-23 | 12:42 | 2

Ja dat kan gebeuren, heb ik in Battlefield ook wel eens gehad.

zegmaarwij | 14-02-23 | 12:55

Als ze nou verstandig waren hadden ze dat vliegtuig volgestouwd met weet ik wat voor vuurwerk en laten crashen boven UA zelf. Meer schade dan willekeurig welke raket of drone en je kunt het altijd op een "oepsie, ongelukje" gooien.

Graaisnaaiert | 14-02-23 | 13:08

Konden ze zomaar vertrekken zonder een softwareupdate van 45 minuten? De Russen konden die herriebakken in iedergeval van 100km afstand al horen aankomen.

Kopieerapparaat | 14-02-23 | 12:37

Volgens mij gebeurt zoiets al tientallen jaren, dat een Russisch vliegtuig net iets te dicht bij de grens vliegt en netjes weg geëscorteerd wordt. Het is nu opeens weer een dingetje geworden door die kut oorlog.

Johan1235 | 14-02-23 | 12:35

Vind het op zich wel zeer zorgwekkend dat die Russen bij Polen op onderzoek zijn en daarvoor de grens niet in acht nemen. Wat volgt hierna? Vluchten boven Letland, Estland en Litouwen?

Jan, Leiden | 14-02-23 | 12:23 | 4

Ach, niks nieuws onder de zon hier, gebeurt al tientallen jaren, het komt nu alleen in het nieuws.

wilmeister00 | 14-02-23 | 12:40

Volgens mij vliegen ze niet door Polen zelf hoor?

Schepvogel | 14-02-23 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zou Willem Alexander ook een call sign hebben ?

LucaBrasi | 14-02-23 | 12:06 | 3

#Wounded Knee?

funda | 14-02-23 | 12:16

Die heeft de koffer al klaarstaan om er vandoor te gaan, net als oma het land gewoon liet barsten.

Kopieerapparaat | 14-02-23 | 12:35

Is de F35 nu opeens een heerlijk dier? GS heeft juist jarenlang geroepen dat het ding nooit een meter zou vliegen, zoals GS ook riep dat de Noord-Zuidlijn nooit zou rijden en de ov-chipkaart nooit zou werken.
Moraal van het verhaal: niet te snel piepen. Ook projecten met veel tegenslagen en kostenoverschrijdingen kunnen best resultaat opleveren.

bintang | 14-02-23 | 12:02 | 4

inderdaad goed om te zien dat iets dat een miljard gekost heeft ook nog daadwerkelijk gebruikt wordt, al is het maar eens in de 3 jaar. De OV-chipkaart daarentegen is een gedrocht en had er niet moeten komen. Er was totaal geen noodzaak voor en was een politiek en persoonlijk prestige-project dat niet mocht falen.

small_town_dude | 14-02-23 | 12:21

@MTB | 14-02-23 | 12:19:
De F16 was en is een mooi toestel. Beter 80 F16's dan - hoeveel moeten we er kopen? - 20 F35's? Die krengen trekken heel het defensiebudget om.

Louter Leuter | 14-02-23 | 13:39

@small_town_dude | 14-02-23 | 12:21: Vind je? Ik vind het juist een prima ding zo’n chipkaart, ipv die kaartjes los kopen elke keer. Zeker als je snel je trein moet halen hoppa alleen chip tegenaan en klaar.

Flexzz | 14-02-23 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

"Het Russische Kaliningrad dat eigenlijk Litouwen is." Onzin. Kaliningrad was een Duitse stad onder de naam Königsberg. Na de Tweede Wereldoorlog werd de provincie Oost-Pruisen, waarin Königsberg lag, verdeeld tussen Polen en de Sovjet-Unie. De Duitsers werden eruit gebonjourd en er kwamen Polen en Russen voor in de plaats.
Het lijkt trouwens wel waar te zijn dat Chroesjtsjov in de jaren vijftig de oblast Kaliningrad cadeau wilde doen aan Litouwen. Antanas Sniečkus, de leider van de Litouwse communistische partij, weigerde beleefd: hij had geen trek in een miljoen Russen erbij in zijn land. Een verstandig man, die Sniečkus!

MAD1950 | 14-02-23 | 12:01 | 4

@Nederlandop1 | 14-02-23 | 12:18: Hij had liever dat wij er mee opgescheept zaten. Heel verstandig dus. Wie het probleem heeft mag het houden.

BenZen | 14-02-23 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze Maverick "it's not your flying, it's your attitude" al gestuurd?

R. Skickr | 14-02-23 | 11:54

Video player says no (again) ......

Der Schnitzeljäger | 14-02-23 | 11:53

En? Wat deden de Russische vliegers toen ze onderschept werden? Schrokken ze of staken ze hun middelvinger op?

DeAapUitDeMouw | 14-02-23 | 11:52 | 1

Yes, I know the finger, Goose.

R. Skickr | 14-02-23 | 11:55

Zitten die piloten echt de hele dag met een mooie zonnebril op zo'n basis te wachten en te flirten met 'Take my breath away' op de achtergrond, of is dat alleen in films?

small_town_dude | 14-02-23 | 11:48 | 7

@Basil Fawlty | 14-02-23 | 11:54:
Ken ik niet. Toch liever Airplane!

Overigens alleen de eerste paar minuten van Top Gun zijn de moeite waard.
www.youtube.com/watch?v=UVRUxtPKK-w

Louter Leuter | 14-02-23 | 13:36

@2CVOcean | 14-02-23 | 12:46: Heel lastig, met 3 liter vodka achter de kiezen om de bijkomende ellende van Rusland te vergeten ..

Nederlandop1 | 14-02-23 | 14:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Kalingrad is geen Litouwen, dat is Koningsberg ofwel Pruisen!

barrykoningen | 14-02-23 | 11:47

Trots op Nederland
Tuurlijk ook op Ethiopië en Mozambique

RickTheDick | 14-02-23 | 11:45

Onderscheppen. Er naast vliegen en naar elkaar zwaaien, meer is het niet. Want in het Russisch vragen: he pik, wat doe jij hier? dat doen ze niet.
En als ze het toch zouden doen, begrijpen ze het antwoord niet.
Dus: zwaaien maar.

Schadenfreude | 14-02-23 | 11:42

— - Ah ja, dat Russische Kalinigrad dat eigenlijk Litouwen is. Rusland blijft maar verder naar het Westen opschuiven terwijl dat de afspraak niet was!—//

Er gaan ook stemmen op die precies het tegenovergestelde beweren. Zie John Mearsheimer : nl.m.wikipedia.org/wiki/John_Mearshei...

theo-is-dood | 14-02-23 | 11:41 | 16

@Beste_Landgenoten | 14-02-23 | 14:35: u illustreert met uw antwoord precies het punt wat ik wil maken. De wereld is niet altijd maakbaar BL. Niet iedereen deelt uw opvattingen, grow up and deal with it.

therealbraindump | 14-02-23 | 15:30

@therealbraindump | 14-02-23 | 15:30:
Het gaat niet om of de wereld maakbaar is. Ik wil gewoon geen maffiabaas met kernwapens die mij via zijn TV dagelijks dreigt met de nucleaire ondergang. Alles dat hem een snel einde bezorgt heeft mijn sympathie.

Beste_Landgenoten | 14-02-23 | 15:34

Ennuh, maaruh, hoezo kan dat een reden/aanleiding/excuus zijn om een soeverein land, met internationaal en ook door Rusland erkende grenzen, binnen te vallen? Ik snap werkelijk de neiging om Rusland te verontschuldigen niet. Feiten: de NAVO was voor 24 februari op sterven na dood, de defensie in het westen wegbezuinigd, de opkomstplicht voor militaire dienst was afgeschaft, Oekraïne is een soeverein land.

BenZen | 14-02-23 | 18:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Hoeveel CO2 levert zo’n vluchtje op? Ik vraag het voor een meisje in Zweden…

Weetje71 | 14-02-23 | 11:41 | 1

Jetten is in Zweden?

halfvolle glas | 14-02-23 | 12:23

Niet meer dan over en weer wat speldenprikken om de alertheid te testen, op de grond gaan er dagelijks zo’n 1.500 tot 2.000 mensen dood aan het front.

_pacman_ | 14-02-23 | 11:38 | 1

Precies, beetje prikken, beetje pesten, buiten beeld zoveel mogelijk burgers vermoorden.

funda | 14-02-23 | 11:41

Onderscheppen is het woord voor er een tijdje naast gaan vliegen, toch?

funda | 14-02-23 | 11:38 | 4

@Louter Leuter | 14-02-23 | 11:44: We willen ook niet direct dat de nieuwe Koude Oorlog, heet wordt.

Nederlandop1 | 14-02-23 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Was het niet Jeltsin die Königsberg wilde terug verkopen aan de Duitsers? Had men daar maar werk van gemaakt. Er zullen nu toch wel wat NATO hoofden tegen de muren bonken in eeuwige spijt…

Weetje71 | 14-02-23 | 11:35 | 3

Ja, voor een prikkie. Maar D zag enorm op tegen de verbouwingskosten van het troosteloze gebied en ging zwaar gebukt onder de kosten van de eenwording kort daarvoor.

_pacman_ | 14-02-23 | 11:40

Nou ja, kan alsnog.

wilmeister00 | 14-02-23 | 11:42

Wedden dat Poetin het nu niet meer kwijt wil?

MAD1950 | 14-02-23 | 12:07

Het Nederlands militair-industrieel complexje.

Duwbak_Linda | 14-02-23 | 11:35 | 3

Dokter Clavan en Overste Karremans.

funda | 14-02-23 | 11:48

@Duwbak_Linda | 14-02-23 | 11:52: Ik zat hem te kijken terwijl ik postte en zat ook te grijnzen.
Wat een bazen zijn Koot en Bie toch nog onverminderd.

funda | 14-02-23 | 11:55

De tijd van Buck Danny en Dan Cooper ligt al ver achter me, als jongetje vond ik het fantastisch, net als Biggles.

uisge baugh | 14-02-23 | 11:34 | 5

Lol ik heb ze nog, allemaal.

Regentenstijl | 14-02-23 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfde als die begeleidingen van de TU-95's. Er is in dit geval ook niks "onderschept". Die vliegtuigen vliegen in internatioal air space. Weliswaar binnen het verantwoordelijkheidsgebied van de NAVO, dus ze krijgen begeleiding, maar ze mogen dar gewoon vliegen. Piloten zwaaien effe naar elkaar, maken wat foto-tjes, en verder vliegt ieder zijn rondje.

TheEgg | 14-02-23 | 11:33 | 11

@SDI | 14-02-23 | 11:49:
Doel je op Identification, Friend or Foe? Wat voor range hebben die?

Louter Leuter | 14-02-23 | 12:00

@Louter Leuter | 14-02-23 | 11:47: Op flightradar zie je geen militaire toestellen. Daarvoor kun je beter ADS-B exchange gebruiken, dan rechts in het scherm filteren op "militair".

scharrelei | 14-02-23 | 16:24

@Louter Leuter | 14-02-23 | 12:00: mode 4 of 5.

SDI | 14-02-23 | 17:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Tis een gotspe. Ollongren aan het roer van Defensie. Analyses van het niveau "Ja Finland heeft een lange grens met Rusland en daarom MOETEN ...". En die gruwelijke manier van praten en beklemtonen. En altijd dat woord "WE MOETEN ..." gebruiken. En zie hoe verwrongen/dwingend dat uitgesproken wordt. Voorbeeld van hoe Rutte zijn secondanten kiest en plaatst op basis van totale inhoudsloosheid.

Phantomas | 14-02-23 | 11:31 | 2

De politiek heeft een verfijnde smaak als het om bewindslieden gaat. Eerst een Schoevers secretaresse als MinDef nu een historica die nimmer een bedrijf van binnen gezien- of geld verdiend heeft. Dan krijg je flinke teksten.

P. Breidel | 14-02-23 | 11:46

Is ze trouwens nog steeds zo vaak ziek? Als minister van BiZa was ze de helft van de tijd ziek - en dat was maar goed ook, want de andere helft nam ze verkeerde beslissingen.

MAD1950 | 14-02-23 | 12:11

Volgende keer gewoon schieten. Die Russen vragen er om.

Après toi | 14-02-23 | 11:31 | 16
-weggejorist-
Après toi | 14-02-23 | 12:26

@P. Breidel | 14-02-23 | 12:07: U doelt op de dienstplicht. Windows is anders ook al weer bijna 40 jaar oud (Windows 1.0, 1985).

Rest In Privacy | 14-02-23 | 12:34
-weggejorist-
Johan1235 | 14-02-23 | 12:41
▼ 13 antwoorden verborgen

Zie het toch niet gebeuren dat Rusland een NAVO-land aanvalt met conventionele wapens.
Waar dit dus allemaal goed voor is ontgaat me dan ook.

Ichneumonidae | 14-02-23 | 11:28 | 11

@Basil Fawlty | 14-02-23 | 13:30: Die laatste 2 zinnen, dat is ook de kern van mijn ergernis over dit hele conflict. De VS vallen Irak aan: Ja, niet goed, maar ja, geopolitiek. Afghanistan. Tjah, geopolitiek hè. Syrië, Lybië. Allemaal geopolitiek. De Russen vallen Oekraïne aan. En hoe durven ze, dat zijn niet de spelregels,enz.
Geopolitiek. Dat is hoe het spel echt gespeeld wordt. Dat zijn de echte spelregels waar de grote jongens zich aan houden. Met geluk zijn we toeschouwer. Met pech onderdeel van hun laatste spelletje. De rest is geleuter voor de Bühne, en dat noemen we ook wel propaganda.

TheEgg | 14-02-23 | 15:44

@TheEgg | 14-02-23 | 15:44: Een groot verschil is dat de VS niet opzettelijk burgerdoelen -ziekenhuizen, woonwijken, scholen, theaters- aanvallen, dat ze in principe niet de tegenstanders martelen, (indien ze dat wel doen, kunnen ze aangeklaagd worden), geen kinderen ontvoeren, geen vrouwen verkrachten en noem maar op. Het is ook niet dat zo de Amerikanen beweren dat Irak geen bestaand land is, of dat Afghanistan eigenlijk bij de VS hoort. Appels en peren dus.

Après toi | 14-02-23 | 16:53

@Basil Fawlty | 14-02-23 | 13:30: Maar wat de Russen doen is natuurlijk wel linke soep: dat kan al gauw tot een confrontatie leiden. Zie Turkije een aantal jaar geleden, toen een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht werd geschoten, want Turks luchtruim.

Après toi | 14-02-23 | 16:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Je zal maar vliegschaamte hebben.

small_town_dude | 14-02-23 | 11:24 | 1

Lol!

Basil Fawlty | 14-02-23 | 11:29

Man man wat weer een heisa, de Russen mogen gewoon vanuit hun enclave vliegen en moeten ALTIJD even over.... ach laat maar, al dat oorlogsgehits. Ga nu maar gewoon praten, dat scheelt vele jonge mannen, aan beide kanten.

hagelkruis | 14-02-23 | 11:17 | 3

Zoiets als wij met West-Berlijn gedaan hebben...

Louter Leuter | 14-02-23 | 11:18

“ General Mark Milley, chairman of the Joint Chiefs of Staff, repeated the call for Ukraine to “seize the moment” and negotiate, arguing that Kyiv was unlikely to make further military gains for the foreseeable future. “

Link: www.foreignaffairs.com/ukraine/russia...

theo-is-dood | 14-02-23 | 11:48

Het hangt er maar net vanaf waar precies boven Polen ze onderschept zijn, lijkt me.

Dr_Johnson | 14-02-23 | 12:14

Naar mijn weten was Königsberg altijd Ostpreußen.

Louter Leuter | 14-02-23 | 11:16 | 7

@Louter Leuter | 14-02-23 | 11:40: en nu wil die Pispartij nog herstelbetalingen want verkiezingen.

SDI | 14-02-23 | 11:44

@tjongerschans | 14-02-23 | 11:20:
Ja, en een van de voornaamste oorzaken van oorlogen binnen Europa door de eeuwen heen. Blij dat de rest van het Duitse Rijk/Duitsland ze een beetje heeft kunnen temmen, een nog vrij recente periode van 12 jaar daargelaten.

Graaisnaaiert | 14-02-23 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Putin zorgt er ff voor dat EU-landen hun straaljagers niet gaan doneren aan Oekraine.

geheelvergeter | 14-02-23 | 11:15

"Ah ja, dat Russische Kalinigrad dat eigenlijk Litouwen is."
Iemand zoekt ruzie met de Reichsbürger.

guldenmiddenweg | 14-02-23 | 11:15 | 1

Kalingrad = Konigsberg. Jeltsin wilde het teruggeven aan Duitsland. Maar Kohl bedankte voor de eer. Jammer.

Degrelle | 14-02-23 | 11:59

Naar het westen opschuiven denk ik dat je bedoelt

TheManiac | 14-02-23 | 11:14 | 1

oh ja

Spartacus | 14-02-23 | 11:15

De F35... te duur om echt in te zetten....

MeneerGuggenheimer | 14-02-23 | 11:12 | 4

hij is inderdaad veel te duur per uur vliegen (Euro 100.000+) en ook veel te modern om voor dit soort domme werk in te zetten en zo de russen de gelegenheid te geven het radarbeeld goed te laten analyseren door een gespecialiseerd radarvliegtuig. De stommiteit is hier toch ten hemel schreiend.

AntiZanicz | 14-02-23 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland