Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vervoerders aller streken verenigt u!

de baas van de FNV

Donderdag en vrijdag geen bussen en regionale treinen

Staat u morgen niet alleen te wachten op een NS-trein die nooit komt, staat u morgen ook nog eens te wachten op aansluitend regiovervoer dat nooit komt. Streekvervoerders zijn namelijk niet blij met de uitkomst van de cao-onderhandelingen en dus kappen ze ermee. Inzet van de stakingen is een ho(n)ger loon (voorstel is nu 8 %) en minder werkdruk. Eén voordeel: als u niet met het openbaar vervoer naar uw werk reist, meurt u bij de koffiemachine een keertje niet naar puberurine, gepelde mandarijn, patatje oorlog van gisteren en zware Versace van die vent tien bankjes verderop. Goh zou de chauffeur van uw auto ook staken O NEE DAT BENT U ZELF.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
WhiteShark | 18-01-23 | 19:21

Mensen die er bewust voor kiezen om met het Onrendabelen Vervoer te reizen verdienen alle ellende die ze overkomt.

BoerKoekoek | 18-01-23 | 12:41 | 1

Die onrendabelen zijn hard aan het werk terwijl jij in je rukbunker op de bank ligt.

Piggelmee | 18-01-23 | 15:27

Vandaag met het OV gereisd, perfecte aansluiting, geen vertraging, zitplaats. Ik wist niet wat me overkwam.

thanseeuwen | 18-01-23 | 12:28 | 1

Taxi?

BoerKoekoek | 18-01-23 | 12:41

Gerri Eickhof staat al klaar om op een bushalte randdebielen te bevragen. Gelukkig is het koud, dus hij kan de mits op.

RGV42 | 18-01-23 | 12:12

Oh mooi, krijgen we dan ook die teringlul van Brand New Day even niet te zien op tv?

Kouwe Kees | 18-01-23 | 12:04

De NS rijden morgen dus nog wel, en die trein die dus nooit komt zou er nu wel moeten zijn, want het is niet zo druk op het spoor nu al die concurenten in de remise blijven.

Met_baard | 18-01-23 | 11:09

Allemaal op de e-bike naar je werk, bewegen zul je!

Schemerlamp | 18-01-23 | 11:04

Begrijp het wel, ook daar moet de kachel blijven branden zoals overal, maar jaagt dit niet de inflatie steeds verder aan wanneer het overal alsmaar wordt geëist? Tenminste dat hoor je geregeld bij RTL-Z.

Jan, Leiden | 18-01-23 | 10:34

Ik voorzie heel veel stakingen (met bijbehorende overlast) dit jaar.
Ik voorzie nog meer prijsstijgingen (door o.m. de hogere lonen ) dit jaar.
Ik verwacht dus nog meer gezever dit jaar.
By the way: ik heb er (nog) NIETS bijgekregen qua loon.

MK27 | 18-01-23 | 09:59 | 2

Ik ook niet.

Papa Jones | 18-01-23 | 10:30

Ga dan ook staken zou ik zeggen.

Kattie | 18-01-23 | 12:13

Mijn WIA uitkering is per 1 januari ongezien met 10,5% verhoogd. Nu heb ik geen enkele mogelijkheid om zelf iets aan mijn inkomenspositie te veranderen, maar slechts 8% procent voor werkenden vind ik ook mager

de visser | 18-01-23 | 09:54 | 3

10% op 75% dus De werkende 8% op 100%. Dan krijgt de werkende dus meer verhoging dan jij.

wijsvinger | 18-01-23 | 10:20

@Papa Jones | 18-01-23 | 10:31: inderdaad. Maximum zorgtoeslag is onderhand zelfde of soms hoger dan de te betalen premie. Ook huurtoeslag is flink omhoog gegaan. Dan ook nog de energiecompensatie erbij. Dus mensen vooral niet gaan of meer gaan werken. Werken loont niet echt als je op minimum- of iets hoger niveau zit. Daar erger ik me al jaren aan. Dan heb ik het nog niet eens over kwijtschelding gemeentelijke en hoogheemraadschap belasting en vele plaatselijke regelingen voor de minima.

Kattie | 18-01-23 | 12:17

Vakbond heeft een keer gelijk; het is allemaal véél te mager.. Motivatie van het personeel verdwijnt als sneeuw voor de zon, je gemotiveerd inzetten dient beloond te worden, zeker anno nu...

stikstofhelp | 18-01-23 | 09:48

Hoe moeilijk kan het zijn?
8% eisen op 5,5/6% uitkomen, iedereen tevreden.
Eigenlijk al gek dat er om gevraagd moet worden.
Ik kreeg er ongevraagd 7% bij, m’n vrouw 4% + thuiswerkvergoeding+ altijd NS businesscard(heb je morgen geen kudt aan)+ totale inrichting voor thuis.
Stoel, grote monitor, verstelbaar bureau(voor als je wilt staan….) etc.
Bovendien is het geen pretje tegenwoordig om in het OV te werken.
Al die teringlijers die de (werk) sfeer verpesten in trein/bus/tram/metro maken dat beroep ronduit kudt.
Dan lok je geen personeel met een kudtsalaris, waardoor de problemen nog groter worden.
Koolmees zal z’n bonus wel binnenharken..

Ruimedenker | 18-01-23 | 09:44

streekvervoer is al jaren een sterfhuisconstructie. Steeds minder klanten, die dan steeds hogere prijs moeten betalen voor het vervoer. Dan haken er steeds meer af, die kopen een auto. Dan wordt het weer duurder.. etc.

zeeman73 | 18-01-23 | 09:42

Achteraf wonend heb ik minimaal 3 auto’s nodig om mijn gezin draaiend te houden, kortom voor mij mogen ze er helemaal mee stoppen en alle belastingen op auto’s (bezit en gebruik) gelijk maken met onze Duitse buren.

MargauxGrandCru | 18-01-23 | 09:39

Daarom dus twee auto's!

pibasso | 18-01-23 | 09:38

En toen waren de klanten op.
Iemand nog een huis kopen?

Kaas de Vies | 18-01-23 | 09:36
-weggejorist-
Piet Karbiet | 18-01-23 | 09:31 | 2

Privatiseren is geen feestje

laurentius | 18-01-23 | 09:25

Waar zijn de economen die na 10 jaar negatieve-rente-waanzin het volk gaan uitleggen dat de euro voor het "noorden" is verwaterd tot een paar oude Belgische francs?? De harde gulden... reken Uw euro nog maar eens om en als U dan niet begrijpt dat er vreemde tijden in het Euro-gebied gaan aanbreken.... Producten en diensten worden onbetaalbaar, een essentiële verwarmingsmonteur kan al 100 euro/uur berekenen.
En voordat het bezopen dure middle-management in de zorg/onderwijs etc. is opgeruimd.... zaakje loopt EU-vast. Industrie gaat vertrekken.

hagelkruis | 18-01-23 | 09:25 | 9

@lijn6 | 18-01-23 | 09:40: Kijk in de decennia ervoor en je ziet dat de inflatie nóg hoger was. Dus je gulden werd voor de invoering sneller minder waard dan na de invoering.
Ergo: de invoering van de euro heeft een rem gehad om de inflatie.

Als je grafiekjes wilt duiden, doe het dan wel goed.

Bakkeleures | 18-01-23 | 09:52

@lijn6 | 18-01-23 | 09:40: Maar die was in de guldentijd niet lager, en dat is waar het hier om gaat.

Mbovenka | 18-01-23 | 09:56
▼ 6 antwoorden verborgen

De kinderen van Versteeg moeten allen onder de wol.

Rowanslashcare | 18-01-23 | 09:24

Staken in het OV zou beperkt moeten worden tot zon en feestdagen, of alleen 's nachts tussen 03:00u en 05:00u. Straks gaan ze ook nog staken omdat ze geen bijrijder hebben.

Conan de Rabarber | 18-01-23 | 09:21

En de inflatie zag dat het goed was. Tjongejonge we leren het ook nooit hè.

Tiscali-2 | 18-01-23 | 09:20 | 5

@Croissant | 18-01-23 | 09:35:
Gore winst? 90% van de bedrijven maakt een bescheiden winst, die na het betalen van de VPB en inkoop nieuwe jaar alweer bijna op is.

MargauxGrandCru | 18-01-23 | 09:43

@Bakkeleures | 18-01-23 | 09:39:Mooi! Zo’n enkel voorbeeld in voordeel van uw argument. Zo ken ik er nog een: Wat is de netto winst van ASML?

Croissant | 18-01-23 | 09:44

@Croissant | 18-01-23 | 09:44: Zoek het zelf op zou ik zeggen. Volgens mij iets van 25%? Maar dat heeft 0,0 invloed op uw inflatie en de prijsstijgingen in de supermarkt. Dus waar maak je je druk om?

Overigens komt de winst van ASML ten goede aan de werknemers (hoogopgeleid, geen reaguurders) en investeringen voor de toekomst om dat bedrijf koploper te laten blijven.

Bakkeleures | 18-01-23 | 09:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi he, ze willen eigenlijk dat meer mensen het OV gebruiken, maar ondertussen is het OV een groot zooitje.
Om mensen te stimuleren met het OV te reizen, moet het toch echt goedkoper worden. Maar in tegenstelling tot dat, wordt het alleen maar duurder. En dan komt er nog bij dat ze over de jaren heen steeds minder treinen zijn gaan inzetten. Ja echt een groot succes.

usb stok | 18-01-23 | 09:20 | 1

De files zijn er dan ook niet minder om geworden. Zelfs in een file, duurt een reis korter.

Nederlandop1 | 18-01-23 | 09:50

Waiting for your train
Which train never comes
Waiting for your train

Mr_Natural | 18-01-23 | 09:19

En de gewone burger is weer de lul, kunnen ze niet gewoon gratis gaan rijden? Niemand laten inchecken, dat soort dingen. Als t geld kost gaan de werkgevers vaak sneller overstag.

Swaffelkaffert | 18-01-23 | 09:19

Met 8% loonsverhoging kom je dit boven de inflatie uit, niet doen. Bij deze beroepsgroep maakt de hypotheek of huur het grootste deel van de uitgaven uit, die kent geen inflatie van 10%. Netto is de inflatie dus 5% en dat is wat de meeste werkgevers aanhouden.
Dit toont wel aan dat de vakbonden alleen uit zijn op lijfbehoud en niet op een goed en eerlijk salaris voor hun leden. Door zoveel te vragen, maken ze zich compleet belachelijk en het resultaat zal zijn dat ze tóch hun zin krijgen en daarna gaan janken dat alle boodschappen zo duur zijn geworden. Dank je de koekoek.
Overigens is het OV wel de beroepsgroep die ik kan missen als kiespijn hoor.

Bakkeleures | 18-01-23 | 09:10 | 11

@2CVOcean | 18-01-23 | 10:34:
Voor de zuiverheid. Jij hebt het over de oorzaken en jouw visie daarop en dat is een andere discussie en zullen geschiedenisboeken en andere GS topics over vol worden geschreven. Bakkeleures en ik hebben het over de gevolgen nu en in de toekomst.

Basil Fawlty | 18-01-23 | 11:45

@Bakkeleures | 18-01-23 | 09:43:
Ook dat nog eens. Grondstoffen zijn duurder (hogere energieprijzen aangaande delven en oogsten), dat wordt doorberekend naar oa producenten voedsel die ook te kampen hebben met hogere energie prijzen in hun fabrieken door oorlog en dat wordt weer doorberekend. Transport is ook weer duurder, dat wordt weer doorberekend etc. etc.. Maw het stapelt zich op en uiteindelijk moeten de eindklanten (wij) het betalen.

Basil Fawlty | 18-01-23 | 11:59

Wat een onzin. Ik ben nu 38 jaar buschauffeur (volgens u dus een van de minst snuggere) in het OV. Ik kan u melden dat ik (sinds corona) geen cent erbij heb gekregen. Het argument van beide vakbonden is dus wel degelijk reëel. Het eisenpakket behelst overigens meer dan geld. Leeftijd van het personeel, inzetbaarheid, werkdruk zijn zeker net zulke belangrijke onderwerpen. Dus m'n beste Bakkeleures het zou u sieren wanneer u ziet eerst inleest alvorens dergelijk commentaar rond te strooien.

HeLaPiDaKa | 18-01-23 | 13:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Hier adverteert het GVB voor nieuwe metrobestuurders. Dat GVB dat ieder jaar de prijzen fors verhoogd. Met minder lijnen. Uurloon is € 14,10 bruto. Met deze inflatie dus zegge € 12,60. Zit je dan op 45e 's avonds laat in je cabine. Heen en weer naar de Bijlmer. Bij de Appie verdien je als 21-jarige meer.

Piet Karbiet | 18-01-23 | 09:09 | 1

Yep, de privatisering is een zegen. Voor graaiende graaiers that is..

Conan de Rabarber | 18-01-23 | 09:25

Daar hebben de ministers op weg naar Davos geen last van.

dathoujetoch | 18-01-23 | 09:06 | 1

Die zouden voor straf een keer vanuit heel Europa met de elektrische bus naar Davos moeten gaan. Kijken hoe dat uitpakt.

Zwizalletju | 18-01-23 | 10:24

De vakbond, bestaat dat nog?

laurentius | 18-01-23 | 09:06 | 1

Joh, het aantal leden groeit zelfs.

Piet Karbiet | 18-01-23 | 09:09

Wat een streek!

Kaas de Vies | 18-01-23 | 08:59

8% loonsverhoging gaat leiden tot 10% prijsverhoging van toegansbewijzen ? Dat kunnen Ter Apel reizigers nooit betalen toch ?

grapo | 18-01-23 | 08:55 | 2

Die betalen sowieso al niet

Trekhaas | 18-01-23 | 09:13

Ter Apelaars zijn toch allemaal atleten? Die springen gewoon over de toegangspoortjes. Alles kraties.

Nivelleermarionet | 18-01-23 | 09:18
-weggejorist-
First Contact | 18-01-23 | 08:52 | 1

De Spoorwegen komen niet aan monteurs, conducteurs en machisten.

Dan betaal je dus te weinig aan de mensen die de treinen laten rijden. Voordat je nog een pak managers, consultants en directeuren opentrekt, hoop ik dat de minister eerst het huidig kader gaat decimeren, en daarna een inflatiecorrectie uitvoert, om direct erna arbeidsvoorwaarden verder te verbeteren totdat alles weer netjes rijdt.

Feynman | 18-01-23 | 08:51 | 14

De werkende man komt altijd geld tekort, het is maar net wat je leefstijl is en welke risico's je aan gaat voor dat geld

prutsclown | 18-01-23 | 10:09

We leven in de eeuw van de hoop. Iedereen hoopt op vanalles. Maar er gebeurt niks.

nieuwe_Deen | 18-01-23 | 13:45
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl