Jongeren in omgeving van nattekrantpsycholoog Thijs Launspach... hebben last van... BELANGST
Niet belangst als in belang-st maar bél-angst
Tuut tuut hallo met wie
JA HALLO MET THIJS LAUNSPACH DE HUISPSYCHOLOOG VAN HET ALGEMEEN DAGBLAD WAAR HEBBEN JONGEREN NU WEER LAST VAN NOU HET IS VAN BELANGST ZE DURVEN NAMELIJK NIET TE BELLEN HALLO MET PIETJE JA IK GA METEEN OPHANGEN VAN IK DURF NIET MET U TE BELLEN IMMERS "1 OP DE 4 MENSEN TUSSEN DE 18 EN 30 JAAR VINDT HET ONGELOOFLIJK AWKWARD OM TE TELEFONEREN" AWKWARD IS DAT EEN WOORD JA DAT IS EEN WOORD "JAMMER WANT IN VEEL OPZICHTEN IS DE TELEFOON VOOR ZAKELIJK CONTACT HET IDEALE MEDIUM" ÓF ZOU HET GEWOON LIGGEN AAN DE JONGEREN IN DE OMGEVING VAN PSYCHOLOOG THIJS LAUNSPACH NOU "BELLEN MAG DAN DOODENG EN RETE-AWKWARD ZIJN, TOCH IS HET HANDIG ERAAN GEWEND TE RAKEN" NOU ÉCHT WEL DOODENG EN RETE-AWKWARD ALWÉÉR EEN TOPONDERZOEK EN EEN TOPCONCLUSIE VAN THIJS LAUNSPACH HELEMAAL NIET AWKWARD
Tuut tuut
Reaguursels
InloggenKan de huidige sneeuwvlok / huil generatie dan echt helemaal niets meer? Moet alles via app, mail, gpt chat? Ik vrees voor mij AOW.
Geef ze een bijbaantje telefonisch verkopen. Honderd keer bellen op een middag. Ben je zo van de angst af. Of ga in een stiltecoupé zitten in de trein, daar belt iedereen schreeuwend.
Heel herkenbaar. Had laatst hetzelfde met iemand die liever wilde mailen i.p.v. een afdeling bellen en een bericht achter te laten. Toen ik zei dat het toch echt sneller ging en hem aanspoorde te bellen keek hij heel ongelukkig. Uiteindelijk was hij wel blij dat hij het gedaan had.
Of anders die mensen die als ze bellen in zo'n telefonisch doolhof terechtkomen omdat het concern waar ze naar bellen helemaal niet geïnteresseerd is in klantgericht handelen.
Ik heb ook moeite met bellen in de zin van dat ik nooit weet wanneer het mijn beurt is om iets te zeggen, met als gevolg dat we beiden door elkaar gaan praten. O pardon, excuus, gaat u voor. Gelukkig ben ik kennelijk niet de enige, voel me weer helemaal jong nu.
@quigg | 13-02-23 | 18:15: gewoon laten uitpraten en als je zelf klaar bent eindigen met "over".
Launspach had het, zo zegt-ie zelf, helemaal niet door.
"Maar een lezer meldde me dat ik iets over het hoofd had gezien. Het schijnt namelijk zo te zijn dat flink veel jongeren last hebben van belangst."
Hij wist het echt niet, zo vertelt hij.
"Dit was nieuws voor me."
Dan denk je, OK, een lezer heeft dit aan hem gemeld, hij stond stomverbaasd. Dus dat gaat-ie vervolgens eens grondig onderzoeken, of hij duikt in reefds bestaande onderzoeksresultaten.
Maar dat krijgen we niet te horen. Ineens schijnt het ook voor hem volkomen duidelijk te zijn geworden.
"Maar goed, een deel van de jongeren heeft dus wél last van belangst, zo blijkt."
Uit wat blijkt dat? Houdt hij voor zich.
"Een op de vier mensen tussen de 18 en de 30 jaar vindt het ongelofelijk awkward om te telefoneren."
Is dit onderzocht? Hoe?
"Aan de telefoon weet je namelijk niet wie je aan de lijn krijgt, of diegene wel op een telefoontje zit te wachten, en wat die ander dan gaat zeggen. Je moet soms spontaan reageren. Er valt weleens een ongemakkelijke stilte. Onzekerheid en zenuwen liggen op de loer."
Ach, hij wist eerst niet eens dat er zoiets als belangst bestond, maar nu weet hij het ineens en weet hij zelfs waaróm! Hoe komt hij aan die wijsheid?
Ook daar krijgen we geen antwoord op.
Hij moet toegang hebben tot geheime kennis of zo. Een lijntje met God? Helderziendheid?
Wel, niemand durfde hem erover te bellen dus waarschijnlijk was dat de reden dat hij het niet wist. En toen kreeg hij een e-mail. Zoiets?
Belangst-elling
Belangst-peiling
Belangst-rubbertegeling
Een epi(centri)sche aardbeving, een vette oorlog of AI zullen de jongeren, ONDER ANDERE, in omgeving van nattekrantpsycholoog Thijs Launspach, wel een beltoontje lager of juist hoger laten zingen.
Wat vastligt op app of mail kunnen ze later niet van zeggen dat het nooit is besproken. En er zijn er genoeg die later doodleuk liegen en ontkennen dat het wel is besproken. Sindsdien leg ik alles vast, zelfs wanneer telefonisch of in een gesprek besproken.
Los van de inhoud: ik dacht dat er een hele goede reden was waarom een tekst enkel in hoofdletters op vele wijzen niet door de beugel kan. Waarom doet een scribent dat dan toch?
Dit gaat niet enkel over de schreewigheid ervan die het als gevoel opwekt. Ook het grafisch letterbeeld dat de inhoud tot je moet laten komen wordt verstoord. Kortom: onleesbaar.
* Tekst gaat copy/pasten in een programma dat het omzet in normaal tekstbeeld en dan eens rustig lezen gaat *
De huisregels worden inderdaad met voeten getreden.
@Flibbage | 13-02-23 | 19:20:
De huisregels zijn er enkel voor ons, de voetsoldaten.
@Schoorsteenveger | 13-02-23 | 19:45:
Correct.
Nu maar hopen dat de volgende president van Rusland of de VS geen milennial wordt. Iets met een hotline tussen het Witte Huis en het Kremlin...
Ik, begin 40, vind bellen ook eigenlijk rete irritant: als je appt kan je zelf de tijd indelen en onderbreekt het mijn gang van zaken niet.
Mijn ervaring met die leeftijd zegt; Kloppend en tevens ontzettend juist spijker op zn kop geslagen.
Over een appje kunnen ze nadenken, bij een telefoongesprek voelen ze zich snel 'rot' omdat ze misschien wel een verkeerd of 'dom' antwoord kunnen geven.
Of stilvallen, behoort ook tot een optie.
Dit geld niet voor de groep die bv op die leeftijd in de Marketing, Recruitment of Sales werkt.
En vergeet niet dat "een man een man een woord een woord" niet meer echt geld (of bekend is) voor die leeftijden. Als het niet geregistreerd(elektronisch danwel met blauwe pen hard copy) staat, is het niet bekend bij ze als je er naar vraagt.
Niet alleen jongeren ook ouderen lijken er niet meer zo van te houden, van het bellen. Altijd maar appen. Je tikt je het lazarus met bellen ben je zo klaar. Tegenwoordig bel ik weer vaker en mijn oude vrienden stellen dat wel weer op prijs.
Is toch raar dat je mensen die je 45/50 jaar kent niet meer belt maar alleen appt.
Ik ken gelukkig helemaal niemand die ik al 45 tot 50 jaar ken, want daar zou ik écht medelijden mee hebben!
Och ja.Vroegâh (opa spreekt) had je die zwarte en grijze bakelieten telefoons.
Moest je eerst een kwartier met je vinger door die ronde draai met nummers heen.
Wás je er eindelijk, kreeg je je vriend of vriendinnetje van school aan die foon.
K kan die telefoon nummers van toen nóg opdreunen; Marie, 2475, Monique 4895, Eline 3030, Mark 2021, Loet 4560. (de tel. Nrs én de namen zijn gefingeerd).
Ja of je moest naar een telefooncel met zo een stinkende telefoonhoorn en de helft van de telefoonboeken verscheurd.
@RadioControleDienst | 13-02-23 | 16:24: ja en als je pech had zat er nog een klomp oorsmeer van Harry aan, die iedere avond de hijglijn belde.
Of "de tijd" bellen, dan vertelde een lieve juffrouw hoe laat het was, tot op de seconde.
Vroeger kwamen de buren langs, of ze mochten bellen met onze telefoon, die hing in de gang. Na afloop gaven ze dan een dubbeltje of zo. Mensen praten altijd heel formeel ("Goedemiddag Harrie, dit is jouw oom") en op ook wat te hard volume door de telefoon. Alsof ze overhoord werden en de het gesprek werd opgenomen. Heel anders dan nu, apart om daarop terug te kijken.
Geen belangst, wel angst op te nemen bij bepaalde personen.
Gelukkig is er nu caller-id, vroeger was dat maar afwachten en altijd weer een verrassing. Je hoopte op je maitresse, maar het bleek je schoonmoeder te zijn.
Ik moet Ziggo bellen. Wat een ramp is dat.
U moet niks.
@goedverstaander | 13-02-23 | 16:28: Jawel, want ze hebben teveel in rekening gebracht en dat geld wil ik terug. Nu heeft Ziggo een Twitter-team maar daar werken enkel mensen die buiten hun script geen vragen kunnen beantwoorden.
@Red shirt | 13-02-23 | 17:15: Dan kunnen ze er net zo goed zo'n nieuwe chatrobot neerzetten, die hoeft niet naar de wc en is nooit ziek.
Dank voor kattebelletje Red shirt! Zelfde hier. Opgezegd en bevestiging gekregen maar wel af blijven schrijven.
Nu geen zin meer om die hotemetoten te bellen dus morgen maar bellen.
@Red shirt | 13-02-23 | 17:15: Dat klink meer als belwoede.
Genoeg mensen die wartaal uitslaan op straat in hun eentje,
soms is het een gekkie, maar merendeel is handsfree aan het bellen.
Ik heb wel eens zin om te vragen of het wel goed met ze gaat, zo’n meisje met warrig haar met een klem er in, een veel te grote bril, make-up alsof ze zich in het donker opmaakt en een slaapzak als jas met daaronder gympen twee keer groter als voeten.
Ja, het is mode, maar dan hoef je daar toch niet mee over straat.
Meisjes?
Ik vermoed bias, m'n waarde.
Het zijn ook wel eens jongens.
Die meisje ? Zien er tegenwoordig uit alsof ze bij het HVO bivakkeren.
Niet alleen Launspach trekt die conclusie. Wetenschappelijke studies bevestigen dit.
Zijn dat dezelfde mensen die dickpics versturen? Die millennials.
Het is inderdaad makkelijker om even te bellen en dan je lul even in beeld te brengen. Dan weet je meteen wat de reactie is en kun je weer verder.
Hahaha. Zo waar.
Daar heb ik nooit last van. Ga altijd naar een telefooncel om te bellen youtu.be/D2A1yhkaBK8
Veel mensen zijn ook gewoonweg te verstaan via de telefoon: al dat handsfree gedoe. Heb je iemand aan de telefoon die Gronings binnensmonds praat, schiet mij maar lek. Dat versta je gewoonweg niet.
Ik sta meestal in de wacht, met een fout muziekje.
Dat mensen in de wacht houden kan best lucratief zijn.
Het ook schofterig asociaal, maar ook lucratief.
Over awkward: dit woord hoor ik sinds 2017 meerdere keren per dag, voornamelijk gebezigd door pubermeisjes. Ik vind het vrij awkward dat GS daar zo gespannen mee omgaat. Ik bedoel, jullie leven toch niet onder een steen is het wel ?
Niet alles dat boven de steen gebeurd is even boeiend.
Het blijft een lelijk woord, en volkomen overbodig in de Nederlandse taal.
Je vergeet "chill" en overal "man" (Nederlands uitgesproken) achteraan plakken. Akward man, chill man.
Belangst bij 1 op de 4 mensen.
Dat zijn dus de helft van de mannen.
2 van de 4 hebben beldrang.
Ik bel ook nooit, maar ben dan ook sodeknetters doof. Heb ik nou belangst of doofheid? Want sommige mensen plakken eenmaal graag labels op andere mensen.
Ik zal het maar eerlijk opbiechten, ik ben eigenlijk heel bang om te reaguren. Zeker via mijn telefoon.
Angsthaas ;-))
In de jaren 1900 had je crinolines-angst.
In de jaren 1910 had je gifgasangst.
In de jaren 1920 had je jitterbugangst.
In de jaren 1930 had je beleggersangst.
In de jaren 1940 had je oorlog.
In de jaren 1950 had je woningsnoodangst.
In de jaren 1960 had je hippie-angst.
In de jaren 1970 had je leefkuilangst.
In de jaren 1980 had je schoudervullingenangst.
In de jaren 1990 had je juppy-angst.
In de jaren 2000 had je millenniumangst.
In de jaren 2010 had je milieu-angst.
En in 2023 hebben we belangst? Ik hoop toch echt dat we vóór 2030 nog iets beters vinden om bang voor te zijn.
Woningsnoodangst part deux
het ligt ook aan de telefoon die echt steeds minder bedoeld is om te bellen
media.licdn.com/dms/image/C4E22AQHl6U...
Ik ken enkele mensen die het tegenovergestelde van bel-angst hebben.
www.youtube.com/watch?v=u3v2A5urhmM
Hier 10 tips voor minder stress:
01. Werken is gezond, laat het over aan de zieken
02. Wanneer je de zin voelt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over is
03. Relax, er is nog nooit iemand dood gevallen tijden rusten.. maar je kunt je lelijk verwonden tijdens het werk
04. Werk zo weinig mogelijk, laat de anderen doen wat gedaan moet worden
05. Stel nooit iets uit tot morgen, als je het ook tot overmorgen uit kunt stellen
06. Werk is heilig, raak het niet aan
07. Rust tijdens de dag om ’s nachts te kunnen slapen
08. Hou van je bed, het is je tempel
09. Leef om te rusten
10. Als iemand hulp nodig heeft om te rusten, help hem
Deze tien geboden staan mij wel aan. Waar kan ik lid worden van jouw kerk?
Angst? Moet er weer geld uitgegeven worden aan een program, bewustwordingsproces, subsidie. Zeg het maar, ik geef me over.
Moet je in Duitsland komen. Daar zijn zelfs de honden continu aan het bellen.
Ghe!
Vroeger kon je oefenen met de sekstelefoon.
Vroeger bestond er ook belangst. Dit onderzoek zegt zonder vergelijkend materiaal dus vrij weinig. Behalve dan de opendeur: veel mensen zijn (een beetje) onzeker.
@Lijkvocht | 13-02-23 | 15:45 |
Eens. Ik kan me herinneren dat toen ik zelf bepaalde eigen zaakjes als verzekeringen voor het bijbaantje etc. moest gaan regelen, ik het ook best spannend vond om die telefoon op te pakken en een wereldvreemde te gaan bellen. Die waarschijnlijk vragen had waar je niet meteen het antwoord op zou weten. De remedie; gewoon doen natuurlijk. Na een paar keer ben je de "angst" echt wel kwijt.
Dus wat u zegt; onzekerheid wordt opgeklopt tot monsterlijke proporties hier.
Belfobie dus.
Beste jeugd van tegenwoordig: Alles is awkward. Jij bent awkward. Ik ben awkward. De hele wereld is awkward. Wij zijn awkward. En jullie zijn ook awkward. Maar dat had je al begrepen toen ik zei dat alles awkward was, of een paar zinnetjes later zei dat de de hele wereld awkward was, en als dat niet het geval was, dan ben je pas écht fucking awkward! Elkeweg, wat in goed Nederlands Anyway betekent, ga iets awkwards doen zoals jezelf op een Banga-lijst plaatsen omdat je aandacht tekort komt, en val mij gewoon even lekker niet lastig met je belangst? En ook niet met je toetsenbordangst? Dank jullie wel! (Dat laatste betekent Thnx, bij de weg!)
*verkeerd verbonden beltoon*
Of het is "nice".
@Zack Hooi | 13-02-23 | 15:56: Alles is nijs. Rob de Nijs. Anijs. Banane-nijs.
@VBO_B_Niveau | 13-02-23 | 16:12:
A-nijs is dan weer niet nijs.
Net zoals abuis geen buis is.
@Kapitein Sjaak Mus | 13-02-23 | 16:19: Abuis is voor vier-vijfde buis, dus best wel buis hoor! Oké, touché, misschien niet helemaal, maar best wel!
Dat ligt aan het kabinet, die geven namelijk nooit thuis.
Italianen hebben daar volgens mij geen last van: "PRONTO!... CHI PARLA?" Heerlijk volk.
Er ontbreekt iets aan het verhaal.
Wat vinden deze mensen dan van bellen met beeld?
Moet u het direct weer in de porno trekken?
@goedverstaander | 13-02-23 | 15:40:
Hoe komt u daar zo bij?
@AdvocatusDiaboli | 13-02-23 | 15:52: Misschien zegt dat meer over mijzelf dan over u? :)
Hoe oud is die man. Jongeren uit zijn omgeving. Hmmm.
Of zijn het zijn patiënten/clienten ?
In dat geval snap ik ze wel.
Sommige instanties zijn gewoon niet aan de bal. Onlangs brak er brand uit in de schuur van de buren. De keet brandde volledig tot de grond toe af, de brandweer kwam niet opdagen en moet tot op de dag van vandaag nog antwoord geven op de brandmelding-email van de buurjongen.
Dit lijkt mij een gebrek in de opvoeding.
Hebben ze nog nooit een afspraak bij de tandarts/ huisarts/ kapper moeten maken of doen de curling ouders dat?
Kan vaak online hè, bellen is niet meer een standaard vaardigheid die je moet aanleren.
Om je telefonisch af te melden van de Postcodeloterij....
Ik weet niet waar al die overheids-instanties op toezien maar grotere boeven/doorlopende afschrijvingen bestaan niet... zeg dit namens mijn oma.
Super. Gewoon lekker de brandweer appen als je keuken in de fik staat. Of tik tok ff het ziekenhuis mocht je van de trap donderen. Auto gestolen of in elkaar geslagen tijdens het stappen? Ff facebooken met de popo. Succes kutsneeuwvlokjes.
Hij zegt 1 op de 4 heeft angst. Hoe groot was dat onderzoek en wat voor deelnemers waren er.
Gewoon weer aandachttrekkerij van een fop wetenschapper in de hoop dat hij regelmatig bij Jinek of iets vergelijkbaars mag aanschuiven.
Wanneer beseffen mensen dat al dat psycho gedoe nauwelijks ergens op gebaseerd is.
Het valt me op dat veel mensen boeken schrijven over fenomenen en theorieën daarover die ze zelf bedenken. Of het klopt of op gedegen onderzoek berust is een ander verhaal.
Waar je vroeger vooral gesprekken had met mensen die je ook daadwerkelijk zag, een mail en een telefoontje vanaf de vaste lijn hebben mensen nu voortdurend doorlopende gesprekken. Je hoeft maar een app te sturen of je ziet al dat de ander weer aan het typen is. En dan heb ik nog geen sociale media. Iedereen is verzadigd met (onzinnige) communicatie.
We are drowning in information but starved for knowledge.. John Nesbitt
@small_town_dude | 13-02-23 | 15:35:
Vind ik wel.
Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de lotto centrale om me mee te delen dat ik een miljoen gewonnen heb.Is al 15:30 uur en nog steeds niets.
Je hebt een gratis lot gewonnen.
De zes keer dat het mij overkwam mailden ze gewoon. Ze willen je niet aan het schrikken maken.
In het callcenter werken vast veel jongeren uit de omgeving van Thijs. De mail of het appje zal vast komen vanacht.
Bang voor het geluid van je medemens. Slappe hap, die akward kutsmoesjes en dat getiep in de marge.
Ik denk dat het een soort luiheid is. Geen zin hebben in een echt gesprek. (Waarbij je moet reageren).
@letopuwzaak | 13-02-23 | 15:32: misschien moet het dan bellethargie heten.
@letopuwzaak | 13-02-23 | 15:32: Als ik zo zie wat voor tekst de jeugd hanteert is het niet gek dat ze niet willen praten want dan moet je alle woorden helemaal uitspreken, terwijl in chat je in afkortingen kunt spreken. Mnu, wlc, hlt, hlh, gwn, mss, k, me, t, ni, etc.
Excuses en schadevergoeding voor de tot-beller-gemaakte inwoners lijkt wel op zijn plaats. Al decennia lang zijn zij gedwongen te bellen. Politie, brandweer. Ouders. Kinderen. Alsmaar bellen terwijl ze dat niet willen. Ze willen gewoon appen maar worden meedogenloos gedwongen. Schandalig.
sinds corona met meer thuiswerk heeft het bellen juist een hoge vlucht genomen. We zitten meestal met koptelefoons op omdat je elk moment gebeld kunt worden. En dat is goed. Kan me ook discussies herinneren tussen medewerkers over een bepaald onderwerp,. "volgens mij zei diegene dit en dit" "Nee hoor dat dacht ik niet, hij bedoelde dit" "ik geloof dat hij dit wil, maar weet het niet zeker". Dat zijn de momenten om even te bellen. Wordt niet opgenomen? Dan een e-mail
De beller is sneller.
Niet als er keer op keer 32, 33, 34 wachtenden voor u zijn (Erasmus MC Rdam). Laatste tijd gaat het beter, maar wát een afgang van die club. Ja, en dan krijg je een "terugbelverzoek".
Stelletje.
@chicago river | 13-02-23 | 15:30: "De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent"... de eerste keer dat je belt.
Daarom is nummer herkenning zo belangrijk. 9/10 telefoontjes heb ik geen zin in. Heeft dan niet iets echt met angst te maken.
Helaas herkenbaar op kantoor, alsof je ze vraagt een kitten te verdrinken in een emmer urine. Mag ik trouwens niet meer vragen van HR.
U mag mensen niet meer vragen om een kitten te verdrinken in een emmer urine?
@JJMS | 13-02-23 | 15:26: geen mensen. Generatie Z. Sneeuwvlokjes zeg maar.
@JJMS | 13-02-23 | 15:26: Ik vind het ook vreemd........
@JJMS | 13-02-23 | 15:26:
Ja, raar. Wie verdrinkt er nu van tijd tot tijd géen kittens in een emmer(!) urine.
.
Side note; Wij noemden -hoe puberaal- de F1 coureur Eddie Irvine altijd Eddie Urine.
Grote onzin. Een artikel vol aandachttrekkerij om de lezer er op te wijzen dat er 'jong' en 'oud' is. Iets waar deze maatschappij dol op is: hokjes en vakjes, zodat je groepen burger kunt veroordelen, afwijzen of belachelijk maken of juist als doelgroep bestempelen.
De app en mail bieden veiligheid omdat de woorden van de ander zijn vastgelegd. Daarom appen veel mensen liever. Je kunt bij bijvoorbeeld een werkgever wat langer de tijd nemen voor je een impulsief antwoord geeft. Daar gaat het over.
Ik merk wel een verschil eigenlijk. Vroeger was het normaal om de telefoon te pakken om even snel iets te bespreken omdat je je anders suf typt aan chats of emails. Het gesprek achteraf samenvatten in een email om de afspraken vast te leggen kan altijd nog.
Nu mailen en chatten ze liever dagen langs elkaar heen dan gewoon te telefoon op de nemen "want dat leidt zo af".
@Trekhaas | 13-02-23 | 15:27: e-mail, chatten en sms bestaan pas sinds halvergwege jaren 90, dus je kunt prima functioneren zonder die functies. Vroeger belde je altijd, ook vrienden om af te spreken, de hockeyclub om bier koud te zetten.
@small_town_dude | 13-02-23 | 15:32: Nou, prima? Ik kan me herinneren dat generaties boven mij ziedend werden wanneer je tijdens het avondeten of het heilge Nieuws belde.
Wat zeurmachine zegt. Je hebt bewijs. Dat heeft mij al een aantal keer gered uit een situatie, wat anders zou geaarden in een welles-nietes.
En dat is dan onze toekomst..? Tuut tuut..
Bellen is ook gewoon irritant. "Kunt u dan en dan?" Ehh ja dat weet ik niet, moet ik mijn agenda kijken, overleggen etc. Mail of app gewoon en dan kan ik het in alle rust regelen.
Jazeker en dan de agenda raadplegen die in de telefoon zit waarmee je staat te bellen, dat kan noot goed komen..
Met dank aan alle woke moeders op het schoolplein, en ooit-vaders, die niet meer naar de voetbalkantine mogen.
Helemaal, bellen vinden ze doodeng. Maar goed, mijn kinderen hebben papa regelmatig onwilligen door de telefoon horen trekken
Het Nederlands kent gewoon het woord “ongemakkelijk”.
Awkward dit..
@John McClane | 13-02-23 | 15:13: cringe bedoelt u?
tenenkrommend
@small_town_dude | 13-02-23 | 15:26 Toe-curling.
Da's handig voor de mens die het Nederlands machtig is, wat het merendeel van de doelgroep niet is.
Hip, vlot en happening. Praat eens normaal Thijs.
Heb een tijdje in een bandje gespeeld met millenials. Leuke knapen, echt. Maar dan moesten we dus oefenruimte boeken en als ik dat niet deed, oefenden we dus niet. "Ze antwoorden niet op m'n mail" was 't beste excuus.
Millenials en Gen Z'ers zijn echt als de deaud voor de belfunctie op hun dure smartphones.
Mij niet bellen!
Ook zo'n goeie: "je reageert niet op mijn emails", of "ik wordt gek van mijn baas die mij na werktijd mailt". Millennials hebben moeite om verschillende vormen van communicatie uit elkaar te halen: bellen voor als je meteen antwoord wil, maar hou rekening met werk- en slaaptijden. Email voor als het antwoord even kan wachten: email is gemaakt om (tijdelijk) te negeren en te beantwoorden als het jou uitkomt. Appjes zitten daar een beetje tussen in: de verwachting is dat men daar snel op reageert, maar niet op elk uur van de dag. Sommige mensen stellen het niet op prijs als je 's nachts appt, anderen kan het niet schelen.
Maar goed, millennials denken dat Sharepoint (of nog veel erger: Discord) een geschikte tool voor informatiemanagement is. Dan weet je wel hoe goed ze het snappen.
@JJMS | 13-02-23 | 15:08: Je weet tog!
De jeugd is de toekomst. Ben bang dat we afstevenen op een maatschappij met alleen retards.
En dan een foto van een belchinees plaatsen bij het artikel.
Bellen is gewoon niet handig als je niet geinteresseerd bent in het antwoord van de ander maar alleen je eigen boodschap wilt zenden.
Het is daarom geen angst maar een logisch gevolg van de narcistische jongeren die geen tegenspraak willen en er helemaal niet mee om kunnen gaan dat ze ervoor kiezen om te appen / insta-en / twitteren etc ipv bellen.
Nee.
Bellen is iemand zijn woonkamer instormen omdat jij op dat moment jouw boodschap of vraag wilt stellen, ongeacht of de ander daar op zit te wachten. Niet-narcastische mensen sturen een mail of appje zodat de ander op zijn eigen tijd antwoord kan geven.
@Obleaumov | 13-02-23 | 15:25: Je hoeft niet op te nemen als de telefoon gaat, net zoals je de deur niet open hoeft te doen als er aangebeld wordt.
@_pacman_ | 13-02-23 | 15:34: Narcisten leggen inderdaad vaak de gevolgen van hun gedrag bij de ander
@Obleaumov | 13-02-23 | 15:25: Daarom is je eerste vraag "komt het gelegen dat ik bel?"
@Met_baard | 13-02-23 | 15:58: Hoi, ik heb je bier opgedronken, neem aan dat je het niet erg vindt?
@Obleaumov | 13-02-23 | 16:53: Je gaat je gang maar hoor, ik drink namelijk geen bier.
REAGEER OOK